Saturday, June 28, 2008

Anwar bakal hadapi tuduhan liwat lagi?

KUALA LUMPUR, 28 Jun: Cerita lama bakal berulang kembali. Itulah yang diramalkan oleh para petugas Parti Keadilan Rakyat apabila seorang petugas pejabat Datuk Seri Anwar Ibrahim, Saiful Bahri ditangkap polis petang tadi.

Mereka mendakwa, Saiful ditahan dengan alasan diliwat dan pelakunya didakwa Anwar Ibrahim sebagaimana dakwaan Azizan sebelum ini.

“Kami menjangka Anwar akan ditahan malam ini atau dalam dua tiga hari ini,” kata Ketua Pengarang Suara Keadilan, Zulkifly Anuar Ul Haq atau Zunar ketika dihubungi Siasah.

Setiausaha Akhbar Menteri Besar Selangor, Arfa’eza Aziz juga memaklumkan perkara yang sama lepada Siasah.

Menurut mereka, Saiful Bahri mula bekerja di pejabat Anwar selepas pilihan raya umum ke 12 lalu.

“Mengikut maklumat yang kami tarima, Saiful dipaksa mengaku diliwat Anwar,” kata mereka berdua.

121 comments:

roti said...

sejarah tak kan berulang

bn@umno said...

Sejarah tetap berulang.Dakwa je si nuar tu atas tuduhan memecah-belahkan bangsa Melayu.

kamal farhan said...

kalau dah kata umno tue..mmg umno lah..mmg xbleh nak kata apa..mmg penuh hasad dengki..dah xdak isu..bangkit isu lama balik..xbleh tgk org senang sikit..mcm mana org melayu nak maju..

kamal farhan said...

umno memecah belah kan islam..

kamal farhan said...

umno memecah belah kan islam..

Alam Fana' said...

itulah akibat BN/UMNO yg terlalu lama memerintah, dah la kalah teruk,,,takut dengan DSAI nak ambil alih kerajaan pusat, biasalaaa...UMNO ni parti sanggup buat apa sajaaa...hati busuk la katakan.

wan ismail said...

Bila lewat? Adakah baru kena liwat?.
Apakah tuduhan DSAI liwat sengaja dirancang atau tuduhan lama yang sengaja diadakan-adakan.

Tuduhan dan tarikhnya bila berlaku?. Tak kan DSAI sebegitu hina sanggup melakukan liwat. Apapun kita tunggu cerita lanjut nanti.

Langat Boy said...

sy x sangka betul la,sapa yg buat fitnah thdp DSAI sebegitu rupa?dah la dulu beliau kena fitnah sbb kes yg sama.igtlah wahai pemfitnah DSAI,p'buatan kau mmg mengundang bala ALLAH.ALLAH Maha Melihat apa yg kau buat.takut-takut satu hari nanti kau yg diliwat. baru padan muka ko masa tu.aku tahu di akhir zaman ini ramai manusia yg baik2 dihina & manusia yg jahat dipuja-puja.Sabarlah wahai DSAI,sy ttp menyokong anda walaupun sy penyokong PAS.kuatkan semangat anda.sabar jgn putus asa.ALLAH sentiasa bersama orang2 yg b'sabar.

Runsap said...

Fitnah..fitnah.. fitnah!!!!yaa Allah datangkanlah bala kepada yang buat fitnah, hancurkan,dan musnahkan tempat dan kerajaannya, kerana yang suka buat fitnah ada bangsa saitan.

Runsap said...

Fitnah..fitnah.. fitnah!!!!yaa Allah datangkanlah bala kepada yang buat fitnah, hancurkan,dan musnahkan tempat dan kerajaannya, kerana yang suka buat fitnah ada bangsa saitan.

Runsap said...

Fitnah..fitnah.. fitnah!!!!yaa Allah datangkanlah bala kepada yang buat fitnah, hancurkan,dan musnahkan tempat dan kerajaannya, kerana yang suka buat fitnah ada bangsa saitan.

SyuK said...

mungkin benar dakwaan ni!...
takkan berkali2 fitnah...
masakan pokok bergoyang kalau tiada angin...

bn@umno said...

hey runsap, siapakah kau yg mengatakan ini fitnah?hasil siasatan belum dibuat lagi skg ini kau memandai-mandai je menafikannya.

wan ismail said...

Begitu mudah DSAI nak liwat ke atas seorang pemuda yang berumur 23 tahun. Tak kan DSAI terus pegang dan terus liwat. Tak kan dia (remaja berkenaan) tak melawan langsung terus aja membiarkan DSAI terus membuat kerja tak senonoh terhadap dirinya. Bukankah dia seorang remaja (lelaki) nak membiar jubur tahinya dimasukkan tanpa melawan.

Kita nak sembilih seekor ayam pun susah terpaksa menggunakan dua orang. Seorang tukang pegang dan seorang lagi tukang sembelih. Bayangkan jika DSAI terus pegang buka seluar terus buat kerja liwat. Hai!! senang benar DSAI buat kerja tak senonoh. Nak masuk bukannya senang terpaksa ada kerelaan suka sama suka (barulah mudah).

Hinanya DSAI, dah berumur umur 61 tahun nampaknya lebih kuat dan gagah daripada seorang remaja berumur 23 tahun terus buat kerja tak senonoh.

Kenapa remaja membiarkan jubur tahinya dibelasah sehinga tidak melawan hanya dibiarkan dirinya dikerjakan oleh seorang yang lebih tua daripadanya. Sedar-sedar buat laporan polis. Ada apa-apa ke?.

Ramai gadis kita ditipu membawa dadah yang didalangi oleh orang asing kerana wang (duit). Apakah tidak mustahil kerana duit sanggup menjual maruah dan terus membuat tuduhan ke atas DSAI yang dikatakan perancang utama untuk mengalih alih pemerintahan negara.

Bila ada kes aduan rasuah (buktinya ada), kes meraba punggung, kes skandel seks, dakwaan bersumpah oleh Raja Petra kenapa polis senyap aja tak ada apa-apa respon pun, sedar-sedar DSAI pula dikatakan liwat. Pelik tetapi itu lah Malaysia yang serba boleh.

" Malaysia Boleh" Boleh buka fail. Boleh tutup fail

bor said...

.. bila akhirat diletakkan di bawah telapak kaki.. kuasa mula menjadi tuhan mereka..

sabri60 said...

Salam,
Dah mula menari lagi..
Kali ini lagu sama lagi..setuju dgn wan ismail..anak kucing pun jika nak dipegang susah ni kan budak 23tahun.
UMNO memang nazak terpaksa pakai modal lama dengan mengharap kali ini orangkan percaya...

Ini isu politik bukan isu lain tak caya kita tengok nanti..

Yang pasti pihak UMNO akan buat kenyataan bahawa isu ini tak kena mengena dgn UMNO tengok lah nanti...

ikan said...

mana ABE MIE, sila jawab fitnah terhadap anwar.. kenapa senyap???

r2d2 said...

Balik balik citer pasal liwat, tak de modal lain ke?

Kalau betul spt yang dikatakan aku cuma nak komen ini aje:

1. Yang diliwat tu merupakan org cacat tahap superb sehingga boleh membenarkan org tua 61 tahun liwat dirinya tanpa melawan, atau

2. Yang diliwat tu tersangatlah bodo seperti bn@umno dan syuk hingga membenarkan dirinya diliwat oleh org tua berumur 61 tahun.

bn@umno said...

'Kalau tak ada angin, takkan pokok boleh bergoyang' itu jelah yg boleh disimpulkan tuduhan liwat ke atas anuar.aku tau korang mmg mengkehendakkan anuar ibrahim jadi perdana menteri Malaysia, tapi tolong fikirkanlah takkan korang nakkan seorg perdana menteri yg Peliwat?

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
RAZZAQ1960 said...

Huh. Sejarah berulang lagi setiap 10 tahun. Anwar 'sodomise' the MAN. M for Maha....in 1998. A for Abd.... in 2008. N for Naj..... in 2018.

mat_terab said...

BN- barisan neraka ni memang kuat buat fitnah kat orang
Sama-samalah kita menentang mereka.....

abe MIE said...

salam...

abe MIE ada seorang sahabat bekerja bersama-sama. Kisah ini berlaku lebih 10 tahun lepas. Dia berbangsa India.

Kejadian berlaku jam 2.00-3.00 pagi. Pada masa itu disko yang beroperasi di damansara, selangor itu ingin menutup operasinya. jadi semua pelanggan diminta pulang.

Tiba-tiba datang VVIP, iaitu anwar ibrahim yang ketika itu menjadi TPM dan menteri kewangan. Beberapa orang guard peribadinya menyuruh disko dibuka tetapi hanya orang tertentu sahaja boleh memasuki termasuk beliau.

menurut sahabat saya yang bekerja di sana, katanya anwar

1. sedang minum minuman keras
2. dihimpit bidadari beberapa orang
3.kemudian menari dan berdance macam penari 70-an
4. berkaraoker sambil memeluk bidadari yang masih bergetah (azizah tak ada)...

mat sabu (PAS), pernah gelar anwar sebagai al-juburi...tetapi susah hendak percaya....


terimalah hakikat sekiranya kita memberitahu keburukan orang lain sebenarnya keburukan itu adalah diri kita sendiri. mungkin anwar kena terima sejarah yang dia alim ULARMAK dan alim kucing.


pkrpasdap.blogspot.com

irfandina said...

salam...

jgnlah kita nak bertekak kat sini mempertahan atau mendakwa sesuatu yg belum pasti...

hanya Allah yg mengetahui perkara yg sebenar..marilah kita sama2 berdoa supaya kebenaran dapat ditegakkan...semoga Allah SWT akan memberi petunjuk dan hidayahnya agar mahkamah dapat mengadili kes ini supaya rakyat m'sia tidak akan menjadi mangsa kepada mana2 pihak sekalipun...

saya percaya tiada seorangpun diantara kita di bumi yg bertuah ini sanggup menerima pemimpin dikalangan mereka yg berdusta....

InsyaAllah....

mujahid page (akh zhaf) said...

Salam...ape bising2 ni...tunggulah siasatan dulu... yan bn@umno pun satu...aku nak tanya ko, ko tau tak apa yang berlaku ke atas anuar ibrahim dulu... dulu dia difitnah! atau masa tu ko masih menyusu lagi? sehingga tak tau apa perkembangan semasa. Kesian si "mangsa"liwat tu,kena check bontot dia. last2 skali kes buang begitu sahaja.. Dr. M mengaku bahawa benda NI jas only KEZALIMAN PIHAK BERKUASA.. Pihak berkuasa tu refer kat Dr m sendiri la... x tgk youtube? walaupun aku lebih refer haji hadi jadi pm berbanding anuar, tapi aku tetap menyokong orang yang teraniya...

bn@umno said...

hey mujahid ko prefer Hj Hadi jadi PM?Jgn ko buat lawak bodoh kat sinilah.apa yg Hj Hadi tau pasal ekonomi, finance, perdagangan?penguasaan bahasa inggeris pun tak lulus inikan pula nak jadi PM.Bg aku semua pemimpin PR tu bangang tak ada sorang pun yg sesuai jadi PM hanya ada beberapa pemimpin di kalangan pemimpin Umno aje sesuai jd PM.satu lagi korang jgn bermimpi PR akan membentuk kerajaan.tengok nanti Pilihan Raya ke 13 ni nanti, BN pasti akan menang besar malah menguasai semula negeri-negeri yg ditawan oleh PR.HIDUP BN/UMNO...HIDUP BN/UMNO...HIDUP BN/UMNO....HIDUP BN/UMNO.....pedulikan apa penyokong PR nak cakap yg penting teruskan perjuangan.BN kini dan selamanya.

Afie said...

shelo kengkawan,kenape nak bertegang urat pasal bende yang x pasti lagi.Allah maha melihat dan mengetahuinya.Kenapa kite nak kata org bangang,kenape kite nak kate org x tau ni x tau tu.kite ni bagus sangat ke?Kalau bagus sangat kenape org melayu asik bertelagak?lu ckp gua,gua ckp lu.Lu pikirla sendiri.Kite x ingat pada kuasa Allah ke?Ingat le sikit kengkawan mati tu terlalu hampir dng kite.Sangop ke menanggong azab siksa nanti.Yang suka buat kerje menuduh tu,ingat2le siki,awk ada anak bini,x mustahil tuduhan tu akan berpusing balik pd anda.Janganle jadi Firaun moden.

hak said...

betul kata bn@umno..klau xde angin, masakan pokok bergoyang..siasat najib dan rosmah dalam kes altantunya..pesalah mesti dihukum..celaka najib dan umno spai sanggup letupkan org..dakwa paklah sekali sebab subahat sorokkan bukti..paklah pengkhianat negara..bunuh dier..

MOHD AFIQ said...

Dosa fitnah lebih besar daripada membunuh. Sejak zaman kesultanan Melayu Melaka lagi sudah seringkali berlaku fitnah-memfitnah di kalangan Melayu Islam sendiri. Apakah ini satu sumpahan ke atas orang Melayu? Selagi kita menolak Islam, selagi itulah bangsa Melayu akan terus mundur!

jelatang said...

BALA AKAN MELANDA RAKYAT MALAYSIA ANGKARA HASAD DENGKI PEMIMPIN

mamatparang said...

abg mie dinasihatkan periksa duluperkabaran sebelum menerimanya. takkan dengan india pun abg mie sanggup percaya kerana tidak suka pada seseorang.taubatlah abag mie.

mamatparang said...

ingat angin saja ke boleh goyang pokok. Beruk pun boleh goyang jugak. Kalu beruk yang goyang lagi dasyat bukan setakat goyang saja dia punya pungkok pun sanggup dia tonggenggggg

Ihya said...

salam bloggers,,

Adakah sanggup dengar kenyataan orang kafir?? Abe nie..bawak taubat,,

umisa said...

Fitnah..fitnah.. fitnah!!!!Alangkah malunya puak2 yg tidak kenal dosa pahala cuma hendak pangkat & kedudukan untuk merompak harta rakyak beginilah mereka apa pun mereka boleh buat,yaa Allah datangkanlah bala kepada yang membuat fitnah, hancurkan mereka,dan musnahkan tempat dan kerajaan mereka, kerana yang suka buat fitnah ada golongan syaitan.
barua punya BN

mujahid page (akh zhaf) said...

bn@umno... ko memg tak tau ape2... tuan guru pak lah yg bentang islam hadhari tu adakah dia tau semua ? (kalau tau semua takde la kena kritik tanpa henti oleh Dr. M...) aku org kelantan ....aku bangga dgn keraajn negeri kelantan...org kata tok guru tak tau ape2...dia hanya tau ceramah saje... kesannya, kat kelantan, MAJORITI BANGUNAN BESAR dan TANAH-TANAH di kawasan bandar milik orang Melayu... mana nk cari lagi kat Msia selain dari kelantan ni...

ok la, hidup bn ....hidup Islam Liberal, hidup Islam Hadhari, hidup orang murtad , hidup barang naik, hidup gejala sosial, hidup syiah, hidup kronisme,hidup rasuah,hidup ayah pin, hidup zainah anwar, hidup astora jabat, hidup prinsip ketuanann melayu yang hanya sekadar retorik, hidup segala sampah yang dapat hidup...

ye, bn kini dan selamanya..

kamal farhan said...

kalau dah BN dan UMNO tue..memang semua orang dah tau umum..perangai dan tektik memang tak boleh ubah..hati busuk..tengok lah pengikut dia 2-3 orang masuk kat snie,xkan xkenal dengan irfandina dan BN@UMNO..

biasa lah tue..semua tue tektik busuk..tektik syaitan..nie lah orang melayu islam hadhari..xboleh tgk orang nak maju sikit..mula2 nak pecah belah kan PR dengan heboh yang pas bekerjasama dengan umno..tapi xjadi..sekarang heboh pulak fitnah ANWAR meliwat plak..lepas nie tektik busuk apa pulak nak buat..

kebenaran akan datang..sabar menanti kebenaran..insyaallah..allah maha mengetahui..

mat_terab said...

DI SINI AKU ADA SATU PELUANG PERKERJAAN BAGI SAPA YANG HENDAK MENDAPATKAN DUIT DENGAN MUDAH...
KERJANYA SENANG SAJA DAN UPAH LUMAYAN
KERJANYA IALAH SEBAGAI PENGUSONG TILAM UNTUK DI BAWA KE MAKAMAH...
TAPI TILAM HENDAKLAH DI USONG SETIAP KALI ADA PERBICARAAN KES ANUAR..
KEUTAMAAN DI BERI KEPADA PENCACAI UMNO DAN SAPA YANG BERMINAT HENDAKLAH MEMOHON CEGERA KERANA JAWATANNYA TERHAD....UNTUK KETERANGAN LANJUT BOLEHLA HUBUNGI... bn@umno.....

asalbayu said...

Dah jelas yang UMNO kini sedang menuju keruntuhan dan kian dibenci. Hanya bn@umno saja yang syok sendiri. Keh... keh...keh...

bn@umno said...

karier politik Annuar Ibrahim sudah berada dihujung tanduk.Impian untuk menjadi PM bg parti pembangkang pertama pun telah musnah.Impian penyokong PR untuk melihat Annuar Ibrahim jadi PM pun tidak tercapai.Sikit masa lagi maka PR akan rebah menyembah bumi.

mac said...

Bodoh punya bn@umno..
Kau ni memang otak- O.

Benda belum siasat dah ckp DSAI bersalah.. Lu pakai hukum aper haa..

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=015456&Itemid=85

Cakap pakai kepala lutut punya orang.

angahSP said...

salam..
mungkin bn@umno dan sekutunya tidak tahu tentang undang2 atau kehakiman.semasa anwar di tudauh liwat 10 tahun lepas berlaku beberapa percanggahan terhadap bukti. dan anwar telah mennunjukkan alibi yg kuat.dan mengikut undung2 apabila defenden atau yg kena tuduh menpunyai alibi dan pihak pendakwaraya gagal menbalas alibi itu pertuduhan itu akan digugurkan..tetapi di dalam kes anwar pihak hakim menbenarkan pindaan tarikh..kalu ikutkan tarikh pindaan yg lebih setahun amik lah tidak munasabah kenapa di benarkan. ini mennunjukan pegawai penyiasat gagal menyiasat kes. dan paling tak logik kenapa pegawai penyiasat melakukan dakwaan di sebuah apartmen yg belum siap lagi. pindaan ke 2 menyebut tarikh tuduhan adalah jan 1992 hingga mac 1992. tetapi mengikut rekod apartmen yg dikatakan belum di siapkan. logik ker? kita di berikan akal fikiran oleh yg maha berkuasa. gunakan lah dgn akal fikiran. ingatlah menfitnah adalah lebih teruk drp menbunuh. kalu ader org2 bn@umno dan sekutunya tidak puas hati dgn tulisan sayer tidak perlu menbalas disini silalah ker blog sayer..

angahsp.blogspot.com

bn@umno said...

hahhahaha, skg PR sudah tidak ada calon utk mengantikan Anuar Ibrahim sbg PM.tak yahlah penyokong PR berkokok menyuarakan ketidakpuas hati tuduhan terhadap anuar tu.keputusan akhir pasti memihak kepada BN juga :-}.Tidak percaya tunggu dan lihat wahai kawanku. hahahhaha.....

saya said...

salam...
saya xnk tuduh ke apela...
cume xbekla tuduh2...
biar je dulu siasatan djlnkn..
org2 PAS pn xbek la nk slhkn org len..
mne korg tau bnde nih btl ke slh...
mne korg tau bnde nih umno yg buat.. korg ade ke kt tmpt tuu..
ALLAH tu maha tahu..
kalo DSAI bslh msti ALLAH tnjkkn nnt 1 hari.. udah le.. dlm nih pn org PAS
dok kutuk2 je.. xmalu ke.. bkn ke PAS tu mwakili PArti Islam.. jgnlah bg malu ISlam plak dok asyik kutuk2 jer.

suhaimi said...

salam...

marilah kita penyokong PR dan DSAI berdoa' utk keselamatan DSAI.aku memang terperanjat dgr berita ini,br sampai rumah,rasa mcm nk menangis aku.
kejam sungguh manusia,demi mencapai cita2 politik mereka.sanggup buat apa sahaja.aku hanya tunggu 'bala' dari ALLAH utk perbuatan mereka.dan aku doa'kan 'bala' itu cepat turun.
kepada kawan2 seperjuangan, berdoa'lah kita bersama-sama,kita sekarang di ambang kezaliman oleh manusia2 bertopengkan syaitan.tak usahlah di layan manusia2 yg bernama umno@bn,abe mie al-jubury dan yg lain2.ini yg mereka tunggu2 utk melengkapkan dosa2 mereka yg lalu.
kita mesti berdiri teguh di jalan perjuangan kita yg sudah hampir ini........

Juraimi Zainal said...

Semoga Allah swt memberi jalan kebenaran kpd yg hak...

Terimalah nasib azab yg tak tertanggung samada di dunia @ pun diakhirat kpd yg bersalah...

Dunia ni sementara shj...

bn@umno said...

baru tadi dalam buletin utama(tv3) AAB menafikan bahawa kerajaan BN merancang untuk menjatuhkan DSAI.Pengumuman AAB itu jelas ia membuktikan ia bukanlah satu konspirasi politik yg digembar-gemburkan oleh PR. Kepada semua para penyokong PR supaya janganlah menganggap ini kospirasi politik utk mencemarkan nama DSAI.

saya said...

Ya Allah suhaimi.. sesuke hati ckp org len setan la...
bnde xkompem lgk.. xbek kutuk2. mulut sdare nih mmg mcm nih kot.. dah lme pn dok tgk sdare suke dok ckp mcm kt org len.. tnjkknla teladan bek skit kalo x mne org nak respect..

Jil Fityan said...

BN@UMNO sebenarnya dia sangat emosi kerana kerajaan impian tidak dapat meneraju penuh Malaysia selepas PRU12. Kasihan dan sedih.. Aku simpati.. Pasal kes anwar Ibrahim, andai die betul-betul melakukannya, maka dia wajar terima hukuman atas pertuduhan liwat tersebut.

Tetapi andainya ini adalah fitnah, sebagaimana yang berlaku pada pertuduhan kepada beliau sebelum ni,maka PRU13 akan datang menang besarlah Pakatan Rakyat. Dulu orang membenci Mahathir kerana pertuduhan liwat keatas DSAI yang ternyata fitnah semata-mata. Dan kalo kali ini juga fitnah lagi,maka Kerajaan PakLah akan dibenci dan rakyat malaysia tidak akan percaya kepada Barisan Nasional selama-lamanya. UMNO akan pupus di Malaysia.

Apapun mengenai kes ini, lebih baik bersikap berdiam diri dan melihat perkembangan yang akan berlaku nanti. Jangan terus menuduh membabi buta.

Sedikit pesanan, sokonglah Islam dan Pemerintahan Islam di Malaysia.
Bukan Islam Hadhari.

ahmaddollah said...

Haiiyaaaaa...awat la hang pa semua ni..tak kan tak boleh pikiaq kot...tak kan lah bodoh sangat budak tu nak tonggek jubuq dia untuk dijolok oleh DSAI...hallo geng...itu lubang taik manyak susah mau jolok la....lu pikiaq la sendiri...

amarhaffiz said...

ya ALLAH tunjukkanlah kebenaran...

suhaimi said...

salam....
org melayu kat malaysia cukup senang di perdaya.dgn adanya media elektronik yg jahat dan pemimpin umno yg menggunakan secala cara,org melayu cepat tertipu.contohnya mcm umno@bn dan 'saya'.
mereka i semua jenis rendah IQ.sebab tu aku malas nk layan.biar dia menjadi budak suruhan umno...

roti said...

allahhuakbar!!!!!

haris.maa said...
This comment has been removed by the author.
sabri60 said...

Salam.
Insyaallah kitakan dapat tahu kebenaran nanti tak usah nak sibuk2 nak mengata.. keyakinan dan kekuatan akallah membuat kita tak percaya semua tu boleh berlaku.. orang yang bodoh sombong takguna otak aje yang tangkap maut percaya kan bulat2.Pasal tu mereka sokong BN.Mereka pun jika ada otak pasti ragu2 tapi buat2 tak tahu dan terus sokong kerana tak nak anwar perintah negara. macam cerita abg mie tu sapa2 pun boleh kata malah bagaimana dengan cerita2 pemimpin UMNO yang teruk2 tu tak nak cerita pulak?....

SEMUA INI ADALAH UNTUK MENGALIH PANDANGAN RAKYAT DARI MEMIKIRKAN SOAL KENAIKAN MINYAK,KECURANGAN PEMIMPIN,KES ATANTUYA,BN DAN MAK LINGKUP,BARANG NAIK,UNDI TAK PERCAYA DAN MACAM2 LAGI YANG BERLAKU HANGAT SEBELUN INI...

YA ALLAH TUNJUKKAN LAH JALAN PADA MEREKA NI. JANGAN TERUS TERSESAT LAMA...
ALLAHUAKBARRR'

liafx said...

ape lah penyokong umno ni... dah takde kes ke... nk sabit kan kes liwat lg..dulu anuar lepas dari penjara tahanan sbb takde bukti.. ni nak bukti apa pulak lepas ni..ape kes.. nk lari dari kes tuduhan najib dan rosmah lah tu...
umno ni dah lupa .... polis dgn tentera tu dibawah diraja... andai kata agong dah rase macam darurat kerjaan umno tu akan dirampas kuasa macam thailand.. tu lah org ckp... bila sekali dpt bau taik..cam org org umno ni.. akan mintak hari hari bau taik tu...(taik=rasuah/harta/kepentingan)sebab tu bila dah naik susah nk reti turun.. rakyat dah tak suka sampai sanggup pakai hantu utk undi.. apa harta negara tu utk hantu hantu ke yang makan.. bukan manusia(rakyat)..hantu nya umno..


salam dari budak muo ...

ilham_sufi said...

Alhamdulillah kami para jemaah masjid tg ampuan afzan selesai solat hajat agar Allah mlndungi DSAI.malah beberapa org kuat umno (yg sya knali sejak skian lma) mgeleng kpala dgn brita tbaru.1998 anwar difitnah,kes dgugurkan mahkamah krn mdapati anwar x bsalah stlh 9 thn kmdian.apa pdgn abg mie n bnumno thdp kptusan mhkamah tu?sya amt ykin bhwa anwar x bsalah.malah tuan guru jga bgitu.yg ykin DSAI abg mie n bnumno jek.biar pn sumber dr mrka yg mganut agama hndu.mklumler islamhadhari.kalu dteliti dr isi2 yg dkemukan olh abg mie jlas dia x blaja tggi n idea2 yg dia beri kdg2 merapu.dh lma sy perati dia nih.mlh dlmblog dia pn byk mhina ulama,berbaur pkauman n khurafat.bbrp shbt sy sdg kmpul bkti utk dlaporkn kpd phakpolis bkenaan isu2 snsitif yg dbangkitkn noleh abg mie.tggu n lhat.hrp2 polis trima lporan n x berat sblh.
sma2 la kta bdoa agr suatu hr nnti malaysia dperintah olh mraka yg berjiwa rkyat n mgamalkn islam dlm pmerintahan.ini yg plg dtakuti oleh org2 spt abg mie n bnumno.akn dtg anda akn thu siapa abg mie mnerusi pdedahan besar2an olh team kami.

kamal farhan said...

bersama2 kita insyaAllah..
alquran memerintah!!!BUKAN DIPERINTAH2..TAKBIR!!!MENEGAKKAN ISLAM..

bn@umno said...

heran sungguh napelah DSAI pergi ke kedutaan Turki untuk perlindungan diri.Kalaulah dia tak buat benda yg terkutuk tu, kenapa dia sembunyi di kedutaan Turki drpd menghadapi kenyataan spt kata pepatah berani kerana benar, takut kerana salah.Sungguh pelik dan aneh........emmmmm taupun mmg DSAI betul-betul melakukannya kot????

muzafar said...

Kerajaan dah tak ada idea macam mana nak kenakan DSAI. Terdesak sangat, guna semula idea Tun Mahathir yang dah lapuk. Tun sendiri dah mengaku dia memang sengaja penjarakan DSAI dulu,dan DSAI tak buat apa-apa salah pun (Itu pengakuan TUN)

suhaimi said...

salam...

aku setuju laporan polis terhadap abe mie al-jubury ni.setuju sgt.mamat ni memang dah lebih dah.
pasal mamat sorang lagi ni( umno@ bn)si IQ rendah biar dia dgn kerendahan IQ dia.boleh tnya kenapa anwar pergi bersembunyi?bangang betul.jgn katakan anwar,aku pun akan bersembunyi kalau dah polis dan hakim dan tak boleh dipercayai.nk buat apa menghantar nyawa.tak reti nk fikirlah mamat ni.mcm tak pergi sekolah.......

Sampah said...

korang janganlah marah kat abe mie dan bn@umno sian tengok diorang.

dioranglah CONTOH AKAR UMBI umno yang terbaik.

duduk dalam tanah, dikambus TAIK sebagai baja, dan amat sukakanya, ia adalah makanan yang paling enak baginya, BAJA yang asli dan berkhasiat untuk pertumbuhan otak yang mencerna minda mereka.

jadi faham kepa otak mereka macam taik?

mereka duduk dalam tanah, jadi bila pokok kat atas bergoyang dia ingat angin yang goyang, diorang tak tau yang pokok tu bergoyang disebabkan ada monyet bibir merah tengah duduk kat atas, melepas angin dan dan taik sebagai baja tambahan..

kalau beruk bontot yang merah, macam saiful bukhary punya lepas kena dot dot dot.

utohkacil said...

sdr/sdri,

Kalau BENAR Maka BENAR lah ia!

Jika TIDAK, maka kita AKAN ter masuk kepada GULUNGAN ORANG2 YG MEMFITNAH!

JIKA ANDA BERAGAMA ISLAM,TAHUN KAH ANDA ERTI DOSA MEMFITNAH.

ADA LAH LEBIH BAIK DAN MULIA JIKA ANDA BERDIAM DAN TUNGGU KEPUTUSAN NYA SAHAJA.

lagi banyak anda berbincang lagi bertimbun2 lah dosa anda.

Viaggi said...

Mie, ni aku terjumpa komen orang di blog MatSamanKati...

MIE,

Aku dapat tau dari member aku yang berasai dari Kelantan dan sama2 dok kat Penang dgn hang bahawa hang memang kaki darai (bapok)...

Hang mmg slalu melanggani satu darai nama dia Jessie di Penang Rd...

Hang yang kaki main bontot, awat yang hang pi kata orang lain pulak...??

Betui ka depa kata bapak hang si Jemie tu Indon...? Dan tak benikah dgn mak hang...?

freeland said...

kita tunggu dulu siasatan polis selesai,setahu aku polis tak pun menyebut nama org.yang kena tuduh masa sidang media, baru nak siasat dan belum nak tuduh siapa yang punya kerja,yang mamat ni belum apa-apa dah cabut lari,bini dia melatah yang bukan-bukan,macam mana nak jadi hero kat malaysia,yang hangpa dok bertekak pasal apa,tunggu polis bagi jawapan lepas tu apa nak jadi jadi la..siapa makan cili dia yang merasa pedas
luu pikir la sendiriii..

suhaimi said...

salam....

org tu lari sebab tak percaya kat polis dan hakim kat malaysia ni.kalau benda ni kena kat kau br kau tahu.ckp bolehlah.org tu dulu dah rasa sepak terajang masa kat penjara.cuba kau yg kena sepak terajang? kau pun tak sanggup.
sebagai org islam setiap pertiduduhan memerlukan 4 org saksi.br boleh sabit pertuduhan.engkau tgk yg lepas masa dia kena,semua pertuduhan dan saksi palsu dan di ugut.
pikirlah sikit.isteri mana yg tak sedih bila suami dia kena pertuduhan yg menghinakan.kalau kau ada isteri,isteri kau pun mcm tu jugak.jgn pikir guna kepala lutut.guna akal yg di kurniakan ALLAH.apa punya manusialah....

miekabo said...

Umno takkan punah kerana pembangkang atau orang diluar pembangkang...
umno akan punah dengan sendirinya oleh tangan-tangan orang Umno sendiri...
kita tunggu dan lihat...
masin mulut aku nih...

mountdweller said...

bn@umno,
Awak ni sibuk dengan statement kalau tidak ada angin takkan pokok bergoyang. lupakah awak sesetengah pokok tu bila manusia yang goyang lebih hebat goyangnya daripada digoyang angin. Dan satu lagi bila masa pulak Melayu bersatu di bawah umno?

Bukankah umno yang memecah belahkan islam di negara ini kerana kesinambungan kuasa? dan siapa pula sebenarnya yang menggadai negara kalau tidak umno? singapore dapat kat siapa? pulau batu putih dah dapat kat siapa? jap lagi wilayah iskandar pula akan tergadai!

aku bukanya nak bela anwar, sebab belum tentu anwar bersalah atau sebaliknya. tapi cubalah terima hakikat yang umno memang begitu! itu telah terbukti.

miekabo said...

salam semua....

sape budak tu sebenarnya???

apa hubungan dia dengan orang-orang tertentu UMNO???

kenapa dia begitu cepat naik menjadi pembantu khas anwar???

sejak bila dia berada dalam KeADILan???

sape dibelakang tabir dia(budak tu)???

kenapa Ezam masuk semula UMNO???

Apa kaitannya Ezam dan budak tu???

Macam kata ustaz nik aziz la... "Ini kerja-kerja politik belaka. Geng-geng politik semua, kerana tidak beriman. Dalam blog pun dibuat macam-macam tuduhan.. apa ni"

Tepuk dada.... tanya iman...

saya said...

helo suhaimi oi..
dlm kes nih aku xskng mne2 pihak pn..
nk ckp DSAI slh pn xblh nk. ckp dia xbslh pn xblh..
hnye ALLAH je yg tau..
xpyhla nak emosi sgt..
ko tuu dh mmg taksub sgt dh sbb tu abes ko kutuk org len dlm sume blog yg ko msk..
aku sokong ckp freeland..
nak btekak pn xgune..
len la kalo korg sume tau bnde nih btl2 jd ke x... kalo DSAI xlari g mne2 pn dh bgs.. nih g lari dok kt kdutaan turki tu bwtpa.. BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SLH.. kalo btl die xbuat nape nk smbunyi plak..
papehal pn mntk2 ALLAH tnjkkn sp yg bslh cpt2 skit...

suhaimi said...

salam...
aku malas nk layan IQ rendah mcm kau ni.buang masa.aku tal perlu jawab...biar org lain jawab..

amirul said...

Kalau betul lah Anuar Ibrahim tak buat...apa kata saya cadangkan Anuar Ibrahim pergi ke Masjid Shah Alam lepas Solat Jumaat dan bersumpah menggunakan Al Quran bahawa apa yang di perkatakan itu adalah fitnah..
Dan bagi pihak yang membuat report itu membuat perkara yang sama,bersumpah dgn nama Allah dan Rasul sambil menjunjung Al Quran sambil mengatakan dia telah di liwat oleh anuar ibrahim..Inilah amalan yang di lakukan oleh orang2 Islam di zaman Rasulullah dulu.Kita patut buat yang sama...Tapi kalalu saya lah kena liwat malu oh nak buat report..satu Malaysia tau ..Orang kena rogol pun kadang2 tak report pasal malu..Ni kan pulak kena liwat ngan orang tua..mesti malu keluarga,mak ayah,sedara mara,kawan2...tak tau lah..pasal budak yang kena liwat tu besar tinggi orang nye...tak kan tak leh nak lawan orang tua cam anuar Ibrahim...
baik lah sama2 gi kat Masjid buat sumpah di atas mimbar..Biar Allah memberi jalan dan tunjukkan siapa yang bersalah..

wasalam

suhaimi said...

salam....
boleh nk buat mcm tu.tapi masa skrg tak sesuai.anwar dlm bahaya.biar dia di luar negara dulu.skrg ni 'Agong' kena mainkan peranannya.bubarkan parlimen dan lantik PM sementara.atau jatuhkan kerajaan yg ada skrg dan PR perlu lantik PM sementara utk menggantikan ANWAR IBRAHIM.
bila semuanya kembali normal kita boleh buat mcm tu.kalau tak,nyawa anwar dlm bahaya.

umisa said...

BN@umno ni tak ada keja ka sikit nak fitnah saja, buat la kerja untuk rakyat,rakyat dah bagi jadi wakil rakyat ,sedar nanti Allah turun bala baru tau,ya Allah tunjuklah kepada org yg selalu mezalim org lain, amin

kiraziku said...

BIASA LA ..UMNO MEMANG TERDESAK..MCM2 DIA BUAT...DALAM AMNO MEJORITI MENTERI2 SEMUA PERANGAI TAK ELOK.....KAKI BETINA N KAKI BOTOL....

BaKaL P.M said...

camni je la..
sonang-sonang amik aku je jadi perdana menteri malaysia..
semua barang aku kasi turun harga..
apa macam..? ada setuju..?

saya said...

btl2 aku skng amirul..
sumpah pki Quran cdngan yg bgs..
xyhla nak pk nk jthkan mne2 phk..
plz jgn bhati busuk sgt..
bnde nh hanye ALLAH, DSAI ngn bdk tu ju tau..
smpi mase nnt kantoi gak sp slh..

Faizal Riduan said...

Sorong tilam tarik tilam,
Duit upah di dalam saku,
Suruh talam dia talam,
Suruh sodomi dia mengaku!

Kita wajar ambil pelajaran dari karya sasterawan Inggeris termashyur, William Shakespeare dalam teater komedi klasik "Twelfth Night" bahawa ekspresi gender boleh dipertontonkan dan diubahsuai tetapi seksualiti adalah kekal.

Dalam kehidupan yang sebenar, kita adalah penonton untuk sebuah drama dengan isu berat sodomi. Kita jangam menjadi sebodoh watak protagonis seperti dalam teater klasik tadi yang mudah terpedaya dengan identiti dan seksualiti manusia. Dalam kes ini ada orang yang berusaha untuk memberikan label 'sodomi', 'liwat', 'main belakang' dan sebagainya sebagai bahas berlanel untuk membunuh karektor seseorang.

Jika benar dakwaan perlu dibuktikan dan tidak perlu hebahan media seperti ini yang bersifat spekulasi dan boleh menganggu siasatan. Bila ini berlaku berita terarah tentang cerita Datuk Seri Anwar Ibrahim sedangkan isu yang sebenar orang yang mendakwa perlu memikul beban pembuktian dan bertanggungjawab atas pertuduhannya.

Jika benar dakwaannya bawalah kemuka pengadilan jika tidak benar pastikan ambil tindakan terhadap pengadu yang menfitnah supaya budaya tidak sihat ini tidak menular dalam masyarakat.

kamal farhan said...

nak suruh junjung ALQURAN dan bersumpah mcm mana..diorang pun xtakut allah..kalau tak,xdak lah jd mcm sekarang..puak2 nie bertuhan kan duit..bukan allah..sebab tue diorang xtakut..

kamal farhan said...

dah anwar dpt ugut bunuh..mcm mana dye xpg sembunyi..xdak otak ker? xkan ada orang nak bunuh lepas tue pergi menyerah jer kat pembunuh tue? akai xdak ka?

mac said...

Nampak sangat dirancang..
budak tu adalah balaci umno..

Hoi umno@bn lu baca ni haa.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=15470&Itemid=1

bn@umno said...

pemikiran korang masih ketinggalan zaman lagilah.disebabkan korang terlampau sangat sokong Annuar walaupun Anuar buat salah, korang masih cakap Annuar betul.Di mata korang skg ni PR always right dan Umno always wrong.Aku harap korang dpt menanamkan sikap pemikiran yg terbuka dan boleh membahagikan antara yg betul dgn yg salah.Di dunia ini tidak ada satu parti pun yg 100% sempurna ataupun perfect termasuk Umno sendiri.PR sendiri pun takkan 100% sempurna walaupun PR yg memerintah Malaysia.korang janganlah terlalu berharap kononnya jika PR memerintah, Malaysia akan mencapai 100% kesempurnaan.Jadi disini marilah kita sama-sama menyokong pemerintahan parti BN walaupun ia taklah sesuatu parti yg 100%perfect keseluruhannya tapi aku yakin dgn sokongan padu yg diberikan sekurang-kurang ia dpt menjadi parti BN yg terbaik walaupun tidak 100% perfect.Renung-renungkanlah.........

suhaimi said...

salam.....
kawan2 semua jgn layan mamat ni....

saya said...

batu api siot mamat suhaimi nh..
cube dgr pndpt org len gak
budjet dia je yg btl..

suhaimi said...

salam....
boikot sekali mamat sorang lagi ni.membazir je layan org mcm ni.takde faedah....org takde ilmu beri komen.merapu...

utohkacil said...

sdr bn@umno,

sedarkah anda bahawa BN(UMNO) sudah jadi sabuah bahtera yg hampir karam?

Para penyokong BN dari kaum Cina dan India dah lama terjun keluar dari bahtera BN(UMNO).

Senemtara itu tidak sedikit pula bilangan orang melayu yg dah lari tinggal kan BN(UMNO).

Itu sebab pada PRU12 BN(UMNO) telah kehilangan banyak negeri.

Mengapa kaum Cina, India dan sebilangan besar kaum Melayu juga tinggalkan BN(UMNO)?

Anda tidak perlu jawab soalan ini.

Kerana jawapan anda tidak boleh diterima pakai. Sebab 'IQ' anda -0.

Jawapan nye : Orang2 yg meninggalkan BN(UMNO) adalah terdiri daripada gulungan orang yg 'bijak berfikir',

Mereka adalah orang yg memiliki IQ yg tinggi.

Hanya orang2 yg IQ nye rendah yg masih taat setia kepada BN(UMNO) yg telah memperbodohkan rakyat jelata selama lebil 50 tahun.

Sekarang satu lagi 'episod bodoh' yg BN(UMNO) buat untuk 'penyokong bodoh' nye.

Rakyat yg bijak tidak mudah tertarik dengan episod bodoh ini.

Hanya rakyat yg bodoh sahaja gembira tidak terhingga sehingga lupa diri. Mereka akan lupa dengan penderitaan diri dan keluarga kerana kenaikan harga minyak yg menyebab kan kenaikan berantai terhadap semua perkhidamatan, makanan dan barang keperluan lain.

Tahniah kpd semua manusia jenis ini, bergembira lah anda semua walaupun hidup susah dan miskin sepanjang hayat anda.

irfandina said...

salam...

aku setuju sangat dengan syor supaya si anwar dan si mamat yg membuat tuduhan supaya menggunakan hukum islam sebagai jalan penyelesaian...

pegi je ke masjid dan bersumpah dengan Al-Quran..habis cerita...paling penting si anwar kena buat dulu...at least takdelah menyusahkan rakyat m'sia terutama penyokong setianya untuk membuat spekulasi....

tapi yg herannya kat sini ramai sangat yg nampak seperti mempertahankan beliau secara membabi buta...anda bercakap tentang perjuangan islam tetapi kadang2 anda semua seolah olah terlupa kepada hukum islam....

moral of the story...berani kerana benar...takut kerana salah....

ilham_sufi said...

pd suhaimi,abg mie,irfandina n bnumno,sma2lah kta bdoa agr ngara kita stiasa selamat,amn n mkmur.aku x ksh siapa pn yg mmerintah samada bn atau pr.yg ptg kbajikan rakyat dijaga.dgr luahan hti rkyat,ambl thu ksusahan n ksempitan hdup mreka.yg ptg jdikan islam sbg pnduan.aku pcya kalu stiap pmimpin mgikut ajaran agama psti keadaan yg sdg mlanda kta x kan blaku.cma aku tkilan,dlm rkyat hdup pnuh pderitaan,ahli2 parlimen bn myokong
usul knaikan hrga myk.mmg x relevan
dgn topik kali ni,tp itulh intipatinya.yg sng trus sng,yg susah trus susah.hrp2 suhaimi,abg mie,bnumno n irfandina x gnakan wktu krja utk masuk blog.haram tetapharam.matlamat tdk mhalalkn cra.kdg2 kta lhat klemahan org lain,tp sbnarnya drikita tdp sribu klmahan.fahami yg tersurat,mgertilah d sbalik yg tsirat.wallahualam.

mac said...

Nampak sangat dirancang..
budak tu adalah balaci umno..

Hoi umno@bn lu baca ni haa.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=15470&Itemid=1

meon_peon said...

mungkin benar dakwaan ni!...

takkan berkali2 fitnah...

masakan pokok bergoyang kalau tiada angin...

tp mungkin jg klau ada Beruk Nasional yg m'goyangkn pokok itu...

renung2kan & slmt beramal...

bn@umno said...

'berani kerana benar, takut kerana salah' dan 'masakan pokok bergoyang kalau tiada angin' yg paling sesuai untuk diungkapkan kepada PR skg.PR sedang 'goyang dan rapuh' dgn isu DSAI malah sudah tidak mendpt kepercayaan drpd rakyat.untuk menguatkan lagi hujah ini aku sampaikan satu cerita yg aku baru dengar.Last 2 days aku on the way balik ke kampung utk menziarahi ahli keluarga aku.Di tengah jalan aku singgahlah di satu warung utk makan tengahari.pada masa itu ramai org kampung sedang membaca suratkhabar sambil menyuarakan rasa tidak puashati mereka kepada DSAI tu.Aku jg perhatikan ramai org yg dok melepak kat warung tu mengutuk sekeras-kerasnya tindakkan DSAI melakukan perkara yg terkutuk itu.apa yg aku degar sebelum ini mereka begitu mengharapkan DSAI menjadi PM disebabkan isu ini mereka nampaknya sudah hilang kepercayaan terhadap DSAI dan PR lagi.

utohkacil said...

manusia yg suka membawa dan menabur fitnah adalah ter gulung kepada manusia yg SANGAT DI LAKNATI OLEH ALLAH.

Perkara yg belum kita tahu sama ada betul atau benar,(belum di adili) jika disebarkan, bermakna kita telah menyebar kan fitnah.

JANGAN LAH ANDA TERMASUK KEPADA GULUNGAN MANUSIA JENIS INI.

suhaimi said...

salam....

apasallah di layan mamat2 serong ni.tak payah di layan.biar dia menyalak sendiri.mereka ni dah lama kalah dgn hujah2 kita.kalau buat debat terbuka,memang kena 'booo' je mamat2 ni semua.
cuba korang baca komen2 dia org dari awal hingga skrg,takde apa2.hanya budak suruhan je.tak payah di layan,buang masa je....
ada baiknya kita sama2 berdo'a agar DSAI selamat dan dpt memerintah negara.do'akan kecelakaan dan kemusnahan kepada mereka2 yg membuat tuduhan keji ini terhadap beliau.......

Amirhamd said...

Kita jangan pikirkan anwar liwat atau tidak? Yang patut kita fikirkan sekarang ialah kita sudah terlewat.

bn@umno said...

apelah korang ni, kenapa asalkan ada sj tuduhan yg berkaitan dgn DSAI semuanya korang kata fitnah?Jgn ingat semua yg dibuat oleh DSAI itu semuanya betul belaka.Jika siasatan dijalankan dan terbukti ia memang berlaku tapi korang tak boleh terima malah mengatakan ia hanya konspirasi politik untuk menjatuhkan DSAI.Jadi kalau macam tulah pemikiran penyokong PR yg terlalu 'Taksud' dan juga menyokong dengan membuta tuli tanpa mengetahui fakta yg sebenar terhadap perjuangan DSAI maka hancurlah malaysia mungkin jg akan dijajah oleh negara kuasa besar.Ataupun korang sbg penyokong PR boleh memberi cadangan atau pendapat, dalam keadaan macam manakah korang baru boleh menerima atau percaya jika pemimpin PR melakukan perkara kesalahan?Kerana pendpt aku otak-otak korang semua sudah disetkan sehinggakan tak dpt berfikir antara yg baik dgn yg buruk.

apanama said...

Betul tu bn@umno dan ab emie. Selamatkan negara ini dari si Anwar ni. Orang PR ni semua nya TAKSUB sangat pada si anwar ni. Konspirasi la utu la. Yang buat repot orang dia jugak. Selara lama dia dah datang balik. Apasal pulak nak menyorok di kedutaan Turki!! Bira polis siasat dulu. Tak pecaya polis korang boleh pegi indon atau India. Tunggu Ezam ni. Tadi di TV , dia kata ada rahsia nak di bongkarkan pasal liwat anwar yang dulu-dulu dan dia pun tak terkejut. SELAMAT TINGGAL ANGAN2 PM.Kita tunggu lapuran. Abe mie , kisah kat disko tu "menyayat hati lah".

apanama said...

Betul tu bn@umno dan ab emie. Selamatkan negara ini dari si Anwar ni. Orang PR ni semua nya TAKSUB sangat pada si anwar ni. Konspirasi la utu la. Yang buat repot orang dia jugak. Selara lama dia dah datang balik. Apasal pulak nak menyorok di kedutaan Turki!! Bira polis siasat dulu. Tak pecaya polis korang boleh pegi indon atau India. Tunggu Ezam ni. Tadi di TV , dia kata ada rahsia nak di bongkarkan pasal liwat anwar yang dulu-dulu dan dia pun tak terkejut. SELAMAT TINGGAL ANGAN2 PM.Kita tunggu lapuran. Abe mie , kisah kat disko tu "menyayat hati lah".

suhaimi said...

salam...

ezam tu 'barua','tali barut' umno.dulu bukan main lagi menyokong DSAI.bila dah tak sependapat je,mulalah cari alasan.tu manusia tak berguna.esok2dia tahulah nasib dia.lepas ni kau berjuanglah sorang2...kalau dia ada kat depan aku,aku akan ckp yg kau ni 'barua umno'.

ali said...

Betul kata Kamal Farhan tu. Sebab tulah orang kata bn tu bohong neraka .. barisan neraka .... ehh bohong negara . Apa2 sajalah

bn@umno said...

Hey Sohai(suhaimi)

apakah kesalahan yg telah Ezam buat keatas engko sehingga ko benci sangat kat Ezam?Adakah Ezam pernah liwat ko juga sebelum ini?Ezam keluar drpd PKR kerana dia sudah hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap pimpinan DSAI.skg lihatlah dgn mata ko sendiri apa yg telah DSAI lakukan terhadap si Saiful tu, sebab tu mmg tak heranlah kalau si Ezam tu keluar drpd PKR untuk join BN.Tindakan Ezam keluar drpd BN mmg kena pada tempatnya kalau tak reputasi Ezam sbg seorg ahli politik yg berwibawa pasti tercalar gara-gara tindakan DSAI itu.Dulu Ezam ialah anggota parti PKR dan dia tahu segala-galanya masalah dalaman yg telah berlaku di dalam PR drpd korang(penyokong PR)sebab tu Ezam memutuskan untuk keluar drpd PKR.Tapi yg peliknya korang yg tak tau ape-ape fakta yg benar mengenai PR sebaliknya menyokong secara membuta tuli tanpa boleh berfikir secara waras.kepada penyokong PR jgn 'taksub' sangat dgn perjuangan PR yg penting gunalah akal apabila memberi pendapat.Gunakanlah kepala otak korang untuk berfikir dan jgn pulak guna kepala lutut utuk berfikir sebab kebanyakkan penyokong PR ni menggunakan kepala lutut utuk berfikir drpd kepala otak.

zulkefli said...

kenapalah kau orang sibuk sibuk urusan dia orang.dapatkan info solat lagi bagus ON RAJAWALI SOLAT code area hantar ke 33886

Area Code Area
AS ALOR SETAR
JB JOHOR BAHRU
KL KUALA LUMPUR
KU KUANTAN
MK MELAKA
PG PENANG
KG KANGAR
KC KUCHING
SB SEREMBAN
IP IPOH
KB KOTA BHARU
KT KUALA TERENGGANU
LB LABUAN
SA SHAH ALAM
KK KOTA KINABALU

kacafiber said...

tolong saya bisnes slow sekarang, saya pembuat barangan fiber, kalau tuan-tuan berminat hubungi saya. sambil dok pikir politik pikirlah sama bisnes, bantu sesama islam

suhaimi said...

salam....

mcm mana nk tolong,family aku punya business pun dah nk melingkup.skrg ni hanya tunggu pertolongan ALLAH je.

am_yus said...

bn@umno....

hai...

am_yus said...

bn@umno...hai bang

kamal farhan said...

ni geng sodomy mana pulak dok hye2 nie...

mahendra said...

Rakyat gelak-ketawa kerana pertuduhan 'liwat'terhadap Anwar adalah cerita dongeng dan fitnah
yang jelas kerana beliau ketika dahulu telah pun mengalami konspirasi yang sama tetapi dengan kebjiksaan Hakim-Hakim yang mendengar kes tersebut,beliau telah menang kes 'keaniyaan' terhadap Sdr.Anuar. Timbul pula lagi sekali drama yang sama. Rakyat bukan bodoh untuk menerima cerita dongeng kerana Sdr.Anwar adalah yang berkeluarga, dengan isteri seorang Doctor(Pemimpin Negara), dan anak-anak yang bijak-pandai. Nurul juga seorang Pemimpin Negara. Keluarga Anwar dihormati oleh rakyat dan beliau mempunyai kelayakan untuk mengetuai Negara sebagai Perdana Menteri. Sebagai seorang Rakyat Malaysia beliau berhak untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia dengan sokongan Rakyat.
Kes terbaru ini diperhatikan oleh Seluroh Dunia begitu juga kes Altantuya. Harap Rakyat bersabar dan lihat perkembangan kes-kes tersebut. Pada akhirnya Rakyatlah yang akan memilih Kerajaan yang amalkan keadilan dan demokrasi.

sidilaila said...

salam...
Sebagai seorang Islam saya amat bersetuju dengan pandangan saudara amirul supaya kita balik kepada hukum agama bagi menentukan pembalasan keatas mereka yang bersalah..Allah sahaja yang maha mengetahui akan hambanya..bagi kita yang membuat tuduhan membuta tuli dan membela tanpa mengetahui pucuk pangkal perlakuan yang berlaku,tolong hentikan..semua itu akan menambah kebencian sesama kitaSaya tidak memihak kepada anuar dan juga kepada pemuda tersebut..perkara telah menjadi report polis dan sama ada ianya benar atau palsu pasti akan diketahui akhirnya..tetapi bagi menenangkan hati kami rakyat jelata yang beragama Islam amat berharap agar saudara anuar membuat pengakuan bersumpah dengan menjunjung Alquran diMasjid dengan disaksikan olih rakyat jelata menafikan tuduhan liwat keatasnya dengan kesangupan menerima hukuman dari allah jika sebaliknya..mengakulah dengan bersumpah aku tidak pernah melakukan perbuatan keji ini sebelum ini dan aku sedia dilaknati olih Allah jika aku melakukannya..amin..Inshaallah Allah akan menurunkan pembalasan kepada mereka mereka yang mengianaya dan terinaya..Sekira nya saya dan sahabat sahabat saya mendapati saudara anuar telah membuat pengakuan sumpah ini maka kami dan semua rakyat malaysia yang beragama islam akan membuat sembahyang hajat memohon Allah memberi petunjuk serta pembalasan kepada mereka yang bersalah..Percayalah bahawa pembalasan dari tuhan tidak semestinya berlaku selepas kematian tetapi bolih terjadi semasa didunia lagi..Bersumpah lah Anuar supaya hati kami rakyat jelata akan merasa tenang dan tidak membuat andaian yang bukan bukan..kami tidak mau mendengar kaitan politik didalam hal ini..kami mau keikhlasan dari hati supaya kami dapat membuat andaian dan keputusan sama ada anda betul atau tidak walaupun anda didapati bersalah olih pehak yang mengadili mu..Ingatlah..selagi kami tidak mendengar pengakuan sumpah dari anda maka kami akan mengangap bahawa anda tidak berpijak dibumi nyata dan sekiranya anda telah melakukan sumpah tersebut maka kami akan sentiasa mendoakan anda dengan sembahyang hajat agar anda dilindunggi allah selamanya..kami akan terus mendesak anda sehingga anda melakukan sumpah tersebut dengan sokongan rakyat jelata kerana kami masih sayangkan anda..

utohkacil said...

abe mei & bn@umno & Co.,

se sekali cube le lawat laman web RPK 'Malaysia Today'

ngan le jadi katok wah tempurung!

suhaimi said...

salam....

satu lagi episod zalim yg di buat oleh umno dan barisannya.kematian anak seorang tahanan 'ISA' yg sungguh menyayat hati.si bapa tidak sempat bertemu dgn anaknya kerana pelepasan yg di berikan oleh 'kementerian dalam negeri' terlalu terhegeh2.
hinggakan anak itu di jemput 'ilahi'... betapa kejamnya pemimpin yg ada sekarang...sanggupkah anda bersubahat dgn pemimpin yg zalim ini? tepuk dada tanyalah 'iman' anda.....

suhaimi said...

salam...

pusat muka najib hari ni bila di tanya oleh wartawan mengenai akuan bersumpah oleh seorang penyiasat persendirian abd razak baginda.hari ni mengaku pulak yg si saiful ada jumpa dia beberapa hari yg lalu.hari tu ckp tak tahu apa2.hari ni mengaku pulak.
benda kalau 'busuk' simpan mcm mana pun akan 'berbau' juga akhirnya...

kamal farhan said...

al-fatihah

Konfius said...

askum..

sbagai rakyat Msia yg bebas dan merdeka, sy pun kdg2 konfius gak ttg mcam2 perihal politik yg brlaku..
sy x berpihak pd sape2 tp kta dberi akal otak minda utk berfikir yg mana benar yg mana salah..sama2la kta bdoa agar Allah menunjukkan kebenaran yg selama ini kta xnampak..

warel-irang said...

UMNO kate PEH, PKR dan DAP - BUSUK.

PEH, PKR dan DAP kate UMNO - BUSUK.

Jadi ke duea2 nye same2 - BUSUK

yg idok BUSUK ketiak aye!

shadan said...

niat memang tak nak ulang tp ketagih...nak wat cam ne

Sham - perakman said...

Saksikan dokumentari yang menjelaskan segala2nya: -

http://jahilgoblog.net/g_ai_abc.html

mahendra said...

Kedua-dua Pengakuan Bersumpah oleh PI Encik Bala hendaklah disiasat olih sebuah Suruhanjaya Raja kerana
nampak jelas bahawa Encik Bala adalah seorang bekas Pegawai Polis
(Kopral) yang berpengalaman. Pada Rakyat Pengakuan Bersumpah Pertama yang dibuat dihadapan 'Press/Media'
sepatutnya tidak boleh diterima oleh mana-mana pihak bahawa beliau membuat pengakuan pertama itu di atas 'tekanan'(duress). Perakuan Bersumpah kedua yang dibuat oleh beliau dalam masa 24 jam itu menimbulkan berbagai spekulasi antara Rakyat/Dunia yang sedang mengikuti kes Altantuya. Dari itu, kedua-dua Pengakuan Bersumpah yang dibuat oleh PI Bala hendaklah disiasat oleh sebuah Suruhanjya DiRaja bagi mendapatkan kebenaran yang sebenar.Kalau ini tidak dibuat Rakyat akan mensyaki sesuatu yang tidak adil telah pun berlaku dan kes tersebut tidak dapat suatu keadilan yang sebenar kerana perakuan yang dibuat oleh PI Encik Bala, ia itu yang seorang pegawai yang digaji oleh Razak Baginda lebih tahu tentang kes tersebut.

mahendra said...

A family man of calibre and intelligence, well respectd by the
Rakyat and the world is none other than Sdr.Anwar of Malaysia. He is the only man who has the guts to reveal the many weaknesses of the Barisan Government. The Protes Crowd held in Klana Jaya yesterday is a clear prove of the Rakyats Overwelming Support for his leadership. The Crowd was so huge numbering about 70,000 Rakyat is an endorsement that the Rakyat are solidly behind him. As a Rakyat I see that he is the next Prime Minister in the making.Look at the classic personality of his wife Dr.Wan Azizah and Daughter Nurul.This family is a class by themselves. The Rakyat would never believe and would term it as 'keaniyaan' if he is charged for the similar 'false sodomy offence'as proven by our Malaysian Court.The Rakyat are all watching the latest developments re the sodomy accusations towards this Great Leader. May God Bless Him and Give the Guidance To be our next Prime Minister.

napi said...

takbirrr....ALLAHUAKBAR.....(FROM tati UC student)

CMP^che mat poi^ said...

cian kt dsai,biarlah mahkamah dunia yg tentukan nanti kita tengok siapa d pihak yg BENAR... hanya NYA yg tahu...huhuhui

CMP^che mat poi^ said...

liwat.. btul ke ek????

tokmod said...

hello...hello...assalammualaikum...
kita brehat sbentar dgn KIT..KETTT.
gua bseru kpd yg SUKA dn kpd yg tak SUKA D..S..A..I.
PKARA YG PTUT KITA URAI DN FIKIRKAN.
i)MGAPA KES DSAI INI BLARUTAN????
ii)MGAPA DSAI BDOLAK DLIK BKENAAN BSUMPAH????
iii)MGAPA SPAI 13 PGUAMBELA????
iiii)MGAPA DAP LKS MBIARKAN DSAI MJADI KTUA PBANGKANG????
gua hrap yg mrapu...yg...kepunting dn yg marang perapu kepunting parang sekeraper dn swaktu dgnnya dpt bfikir dgn bnas......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...