Friday, June 6, 2008

Lagi bukti Umno jual tanah kepada bukan Melayu

KUANTAN: Satu lagi bukti terbaru skandal penjualan tanah milik Umno kepada syarikat bukan bumiputera telah didedahkan oleh bekas Setiausaha Badan Perhubungan Umno Pahang, Datuk Ahmad Tajuddin Sulaiman.

Dalam ‘serangan’ terbaru Ahmad Tajuddin terhadap Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob itu, mendakwa tanah berkeluasan 7 ribu ekar yang terletak di mukim Endau, Rompin itu adalah milik syarikat Umno Pahang, Rangkaian Delima Sdn. Bhd. dan telah dijual kepada sebuah syarikat bukan bumiputera Ria Gemilang Sdn. Bhd.

Sebelum ini Ahmad Tajuddin telah mendedahkan skandal yang sama mengaitkan Adnan berhubung penjualan ribuan ekar tanah milik Umno di daerah Maran kepada syarikat bukan bumiputra.

Turut disebut Adnan berbohong dengan menyatakan tanah dijual kepada Yayasan Pahang sedangkan berdasarkan kepada bukti tanah tersebut sebenarnya dijual kepada sebuah syarikat yang dimiliki oleh peniaga Cina.

Laporan penuh dalam akhbar Siasah Ahad 8 Jun

17 comments:

meon_peon said...

trima kasih UMNO...

trima kasih juga kpd Pak Lah krn mngotakan kata pembangkang...

ke arah Rapid yg gemilang...

abe MIE said...

salam...

kemukakan bukti..jangan dok main hentam aje...takkan ini aje bukti... kasi BPR... bagus juga dedah yang mana tidak baik ..tapi pulau pinang DAP dah kasi tanah kat cina diam aje...

pkrpasdap.blogspot.com

azhar said...

pemimpin politik seharusnya diHARAMkan terlibat dlm sebarang perniagaan

abe MIE said...

salam...

'azhar' kalau pemimpin tidak terlibat dalam perniagaan bagaimana mereka akan mengendalikan urusan berkaitan pentadbiran? tak ada pengalaman setakat pergi surau, balik surau bagaimana hendak menguruskan negeri terutamanya selangor.

KURMA, JUS DAN KOPI TOK GURU pun dimiliki oleh anak MB Kelantan yang merupakan YB. Nak tengok rupanya layari (pemudapc.blogspot.com)

mek chabang4 said...

jual tanah 7000 hectare pada kroni yang duduk dalam selimut taapalah tetapi jangan parti umno jual negara pada kerajaan negara lain sudahlah.

azhar said...

salam...

abe mie,

terlibat dlm perniagaan(ada share dlm sesebuah syarikat) semasa menjawat jawatan dlm kerajaan(decision maker) mendedahkan pemimpin kpd rasuah & salahguna kuasa

Yg kurang iman di dada,senyap2 syarikat dia aje dpt projek

sabri60 said...

Salam,
Alhamdulillah dengan keperihatinan abe min.. Banyak ilmu sungguh abe min ni.. Rasanya boleh lah ganti Dolah Badawi..
Saya respect sangat dengan orang yang lebih tahu dari yang orang tahu.. Ni mungkin telan bendera UMNO/BN dengan tiang tiang nya sekali..
Syabas.........

irfandina said...

salam...

sesiapa saja yg menyalahgunakan kuasa untuk kepentingan peribadi maka mereka perlulah diberi hukuman yg setimpal walaupun PM sendiri....

cuma saya langsung tidak bersetuju dengan tajuk artikel ini...kenapa perlu dituduh umno yg melakukannya...

umno tidak pernah bersalah...tetapi yg bersalah ialah individu2 yg berada didalam umno...

kepada editor siasah...semoga anda akan lebih berhati-hati dengan tajuk tulisan....

blues untuk rakyat said...

abe mie.....

tu kan pengaduhan antara umno dengan umno....

takkan la bodoh memanjang je.......

itu kan Setiausaha Badan Perhubungan 'Umno' Pahang, Datuk Ahmad Tajuddin Sulaiman DENGAN KAPTEN UMNO PAHANG.....

Bukan nye SIASAH....

baca betul2.......

blues untuk rakyat said...

abang mie bodoh memanjang.....

anak tok guru mana ada yang YB.......


bertanding pon tak..... takkan jadi YB.....

Hamzali said...

Dia komen saja saja nak bagi kau orang 'hot' je tu. Kalau tidak tak de 'discussion'. Orang aktif dalam UMNO ni sebenarnya nak projek je. Tak dapat, sakit hati hemtam balik UMNO siapa? Melayuuuuuu. Yang tegap dalam UMNO apa lagi? Mengayakan diri secepat mungkin dalam masa 3 - 4 tahun niiii. Lepas tu apa nak jadi jadi lah aku dah kayaaaaa. Tak caya tanya ketua Putera UMNO.

peon-pencen said...

irfandina,

Nak warning editor?

Peeeerah!!!!

Yg X setuju cuma kau sorang je.

'individu2' dlm UMNO tu, UMNO le,
mereke tu bukan PAS, PKR atau DAP.

yg disebut 'individu' tu tentu sekali 'orang kuat' UMNO.

mad-man said...

Dah sah le 'abe mie' in bodoh dan buta perkembangan politik.

Hingga kan anak Tok Guru disangka nye dah jadi YB.

Lagi baik jangan masuk campur hal politik orang lain. Lagi banyak anda bercakap lagi TAMBAH BANYAK NAMPAK BODOH NYE!

Muhd Fariz said...

salam pd semua
sy org baru dlm blog ni.kpd Irfandina,abe mie & rkn2 beliau,sy tlh teliti pd bln mac nmpknya awk semua x komen pd bln tu.pastinya awak x mahu komen ttg kebiadapan juak2 ameno yg sgt krg ajar pd sultan dlm isu "natang".sy cdgkn karpal singh dikenakn tindakan tegas cthnya ISA ke.Tp apa yg sy nk tekankn di sini adalh,jklau irfandina setuju dgn cadangan sy mk pastinya pemimpin2 amenolah yg plg lyk skali dikenakn ISA, buang gelaran, buang daerah.mahathir,paklah,yb2 umno tganu yg lwn sultan tu paling kurang ajar.jgnlh krn irfandina tllu fanatik,taksub dgn ameno irfandina x bg respon ttg isu ini.

ps: ya kami mmg fanatik,taksub.fanatik,taksub dgn perjuangan mendaulatkn ISLAM.bg kami pas hanyalh wadah/jalan utk memperjuangkan ISLAM.kalau pas pupus pun kami ttp akn perjuangkn ISLAM.jika ameno berubah dan betul2 perjuangkan ISLAM kami akan mgdukung/masuk ameno dan x kisah jk pas bubar/pupus.tp syg sy rasa/jangka ameno akan pupus dulu dgn fahamam materialistik perkaumaman sempitnya,yg sentiasa kekal adalah perjuangan ISLAM yg ikhlas.

Ihya said...

Salam..

Ana kalau baca komen anda semua,memang gelak guling2..lebih lagi baca komen abe mie..Sudoh lo tu abe mie...buak malu saing weh..Apapun..ana tabik geng pembangkang,anda semua adalah pejuang sejati,insya Allah..teruskan usaha.

Solla alan Nabi

idaman said...

irfandina nak warning editor?..nape plk dah memang pemimpin umno tu kaki penyamun kao tak sedar2diri lagi ke?masih nak ampu umno..

suhaimyarif said...

tahniah umno.....

mane lagi tanah-tanah nak jual buleh la lelong kat umno insyalah laku punya tanah tu....

kalau buleh umno nak jual malaysia agaknya....
semua tanah dia bedal- dia jual elok sgt la tu.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...