Sunday, June 1, 2008

Ustaz Ahmad Awang selamat dalam kemalangan

IPOH, 1 Jun: "Alhamdulillah saya dan isteri serta dua orang anak terselamat apabila kereta yang dipandu isteri terlibat dalam satu kemalangan di Lebuhraya Utara-Selatan, kilometer 315 kira-kira jam 4.30 petang Khamis kelmarin."

Demikian tulis Ahmad Awang dalam blognya, usahmadawang.blogspot.com.

Kejadian berlaku dalam keadaan hujan renyai-renyai ketika beliau serta keluarga dalam perjalanan ke Ipoh untuk menghadiri mesyuarat di pejabat Badan Perhubungan PAS negeri.

Kereta mereka terlibat dalam kemalangan apabila sebuah kereta di hadapan berlanggar dengan sebuah kereta lain kemudian terbabas dan menggeseli sebuah treler, lalu menghalang laluan mereka, menyebabkan mereka kereta mereka tidak dapat mengelak dan terus melanggar kereta tersebut.

Kereta Ahmad yang dipandu isterinya, Ustazah Rosiyah, mengalami kerosakan teruk dan kini berada di Balai Polis Trafik Tapah.

"Kami bersyukur tiada kecederaan berat yang kami alami walaupun isteri saya mengalami sedikit lebam dan bengkak-bengkak di bahagian lengan dan belakang akibat hentakan yang kuat ketika merempuh kereta berkenaan. Saya juga mengalami sakit-sakit di bahagian tengkuk, bahu serta rusuk," tulisnya lagi.

Cerita sepenuhnya di www.usahmadawang.blogspot.com.

27 comments:

abe MIE said...

salam...

apapun ustaz ahmad awang selamat kira syukur lah. tapi kalau perkara lain berlaku kita tidak boleh buat apa-apa kerana INI ADALAH KERJA TUHAN dan kita sebagai manusia hanya berdoa supaya dihindari segala malapetaka.

sekitar tahun 1999-saya selalu dengar ceramah ustaz ahmad awang- dia suka mengutuk dan menghina terutamanya orang UMNO. mungkin apa yang berlaku supaya dia 'menjaga mulutnya' dan peribadi sebagai manusia yang alim.

Mungkin kutukannya diALHAMDULILLAH oleh orang yang dihinanya selama ini.

apapun pengajaran perlu diambil kepada beliau, saya dan pembaca blog semua.

pkrpasdap.blogspot.com

suhaimi said...

salam....

alhamdulullah,bersyukur ke hadrat ALLAH SWT kerana ALLAH melindungi ust ahmad awang dari kecederaan yg lebih teruk lagi.
ini semua berkat do'a org2 mukmim ke atas beliau kerana perjuangan beliau di jalan ALLAH.semoga ust ahmad awang cepat2 sembuh dan dapat menjalankan perjuangan islam yg masih jauh dan mencabar ini....

insyaallah....

irfandina said...

salam...

semoga ustaz ahmad awang selamat sembuh seperti sediakala...

kalau tak nanti kurang meriah pula senario politik negara kita...

maklumlah ustaz ahmad awang antara pemimpin fanatik contoh didalam pas...

kira macam suhaimi la juga....

Viaggi said...

Abe Mie,

Aku malas nak sumpah kau mampus jatuh motor.

Aku malas nak sumpah kau mampus tercekik tulang masa makan nasi..

Aku malas nak sumpah kau mampus kena langgar lori 18 tayar masa seberang jalan...

Aku malas nak sumpah kau mampus kena timpa buah kelapa masa tengah jalan kat kampung...

Aku malas nak sumpah kau mampus kena panah petir masa tengah berlindung di bus stop ketika hujan ribut...

Aku malas nak sumpah kau mampus jatuh tergelincir dalam tandas rumah kau sendiri...

Aku malas nak sumpah kau mampus kena angin ahmar....
Agenda kau memang melayu tak abis2.. Kau berselindung dengan nama PKR PAS DAP konon demi nak orang tengok blog kau tu...... Kau memang melayu aje la, sebab tu bila UMNO kena basuh kau yang panas...

Aku tengok dalam MSK pun kau kena gosok...

Kau stick to UMNO punya sites je udahla...

Ingat MIE, aku mungkin malas nak sumpah kau tapi lain orang...? Cukup 40 siap la kau...

Bodoh punya penjilat UMNO..!!!

abumunzir al-jerluni said...

Alhamdulillah! Allah itu Maha berkuasa dan Maha penyayang...

naqib said...

Tak kan cerita accident pun nak komen. Carilah benda lain. Sebab tu otak orang melayu makin bodoh.Cerita Ahmad Awang accident bukan boleh bina minda. Sekarang ahli agama pun macam artis. Nak glamour. Wartawan pun bingai. Benda ni tak payahlah sebarkan. Macam subky latif cakaplah! Kalau anjing gigit orang bukan berita tapi kalau orang gigit anging, barulah berita. Banyak isu lain lagi. Isu pakatan Rakyat sokong hindraf yang kafir laknat tu pun tak selesai lagi. Bab tekanan PR kepada kerajaan BN hingga kerajaan BN bagi biasiswa pada kafir laknat tak selesai lagi. Melayu puaka PKR, PAS dan BN yang tak pandai berpolitik hingga mengadaikan hak orang melayu. Semua berebut kuasa dan nak meraih sokongan kafir sehingga melayu islam dipinggirkan. Tak ambik tau langsung. Balik2 nak hapuskan ISA. Balik balik nak bela hindu Hindraf. PAS pulak mengadai prinsip negara Islam sebab terpengaruh pujukan Anwar untuk bergabung sehingga menghalalkan prinsip yang telah sekianlama diperjuangkan. Orang PAS pulak asyik usung keling parya kesana kemari nak tunjukan keadilan. Apa semua ni? Sedarlah bangsa ku. Bangsa yang tidak ada prinsip! segala2nya nak jual!

mek chabang4 said...

boleh buat kenduri sembelih lembu jamu orang kampung makan.

www.bachangkgpadang.blog.com

wan ismail said...

Bila saya baca komen rasanya macam orang bodoh. Dituduhnya macam-macam.

Khalifah Syadina Umar AlKhatab mati dibunuh. Khalifah Syadina Alipun mati dibunuh juga. Sedangkan mereka bedua orang dijamin masuk syurga.

Apakah Khalifah mati dibunuh merupakan doa orang kafir?. Ini semua suratan takdir dari Allah SWT. Janganlah Ustaz Ahmad Awang terlibat dalam kemalangan jalanraya kita andaikan yang bukan-bukan. Apakah orang terbunuh di jalanraya , mati terbakar, mati lemas dsbnya merupakan sumpahan orang?.

Kena cerdiklah sikit, nanti kena atas kepala kita baru tahu. Pasal PR dan BN, kita dah beri peluang kepada BN memerintah Malaysia. Apa yang tergadai?. Tulisan jawi?. Bahasa Melayu dipinggirkan?. Tanah simpanan melayu habis ke tangan orang bukan melayu. Rasuah menjadi-jadi. Badan Kehakiman punah-ranah angkara UMNO/BN.

Bila BN tumbang dikatakan ketuanan melayu hilang. Ketuanan melayu tak hilang cuma bertukar tangan dari UMNO kepada PAS dan PKR (melayu). DAP menang pun dari kerusi MCA/MIC/Gerakan/PPP. Begitu juga kerusi MCA/Gerakan/MIC telah dirampas oleh PKR.

Lima kerusi Parlimen yang diberi kepada bukan melayu oleh UMNO diambil oleh PKR iaitu di Kuantan, Ulu Selangor, Teluk Kemang, Bandar Tun Razak dan Bayan Baru. Siapa yang jual melayu UMNO atau PKR?. Tiga kerusi DUN diambil oleh PKR antaranyta Lunas, Behrang dan Batu Cave.

Kepada penyokog UMNO tolong buka balik keputusan PRU-12 dan semak baik-baik bahawa banyak kerusi yang diberi kepada cina/india oleh UMNO telah diambil oleh PAS dan PKR . Jadi jangan melatah lebih-lebih.

Di Perak PAS bertanding 21 kerusi tapi menang hanya 6 kerusi. PKR bertanding 20 kerusi cuma menang 7 kerusi sahaja. DAP bertanding 18 kerusi menang 18 kerusi. Ini bermaknanya Exco memanglah kena beri ramai kepada DAP. Melainkan kerusi PAS menang banyak sudah pastilah melayu ramai jadi Exco, tetapi orang melayu Perak masih pilih UMNO nak buat macam mana. Walaupun Exco DAP agak ramai sikit tetapi Setiausaha Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri dan Penasihat Undang-Undang di Perak semuanya melayu. Walaupun mereka tidak boleh mengundi tetapi boleh ambil bahagian dalam setiap mesyuarat Exco. Ingat kata putus/veto adalah di tangan MB.

Jadi kita jangan diperbodohkan sepanjang zaman. Tolong semak baik-baik bahawa melayu UMNO tumbang maka PAS/PKR (melayu) sebagai gantinya.

Jumlah kerusi cina/india (termasuk DAP/MCA/MIIC/Gerakan dan PKR (bukan melayu) cuma ada 59 kerusi sahaja tidak mampu untuk memerintah Malaysia jika diandaikan mereka bergabung bukan melayu tak kemana melainkan mesti berpakat dengan parti-parti melayu.

Takkan UMNO/PAS dan PKR (melayu) bodoh sangat membiarkan mereka (bukan melayu) bergabung kita masih nak bergaduh.

Sekian dulu dari penyokong PR.

suhaimi said...

salam...

tak habis2 dgn agenda melayu.pas berkerjasama dgn hindu dan cina pun nk bising2.dah tentulah negara ni penduduknya berbagai bangsa,takkan kita nk pinggirkan hak mereka.biarlah kita jaga hak kita dan jgn ketepikan hak mereka.
Rasulullah pun dulu tak menafikan hak org2 kafir,dan di jamin hak2 mereka dan keselamatan mereka.
jgnlah kita kat malaysia ni nk bangkitkan isu2 perkauman je.lepas tu bergaduh.mcm mana nk tubuhkan sebuah negara yg aman dan makmur dgn berbilang-bilang kaum.
paling penting sekarang islam mesti di tegakkan,bila islam tertegak,takdelah isu melayu dan isu perkauman berbangkit?bukankah islam itu utk semua.
mengenai berita ust ahmad awang 'accident',tak payahlah nak bising2.bukankah ust ahmad awang tu salah seorang pemimpin pas yg di segani.rakyat pun berhak nk tahu apa yg berlaku ke atas beliau.secara tak langsungrakyat dpt mendo'kan keselamatan beliau agar beransur pulih dan dapat meneruskan perjuangan.insyaallah..

ihya said...
This comment has been removed by the author.
ihya said...

salam...

Saya rasa komen dari wan ismail sudah cukup kot..Memang style penjilat umno begitu. Dia orang sekarang tertekan. SEbab apa? sebab banyak kerusi hilang. Orang tak pernah kalah,bila kalah dia gila meroyan. Contohilah PR,kalah itu biasa adat berlawan. Menang itu yang luarbiasa Allah Kurnia.Pada sahabat bloggers semua yg suka mengomen,teruskan usaha anda.Abemie ni,kena insaf sikit.REnung-renung dengan iman, Rasulullah s.a.w pernah kalah dalam perang uhud,siapa kat sini berani katakan Perjuangan Nabi itu bathil sebab kalah perang uhud??..meh sini..aku tibai pala dia.

solla annabi

abe MIE said...

salam..

'viaggi' dan shookcree... malas nak layan..perangai macam monyek.

abe MIE minta kalau jantan (dan bukan pondan), kasilah gambar boleh orang lihat awak nie jenis mak nyah ke atau peliwat....

jangan taksud sangat. ulama adalah manusia dan tidak terlepas dari melakukan kesalahan.

Ustaz ahmad awang pun pernah menegur kerajaan dan tidak salah kita menegurnya.

pkrpasdap.blogspot.com

irfandina said...

salam...

firstly untuk sdr naqib...sabarlah...dialam siber ini apa saja komen yg tidak sehaluan dengan pendukung aspirasi pas pasti akan menerima komen balas yg keterlaluan...

sabarlah.....

suhaimi said...

abe mie...

memanglah ulama pun lakukan kasilapan.tp siapa awak nk ckp kat ulama mcm tu? satu lagi,cara awak nk balas komen awak tu mcm org takde 'adap'.kata belajar sampai 'UNIVERSITI'?tp cara beri komen mcm org tak sekolah.
pergi kat blog umnolah kalau nk beri komen2 mcm tu.aku tgk rupa kau kat blog pun rasa tak semenggah.boleh jalanlah.....pergi gelajar dulu tentang adap2 dlm islam,jgn nk jatuhkan air muka org.........

abumunzir al-jerluni said...

En. Naqib! pada saya bukan ust. Ahmad yang nak benda ni dihebohkan. Saya rasa pihak Siasah yang terbitkan. Macam biasa la, siapa yang ada blog akan menceritakan detik-detik atau aktiviti dirinya. Apa yang salahnya? Lagi satu zaman sekarang tak sama macam zaman dahulu. Zaman Nabi s.a.w., para sahabat, tabi'in, dan yang selepas itu. Zaman sekarang zaman moden. Tak salah ust2 yang mampu mencadi model dan qudwah kepada masyarakat untuk menonjolkan dirinya. Yang penting niat ikhlas dan kerana agama Islam. Adakah dengan penonjolan diri dalam masyarakat pendakwah dikatakan tidak ikhlas? Siapa kita? Ikhlas perkara qhaib...tempatnya hati. Kita tak boleh nak katakan kita ni benar-benar ikhlas. Cuma kita kena berusaha untuk ikhlaskan niat kita dan serah pada Allah S.W.T.tentukannya serta terima amalan kita. Ingat! zaman sekarang golongan artis dan fasik lebih menonjol serta menjadi role model masyarakat hari ini. Jadi kalau ust2 da pendakwah duduk dalam rumah sahaja tanpa menampilkan diri (populariti untuk Islam)...maka masyarakat tetap akan sesat dan berada dalam kegelapan! Allahua'lam.

Viaggi said...

MIE,
Aku rasa memang ko ni ada masalah jiwa yang serious dan kronik…

Tidak takkan lah ko fantasizes jadi superman? What ever happened dengan gambar ko yang lama tu?

Omor dah dekat stengah abad tapi masih tak boleh nak tinggalkan zaman kanak2 lagi… mungkin zaman kanak2 dulu tak mampu pun nak kenal komik superman….. kahkahkah…

Satu lagi masalah ko ialah ko antara beberapa kerat melayu yang teramat frust tertonggeng tonggeng kerana kekalahan UMNO & BN dalam PRU 12 baru2 ni kan…?

Dalam sebok ko membantai PKR & PAS lagi baik lah ko buka luas2 otak ko tu (itu pun kalau ada) dan tengok lah sendiri apa yang melayu dapat selama 50 tahun UMNO memerintah?

Jangan jadi takut sangat seolah2 tanpa UMNO melayu akan jadi pelarian di tanahair sendiri..!!

Orang macam ko ni jgk memang jenis takut sangat dengan Islam!!!

Orang macam ko nil ah yang nak kepada Islam dalam hal2 tertentu je seperti Islam ada Had dan ada Hari je…

Orang macam ko ni selalu menganggap Tok Guru, Ulam dan Ustaz hanya layak duduk di Masjid dan bercakap soal sembahyang, puasa, nikah kahwin dan hal2 Fiqh sahaja…

Tak usah lah ko nak tunjuk terlebih pandai dalam dunia ni MIE…

Ko tu yang memang monyek, monyek yang bermasalah, bertuankan Kera dari Rembau...korok mu…!!!

Teruskanlah aktiviti menjilat UMNO ko tu..!!

Mungkin ko nanti akan mati dalam UMNO kot... kahkahkahkah...

suhaimi said...

salam...viaggi..

sabar...abe mie memang mcm tu.semua rakan blog tahu dia cukup takut dgn PR,terutama PAS.tak hairanlah kalau dia mcm tu
paling penting,bila dia keluarkan komen yg bukan2 je,kita tibai cukup2 sampai lembik.mcm tu je nk ajar org mcm ni.

ihya said...

salam..

Huk aloh..abe mie..sedarlah. Ambo malu ado oghe klate macae mu ni mie oii..toksey buak malu saing deh!!

Solla annabi

Juice Expert said...

salam
abe mie, naqib, irfandina

rasanya anda sume penyokong kuat melayu
tahniah! tapi pada pengamatan saya skrg ni anda sume perlukan makanan tambahan untuk masalah saraf, serius ni bukan nak ngutuk tapi nak bantu.
pernah cuba jus 23 herba yang boleh membersihkan kekotoran dalam saraf terutama yang halus di otak.
kalau berminat sms 0143233441

satu lagi sume tahu china akan menjadi kuasa ekonomi terbesar di rantau ni dan satahu ambo lah takde pong orang melayu kat sana jadi apa yang kecoh sangat kononnya melayu hilang kuasa ketuanan. yang penting islam berada di merata dunia cuma masih ramai yang tak faham islam dok ingat islam hadhari je mentang2 bush seteru islam yang bodoh tu iktiraf hadhari

jangan lupa sms kalau nak oder

irfandina said...

salam...

bagus jugak bila ada pro dan kontra...tapi harapnya jgnlah terlalu emosi....

jgnlah sampai nak sumpah seranah...takda gunanya nak bertegang urat sampai melebihi had...

tengok aje pemimpin atasan...bila kat parlimen berdebat bukan main tapi bila time makan or minum boleh duduk semeja....

tapi tak tahulah kalau2 ada pendukung pas kat sini yg masih rasional...

Muhammad Amirul @ Alexsa Atong said...

Pertamanya...alhamdulillah ke hadrat Illahi beri perlindungan pd Ustaz Ahmad sekeluarga.

Keduanya... aku geram sungguh tgk abe mie ni. Kesian...kalu main bola lama dah aku tackle sampai masuk ambulan. tak reti betul mamat publisiti tak laku ni. Insaflah...UMNO tu tak ke mana. Mantan2 Presedin UMNO pun semua kluaq Umno . Tun Razak sorang yg mati dalam umno. Tak reti nak pikiq ka? Aku nasihatkan ko, lebih baik ko jgn jenguk lg blog2 org2 kami ni. Buat org sakit ati ja. Satu lg aku peringat kat hang no...ko pikiq pjg2 perjuangan sekular hang tu.

blues untuk rakyat said...

bunyi nampak lain je da.........

ihya said...

salam....

Pertama kalinya bila saya baca komen viagi ni..memang saya tergelak guling2,kelakar sungguh. Saya juga mengakui ada tengok gambar abemie pakai baju superman tu:)). Allah saja yang tahu. Tapi takpe abemie..bereh deh..

Keduanya..

Pada abemie..
Janganlah bersikap kurang ajar pada tuan guru. Ilmu agamanya lebih tinggi dari kamu. Hormatilah dia sebagai orang tua yang berilmu,jangan abe mie dok hentam ngan ustaz ahmad awang sampai gitu sekali. ustaz tu takda masalah peribadi dengan abe mie.

Yang ketiga..

Mana pegi abemie?? Dah takut masuk blog siasah ke?

Hubaya Gunung Semanggol said...

Irfandina dan MIE

PEGI DAHHHHHHHH!!!!!

LAIN TEMPAT BOLE PEGI LA!!!!

DEY PODAH!!!!

Hubaya Gunung Semanggol said...

CITTTTTTT!!!!

idaman said...

salam abemie dan Irfandinah tu karat UMNO ke?.cian depa...org dah tak lalu ngan UMNO tapi depa masih JILAT UMNOlaggggggiiiii kat

irfandina said...

salam...

relaxla bro...jgn hanya kerana kita tak sependapat maka sampai hendak memaki hamun...

apa itukah yang dipanggil peribadi seorang muslim...

apa tidak terfikirkah akan apa akibatnya kepada pas????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...