Thursday, June 12, 2008

Dahlah luka DBKL mari sapukan garam pula, kata Dr Lo' Lo'

KUALA LUMPUR, 12 Jun: Semalam di umumkan, hari ini anggota Parlimen Titiwangsa, Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali turun ke Jalan Pahang Barat dekat sini bagi membuat protes kenaikan kadar parking di Kuala Lumpur.

Jalan Pahang adalah sebagian dari jalan yang menerima sistem baru meter parking yang dibuat secara elektronik ini.

Kalau sebelum ini, kawasan Pekeliling Busines Centre tidak terkena sebarang bayaran parking, mulai Isnin 16 Jun depan, pemilik kenderaan di situ juga mula dikenakan bayaran parking dengan kadar baru 80 sen sejam ini.

Dr Lo' Lo' bersama pemilik kenderaan sekitar jalan pahang telah berdemo bagi membantah kenaikan parking itu.

Beliau menyifatkan DBKL kejam.

"Dahlah rakyat luka dengan kenaikan harga minyak, DBKL datang menyapukan garam pula ke atas luka ini," katanya membantah.

Kawasan Jalan Pahang terletak di bawah parlimen Titiwangsa yang diwakili beliau.

Semalam, Datuk Bandar Kuala Lumpur Dato' Ab Hakim Borhan berkata, Sistem Letak Kereta Eletronik (SLKE) berkuatkuasa Isnin ini dan pemilik kenderaan dikehendaki membayar caj 80 sen sejam bagi setiap petak letak kereta di pusat bandar berbanding hanya 60 sen sekarang.

"Bagaimanapun kadar letak kereta di luar pusat bandar (pinggir bandar) dikurangkan 10 sen kepada 50 sen sejam," katanya kepada pemberita semasa Program Datuk Bandar Bersama Media di DBKL di semalam.

Beliau juga mengumumkan lanjutan tempoh masa bayaran letak kereta bermula 7.30 pagi hingga ke 10 malam sepanjang tujuh hari seminggu, berbanding sekarang 8 pagi hingga 6 petang dari Isnin hingga Sabtu, kecuali Ahad dan cuti umum.

Buat permulaan kadar dan langkah-langkah baru itu hanya dilaksanakan di kawasan yang dilengkapi dengan SLKE bagi fasa pertama iaitu di kawasan Bukit Bintang, Masjid India, Jalan Sultan Ismail, Kampung Baru, Chow Kit, Pudu, Kompleks Damai dan Jalan Loke Yew.

33 comments:

abe MIE said...

salam...

YB Parlimen Titiwangsa tidak boleh berunding dengan DBKL ke pasal ini? apa guna jadi YB? atau hendak cari publisiti murahan.... sebab orang suka tengok kita demonstrasi daripada tunjuk buat kerja...

sepatutnya sebagai YB kita bekerja untuk rakyat bukannya demonstrasi untuk rakyat..apa guna jadi YB?? kalau Anwar al-juburi jadi PM adakah semua YB PR akan buat demontrasi juga??

buatlah kerja...tak tahu ke?

pkrpasdap.blogspot.com

Hamzali said...

abe mie

oii dok marah tu kenapa? Dok kutuk Anuar Al..... tu apasal biasa ke? Biar le dia orang berdemo meriah le sikit. Kalau tak FRU tak de kerja le.

peon-pencen said...

Ha!

orang gila babi si 'abe mie' dah awal2 lagi masuk meracau lagi.

klu boleh, ada ke sesapa yg tahu cara mengubati 'orang gila babi ni'?

kalau tak leh, meh kita rame2 sumpak dia jadi berok ke atau jadi tonyok.

Tak habeh2 nyakat manusia aje.

Klu dah bermentua, tentu mentua nya orang buta tuli atau bangang,
Tengok gaye muka nye, tak ubah macam penyangak je!

Muka dah buruk, hati pun reput, asyek nak ngutuk mamanjang je.

blues untuk rakyat said...

itu style orang UMNO kontraktor kelas F cakap.....

ada banyak belagak......

Rendah diri said...

Abe mie ni solat cukup 5 waktu tak? Kalau tak cukup pergi solat dan lakukan betul2.

Kalau dah solat tapi perangai tak betul jugak, pergi masuk sekolah agama belajar cara-cara menunaikan solat dengan betul.

topengminda said...

Kalu macam ini akan banyaklah rakyat Malaysia masuk wad psychiatric. Kerajaan BN ni tahu ke ta' tahu mentadbir ekonomi negara?

slyderrose said...

Malaysia oh tanah airku, tanah tempat tumpahnya darahku...dah kalu. Inilah pemimpin yg berlandaskan islam hadhari. Ada had ada hari. islam apa bendalah nie...macam mana orang lain nak hormat dengan orang islam, sebab orang islam sendiri kalut. Bukan islam tetapi melayu.

slyderrose said...

abe mie, sebab pemimpin kesukaan engkau tak buat kerja langsung, asyik nak kebas duit aje..ini jadinya kat malaysia. cuba check jubur engkau sikit...timun sapa dah masuk.

suhaimi said...

salam..

aku pelik tgk abe mie Al-JUBURY ni.tak habis2 dgn perangai hasad dengki dia.
kau kena ingat kalau Anwar tidak redha dgn gelaran yg kau kata kat dia,siaplah kau esok berhadapan dgn Allah esok di padang mahsyar.
ambillah esok ubat ubat kau esok kat sana....

kulatlapok said...

Salam SIASAH dan rakan blogger,

Saya sebenarnya ada MAKLUMAT MENARIK untuk dikongsi berkaitan dengan ISU MINYAK NI. MAKLUMAT INI SEMUA BLOGGER MESTI BACA. Sila ke blog'CENDAWAN MALAYA' -www.kulatlapok.blogspot.com

Mana tahu maklumat ini berguna untuk kita khususnya RAKYAT MALAYA

BACA, BACA JANGAN TAK BACA

azmedia said...

abe mie ni gila punya olang ke

en.mizan said...

garam murah kut,, huhu,, dbkm bagi garam tuk letak kat luka

Muhammad Umairi said...

Apakah sbb nye abg mie memberi gelaran Al-Juburi kepada Anwar? adakah kerana kes Anwar dahulu? Jika ya, maka abg mie nyata telah buta n tuli dlm mengikuti perkembagan kes tersebut. Anwar Ibrahim telah dibebaskan daripada tuduhan sodomy ; sila rujuk keputusan yang telah dibuat oleh mahkamah. Jgn cakap ikot sedap mulut, abg mie gaya cam org berpendidikan, oleh itu sila bercakap dan berfikir gaya org berpendidikan.

miekabo said...

kengkawan semua,
aku rase baik kite gelar dia abg mie al-bontoti, sebab dia minat bontot kut??? yang paling dia suka, bontot kuda...
wakaka....

sabri60 said...

SALAM,
Syabash kepada YB Titiwangsa kerana dengan tindakan yang YB ambil dan tengok dah dapat tengok hasilnya. DBKL telah tarik balik keputusan menaikkan bayaran tempat letak kereta tu.Alhamdulillah dapat meringankan beban rakyat.

Tentang Abe mie tu yang suka sangat panggil DSAI dengan perkataan yang menghina tu memang merupakan datang dari orang yang hina. Orang yang suka tangkap maut tu biasalah akan duduk begitulah.Kita sama2 doakan agar dia sedar dan takutkan hukuman Allah.
MOGA ALLAH SEJAHTERAKAN RAKYAT MALAYSIA>

suhaimi said...

salam....

dia mana ada pendidikan.sebaba tu dia suka hina org mcm tu.entah2 dia ni spesis mcm tu tak?kalau mcm tu siap sedialah siapa yg ada di sekeliling dia.muka dah lebih kurang dah....takut ah aku....

Juraimi Zainal said...

cian abe-mie yg giler glamour ni... merayau-rayau jer cari makan nak popular kan diri...

abe MIE said...

kenapa YB PR- PKR, PAS dan DAP tak ada semasa rusuhan??? pengecut betul....

suruh rakyat susah lagi ke???? Pak Lah minta kamu sahut cabaran- bebankan masalah rakyat- bagi subsidi kepada negeri yang PR memerintah, boleh tak? Memang PR kaki PEMBELIT RAKYAT. Auta Lebih aje....

DBKL sapuh garam pada luka kira sakit aje tapi jangan masuk garam dalam petrol cukuplah...nak jadikan malaysia macam pakistan???

pkrpasdap.blogspot.com

abe MIE said...

anwar aljuburi- adalah gelaran diberikan oleh Mat Sabu kepada Anwar Ibrahim...

Mat Sabu- belasah bini orang juburi juga..

irfandina said...

salam...

saya juga kurang gemar dengan gelaran yg diberikan kepada anwar...tetapi selain dari itu saya bersetuju dgn tulisan abg mie tentang peranan sebenar sebagai seorang wakil rakyat...

tak usahlah dibudayakan acara berdemonstrasi ini...wakil rakyat sepatutnya lebih bijak untuk mencari jalan bagi menyelesaikan masalah rakyat....

kulatlapok said...

SEBENARNYA ABE MIE NI DAH BIASA KOT? EEEEE GELI GELEMANNYA AKU, PATUT LE ASYIK CERITA JUBURI JE.

MAT SABU MAIN PUN DIA TAHU.. BETULAH DIA NI KAKI MENGENDAP.

TAK SANGKA BETUL..!!?

suhaimi said...

salam.....

itu abe mie al-jubury lebih punya kakilah.jgn di layan manusia mcm tu.takde guna utk apa2 pun...

abumunzir al-jerluni said...

Ish2...kesian rakyat Malaysia! sudah jatuh di timpa tangga. Kerajaan memang tidak berperikemanusiaan langsung. Sepatutnya kerajaan perlu mengutamakan kebajikan dan keperluan rakyat. Apa guna mereka dilantik oleh rakyat, tetapi tak mampu untuk mengikut kehendak rakyat...ego sangatkah pemerintah sekarang? tak serik2...insaflah!

ikan said...

Hi,

sebenarnya aku kenal abe mie ni bukan setakat mak bapak dia je aku kenal tp kentut dia pun aku kenal.. abe mie ni sebenarnya penulis blog dibayar gaji tetap oleh umno utk buat kacau dan lawan PR macam astora jabat la.. tapi astora jabat dalam surat khabar, dia dlm blog dan internet.. tapi aku nak nasihatkan abe mie cukuplah bagi makan anak bini dgn duit haram tu nanti anak kau tu gelap perut payah nak ajar silap haribulan jadi penagih dadah.. kau ingat tu.. byk lagi kerja yg halal yg boleh dibuat nak bagi makan anak bini.. INGAT TU!!

suhaimi said...

salam...

patutlah dia beriya sgt hentam anwar dan PR.dia ni rupanya tali barut umno.nk kena cantas org mcm ni.nanti dia.......

kulatlapok said...

LAH CARI MAKAN RUPANYA...!! KASIHAN

haris.maa said...

abe-mie

nak tanya je...... kenapa setiap kali bagi komen (provoke?) lepas tu letak URL blog abg-mie kat bawah tu....

betul kata juraimi zainal - mcm merayau2 mencari makan nak glamour :)

dah dapat 'token' ke dgn blog yang abg-mie buat tu :)

salam

suhaimi said...

salam...

lepas ni kalau keluar je komen dari abe mie ai-jubury,buat tak tahu je.kalau kita sahut komen dia,kita subahat sama.dia jadi budak suruhan umno.biar dia cari kekawan umno yg lain untuk layan komen dia.

utohkacil said...

Loh!, kesian nye 'abe mie'!

Ape le lu urang kutuk dia habis habisan?

Kan ke kite ni sesama insan yg seagama dan sebangsa? Dah le tu.

Abe mie kau jangan rajuk, meh datang balik kat sini, kita sembang2 lagi.

suhaimi said...

salam...

'cantas' je si utoh juhak ni.tak payah di layan.

xequ28z said...
This comment has been removed by the author.
sayapku_berapi_lagi said...

i had it la with bn & dbkl. semua barang naik. terseksa sungguh. mati la mcm ni. 1 hari kena bayar Rm7.20. 1 Bulan kena bayar Rm216. Mati la. Belum msk duit minyak lagi, tgg bini, nk beli umah pun x lps. Mmg bodoh la pemimpin yg zalim ni. Aku rasa kalau bunuh semua pemimpin Bn ni pun dh dikira tahap dimestikan dh & dpt pahala sbb diaorg dh zalim sgt. Org zalim mesti ditentang habis-habisan.

Azri said...

Assalam...

Tajuan pilih wakil rakyat untuk menyenangkan rakayat...bukan bila dah menang pilihanraya, rakyat pula kena tanggung bebanan kerajaan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...