Friday, June 19, 2009

Polis berdemo depan Pejabat Agung PAS



Perkarangan Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut penuh dengan anggota polis ekoran berita angin satu demonstrasi akan diadakan untuk membantah kerajaan perpaduan.

Demostrasi itu dikatakan akan diadakan sebaik sahaja selesai solat Jumaat hari ini, namun sehingga kini tidak ada sebarang kelibat demonstrasi itu.

Polis yang berpakaian seragam dan preman memenuhi kedai-kedai dan perkarangan kedai di depan pejabat PAS itu.

Turut serta adalah beberapa wartawan dan jurugambar.

284 comments:

1 – 200 of 284   Newer›   Newest»
lebai-mangkuk said...

Siapa yang nak berdemo, ahli2 PAS yang sedar memang suka dengan 'kerajaan perpaduan'.

Cuma penyokong PAS totok dan PKR sahaja yang anti 'kerajaan perpaduan'.

DAP bijak, sungguh pun mereka juga tidak suka 'kerajaan perpaduan' mereka berdiam diri selain memberi amaran keras kepada pemimpin PAS.

DAP sangat suka lihar PAS dan UMNO bermusuhan kerana ianya boleh menambah kuatkan DAP.

Naruto sensei said...

Wah bagusnya polis Malaysia

Kalau hal berkaitan pembangkang cepat dan cekap tindakan mereka..
sedangkan bukan kena mengena dengan hal keselamatan pun..

Manakala hal jenayah yang semakin melonjak sekarang ini pula Polis bersikap lembik pula ..

malah Polis menjadi Pondan jika Pendatang Asing yang berlambak di Malaysia ini pun mereka tak terkawal kerenah PATI tersebut..

ha ha dasar boneka UMNO..tak sedar ke polis selama ini PR selalu memperjuangkan hak dan kepentingan Polis..? Dasar Polis tak mengenang jasa malah sanggup menjadi kuda tunggangan UMNOBN

Teringat dalam satu serbuan Polis ke atas Negro suatu ketika dahulu.. senang je Polis tu ditolak Negro sehingga negro pun boleh terlepas kah kah kah terkincit2 polis kejar Negro akhirnya tak dapat...ha ha ha

Alahai Polis sudah2 la tu...

Naruto sensei said...

lebai-mangkuk

Sikit2 DAP, Isu DAP tu dah basi la ..kalau dah mangkuk memang macam tu akal tarak mangkuk hayun saja..

Isu banyak tapi biasalah lah kan UMNO ... Yang MCA tu lagi teruk kan lambang bendera dia pun bintang .. bukanke sama lambang MCA tu dengan bintang tiga kominis cumanya dia kurang dua je...

Kesian UMNO berjuang pun MCA tak bantu sekarang malah MCA gelak je UMNO tercungap2 nak bernafas sekarang ni... Pirah mangkuk tarak Isu akal singkat...

Naruto sensei said...

MCA lambang bintang.. sama macam kominis kurang dua je bintang

Gerakan lambang dia tiga segi.. macam sama je jugak dengan maksud tiga bintang...

Dua2 Parti dalam BN dan UMNO sendiri kawan karib diaorang.. Gerakan dan MCA satu masa dulu suka nak bawa Chin Peng pulang...

Nampak tak siapa boneka kominis.. Dua parti cina terbesar mengapit UMNO.. lagi bahaya tu.. ha ha

Patutlah main Isu kominis rupanya dalam BN lah kominis bersembunyi dan tukar lambangnya... rosak2 UMNO..

abdilah said...

keh keh keh...nama pun lebai mangkok....tak boleh kata apa laa...cam mangkok tingkat punya dok pikiaq....kekekekekekeke...bodo piang punya komen...

nak k'jaan perpaduan ka? tok guru dah kata.."nak k'jaan perpaduan pi masuk ameno laa..." ngokk..

abdilah said...

awat tok guru nik aziz tu anti k'jaan perpaduan tu parti apa? DAP..?? PKR..??? bodo la hang lebai...

sirat al-mustaqim said...

lebai said,
DAP sangat suka lihar PAS dan UMNO bermusuhan kerana ianya boleh menambah kuatkan DAP.
......................................
umno sangt suka lihat pas berpecah belah krana ianya boleh menambah kuatkan umno..betul lebai??

sirat al-mustaqim said...

ASYIK MAINKAN ISU DAP...ISU PARTI SENDIRI X NAK TENGOK...LEBAI2...SERUPA MANGKUK

Bulan Penuh 2012 said...

Salam ziarah,

apa kejadahnya

Bulan Penuh 2012

zali said...

tahniah pdrm kerana tindakan yang pantas sebegitu.

memang sesuai dengan 'tegas adil dan berhemah' tu.

tribute to semua anggota pdrm.
lagu boleh di dengar di :
http://ukirancinta.blogspot.com/2009/06/download-mp3-lagu-tegas-adil-dan.html

Tegas, Adil Dan Berhemah
Citra Pasukan Bermaruah
Setia Sepakat Mengatur Langkah
Pertahan Bumi Bertuah

Dibawah Naungan Diraja
Lambang Kedaulatan Nusa Dan Bangsa
Sumpah Setia Khidmat Untuk Negara
Pengaman Adil Saksama

Berkorban Demi Pertiwi
Kepada Rakyat Dicurah Bakti
Berjiwa Murni Berintegriti
Berhemah Tinggi

Berkorban Demi Pertiwi
Kepada Rakyat Dicurah Bakti
Berjiwa Murni Berintegriti
Berhemah Tinggi

Sedia Curah Bakti
Perwira Paksi Pertiwi
Tegas, Adil Dan Berhemah
Citra Pasukan Bermaruah
Setia Sepakat Mengatur Langkah
Pertahan Bumi Bertuah

kinto said...

apa nak diherankan dengan lebai mangkuk.kan ke kat umno semuanya pak lebai yang mengikut fatwa teori mangkuk segala hayun.pasal tu pemikiran umno supa mankuk je.jadi memang mangkuk la umno ni.

fuzah said...

Salam dan selamat sejahtera.
Apa beza pakatan DAP,PAS dan PKR?
Apa beza pakatan MCA,UMNO dan MIC?
Mohon sdra/i beri pendapat dan ulasan.
Tq

kinto said...

polis ni aku dok pikiq2 apa tanggungjawab sebenar depa pun aku tak pasti.majoriti melayu yang mengaku islam tapi cara tak melambangkan islam yang menuntut keadilan dan kesaksamaan.dari pada dok jadi barua umno mengikut telunjuk tak tentu hala baik berenti je jadi polis.

kinto said...

banyak sangat bezanya.tak yah nak susah2 cari pendapat.tengok aje media dua2 pihak mana lebih lgik faktanya.ada akal fikir,kalau malas tak dapek den nak tolong...

fuzah said...

Terima ksih kinto,

Dalam akhbar, kalau akhbar BN dia akan pro BN lah. Kalau akhbar PR dia akan pro PR lah, jadi mana baik? antara dua dua tu.
Semua penyokong akan sokong pada parti memasing.

Jadi disini saya nak juga dengo dari penyokong "atas pagar" atau penyokong puak PR dan BN dalam memberi pendapat yang "rasional"
Wassalam.

tabuan said...

RAMAI NYA wakil PAS tolak k'jaan perpaduan
Sepuluh daripada 24 anggota Dewan Rakyat PAS tiba-tiba membuat kejutan petang ini di lobi Parlimen.

Mereka mengisytiharkan beramai-ramai menolak idea kerajaan perpaduan dan sekali gus memberi mandat kepada Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat untuk menangani isu tersebut yang sedang menggelegak dalam parti itu.

Dalam kenyataan ringkas tiga perenggan, mereka sebulat suara menegaskan bahawa idea kerajaan perpaduan seperti disarankan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang "tidak pernah merupakan agenda PAS."

Kahkah..kah..Ramai nya...takut nya ..kahkah
Kahkah..kalau banyak ni sembelih sekoq ayam pon tak habis makan kahkah..

Kahkah..geng mesti takut Lim kit Siang...kahkah
Geng ni mesti kecut teloq tengok Kapal Singki..kahkah

Kahkah..geng mesti gerun tengok Teresa kokk..kahkah
kahkah..Geng ni Sayang kat Elizebeth..kahkah..

Kahkah..Geng ni mesti rindu pelukan Lim kit Siang kahkah..kah


Kahkah..Pewakilan 480 orang turrr mai dari mana kahkah..
Kahkah..ni mesti pengundi hantu...kahkahkah

Tak pon ada orang kutip kad pengenalan kahkah..kah..
kahkah..Tu la dulu tak tahan BAS...

Kahkah..lepas ni tahan BAS yang pi muktamar tu ....kahkah
kahkah..BAS ni musti bawak Pengundi hantu..kahkah..

Kahkah..sekarang hantu pon ada yang pakai ketayap..kahkah

TBO said...

mangkuk hayun punyo lobai mangkuk

tabuan said...

ANWARLAH YANG LANTANG MENGHINA PAS. Sama ada melalui media atau di dalam Parlimen, banyak kata-kata yang Anwar tujukan yang terang-terang menghina PAS.

"Pas gagal hormati prinsip Islam."
"Penyokong-penyokong Pas telah di brainwashed dan fanatik."
"Pas gagal majukan umat Islam."
"Pas suka gunakan slogan-slogan kosong."
"Dakwah Pas bukan cara Islam."
"Hujah Pas timbulkan fitnah."
"Pas hanya tonjol imej Islam palsu."
"Pas rela korbankan umat Islam."
"Pas telah ketepikan prinsip dakwah."
"Pas khianati orang Melayu".
"Pas tak ada akhlak" .

Adakah para ahli dan penyokong PAS marah apabila dengar kata-kata sebegitu? Jika ya, maka ahli-ahli dan penyokong PAS patut marah kepada si penipu Anwar Ibrahim, KERANA ANWARLAH YANG MENGATA SEGALA PERKARA DI ATAS TERHADAP PAS.

Berikut adalah petikan-petikan daripada akhbar, semasa Anwar dalam kerajaan.

sirat al-mustaqim said...

fuzah

beza pas,pkr dan dap dgn umno ialah pas,pkr dan dap x pernah merampas hak orang lain berbanding umno,mca dan mic...lagi 1:
apabila pr menang kes mahkamah,mereka berani utk bubarkan dun perak,tetapi bn sampai kini msh bersifat pengecut utk bubar dun walaupun menang kes ni di mahkamah rayuan...

sirat al-mustaqim said...

mr tabuan...

itu adalah ds anwar semasa dalam kera-jaan...bkn apabila dia bersama pkr...
'kalau begitu,mengapa pas msh x mau bergabung dgn umno?bknkah itu cerita lama?'
soalan ni lazim dtanya pada saya...
jawapannya ialah umno msh x menunjukkan sikap mahu perubahan dan masih menolak hukum2 islam serta mengamalkan sikap tikam dari belakang/pukul curi...
sekian

sirat al-mustaqim said...

mr tabuan...

lepas ni anda boleh tahan bas yg pegi perhimpunan agung UMNO,sbb skrg ni hantu pon ramai yg pakai keris X BERSARUNG dan songkok hitam tinggi..HEHE

banjarbp said...

lebai-mangkuk, abdilah

Memang sah AMENO

wolf said...

Hari-hari terakhir PAS sebelum berkubur dilihat semacam nyawa-nyawa ikan. Alhamdulillah syukur kehadrat Allah S.W.T....

Itulah petunjuk daripada Allah supaya PAS tidak menggunakan ISLAM sebagai topeng POLITIK.

Skrg semua penyokong PAS boleh menyertai UMNO sebagai ahli-ahli pencuci tandas yang tersumbat sahaja.

PAS akan terkubur dan musnah tak lama lagi...hanya UMNO sahaja yang dapat menyelamatkan PAS (dengan izin Allah).

Takbir 3X
Takbir 3X
Takbir 3X

Naruto sensei said...

tabuan

Kah kah kah pelawak Isu DAP lagi ha ha ha Basi dah lah orang dah kebulan kamu masih duk kat bumi lagi... Gelak kamu pun orang makan hati yang UG ni tak di sambut orang PAS pun.. ha ha ha..

Lawak2 dalam BAS ni biasanya kerja UMNO le... banyak bas kena tahan dulu pasal bawa pengundi UMNO yang berhantu tu...ha ha ha

Perasuah merasuah hantu kin kin kin .......

Naruto sensei said...

wolf si penyalak UMNO

Bila2 UG di tolak dan Isu tersebut reda bukan PAS yang pupus nanti tetapi UMNO yang akan mati..

Alhamdulillah UMNO sekarang tercungap2 nak hidup mereka bernasib baik pun sebab Isu UG ni itupun dah nak reda dengan perjumpaan nanti antara Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi serta Ust Nasha...

Insya Allah Pasti UMNo terkubur nanti dan segala persiapan untuk pengebumian UMNo sudah lengkap hanya tunggu Nyawanya sahaja direntap ha ha

Takbir ...Allahuakbar

Mampus UMNO aman damai Malaysia..

wolf said...

FUZAH

Bezanya dalam Fakatan Rakyat PAS jadi kuda tunggangan DAP, HINDRAF, KOMUNIS.

Dalam BN, UMNO yang menunggang kuda (jadi ketua la maksudnya...)

Nampak tak bezanya sapa yang menunggang dan sapa yang kene tunggang?

Naruto sensei said...

Wolf si penyalak UMNO said..

PAS akan terkubur dan musnah tak lama lagi...hanya UMNO sahaja yang dapat menyelamatkan PAS (dengan izin Allah).

----------------------------------

Inilah ayat kurafat pencacai UMNo seolah2 mereka berkuasa.. dalam menyebut hanya mereka berkuasa menyelamatkan PAS konon diselitlah dengan Izin Allah .. nak coverlah tu dia punya khurafat..

UMNO tiada kuasa dalam sesuatu pun semua dengan Izin Allah ...
Macam bala dah menimpa UMNO tetapi mereka takkan berubah pun malah semakin sombong dan khurafat sesama manusia....

Mampus UMNO aman damai Malaysia..

Naruto sensei said...

Alahai Wolf si Penyalak UMNo
lawan pompuan je ke.. ha ha ha

Sikit2 DAP, Isu DAP tu dah basi la ..kalau dah mangkuk memang macam tu akal tarak mangkuk hayun saja..

Isu banyak tapi biasalah lah kan UMNO ... Yang MCA tu lagi teruk kan lambang bendera dia pun bintang .. bukanke sama lambang MCA tu dengan bintang tiga kominis cumanya dia kurang dua je...

Kesian UMNO berjuang pun MCA tak bantu sekarang malah MCA gelak je UMNO tercungap2 nak bernafas sekarang ni... Pirah mangkuk tarak Isu akal singkat...

MCA lambang bintang.. sama macam kominis kurang dua je bintang

Gerakan lambang dia tiga segi.. macam sama je jugak dengan maksud tiga bintang...

Dua2 Parti dalam BN dan UMNO sendiri kawan karib diaorang.. Gerakan dan MCA satu masa dulu suka nak bawa Chin Peng pulang...

Nampak tak siapa boneka kominis.. Dua parti cina terbesar mengapit UMNO.. lagi bahaya tu.. ha ha

Patutlah main Isu kominis rupanya dalam BN lah kominis bersembunyi dan tukar lambangnya... rosak2 UMNO..

Naruto sensei said...

Nampak sangat UMNo dikudakan kominis MCA dan Gerakan ha ha ha

Sebab tu perangai saling tak tumpah macam kominis ...

Roboh masjid..sekat majlis Ilmu dan guna Polis buli rakyat...

Dasar UMNO baruah kominis

Naruto sensei said...

Kalau UMNO kononnya ketua dah lama hudud dia boleh buat tapi sebab takut MCA dan komponen lain bantah sebabtu tak boleh kata UMNO ketua la...

Tengok MCA dan Gerakan pun banyak menyerang UMNO ha ha ha
khak thui.. la ketua konon... UMNO kuda MIC dan MCA adalah..

UMNO2 putar belit jelah..

wansalman said...

Nizar fail rayuan di Mahkamah Persekutuan sebentar tadi
Wan Nordin Wan Yaacob | Foto Wan Zahari Wan Salleh
Fri | Jun 19, 09 | 5:17:52 pm MYT

PUTRAJAYA, 19 Jun (Hrkh) Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak, Dato' Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin hari ini memfailkan rayuan kepada Mahkamah Persekutuan bagi permohonan kebenaran untuk merayu terhadap keputusan Mahkamah Rayuan, yang mengisytiharkan Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak yang sah.
Iklan




ImageMenurut Nizar, permohonan itu bakal didengar pada 9 dan 10 Julai ini dan beliau sangat berharap satu sejarah tercipta dengan 11 hakim diangkat mendengar permohonan beliau.

Nizar berkata beliau terpaksa bertindak demikian walaupun panel hakim Mahkamah Rayuan belum mengemukakan hujah bertulis mereka dalam membuat keputusan itu bulan lalu.

Datuk Md Raus Shariff, Datuk Zainun Ali dan Datuk Ahmad Maarop sebelum ini memberi jaminan untuk memberi hujah bertulis bagi menyokong keputusan mereka yang telah mengejutkan pelbagai pihak.

ImageBeliau kecewa ulasan penghakiman'yang masih tidak diterima selepas Mahkamah Rayuan membuat keputusan pada 21 Mei lalu.

Menurut Nizar, beliau hairan mengapa hakim berkenaan melewat-lewatkan penyerahan ulasan bertulis sedangkan ketiga-ketiga mereka hanya mengambil masa 5 minit untuk menyampaikan keputusan secara lisan.

Seolah-olah ada unsur ketidakadilan dalam aspek ini kerana rayuan Zambry mengambil masa 24 jam sahaja untuk dilaksanakan tetapi hal ini pula masih tertangguh�, kata Nizar lagi.

ImageUjar Nizar, kerenah hakim terbabit menjejaskan usaha beliau dan panel peguamnya untuk membuat rayuan untuk mengenepikan keputusan Mahkamah Rayuan itu dengan memberikan alasan-alasan yang setimpal./wann_

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tak payah Dato Nizar nak rayu2 lagi sedangkan Dato sudah tahu keputusan nya nanti.Lain lah kalau Dato Nizar cuba untuk menguntungkan Umno baru lah cerah keputusan mahkamah akan menyebelahi Dato.Selagi mahkamah tu tidak di bom mereka pasti akan jadi binatang ternakan Umno mcm polis yang berdemo depan pejabat Pas.Lebih teruk polis ni jadi binatang ternakan Umno,keldai pun boleh berguna untuk manusia sejagat tapi tidap polis yang rela menjadi baruah Umno.

Naruto sensei said...

Wansalman saudaraku

Memang mereka ni patut dihalau je dari Malaysia perosak keadilan sahaja..

Nama saja hakim 2 perangai macam Penjenayah..!

Lihat siapa yang lari keluar negara nanti jika rakyat tak dapat bersabar dan bangkit menuntut keadilan nanti...

Jangan di cabar kuasa Rakyat

sapphire said...

kalau betoi nak kerajaan perpaduan, try le bagi timbalan PM dan menteri kewangan utk PAS, ada berani ke... kalo setakat jadi pencacai bawahan, lebih baik tak payah!!!

Puak UMNO takkan bagi post2 ptg kpd PAS, abih apa nama kerajaan perpaduan mcm tu?? Itu pun penyokong PAS tak nmpk ke???

SAYA MENOLAK SECARA TOTAL IDEA KERAJAAN PERPADUAN WALAU DLM APA BTK SEKALIPUN... TAK PAYAH LAH MELAYU BERSATU DI BWH KERAJAAN PERPADUAN.. MELAYU TAK ADA APA2 ERTI, HANYA ISLAM YG BOLEH MENYATUKAN KITA, MAKA AMBILLAH AL-QURAN DAN HADIS SEBAGAI PEGANGAN UNTUK PENYATUAN UMMAH..

Al-Quran??? Puak UMNO dgr ni langsung mencicit lari....abis, camana nak bersatu???

wolf said...

Che Det kata "PAS is a confused PARTY",...keh..kehh...kehh...

Sian PAS...perahu dah nak terbelah dua tapi masih sombong....cepat-epat la korang bertaubat...

Tak payah tunggu PRU13 pun dah musnah....

senjakala said...

tabuan o tabuan Anwar dah tobat dah..dah hijrah dari buruk ke arah baik.Kalau dlm UMNO tak sempat bertaubat kan naya.Kesimpulannya JOM SERTAI PAS.

GOMO said...
This comment has been removed by the author.
GOMO said...

''WARKAH UTK ANWAR DARI RAKYAT MALAYSIA''

KAMI RAKYAT MAHUKAN KEBENARAN
SILA HADIRKAN DIRI PADA
Julai di Mahkamah Tinggi Jalan Duta
USAH TANGGUH2 LAGI

[SMS]
017-2802211
012-9533565
+17037252544(US)

[Email]
anwar.ib@gmail.com
anwar.ibrahim@aicassociates.com
ai55@georgetown.edu

DIHARAPKAN MENGELAK DARI MENGHANTAR SMS YANG BERBAUR UGUTAN DAN ANCAMAN KEPADA TERTUDUH KES LIWAT INI.

SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT

1 JULAI HARI KEBENARAN

http://www.gomounited.com/2009/06/warkah-buat-anwar-al-juburi.html

Naruto sensei said...

wolf Penyalak UMNO

Kesian kat kamu pulak.. kesian jadi Melayu dungu dok sokong Parti karat, penzalim...

Tengok tak lama lagi akan kena punyalah UMNO ha ha ha...

Kamu patut bertaubat menolak hukum Islam malah menjadi batu api memecahbelahkan Islam..

Yang Penting sekarang yang sibuk merayu nak UG ialah UMNO kah kah kah..

Kalau dah sampai taraf merayu tu nampak sangat Parti UMNO dah nak mampus kah kah kah..

Mana maruah UMNO merayu pada PAS ha ha ha kesian tercungap2 nak kuasa UMNO2... menyusahkan orang je..

Naruto sensei said...

GOMO si abu lahab UMNO

Tak payah rayu2 lah Anwar dah berbuih cakap dia datang Mahkamah..

Kamu tu yang kalut sangat macam mati mak ayah pulak main Isu bangang tu..

1 julai kalau Anwar tapi bagi najib 8 julai ada hantu nak mencekiknya kah kah kah...

Tak malu buat artikel bodoh lepas tu kata warkah dari rakyat Malaysia dasar Pemfitnah UMNO paling jahat sekali...

Baruah UMNO= Baruah British = Baruah Yahudi...tobat lah oooii makan duit haram je kerja kamu...

Melayu akan Aman selepas UMNO mampus...

Naruto sensei said...

Kita akan lihat siapakah saksi kes Altantuya nanti..

8 Julai hari keburukkan BN akan terbongkar puaka si Rosmah akan ternganga..

mampus UMNO rakyat aman damai..

aiman said...

kes ragut meningkat di sebabkan polis sibuk di pergunakan oleh amno.

Naruto sensei said...

Sebab polis pun peragut kuasa di Perak ... mereka ragut Speaker Perak ingat tak ..?

Dasar polis memang jahanam Malaysia.. Politik didahulukan jenayah ditangguhkan.. Rakyat Asing bebas buat hal...

Dasar polis makan duit rakyat buat road blok pun meminta2 rasuah.. kalau Bapak ayam dah buruk samalah dengan anak2 ayam ekornya2 yang penuh taik..

aiman said...

yes ,setuju. buat warga PDRM hayati lagu polis yg anda nyanyikan tiap hari waktu di pusat latihan. POLIS SEDIA BERKHIDMAT UTK NEGERI DAN RAKYAT(BUKAN UTK AMNO DAN BN) HIDUP BERBAHAGIA AMAN SENTOSA POLIS SEDIA BERKHIDMAT (KAMU LIHAT)TANDA LEKAT DI LENGAN TANGAN BERSALAMAN POLIS DGN PREMAN

fitflex said...

sirat said...

'kalau begitu,mengapa pas msh x mau bergabung dgn umno?bknkah itu cerita lama?'
soalan ni lazim dtanya pada saya...
jawapannya ialah umno msh x menunjukkan sikap mahu perubahan dan masih menolak hukum2 islam serta mengamalkan sikap tikam dari belakang/pukul curi...
sekian
tumpang tanya,dah umno tolak hkum2 islam x bleh join,bila plak Dap & pkr sokong hukum islam yg buatkan pas leh join?kalau ada baik bubar pas semua join dap sbb dap dah sokong hukum islam pas.dan mmg itu yg pas duk perjuang dari dulu.setuju x org2 pas?

wolf said...

Yang korang marah polis rasuah ni kenapa la....

Kalau korang tak bagi rasuah...
maka...takde le polis amik rasuah...

Kalau polis minta rasuah...x payah la bagi....yang kau suap juga kenapa...??

Itu pun tak boleh pikir ke???

fitflex said...

abdilah said
--------------
keh keh keh...nama pun lebai mangkok....tak boleh kata apa laa...cam mangkok tingkat punya dok pikiaq....kekekekekekeke...bodo piang punya komen...

nak k'jaan perpaduan ka? tok guru dah kata.."nak k'jaan perpaduan pi masuk ameno laa..." ngokk..

hg tuju nie kpd tghj hadi dulu la.ini idea dia...

fitflex said...

senjakala said
-------------
tabuan o tabuan Anwar dah tobat dah..dah hijrah dari buruk ke arah baik.Kalau dlm UMNO tak sempat bertaubat kan naya.Kesimpulannya JOM SERTAI PAS.

betul ke anwar dah taubat???
then lps taubat utk apa buat pkr???
utk keadilan semua islam dah cukup.
msti sbb cita2 nak jd pm dgn umpan katak2 dari sbh sarawak.last2 yg jd katak kena kencing ada la sekor tu dari sapp kut.lani duk nganga saja bodo kena tipu dgn jnji2 anwar..haha
pastu buat2 nak saman anifah kata fitnah konon.igt semua org bodoh bleh caya ngan dia ke??haha

fuzah said...

terima kasih kepada yang memberi ulasan...

fitflex said...

testing only.saja tukaq gmb profile..

fitflex said...

kpd fuzah,politik malaysia nie sng ja.kawan x selamanya kawan,dan musuh x selamanya musuh.
dulu zaid ibrahim sndiri lantang buat usul akan saman kerajaan kelantan kalau bertegas nak buat hudud di klntan thun 1990.tp minggu lepas dia dah join pkr.thniah kpada semua penyokong gerakan islam pas.hadiah buat anda.
begitu jgak dgn anwar sndiri.dulu kata pas
"Pas gagal hormati prinsip Islam."
"Penyokong-penyokong Pas telah di brainwashed dan fanatik."
"Pas gagal majukan umat Islam."
"Pas suka gunakan slogan-slogan kosong."
"Dakwah Pas bukan cara Islam."
"Hujah Pas timbulkan fitnah."
"Pas hanya tonjol imej Islam palsu."
"Pas rela korbankan umat Islam."
"Pas telah ketepikan prinsip dakwah."
"Pas khianati orang Melayu".
"Pas tak ada akhlak" .

tapi lepas lebam bijik mata pntas pas la dia cari.


haha

TokBatinSenoi said...

mohon derhaka kepada PAS

Kalau na' tegakkan hukum hudud, tunggulah unta masuk lubang jarum.

fitflex said...

sirat said...

'kalau begitu,mengapa pas msh x mau bergabung dgn umno?bknkah itu cerita lama?'
soalan ni lazim dtanya pada saya...
jawapannya ialah umno msh x menunjukkan sikap mahu perubahan dan masih menolak hukum2 islam serta mengamalkan sikap tikam dari belakang/pukul curi...
sekian
tumpang tanya,dah umno tolak hkum2 islam x bleh join,bila plak Dap & pkr sokong hukum islam yg buatkan pas leh join?kalau ada baik bubar pas semua join dap sbb dap dah sokong hukum islam pas.dan mmg itu yg pas duk perjuang dari dulu.setuju x org2 pas?

Naruto sensei said...

fitflex

Sikit2 DAP.. soal saya semalam pun tak jawap ada hati nak menyibuk pasal PAS...

UMNO pun apa kurang lagi teruk dah nak putus nafas baru nak merayu2 perpaduan pirahhh...

Setakat cakap apa yang Anwar cakap tanpa fakta saya pun boleh buat ...
Bila Anwar cakap macam tu..? bagi tarikh,masa,tempat...

Lagi satu pencacai UMNO sama je dia punya point cerita lah kesian .. sorang pakai idea tu semua pakat pakai benda yang sama nampak sangat lah UMNO ni dah ketandusan Idea... lawak2

Lagi satu lawak pendek akal kamu ialah pasal bubar DAP.. ha ha ha Idea sama lagi ha ha DAP2 je lah kamu...

Macam tu baik juga UMNO bubar parti masuk MCA dan MIC pasal
kedua2 memang tolak Islam jugak.. kan UMNO pun tolak Islam..
Apa punya lawak piang anda punya komen da...

Kalau bersama dengan DAP dan PKR kami PAS boleh berdakwah dengan bebas di bawah negeri2 pemerintahan PR kenapa lak nak bergabung dengan Parti yang menyekat majlis Ilmu, Buat Zalim kat Islam dan Melayu sendiri, pegikis budaya Melayu..?
Nak2 pulak majlis ilmu tu jika yang UMNO tak suka dah gerenti dia sekat...

Kah kah kah yang si Anifah tu bukan main pergi Amerika jadi pembodek last2 Amerika sikit pun tak hormat Malaysia malah label Malaysia negara teruk dalam perdagangan Manusia.. kah kah kah

Cakap Anwar berapi2 kutuk pembangkang kat Washington last kena balik kat kerajaan sendiri dasar baruah ..

Sekarang mana si Anifah tu kenapa menyorok.. dah kena saman diam menikus pulak ... ha ha hari tu punya berapi, ingat orang tak berani saman dia..kah kah kah
Ada hati tu jawatan TPM kah kah kah muka tak layak langsung la.. nak menipu pun agak2 la ..

Kesian UMNO nyawa takat hidung dah..tunggu je lah .. kurang2 PAS tak pernah merayu kat UMNO tapi sekarang UMNO gila talak sampai Menteri Shahrizat dan Muhyiddin merayu2 kat PAS kesian...

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi said...
mohon derhaka kepada PAS

Kalau na' tegakkan hukum hudud, tunggulah unta masuk lubang jarum.

-----------------------------------

Kesian kamu ni terencat akal ..

gosok gigi tu pun sampai nak haus gusi...

nak mohon derhaka kamu mohon je lah kat Allahswt sebab kamu perlekeh hukum Islam dan menyindir pula..

Bukan PAS yang perintah kamu ikut hukum hudud tapi Allahswt maka bila kamu cakap macam ni serupalah kamu mohon derhaka dengan Allahswt..

Jaga2 tulisan kamu menunjukkan kufur kamu terhadap Allahswt..Jangan dah jatuh bala baru nak ingat Allahswt..

zali said...

tbs kata : Kalau na' tegakkan hukum hudud, tunggulah unta masuk lubang jarum.

ataupun jarum nuar masuk dalam lubang unta...

boleh ke gitu tok?

Naruto sensei said...

Bukan jarum Najib masuk ke lubang Altantuya ke..? ha ha ha

Dah bunting anak si mak nya di C4 kan ZALIm... si ZALIm..

Cuba lah nanti pusing balik ke anak beranak dia pulak baru dia tahu sakitnya di ZALImi...ha ha ha

Naruto sensei said...

Selanjutnya, saya juga menegaskan bahawa semasa perbicaraan Kes Rasuah tersebut, seorang pakar forensik dari hospital yang sama juga, Dr. Zahari bin Noor (Dr. Zahari), telah memberi keterangan bahawa beliau telah menasihati pihak polis agar tidak menggunakan sampel darah tersebut untuk tujuan analisa DNA. Walaupun telah dinasihati sebaliknya oleh Dr. Zahari, pihak polis telah menggunakan sampel darah untuk analisa DNA walaupun keizinan yang saya berikan hanya terhad untuk ujian HIV, Hepatitis B and VDRL. Sampel darah saya telah dicuri/diambil tanpa kebenaran saya dan/atau Dr. Zahari oleh pegawai polis yang bernama Mohd Rodwan Mohd Yusof (Rodwan).

21. Saya menegaskan di sini bahawa tindakan yang dibuat oleh pihak polis tersebut adalah suatu penipuan yang nyata. Adalah jelas bahawa sampel darah saya telah diperolehi melalui tipu helah dan pemerdayaan.


Dipetik dari Afidavit Anwar Ibrahim..

Dasar UMNO kudakan polis buat bukti palsu.. nanti kita tengok pula bukti yang Najib terbabit sama Isterinya dalam kes Altantuya...

Tunggu...!Pembunuh takkan terlepas walau seribu kali mengelak akhirnya akan terbongkar juga...

Tontoya said...

Kah kah kah..polis yang berdemo!!..dah takde keje lain dah ke..ahli ahli Pas masih waras,tidak gila cam orang umno..ni sesaje jelah ni,agar media mereka menggambarkan dah ada kacau bilau didalam Pas..Cekap sungguh Polis ni padahal hanya khabar angin ntah dari mana ntah..cam khabar angin ttg orang yg nak berkumpul dibangunan parlimen dulu jugalah..Habis dikerah anggota utk membuat sekatan jalanraya bagi menyusahkan orang ramai nak bergerak termasuklah ketempat kerja..Padahal tak adapun rancangan utk mengadakan demo..takut sangat UMNO ni..Kalo Pas nak berdemo pun bukannya utk hal macam ni..Pas akan berdemo utk mendapatkan keadilan,hak hak rakyat,maruah bangsa dan agama yg dicabul umno..Kalo umno yg menganjurkan demo Polis,Fru ni tak ada pulak nak ganggu,nak kena permit,ditembak air,ditangkap..

Naruto sensei said...

Tilam pun bukti penipu ka.. polis2

Saya juga menegaskan bahawa pihak pendakwaan di dalam Kes Rasuah tersebut juga telah mengemukakan keterangan untuk membuktikan bahawa saya pernah menjalinkan hubungan seksual dengan wanita lain dan telah mengemukakan satu tilam yang kononnya mempunyai kesan-kesan seminal yang mengandungi profil DNA lelaki dan perempuan. Semasa pemeriksaan balas, ahli kimia, Lim Kong Boon dari Jabatan Kimia, beliau telah diajukan persoalan-persoalan samada kesan-kesan pada tilam boleh diletakkan (planted) oleh pihak ketiga dan beliau mengakui bahawa berkemungkinan kesan-kesan tersebut boleh diletakkan (planted) oleh pihak ketiga. Keterangan Lim Kong Boon bertambah meragukan dan menjadi tidak berasas apabila beliau tidak dapat mengesahkan usia kesan-kesan pada tilam tersebut. Dalam ertikata lain, beliau tidak dapat mengesahkan samada kesan-kesan tersebut adalah melalui aktiviti hubungan seksual ataupun tidak. Lim Kong Boon juga mengakui bahawa keterangan mengenai kononnya terdapat kesan air mani itu bukanlah berasaskan pemeriksaan saintifik tetapi melalui keterangan dengar-kata (hearsay) pihak polis.

23. Keterangan Lim Kong Boon ini akhirnya telah tidak diterima pakai oleh Mahkamah dan telah diarah oleh Mahkamah dikeluarkan dari rekod mahkamah.

Afidavit Anwar..

Bukti tilam pun penipu sampai Mahkamah pun tolak.. Dasar UMNO memang nak memfitnah Anwar sahaja.. UMNO lah peliwat Mahkamah sebenarnya.. sokong UMNO samalah menyokong fitnah orang ... dosa nya samalah dengan membunuh..
Tak kiralah siapa yang UMNO bunuh Altantuya ke Siapa ke..?

Perangai Dajjal je yang suka memfitnah orang ni.. Ahli UMNO jangn ikut perangai Si Dajjal UMNO..

GOMO said...

NARUTO NI BEKAS RAKAN PELIWAT ANWAR KE???

EMMM BLOGG TAK LAKU TU YANG DOK MENGAMUK KAT SIASAH NI...

KONON PEJUANG ANWAR LAH...

KAH KAH KAH....

GOMO said...

KESIAN SI NARUTO NI. MEMANG SAH PENYOKONG TAKSUB ANWAR AL-JUBURI

BLOGG SI NARUTO NI.....
KALAU IKUTKAN BARU BULAN APRIL BLOGG INI TERBINA!!!
AWAT COUNTER SAMPAI 12044014???

HE HE HE....
KESIAN....
GILA GLAMOUR SI NARUTO NI!!!

jiwakita said...

apa yg basinya... selagi PAS peluk DAP
masih harum wangi laaaa...

berbeza idealogi + PAS kurang kerusi +
DAP lebih kerusi + kuda tunggangan PKR

Bila masanya, ISLAM nak dijunjung tinggi...

jiwakita said...

salam....

sekadar mengingatkan.....

Jika PR perintah negara...polis tak yah ada ke...,hakim tak perlu ke...
dan sultan/raja jadi rakyat biasa ke..

polis,hakim dan raja diperlekehkan
umpama sampah aja..sebelum PR berkuasa.

inilah namanya penyokong buta hati...berjayalah pemimpin mereka provok penyokong dungu untuk menggila...

jadilah warga yg setia...
jadilah umat islam yg mulia..

betul kata nabil "lu pikir lagi sendiri"

Naruto sensei said...

GOMO Si barongan hindu said...

Kah kah kah tak main lah nak Glamour lebih tapi ayat bangang dan fitnah orang sahaja je..

Setakat ramai yang masuk Blog anda lepas tu maki hamun anda sendiri buat apa ... ha ha ha sakit hati lah tu fitnah tak menjadi ... pelawak.. dasar watak jahat si barongan memang kena dengan kamu tu..

Nanti anda tengoklah Blog tu panasnya macam mana... Tunggu saja..

cicitHJHASSANu said...

hidup tgna!!!
hidup tghh!!!
hidup ust nasha!!!!
hidup rakyat!!!
mampuih lebai mangkuk tandas bastand!

Naruto sensei said...

GOMO Watak si barongan hindu said...
NARUTO NI BEKAS RAKAN PELIWAT ANWAR KE???

EMMM BLOGG TAK LAKU TU YANG DOK MENGAMUK KAT SIASAH NI...

KONON PEJUANG ANWAR LAH...

-----------------------------------

Kah kah kah kenyataan orang yang minta simpati maklumlah nak berhujah akal bebal..

sebab tu masuk kat sini tak pernah nak berhujah saja nak provok bodoh sahaja...

Peduli apa dengan anda..! yang mengamuk didalam ruangan Siasah ni siapa..? malulah sikit Puak kamu berapi dok pertahan UMNo yang dah nak mampus ni... kesian tercungap2 terpaksa guna fitnah nak jatuhkan orang ..

Blog ni kan Blog PR siapa sebenarnya yang tak tau malu..?
Puak UMNo yang menyerang disinilah yang mengamuk aparaaa.. patutlah rupa2 topeng jahat mana ada otak..! Blog Gomo tu yang dikecohkan sangat langsung tarak Ilmu...

Jeles kenapa kalau counter 12044014 tak senang hati ke..? kesian blog kamu tu ramai yang masuk dan ramai yang maki kamu balik kah kah kah ...! pelawak..

Naruto sensei said...

jiwakita said...
apa yg basinya... selagi PAS peluk DAP
masih harum wangi laaaa...

----------------------------------

Wangi bagi baruah2 yang sibuk perjaja kisah perkauman..

Fakta biar betul baru kata bermakna setakat main sedap tulis tanpa fakta tanda nak kena balik lah tu...

kira balik berapa DUN siapa paling banyak..? Negeri siapa paling banyak perintah..? berapa MB PAS dapat jika dikira bersama Perak..?

Itu lah yang UMNO jeles nak mampus.. pasal dulu dah silap langkah bagi kat Gerakan KM P.Pinang alih2 sampai sekarang tak dapat balik jawatan tu.. dulu tu lagi siap cium mulut UMNO MCA dan Gerakan lagi wangi kan kisah tu...

Sampai Gerakan pupuskan tanah Orang Melayu di Pinang pun UMNO diam Menikus dasar pedajal bangsa sendiri... ooo Korang masa tu mana lahir lagi kot sebab tu bebal tak tahu apa..? keluar perut nampak karat biru tu yang haru biru tu...

Lagi satu lah... Kalau PR perintah memanglah Polis dan Hakim berguna tapi yang bebas rasuah dan baik kelaku sahajalah...

Kuasa mereka akan dikawal Parlimen lah bukan Menteri macam BN buat sekarang.. Dah tentulah kebarangkalian Menteri salah guna kuasa Polis dan Hakim ada aparraa..!

Macam sekarang ni lah Polis hanya cekap terhadap politik sahaja..jenayah porahhh kantoi lama dah.. kekadang Polis pun terlibat sama lah....

Bila kuasa Polis ,hakim dan badan berkanun seperti SPRM dan SPR diletakkan dibawah Parlimen dah tentulah tiada siapa boleh salah gunakuasa sewenang2nya...Kan tak macam BN pun beza sangat tu..
silap2 kalau PR seleweng PR pun kena.. kan ke lebih baik dari sistem BN tu.. Aparaaa tu pun tak boleh pikir ke dah dungu sangat sampai dibodohkan UMNO terlampau sangat..

Kesian MelayuUMNo akal singkat..

Naruto sensei said...

Jangan lupa BN perintah lah sampai kuasa Raja2 dihapuskan dan diaibkan begitu teruk sekali dengan panggilan 'NATANG'..

Yang paling tak boleh kita lupa BN sampai lantik Sultan baru di Kelantan semata2 nak kekal berkuasa..

Jangan lupa da...

sirat al-mustaqim said...

wolf said..
Yang korang marah polis rasuah ni kenapa la....

Kalau korang tak bagi rasuah...
maka...takde le polis amik rasuah...

Kalau polis minta rasuah...x payah la bagi....yang kau suap juga kenapa...??

Itu pun tak boleh pikir ke???
.................................
aku rasa wolf ni da tukar jd
"orang pas"..hehe
pasal soalan dia tu hanya layak d jawab oleh pimpinan parti x bersarung...

sirat al-mustaqim said...

wolf said..
Yang korang marah polis rasuah ni kenapa la....

Kalau korang tak bagi rasuah...
maka...takde le polis amik rasuah...

Kalau polis minta rasuah...x payah la bagi....yang kau suap juga kenapa...??

Itu pun tak boleh pikir ke???
.................................
aku rasa wolf ni da tukar jd
"orang pas"..hehe
pasal soalan dia tu hanya layak d jawab oleh pimpinan parti keris x bersarung

sirat al-mustaqim said...

jiwa kita said,
Jika PR perintah negara...polis tak yah ada ke...,hakim tak perlu ke...
dan sultan/raja jadi rakyat biasa ke..

polis,hakim dan raja diperlekehkan
umpama sampah aja..sebelum PR berkuasa.

inilah namanya penyokong buta hati...berjayalah pemimpin mereka provok penyokong dungu untuk menggila...
..................................
terus terang statement kamu ni dibuat tanpa gunakan akal terlebih dahulu...sebab?hanya negara yg sgt "pandai" dan tergolong dalam golongan saudara saja yg akan wat camtu...even d zaman rasulullah yg jenayah kurang pun diwujudkan polis,hakim dan sebagainya

ngalabu said...

salam tok guru tsb,

mohon penjelasan tentang;

Kalau na'tegakkan hukum hudud tunggulah unta masuk lubang jarum?

Mohamed Ali said...

Media pro umno jangan sibuk gembar gemburkan yang ahli-ahli pas nak buat demo,nak buat bantahan kerajaan perpaduan ini hanyalah khabar angin yang saja direka untuk memecah belahkan ahli-ahli pas,diharapkan ahli-ahli pas jangan cepat melatah rujuk dulu kepada pimpinan kawasan anda dulu,jangan kita terperangkap dengan media pro umno dan macai-macai umno.

TokBatinSenoi said...

Salam hai silabu.

faham2 jer le. ta' mungkin hukum hudud bolih dilaksanakan diMsia kerana sifat majmuk penduduk2nya.

Kita mesti bersikap realistik sikit, bukan emosi atau kepartian.

Penduduk arab saudi ada 98,9%'arab' 'pong' ta'mampu tegakkan hukum hudud. 80% sistem ekonominya di kongkong olih yahudi.

Mana negara didunia yang sedang melaksanakan hukum hudud.. bagi tau?

Kita hanya suka cakap jer? (retorik), kerana na' melepaskan geram politik.

Al aklu min nurillah
Akal itu cahaya Allah...
fikir2kan lah.

Selam bukan Islam.

Perawi said...

PAS hentikan dari ingin dirikan kerjasama Kerajaan Taghut itu. Kami setia utk. TG Nik Aziz, Mat Sabu, Husam Musa, Mahfuz Omar, Taib Hizamuddin - Ori pejuangan PAS

Perawi said...

Hoi...Tok Batin, kalu mu bukan Islam tak apalah....kalu mu Islam mengucap semula, mu anggap Allah tak tahu ke? rakyat Msia ni majmuk. yang kedua mu anggap Allah tak tahu ke? hudud tiada negara yg boleh terima....Binatang mu Tok Batin, bagi alamat mu, aku nak gi bunuh mu. Aku nak ambil peuntukkan mati syahid yang Allah berikan. Allahuakbar

TokBatinSenoi said...

'Islam' haqiqi dan 'Islam kepartian' adalah dua perkara yang berbeza.

Masa mengundi kita bolih jer pangkah umno, pas, dap, pkr, mca, mic.

Kita sepatutnya tinggalkan Islam kepartian. Islam kepartian/ kelompok/ 'asabiyah sangat2 memporak perandakan umat Islam didunia.

orang yang mengucap lailaha illallah itu bersaudara.. maka wajib darah, harta, dan maruahnya kita pertahankan.

saling membantulah kamu2 diatas kebajikan dan ketaqwaan dan janganlah kamu saling membantu diatas kedosaan dan permusuhan.

Perawi said...

Tok Batin ....aku suruh mengucap balik, kalau tidak bagi alamat aku nak pergi bunuh mu...aku lapar mati shayid...mu perkecilkan ilmu Allah SWT. Tuhan utk semua umat. Mu anggap tuhan itu bodoh, dgn menyatakan tak tahu ke, manusia menolak hukum Al Quran....Hudud. Aku halalkan nyawamu utk dibunuh. org macam mu mesti dibunuh, kerana menolak hukum Al Quran dan ilmu Allah SWT. Tak semenanya kamu telah Murtad

TokBatinSenoi said...

Perawi said...

Hoi...Tok Batin Binatang mu Tok Batin, bagi alamat mu, aku nak gi bunuh mu. Aku nak ambil peuntukkan mati syahid yang Allah berikan. Allahuakbar.

-----------------------------

Janganlah kamu mngunakan perkataan yang kasar n kesat terhadap org lain..'jgn perasan' kamu seorang yang beriman, dan kamu sdri x tahu apa itu Islam..

hebatnya kamu2 berkata sedemikian??

kalu kamu org yg beriman @ berakal, kamu xkan menggunakan bahasa yg kasar..hormatilah pilihan dan perasaan

Perawi said...

Tok Batin ..... apa ke bahasa mu gunakan ini, nak perlikan ALLAH SWT ke?: Kalau na' tegakkan hukum hudud, tunggulah unta masuk lubang jarum. June 19, 2009 8:46 AM

Yang kedua, mu ingat otak mu sama dgn akal Allah, memang mu binatang: Akal itu cahaya Allah...

DiMekah, tok arab tiada kunci kedai pun, bila gi sembahyang, hanya tutup dgn sehelai kain. Tiada pencuri, Dinegara Hadhari guna CCTV, alarm, pelbagai safety pun kena curi juga...lu pikirkan wahai org Murtad

Perawi said...

Sebab mu dihalalkan bunuh, maka perkataan kasat adalah wajar, sebab mu telah hina Allah SWT, dgn menyatakan hudud tak sesuai....mu memang telah murtad

Perawi said...

Plaese give your address ....Tok Batin. I love death Syahid

TokBatinSenoi said...

Mamat 'Mon' (ustaz), dengan kepribadian yang penuh karisma dan mampu menggerakkan hati ratusan ribu penonton dan pendengar, serta membuat mereka menangis terharu dengan bicara mengenai Tuhan dan moral 'langit'.

Nyatanya, dalam diam2, dia punyai khayalan seksual yang jijik dengan para pelacur2 syurgawi (bidadari).

TokBatinSenoi said...

THE STUPIDITY OF POLITIC/ PARTY--the inordinate, or eager desire, especially for things and power--a passion for gain and power over others, regardless of the needs of others; in short, avarice or greed.

Perawi said...

Mana alamat mu Tok Batin, sebab mu hina Allah SWT, aku sanggup pergi bunuh mu, kerana kamu telah murtad.

Perawi said...

Nabi Muhammad SAW, bersabda - Umat Islam akhir zaman, pagi Islam, Tengahari Murtad, malam islam semula, begitulah seterusnya

TokBatinSenoi said...

kalau agama kamu betul2 syumul atau baik2, kenapa gunakan perkatan2 yg x senonoh? fikir2kanlah...tepuk dada tanya hati, jangan tanya lutut.., semoga tuhan mengampuni dosa2 U all.

Kamu mengunakan 'JIHAD'tetapi sempit. apakah jihad itu membunuh orang? lol!

Perawi said...

Tok Batin .... maafkan saya sebab kamu bukan Islam. Hukuman Allah hanya ditujukan kpd umat islam dan perintah negara Islam. Yang bukan Islam patut mengikut ajaran Islam, sebab balasan diakhirat nanti. Syurga untuk pengikut ajaran Nabi Adam sampai Nabi Muhammad SAW. yang tidak menyimpang dari ajaran Allah SWT pada masa nabi itu. Contohnya ajaran Kristian hanya umat Nabi Isa sahaja disambung tugas oleh Nabi Muhammad dgn ajaran Islam sehingga hari kiamat. Umat Islam dihukum dulu diNeraka sehingga bersih barulah boleh masuk syurga. Yang bukan Islam kekal didalam Neraka. Buat pilehan yg terbaik, sebab dunia adalah jambatan akhirat. Golongan murtad/keluar Islam mestilah dibunuh sebagaimana dipraktikkan zaman Khalifah Umor AlKhatab, setelah diberikan masa utk taubat sebanyak 3 kali. Orang yang murtad tak patut berlembut mesti diajarkan dengan pedang.

Aku pun pelik kamu bukan Islam tahu erti Jihad, nikmat org mati shahid/jihad fisabillah iaitu dapat mengampuni 30 ahli neraka yg boleh dipilih oleh yg mati shahid.

Neraka azad dan panasnya bila berdiri mendidih sampai keotak dan ianya tidak akan mati. Bayangkan bila kena api electrical dikaki menggeletarkan sampai dikepala, akhirnya mati.

zali said...

apa menda awak merepek ni perawi?

nak mati syahid sangat pegi le palestin ke afgan ke selatan thai ke...

setakat nak bunuh tok batin senoi baik awak bunuh lina joy dulu.

apasal kote tak ada ke?

tulis bukan main,macam gangster sangat...

semua orang pas perangai tak senonoh macam awak ni ke?

TokBatinSenoi said...

bercakap memang mcm goreng ikan bilis jer... cis

Kamu kasyaf ker? sehingga kamu dapat bayangkan kejutan letrik kat neraka?

Dah pernah masuk neraka?

sdr menghina Islam dengan imaginasi2 toghut.

Perawi said...

electric Itu contoh didunia, yang kita nampak. Akhirat semua org tak nampak lagi, sebab org atas dunia ini nak tengok dulu baru boleh percaya. Syurga & neraka memang tak nampak lagi semasa didunia ini, sedangkan ianya sudah ada sebelum dari kejadian bumi lagi. Sebab itulah org macam tok batin tak percaya

jaam said...

MANUSIA DALAM BLOG NI...DAH MULA MERAPU.....

INGAT2 SIKIT!

Perawi said...

Kak Msia tak boleh ke kalau nak mati syahid - hai Zali

TokBatinSenoi said...

Bahwa ada orang mengaku rasul yang diutus oleh PAS, dan seolah2 mendapat bimbingan dari Roh Kudus/ Gibril a.s.

Dan kamu 'rasul palsu' mengajar dogma yang bertentangan dengan ajaran Islam. 'Ketersasulan tahap jingga'.

tabuan said...

NASA mahu bom bulan
NASA mahu bom bulan-B.harian

FLORIDA: Saintis di Pentadbiran Angkasa Lepas dan Aeronautik Kebangsaan (NASA) bersedia melancarkan satu misi ke bulan dari Cape Canaveral membawa peluru berpandu untuk dibedil bagi menghasilkan lubang yang dalam, lapor akhbar, semalam



Woit jangan-jangan..tolong-tolong jangan Bom...
Sekarang tak bom pun dah nak musnah...kahkah


Kalau kena bom boleh hancur berkecai kahkah..kah
kat mana lagi dema nak bergayut..kahkahkah

sirat al-mustaqim said...

tok batin senoi...

dari persepsi tok,hudud itu x dpt djalankan kerana masyarakat majmuk...sudah d jelaskan bahawa hudud itu khas utk org ISLAM SAJA...kalau tok beragama kristian,saya harap to buka bible tok dan cari hudud dlm kristian..kalau tok masih x percaya bahawa d dlm bible tok ada hudud,silakan buka:
matthew 5:29,mathew 18:8-9,mark 9:42...

sirat al-mustaqim said...

tok batin senoi,
Bahwa ada orang mengaku rasul yang diutus oleh PAS, dan seolah2 mendapat bimbingan dari Roh Kudus/ Gibril a.s.
....................................
agama kristian mengatakan bahawa org yg nak terjemahkan bible perlu mempunyai holy spirit..kalau begitu mengapa terlalu bnyk percanggahan2 d dlmnya?kalau tok mahu bukti,akan sya berikan!

zali said...

kalau bom bulan...orang bulan semua terbang masuk umno le.

cuma rockers nike lajis je yang masuk dalam roket tak tahu mana nak hala...

bagus tu...perpaduan.

sirat al-mustaqim said...

kalau bom keris,terus hancur berkecai...terus msk ke bintang nak mintak cahaya...hehe

Awey Kelate said...

lebai mangkuk dan tabuan antara malaun yang tiada otak, tetapi kepala mereka macam udang - najis dok dalam kepala...sebab tu banyak kejahatan UMNO/BN diorang tak nampak. Macamana mau nampak, projek masyukkkkkk je.
Insya AlLah...UMNO/BN bawah Najib akan menjadi pembangkang pulak lepas ni.

Awey Kelate said...

tok batin senoi memang JAKUN pun, tak payah kita dok telaah apa yang dia kata...tak de isi pun.

TokBatinSenoi said...

Blogger sirat al-mustaqim said...

tok batin senoi,
Bahwa ada orang mengaku rasul yang diutus oleh PAS, dan seolah2 mendapat bimbingan dari Roh Kudus/ Gibril a.s.

----------------------------

matthew 5:29 Maka jika matamu yang kanan menyesatkan engkau, cungkillah dan buanglah itu, karena lebih baik bagimu jika satu dari anggota tubuhmu binasa, dari pada tubuhmu dengan utuh dicampakkan ke dalam neraka.

matthew 18:8-9 Jika tanganmu atau kakimu menyesatkan engkau, penggallah dan buanglah itu, karena lebih baik bagimu masuk ke dalam hidup dengan tangan kudung atau timpang dari pada dengan utuh kedua tangan dan kedua kakimu dicampakkan ke dalam api kekal. Dan jika matamu menyesatkan engkau, cungkillah dan buanglah itu, karena lebih baik bagimu masuk ke dalam hidup dengan bermata satu dari pada dicampakkan ke dalam api neraka dengan bermata dua.

mark 9:42... 'Barangsiapa menyesatkan salah satu dari anak-anak kecil yang percaya ini, lebih baik baginya jika sebuah batu kilangan diikatkan pada lehernya lalu ia dibuang ke dalam laut.

hai mustaqim

Maka cungkillah matamu yang menyesatkan dirimu.. wat pe lak mataku? Dan campakan dirimu keneraka imaginasimu

Maka gantunglah kat lehermu batu kilang dan buangkan dirimu kelaut kerana cuba menyesatkan orang lain.

TokBatinSenoi said...

Islam PAS yang mewarwarkan kata2 kesat kepada orang lain.. apa punye ugame daa!!!

Naruto sensei said...

Kalau dah di agungkan sangt dengan ajaran kristian yang sesat tu nak buat macam mana lagi kan...

oo kesian manusia yang tak sedar lebih takutkan Yahudi dari Allahswt..Seperti Tok Batin Senoi .. Kristian ...

Kah kah kah orang Islam cakap kasar konon.. cewahhh..! Apa beza pula orang kristian bertaraf Pope sendiri yang terbabit dalam seks dan liwat budak2...

Malah Pope Benedict sendiri pernah mengeluarkan kata2 kesat terhadap Islam... oooiii Piiraaahh mabuk

Dasar Agama Kristian penyesat..
Kristian dah jauh disesatkan Yahudi pun tak perlu nak bandingkan dengan Islam yang Allah jamin akan menang ... Islam agama yang Allah sempurnakan ...

Tak perlulah Tok Batin Senoi tu nak membanggakan diri dengan petikan kitab2 Bible yang sudah diubahsuai dari Yang Asal...

Ajaran Bible yang dalamnya sendiri terdapat bahasa kasar dan lucah.. tak perlu saya petik ayat2 lucah dan kasar tersebut kamu batin Senoi lebih tahu semuanya...

Kesian ...

Naruto sensei said...

Agama Kristian adalah celupan sahaja.. Apa punya agama da menjajah orang sejak dari dahulu sampai sekarang..

Yang membunuh Umat Islam dan
bangsa2 lain didunia sekarang ni adalah Puak Kristian sendiri.. ha ha Apap punya Agama da Kristian tu.. tak habis dengan Peperangan dan kacau Bilau kerana Nafsu ...

Bila ntah Nabi Isa lahir bulan Desember.. memandai2 sedangkan Kristian sendiri berpecah belah dengan beberapa puak yang tak mengiktiraf penipuan Yahudi berhubung dengan tarikh lahir Nabi Isa.. sebab tu di Baitullahem, hari lahir Nabi Isa disambut sebanyak 3 kali.. sebab perbezaan dan perpecahan Kristian sendiri..

Nak hentam Islam tengok dulu Agama kamu yang sesat tu... Sendiri pun berpecah belah..

Naruto sensei said...

tabuan said...

Pelawak apa kamu merepek da..
Kalau Bulan kena Bom dah tentu kamu yang keris karat tu pun mampus jugak ..

Apalah tarak Isu ke.. Bakka!!

Naruto sensei said...

Bila Masa Kristian menyembah Allahswt..?

Hanya orang Kristian yang sahaja percaya mereka menyembah Allah.. sedangkan mereka tidak sedar mereka menjadi penyembah Dewa Matahari...!

Nak dalil ke Tok Batin Sengau..!

TokBatinSenoi said...

buat ape na' cerita pasal alquran, hadis , Injil, avesta, zabur... kalu kite na' citer pasal kontradiksi..

Ade 1000 kontradiksi dalam AlQuran dan 1000 kontradiksi dalam injil.. dan bermacam2 kotradiksi dalam kitab suci ugama2 lain.. yang pasti akan mendatangkan permususuhan dan provokasi antara manusia.

Jadi kita ta' usah membangkitkan kemarahan.

Ugama tidak mendatangkan keharmonian kecuali kacau bilau yang berterusan.

Yang pentingnya kita bersikap lunak dan berbudi bahasa.

Tiada siapa inginkan dilahirkan dengan ugama yang salah n sesat.

Dan tiada siapa minta dilahirkan.

Yang bersalah adalah 'PENCIPTA ILUSI'.

Naruto sensei said...

Kerian teori Kristian..

Bolehkah kita manusia mencipta kerusi..kerana kerusi itu terlalu cantik dan baik buatannya dan bertahan beribu2 tahun maka bolehkah kita menabalkan kerusi itu menjadi manusia hanya kerana kelainan yang ada pada kerusi tersebut...? logik ke..?

Itulah jawapannya jika Kristian boleh menabalkan pula Nabi Isa sebagai anak Tuhan ...

Kesian selamanya sesat.....

Naruto sensei said...

Ceh yang mencipta Ilusi itulah puak seperti kamu yang hanya bercakap kerna kedamaian kononya sedangkan dalam tak sedar menjajah pemikiran orang lain dengan perbuatan sesat anda...

Lihat komen2 sebelum ini bukankah anda sendiri yang memetik ayat Bible disini.. eh tiba2 pulak jangan cerita pasak kontradiksi..

Perbuatan anda menghina hukum hudud sendiri menaikkan kemarahan orang lain...

Hai bila anda boleh saja lakukan bila orang teruk anda hentam dia adakah keadilan itu yang di cari..?

jangan disebab kan takdir menyalahkan pencipta sedangkan kepunyaan dirimu ditangan Dia..

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi said...
Islam PAS yang mewarwarkan kata2 kesat kepada orang lain.. apa punye ugame daa!!!

----------------------------------

Bukankah ayat ini memprovok Orang Islam yang menyokong Perjuangn PAS..? bukanke membangkitkan kemarahan ke tu... jangan sesedap menghentam orang tapi menafikan pula... itu sikap yang kurang bijak sebab apa yang tertulis belum tentu dapat dipadamkan..

Seperti tulisan Malaikat di kiri dan kanan bahu kamu...

TokBatinSenoi said...

Semua ugama berpunca dari ugama pagan.. tidak terkecuali,islam, kristian, yahudi, buddha, hindu, zoroaster...

Tidak ada seorangpun pernah berjumpa 'tuhan yang asli'/ genuine GOD.

Semua 'tuhan2' tersbut dlm kitab2 'kononnya suci', adalah palsu dan imaginasi sahaja.

Keseluruhan manusia adalah ateis (tidak bertuhan) tidak terkecuali, walaupun nabi2. Kerana tidak ada, walau seorangpun yang pernah ketemu 'Tuhan yang Asli'. Dan tidak ada manusia yang mampu memberi definisi yang tepat tentang 'The Real God'.

Naruto sensei said...

Walaupun berbudi bahasa sekalipun andaikata hati sejahat Abu Lahab..

Buatlah baik sebaik manapun pasti akan dipandang jahat oleh mereka yang punya sikap dan perwatakan tersebut...

Sebab tu walaupun tujuan mengajak orang solat beramai di Stadium pun boleh mendatang kan rasa kurang senang mereka yang berhati kotor dan jahat...

Biasanya mereka suka berbudi Bahasa kepada perkara2 yang disukainya sahaja.. bukan kepada perkara yang disukai Pencipta mereka sendiri...

Sebab tu Budi bahasa setinggi mana pun tak dipandang mereka yang berhati kotar dan jahat...

Kesian manusia seperti ini berpenyakit hati...

DongfangWuDi said...

hoi...dahlan cerita pasal ugama nih...!!!!

nanti dua2 aku bagi penampar nnt!!!!

Naruto sensei said...

Hanya orang pemikiran seperti kamu yang berkata sedemikian sebab kamu adalah ateism..?

Kamu tak mengkaji sebenar2nya.. kesian tak mengakui kebesaran Allahswt..

Biasalah menusia sebelum ajal ditengkuk mereka bebas bercakap sesukahati mereka .. seperti Firaun berlagak sombong dengan
kata2nya akhirnya apabila ditenggelamkan Allah dalam laut barulah mulut mahu mengakui kebesaran Allahswt.. Apa Gunanya..?

Kesian kamu Tok Batin sebegitu jauh kamu ...

Naruto sensei said...

DongfangWuDi

Gila ke apa.. sukahati oranglah nak komen apa pun .. kamu siapa nak arah2 kan orang pula..?

Kesian mental kamu ni...

DongfangWuDi said...

naruto,

takkan orang nak masuk lubang najis...kaupun nak masuk lubang najis jugak....

Naruto sensei said...

Tok Batin Senoi said

Semua 'tuhan2' tersbut dlm kitab2 'kononnya suci', adalah palsu dan imaginasi sahaja.


-----------------------------------

Ni bukan ayat2 yang menimbulkan kemarahan orang ke..? Bukan sahaja Agama Islam malah seluruh agama pun kamu hina dengan Ayat2 tersebut..

Sedar.. cakap orang lain memang sedap tapi diri sendiri tak sedar langsung dah menghina dan menimbulkan kemarahan orang lain...

Apakata kamu toreh jari kamu dengan Pisau dan sila tunjukkan dimana Rasa sakit kamu tersebut..

Jika kamu dapat tunjukkan rasa sakit kamu tu sesungguhnya kamu orang yang benar..

Allahswt wujud dan Pencipta kamu,saya dan seluruh isi Alam ini..

Naruto sensei said...

DongfangWuDi

Kalau orang ke lubang Najis bukan kena ikut tapi kita sambut tangannya dan beritahunya jangan ke lubang itu..

Sebab itu Islam itu Agama yang menyelamatkan orang walaupun di pandang hina..!

Orang yang jahil kita perlu jelaskan... sebagai Islam wajib menyampaikan walau sepotong ayat pun ...

Perawi said...

Berpidato dgn Tok Batin ..susah sebab dia bukan Islam

TokBatinSenoi said...

Apa yang diinginkan pemimpin-pemimpin/ pencetus ide2, adalah agar dihormati/ disanjung, kebanggaan dan kekuasaan. 'Orang-orang ini adalah PESAKIT JIWA.

Mereka2 pentingkan diri (orang yang amat mencintai diri sendiri sampai taraf tak wajar). Individu narsisis memiliki daya kreatif tersendiri, untuk menagih pengakuan/ peng'itirafan.

Narsisis biasanya keras kepala, manipulatif dan haus kekuasaan.
Tapi mereka juga cerdas, tetapi licik dan punya banyak putar belit.

Narsisis yang paling terkenal adalah Jenghis Khan, Napoleon, Hitler, Stalin, Mussolini, Polpot, Mao, Saddam Hussein dan Idi Amin, dan tidak terkecuali semua nabi2, professors, tok guru2, mursyid2, rabi2, paderi2, sami2, penulis2, para filosof, saintis2, pemikir2, ahli2 kaji- selidik yang paling ketara ialah ahli2 politik….. umpamanya Tun Dr.M.

Narsisis adalah orang yang cerdas tapi 'terganggu jiwanya', tidak juga terkecuali: 'TOKBATINSENOI, dan jangan lupa juga NARUTO SENSEI'.

sirat al-mustaqim said...

tok batin suruh saya plak?da tentu tok batin sendiri x mau mengakui wujudnya tuhan malah menghina agama pula..orang yg pling jauh dari kebenaran seperti ini lah...saya lihat tok batin yg cuba menyesatkan orang lain...maka semua yg tok batin suruh saya buat,tok batin lah yg perlu buat!pelik2

Perawi said...

Tetapi Tok Batin bagus, dia dapat bezakan Islam VS Kristian. Macam Ah Wan Seng, dari Budha, Kristian dan belajar tengok melayu sembahyang diMasjid tanpa dihalang oleh masyarakat. Baca buku & Belajar peragai Nabi Muhammad SAW dan akhirnya masuk Islam. Alhamdulillah

sirat al-mustaqim said...

dongfang said,
hoi...dahlah cerita pasal ugama nih...!!!!

nanti dua2 aku bagi penampar nnt!!!!
.....................................
patutla sokong parti nasionalis yg menolak agama..pasal baru kitorang cter bab ugama da suruh berhenti..hehe

Naruto sensei said...

Tok Batin Senoi

Narsis itu lah ungkapan yang dicipta oleh golongan2 Ateism seperti kamu...

mereka menolak apa yang orang lain ikuti tetapi kerana perasaan keras kepala mereka melabel orang dengan Ungkapan tersebut sedangkan kekadang beribu bukti yang kukuh diberikan pun meeka masih menolaknya...

Jangan menyamakan semua di sana sedangkan kamu sendiri takkan faham dengan diri kamu sendiri..

Dibandingkan hujah kamu dan saya kita lihat sendiri siapakah yang membelit disini...! bukan nakkan kemenangan tapi menunjukkan kepada orang yang tak mengakui Adanya Tuhan semesta alam...

Sedangkan Nabi Muhammad itu diutus Allah sebagai Pelengkap agama tauhid yang sebelum ini diturunkan Oleh Allah termasuklah apa yang diturunkan kepada Nabi Isa..

Mereka di Pandu oleh Wahyu...

Bayangkan jarak kelahiran antara Nabi tersebut beribu2 tahun tetapi mukjizat Allhswt tetap ada iaitu adalah persamaan hukum hakamnya..

Pelik kan..! Allah wujud saudara Tok Batin Senoi...

sirat al-mustaqim said...

tok batin said terdapat 1000 kesalahan dlm al-quran kan?mohon d buktikan kesalahan tersebut..saya da sedia da ni utk buktikan kesalahan dalam bible!!

TokBatinSenoi said...

Ya! Mustaqim
من يهد الله فهو مهتد فمن يضلل فلن تجد
له وليّا مرشيدا

siapa yang dipimpin 'Tuhan', maka ia akan terpimpin. Siapa yang disesatkan 'Tuhan', maka dia tidak akan berjumpa pemimpin yang menunjukinya.

Kamu seorang Islam.. tapi kamu lupa ayat ini.

Naruto sensei said...

sirat al-mustaqim

Salam saudara seperjuanganku

Semoga Rahmat Allah bersama anda sekeluarga..

Saya ras Tok Batin Senoi ni bukan Kristian ataupun agama2 yang lain.. jika kita lihat hujah2nya dia seolah2 mengakui dirinya adalah Ateism yang menolak adanya Tuhan di dunia ini...

Kesian jauh sangat kacaunya pikiran dia tu... Blognya sendiri melambangkan anutan Ateismnya.

Kesian...

sirat al-mustaqim said...

tok batin senoi kata saya yg btulis ayat berikut:



Bahwa ada orang mengaku rasul yang diutus oleh PAS, dan seolah2 mendapat bimbingan dari Roh Kudus/ Gibril a.s.
...................................
cuba tok batin teliti blk siapa yg keluarkan ayat ni?sbnarnya tok batin yg ckp,bkn saya!!then tok batin kata saya yg tulis..klakar betul...

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi said...
Ya! Mustaqim
من يهد الله فهو مهتد فمن يضلل فلن تجد
له وليّا مرشيدا

siapa yang dipimpin 'Tuhan', maka ia akan terpimpin. Siapa yang disesatkan 'Tuhan', maka dia tidak akan berjumpa pemimpin yang menunjukinya.

----------------------------------

Hai Tok Batin Senoi..! Kalau kamu nak berbahasa mengenai ayat tersebut kamu tak boleh sesukahati nak tafsirkan begitu..

Apakah maksud disesatkan dengan dipimpin tu...? Kamu faham tak maksudnya...


Orang2 yang tidak menolak wahyu Allah keatasnya malah mahu mengikut dan mematuhi ajaran Allah adalah orang2 yang dipimpin oleh Allah... Malah Allah akan memndu Hidupnya dengan lebih sejahtera lagi serta mendapat berkat dah rahmat Allah..

manakala..

Orang2 yang dah ditunjukkan
berkali2 malah Isyarat dalil dan bukti keEsaaan Allah bukan sahaja menolak malah memperlekehkan pula
Maka mereka inilah nantinya akan disesatkan oleh Allah dari mendapat petunjukkNya..

Sebab itu hidup mereka kacau sahaja jiwanya..Apabila berlaku musibah mereka senang pula menyalahkan Pencipta mereka sendiri.. seperti yang kamu sendiri katakan dalan komen kamu

Tok Batin Senoi said

Dan tiada siapa minta dilahirkan.

Yang bersalah adalah 'PENCIPTA ILUSI'.

Bukanke itu tanda2 manusia yang dah disesatkan malah berputus asa mereka itu..? Kerana orang yang sesat selalu berputus Asa...!

sirat al-mustaqim said...

ok,ayat yg tok batin ambil tu adalah petikan daripada surah al-kahfi,ayat ke 17...
terjemahannya begini:
barangsiapa yg DIBERI petunjuk oleh ALLAH,MAKA DIALAH YG MENDAPAT PETUNJUK,dan barangsiapa yg d sesatkannya,maka kamu tak akan mendapatkan seorang pemimpin pun yg dpt memberi petunjuk kepadanya..

saya sebagai muslim x pernah melupakan ayat ni..ayat ni khas d tujukan kepada orang yg membutakan mata hatinya didalam melihat kewujudan ALLAH...yg msh menganggap tuhan itu illusi!

sirat al-mustaqim said...

salam buat saudaraku naruto sensei:

saya yakin mmg dia ni atheis...payah betul nk paham...

TokBatinSenoi said...

selamat bersantai tu u all'

Orang yang pintar ialah orang yang dapat mengawal kemarahan nya ketika ia marah.

adios..

Seorang narsisis sangat ahli dalam berpura-pura. Dia seorang yang mempesona, aktor berbakat, tukang silap mata, ahli sihir dan pengarah bagi dirinya sendiri dan orang-orang di sekitarnya.

Ada beberapa ciri2 yang dikenali :

1. Menunjukkan sikap sombong.

2. Punya kecenderungan untuk mengejek, mengritik dan merendahkan orang lain.

3. Punya kecenderungan untuk membesar-besarkan pembohongan yang kecil, walaupun tidak tidak perlu.

4. punya kecenderungan berkhayal untuk mencapai puncak cita2 yang tak terbatas.

5. berbual tanpa akhir, tidak peduli dan tidak mau mendengar pendapat orang lain.

6. memuji dan membodek seseorang secara berlebih2an.

7. membuat janji-janji yang tidak sepadan dengan keadaan atau tidak ada kemampuan untuk memenuhinya, umpamanya: balasan syurga dan neraka yang tidak dapat dibuktikan

8. tampil dengan gerak-gerik tubuh yang angkuh.

Gracias a todos

TokBatinSenoi said...

sdr naruto,

simple n straight forward.. ayat itu bukannya ayat mutasyabihat..

Ertinya terang tanpa suluh2.

kalu saudara benar2 faham, maka kesemua manusia pasti akan berqiblatkan kapada anda.

sekian wabillahi taufiq wal hidayah.

Perawi said...

sirat al-mustaqim said...saya ada sedia da ni utk buktikan kesalahan dalam bible!!

Tolong hantar dalam eMail saya wahai org muda: cinta.terlaksana@gmail.com

DongfangWuDi said...

kah kah kah...apa punya email...mcam mamat bungalah si perawi nih...

nak tanya sikit...bila nak bunuh tbs tuh????

Naruto sensei said...

Ha ha selamat santai kembali..

Narsisis adalah diadaptasi dari nama seorang Firaun di Mesir ..

Di gunakan oleh pihak yang kurang senang terhadap pencapai orang lain yang mendapat dokongan dan sokongan dengan cara baik atau pun tidak.. Amat popular digunakan oleh pihak Ateism yang mengagungkan kebebasan dari beragama...

Watak yang ada pada mereka di katakan watak orang yang diserang mereka..



1. Menunjukkan sikap sombong kepada Tuhan

Jawap..
Dengan tidak mengakui kewujudannya..

2. Punya kecenderungan untuk mengejek, mengritik dan merendahkan orang lain.

Jawap.
Contoh..
TokBatinSenoi said...
Islam PAS yang mewarwarkan kata2 kesat kepada orang lain.. apa punye ugame daa!!!




3. Punya kecenderungan untuk membesar-besarkan pembohongan yang kecil, walaupun tidak tidak perlu.

jawap..
Bagi ateism penipuan mereka adalah benda kecil sahaja walaupun berkait rapat dengan akidah dan permusuhan mereka terhadap Tuhan..



4. punya kecenderungan berkhayal untuk mencapai puncak cita2 yang tak terbatas.

Contoh..
Jawap..
Yang bersalah adalah 'PENCIPTA ILUSI'.
Apakah mereka sendiri nak menjadi Pencipta terlalu berangan...



5. berbual tanpa akhir, tidak peduli dan tidak mau mendengar pendapat orang lain.

Jawap..
Biasnya pihak Ateism takkan berdiam malah akan cuba pula memutarkan pendekatan ataupun ungkapan2 baru untuk menyelewengkan akal Manusia yang lain..



6. memuji dan membodek seseorang secara berlebih2an.

Jawap..
Mereka merasa tidak senang jika Allah mendapat puji2na begitu juga dengan Nabi serta peminpin ikutan Manusia



7. membuat janji-janji yang tidak sepadan dengan keadaan atau tidak ada kemampuan untuk memenuhinya, umpamanya: balasan syurga dan neraka yang tidak dapat dibuktikan

Jawapnya
Sedangkan pihak Ateism sendiri tak dapat membuktikan dimana rasa sakitnya apabila tertoreh pisau di jari...! Sakit adalah benda Ghaib serupa lah dengan Neraka dan Syurga.... Lihat lah Api jika didunia sudah ada apinya maka adakah menjadi masalah Allah mahu menjadikan Neraka Untuk Manusia2 ini..! Kesian...



8. tampil dengan gerak-gerik tubuh yang angkuh.

Jawapan
Biasa dilakukan oleh orang yang angkuh terhadap Tuhannya dan tidak mengakui kewujudan Tuhan..Bagi orang yang tawaduk mereka akan menjaga sebaik mungkin diri dan kelakuan mereka kerana mereka tahu ada Kuasa di langit yang akan mengadili mereka kelak...


Selamat Bersantai sambil memikir tentang kewujudan Tuhan...

Manusia yang bijak menahan marah adalah orang yang berilmu ...

Perawi said...

Tok Batin Senoi....Ade 1000 kontradiksi dalam AlQuran dan 1000 kontradiksi dalam injil.. dan bermacam2 kotradiksi dalam kitab suci ugama2 lain.. yang pasti akan mendatangkan permususuhan dan provokasi antara manusia. Tolong hantar kepada email saya, tentang 1000 kesalahan Al Quran & 1000 kesalahan dalam Injil. My email: cinta.terlaksana@gmail.com

Perawi said...

DongfangWuDi said...kau pun nak bagi ideal juga..boleh hantar email. aku nak gi masjid dulu

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi said...
sdr naruto,

simple n straight forward.. ayat itu bukannya ayat mutasyabihat..

Ertinya terang tanpa suluh2.

-----------------------------------

Tok Batin Senoi.. ha ha
Memang ayat2 tu Mutasyabihat tetapi ada ilmu penafsirannya bukannya sesukahati cakap je..

Macam tu juga Penterjemahan dalam Bible tok.. takkan tak faham kot..

Ha ha ha santai jangan tak santai..

zali said...

ya betul la...

nama ganas
gambar pun ganas
cakap lagi ganas...killer gitu.

sekalinya address email...
jiwa jiwa jiwa la pulak.

tukar address la perawi...cari la yang ganas sikit.

TokBatinSenoi said...

salute to naruto, mmg kaki putar belit.. ayat alquran 'pong' na' diputar belitnya.

Dasar ulama' bejat..narsisis.

tbs santai jer...

Perawi said...

Zali...email aku mu tak jawab, takut ke? Cinta adalah maknanya sayang pada Nabi Muhammad SAW & cinta pada surga. Terlaksana berhasrat ingin laksana hukum Allah SWT. Itu jiwa jiwa jiwa ke? sepatutnya kamu org yg mengaku Islam, kena yakin hukum Allah bukan penentang hukum Allah. Setakad AJK UMNO tak kemana...setakat hisap rokok free pun tak lepas.

tukar address la perawi...cari la yang

senjakala said...

PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.PUAK UMNO NI MANA TAU UNDANG2.

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Ilmu Tafsir sesukahati je..

Ha ha ha putar ayat Quran...? Kesiannya... santai2

Kalau gunakan kelemahan orang untuk menunjukkan hukum tiada tuhan tu baik.. ha ha ha

Menghina semua Agama itu baik..?

Tak salute orang yang tak mengaku adaNya Tuhan ... kesian.. ha ha ha..

Dasar ateism menolak Tuhan..

Naruto sensei said...

Tak pernah saya mengaku sebagai seorang Ulamak..

Islam mengajar sampaikan ayat walau sepatah.. bukan sembunyikan kebenaran..

Sebab anda sendiri tak faham maksud ayat tu maka orang2 macam kamu yang menolak berkiblatkan yang Tuhan sama seperti saya...

Sebalum Adam du turunkan ke Muka bumi lagi Allah dah beritahu sebahagian antara kita akan menjadi musuh sebahagian yang lain.. Yang mengikut dan patuh dengan apa yang di perintahkan oleh Allah akan selamat dan jauh dari kesesatan... Tak faham lagi..

Takpelah santai2 lah kita ye..
Sementara masih ada Umur yang tersisa ni... Sebab dah meti nanti barulah kita tahu dunia ni ada Tuhan atau tidak..

Tapi masa tu dah tak berguna lagi dah... mohonlah kembali ke dunia seribu kali pun takkan dapat peluang yang Allah berikan kepada kita lagi sekarang...ha ha

Santai2...

budak adil said...

salam sume...
buat saudara naruto,perawi dan saudara sirat..anda adalah pejuang islam sebenar..

harap u all terus kan bgi komen membina buat yg newbie mcm sya..
sya suka baca komen anda..
harap saudara naruto dpt bgi link utk sya tgk blog saudara...

umno lah parti paling bangsat dlm dunia ni..
takbir..
wasalm..

GOMO said...

KESIAN PERAWI DENGAN NARUTO SENSEI NI...
CAKAP MEMANG BANGANG DAN BODOH TAHAP GABAN!!!

KESIAN......

MANGSA LIWAT ANWAR AL-JUBURI NI!!!

GOMO said...

SORANG LAGI TAMBAH....
SI BUDAK ADIL NI SAH SALAH SATU MANGSA LIWAT ANWAR AL-JUBURI!!!

KESIAN....

Naruto sensei said...

GOMO watak si barungan Hindu..


Manusia sakit hati kamu ni sebenarnya...

Mahluk yang ada penyakit jiwa.. kesian takde siapa nak layan kamu sebelum ni...

Biasanya orang yang suka mengaibkan orang ni memang dia lah yang paling suka sekali perbuatan aib tu... kesian terencat akal..

Sakit Jiwa rupanya kamu ni.. Dah2 makan ubat ke..?

Santai2 ha ha ha..

GOMO said...

DAH LAH NARUTO...
KESIAN AKU TENGOK KAU NI....
DALAM SIASAH NI PENUH DENGAN KOMEN KAU JE....
ADOI....GELI KAWAN TENGOK!!

PATUT KAT BLOGGG SENDIRI LAH KALAU NAK BERHUJAH SAKAN PUN....

KESIAN MENUMPANG SIMPATI KAT SIASAH NI!!! NASIB BAIK SIASAH NI BERHATI MULIA KASI TUMPANG!!!

HE HE HE.....
GILA GLAMOUR LAH KAU NI....
HA HA HA

Naruto sensei said...

Ha ha ha yang kamu sakit hati kenapa ..? Penyakit hati kamu dah terlalu kronik tu..

Is jeles pulak orang komen kat sini..sepatutnya kamu tu yang malu.. blog Siasah ni kan Blog PR yang kamu masuk sini tu sapa pulak yang suruh.. ha ha ha

Nasib Siasah ni demokratik tak seperti TV3 dan RTM kalau tak setakat Blogger sakit hati macam kamu ni dah lama kena banned.. ha ha ha...

Saya lagi kesian dengan kamu ni yang sakit jiwa..

Naruto sensei said...

budak adil My Fren

Sila ke

http://bagindareformasi.blogspot.com/

Disana ada artikel saya...

Terima Kasih ... sampaikan kebenaran walaupun hanya sepotong ayat...

GOMO said...

NARUTO SAID...
Is jeles pulak orang komen kat sini..sepatutnya kamu tu yang malu.. blog Siasah ni kan Blog PR yang kamu masuk sini tu sapa pulak yang suruh.. ha ha ha

EH??? TUAN TANAH SIASAH TAK TEGUR KAU PULAK YANG TEGUR???

SAH KAU NI MACAM BELANDA DAPAT TANAH LAH.....DAH LAH MENUMPANG SEKARANG NI KAU PULAK NAK JADI TUAN TANAH!!!

HE HE HE KESIAN....
GILA MEROYAN KAU NI NARUTO!!!

UDAHLAH TU NARUTO, TAK PAYAH MENYALAK SANA SINI LAGI..HANG UPDATE BLOGG HANG TU....

MACAM SAMPAH BLOGG HANG TU!!!

HE HE HE 900 JE???

GOMO said...

CEH NARUTO...
SAMPAIKAN KEBENARAN WALAUPUN SEPOTONG AYAT!!!

MANA ADA KEBENARAN PUAK KAU ORANG NI??
TAK HABIS-HABIS FITNAH!!!

TULAH KALAU DAH LAMA SANGAT TAHAN PUNGGUNG TU KAT ANWAR AL-JUBURI. NI LAH JADINYA!!!

HE HE HE.....

TokBatinSenoi said...

Ugama PAS kadang2 membatasi kebebasan penganut2nya dari menghayati kesyumulan Islam itu sendiri, Dimana ugama PAS mengikati penganut2nya dengan dogma imperialisma bangsa arab, sekiranya tidak mempercayai/ beriman atau mengikuti dogma2 kepolitikan PAS, berarti 'murtad'. Cis..

Semoga Naruto sensei bertaubat. amin!!!

Jolok jer...

tbs!!! bersantai dan bersantai.

Perawi said...

Tok Batin, kau bukan Islam...aku nak cite lebih kau tak faham. Pok Loh dah pun lari dgn membawa ajaran hadhari. Kau tanyalah org UMNO kenapa tolak hukum ALLAH SWT

GOMO said...

DAH LAH PERAWI...KAU NI AKU TENGOK MACAM NIZAR DURJANA PUN ADA.

BLOGG SAMPAI 3, NAK UPDATE PUN MALAS...GILA KUASA, TAMAK HALOBA NI!!!

TokBatinSenoi said...

La ilaha illa Allah..

Assalamualaikum perawi,

'Aku nih sdr kau seugama' ta'nak mengaku ta' pe.

jolok same die...

bersanta di blog siasah.

Perawi said...

GOMO ...liwat ... liwat memang PM, kau kaki liwat. Ambil PERAK ikut jalan belakang, liwat tu namanya BODOH, Nak bubar ADUN takut. Takut semua DUN dirampas oleh PR. Takut BN tinggal gusi tersengih, tiada kerusi

Tontoya said...

Huhu GOMO datang melalak kat sini..blog dia dah le tak berapa laku dah skang ni..komen orang dia moderate dulu..tulis citer pun ttg perkauman gomo bengong ni..Tu jelah modal dia..jeles le tu kat sini ramai orang masuk..kat sini komen dan hujah lebih bermutu dan berfakta dari blog merapu ko..asyik dok kutuk,fitnah orang je kejenya..poorah..

GOMO said...

PERAWI SAID....
GOMO ...liwat ... liwat memang PM, kau kaki liwat. Ambil PERAK ikut jalan belakang, liwat tu namanya BODOH, Nak bubar ADUN takut. Takut semua DUN dirampas oleh PR. Takut BN tinggal gusi tersengih, tiada kerusi

MANA CUBA KAU BUKTIKAN PM KAKI LIWAT???

AMBIL PERAK IKUT JALAN BELAKANG??? EHH LUPA KE UMNO 27 KERUSI, MCA 1 KERUSI, TAMBAH 3 ADUN BEBAS BUKANKAH BN MEMBENTUK KERAJAAN YANG SAH!!!

PERLU APA NAK BUBARKAN DUN??? CUBA KHABAR KAT AKU PASAL APA NAK BUBAR DUN????

HE HE HE.....

Perawi said...

Tok Batin, kalau kau betul Islam taubat nasuha. Sebab ideal kau memang confirm MURTAD. Kalau tidak bagi alamat, biarkan aku ceraikan nyawa kau dgn jasad.

GOMO said...

HE HE HE TONTOYA???
TERIMA KASIH LAH PASAL SELALU IKUT PERKEMBANGAN BLOGG AKU.

TERHARU PULAK RASANYA DENGAN KENYATAAN KAU TADI TU. TAK SANGKA KAU MINAT BACA BLOGG AKU..

HU HU HU

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Bersantai ye ..tapi kenyataan marah membara... Saya dah biasa bertaubat dan selalu menunaikan solat taubat memohon keampunan Allah...

Ha ha ha Bagaimana pula dengan orang yang menolak Adanya Tuhan diDunia ini...?

Jika bercakap kesyumulan Islam maka, mana ada kenyataan keateism kamu tehadap Tuhan...

Kamu dah bertaubat ke..? cis silap da.. kamu kan bukan kah menolak adanya Pencipta dan Tuhan semesta ini..?

Kamu maki PAS pun kami tak kisah pun tapi bila kamu menghina Islam dan Allah dengan kenyataan kamu sendiri ha ha .. kamu menepah bala sendiri... kasiannya..

Tiada Ugama PAS..bagi kami Islam sahaja agama yang benar..hanya orang2 yang sakit jiwanya sahaja yang menggelarkan sedemikian..

Makanya yang berbelit2 dan menggelirukan orang dengan gelaran2yang tak patut sedangkan katanya kamu berbudi berbahasa
..Terpalit sendiri ke muka kamu..

Kenyataan Narsisis ha ha...tengok komen sendiri.. he he.

Naruto sentiasa cool je..

ise said...

Demo dok buat gapo depe tu,
ore pah nak buak gapo buke saloh pong,Ore pah buak semua saloh,mace BN jah betol

Perawi said...

yang tiga ekor tu, memang telah diliwat oleh PM Kau ...fikirkan, Dasar BN penakut

TokBatinSenoi said...

Perawi,

Mcm cungkil gigi jer ko cakap orang murtad ya!

Semoga ko bertaubat nasuha.. amintu le surh masuk Islam ta' mahu.. anut UGAMA PAS tuh wat pe?

poke same die...

santai jer..

GOMO said...

PERAWI???
CERITA LAH...AWAT JAWAP TAK KENA DENGAN SOALAN???

PERLU APA NAK BUBARKAN DUN??? CUBA KHABAR KAT AKU PASAL APA NAK BUBAR DUN????

JAWAP PERAWI...NARUTO PUN BOLEH TOLONG JAWAPKAN....

tabuan said...

Saiful 'Di mahkamah Allah dibicarakan juga'
Jika ditakdirkan tuduhan liwat terhadap Ketua Pembangkang, Latuk SeLi Anuar brahi digugurkan, Mohd Saiful Bukhari Azlan reda menerimanya

Bagaimanapun, bekas pembantunya mengingatkan penasihat PKR bahawa beliau mungkin boleh lepas di mahkamah dunia, tetapi "di Mahsyar (mahkamah Allah) pasti akan dibicarakan juga". M/kini

Ya betui tu saiful...ini berdasarkan Hadis Nabi


“Segala hak akan dibayar kepada empunya pada Hari Kiamat, sehinggakan akan dibalas untuk biri-biri yang bertanduk atas perbuatannya ke atas biri-biri yang tidak bertanduk” (Riwayat Muslim).

PANDANGAN MUFTI PERLIS

Mufti Perlis: Sumpah Saiful risiko teramat besar

Disiarkan pada Aug 15, 2008

Mufti Perlis Dr Asri Zainul Abidin melahirkan rasa terkejut dengan keberanian Mohd Saiful Bukhari Azlan bermubahalah. Namun begitu, beliau menyifatkan sumpah yang dibuat oleh Saiful itu sebagai risiko yang teramat besar.

“Sekiranya dia benar, dia akan selamat tetapi jika dia berbohong lambat laun, kelaknatan Allah akan turun kepadanya dalam berbagai perkara yang tidak tergambar oleh dirinya sendiri,” tegas Dr Asri ketika dibungi sebentar tadi.

Dr Asri yang kini berada di Kota Bharu menghadiri ‘Seminar Tajdid’ di USM, Kota Bharu berkata, “Keberanian Saiful melafazkan lafaz yang seperti itu menunjukkan samada dia meyakini apa yang dia dakwa ataupun dia tidak faham akan kesan terhadap lafaz berkenaan pada masa hadapan.”

Menurut tokoh agama yang lantang bersuara ini, tindakan Saiful itu juga boleh menimbulkan kesangsian dan keraguan terhadap pihak yang dicabar kerana bukan mudah seseorang untuk melafazkan apa yang dilafazkan oleh Saiful.

“Bukan mudah seseorang melafazkan sumpah mubahalah itu melainkan dia dalam keadaan tidak siuman ataupun dia sedar apa yang diyakini itu benar,” katanya lagi.

Tambahnya, “Oleh kerana akan timbul kesangsian pihak yang di cabar dan untuk menghilangkan keraguan masyarakat maka pihak yang didakwa iaitu Latuk Seli Anuar brahi hendaklah melafazkan sumpah bermubahalah dengan bentuk yang sama. Maka jadilah mubahalah yang mana kita akan lihat hukuman Tuhan nanti.”

Ketika ditanya bagaimanakah pendirian beliau kini setelah Saiful bermubahalah, Dr Asri berkata, “Adapun saya tidak pernah menyatakan secara putus siapa yang benar, siapa yang salah.”



Tabuans : Siapa yang makan cabai dia terasa pedas nya, Siapa yang jilat cibai dia terasa akan lendir nya, siapa mengentot-entot jubor dia akan bau tahi nya. Sumpah -sumpah ini tahi sapa mau cuci...kahkahkah

GOMO said...

DAH LAH NARUTO....
TOK BATIN TU DIA ADA PEMAHAMAN NYA...
BIARKAN NYA....

YANG KAU NI MENYALAK DAH JADI ANJING PASAL APA NARUTO???

APA GIAN NAK KENA JOLOK KE???
ADUH..KESIAN BETUL PENYOKONG TAKSUB ANWAR AL-JUBURI INI.

Naruto sensei said...

Si GOMMO watak barungan si Hindu..

Kah kah kah nampak sangat gila Glamer pulak hari ni..! berapi pulak komen kat sini ha ha ha..

Mengata orang dia yang lebih kesian... Gila Glamour...

Kalau dah penakut BN nak bertanding di Pilihanraya memang banyak alasan dia...
Cuba anda tanya berapa report polis pasal Najib tawar berjuta RM kepada orang nak beli ADUN..?

Kenapa sampai sekarang tak siasat..? kenapa tak dakwa..?

Sudah lah nak tanya sebab apa nak bubar DUN konon...kalau dah takut nak cakap apa pun orang takkan percaya .. ha ha ha

Naruto cool je..sikit tak jeles kat kamu... he he he..

GOMO said...

MANTAP LAH TABUAN....
HE HE HE

TU SI NARUTO DENGAN PERAWI YANG JILAT JUBOR ANWAR AL-JUBURI

TokBatinSenoi said...

tido gi syok.. bukan dapat ape pun layan ilusi orang2 ugama PAS.


santai n Zzzzzzzzzzzz.

bye..

Naruto sensei said...

GOMO said...
DAH LAH NARUTO....
TOK BATIN TU DIA ADA PEMAHAMAN NYA...
BIARKAN NYA....

-----------------------------------

Ha ha ha sikit pun tak heran dengan pemahaman dia cuma pelik lah saya... hujah dengan orang lain... tapi orang yang tak tahu cerita pula turut campur... ha ha ha kesian..

Tak malu ka...?

Perawi said...

GOMO yang jilat 3 ekor punggung busok ...heeee3333

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi said...

Baguslah kenyataan dah tak santai lagi dah keh keh keh...

Seribu kenyataan kalau dah niat salah dan marah orang .. bagi yang baik pun jahat juga baginya.. tak gitu Tok Batin Senoi.. ha ha ha

Selamat Malam semoga dibangkitkan lagi esok hari...

Naruto cool je..

Perawi said...

GOMO sedap ke? jilat jubur tahit, amoi bekas DAP yang capet tu....

GOMO said...

EH PERAWI???
TAK BOLEH JAWAP KE SOALAN AKU TU???

NARUTO TAKNAK TOLONG KE????

HE HE HE.....

EMMM INGAT BODOH KAU ORANG NI...
TAPI SEBENARNYA LAGI BEBAL DARI TAPIR!!!

Perawi said...

Tok Batin, dari pagi tadi lagi tulisan yg kau bagi adalah jelas murtad. Ditambah pula fahaman ajaran sesat Kassim Ahmad. Ideal kau tu nyata kau bukan islam, kalau islam pun dah murtad. Isya'Allah neraka menanti anda

Naruto sensei said...

Keh keh keh Si Saiful bercakap seperti Ulama la pulak eeiii takutnya...

Kalau macam tu lepas ni kalau saudara mara si Tabuan tu kena bunuh atau kena rogol je bila dapat tangkap suspek.. lepas tu suspek pun bersumpah tak buat dengan junjung Al-Quran .. maknanya Tabuan kenalah lepaskan suspek tu...kan kan kan...dia kan tak bersalah pasal dah sumpah mubahalah...

Statement tak de ilmu hanya sampai Ust Asri pun taknak menyebelahi mana....kesian....

Ketika ditanya bagaimanakah pendirian beliau kini setelah Saiful bermubahalah, Dr Asri berkata, “Adapun saya tidak pernah menyatakan secara putus siapa yang benar, siapa yang salah.”


ha ha ha kesian Anwar dah lama bersumpah masa 1998 lagi di masjig negara ..tapi apa yang dia dapat..? saksi palsu dan bukti palsu .. Pinda2 dakwaan Aparaaa...penjara jugak dia kena aparaaaa...!

Bukan baru ni kes2 melibatkan kerajaan lah banyak contoh dah ada..konspirasi...Fitnah tahyul UMNO..

Perawi said...

GOMO yang jilat jubur sicepet, tanya kita....jubur cina tak basuh berak

tabuan said...

Ternow!!!!!

Wan Rahim mengakui Tuan Guru mempunyai tarikan tersendiri berdasarkan pengalaman dalam jentera parti sejak tahun 1982 semasa mencetak gambar Tuan Guru yang mengenakan serban di atas bahu.

Misalnya di Manek Urai, Wan Rahim terkejut apabila ada seorang imam di masjid Mukim Manek Urai menganggap seolah-olah mendapat pahala apabila memandang poster Tuan Guru Nik Aziz.(Haramkah)

KAhkahkah...
Kalah ayah PIN...kahkah
Kah..kah AYh PIn dah ketinggalan...kahkah
Lepas ni naruto sensei boleh minum air basuh kaki..kahkah...
Kalau nak mustajab lagi minum air basuh berak kahkahkahka...kahkah

Tontoya said...

Tapir pun lagi pandai dari Gomo ni..Dok sibok sangat dia ni bela saipul tu apa kejadahnya..dah 3 orang doktor pakar dah sahkan si sepul ni lubong jubornya tak ada kesan apa apa kemasukan.Masih virgin.Jangan ko plak pegi bubuh dia plak lepas ni dah le gomo..nak reka bukti le kan..

Naruto sensei said...

Kesian orang taknak layan kamu lah GOMMO soalan basi tu...

Sila tengok pos yang lepas2 lah kalau nak tahu jawapan kenapa kena Bubarkan DUN Perak..

Dah naik muak jawap soalan
yang sama..
Dah jawab pun soalan tu jugak yang puak kamu tanya... kesian ketinggalan minda...

ha ha ha Gila meroyan si Gomo ni...

Perawi said...

GOMO....gomo lagilah jilat jubur sicepet bekas DAP

Naruto sensei said...

tabuan said...


Kah kah kah lawak Tapirlah macam Tontoya cakap tadilah kamu ni Tabuan...

Macam tu kalau nak bandingkan samalahlah kamu tu jilat hinggus Najib kan ha ha ha...

Apapunya bengaplah... Kalau tak silap Ayah Pin kan penyokong kuat BN.. ha ha patutlah tak jumpa dapat perlindungan kerajaan BN rupanya..

Ntah2 si tabuan ni pun dah jilat air kaki si Ayah Pin tu kot Najib pun apa...dengar cerita ada import bomoh dari India selalu buat ritual hindu di rumah betul ke..kah kah kah... sengal...

Kena pantau tu mana JAKIM..eh bukan lah JAKUN ha ha ha...

sirat al-mustaqim said...

gomo said,

BLOGG SAMPAI 3, NAK UPDATE PUN MALAS...GILA KUASA, TAMAK HALOBA NI!!!
....................................
saudara perawi bkn gila kuasa,tapi dia nak amik kuasa dari orang gila(gomo)

Tontoya said...

Mamat tabuan mesti ni pengikut ayah pin.Gomo plak kaki liwat juboq..Kat manik urai tu tak dengar ke tabuan yg tpm kata undi umno pun bleh masuk syurga..Apa citer plak tu..buat gelak je orang situ dengar..nakkan kerajaan perpaduan ,tapi bila Pas sarankan agar UMno Jangan letak calon kat Manek Urai tak nak plak..bila dengar kenyataan dari media2 umno ni kita dah tahu dah apa niat mereka sebenarnya..

sirat al-mustaqim said...

ada pm dok kata penduduk manik urai jd anak angkat...x main la beb...org nak jadi anak kandung,sbb kita ni warga negara malaysia,bkn monggolia..hehe

Naruto sensei said...

Gomo Si watak barungan hindu said..

SAH KAU NI MACAM BELANDA DAPAT TANAH LAH.....DAH LAH MENUMPANG SEKARANG NI KAU PULAK NAK JADI TUAN TANAH!!!

-----------------------------------

Kah kah kah kenyataan budak sekolah yang tahu main ejek2 je.. kesian.. ooii nak cakap saya sedarlah sikit kamu tu bukan menumpang jugak ke disini...

Tuan tanah ni malas nak layan ko lah sebab tu selalu komen puak kamu yang teruk dia tak ulas pun terus je kena remove kah kah kah..

Kesian tak sedar diri...

Biasalah UMNO kan maksum semua betul... Pembangkang semuanya fitnah kan Gomo.. sampai bumbung runtuh pun PR fitnah... Ketua Pemuda UMNO rasuah pun PR fitnah.. Ketua Menteri Melaka Rasuah pun PR fitnah ...Aparaaaa...

Kalau nak senaraikan PR punya Fitnah dah lama lingkupkan BN ni... ha ha ha

Naruto cool je tengok gelagat kamu...

sirat al-mustaqim said...

saudara perawi,

tumpang tanya...adakah saudara telah menerima dokumen drpd saya?

sirat al-mustaqim said...

saudara naruto


biasalah,si gomo ni kan msh kanak2 lagi...x dapat berhujah main ejek2...ejekannya pulak cam bdk terencat akal

Perawi said...

Gomo said,

BLOGG SAMPAI 3, NAK UPDATE PUN MALAS...GILA KUASA, TAMAK HALOBA NI!!!....Itu tempat simpan ideal, bukan untuk paparan umun. Kalau nak syer boleh jengok. Lagi pun aku sibuk, berkerja badan swasta, gaji lumayan. Sebab itulah lama aku tak jengok Siasah ini.

Perawi said...

sirat al-mustaqim said...tak dapat attachment, hantar sekali lagi. Sesungguhnya Islam itu bersaudara. Tegakkan hukum Allah adalah wajib. Tolak hukumNya, adalah jelas MURTAD

sirat al-mustaqim said...

pasal apa perlu bubar dun?

pasal si penyangak mugabe zambri x ingat2 mau turun..hehe

Perawi said...

Kemana perginya GOMO & Tabuan, tak menyengat lagi ke? atau pergi ikut si penyangak mugabe zambri.

sirat al-mustaqim said...

gomo pergi show barungan kat kuil hindu...
tabuan da kehabisan sengat

Naruto sensei said...

sirat al-mustaqim,Tontoya dan Perawi

Semoga Rahmat Allah bersama kamu
Biasalah budak2 habis hujah dia kena pintas di larilah... malas nak layan je diorang tu ..

Ada masa...
sila jemput berkongsi pendapat dan artikel anda di

http://bagindareformasi.blogspot.com/

Disana ada artikel saya juga...

Terima Kasih ... sampaikan kebenaran walaupun hanya sepotong ayat...

sirat al-mustaqim said...

saya nk tanya plak...

khabaq mai kat aku pasai apa mu takut bubar DUN?hah gomo...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 284   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...