Monday, June 1, 2009

Stadium Sultan Mizan runtuh




KUALA TERENGGANU, 2 Jun: Stadium Sultan Mizan di Gong Badak Kuala Terengganu runtuh jam 7.30 pagi tadi walaupun baru beberapa tahun dibina dan dirasmikan 10 Mei tahun lalu sempena Sukan Malaysia 2008.

Bangunan yang boleh memuatkan 50,000 penonton itu hampir separuh runtuh (40 peratus) dan tidak boleh digunakan lagi.

Turut tertimbus di bawah runtuhan adalah sebuah kereta Kancil dan empat buah motosikal. Runtuhan dikatakan berlaku pada bahagian stadium yang menghadap dengan Pusat Sekolah Memandu (PSM).

Menurut sumber, beberapa laporan kerosakan telah dilaporkan kepada pihak berkuasa tentang stadium itu sebelum ini namun ia telah tidak diambil serius oleh pihak berkuasa.

121 comments:

detectiveconan said...

stadium nak kukuh mcmna budget sikit la tu, lebih idris jusoh ambik masuk poket baki dari tu bina stadium baru tu la bleh runtuh.. kurang bahan binaan di sebabkan kos pembinaan dikurangkan oleh idris jusoh.. duit pembinaan yang dikeluarkan oleh kerajaan tu sementara nak dapat kat kontraktor, dah brapa kepala makan duit tu. baki baru dapat kat kontraktor pas tolak untung , itu je la badget yang tinggal untuk bina stadium.

"satu lagi projek Barisan Nasional"

DongfangWuDi said...

KALAU PAS PANDAI SANGAT...BUATLAH SATU STADIUM...TENGOK???

ORANG2 PAS NIH...SETAKAT BUAT ANAK BOLEH LE...

Tontoya said...

Boh nama stadium dengan nama sultan mizan,tapi panggil dia 'natang',tu lah bala dah dapat kat orang derhaka..Bala dari Allah swt sebab banyak menipu rakyat..membazir wang rakyat,negeri yang kaya dengan petroleum sepatutnya dinikmati semua rakyat terengganu..Tapi pemimpin je yang kaya,rakyat masih susah..

DongfangWuDi said...

STADIUM RUNTUH PUN NAK KECOH...BODOH BETOIII...

AZRI said...

DongfangWuDi said...

KALAU PAS PANDAI SANGAT...BUATLAH SATU STADIUM...TENGOK???

ORANG2 PAS NIH...SETAKAT BUAT ANAK BOLEH LE...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ko ni memng bodoh la......ko gi kongket cipap mak ko la......buat anak.....jadi anak iblis.....

DongfangWuDi said...

CIPAP MAK KO LAH AZRI...LAGI SEDAP

detectiveconan said...

DongfangWuDi said...

KALAU PAS PANDAI SANGAT...BUATLAH SATU STADIUM...TENGOK???

ORANG2 PAS NIH...SETAKAT BUAT ANAK BOLEH LE...

June 1, 2009 8:28 PM
--------------

PAS,PKR,DAP ke atau dengan lengkapnya dipanggil PAKATAN RAKYAT, bukan saja stadium, bapa stadium pun boleh dibina tetapi PR lebih utamakan nasib rakyat dan kebajikan rakyat. rakyat tak mahu stadium besar-besar, bangunan tinggi-tinggi tapi rakyat diabaikan, orang atas yang kenyang dan kaya. cukup kemudahan infrastrukturnya. stadium besar pun bukan melambangkan apa-apa. adakah malaysia negara terkuat dlm bidang sukan?? bola sepak?? apa pun tarak, harap Badminton dan squash je top.

Pr pentingkan rakyat.
BN pentingkan permbangunan dan kroni.

DongfangWuDi said...

CONAN,

ITU CAKAP ORANG2 YANG BELUM BERKUASA...DAH DAPAT KUASA NANTI...LAIN PULAK JADINYA...

AZRI said...

projek barisan neraka banyak menyusahkan rakyat, pembaziran duit rakyat........kalo tak makan rasuah tidah sah dalam umno.....

dongfawudi ni pun produk rasuah umno........hanya tau bodek dan rasuah aje........

Tontoya said...

Woi dongfang anak haramjadah,nape bodoh sangat ko ni..Ko lahir tahun lembu ka...besar ngan makan taik lembu..hujah biar matang le sikit..

DongfangWuDi said...

MANGKOK AYUN BETOILAH KO NI AZRI...BILA MASA PULAK AKU MENGAKU ORANG UMNO...

ORANG2 POLITIK SEMUA SAMA...PEMBELIT NO 1...

AZRI said...

orang yang kecewa kalah macam ni la jadinya...asyik melalak tak tentu pasal.......

pr lebih baik dari umno....ko kne terima lah hakikat umno sebuah parti rasuah.........

hidup umno......hidup rasuah
hidup rasuah......hidup umno

umno dah nak mampus.........

DongfangWuDi said...

TONTOYA...LU MAT INDON KE??
BALIK INDON LE LU...

AZRI said...

ko tak akan mengaku orang umno...tapi ko totok umno....kesian produk penerangan umno ni tak ada idea langsung, buat menghabis duit umno saja...........umno haprak...

LanaBulu said...

Stadium runtuh ...yg dok melalut dan mencarut tu apa ke jadah nya,,??? Kepada pihak yg bertanggung jawab kenalah ambil tindakan yg baik demi keselamatan awam . Ini untuk rakyat tak kira pas atau umno . tak kira Islam atau kafir. Mesti kena siasat sebab khazanah negeri sepatutnya bertahan lebih lama tapi kenapa jadi begini??? Yg dok meracau yg bukan2 tu buat apa? menampakkan kebodohan sendiri je?
Kalau boleh dapatkan gambar yg runtuh tu...lagi baik.

AZRI said...

dari bahasa dan tulisan ko, aku rase boleh agak la........pencacai najis umno......kahkahkah.....tak payah menyamar la taik umno.....

DongfangWuDi said...

AKU PEDULI APE UNMO RASUAH...LANTAK DIA LE...

JANJI AKU HIDUP AMAN DAMAI SUDAH....

Tontoya said...

Ko tu orang umno le bodoh dongfang..takkan nak cakap,diri tu orang umno.. ko mana nak peduli umno rasuah,sebab ko bangang..

DongfangWuDi said...

TUKAR KERAJAAN NIH...IDEA BAGUS JUGAK...TAPI YANG TAK BAGUSNYA...PAKATAN RAKYAT TU...

KALAU TUKAR KEPADA YANG LEBIH BAIK AKU SOKONG 100 PERATUS...

KALAU IKUT PERKEMBANGAN TERKINI...PAKATAN RAKYAT NAMPAKNYA MUNGKIN LABIH BURUK DARI BN

AZRI said...

ko ni jenis orang selfish....pentingkan diri sendiri....nak buat kawan pun tak boleh, nanti tikam dari belakang....pi mampus la ko dengan umno......

macam ni ke tokoh yang akan jai pemimpin umno? lingkup negara jadinya, rasuah akan banyak sebab nak kaut kekayaan negara untuk diri sendiri....buat stadium pun runtuh....apa la nasib umno, serba tak kene, alamaknya dalam pru 13, jadi arwah la agaknya....

AZRI said...

dongfanwudi dah jadi sasau....lalala...sebab kalah, lalala.....

hasil produk umno yang memalukan.............

lann-b said...

ada kemalagan jiwa ke?

DongfangWuDi said...

AZRI...KALO KAU NAK TAU...AKU MEMANG TAK SETUJU NAJIB JADI PM...TAPI DAH TAK DE PILIHAN...NAK BUAT CAM NE???

KALAU NUAR...KUAT SANGAT BELIT
KARPAL...KEPALA BABI
NIK AJIS...DAH NAK PADAM

AKU RASAKAN...KO LAH YANG PALING LAYAK...
DATUK SERI AZRI...PM KE 7
KALAU DATUK SERI TONTOYA TAK SESUAI SEBAB INDON....

Irfan said...

assalamualaikum...

aku bukan nak berlagak baik..tapi bila memberi pandangan,bagilah pandangan yang bernas,jagalah tingkah laku dan tutur kata.

kita semua muslim,seorang muslim sewajibnya menunjukkan teladan kepada penganut agama lain ,tak kiralah,PR ke BN ke apa ke.

WallahuAllam..

Tontoya said...

Budak terencat akal ni aku rasa dongfang ni..dah jadi gilo H1N1 Sejak umno jadi penakut..pr pula asyik menang je prk.. Tu yang dia malu nak ngaku ahli umno tu..malang umno ni ada orang bodoh cam dia..Kah kah kah

Tontoya said...

Budak terencat akal ni aku rasa dongfang ni..dah jadi gilo H1N1 Sejak umno jadi penakut..pr pula asyik menang je prk.. Tu yang dia malu nak ngaku ahli umno tu..malang umno ni ada orang bodoh cam dia..Kah kah kah

DongfangWuDi said...

BAIK BETUILAH KO NI IRFAN...
TAK MACAM SI AZRI DAN TONTOYA TU...

DongfangWuDi said...

TONTOYA,

KALO KO NAK BALIK INDON...AKU BOLEH SPONSER TAMBANG...JANGAN BUAT HURU HARA KAT MALAYSIA NI...

hairie said...

sah sah ni sub atas sub atas sub atas sub punya keja ni, bajet berjuta2 tapi beli barang2 murah sebab masing2 dah amek utg. bayangkan kalau tengah2 ada game puluh ribu org tgh syok2 tetiba runtuh, tak ke tragis. Ni kontraktor yg buat stadium ni patut kena hukum bunuh jer.

giler punya kerja... semua yang terlibat terutama sekali kerajaan, memang patut, teramat patut dipersalahkan. masa tengah buat stadium ni ntah apa diorang ni buat ntah. tido ker. patutnya bina untuk kemudahan rakyat, ni dah membahayakan nyawa rakyat.

lain kali kalai tak reti, takyah buat. tu nak repair tu ntah berapa juta pulak duit rakyat nak pakai.. balik2 rakyat jugak yang kena. baik duit buat stadium tu bagi kat org2 miskin sorang sikit lagi bagus.. ada stadium besar pun takde sukan yg boleh dibanggakan sangat.

Tontoya said...

Toksah layan le budak terencat akal,.baik ko balik vietnam nun,komunis..jangan dok buat huru hara kat negara ni...
Ko tak ingat neraka ke dok kutuk ulama..aduss..Tobat le sebelum mampos..

Tontoya said...

Lari fokus aku tentang stadium ada budak dongfang gila ni..sebab tu lah stadium pun bleh runtuh..buat tak ikut peraturan..kena kaji tu apa sebabnya..kalo ada unsur2 penyelewengan sprm dan badan2 khas perlu ambil tindakan tanpa memilih bulu..

aiman said...

slm sjhtera.stadium runtuh???? itulah bahana klu projek di seliputi rasuah.betul ckp detectiveconan.sya terlibat dlm bidang binaan,sya taulah.buat dongfang,hujah lu memang bodoh.klu hidup kite stkat dpt makan,api.air,lu sama cam ayam daging

jaam said...

APAHAL KECOH NI???

RUNTUH!...

BUAT BARU ATAU BAIK PULIH ABIS CERITA, DAPAT JUGAK ORANG KERJA....

YANG PIII MELALUT APASAL!?
APARRRAAAA!

jaam said...

TONTOYA....
SI DONG TU KATA KAU MAMAT DARI INDON, BTUL KE?

YANG BENAR SIH?
JIKA BENAR.....
PATUTLEEEE!

APARRRA!!!

DongfangWuDi said...

Toksah layan le budak terencat akal....bla...bla...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

BANYAK KO PUNYA LAYAN...AKO YANG SUSAH PAYAH LAYAN KERENAH KO KAT MALAYSIA NIH...

BLAH LA...INDON SIAL...

Kacang Pendek said...

Komen terlalu fanatik dgn fahaman politik..fanatik politik melampau..kalu sayang malaysia, bg cadangan..org yg xberilmu n xprofessional tau salahkan orang, tp xtau ape cadangan dia..mcm yakin je kalu PR pegang sume OK..ingat, setiap org ada kelemahannya..jgn jd pnyokong yg menjatuhkan kredibiliti pemimpin..melayu dgn melayu gaduh pasal politik, last2 ape pon xdapat..cakap mcm tau sgt poltik..


..berfikir tanpa beremosi..

Tontoya said...

Ek..eleh jaam lembut ni..Takde point le tu.kalo aku kata ko MAT BANGLA camne pulak..gerenti merajuk,nangis..seminggu tak kuar dari penthouse..budak terencat tu pun ko amik hal..ko tu dah tua,insaflah sikit..ni bala apa plak sampai runtuh stadium,baru setahun je buat..

Tontoya said...

Bagus le ko cakap INDON SIAL dongfang..kejap lagi puak2 indon cari ko,mana ko nak lari..hi hi..aku maleh nak tolong..

jaam said...

KAU JANGAN CAKAP PASAL MATERIAL LAAA....TONTON,
NANTI KAU KATA AKU RIAK...

Tontoya said...

Orait jaam,aku tak ungkit pasal personal ko.. Sepanjang ko kat sini pun ko tak pernah serang peribadi orang dengan melampau sangat..aku respect ko ada hujah,kita bleh jawab,tapi kalo macam dongfang tu,sampah sarap je ..

Irfan said...

pihak terdahulu harus mengaku bertanggungjawab,kemudian selesaikan masalah,sekurang-kurangnya,kejadian tidak berlaku sewaktu game.Jadikan kesilapan sebagai pengajaran. Tak perlula nak salah menyalah.kita sendiri pun selalu buat silap.

Yang penting kerjasamaa..
betul x3..

AZRI said...

ooiiii rimau tua dah muncul.......

selamat kembali di alam maya buat puak yang kalah dan penakut..........

satu isu rasuah yang akan melingkupkan umno sedang melanda trengganu.....tunggu aje ape reaksi dari rakyat dalam pru 13......

pr cool aje menang.........
bn/umno kalut aje sebab kalah.......

detectiveconan said...

DongfangWuDi said...

TUKAR KERAJAAN NIH...IDEA BAGUS JUGAK...TAPI YANG TAK BAGUSNYA...PAKATAN RAKYAT TU...

KALAU TUKAR KEPADA YANG LEBIH BAIK AKU SOKONG 100 PERATUS...

KALAU IKUT PERKEMBANGAN TERKINI...PAKATAN RAKYAT NAMPAKNYA MUNGKIN LABIH BURUK DARI BN
------------

hang tak ngaku hang parti UMNO/BN pun bau pun tau dah bau busuk UMNO/BN. hang kata suka tukar kerajaan ni.. selain Pakatan Rakyat parti apa yang sokong 100%??? ada parti lain ka?? apa bukti Pakatan RAkyat lebih buruk dari BN?? tulis guna kepala lutut mcm tu la.. bodoh..
malaysia dah ditadbir oleh BN 51thn dah mcmnakeadaan ekonomi kita?? tak pernah naik.. sama je dulu sampai sekarang, bila ekonomi dunia jatuh, malaysia jatuh lagi teruk -5. itu bagus ka?? ingat buat bangunan banyak-banyak tu rakyat nak pandang ke??? kalau rakyat suka pembangunan takkan BN bleh kalah PRU12 lepas...
kelantan yang kurang pembangunan rakyat tetap sokong PAS sebab apa.. ekonomi rakyat terjamin. harga barang murah.

bodo punya DongfangWuDi..
akai tarak!!!

Ayen said...

amende la mung sek politik bodo kediri.... dok sedor2 lagi, dok mngate same sendiri... bengong laa... stadium sultan kite tu kot... biar la profesional siasat guane2, baru tahu bakpe runtuh...lps tu baru leh tau sape saloh ke guane.... yang mu sek politik bengong wak spekulasi ikut suke hati mok pok mung tu bakpe? blajo tinggi tp pmikiran mcm budok dok skoloh....

Naruto sensei said...

Tontoya My fren

Si lembut tu kan ke biasa gelar kita kominis malah saya sendiri difitnah berkali2...

Ingat mula dia masuk dia kata tak sebelah mana2..lepas tu berlakon jadi orang PAS..

Last2 bila dah nampak pekung dia sekarang menjadi penyokong kuat BN pulak ... memang munafik mamat nih..hujah dia kah kah kah mana ada point...pakai hujah orang copy paste buat macam hujah dia adalah...kesian...

Si lembut Jaam saya tak lupa anda punya fitnah terhadap saya...

Apapun PR sentiasa cool menang bertanding...

Naruto sensei said...

Ayen dan Dongfangwu

Bahasa melambangkan peribadi..
Jika berhujah menggunakan akal yang bernas maka orang memandang tinggi kepada anda ...

sekiranya anda sesukahati pula membuat provokasi sedangkan perkara sebenar sudah terserlah maka anda merendahkan martabat anda sendiri..

TokBatinSenoi said...

apa punye komen daaaaaaa...

hantam saje lah sudin .. asalkan bahagia.

zultmpkt said...

retus bulu jubo laaaa....hok nih semua kes umno laaa nihh baham pitis banyok sangat...wes jubooo tahikkkk puok2 umno nihh.....

Naruto sensei said...

Tok Batin Senoi..

Siapa yang sudin daaa....?

Naruto sensei said...

zultmpkt My Fren

Salam....

Sabar saudara kita berhujah dengan bernas jangan diikut corak mereka ..
Jika kita mengikut cara mereka orang akan menyamakan kita dan mereka..

TokBatinSenoi said...

kawal kemarahan ketika sedang marah... oh!! sudin2.

same2 le kite bersantai kat blog siasah.

the Flying Camels said...

HAHA
stadium runtuh, melayu dgn melayu gadoh

=D

AZRI said...

yang buat stdium tu sape? sykt jusuh enterprise kan? sape pemiliknya? semuanya bapok umno.......dah nyata lagi bersuluh, umno sebuah parti rasuah.......

amanah yang diberi tidak dilaksanakan secara jujur maka tunggu lah akibatnya......projek-projek yang dijalankan leh umno semuanya lingkup, makmal komputer sekolah runtuh sebelum sempat digunakan, ada yang tak boleh di gunakan selepas siap sebab kualiti tidak memuaskan.....ini lah yang umno mahu......sebab kerajaan akan bagi peruntukkan untuk kos baik pulih, berapa banyak duit rakyat masuk dalam poket mereka?

selagi umno berkuasa selagi itu lah rasuah akan menjadi raja, rakyat yang akan menderita......

jom pakat sokong pr dan kita tumbangkan bn/umno dalam pru 13....

AZRI said...

ini bukan masalah gadoh melayu dengan melayu.....ia isu nasional bagi kita sebagai rakyat malaysia....kita menentang pembaziran, rasuah dan penyalahgunaan kuasa oleh bn/umno....

bila berlaku macam ni sape yang rugi? kerajaan tidak rugi tapi rakyat yang rugi........

fatwapujangga said...

banyak gambar di
http://penawarrinduku.blogspot.com

sakariya_akop said...

Salam semua,

Dasat oh dasat........ Inilah hasil kerja kontraktor bumiameno, yang dibanggakan-banggakan oleh puak-puak keris karat. Sekarang siapa yg rugi??????????????

Ini baru satu dan percayalah dimasa akan datang akan ada lagi bangunan-bangunan yang didirikan oleh kontraktor bumiameno akan menyembah bumi satu persatu.

SPRM tak nak siasat ke??

Tontoya said...

Nasib baik le stadium ni tak runtuh semasa perlawanan bola sepak..kalau tidak beribu nyawa akan melayang dan tercedera..Itu je yang boleh kita bersyukur...kalau dah terjadi macamtu,nak siasat pun dah terlambat..Puak2 yang terlibat akan mula menyalahkan antara satu sama lain..

AZRI said...

mana dia sprm......g la siasat ke nak tunggu dato jib arahkan? ini baru tunggangan bn/umno.....atau kes lembu yang paling hebat.....?

sprm ooooooooo sprm mano ko berada? tunjukkan lah diri mu itu........anjing-anjing umno tidak akan bersuara jika ketua anjing tidak bersuara.....macam dubuk aje, yang lain ikut perintah, malau di suruh masuk ke lubang najis........

umnomelayu jadi lesu.........

Naruto sensei said...

Salam...

Masa zaman Nabi Muhammad saw,Apabila Baginda mula2 menyebarkan dakwah Islam. Baginda
ditentang oleh bapa saudara dan bangsaNya sendiri..
Bukan bangsa lain pun.. Arab Quraish

Jadi tak timbul isu Melayu gaduh sama Melayu, jika ada Melayu sendiri ataupun bangsa lain yang menyeleweng maka mestilah diperbetulkan kesilapan mereka...

Jangan disempitkan pemikiran kita dengan ideologi kebangsaan ini..

Tontoya said...

Rasuah dah bermaharajalela..dari atas sampai kebawah kudis ni dah bernanah...Musuh negara yang utama sekarang bukan komunis ataupun parti2 pembangkang..Negara tak akan maju dan kehidupan rakyat takkan selamat kalau rasuah tak dibendung.Selamatkan negara dari terus diperintah parti parti rasuah..

akutrg said...

sayangnye... banyok sen rakyat abis..
harap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)dpt menjalankan tugas dengan jujur dan telus dakwa org terlibat ke muka keadilan.

roh_insan said...

Salam. " SEBUAH PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL "

Kejam nye PEMBENE-PEMBENE stadium ni,mcm ade niat nak membunuh 50000 penonton pulak,bayangkan wkt tu tengah berlangsung pertandingan bola,ape jadi?

Innallillah....

Pesan iklas sye kpd kontraktor2 SE,M'SIA ni agak2 lah dlm mencari keuntungan,nak rasuah ke,nak jge kroni ke,nak jge Yb ke ikut suke kamu lah,itu kamu jwp sendiri kat MAHKAMAH KHODI RABBUL JALIL nanti,tp kesiankn lah kat anak2 yg bakal kehilangan ibu bape mereke dek akibat kesan perbuatan KEJI kite.

Akhirnye manusie akan kate itu sudah kehendak alam bkn salah kami...

ambong said...

Salam ziarah

Kita semua ni, kalau nak menyalahkan orang lain senang je...
Kata saja apa yang terlintas didalam kepala tanpa memikirkan perkara yang sebenarnya.

kembalilah peda asas Islam, itu semua ketentuan Ilahi.

Dan sepatutnya kita mengkaji dimana kesilapan dan memperbaiki dengan setulus yang mungkin.

TEKONG DARAT said...

dangkal...
dangkal...
masa nak buat projek, kos utk buat signboard menyatakan bahawa "SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL" saja dah berpuluh ribu...
bila runtuh, ada pulak puak penerangan nak nafi...
cari pulak kontraktor mana....
memang laa nama stadium sultan mizan...
tapi yang buat, setan negara...

TEKONG DARAT said...

elok masa sukma hari tu runtuh baru ada akal...

Pejuang said...

Cement mixture : 1x8x4 -

1 bahagian cement
8 bahagian pasir
4 bahagian batu

Mau untung lebeh beb

Pejuang said...

Nampak nya sekarang mana2 bangunan yang di bina oleh kerajaan BN tidak selamat.

"satu untuk aku, satu untuk engkau"
"dua untuk aku, dua untuk engkau"
"tiga untuk aku, tiga untuk engkau"

AZRI said...

yang bagi komen kat sini hanya dua puak saje, satu puak pr dan satu puak bn/umno......dan tidak ada yang bebas dan tak minat politik.....

yang mengaku tak sokong mana-mana politik sebenarnya ejen penerangan umno yang cuba buat provokasi dan mencetuskan isu antara kaum.......

di harap yang tak berminat dalam politik jangan la masuk kt sini.....nanti panas teliga ko orang aje..........

PKR Negeri Sembilan said...

HUhuhu...Allah SWT dah memberi petunjuk dan memperlihatkan balasanNYA kepada BN.

Rampas kerajaan Perak n tubuh kerajaan HARAM...balasannya;

-Umno bertelingkah sama sendiri sampai nak buat undi tak percaya dlm DUN kt Tganu.

-Umno gaduh selisih sama sendiri di Perlis.

-PPP:krisis kepimpinan->Kayveas vs Murugiah. Macam krisis kt Perak pulak...sama kan? hehehe.

-Naib Pengerusi Gerakan keluar parti..

why so serious said...

gaduh la sesama sendiri... org lain tgh suke ketawakan kite..

Kacang Pendek said...

Sebenarnya perjuangan politik atas nama parti bukan bleh percaya sgt..Skang kene pilih pemimpin atas peribadi pemimpin tu sendiri..kalu pilih ikut parti, byk je pemimpin kuar masuk parti, tukar2 parti..xsemestinya pemimpin PR semua baik dan xsemestinya pemimpin UMNO/BN sume haprak..yg bergaduh kat dalam ni sume pencacai parti msg2..semua menyokong atas dasar rasa xpuas hati..buruk benda senang nampak, baik benda xnampak pon..

acoi2005 said...

buat siasatan menyeluruh la...pasti ada yg terangkat umno bn

edolah said...

DongfangWuDi... nama pun macam orang gila! tapi sah, bukan setakat gila tapi merupakan spesies be end yang masih tinggal dalam bengap dan bangang! kesiannn..

Tontoya said...

why so serious said...gaduh la sesama sendiri... org lain tgh suke ketawakan kite..
-------
orang lain tu sapa?cuba ko cakap...takyah menyamar le,bknnye org tak kenal ko..orang lain ketawa lihat komen2 pencacai umno yang bodoh kat sini..
Kat sini bukannya gaduh,berbalas hujah..cuma bagi yang berbahasa kasar sikit tu,kita terpaksa gunakan kekerasan untuk menyedarkannya..
Perbezaan pendapat tu biasale dalam berhujah...Apa apapun kita cool je,tak simpan dalam hati...bertanding pun menang,kat Penanti,orang umno makan hati dan iri hati..tambah pulak mrk jenis orang yang busuk hati dgn kejayaan orang lain..Hu hu

kikuk kikuk said...

DongfangWuDi said...
STADIUM RUNTUH PUN NAK KECOH...BODOH BETOIII...

...................................

kan ke lebih afdal mase stadium runtuh c DongfangWuDi nih ade kat dalam stadium dapat makan kenduri free...

Naruto sensei said...

Kes runtuh ni pun salah satu bala kepada kerajaan suka gaduh UMNO..

UMNO seperti ditimpa bala, Pecah tembelangnya menipu rakyat..!!menipu .!!

Sila lawat kalau nak tahu bala yang menimpa UMNO ha ha ha.......

http://bagindareformasi.blogspot.com/

Naruto sensei said...

Tontoya,AZRI,detectiveconan sakariya_akop dan semua Saudara seperjuanganku dalam PR..!

Syabas dan tahniah teruskan usaha..
Walaupun saya sekarang BZ sikit tapi InsyaAllah sedikit masa lagi,saya akan bersama anda dan teman2 yang lain akan terus berjuang melawan komen sesat puak UMNO didalam Siasah ini...

Semoga jasa anda semua diberikan kebaikan oleh Allah swt...

Apapun kita PR sentiasa cool je

sakariya_akop said...

Salam semua,

Nak dijadikan cerita, semasa PAU akan datang PWTC pulak yg runtuh...

Bayangkan yang dingin..........

ayamgebu said...

STADIUM RUNTUHHHHH...ITU BALA NAMANYE...AMBIK HARTA RAKYAT JUAL MAHAL2..PAS TUH BAGI RAKYAT MAKAN BENDA YANG MURAH2...KAN DAH KENA...ALAHAI GANU KITE...

wansalman said...

Bagus lah dia runtuh kalau hasil titik peluh orang di perah dengan tanggungan minyak yang mahal,harga barang yang terus naik tanpa tidak di kawal oleh kerajaan 1 Monggolia.Jadi keuntungan dari senarai2 barang gunaan di atas tadi separuh tadi kerajaan Umno yang dapat duit nya.Buat lah stadium baru,kan ke kerajaan Monggolia banyak duit.

ganukita said...

kenapa stadium runtuh? jawapannya ada pada idris jusoh, wan hisham, wan farid dan kroninya. siapa dia genggam mercu, bina struktur dan emarcon. kenapa pilih kontraktor tak punyai pengalaman buat stadium ? rakyat ganu tak bangga punya stadium mizan tp lebih bangga bila stadium runtuh. cukuplah lobi melobi projek. dah banyak penyelewengan berlaku.bertaubatlah.....

masjid tinggi said...

Dongfang Wudi..........

Woi encik, hang ni tak baca sughat habak dan tak tau sejarah kot.

Aku setuju dengan detectiveconan, Tontoya dan Azri.

Stadium baghu buat dah runtoh apa hal. Yang setau aku kalau dah buat ikut specfication yang telah ditetapkan oleh consultant tak masok akai bangunan tak sampai 2 tahun tu dah runtoh.

Pasai tu aku kata hang ni tak baca sughat habak dan tak tau sejarah.

Kalau hang baca sughat habak tentu ada yang hang akan baca article tentang bagaimana nak membina bangunan yang tahan macam bangunan semasa peningggalan British dulu sampai la ni tegap tak ghuntoh pun. Pi tengok kat jalan raja tu.

Jangan cakap ikut sedap mulut je.....

meon_peon said...

sbuah pasaraya sdg diroboh,

sdg diroboh tiba2 runtuh,

krn usia kategori brg lusuh,

mngkin pnyebab ianya runtuh.


skrg pula menjadi heboh,

stdium kebanggaan si derih jusoh,

baru sthn tiba2 runtuh,

itulah dia kuasa Allah.


patut la sultan tdk b'kenan,

mngkin dia dh kategori 'brg lusoh',

siap sedialah dgn jwpn,

standby la tisu utk lap peluh.


jgn derhaka dgn Tuhan,

jgn derhaka dgn sultan,

SATU LAGI PROJEK KRJN BARISAN,

KRONI DIDAHULUKAN RASUAH DIUTAMAKAN...

meon_peon said...

itulah dia, bak kata pepatah; MB & XMB b'gaduh, stadium yg runtuh...

lintas langsung dr stadium b'sama Karam Singh Walia utk TV3/4

Naruto Kids said...

wes DongfangWuDi...klu pkr pegang kerajaan,leh gak la wat stadium..duit umno dapat tue pown bkn 100% duit parti..byk dari rakyat t'masuk duit ko..klu ko bengap sgt,ko nak pilih yg maner?...stadium @ bantuan untuk rakyat miskin?...

Irfan said...

kenapa la orang2 kita suka senang2 tuduh orang lain?cuba bayangkan begini,jika seandainya kerajaaan memang telah melaksanakan projek berkenaan dengan telus,tetapi ade kesilapan pada bahagian pemasangan,dan sesiapa yang telah membuat tuduhan,pada akhirat kelak,segala pahala kebaikannya akan diberi kepada orang yang mereka tuduh,maka anda adalah golongan yang muflis di akhirat.Hanya Allah yang mengethui segalanya,jangan menganggap kita lebih baik dari orang lain.

Irfan said...

kenapa la orang2 kita suka senang2 tuduh orang lain?cuba bayangkan begini,jika seandainya kerajaaan memang telah melaksanakan projek berkenaan dengan telus,tetapi ade kesilapan pada bahagian pemasangan,dan sesiapa yang telah membuat tuduhan,pada akhirat kelak,segala pahala kebaikannya akan diberi kepada orang yang mereka tuduh,maka anda adalah golongan yang muflis di akhirat.Hanya Allah yang mengethui segalanya,jangan menganggap kita lebih baik dari orang lain.Jika pihak berwajib memang tidak berniat baik sewaktu projek,mereka akan mendapat balasan setimpal oleh Allah.

Tontoya said...

Kita tidak menuduh sesiapa..tapi kita minta pihak2 yang terlibat disiasat diatas insiden ini kerana ianya boleh membahayakan nyawa rakyat..Kita minta sprm menjalankan siasatan dalam mengesan jika ada unsur penyelewengan dan rasuah yg mungkin berlaku sepanjang proses pembinaan stadium ni.Kerana ianya melibatkan wang pembayar cukai,wang rakyat,yang mana bukannya ribuan ringgit tetapi 300 juta kos pembinaannya.(petikan dari sinar).Apakah ada penyelewengan disebalik projek tersebut?Siapa orang dibelakang kontraktor projek mega ini?Bagaimana pemberian projek dilakukan?Pihak mana yg meluluskan binaan tersebut sebelum sah selamat digunakan?..Baru setahun jagung ianya dibina,pasti rekod2 mudah diperoleh dan tidak ada sebab siasatan perlu mengambil masa yang lama..Pasti ada silap dimana mana,kalau tidak mana mungkin binaan mewah itu boleh roboh,bukan kerana tiupan angin kencang ribut musim tengkujuh,tetapi runtuh dalam hembusan bayu sempoi sempoi bahasa..memalukan!

DongfangWuDi said...

mat indon,

kau ni semua nak salahkan kerajaan...sepatutnya kau salahkan mak bapak kau...kerana hasilkan anak yang bengap macam kau...

Hamzali said...

Okaaaaaay semua dag cakap maki hamun pun cukup, dosa pun dah banyak. sekarang sama-sama lah kita tunggu siapaaaaa yang kena.... Tak pun semuanya terlepas.... Sebab alasan dia keruntuhan itu itu adalah takdir Allah semata mata. Kalau nak cari kambing biri biri pun kontraktor dari Korea yang salah. He he he Md Said apa lagi masa ni lah nak hentam musuh dalam UMNO habis habisang pong

^saifullah^ said...

tuhan dah tunjuk bukti kerakusan n kejahilan umno/bn.
sapa yg masih ikut umno/bn, mungkin memang dilahirkan bengap atau mungkin buat2 bengap sbb dapat duit jd pencacai umno/bn.

Tontoya said...

Kesian kat sini ada orang umno macam dongfangwudi yang tak diberi didikan agama secukupnya agar berbudi bahasa dalam berkata kata..mungkin dia ni anak haram yang dijumpai dikandang babi..segala komen2 nya disini hanya memperlihatkan kebodohan dan hanya memalukan dirinya dan umno tu sendiri sahaja..cuba ko baca betul2 apa yang aku tulis tu,adakah aku menyalahkan kerajaan semata mata..baca biar paham dulu,kalo tak paham juga ko hantuk je kepala ko yang benak tu kedinding..

DongfangWuDi said...

mat indon,

baik kau saman mak bapak kau...atas tuduhan menghasilkan spesis terencat akai...juga tak didik kau dengan sempurna...perangai kau tak macam manusia aku tengok...lebih kepada spesis berok...

DongfangWuDi said...

mat indon bodoh,

berapa kali aku nak bagitau kau...aku bukan orang unmolah bodoh...

Tontoya said...

Dongfangwudi ni adalah salah seorang bloger yang lama kat sini tapi menggunakan nama lain...aku tahu stailnya tu..mungkin moderator siasah boleh mengecam ip nya dan jelaskan siapa dia yang sebenarnya.Saranan aku,.Sudah tiba masanya pihak moderator masuk campur bagi mengelakkan blog siasah yang berunsur islamik dan berilmu ni tidak dicemari.Sepanjang aku berblog di blog kerajaan rakyat,komen2 dari bloger umno ada mutunya kerana mereka belajar dari bloger pr..Moderaternya akan memberi amaran kepada pihak2 yang memulakan mencarut agar memohon maaf dan kalau tidak,komennya tidak akan disiarkan lagi selepas itu..kerana kita bimbang nanti kalau pihak2 yang baik pun terpaksa mencarut kerana perangainya itu..wallahualam...

DongfangWuDi said...

mat indon,

cuba kau imbas balik apa yang pernah kau tulis...orang macam kau tak layak carita pasal sopan santun...sendiri mau ingatlah...

tontoya...mengaku jugak kau indon rupanya...siannnnn

DongfangWuDi said...

satu lagi...

cuba kau check balik apa motto yang siasah gunakan...

KEBEBASAN DAN KELAINAN...

kan puak kau nak sangat kebebasan kan???

kelainan????

kalau dah tak tahan tu...paham2 je lah...boleh blah

DongfangWuDi said...

..kerana kita bimbang nanti kalau pihak2 yang baik pun terpaksa mencarut kerana perangainya itu..wallahualam...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

pendek akai...

Tontoya said...

Kedatangan ko kalau untuk bertukar tukar pandangan yg bernas tidak menjadi hal..tapi kosong,langsung tiada hujah..Ni membuatkan orang semua menyumpah ko..ko tak tahu malu ke..memalukan diri sendiri..

Tontoya said...

Orang2 kat Pos aku ni memang menyampah kat ko sekor ni.. terlampau bodoh..aku memaki pun ada hadnya,bilamana orang yang susah nak paham dan terlalu kurang ajar..

Tontoya said...

Tak usah lah ko nak menggelar gelar kan nama orang,nampak macam budak sekolah rendah je..Kalo setakat nak mencarut tu,aku boleh bagi lebih lagi kat ko ni,tapi aku maleh nak layan..baik ko sedarle..takde pekdah langsung.. cuba komen cam orang lain,baru le tak nampak sangat bodohnya tu..

DongfangWuDi said...

..aku memaki pun ada hadnya,bilamana orang yang susah nak paham

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hoooi berok,

lu sapa nak maki2 orang...paham tak paham apa lu susah...

Tontoya said...

hoooi berok,lu sapa nak maki2 orang...paham tak paham apa lu susah...
++++++++++++++++
ko tak paham lantak ko lah...kalo aku berok ko pun berok jugaklah..bukannya aku tuju kat kau tu,jangan terasalah..

Tontoya said...

Lantakkau lah..kita cool je..bertanding pun menang..tak penakut cam umno..Dia ni meracau sebab kak minah dia dah kalah

aiman said...

stadium runtuh satu hal,tapi aku simpati sgt ngan mmak menteri pertahanan kita,sia sia aje mengandungkan selama 9 bln 10 hari.bila lahir lelaki dah tua lak jadi pondan,telor dah ilang.

akutrg said...

siannye mung(DongfangWuDi).. mengata org "berok".. sesungguh Allah SWT mencipta manusia sebaik-baik kejadian diantara semua mahkluk.. mung mengata org beruk bererti mung telah menghina ciptaan Allah SWT yg sempurna kejadiannye..

(kecuali mung non-muslim mmg dok tahu dan dok kena siapa itu ALLAH SWT)

Tranungkite.net said...

memang dongfangwudi tu org kafir...
kotel x potong...
sbb tu sdap jerr komen...
dasar pencacai BN..

DongfangWuDi said...

pecacai BN tengkorak mu...
orang pas ni dari dulu sampai sekarang masih tak berubah-ubah...suka sangat tuduh orang kafir

ini salah satu punca pas kurang mendapat sambutan orang Melayu...

tranukite...meh sini ku potong kotel mu...bagi kat bini mu...

wmfahmi said...

AKU RASA STADIUM RUNTUH SBB BALA YG DTG DARIPADA ALLAH S.W.T. KERANA MANUSIA TIDAK MENURUTI SEGALA APA PERINTAH ALLAH. MARILAH KITA SAMA-SAMA MENGUNDI PARTI YG HAMPIR KEPADA ISLAM & MENUJU KEPADA HUKUM ALLAH. MARILAH KITA AMALKAN APA YG TELAH DI SYARI'ATKN OLEH AGAMA ISLAM. SEKARANG NI MCM2 BALA ALLAH BG KT MALAYSIA SEBUAH NEGARA YG DIKATAKN ISLAM. ROGOL,ZINA,RASUAH & SBGNYA YG MELIBATKN UMAT ISLAM. TIDAKKAH KITA SEDAR BAHAWA SEMUA NI MERUPAKAN BALA KERANA MANUSIA BYK SGT BUAT SILAP. MANUSIA TIDAK PEGANG TEGUH DAN TAK YAKIN PD HUKUM ALLAH. FIKIR2 KNLAH WAHAI MANUSIA YG DICIPTAKAN OLEH ALLAH S.W.T. UNDILAH PARTI YG MENEGAKKAN HUKUM ALLAH. LU PIKIR LAH SENDIRI. ASSALAMUALAIKUM.....

Perawi said...

Tunggu Mat Said jatuh, rupanya stadium SM yg runtuh. Stadium Merdeka berkurun pun masih utuh ...malu aku. Rasuah lagi....Undilah BN lagi

Perawi said...

Stadium Kelantan kena bakar pun masih gagah perkasa..malu aku

mierasyakirah said...

dah2 lar 2..
korang x ltih ker gduh??
peace no war...

Ktupat said...

Standard Proses Penganugerahan Tender/Kontrak di Malaysia.

Kepada mereka-mereka yang ingin berurusan dengan pihak kerajaan Malaysia, sila baca dengan teliti contoh situasi di bawah sebelum anda datang ke Malaysia:

Sesi perbincangan sebut harga tender.

(Petender 1)
Wakil kerajaan : Sebut harga kamu RM 3 juta. Sila perincikan bagaimana kamu memperolehi nilai tersebut.
Petender dari Korea : RM 1 juta untuk tenaga buruh, RM 1 juta untuk bahan-bahan dan RM 1 juta untuk perbelanjaan dan sedikit keuntungan.
Wakil kerajaan : OK. Terima kasih. Nanti kami akan hubungi anda kembali.

(Petender 2)
Wakil kerajaan : Sebut harga kamu RM 6 juta. Sila perincikan bagaimana kamu memperolehi nilai tersebut.
Petender dari Jepun : RM 2 juta untuk tenaga buruh, RM 2 juta untuk bahan-bahan dan RM 2 juta untuk perbelanjaan dan sedikit keuntungan.
Wakil kerajaan : OK. Terima kasih. Nanti kami akan hubungi anda kembali.

(Petender 3)
Wakil kerajaan : Sebut harga kamu RM 9 juta. Memang jauh lebih tinggi dari petender lain. Sila perincikan bagaimana kamu memperolehi nilai tersebut.
Petender dari Malaysia : Alaaa... Datuk, macam ni. Senang ajer. RM 3 juta untuk Datuk, RM 3 juta untuk saya. Nanti kita upah laa RM 3 juta kat orang Korea tu buat.

rajalee said...

Kerajaan yang baik ialah kerajaan yang menyelami perit jerih hidup rakyat. Kerajaan BN nak bagi kesenangan kepada rakyat dengan membina bangunan, memorial, tugu yang satu pun tidak memberi manfaat kepada rakyat. Tapi kerajaan PAS Kelantan boleh bagi duit khairat kematian untuk semua rakyat. Orang PAS dapat, orang UMNO dapat, orang Cina dapat, orang siam dapat, orang India dapat..

rajalee said...

Kami masih menanti dengan penuh pengharapan agar PM baru menyegerakan pembinaan bangunan sekolah SMk Paris, Kinabatangan. Tahun 2000, PM yang waktu itu menjadi Menteri Pelajaran datang dan merasmikan upacara pecah tanah di Kg Paris 1. Jadi sekolah masih tak pecah-pecah lagi, yang pecah...stadium, bangunan pasaraya, bumbung makmal komputer..

faizal said...

melihat kepada masalah runtuhan stadium tersebut,kebiasaannya hal tersebut berlaku kerana kurangnya pemantauan dan sikap sambil lewa terhadap projek yang dijalankan.
kemungkinan besar runtuhan tersebut berpunca daripada masalah teknikal yang besar.Hal tersebut merugikan wang rakyat keran difahamkan kos stadium tersebut bernilai 300 juta. masya-allah..sekiranya pihak forensic dapat menjalankan tugas dengan baik saya pasti masalh sebenar dapat diketahui dengan fakta tanpa sebarang andaian yang akan menyebabkan pesalah terlepas dari kesalahan yang telah mereka lakukan.saya membuat andaian bahawa pasti ada paksa-memaksa berlaku pada ikatan setiap bumbung sehingga menyebabkan ketidakseimbangan dan beban melampau yang menyebabkan berlakunya runtuhan.kemungkinan juga hasil binaan tidak mengikut plan asal ataupun banyak perkara penting telah dibuang dan masing-masing mengatakan benda yang sepatutnya ada tidak perlu ada dan menjadi penyebab berlaku runtuhan.kemungkinan juga tidak mengikut prosuder yang betul.

nik said...

Apa jua yang berlaku adalah kekuasaan ALLAH.Kita perlu bersyukur apa yang ada. Tak perlu tuduh menuduh. Akhirnya Melayu yang rugi. DAP dan PAP(kawan Nik Aziz)memang ada strategik dan rancangan yang halus. Lihat sejarah, jangan butakan pengalaman perjuangan sejarah kita. Apa dah jadi dgn orang Melayu di Singapura???????????????????//.

Kita sebagai rakyat perlu menilai dan mempertejemahkan nilai sokongan yang padu pada pemimpin kita. Tak semua orang akan dapat jadi pemimpin.. Jadi kita ada suara dan bersatu menentang apa jua yang merugikan bangsa kita. Orang kita dah terlalu jauh tertinggal kebelakang. Kita sibuk dgn politik dan bercakar2. apa yang dapat...?????????????

Akhirnya anak cucu cicit kita yang menanggung dan terhapus. Fikir2 dan renung2 wahai muslimin dan muslimat yang saya kasihi.

faizal said...

saudara nik,
kenapa mesti kita salahkan DAP kerana kegagalan bangsa kita.
kita gagal kerana salah diri kita sendiri.bukan kerana mereka.mereka adalah parti yang sah di malaysia,kenapa mesti kita labelkan mereka jahat.mereka saudara kita.kerana mereka tidak bermusuh dengan kita cuma fahaman politik mereka berbeza dengan kita.buka minda saudara,kita tidak boleh hidup mengikut perkauman.perkauman adalah penyakit yang akan menghancurkan diri sendiri.perkauman juga akan memundurkan sesuatu bangsa.kita sudah lihat hasilnya,tahniah kepada bangsa ku kerana berjaya di malaysia.saya tahu saudara mesti mengetahui bangsa mana yang berjaya di malaysia.islam tidak mengajar kita bermusuh-musuhan. tetapi dalam islam memang timbul perselisihan pendapat.yang salah kita tegur.dan yang salah tidak seharusnya melenting bila ditegur. sepatutnya yang salah mestilah berubah sekiranya ada sifat sayangkan bangsa dan agama.bukannya masih mempertahankan kesalahan tersebut.memang semua yang terjadi adalah kekuasaan allah,tetapi yang merosakkannya adalah kesilapan manusia sendiri.adakah saudara tahu mengapa stadium tersebut runtuh, saya yakin sekiranya saudara tahu pasti saudara kecewa dengan apa yang berlaku.saya paling kecewa kerana hal tersebut berlaku kerana tiada amanah,tergesa-gesa dan tiada perancangan yang teliti. masing-masing mengejar masa ingin menyiapkan sesuatu projek.masing-masing hanya memikirkan keuntungan,tanpa memikirkan kesan buruk yang berlaku apabila kita mengambil sikap sambil lewa dan hal tersebut merugikan.ini adalah pembaziran.

amazing m a r i a said...

SALAM
AMBIL LA IKTIBAR DRPNYA..
SAME2 KITE BERDOA AGAR NEGARA2 ISLAM AMAN..

khairuddin09 said...

Salam,
apa2 jelah. Janji negara aman damai. kalau cakap & x buat, sampai bila nak berkembang. Islam itu indah, jangan cemarinya dengan caci mencaci, fitnah memfitnah & apa jua sikap mazmumah. Bersyukurlah dengan kedamaian yang dikecapi kerana masih ramai umat islam yg dahagakan kedamaian seperti kita perolehi. Bikullil sirur. Salam min baid.

c_pool said...

korang semua ni sedar la.. boleh x jgn gaduh pasal politik.. mane semangat islam korang? kite ni satu umat, umat muhammad, bkn umat politik.yahudi mmg bjaye pisahkn umat islam sbb politik. masyaallah.. dulu nabi datang, satukan umat manusia, sampaikn tali persaudaraan antara umat islam lg kuat dr pertalian darah.. skang pe dah jd? yg ni ckp pas, yg ni ckp umno. kalau nabi ad lg, ape yg akn baginda ckp? pikir la sket

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...