Tuesday, June 30, 2009

Pemuda PAS dan Umno anjur wacana ilmiah ganti debat

KUALA LUMPUR, 1 Julai: Pemuda PAS dan Pemuda Umno bersetuju untuk melakukan wacana ilmiah antara mereka berikutan cabaran Pemuda PAS untuk berdebat dengan Pemuda Umno.

Ekoran itu, mereka bersetuju untuk menubuhkan sekretariat bagi merumus perkara teknikal sebelum wacana ini boleh diadakan.

Keputusan ini dicapai ekoran cabaran Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan untuk berdebat dengan Pemuda Umno.

Namun, ekoran kepanasan isu cabaran debat oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, pendekatan debat itu ditukar kepada wacana.

"Wacana ini akan dibuat secara terbuka," kata salah seorang Exco Pemuda PAS, Abdullah Karim.

Beliau mengulas laporan laman web yang melaporkan, Pemuda PAS dan Pemuda Umno mahu menubuhkan sekretatriat tetap antara mereka bagi membincangkan isu nasional.

Menurut laporan itu, mereka mencapai kata sepakat untuk duduk semeja bagi membuat 'wacana intelek' bagi menyelesaikan masalah antara PAS dan Umno.

Ketua Pemuda PAS, Nasruddin Hassan Tantawi telah memaklumkan perkara itu dalam sidang medianya bersama Timbalan Ketua Pemuda Umno, Razali Ibrahim di lobi Parlimen hari ini.

Langkah pertama yang akan mereka buat adalah menubuhkan sekretariat bersama kedua-dua sayap PAS dan Umno itu.

Mereka berdua berkata, mereka telah mengenalpasti apa yang hendak mereka kerjasama terutama dalan menghadapi isu nasional.

Menurut laporan itu, langkah sayap PAS ini amat berbeza dengan langkah yang diambil oleh abang-abang mereka yang telah bersama Pakatan Rakyat menolak sebarang bentuk kerjasama dengan Umno termasuk kerajaan perpaduan.

"Ini tidak ada kaitan dengan isu kerajaan perpaduan. Ia berkait dengan cabaran debat Pemuda PAS kepada Pemuda Umno. Razali pula bersetuju untuk menyambutnya.

"Sekretariat yang hendak ditubuhkan pula untuk bincang soal teknikal wacana ini. Bila nak ada, di mana, peraturannya macamana dan sebagainya," kata Abdullah kepada Siasah.

27 comments:

anakkancil said...

elok siarkan dlm TV3 suku...utk tontonan umum

Islamic_Engineer said...

dalam keadaan skrg, UMNO perlu buat satu siaran langsung 'HALA TUJU UMNO'
ape pandangan UMNO dgn HUDUD dan ISLAM agama yg syumul.Nak Jalan Hukum Allah Ke xnak.jawab yang tu pun dah cukup.
Kl dia org anak jantan mesti berani jawab.Panggil semua otai UMNO.xpayh berdebat.

tabuan said...

islamic engineer...kau tak payah tanya pasal hukum hudud dan negara islam kat umno.
Sekarang kau pergi suruh ula-ula..ulamak ula..ula para pemimpin pas..supaya sebut bahawa PAS akan melaksanakan negara islam..persetujuan bersama DAP+PKR..
aku rasa serban hj hadi akan londeh di tarik oleh kapal singki..jubah di tarik oleh lim kit siau,...jangut di tarik lim guan end..

TokBatinSenoi said...

wat pe lak na' bagi syarat2, kalu na' wat wacana ilmiah?

Laaaaaaaaaaaah......

Dasar engin......eer palsu

piiiiiiiiiiiiss....

Islamic_Engineer said...

tabuan.
ko kena faham ape maksud pakatan.
mcm mn pembahgian kerusi, majoriti br ko boleh nk ckp politik.
ok
kl pas kerusi 5, PKR 7, DAP 6,yg meneraju PR adalah PKR.kerusi tu hasil rakyat pilih.kl pas paling byk br pas boleh buat keputusan.tu konsep majoriti.kl xfhm maksud majoriti buka kamus.pas bergabung bukan kerana kemenangan peribadi kerana nk kalahkan lawan.ko tgk kat kedah,kelantan media panggil kerajaan PAS bukan pakatan rakyat bukan PR.PAS tetap dgn agenda ISLAM yg syumul.kl kerusi byk PAS, memang ISLAM akan terlaksana kat MALAYSIA.

UMNO nk tolak hudud kerana malaysia ni majmuk kan..mari kita fikir hudud tu hak sapa? jawapan hak Allah. Allah tu sapa? Tuhan ummat Islam.malysia ni ape ? jawapan sebahgian dr bumi.bumi ni milik sape? milik Allah. dh tu ape susah kita nk ikut suruhan dia.

Buat hudud cr yg diajak oleh Nabi n yg tertulis dalam Alquran...
kl UMNO takut nk laksana minta tlg PAS.comfirm PAS pun masuk UMNO.sebab PAS xkan menentang org yg nk buat kebaikan yg mengikut ISLAM.

Islamic_Engineer said...

aku ada ter baca dalam wancana, surat khabar mingguan 3 thn yg lepas. wancana tu dr veteran UMNO.
pemberita tanya kenapa PAS keluar UMNO dulu?

vateran UMNO sendiri jawab

PAS keluar UMNO sebab UMNO tak titik berat pasal ISLAM.

ni bukan dari HARAKAH. surat khabar yg menjadi lidah kerajaan sekarang.bukan PAS buat cerita...

jd masa tu aku belum mengundi lg...aku pun fikir UMNO memang xsuka ISLAM.punca dia pengakuan veteran UMNO sendiri bukan org lain.
jd fikirkan lah semua ye

tabuan said...

Islamic_engin...kabutor..

Ehhh bukan kerr UMNO dah buang org yang saman kerajaan Kelatan kerana nak laksana Hudud dan sekarang orang tu "AKU PON MELAYU" dah masuk PKR dan berkawan dengan PAS...kawan kutip tong sampah kerr atau tahan pukat ikan tapi tersangkut ketul tahi..ketul tahi pon kutip juga kerr buat kawan.

Betui kedah dan kelantan mejority pas, ok tabuan bersetuju..tapi di negeri kedah kenapa PAS tidak boleh menghapuskan/mengurangkan/menaikan harga ARAK di Langkawi..
Sedangkan dalam ceramah sebelum ini PAS dengan lantang membalun BN, kerana memberi Langkawi Pulau Bebas cukai, dan mengatakan ARAK yang murah di Langkawi menggalakkan maksiat.Sehingga mengelar padang mat sirat dengan nama pdg maksiat.
Mengapa PAS masih lagi bersifat dongoi, dan tidak ada satu pon tindakan.

coolllllllll...makan cucur kodok

Islamic_Engineer said...

tabuan.
kita dalam menbuat satu2 keputusan kena fikir semua.arak, babi n semua yg haram tetap haram untuk umat islam.selagi ia xtidak mengangu ummat islam selagi itu kita xboleh buat keputusan untuk dia org.kita kena kurang kan kuantiti.xboleh buang, halang terus coz dia pun makhluk Allah tp dia org xikut ape allah suruh.kita kena belajar kenapa Allah jadikan babi, agama lain.kl org tanya mcm tu, baik kita minta Allah hapuskan semua yg xbaik.kedah br setahun. sabar lah. PAS pun manusia biasa.ada akal, ada had untuk berfikir. sebab tu kita perlukan teman, kawan, pakatan untuk hidup.

tabuan said...

islamic_engin
..dulu masa PAS menang di terengganu tahun 1999, malam umum menang , esok dah tolak pondok TOL.
Tapi di Kedah nak mintak tempoh pulak...kalau tak mampu cakap jerr tak mampu..
Nanti aku panggil kapal singki pergi peluk ustaz azizan..

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Buang masa..PAS bukannya nak buat idea menarik pelabur asing buka peluangkerja di malaysia

tabuan said...

Ini Sifat dongoi PAS bila ajak bincang nak tukar pergi debat pulak..

Bila bincang wujud persefahaman, org bukan islam akan takut tengok akan kekuatan kita, walau pon ada perbezaan pendapat tapi dalam sesetengah HAL kita bersama, kita bersatu.

Kerajaan perpaduan bukan bermakna PAS masuk UMNO atau UMNO masuk PAS.

Bila nampak kuat atas bersatu nya kita pada tali Allah , pada masa tersebut PAS boleh la mintak kerjasama nak laksana kan hukum Allah.

ni tidak..ego..bengong tahap kesempurnaan..

Islamic_Engineer said...

wau tabuan ingat juga sejarah terengganu ye.bagus.

ingat satu kita org melayu ada peribahasa.
lain padang lain rumput.cr n gali maksud tu.
cr pentadbiran negeri n kewangan negeri lain tp prinsip nk tegak ISLAM sama.

tabuan said...

islamic engine....kabuto said
ingat satu kita org melayu ada peribahasa.
lain padang lain rumput.cr n gali maksud tu
..............................

woit dah tak main dah lain padang lain rumput..org main lain tok guru lain serban nya...lain ustaz lain janggut nya...lain ulamak lain lain jubah nya..

islamic engine ko ni baru jer mengundi..ko tanya aku yang dah banyak kali ni..

Dulu aku pon sokong PAS, aku pon undi PAS, aku gantung bendera PAS..tapi bila aku buat kajian..aku kaji setiap pemimpin PAS, aku kaji setiap ceramah PAS.

Aku amat Yakin PAS tidak mampu memerintah Malaysia, aku amat Yakin pemimpin PAS tak boleh membawa satu habuk pon kebaikan untuk orang melayu dan UMAT ISLAM.

APA yang aku nampak pemimpin pAS ni hanya tahu mencari salah sahaja.Tidak pandai langsung memberi idea ke arah ke baikan.

Semua yg kerajaan buat di mata pemimpin PAS semua nya tak baik, tak kena, membazir.

Sebenarnya Para pemimpin PAS ni bukan nya nak sangat menegakkan islam di muka bumi ni, mereka hanya nak kan kuasa sahaja.Mereka ini di penuhi dengan sifat iri hati, tamak haloba.

Mereka hanya menjual agama untuk kepentingan politik mereka sahaja. cth siapa yang Draff undang-undang hudud PAS, 'Wan Mutalib embong" siapa wan mutalib embong..berapa akhil balil mengikut hudud PAS.

Ko tengok Mahfuz..apa yang dia pikir..dia pikir macam mana nak buat lawak ..nak buat org gelak..dia gelar BN = Bini Najib..dia tak fikir pon masalah rakyat, dia tak pon fikir bagaimana nak memperkasakan ekonomi.

Ko tengok Nijar..bila m,asuk parlimen lompat macam kera..bodoh dongoi,..sampai tak kenal yang mana DUN yg mana Parlimen..

Hasutan PAS memang kuat, penyokong PAS sanggup la berguling ats jalan..mana pi hukum yg kata perlu taat pada ulul amri.

tabuan: coolll santai bersama TBS sumpit ayam hutan..:)

ngalabu said...

Tok guru tsb.

saya sekadar murid tok guru saja, apa yang tok guru ajar itulah yang saya faham.

Kalau tok guru salah ajar, tersalahlah saya faham. Tok guru yang banyak dosa kerana tersalah ajar.

kalu to guru kool saya sebagai murid tambah-tambah lagi kool.

Baginda Reformasi said...

Pada Mulanya mereka menghasut Orang Melayu dengan Ugutan-ugutan bahawa Pas adalah pelampau yang ganas, Parti Lebai kampong dan Parti Kampung.

Mereka juga Pernah menendang PAS keluar dari Kerajaan Perikatan suatu masa dahulu apabila berlaku krisis kepimpinan ketika itu, PAS bukan saja ditendang keluar dari kerajaan perikatan malah di fitnah dan di hina pula oleh pimpinan UMNO yang seagama dengan orang PAS. Begitu hinanya PAS di kecam mereka waktu itu dan sekarang Apabila mereka ditolak dalm PRU-12 baru-baru ini, UMNO merayu-rayu pula supaya PAS dan UMNO bersatu sedangkan mereka lupa perbuatan mereka suatu ketika dahulu.

Dalam masa yang sama mereka merampas dan menumbangkan Kerajaan Perak dengan cara yang hina sekali sedangkan MB Perak adalah pemimpin PAS pula malah difitnah pula MB Nizar dengan kata yang keji dan jijik demi matlamat politik mereka.begitu kejinya UMNO dalam mereka merayu untuk bersatu dalam masa yang sama mereka tikam pula PAS dari belakang. Mereka tumbangkan pula Kerajaan PR Perak yang sah dipilih oleh majoriti rakyat Perak.

Adakah perlu diadakan kerjasama dengan Parti yang berperangai buruk sebegini? Tiada bezanya UMNO dengan Yahudi sifatnya.Meminta untuk berdamai dan dalam masa yang sama menikam dari belakang.

Malah mereka menakutkan bukan Islam dengan berkata jika PAS perintah ramailah orang cina yang akan kena sunat dan cacat kerana hukum Hudud dijalankan. inilah bahayanya UMNO. kerana kuasa mereka sangup memperlekehkan Hukum Agama sendiri dengan fitnah yang memburukkan Imej Islam di mata bukan Islam dan Islam. apakah ini bukannya kerja buruk UMNO mengkufurkan hukum Allah?

Menghasut pergaduhan kaum dalam tragedi 13 Mei, di mana pada waktu itu UMNO telah kalah teruk dibeberapa buah negeri di Perak, Pulau Pinang dan Selangor, mereka menghasut orang Melayu pada waktu itu dengan mengatakan orang Cina sudah biadap merampas negeri melayu.

Kini cubaan tersebut cuba diulang apabila DAP berjaya menawan Kerajaan Pulau Pinang, mereka berhimpun dan memainkan Isu kaum kembali dengan berkata "Tengok Lim Guan Eng Cina dah perintah Pulau Pinang", walhal mereka memang bodoh kerana sebelum itu pun Koh Tsu Koon menjadi KM Pulau Pinang, bukan kah Koh Tsu Koon itu adalah berbangsa Cina yang sama dengan Lim Guan Eng?

Inilah bahayanya Umno kerana semangat perkauman bodohnya malah nyaris-nyaris menyebabkan tragedi 13 mei berulang kembali. Umno juga selepas itu banyak kali mengeluarkan kenyataan yang mengundang pergaduhan kaum seperti ketika Najib menjadi ketua Pemuda Umno dahulu semasa mereka berbalah dengan MCA dengan berkata "Basahkan keris dengan darah orang Cina" yang hampir-hampir menimbulkan keresahan dikalangan rakyat jelata.

Malah mereka juga pada hari ini berbalah juga dengan orang India berhubung Isu Hindraf. akhirnya apabila kedua-dua kaum ini tidak lagi menyokong UMNO/BN, mereka memfitnah pula Pakatan Rakyat dengan berkata PAS kuda DAP pula, Dan DAP pula adalah komunis. inilah fitnah bahaya UMNO disaat-saat mereka ditolak rakyat kerana sikap perkaumannya yang mementingkan kuasa dan kedudukan semata-mata.

Menyekat rakyat dari mengenali Islam sebenar malah menganjurkan pula program-program yang melalaikan umat Islam sendiri. walhal UMNO yang di beri Mandat Berkuasa Penuh adalah berbangsa Melayu dan Islam langsung tidak mengambil berat akan keadaan Umat Islam Malah menuduh pula PAS berpolitik menggunakan Agama.

Baginda Reformasi said...

Sedangkan beban menjaga Umat Islam diletakkan terus kebahu PAS malah membiarkan pula Pas terkapai-kapai sendirian dalam menjalankan usaha dakwah kepada cara hidup Islam.

Apabila PAS menguasai kerajaan Kelantan dan mahu membentangkan Hukum Hudud mereka mengugut pula mahu mengambil tindakan kepada Kerajaan PAS dengan mengunakan kuasa pusat yang dikuasai.

Tidak cukup dengan itu UMNO memperlekehkan pula Hukum Hudud dan memfitnah, kononnya hukum berkenaan hanyalah Hudud PAS. maka keluarlah perkataan yang mengkufurkan Allah dari pimpinan UMNO seperti berikut:"kalau nak makan sup tangan silalah ke Kelantan", "Umat Islam akan Mundur jika Hudud dilaksanakan kerana ramailah orang Islam yang akan cacat dan tidak boleh bersaing untuk mencapai kemajuan", juga keluar pula suara dari MIC yang mengatakan "Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah?", maka disokong pula pimpinan UMNO sendiri.

Mereka juga mempermainkan ayat-ayat suci Al-Qur'an untuk menarik sokongan apabila Tun Mahathir mengatakan dalam Al-Qur'an ada ayat yang menyokong UMNO. lantas beliau membacanya seperti berikut: "YA AI YUHALLAZI NA AMANU", kemudian Mahathir berkata, " tengok dalam Qur'an AMANU tu UMNO lah", ini perbuatan munafik dan kufur yang terang-terangan dan di sokong pula ahli-ahli UMNO. perbuatan yang membahayakan dan merosakkan akidah umat Islam yang sangat mendukacitakan.

Maka apabila PAS mengatakan dalam Al-Qur'an menolak hukum Allah adalah kafir maka difitnah pula PAS mengkafirkan UMNO sesuka hati sedangkan merekalah yang menjerumus diri mereka ke lembah kekafiran. isu ini juga lah yang di mainkan di setiap kali pilihanraya sehinggalah sekarang Isu ini pun sudah tidak mendapat sambutan lagi setelah rakyat melihat buruknya perangai sebenar UMNO apabila mendapat kuasa..

UMNO juga selepas itu mengubah Islam, dengan mewujudkan Islam HadHari yang baru samata-mata mahu mengelirukan Umat Islam dengan menonjolkan PM Pak Lah menjadi Imam. permainan politik yang berjaya apabila UMNO mendapat majoriti yang banyak dalam PRU ke 11 .

Tetapi semuanya tak lama seperti yang kita maklum. UMNO akan lupa diri bila berkuasa dan kembali merayu simpati bila di tolak rakyat. di saat perlaksanaan Islam HadHari itulah rakyat dapat melihat watak sebenar Pak Lah, apabila boleh menjadi Imam dan di hari lainnya boleh pula bertepuk tampar dan berpeluk pula dengan wanita bukan muhrim.

Dalam masa yang sama, mereka juga bertindak merobohkan beberapa masjid dan surau dengan alasan pembangunan. mereka juga menggunakan Ustaz upahan untuk mengupas tentang Islam HadHari yang mana lebih mengelirukan Umat Islam itu sendiri.

Dan kita lihat bagaimana UMNO mempermainkan Al-Qur'an apabila Ketua Wanita UMNO Rafidah Aziz menjunjung kitab suci tersebut tanpa memakai tudung malah bersumpah pula, sedangkan didalam ajaran Islam tiada Istilah bersumpah menjunjung Al-Qur'an langsung.perbuatan ini yang menunjukkan kejahilan mereka tentang Islam. inilah munafiknya UMNO yang kita kenal. mempermainkan agama untuk mendapat kuasa dan simpati undi.

Menindas bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka atau yang tidak menyokong dengan mereka. sedangkan menjadi tanggung jawab mana-mana kerajaan di dunia ini wajib membantu rakyat tidak mengira apa fahaman politik yang dianuti.

contoh : Apabila kerajaan PAS mengambil alih kerajaan Terengganu UMNO menyekat wang royalti dan menggantikan dengan Wang Ehsan yang itu pun disalurkan kepada Ahli Politik UMNO sahaja. bukankah zalim perbuatan sedemikian? malah sehingga sekarang pun tidak dipulangkan lagi malah berhutang lagi dengan kerajaan negeri Terengganu sebanyak lebih kurang RM860juta.
Malah Negeri Kelantan yang sehingga kini pun masih lagi tidak diberikan Royalti minyak sedangkan Minyaknya telah pun ditemui dan disedut sejak 5 TAHUN lalu

ngalabu said...

tok guru tsb.

Dua bulan lepas ada sarang TABUAN belakang rumah saya. Saya nampak macam memudaratkan, maka saya bakar hangus, tabuan sekali dengan sarangnya.

Berdosake saya tok guru dengan tindakan itu?

TokBatinSenoi said...

ngalabu said...

Dua bulan lepas ada sarang TABUAN belakang rumah saya. Saya nampak macam memudaratkan, maka saya bakar hangus, tabuan sekali dengan sarangnya.

----------------------------->

hai labu,

bakor jer tebuan2 tuh', mmg ta' de larangan pun dlm kitab suci.

Yang kuning kat atas tuh bukan tebuan, tapi penyengat.... die silap bubuh name.

biorkan die menyengat kat blog siasah nih.. sekurang2nye ade gak thrill.

nasib baik tbs ta' de sengat, sumpit ade le..

selamat bertekak......

ngalabu said...

tok guru tsb.

saya masih mahu melihat komen tok guru tentang pendapat yang menyatakan 'tak apa kalau tak solat dan tak berpuasa' kerana Tuhan belum izinkan, lagipun masih ramai orang arab yang belum bersolat.

Tentang TABUAN tu terima kasihlah, memang betullah perlu dibakar TABUAN dan sarangnya jikalau memudaratkan.memudaratkan

ayamgebu said...

KALAU DIPIKIRKAN DARI AYAT XDE YANG SALAH..BN= BINI NAJIB...TAPI PERNAH KE NGKO PIKIR SEBAB MUSABAB AYAT NI TERKELUAR DARI MULUT MAHFUZ..???
YANG SI NIZAR PULAK, MUSTI ADA SEBAB YANG DIA BOLEH BERKELAKUAN SEDEMIKIAN.......MMMMPPPPH...
PENYOKONG PAS SANGGUP BERGULING..MUSTI ADA BENDA YANG TERSIRAT, MENGAPA IA JADI BEGINI...MASA KAN POHON BERGOYANG KALAU TIADA ANGIN NYER...?????
YANG SEBETULNYER SEMUA TUH DATANG NYER DARI AMNOOOOOOOOOO!!!
BUKAN UNTUK MENYALAH SAPA2 CUMA NAK BAGITAU SIAPA YG BERSALAH!!!!

TokBatinSenoi said...

ngalabu said...

saya masih mahu melihat komen tbs tentang pendapat yang menyatakan 'tak apa kalau tak solat dan tak berpuasa' kerana Tuhan belum izinkan, lagipun masih ramai orang arab yang belum bersolat.

------------------------------->

hai silabu...

1.لا تتحرل ذرّة إلا بإذن الله

= tidak bergerak satu zarah, kecuali ngan izin Allah.

2. Pada sunnah- wal jumaah: Usaha dan ikhtiar hanya 'dibangsakan' sahaja pada hamba.. penglaksanaannya tetap dari Allah swt. segala2 nya mesti berawal dari 'pencipta', dan tidak mungkin bergerak ngan sedirinya. Melainkan kita ber'itqad Jabariyah atau Qadariah.

3. Rukun iman yang keenam, qadar buruk dan Qadar jahat.. tetap diri Allah.

itu baru tiga jer.. ade banyak lagi. na' tambah lagi ke?

Kat msia ni pun kira2 15% jer orang yang menunaikan solat.. itu pun tinggi nisbahnya.. yang lain tuh, ta' tahu le kite, entah kemana? kdg2 tok2 guru pun ta' solat...

terima kasih kerana sudi bertanya..


selmat bersugi..

Perawi said...

Babi Mie....adalah ketua UMNO

Perawi said...

30 tahun kedah bela BABI, mujur ada PAS sanggup tutup kandang H1N1/M1 (One Msia) semoga selmat dari bala Allah

masjid tinggi said...

Tak payah lah Pumuda Pas nak anjurkan wacana ilmiah dengan pemuda UMNO. Tak payah. Nanti dipusing UMNO balek.

Apa tak faham lagi ke mesej apa kata Tuan Guru Nik Aziz.

Ini Ketua Pemuda Pas pulak nak buat hal yang Pakatan Rakyat telah menanda tangani perjanjian menolak perpaduan dengan UMNO.

Naruto sensei said...

Apa kahabar Babi di Melaka ye..

Senyap je cerita lawat sini...

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/apa-khabar-babi-di-melaka.html

Naruto alu2 kan..

masjid tinggi said...

Aku sokong Badinda Remormasi.......

Begitu lah UMNO mempermain2kan ayat2 suci al quran.

Cite lain boleh, tapi sampai main main ayat suci ayat al quran tu Allah Taala lah yang membalas nya nanti.

Hukum Allah dan Al Quran tidak boleh dipermain2kan walau apa keadaan sekali pun.

Aku mintak uztaz2 dikampong kampong ajar lah anak anak muda di masjid masjid dan surau surau supaya mereka tahu hukum hukum Islam serta boleh membaca al quran supaya tidak mempermain2kan ayat ayat suci al quran pabila mereka sudah dewasa nanti.

Anonymous said...

Umno dah membangunkan kita lebih 50 tahun dan pas tak membangunkan kelantan dah bertahun-tahun....itu kelemahan pas....pandai cakap tak pandai buat...tapi ilmu agama org pas sudah menghampiri kaum syiah...tak dapat menerima pandangan org Islam lain...jumud?taksub...ahli agama Umno juga berpengetahuan agama...malah negeri Palestin pun ahli agamanya tahu tentang agama...jadi org Pas jgn takbur dengan ilmu yang Allah kurniakan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...