Monday, June 15, 2009

Pandikar tidak ikut amalan Tun Zahir - Mahfuz

KUALA LUMPUR, 15 Jun: Datuk Mahfuz Omar menyifatkan tindakan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia mengusir beliau dan beberapa ahli parlimen lain keluar dewan kerana hanya memakai lilitan kepala sebagai bercanggah dengan amalan demokrasi dalam parlimen.

Ahli Parlimen Pokok Sena itu berkata, tidak pernah sebelum ini mana-mana speaker parlimen memerintahkan anggota parlimen yang memakai sebarang tanda atau lencana keluar dari sidang parlimen.

Kejadian usir beberapa ahli parlimen termasuk anggota baru dewan itu dari Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berlaku di awal sesi pagi tadi pada hari pertama
sidang ke dua parlimen ke 12 yang bermula hari ini.

“Seingat saya pada 1999 ketika sesi parlimen ke 10, saya dan ahli parlimen lain memakai encana membantah ISA dan masuk ke dalam sidang dewan, tidak pernah dianggap sebagai satu kesalahan dan speaker ketika itu, Tun Zahir Ismail tidak memerintahkan kami keluar dewan.

“Sewajarnya Pandikar Amin menjadikan kebenaran oleh Tun Zahir itu sebagai precedent case dan tidaklah melakukan sesuatu yang melanggar prinsip demokrasi yang sewajibnya dilaksanakan oleh beliau sebagai speaker berwibawa.

“Saya kesal bukan kerana diri saya terpaksa keluar dewan tetapi sangat kecewa sebab hak dan kewajipan ahli parlimen untuk membawa isu rakyat Negeri Perak yang telah terbantut sejak berapa lama, telah dinafikan oleh speaker,”tegasnya pada Siasah selepas kejadian itu.

Apatah lagi, menurut Mahfuz yang juga Naib Presiden PAS, pelekat yang mendesak "Bubarkan DUN Perak" yang dipakai itu langsung tidak menyentuh isu parlimen; menambahkan ketidak-ajaran Pandikar Amin menggunakan kuasanya mengusir ahli parlimen.

“Justeru, saya berharap kejadian tidak wajar ini menjadi salah satu lagi bentuk pendidikan politik untuk rakyat negara ini agar lebih matang di dalam melihat keboborokan kerajaan BN memerintah negara ini dan memperbodohkan rakyat sendiri,” tegasnya.

71 comments:

Baung Kuala said...

dia ikut arahan najib....
mcm kt perok tuh......

Malaysian said...

Mungkin dia takut C4... :)

Regards,

Malaysian Come First
GoMalaysian.Blogspot.Com

jiwakita said...

sindrom dah melekat tu...
ikut ex-speaker(?) sivakumar tu...

senjakala said...

bukan apa..rakyat yg baligh saja yg boleh beri penilaian,speaker mana yg adil..BN atau Pakatan

DongfangWuDi said...

biasalah tu...nak heran apa???
speaker tu dari BN...sama jugak macam speaker PR si sivakumar dulu...

tindakan sivakumar tak de pulak puak2 PR komplen...

adatlah kan...

bila kena kat batang hidung kita ...mulalah kita menyalak macam anjing baru lepas mengawan...

sakariya_akop said...

Speaker ni kan satu kampong dengan Ahli Parlimen Kinabatangan, jadi perangainya ada iras-iras ke-binatang-an!!!

fitflex said...

patut pun sibuk nak bubar dun.nak tgkap projek balak lg nizar nie.hai,xsmpai setahun dah pndai tipu org.

http://www.malaysiakini.com/news/106511

Naruto sensei said...

DongfangWuDi

Macam andalah menyalak seperti orang hilang akal dewata berapi..

Anjing BN yang tak sudah2 menyamar..

Naruto sensei said...

fitflex

Ha ha ha Manusia macam kamu ni memang tak berotak.. tuduhan bangan macam tu semua orang jahat tahu buat termasuklah kamu ..

Teringat satu ketika dulu UMNO tuduh kerajaan negeri Perak ada rasuah sampai SPRM berkampung selama sebulan di Pejabat SUK Perak.

Akhirnya apa yang mereka dapat tiada bukti.. ha ha dasar UMNO kaki Fitnah orang dahulu hingga lah sekarang nak mampus ni...

Setakat tuduh saja baik tak payah ... buang karan je layan ..

Naruto sensei said...

Eh takkan orang Melayu UMNO tak tahu ye Si Zambry nak bagi tanah kat cina MCA di Gopeng dan beberapa kawasan di Perak..

Awat diam je Melayu UMNO..?
Memang melayu UMNO ni dungu kot..
Selama 51 tahun sekarang nampak sangat UMNO ni baruah British..

Sampaikan nak lulus SPM pun kena wajib lulus B.Inggeris...

Baruah sungguh, Tali barut penjajah .. bercakap tentang bangsa tetapi mempertahankan bahasa Inggeris ... memang pelingkup budaya Melayu Islam UMNO ni...

Woi Melayu UMNO mana ada dalam dunia ni sesuatu bangsa tu berkuasa dia dok pertahankan bahasa bangsa lain malainkan kamu lah melayu UMNO yang mencelakakan bahasa nenek moyang kamu sendiri..

Memang nak pupus melayu kalau dok sokong Parti pelingkup dan penghapus bahasa sendiri... Perjuangan Bangsa Melayu konon ...Kahak THUI.. Air sireh kasi depa ni malaun baruah British.

Naruto sensei said...

UMNO ketakutan teramat sangat sekarang ini..mereka akan sekat apa sahaja yang akan menampakkan keburukkan mereka kepada umum..

Sebab tu lah sekarang ini isu2 Perak mereka tutup begitu sahaja sedangkan rakyat takkan lupa begitu celakanya UMNO mempermainkan institusi Raja, Kehakiman, dan polis untuk mempertahankan kuasa haram mereka di Perak..

Inilah parti yang langsung tiada Maruah.. mereka mengelak bertanding di Penanti sebab untuk menjaga ekonomi sedangkan mereka bertanding pula di Manik urai sedangkan ekonomi masih lagi tenat dalam negara ini..

Dasar UMNO lidah bercabang menipu terang2an sekarang ini.. mereka tanpa segan silu menipu rakyat sedangkan rakyat sekarang bukan bodoh seperti yang mereka sangka dan mereka mengetahui dan mengakuinya sendiri... Sebab tu lah DUN Perak mereka takut sangat nak bubarkan sedangkan belum tentu pun PR akan menang dalam Pilihanraya Perak tersebut... Apa yang mereka takut sangat..?

Kesiannya UMNO menjadi penakut setelah usia menjangkau 51 tahun. Mereka bukan semakin matang tetapi semakin kebudak2kan... ala mereka pun diterima dikampung2 sahaja . maka layaklah UMNO sekarang ini di gelarkan Parti kampung...

Dahulu mereka gelarkan PAS parti kampung tetapi sekarang mereka balik yang ditimpa tuduhan mereka sendiri.. ha ha ha UMNO sekarang Parti kampung...

Bukti nyata dikawasan bandar UMNO ditolak rakyat bandar yang celik dan pintar dengan IT dan sumber2 lain selain Utusan dan media kerajaan ...Sedangkan PAS sekarang boleh menang dikawasan Bandar seperti di Titiwangsa Kuala Lumpur yang KLCC termasuk dalam kawasan Parlimen tersebut...

Sah lah UMNO sememangnya akan Pupus tak lama lagi nantikan lah kematian UMNO dalam PRU ke 13 nanti..

fitflex said...

biassa la pr.klau kena batang idung semua fitnah.kalau media umno x pa la nak kata fitnah pr.ni media pr sndiri yg tulih.buta kayu betui.cian pencacai2 anwar duk kena tipu..sekali x rasua x bermakna selamanya x rasuah.
ada proof ke zmbry bg tnah kat cina gopeng?

http://www.youtube.com/watch?v=6Dx0E1X5hqs

DongfangWuDi said...

melayu umno baik...

melayu pas baik...

cuma yang celaka, sial, laknatnya ialah...melayu yang mengaku jepon

Naruto sensei said...

fitflex

kah kah kah buta kayu dan hati.. tkkan tak tahu kot sedangkan PR punya hal lembu pun boleh nak ambik tahu.. ha ha ha..

Naruto sensei said...

DongfangWuDi said...
melayu umno baik...

melayu pas baik...

----------------------------------

Ceh cewah nak berlakon baik lah konon ye cina sesat ni...

Sejak bila anda mengaku Melayu PAS baik...? geli hati saya tengok malaun cilaka seperti kamu ni berlakon songsang... kah kah kah

Yang berlakon jadi Dewata atau pun Dongfang bukan ke nama kominis tu ha ha ha.. lagi laknat penyesat orang sahaja...

Pelawak2 UMNO jangan harap PAS dan UMNO akan bersatu selagi UMNO tak mahu ikut hukum Al-Quran...

Dasar tak sedar diri pengamal ajaran penjajah British.. tak ingat kepala nenek moyang kamu di pijak British dasar kerajaan yang diwarisi dari British tu jugak yang kamu sokong.. ha ha mesti Arwah datuk Nenek kamu sedang memaki hamun kamu jika mereka masih hidup lagi.. baruah British.

Naruto sensei said...

DongfangWuDi

Kalau tak tahu bertanya dulu jangan main hentam keromo sebab nanti nampak sangat kepala hotak kamu tu berkarat reput...

Tak tahu asal usul saya jangan sedap tuli menulis ha ha...

Memang saya melayu campuran Jepun kenapa ..? sakit hati..

Sekurang2nya ada darah bangsa Jepun yang maju..bandingkan Melayu kamu dengan Jepun ... otak Melayu UMNO tahap sekolah rendah je kat Jepun tu.. ha ha ha Kesian sampai tua Melayu UMNO tak maju2..

Tapi yang cerdik nak maju tetap Melayu PR ha ha ha... Melayu UMNO sesat sepanjang zaman lah kome..

DongfangWuDi said...

narutoi said...

Memang saya melayu campuran Jepun kenapa ..? sakit hati..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hahahahahahahahahahahahahahahahahah
hahahahahahahahahahahahahahahahahah
hahahahahahahahahahahahahahahahahah

hait...
hait...
hait...thuuui

Naruto sensei said...

Kahak thui melayu berlakon cina kapiaq ha ha ha sakit hati dan jiwa lah tu..

Biasalah lah perangai Melayu UMNO memang macam tu cemburu kat orang tu memang tabiat semulajadi mereka...

ha ha ha dasar kahak thuih dan puuihh.. suwey punyan cina sesat.. ha ha ha...

Naruto sensei said...

DongfangWuDi

ha ha ha sakit hati ha ha tarak isu sakit hati lah ha ha ha... nak cakap tarak point baik tidolah cina sesat ooi...

kesian Melayu UMNO celaka berlakon cina sesat...

UMNO ni macam2 dia buat untuk sesatkan orang kejap2 jadi cina, kejap jadi orang asli, kejap2 mengaku Islam, kejap2 bukan Islam pulak, kejap jadi orang PAS, kejap2 hentam pulak PAS

Kesian terpaksa UMNO jadi munafik semata nak kaburi mata orang di Siasah ini dasar baruah British samalah perangai penjajah tu dia ikutnya...

fitflex said...

mahfuz nie buat bagus tp kalu msg dia bahasa melayu je reti.reply tulih omputih je jawab selerak.tu pun bukan main buat kemaih...

fitflex said...

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaumIndia tidak akan diterima diCeylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku diMalaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylonmenjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-


bila cina india bising,pr kata lepa tuntut hak.bila melayu bising,pr kata xbleh,ini isu perkauman.nampak saudara redhuan tee lebih arif dari pencacai2 pr nie..

Bah Lontok said...

Tujuan PAS bersengkokol dengan DAP se mata2 inginkan sekelimut kuasa memerintah. Yang akan di timpa malang ialah orang melayu.

PAS sudah mengetahui bahawa DAP sedarah sedaging dengan PAP Singapura. Cina dan india Malaysia sudah bersatu menyokong DAP@ PAP. Untuk menguatkan kedudukan nya DAP mengambil hati pemimpin2 PAS dengan menyokong nya pada PRU12 yang lepas.

PAS mengetahu akan kesalahan nya menyokong DAP@PAP, apakan daya sudah termakan budi. Terpaksa terus menyokong DAP. Sekarang cuma rakyat melayu sahaja yang boleh selamatkan negara dari balapetaka ini. Kita kena berhenti menyokong PAS dan PKR, menyokong mereka bermakna menyokong DAP @ PAP.

Bah

Bah Lontok said...

Tidak patut Pandikar buat demikian. Sepatutnya si penderhaka tu di gantung 3 tahun kerana sikap biadap dan kurang ajar dalam Dewan yang mulia.

Penyokong PAS sama bangang macam si pengkhianat tu juga. memilih seorang yang sombong dan angkuh dan tidak mahu mematuhi perintah undang Dewan.

Perbuatan yang sangat memalukan islam.


Bah

kedaung said...
This comment has been removed by the author.
kedaung said...

Jangan nak berangan laa....
Bukannya ramai sangat pun yang piii melawat dalam blog siasah ni...

Jika dikira tak sampai lima orang pun...itu dah termasuk yang berlakun 3,4 nick name.

Cuma kau jer yang rajin melepak kat blog ni..jepun.
Pemikiran kau tak sampai tahap mana pun...haha...

'AYAM KATEK'
BONZAI!

kedaung said...

AYAM KATEK PR pemikiran tahap CAGU.

Naruto sensei said...

kedaung

Kah kah kah pemikiran kamu tu yang cagu.. kalau tak ramai buat apa anda tu melepak kat Siasah ni..

Yang guna 2,3 nikname tu pun puak2 anda juga sebab dah ramai puak2 anda tu terkantoi... silap oranglah anda bercakap.. baca dulu pos lama anda akan tahu sendiri berapa ramai puak UMNO yang kantoi guna nikname 2,3 nama dasar hipokrit lah ...

Dan kalau tak ramai anda dan puak UMNO sendiri takkan melepak dan menyerang kat Siasah ni.. Sebab Siasah ni popular dan ramai penkomenlah korang melepak dan menyerang di sini...

Kalau Siasah ni macam blog lain dah tentu puak2 UMNO takkan ada yang sampai jadi pengomen tegar di sini... Menulis tu guna lah otak sikit... Dasar manusia hipokrit..

Ha ha ha orang cemburu je yang bercakap macam anda ni...lawak UMNO..

Naruto sensei said...

Bah Lontok said

Dasar Melayu penyamar ... kamu tu yang bangang nak cakap orang cermin diri tu dulu...

Yang penakut sangat isu Perak apahal.. UMNO sendiri yang khianat rampas kuasa pengundi Perak. bercakap seolah dia baik tapi takut adakan Pilihanraya buat apa..?

Melayu2.. sampai la ni menyamar jadi orang Asli. Kesian dah takde ke cara lain nak tarik orang sokong UMNO sampai jadi orang Asli.. ha ha ha kesian lah gambar orang tua tu di buat mainan kamu sudah lah buat malu orang Asli saja komen kamu tu ..

Naruto sensei said...

Perpaduan BN ketika hanya mereka lemah sahaja... Perkara pernah berlaku dulu dalam PRU ke 10 apabila majoriti orang Melayu menolak UMNO kerana kes Dato Seri Anwar Ibrahim...

Ingat tak lagi ketika itu Mahathir menjadi PM beriya mengajak PAS berunding....

Apabila mereka menang dalam PRU ke 12 dengan majoriti lebih 2/3 bukan sahaja agenda perpaduan dipadamkan.
malah mereka menindas pula PAS ketika itu dengan berbagai sekatan dam merampas tanah TOL di terengganu yang dianugerahkan oleh kerajaan negeri PAS yang memerintah Terengganu sebulum itu...

Jangan lupa selepas kekalahan BN pada PRU ke 10 mereka mengadakan persempadanan semula kawasan DUN dan Parlimen menambah beberapa kerusi yang dirasakan menjamin kemenangan BN sedangkan kawasan2 yang ditambah adalah kawasan bukan Melayu.

Lupa kah Melayu ketika itu UMNO sedikit pun tidak menambah kerusi Parlimen di Negeri2 Majoriti Melayu..? sedangkan kawasan bukan Melayu pula mendapat pertambahan kerusi Parlimen. Sebab itulah kita lihat benyak kerusi Parlimen dikuasai Bukan Melayu/Islam...

Sekarang bila Parlimen dikuasai bukan Melayu UMNO melalak kononnya menjaga ketuanan Melayu sedangkan hakikatnya UMNO yang mengurangkan kuasa Parlimen Orang Melayu dengan tidak menambah kerusi Parlimen semasa persempadanan dahulu...

Lihat pula sekarang ini mereka bermati2 pula nakkan bahasa Inggeris menjadi subjek wajib lulus dalam SPM. Kenapa sibuk sangat tentang bahasa Inggeris ni..

Adakah UMNO memang suka jika bahasa Melayu pupus sedikit demi sedikit..? sudahlah pemimpin mereka sendiri pun melacurkan bahasa Melayu dengan speaking campur.. Nak kata bahasa inggeris pemimpin UMNO bagus lagi teruk adalah itu pun nak berlagak sombong.

Kita lihat sedangkan pemimpin2 bukan melayu bersungguh2 bercakap dalam bahasa Melayu yang tetapi pemimpin UMNO pula yang sibuk2 bercakap dalam bahasa Inggeris ini boleh kita lihat setiap kali dalam warta berita sendiri..

Inilah watak pengkhianat Melayu sebenarnya,setelah mereka menghancurkan tulisan Jawi dahulu. dan mereka berusaha pula nak menghapuskan bahasa Melayu sedikit demi sedikit..

Maka tidak hairanlah jika suatu hari nanti anak2 muda yang sekarang ni pun dah cenderung bercakap ala2 mat Salleh akan hilang jati diri Melayunya.. Malah Melayu sendiri pun akan lupa dengan Bahasa mereka sendiri kerana sikap UMNO yang terlalu mengagungkan Bahasa Inggeris..

Memang itulah ciri2 tali barut penjajah Inggeris dalam merosakkan Bangsa Melayu tanpa melayu sendiri sedari akhirnya budaya sendiri pupus ditelan masa akibat perbuatan UMNO yang melukakan hati Melayu sendiri...

UMNOlah sebenarnya Pengkhianat orang Melayu dari dulu sampailah sekarang...

anonymous said...

Gila babi punya nizar, baru pertama kali jijak kan kaki dalam Dewan dah buat perangai tiga suku - memang tiga suku npun.

Pencacai2 PR yang gila babi - Keruntuhan kerajaan boneka PAS di Perak kerana dua ekor beruk PKR dan se ekor babi DAP melompat keluar PR.

Kerajaan boneka PAS sudah kehilangan majoriti. Sepatutnya berundur secara terhormat.
Jangan sampai tunggu kena halau macam anjing kurap.

anonymous said...

petikan dari : http://lebai-mangkuk.blogspot.com

Sebagai satu contoh:-
Jika sekiranya PR mampu menang 200 kerusi parlimen.
PAS - 80 kerusi
DAP - 70 kerusi
PKR - 50 kerusi, dalam PKR semestinya ada calun dari bukan melayu.

Jika PAS membuat usul untuk mengujud kan negara Islam nya dan mendapat tentangan dari DAP (DAP pasti menentang negara Islam). Undian akan dijalankan.
Soalan nya, mampukah PAS meraih undi majoriti?


Pemimpin2 PAS mengetahui perkara buruk ini akan berlaku. Tetapi oleh kerana tamak dan gila kuasa mereka sanggup memusnahkan bangsa nya sendiri.

Naruto sensei said...

anonymous said...

Dasar mahluk pengecut nama pun tarak... buang karan mahluk macam anda lahir kat dunia ni...

bagus ayat2 cantik yang UMNO ajar kat kamu ni.. UMNO cawangan Mana yang ajar ayat2 tu boleh cerita sikit tak..

Kedaung tengok..! nilah kawan kamu tu yang ketegar nak komen disini.. pakai nikname pun penyamar aparaaa...

Naruto sensei said...

anonymous

Si anjing kurap.. ha ha ha

statement anda tu awal2 dah menunjukkan UMNO akan hilang semua kerusi dalam Pru KE 13 KAH KAH KAH awal2 UMNO dah mengaku kalah kesian2

Lagi tarak otak punya komen.. PKR tu pun ada banyak Melayu DAP pun tak bertanding sebanyak 80 kerusi da pasal Kawasan Parlimen pun Dulu PAS tanding hampir 100 kerusi apara.. pakai statement si Lebai mangkuk memang mangkuk hayun la kamu ni... beballl!!!

Yang penting kamu sendiri dah mengaku kan BN akan hilang kerusi di PRU 13 kah kah kah...

Lagi satu lah saya nak tanya kalau PAS berjaya dapat luluskan hukum hudud nanti macam mana..? kamu nak patuh tak ..? ha ha ha bebal biol kamu ni... serupa nama daaaa..!

anonymous said...

Mengapa cakap merapu macam orang gila babi?

Mengapa tidak ulas dengan secara ilmiah pada komen yang saya buat?

Naruto sensei said...

Yang suka memusnahkan bangsa dan agama UMNO tu sendiri..

Jangan lari topik lah dah banyak tanah bangsa tergadai.. Singapura cukuplah contoh.. belum yang lain2 lagi..

Tulisan Jawi lama dah hancus..

Bahasa Melayu sekarang mencungap2 nyawa2 ikan...

Agama Islam lama dah UMNO buang .. hukum-hakam dalam Quran pun mereka ambil sekerat2 je.. yang libatkan kepentingan politik mereka sendiri.

Biasiswa untuk anak2 melayu dah lama dia buat pinjaman padahal itu hak orang Melayu dalam kontrak sosial dulu.

Kalau nak senaraikan memang banyak cuma kamu tu bebudak kan baru lahir mana kenal sejarah UMNO.

Kamu lahir celik2 mata nampak UMNO baik sahaja sejarah pun kamu tak tahu betapa baruah Britishnya UMNO..Pengkhianat Melayu dulu sampai la ni... Kesian orang muda yang sesat macam kamu ni..

Naruto sensei said...

anonymous said...
Mengapa cakap merapu macam orang gila babi?

----------------------------------

kah kah kah ilmiah komen anda kahak thui.. ilmiah..

Baca balik fakta2 kamu dan saya bandingkan .. setakat cilok idea orang baik tak payah lah ...

Lagi satu hujah kamu tu dangkal sangat.. yang memulakan merapu gila babi tu kamu lah... baca balik komen kamu tu..

Naruto sensei said...

Lagi satu lah saya nak tanya kalau PAS berjaya dapat luluskan hukum hudud nanti macam mana..? kamu nak patuh tak ..? ha ha ha bebal biol kamu ni... serupa nama daaaa..!

anonymous said...

Orang melayu/Islam sudah sedar permainan politik kotor PAS@DAP@PKR@PAP.

Mereka bertambah sedar apabila Lee Kuan Yew sendiri datang memberi puji hormat kepada PAS dan PKR kerana sudi membantu DAP@PAP menuju Petrajaya.

Orang melayu/Islam semakin sedar dan insaf bahawa perpecahan politik merugikan. Kuasa orang melayu/Islam sudah ada yang berani mempertikaikan.

Jika hak2 'sama rata' ini berjaya dimakbulkan oleh PR, orang melayu/Islam akan menerima padah buruk sepanjang hayatnya.

Melayu macam anda ini tak ubah seperti 'si kitol' atau 'Buang' dalam cerita 'Sarjan Hassan'.

Naruto sensei said...

anonymous

Pi tukar nik lain pulak saya dah lama perhatikan kamu dengan wak labu serta lebai mangkuk tu adalah spesis yang sama... ha ha Pelawak..

Ilmiah konon bila kena batang hidung sendiri tak menjawap hilang macam tu je piraaahhh... kahak thui

Orang berilmu dia ada nama dan bukan menyamar jadi macam2..

kedaung said...

Meh kita sokong HUDUD!
Tetapi mana dia?

Mana Draf Hudud dari PAS?
Sudah lesap ke?

Bagi kita tengok macamana!?
Aku sokong jika ia lahir dari AlQuran, dan bukan dari PAS.

Naruto sensei said...

Kah kah kah melayu bangsat si tarak nama dasar perkauman perbuatan keji dan dikutuk nabi..

Malulah kamu tu bial menang kuat dulu mana ada cakap pasal melayu.. kahak thui..

Sekarang dah nak mampus baru cerita pasal melayu.. dasar hipokrit..

kedaung said...

KIta ni semua PENYAMAR, kau pun sama Jepun!
PEMIKIRAN TAHAP CAGU!

'AYAM KATEK'
BONZAI!

Naruto sensei said...

kedaung

Kah kah kah sekarang nak tengok ada dalam simpanan Jabatan Perdana Menteri sila lah mintak Najib siarkan ... saya cabar anda jangan cakap banyak sahaja..

Kita tengok tu hudud PAS ke Hudud Al-Quran ...kah kah kah PM sendiri simpan Draf hudud tu pun tarak tahu ke .. kesian kena tipu sampai mampus lah kamu ni...

Naruto sensei said...

kedaung said...
KIta ni semua PENYAMAR, kau pun sama Jepun!
PEMIKIRAN TAHAP CAGU!

--------------------------------

Kau tu yang cagu bebal tak sudah kamu guna nik macam 2 saya tak macam kamu malah kamu boleh lihat siapa saya ...

Woi manusia silap besarlah kamu tu yang penyamar...

anonymous said...

Kalau nak Hudud kena langkah mayat Karpal Singh dulu.

Kalau berani suruh Tuan Guru PAS laungkan negra Islam nya depan Karpal Singh. Tak berani punya - kecut batang ....

Sebut pasal 'kerajaan perpaduan' pun dah kena sergah.... inikan pulak negara Islam. Pakatan Rakyat kunun.

Naruto sensei said...

kedaung

Si Pencacai bertukar jantina dasar penyamar nak menyamakan dengan orang lain pulak ...

Akhirnya mengaku juga yang mereka semua penyamar kah kah kah kahak thuih...

Naruto sensei said...

anonymous said...
Kalau nak Hudud kena langkah mayat Karpal Singh dulu.


-----------------------------------

Kah kah kah mahluk yang sesat.. jangan pandai menulis hentam PAS sahaja .. UMNO tu kapir ke tolak sangat hukum hudud...

Kalau UMNO sendiri ada kuasa apasal tak jalankan hukum tersebut..? oo UMNO ni memang kapir kot sebab tu tolak hukum hudud..nak letakkan ke bahu PAS lepas tu melalak kata PAS takut laksanakan hukum hudud..

Woi kalau UMNO nak sangat buat lah hukum tersebut.. jangan nak jadikan modal politik lapuk UMNO tu ha ha ha... kesian Islam UMNO sendiri tolak hudud..

Cuba bentangkan Hukum hudud tersebut di Parlimen kita tengok pulak apa kata MCA dan MIC kah kah kah... Samu Vellu cakap Al-Quran tarak boleh bikin Jalan Pemimpin UMNO pakat Angguk diam menikus hilang telur kesian.. ha ha ha

kedaung said...

HEI CAGU,
NARUTO JEPUN TU....
BUKAN MENYAMAR KE??

TUNJUK TENGOK SAPA KAU?
LAIN KUNUN!

AYAM KATEK....
KOK....KOOK.....KOOOK!

anonymous said...

Dalam blog, tiada siapa mengetahui saya siapa dan kamu siapa. apa jantina nya, keturunan nya, dll. Tidak ada apa2 bezanya walau apa nama pun yang disamarkan.

Hanya manusia bodoh dalam blog sahaja yang sentiasa membuat berbagai andaian dan kesimpulan yang tidak berasas.

Naruto sensei said...

Kedaung bebal

Apasal bebal tak sudah nikname aku Naruto la ooi tak berubah punya.. boleh tengok blog pun ada apalah bengong ..

nak tengok ID aku pun ada gambar aku sebenarnya.. apalah punya mangkuk kamu ni.. kah kah kah..

Setakat tekan kedaung tarak apa tu bukan menyamar ke..? kahak thui la..

Ayam sabung tak pe ramai orang suka dari pondan melatah geli orang tengok kah kah kah

Awww bang.. keh keh keh ,

Naruto sensei said...

anonymous

Sebab tu lah blog kamu blog bodoh .. Semua orang berblog ada nama dan pengenalan diri masing2.. Ada rakan2 mereka... keluarga mereka..

Hanya Blog bodoh yang cuba sesatkan orang saja yang takut dengan nama sebenar malah sembunyi diri... pirahh mangkuk..

fitflex said...

mcam gila meroyan ja hg ni naruto.igt perangai nizar pun mcm hg gak duk gila talak nak jawatan mb.xcukup kerusi tp duk gila lg.dulu kat klntan pas lebih 1-2 kerusi ja,umno x buat kacau pun.
1st dulu adun bota lmpat msuk pkr,then anwar puji,ini dmkrasi.semua dah sedar.tp kemudian 3ekor lmpat sokong bn.anwar ckap lepa semua kena beli.duk pembohong situ la org tua kaki Pung**q tu.nak tanya ikhlas kpd org2 pas jap.dlm islam ada qada & qadar.so sbrg musibah kena sabar.tp agak2 nizar nie terima x semua ketentuan nie?mana akhlak dia dlm nak perjuang pas nie?haiii

Naruto sensei said...

fitflex

Hang tu yang meroyang tak sedar diri... woi orang besar ni.. boleh borak dengan Nallakaruppan.. kah kah kah .. dasar pembohong taraf siput nak berlagak landak kesian..

Hal yang hang cakap tu sendiri dah terjawab dalam siasah yang lepas so nak jawapan cari sendiri tak kuasa nak jawab benda yang sama ..

Alih2 ulang soalan yang sama nampak sangat UMNO ni kepupusan Idea dalam kepala otak dia..

anonymous said...

Dengan kesedaran sebahagian besar pemimpin2 PAS yang diketuai oleh Tuan Guru Hj Hadi, ada kemungkinan 'kerajaan perpaduan' akan terlaksana.

Jika ianaya terlaksana, PKR lah yang akan menerima pukulan paling teruk selain DAP.

PKR akan hancur lebur.
DAP akan menjadi lemah semula seperti dahulu.

Kuasa politik melayu/Islam akan bertambah mantap, kuat dan akan di hormati oleh semua kaum.

Jangan jadi Palestin, menjadi lemah kerana perbalahan politik kumpulan Hamas dan Fatah. Kelemahan kuasa politik yang berpecah belah ini telah menjadikan rakyat menderita. Hari2 ada yang mati bongkang dibunuh musuh.

Naruto sensei said...

kat kelantan UMNO tak boleh buat kacau pasal dia tahu jangan harap Adun PAS nak lompat sebab kita orang punya aku Janji lain dari UMNO..

Mana nak lompat kalau automatik Bini kamu jadi janda nak ke..? tu pasal lah PAS tak goyang dengan UMNO masa tu apa raaa..?
UMNO menang kat Pengkalan Pasir pun pakai tentera buang undi ... ingat berapa orang tentera dapat kami tangkap ketika menyelinap masuk melalui longkang..

Tup2 kes tersebut ditutup.. memang kahak lah UMNO ni guna kuasa untuk salahgunakuasa nak berkuasa ha ha ha,.. Memang tak ada maruah betul..

kedaung said...

AYAM KATEEEEEEEEEK!!!

KOK....KOOK.....KOOOOK!!!

Naruto sensei said...

anonymous

Kah kah kah ketinggalan Zaman ..

Kelmarin Tuan Guru haji hadi dah kata takkan tak tahu..? Kerajaan Perpaduan hanya di zaman Pak Lah sahaja.. Zaman Najib Isu tersebut tidak timbul langsung hanya puak UMNO sahaja yang meroyan berlebih2 dasar tak tahu malu..

keh keh berangan lah kamu tu..!

Naruto sensei said...

kedaung

Kah kah Pondan melalak..

Tarak isu keh keh Pelawak2 Pondan tak laku keh keh

Naruto sensei said...

Si Lembut dah jadi bebal kedaung

Kah kah kah...Menyamar lagi..

Naruto sensei said...

Oleh: WFAUZDIN NS


ADA pihak yang tidak menggunakan otak apabila menyamakan objektif 16 Sept yang ingin dibawa oleh DS Anwar dengan idea Kerajaan Perpaduan yang kini masih hangat diperdebatkan. Secara ringkasnya, saya sambil melelap mata boleh mengetahui di mana beza kedua-dua isu tersebut, dan mungkin banyak lagi perbezaan yang boleh kita lihat jika kita gunakan otak untuk mencarinya.

Sasaran 16 Sept adalah pendekatan DS Anwar untuk mendapatkan sokongan MP-MP dari Umno/Bn secara terbuka iaitu mengistiharkan sokongan terhadap PR. Bukan bermatlamat DS Anwar bersekongkol dengan Umno/Bn atau berpakat bersama mereka, tetapi merekalah yang mesti masuk bersama PR. Pendekatan itu dibuat secara terbuka malah kerap diulang berkali-kali oleh DS Anwar sewaktu di dalam Parlimen dan juga di dalam ceramah-ceramahnya. DS Anwar juga sering berkata, beliau bukan bermusuh dengan ahli-ahli Umno di peringkat bawahan dan seringkali beliau mengajak agar ahli-ahli Umno/Bn kembali ke pangkal jalan samada untuk menyertai PKR, Pas atau DAP. Malangnya, rancangan 16 Sept gagal dari segi untuk melayakkan PR berkuasa di Pusat, tetapi banyak kejayaannya jika dilihat dari segi sokongan yang semakin bertambah di peringkat akar umbi. Mudah cakap, plan 16 Sept adalah plan yang dirancang secara terbuka malahan disokong sepenuhnya oleh pimpinan PR termasuk Pas sendiri yang juga mendapat faedah dari semakin ramai yang bersama Pas sekarang.

Manakala, Kerajaan Perpaduanpula adalah satu pendekatan juga tetapi tidak pernah dibincang terlebih dahulu sesama rakan di dalam PR, bahkan ditolak oleh Muktamar Pas sendiri sewaktu Muktamar di Perak tahun sudah. Kerajaan Perpaduan bukan bertujuan untuk menarik ahli Umno/Bn ke dalam Pas, tetapi sebaliknya dilihat untuk mendekatkan Pas kepada Umno walaupun bukan untuk menyertai Umno. Punca mengapa kaedah ini disangsikan adalah apabila melihat cara ianya cuba dilakukan oleh beberapa kerat pemimpin Pas di Selangor sewaktu kerajaan Selangor dapat dirampas oleh PR. Apakah perbincangan mereka bersama pemimpin Umno Selangor serta Pak Lah ketika itu untuk menarik mereka menyokong PR atau menyokong Pas? Jawapannya tidak. Mereka berbincang bagaimana untuk mewujudkan kerajaan bersama Umno di Selangor, sekaligus menendang PKR dan DAP keluar. Ini fakta dan ramai pimpinan Pas sendiri tahu perkara ini. Oleh sebab itu, pemilihan dalam Pas baru-baru ini agak panas kerana ramai yang mengetahui `hubungan sulit' sedemikian rupa telah dilakukan.

Di antara kedua-dua tersebut iaitu 16 Sept dan Kerajaan Perpaduan seperti yang secara ringkasnya dinyatakan, di mana letaknya persamaan? Mengapa apabila mereka ini terdesak setelah rahsia jahat mereka diketahui, mereka ingin samakan dengan projek 16 Sept itu? Mengapa sewaktu 16 Sept dirancang, mereka tidak membantah malah pimpinan tertinggi Pas pun menyokong atas dasar menyeru mereka dari Umno/Bn kepada PR dianggap jalan dakwah kerana ianya tidak melibatkan unsur rasuah? Tetapi mengapa apabila Kerajaan Perpaduan ini dicetuskan, maka berbagai bantahan didengar bukan sahaja dari rakan PR yang lain, tetapi pimpinan Pas tertinggi pun menentang seperti Mursyidul Am mereka?

Ini jelas menunjukkan kedua-dua kaedah ini berbeza. Satu idea untuk kebaikan bersama di dalam PR, manakala satu idea lagi adalah untuk kepentingan diri dan pengkhianatan kepada rakan-rakan di dalam PR bahkan kepada semua yang selama ini menyokong PR dan Pas. Perbezaan yang paling ketara adalah idea Kerajaan Perpaduan ini tidak dihuraikan secara terperinci terlebih dahulu tetapi timbul pada muktamar. Sekiranya dihuraikan juga, sudah pasti hanya yang buta sejarah dan yang tidak mengenali Umno akan menyokongnya./ wfauzdin.blogspot.com

Naruto sensei said...

June 16, 2009
Sepatutnya Mata Pelajaran Agama Wajib Lulus SPM
"
Semasa perjalanan ke tempat kerja tadi, saya mendengar radio IKIM. Dalam bual bicara itu mereka membincangkan berkenaan saranan kerajaan untuk mewajibkan lulus bahasa Inggeris dalam SPM.

Pelbagai pandangan dan pendapat di lontarkan oleh pendengar, namun ramai yang membantah. Saya secara peribadi juga membantah cadangan kerajaan tersebut.


Sepatutnya kerajaan mewajibkan mata pelajaran agama berbanding bahasa Inggeris dalam peperiksaan SPM. Di tengah keadaan masyarakat yang kronik dengan pelbagai masalah sosial dan keruntuhan moral, mata pelajaran agama lebih penting kerana ia dapat mengisi jiwa yang kosong dengan ilmu-ilmu kerohanian. Sekiranya kerajaan mewajibkan pelajar SPM lulus bahasa Inggeris bermakna mereka wajib belajar bahasa Inggeris. Dalam soal ini sepatutnya mata pelajaran Agama diwajibkan untuk belajar dan lulus dalam SPM.

Sebenarnya tiada gunanya jika ramai pelajar yang mahir berbahasa Inggeris atau memperolehi kecemerlangan tetapi akhlak dan moral mereka amat rendah serta tandus ilmu-ilmu agama. Bahasa Inggeris bukanlah tiket untuk mencapai kemajuan, negara-negara lain seperti Jepun, Korea dan Jerman boleh maju dalam semua bidang tanpa mewajibkan pelajar-pelajar mereka lulus dalam bahasa Inggeris dan pencapaian mereka jauh lebih baik.

Sewajarnya pihak Kementerian Pelajaran menyelesaikan terlebih dahulu isu PPSMI yang ditentang oleh banyak pihak dan rakyat di negara ini sebelum mencadangkan pelbagai lagi dasar-dasar yang membebankan rakyat. Sepatutnya kerajaan lebih prihatin dengan tuntutan rakyat, mewajibkan kelulusan bahasa Inggeris dalam SPM akan memberikan tekanan kepada pelajar-pelajar terutama pelajar di luar bandar. Dan sudah pastinya keciciran akan berlaku pada anak-anak melayu di luar bandar yang menjadi mangsa kepada dasar-dasar kerajaan yang sedia ada seperti PPSMI.
Namun begitu, ini bukan bermakna penentangan secara total atas usaha-usaha ini. Bahasa Inggeris perlu diperkasakan dengan tidak meminggirkan bahasa ibunda. Di samping itu, pihak kerajaan sebenarnya perlu melihat tenaga-tenaga pengajar untuk memastikan mereka betul-betul mahir dalam Bahasa Inggeris.
http://addin77.blogspot.com

Naruto sensei said...

Terdetik sebentar, Dato’ Sri Najib tidak pula dituduh sebagai pengkhianat negara apabila melawat Negara China yang diperintah berdasarkan ideologi komunis itu. Walhal negara tersebut merupakan penyokong kuat parti komunis Malaya. Selainkan menyediakan dana, Beijing merupakan destinasi latihan buat pimpinan parti komunis Malaya.


Malahan pendedahan Chin Peng di dalam memoirnya bahawa pihak polis negara terbabit membeli senjata pihak komunis seusainya Perjanjian Haadyai tidak pula disanggah sebagai satu tindakan mengkhianat. Laporan media yang berat sebelah nampaknya sudah menjadi amalan sesegelintir yang mahu terus mengampu UMNO/BN. Haru biru dasar negara kita, diskriminasi bukan sahaja berlaku ketika mengagihkan kekayaan negara, ianya juga ketika menentukan dengan siapa kita harus berdendam.

Memang UMNO kominis lama dah semacam ada perjanjian antara pemimpin UMNO dan Kominis untuk gunakan Isu tersebut apabila keadaan UMNO terdesak.. memang baruah British..

Naruto sensei said...

Tahukah kamu siapa Umno? Parti ini adalah parti boneka British. Di tubuhkan untuk menyatukan bangsa melayu. dengan sikap kebangsaan kepada bangsa melayu sahaja. dan Umno ini parti yang suka menipu bukan sahaja rakyat tetapi menipu badan politik yang lain demi meneruskan Agenda mereka.

TGNA lebih mahir dengan UMNO dan Mahu mejauhi mereka dan kalau boleh menjatuhkan mereka. kerana UMNO sekarang sangat lemah. PRU-13 umno akan kalah teruk.

Puak Umno tidak lagi mendapat kepercayaan dari kaum cina dan india. inilah pencetuh kekalahan mereka pada PRU ke 12. tahukah kamu umno tanpa kerajaan pepaduan sangat2 lemah dan bakal hancur. bagi menjamin kesinambungan kuasa mereka. mereka harus mencari idear dan tipu daya bagi memastikan mereka menang di PRU-13 nanti. bagaiman UMNO harus menang?. sedangkan bermacam-macam tipu daya mereka berjaya di patahkan oleh pembangkang dan sokongan pengundi bukan melayu kepada BN merosot sama sekali.

kedaung said...

AYAM KATEEEEEEK!

kok....koook......kooooooook!
Ekor penuh taik!

Naruto sensei said...

Kedaung

Kah kah kah kenapa tak larat nak lawan hujah ke..?

Dasar politik budak kampung lah kamu ni...

Keh keh keh... isu tarak ke main ejek2 kesian perangai budak2 sekolah ,mana ntah ni...

Makan lah duit Najis UMNO tu .. Pencacai... kah kah kah

Naruto sensei said...

Pencacai Kedaung

Najis penuh kat kepala kamu..! taik UMNO yang busuk kah kah kah..

ilhamku said...

Demokerasi Ber-Perlimen .
Tukarkan Demokerasi UMNO-Berkuasa Perlimen.

Malaysiaku.....

Tak perlu Perlimen Di Malaysia kalau diperlakukan untuk kepentingan tertentu.
ada kes polis buat tak tahu,
ada kes rasuah buat pekak,
dll
Jadi Perlimen nee untuk berlakuun sahaja....
Bila bahas kerusi-kurusi yang di tempah Mahal kosong...macam tak bernilai dalam Perlimen.

Perlembagaan apa di Perlimen.

Kebelakangan ini Perlimen Kosong....Tak ada makna?

Fungsi Pemikiran dalam Perlimen Kosong tidak memberikan Keluaran Produktif untuk Malaysia,

Pebincangan yang tidak berkembang.
Renungkanlah Perlimen Malaysia.

AsyMok_ambo said...

Ayat 269 al-Baqarah merakamkan:
“ALLAH SWT beri hikmah kepada sesiapa yang dikehendaki-NYA. Dan barangsiapa yang telah diberi Hikmah, sesungguhnya dia telah diberi kebajikan yang banyak. Dan tak ada yang dapat mengambil pelajaran kecuali ulul-albab.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Sama-sama kita Rujuk AL-QURANUL KARIM.
AL-QURANUL KARIM perlembagaan mutlaq kita.
AL-QURANUL KARIM relevan sepanjang zaman.
All-time favourite.
Akhlak JunjunganBesar SAW adalah AL-QURANUL KARIM.
Beza insane berTaqwa dan tidak adalah Hanya Takutkan ALLAH SWT
Wahai para sahabat Patriot Perajurit Pejuang ISLAM
Keahlian dan Pilihan Raya bukanlah Pokok dalam Perjuangan ISLAM.
Niat mestilah IKHLAS LILLAHITAALA untuk menegakkan Kalimah Tauhid
ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
MUHAMMAD SAW PESURUH-NYA.
Itu asas tauhid.
Namanya Memurnikan akidah.
Bila akidah mantap, baru boleh berakhlak dgn akhlak mulia suri teladan AL-QURAN bergerak- RASULULLAH SAW.
Dengan akidah murni dan akhlak mulia then manusia akan menjadi insane yang beramal soleh dinamakan Meng Istiqamah kan syariat ataupun berterusan dalam amalan.
Akidah mantap-akhlak mulia- istiqamah syariat lantas manusia akan memberi Pinjaman Yang Baik Untuk ALLAH SWT- namanya PENGORBANAN HARTA.
Klimaks atau kemuncak kepada keempat-empat elemen berikut adalah PENGORBANAN DIRI.
PENGORBANAN DIRI inilah yang sering dikelirukan oleh kewujudan Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH.
Inilah idea sebenar Tuan Guru Hadi Awang.
Siapa tak kenal TokGuru penuh karisma ini.
TokGuru tahu hakikat sebenar seorang DAI’E FISABILILLAH.
Ini hujjah TokGuru.
TokGuru bukan nak gabung dengan Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH namun meng aplikasi konsep TAK KENAL MAKA TAK CINTA…
Ambo nak Tanya para sahabat sekalian,
Apa usaha kita untuk menarik insane-insan terkeliru yang tak pernah lekang berjemaah di masjid-masjid seluruh Negara untuk bersama Perjuangan ISLAM???
Tak kesiankah kita sebagai seorang DAI’E FISABILILLAH bila mana melihat mereka menjadi ahli Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH???
Inilah idea TokGuru Hadi.
Tuan Guru Nik Aziz tahu itu.
Tinggal lagi, kedua-dua sosok terbilang ini bukanlah insane biasa.
Mana mungkin insane seperti mereka dipatuk oleh ular yang sama pada tempat yang sama di lubang yang sama.
Kurang lebih hamper dua dekad Kerajaan ISLAM Kelantan ditunjangi Wali ALLAH SWT, apa yang Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH tidak lakukan untuk menhancur-robekkan ISLAM.
Di Israel, kita boleh terima bila mana Zionis Yahudi hancurkan Palestin sebab mereka terkeliru oleh Talmud/Tora.
Namun, bila mana di Malaysia, golongan yang mengaku ada Kalimah Tauhid berusaha sehabis-daya menjatuhkan ISLAM, merekalah Zionis sebenar.
Dulu, Tuan Sayyid al-Muntadhar, seorang Pakar Rujuk Syiah ditanya tentang Khalifah Umar, beliau membenar dan mengagumi Umar al-Khattab.
Ahlul Sunnah atau Ahlul Bait, kita adalah ISLAM.
Namun, tempoh hari, bila mana Yang dimuliakan insane terkeliru Awang Adek ditanya komen Ketidak beradaan kepemimpinan PASkelantan dalam KabinetPASforALLPusat, atas kejahilannya, Awang Adek menghentam usaha baik TuanGuru dan rakan-rakan.
Oleh itu, dengan berbekalkan hujjah kehancuran Firaun, Namrud dan juga kaum-kaum seperti kaum Nabi Nuh AS dan Nabi Lut AS, Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH wajib dihancurkan sehancur lumatnya.
ITU IDEA DAN HUJJAH PASforALL sebenarnya.
TokGuru Hadi tahu itu.
Tuan Nasarudin hanya cuba menarik benang dalam tepung.
Pakar taktikal, Panglima Husam begitu arif.
Cuma sekarang, kita bermain strategi.
Syukur, ALLAH SWT menghantar insane terbilang seperti TuanGuru NikAziz dan TokGuru Hadi.
Sudah tentu, kita amat mengalukan kemasukan semua insane terkeliru kurang lebih 3.5 atau 3.4juta tersebut ke PASforALL.
ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN.

Hanya Jauhari Mengenal Manikam.
Don’t judge a book by its cover.

Hijratun PutraJaya menggamit kita para DAI’E FISABILILLAH.
WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR! INSYA ALLAH.

aiman said...

bila baca komen dongfangwudi,dpt agak dia ni mesti hanya ketua cawangan amno.takkan ketua bahagian beri hujah bodoh macam tu.tapi tak tentu juga kan,presiden dia pun beri alasan bodoh bila tak bertanding di prk PENANTI.kesian betul saya kat awak.

serupasekala said...

kes ini pun boleh dibawa kemahkamah.

acu tra cuba test.

faizal said...

sabar pun ada had dia.
dah orang buat macam-macam kat dia biar la dia nak berjuang ikut cara dia.janji dia tak menggunakan kekerasan dan kelicikan yang menyimpang.tahniah untuk umno kerana berjaya merampas perak.perbuatan tersebut merupakan rahmat kepada pakatan rakyat kerana allah memakbulkan doa orang yang teranayai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...