Friday, June 5, 2009

Pimpinan baru Dewan Ulama

SHAH ALAM, 5 Jun: Pengerusi Jawatankuasa Pemilih Jawatankuasa Dewan Ulamak PAS Pusat dalam Muktamar Dewan itu ke-48, Dr Daeng Sanusi Daeng Mariuk telah mengumumkan senarai jawatankuasa sesi 2009 – 2011 tepat jam 5.05 petang 4 Jun lalu.

Ketua : Datuk Ustaz Haji Harun Taib
Timbalan : Datuk Ahmad Yaakob
Naib : Datuk Dr Mahfodz Mohamad
(ketiga-tiga jawatan di atas tanpa bertanding)

12 AJK yang menang
Datuk Hussein Awang 193
Ustaz Abdul Ghani Shamsuddin 189
Ustaz Nik Mohd Zawawi Haji Salleh 186
Ustaz Salleh Sani Harun Al-Hafiz 156
Ustaz Abu Bakar Abdullah 153
Datuk Mohd Daud Iraqi 152
Ustaz Abdullah Abdul Razak 152
Ustaz Hassan Mohamood 143
Ustaz Ismail Noh 138
Ustaz Mohd Zain Abdul Rahman 138
Ustaz Mohamad Mustafa 131
Ustaz Abdullah Hussin 129

Pengerusi Tetap
Ustaz Hamdan Mohamad

Pemeriksa Kira-kira
Haji Ibrahim Omar Mohamad Noor

17 comments:

Malaysian said...

Siapa pilihan anda?

Pilih di sini...

Siapa Akan Terpilih : Husam, Mat Sabu atau Nasha?

zali said...

tahniah pada ustaz-ustaz yang ada nama dalam jawatankuasa sessi 2009-2011.

ustaz ramai tapi sapa yang beri gelaran tu dan apa kreteria atau kayu pengukur untuk membolehkan depa dapat title ustaz tu tak lah di ketahui...

perogol pun boleh jadi ustaz sekarang nih.

kalau tak bubuh title ustaz tak islam la...tak glamour...ye tak.

pas boleh!
boleh blah!

sakariya_akop said...

Salam semua,
------------------
zali said..
perogol pun boleh jadi ustaz sekarang nih.
------------------

Memang betul, semuanya ustaz-ustaz tajaan Umno..........

umno boleh!
umno boleh bungkus!

Bahrin said...

zali ooh zali ..apasal hang jadi lagutu..agaknya perogol tu belah mana ntah..puak umno pun ada yg mintak maaf kat pemimpin PAS krn buat fitnah.Hang kata ustaz mana yg kaki rogol tu..bagitau sat.

Tontoya said...

zali..zali..nape le ko kata macam tu kat para ustaz..ko belajar agama ngan sapa kalo bukan dgn ustaz..Ustaz ni tinggi ilmu agamanya dan mereka ni pewaris nabi..kerana mereka tak sehaluan dgn kerajaan bn ke?..Tengok apa jadi dgn ustaz2 yg dok didalam umno..takut untuk menegur kemungkaran dan kesalahan yang bertentangan dengan hukum2 islam.Mereka ni bleh dikira menyokong judi,rasuah,mendedah aurat kerana tak berani menegur takut kehilangan jawatan.Para ustaz mereka ni diberikan garis panduan dan tidak dibenarkan menegur atau menyentuh dasar pemerintah dalam kata katanya jika tidak akan dihentam atau dipecat..
Tapi nampak gayanya dinegara kita,para artis lebih dikenali dan dipuja melebihi para ulama..

Tontoya said...

Para perwakilan telah memilih Ust Nasharuddin sebagai timbalan presiden Pas..Mereka sebulat suara mahu ulama terus memimpin Pas.Hidup para ulama dan para pejuangnya..Takbir!!

ngalabu said...

Zali.

baru balik dari batang ai ke, lama bertapa sana.

Suadara kita di hutan borneo tu apa khabar?

Mungkin zali ada berjumpa ustaz di hutan borneo mungkin?

Keluar-keluar dari hutan terus cakap merapu.

ngalabu said...

zali.

sekali imbas gambar di sebelahtu macam mulut buaya?

tapi rupa-rupanya tangan, mana tahu lama di sarawak maka kenal rapat sudah si bujang senang.

Afif Sukri said...

http://afifsukri.blogspot.com/2009/06/malaysiakini-melampau.html

sila baca pendapat saya di blog kat atas, harap-harap anda semua boleh terima.

AZRI said...

AZRI said...

orang yang kecewa aje mengatakan pas ni bukan-bukan........umno tak payah la nak jalin hubungan dengan pas....pas dah cerai talak 3....umno kene buat cina buta la dulu...baru boleh rujuk balik....tapi mesti terima syarat-syarat dari pas......

1. menerima dasar islam berpandukan al quran dan hadis

2. membuang semangat kebangsaan ( sakular ) dalam umno....

3. perdana menteri mesti bagi pada pas

4. pemimpin-pemimpin yang rasuah dan salah guna kuasa, umno kene singkirkan dulu.....

pas cool aje.......

June 6, 2009 12:10 AM

ayamgebu said...

mmmph..aku lebih suka dengan title..USTAZ ZALI KAYU PENGUKUR PEROGOL ......jangan marah aaaa...X UBAH MACAM ANTARTUK MODEN!

Mahmeri said...

AZRI said...

orang yang kecewa aje mengatakan pas ni bukan-bukan........umno tak payah la nak jalin hubungan dengan pas....pas dah cerai talak 3....umno kene buat cina buta la dulu...baru boleh rujuk balik....tapi mesti terima syarat-syarat dari pas......(hahaha...ada ke isltilah cina buta dalam ajaran islam?ajaran PAS Ke n?)

1. menerima dasar islam berpandukan al quran dan hadis (eleh ni retorik je,ayat org nk kaburkn mata orang lain-tengok negeri korang memerintah skg..ap jadi?, ni layan video ni... http://www.youtube.com/watch?v=N0MF3D1tVXI)

2. membuang semangat kebangsaan ( huhuhu takde semangat kebangsaan,Melayu jadi layu,cina ngn India naik..agak2 agama Islam jadi ap masa tu?contoh terdekat singapore) dalam umno....

3. perdana menteri mesti bagi pada pas
(nak kawal rakan sepakatan pun tak mampu lagi nak memerintah negara,jahanam la orang melayu kat Malaysia ni nanti)

4. pemimpin-pemimpin yang rasuah dan salah guna kuasa, umno kene singkirkan dulu (bistu yang ada dalam PAs tu simpan je la ek?).....

pas cool aje bodoh2kn pengikutnya hahahaha.......

zali said...

masuk pas...tahu melagukan alif ba ta...dah dapat gelaran ustaz...

ai yerr...

gila title betul la korang nih...apa kat dalam kubur nanti malaikat panggil ustaz ayam,ustaz ngalabu,ustaz tontoya,ustaz azri ke?

pas memang dah tak selari dengan islam.

melingkup pas!

Tontoya said...

udah udah le memperbodohkan diri sendiri dengan kenyataan camtu zali..takut nanti 40 orang dok kutuk ko,nanti betui2 jadi bingai..keh keh..
Ni mesti baru balik berguru ngan ustazah Masitah..

ayamgebu said...

MAHMERI N ZALI.......SAMPAI BILA HENDAK MENGGUNAKAN HUKUM AKAL?????
JANGAN MENYUSAHKAN DIRI UNTUK MENCARI ALASAN....JADIKAN AL-QURAN DAN HADIS SEBAGAI PEGANGAN..CARI PERWARIS NABI UNTUK MENDAPATKAN ILMU DIDALAM AL-QURAN DAN HADIS..AKU RASA NGKO BERDUA NIH MUSTI BARU BALIK DARI PEMILIHAN PEMIDATO TERHEBAT UNTUK MANIK URAI YANG DIKELOLAKAN OLEH KHAIRY....AKAL UNTUK UMNO......SAYANG PADA ANGGOTA BADAN SEBAB DAPAT AKAL YANG MACAM NIH!!!!!!!

Tontoya said...

Jali..jali..Tang mananye yang Pas ni tak selari dengan Islam..kalo umno tu jauh lagi le..berapa ramai yg menghayati al quran dan mengamalkannya..nape tak ditentang pelaksanaan hukum2 islam yang nak Pas laksanakan..malaysia negara islam katanya..ada pusat islam..tapi dok kat pusat perut dia je..nama islam dalam kad pengenalan je..alahai..jali...umno ni hanya jadi kuda kayu kpd rakan rakannya didalam bn..

amar90 said...

salam..usah dilayan orang yang jahil,kelak kita jadi jahil..ap sebab zali kata mcm 2?check la satu-satu pendidikan ustaz-ustaz yang menang tu,jangan jadi macam ustaz dlm umno,ulama' su',wahai zali,nabi ade bersabda:aku paling takut menimpa ke atas umatku selepas dajjal adalah ulama' su'.Bermakna taraf orang yang belajar agama,tau tentang agama,tapi sokong kezaliman,kemaksiatan,adalah bertaraf no 2 selepas dajjal.Pandulah kata-kata anda dengan al-quran,as-sunnah dan ilmu agama sebelum bercakap...Banyak bercakap tanpa ilmu membawa kepada banyak silap,banyak silap membawa kepada banyak dosa,banyak dosa membawa ke neraka...just peringatan supaya bercakap dengan hati-hati...Hadis nabi lagi:siapa yang mengasihi ulama' maka dia mengasihi aku....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...