Tuesday, June 30, 2009

Uji Ikan dikenali ramai di Manek Urai

Oleh M FAQIH
Foto TUAN HASNAN MD NOR

NAMA Uji Ikan, tidak asing lagi di Kuala Krai. Jarang orang tidak mengenalinya. Apabila menjejak kaki ke pasar kita mudah temui seorang lelaki bertubuh tegak. Tidak sukar untuk mengenalinya. Biar pun ramai penjual ikan di situ, ada seorang yang berpakaian sedikit kelainan.

Ada serban di atas kepala. Dililit kemas. Ekor serban menjuntai ke bawah di bahagian belakang. Sekali tengok macam orang pondok.Dahinya ada tanda hitam, kata orang kampung tanda kuat ibadat.

Hari ini beliau sudah jarang kelihatan di pasar, biar pun masih lagi berniaga ikan. Beliau sudah meningkat maju dalam perniagaan. Abe Uji di antara pemborong ikan di pasar berkenaan.
Ramai penjual ikan di pasar itu dan penjaja dengan kenderaan mendapat bekalan ikan daripadanya.

Biar pun kini jarang kelihatan di pasar, namun masih mudah ditemui di Masjid Jauhar di hadapan stesen minyak Caltex.

Masjid itu menjadi tempat persinggahan bagi musafir yang melalui jalan Kuala Krai – Gua Musang. Kedudukan tidak jauh dari simpang tiga menghala ke bandar Kuala Krai.

Kedudukan agak strategik dan mempunyai parkir yang luas. Setiap waktu solat ramai orang yang singgah di situ. Sering kali kita melihat ada sebuah kereta Mercedes model lama diparkir di tepi masjid. Nombor pendataran bertulis PAS.

Itulah kereta milik Abe Uji. Nama sebenarnya Mohd Fauzi Abdullah, 50. Abe Uji Ikan kini semakin dikenali ramai. Seluruh negara memerhati gerak lakunya.

Namanya tiba-tiba menjadi sebutan. Kecil besar, tua, muda menyebut nama Abe Uji. Mengapa tiba-tiba Abe Uji menjadi begitu popular, seumpama Mawi. Sedangkan Abe Uji bukan artis yang gila glamour. Atau pemimpin politik yang baru muncul.

Namanya tiba-tiba muncul selepas diumumkan sebagai calon PAS bagi mempertahankan Dun Manek Urai pada pilihan raya kecil 14 Julai ini.

Laporan lanjut Siasah Jumaat ini.

54 comments:

budak kampung online said...

Bila bermula dari bawah memang banyak pengalaman berguna. Berbeza dengan orang atas nak turun bawah.

aiman said...

kalau yang di atas itu tahu dan amanah dgn tanggungjawab tak mengapa.boleh jadi payung untuk yang di bawah

MarGeeMar said...

11 Dalil Mengapa Umno Akan Kalah Di Manek Urai. Baca disini...http://margeemar.blogspot.com/2009/06/11-dalil-mengapa-umno-akan-kalah-di.html#links

AZRI said...

nasib ko la tuan aziz....orang kata jangan lawan, nak lawan.....sebelum bertanding dah kena nafikan pengelibatan dalam penyalahgunaan kuasa dan rasuah.....

umno ni tak ada calon yang bersih ke nak bagi bertanding? alamak kalah lagi, yang pasti najib akan terus memmbisu.........

ala hai umno terus layu sebelum sempat bertarung.............

pas cooooooooooooool aje

Hj.Mat said...

Walau pun pemborong ikan tetapi ianya mudah ditemui dan senang berbicara kalau lulusan tinggi pun apabila dan naik nanti mulai bena banglow dan dan tak duduo di kawsan nya tak guna juga, cuba lihat banglow bekas wakil rakyat BN yang hanya satu penggal saja dah macam istana rumahnya, baiklah yang ini mudah didekati dan mudah dijumai dan senang untuk dibawa berbicara mengani kesusahan rakyat.

Pemerhati Bebas said...

sokong PR

org memali said...

selamat berjuang . berjuanglah secara bersih walaupun perit dan ingat lah amanah Allah itu amatlah berat kecuali mereka yg sentiasa mendapat petunjuk dari Allah . Janganlah sombong dan takbur kerana anda akan dipersoalkan nanti . Semuga Allah bersama anda

bn@umno said...

alah serban kat atas kepala tu hanyalah lakonan je.jgn percaya sgt dgn ketrampilan pemimpin Pas ni yg indah khabar drpd rupa.

Perawi said...

Org Felda gantikan Tan Sri Hassan Marican, Pengerusi PETRONAS. anak emas Najib. selepas ini gulung tikarlah syarikat gergasi msia. berapa banyak nak sedekah ke najib sebagai balas budi. org bodoh dalam petrolium dimasukkan ke syarikat minyak....najib kau ingat ini kilang kelapa sawit. Bangang & bahlul UMNO/BN ini

bn@umno said...

betul ke Uji Ikan dikenali ramai di Manek Urai?aku pun tak kenal si mamat ni.tak tahu datang drpd planet mana.

Perawi said...

Selamat berjuang walaupun kemenangan sudah nampak. Kita bagikan BN kali ini, hilang wang pendahuluan/deposit...Allahuakbar

bn@umno said...

aku tak tahulah sejak akhir-akhirnya aku cukup menyampah tegok muka-muka pemimpin PR ni.

Perawi said...

bn@umno...tu dari planet mana...pulau jerjak...kok atau pusat serenti yg baru mendapat nama....

Perawi said...

bn@umno...bukan baru menyampah tgk muka PR, tetapi dulu, kini, selamanya penjilat jubur najib altantuya. dan memang hisap kotel najib

Naruto sensei said...

2009
TG HJ NIK AZIZ HANYA MAHU NAJIB



TG Hj Nik Aziz hanya berselera untuk berdepan dengan Najib. Bukan yang lain lain. Najib menjadi pilihan hati TG Hj Nik Aziz kerana dia Perdana Menteri dan ketua kerajaan.

TG Hj Nik Aziz kata debat itu bukan bertujuan untuk suka suka tetapi lebih kepada membahaskan persoalan dasar pentadbiran. Bila sebut soal dasar, maka Najib perlu ke depan.

Oleh itu, yang lain lain tu tak perlulah nak test market. Afandi Yusof ker, Fuad Zarkashi ker, atau sesaper juga, janganlah nak gatal mulut nak ganti Najib ker, nak buat saringan ker.

Bukan soal siapa menang atau siapa kalah. Bukan soal siapa benar atau siapa salah. Soalnya kebenaran wajib ditegakkan. Kalau UMNO tak buat salah, apsal nak gelabah sampai riuh rendah mengalahkan reban ayam.

Jalan keluar wajib dicari untuk semua permasalahan yang timbul. Punca permasalahan perlu dikenalpasti dan dirawat. Kudis tidak boleh dibiar menjadi tokak. Perbincangan tidak akan sampai ke mana kerana tarikannya kurang kuat. Maka, debatlah yang paling sesuai bagi mengubati semua kudis yang wujud di antara PAS dan UMNO.

Steady TG Hj Nik Aziz !! Anak muda tetap bersamamu !! Sama sama kita pastikan UMNO bukan lagi terkencing tetapi terkincit kali nih !!

Posted by Pemburu Syahid

TokBatinSenoi said...

suruh je uji ikan tuh, uji je ikan2. wat pe lak na'jadi adun? ta' cukup ke duit lagi?

Bagi jer orang yg susah atau naruto sensei, aiman, margeemar,perawi,azri, hj mat, org memali, pemerhati bebas, bn@umno jadi calon. kan bagus?

manusia nih mmg suka berjenaka..

koooooooooooooooooooooooooolllll..

Perawi said...

Seorg Menteri ..... Noh, dah takut. Minta najib jgn lawan Nik Aziz kerana takut nak jawab hujjah dari hadis & Al Quran yg disampaikan oleh TG. Yang Najib ready jawapan soal sedap daging altantuya & cara meliwat ambil kerajaan Perak....he3

Perawi said...

bn@umno jadi calon. kan bagus? Najib pun tak nak ambil bn@....jadi calon takut tiada seorg pun menyokong....he..malu muka

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Takpelah kalau Tok batin mengidam takperlulah na' di racun mahluk seluruh bumi nih...


Kita dibawah cukup apa yang ada...

Jangan marah Nyamuk Enterprise tu kilang dilebur...

Memang sampai tak sedar jenakanya sampai ke mati ....

Santai lah.......cool

DR 1221 said...

Ketua Dewan Ulama Pas Perlis pun pakai serban jugak. Debat itu hanyalah strategi Nik Ajis untuk melemahkan lagi pengaruh ke atas Hadi Awang. Kenapa Anwar AlJuburi taknak bersumpah ?

Naruto sensei said...

DR 1221

Ha ha ha Lawaknya manusia Zaman ini...

Boleh terlepas hukum dengan bersumpah ke..?

Is...!bukan Dakwa dulu ke..nanti dalam mahkamah pun kena Sumpah jugakkan berkata Benar....

Wah hebat.. Senyum semua Perogol dan Perompak...

Lepas ni kalau nak lepas kena lah sumpah...

Yang takut pergi mahkamah macam BIJAN and BN bolehlah bersihkan nama ..sumpah je...hilang Altantuya...

Macam gigi Tok batin Senoi bersih je lepas di berus...

Jenaka tak sudah...bagus ler

Naruto ..Cool santailah

TokBatinSenoi said...

naruto,

lupe lak pasal budak kampung online tuh. kire2 bolih jadi adun PAS tuh

pasal tbs ta' soh risau2. umurnya kire dh matang dh, na' kekubur.




pzpzpzpz........

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

Baguslah Tok moga2 selamatlah ye..

Kita ni bukan kira tua muda..

Makan berpantang kita mati, makan tak berpantang pun kita mati jugak

Kampung ke Bandar same je..Internet dimana2...Lagi pun Konoha ta' jauh pun...

Naruto suka sejuk malam..cool

Naruto sensei said...

Oleh ADMIN

Pilihan raya Manek Urai 2009 merupakan pilihan raya kecil ke-7 yang diadakan di Malaysia selepas pilihan raya umum ke-12 berikutan kematian Ahli Dewan Undangan Negeri Haji Ismail Yaacob pada 5:55 pagi 22 Mei 2009 di Hospital Raja Perempuan Zainab II Kota Bharu Kelantan. Pada 28 Mei 2009, Pengerusi SPR, Abdul Aziz Mohd Yusof telah berkata bahawa pilihan raya kecil ditetapkan pada 14 Julai 2009 ini, sementara penamaan calonnya jatuh pada 6 Julai 2009, bermakna lapan hari tempoh berkempen telah diberikan. Calon Pakatan Rakyat/PAS yang dipilih adalah Fauzi Abdullah manakala calon BN/Umno ialah Tuan Aziz Tuan Mat.

Berikut adalah 11 Dalil Mengapa Umno akan kalah di Manek Urai.

1.Tuan Aziz dikatakan antara calon yang terjempit dalam kemelut masalah Umno di Kuala Krai.

2.Tuan Aziz dikatakan bukan orang yang direstui oleh Ketua Bahagian, Ramzli Abdul Rahman.

3.Budaya 'cah keting' yang sinonim dengan UMNO Kelantan juga mungkin akan 'membantutkan' peluang BN.

4.Jentera kempen BN/Umno Manek Urai telah berpecah kepada dua kumpulan kerana perebutan kuasa.

5.Umno sama ada di peringkat Manek Urai mahupun di peringkat negeri berada dalam keadaan yang amat lemah.

6.Umno berhempas pulas merayu simpati pengundi, namun rakyat di Manek Urai terus memperlihatkan sikap dingin terhadap Umno.

7.Tuan Aziz berumur 39 tahun semasa dia meletak jawatan sebagai Pengurus KESEDAR tetapi layak mendapat pencen.

8.Dilihat sebagai 'Orang' Najib Razak dan masyarakat di Manek Urai pada hakikatnya tidak menyukai Najib dan isterinya Rosmah Mansor.

9.Lawan Tuan Aziz dari PAS Fauzi Abdullah seorang yang amat-amat cakna pada masyarakat sekeliling.

10.Tuan Aziz tidak faham akan keperitan masyarakat Manek Urai kerana dia berkolar putih berbanding dengan lawannya yang berkolar biru seperti majoriti pengundi Manek Urai.

11.Fauzi Abdullah mempunyai sebuah Van persendirian yang diwakafkan sebagai Van Jenazah kepada penduduk Kuala Krai. sesiapa sahaja boleh menggunakan Van Jenazah tersebut jika mahu dan tiada bayaran dikenakan.


Posted by MarGeeMar

Naruto sensei said...

Saiful Disaman RM2 Juta
SUARA KEADILAN


Pahang Daily Online, sebuah portal berita yang popular, akan menfailkan saman malu balas berjumlah RM2 juta terhadap Mohd Saiful Azlan Bukhari kerana memfitnah dan menjejaskan kredibiliti laman itu.

Seorang pengendali Pahang Daily memberitahu Suara Keadilan, saman berkenaan besar kemungkinan akan difailkan sebelum 15 Julai ini.

Saiful sebelum ini memfailkan writ saman berjumlah RM2 juta ke atas penulis laman blog pahangdaily.blogspot.com kerana menyiarkan enam artikel bersabit aduan polisnya mendakwa kononnya beliau diliwat Anwar Ibrahim.

Bagamaimanapun laporan Hospital Kuala Lumpur dan Hospital Pusrawi mendapati tidak ada bukti klinikal Saiful diliwat sebagaimana yang didakwanya.

Pahang Daily Online sebelum ini mendakwa Saiful menderita akibat kemaluannya bernanah dan sukar untuk membuang air kecil dan besar selepas melakukan sumpah laknat atau mubahalah pada 15 Ogos 2008.

“Saiful mengugut mahu menyaman kami tapi sehingga ini tidak ada apa-apa tindakan dari beliau untuk membuktikan Pahang daily Online telah memfitnah beliau,” kata pengendali laman itu yang tidak mahu namanya disiarkan buat masa ini.

“Jika dia senyap dan tidak ada tindakan susulan. Ini bermakna apa yang kami dakwa adalah betul. Kalau Saiful yakin dia dipihak yang benar, kami cabar beliau supaya meneruskan usaha saman itu kami,” tambah beliau.

“Sekarang kami pula mahu menyaman dia kerana dakwaan yang dia buat bahawa kami memfitnahnya adalah tidak benar. Kredibiliti kami sebagai sebuah portal berita yang berwibawa telah terjejas kerana tindakan beliau tersebut,” tegas pengendali Pahang Daily Online.

Dicatat oleh ELBI RISALAH

Naruto sensei said...

politik bahaya UMNO

Dari dulu sampai sekarang..


http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/07/fitnah-umno-bahayanya-kepada-rakyat.html

zali said...

sahabat lama...bn@umno
selamat kembali...amacam oversea?

zali said...

'TG Hj Nik Aziz hanya berselera untuk berdepan dengan Najib. Bukan yang lain lain.'

fuyoo...sejak jadi kuda dengan nuar nih lain macam pulak selera nike lajis ni ya...

apa pun...katanya umno dah train seekor itek angsa yang boleh berdebat dengan nike lajis.

jadi le buat layan orang wayar putus...

Hamzali said...

Aku hari hari buka Sisah ni, baca macam-macam komen, tapi tak de lah nak bertengkar dalam blog ni. Tapi ari ni aku baca komen Tok Batin dia kata Uji nak masuk bertanding tak cukup duit lagi ke? Hah? kalau itu yang Tok Batin fikirkan maka benarlah bahawa sa nya orang UMNO dan parti-parti seangkatan dengannya nak jadi ADUN kerana nak duit!!!! Patutlah dalam parlimen dan DUN banyak YB pekak dan bisu. Harap Uji Ikan tak begitu, bertengkar dalm dalam dewan macam dia orang bertengkar kat kedai kopi dan dalam blog ni tapi janganlah sampai mencarut-marut dah le. He he he Berjuang lah kerana wang wahai orang orang UMNO kerana anda akan di rebus dalam air mendidih di akhirat nanti dengan duit-duit tu sekali.

Tuk Aki said...

Ketika PM baru dilantik...

Di hati saya habislah orang melayu...
PM ni pro cina .. semasa jadi menteri pelajaran .... banyak kolej dan universiti orang cina diluluskan..

Nasib baik pada zaman Datuk Musa mewujudkan banyak kolej universiti milik kerajaan.

Dan hari ini terbukti dengan pemansuhan:-

1. Kementerian yang menjaga hak istemewa dan orang melayu.
2. Dihapuskan hak istemewa orang melayu/bumiputra dalam biasiswa kerajaan.
3. Dihapuskan pemilikan ekuiti 30% oleh bumiputra.

Saya mempunyai pengalaman bekerja dengan syarikat multi nasional yang diketuai dan dipunyai oleh bangsa cina ini.

Orang melayu jangan harap nak dapat apa-apa kecuali betul2 dia boleh dipergunakan untuk dapatkan keuntungan.

Orang melayu dah kalah teruk disebabkan oleh orang melayu sendiri.

Malaysia akan jadi seperti Singapore dan terlaksanalah konsep malaysia malaysia dalam konsep 1 malaysia.

Tahniah kepada pejuang-pejuang bangsa melayu.

Inilah yang anak cucu anda dapat dan jangan di masa akan datang anda akan diludahi oleh anak cucu sendiri

tabuan said...

akm...
ikan uji rashid memang ada..kalau tak kenal boleh pindah pergi dudu trinidad..

Melalui pemerhatian harapan untuk UMNO menang memang tinggi.Ini berdasarkan PAS di kelantan sudah mengalami perpecahan,buktinya muktamar dulu hanya sorang dari kelatan yg menang.

Husam yang percaya kepada pekara tahyul telah kalah, beliau amat berdendam dengan ustaz nasha, beliau lah penasihat ayahanda seperti yg di tulis oleh nik abduh.

Nik abduh kalah pon kalah di kelantan, di percayai punca tulisan dalam blog nya mengenai penasihat ayahanda lah beliau kalah, Tuan-tuan penasihat berusaha supaya beliau kalah...

Mungkin ini hukum karma untuk nik ajis, bila benih nya bakup di kelantan..hukum karma ni terjadi kerana beliau dan ahli PAS sering mengata UMNO ni mengamalkan kroni, tapi bila kena hidung sendiri tak kroni pulak...

Perpecahan dalam PAS waktu ini hanya serban dan kopiah sahaja yg menutup bagkai ini, dan pasti akan terbarai...suatu masa nanti..

anakkancil said...

bn@umno said...
aku tak tahulah sejak akhir-akhirnya aku cukup menyampah tegok muka-muka pemimpin PR ni.

June 30, 2009 10:50 AM

..................................
Puak -puak Umno perangai mcm tu la...kalau nampak org pakai serban dan nampak warak je ...menyampah la...berlakon la...tapi kalau nampak geng puteri UMNO...mula mengatai la...hati tu kalau dah hitam...telan air cap badak selori pun takkan menjernihkan jiwa dan batin anda....
Apa-apa pun PR coool...

bUnGa mElaTi said...

Tajuk Lagu: Kelibat Korupsi
Penyanyi/Artis: One Buck Short

Bertapa hebatnya kita membeli isu terkini
Fakir miskin terpedaya
Orang kaya semakin kaya
Bagaimana kita nak maju asyik mereka rembatkan
AP senang didapat
Projek besar diorang rembat

45 hitam biru mencari-cari
tujuan
Aku dia kita mangsa
Hal kecil menjadi besar
Apa lagi yang kita semua perlu lakukan
Bangsa kita keluar malam
Maruah bangsa semakin curam

(Korus)
Ingat kita takut?!
Apa mengarut?!
Kita tunjukkan!
RAKYAT KEDEPAN!

Bertahun-tahun akan kita merasai sengsara
Peperangan yang tak sudah!
Cari harta mengambil tanah!
Walau sekarang kita hidup hidup dah cukup mudah
Tak cukup tamak harta
Cari makan mereka kata

(Dikir Barat)
Bak Kata
Cerita pendek
Kita harus
Kerja sama

Jaga jaga
Jaga nama
Kalau jatuh
Depa pijak

Kerja sama
Boleh maju
Jangan malas
Jangan tipu

Makan rasuah
Tikam belakang
Semua ini
Buat rosak

Tukar cara
Kita fikir
Baru hapus
KORUPSI!!!!

Tukar cara
Kita fikir
Baru hapus
KORUPSI!!!!

p/s: hayati lirik lagu ni, band2 indie pun dah meluat dgn umNO ni... best gak lagu ni klu dgr....

anakkancil said...

TokBatinSenoi said...
ngalabu said...

tak mengapa kalu tak solat dan tak berpuasa. Sebab Tuhan belum izinkan. Lagipun masih ramai orang-orang arab yang belum solat.
Kalu mahu keterangan lanjut dapatkan penjelasan to guru tsb dan kiyai zali.

.....................>..

hai silabu,

betul juge kate silabu tuh.. yang itu hadis silabu.. bukanye tbs dan zali punye.

kijang, ruse, kambing, lembu, ayam.. ta'mandi junub 'pong', tapi dagingnya halal pulak dimakan..

tbs heran gak, ngan hukum silabu nih. Kitab ape tu!.

kooooooooooooooooooool...

June 30, 2009 6:35 AM

..............................
sesekali nak tergelak juga komen yg di keluarkan oleh tok senoi nie ya....
Puak menatang nie tak yah mandi junob pasai they alll tak di wajibkan sembahyang 5 waktu.....dan sebelom dagingnya di makan kita harus lah membersihkan (mensucikan ) daging tersebut dgn air yg bersih....kecuali spesisi ikan dan seangkatan dgn nya...itu yg aku tahu la....

bUnGa mElaTi said...

HAHAHAHA.....

lawak2 lah komen pencacai dan penjilat umno ni... ada otak pakai bkn simpan dalam kotak...

ADA SATU BERITA GEMPAR- SATU LAGI PARTI POLITIK BARU....

Naib Presiden PAS Mahfuz Omar mencipta gelaran baru untuk Barisan Nasional dengan label "bini Najib" - alasannya Rosmah Mansor seorang wanita pertama negara yang berpengaruh luas.

"Dulu kita dengar BN (ertinya) 'barang naik'.

"Itulah dijaja oleh orang ramai terutamanya ketika hari penamaan calon tapi hari ini satu istilah baru telah dicipta oleh mereka yang mahir menamakan singkatan perkataan iaitu 'Bini Najib'," ahli parlimen Pokok Sena dipetik berkata semalam.

Menurut laman rasmi media PAS, Mahfuz menyebut gelaran tersebut sewaktu berceramah di majlis makan malam di Sungai Chenaam, Nibong Tebal

Beliau juga berkata, pemerintahan Najib Razak seolah-olah juga diterajui oleh isterinya.

HAHAHAHA.....alahai pencacai dan penjilat umNO ni... jgn lah bodoh2 kan melayu lagi...

bUnGa mElaTi said...

di zaman najib ni kita dapat melihat...

1) biasiswa untuk bumiputra akan di sama ratakan kepada bangsa lain...

2) 30% deb untuk bumiputra di mansuh kan...

cume aku nak tanya mana budak2 UITM yg berdemo aritu??? mana PERKASA?? mana pemuda2 umNO yg memperjuangkan ketuanan melayu??? mana penjilat2 umNO yg melalak bila MB S'gor nak bukak UITM pada non bumi??? mana semangat ketuanan melayu diorg??? mana??? mana??? mana??? mana juak2 umNO yg sibuk pasal melayu??? dah layu ke???

aku heran dan pelik??? mana en zali?? mana kaki ampu umNO??? mana anjing2 umNO??? kenapa diam?? kenapa membisu???

jgn lah nak bodoh kan melayu bro!! melayu dah lama tertipu bro!! dah lama sgt tertipu...

bUnGa mElaTi said...

inilah yg dikatakn pemimpin yg menpertahan kan bngsa melayu....

PUTRAJAYA 27 Jun – Kerajaan akan mewujudkan satu kategori khas biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dikenali Biasiswa Nasional yang kelayakannya 100 peratus berdasarkan merit mulai tahun depan.

Mengumumkan perkara itu malam ini, Najib n Razak berkata, kajian semula pengagihan biasiswa JPA itu menetapkan hanya pelajar yang meraih keputusan peperiksaan terbaik sahaja akan memperoleh biasiswa tersebut tanpa mengira kaum dan agama.

‘‘Jadi, siapa yang dapat biasiswa ini nanti adalah pelajar terbaik di antara yang terbaik. Inilah hasrat kerajaan yang mana rakyat didahulukan, kita mesti mengambil kira pertimbangan rakyat (seluruhnya),” katanya.

Najib berkata demikian ketika berucap pada majlis makan malam meraikan pelantikan beliau sebagai Perdana Menteri keenam anjuran MCA dan pertubuhan-pertubuhan komuniti Cina di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini malam ini.

di petik dari "berita aku naik heran...."

mana ibrahim ali??? mana prowaris??? mana juak2 umNO?? mana KJ??? mana pemuda umNO??? mana VC uitm???

najib said: diorg dah kenyang aku bagi kontrek!!

TokBatinSenoi said...

anakkancil said...

TokBatinSenoi said...
ngalabu said...

-----------------------

Hai silabu,

ade gak sianakkancil backing.. kire2 kita bukukanlah hadis tuh untuk tatapan generasi baru.

Jangan lupa lak jadi tarzan, ok?

kooooooooooooool.

tabuan said...

BN= bini Najib...ini makna nya sangat bagus, apabila berstatus bini makna najib sangat sayang kan BN, sapa tak sayang kan bini woit, lain la, apanama tu ahli ka ketua PAS kat perlis tu yang menyiksa bini.

Bagi PAS pulak eloklah kita nama kan Parti Ajaran Sesat @ ajaran Syaitan.Memang terang lagi nyata PAS lah yang menjual agama untuk kepentingan kuasa politik, membelakangkan prinsip wahyu.

kita tidak lupa, yang lupa mungkin tuan-tuan guru dalam PAS, ustaz-ustaz dalam PAS, ahli dan para pembulan.Kita tidak lupa bahawa

1.TGNA pernah menolak PRM bertanding di kota baharu, kerana sosialis, TGNA kata sosialis ni adik kepada komunis, tapi hari ini kawan PAS bukan kerr org sosialis dulu.

2.Zaid 'aku pon melayu' pada tahun 2002 pernah saman PAS kerana buat hudud di kelatan dan PAS telah mengambil kerja TUHAN dengan mejatuhkan taraf kafir kepada zaid, tapi kini zaid adalah rakan PAS.

PAS=Parti Ajaran Sesat/Setan..

anakkancil said...

TokBatinSenoi said...
anakkancil said...

TokBatinSenoi said...
ngalabu said...

-----------------------

Hai silabu,

ade gak sianakkancil backing.. kire2 kita bukukanlah hadis tuh untuk tatapan generasi baru.

Jangan lupa lak jadi tarzan, ok?

kooooooooooooool.

.............................

Molek bebenor la tok senoi....
ilmu tu kena kongsi....

PAS Baru said...

Sebenarnya PAS nak uji UMNO, letak calun lulus PMR dan peraih ikan, UMNO letak calun yang sangat tinggi kedudukan nya - kalau kalah, sah UMNO malu beso!

adyseptember said...

Biasa lar org politik.. semua cakap baik umpama malaikat.
klu sapa pun jadik calon siap la kena maki,ada je berita buruk hal peribadi.perang saraf politik.

Akhir zaman lak,org lebih suka dgr cerita Dajjal yg membawa fitnah.

Nik Aziz klu nk debat ada hasil perubahan UMNO & PAS ok la..
atau baik Muzakarah/bincang dulu dr debat.

Kenapa perlu debat??
Nk tunjuk sapa kuat/pidato thebat?
kat DAP & PKR ka..

Nik Aziz seorg Ulama tinggi ilmunya
& tak lari dari buat silap.
Siapa yang mudah lupa?

Kalau bagi orang politik biasa kita memang boleh cincai kata…itu biasalah orang politik.Namun bagi status seorang ulama ia mungkin lain ceritanya.

apakah Mursyidul Am PAS itu lupa apa yang pernah dikatanya tentang Presiden Rakyat Malaysia Dr Syed Hussin Ali yang kini Timbalan Presiden PKR.

Menjelang pilihanraya umum 2004 terdapat ura-ura pihak pembangkang nak letak Dr Syed Hussin bertanding di kerusi Parlimen Kota Bharu.

Namun ia tidak kesampaian.Nik Aziz berkeras menolaknya.Alasan beliau PRM ialah parti sosialis. Menurutnya sosialis ialah adik kepada komunis.

Mereka hairan bagaimana Nik Aziz kini boleh terima PKR yang Timbalan Presidennya ‘ adik kepada komunis’.

Ini bila mana Menteri Besar Kelantan itu cop UMNO parti macam komunis yang jadi polimek sekarang.

Mengenai Zaid pula lebih sensasi.Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu yang juga bekas Ahli Parlimen BN Kota Bharu selama sepenggal pernah dicop oleh PAS sebagai kafir.

Waktu polimek tentang hukum Hudud dulu Zaid bukan saja telah mempertikaikan mengenainya tetapi pada tahun 2002 beliau mengemukakan saman di mahkamah kerana Kerajaan Kelantan ingin melaksanakan Hukum Hudud.

Dr Syed Hussin dan Zaid mungkin tak lupa.Siapa tau mungkin Tok Guru yang lupa…

APA RASIONAL DEBAT? DGN PAS KLU TAK ADA PERUBAHAN untuk Islam & melayu.

anakkancil said...

Kepada anak kelantan yg di perantauan ...khasnya anak kelahiran MU...balik lah dan beri sokongan padu kepada CALON PAS sebagai mana kau orang mengundi calon raja lawak yg lalu Amir "I"m sorry....sokongan yg tak berbelah bagi demi bumi kelantan yg penoh dgn keberkataan...
Takbir...Allah hu akhbar...

uncle nano said...

perhimpunan 100 ribu rakyat tidak mendapat sambutan..
hancur le Pakatan Rakyat selepas ini.
Rakyat dak muak dengan lakonan mereka..

PAS BARU said...

PAS sudah memperkecilkan dirinya apabila bersengkokol dengan DAP dan PKR. PAS sanggup bersengkokol kerana mahukan sokongan dari DAP dan PKR, sebalik nya telah membuat PAS sebagai 'parti pengemis '.

Dalam BN, UMNO telah di persetujui dan di sahkan sebagai peneraju utama parti.
'Pakatan Rakyat' tidak pernah ujud dalam hitam puith. Siapa yang mengetuai PR. DAP, PKR atau PAS?

anakkancil said...

PAS BARU said...
PAS sudah memperkecilkan dirinya apabila bersengkokol dengan DAP dan PKR. PAS sanggup bersengkokol kerana mahukan sokongan dari DAP dan PKR, sebalik nya telah membuat PAS sebagai 'parti pengemis '.

Dalam BN, UMNO telah di persetujui dan di sahkan sebagai peneraju utama parti.
'Pakatan Rakyat' tidak pernah ujud dalam hitam puith. Siapa yang mengetuai PR. DAP, PKR atau PAS?

................................

Siapa yg mengetuai PR itu tak penting...yg menjadi agenda utama kuborkan BN.....

Tontoya said...

Orang umno memandang rendah kepada calon Pas dan terlalu yakin yang calon umno boleh menang..Biarle.Dia dari dulu,kini dan selamanya yakin dan tak sedar diri.Takbur tak abih abih..abe uji adalah pilihan terbaik Pas untuk rakyat manek urai.Insyaallah..dgn izin Allah,abe uji akan menang..kuburkan umno yg dah nak mapuh tu..

aiman said...

najib nak debat dgn tgna!!!!jgn harap lah tak kan berani punya.

Proton Saga said...

Tak perlu ada PKR bagi orang melayu sepatutnya hanya ada 2 pati sahaja ia itu UMNO DAN PAS jangan ada parti lain , lagi banyak parti lagi kita berpecah.
untuk menyatupadukan orang melayu pas dan umno patut bersatu.

BERSATU KITA KUKUH
BERCERAI KITA ROBOH.

Tontoya said...

Pas dah bersatu dengan umno dulu dan apa faedahnya.Pas hanya dipergunakan oleh umno untuk terus berkuasa.Pas ditendang keluar dgn alasan remeh.Umno lah yang lebih banyak menganiayai Pas berbanding dap.Dap tdk pernah mengganggu pentadbiran Pas kelantan.Umno banyak memecahbelahkan orang melayu dengan pelbagai parti lahir drpdnya..bersatulah didalam perjuangan islam untuk menguatkan agama dan bangsa.

tabuan said...

Pakatan kata nak himpun 100ribu yang datang 4000 orang jerr...kahkah..kah
Tanda nya rakyat dah tolak..
tanda nya rakyat dah meluat..
Tanda nya rakyat dah benci..kahkah

yang sedih, yang sadis, yang pilu, yang datang semua orang luar..kahkah..

Konon nya nak jelaskan pasal Kerajaan Perpaduan..
Tapi di cerita kan pasal jubor, tak dak kena mengena dengan kerajaan Perpaduan...

Habis semua 1 malaysia kena tipu,,kahkah
Habis satu malaysia kena koncing..kahkah


Tabuan:
PAS=Parti Ajaran Sesat@Ajaran Setan@ Ajaran Songsang

PKR= Parti Kepala Rasuah@ Kuat Rasuah

DAP= Dakapan Ahli PAS...

Cool..TBS Apa khabar?

anakkancil said...

Apa laa..tabuan...dah tak dak modal ka...biar yg datang hanya 4000 org tapi yg melayari internet semlm...beribu ribu...ribu...
dunia dah canggih tabuan oi..

Tontoya said...

cuba umno yang buat,jangankan kata 4 ribu orang, 4 ratus orang pun belum tentu dapat kalau tak dijamu makan..kahkah..ceramah biasa kalo Pas buat pun kehadiran melimpah ruah..

dewata awan berapi said...

TG Hj Nik Aziz hanya berselera untuk berdepan dengan Najib. Bukan yang lain lain. Najib menjadi pilihan hati TG Hj Nik Aziz kerana dia Perdana Menteri dan ketua kerajaan

copy dari budak sial@naruto...

kahkahkahkahkahkahkahkah...
lain macam jer selera nik ajis nih...
lain kali kena belajar dari sifu aljuburi...seleranya budak muda belia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...