Sunday, June 7, 2009

Wakil Hamas gesa umat Islam bersama Palestin

SHAH ALAM: Pengerusi Persatuan Ulamak Palestin, Sheikh Marwan Abu Raz mengingatkan umat Islam di negara ini agar bersama dengan Palestin bagi membebaskan negara itu dari pendudukan Israel Yahudi selama ini.

Yahudi, ujarnya, telah berusaha bermati-matian untuk merampas Masjidil-Aqsa secara total yang mana pada hari ini, mereka sedang membina sebuah binaan seperti terowong dengan tiang besar dikenali sebagai Hayqal bagi menjayakan hasrat jahat itu.

Namun, tegas Sheikh Marwan, dengan kekuatan semangat perjuangan rakyat Palestin yang tidak akan pernah mengalah kepada kejahatan Yahudi itu, terus menerus berjuang dan menyerang balas semua tindakan musuh.

“Bangunlah wahai umat Islam Malaysia, bersamalah berjuang dengan kami rakyat Palestin, yang boleh disumbangkan dalam berbagai bentuk termasuk dana kewangan untuk kami menyiapkan kelengkapan terus berhadapan dengan mereka,” tegasnya dalam ucapan bersemangat kepada ribuan hadirin.

Sheikh Marwan yang juga seorang anggota parlimen mewakili Hamas berucap demikian di dalam majlis ceramah perdana di malam terakhir Muktamar PAS ke-55 yang diadakan di Stadium Melawati Shah Alam, dekat sini.

Turut berucap di dalam majlis rutin muktamar tahunan itu adalah Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat, Dato’ Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr Halimah Ali.

Terdahulu, Sheikh Marwan bagi pihak rakyat Palestin merakamkan ucapan terima kasih kepada Kerajaan Malaysia dan rakyat negara ini di atas segala bantuan dan sumbangan kepada rakyat negaranya yang dicerobohi oleh Israel Zionis.

Untuk rekod, anaknya Asy-Syahid ‘Asim telah terkorban di dalam perjuangan menentang Israel dan beliau yang berjuang bersama-sama dengan Paduka AlMarhum Sheikh Ahmad Yassin sejak awal, nyaris terbunuh bila mana kediamannya telah dibom.

Selepas Sheikh Marwan selesai berucap, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat pula mengingatkan hadirin bahawa bumi Gaza adalah tanah kelahiran Imam Syafie RahmatulLah ‘aliah yang sangat rapat dengan umat Islam di sebelah sini yang mengamalkan fekah mazhabnya.

“Walaupun kita bermuktamar di sini jauh dari Gaza namun kerana PAS perjuangkan Islam, kita mengingati semua pejuang Islam sejak zaman Nabi hinggalah ke hari ini yang bertungkus lumus berjuang,” tegas Menteri Besar Kelantan itu.

Sementara itu, ketika menyampaikan ucapan selepas solat Jumaat di sebuah masjid di Seksyen 18, dekat ini, Sheikh Marwan menegaskan keadaan umat Islam Palestin masih baik dan tetap teguh dengan perjuangan untuk membebaskan negara mereka dari cengkaman Israel.

“Ketahuilah saudara-saudari bahawa bumi Palestin bukan hanya milik umat Islam Palestin malah milik umat Islam seluruh dunia, isu Palestin bukan hanya persoalan kami sahaja malah merangkumi umat Islam sejagat.

“Dengan sebab Negara Palestin adalah tempat kelahiran ramai nabi-nabi yang dikenali sebagai bumi Ambiyak, isu ini mesti mendapat kerjasama meluas dari seluruh umat Islam di mana sahaja mereka berada,” tegasnya lagi yang ucapannya diterjemahkan oleh Ustaz Redzwan Abu Bakar dari Kedah .

Tambahnya, hanya dengan kembali berpegang teguh kepada ajaran dan melaksanakan tuntutan Al-Quran yang jelas paling mampu berhadapan dengan musuh; itulah yang dilakukan di Palestin sehingga hari ini sehinggakan Israel dan Zionis sedunia tidak mampu menewaskan Hamas dan semangat rakyat Palestin amnya. IBH

91 comments:

Tontoya said...

Ya syeikh marwan,.ente jangan risau kami akan terus berdoa agar umat islam palestin akan mencapai kejayaan suatu hari nanti..hanya doa yang hanya boleh kami sumbangkan.dulu ada pejuangkan kami pergi berjuang di Afganistan,kerajaan kami menahan dibawah isa..sepatutnya negara negara Arab membantu membebaskan Palestin dari kekejaman israel..Tetapi mereka telah menjadi pak turut kepada Amerika dan Israel..
Anta berdoalah sama kepada kami disini agar Pas berjaya dalam perjuangannya menentang kekejaman umno..

Bahrin said...

sapa-sapa boleh bagitau apa beza antara umno dgn israel?

sakariya_akop said...

Saudara Bahrin,

Mana ada beza, sebenarnya mereka kembar seiras sama fahaman.

AZRI said...

yang beza hanya perkataan dan sebutan aje.....tapi perangai, sifat dan sikap sama aje, macam taik di kerat dua....sama-sama busuk hati.....

DongfangWuDi said...

bahrin, sakariya, azri,
otak kamu semua nih masih otak budak2 lagi...

satu hari nanti andainya dap dah berkuasa kat malaysia nih...barulah kamu semua tau siapa zionis yang sebenarnya...

sekarang bolehlah korang cakap banyak sebab kuasa masih ditangan orang melayu...

Bahrin said...

kat penang sapa ntah yg tadbir...awk tahu ke DongfangWuDi..hah..Dulu GERAKAN la DAP..air free ada gak terasa..dulu mana ada.Beza byk..otak hang belum baligh lagi.kesian

AZRI said...

kesian dongfangwudi......

otak ko masih jumud tentang erti pemerintahan......yang ada dalam kepala otak ko, hanya bn/umno aje yang layak memerintah dan orang lain tak pandai memerintah.......

begini lah andian yang pas terima bila mula-mula mentadbir kelantan....orang umno cakap mampu ke pas nak tadbir negeri.....sekarang ko lihat mampu ke umno nak merampas balik kelantan dari pas?

kalo begini la cara ko berfikir, maka rakyat semakin jelek kepada umno......ibarat orang kaya, tapi bila miskin, masih lagi menganggap diri masih lagi kaya......macam umno jugak....walaupun rakyat semakin menolak umno, tapi umno masih cakap umno mendapat sokongan daripada rakyat, sampai nak masuk prk penanti pun takut......

zali said...

wakil hamas gesa umat islam bersama umat islam yang lain...bersatu

tapi pas...mengesa ahlinya membenci umno.

selenger nya orang pas...
pas sudah lari dari ajaran islam!

Parpu Kari said...

DENGAN IZIN SAYA NAK MINTAK SEMUA PEMBACA BUDIMAN SUPAYA MEMBACA ARTIKEL INI DAN EDARKAN PADA SEMUA! SEJARAH TIDAK BOLEH DI PADAM!

http://parpukari.blogspot.com/2009/06/reid-commission-original-document.html

Parpu Kari said...

DENGAN IZIN SAYA NAK MINTAK SEMUA PEMBACA BUDIMAN SUPAYA MEMBACA ARTIKEL INI DAN EDARKAN PADA SEMUA! SEJARAH TIDAK BOLEH DI PADAM!

http://parpukari.blogspot.com/2009/06/reid-commission-original-document.html

Tontoya said...

zali said... wakil hamas gesa umat islam bersama umat islam yang lain...bersatu tapi pas...mengesa ahlinya membenci umno.selenger nya orang pas...pas sudah lari dari ajaran islam!
~~~~~~~~~~~~~~
hahahaha..pembelit le jali ni...Melayu tetap bersatu cuma parti takkan boleh disatukan..jauh bezanya pas dgn umno..Pas sudah lari dari ajaran islamkah kalau ianya menyeru jangan bersatu dengan parti umno yang menolak hukum islam??...mempersendakan agama,tidak menitikberatkan hal hal ugama dan tidak menunjukkan kepimpinan yang islamik..adakah pas mahu dilibatkan dengan perangai rasuah umno..Pas parti ulama,sanggupkah umno menerima cara pas..contohnya.,mahukah isteri pm dan menteri2 nanti menutup aurat..Pas tidak sanggup melihat kemungkaran didepan mata..kalau umno tidak boleh terima,ATAS DASAR APA UMNO NAK AJAK PAS BERSATU?..untuk mengekalkan kuasa bagi membolehkannya terus merintah dan terus menipu rakyat...Cukuplah sekali ditipu umno..Sekarang Pas dah kuat..dah diterima oleh segenap masyarakat...insyaallah nanti,PRU13 rakyat akan memilih Pas bagi menggantikan parti umno yang sudah berkarat...

miekabo said...

Allahu Akhbar!!!
Allahu Akhbar!!!
Allahu Akhbar!!!

fitflex said...

dulu aku sokong pas.sokong sbb nak buat islam.tp aku heran knapa lani bila bukak harakah dah x byk artikel2 nak buat islam.dulu pas xdak musuh dlm selimut(ust haron din ckap),tapi lani lain.dulu ust fadzil noor ckap taati pimpinan syarat kemenangan.tapi lani husam duk x puas hati kat presiden.dulu kata xperlu kpd jawatan,asal jgn ubah dasr.tapi lani tgk nizar duk pulun x abih2.sapa2 buleh jawab x knapa sidang dun kecoh2 baru ni raja muda ada bisik kpd nizar sbb dia mb.tp knapa si ngeh tu pun ada skali tepi nizar tu??kan nizar tu mb,bt apa ngeh pi dgr gak apa sultan bisik kpd nizar?sapa yg mb sebetulnya??sudah smp semua melayu bersatu.skarang india bersatu dgn hindraff,cina pkat2 nak bw chin peng.tapi melayu pakat2 duk lawan pejatuh satu sama lain.mmg pas yg terima ksan lpas kena tendaang dari umno dulu.tp sbg org melayu paatut kita tgk apa hasil bila melayu bergabung dalam waktu yg singkat tu.deb xkan ada kalu melayu x bersatu waktu tu.petronas pasti dpt kpd non bumi gak wktu tu kalau mlayu x brsatu.syarikat2 glc.semua hasil dari kita bersatu yg x sampai 10thn,tapi kesannya org melayu ttp dapat walau dah dkat 40 thn berlalu.kpd pnyokong pkr,tnggu lah waktunya akan samp pkr x ubah seperti gerakan.apa pun thaniah kpd tghh sbb nak taruskan rundingan dgn umno.ini penting utk survival melayu.xkan org pas nak marah tghh+ust nasha jmpa umno.yg dsai al-junburi pi meting utk lmpat parti semua sokong..buta perut punya pkr

Tontoya said...

Dasyat sungguh..macam macam taktik orang umno ni guna bagi mewajarkan Pas untuk bergabung dengan umno..menyamar jadi orang Pas dan bebas pun ada..nak mengaku ahli umno dah malu sebab dibenci rakyat..
Cam kat PRK manik urai nanti le jugak..diorang nak tidur dirumah orang kg dan tolong orang kampung menoreh getah..takkan nak tolong menoreh masa ada pilihanraya je..sanggup ke orang umno yg biasanya tido kat hotel 5 bintang masa berkempen ni dengan bau skrap..kalau nak tolong sangat,penaik le sikit harga getah tu..setakat nak tolong menoreh tu tak payah le,buat jahanam batang getah je...

Tontoya said...

Najib sendiri pun tak faham dengan konsep kerajaan perpaduan yang dicadangkan Presiden Pas..Mungkin tuan guru kita ada sebab tersendiri dan tidak boleh dibaca oleh sesetengah ahli ahlinya..Kat tv dan radio pun beri liputan meluas muktamar.Utusan pun dah jadi cam mirip harakah plak,dah hampir tiada keburukan ttg Pas ditulis oleh mereka..kalau ramai yang tak faham dan tak bersetuju,kerajaan Perpaduan ni tak akan berjaya dibentuk..baguslah.tidak ada faedahnya..

zali said...

ton to ya

tak perlu pas bergabung dengan umno dan tak harap pun pas bergabung dengan umno

kalau nak pun sekadar jadi parti komponen kecil dalam bn.

itu pun kalau komponen lain setuju.

kalau tak...

kempunan nak jadi menteri atau pm la ustaz-ustaz pas yang dah kemaruk nak pangkat tu.

kalau tak...

pas terus la jadi kuda yang dah di mandulkan oleh dap dan pkr.

kesian pas...parti yang hampir pupus.

Tontoya said...

Kenyataan spt zali tu pun dah cukup untuk ahli Pas berfikir,apa perlunya dibincangkan tentang kerajaan perpaduan dengan musuh(umno).Pas akan lebih selesa dan berjaya didalam Pakatan Rakyat..Pas hanya mengacah saja jali..nak tengok apa reaksi umno..Ingat pas ni tak boleh pikir ke?..dah nak pupus pun masih tak sedar diri lagi umno ni..

Creedence Clearwater Revival said...

yg nak bargabung dgn PAS ialah Umno, itupun apabila setelah kalah besar dlm PRU. Umno terkial2 mencari sekutu dlm keadaan Umno sdg nazak.

AsyMok_ambo said...

Firman ALLAH SWT di dalam AL-QURANUL KARIM

“ Mana Nikmat ALLAH SWT yang ingin di Dustakan.”

Tok Penggawa Rasul Ulul Azmi, Muhammad SAW menegaskan

Islam bukan untuk dibangga-bangga mahupun ditunjuk-tunjuk. Islam mesti diamalkan dari A ke Z.
Anadi ditanya, Islam cukup mudah. Islam adalah fitrah manusia. Islam merupakan ad-deen, yakni agama iaitu cara hidup manusiawi.
Surah Ali Imran ayat Cinta ALLAH SWT meng seal kan

“Hanya Islam cara hidup manusia.”

Sesungguhnya amat bangsat dan tidak berfaedah angan-angan dengan mengatakan aku Muslim, Islam sebaik-baik agama, AL-QURAN semulia-mulia kitab. Muhammad SAW setinggi-tinggi nabi dan pelbagai dakwaan puji melangit yang lain.
DENGAN KUASA ALLAH SWT
Tidak berfaedah bermegah-megah
IKHLAS LILLAHITAALA hanya yang berfaedah ialah ilmu dan amal soleh kerana
ALLAH SWT MAHA ADIL
ALLAH SWT MAHA AGUNG
ALLAH SWT MAHA BIJAKSANA

ATAS NAMA ALLAH SWT
Sudah tentu, Syukur tak terhingga ke hadrat ALLAH SWT
PEMILIK SEKALIAN ALAM

YANG MAHA BERKUASA
YANG MAHA PEMURAH
LAGI MAHA MENGETAHUI SEGALA-GALA.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Ayuh para Patriot Perajurit Pejuang Islam
Sematkan tekad bulatkan azam
Ummah kita sudah begitu teramat nazak.
Penangan kurang lebih 50 tahun Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH benar-benar membutakan hati budi nurani manusiawi.
Kita sudah berada pada tahap yang amat sangat kronik
Kritikal dan begitu membarah hari demi hari.
Hingga sekarang
Sudah sampai ke satu tahap
Kita tak boleh bercakap straight to the point.
Ummah kita yang dikasihi ini sudah tak paham.
Apa yang mereka tahu
Aku Islam sebab mak dan ayah aku Islam
Kita tidak langsung didedahkan
APA ERTI AKU SEORANG ISLAM !!!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Wahai para Patriot Perajurit Pejuang Islam
Ummah kita sudah sekian nazak!
Kita tiada pilihan
LAWAN TETAP LAWAN!

ALLAHUAKBAR.
ALLAHUAKBAR.
ALLAHUAKBAR.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Buat pengetahuan semua, 99.99 peratus penuntut IPTA dan IPTS sudah pun bersama arus Gelombang Islam.
So, khas buat kurang lebih 3.4 ataupun 3.5 juta insane yang terkeliru bersama Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH
Jom sertai PAS!
Jom sertai PAS!
Jom sertai PAS!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Sesungguhnya sari PERJUANGAN ISLAM dikawal rapi para Malaikat ALLAH SWT
Usah kita risau wahai Patriot!
Usah kita risau wahai Perajurit!
Usah kita risau wahai Pejuang Islam!
Betapa banyak pun musuh dalam selimut
Betapa banyak pun guntung dalam lipatan
Betapa banyak pun pengundi hantu
ALLAH SWT TELAH MENJAMIN KEMENANGAN ISLAM!
ISLAM PASTI MENANG!
TAK USAH RISAU MELAWAN ARUS!
USAHKAN JAWATAN, TAK PERLU JADI AHLI PUN TAKPE!
YANG PENTING, NAWAITU IKHLAS LILLAHITAALA MENEGAKKAN ISLAM TERCINTA DI MUKA BUMI ALLAH SWT
Sesungguhnya
Keterbukaan Ukhuwwah dan Berbeza Pandangan merupakan Anugerah Agung ALLAH SWT
Kerna…
TAUFIQ HIDAYAH HAK MILIK MUTLAQ ALLAH SWT
Berlapang dada itu RAHMAT ILAHI yang TERSEMBUNYI.
PEMIMPIN KAMIL PREROGATIF ALLAH SWT

Actually,
Musuh dalam selimut paling bangsat dan dahsyat dalam konteks PERJUANGAN ISLAM tempatan adalah insane yang mengaku ahli Parti Islam@PASforAll namun begitu tidak senang melihat keupayaan rakan seperjuangan.
Insan insane bangsat inilah yang seakan tidak boleh tengok TheStar @ TV9 berbaik sangka dengan teman-teman Gerakan Islam.
Ambo peringati diri ambo dan para sahabatt sekalian
RASULULLAH SAW tak marah pun seorang belum Islam lepas hajat di perkarangan masjid
Malah
Berasa hairan bila mana tahi yang biasanya dilempar kea rah baginda tidak dilakukan pada suatu hari.

DENGAN KUASA ALLAH SWT
APA SALAHNYA MEDIA-MEDIA CETAK DAN ELEKTRONIK YG KELIHATAN SEPERTI PRO-BN (sebenarnya mereka bukan pro-bn, Cuma terkeliru.)
DI SINI LAH PERANAN KITA PARA DA’IE FISABILILLAH
Kita swing TheStar!
Kita swing TV9!
Kita swing Utusan Malaysia!
Kita swing TV3 slow-slow!
RTM tak ape, kita uruskan after the Hijratun PutraJaya.

AsyMok_ambo said...

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Moreover,
Kita kesian pada puak-puak media ini,
Yang terbaru pasal Chin Peng, kita bukan bicara soal komunisme.
ALLAH SWT tak pandang pun kisah silam Umar al-Khattab after the Pengakuan Kalimah Tauhid.
Sedar atau tidak,
Umno-bn isme lebih busuk, jijik dan meloyakan daripada komunisme.
Hanya Islam cara hidup.
Buka AL-QURANUL KARIM Surah Ali Imran Ayat 19
Kalau tak silap ambo,
Sudah terang lagi bersulluh, ISLAM cara hidup.
ISLAM tak usah dibangga-bangga, ISLAM mesti diamalkan.
Usah dilupa Sejarah Perang Badar!
Kuantiti bukan perkara pokok sari Perjuangan ISLAM.
Juga jangan buat-buat tak ingat peranan puak penghasut yang hamper menseterukan Saidina Ali KWJ dan Saidatina Aisyah R.Anha.
Berbekalkan Ayat 82 Surah Yaa Sin
Mana mustahil sorang pemuda hebat berusia 21 tahun lulusan Sekolah St.John dipilih ALLAH SWT mengetuai Gerakan ISLAM sejagat.
Jadi, apa kita nak hairan kalaupun seorang graduan ekonomi Universiti Malaya secara simbolik mengepalai Gerakan ISLAM di Malaysia.
PEMIMPIN KAMIL PILIHAN MUTLAQ ALLAH SWT

AsyMok_ambo said...

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Wahai Para Otai-otai pucuk pimpinan
Sedarlah!
Majority Rakyat marhaen sudah bersama Gelombang marhaen Perjuangan ISLAM!
PutraJaya telah melutut menyerah bulat-bulat.
Pejabat-pejabat Perkhidmatan Awam dalam genggaman PASforALL!
Insan-insan ber mendaftar dengan Pertubuhan dongeng umn-bn LAKNATULLAH hanya tunggu masa!!!

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

Tak payah nak selindung-selindung dengan muqabalah ataupun kerajaan perpaduan lagi!
PERTUBUHAN DONGENG UMNO-BN LAKNATULLAH ADALAH SESAT DAN MENYESATKAN!
KURANG LEBIH 50 TAHUN JIWA ISLAM ORANG MELAYU DAN SEMANGAT MAJMUK CINA INDIA DAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA TELAH DITELANJANG BULAT-BULAT HATTA UMMAH KITA SEMAKIN BUSUK LOYA DAN MENJIJIKKAN!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
SAKI-BAKI KEANGKUHAN PERTUBUHAN DONGRNG UMNO-BN LAKNATULLAH WAJIB DILENYAPKAN
BAGI AMBO!!!
ANDAI NYAWA INI DIPERTARUH FISABILILLAH
SYUKUR TAK TERHINGGA KE HADRAT ALLAH SWT.
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Terpulang kepada kita.
Strategi mesti ummphh.
Tarik benang dalam tepung, benang biar dapat tepung jangan terabur.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
Kita umpamakan kita sebagai satu team bolasepak.
Kita namakan Marhaen FC
Formasi terkini 8 Jun 2009 kita guna 1-3-2-4
Kesebelasan utama
1. Goalkeeper: TokGuru Hadi
2. Lastman aka mastermind: Tuan Guru Nik Aziz
3. Bek tengah: Maulana Karpal Singh
4. Bek kiri: Master Kit Siang
5. Bek kanan: Otai Uthayakumar
6. Twin-midfielder: Sifu Anwar(Sabah&Sarawak) dan Panglima Husam(Semenanjung)
7. Twin-winger: Dr.Dzul(perisikan) dan Ir.Khalid(Special Branch)
8. Twin-striker: the Hustler Guan Eng dan the Lion Gobind Singh Deo.

Kebenaran dan Keadilan daripada ALLAH SWT.
WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR!
INSYA ALLAH.

Bah Lontok said...

Kesian lihat pencacai2 PAS ni, ada hati kunun nak perintah negara.

Awak semua jangan haraf perkara ini akan berlaku.

PAS kena sedar, sebenar nya orang melayu sendiri tidak sokong PAS. PAS cuma laku di Kelantan sahaja.

Di Kedah, kita tunggu PRU13 nanti, PAS akan balik asalnya. Sokongan melayu terhadap PAS cuma kerana pergolakan dalam UMNO semasa Tun AAB. Sekarang UMNO sudah mula pulih.

Kemenangan PAS 5.6 kerusi di Perak dan Selangor cuma dari pertolongan cina dan india sahaja.

Jadi nya cuba awak fikir, bagai mana PAS dikatakan boleh perintah negara.

Tontoya said...

Tak payah nak suruh orang pikir lah bah..kamu tu tak ada fikiran..kalo kau tak mabuk cuba pikir pulak bolehkah umno merintah negara kalau bersendirian tanpa rakan2 dari sabah dan sarawak..Cukup ke kerusi parlimen dia..kan kau pandai mengira bah..Pas akan boleh bersama sama merintah kalau bersama dengan pakatan rakyat..kalu dok dalam hutan mana nak tahu orang melayu ni dok sokong Pas dan dah bencikan umno..Jangan cakap kedah lah bah,negeri yang umno pegang sekarang ni pun belum tentu selamat..

fitflex said...

tgk malaysiakini
http://www.malaysiakini.com/news/106037

lg tgk malaysiakini
http://www.malaysiakini.com/news/106016

then bgtau le mcm mana pas nak buat islam.tu belum kira yg mat iraq ckap dah mula ada unsur2 rasuah dlm pas.

ayamgebu said...

Sekarang UMNO sudah mula pulih!!!
BAH LONTOK SAID.....
UMNO PULIH.....? PERLIS N TERENGGANU APA CITERRR..SELAGI ADA PUAK2 MENUNGGU UPAH UNTUK PASANG BENDERA UMNO JANGAN CAKAP PASAL PULIH!!!!

Bah Lontok said...

Setahu Bah yang tak berapa pandai ni, Di Sabah dan Sarawak satu sen pun PAS tak laku.

PAS cuma berharaf dengan pertolongan cina aje. PAS yang tidak di terima oleh melayu mana boleh dapat cukup sokongan untuk memerintah negara.

BN/UMNO akan tetap pertahankan pemerintahan negara walau pun dengan majoriti satu kerusi.

Sedar lah bangsa melayu, tujuan cina menyokong PAS se mata2 kerana cina tahu hanya pemimpin2 PAS yang bodoh dan gila kuasa sahaja yang boleh senang di permain kan.

Kita orang melayu yang sayangkan negara harus terus menyokong kerajaan BN/UMNO walau dengan apa cara juga pun.

anonymous said...

PAS pun sama juga macam Hamas, bergaduh sesama bangsa dan sama agama.

Sepatut nya Hamas dan Fatah bersatu menentang Isreal, ini mereka berhentaman sesama sendiri macam orang gila.

Bagus le PAS mencontohi sikap Hamas dan Fatah ni.

Tontoya said...

Bah Lontok said...Setahu Bah yang tak berapa pandai ni, Di Sabah dan Sarawak satu sen pun PAS tak laku.PAS cuma berharaf dengan pertolongan cina aje. PAS yang
tidak di terima oleh melayu mana boleh dapat cukup sokongan untuk memerintah negara.BN/UMNO akan tetap pertahankan pemerintahan negara
walau pun dengan majoriti satu kerusi.Sedar lah bangsa melayu, tujuan cina menyokong PAS se mata2 kerana cina tahu hanya pemimpin2 PAS yang bodoh dan
gila kuasa sahaja yang boleh senang di permain kan.Kita orang melayu yang sayangkan negara harus terus menyokong kerajaan BN/UMNO walau dengan apa cara juga pun.
~~~~~~~~~~~~~~
tengok malaun ni..sekejap mengaku orang melayu,sekejap mengaku orang asli,sekejap mengaku islam,sekejap mengaku kristian..sekejap jadi bah lontok,sekejap jadi tok gajah..mana satu ni..cakap cakap orang mabuk ni sapa le nak percaya..dia ingat cam meramal nombor ekor bolehle kelentong orang..he he

anonymous said...

Makin sehari semakin ramai orang melayu sudah sedar tindakan DAP menyokong PAS dan PKR.

Orang melayu yang sudah sedar ini akan meninggalkan perjuangan palsu PAS dan PKR.

Sekarang PAS tidak lagi berani melaungkan slogan 'negara Islam' nya.

Sebahagian dari pemimpin PAS yang sedar juga telah mula menyuarakan 'kerajaan perpaduan' dengan UMNO demi menyatu padukan bangsa melayu.

Malang nya pencacai2 PKR dan segelintir pemimpin dan penyokong PAS totok juga turut rentak PKR tidak mahu menyokong nya.

Jika PAS bersatu dalam kerajaan perpaduan, PKR akan hancur dan DAP akan terus lemah. Kuasa melayu memerintah akan terus kuat dan mantap.

Dengan ini kaum cina dan india tidak akan jadi lantang seperti yang berlaku pada hari ini.

anonymous said...

PAS berasa sangat kuat dan mula berlagak sombong setelah di'ampu' oleh DAP.

Sebenarnya sokongan orang melayu terhadap PAS sentiasa 'pasang surut'. Walaupun Kelantan dikatakan kubu kuat PAS, tetapi PAS pernah tewas dan pernah juga berkuasa dengan majoroti 1 kerusi sahaja.

Begitu juga Terengganu, PAS pernah berkuasa di Terengganu dalam 1 penggal sahaja. Perkara yang sama ini juga akan berlaku di Kedah. PAS akan tumbang di Kedah pada PRU13 nanti.

Kemenangan secumit oleh PAS di Perak dan Selangor se mata2 dengan bantuan DAP. Orang melayu di Perak dan Selangor memang tak 'seio' kat PAS.

Sebagai contoh, PAS kalah di DUN Sg Manik majoriti melayu, dan menang DUN Ckt Jong bukan majoriti melayu.

Sebenarnya jika diadakan PRU semula di Perak, dah tentu PAS akan terus lebur.

DAP akan meletak kan calun melayu DAP di kawasan majoriti cina dan 100% akan menang. Calun melayu DAP ini lah yang akan menjadi MB negeri Perak - PAS kalau menang satu atau dua kerusi nak kata ape? Mampus le kau PAS!

Tontoya said...

Hujah ko tu Anon lebih kurang sama le dengan yang umno tujukan kepada Pas pada tahun 1972 dulu atas nama penyatuan melayu..Pas yang menyangka umno berniat baik akhirnya terperangkap.Setelah umno kembali kuat,Pas ditendang keluar dari BN.Tinggallah Pas terkontang kontang keseorangan dan dicemuh rakyat hasil permainan umno.Pas terpaksa merangkak naik perlahan2 sehingga hampir kepuncak,mahukah Pas terjun kembali kelubang jerat yang sama.Umno hanya mahu melihat Pas bercakaran dgn rakan2 nya didalam PR.Bila sokongan orang cina dan india beralih kepada PR,mereka memainkan sentimen perkauman.Padahal mereka juga hendak mewujudkan satu malaysia.Kemana perginya ketuanan melayu yg dilaung laungkan selama ini?..sanggupkah umno nanti kehilangan kuasa,harta dan jawatan apabila berkongsi kuasa.Tentu tidak kan.Jadi dimana ikhlasnya umno ni?..Pas sudah cukup matang dan sudah arif tentang perangai umno..Apa yang disuarakan pimpinan pas itu bukan bermaksud Pas akan meninggalkan pakatan rakyat untuk bersama sama dgn umno.Jadi kalau Najib sendiri mengatakan dia tidak faham tentang konsep kerajaan perpaduan dah tentulah pencacai2 nya akan bertambah bangang..

Tontoya said...

Wei Anon..kalo umno tu dah kuat dan pas pula dah lemah kenapa di kuala terengganu Kawasan majoriti melayu Pas boleh menang besar.Dan di 4 PRK lagi semuanya umnobn kalah teruk..Kenapa takut nak hadapi pilihanraya kat Perak?Kenapa takut nak lawan di Penanti?kan umno dah kuat ko kata..Pasang surut kalah menang didalam pilihanraya tu mesti ada pada mana2 parti..tak perlulah mana mana pihak merasa megah dan sombong kerana pusingan roda tidak selalunya diatas.Tapi tak perlulah dimainkan perkauman kerana nabi ada berkata tidak akan aman sesebuah negara itu jika perjuangkan bangsa melainkan bersatu dengan islam..Kepimpinan islam yang adil akan disokong oleh semua bangsa..

zali said...

asy mok ambo kata :
Formasi terkini 8 Jun 2009 kita guna 1-3-2-4

haa sorang lagi mana?
dah tentu nik ajis yang tunggu depan gol...curik ayam.

GOMO said...

KERAJAAN PERPADUAN DEMI MENYELAMATKAN PAS DARI KES LIWAT ANWAR AL-JUBURI http://www.gomounited.com/2009/06/kerajaan-perpaduan-demi-menyuci-dosa.html

PAS PUN NAK SELAMAT JUGAK DARI BALA BESAR ANWAR AL-JUBURI NI BRO...

GOMO said...

PAS AKAN SELAMAT JIKA KELUAR DARI PAKATAN PEMBANGKANG.

DAP DAH SIAP SEDIA NAK KELUAR BERGABUNG DENGAN GERAKAN

PAS NAK BERGABUNG DENGAN SIAPA???
UMNO SAHAJA YANG MEMAHAMI PAS.

UMNO ITU ISLAM
PAS ITU MELAYU

KES LIWAT ANWAR AKAN MENGEGARKAN DUNIA DENGAN BUKTI YANG MANTAP

AL MAKLUM KES LIWAT NI MASIH FRESH...AIR MA*I PUN MASIH BARU...

FUYOOOO

PAKATAN AKAN HANCUR

Hamzali said...

Yah beda bedu, seronokkkkk baca komen ko orang, teringat aku kat Pak Man pengayuh beca kat kg aku dulu bertengkar pasal politik sebijik macam ko orang. Sampai sekarang ni aku jumpa dia masih kayuh beca. Selalunya bila aku balik kg naik beca Pak Man, Aku pulak yang kena kayuh sebab Pak Man dah tak larat. Tapi semangat politik huhh tak pernah pudar always up to date. Tapi kadang-kadang tersasul, almaklumlah dah tua. "Sampai kematilah aku kayuh beca ni Jal"

detectiveconan said...

tontoya,

puak sakai UMNO/BN ni mmg tak boleh terima kenyataan yang UMNO/BN semakin kurang sokongan dari orang melayu dan semakin pupus di hati orang melayu. kah..kah..kah

terima la kenyataan yang pas,pkr,dap atau lebih dikenali sabagai Pakatan Rakyat sekarang semakin kuat mendapat sokongan dari rakyat melayu,cina dan india. cuma orang asli je tak berubah sebab dok dalam hutan berkawan dengan babi-babi hutan. cuba tgk sendiri dan nilai la setiap kali ceramah/kempen antara UMNO/BN dengan Pas/PR parti mana yang mendapat jumlah kehadiran penyokong yang paling ramai?? penamaan calon pun jadi la.. PR 50k orang datang, BN brapa?? 5K je.. tenggelam la dengan penyokong pas/PR tu pun ada hati nak cakap besar.. piiiraaahh...
UMNO/BN kata DAP ni komunis.. ambik kesempatan keatas PAS dan PKR. Gerakan,MIC tak komunis ke??

GOMO kata KES LIWAT ANWAR AKAN MENGEGARKAN DUNIA DENGAN BUKTI YANG MANTAP..

aku nak tanya ada bukti yang kukuh ke yang anwar tu liwat si seful darai tu??? tahun 1999 kes liwat anwar digugurkan kerana tiada bukti kukuh, selepas anwar bangkit dlm politik dan menyatukan 3 pasti pembangkang yang sebelum ini berlainan fahaman iaitu PAS,PKR dan DAP menjadi Barisan Alternatif dan kini di kenali sebagai Pakatan Rakyat. selepas Pakatan Rayat semakin mendapat sokongan dari rakyat timbul pulak kes liwat anwar dengan saiful darai tu dengan tujuan memalukan dan menjatuhkan anwar. saiful membuat pemeriksaan jubornya di hospital pusrawi KL. tau kan kat mana?? aku orang utara pun tau hospital tu terletak kat mana.. dan doktor yang memeriksa saiful mengeluarkan laporan perubatan menyatakan bahawa saiful tidak diliwat dan tiada kesan benda tumpul masuk ke jubornya. kemudian doktor tersebut membuat kenyataan media bersumpah laporan tersebut adalah benar. kemudian kita tengok semasa sebutan kes di jalankan di mahkamah tinggi KL. setiap kali sebutan kes saiful tidak hadir hanya penguam yang dilantik oleh kerajaan BN saja yang hadir. kenapa saiful tidak hadir ke mahkamah?? sedangkan yang dibicarakan itu adalah kes dia dan dia perlu hadir untuk membuktikan kesahihan kes tersebut. pada pilihanraya permatang pauh tiba-tiba saja saiful angkat sumpah di masjid wilayah persekutuan, kenapa?? adakah bersumpah sahaja tanpa hadir di mahkamah boleh membuktikan saiful adalah benar?? bagitu juga najib bersumpah dia tidak kenal altantuya tapi gambar bersama altantuya ada dan dia tidak berani hadir ke mahkamah dan tidak berani melawan media asing yang banyak mengatakan najib adalah punca pembunuhan altantuya. adakah sekadar bersumpah najib dipihak yang benar??
kes liwat anwar sering ditangguhkan oleh mahkamah pada hal perbicaraan belum berjalan lagi. nampak mcm mahkamah ni ragu-ragu dengan bukti yang ada..

"Satu lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional"

lebai-mangkuk said...

Salah satu penceramah PAS yang Lebai sangat gemari ialah Mat Sabu. Mat Sabu ni pada pendangan Lebai ianya lebih hebat dari Sukarno bekas president Indonesia dulu. Salah satu dari ceramah nya yang Lebai masih ingat ialah berkenaan kebijaksanaan cina berpolitik.

Kata beliau, setiap kali diadakan PRU, orang melayu berpecah - ada yang sokong UMNO, ada yang sokong PAS, ada yang sokong PKR dan ada juga yang sokong DAP.

Orang cina pula, pada setiap kali PRU di adakan, cina bersatu. Bersatu dalam MCA atau Gerakan atau DAP. Dan ini lah masanya mereka menuntut apa saja yang mereka hendak. Setiap PRU mereka mendapat habuan besar dan orang melayu pula dapat rugi besar.

Dengan cara mereka buat ini, sedikit demi sedikit hak2 orang melayu telah terhakis.

DongfangWuDi said...

tontoya dan conan tu sebenarnya puak pkr...sbb tulah depa takut kalau pas join ngan umno...

pkr pasti bungkus...sbb kuda tunggangan lari...

dua ekor berok tu selindung atas nama pakatan...

hooi berok,

lu jangan memalukan pas...orang pas takkan buat komen guna bahasa kasar macam korang...

anakkancil said...

bAH LALOK...TU LA BANYAK MINUM AYAQ KETOM...SAPA KATA PAS KEDAH NAK MERUDOMM BILA MAI pr13...PIRAAHH...BANYAK SANGAT MABUK....BAGI KOMEN PUN KOMEN LALOK....

detectiveconan said...

DongfangWuDi said...

tontoya dan conan tu sebenarnya puak pkr...sbb tulah depa takut kalau pas join ngan umno...

pkr pasti bungkus...sbb kuda tunggangan lari...

dua ekor berok tu selindung atas nama pakatan...

hooi berok,

lu jangan memalukan pas...orang pas takkan buat komen guna bahasa kasar macam korang...
----------------

wahai barua UMNO/BN DongfangWuDi! hehehehe.. hang baca tak apa yang aku taip sepenuhnya?? ada ka aku taip bahasa kasar?? aku ni penyokong pas ka pkr ka hang apa peduli. kami dalam satu pakatan rakyat. cubit paha kiri paha kanan pun terasa, ringan sama dijinjing berat sama-sama dipikul. lain la dalam BN hanya UMNO je parti orang melayu.. yang lain cina dan india. gerakan,MCA = cina. MIC,PPP = india. melayu UMNO saja tu cakap besar.. pakatan 2 parti melayu iaitu PAS dan PKR. 1 cina DAP. india dia boleh join PKR dan DAP tak ada masalah. cakap siang pandang2 cakap mlm dengar-dengar setakat nak hentam, kutuk orang ikut suka hati sapa pun boleh.. komunis!
itu orang UMNO/BN suka melaga-lagakan orang. umno/bn lebih suka Parti lawan berpecah belah. UMNO/BN sakit hati jika parti lawan bersatu padu. one malaysia konon tu pun ciplak DAP punya slogan.. pooooraahh..... kucing kurap!

"satu lagi projek kerajaan Barisan Nasional"

cicitHJHASSANu said...

AMENO=NAJIB=ZIONIS=S'PORE=NETANYAHU=FATAH

SELAMA NI KEMENANGAN AMENO ADALAH KERANA SOKONGAN ORANG BUKAN MELAYU....
APA SAJA TUNTUTAN MEREKA TERMASUK MEMBINA KUIL SEHINGGA DITANAH HARAM
WALAUPUN PENDUDUK INDIA X SAMPAI
5%...
ORANG INDIA TEMPAT AKU PUN MENGELUH
DRPD BUAT KUIL BEBANYAK LEBIH BAIK BAGI ORANG MISKIN...AMENO TENGIN!!!
SELAMA INI ORG CINA DUK DI KG. BARU
BAYAR X BAYAR JE PAJAKAN,TP
SETELAH GERAN DITUKAR 999THN CUKAI MELAMBUNG TINGGI,SAPA YG UNTUNG?SELAMA INI PUN BERAPA KETURUNAN CINA DAH DUDUK DI KG. BARU..TAKDE PULAK AMENO NAK AMBIK TANAH TU..
CINA TU LAH YG AKAN DUK SAMPAI BILA-BILA,CUKAI X PAYAH BAYAR...AMENO BAGHAL!!!!
BARU-BARU NI AMENO LULUSKAN 12000 EKAR TANAH KT LENGGONG UTK TOKE2...TANAH KG BARU 3000 EKAR JER!!!DAN TIDAK BOLEH DIBUKA LAGI!!!
KG TERSUSUN UTK ORG MELAYU BOLEH LAGI DITEROKA SAMPAI KIAMAT,NAH SAPA YG UNTUNG???..AMENO BARUA!!!DIORANG AKAN KATA RUGI SEBAB TAK MASYUK POKET!!!
INSAFLAH WAHAI AMENO...
KEMBALI PADA ALQURAN & SUNNAH...
KALIAN TERLALU JAUH DGN ALLAH...
SANGGUPKAH KALIAN MELIHAT ANAK CUCU KALIAN NANTI BUTA ISLAM(BUKAN HAD HARI YE)..

fitflex said...

utk semua pkr tu nnti akan jd mcm gerakan.akan dikuasai oleh bukan islam.tunggu lah wktu nya akan tiba.time tu baru nak melompat melayu2 pkr.pas pun dah mula ada puak2 lps terpengaruh dgn anwar.hai kesian la org2 yg x abih2 kena tipu dgn anwar.dulu rasuah dlm umno start pada zaman anwar jd mntri kewangan la.guna duit rasuah perwakilan utk dia lawan tun ghafar baba.dia beli semua perwakilan.sbb tu dia terang2 umum dlm tv nak cabar tun ghafar jwtan timb presiden.skarang boleh tgk anak murid dia husam plak terang2 rebut jwtan timb presiden.konon nak jelaskan hala tuju pas.smpai sanggup guna tuan guru nik abd aziz(refer blog nik abduh) melaga-lagakan dgn tuan guru hj hadi awang.harap semua dah sedar dgn permainan anwar nie.tg hj hadi org lama dlm politik.beliau ikhlas berjuang utk islam.aku hrap sgt2 kerajaan perpaduan berhasil.ccukup la bgsa melayu diperkotak katik kan oleh pemimpin2 yg gila kuasa baik dari umno maupun pr....

GOMO said...

BLOGGER NETWORK PERAK MENYERANG KEPIMPINAN ULAMAK PAS http://www.gomounited.com/2009/06/blogger-network-perak-menyerang.html

detectiveconan said...

fitflex said...

utk semua pkr tu nnti akan jd mcm gerakan.akan dikuasai oleh bukan islam.tunggu lah wktu nya akan tiba.time tu baru nak melompat melayu2 pkr.pas pun dah mula ada puak2 lps terpengaruh dgn anwar.hai kesian la org2 yg x abih2 kena tipu dgn anwar.dulu rasuah dlm umno start pada zaman anwar jd mntri kewangan la.guna duit rasuah perwakilan utk dia lawan tun ghafar baba.dia beli semua perwakilan.sbb tu dia terang2 umum dlm tv nak cabar tun ghafar jwtan timb presiden.skarang boleh tgk anak murid dia husam plak terang2 rebut jwtan timb presiden.konon nak jelaskan hala tuju pas.smpai sanggup guna tuan guru nik abd aziz(refer blog nik abduh) melaga-lagakan dgn tuan guru hj hadi awang.harap semua dah sedar dgn permainan anwar nie.tg hj hadi org lama dlm politik.beliau ikhlas berjuang utk islam.aku hrap sgt2 kerajaan perpaduan berhasil.ccukup la bgsa melayu diperkotak katik kan oleh pemimpin2 yg gila kuasa baik dari umno maupun pr....
--------------------------

hang silap kot.. bukan anwar yang berebut kuasa dengan tun ghafar baba tapi mahathir maa.. kalau nak diikutkan pemilihan agung UMNO pada 25thn lepas tun ghafr baba yang akan jadi pengerusi umno dan PM. tapi mahathir main duit dan akhirnya dia menang dan jadi PM.
marah sungguh dengan anwar.. yang betul kerana anwar la Pakatan pembangkang bersatu, kerana anwar juga pakatan rakyat mendapat semakin ramai penyokong dan sokongan rakyat semakin kuat sehingga kini.sebab itu la orang UMNO/BN geram dan marah pada anwar. kerana dia la punca segala kebangkitan rakyat dan pakatan pembangkang. anwar merata dunia jemput dia menghadiri forum-forum keamanan dunia dan forum-forum ekonomi. BBC,CNN,FRANCE24,BLOOMBERG semua stesen tV dunia menjemput dia minta pandangan mengenai ekonomi. keamanan dunia, kalau kita tak tau bab ekonomi jangan dok sembang pandai la.. ekonomi rumahtangga pun kantoi ini kan pula nak sembang bab ekonomi negara. najib bila lagi nak di jemput oleh stesen tv ini?? nak pergi luar negara pun takut.

jaam said...

BINGAI PUNYA OTAK!

sakariya_akop said...

Salam,

Setuju dengan Tontoya,

Kelakar sungguh ameno ni, di Manik Urai puak-puak ameno nak motong getah! boleh ke? rosaklah pokok-pokok getah orang Manik Urai.

Setahu aku puak-puak ameno cuma pandai motong pokok tumbang aje.....

fitflex said...

ai detectiveconan.

hang silap kot.. bukan anwar yang berebut kuasa dengan tun ghafar baba tapi mahathir maa.. kalau nak diikutkan pemilihan agung UMNO pada 25thn lepas tun ghafr baba yang akan jadi pengerusi umno dan PM. tapi mahathir main duit dan akhirnya dia menang dan jadi PM.
---------------

hg betul ke?25thn lepas mahadir haramjadah tu dah jd pm.lps mahadir jd pm baru dia pujuk anwar masuk umno.mcm mana tun ghafar boleh nak pi berebut ngan dia plak?hg kena chek balik nie.jgn lupa juga bila anwar dah pgg mnteri kewangan,dia bela byk tokey2 judi.dia luluskan lesen judi kpd dato' nalla.aku penah sembang sndiri dgn nalla nie,dia pun akui mmg kawan baik dgn anwar lebih 30thn.anwar byk approve lesen sport toto kat nalla nie.matsabu sendiri kata anwar la paling kuat hentam pas masa dalam umno.selalu kata ulama2 pas nie kolot.masa anwar kena tendang dulu,matsabu jugak yg kata umno mmg mcm nie.dulu ayam 10ekor,ayam 3ekor.lani ayam 2,musang 3.tu anwar kena tendang.



---
yang betul kerana anwar la Pakatan pembangkang bersatu, kerana anwar juga pakatan rakyat mendapat semakin ramai penyokong dan sokongan rakyat semakin kuat sehingga kini

-----
nie lg 1 penipu.
anwaar tu jnji mcm2 kpd hindu cina.sbb tu semua hndu cina byk sokong dia.kalau x bergabung dgn pas,jgn haraap dpt sokongan melayu.betul x?tapi byk melayu x sedar lg mcm hg ni la.nasib aku dan sedar taktik anwar.



ni lg 1.

anwar merata dunia jemput dia menghadiri forum-forum keamanan dunia dan forum-forum ekonomi. BBC,CNN,FRANCE24,BLOOMBERG semua stesen tV dunia menjemput dia minta pandangan mengenai ekonomi. keamanan dunia, kalau kita tak tau bab ekonomi jangan dok sembang pandai la.. ekonomi rumahtangga pun kantoi ini kan pula nak sembang bab ekonomi negara. najib bila lagi nak di jemput oleh stesen tv ini?? nak pergi luar negara pun takut



betui ka anwar tu pandai ekonomi?setakat habaq hrga myk turun,ambik duit ptronas skit,topup sna skit,hg kata pandai ekonomi dah?
boleh hg habaq sat bila dia belajar ekonomi?dari zaman dia mckk dulu dia hanya amik berkaitan politik dan berkaitan sejarah aja.xkan tiba2 pandai ekonomi?tanya tgk otai2 forex ada x artikel pasal anwar burnkan duit negara 2bilion main forex?mcm mana hg boleh kata dia pandai ekonomi.


lg 1 bab dijemput forum2 semua nie tgk la yg panggil dia sapa.semua yahudi.tgk pemimpin yg ikhlas nak buat islam mcm ahmaddenejad.knapa bbc,cnn x panggil?sbb beliau nak buat islam.bukan mcm anawr yg liberal tu.yahudi xkan redha selagi umat islam x ikut agama lepa.tapi knapa lepa redha dgn anwar?kenapa lepa iktiraf anwar dlm 100 tokoh paling berpengaruh kalau betul2 anwar sokong islam?ini patut jd tndatanya kpd semua penyokong anwar.betul x?

wak-labu said...
This comment has been removed by the author.
wak-labu said...

Kedudukan kaum melayu/Islam makin sehari telah menjadi semakin lemah. Kelemahan kaum melayu/Islam ini disebabkan perpecahan fahaman politik nya. Satu masa dahulu, PAS pernah menuduh UMNO kafir kerana berkongsi kuasa memerintah dengan MCA dan MIC.

Hari ini PAS pula sudah berkongsi kuasa memerintah dengan DAP. Maka hari ini jelas lah ke dua2 parti ini kafir.

Adakah PAS yang sudah kafir ini masih lagi tidak boleh berkongsi kuasa memerintah dengan UMNO? Adakah UMNO itu lebih kafir dari DAP atau dari PAS?

detectiveconan said...

fitflex

hang ingat najib tu pandai sgt pasal ekonomi?? sejak dia jadi PM ekonomi negara jatuh lagi teruk. tak nampak ekonomi malaysia akn pulih.. ewah najib kata ekonomi malaysia akan pulih dalam sekelip mata.. pooorahhh.. sampai sekarang makin teruk ada la.. bini dia si penguin tu kaki perabis duit.. elok la orang UMNO semua kaki habis duit, kaki rasuah, kaki pompuan, perogol semua ada dalam umno complete la... timbalan PM pun laloq ja.. mcm baru kena ketom ja.. mcm ni pemimpin malaysia! rakyat tgk tak respek langsung lembik mcm hang juga la.. biasa la pemimpin umno kelentong mcm2 kat ahli umno. semua percaya.. ahli umno darah daging makan duit rasuah mcm tu bebal.. kata kat anwar perasuah la. awat pemimpin umno tu semua baik2 ka?? ank pemimpin umno semua mcm jembalang kaki mabuk, kaki pompuan. awat hang kenai rapat kat dengan anwar??? hang dengan ezam sama ja.. si ezam tu dok usung 6 tong undi tu tak habis2 dari tahun lepas..

PRU13 ni pakatan rakyat akan rampas parlimen dari B END. baru pandan muka umno. jangan dok cakap besar la.. DLM BN, UMNO JE PARTI ORANG MELAYU YANG LAIN 2 PARTI CINA, 2 PARTI INDIA LAIN2 ORANG UTAN PUNYA PARTI.

PR ORANG MELAYU ADA 2 PARTI PAS DAN PKR, CINA 1 PARTI DAP. INDIA DIA BOLEH PILIH MAU MASUK PKR ATAU DAP.

BOLEH BELAH LA BN KUCING KURAP.

detectiveconan said...

sejak2 suratkhabar buruk (mahathir) masuk balik UMNO ni semua kata dia orang guna pakai.. pada hal masa pak lah jadi pm dia la yang memainkan peranan untuk memecah belahkan ahli umno. sekarang dia disanjung.. otak tua dah mana boleh pakai dah.. zaman dia dah berlalu. dulu boleh la letak calon orang cacat pun boleh menang pilihnraya.. sekarang letak calon engineer pun belum tentu menang.. orang tua umur 80thn ni dah nyanyok tapi puak2 umno ni dok sanjung, pecaya kat dia. dia kelentong ahli umno percaya bulat2.. anak dia kat pada pemilihan pemuda umno tapi dapat jawatan timbalan menteri, si khairil tu menang pemuda tapi apa jawatan pun tak ada.. nampak sangat aumno ni tak boleh pakai, tidak bersikap adil kepada ahli-2nya. jenis pilih bulu gak la.. orang paklah diketepikan orang najib walaupun kalah diangkat beri jawatan penting.. umno dah tua dah 60thn pun.. cuma tunggu saat kematian umno saja.

"SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL"

fitflex said...

ai detective conan.
tolong tunjuk jap kat mana aku bgtau yg najib nie pandai ekonomi?aku cuma x setuju hg kata anwar pandai ekonomi sbb mmg dia x belajar ekonomi pun.lg 1 bab ekonomi teruk ni,dah satu dunia teruk.xkan hg nak salah kat najib plak?singapura kata ekonomi lepa drop lg banyak tahun nie sbb globar ekonomi drop.ada sapa pi salah pm singapura?mai lani hg bgtau sat negara mana yg ekonomi dia makin okey?tolong bukak minda skit.dah barua najib tu jd pm,msti dia kena cakap akan pulih.kalau dia duk ckap makin lingkup,msti rakyat2 semua jd kelam kabut.apa la hg nie.

yg umno jahat tu x payah cakap.mmg aku tau dah sbb aku pun ahli pas dulu.
yg aku marah sbb org duk sanjung anwar babi tu.

hg betui ka pr ada 2 parti melayu??
hg hg tunggu la pkr tu akan tukaq jd mcm gerakan lepas anwar mampuih nnti.


yg bab ezam tu cuba hg pikir tgk.dia sanggup susah payah kena penjara,lari pi luar negara kira berkorban abih2 time pkr nak naik 10thn lepas,then knapa time pkr dah hebat,mng byk parlimen,dia sndiri kalau setia dgn anwar msti dpt jwtan kanan dlm pkr,tapi dia boleh tinggal pkr dan terus-terusan hentam anwar??boleh hg terang sat?

tok_gajah said...

Kebijaksanaan cina berpolitik memberi kesan kebaikan dan keuntungan kepada mereka, sebalik nya telah memberi banyak keburukkan dan kerugian besar kepada kaum melayu/Islam.

Seperti kata2 Mat Sabu: "Setiap kali PRU diadakan, kaum cina bersatu, mereka menyokong satu parti sama ada MCA, Gerakan atau DAP."
Pada PRU12 yang lepas, mereka bersatu menyokong DAP. Mereka menjadi kuat jika berada dalam satu parti.

anakkancil said...

Kita patut berterimakasih pada saudara anwar kerana mencetuskan gelombang rakyat...kerana beliau juga la maka kini masyarakat Malaysia telah celik politik....
dgn pendedahan dari anwar juga maka kita dapat mengetahui kepincangan yg berlaku dlm pemerintahaan yg di takbirkan oleh BN.Sewaktu dlm BN tidak di nafikan saudara anwar juga ada melakukan kesilapan spt pepatah lama "bumi mana tak di timpa hujan"tapi utk mencari seorang pemimpin yg seberani saudara anwar saya kira dlm Msia nie hanya dia seorang saja yg ada.Mungkin hidayah telah sampai kepadanya utk memperbetulkan suasana tapi yg loratnya yang dah berumor 80 lebih masih tak nampak hidayah Allah...masih ligan duniawi lagi...haru..haru...pada wajah pun tak nampak pakaian sunnnah nabi...

Tontoya said...

Tok gajah kata Kebijaksanaan cina berpolitik mereka bersatu menyokong satu parti iaitu DAP,sebuah parti pembangkang dgn menolak BN..yang melayu tak bijaksana(bodoh)ni masih lagi tak mahu bersatu dibawah Pas dan menolak umnoBN..kalau semuanya bersatu dibawah Pas,bangsa melayu pun kuat,islam pun kuat..

GOMO said...

APA NI 3 HARI TAKDA BERITA???
GADUH SESAMA SENDIRI KA????

detectiveconan said...

fitflex ,
bro.. aku tak sebut hang kata najib pandai ekonomi.. bila aku kata mcm tu?? aku tanya hang awat ingat najib tu pandai ekonomi ka?? soalan la bukan kenyataan.. apa yang tu pun tak beza ka..?? semasa dia jd menteri kewangan dulu byk plan perancangan ekonomi dia buat. bila ekonomi down masa tu orang kata dia pinjam IMF. tapi dia telah jelaskan dia tidak buat keputusan pinjam IMF di parlimen hang boleh cari dlm youtube maa.. dulu dia dipecat kerana menghalang tun mahathir mengeluarkan duit KWSP untuk membantu syarikat anak tun mahathir dari muflis. KWSP tu duit rakyat mmg tak boleh digunakan sesuka hati. aku nak tanya hang yang hang benci sgt kat anwar napa?? hang tau sepenuhnya ka pasal anwar ni sampai beria-ia kutuk dan hina dia. kalau hang nak luahkan perasan benci hang tu kat anwar hang masuk blog dia direct terus kat dia. mai bising kat sini watpa. aku tau hang orang umno tapi buat-buat tak suka kat najib kononnya.. piraaah.. aku tak kata anwar ni perfect.. cuma dakwaan kata dia liwat la. tuduhan ni kita tau rekaan semata-mata. buat fitnah sampai memalukan dan menjatuhkan maruah orang itu dah lebih dan dia tak akan duduk diam dan terus mencari siapa dalang disebalik semua ini.

aku setuju kata anakkancil

"anakkancil said...

Kita patut berterimakasih pada saudara anwar kerana mencetuskan gelombang rakyat...kerana beliau juga la maka kini masyarakat Malaysia telah celik politik....
dgn pendedahan dari anwar juga maka kita dapat mengetahui kepincangan yg berlaku dlm pemerintahaan yg di takbirkan oleh BN.Sewaktu dlm BN tidak di nafikan saudara anwar juga ada melakukan kesilapan spt pepatah lama "bumi mana tak di timpa hujan"tapi utk mencari seorang pemimpin yg seberani saudara anwar saya kira dlm Msia nie hanya dia seorang saja yg ada.Mungkin hidayah telah sampai kepadanya utk memperbetulkan suasana tapi yg loratnya yang dah berumor 80 lebih masih tak nampak hidayah Allah...masih ligan duniawi lagi...haru..haru...pada wajah pun tak nampak pakaian sunnnah nabi..."


bro...
"yg bab ezam tu cuba hg pikir tgk.dia sanggup susah payah kena penjara,lari pi luar negara kira berkorban abih2 time pkr nak naik 10thn lepas,then knapa time pkr dah hebat,mng byk parlimen,dia sndiri kalau setia dgn anwar msti dpt jwtan kanan dlm pkr,tapi dia boleh tinggal pkr dan terus-terusan hentam anwar??boleh hg terang sat?"

aku kenal rapat dengan setiausaha PKR kedah. dan aku ada tanya kenapa ezam marah sangat dengan anwar. jawapan dia senang saja. ezam gila kuasa dan pangkat. ezam berebut nak jawatan timbalan presiden PKR. tetapi anwar tak bagi dia jawatan tersebut dan dia bg kepada orang yang lebih berkelayakan. kalau dia betul2 setia dengan anwar kenapa bila tak dapat apa yang dia hendak terus dia jadi pembelot hentam anwar dengan cerita yang bukan-bukan?? adakah perjuangan ezam dulu sehingga masuk penjara boleh dibayar dengan jawatan dalam PKR??? seseorang yang setia bro akan terus setia walaupun tak dapat sebarang jawatan dan apapun terjadi dia akan tetap setia.
ya saya penyokong anwar
ya saya penyokong pas
ya saya penyokong pkr
ya saya penyokong dap
saya juga menyokong semua pemimpin pakatan rakyat.
sebab semua parti ini didalam pakatan rakyat. semua parti ini perlu bersatu untuk melawan BN. sedar atau tidak segala kenyataan yang dikeluarkan oleh pembangkang walaupun benar tapi orang tetap kata salah dan jika BN yang mengeluarkan apa jua kenyataan walaupun salah tapi orang tetap kata itu benar. inilah cabaran yang perlu dihadapi oleh pakatan rakyat. dari menang hanya beberapa kerusi pada pilihanraya dahulu sehingga kini dapat mentadbir 5 buah negeri dan menafikan 2/3 mejoriti BN di parlimen ini merupakan perubahan yang baik. selain dari anwar pemimpin2 PR yang lain memainkan peranan dengan bijak sekali. jangan la menyamar sebagai penyokong pas ke atau Pakatan Rakyat bro.. bau saya dah tau dah. penyokong pakatan rakyat tidak akan mengutuk ketua pembangkang sendiri.anwar adalah ketua pembangkang diparlimen. so bro fitflex tolong jangan hipokrit ok.. jika teerkasar bahasa saya mohon maaf.

takbir!!!!

detectiveconan said...

anakkancil,
saya sokong kenyataan anda.. memang anwar pencetus gelombang kebangkitan rakyat sehingga Pakatan rakyat atau pembangkang mendapat sokongan yang padu dari rakyat. cara berhujah, berceramah memang membangkitkan semangat setiap orang yang mendengarnya. anwar juga berani bersuara menegur apa jua kesilapan yang dilakukan oleh PM dan kerajaan BN walaupun risikonya dia akan ditangkap dibawah isa. pemimpin mcmni la yang kita mahu berani bersuara kerana kepentingan rakyat. berani melawan jika fitnah yang ditaburkan keatas dirinya oleh sesiapa pun. bukan mcm pemimpin umno/bn takut bersuara kerana takut hilang jawatan, pangkat dan duit. berani di belakang sahaja bila ajak berdebat bagi mcm2 alasan untuk mengelak. kenapa semasa pendebatan mengenai isu minyak thn lepas dengan anwar, PM atau TPM tidak turun berdebat. sabri chik sbgai menteri penerangan terpaksa pikul tugas itu sehingga berbuih mulut nak mempertahankan kerajaan menaikkan harga minyak masa itu sedangkan diluar tugas dia berbuat demikian.
semakin hari semakin terbongkar kepincangan PM najib sekarang bersama TPM muhyidin.
UMNO-UMNO..

Naruto sensei said...

Siapa Rosmah Mansor...

Kesian Penyokong UMNO.. Presiden kamu sudah lama dibomoh Rosmah..
Nak tahu lebih lanjut sila ke..

http://sheikh-telukintan.blogspot.com
/2009/06/betulkah-kisah-
tentang-rosmah-dalam.html

Naruto sensei said...

Patutlah Najib tak marah bila Rosmah cium Shah Rukh Khan...
Rupanya Najib dah jadi dayus dibomohkan Rosmah...

Sila lah lawat....

http://sheikh-telukintan.blogspot.com
/2009/06/betulkah-kisah-
tentang-rosmah-dalam.html

Pejuang said...

detectiveconan said...

anakkancil,
saya sokong kenyataan anda.. memang anwar pencetus gelombang kebangkitan rakyat sehingga Pakatan rakyat atau pembangkang mendapat sokongan yang padu dari rakyat. cara berhujah, berceramah memang membangkitkan semangat setiap orang yang mendengarnya..............

Jangan risau, pada 1hb Julai, 2009 akan tiba tidak lama lagi.

Haraf DSAI jangan lupa temujanji dengan Tuan Hakim.

Pejuang said...

Kali ini si peliwat bersiri ini tidak akan terlepas dari tindakan undang2 yang maha adil di dunia ini.

ayamgebu said...

Kali ini si peliwat bersiri ini tidak akan terlepas dari tindakan undang2 yang maha adil di dunia ini.
PEJUANG SAID.....
YANG MAHA ADIL!!!!?????
GILERRRRRR....
GELI GELEMAN DIBUATNYER...
BADAN KEHAKIMAN PUN BOLEH DIJUAL BELI...ITUPUN DIKATANYER..MAHA ADIL!!!! MMMMMPPPHHHH....KECIAN KAT BADAN YANG MENAMPUNG OTAK YANG MACAM NIH!!!!

Pejuang said...

Maha adil kepada kerajaan yang memerintah le, bodoh!

Pejuang said...

Haraf kerajaan yang memerintah bersikap tegas. Pastikan pengacau negara di sumbatkan kedalam penjara se kurang2 nya 25 tahun.

fitflex said...

bro detectiveconan.
mmg hg bg soalan bukan kenyataan.tp hg terus bg contoh bila najib jaga ekonomi terus drop lg teruk.hg kata ekonomi malaysia x nampak akan pulih.hg sndiri dah jawab soalan hg tanya tu.

then hujah hg yg kata najib jd pm ekonomi terus teruk tu dah x boleh pakai dah la.betui x?
lg 1 bab imf nie,hg kena check big2boss dlm imf(mostly yahudi) tu semua kawan anwar.yg ckap kena pecat sbb x bg kuar duit kwsp tu anwar sndiri.kira nak tunjuk yg dia nie telus la konon.mcm tu pun hg buleh percaya?yg aku marah sgt kat anwar sbb dia sanggup gadai semua masa dpan melayu utk kepentingan diri nak jd pm.dia slalu menipu.kesian aku tgk org2 mcm hg kena tipu.tgk masa 19sept dulu.bukan iya2 kata geng2 dari sabah nak lompat.akan usul undi x caya kat pak lah sama sidang parlimen.tp cuba hg igt balik masa sidang parlimen 1st anwaar nie apa dia buat??hg igt x?dia bahas pasal ekonomi yg tah apa2 smp 5-6jam.hg igt x?then semua geng2 sabah yg konon nak lompat tu semua kuar dewan sbb x mau dgr anwar merepek2.nampak sgt geng2 sabah srwak nie lg benci dia.so mna bukti dia kata sabah srwak nak lompat??kan tipu tu.lg time prk pmtg pauh aku dgr sndiri dia kata nak umum rahsia pnting,tp cukup bahaya.dan dia akan umum mlm mengundi prk.tp cukup time dia x umum pun.then prk bukit gantang dia ckap benda sama gak.pun tipu lg.tapi tipu yg paling brilliant anwar buat ialah berpura2 nak lumpuh dulu.lakonan nie mmg pak2 aji pas byk tertipu.siap guna kerusi roda,kena racun.ada ka org duk dlm pnjara boleh lumpuh?then dktor pakar mana dia brubat smp begitu cergas lani?org mcm nie nak hg angkat jaga bangsa hg.??


lg satu kpd semua pendokong2 anwar,buka minda jap dgn soalan nie.
time 98 dulu anwar kena tuduh liwat.1 dunia x percaya termasuk aku.semua kata mastermind semua nie mahadir.anwar sndiri bersumpah dgn nama allah dia dianiaya.
ok baik.mai utk thun 08.tuduhan sama.sapa2 boleh bgtau mastermind utk latest nie sapa??
then ada ka dlm dunia nie yg kena fitnah dgn benda yg sama 2x???
dah 1 dunia xpercaya anwar buat,buat apa umno fitnah dia lg?atau mmg anwar buat utk kes kedua sbb dia dah x berani sumpah mcm kes yg pertama tu??aku duk mengacau dlm blog nie sbb xnak org melayu tertipu dgn anwar.dan aku xnak org marah dgn tuan guru hj hadi kalau2 pas kluar dari pr atau join kerajaan perpaduan.tu aja.

bab ezam lg 1.
aku pun igt mcm hg gak.dia gila jawatan.tp aku fikir2 balik,kalau dia gila jawatan baik dia stay dlm umno dr awal lg senang.jwatan dapat,pnjara pun x yah masuk.apa kwn hg setiausaha pkr kedah tu ada bukti ka?atau dia pun main dgr org ckap ja.jenis bekas2 umno(pkr) nie bukan buleh pakai sgt ckap lepa.betui x??mgkin anwar sndiri yg fitnah ezam nak jawatan lps ezam kuar pkr dan slalu duk hentam anwar.


---

detectiveconan


ya saya penyokong anwar
ya saya penyokong pas
ya saya penyokong pkr
ya saya penyokong dap
saya juga menyokong semua pemimpin pakatan rakyat.

nak ulas sket ayat2 hg nie.
kalau hg sokong semua pemimpin pktan rkyat,so hg sokong kapral singh jugak.kapral penah kata lgkah mayat dia dulu kalau nak buat negara islam.means lepas lgkah mayat kapral,then lgkah mayat hg plak le baru buleh buat nagara islam.betul kan??

then hg sokong dap.
cari dlm youtube persidangan dap tahun lepas apa guan eng,kit siang ckap?semua sepakat menolak negara islam.kapral jugak meminta anwar supaya memantau pas dari berbincang dgn umno.lg thun lepas gak atas bukit bendera 1 banner besar tulisan cina menghina org melayu,nak halau melayu dari malaysia tergantung lebih sebulan.dap kuat sbb apa?sbb org mcm hg pun pi sokong lepa.

hg sokong pas,nak tanya hg sokong pro ulama ka pro endorgan.kalau pro ulama,aku pun setuju.kalau endorgan,hg tunggu...

hg sokong anwar,x payah la bro..
dia nie penipu.aku kenal sgt dah mamat nie.abg dia tu pun mati sbb amik dadah.adik dia yg x pas spm pun dpt permit lori smp ratus2 bijik.ada sorang lg yg bukak stesyen minyak 3-4bijik.kat area umah aku plak tu...


sekadar memberi komen dan teguran.kalau boleh sapa tolong jawab semua yg aku tanya biar hilang semua persoalan..

fitflex said...

bro detectiveconan.
mmg hg bg soalan bukan kenyataan.tp hg terus bg contoh bila najib jaga ekonomi terus drop lg teruk.hg kata ekonomi malaysia x nampak akan pulih.hg sndiri dah jawab soalan hg tanya tu.

then hujah hg yg kata najib jd pm ekonomi terus teruk tu dah x boleh pakai dah la.betui x?
lg 1 bab imf nie,hg kena check big2boss dlm imf(mostly yahudi) tu semua kawan anwar.yg ckap kena pecat sbb x bg kuar duit kwsp tu anwar sndiri.kira nak tunjuk yg dia nie telus la konon.mcm tu pun hg buleh percaya?yg aku marah sgt kat anwar sbb dia sanggup gadai semua masa dpan melayu utk kepentingan diri nak jd pm.dia slalu menipu.kesian aku tgk org2 mcm hg kena tipu.tgk masa 19sept dulu.bukan iya2 kata geng2 dari sabah nak lompat.akan usul undi x caya kat pak lah sama sidang parlimen.tp cuba hg igt balik masa sidang parlimen 1st anwaar nie apa dia buat??hg igt x?dia bahas pasal ekonomi yg tah apa2 smp 5-6jam.hg igt x?then semua geng2 sabah yg konon nak lompat tu semua kuar dewan sbb x mau dgr anwar merepek2.nampak sgt geng2 sabah srwak nie lg benci dia.so mna bukti dia kata sabah srwak nak lompat??kan tipu tu.lg time prk pmtg pauh aku dgr sndiri dia kata nak umum rahsia pnting,tp cukup bahaya.dan dia akan umum mlm mengundi prk.tp cukup time dia x umum pun.then prk bukit gantang dia ckap benda sama gak.pun tipu lg.tapi tipu yg paling brilliant anwar buat ialah berpura2 nak lumpuh dulu.lakonan nie mmg pak2 aji pas byk tertipu.siap guna kerusi roda,kena racun.ada ka org duk dlm pnjara boleh lumpuh?then dktor pakar mana dia brubat smp begitu cergas lani?org mcm nie nak hg angkat jaga bangsa hg.??


lg satu kpd semua pendokong2 anwar,buka minda jap dgn soalan nie.
time 98 dulu anwar kena tuduh liwat.1 dunia x percaya termasuk aku.semua kata mastermind semua nie mahadir.anwar sndiri bersumpah dgn nama allah dia dianiaya.
ok baik.mai utk thun 08.tuduhan sama.sapa2 boleh bgtau mastermind utk latest nie sapa??
then ada ka dlm dunia nie yg kena fitnah dgn benda yg sama 2x???
dah 1 dunia xpercaya anwar buat,buat apa umno fitnah dia lg?atau mmg anwar buat utk kes kedua sbb dia dah x berani sumpah mcm kes yg pertama tu??aku duk mengacau dlm blog nie sbb xnak org melayu tertipu dgn anwar.dan aku xnak org marah dgn tuan guru hj hadi kalau2 pas kluar dari pr atau join kerajaan perpaduan.tu aja.

bab ezam lg 1.
aku pun igt mcm hg gak.dia gila jawatan.tp aku fikir2 balik,kalau dia gila jawatan baik dia stay dlm umno dr awal lg senang.jwatan dapat,pnjara pun x yah masuk.apa kwn hg setiausaha pkr kedah tu ada bukti ka?atau dia pun main dgr org ckap ja.jenis bekas2 umno(pkr) nie bukan buleh pakai sgt ckap lepa.betui x??mgkin anwar sndiri yg fitnah ezam nak jawatan lps ezam kuar pkr dan slalu duk hentam anwar.


---

detectiveconan


ya saya penyokong anwar
ya saya penyokong pas
ya saya penyokong pkr
ya saya penyokong dap
saya juga menyokong semua pemimpin pakatan rakyat.

nak ulas sket ayat2 hg nie.
kalau hg sokong semua pemimpin pktan rkyat,so hg sokong kapral singh jugak.kapral penah kata lgkah mayat dia dulu kalau nak buat negara islam.means lepas lgkah mayat kapral,then lgkah mayat hg plak le baru buleh buat nagara islam.betul kan??

then hg sokong dap.
cari dlm youtube persidangan dap tahun lepas apa guan eng,kit siang ckap?semua sepakat menolak negara islam.kapral jugak meminta anwar supaya memantau pas dari berbincang dgn umno.lg thun lepas gak atas bukit bendera 1 banner besar tulisan cina menghina org melayu,nak halau melayu dari malaysia tergantung lebih sebulan.dap kuat sbb apa?sbb org mcm hg pun pi sokong lepa.

hg sokong pas,nak tanya hg sokong pro ulama ka pro endorgan.kalau pro ulama,aku pun setuju.kalau endorgan,hg tunggu...

hg sokong anwar,x payah la bro..
dia nie penipu.aku kenal sgt dah mamat nie.abg dia tu pun mati sbb amik dadah.adik dia yg x pas spm pun dpt permit lori smp ratus2 bijik.ada sorang lg yg bukak stesyen minyak 3-4bijik.kat area umah aku plak tu...


sekadar memberi komen dan teguran.kalau boleh sapa tolong jawab semua yg aku tanya biar hilang semua persoalan..

Pejuang said...

Perkataan keramat 'KERAJAAN PERPADUAN' ini sebenarnya sangat2 mengembirakan orang melayu/Islam yang sedar bahawa negara kita ini sudah mula dikuasai oleh kaum kafir.

Sebenarnya orang melayu/Islam tidak pernah berpecah belah. Yang berpecah belah itu cuma fahaman politik nya sahaja. Walaupun ianya dilihat tidak menjejaskan perpaduan melayu/Islam, tetapi ianya sangat merugikan kaum melayu/Islam.

Pejuang said...

Buat komen panjang2, lebih panjang dari posting - siapa yang mau baca? Buang mase aje.

DongfangWuDi said...

gilo...

nih...komen paling pendek...
baca puas2...

detectiveconan said...

Pejuang said...

Kali ini si peliwat bersiri ini tidak akan terlepas dari tindakan undang2 yang maha adil di dunia ini.
--------------

hang ada cukup bukti ke nak dakwa DSAI meliwat saiful darai tu?? doktor pakar yang check dia dah keluarkan laporan perubatan hasil pemeriksaan keatas saiful tiada kesan dia diliwat atau ada benda tumpul masuk ke juboq dia. dan doktor tu dah buat pengesahan di media bahawa laporan perubatan tu adalah benar yang dikeluarkan oleh beliau. siap polis pergi jumpa dengan doktor tu minta ubah laporan tersebut apa cerita??? tu pun hang kata anwar mesti kena kali ni. aku tak heran kalau anwar kena sebab KERAJAAN BN memang mencari jalan untuk menyekat anwar dari terus bebas di luar. kerana semakin anwar bebas semakin banyak rahsia KERAJAAN BN akan terbongkar dan BN akan pupus dan kalah pada PRU akan datang, itu yang menakutkan KERAjaan BN. nak tahan ISA tak ada sebab. so wat kes liwat la. tahan dia brapa tahun lagi dan bg hukuman sebat. hakim semua dah dibeli. semua rakyat tau hal ini. tak percaya kita tgk bila anwar di tahan bukan kesalahan dia, rakyat akan memberontak. ini kenyataannya.

wahai puak UMNO jangan asyik menunding jari ke arah anwar saja. tgk sendiri la pemimpin anda. najib yang takut untuk membetulkan berita dari media-media asing tentang penglibatan najib dalam pembunuhan altantuya. sampai sekarang dia diam saja tidak berani untuk bersuara dengan media-media asing ni. najib pun tak berani pergi ke nagara-negara eropah kerana interpol sedang menanti kehadiran najib. jangan ingat 2 orang polis telah dijatuhkan hukuman kes ini selesai. siapa perancang utama pembunuhan altantuya dan kenapa altantuya dibunuh semua rakyat sudah tau. gunakan polis pulak untuk menangkap sesiapa yang menyebut altantuya dengan tujuan untuk menutup kes ini.

bagi aku najib memang tidak layak jadi PM. beli kapal selam pun second hand.. silap2 kapal selam tenggelam mcm kapal selam rusia yang tenggelam beberapa tahun lalu. jet sukhoi pun di beli dengan harga yang mahal tapi peralatan tidak complete, helikoter baru dibeli hanya tgk kepada kertaskerja sahaja utnuk mengantikan nuri. in pertahanan negara bukan benda main-main. saya berani kata kalau singapura serang malaysia dlm sehari je boleh dapat kat dia sebab singapura mempunyai peralatan ketenteraan yang lebih jauh canggih dari malaysia. kita semua tahu singapura dlm perancangan untuk merampas negara malaysia yang kita cintai ini. banyak kali ruang udara malaysia dicerobohi oleh singapura. tapi malaysia hanya memberi amaran sahaja.

Pejuang said...

DSAI akan tetap didapati bersalah kerana meliwat.
Keputusan yang sama terhadap kes MB Perak akan berlaku sekali lagi.

tok_gajah said...

KERAJAAN PERPADUAN

Kuasa politik Melayu/Islam semakin terhakis.

Hanya kuasa politik melayu/Islam sahaja yang boleh mempertahankan agama, bangsa dan negara.

Semua pemimpin Melayu/Islam harus sedar dan kembali kepangkal jalan.

Selamat kan kuasa politik Melayu/Islam sebelum terlambat.

detectiveconan said...

fitflex

aku sokong semua parti di dalam Pakatan RAkyat. tapi lebih pro kepada PAS la sebab aku adalah menghormati tuan guru nik aziz. memang betul kata hang tu DAP dulu pernah kata mcmtu langkah mayat dia dulu sebelum buat malaysia ini negara islam. tapi itu sebelum dap bergabung dengan pas dan pkr. bila dah bergabung semua pemimpin pakatan rakyat dah sepakat bersetuju yang membuat malaysia ini sebuah negara islam. lim guan eng sendiri mengikut cara pemerintah kalifah islam, pemimpin dap perak dah pandai baca ayat alquran walaupun sedikit. penang akan jadi hub makanan hal dunia.
pasal anwar, ya aku tetap sokong dia sebab dia pencetus kebangkitan semangat rakyat bawahan ni janganlah kerana nyamuk kelambu dibakar! jamal abdillah seorang penagih dadah tegar pun korang masih minat dan sokong sampai sekarang.

fitflex,

tak guna aku jelaskan smua perkara mengenai anwar. sebab hang bukan percaya apa yang aku sampaikan.. nak bukti kita p mahkamah la. aku tak marah kat hang fitflex, itu adad la orang UMNO takkan percaya apa yang pembangkang katakan walaupun ia benar. tapi orang umno sentiasa percaya apa yang pemimpin UMNO katakan walaupun ia salah.

aku nak tanya hang fitflex, apa yang hang rancang adakah semuanya berjalan seperti yang dirancang tanpa cacat cela?????

fitflex, untuk memeriksa seseorang tu diliwat perlukah seorang doktor pakar seperti pakar tulang, pakar jantung, pakar bedah hati, pakar bius. maksud aku doktor pakar liwat?? ramai ke rakyat malaysia ni diliwat??

mastermind kes liwat ni kita sedia maklum. baling batu sembunyi tangan, 98-08 mastermindnya adalah mahathir. orang suruhannya najib. paklah dia tak tahu apa dalam hal ni. adakah dengan bersumpah boleh selesai semua kes??? kalau mcmtu senang la penjara kosong, mahkamah tak ada kerja sebab hanya beersumpah dengan nama allah selesai kes dan dia dapati tak besalah. aku buat salah dan aku bersumpah dgn nama allah secara automatik aku didapati tidak bersalah. senang beb!

tentang saudara anwar buka stesen minyak 3-4 stesen kat rumah hang. itu biasa la.. kalau hang jd PM takkan hang nak kenyang sorang???
tepuk dada tanya diri sendiri.

pasal ezam, anwar kerap datang ke tempat aku ni dan berjumpa dengan setiausaha pkr kedah. hang tanya aku ada bukti ka yang ezam tu gila jawatan?? aku tanya hang balik hang ada bukti ka yang ezam tu keluar dari pkr bukan di sebabkan gila jawatan?? dalam pkr sendiri dah tau hal ezam ni. dok usung 6 tong undi merata tempat. mana dia 6 tong undi tu hang tau ka??? ezam kan sahabat karib hang.

hang tgk siaran parlimen melalui tv mana??? RTM?? semua orang tau nama ja siaran langsung tapi ditapis gak time pembangkang bahas, tanya soalan kepada KERAjaan sehingga tak terjawab ada ka di tunjuk?? hang tgk RTM pastu tgk dlm youtube semua ada. anwar hentam MP BN semua senyap tak terjawab hentaman anwar tu. najib pun kena terdiam dia. nak aku bg addres dia ka.. hang cari sendiri la takkan bengong sampai mcm tu, punya senang cari video2 dalam youtube tu.

detectiveconan said...

fitflex,

semasa anwar ditangkap dulu dia dipukul oelh rahim noor sehingga tulang belakang dia renggang dan menyebabkan sukar untuk dia berjalan. sampai 1 tahap dia terpaksa berkerusi roda. selepas membuat perbedahan di luar negara dia kembali pulih. gambar dia pun ada dlm youtube ketika dia didalam wad. kalau hang nak tgk parut bekas dia di bedah p jumpa dia selak baju dia sendiri.

bab orang cina nak halau orang melayu ni kes ni dah lama . GERAKAN sendiri semasa mentadbir penang dah byk orang melayu dihalau dari pulau tersebut tapi dengan cara senyap. harga tanah semakin mahal, rumah teres lebih mahal dari tanah besar. orang melayu kg diberi penempatan rumah pangsa yang sempit kerana tanah mereka diambil kononnya untuk dimajukan. akhir sekali orang melayu tidak ada pilihan terpaksa pindah ke sebarang tanah besar. takkan hang tak tau " SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL". hang pernah mai penang tak???

jangan dok main tuduh, main taip ja bang.. otak korang orang UMNO dah berkarat. spray dengan WD40 pun tak jd apa dah. ini la kerja UMNO/BN menyebarkan fitnah.

"SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL"

detectiveconan said...

fitflex,

aku nak tanya hang fitflex, apa yang hang rancang adakah semuanya berjalan seperti yang dirancang tanpa cacat cela????? kalau apa yang hang rancang semua menjadi.. hang memang hebat la. aku tabik spring kat hang...

kita manusia biasa mcm anwar juga. dia merancang tapi allah yang menentukan. mungkin belum masanya untuk mengambil alih kerajaan pada sept.08 lepas. tapi mungkin juga akan terjadi pada PRU13 nanti. wallahualam...

Naruto sensei said...

Perpaduan BN ketika hanya mereka lemah sahaja... Perkara pernah berlaku dulu dalam PRU ke 10 apabila majoriti orang Melayu menolak UMNO kerana kes Dato Seri Anwar Ibrahim...

Ingat tak lagi ketika itu Mahathir menjadi PM beriya mengajak PAS berunding....

Apabila mereka menang dalam PRU ke 12 dengan majoriti lebih 2/3 bukan sahaja agenda perpaduan dipadamkan.
malah mereka menindas pula PAS ketika itu dengan berbagai sekatan dam merampas tanah TOL di terengganu yang dianugerahkan oleh kerajaan negeri PAS yang memerintah Terengganu sebulum itu...

Jangan lupa selepas kekalahan BN pada PRU ke 10 mereka mengadakan persempadanan semula kawasan DUN dan Parlimen menambah beberapa kerusi yang dirasakan menjamin kemenangan BN sedangkan kawasan2 yang ditambah adalah kawasan bukan Melayu.

Lupa kah Melayu ketika itu UMNO sedikit pun tidak menambah kerusi Parlimen di Negeri2 Majoriti Melayu..? sedangkan kawasan bukan Melayu pula mendapat pertambahan kerusi Parlimen. Sebab itulah kita lihat benyak kerusi Parlimen dikuasai Bukan Melayu/Islam...

Sekarang bila Parlimen dikuasai bukan Melayu UMNO melalak kononnya menjaga ketuanan Melayu sedangkan hakikatnya UMNO yang mengurangkan kuasa Parlimen Orang Melayu dengan tidak menambah kerusi Parlimen semasa persempadanan dahulu...

UMNOlah sebenarnya Pengkhianat orang Melayu dari dulu sampailah sekarang...

anakkancil said...

Pejuang said...
Kali ini si peliwat bersiri ini tidak akan terlepas dari tindakan undang2 yang maha adil di dunia ini.

June 10, 2009 4:26 AM

piraahh..maha adil...balikmengucap lain la...sebesar zarah pun tak boleh nak bukti..yg tau ..usong tilam sana sini...woy malu lau ...seluroh dunia dok gelak kat sistem perundangan di malaysia...maha adil...makamah allah saje yg maha adil...tak yah guna ganil patail.....hakim coklat hacks...

anakkancil said...

hg sokong anwar,x payah la bro..
dia nie penipu.aku kenal sgt dah mamat nie.abg dia tu pun mati sbb amik dadah.adik dia yg x pas spm pun dpt permit lori smp ratus2 bijik.ada sorang lg yg bukak stesyen minyak 3-4bijik.kat area umah aku plak tu...

................................
itu biasa la bro bila dok dlm BN...kalau kau jadi pemimpin pun mesti semua keturunan hang dapat kontrak...tok sah dok cerita la...yg dok ikut najib n rosmah hulu hiliq pun bukan nak sokong sangat...semua nak kontrak...tapi bila anwar dah join dgn pr yg terdiri dari pas ,dap dia dah paham nak kontrak kena melalui tender terbuka...isi borang tender...

anakkancil said...

Sapa tau hakim coklat hacks ada kat mana...umi alfida pun raib (hilang)entah kemana....berapa banyak dia dapat .....sipool nie...mamat lembut nie....eee...satu malaya dah tau mamat nie hingga terbit buku siapa saipool...awat dia tak saman penerbit buku tu....yg dia dok kacau saudara anwar....motif nya menyekat gelombang rakyat......
pemimpin umno lain hanya tau main teloq PM...jaga jaga nanti rosmah kasi C4....

detectiveconan said...

bro naruto, anakkancil my pren..

saya setuju dengan anda. ala puak UMNO ni cerita la apapun benggap tetap benggap la.

dalam UMNO banyak scandal.. lihat sendiri la
http://kerajaanrakyat.com/?cat=454

detectiveconan said...

fitflex said...
hg sokong anwar,x payah la bro..
dia nie penipu.aku kenal sgt dah mamat nie.abg dia tu pun mati sbb amik dadah.adik dia yg x pas spm pun dpt permit lori smp ratus2 bijik.ada sorang lg yg bukak stesyen minyak 3-4bijik.kat area umah aku plak tu...
--------------------
ya aku tetap sokong dia sebab dia pencetus kebangkitan semangat rakyat bawahan ni.

janganlah kerana nyamuk kelambu dibakar! jamal abdillah seorang penagih dadah tegar pun korang masih minat dan sokong sampai sekarang.

kalau hang jadi TPM pun takkan hang nak kenyang sorang kot... itu tamak namanya... semua pemimpin UMNO mcm tu pa.. mahathir dia byk bela anak dia sampai sanggup ambik duit KWSP untuk mengelak dari syarikat anak dia muflis. tapi anwar tak benar semasa dia jadi menteri kewangan 98 dulu. dan hasilnya dia dipecat dan ditambah dengan pelbagai tuduhan bagi menjatuhkan maruah dia.

taip tak pakai otak. otak kat kepala lutut kot..

cheguBard said...

sila klik link tajuk dibawah untuk membaca kenyataan berkenaan

* Kewujudan kenyataan bersumpah kaitakn pegawai tertinggi PDRM dengan layanan istimewa kongsi gelap harus dipandang serius


* kerajaan negeri sembilan gagal pelihara sistem beradat dalam adat perpatih


* penjualan saham oleh MAINS holeding rugikan umat Islam NS


* selamatkan tanah adat di Rembau


dan banyak lagi termasuk pendedahan terbaru Pengarah BPR NS terima 'habuan' dari MB Negeri sembilan.

layari http://chegubard.blogspot.com

detectiveconan said...

fitflex said..
dah 1 dunia xpercaya anwar buat(liwat),buat apa umno fitnah dia lg?atau mmg anwar buat utk kes kedua sbb dia dah x berani sumpah mcm kes yg pertama tu??aku duk mengacau dlm blog nie sbb xnak org melayu tertipu dgn anwar.dan aku xnak org marah dgn tuan guru hj hadi kalau2 pas kluar dari pr atau join kerajaan perpaduan.tu aja.
------------
kenyataan yang bodoh dari fitflex. ada ka kita nak buat sendiri kes liwat kita sendiri kerana tak berani bersumpah??? maruah sendiri tergadai , liwat beb bukan rogol. apa faedah anwar reka sendiri kes liwat dia??? untuk apa???

kalau setakat bersumpah dengan nama allah terus dapati orang tu tidak bersalah, alangkah mudahnya. tak payah ada mahkamah. cth aku buat bunuh orang pastu aku bersumpah yang aku tidak bunuh terus secara autonya aku didapati tidak bersalah. mudah kan??

fitflex,

hang jangan dok risau la. pas takkan keluar dari PR untuk join kerajaan perpaduan. PAS dah terkena dah dulu dengan UMNO. bila UMNO menang besar dalam PRU 10 terus UMNO tendang PAS. pelanduk takkan kena jerat 2 kali bang. hang ni mabuk minum ketom kot.

taip punya panjang tapi apa isi pun tk ada, main hentam ja ikut suka hati. hang tu UMNO jgn la berpura-pura sokong pas. tak nak orang salahkan hj hadi konon kalau pas sertai kerajaan perpaduan.. piiiirraaaahhh!!!!!!

UMNO/BN memang pandai berpura-pura, bermuka-muka. itu UMNO/BN.

detectiveconan said...

fitflex said...
hg betui ka pr ada 2 parti melayu??
hg hg tunggu la pkr tu akan tukaq jd mcm gerakan lepas anwar mampuih nnti.
-------------------
memang betoi PR ada 2 parti orang melayu PAS dan PKR. cina ada 1 DAP. india dia boleh masuk mana-mana PKR atau DAP.

BN ada brapa parti orang melayu???
1 ja iaitu UMNO la. cina ada 2 parti iaitu GERAKAN dan MCA, india ada 2 parti MIC dan PPP.

dlm BN ada parti orang melayu lain ka selain UMNO????

detectiveconan said...

fitflex said...
sapa2 buleh jawab x knapa sidang dun kecoh2 baru ni raja muda ada bisik kpd nizar sbb dia mb.tp knapa si ngeh tu pun ada skali tepi nizar tu??kan nizar tu mb,bt apa ngeh pi dgr gak apa sultan bisik kpd nizar?sapa yg mb sebetulnya??sudah smp semua melayu bersatu.
-------------------
hang nak tau cerita lengkap mengenai kekecohan dun perak baru-baru. hang tgk sendiri dlm

http://www.tvpas.com

semua persoalan hang akan terjawab.

detectiveconan said...

fitflex,

mana satu pemimpin hang sokong ni semua hang kata haramjadah.
mahathir hang kata haramjadah,
anwar hang kata haramjadah, najib hang kata barua. hang nak sapa jadi PM??? semua haramjadah... cuma paklah ja hang tak kata apa.. hang orang paklah la mcm tu.

jangan hipokrit la fitflex.. sokong UMNO tu mengaku jela.. ni sat sokong PAS sat sokong UMNO.. hang spesis apa?? jangan minum air ketom byk sgt tu la melalut tak ketahuan.

detectiveconan said...

fitflex said...
sapa2 buleh jawab x knapa sidang dun kecoh2 baru ni raja muda ada bisik kpd nizar sbb dia mb.tp knapa si ngeh tu pun ada skali tepi nizar tu??kan nizar tu mb,bt apa ngeh pi dgr gak apa sultan bisik kpd nizar?sapa yg mb sebetulnya??sudah smp semua melayu bersatu.
---------------------
wei ni aku bg add hang tgk sendiri dan dgr sendiri apa yang berlaku di sidang dun perak.

bahagian 1.
http://www.youtube.com/watch?v=rItpk0GUuXk

bahagian 2.
http://www.youtube.com/watch?v=NBmBZt7FeFw

detectiveconan said...

fitflex said...

tapi tipu yg paling brilliant anwar buat ialah berpura2 nak lumpuh dulu.lakonan nie mmg pak2 aji pas byk tertipu.siap guna kerusi roda,kena racun.ada ka org duk dlm pnjara boleh lumpuh?then dktor pakar mana dia brubat smp begitu cergas lani?org mcm nie nak hg angkat jaga bangsa hg.??
------------
hang tgk sendiri ini interview semasa dia sakit dulu yang hang kata dia buat-buat sakit.

http://www.youtube.com/watch?v=WCIZo4FPAEI

detectiveconan said...

fitflex said...

aku penah sembang sndiri dgn nalla
nie,dia pun akui mmg kawan baik dgn anwar lebih 30thn.anwar byk approve lesen sport toto kat nalla nie.matsabu sendiri kata anwar la paling kuat hentam pas masa dalam umno.selalu kata ulama2 pas nie kolot.masa anwar kena tendang dulu,matsabu jugak yg kata umno mmg mcm nie.dulu ayam 10ekor,ayam 3ekor.lani ayam 2,musang 3.tu anwar kena tendang.
----------
hang kata hang pernah sembang sendiri dengan nalla karupan pasal anwar sendiri lulus lesen toto untuk nalla. awat tak p jumpa anwar sendiri dan dgr cerita dari dia pulak??? hang pun tak betoi dengar sebelah pihak ja pastu terus buat keputusan. nalla tipu hang kata anwar makan taik hang pun percaya..
suudahhh laa. jangan tegak benang yang basah fitflex.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...