Tuesday, June 16, 2009

Kerajaan perpaduan proganda media BN

KEPALA BATAS, 16 Jun: Isu kerajaan perpaduan telah menjadi satu perkara sensasi apabila media arus perdana pro-Umno mensensasikan isu tersebut secara melampaui batas.

Tindak tanduk mereka ini membuktikan bahawa Umno berada dalam keadaan tenat, lelah dan menagih simpati serta sokongan rakyat.

Demikian dinyatakan oleh Yang Dipertua PAS Kawasan Kepala Batas, Rosidi Hussain. Beliau yang juga seorang peguam berkata isu kerajaan perpaduan telah disensasikan kerana ia tidak mustahil bagi Barisan Nasional(BN) dan Umno untuk menggunakan ini bagi kepentingan survival politik mereka yang semakin hilang keyakinan rakyat terhadap mereka.

"Isu ini adalah satu isu yang kompleks. Ia perlu diseminarkan kepada kepimpinan dan ahli PAS secara menyeluruh bagi memberi penerangan khusus terutamanya kefahaman tentang kaedah sebenar kerajaan perpaduan yang telah disensasikan oleh BN dan Umno ini.

"Isu kerajaan perpaduan ini sebenarnya bukannya kerjasama Umno dan PAS. Presiden dan kepimpinan PAS ada menyatakan komitmen untuk memperkasakan Pakatan Rakyat dan tidak akan ada kerjasama dengan Umno.

"Oleh kerana itu kita jangan terbawa-bawa dengan budaya buruk Umno yang cuba mengambil kesempatan daripada isu ini dan sebaliknya cuba melaga-lagakan kepimpinan PAS serta merenggangkan hubungan yang sedia ada dalam Pakatan Rakyat."

Rosidi yang juga Penolong Setiausaha Persatuan Ulama Malaysia Pulau Pinang berkata, oleh kerana BN dan Umno sudah hilang keyakinan daripada rakyat maka usaha mereka untuk meraih kembali keyakinan tersebut akan dipropagandakan dengan mensensasikan isu sebegini bagi mempamerkan imej bersih bahawa BN dan Umno itu mahukan perpaduan walaupun sebaliknya ini adalah agenda politik yang telah mereka rencanakan.

"Apabila berlakunya pertelagahan antara kepimpinan PAS dan Pakatan Rakyat(PR) maka aspirasi utama mereka daripada BN dan Umno untuk melihat berlakunya perpecahan dan kerenggangan dikalangan PAS dan PR menjadi realiti maka tembakan mereka akan mengenai sasaran. Akhirnya mangsa yang rebah dan terbujur adalah PAS dan PR," katanya.

120 comments:

tok_gajah said...

Sebenarnya pemimpin2 PAS mengetahui bahawa perpecahan politik ini akan menghancurkan melayu/Islam. Kekuatan, perpaduan dan kehormatan melayu/Islam makin sehari semakin terhakis.

Sedangkan kaum kafir semakin bersatu dan bertambah kuat kedudukan nya. Hinggakan kaum kafir ini sudah berani mempertikai kan hak2 orang melayu/Islam.

Kaum kafir ini sentiasa menuntut hak2 persamaan dengan Bumiputera, sebelum berkuasa sudah menuntut, apabila berkuasa akan terus terlaksana. Jika kaum kafir ini sudah berkuasa bersama, tidak mustahil kaum melayu/Islam akhirnya akan terus terpinggir seperti melayu/Islam di Singapura.

abe MIE 'TERJAH' said...

lantik Nizar jadi Presiden PAS, tabak Nizar jadi ulama segera PAS...


http://pkrpasdap.blogspot.com

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

siapa yang perkenalkan kerajaan perpaduan? Presiden PAS ibarat kayu dalam PAS..mana orang nak respect dah....sian...

letak jawatan kasi kat Nizar lagi baik..

Naruto sensei said...

Kah kah kah

tak payah lah nak mainkan isu yang lapok tu tok gajah ooi.. dah berbuih anda bawa isu tersebut.. alih benda sama..

PAS sekarang kukuh kerana sokongan Melayu dan Bukan Islam malah bukan melayu juga ersatu dalam kelab Penyokong PAS ... itu yang UMNO jeles tu kah kah ..

Pasal apa UMNO sendiri pun tak mendapat sokongan lagi dari kaum bukan Melayu.. sebab tu mereka mengelupur mainkan Isu perpaduan ni.. Ingat tahun 2004 masa tu UMNo menang besar.. Cina dan India dalam DAP juga malah DAP menang besar juga tetapi takde pun UMNO bangkitkan Isu perpaduan ...

Pirah UMNO nak bersatu bila mereka hilang sokongan rakyat buat malulah carilah isu lain..

Yang mengajar orang kafir menjadi Biadap kepada Islam puak Kamu Sendiri...

Jika UMNO yang mengaku Islam memperlekehkan Islam bukankah membiarkan tindakan UMNO tersebut dicontohi orang bukan Islam..Lihatlah SIS sentiasa menghentam Islam...Bukankah SIS tu ahlinya anak2 dan Isteri menteri UMNO.. tindakan merekalah yang dijadikan contoh oleh bukan Islam..

itu pun tak reti ke Gajah.. badan sahaja besar tapi Otak terencat...

Naruto sensei said...

Baguslah PAS menerangkan makna kerajaan Perpaduan sekarang ini..
Jelaskan pendirian kita yang sebenarnya supaya Puak UMNO yang meroyan mainkan Isu tersebut supaya jangan berangan lagi..

Dalam situasi sekarang ini PAS haruslah bijak menangani Isu tersebut. UMNO seolah memainkan isu tersebut tanpa segan silu kerana mereka hendak menutup Isu besar yang sedang melanda mereka sendiri seperti Isu Perak dan Terengganu dan juga Isu Altantuya yang menghantui Najib sehingga kini yang lebih besar kesannya kepada Rakyat dan Negara kita..

Jangan terikut dengan mainan politik UMNO yang hanya tahu bersatu apabila kuasa mereka semakin terhakis..

Ingatlah bila mereka menang besar dalam PRU 10 tahun 2004, Isu perpaduan tidak timbul langsung. malah PAS tidak dipandang langsung dan sering ditindas pula.. sekarang apabila mereka kalah teruk dan semakin terhakis kuasa mereka baru nak bercakap pasal perpaduan melayu... ha ha ha

Kata orang UMNO, kerajaan perpaduan adalah gagasan besar yang memerlukan perbincangan teliti antara UMNO dan PAS, demi kepentingan rakyat, negara dan agama. Kata ahli politik PAS pula, kerajaan perpaduan akan menyelesaikan semua masalah negara, terutama sekali tentang perpaduan Melayu. Kedua-dua belah pihak sebenarnya berbohong dan mereka tahu mereka berbohong. Sekarang inilah huraiannya. Kerajaan perpaduan adalah satu “konsep” palsu jika dikaitkan dengan rakyat, negara dan agama; tetapi “konsep” itu boleh dipakai untuk menyerlahkan laku perangai buruk ahli-ahli politik.

Kerajaan perpaduan telah dilaksanakan zaman Tun Razak dan Mohd. Asri Muda antara UMNO dan PAS, tetapi gagal. Tidak ada sebarang kemajuan, malah UMNO melihat PAS berjaya menembusi kawasan mereka. Ini membuat UMNO marah, yang akhirnya PAS menerima padah untuk disingkirkan dari kerajaan campuran alias perpaduan itu zaman Hussein Onn. Jadi dari segi sejarah, kedua-dua belah pihak sudah pernah membentuk kerajaan perpaduan selepas UMNO kalah teruk dalam pilihan raya 1969. Oleh itu untuk ketua UMNO berkata kerajaan perpaduan adalah cadangan baru adalah satu pembohongan dan penyelewengan sejarah.

Adakah orang UMNO buta sejarah atau sengaja tidak mahu mengaku kebenaran sejarah? Dua perkara yang jadi pegangan UMNO ini menimbulkan huru-hara besar dalam politik, kerana kejahatan UMNO merampas kuasa di Perak seolah-olah tidak bererti lagi, kerana tindakan mereka dihalalkan melalui undang-undang yang mereka sendiri buat. Dalam konteks inilah kita harus melihat bagaimana PAS ditendang keluar dari pakatan dengan UMNO/BN kerana pada waktu itu UMNO merasakan mereka tidak perlukan PAS lagi.

Dasar UMNO pembelit malah baruah British dan perosak bangsa Melayu..

DongfangWuDi said...

melayu yang paling celaka ialah...melayu yang menyamar jadi jepun...

bahasa jepun sepatah haram pun tak tau...

hait...
hait...
hait...thuuui

Naruto sensei said...

PATUTLAH POLIS SAMSENG SEMACAM..
RUPANYA GENG DENGAN MAFIA..

AKUAN BERSUMPAH PEGAWAI POLIS TERHADAP KPN..!!! TAPI TIADA SATU PUN AKTA POLIS / MAHKAMAH / PERLEMBAGAAN YANG BOLEH SABITKAN MUSA HASSAN...??? KERANA

Merujuk kepada kewujudan akuan bersumpah dibawah :

* Akuan Bersumpah Sarjan Major Manimaran a/l Palaniappan (D/94894)
* Akuan Bersumpah ASP Mior Fahim Bin Ahmad (G/13237)
* Akuan Bersumpah Detektif Sarjan Raja Kumar (D/104700)
* Akuan Bersumpah Sarjan Mohd. Yasin Bin Malik (RF/89379)
* Akuan Bersumpah ASP Hong Kin Hock (G/10990)
* Akuan Bersumpah ASP Md. Yusof Bin Ahmad (G/10608)

jelas menunjukkan kewujudan 'layanan perlindungan istimewa' terhadap beberapa kelompok kongsi gelap yang dikaitkan dengan Ketua Polis Negara.

Hamlau punya KPN jahanam Malaysia..
patutlah jenayah menjadi2, kes2 bunuh banyak tak selesai malah ditutup kes rupanya geng dia jugak punya kerja...cilaka haram jadah

Nah tengok betapa samsengnya kerajaan dan KPN melindungi kepala penjenayah di Malaysia...Sila lawat
-->


http://wargamarhaen.blogspot.com/2009/06/akuan-bersumpah-pegawai-polis-terhadap.html


Orang UMNO jangan sampai anak bini korang yang kena nanti baru menyesal tak sudah.. pemimpin kamu mana tahu nak bendung jenayah malah depa sekongkol pula dengan penjenayah... jangan menyesal kemudian hari...

DongfangWuDi said...

lebih celaka lagi apabila melayu tu mengaku ada darah jepun...

hait...
hait...
hait...thuuui

Naruto sensei said...

melayu yang paling celaka ialah...melayu yang menyamar jadi cina kominis...

bahasa cina sepatah haram pun tak tau...

lan...
lan...
lan...cau lu... ha ha ha Kahak thui bebudak punya politik bangang..

Si Dewata celaka... cakap Jepun dengan kau pun tak guna bukan kau faham pun...bakka..!

Naruto sensei said...

DongfangWuDi

Lagi celaka haram jadah jika tak tahu main hentam sahaja .. dasar baruah taik British..

Bakka..! kesutma bakka..!

bukan kau faham kan barua.. kah kah kah ...

Naruto sensei said...

Kesian Melayu mengaku Cina tu..

Konon dah malu mengaku Melayu lah tu sebab dia Melayu UMNO yang dah kalah teruk mana nak mengaku.. so mengaku lah jadi cina kominis kahak thui...

Kesian ada hati nak hentam orang... keh keh bezalah melayu penyamar dengan keling satu je Melayu penyamar lebih pondan dari keling.. kah kah kah ..

GOMO said...

SALAM...
APA KAU MEREPEK NI???

PAS NAK BERSATU KERANA PAS SUDAH TAHU KESAN JIKA TERUS MENYOKONG ANWAR AL-JUBURI INI.

1 JULAI INI PERBICARAAN AKAN BERMULA. ITU PUN JIKA ANWAR TAK LARI DARI HADIR KE MAHKAMAH!!!!

PAS TIDAK MAHU TERLIBAT DALAM KES LIWAT ANWAR AL-JUBURI INI. PAS TAKUT TEMPIAS PERBICARAAN INI AKAN TERCALIT PADA MEREKA.

SEBAB ITU PAS INGIN KELUAR SEKARANG!!!

1 JU;LAI HARI KEBENARAN!!!

Naruto sensei said...

Apa kau merepek pulak 1 julai ye.. kah kah kah kalau bukti pun tak mahu bagi.. main sorok2 apahal bro.. kebenaran apa yang anda nak katakan.. Pirahh..

Berangan lah dengan kerajaan perpaduan anda tu...

Ingat I julai juga tembelang saiful akan terpecah juga.. kita lihat siapa yang kena nanti..
Jangan bila kalah hujah di Mahkamah, pinda pulak tuduhan macam 1998 dulu buat malulah kalau macam tu..

Nampak sangat konspirasi nak pekena Anwar makanya UMNO memang Parti Pemfitnah la .. sikong UMNO samalah sokong Fitnah kah kah kah..

Tapi untuk UMNO..akan berlaku sesuatu yang dahsyat nanti jika sekiranya apa yang berlaku pada 1998 berulang kembali... masa tu kita lihat pula siapa yang kena bro... ha ha ha.. jangan cabut keluar Negara awal2 dah lah Pemimpin UMNO... Nanti Ahli UMNO juga yang dapat susah... kesian mereka dah lah tertipu pemimpin pula cabut lari..

Tunggu...!

Naruto sensei said...

Setahu saya Anwar tak pernah lari bagi keterangan di Mahkamah ..

Yang lari setakat ini adalah ex-PM Mahathir dan PM Najib..

Sorang pasal kes Anwar 1998..
Sorang lagi pasal kes Altantuya sampai sekarang tak menjawab apa tuduhan pun.. kah kah kah kecut

Kalau berani buka balik kes 1998 dan panggil Mahathir jadi saksi pendakwa ada berani ke bro.. ha ha

Dan Najib pula silalah menjawab dakwaan dia dan Rosmah terbabit dalam pembunuhan Altantuya di Mahkamah ada berani ke...? So jangan kata orang merepek sedangkan kamu sendiri yang merepek disini.. Kesian ...

zali said...

NoButo Sensei...

ahli pas tak mungkin jadi ahli umno sebab kalau jadi ahli umno hilang la gelaran ustaz tu.

kalau masukpun cuma sekadar parti komponen kecil dalam bn...yang kalau tak adapun tak apa.

terus la jadi kuda tua bagi dap dan pkr!

Naruto sensei said...

Si Zalim ...

Mimpi UMNO akan hilang bila fajar menyingsing nanti... ha ha

Berangan lah kamu sampai tulang tangan kamu semakin mereput wahai pencacai UMNO yang muka tak tahu malu... kesian ...

zali said...

nobuto

16 sept boleh kencing la tapi kat courts sori ahh...

sabit kesalahan max 20 tahun penjara + sebatan.

harap-harap tv3 dapat buat siaran langsung khas masa sebatan dijalankan agar menjadi teladan kepada kaki buntut yang lain.

Naruto sensei said...

ooi Zalim

UMNO dah lama jadi Kuda MCA dan MIC sebab tu banyak tanah dan kepentingan Orang Melayu depa serahkan kepada kedua tuan UMNO tu.. keh keh adahati nak bersatu ..

Kalau PAS parti komponen pun kami tak mahu.. sebab UMNO sekarang mana kuat ... UMNO sekarang berlindung pada kuasa Kerajaan je.. kalau kamu pembangkang dah lama dah kamu ni pupus.. ha ha ha..

Tak kebulur nak bersatu dengan UMNO yang gila talak...

Naruto sensei said...

Alaahai si Zalim mengarut apa kalau Ex PM ko sendiri tak mahu di bicarakan jangan nak kabarlah erti kebenaran...

Nak siarkan.. apalah punya cadangan.. cetek akal.. kah kah .. Korang bukan ke tak sokong hudud sebab hudud je yang hukum penjenayah depan orang ramai..
keh keh keh dah Insaf ke nakkan hukum hudud... kesian

Wei jangan anda tengok kes Anwar je . 18 julai juga hari debaran buat Najib nak tahu tunggulah .. ha ha ha kita tengok siapakah yang meliwat Altantuya sebelum dia du bunuh he he...

Naruto sensei said...

Cuorts UMNO memang dah lama kencing dah..

Dengan tilam pun depa boleh bercakap .. kelakar lawak cipan..

Orang dalam Tanjung Rambutan pun tak segila UMNO lah... kesian..

Nizar fight kes berbulan2 datang Zambry dibantu pula hakim Si corret Linggam sehari je dapat keputusan .. memang rekod dunia lah...Tak sedar court Malaysia dikutuk serata dunia aparaaa..!

Naruto sensei said...

Kalau tahu nanti siapakah yang Meliwat Altantuya boleh lah hukum sebat dan harap TV3 pun siarkan seperti yang si Zali cadangkan tersebut..

Walaupun penjenayah tersebut PM atau bini PM sendiri ha ha ha...

Gajah Menta said...

asas kepada perpadu adalah keiklasan, tapi sejarah telah membuktikan UMNO tidak iklas, malahan sentiasa bersikap sikap seperti kucing - kata MB Kedah, apa tidaknya, tak kala susah mereka cari jalan untuk mendapatkan sokongan, dah dapat mereka cari jalan bagaimana nak buang rakan seperjuangan, kata pepatah seperti melepaskan anjing tersepit, untuk itu tak perlu PR merancang untuk berpadu dengan UMNO baiklah difikirkan bagaimana untuk kemenangan di PRU13 nanti.

AsyMok_ambo said...

Ayat 269 al-Baqarah merakamkan:
“ALLAH SWT beri hikmah kepada sesiapa yang dikehendaki-NYA. Dan barangsiapa yang telah diberi Hikmah, sesungguhnya dia telah diberi kebajikan yang banyak. Dan tak ada yang dapat mengambil pelajaran kecuali ulul-albab.”

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Sama-sama kita Rujuk AL-QURANUL KARIM.
AL-QURANUL KARIM perlembagaan mutlaq kita.
AL-QURANUL KARIM relevan sepanjang zaman.
All-time favourite.
Akhlak JunjunganBesar SAW adalah AL-QURANUL KARIM.
Beza insane berTaqwa dan tidak adalah Hanya Takutkan ALLAH SWT
Wahai para sahabat Patriot Perajurit Pejuang ISLAM
Keahlian dan Pilihan Raya bukanlah Pokok dalam Perjuangan ISLAM.
Niat mestilah IKHLAS LILLAHITAALA untuk menegakkan Kalimah Tauhid
ALLAH SWT PEMILIK SEKALIAN ALAM.
MUHAMMAD SAW PESURUH-NYA.
Itu asas tauhid.
Namanya Memurnikan akidah.
Bila akidah mantap, baru boleh berakhlak dgn akhlak mulia suri teladan AL-QURAN bergerak- RASULULLAH SAW.
Dengan akidah murni dan akhlak mulia then manusia akan menjadi insane yang beramal soleh dinamakan Meng Istiqamah kan syariat ataupun berterusan dalam amalan.
Akidah mantap-akhlak mulia- istiqamah syariat lantas manusia akan memberi Pinjaman Yang Baik Untuk ALLAH SWT- namanya PENGORBANAN HARTA.
Klimaks atau kemuncak kepada keempat-empat elemen berikut adalah PENGORBANAN DIRI.
PENGORBANAN DIRI inilah yang sering dikelirukan oleh kewujudan Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH.
Inilah idea sebenar Tuan Guru Hadi Awang.
Siapa tak kenal TokGuru penuh karisma ini.
TokGuru tahu hakikat sebenar seorang DAI’E FISABILILLAH.
Ini hujjah TokGuru.
TokGuru bukan nak gabung dengan Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH namun meng aplikasi konsep TAK KENAL MAKA TAK CINTA…
Ambo nak Tanya para sahabat sekalian,
Apa usaha kita untuk menarik insane-insan terkeliru yang tak pernah lekang berjemaah di masjid-masjid seluruh Negara untuk bersama Perjuangan ISLAM???
Tak kesiankah kita sebagai seorang DAI’E FISABILILLAH bila mana melihat mereka menjadi ahli Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH???
Inilah idea TokGuru Hadi.
Tuan Guru Nik Aziz tahu itu.
Tinggal lagi, kedua-dua sosok terbilang ini bukanlah insane biasa.
Mana mungkin insane seperti mereka dipatuk oleh ular yang sama pada tempat yang sama di lubang yang sama.
Kurang lebih hamper dua dekad Kerajaan ISLAM Kelantan ditunjangi Wali ALLAH SWT, apa yang Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH tidak lakukan untuk menhancur-robekkan ISLAM.
Di Israel, kita boleh terima bila mana Zionis Yahudi hancurkan Palestin sebab mereka terkeliru oleh Talmud/Tora.
Namun, bila mana di Malaysia, golongan yang mengaku ada Kalimah Tauhid berusaha sehabis-daya menjatuhkan ISLAM, merekalah Zionis sebenar.
Dulu, Tuan Sayyid al-Muntadhar, seorang Pakar Rujuk Syiah ditanya tentang Khalifah Umar, beliau membenar dan mengagumi Umar al-Khattab.
Ahlul Sunnah atau Ahlul Bait, kita adalah ISLAM.
Namun, tempoh hari, bila mana Yang dimuliakan insane terkeliru Awang Adek ditanya komen Ketidak beradaan kepemimpinan PASkelantan dalam KabinetPASforALLPusat, atas kejahilannya, Awang Adek menghentam usaha baik TuanGuru dan rakan-rakan.
Oleh itu, dengan berbekalkan hujjah kehancuran Firaun, Namrud dan juga kaum-kaum seperti kaum Nabi Nuh AS dan Nabi Lut AS, Puak Angkuh Pertubuhan dongeng umno-bn LAKNATULLAH wajib dihancurkan sehancur lumatnya.
ITU IDEA DAN HUJJAH PASforALL sebenarnya.
TokGuru Hadi tahu itu.
Tuan Nasarudin hanya cuba menarik benang dalam tepung.
Pakar taktikal, Panglima Husam begitu arif.
Cuma sekarang, kita bermain strategi.
Syukur, ALLAH SWT menghantar insane terbilang seperti TuanGuru NikAziz dan TokGuru Hadi.
Sudah tentu, kita amat mengalukan kemasukan semua insane terkeliru kurang lebih 3.5 atau 3.4juta tersebut ke PASforALL.
ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN.

Hanya Jauhari Mengenal Manikam.
Don’t judge a book by its cover.

Hijratun PutraJaya menggamit kita para DAI’E FISABILILLAH.
WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR! INSYA ALLAH.

Naruto sensei said...

UMNO mengatakan mereka pahlawan melayu tetapi merekalah yang sememangnya menjadi pengkhianat Melayu..

PTPTN tu asalnya Biasiswa bagusnya jasa kerajaan BN kamu tukarkan hak melayu tu kepada pinjaman ye bagus2..

sebab tu lah ramai anak muda Melayu yang jadi Muflis tak dapat bayar hutang sebab mereka sendiri menggangur...


Mana janji Manifesto BN selamat,Aman,Makmur..? satu pun tarak ,habuk saja...makin haru biru dengan jenayah dan semakin tak selamatnya Malaysia adalah..

BN sejak PRU 13 langsung tak tunaikan manifestonya menipu saja cuba jelaskan apa manifesto BN yang dah di tunaikan..? Habuk...!

Yang ada kenaikan tambang Bas, kenaikan harga minyak, kenaikan kadar Jenayah, peningkatan Indeks rasuah Negara ke tempat ke 40 negara dunia...

Apa yang berubah.. ekuiti 30% bumiputra dalam perkhidmatan kerajaan di hapuskan.. hak Melayu tu...

Kementerian Usahawan yang menjadi tempat usahawan Melayu bergantung memasarkan hasil pun di hapuskan ...itu pun hak Melayu tu...

Kesian lah Melayu selama ini tak sudah2 di tipu UMNO dan pencacai seperti anda... berjuang demi Melayu tapi pelahap harta Melayu sendiri..

DongfangWuDi said...

melayu yang paling celaka ialah...melayu yang menyamar jadi jepun...

bahasa jepun sepatah haram pun tak tau...

lebih celaka lagi apabila melayu tu mengaku ada darah jepun...

hait...
hait...
hait...thuuui

anonymous said...

Cerita sensasi di laman Jintayu

Naruto sensei said...

melayu yang lagi paling celaka dan laknat ialah...melayu yang menyamar jadi cina kominis...

bahasa cina sepatah haram pun tak tau...

lan...
lan...
lan...cau lu... ha ha ha Kahak thui bebudak punya politik bangang..

Si Dewata celaka... cakap Jepun dengan kau pun tak guna bukan kau faham pun...bakka..!

Kesian Melayu mengaku Cina tu..

Konon dah malu mengaku Melayu lah tu sebab dia Melayu UMNO yang dah kalah teruk mana nak mengaku.. so mengaku lah jadi cina kominis kahak thui...

Kesian ada hati nak hentam orang... keh keh bezalah melayu penyamar dengan keling satu je Melayu penyamar lebih pondan dari keling.. kah kah kah ..

Naruto sensei said...

DongfangWuDi dan anonymous

Bila masa korang ni sembahyang Maghrib ye...? time posting pun masa Magrib tu...

Is is is... cerita pasal Melayu Islam je lebih Time Magrib pun tak tau hormat... kesian..

Naruto sensei said...

Mana janji Manifesto BN selamat,Aman,Makmur..? satu pun tarak ,habuk saja...makin haru biru dengan jenayah dan semakin tak selamatnya Malaysia adalah..

BN sejak PRU 13 langsung tak tunaikan manifestonya menipu saja cuba jelaskan apa manifesto BN yang dah di tunaikan..? Habuk...!

Yang ada kenaikan tambang Bas, kenaikan harga minyak, kenaikan kadar Jenayah, peningkatan Indeks rasuah Negara ke tempat ke 40 negara dunia...

Apa yang berubah.. ekuiti 30% bumiputra dalam perkhidmatan kerajaan di hapuskan.. hak Melayu tu...

Kementerian Usahawan yang menjadi tempat usahawan Melayu bergantung memasarkan hasil pun di hapuskan ...itu pun hak Melayu tu...

Kesian lah Melayu selama ini tak sudah2 di tipu UMNO dan pencacai seperti anda... berjuang demi Melayu tapi pelahap harta Melayu sendiri..

Naruto sensei said...

anonymous

Kah kah kah Malunya dalam blog anda yang dungu tu pun 54% orang setuju PAS bersama dengan DAP ha ha ..

Nak buat undian konon last2 kena batang hidung sendiri ... kesian ..
Pelawak topeng buruk ni...

Naruto sensei said...

Tuesday, June 16, 2009
Benarkah Khairy campur tangan lepaskan Ketua Pemuda Umno cawangan ditangkap 'suspek' kes ragut...

Beberapa minggu lalu, Sendayan 'gempar' kecil apabila seorang yang dikenali sebagai Ketua Pemuda Umno Cawangan setempat saudara Sham Azmi Tajul telah ditahan oleh Polis kerana 'suspek' kes ragut.

Menurut sumber dia telah ditahan di rumahnya kerana menjadi suspek terlibat kes ragut. Selepas dia ditahan beberapa 'pemuka' Umno setempat cuba menggunakan perbagai cara untuk 'melepaskannya' namun gagal.

Namun esoknya lewat petang dia dibebaskan. Sehari selepas dibebaskan ketika ditemui di Sendayan oleh seorang penduduk Kampung dia dengan bangga bercerita bahawa YB. Khairy Jamaluddin telah campur tangan dan polis membebaskanya dengan campur tangan Khairy.

Betul kah itu ? Tapi itu lah cerita yang keluar dari mulutnya sendiri banyak kali di depan ramai orang.... apa kes pula ni Ketua Pemuda Umno ditangkap kes ragut ?? tapi semua disenyapkan tidak ada media boleh tulis....

Khairy (ahli parlimen Rembau) ada masa nak campur tangan kes seperti ini... namun kenapa dia tidak punya masa untuk campur tangan kes sebesar kes tanah adat di Rembau ?.... Khairy sibuk nak buat pusat aduan pemuda Umno dan wujud biro pembelaan pemuda...bagus tapi cuba bela dulu mereka yang memberi undi dan hantar saudara ke parlimen....


Dalam perkembangan berkaitan polis pula satu lagi kes kematian dalam tahanan. (sila klik sini untuk baca). Seperti biasa bila ada kematian polis akan kata kematian biasa dan tak ada unsur jenayah. (sila klik sini untuk baca pembohongan polis). Bukankah dalam kes Kugan polis yang sama juga kata tak ada apa cuma mati sebab asma tetapi selepas itu fakta bedah siasat mendedahkan Kugan dipukul hingga mati.

Persoalanya Polis berani bertindak apa pun kerana hubungan polis dan regim.... sama simpan salah masing masing..... contohnya dalam bab pendedahan isu layanan istimewa kongsi gelap yang ada hubungan dengan KPN masih terus disenyapkan. Sila klik sini untuk baca lanjut.
by cheguBard at 12:08:00 PM

Naruto sensei said...

Mana janji Manifesto BN selamat,Aman,Makmur..? satu pun tarak ,habuk saja...makin haru biru dengan jenayah dan semakin tak selamatnya Malaysia adalah..

BN sejak PRU 13 langsung tak tunaikan manifestonya menipu saja cuba jelaskan apa manifesto BN yang dah di tunaikan..? Habuk...!

Yang ada kenaikan tambang Bas, kenaikan harga minyak, peningkatan Indeks kadar Jenayah, peningkatan Indeks rasuah Negara ke tempat ke 40 negara dunia...

Apa yang berubah.. ekuiti 30% bumiputra dalam perkhidmatan kerajaan di hapuskan.. hak Melayu tu...

Kementerian Usahawan yang menjadi tempat usahawan Melayu bergantung memasarkan hasil pun di hapuskan ...itu pun hak Melayu tu...

Kesian lah Melayu selama ini tak sudah2 di tipu UMNO dan pencacai mereka... kononya berjuang demi bangsa Melayu tapi pelahap dan perompak harta Melayu sendiri..

Jelaskan apa Manifesto BN yang sudah terlaksana..? Mana dia janji2BN dalam PRU ke 13..? habuk pun elek.. podahhh!!

Pendatang Asing berlambak ni.. apa yang kerajaan buat ..? tahulah satu kepala AP pekerja asing untung sampai RM1000 patutlah tiada tindakan apa pun pada pekerja asing...sampai Negro pun dah berani besar kepala...dasar UMNO kejar untung saja...melingkup negara bagi pada UMNOBN lah kan.. ha ha ha..tu yang gila kuasa tu..

DongfangWuDi said...

melayu yang paling pukimak ialah...melayu yang menyamar jadi jepun...

bahasa jepun sepatah haram pun tak tau...

lebih pukimak lagi apabila melayu tu mengaku ada darah jepun...

hait...
hait...
hait...thuuui

AZRI said...

kesian pencacai umno ni masih menaruh harapan pada kerajaan perpaduan......nak wat cne, ini lah isu untuk lanjutkan talian hayat umno yang sedang nak karam di pukul lautan gelombang kebangkitan rakyat untuk menolak bn/umno ke lubang kubur.......

tengok la, apa yang berlaku nanti, bn/umno akan terkial-kail mencari penawar duka......pas tak akan berkerjasama dengan umno yang telah mengkhainati perjuangan orang melayu......

banyak hak orang orang melayu terhakis satu persatu dibawah pemerintahan umno.......kesian melayuumno jadi lesu layu buat selamanya......

Awey Kelate said...

Hj Hadi dan pemimpin PAS sepatut nya dengar nasihat Tok Guru Nik Aziz dari awal lagi. sekarang UMNO/BN dah menggunakan segala persoalan yang ditimbulkan oleh Hj Hadi dan rakan-rakan sepemikiran dengannya. Bagaimana pulak nak hilangkannya kemelut yang dibawa Hj Hadi, Ustaz Nasharudin dan lain-lain?
Segelintir profesional dah mula tawar hati dengan Hj Hadi atas sikap membelakangi nasihat Tok Guru Nik Aziz dan Pakatan Rakyat lain. Apatah lagi profesional digelar ulama mee celup.

AZRI said...

pada hakikatnya kerajaan perpaduan tidak akan wujud......cuma najib cuba melakar sejarah yang sama seperti bapa nya tun razak......

pada masa tun razak sudah wujud kerjaan perpaduan antara umno dengan pas semasa di bawah dato asri muda...setelah umno mendapat kuasa, maka pas di tendang keluar......

sejarah ini tidak akan pas lupa buat selama-lamanya........pisang tidak akan berbuah dua kali...

wansalman said...

Siasat misteri pembuangan 14 KP
Abdul Rahim Sabri | Jun 16, 09 5:25pm
Pemuda PAS mendesak siasatan segera dijalankan berhubung penemuan 14 keping kad pengenalan lama di tempat pembuangan sampah di Tampoi seperti telah diadukan kepada polis 8 Jun lalu.

"Saya merasakan isu ini adalah isu besar. Bukan persoalan parti politik, PAS atau Umno atau sebagainya tetapi kita ingin membayangkan sekiranyanya kad pengenalan ini dikeluar dengan sewenang-wenangnya daripada Jabatan Pendaftaran, maka kebimbangan kita akan berlakulah isu keselamatan yang sangat besar kepada negara kita,” kata Ketua Pemuda PAS Johor, Khairul Faizi Ahmad Kamil.

umno old identity card found at garbage dump in tampoi 160609 02"(Ini) kerana kad pengenalan yang menjadi dokumen penting kemungkinan boleh dijual kepada sesiapapun termasuk kepada pendatang asing yang mungkin memberi kesan negatif kepada negara kita."

Beliau menambah, laporan polis itu dibuat exco Pemuda PAS Johor, Za'aba Ibrahim di balai polis Skudai dua hari selepas kad pengenalan itu ditemui.

Pemuda PAS mempertikaikan bagaimana kad pengenalan tersebut boleh berada di tempat pembuangan sampah sedangkan tiada kesan dokumen tersebut telah dilupuskan.

"Saya difahamkan kad pengenalan tersebut perlu dipotong atau ditunjukkan bukti bahawa ia dilupuskan," kata Khairul Faizi, yang dilantik penolong setiausaha Dewan Pemuda PAS hari ini, dalam sidang media di ibu pejabat PAS di Kuala Lumpur.

"Tetapi keaadaan kad pengenalan ini sangat cantik keadaannya, tidak ada ciri-ciri ia dilupuskan."

Selain mengedarkan salinan laporan polis Za'aba, beliau turut melampirkan salinan fotokopi gambar-gambar tempat kad pengenalan itu ditemui.

Menurut polis tersebut, selain kad-kad pengenalan, turut ditemui sekeping lesen memandu yang tamat tempoh, sekeping kad pegawai mesyuarat pegawai Jabatan Perkhidmatan Haiwan, sekeping kad kursus jentera pilihanraya Umno dan lima keping kad perwakilan parti tersebut.

Khairul Faizi berkata, sekiranya tiada tindakan susulan, Pemuda PAS akan mengambil tindakan selanjutnya termasuk membawa perkara ini ke sidang Parlimen.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

NI SEMUA KEJE UMNO BANGSAT NI.

wansalman said...

Tiada perpaduan @ pakatan dengan Umno musibat ni sebab mereka sangat jahat.Biar kan Umno ni mampos perlahan2.Lain lah kalau Pas tak minat nak memerintah Malaysia.Joint venture dengan UMno sama dengan mengukuhkan Umno yang hampir pupus ni.

fitflex said...

kerajaan perpaduan nie idea tuan guru hj hadi.tp xpaham knapa juak2 bodoh pr duk salahkan umno.patutkah tgna samakan org yg sokong UG nie sbg boneka umno?nik aziz kata tghh = boneka UMNO???
nie msti kerja org2 kanan nik aziz duk pelaga2 dua org nie.mcm dlm blog nik abduh...
apapun thniah dgn apa yg diucapkan oleh ust nasharudin dlm berita td.
ikhlas dari org yg syg islam & melayu.

Naruto sensei said...

DongfangWuDi

Kesian melayu macam kamu nih anak takde didikan ibu bapak.. sebab tu lah bahasa kamu memang kasar... kah kah kah malulah UMNO punya blogers seperti kamu yang tak tahu adab berhujah sebab mak dan bapak kamu memang tak reti mendidik kamu dengan baik...

UMNO cawangan mana yang ajar kamu bahasa cantik tu ... ha ha ha ...

Pelawak UMNO yang dah kalah berhujah hanya tahu mencarut sahaja dalam ni... Ilmu tarak langsung.. otak bebal malah sikap kebudakkan.. kesian buat malu mak bapak kamu saja komen bodoh kamu ni...

melayu yang lagi paling celaka dan laknat ialah...melayu yang menyamar jadi cina kominis...

bahasa cina sepatah haram pun tak tau...

lan...
lan...
lan...cau lu... ha ha ha Kahak thui bebudak punya politik bangang..

Si Dewata celaka... cakap Jepun dengan kau pun tak guna bukan kau faham pun...bakka..!

Kesian Melayu mengaku Cina tu..

Konon dah malu mengaku Melayu lah tu sebab dia Melayu UMNO yang dah kalah teruk mana nak mengaku.. so mengaku lah jadi cina kominis kahak thui...

Kesian ada hati nak hentam orang... keh keh bezalah melayu penyamar dengan keling satu je Melayu penyamar lebih pondan dari keling.. kah kah kah ..

Tak payah lah kamu nak berlakon lagi kami kenal siapa kamu tu...Ubah la nama banyak mana pun kalau dah pemikiran nya serupa dah tentulah orang yang sama...

Manusia DongfangWuDi otak kotor sebut benda yang mak dan adik beradik perempuan dia punya..keh keh keh memalukan diri sendiri lah lu cina sesat...

Bakka! nitkutsu hirotakegatsu Bakka! Kamu mesti tak faham kan cina sesat pasal kamu melayu laknat penyamar...!

Naruto sensei said...

DongfangWuDi

Saya ada darah Jepun pun kamu nak jeles kenapa...? ha ha ha Nampak sangatlah perangai budak mentah kamu ni cina sesat...kesian modal tarak ...meh lah sini saya tunjukkan bukti... nanti kamu meroyan lagi ...

Jangan takut saya hanya nak belanja kamu minum saja and buktikan tulisan saya .. ha ha ..

Naruto sensei said...

fitflex

ketinggalan Zaman lagi lah kamu ni.. Tuan Guru Haji Hadi dah katakan kerajaan Perpaduan tu hanya relevan di Zaman Pak Lah sahaja... tak kan tak tahu kot..?

Ust Nasha tu biasalah kami PAS tak mainlah nak cakap kurang sopan depan Media seperti UMNO cakap..

Lagipun UMNO yang sekarang Nampak beria2 benar nakkan Isu ni.. bukan PAS.. UMNO tak sedar lagi umpan PAS dah masuk jarum nantikanlah apa yang berlaku seterusnya.. ha ha

Jangan UMNO mati terkejut dah la nanti.. ha ha ha...

Ha dah tahu ke pasal tanah yang Zambry nak bagi ke cina MCA tu... apa punya Melayu lah kamu ni sibuk sangat pasal PAS ... yang UMNO punya hal di Perak pun tak tahu ke..pergi lah siasat tunggu apa lagi..?

Bila PAs bagi tanah pada cina susah Melayu UMNO melalak , bila UMNO sendiri bagi tanah kat Cina Melayu UMNO diam menikus saja .. dasar hipokrit...

Tontoya said...

Woi dongfang bodoh,kau pegi sunat dulu..kulop ko ni.Kah kah kah meroyan beranganle amno nak harapkan Pas bersatu dgn umno..Pas takkan terpedaya lagi helah umno untuk menipu Pas.Umno hanya nak melihat perpecahan didalam PR saja...Pas dah berjaya membina ikatan yg kuat didalam Pakatan Rakyat.

Naruto sensei said...

Tontoya Sahabat ku

Salam ...Apakhabar..?
semoga rahmat Allah bersama saudara...

Biasalah puak UMNO ni pandai mencarut je depa tu.. he he..

Ilmu kureng..itu lah kalau sokong benda haram macam tulah bebal nya akal mereka...

Tontoya said...

Memang helah kerajaan perpaduan ni hanya mainan propaganda media umno.Mereka cuba nak tutup kelemahan dan keburukan didalam BN tu sendiri.Sebab tu lah sengaja diperbesar2 kan.Mengapa tidak disahut seruan itu kalau umno betul betul ikhlas.Sebaliknya mereka melaga lagakan kepimpinan didalam Pas dan antara Parti Pakatan Rakyat agar berkonflik.Persefahaman didalam Pas tetap utuh walaupun ada sedikit perbezaan pendapat.Mereka akan kembali bertaut dengan lebih kukuh kerana matlamatnya adalah memperjuangkan agama Allah swt..

Tontoya said...

Wassalam my fren naruto..Baik..tapi aku sibuk skit..Kih kih ..biasale diorang ni,hanya nak menyerang peribadi orang saja..isu kerajaan perpaduan ni sepatutnya dah habis,Pimpinan dah kata berhenti bercakap mengenai isu ini dan tumpukan kearah prk dun manek urai dan seterusnya kearah kejayaan pada pru13 nanti bersama pakatan rakyat..insyaalah

masjid tinggi said...

Tontoya dan Noreta Sensei,

YB Syed Hamid Albar dan Syed Alhabshi kata depa nak juga kerajaan perpaduan dalam hujjah malam ni.

Itu lah kenyataan yang mengelirukan rakyat dan orang orang bandar terutama orang orang kampong.

Bila dah tak dapat tempat dihati rakyat baru nak cerita pasal perpaduan Islam, lah perpaduan Melayu lah.

Masa menang besar depa lupa Pas, malah di pijak pijak nya Pas sampai tak bernyawa.

Walau macam mana pun orang orang kampong dan orang orang bandar semuanya tahu wakil wakil rakyat UMNO / BN tak turun padang pun.

Cuma dekat pilihan raya ja pi jumpak orang kampong, noreh getah lah, tanam padi lah, tidor kat rumah orang kampong lah. Orang orang bandar dan kampong gelak je terutama anak anak muda melihat gelagat orang orang politik UMNO / BN.

Mereka bertanya dah pencen main golf ke depa ni. Nak tau banyak cerita lagi rajin rajin lah risik kat kelab kelab golf dilembah kelang ni siapa main dengan sapa dan siapa partner denga sapa.

Depa ingat putting tu sama dengan noreh getah ka......

Lu Fikir Lah Sendiri

helthman said...

Untuk orang umno silalah tengok video ni serta ambillah pengajaran.. daripadanya
Semoga korang dapat hidayah drpd ALLAH SWT

http://tvceramahanda.blogspot.com/2009/06/ustaz-azhar-idrus-undi-bn-dapat-saham.html

zali said...

Yang Dipertua PAS Kawasan Kepala Batas, Rosidi Hussain : 'Akhirnya mangsa yang rebah dan terbujur adalah PAS dan PR'

ustaz ni pun dapat membayangkan betapa pendeknya nyawa pas sekarang...

perlukan talian hayat?

wansalman said...

Pas & Pkr jangan layan panggilan Umno untuk berbinchang,itu hanya lah laungan2 syaitan yang akan menyesatkan.Teruskan misi & visi Pakatan.Biar Umno ni mampos.

AsyMok_ambo said...

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Surah al-Isra’ ayat 81 menukilkan:
“Bila mana datang kebenaran, lenyaplah kebatilan Dan sesungguhnya yang batil itu pasti akan lenyap.”
Ramai sahabat bertanya ambo,
Apa hikmah dan rasional di sebalik Ketidak beradaan pimpinan PASkelantan dalam Kabinet PASforALL Pusat.
Common sense.
Rasionalnya cukup mudah.
Satu al-Asbab sebelum PASforALL mentadbir bumi bertuah Malaysia.
ALLAH SWT MAHA BIJAKSANA.
Andai kata tempoh hari
Panglima Husam, Pahlawan Nik Ammar dan rakan-rakan menyapu simbolik kepemimpinan PASforALL Pusat
Rakyat Majmuk Malaysia akan melihat PASforALL milik oghe Kelate.
Itu akan menjejaskan Hijratun PutraJaya.
Sosok terbilang seperti Husam dan Nik Ammar tak perlu jawatan, pangkat dan harta.
Bagi mereka, nyawa pun akan diserahkan Demi Tegakkan Kalimah Tauhid.
PERANCANGAN ALLAH SWT SEBAIK-BAIK PERANCANGAN.
Macam juga kalau ada Mat Sabu di Plentong atau Mahfuz di Taman Dahlia,
Takkanlah semua Patriot Pejuang Perajurit ISLAM nak berkumpul di sana.
SIAPA PULAK NAK JAGA TAMAN KEMAS, TAMAN SURIA Dan BANDAR BARU UDA???
Itulah namanya Perancangan Strategik FISABILILLAH.
Macam juga ketidak menangan Gelombang ISLAM di Lebanon yg diketuai Hizbullah.
ADA HIKMAH TERSEMBUNYI.
Lebanon belum sekuat Iran.
Masa akan menentukan.
Sudah tentu juga, Syukur tak Terhingga ke hadrat-NYA dek simbolik kemenangan insane zuhud, Ahmedinejad.
Kita juga kesian dek kejahilan insane keliru Mustapa Mohamed yg mengatakan Pimpinan PASforALL menggesa pertumpahan darah.
Tak apa, ALLAH SWT bersama kita.
Wahai Rakyat Malaysia…
Sememangnya Para Patriot Perajurit Pejuang ISLAM
Wajib mempertahankan Manek Urai.
Sehingga ke titisan darah terakhir.
Itu simbolik, kecantikan Bahasa Melayu.
Tak apa, kita maafkan Tok Pa.

KALAU TAKUT DILAMBUNG OMBAK.USAH BERUMAH DI TEPI PANTAI.
ANDAI KAIL PANJANG SEJENGKAL, LAUTAN DALAM USAH DIDUGA.
WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR! INSYA ALLAH.

kucingmengganas said...

test

anakmami said...

Salam Semua,
Dalam POLITIK apa-apa boleh terjadi, kawan jadi lawan & lawan jadi kawan. Jadi watpe laa kome semua kutuk mengutuk antara satu sama lain buat dosa kering aje. Dalam POLITIK tengok macam Gusti WWE aje……. Tunggu aje PRU13 bioq rakyat yang buat keputusan sapa yang memerintah………………….. BN or PR?

anakmami said...

Salam Semua,
Dalam POLITIK apa-apa boleh terjadi, kawan jadi lawan & lawan jadi kawan. Jadi watpe laa kome semua kutuk mengutuk antara satu sama lain buat dosa kering aje. Dalam POLITIK tengok macam Gusti WWE aje……. Tunggu aje PRU13 bioq rakyat yang buat keputusan sapa yang memerintah………………….. BN or PR?

LensaPR said...

ini satu makhluk yang tak ikut perkembangan parti. Hadi kau memang kemaruk dengan UG pun tak tau

uncle nano said...

KENYATAAN MUSTAFA ALI - PAS

Tambah beliau, PAS juga mungkin mempunyai pandangan berbeza dengan PKR dan DAP mengenai beberapa isu.

"Dalam Pakatan Rakyat pun kita ada perbezaan pendapat, contohnya isu untuk bawa balik bekas ketua Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng... PKR dan DAP setuju tapi PAS tak setuju.


NI LAR BAHAYANYA SIFAT YANG ADA PADA PEMIMPIN PAS,MEREKA TIDAK SEDAR APA YANG MEREKA KATAKAN.CUBA SAUDARA BACA KENYATAAN DIATAS.

HANCUR MALAYSIA SEKIRANYA PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH..PAS AKAN JADI PAK TURUT KADUK.PAS TIADA MAJORITI,APA YANG BOLEH MEREKA LAKUKAN.MAMPOS...

NYAH PAKATAN RAKYAT..

sirat al-mustaqim said...

salam...buat penyokong umno,tinggalkanlah parti mu yg da usang tu..ibarat 'sarung meninggalkan keris'...fikirkanlah

ape - ape je...lah said...

Usahlah cuba memperbodohkan para penyokong PR, yg terhegeh-hegeh nak kan UG tu ialah TGHA dan NASA, apa nak disorok kan lagi .....
Jangan salahkan org jika kita jatuh lubang oleh kerana kita yg tak memandang ke tanah sebaliknya kita mendongak kelangit.....

ayamgebu said...

Tambah beliau, PAS juga mungkin mempunyai pandangan berbeza dengan PKR dan DAP mengenai beberapa isu.
.....AKU SUKA AYAT NIH!!!!!
X MACAM AYAT PAK TURUT DENGAN SI ANGGUK YANG KERJANYER MEROMPAK!!!!!!...

ayamgebu said...

HANCUR MALAYSIA SEKIRANYA PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH..PAS AKAN JADI PAK TURUT KADUK.PAS TIADA MAJORITI,APA YANG BOLEH MEREKA LAKUKAN.MAMPOS...
uncle nano said...
bagi aku ini ayat orng yang bertuhankan manusia berlandaskan otak!!!!!! Hanya guna deria rasa yang dipinjamkan tuhan untuk membuat andaian....

Awey Kelate said...

AlhamdulilLah...sebab jelas kini bahawa idea kerajaan perpaduan ini hanya salah satu talian nyawa Najib yang kian tengelam. Jangan wujudkan lagi perkara ini...ramai penyokong PR tak setuju dgn idea ini.
Biar UMNO/BN hancur..mereka dah terlalu lama berkuasa dan menyalah guna kuasa. Moga sumpah laknat Najib memakan dirinya...

pria malaya said...

Melihat kepada perkembangan semasa, dimana krisis pertembungan idea atas isu UG ini sudah sampai ke tahap klimak, apabila TGNA meminta Nasyaruddin melepaskan jawatan yg disangdangnya, penulis dgn ini mengishtiharkan perang 'terbuka' kdp segala yg berkaitan kearah agenda UG ini..cukuplah dari terus menyanyikan lagu 'kerajaan perpaduan' walau apa definisi sekalipun..berhentilah dr memperkatakn hal ini.

Biarpun sebelum ini penulis sedaya upaya menolak dan membantah segala usaha ke arah 'kerajaan perpaduan' secara tertutup dan 'bertapis'...tp nampaknya, dgn gesaan TGNA hari ini supaya Timb Presiden PAS meletak jawtaan, penulis memandang tiada jalan lain lagi untuk menghentikan isu ini melainkan menolak dan membantah apa jua seklipun idea/usaha/perbincangan berkaitan UG ini secara total!..

Diharap tiada lagi suara2 yg memperkatakan mengenai perihal ini, walaupun cubaan untuk menukar ganti takrif dan kefahaman mengenai UG..sama ada UG itu masuk umno, atau UG itu tidak masuk Umno, atau apa2 sekalipun takrif yg diberikan, penulis merasakan, cukuplah, seglanya sudah terlambat..perkataan 'UG' atau 'kerajaan perpaduan' kini dilihat satu malapetaka kepada parti..

baca seterusnya disini..
http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/

wak-labu said...

Melayu/Islam yang busuk hati, hasat dengki dan tidak sayangkan agama, bangsa dan negara sahaja menentang 'kerajaan perpaduan'.
Wak Labu

sirat al-mustaqim said...

Melayu/Islam yang busuk hati, hasat dengki dan tidak sayangkan agama, bangsa dan negara sahaja yg menyokong 'kerajaan perpaduan'..hehe

wak-labu said...

Wak bukan penyokong UMNO atau PAS jauh sekali PKR dan DAP.

Apa yang Wak fikirkan ialah Melayu/Islam mesti bersatu dalam politik.

Kalau cina dan india sudah bersatu dalam DAP, mengapa melayu/islam masih berpecah belah dalam politik.

Politik sangat penting kerana kuasa politik menentukan siapa yang berkuasa memerintah negara.

serupasekala said...

RENUNGAN DAN MUHASABAH BUAT SEMUA TIDAK KIRA PIMPINAN
ATAU AHLI BAWAHAN


PERTAMA :-

Umum mengetahui bahawa wirid Nasaruddin tentang Kerajaan Perpaduan ini ditentang oleh ahli dengan diketuai oleh Mursyid al-'Am sendiri. Secara tidak langsung, kelihatan seperti Mursyid al-'Am mempunyai masalah dengan Presiden, Timbalan Presiden dan Setiausaha Agong yang baru.


KEDUA :-

Presiden atau Timbalan Presiden atau Setiausaha Agong yang baru itu sewajibnya menemui Mursyid al-'Am dengan kadar yang segera supaya salah faham atau salah tafsir itu dapat diperbetulkan sebelum munculnya bibit bibit perpecahan.

Sedih. Ini tidak berlaku.


KETIGA :-

Apabila Mursyid al-'Am telah bersuara, sepatutnya pimpinan yang muda umurnya memohon mengadakan perjumpaan bagi menjernihkan suasana. Bukan soal siapa salah siapa betul. Soalnya yang muda lebih manis jika mengalah.

Sedih. Ini tidak berlaku.


KEEMPAT :-

Dewan Ulama PAS Pusat sepatutnya awal awal lagi menjadi pendamai dalam hal ini. Malangnya, sunyi sepi tidak berbunyi. Walaupun ahli bawahan sudah kelihatan seperti dilanggar garuda sifatnya akibat daripada penangan wirid Nasaruddin ini, namun Dewan Ulama PAS Pusat tetap nyenyak tidur.

Sedih. Ini yang berlaku.


KELIMA :-

Pandangan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Ust Nasaruddin Hassan Tantawi. Mungkin tergerak hatinya untuk menjadi pendamai apabila keadaan semakin panas. Kita hargai keprihatinan ulama muda ini dam sepatutnya ulama tua malu dengan beliau.

Mungkin kerana berada di dalan keadaan dilemma, diluah mati Nasaruddin, ditelan mati Mustapha, maka Ust Nasaruddin Hassan Tantawi pun meminta kita semua menghormati pandangan Presiden.

Ini yang agak kurang tepat. Sepatutnya, Ust Nasaruddin Hassan Tantawi menganjurkan muzakarah tidak kira secara terbuka ataupun tertutup di antara individu individu yang terbabit dengan Mursyid al-'Am.

Sedih. Ini tidak berlaku.


KEENAM :-

Ke mana hilangnya Naib Naib Presiden PAS? Yang bersuara hanya Ust Tuan Ibrahim Tuan Man sahaja. Ke mana Hj Mahfuz Omar? Ke mana Hj Salahuddin Ayub? Tidak terfikirkah anda untuk menjadi pendamai? Atau anda lebih selesa mengambil pendekatan tunggu dan lihat?

Jemaah dan porak peranda dah nie. Apa lagi yang hangpa tunggu? Apa lagi yang hangpa nak lihat? Janganlah tidur !! Tugasan pertama pun dah gagal.

Sedih. Ini yang berlaku.


KETUJUH :-

Tahniah kepada Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Ustzh Nuridah Salleh. Hanya beliau yang mencadangkan supaya semua yang terlibat bertemu dengan Mursyid al-'Am dengan segera supaya kekeruhan yang semakin menghitam ini dapat dijernihkan.

Namun, siapakah Ustzh Nuridah Salleh untuk menjadi pendamai kerana beliau seorang muslimat dan muslimat ada batasannya. Apa apa pun, tahniah dan tabik hormat layak diberikan kepada Ustzh Nuridah Salleh kerana beliau faham erti berjemaah.


KELAPAN :-

Kecenderungan pimpinan PAS meluahkan perasaan dan ketidakpuasan hati kepada mana mana media sahaja haruslah dijauhi. Kita amat memahami kekangan yang dihadapi oleh wartawan Harakah untuk menyiarkan artikel atau rencana berkaitan bantahan kepada wirid Nasaruddin ini. Namun, ini tidaklah bererti pimpinan PAS boleh beralih kepada media musuh yang sememangnya menunggu untuk menyanyikan lagu yang rata ratanya bersifat haramjadah itu.

Sedih. Ini berlaku.


KESEMBILAN :-

Yakinilah bahawa ahli ahli bawahan akan berhenti bercakaran jika pimpinan yang dilantik dan dipilih menerusi muktamar lalu bangun dari tidur.

Sedih. Jika pimpinan terus tidur dan berdengkur.
Posted by Pemburu Syahid

Naruto sensei said...

Keh keh keh Wak labu2

Nak menjadi munafik pun agak2 sikit wak.. Dah lama dah kami perhatikan kamu tu yang tak sudah2 nak menyokong UMNO ha ha...

Lihat balik posting2 anda yang lepas2.. biasalah puak UMNO mereka memang tak sedar apa yang mereka tulis diperhatikan orang...

Kami tak lupa Wak.. yang lupa puak2seperti kamu tu...

Cakap tak serupa bikin la lu...

Naruto sensei said...

wak Labu said

Kalau cina dan india sudah bersatu dalam DAP, mengapa melayu/islam masih berpecah belah dalam politik.

-----------------------------------

Lawak2 komen anda Wak, Mana anda tahu Cina dan India bersatu dalam DAP je...

Bukanke dalam MCA, MIC, PKR pun ada cina dan India dan dalam PAS sekarang pun Ahli kelab penyokong PAS terdiri dari Cina dan India yang sudah Mencecah hampir 30,000 orang...?

Komen anda langsung tak menyakinkan lah Wak malah bersikap perkauman. Bukankah Perkauman tu adalah sifat UMNO.. maknanya kamu memang terbukti adalah penyokong UMNO ha ha ha...

Kalau Cina dan India dah bersatu dalam DAP dah lama dah MCA,MIC serta PPP tu berkuburlah.. apa punya akal sempit da...

Kesian UMNO tak lama lagi benteng perkauman kamu akan runtuh juga sebab inilah senjata akhir kamu nak pertahankan kuasa di Malaysia..

Alahai MelayuUMNO layu jadinya...

fitflex said...

wei naruto akal hg yg lg sempit.duk bangga dgn 30ribu hindu cina sokong pas.duk syok sndiri.golongan ini bukan undi mereka statik.lepa nie anytime ja buleh berubah kpd dap@mca@mic@gerakan@ppp sekiranya mereka lihat pas tidak lg memberikan apa2 kebaikan kpd mereka.mereka juga mungkin menyokong dari luaran,tp dari 1 sudut lepa nie juga akan memberikan tekanan kpd pas dari dalam.cntoh bila ust azizan nak buat kouta 50% perumahan utk bumiptra di kedah,ketua kp pas ni sndiri yg lantang menentang.then terus x jd buat.yg jd ialah kandang babi.bukan semua ahli klab penyokong pas tu ikhlas.pas kena kaji semua tu.sbb tu ust harun din ada kata baru2 nie kesilapan pas membuka ruang selebar-lebarnya telah menyababkan musuh2 & anasir2 jahat mudah meracuni pas.benda ni kalau x jd x kan ust harun din nak cakap.
org melayu ni kuat kalau bersatu.dan hindu cina tau cara mudah utk jatuhkan semua melayu ialah jatuhkan umno dulu.sbb tu golongan nie benci bila ada cerdik pandai yg cuba nak menyatukan melayu.
then puak2 nie terpaksa sokong melayu dlm usaha nak jatuhkan melayu.sapa2 yg melayu betul ka yakin anak cucu anda lebih selamat bawah lks @ kapral singh?

zali said...

kat mana kuatnya islam/melayu dalam pr?

apek : mastermind
keling : pengaut keuntungan
melayu : ustaz kuda

Naruto sensei said...

fitflex

Hang tu yang mabuk awat sangat...
Ada aku cakap dengan hang menyibuk awat..?

Hang dapat maklumat mana kuota 50% rumah bumiputra tu tak jadi dimana..? Sedap je tulis info pun tak betul...Bila yang tak jadi..?

Sukahati hang lak nak bercakap pasal Ust Harun Din kata tu ... hang tak tau ke buka ruang tu apa maksudnya...! sebab anasir UMNO lah yang masuk nak melaga2 kan pimpinan kami...

Ust Ahmad awang sendiri cakap ada anasir UMNO yang beria2 mahukan kerajaan Perpaduan.. Hang UMNo so jangan masuk campur urusan PAS..

Malu sikit dulu Ketua Pemuda dan Ali Rustam kata jangan masuk campur urusan Pemilihan UMNO.. la ni sekarang Korang UMNO gila pulak nak sibuk jaga tepi kain orang PAS tak malu ke..? UMNO sekarang bukan saja masuk campur dalam urusan dan jaga tepi kain PAS malah masuk dalam kain PAS ..

Itulah Anasir2 yang Ust Harun Kata kan tu...

Hang tu yang sempit...apa jaminan yang Melayu selamat di bawah seorang yang dikaitkan dengan pembunuhan Altantuya..?

Selamatkah Melayu dibawah UMNO yang tak sudah2 menghakis Budaya,tanah,bahasa dan kuasa Politik orang Melayu..?

Pakai akal sikitlah... Maklumlah kamu tu orang besarkan boleh bercakap dengan Nallakarupan sendiri kah kah kah ...Poyo..!

Ntah2 NallaKURAPAN je yang hang jumpa...Setakat cakap hang tarak fakta tu semua orang boleh kata macam tu.. aku pun boleh cakap jumpa dan luku kepala Najib yang senyap bila dituduh terbabit kes Altantuya tu...Aparraaaa..

bangsa selain Melayu dah semakin meluat kat UMNO bukan Melayu dol.. kalau depa nak hancurkan Melayu dah lama mereka boleh memberontak dol..

Lu tengok kuasa ekonomi siapa pegang ..? tapi tulah UMNO perkauman memang senjata kamu sejak dulu lagi.. kes 13 Mei pun punca sebab UMNO kalah banyak dalam PRU .. ini semua fakta

Siapa yang kumpulkan orang2 Melayu di Rumah Dato Harun Masa tu..kalau tak UMNO sendiri..!

Pi raaah sejarah pun tak ingat ... dasar perkauman ( Assobiyah ) memang bukan dikalangan umat Nabi lah UMNO ni..! lu kaji Quran dulu dol baru lu boleh kata jika benar perkauman ini diredhai oleh Allahswt.. pandai je UMNO mainkan Isu perkauman ni...

wak-labu said...

P.Pinang jatuh ketangan DAP kerana cina bersatu menyokong DAP.

Kemenangan PAS di Perak 100% kerana sokongan DAP.

Calun MCA di Perak, semua tewas kecewali seorang sahaja yang menang.

MIC semua bungkus - nak bukti apa lagi?

Manusia yang bercakap lebih - pendek akal

Naruto sensei said...

Kemana pula kuatnya Melayu/Islam dalam BN..?

MelayuUMNO... Lupa Islam, semakin miskin, hilang bahasa,budaya dan tergadai tanah.

Cina MCA... Semakin kaya sebab tokey dia mastermind kongsi Gelap, takutnya UMNO sampai gadaikan banyak perkara dan hak Melayu pada cina MCA

IndiaMIC.. konker estet, kuasai restoran mamak yang mahal,menipu buat jalanraya sampai runtuh sana sini, jaga JKR sampai samy Vellu kaya tak cukup perut...

Yang bodohnya melayu dalam UMNO jadi Pak turut malah ditipu pun mereka sokong kah kah kah ...

wak-labu said...

Cina MCA dan india MIC tu lah sekarang yang berada dalam DAP yang di sanjung oleh PAS dan PKR.

wak-labu said...

Sekarang cina dan india - kiri makan kanan makan - itu lah kebijaksanaan mereka berpolitik.

Naruto sensei said...

wak-labu

Kamu yang pendek Akal

ooo Kalau dulu Gerakan menang kenapa kamu tak cakap seperti ini...kah kah Pelawak UMNO ...

Cina sekarang bijak mereka menang pun sebab ada undi Melayu juga apa lah .. Ingat kat semua kawasan DAP bertanding tu CIna sahaja je yang mengundi.. bebal

Ingat Gerakan tak banyak ke Undi Cina mereka dapat apalah bercakap tak guna fakta..Undi melayu juga yang banyak memenangkan DAP melawan Gerakan sebab undi Cina untuk kedua2 Parti bertanding seimbang... Apalah...otak sempit..

Samalah juga di Perak DAp menang pun kerana banyak undi Melayu ... so kami tak perkauman seperti kamulah...PAS kalah pun dengan UMNO bukan banyak sangat majoriti sebab tu UMNO takut benar nak bubar DUN ..

UMNO tahu dah..malah Mahathir pun dah bagitahu kalau bubar DUN Perak banyak kawasan yang UMNO menang akan tewas...pirah mangkuk...Penakut..

wak-labu said...

Kuasa politik melayu terus berpecah-belah - macam Hamas dan Fatah. Berbunuhan sesama sendiri - Israel ketawa besar. Di Malaysia - cina dan india ketawa besar

wak-labu said...

Sebagai satu contoh:-
Jika sekiranya PR mampu menang 200 kerusi parlimen.
PAS - 80 kerusi
DAP - 70 kerusi
PKR - 50 kerusi, dalam PKR semestinya ada calun dari bukan melayu.

Jika PAS membuat usul untuk mengujud kan negara Islam nya dan mendapat tentangan dari DAP (DAP pasti menentang negara Islam). Undian akan dijalankan.
Soalan nya, mampukah PAS meraih undi majoriti?

Naruto sensei said...

UMNO masa menang tak pula risau ye.. kah kah dasar perkauman

Menyokong UMNO samalah menyokong dasar Perkauman yang seluruh Dunia pun kutuk apatahlagi Nabi kita sendiri yang tak mengaku Umat..

Umno bila Cina sokong dia bukan main berikan perhatian kepada cina..ingat waktu pru 10 mereka menang kerana undi cina.. macam2 peruntukkan untuk cina UMNO luluskan...

Malah kaum India juga yang membantu dalam PRU 11 pun macam2 UMNO berikan keistimewaan sampaikan orang Melayu sendiri makan hati dengan sikap UMNO yang melebih2kan Cina dan India dan meminggirkan Melayu...

Sekarang bila UMNO dah ditolak kedua kaum ni baru nak melalak pasal perkauman ...? Pirahhh

Cina benci UMNO pasal jenayah menjadi2 polis langsung lembab nak menanganinya..Ekonomi pun UMNo tak boleh nak tingkatkan malah makin lingkup...

India benci UMNO sebab UMNO runtuhkan kuil mereka malah menzalimi mereka melalui MIC selama 50 tahun..

Sekarang UMNO cemburu dengan sokongan yang PAS dan PR terima dari kedua2 kaum tersebut malah sebahagian besar orang Melayu kini pun beralih kearah PR...

Kesian UMNO makin pupus dan akan mampus tak lama lagi..
Tunggu ada strategi baik yang akan PR kenakan kepada UMNo tak lama lagi...tunggu...

wak-labu said...

Kebijaksanaan cina berpolitik memberi kesan kebaikan dan keuntungan kepada mereka, sebalik nya telah memberi banyak keburukkan dan kerugian besar kepada kaum melayu/Islam.

Seperti kata2 Mat Sabu: "Setiap kali PRU diadakan, kaum cina bersatu, mereka menyokong satu parti sama ada MCA, Gerakan atau DAP."
Pada PRU12 yang lepas, mereka bersatu menyokong DAP. Mereka menjadi kuat jika berada dalam satu parti.

Malangnya, kaum melayu/Islam pula berpecah bila menghadap PRU, ada yang sokong PAS dan PKR. Paling malang lagi bila PAS dan PKR pula menyokong dan menambah kuatkan ladi kedudukan DAP.

Sekarang mereka sudah dapat berkuasa secara total di P Pinang. Walaupun PAS ada satu kerusi DUN, tetapi PAS tercampak seperti sampah hanyut. Kerana DAP sudah cukup kuat - bantuan PAS tidak diperlukan.

Di Negeri Perak, oleh kerana DAP tidak cukup kekuatan untuk memerintah secara total, maka PAS terpaksa mereka persetujui dilantik Menteri Besar. Sedangkan pada mula nya mereka berkeras tidak mahu PAS dilantik MB Perak. Baginda Sultan lah pada akhirnya memberi kata putus bahawa PAS mesti dilantik sebagai MB Perak.

DAP memang ada menyimpan niat buruk terhadap melayu/Islam. President nya sendiri telah berkata: "Langkah mayatnya dahulu kalau mana2 pehak mahu jadikan Malaysia Negara Islam". Adakah pemimpin2 PAS buta dan tuli?

Ini baru berkuasa memerintah sebuah dua negeri, kalau sampai memerintah negara, fikirkan apa akan jadi kepada kita?


Pada hakikatnya PAS tidak pernah mendapat sokongan padu oleh kaum melayu seperti sokongan melayu yang padu terhadap UMNO.

Pemimpin PAS sendiri mengetahui bahawa PAS cuma boleh laku di Kelantan sahaja. Senario di Kedah sama dengan yang pernah berlaku di Terengganu semasa Wan Mokhtar MB Terengganu. Oleh kerana rakyat Terengganu bosan dengan pimpinan Wan Mokhtar, maka mereka membuat undi protest jatuhkan nya. PAS menang , cuma untuk satu penggal sahaja. Hingga ke hari ini PAS gagal menawan kembali Terengganu dari UMNO.

Di negeri Kedah pula, kemenangan PAS se mata2 kerana pergolakan dalaman UMNO. UMNO mahu Tun AAB berundur. Sekarang Tun AAB sudah berundur - orang melayu Kedah akan kembali menyokong UMNO.

Di negeri2 lain, PAS memang tidak mendapat sokongan melayu. Kemenangan lima atau enam kerusi oleh PAS pada PRU12 yang lepas cuma dengan sokongan DAP sahaja. Di Sabah dan Sarawak, PAS langsung tidak diterima oleh semua kaum.

Pemimpin2 PAS bukan tolol, mereka bijak laksana belaka, mereka sudah sedia maklum tahu mengapa DAP sanggup membantu PAS. DAP memang ada agenda buruk yang tersembunyi. Akan tetapi pemimpin2 PAS sanggup mengkhianati agama dan bangsa kerana terlalu ingin berkuasa.

Orang2 melayu/Islam yang sedar akan niat buruk PAS ini harus menolak PAS. Membantu PAS sama juga membantu DAP.

Naruto sensei said...

Wak labu keh keh

statement anda tu awal2 dah menunjukkan UMNO akan hilang semua kerusi dalam Pru KE 13 KAH KAH KAH awal2 UMNO dah mengaku kalah kesian2

Lagi tarak otak punya komen.. PKR tu pun ada banyak Melayu DAP pun tak bertanding sebanyak 80 kerusi da pasal Kawasan Parlimen pun Dulu PAS tanding hampir 100 kerusi apara.. pakai statement si Lebai mangkuk memang mangkuk hayun la kamu ni... beballl!!!

Yang penting kamu sendiri dah mengaku kan BN akan hilang kerusi di PRU 13 kah kah kah...

Lagi satu lah saya nak tanya kalau PAS berjaya dapat luluskan hukum hudud nanti macam mana..? kamu nak patuh tak ..? ha ha ha bebal biol kamu ni... serupa nama daaaa..!


Perpaduan BN ketika hanya mereka lemah sahaja... Perkara pernah berlaku dulu dalam PRU ke 10 apabila majoriti orang Melayu menolak UMNO kerana kes Dato Seri Anwar Ibrahim...

Ingat tak lagi ketika itu Mahathir menjadi PM beriya mengajak PAS berunding....

Apabila mereka menang dalam PRU ke 12 dengan majoriti lebih 2/3 bukan sahaja agenda perpaduan dipadamkan.
malah mereka menindas pula PAS ketika itu dengan berbagai sekatan dam merampas tanah TOL di terengganu yang dianugerahkan oleh kerajaan negeri PAS yang memerintah Terengganu sebulum itu...

Jangan lupa selepas kekalahan BN pada PRU ke 10 mereka mengadakan persempadanan semula kawasan DUN dan Parlimen menambah beberapa kerusi yang dirasakan menjamin kemenangan BN sedangkan kawasan2 yang ditambah adalah kawasan bukan Melayu.

Lupa kah Melayu ketika itu UMNO sedikit pun tidak menambah kerusi Parlimen di Negeri2 Majoriti Melayu..? sedangkan kawasan bukan Melayu pula mendapat pertambahan kerusi Parlimen. Sebab itulah kita lihat benyak kerusi Parlimen dikuasai Bukan Melayu/Islam...

Sekarang bila Parlimen dikuasai bukan Melayu UMNO melalak kononnya menjaga ketuanan Melayu sedangkan hakikatnya UMNO yang mengurangkan kuasa Parlimen Orang Melayu dengan tidak menambah kerusi Parlimen semasa persempadanan dahulu...

Lihat pula sekarang ini mereka bermati2 pula nakkan bahasa Inggeris menjadi subjek wajib lulus dalam SPM. Kenapa sibuk sangat tentang bahasa Inggeris ni..

Adakah UMNO memang suka jika bahasa Melayu pupus sedikit demi sedikit..? sudahlah pemimpin mereka sendiri pun melacurkan bahasa Melayu dengan speaking campur.. Nak kata bahasa inggeris pemimpin UMNO bagus lagi teruk adalah itu pun nak berlagak sombong.

Kita lihat sedangkan pemimpin2 bukan melayu bersungguh2 bercakap dalam bahasa Melayu yang tetapi pemimpin UMNO pula yang sibuk2 bercakap dalam bahasa Inggeris ini boleh kita lihat setiap kali dalam warta berita sendiri..

Inilah watak pengkhianat Melayu sebenarnya,setelah mereka menghancurkan tulisan Jawi dahulu. dan mereka berusaha pula nak menghapuskan bahasa Melayu sedikit demi sedikit..

Maka tidak hairanlah jika suatu hari nanti anak2 muda yang sekarang ni pun dah cenderung bercakap ala2 mat Salleh akan hilang jati diri Melayunya.. Malah Melayu sendiri pun akan lupa dengan Bahasa mereka sendiri kerana sikap UMNO yang terlalu mengagungkan Bahasa Inggeris..

Memang itulah ciri2 tali barut penjajah Inggeris dalam merosakkan Bangsa Melayu tanpa melayu sendiri sedari akhirnya budaya sendiri pupus ditelan masa akibat perbuatan UMNO yang melukakan hati Melayu sendiri...

UMNOlah sebenarnya Pengkhianat orang Melayu dari dulu sampailah sekarang...

wak-labu said...

Kebijaksanaan cina berpolitik memberi kesan kebaikan dan keuntungan kepada mereka, sebalik nya telah memberi banyak keburukkan dan kerugian besar kepada kaum melayu/Islam.

Seperti kata2 Mat Sabu: "Setiap kali PRU diadakan, kaum cina bersatu, mereka menyokong satu parti sama ada MCA, Gerakan atau DAP."
Pada PRU12 yang lepas, mereka bersatu menyokong DAP. Mereka menjadi kuat jika berada dalam satu parti.

Malangnya, kaum melayu/Islam pula berpecah bila menghadap PRU, ada yang sokong PAS dan PKR. Paling malang lagi bila PAS dan PKR pula menyokong dan menambah kuatkan ladi kedudukan DAP.

Sekarang mereka sudah dapat berkuasa secara total di P Pinang. Walaupun PAS ada satu kerusi DUN, tetapi PAS tercampak seperti sampah hanyut. Kerana DAP sudah cukup kuat - bantuan PAS tidak diperlukan.

Di Negeri Perak, oleh kerana DAP tidak cukup kekuatan untuk memerintah secara total, maka PAS terpaksa mereka persetujui dilantik Menteri Besar. Sedangkan pada mula nya mereka berkeras tidak mahu PAS dilantik MB Perak. Baginda Sultan lah pada akhirnya memberi kata putus bahawa PAS mesti dilantik sebagai MB Perak.

DAP memang ada menyimpan niat buruk terhadap melayu/Islam. President nya sendiri telah berkata: "Langkah mayatnya dahulu kalau mana2 pehak mahu jadikan Malaysia Negara Islam". Adakah pemimpin2 PAS buta dan tuli?

Ini baru berkuasa memerintah sebuah dua negeri, kalau sampai memerintah negara, fikirkan apa akan jadi kepada kita?


Pada hakikatnya PAS tidak pernah mendapat sokongan padu oleh kaum melayu seperti sokongan melayu yang padu terhadap UMNO.

Pemimpin PAS sendiri mengetahui bahawa PAS cuma boleh laku di Kelantan sahaja. Senario di Kedah sama dengan yang pernah berlaku di Terengganu semasa Wan Mokhtar MB Terengganu. Oleh kerana rakyat Terengganu bosan dengan pimpinan Wan Mokhtar, maka mereka membuat undi protest jatuhkan nya. PAS menang , cuma untuk satu penggal sahaja. Hingga ke hari ini PAS gagal menawan kembali Terengganu dari UMNO.

Di negeri Kedah pula, kemenangan PAS se mata2 kerana pergolakan dalaman UMNO. UMNO mahu Tun AAB berundur. Sekarang Tun AAB sudah berundur - orang melayu Kedah akan kembali menyokong UMNO.

Di negeri2 lain, PAS memang tidak mendapat sokongan melayu. Kemenangan lima atau enam kerusi oleh PAS pada PRU12 yang lepas cuma dengan sokongan DAP sahaja. Di Sabah dan Sarawak, PAS langsung tidak diterima oleh semua kaum.

Pemimpin2 PAS bukan tolol, mereka bijak laksana belaka, mereka sudah sedia maklum tahu mengapa DAP sanggup membantu PAS. DAP memang ada agenda buruk yang tersembunyi. Akan tetapi pemimpin2 PAS sanggup mengkhianati agama dan bangsa kerana terlalu ingin berkuasa.

Orang2 melayu/Islam yang sedar akan niat buruk PAS ini harus menolak PAS. Membantu PAS sama juga membantu DAP.

Naruto sensei said...

Statement bodoh wak labu yang dah basi... Sikit2 karpal Singh

Yang Samy Vellu dulu mengutuk Al-Quran dengan berkata itu Quran boleh bikin jalan kah mau ikut.. Apakah tindakan Pemimpin UMNO yang mengaku Islam ketika itu..?

Mereka Gelakkan kenyataan Samy Vellu malah mereka diam Menilus macam hilang telur...

Ini menunjukkan UMNO sememngnya langsung takkan membela Agama Islam itu sendiri malah belum lagi berbagai penghinaan yang dilemparkan kepada Islam oleh PM UMNO sendiri termasuklah si Najib sendiri...

Najib sendiri pernah berkata jika mengikut hukum Islam negara akan berada dalam keadaan huru-hara dan menjadi mundur ... nah buktinya Najib sendiri adalah Pemimpin yang melacurkan agama Islam sendiri..

Macam ni nak kata UMNO itu baik sangat pirahhhh...!

Naruto sensei said...

Wak labu keh keh

statement anda tu awal2 dah menunjukkan UMNO akan hilang semua kerusi dalam Pru KE 13 KAH KAH KAH awal2 UMNO dah mengaku kalah kesian2

Lagi tarak otak punya komen.. PKR tu pun ada banyak Melayu DAP pun tak bertanding sebanyak 80 kerusi da pasal Kawasan Parlimen pun Dulu PAS tanding hampir 100 kerusi apara.. pakai statement si Lebai mangkuk memang mangkuk hayun la kamu ni... beballl!!!

Yang penting kamu sendiri dah mengaku kan BN akan hilang kerusi di PRU 13 kah kah kah...

Lagi satu lah saya nak tanya kalau PAS berjaya dapat luluskan hukum hudud nanti macam mana..? kamu nak patuh tak ..? ha ha ha bebal biol kamu ni... serupa nama daaaa..!


Perpaduan BN ketika hanya mereka lemah sahaja... Perkara pernah berlaku dulu dalam PRU ke 10 apabila majoriti orang Melayu menolak UMNO kerana kes Dato Seri Anwar Ibrahim...

Ingat tak lagi ketika itu Mahathir menjadi PM beriya mengajak PAS berunding....

Apabila mereka menang dalam PRU ke 12 dengan majoriti lebih 2/3 bukan sahaja agenda perpaduan dipadamkan.
malah mereka menindas pula PAS ketika itu dengan berbagai sekatan dam merampas tanah TOL di terengganu yang dianugerahkan oleh kerajaan negeri PAS yang memerintah Terengganu sebulum itu...

Jangan lupa selepas kekalahan BN pada PRU ke 10 mereka mengadakan persempadanan semula kawasan DUN dan Parlimen menambah beberapa kerusi yang dirasakan menjamin kemenangan BN sedangkan kawasan2 yang ditambah adalah kawasan bukan Melayu.

Lupa kah Melayu ketika itu UMNO sedikit pun tidak menambah kerusi Parlimen di Negeri2 Majoriti Melayu..? sedangkan kawasan bukan Melayu pula mendapat pertambahan kerusi Parlimen. Sebab itulah kita lihat benyak kerusi Parlimen dikuasai Bukan Melayu/Islam...

Sekarang bila Parlimen dikuasai bukan Melayu UMNO melalak kononnya menjaga ketuanan Melayu sedangkan hakikatnya UMNO yang mengurangkan kuasa Parlimen Orang Melayu dengan tidak menambah kerusi Parlimen semasa persempadanan dahulu...

Lihat pula sekarang ini mereka bermati2 pula nakkan bahasa Inggeris menjadi subjek wajib lulus dalam SPM. Kenapa sibuk sangat tentang bahasa Inggeris ni..

Adakah UMNO memang suka jika bahasa Melayu pupus sedikit demi sedikit..? sudahlah pemimpin mereka sendiri pun melacurkan bahasa Melayu dengan speaking campur.. Nak kata bahasa inggeris pemimpin UMNO bagus lagi teruk adalah itu pun nak berlagak sombong.

Kita lihat sedangkan pemimpin2 bukan melayu bersungguh2 bercakap dalam bahasa Melayu yang tetapi pemimpin UMNO pula yang sibuk2 bercakap dalam bahasa Inggeris ini boleh kita lihat setiap kali dalam warta berita sendiri..

Inilah watak pengkhianat Melayu sebenarnya,setelah mereka menghancurkan tulisan Jawi dahulu. dan mereka berusaha pula nak menghapuskan bahasa Melayu sedikit demi sedikit..

Maka tidak hairanlah jika suatu hari nanti anak2 muda yang sekarang ni pun dah cenderung bercakap ala2 mat Salleh akan hilang jati diri Melayunya.. Malah Melayu sendiri pun akan lupa dengan Bahasa mereka sendiri kerana sikap UMNO yang terlalu mengagungkan Bahasa Inggeris..

Memang itulah ciri2 tali barut penjajah Inggeris dalam merosakkan Bangsa Melayu tanpa melayu sendiri sedari akhirnya budaya sendiri pupus ditelan masa akibat perbuatan UMNO yang melukakan hati Melayu sendiri...

UMNOlah sebenarnya Pengkhianat orang Melayu dari dulu sampailah sekarang...

Naruto sensei said...

Yang bodoh berpolitik orang UMNO lah sebab tu banyak tanah Melayu tergadai... Pasal itu pemimpin dia rasuah pun mereka sokong...

Pasal tulah Bahasa Melayu semakin pupus pun mereka rela jika mereka diupah walaupun menjadi pencacai dalam Blog pun asal kan perut mereka kembung dengan duit haram UMNO...yang tak seberapa itu..

Memang bodoh politik UMNO menyokong membuta tuli.. walaupun Agama Islam tergugat pun apa mereka peduli...

Naruto sensei said...

tengok Kerajaan Pusat pun berhutang wang royalti minyak rm 1billion dengan kerajaan Kelantan..

Walaupun duit tersebut dah lama dah patutnya dibayar kerana mendaratkan minyak Kelantan di Thailand...tetapi UMNOBN menangguhkan bayaran tersebut sehingga ke hari ini tidak pula dijelaskan..

Teringat dahulu semasa PAS mula2 mengambilalih Kerajaan Kelantan hutang yang BN tinggalkan hampir mencecah 1 billion ringgit.. tetapi berkat kesabaran Kerajaan PAS Kelantan berjaya menyelesaikan hutangnya malah Kerajaan Pusat pula yang berhutang dengan Kerajaan PAS Kelantan...

Malah Kerajaan PAS Kelantan dipuji oleh Ketua Audit Negara pada tahun 2007 kerana kewangan dan urusan Pentadbiran yang berhemah malah berjaya manjimatkan banyak wang kerajaan..

Inilah diskriminasi kerajaan BN keatas kerajaan PAS Kelantan.. tetapi mereka sembunyikan kisah sebenarnya... Mengaku Melayu konon tetapi sesama Melayu pun UMNO menindas...

Naruto sensei said...

Ralat umno menang besar dalam PRU 11 bukan 12 ...

wak-labu said...

Kebijaksanaan cina berpolitik memberi kesan kebaikan dan keuntungan kepada mereka, sebalik nya telah memberi banyak keburukkan dan kerugian besar kepada kaum melayu/Islam.

Seperti kata2 Mat Sabu: "Setiap kali PRU diadakan, kaum cina bersatu, mereka menyokong satu parti sama ada MCA, Gerakan atau DAP."
Pada PRU12 yang lepas, mereka bersatu menyokong DAP. Mereka menjadi kuat jika berada dalam satu parti.

Malangnya, kaum melayu/Islam pula berpecah bila menghadap PRU, ada yang sokong PAS dan PKR. Paling malang lagi bila PAS dan PKR pula menyokong dan menambah kuatkan ladi kedudukan DAP.

Sekarang mereka sudah dapat berkuasa secara total di P Pinang. Walaupun PAS ada satu kerusi DUN, tetapi PAS tercampak seperti sampah hanyut. Kerana DAP sudah cukup kuat - bantuan PAS tidak diperlukan.

Di Negeri Perak, oleh kerana DAP tidak cukup kekuatan untuk memerintah secara total, maka PAS terpaksa mereka persetujui dilantik Menteri Besar. Sedangkan pada mula nya mereka berkeras tidak mahu PAS dilantik MB Perak. Baginda Sultan lah pada akhirnya memberi kata putus bahawa PAS mesti dilantik sebagai MB Perak.

DAP memang ada menyimpan niat buruk terhadap melayu/Islam. President nya sendiri telah berkata: "Langkah mayatnya dahulu kalau mana2 pehak mahu jadikan Malaysia Negara Islam". Adakah pemimpin2 PAS buta dan tuli?

Ini baru berkuasa memerintah sebuah dua negeri, kalau sampai memerintah negara, fikirkan apa akan jadi kepada kita?


Pada hakikatnya PAS tidak pernah mendapat sokongan padu oleh kaum melayu seperti sokongan melayu yang padu terhadap UMNO.

Pemimpin PAS sendiri mengetahui bahawa PAS cuma boleh laku di Kelantan sahaja. Senario di Kedah sama dengan yang pernah berlaku di Terengganu semasa Wan Mokhtar MB Terengganu. Oleh kerana rakyat Terengganu bosan dengan pimpinan Wan Mokhtar, maka mereka membuat undi protest jatuhkan nya. PAS menang , cuma untuk satu penggal sahaja. Hingga ke hari ini PAS gagal menawan kembali Terengganu dari UMNO.

Di negeri Kedah pula, kemenangan PAS se mata2 kerana pergolakan dalaman UMNO. UMNO mahu Tun AAB berundur. Sekarang Tun AAB sudah berundur - orang melayu Kedah akan kembali menyokong UMNO.

Di negeri2 lain, PAS memang tidak mendapat sokongan melayu. Kemenangan lima atau enam kerusi oleh PAS pada PRU12 yang lepas cuma dengan sokongan DAP sahaja. Di Sabah dan Sarawak, PAS langsung tidak diterima oleh semua kaum.

Pemimpin2 PAS bukan tolol, mereka bijak laksana belaka, mereka sudah sedia maklum tahu mengapa DAP sanggup membantu PAS. DAP memang ada agenda buruk yang tersembunyi. Akan tetapi pemimpin2 PAS sanggup mengkhianati agama dan bangsa kerana terlalu ingin berkuasa.

Orang2 melayu/Islam yang sedar akan niat buruk PAS ini harus menolak PAS. Membantu PAS sama juga membantu DAP.

Naruto sensei said...

Yang bodoh berpolitik orang UMNO lah sebab tu banyak tanah Melayu tergadai... Pasal itu pemimpin dia rasuah pun mereka sokong...

Pasal tulah Bahasa Melayu semakin pupus pun mereka rela jika mereka diupah walaupun menjadi pencacai dalam Blog pun asal kan perut mereka kembung dengan duit haram UMNO...yang tak seberapa itu..

Memang bodoh politik UMNO menyokong membuta tuli.. walaupun Agama Islam tergugat pun apa mereka peduli...

Macam si Wak Labu ni...akai tarak.

Naruto sensei said...

Bercakap macam UMNO power sangat sokongan Melayu tetapi penakut nak bubarkan DUN Perak dan bertanding di Penanti...

Kita lihat nanti di Manik Urai macam mana... UMNO pasti akan hilang undi Melayu yang mereka kecoh2 kan sangat tu...

Sedangkan di PRK Kuala Terengganu pun sokongan Melayu pada PAS kukuh sehingga UMNO terbenam kalah di PRK tersebut...pirahhh

Naruto sensei said...

tengok Kerajaan Pusat pun berhutang wang royalti minyak rm 1billion dengan kerajaan Kelantan..

Walaupun duit tersebut dah lama dah patutnya dibayar kerana mendaratkan minyak Kelantan di Thailand...tetapi UMNOBN menangguhkan bayaran tersebut sehingga ke hari ini tidak pula dijelaskan..

Teringat dahulu semasa PAS mula2 mengambilalih Kerajaan Kelantan hutang yang BN tinggalkan hampir mencecah 1 billion ringgit.. tetapi berkat kesabaran Kerajaan PAS Kelantan berjaya menyelesaikan hutangnya malah Kerajaan Pusat pula yang berhutang dengan Kerajaan PAS Kelantan...

Malah Kerajaan PAS Kelantan dipuji oleh Ketua Audit Negara pada tahun 2007 kerana kewangan dan urusan Pentadbiran yang berhemah malah berjaya manjimatkan banyak wang kerajaan..

Inilah diskriminasi kerajaan BN keatas kerajaan PAS Kelantan.. tetapi mereka sembunyikan kisah sebenarnya... Mengaku Melayu konon tetapi sesama Melayu pun UMNO menindas...

sirat al-mustaqim said...

orang lain sesat d hujung jalan,blk ke pangkal jalan...umno:sesat d hujung jalan nak balik ke pangkal jalan pun sesat

pokcu said...

tak payah nak campur ngan bn pkr @ dap, pas sendiri sudah teguh

zali said...

sirat

pas pulak : mulanya tak sesat lepas tu sesat sampai mampus.

sirat al-mustaqim said...

heh,org umno mula2 lagi da sesat,lepas tu pun sesat sampai mampuss

Ex-UMNO said...

Di ingatkan kepada semua penyokong2 PAS supaya terus berjuang menentang kezaliman. Sudah lebih 50 tahun kita berjuang menentang puak2 yang tamak, tidak jujur dan menindas rakyat dengan sesuka hatinya. Selama ini mereka cuma pentingkan diri dan kaum keluarga nya sahaja.

Berkat sabar dan gigih berjuang, musuh kita sudah semakin lemah dan hampir menyerah kalah. Kita kena terus berjuang hingga keakhir hayat sehingga mencapai kemenangan.

Perjuangan kita sudah hampir mencapai matlamatnya. - hancurkan UMNO.

AsyMok_ambo said...

Firman ALLAH SWT
Doa Paling Mustajab Sekalian Alam
al-Fatihah (1:1-7)
Syukur tak terhingga ke hadrat-NYA
Today, 18/6/09
theStar, utusan, bharian dan nst menyiarkan tajuk berita utama muka depan mengenai kejayaan PASforALL menawan Bumi Bertuah Malaysia tercinta.
Mengatasi pentingnya Sebaran Tempatan sulung H1N1.
Strategi kita berjaya!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

DENGAN KUASA ALLAH SWT
Ayuh Warga Majmuk Malaysia
Tinggalkan
Puak angkuh pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Sejarah telah mendewasakan kita.

ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN.
AL-QURANUL KARIM MERAIKAN BEZA PENDAPAT BERTUNJANGKAN HUJJAH KALAMULLAH.
Semuanya demi kepentingan Ummah sejagat.

WALI ALLAH SWT, TuanGuru NikAziz marah pada pertubuhan ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH, bukan pada insan-insan terkeliru.
Kita amat kesian kepada insan-insan handsome dan hebat spt Tuan Najib dan Saudara Khairy yg menjadi pencacai ZIONIS.
JOM SERTAI PAS!
TuanGuru NikAziz amat mengalu-alu kehadiran kalian dengan karpet merah.
ISLAM TERTEGAK ATAS LIMA PRINSIP:
1. Memurnikan Akidah
2. Memuliakan Akhlak
3. Meng Istiqamah kan Syariat
4. Pengorbanan Harta
5. Pengorbanan Diri

Dengan ilmu diamal seIKHLAS LILLAHITAALA, kita wajib berdakwah.
Tinggal lagi, Taufiq HIDAYAH hak milik Mutlaq ALLAH SWT.
Keterbukaan Ukhuwwah Berbeza Pandangan anugerah Agung ALLAH SWT.

Firman ALLAH SWT
Ayat 81 al-Isra'
"Bila mana datang KEBENARAN, lenyaplah Kebatilan, dan YANG BATIL (dalam konteks Malaysia-Puak angkuh Pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH) itu PASti akan lenyap."

SIAPA YANG NAK LAWAN ALLAH SWT ???

WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR! INSYA ALLAH.

AsyMok_ambo said...

DEMI ALLAH SWT
Wahai Para Patriot Perajurit Pejuang ISLAM
Berjuang sehingga ke titisan darah terakhir men JAHANNAM kan Puak Angkuh pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH
ATAS NAMA ALLAH SWT

Usah risau
ALLAH SWT bersama Kita
PARA DAI'E FISABILILLAH.

AL-QURANUL KARIM Perlembagaan Mutlaq hamba ALLAH SWT.

TASBIH!!!
TAKBIR!!!
TAHMID!!!

NYAWA INI AMBO PERTARUHKAN DEMI MENEGAKKAN KALIMAH TAUHID
DENGAN HIKMAH DAN FATANAH.
ALLAH SWT DAN RASUL SEBAGAI PEMBELA.

Salak said...

Siapa ada lihat atau baca Sidang Akhbar Mustafa Ali 17 Jun yang menjelaskan "untiy talks", "unity government" dan "engagement" ?

Jangan-jangan tak ada "Kenyataan" rasmi bertulis?

wolf said...

Cakap semua yang tak baik tentang BN/UMNO macam takde kebaikan langsung...

Korang cakap macam ni hina, cerca mengumpat ....nabi pun tak nak mengaku umat...(bak kata NARUTO)

Takde bezanya korang PAS dengan UMNO...
2X5 jer... apa yang BN buat korang ikut...contohnya BN dengan gerakan, MIC, MCA.... korang pula dengan DAP dan HINDRAF...

Tak payah guna agama untuk kepentingan politik....

pegi dahhh

Naruto sensei said...

wolf said...

Ha ha ha ada pulak yang pangil nama saya ni...timbul balik mamat ni... sebut ..

Bila masanya PAS dan UMNO sama..?
Bila masa pulak apa yang BN buat kita orang ikut...?

Malulah kalau PAS dan UMNO sama dah lama dah boleh bersatu ...
Tengok lah dasar Parti masing2..

PAS ajak orang solat dan ke Masjid..UMNO ada ajak ke surau ke..? Ada Pemimpin UMNO jadi Imam Sembahyang ke..? Kalau ada pun Pak Lah je itu pun malam sembahyang jadi Imam, esok malam boleh pegang datuk Michele Yeoh aparaaaa main2kan Agama...Ingat Rafidah Aziz tak hormat Al-Quran apabila tak akai tudung terus junjung kitab suci tersebut, lagi mempermainkan Agama tu mana sama dengan PAS jauh panggang dari api...

Setahu sayalah Pimpinan UMNO lagi sebuk nak rasmi program maksiat dari pakat buat solat ramai ajak seluruh umat Melayu Islam sembah Allah yang satu..

Yang selalu mainkan isu Agama dan bangsa bila dah kalah teruk UMNO la..lepas PRU 12 UMNO yang melalak lebih pasal Islam dan Melayu ni..

Masa menang besar 2004 sikit pun tak bercakap soal Melayu Islam malah Masjid pun UMNO sanggup roboh..Aparaaa...kah kah kah

Lawak2 UMNO 2x5 Israel dol...

jaam said...

AsyMok---Ambo....

APA YANG TUAN MEMPERKATAKAN TENTANG MEMARTABATKAN AGAMA ISLAM SESUNGGUHNYA AMAT NYATA DAN BENAR SEKALI.
TETAPI.....
INI SEMUA TIADA KENA MENGENA DENGAN PARTI PAS!
PARTI PAS ADALAH SABUAH PARTI KEDUNIAAN YANG SAMA DENGAN PARTI2 YANG ADA DI DALAM DUNIA MALAHAN SERING MEMPERGUNAKAN ISLAM YANG INDAH UNTUK KEPENTINGAN PERIBADI DAN PARTI.
SEKARANG NI TUAN SEPERTI HILANG PERTIMBANGAN....
TUAN OK KE ATAU TIDAK????

APARRRAAAAA!

Naruto sensei said...

Nabi tak mengaku Umat jika perjuangan kita adalah berdasarkan Perkauman...

Tetapi jika ditindas pun nak mengadu tapi tak boleh cakap nanti mengumpatlah, cacilah,cercalah apakebenda ...?

Dalam Quran dah diajar setiap yang teraniaya boleh membela diri dan ceritakan keburukan Orang yang zalim..kalau tak bercerita mana orang nak tahu yang sipolan tu buruk perangai dan zalim !!
..aparaaa...ha ha ha

azzamakhsyari said...

to wolf,
mmg pkataan yg layak utk umno maki hamun jek...hehe..
wolf pukimak,umno pukimak....

sirat al-mustaqim said...

wolf said...

Cakap semua yang tak baik tentang BN/UMNO macam takde kebaikan langsung...

Korang cakap macam ni hina, cerca mengumpat ....nabi pun tak nak mengaku umat...(bak kata NARUTO)

Takde bezanya korang PAS dengan UMNO...
2X5 jer... apa yang BN buat korang ikut...contohnya BN dengan gerakan, MIC, MCA.... korang pula dengan DAP dan HINDRAF...

Tak payah guna agama untuk kepentingan politik....

pegi dahhh

cakap semua yg x baik pasal pas..mcm x de kebaikan lgsung..apa yg pas buat,bn buat..pas for all,najib tiru buat 1 malaysia ntah apa2...x payah guna bangsa dan pemikiran nasionalis utk kepentingan politik...
boleh jalann da umno usang!

Naruto sensei said...

jaam si lembut

Abis PAS tak betul yang betul UMNO lah ...ha ha ha.. Korok mu...!

Cakap berapi fitnah orang dah banyak kali tapi pemikiran kepala lutut anda...dasar Munafik..!

Kalau dah ajak orang buat baik, Solat,jangan rasuah, jangan ambik bini orang dan ingat Allah tu tak baik macam manalah mental kamu ni si lembut..?

Alahai kesiannya...

sirat al-mustaqim said...

to jaam

betul la pas perjuangkan agama..bape kali mau ckp..x nmpak lagi rupanya umno sorang ni...pas mengorbankan kepentingan diri utk memperjuangkan agama...
umno baru layak d sebut parti duniawi...ckp soal bangsa melayu,tgk2 bnyk pemimpin umno sendiri yg layu!!

Naruto sensei said...

sirat al-mustaqim saudara seperjuanganku...

Salam..

Biasalah puak ni mana nak terima walau segunung pun bukti yang kita dedahkan kepada mereka sebab mereka ni adalah askar upahan UMNO.. UMNO salah atau tidak mereka apa peduli ..yang penting perut mereka penuh duit upahan ..

Sebab tulah setiap komen mereka tak berkualiti tapi masih mereka nak pertahankan.. apa mereka peduli janji mashuk duit UMNO...

Nak tahu kenapa mereka ni askar upahan.. tengoklah mereka ni adalah pengomen tegar di Siasah ni dan di blog2 PR yang lain.. Tujuan mereka mengelirukan orang sahaja..

Ada yang mengaku orang Asli, Atas pagar, Bukan Islam konon tetapi akhirnya mereka terang2an jadi penyokong UMNO BN .. dasar puak Munafik...

Semoga cekal menghadapi mereka yang kaki membelit ni...

Wassalam..

sirat al-mustaqim said...

salam saudaraku naruto sensei..

aku setuju...diorang ni nak kelirukan org jek..sama cam pemimpin diorang..aku suka pada kenyataan bah lontok..dia kata pas gila kuasa...SALAH TU!PAS LGSNG X GILA KUASA,TAPI PAS NAK AMBIK KUASA DARI ORANG GILA(UMNO)!!

sirat al-mustaqim said...

ALAHAI UMNO...parti pemusnah bngsa melayu..pemusnah agama islam...

AsyMok_ambo said...

Firman ALLAH SWT
Rujuk An-Nisa' Ayat 59
(4:59)
Perkara khilaf tidak pelik dalam Perkembangan ISLAM.
Selepas kewafatan Baginda SAW puteri Junjungan besar sendiri, Siti Fatimah az-Zahrah r.a khilaf dalam pemilihan Khalifah Abu Bakar r.a.
Apatah selepas peristiwa Syahid Khalifah Uthman r.a Ummah berpecah tiga kepada Imam Ali KWJ (kemudian ada pula jadi Khawarij), puak Muawiyah dan juga Ummul Mukminin, Siti Aisyah r.a.
Ini menunjukkan ISLAM sesuai dengan fitrah manusia, yakni kepelbagaian.
Tinggal lagi, Pesan agung Muhammad SAW sebelum bertemu RABBUL JALIL.
"Telah aku tinggalkan kamu semua dua perkara yang mana jika kamu pegang TEGUH kedua-dua kamu semua tak akan sesat selama-lama...
1. AL-QURANUL KARIM (teori)
2. SUNNAH RASULULLAH SAW (praktikal kepada AL-QURAN itu sendiri)

ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN.
WALLAHU WALIYYUT TAUFIQ WAL HIDAYAH
ALLAHUAKBAR! INSYA ALLAH.

Tontoya said...

Salam sahabat seperjuangan sirat al mustaqin yg hensem..memang umno ni dah jadi gila nak pertahankan kuasanya.Cuba nak menimbulkan suasana kucar kacir didalam Pas dan Pakatan Rakyat.Menggunakan semaksimum media mereka bagi melaga lagakan ahli dan pimpinan PR.menimbulkan isu perkauman demi kepentingan politik mereka..Tapi mereka tak akan berjaya mengelirukan dan memperbodohkan rakyat..

sirat al-mustaqim said...

salam sahabatku
tontoya,

pemimpin umno hanya akan dapat memperbodohkan rakyat yg x pandai sepertimana mereka sendiri...
rakyat skrg sdh nmpak pembohongan2 media2 mereka iaitu berita hairan(bkn berita harian),utusan loya..mereka asyik menggunakan taktik yg sudah usang..sbb tu saya katakan umno usang...

bg penyokong setia umno yg setia menonton media pro umno yg danggapnya sahih seperti sahih bukhari dan muslim,teruslah memberi alasan yg dangkal utk menipu org ramai...
wassalam.

sirat al-mustaqim said...

berfikirlah wahai penyokong umno!
siapakah yg menghapuskan tulisan jawi?yg menyebabkan ramai rakyat d negara ini x pandai membaca al-quran..umno mengatakan dialah pembela bngsa dan agama..bahasa melayu pun nk d pinggirkan..
baru2 ni bhasa inggeris nak d jadikan matapelajaran wajib utk lulus spm..mereka x fikir ke bagaimana penduduk d luar bndr?dasar ppsmi pun masih x berjaya..bnyk lagi pelajar yg gagal bahasa melayu...

Naruto sensei said...

tak payah lah nak mainkan isu yang lapok tu Puak UMNO ooi.. dah berbuih anda semua bawa isu perkauman tersebut.. alih2 benda sama..

PAS sekarang kukuh kerana sokongan Melayu dan Bukan Islam malah bukan melayu juga bersatu dalam kelab Penyokong PAS ... itu yang UMNO jeles tu kah kah ..

Pasal apa UMNO sendiri pun tak mendapat sokongan lagi dari kaum bukan Melayu.. sebab tu mereka mengelupur mainkan Isu perpaduan ni.. Ingat tahun 2004 masa tu UMNo menang besar.. Cina dan India dalam DAP juga malah DAP menang besar juga tetapi takde pun UMNO bangkitkan Isu perpaduan ...

Pirah UMNO nak bersatu bila mereka hilang sokongan rakyat buat malulah carilah isu lain..

Yang mengajar orang kafir menjadi Biadap kepada Islam puak UMNO Sendiri...

Jika UMNO yang mengaku Islam memperlekehkan Islam bukankah membiarkan tindakan UMNO tersebut dicontohi orang bukan Islam..Lihatlah SIS sentiasa menghentam Islam...Bukankah SIS tu ahlinya anak2 dan Isteri menteri UMNO.. tindakan merekalah yang dijadikan contoh oleh bukan Islam..

itu pun tak reti ke Puak UMNO?.. parti sahaja besar tapi Otak ahlinya terencat...

Naruto sensei said...

UMNO mengatakan mereka pahlawan melayu tetapi merekalah yang sememangnya menjadi pengkhianat Melayu..

PTPTN tu asalnya Biasiswa bagusnya jasa kerajaan BN kamu tukarkan hak melayu tu kepada pinjaman ye bagus2..

sebab tu lah ramai anak muda Melayu yang jadi Muflis tak dapat bayar hutang sebab mereka sendiri menggangur...


Mana janji Manifesto BN selamat,Aman,Makmur..? satu pun tarak ,habuk saja...makin haru biru dengan jenayah dan semakin tak selamatnya Malaysia adalah..

BN sejak PRU 13 langsung tak tunaikan manifestonya menipu saja cuba jelaskan apa manifesto BN yang dah di tunaikan..? Habuk...!

Yang ada kenaikan tambang Bas, kenaikan harga minyak, kenaikan kadar Jenayah, peningkatan Indeks rasuah Negara ke tempat ke 40 negara dunia...

Apa yang berubah.. ekuiti 30% bumiputra dalam perkhidmatan kerajaan di hapuskan.. hak Melayu tu...

Kementerian Usahawan yang menjadi tempat usahawan Melayu bergantung memasarkan hasil pun di hapuskan ...itu pun hak Melayu tu...

Kesian lah Melayu selama ini tak sudah2 di tipu UMNO dan pencacai seperti anda... berjuang demi Melayu tapi pelahap harta Melayu sendiri..

Jelaskan apa Manifesto BN yang sudah terlaksana..? Mana dia janji2BN dalam PRU ke 13..? habuk pun elek.. podahhh!!

Pendatang Asing berlambak ni.. apa yang kerajaan buat ..? tahulah satu kepala AP pekerja asing untung sampai RM1000 patutlah tiada tindakan apa pun pada pekerja asing...sampai Negro pun dah berani besar kepala...dasar UMNO kejar untung saja...melingkup negara bagi pada UMNOBN lah kan.. ha ha ha..tu yang gila kuasa tu..

Lupa kah Melayu ketika itu UMNO sedikit pun tidak menambah kerusi Parlimen di Negeri2 Majoriti Melayu..? sedangkan kawasan bukan Melayu pula mendapat pertambahan kerusi Parlimen. Sebab itulah kita lihat benyak kerusi Parlimen dikuasai Bukan Melayu/Islam...

Sekarang bila Parlimen dikuasai bukan Melayu UMNO melalak kononnya menjaga ketuanan Melayu sedangkan hakikatnya UMNO yang mengurangkan kuasa Parlimen Orang Melayu dengan tidak menambah kerusi Parlimen semasa persempadanan dahulu...

Lihat pula sekarang ini mereka bermati2 pula nakkan bahasa Inggeris menjadi subjek wajib lulus dalam SPM. Kenapa sibuk sangat tentang bahasa Inggeris ni..

Adakah UMNO memang suka jika bahasa Melayu pupus sedikit demi sedikit..? sudahlah pemimpin mereka sendiri pun melacurkan bahasa Melayu dengan speaking campur.. Nak kata bahasa inggeris pemimpin UMNO bagus lagi teruk adalah itu pun nak berlagak sombong.

Kita lihat sedangkan pemimpin2 bukan melayu bersungguh2 bercakap dalam bahasa Melayu yang tetapi pemimpin UMNO pula yang sibuk2 bercakap dalam bahasa Inggeris ini boleh kita lihat setiap kali dalam warta berita sendiri..

Inilah watak pengkhianat Melayu sebenarnya,setelah mereka menghancurkan tulisan Jawi dahulu. dan mereka berusaha pula nak menghapuskan bahasa Melayu sedikit demi sedikit..

Maka tidak hairanlah jika suatu hari nanti anak2 muda yang sekarang ni pun dah cenderung bercakap ala2 mat Salleh akan hilang jati diri Melayunya.. Malah Melayu sendiri pun akan lupa dengan Bahasa mereka sendiri kerana sikap UMNO yang terlalu mengagungkan Bahasa Inggeris..

Memang itulah ciri2 tali barut penjajah Inggeris dalam merosakkan Bangsa Melayu tanpa melayu sendiri sedari akhirnya budaya sendiri pupus ditelan masa akibat perbuatan UMNO yang melukakan hati Melayu sendiri...

UMNOlah sebenarnya Pengkhianat orang Melayu dari dulu sampailah sekarang...

Alahai MelayuUMNO layu jadinya...!

faizal said...

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, berkata cadangan pembentukan kerajaan perpaduan itu akan memberi kebaikan kepada rakyat dan membantu memperkukuhkan ekonomi negara.

"Perbincangan itu bukan saja akan mendatangkan kebaikan kepada Barisan Nasional tetapi juga akan menguntungkan kesemua rakyat tanpa mengira kaum," katanya.

Ketua Penerangan Umno itu turut menyatakan bahawa Pas tidak perlu meminta kebenaran daripada DAP mahupun Parti Keadilan Rakyat (PKR) terlebih dulu tentang cadangannya untuk berbincang dengan Umno.

Pas yang memiliki 23 kerusi Parlimen dan menguasai Kedah serta Kelantan memiliki kekuatan sendiri, katanya.

Mengenai pilihan raya kecil Dewan Undangan negeri (DUN) Manek Urai di Kelantan 14 Julai ini, Ahmad berkata, jika Pas ikhlas tentang cadangan pembentukan kerajaan perpaduan, parti itu seharusnya tidak bertanding pada pilihan raya kecil itu.

"Jikalau Pas benar-benar mahu perpaduan, berilah kerusi itu kepada Umno. Lagipun Pas sudah banyak kerusi di Kelantan, Umno hanya ada enam kerusi," katanya.


berikut adalah petikan dari berita harian,ucapan yang berniat jahat...
adakah ahli pas akan membenarkan perkara tersebut berlaku.

faizal said...

Terdahulu dalam ucapannya pada majlis itu, Dr Mahathir berkata masa depan orang Melayu akan menjadi gelap sekiranya pemimpin Umno terus dengan sikap lebih mengutamakan kepentingan diri daripada agama, bangsa dan negara.

"Umno tidak lagi memperjuangkan kepentingan orang Melayu tapi menjadi landasan untuk orang mendapat tempat dan gelaran. Sebab itu pada pilihan raya umum ke-12, orang Melayu tidak lagi mengundi Umno sebab mereka kecewa dengan keadaan sedemikian," katanya.

faizal said...

Mursyidul Am Pas, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat mendakwa konsep Pakatan Rakyat jauh lebih baik daripada kerajaan pimpinan Umno dan Pas tidak perlu mengadakan sebarang kerjasama dengan mana-mana pihak lain.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, pendiriannya tetap menolak konsep kerajaan perpaduan dengan Umno-Barisan Nasional (BN) yang hangat diperkatakan kalangan pemimpin tertinggi kedua-dua parti itu kebelakangan ini.

"Kerajaan pakatan jauh lebih baik daripada kerajaan perpaduan... nak buka lembaran baru kerana apa, yang lama tutup kenapa.

"Ya... tetap (menentang kerajaan perpaduan)... kami dah kenal Umno," katanya ketika ditemui Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim untuk program bersama Pas Kedah di sini hari ini.

Salak said...

"...Jikalau Pas benar-benar mahu perpaduan, berilah kerusi itu kepada Umno. Lagipun Pas sudah banyak kerusi di Kelantan, Umno hanya ada enam kerusi. ..."

Apalah ini? Perang kampung ke? Dah tak berdaya nak lawan, pi tidur, aje!

Dah bayak harta rakt dicuri, sekarang nak mengemis??? Bangsat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...