Monday, June 22, 2009

Pakatan Rakyat tolak kerajaan perpaduan

Pimpinan tertinggi Pakatan rakyat bermesyuarat di Parlimen

KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat mengambil keputusan menolak idea kerajaan perpaduan selepas Majlis Presiden Pakatan Rakyat mengadakan mesyuarat sejam di Parlimen hari ini.

Membacakan kenyataan selepas mesyuarat itu, Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata:"Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno-Barisan Nasional yang merupakan suatu fitnah dan tohmahan jahat serta tindakan terdesak Umno untuk menggugat kekuatan Pakatan Rakyat yang semakin mendapat dukungan rakyat."

Kenyataan itu ditandatangani oleh Anwar; Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang telah dibacakan dalam sidang media di lobi Parlimen.

Anwar menambah, pada masa yang sama Pakatan Rakyat mengambil sikap terbuka dan bersedia untuk bertemu dengan pimpinan BN bagi membincangkan isu-isu melibatkan kepentingan negara dan rakyat seperti usaha pemulihan ekonomi.

Mesyuarat itu turut dihadiri oleh timbalan-timbalan presiden, naib presiden dan setiausaha agung parti komponen Pakatan.

309 comments:

1 – 200 of 309   Newer›   Newest»
lempengterbakar said...

hoho..menarik2

zali said...

tolak atau tidak,tak la menjejaskan apa-apa di pihak bn cuma sayang sebab kuasa yang sepatutnya di kongsi bersama oleh semua melayu islam di malaysia tidak dapat di aplikasikan.

yang rugi melayu islam sendiri dan yang untung dah tentu apek yang mahukan sokongan dari melayu islam yang setia menjadi kuda mereka.

tabuan said...

Pandai mat jubor ni pusing...

Bila meeting PAS kena goreng dengan aljubori maka hilanglah semangat nak tengok perpaduan dikalang umat islam.

Orang Melayu tidak akan bersatu selagi mendengar cakap Anwar. Anwar telah menetapkan agenda peribadi beliau sendiri jauh lebih penting dari lain-lain agenda termasuk agenda Islam dan Melayu.

Semua kita boleh menilai sendiri sama ada melalui sejarah lampau mahu pun apa yang berlaku sejak April 2008. Nilai dan kemudian tanyalahlah diri kita apakah Anwar boleh menjaga kepentingan agama dan bangsa kita

Tak pa la ..lepas ni ada peluang PELUK Kapal Singh pulak, selepas peluk Lim kit siau.

AZRI said...

kesian ko zali.........

wt pe kita nak kerajaan perpaduan jika niat umno sudah tidak ikhlas....
masa susah baru cari melayu islam, tapi bila senang tolak melayu islam, terima parti india, cina dan dari sabah san serawak jadi kompenen bn....yang ada hanya umno saja parti melayu, yang lain parti hindu, budha dan kristian aje.......

kalo bentuk kuasa melayu islam antara pas dan umno, parti dalam kompenan bn yang lain, ko nak letak kat mana zali?

tu tanda nya umno semakin terdesak untuk mengekalkan kuasa nya....

hidup pr......

anakkancil said...

Allah hu akhbar...
allah hu akhbar...
allah hu akhbar....
Kepadanya ia datang dan kepada dia ia kembali...

AZRI said...

bro tabuan......

ko nilai la najib boleh jaga melayu dan islam? nak komen orang cermin kan lah diri sendiri dulu....kalo nak merompak harta rakyat boleh la....

perpaduan melayu islam bukan bergantung kepada terbentuknya kerajaan perpaduan.....dalam pakatan rakyat kita boleh wujudkan kerajaan perpaduan...tanpa umno pun kita boleh berkuasa.....

sejarah umno banyak mengadaikan hak-hak istimewa orang melayu....dulu di beri biasiswa tapi skarang ptptn, dulu mengutamakan bahasa melayu dalam komunikasi tapi sekarang menggunakan bahasa inggeris dalam subjek sain dan matematik dan banyak lagi la.......

umno sudah nyawa-nyawa ikan....kat luar pr sudah teguh dan kat dalam perlaku pergolakan dalam kompenen bn.....sape lagi yang nak di harapkan? hanya pas yang dapat bantu umno........pas bukannya bodoh untuk menjadi batu loncatan bagi umno untuk terus berkuasa..pas mesti ada jati diri, daya saing yang tersendiri untuk mentadbir negara.....jangan dok layan orang yang telah gila talak ni.....biar umno mampus dan tinggalkan sejarah buat kita semua.....insyaallah dalam pru 13, bn/umno akan menjadi pembangkang di malaysia.....

hidup pr dan pas............

melayujati said...

PAS dan PKR memang syok hisab butuh DAP
melayujati

melayujati said...

PAS dan PKR memang syok hisab butuh DAP
MelayuJati

tabuan said...

kahkah..azli..otak ko ni gerenti tiga suku...
Yang cetusan idea ni dari mulut HJ.Hadi..Kita Cuma sokong..sebab kita tak nak jadi mcm kat YALA..patani tu..
Kuasa siapa yang besar kau jgn tengok Umno lemah..kerusi umno ada berapa, UMNO jadi tonggak dlm BN...
PAS ada berapa kerusi dalam pakatan Rakyat..Kedudukan pas dalam pakatan tak lebih dari Tisu Tandas yang di guna kan oleh kapal singh dan Lim Kit Siang.

Zali kalau ko tak nampak lagi ko koncing dlm tempurung kau suluh muka kau...kalau tak nampak lagi kau minum..

melayujati said...

Kami kaum melayu yang sejati akan tetap memepertahankan negra dari di perintah oleh PR yang diterajui oleh DAP bangsat.

PAS jadi buta-tuli kerana puji-pujian dari bapak PAP Lee Kuan Yew.

PAS tidak sedar - mulut di suap dengan pisang dubur sedang di jolok dengan onak-duri oleh bangsat DAP.

Orang melayu harus tolah PAS yang bersengkokol dengan DAP@PAP.
MelayuJati

Suhaimi Said said...

Inilah prjuangan sebenar. Hidup rakyat, hancur UMNO

Pejuang said...

Sekarang sudah sah dan nyata PAS sudah jadi parti nombor 3 dalam PR.

Sah dan nyata PAS takut kepada DAP dan PKR.

Pejuang said...

Perkataan keramat 'KERAJAAN PERPADUAN' ini sebenarnya sangat2 mengembirakan orang melayu/Islam yang sedar bahawa negara kita ini sudah mula dikuasai oleh kaum kafir.

Sebenarnya orang melayu/Islam tidak pernah berpecah belah. Yang berpecah belah itu cuma fahaman politik nya sahaja. Walaupun ianya dilihat tidak menjejaskan perpaduan melayu/Islam, tetapi ianya sangat merugikan kaum melayu/Islam.

Kaum kafir yang bijak sudah bersatu dalam sebuah parti - iaitu DAP. Kekuatan kaum kafir ini telah dibantu pula oleh PAS dan PKR, kunun nya PAS atau PKR mahu kuasa memerintah - 'Kerajaan Pakatan Rakyat' (PR).

Sepatutnya 'kerajaan perpaduan' ini akan mendapat sokongan padu dari orang melayu/Islam. Kekuatan politik melayu akan ujud, hanya kekuatan politik melayu sahaja yang boleh menyelamatkan melayu dari 'diulam' oleh politik kaum kafir.

Yang sangat membenci 'kerajaan perpaduan' ini cuma pemimpin2 PKR dan DAP. Pemimpin2 yang gila kuasa ini patut kita singkirkan sahaja. Kerana mereka ini semua nya pengkhianat negara.

Jika 'kerajaan perpaduan' ini benar2 terjadi, maka PKR akan hancur lebur, DAP pula akan kembali lemah seperti asal nya.

Kekuatan melayu/Islam akan kembali kuat dan unggul dan di geruni oleh kaum kafir.

Afyan said...

Alhamdulillah,

Sudah terang jelas lagi bersuluh bahawanya isu Kerajaan Perpaduan adalah mainan media pro-UMNO.

Jelas sekali PAS tidak akan sekali-kali mengkhianati PR.

pria malaya said...

babai umnoooo...ekeke..:P

AsyMok_ambo said...

Firman ALLAH SWT
hayati baik-baik Surah An-Nas, Surah terakhir (114:1-6)
Hayati baik-baik dengan hati yang ikhlas bukan dengan akal singkat.
ISLAM bukan untuk dibangga-bangga. ISLAM mesti diamalkan seIKHLAS LILLAHITAALA.
ISLAM bukan untuk diTEMPEL sebagai TV ISLAM, Bank ISLAM atau apa juga.
ISLAM itu kebenaran.
ISLAM itu keadilan.
Kebenaran dan Keadilan daripada ALLAH SWT.
Andai insan belum ada Kalimah Tauhid bela Kebenaran dan Keadilan, ISLAM mesti meraikan mereka.
Tidak ada guna menempel-nempel ISLAM, bermegah-megah dengan masjid malah ALLAH SWT melaknat insan lalai dalam solat.
INI YANG KITA KENA PAHAM BETUL-BETUL.
Di Israel, kita tak hairan Zionis Yahudi tak puas-puas menghantar para syuhada' hidup aman makmur di sisi TUHAN YANG MAHA KAYA kerana Zionis Yahudi terkeliru oleh Talmud.
Di Malaysia, ambo beraso amat sedih bila mana insan-insan yang mengaku ada Kalimah Tauhid, bermati-matian menghancurkan ISLAM. Inilah penangan ajaran sesat Puak Angkuh Pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Ambo malas dah nak cerita bab Kerajaan ISLAM Kelantan sebab itu semua dah diketahui. Ambo tak salahkan Yang mulia Najib atau Saudara Bijakpintar Khairy kerana mereka hanyalah pencacai. Mereka terkeliru.
Hari tu, ambo berkesempatan mendengar Point of View di ntv7.
Ambo dengar hujjah dari Tunku Aziz, Naib Presiden DAP dan Tuan Tajuddin Pasir Salak.
Sejuk hati ambo mendengar hujjah bernas dari seorang Melayu DAP.
Tapi bila Tajuddin berhujjah, menitis air mata ambo kerana inilah penangan Puak Angkuh Pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH.
Kata-kat Tajuddin penuh FITNAH, ANGKUH dan BURUK SANGKA.
Ambo nak pesan pada diri ambo dan sahabat sekalian, Lim Guan Eng lahir sebagai belum ada Kalimah tauhid, kalau nanti dia bersyahadah, lebih enak kerana dia mencari.
SEDANGKAN KITA???
LU PIKIR LAH SENDIRI BEB!
PASforALL mengalu-ngalukan insn-insan terkeliru dengan karpet merah.
RASULULLAH SAW mengambil segala keputusan berdasarkan Maslahat Ummah@ Kepentingan Umat.
Andai betul sekalipun Anwar itu meliwat, itu peribadi dia, sekurang-kurangnya dia pernah menyokong TERANG-TERANGAN Perjuangan diketuai Wali ALLAH SWT.
Bab hati dan peribadi kita serah pada ALLAH SWT.
Demi kepentingan ummah Rakyat Majmuk Malaysia, Puak Angkuh Pertubuhan dongeng ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH wajib dihancur-lebur selumat-lumatnya kerana...
UMMAH KITA SUDAH SEBEGITU NAZAK.
YANG BETUL DIKATAKAN SALAH
YANG SALAH DIBANGGA-BANGGAKAN.

Semalam, seorang veteran umno j.bahru datang memeluk ambo dan berbisik, TOLONG CAKAP PADA TUAN GURU NIK AZIZ & TOK GURU HADI...JGN MASUK PERANGKAP ZIONIS.
Air mata beliau menitis.
ambo pun sama.
Benarlah...
Keterbukaan Ukhuwwah Berbeza Pandangan Anugerah Agung ILAHI kerna...
Taufiq Hidayah HakMilik Mutlaq ALLAH SWT.

TASBIH!
TAHMID!
TAKBIR!
ISTIGHFAR!

JGN LUPA ALLAH SWT

ayamgebu said...

apo nak d kato.....
Provokasi yang tak menjadi....
kito tengok pr13..sama ada Pakatan Rakyat tolak kerajaan perpaduan atau Pakatan Rakyat tolak Kerajaan Umno..

hurry said...

sebok je kerajaan perpaduan ,kenapa lepas pru13 nak buat perpaduan..masa umno menang besar dalam pilihanraya ,melayu tak berpecah ke,mentang-mentangla umno dah kalah barula melayu dah berpecah,pecah perut ke,duit tak boleh nak rembat

hurry said...

sebenarnya punca orang melayu berpecah adalah bn,iaitu di ketuai oleh mahathir..tengokla masa tengku razaliegh..angkara mahathir..tengokla masa datuk seri anwar ibrahim,dia reject anwar,so melayu marah,bukan berpecah itu silap kalimah,melayu marah umno itu saja....orang dah sedar umno ni bukannya untuk memimpin tapi lebih pentingkan perut,kroni.....rakyat biasa yang minta bantuan...jangan harap..hampeeeeeeeeeeh! masa umno menang besar sekarang baru dia tau,agak-agaknya pemimpin tertinggi umno tu,bagi taklimat kepada semua wakil rakyat bn,pru13 ni kita jangan kebas duit rakyat banyak,sebab kita kena ambil hati rakyat dulu,bila dah menang besar nanti kita,barula rembat sebanyak-banyaknya duit rakyat tu,so sekarang ni,kita kena berlakon dulu...itu agaknya umno tak berapa menikus mana...ni...
haneco..

Naruto sensei said...

".. Percayalah, Umno hanya nak berkawan ngan kita (kerajaan perpaduan) hanya
semata-mata untuk survival politik, bukan ikhlas pun. Umno sedang cari
tempat untuk berpaut. Bila dah kuat balik, Umno akan
tendang kita keluar sebagaimana mereka tendang kita dulu.."

- Ketua Umum Pemuda PAS Kemahang 1

Cara orang Umno layan ahli PAS [video disertakan]

http://pemudakemehe1.blogspot.com/2009/06/cara-orang-umno-layan-ahli-pas-video.html#comment-form


Ha ha ha Syabas Tuan Guru Haji Hadi Umnpan Tuan mengena nampaknya terkilanlah Puak ni nak Eksploitasi
Isu ni... ha ha ha..

Tapi kita tengok umnpan Tuan Guru mengena sebab Ahli UMNO pun sokong Pemimpin PAS... ha ha ha Kalau takde Isu ni setengah mati puak UMNO maki hamun Pemimpin PAS ha ha ha..Kali ni depa sokong pulak kah kah kah..

Naruto cool je tengok gelagat Puak UMNO ni...

Naruto sensei said...

Kan dah kata Isu ni akan terkubur dalam minggu ni jugak ...

Puak UMNO sila dengar pula Isu besar yang akan melanda kamu selepas ini.. ha ha ha ..

Talian hayat dah habis tunggulah kematian sedikit demi sedikit UMNO ha ha ha...

AZRI said...

yang korang dok sibuk main isu dap ni wtpe? ia dah basi la ketinggalan zaman.....otak hang ni dah tak ada idea ke? maklum lah dah nak mampus baru sedar tapi dah terlewat......

korang kata kami ikut dap dan pkr tapi yang umno dok ikut maca, gerakan, mic, ppp dan banyak lagi parti yang bukan melayu tu, korang tak marah pun....ini menunjukkan tahap pemikiran yang bengap....

korang mainkan isu perkauman....ini menyebabkan bangsa lain tak akan menyokong bn/umno lagi......tengok pr tak la main isu ini, ia dah ketinggalan zaman, yang kami perjuangan adalah kebajikan rakyat, keadilan dalam ekonomi dan sosial, menentang korupsi, menentang penyalahgunaan kuasa dan sebagainya....bukan isu remah yang umno canangkan....so sampai bila isu lapuk ini nak di jadikan senjata, nanti senjata yang akan makan tuan nya sendiri....

hidup pas dan pr.......

pr cool aje, umno mabuk aje

Tontoya said...

Itulah yang sebaiknya.Duduk berbincang untuk jernihkan keadaan.Ramai yg jadi celaru ttg apa yg dicetuskan TG Hj Hadi.Aku pada mulanya berasa risau juga..kerana apa..kerana ramai yg tak faham termasuklah aku sendiri..tapi utk mengelakkan perbalahan sesama sendiri lebih baik idea UG ini dihentikan terus..baru aku faham yg kerajaan perpaduan ni tak sama dgn kerajaan campuran.Kalau umno pun faham mampuh dia taknak..TG Hj Hadi tinggi ilmunya dalam memimpin.Dan ideanya adalah strategi rahsia yg tak boleh didedahkan kpd ahli bawahan dan rakyat.SU akhbar tg sendiri bijak dalam mengelak utk menerangkan isu ini walaupun ditanya berkali kali termasuklah didalam blognya.Ingat sejarah Nabi Muhammad swt,macamana nabi kita dapat menguasai seluruh kerajaan mekah dari pihak sebelumnya..dan macamana sikap berbaik2 dan saling bertemu diantara tg nik aziz dgn datuk zaid ibrahim telah berjaya membuatkan beliau menyertai pr..berdakwah perlulah kepada yang menentang..

pandang dengar said...

harap2 masalah politik negara kita tk lah jadi mcm kt IRAN....

pembangkang yg tak mahu mengaku kalah...last2 negara kucar kacir...sape yang rugi...?????

Amerika gk senyom lebar...

harap2 rakyat malaysia yang mengundi nnt leh fkir panjang2...
jgn "kalah jd abu menang jd arang"

Naruto sensei said...

MelayujatiUMNO said..

PAS jadi buta-tuli kerana puji-pujian dari bapak PAP Lee Kuan Yew.


-----------------------------------

Komen apa ni kah kah kah.. Kalau Lee Kuan yew jumpa Najib piji Malaysia dan UMNo tade pulak cakap macam ni kan kah kah.. lol Piang

Najib lagi dahsyat mengadap Bapak Lee Kuan Yew di Singapore kah kah kah..Ampun kata Najib Pada Tuanku Lee Kuan Yew...Nanti patik buat Jambatan untuk Singapore ye..

Tapi Tuanku yang Mulia Sultan Johor memang gagah perkasa dan Bijaksana.." Beta tolak Jambatan Untuk Singapore siapa yang cadang memang derhaka dan Agen kepada Singapore..ha ha ha...Najib terdiam Menikus dah macam tikus ha ha ha...

Lee Kuan Yew yang terhegeh2 jumpa Nik Aziz kan tetiba pulak Puak UMNo jeles nak mampus kesian....

Perkaumanlah UMNO sebab inilah senjata kamu yang terakhir lepas ni UMNO mampus...

Kesian MelayuUMNO... layu..

zali said...

saya amat setuju dengan komen en.pandang dengar.

di iran yang majoriti islam pun di gesa agar pembangkang dan pemerintah bersatu

kat m'sia yang dah tinggal berapa kerat je yang islam pun tak nak bersatu bila pemimpin parti islam menyarankan begitu...

islam cuma boleh bersatu kat m'sia nih bila uztaz lim guan eng menyarankan begitu.

Tontoya said...

Strategi musuh(umno) dalam cubaannya untuk menghancurkan PR tak berjaya lagi kali ni nampaknya.Ahli PR akan bertaut kembali,kali ni akan lebih erat..Pegi jahanamlah umno..

AZRI said...

kesian ko zali.........

hujah orang yang kecewa sampai sanggup buat tuduhan yang tidak berasas.......kembalilah pada pemikiran yang sihat dan terima la hakikat bahawa umno sudah menuju kehancuran......

Naruto sensei said...

Pandang Dengar

Tak tahu ke siapa dalang dalam rusuhan di Iran..?

Memanglah Amerika gelak sahaja sebab di berjaya masukkan jarumnya melalui calon yang kalah dalam Pilihanraya tu..Walapun Pilihanraya tersebut adalah sah dan tiada penipuan tapi calok tersebut mamainkan setimen dan Propaganda dari Amerika sendiri...

Ulama Iran pun sahkan perkara ini takkan tak tahu kot..? ataupun menggunakan Isu ini untuk menyamakan dengan di Malaysia amatlah tidak adil saudara..!

Tapi yang amat suka kenyataan saudara ialah Blogger Zali tu..
Kesian sampai tinggal tulang..
bukan makin ramai sokong UMNO makin hilang sokongan adalah.. dengan sikap Blogger mereka sendiri...Tak pandai tarik orang tapi pandai maki hamun orang ha ha ha.. kesian..

Naruto sensei said...

".. Percayalah, Umno hanya nak berkawan ngan kita (kerajaan perpaduan) hanya
semata-mata untuk survival politik, bukan ikhlas pun. Umno sedang cari
tempat untuk berpaut. Bila dah kuat balik, Umno akan
tendang kita keluar sebagaimana mereka tendang kita dulu.."

- Ketua Umum Pemuda PAS Kemahang 1

Cara orang Umno layan ahli PAS [video disertakan]

http://pemudakemehe1.blogspot.com/2009/06/cara-orang-umno-layan-ahli-pas-video.html#comment-form


Ha ha ha Syabas Tuan Guru Haji Hadi Umpan Tuan mengena nampaknya terkilanlah Puak ni nak Eksploitasi
Isu ni... ha ha ha..

Tapi kita tengok umnpan Tuan Guru mengena sebab Ahli UMNO pun sokong Pemimpin PAS... ha ha ha Kalau takde Isu ni setengah mati puak UMNO maki hamun Pemimpin PAS ha ha ha..Kali ni depa sokong pulak kah kah kah..

Naruto cool je tengok gelagat Puak UMNO ni...

fitflex said...

kpd zali,bukan ustaz lim guan eng.tp khalifah umar abd aziz.
cina2 mmg pnd berpolitik.diaorg tahu yg melayu ni akan lembut bila dtg bab2 islam.nie srategi dap utk amik hati org2 islam.sbb tu allah dah kata dlm quran yahudi&nasrani xkan redha kpd islam selagi tidak patuh dan ikut agama mereka.tp ramai pak2 hj dan ust2 dah termakan tipu daya kafir2 kat malaysia nie.
tgk smp skarang byk lg melayu yg gembira tgk bangsa sndiri asyik berbalah.apapun tahniah kpd tuan guru hj hadi atas kebijaksaan beliau.beliau dah nampak dan sedar permainan dap+pkr nie.idea yg baik kalau dibantah skrg x semestinya akan terus ditolak di masa hadapan.harap pemimpin2 melayu x terlambat dlm membetulkan kesalahan.
kpd tuan guru nik aziz,tuan guru bukanlah tiket ke syurga.sedangkan ahli ibadat agung beribadat 200thn pun buleh tersungkur dihujung usia.
harap dizaman ini tiada lg kisah begitu terjadi angkara menolak perpaduan sesama islam...

Tontoya said...

Sikit sikit nak kaitkan dgn huru hara dinegara luar dgn negara ni puak2 umno ni..Kalau yg buruk nak dibandingkan dgn negara2 yg bergolak,miskin,mundur..Kenapa taknak bandingkan dengan negara2 maju spt contohnya jepun,perancis,sweden dan byk lg..sampai bila le nak pakai modal ni..kata nak maju kedepan kena ikutlah contoh pemerintahan negara maju..takde rasuah,takde tol,pendekata lengkaple utk kebajikan rakyat..

AZRI said...

kesian ko fitflex......

guridam menusuk kalbu dari orang yang kecewa......usah la ko menegak benang yang basah, orang dah tak minat pada umno lagi.......umno ni dah patut masuk arkib negara aje....

ada pemimpin yang tak boleh pakai.....asyik berebut nak jawatan bagi mengisi perut sendiri.......

adakah najib tiket untuk ke syurga? jangan lah buat tuduhan, tengok peribadi najib dengan nik aziz....macam langit dengan bumi....sape yang lebih islamik? najib....pirah asyik bergelumang dengan.............

AZRI said...

otak orang umno ni dah tepu....dah tak boleh bagi hujah yang konkrit berdasarkan bukti, asyik buat tuduhan....bukan menarik rakyat menyokong umno tapi menjauhkan rakyat terhadap umno.......

Naruto sensei said...

fitflex

Tanah pada cina je kamu bagi tahu yang Melayu dapat kamu sembunyikan ..

Nakkan keadilan kena cakap yang benar Bro..! Jangan Ingat cina je yang dapat tanah sedangkan Melayu yang dapat tanah disemua kag tersusun tu kamu diam sorokkan cerita sebenar samalah kamu tu memfitnah orang...

Lagi satu nak ingatkan sebelum PRU12 PAS hanya bergabung dengan PKR sahaja.. Dalam Manifesto Barisan Rakyat PAS dan PKR menawarkan tanah kepada penduduk KG tersusun dan KG Baru...

Apabila DAP dan mereka bergabung dalam pakatan Rakyat pemberian tanah kepada kedua2 jenis Kg diteruskan.. tetapi yang melalak kata bagi tanah ke DAP ialah UMNO... ha ha ha Sedangkan itulah tawaran Manifesto PAS dan PKR sahaja..bukan DAP..

Kesianlah UMNO ni demi berkuasa semula mereka sanggup merendahkan martabat mereka menjadi najis memfitnah orang sahaja... Malulah budaya Melayu mana ntah UMNO ikut ni pun tak tahu..

Perangai UMNO ni samalah dengan watak penjahat dalam cerita2 melayu lama .. tak caya tengok cerita2 melayu lama
Mula2 mereka fitnah lepas tu mereka akan berkasar apabila fitnah mereka tidak berjaya...

Samalah dengan situasi di Perak Mula2 fitnah.. bila tak jalan fitnah mereka rampas pula ..ha ha ha

Naruto sensei said...

fitflex said

nak jawab apa aku x tgk pun.bg link sat aku nak tgk.
tula aku dah kata perpecahan pas umno hanya merugikan org melayu.
dulu mmg aku kuat pas sbb bnci umno duk bagi tnah kat cina la.alih2 mai nizar pi bg smp 999thn.kata nak buat islam,ni kah islam pas?org2 atasan perak nampak bnda ni,tuk mufti,raja semua nmpak.tgk pembahagian exco pun dah tau.portfolio penting spt tanah dan pendidikan di png,perak& selangor siapa yg pgg?

-----------------------------------


Tulis panjang lebar tapi fakta anda semua yang tak betul...

Tanya pulak Port folio kerajaan Pusat tu siapa pegang yang penting2..? Rumah siapa pegeng..? Kesihatan Siapa pegang..? Dan banyak lagilah malas saya nak cakap..?

Orang atasan nampak kepentingan mereka sahaja ..tapi rakyat nampak apa yang sebenarnya berlaku dalam kerajaan BN dah lama dah..

Nak linkkan apa anda pergilah tanyalah si Zambru tu..siasat sendirilah nanti kalau kami yang buka cerita kamu cakap PR fitnah..

Dasar hipokritlah MelayuUMNO..
Ceh kalau negeri pakatan Rakyat seperti di Selangor Isu Lembu tahu pulak puak kamu melalak.. tarak siapa pun bagi Link...

Kenapa tak jawap Isu dua DUN yang anda kata UMNO menang tu...? kah kah kah....

Takut ke nak jawap...! Putar belit memang pandai Puak UMNO ni...

Naruto sensei said...

sedangkan ahli ibadat agung beribadat 200thn pun buleh tersungkur dihujung usia.

Apatah lagi pemimpin UMNO yang suka memperlekehkan Islam, serta Ahlinya yang menyokong perbuatan UMNO yang suka Menindas dan bersikap Zalim terhadap orang lain..

Dah tentulah lagi teruk tak perlu berbahas lagi gerenti tersungkur punya... ha ha ha

Nak Melayu Islam bersatu tapi tak mahu Hukum Islam dan Al-Quran apa barang..? sampai kiamat pun UMNO PAS takkan bersatu ....

Kesian celoteh sedih UMNO...

ayamgebu said...

Kerajaan BN masih berupaya mentadbir negara dan tidak memerlukan sebuah kerajaan perpaduan, kata Datuk Seri Najib Tun Razak hari in.....
ALAHAAAAIIIII UMNO...
TAK HABIS2 DIA MUNYER TEMBERANG...
ITU ARI KATA LAIN...SEKARANG KATA LAIN....MEMANG PATUT NGKO NIH KAWING NGAN BEKAS BINI ORANG!!!!!

Naruto sensei said...

Ayam gebu My Fren

Tu lah tandanya munafik...
Bila dah tak tercapai hasratnya mereka mengubah pula kenyataan mereka dan keluar balik perangai bodoh sombongnya... ha ha ha

Kesian

fitflex said...

wei naruto hg pi chek tgk brapa % melayu dapat kpg tersusun & kpg baru tu?15% je pun.lg 85% buleh kat kafir2 ja.
bernas gak komen ibrahim ali kat tv3 td.
pas skali lg kena cucuk idong ngan kit siang ngan sambil anwar cucuk jubur kit siang.
azri said...
adakah najib tiket untuk ke syurga? jangan lah buat tuduhan, tengok peribadi najib dengan nik aziz....macam langit dengan bumi....sape yang lebih islamik? najib....pirah asyik bergelumang dengan.............
yg pi ke najib knapa plak?aku cuma x mau kisah abid yg beribu kali lebih warak dari tgna tu berlaku kpd tgna.
ramai pemimpin2 pas yg pandai sembunyi salah guna kuasa.jgn lupa awal thun dulu ada kes mntak cerai bini no 2 adun klntan.yg bini dia tu org kemboja klu x silap.berapa bini no 2 tu tuntut hrta sepencarian??rm3juta!!baru hrta sepencarian,hrta dia pulak agak2 byk mana???agak2 husam musa pulak byk mana la.sbb tu x mau tgk melayu bersatu.bloger2 pr ka umno ka apa yg dpt??

dewata awan berapi said...

dengar cerita haji hadi telah kena liwat oleh lim kit siang dan anwar...

sorang tibai ikut mulut sampai tak boleh bersuara...sorang lagi biasalah tibai ikut belakang...tabiat lama laaaa

sirat al-mustaqim said...

tabuan said,
Orang Melayu tidak akan bersatu selagi mendengar cakap Anwar.
....................................
heh,orang melayu x akn bersatu selagi mendengar cakap najib dan kerajaan BN(BINI NAJIB)

fitflex said...

dasyat sungguh pas berpolitik.dgn mudah pas menafikan dan menolak sama sekali cadangan yg pas sendiri lontarkan utk perpaduan umat melayu,islam dan negara secara keseluruhan.adakah ini tidak digelar munafik,khianat dan jumud akal?jika benar mereka menghayati al-quran mereka tidak akan tergamak utk mengatakan tiada persaudaraan.negara islam jenis apa yg pas perjuangkan???islam apa yg hendak ditegakkan dgn bersekongkol dgn dap dan pkr yg lgsung tidak mahu kepada islam bahkan menghina dan mempermainkan2 hasrat penubuhan negara islam??adakan ini yg pas perjuangkan dari dulu smp sekarang??hanya nak jd kerajaan,islam jd mainan emosi umat melayu dan bila dah ada kuasa islam tak akan dilaksanakan dan bersekutu dgn org yg benar2 menolak hudud spt dan dan pkr.kita sgt takbur bila diberi sdkit kuasa memerintah.igtlah kpd pemimpin2 pas,buat Allah amat mudah utk dia musnahkan kita jika kita menunaikan jnji2 kita.

sirat al-mustaqim said...

saya da muak la dgr skit2 DAP..SKIT SKIT DAP...MCM UMNO X JD KUDA TUNGGANGAN MCA DAN MIC...ada manusia sorang ni da la kene queen control...hehe

sirat al-mustaqim said...

kesian si zali ni...terus la jd barua umno usang tu!

dewata awan berapi said...

biasalah...budak2 yang baru kenal politik...tak kenal siapa dap ni...

tapi heran...pemimpin2 pas yang kebanyakan tua bangka dan sekor lagi dah macam orang nyanyuk masih boleh kena psikologi dap komunis...

sirat al-mustaqim said...

dewata said,
tapi heran...pemimpin2 pas yang kebanyakan tua bangka dan sekor lagi dah macam orang nyanyuk masih boleh kena psikologi dap komunis...
.....................................
tapi heran sgt,pemimpin umno yg kebanyakan msh d kira muda lagi dah macam orang nyanyuk msh blh kene psikologi MCA komunis...HEHE

Tontoya said...

Kah kah kah..lama tak muncul tiba2 kuar jadi bodo plak si Dewata Sawan Berapi ni...tak kenal Dap sebab tak byk keburukan dia berbanding umno..orang Pas lebih kenal perangai hudoh umno ni..sebab tu lah tak payah nk perpaduan2 dgn umno ni..kaki putar belit je lebih..huhu

cicitHJHASSANu said...

PERHATIAN!!!!

kpd pencacai ameno-bn harap2 anda
dpt menerima kenyataan bahwa setiap
perbuatan melampau akan menerima
balasannya...
namun mereka jgn dibiar terus hanyut
dlm khayalan buatan musuh2 islam...
bimbinglah mereka supaya kembali ke pangkal islam yg hakiki...
setelah mereka diberi tunjuk ajar namun masih berdegil,hancurkan mereka sehancur-hancurnya..
wallahualam bswb

PeRWiRa_aDiL said...

Fitflex,

Hahaa, saudara nampak seolah pandai berhujah tapi sayang akhirnya nampak bodoh juga saudara rupanya...

Mengapa PAS tolak UMNO?? Jawapan mudah, budak belum khatam mengaji pun tau... Kami penyokong PR sentiasa mengikuti perkembangan isu semasa, saya pasti puak BN tidak tahu yg pemimpin mereka mengadaikan tanah kerajaan kepada beberapa tauke Cina termasuk di Genting Highlands, Bukit Tinggi, Pulau Tioman dan Pulau Redang. Ini adalah fakta benar & maklumat ini diterima dari kerajaan negeri terbabit sendiri...

Sebaliknya BN membantah tindakan PR di Perak sebelum ini memberi tanah kepada penduduk Cina yang miskin papa kedana.. Kita sebagai umat Islam diseru supaya memperbanyakkan sedekah, tidak dinyatakan haram sama sekali memberi sedekah kepada golongan bukan Islam yang amat memerlukannya...

Kenapa la baghal Umno ni bantah tindakan kerajaan PR memberi tanah kepada penduduk miskin, sedangkan mereka berdiam diri apabila mereka memberi tanah kepada tauke Cina kafir laknat yang kaya raya??

Harap jelas mengapa PAS menolak UMNO kerana UMNO hanyalah KAFIR bertopengkan Islam yang pandai berpura² lagi munafik...

PR cool aje..

sirat al-mustaqim said...

heh,konon mcm DAP TU JAHAT BENOR...cuba kalau DAP msuk BN,saya rasa puak umno ni pangkah dia gak..blah la

zali said...

sirat kata : ...MCM UMNO X JD KUDA TUNGGANGAN MCA DAN MIC...

apa beza dap dan mca?
dap suara besar dalam pr
mca suara kecil dalam bn

apa beza pas dan umno?
pas suara kecil dalam pr
umno suara besar dalam bn

apa beza umno dan dap?
umno dominan dalam bn
dap dominan dalam pr

mana yang melayu islam kena pilih?
bagi yang ada sedikit jiwa melayu islam dah tentu akan mengutama kan dominan melayu islam yang sedang memerintah.

yang tak sedar diri atau bahasa kesatnya dungu berganda...dap lah imam mereka.

sirat al-mustaqim said...

ingatlah,rasulullah x pernah meletakkan dasar perkauman,sebaliknya dasar islam...
umno?skit skit DAP..setiap kali komen,PAS ikut telunjuk DAP...apa barang komen camni!

faizal said...

salam,buat pembaca budiman dan buat pembaca yang sempit fikiran.
kenapa mesti sebut melayu islam.kenapa tak sebut islam sahaja. disebabkan adanya istilah melayu islam lah,dapat kita lihat bertambahnya disko-disko,dangdut,AF,nombor ekor,genting dan yang sekutu dengan nya.ingat lah wahai saudara seagama dengan ku.cuba anda semua buat kajian berapa ramai melayu yang mengaku islam ini menunaikan rukun islam yang lima.tak payah lima kita ambil bab solat pun cukup lah,yang dok hina pemimpin islam tu tanya diri sendiri,islam kah aku ni..islam pada keturunan ataupun islam yang syumul.saya tidak rela mendapat saham kerana menyokong orang yang menghalalkan judi,maksiat,rasuah dan berbagai perkara yang telah menjatuhkan bangsa yang dikatakan melayu-islam.islam tidak mengira bangsa,islam adalah agama untuk semua.adakah kita mati nanti tuhan tanya kita pasal bangsa ??? tuhan tanya pasal amalan kita.yang berkaitan dengan islam. saya begitu marah dan kecewa kerana adanya orang yang mengaku sebagai melayu-islam menghina para ulamak.semoga anda bertaubat.

sirat al-mustaqim said...

apa beza pas dan umno?BANYAKK!
ya,melayu islam yg menolak islam yg sedang memerintah...teruslah memberi alasan...zali2

sirat al-mustaqim said...

bukan melayu islam,me-layu SELAM!

Tontoya said...

sian zali tengkorak dok kaji sampai tinggal rangka..huhu..mmg dari dulu lagi umno tu asyik dok ikut telunjuk mca kerana nakkan sokongan undi.Jadi lembu tunggangan dan abaikan kaum sendiri..Itu lah kalau dah terlalu perkauman sangat..

sirat al-mustaqim said...

saya sokong saudara tontoya!!parti sendiri jd kuda tunggangan x sedar,sebuk ngan parti orang lain..hehe

Naruto sensei said...

fitflex said...
wei naruto hg pi chek tgk brapa % melayu dapat kpg tersusun & kpg baru tu?15% je pun.lg 85% buleh kat kafir2 ja.
bernas gak komen ibrahim ali kat tv3 td.
pas skali lg kena cucuk idong ngan kit siang ngan sambil anwar cucuk jubur kit siang.

-----------------------------------

Kah kah kah dasar putar belit fakta no 1 lah rangking kamu sekarang... ha ha ha

Mana punya sumber anda dapat nih..?
Apalah akal pendek sangat komen kamu pun dah tahu dah kamu jenis sedap tulis je menuduh orang...

kamu tahu tak berapa % orang cina di Kg Baru tu..? Berapa peratus pula orang melayu di Kg Baru..?

Dok cerita kisah kominis pun tak tahu lagi ke Kg baru tu memang kg tu majoriti Cina dan kg Tersusun tu memang majoriti Melayu .. Aparaaa..

Kalau Kg Cina dapat 4000 ekar yang Kg Melayu dapat 10000 ekar apasal kamu tak cakap...? Dasar kamu pembelit tapi mati2 pula..

Dah la semalam fakta kemenangan BN kononnya di dua DUN dalam Bukit Gantang pun kamu menipu aparaaa...

Lepas tu tak malu lah dengar komen Ibrahim Ali katak yang PAS sendiri selamatkan selepas UMNO meludahnya..kesian UMNO jilat balik ludahnya...

Kesian betul lah sikap kamu ni...

Naruto sensei said...

dewata awan berapi

Dah penatlah tu tukar2 nikname.. orang malas nak layan bukan tak kenal pun siapa kamu tu... ha ha ha...

Naruto sensei said...

Ralat...

Fitflex

Kah kah kah dasar putar belit fakta no 1 lah rangking kamu sekarang... ha ha ha

Mana punya sumber anda dapat nih..?
Apalah akal pendek sangat komen kamu pun dah tahu dah kamu jenis sedap tulis je menuduh orang...

kamu tahu tak berapa % orang cina di Kg Baru tu..? Berapa peratus pula orang melayu di Kg Baru..?

Dok cerita kisah kominis pun tak tahu lagi ke Kg baru tu memang kg tu majoriti Cina dan kg Tersusun tu memang majoriti Melayu .. Aparaaa..

Kalau Kg Cina dapat 4000 ekar yang Kg Melayu dapat 10000 ekar apasal kamu tak cakap...? Dasar kamu pembelit tapi mati2 pula..

Dah la semalam fakta kemenangan BN kononnya di dua DUN dalam Bukit Gantang pun kamu menipu aparaaa...

Lepas tu tak malu lah dengar komen Ibrahim Ali katak yang PAS sendiri selamatkan selepas UMNO meludahnya..kesian UMNO jilat balik ludahnya...

Kesian betul lah sikap kamu ni...

Naruto sensei said...

Si Zali cakap..

apa beza umno dan dap?
umno dominan dalam bn

-----------------------------------

Kah kah kah Dominan ke kalau semua port folio kerajaan yang penting2 disambar MCA kah kah kah...

Dominan yang berlakon saja..
Dominan sampai sekarang tak berkuasa dan takut nak laksanakan hukum Islam....ha ha ha

Dominannya sampai MCA dan MIC kutuk Islam dan Al-Quran pun UMNO terkincit diam menikus ..ha ha ha

Dominan sangat sampai banyak hak2 melayu kena gugurkan kepada MCA dan MIC..nak jaga hati...kesian
nanti MCA dan MIC memberontak pulak..

Lawak tulang punya komen ... kena sup tulang lagi best dari dengar lawak tengkorak tu...

Kesian dia...no UG ha ha ha..

Naruto sensei said...

Si Zali cakap..

apa beza umno dan dap?
umno dominan dalam bn

-----------------------------------

Kah kah kah Dominan ke kalau semua port folio kerajaan yang penting2 disambar MCA kah kah kah...

Dominan yang berlakon saja..
Dominan sampai sekarang tak berkuasa dan takut nak laksanakan hukum Islam....ha ha ha

Dominannya sampai MCA dan MIC kutuk Islam dan Al-Quran pun UMNO terkincit diam menikus ..ha ha ha

Dominan sangat sampai banyak hak2 melayu kena gugurkan kepada MCA dan MIC..nak jaga hati...kesian
nanti MCA dan MIC memberontak pulak..

Lawak tulang punya komen ... kena sup tulang lagi best dari dengar lawak tengkorak tu...

Kesian dia...no UG ha ha ha..

sirat al-mustaqim said...

haha...saya sokong saudara naruto!
bila cabut keris,mcm la hero sngt..no 1...bila mca dan mic menyalak,umno menikus...tepat sekali keris x bersarung...haha

Naruto sensei said...

Fitflex2..

Hang kecoh sangat pasal perpaduan Melayu Islam hang pun tahu UMNO tu macam mana...

Takkan nak bersatu Melayu hanya dengan UMNO sahaja...? Patutnya semua Melayu sekarang menolak UMNO dan bersatu dalam PAS...Aparaa..

Ni Komen apa Kamu pakai..kononya Orang PAS dulu tapi sekarang Ikut UMNO ke..? kesian.. Patutnya semua Melayu yang berparti dan tak berpartilah ooii.. sebab bukan UMNO je yang Melayu....Ramai lagi Melayu kat Malaysia ni...

Dah bagi peluang Melayu bersatu dalam UMNO 51tahun lamanya.. sekarang apa yang terjadi pada bangsa Melayu..?

Orang Melayu semua mesti sepakat bersatu dalam PAS dan menolak UMNO..ha baru betul..

Kesian kamu fitflex..kononya nak ajak bersatu tapi hanya UMNO dalam mata kalbumu...kah kah kah ...

Baru PAS umpan sikit menggelupur Puak UMNO mainkan Isu ni ha ha ha macam kera dapat bunga lah korang...kesian...

PR cool je ...

Naruto sensei said...

sirat al-mustaqim

Keris kat bawah perut diorang je bersarung pasal malulah nanti digelar puak primitif..ha ha ha tak bercawat...

Walaupun tindakan mereka memang Primitif...ha ha ha..Kesian

Haji Hadi Kata apa..? NO UG ha ha

sirat al-mustaqim said...

puak umno ni dulu,kini dan selamanya tau nak menyalak je tanpa fakta...
tentang kerajaan perpaduan,da d jelaskan oleh presiden bahawa cadangan ini releven d zaman dolah hadhari,sbb d zaman dia berlaku krisis ekonomi yg teruk...jd cadangan ini dwujudkan utk membina kerjasama semua parti politik menangani masalah ekonomi ini...dolah hadhari pun da setuju...
masuk zaman najib,da x releven lagi sbb ekonomi da semakin pulih..lg 1,najib x menunjukkan keikhlasan utk menangani masalah rakyat..yg dia dok paham,UG ni utk umno ngan pas...haiii...pastu siap putaq belit lalu media..ikhlas ke camni?terima kasih bebnyak la sbb dia puji pas..

Perawi said...

Nak kongsi apa, perak telah pun diliwat oleh hulubalang Pahang. Melaka pun ditawan pang5 Pahang, Khalil Angkut/kaut, jadi Yg Dipertua Neg. Melaka. Dari dulu sampai sekarang melaka dijajah, dah tiada rakyat melaka yg berwibawa....tak lama lagi...Zali pun jadi KUDA kepang...hhehhe

sirat al-mustaqim said...

hahahaha,btul gak...takut lak nnti org kata primitif..kang x dapat sokongan...tapi saya rasa x de beza pun...mmg primitif pun..haha

Naruto sensei said...

Ha ha ha Kena sup tulang dulu lah nanti ada power nak lawan dengan tengkorak tu.. ha ha ha

salam....jap lagi sambung ..

sirat al-mustaqim said...

puak umno ni dulu,kini dan selamanya tau nak menyalak je tanpa fakta...
tentang kerajaan perpaduan,da d jelaskan oleh presiden bahawa cadangan ini releven d zaman dolah hadhari,sbb d zaman dia berlaku krisis ekonomi yg teruk...jd cadangan ini dwujudkan utk membina kerjasama semua parti politik menangani masalah ekonomi ini...dolah hadhari pun da setuju...
masuk zaman najib,da x releven lagi sbb ekonomi da semakin pulih..lg 1,najib x menunjukkan keikhlasan utk menangani masalah rakyat..yg dia dok paham,UG ni utk umno ngan pas...haiii...pastu siap putaq belit lalu media..ikhlas ke camni?terima kasih bebnyak la sbb dia puji pas..

sirat al-mustaqim said...

saya plak nak mkn mdu jap...baru ada power nak lawan tabuan..hehe

Perawi said...

UMNO/BN ....1Malaysia penipu....Najib mana nak taruk muka mu..he3

Perawi said...

Tabuan peluk Chua Sui Lek...malu aku

Perawi said...

Zali peluk Rohim Tamby Chik

Perawi said...

Tok Batin peluk Jamaluddin Jarjis

Perawi said...

Siapa nak peluk Ketua Wanita UMNO ...Sharizat Jalil. Heeee...geli aku

Perawi said...

Abu Hassan Omar .... utk siapa? rasanya anak luarnya dah 18 tahun

Perawi said...

M.....Jati, jilat Rafidah Azjie punya

Perawi said...

Wou Zali kena sengat tabuan...kahkah..Zali..otak ko ni gerenti tiga suku...
Yang cetusan idea ni dari mulut HJ.Hadi..Kita Cuma sokong..sebab kita tak nak jadi mcm kat YALA..patani tu..
Kuasa siapa yang besar kau jgn tengok Umno lemah..kerusi umno ada berapa, UMNO jadi tonggak dlm BN...
PAS ada berapa kerusi dalam pakatan Rakyat..Kedudukan pas dalam pakatan tak lebih dari Tisu Tandas yang di guna kan oleh kapal singh dan Lim Kit Siang.

Zali kalau ko tak nampak lagi ko koncing dlm tempurung kau suluh muka kau...kalau tak nampak lagi kau minum..

Naruto sensei said...

Tengkorak kena sengat dengan tebuan kah kah kah

Tabuan cakap..

Zali kalau ko tak nampak lagi ko koncing dlm tempurung kau suluh muka kau...kalau tak nampak lagi kau minum..

Ha ha ha UMNO sengat UMNOla korang nih ha ha ha....sam sendiri pun bergaduh ada hati nak perpaduan kah kah kah...

Kesian.....

Naruto sensei said...

Monday, June 22, 2009
USRAH PAS BAGAN DATOH TURUT DIHADIRI ORANG BUKAN ISLAM

Penyokong-penyokong PAS dari kalangan bukan Islam turut serta dalam program Usrah Mingguan PAS Kawasan Bagan Datoh yang diadakan di markaz PAS Kawasan Selekoh baru-baru ini. Jarang-jarang sekali, dalam program dalaman PAS yang bebentuk pengisian dalaman dihadiri oleh orang-orang bukan Islam. Tetapi di Bagan Datoh, markaz PAS yang dijadikan pusat kegiatan parti termasuk Usrah Mingguan turut juga dihadiri oleh penyokong-penyokong PAS dari kalangan Cina dan India.

Biasanya program usrah bermula dengan solat berjamaah, bacaan ma'athurat, pembentangan teks usrah menggunakan buku-buku tertentu atau kertas-kertas kerja tertentu, dibentang oleh naqib dan diperbincangkan, mengulas isu-isu semasa dan membincangkan program-program semasa. Ia dihadiri oleh pimpinan dan ahli-ahli PAS.

Kali ini, penyokong PAS dari masyarakat Cina dan India turut hadir, mereka duduk bersila, mendengar kupasan-kupasan ayat-ayat al Quran dan Hadis oleh YDP Kawasan Bagan Datoh yang memimpin usrah pada malam itu. YDP menggubah sedikit pendekatan agar ia lebih kepada bentuk dakwah. Mereka mendengar dengan penuh minat.

Dalam usrah tersebut, persoalan Kerajaan Perpaduan turut disentuh kerana ramai yang ingin mengetahuinya. Alhamdulillah penjelasan yang diberikan oleh YDP melegakan semua yang hadir termasuk penyokong-penyokong PAS dari masyarakat Cina dan India. Mereka berpuas hati dengan penjelasan tersebut.

Program Usrah Mingguan PAS yang dihadiri oleh bukan Islam turut dilaporkan oleh wartawan Sinar Harian dalam keluaran hari Jumaat semalam. Kebetulan beliau yang juga penyokong PAS hadir dalam program Usrah tersebut. Mereka cukup tertarik dengan program usrah dan pengisiannya malam itu, dan mereka berhasrat ingin mengikuti setiap kali ada usrah.

Ini adalah satu perkembangan yang baik, mudah-mudahan dengan penyertaan mereka dalam usrah PAS, bukan sahaja semangat untuk bersama PAS bertambah kuat, bahkan semuga mereka akan mendapat hidayah untuk beriman dengan aqqedah kita. Insya Allah.

Posted by pemuda cheh

sirat al-mustaqim said...

ALHAMDULILLAH,syukur...semoga mereka diberi hidayah oleh ALLAH...TENGOK,org bkn islam pun nak dgr ceramah...ada makluk ni sap arahkan,sapa wat ceramah pas,ISA...SIAP ROBOHKAN MASJID LAGI...MALU AR NGAKU MELAYU-ISLAM...

sirat al-mustaqim said...

malu jugak ngaku melayu-jati...hehe

sirat al-mustaqim said...

melayu-jati said,
Orang melayu harus tolak PAS yang bersengkokol dengan DAP@PAP.
....................................
orang melayu dan bukan melayu harus tolak umno yg bersekongkol dgn mca

daaksaytunk said...

Dulu mengaku Kerajaan Perpaduan ini merupakan idea asal Pembohong Rakyat (PR)...tup..tup.. tolak pula idea ni.. nampak sangat perjuangan bukan untuk kepentingan rakyat bersatu, tapi ego. Ngaku Islam tapi sesama Islam tak bersatu, abis pasni nak bentuk kerajaan apa plak? kerajaan merapu? Rosakla Malaysia dapat kat depa ni, Buat muslim yang ngaku kuat sgt agama, renung nurkilan anakmuda ni..

Kita bertopengkan parti politik, berkiblatkan nafsu di atas pentas dunia, sampai lupa kita hanya sembah Allah yang satu. Kenapa kita tidak boleh bersatu, lain fahaman politik kita bersekutu, menghina bangsa sendiri yakni bangsa melayu. Kita lahir dari rumpun yang satu, membesar ikut peredaran waktu. Lain cuaca, lain pengaruhnya.

Melayu kini dah lupa.

Siapa mereka dikala duka, asyik mengata celaka, sedangkan bangsa lain ketawa. Rapuhnya Iman buat PAS, PKR dan UMNO lupa, yang manusia ini leka. Biar tebal serban tapi rapuhnya pada harta, duit dan wanita. Allah telah bersabda, cuma manusia mudah lupa. Apa salah kalu kita duduk semeja, buang segala dusta, cari apa yang tiada, demi Malaysiaku tercinta.

Melayu kini dah lupa.

Kita dulu gagah memegang senjata, kini kita merdeka. Tapi apa kisah dicerita? kita dah lupa. Darah nenek moyang didusta, biar Chin Peng kembali bertahta, kita buat-buat lupa. Mana darah pahlawan melayu yang dikata-kata, yang ada cuma tenggal asyik nak mengata, lepas itu menuding jari cari siapa pendusta. Bangunla anak melayu yang bergelar Islam, Solat jangan dilupa, cari yang baik belaka, cukup-cukupla bersenggeta. Demi anak bangsa tercinta.

anakmuda
http://ohpolitik.blogspot.com

tabuan said...

MOHON MAAF KEPADA ZALI TABUAN TERSILAP TULIS NAMA ZALI PADA KOMEN YG SEBELUM NI, NAMA TERSEBUT DI TUJUKAN KEPADA AZRI...

akm..
baguih la lepas ni boleh la peluk kapal singh pulak.

Sebenar nya umno tidak lemah, UMNO adalah tonggak dalam Barisan Nasional yang di gabung dgn 14 parti komponen lain.
Umno mempunyai 79 kerusi di parlimen.

Tetapi oleh kerana UMNO kesian kepada PAS yang berada dalam Pakatan Rakyat, Suara PAS tak pernah di hormati oleh GENG pakatan, Cth dalam isu SIS,jenuh Khalid Samad melutut mohon maaf kepada DAP.

Begitu juga hal nya di Pulau Pinang, Adun PAS tidak diberikan sebarang jawatan pon oleh DAP..dalam pentadbiran kerajaan negeri..

PAS bukan parti tonggak dlm pakatan rakyat, PAS tak lebih daripada tisu tandas yang digunakan oleh kapal singki dan lim kit siau sahaja.

Shahnizat bin Sakiran said...

Nothing to loose.

Rakyat tahulah menilai nanti.
Komen banyak pun tak guna.

icez said...

Assalamualaikum...

bila kes perpaduan baru rujuk islam.. yg laen2 ko xmo rujuk ISLAM ke UMNO KEPARAT??

nalapambu said...

Itulah hebatnya DSAI yang menerajui PR. Segala masalah yang timbul dengan segera dapat diselesaikan oleh nya. Sekarang sudah nampak jelas bahawa DSAI dan LKS boleh diharaf memerintah negara.

Pada mula nya PAS dibawah pimpinan Tn Guru Hj Hadi tertarik dengan kerajaan perpaduan. Tentangan hebat dari Tn Guru Hj Nik Aziz telah membawa krisis ini kemeja pengadilan.

Dari mula lagi nala sudah agak bahawa kerajaan perpaduan yang dicadangkan oleh BN tidak sesuai bagi negara yang berbilang kaum seperti Malaysia.

Sebenarnya tujuan ianya diujudkan cuma untuk menyatu padukan melayu/Islam yang sudah berpecah belah. Tetapi sebaliknya ianya akan mengancam keharmonian kaum lain.

Nala sangat gembira kerana PAS yang pada mulanya mahukan kerajaan perpaduan akhirnya bersetuju menolaknya. Mungkin PAS sudah sedar bahawa kerajaan Perpaduan tidak membela semua kaum seperti PR.

Sejak tertubuhnya PR, sudah nampak nyata kaum cina dan india sudah lebih menonjol kehadapan dalam politik Malaysia. Kalau dulu kaum ini terkongkong di bawah BN, sekarang sudah bebas dan ada lebih berkuasa dan bersuara.

Kami sangat berhutang budi kepada melayu dalam PAS dan PKR yang telah membantu memberi lebih kekuatan kepada kami.

Sekarang kaum india dan cina sudah ada lebih kuasa dalam politik di Malaysia kerana pertolongan kaum melayu dalam PAS dan PKR. Jika PR sudah dapat berkuasa penuh memerintah negara, Jasa2 melayu dalam PAS dan PKR ini akan terus dikenang.

anakkancil said...

Nampaknya puak pencacai UMNO meniup isu perkauman.....
dey...semua kaum dlm Msia kecuali sabah n serawak dah sedar laa....
semua kaum di msia nak hidup dlm keadaan aman dan damai dan tak mau di tipu oleh kerajaan BN ....
Zaman dah berubah...dunia dah maju..so fahaman yg kolot tu buang la...puak pencacai BN nie lebih kurang mcm org kulit putih yg memandang hina org kulit hitam....

anakkancil said...

dewata awan berapi said...
biasalah...budak2 yang baru kenal politik...tak kenal siapa dap ni...

tapi heran...pemimpin2 pas yang kebanyakan tua bangka dan sekor lagi dah macam orang nyanyuk masih boleh kena psikologi dap komunis...

June 22, 2009 6:46 AM

................................
Pemimpin umno pun apa kurangnya...sanggup buat botox pula tu....tapi sayang...semua dok ligan dunia...kalau nak di bandingkan pemimpin pas...wajah yg penoh dgn keimanan...

zali said...

bn tak ada effect apa langsung.
senang je ceritanya...

pas berak kemudian lahap taiknya dan akhirnya bersorak kononnya menang...

sewel!

zali said...

my friend tabuan...

biasa la tu dan saya dah agak dah tu kesilapan teknik tapi...

ada la pendukung parti islam yang cuba nak melagakan kita dengan paste balik ayat tu.

pendukung islam yang gemar mengadu domba?

nike lajis la ajar tuu...kalau ustaz lim guan eng dia tak ajar macam tu.

tabuan said...

Maka bertanya orang-orang diatas pagar yang UMNO pun tidak, PAS pun tidak akan ucapan Presiden PAS itu ‘Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.Dimana ucapan ditujukan kepada UMNO. Yang sekarang telah dipersetujui oleh Musyidul Amnya.

Bagi pandangan Nik Aziz Nik Mat, UMNO yang ahlinya 99 peratus orang Islam dan mengucap dua kalimah syahadat yang sama dua kalimah diucap oleh Nik Aziz Nik Mat lebih buruk dan jijik dari puak DAP saperti Karpal Singh dan orang bukan Melayu dalam PKR. Pada pandangan Nik Aziz Nik Mat doa-doa tahlil kematiannya nanti yang dibacakan oleh Karpal Singh dan puak-puak dalam DAP lebih diterima Tuhan dari doa-doa dan tahlil ahli UMNO untuknya

dewata awan berapi said...

mengapakah sampai sekarang pas masih tak mahu melaksanakan hukum hudud di negeri2 yng dikuasainya...

betulkah pas takut ancaman daripada umno seperti yang selalu dimomokkan pada pengikut2nya...

anda semua sedia maklum siapakah yang pas takut sebenarnya...

andainya kerusi yang dimiliki oleh pas melebihi dap sekalipun...dap masih menjadi ancaman besar pada pas...

dap boleh ugut akan menarik diri dari pakatan sebagai senjata...

pas juga perlu menghadapi ancaman dari dalam pas sendiri yang mana mastermind nya mat jubor(ambik ayat tabuan) melalui anjing peliharaannya si husam...

untuk kebaikan pas sendiri...
TINGGALKAN GABUNGAN SIA2 TU DAN HULURKAN PERPADUAN DENGAN UMNO YANG NANTI AKAN MENGUNTUNGKAN UMAT MELAYU ISLAM...

TokBatinSenoi said...

Usrah: bla... bla..

Tarikh:.....

Hari:... bla bla..

Ustaz2: Mufti Lim Guan Eng n Kapal singh.

let be cool n santai

Proton Saga said...

Asymok ambo said.

UMNOlANUTULLAH, terimakasih kamu mengatakan begitu ,mudaha mudahan kamu akan dulaanat Allah . Kamu awas bila kamu mengatakan begitu kamu mengutuk sesuatu kaum atau fahaman, akan menyakitkan hati semua orang UMNO.

Terima kasih banyak banyak ingat kita mengucap satu kalimah , kita sembayang satu Kiblat, mengapa sampai begitu tangapan saudara terhadap kami.

Kita akan hancor jika kita masih berpecah belah, yang untungnya orang cina Lanutullah.

Proton Saga said...

Bn tak mengharapkan apa apa dari pas tetapi idia ini datang dari Hadi Awang.

Takmahu duduk bersama membincangkan perpaduan orang melayu tak mengapa.Nanti sampai satu masa jika orang cina telah naik tocang baru engkau semua tahu masatu baru kita nak bersatu sudah terlewat.Kitaakan merempat ditanahair sendiri,bumidipijak milik orang,

Anak keturunan kita akan menyalahkan kita semua kerana bersengkokol dengan orang kafir yang mana tuk guru kau melarang orang umno bersengkokol dengan mca tetapi sekarang kerana hendakkan memerentah sama juga dibuatnya. dulu tak bolih sekarang bolih,apakah perjuangan engkau orang ni.

Proton Saga said...

Sebab pas tak laksanakan udut kerana pelambagaan tak membenarkan atau Bn tak membenarkan.

Mereka takut pelembagan dari
Allah.Dia besarkan pemerentahan sekarang dari HUKUM ALLAH.

Nah apa tunggu lagi laksanakan sekarang jangan takut kepada Umno Lanutullah. Pengecut punya orang. Chis cakap tak serupa bikin.

TokBatinSenoi said...

Blogger hamba ALLAH said...

aku nk kepale TokBatinSenoi....
ckp jgn sembarangan... nti pdh n parah....

----------------------->

Hai hamba Allah,

na' wat pe ngan kepala tbs tuh.. wat sup tulang ke?

pilih le!! tbs ada tiga kepala nih.
Kepala atas, kepala lutut, kepala b****.

Ape ? kerje org PAS in na' membunuh org je ke? jihad konon.

be kool n santai.

Tontoya said...

Padan dengan muka korang umno..meroyan le bila Pas taknak bersama dgn umno.pas hanya acah sikit,umno dah silap faham.Ingat Pas ni bodo ke tak tahu niat jahat umno..Orang yg nama proton saga ni lagi takbleh pakai.Dok anti sangat ngan orang cina apehal.Sebab tu lah mrk taknak berkongsi ekonomi dgn orang melayu disebabkan sikap perkauman umno ni.Sejarah membuktikan orang cina bukan bangsa penjajah dan tidak memerangi negara islam.Nabi Muhamad sendiri menyanjungi bangsa cina dgn menyeru umat islam menuntut ilmu hingga ke negeri cina.Mana2 tempat yg ramai orang cina akan menjadi maju krn sikap mereka.Selama ni mereka berjaya dgn bergayut kpd umno dan apa salahnya kalau kita berbuat baik dan belajar dari mereka pula.Ambil contoh orang cina dibawah pimpinan Pas kelantan hidup aman damai bersama orang melayu hasil dari pemerintahan adil berpaksikan ajaran islam..

Tontoya said...

Berapa kali cakap ttg hukum hudud pun masih lagi buat2 bengong.Dikelantan dan terengganu sudah diluluskan sebulat suara oleh kerajaan Pas untuk melaksanakannya.Tapi yg akan mengambil tindakan adalah kerajaan umnobn yg mengikut mrk perlembagaan persekutuan memutuskan mana2 yg melaksanakan undang2 tersebut yg tak selari dgn Pusat akan terbatal dgn sendirinya.Pernah juga diusulkan diparlimen tapi tdk dipersetujui oleh AP umno yg melayu beragama islam utk mendapatkan majoriti 2/3 bagi meluluskan undang2 tersebut.Isu ni mudah je dijawab oleh Pas dan ianya akan terkena ke batang hidung umno tu sendiri.

Bulan Penuh 2012 said...

Salam ziarah,

melopong UMNO nampaknya

Bulan Penuh 2012

Tontoya said...

Tok batin ni elok je dipotong kepala bawahnye tu..dah tua tua gerenti dah liat..dalam santai pun takut juga ye tbs..tak pernah lagi ada orang pas berjihad sampai bunuh orang umno..tapi kat memali dulu orang2 pas yg dibunuh..hehe tak lena tido le tu tbs semalam...takut ye..santai..

fitflex said...

haha tontoya.setuju gak amik contoh cina kelantan.bagus2.tapi cina klntan brapa kerat je.amik la cntoh cina png dan cina singapura.duk banding dap dgn mca+gerakan lg melayu2 buta perut nie.kedua2 sama bersatu hari dlm pejuangkan nasib cina.mca dari dlm,dap bg tekanan dari luar.kalau melayu terus berpecah.mmg itu yg lepa nak.lepa mai dgr usrah kalu nak bljr islam bgus la.tp klu nak jd spy tkt2 melayu berbincang utk perpaduan sesama islam mana kita nak tau.
lg kpd semua yg duk komen bila dah teruk baru nak bersatu.
sedar x semua selepas mac08 smp skarang x abih2 isu perkauman yg cuba ditimbulkan baik dari bn ataupun ba.sblm ni x timbul sgt pun.sbb tu mp kulim ada hentam dlm sidang mp thun lepas.melayu mcm ni la yg ptt amik jd pemimpin.
smp bila melayu nak berbalah.tgk bila isu mjlis peguam dulu.buleh ja melayu baik umno+pas sama2 pertahan.

fitflex said...

http://www.malaysiakini.com/news/107023

tgk dap buat2 bodo.mereka cuba menjatuhkan kuasa2 melayu sedikit demi sedikit.
mana pi juak2 pr bodo hilang?brahim ali tu pas.tp kesian dia bila dap kacau pas tgl di sekoq ja duk pertahan.
duk kata umno perkauman.abih yg pr duk sokong hindraf tu bukan perkauman ka?melayu syok kena jarum anwar.tu x sedar.jarum anwar lak kecik.tu xde kesan kat saiful...

Tontoya said...

bodo piang punya fitflek..aku amik contoh cina kelantan le sebab diorang duduk lama dibawah pemerintah Pas.Cina kat negeri lain tu dok lama bawah kawalan umno.Tak kira le ramai sikit pun yg penting ada beza.Tak ada yang menekan dan minta macam2 dgn Tg Nik Aziz.Bila tok guru tak bagi buka pusat judi ekor mereka pun akur.Islam mengamalkan dasar berbaik2 dan berlaku adil..kalau orang cina bijak kerana menyokong dan bersatu dibawah pembangkang(Dap),mengapa pula melayu umno ni tak mahu jadi bijak untuk semua bersatu dibawah Pas agar melayu tdk berbalah sesama sendiri.Tinggalkanlah parti yg telah gagal dan dah nak pupus utk bersama2 dengan Pas demi bangsa dan agama terjamin..

TokBatinSenoi said...

Tontoya said...

Tok batin ni elok je dipotong kepala bawahnye tu..dah tua tua gerenti dah liat..

-------------------------->
Tontoya,

Pancai ko mencarut ye!!

PAS nih, kire parti yg ok juge!

tetapi pencacai2nye agak keterlaluan dan gopoh dalam menterjemahkan ideologi peribadi.

Umpamanye:

cuba menterjemahkan hudud dan jihad dari persepsi sempit.

Tidak menjaga tatatertib yang mencerminkan kesyumulan Islam.

Dengan mencerminkan diri: bersikap kasar dan tidak senonoh, dari segi pertuturan, menjadikan PAS sebuah parti lawak zaman kini.

Bercakaplah dengan nada yang berhikmah, agar PAS dapat dipertahankan sebagai sebuah parti Islam elite.

Tok sendiri pun lari dari PAS ke UMNO, sebab same je lebih kurang.

santai n kool tbs!!!.

pandang dengar said...

rasa2 la PRU nnt kalu PKR kalah...dia org leh trime kenyataan tk????

atau wat rusuhan kononnya pilihanraya tk adil,tipu???
aku brani jamin penyokong PKR yang kalah pasti wat rusuhan,tk leh trime knyataan.........

maka jadilah negara kita kucar-kacir seperti yang berlaku kt negeri Perak..@ IRAN....

kite nie cme rakyat bawahan...jgn terlalu ikut perasaan untuk kesenangan pemimpin yang tak kenal kita pon....pemimipin politik ni cme fkir kepentingan diri je...wat pe kita rakyat bawah nk susahkan diri untuk mereka...

pandang dengar said...

aku tk larang untuk berpolitik...
tp politik pon ingt la Tuhan...
aku cme rakyat biasa yang bekerja makan gaji...

aper yg aku tk inginkan negara aku kucar kacir hanya kerana ahli politik tak leh trime kekalahan...

aku pon tk suka pemerintah sekarang...tapi aku lagi tk suka kl timbalan PM bkn melayu..

Tontoya said...

Tu berhemahlah le tu tbs,aku dah cuba elakkan bahasa kasar...kan aku cakap kepala bawah..kalo kasar bunyinya kepala pelir..Aku bleh berkasar tapi tgk time le..hehe..emosional tbs jongang ni..tapi mana besar dosanya dengan mengaku orang bukan islam pastu menghina islam plak??.

dewata awan berapi said...

..kalau orang cina bijak kerana menyokong dan bersatu dibawah pembangkang(Dap),mengapa pula melayu umno ni tak mahu jadi bijak untuk semua bersatu dibawah Pas agar melayu tdk berbalah sesama sendiri.Tinggalkanlah parti yg telah gagal dan dah nak pupus utk bersama2 dengan Pas demi bangsa dan agama terjamin..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kalau dah bodo tu bodo jugak...aku bagi contoh paling senang untuk spesis2 bodoh ni paham...

"kalau kita dah ada keris untuk mempertahankan diri...buat apa kita nak pakai pisau..."

pisau tu cuma layak digunakan untuk potong pelir tontoya je...kahkahkah

tabuan said...

Lepas kelantan akan jadi negeri terkaya, sebab kelantan dah jumpa satu benda yang komersil tinggi.

Dan yang pasti org kelantan terutama org manik urai akan kaya dengan Pahala lepas ni..

TokBatinSenoi said...

tontoya,

kalau tok.. tok sembelih je hamba Allah dan perawi, supaya die orang ta' wat kacau.. ape mcm?

Rendang pedas ok ta'?

tembak jer..

santai....

hurry said...

kalau kat iran memang boleh bersatu,kat sana jujur..kat sini umno sampai kiamat tak boleh pakai..jahat sampai mati...tengok kes ibrahim libya,kes isa,kes sembur gas pemedih mata masa buat perhimpunan membantah ppsmi,habis kena a.samad said lembik kena sembur,ada sorang pak cik tu...dah uzur lepas kena sembur minta doa kat tuhan supaya hancurkan pemimpin zalim,

Tontoya said...

"kalau kita dah ada keris untuk mempertahankan diri....buat apa kita nak pakai pisau...."pisau tu cuma layak digunakan untuk potong pelir tontoya je....kahkahkah
------
kahkahkah ni lagile l0x lebih bodo dari aku si setan berapi ni..dah le berapa byk nickname dia pakai spanjang kat sini..ni pun tak tahu dewata yg orang original dulu ke bkn..dulu takde lah dia sedungu ni..ada keris tapi penakut cam pondan watpe..takut ngan mca,mic,gerakan..nak lawan prk penanti pun takut kalah..Keris orang tak guna dah skrg,PR dah guna michine-gun..dah canggih..sebab tule ramai orang sokong..umno jangan guna bom c4 sudahle,tu kita takut..hehe

hurry said...

umno nila penghapus bangsa melayu,pandai konon nak lemahkan otak orang melayu perbanyyakkan hiburan supaya senang nak tipu masa pilihanraya...
bila pilihanraya semua buat untuk rakyat,basuh najis pun basuh ..bila dah lepas rakyat nak jumpa pun x boleh...selang dua bulan maka kaya rayala wakil rakyat umno tadi,itula maklamatnya.
ada satu kes kawan saya pengerusi pibg di salah satu sekolah di selangor,ini berlaki masa khir toyo pegang jawatan mb selangor,bayangkan claim buat tapak parking hanya 3 petak parking kereta nak rm25 ribu,bila member saya tadi cuba-cuba survey harga dengan bangsa cina dia just nak rm5k aje....bayangkanla saudara-saudara...mana perginya rm20 ribu tu lagi...masyyyyyuuuk!
hidup umno
najib tu takut bini macamana dia nak perintah malaysia,muhyidin pulak lembik je....habis sapa yang kita nak harapkan ibrahim ali ke,pemimpin yang bakal di harapkan...umph! puas......tu tak campur dengan pertubuhan perkasa dia lagi dan peribumi tu....
tengok pakatan segar bugar je...semua pemimpin pakatan...

Tontoya said...

hehe tbs yang buat kacau kata kat orang plak..tu tok punye problem aku x nak campur..diorang nak adress nape takut nak bagi..santai le..bleh berkenal kenalan..pastu potong tok buat sup..hehe..tok yg mula dulu..

anakkancil said...

Memang lah org Umno n pas mengucap 1 kalimah yg sama cuma bezanya org umno menyokong pemimpin yg suka buat maksiat dan engkar pada hukom allah tapi org pas nak menegakkan agama allah....Ini lah perbezaan yg jelas terpapar pada 2 pihak...
Dizaman nabi muhammad pun beliau ada membuat hubungan baik dgn org bukan Islam.Apa yg nabi lakukan adalah sunnah..kena ikut lah...cuma puak umno melihat Isalm nie dari sudut yg sempit...nabi juga meningatkan jgn buat urusan dgn pihak yg suka menikam belakang kwn....umno laa tu...

tabuan said...

tontoya yang kepala toya ni mesti dah kena jubo dengan aljubori..kahkah..

tabuan said...

Tiada poster Hadi selepas reda isu k'jaan perpaduan

Poster presiden PAS tetap tidak dinaikkan dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai walaupun isu kerajaan perpaduan telah reda dalam parti itu susulan keputusan terbarunya dan Pakatan Rakyat semalam.

Ketiadaan poster Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak kena-mengena dengan isu politik nasional, kata Timbalan Pengarah Pilihanraya PAS Kelantan, Nasir Daud kepada Malaysiakini hari ini.-m/kini

Kah..kah..kah. Siapa nak tenguk gambar Hadi...kahkah
Kah..kah Tak dapat pahala tenguk gambar hadi..kahkah

Orang nak tengok gambar nik ajis..kahkahkah
Lepas ni comfirm orang manik urai banyak dapat pahala...kahkah

Mari kita pakat gi Manik Urai..pakat tengok gambar boleh pahala..kahkah

sirat al-mustaqim said...

tabuan said,

Kah..kah..kah. Siapa nak tenguk gambar Hadi...kahkah
Kah..kah Tak dapat pahala tenguk gambar hadi..kahkah
.....................................
tengok muka sedara tabuan lagi x dapat pahala..hehe
siapa nak tengok gambar hadi?banyak lagi orang yg nak tengok...saudara x nak tengok,tu sedara punya pasal..haha

sirat al-mustaqim said...

terima kasih la puji tok guru nik aziz...tengok gaya sedara tabuan ni,rasanya kat rumah dia pun ada poster nik aziz...sbb dia kata pandang muka tok guru nik aziz dapat pahala...saya x nafikan rumah saya ada poster tok guru sbb mmg pandang wajah ulama' dapat pahala

zali said...

ada sedara kita kata : Dizaman nabi muhammad pun beliau ada membuat hubungan baik dgn org bukan Islam.

kalau dengan yang bukan islam yang terang-terang menikam belakang dan memperkudakan awak bagaimana?

sudah la pas...parti lawak!

tabuan said...

kahkah..lepas ni saudara "sirat al-mustaqim" boleh ajak Kapal singki, lim guan end and lim kit siau pasang colok...kahkah..
letak kalung bunga...pastu bubuh buah sekali...

zali said...

sirat...

bukan tebuan saja...kat rumah saya pun poster nike lajis memang banyak...semua masih basah dan melekit.

sirat al-mustaqim said...

proton saga said,
Sebab pas tak laksanakan udut kerana pelambagaan tak membenarkan atau Bn tak membenarkan.

Mereka takut pelembagan dari
Allah.Dia besarkan pemerentahan sekarang dari HUKUM ALLAH.
.....................................
heh,bila x laksana dok cakap kami lbh takut pd umno dari tuhan...bila laksana,umno sibuk nak halang..jd umno brani lawan tuhan,sbb tu x laksanakan atau memberi orang lain yg bersungguh2 nak laksanakan...bila tetap nak laksanakan,umno wat demonstrasi...mcm pengikut mousavi kat iran sana...hahaha

dasat la lu umno,brani gila lawan tuhan...kahkah

Tontoya said...

Tabuan kata..
tontoya yang kepala toya ni mesti dah kena jubo dengan aljubori..kahkah..
----
wei tabuan baik ko pegi sengat jubo pemimpin umno nun dari dok bawak taik kesini..
Lagi baik letak gambar ulama dalam rumah le dari letak gambar artis2 seksi tu..Mencintai ulama kan mendapat pahala kerana mrk utusan Allah.Bila tgk gambar guru agama akan mengingatkan kita kpd maha pencipta..Negeri lain yg umno perintah tu pun ada gak gambar mb dia.Tak jadi isu pun.Memang tabuan baru keluar dari sarang dalam gua ko ni..

sirat al-mustaqim said...

eh lps ni bleh ajak lim kit siang n karpal singh msuk islam...yg cakap tu nnti yg pasang colok utk najib
haha

Naruto sensei said...

Si Tulang tulis...

kalau dengan yang bukan islam yang terang-terang menikam belakang dan memperkudakan awak bagaimana?

-----------------------------------

Macam MCA dan MIC yang banyak kali hina dan tikam belakang sampai hantar memorandum anti undang2 murtad..sekarang mereka selesa selepas ini kanak bawah 18 tahun ikut agama asal mereka kan..

Siapa yang lulus tu menteri UMNO yang nama nya si Nazri ha ha ha ..Ikut telunjuk IFC..

UMNO parti rojak Pasembor..ha ha mamak , orang Bajau,orang iban pun dah banyak dah jadi Melayu dalam UMNO kah kah kah........

UMNO melayu konon selidiklah ahlinya dulu... kesian...

sirat al-mustaqim said...

orang pengotor mmg cam tu..sampai bleh basah gambar ulama'...islam kan suruh jaga kebersihan...tu sebahagian drpd iman...kesian...patut la sokong umno

sirat al-mustaqim said...

zali2...zalim betol ko pasal menghina ulama'...orang kafir pun x hina ulama'

zali said...

sirat al lajis

kenapa masih tak dapat faham...kalau dah di usahakan pas tapi masih gagal untuk tegakkan hudud...

itu namanya tiada izin tuhan

kalau awak kata itu salah umno...awak macam tak percaya pada ketentuan tuhan la pulak ya...

Naruto sensei said...

tabuan

Blog pun meniru stail Tukat Tiub kah kah ... posting berlambak2 tapi tak de Nilai punya artikel ha ha ha ....Ambik berita lepas tu ulas kah kah kah lawak ...takde idea langsung...

Orang nak baca atau komen pun tak sudi di Blog anda tu... patutlah melalak kat sini...

Nakkan Glamour lah tu kah kah...

Kesian....

sirat al-mustaqim said...

tuhan izinkan la tu...hudud tu bkn ketentuan tuhan pada kita?kalau x?x kan dalam quran tuhan berfirman bahawa hudud itu wajib d laksanakan..barangsiapa x laksanakan orang yg zalim...jd umno zalim la tu pasal halang drpd melakukan hudud..lawak punya komen da...kahkah

sirat al-mustaqim said...

apa lagi alasan kamu nak bg pada tuhan zali?hah?hahaha

tabuan said...

nak tanya sikit ulama ni sapa yang kasi..aku dah mals nak buat degree ni..aku bosan..aku nak pi belajaq jadi ulama pulak...sapa yang boleh iktiraf sesorang tu ulama..nak jadi ulama ni nak kena pi belajaq kat mana..sapa yg bagi sijil yg melayak org tu jadi ulama

sirat al-mustaqim said...

pikirlah skit zalim,jgn jd bertambah zalim...kahkah

Naruto sensei said...

zali cakap

kenapa masih tak dapat faham...kalau dah di usahakan pas tapi masih gagal untuk tegakkan hudud...

itu namanya tiada izin tuhan

-----------------------------------

Ewah2 sedapnya kamu menulis.. selepas mencarut dan menghina kamu bercakap erti ketuhanan ye... dasar hipokritlah puak UMNO ni..

Bagilah Dalil dan bukti kukuh kenapa PAS belum di Izinkan Allah...Kenapa UMNO yang mengaku Islam dan Melayu diberikan kuasa pun masih gagal..malah menolak secara terang2an...? kesian

Nak letakkan beban kebahu PAS sahaja, UMNO tu parti bukan Islam ke main lepas je tangan ...?

Allah dah izinkan lama dah sebab tu kuasa dah lama di pegang oleh Melayu Islam UMNO... tetapi apa UMNO buat selama ini...?

Lawak lah tulang ni punya komen..

sirat al-mustaqim said...

kalau gitu saya nak tanya...mcmana dgn nabi?nabi tu sapa yg bagi?ada sijil kenabian ke?kahkah

sirat al-mustaqim said...

mu tanya soalan x pakai otaq ar tabuan...mcm tebuan gak,pasai tebuan x de akal

Naruto sensei said...

tabuan cakap...
nak tanya sikit ulama ni sapa yang kasi..aku dah mals nak buat degree ni..

-----------------------------------

Kamu pergilah belajar baru kamu tahu... apa lah punya soalan bebal kamu tanya nih...

Dah tahu tak tahu pergilah belajar... aparaaa...

Naruto sensei said...

sirat al-mustaqim my fren

salam...

Pasal tu tersengat kawan dia si tulang tu .. main sengat je dia ni kah kah kah...tak mau pakai otak langsung...kesian blog dia tak laku.. melalak lah kat sini..

sirat al-mustaqim said...

mcm orang musyrik zaman jahiliyah da...tanya btul ke ko nabi?apa bukti?kahkah...lawak giler

sirat al-mustaqim said...

salam naruto..

memang...menyalak x pakai otaq...orang pikiaq ar dulu...x layak nak sambung degree...haha

tabuan said...

ko ni dongoiii la sirat al-mustaqim..
rasul dia ada kitab sebagai bukti wujud nya rasul..
manakala nabi ada kisah yg di ceritakan dlm al-quran..
ini bukti..
Tapi apa bukti yang boleh di tunjukan bahawa seseorg tu bertaraf ulama.
Kalau sesorang tu Doctor dia ada certificate kedoctoran..
kalau seseorg lawyer dia ada sijil lawyer...
dan ada satu badan yg iktiraf...

tabuan said...

soalan aku siapa yang bagi pengiktirafan yg melayakan sesorang tu memegang taraf ulama..

sirat al-mustaqim said...

tabuan said,
ko ni dongoiii la sirat al-mustaqim..
rasul dia ada kitab sebagai bukti wujud nya rasul..
manakala nabi ada kisah yg di ceritakan dlm al-quran..
ini bukti..
....................................
sedara la dongoiii...ulama' dia ada pelbagai ilmu yg mendalam(ilmu agama,kesusasteraan,politik dll)serta mempunyai sifat keimanan dan ketaqwaan yg tinggi...ini pun bukti dan bleh dilihat...aparaaa...
komen gona otaq ok?kahkah

sirat al-mustaqim said...

nabi s.a.w yg beri berdasarkan hadis baginda..dan harus di ingat nabi itu mengatakan sesuatu berdasarkan wahyu,bkn hawa nafsu..

TokBatinSenoi said...

TNA tuh ulama?

tunggu dulu.. tunggu dulu..
bawa bertenang.

Narsisis bolih berfatwa sesukahatinya.

kalu ta' caya tunggu..

nanti buah tembikai pun bolih jadi gasing.

sirat al-mustaqim said...

sdre tanya pun,pasni hina lagi ulama'...

sirat al-mustaqim said...

cakap tok lagi x leh caya...tuhan pun dkatanya ilusi..kehkeh

sirat al-mustaqim said...

pasal to da jadi orang yg x percaya,maka kami pun x boleh percaya pd tok...sori

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi said...
Usrah: bla... bla..

Tarikh:.....

Hari:... bla bla..

Ustaz2: Mufti Lim Guan Eng n Kapal singh.

-----------------------------------

Biasalah lah kalau buat kerja dakwah memang ada yang tak senang hati...

mereka berkata bermacam2 tenteng PAS tetapi mereka sendiri tak mahu menegakkan Syariah Allah...

Tok Batin2 tak hairan langsung kutukan kamu sedangkan Tuhan pun kamu boleh pertikaikan apatah lagi orang PAS.... kesian...

Kononya Orang PAS jahat... cis hebatnya berhukumkan sebelah pihak sahaja...

Tapi Naruto cool.

Tak suka salah cucuk... Macam Tok yang tunjuk hebat kepada Tuhan..

Tak Berani Naruto kutuk Tuhan ...

sirat al-mustaqim said...

jadi saudara zali ni x suka la atas ketentuan tuhan yg DIA da tetapkan utk kita?hehehehehe

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi said...
TNA tuh ulama?

tunggu dulu.. tunggu dulu..
bawa bertenang.

Narsisis bolih berfatwa sesukahatinya.

-----------------------------------

Narsisis juga suka menyebabkan pertelingkahan ...

betul tak Tok Batin... ha ha

Nanti2 kita tengok belit Tok pula...

Tok kata Tuahn Narsisis... dalilnya pun ta' beri ..ha ha ha

Narsisis juga suka pada sesuatu yang sesat...

cucuk2 santai... ha ha

tabuan said...

mustakoq kata sedara la dongoiii...ulama' dia ada pelbagai ilmu yg mendalam(ilmu agama,kesusasteraan,politik dll)serta mempunyai sifat keimanan dan ketaqwaan yg tinggi...ini pun bukti dan bleh dilihat...aparaaa...
komen gona otaq ok?kahkah
...................................

Apakah bertakwa sekira nya ulama boleh berkata sebegini "‘Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi kafir dengan mengamalkan ‘politik suku, agama suku’.Dimana ucapan ditujukan kepada UMNO.

tabuan: Nabi sendiri tidak pernah mengkafirkan org..ni ulama lebih besar pangkat dari nabi bila boleh menjatuhkan taraf kafir pada manusia.nak jelas lagi pergi tengok you tube tentang seorang ustaz PAS kata kat bekas mufti perlis bapak syaitan..mcm ni ker baru baru boleh dapat pengiktirafan ULAMA

sirat al-mustaqim said...

memang la ...orang kristan,budha,hindu tu da kita tau...ni,orang yg ngaku islam,tapi apa yg islam suruh x nak buat...MACAM munafik...dan kita kene ingat bahawa neraka terbawah dsediakan utk munafik

Proton Saga said...

dah agak dah tidak jadinya kalau tujuan utama bukan kerana bangsa itulah jadinya.

yang paling suka ialah orang cina, dia memang tak mahu kita bermufakat.

ciri ciri raayat palastin dah merasap kat diri kita orang melayu.

Apa nak jadi kat orang melayutak tahulah kita tenggok sahaja nanti,.

sirat al-mustaqim said...

pusing la mcm mana kamu nak pusing soalan tu...kalau hati da x nak terima,saya jwb la mcm mana pun tetap x guna...
mencurah air ke daun keladi

Naruto sensei said...

Pernah ada orang menggelarkan Mahathir Ulama...

ha ha lawak tak ... apa kata puak UMNO...

Mahathir itu seorang Ulama...

Betul ke...?

ada tu kata Najib adalah Amirul mikminin...

Macam mana mereka boleh dapat title tu ye..

Betul ke...?

ha ha Santai2....

Naruto sensei said...

Isu basi la tu Tabuan kecoh lebih je kamu ni...

dah jawap dalam pos
lepas2 cari pos kereta mewah Muhyiddin tu...

Pusing2 cerita samalah puak Pencacai ni...

Baru menetas kot dari telur tu yang tak tahu apa nak komen jugak...kesian

sirat al-mustaqim said...

mahathir bkn ulama' saudara naruto,dia ular dalam semak

Naruto sensei said...

Proton Saga

Eh eh baiknya kamu...! semalam bukan main kamu maki hamun orang dalam Siasah ni...

Is is is memang pakar betullah puka UMNO ni menjadi hipokrit... mana belajar ni.. ha ha ha...

Patutlah sama je dengan Pemimpin dia.. bila benda tu ada kepentingan dia bercakap punya lembut je .. bila tak dapat dia punya maki banyak punya pedas oooi

kesian hari ni komen sedih pulak puak2 ni...

Naruto sensei said...

sirat al-mustaqim

Memang dari pandangan kita..Macam tu lah..

Apa puak ni nak jawab ..

Zali, Proton saga, Tabuan..

Betul ke Mahathir tu Ulama...
Betul ke Najib Amirul-mukminin...

Tunggu... saja nak cocok
Tok Batin pun boleh jawab pasal dia dah mengaku masuk UMNO..

ha ha santai and cool je

tabuan said...

Sebenar nya PAS mempolitik kan islam bukan mengislam kan politik...

kita baca ucapan nuar Berahi..
"Islam yang cuba di tegakkan oleh pemimpin PAS dengan kata-kata semata-mata itu hanyalah islam 'ayat kursi' dan 'kerusi parlimen 'sahaja kerana mereka dengan jelas menolak setiap kebenaran dan usaha meningkat syiar islam di negara ini hanya kerana dilakukan oleh barisan nasional (anwar berucap di masjid lama kg seberang marang terengganu)

TokBatinSenoi said...

TDM ulama'?

La! bukan narsisis ke? mcm tbs n naruto narsisis.. bkn nye naruto sensei, die nih budak baik.

Narsisis nih suka pakai topeng2 yang mengelirukan.

piss n kool.

Naruto sensei said...

tabuan said...
Sebenar nya PAS mempolitik kan islam bukan mengislam kan politik...

kita baca ucapan nuar Berahi..
"Islam yang cuba di tegakkan oleh pemimpin PAS dengan kata-kata semata-mata itu hanyalah islam 'ayat kursi' dan 'kerusi parlimen 'sahaja

-----------------------------------

Ha ha ha itulah ucapan Pemimpin UMNO kan bukan Anwar sahaja...

Tabuan2 ucapan atas kapasiti penyokong dan mewakili UMNO takkan tak faham...

Teruknya UMNO menjadikan Anwar sebegitu kan... lepas tu bila tak sebulu mereka menghentam Anwar sampai ke Penjara...

Itu lah kata2 pimpinan UMNO bukan ..? kesian..

tabuan said...

Apakah seseorang itu dianggap ulama hanya kerana dia berkelulusan pengajian Islam? Atau kerana dia memakai jubah dan serban? Atau kerana dia dipanggil ‘ustaz’?. Perkataan ulama berasal dari ‘ilmu’. Bermaksud seseorang yang menguasai ilmu. Jika ia dikaitkan dengan pengajian Islam membawa maksud seseorang yang menguasai ilmu dalam bidang pengajian Islam

Bidang pengajian Islam itu pula luas; ada bab ibadah, muamalah, siasah, tazkiyah al-nafs dan lain-lain. Apakah jika seseorang yang hanya menguasai satu bidang sahaja sedangkan tidak kemahiran dalam siyasah atau politik, layak digelar ulama yang boleh memerintah? Al-Imam al-Mawardi sendiri meletakkan salah satu dari tujuh syarat khalifah mempunyai pemikiran yang memampukannya menguruskan politik dan kemaslahatan rakyat jelata. Jika dia bergelar ulama, tetapi ‘kontang’ dalam soal ini, dia tidak layak

Naruto sensei said...

Narsisis nih suka pakai topeng2 yang mengelirukan.

Macam Tok Batin dan Naruto sensei
kita sama2 ke pakai topeng...

Berbeda pandangan dan tujuan ...

Ada topeng kebaikan dan topeng kejahatan.... pilihlah yang mana satu...ha ha

jangan topeng NArsisis...

Santai n cool makan goreng pisang...ha ha ha

sirat al-mustaqim said...

najib amirul mukminin ke?x layak...dia amirul mufsidin adalah...haha

sirat al-mustaqim said...

awal2 lagi saya da cakap ulama' tu menguasai pelbagai ilmu termasuk lah politik...

sirat al-mustaqim said...

kalau nak kata tgna atau tgha x layak memerintah,najib pun x layak memerintah...

TokBatinSenoi said...

Naruto sensei said...

sirat al-mustaqim

Memang dari pandangan kita..Macam tu lah..

Apa puak ni nak jawab ..

Zali, Proton saga, Tabuan..

Betul ke Mahathir tu Ulama...
Betul ke Najib Amirul-mukminin...
--------------------------->

Betul ke Mahathir tu Ulama...

Betul! TDM mmg ulama'nasisis.
tapi beliau pernah jd PM 22 tahun, dan tbs naruto, mustaqim agak jauh panggang dari dapur gas.

Betul ke Najib Amirul-mukminin...

betul! Ar roisu almajmuk fi malayzie

sekurang2 nya beliau telah mencecah platfom PM m'sia.

Najib seorang muslim, pada zahirnya.. dan kita hanya mampu menghukum apa yang dizahirkannya,dan bukan batinnya.

Apakah tidak DSN sekarang pemimpim m'sia?

TNA/DHA/DSAI tbs.. naruto sensei belum lagi.

tembak sama die...

Pasal msk umno tuh, dh lame.. tapi ta' kan mengundi pun na' bagi tahu polis.

be cool n santai...

Naruto sensei said...

Tabuan cakap

Apakah seseorang itu dianggap ulama hanya kerana dia berkelulusan pengajian Islam? Atau kerana dia memakai jubah dan serban? Atau kerana dia dipanggil ‘ustaz’?.

----------------------------------

Ha ha ha kan Narsisis di tu..Saya ingat itulah komen Tun Dr Mahathir kepada golongan Ulamak...

Tabuan menggangap Mahathir sebagai Ulamak ke...?

Tabuan2 mengikut arahan yang tidak benar...

" Kepada Firaun dan kaumnya; lalu kaum Firaun menurut perintah Firaun,sedang perintahnya itu bukanlah perintah yang betul, Firaun akan mengetuai kaumnya pada hari Kiamat, kemudian tetaplah ia akan membewa mereka masuk kedalam Neraka. Dan seburuk-buruk tempat yang di masuki adalah Neraka. Dan mereka diiringi oleh laknat yang tak putus-putus di dunia ini, dan pada hari Kiamat,(sebenarnya) laknat itu adalah seburuk-buruk pemberian yang diberikan"

Surah Al-Hud ayat 97-99

santai lah ye... sedap goreng pisang tu...

Naruto sensei said...

TokBatinSenoi

sekurang2 nya beliau telah mencecah platfom PM m'sia.

Najib seorang muslim, pada zahirnya.. dan kita hanya mampu menghukum apa yang dizahirkannya,dan bukan batinnya.

Amirul Mukminin--- senangnya hujahnye...Dalilnya pun ambil mudah..ye lah Islam itu kan permudahkan betul tak Tok batin... ha ha ha...

Ha ha ha Narsisis

Kan betul seperti yang dikatakan sendiri...

Narsisis bolih berfatwa sesukahatinya.

kalu ta' caya tunggu..

nanti buah tembikai pun bolih jadi gasing.

Betul lah kata kamu Tok Batin ha ha ha....

Santai dengan goreng pisang panas tu....

Naruto sensei said...

Menjadi pengikut Toghut...

Firman Allah swt dalam surah
Al-Maidah ayat 60..

"Katakanlah;"Mahukah, aku khabarkan kepada kamu tentang yang lebih buruk balasannya di sisi Allah daripada yang demikian itu..?
Ialah orang-orang yang dimurkaiNya, dan orang-orang yang dijadikan antara mereka kera dan babi, dan penyembah toghut. Mereka inilah yang lebih buruk kedudukannya dan yang lebih sesat dari jalan yang betul."

Tohgut ada du perkara..

1) Melibatkan Syaitan yang diberhalakan..

2) Melibatkan Manusia yang diberhalakan...

Santai je mari kena Gorengan pisang tu...

mat_terab said...

Zali hang ni bangang ka apa...? bn tu melayu islam semua ka....?

sirat al-mustaqim said...

zali2...harap2 sdre pikir la blk apa yg saya bgtau tu...jgn dok pikir sampai jd tulang,hasil satu pun x de

wak-labu said...
This comment has been removed by the author.
zali said...

sirat al lajis...

saya tengah fikir la ni...

saya juga terfikir kenapa tuhan tu beri peluang pada che det jadi pm lepas tu pak lah dan kini pm najib...kenapa tidak pada hadi,nuar dan nike lajis?

kenapa?

ayamgebu said...

Sebenar nya PAS mempolitik kan islam bukan mengislam kan politik...tabuan said!
HAI.....
NAK TANYA SAT...? BETUL KE PAS MEMPOLITIKAN ISLAM..?
TOLONG BERI KAN CONTOH...SBB AKU RASA ORANG2 UMNO SELALUNYER MEMUTAR BELITKAN FAKTA...
MENGGUNAKAN HUKUM AKAL YANG DANGKAL UNTUK BERHUJAH...
KALAU BETUL PAS MEMPOLITIKAN ISLAM
MENGAPA RATA2 ALIM ULAMAK YG ADA DIBUMI MALAYSIA HARI INI DUDUK DIDALAM PAS...SEKARANG DIAKHIR ZAMAN, KEBANYAKAN SESUATU PERKARA ITU BENAR ATAU TIDAK IA AKAN DI WAKILI OLEH MAJORITI..

ayamgebu said...

saya juga terfikir kenapa tuhan tu beri peluang pada che det jadi pm lepas tu pak lah dan kini pm najib...kenapa tidak pada hadi,nuar dan nike lajis?...
ZALI SAID....
DAH JADI RANGKA NGKO DOK PIKIR PASAL KEJE TUHAN....KESIAN!!!!
MMMMMMMM....NGKO KENA PIKIR APA YANG TUHAN AKAN KERJAKAN NGKO BILAMANA NGKO TOLAK ULAMAK!!!!

zali said...

oik ayam

haa...tau pun itu keje tuhan jadinya kalau tak boleh hudud salah umno ke?

lu fikir la ayam.

tuhan tu maha penyayang dan tak akan mengerjakan sesiapa.

tak tau la kalau ayam ada tuhan lain yang akan mengerjakan orang.

GOMO said...

KESIAN DENGAN NARUTO NI..
HE HE HE ASYIK DIA JE YANG MELANCAP KAT SINI...
HE HE HE

UDAH LAH TU NARUTO LANCAP....

sirat al-mustaqim said...

zali said,saya juga terfikir kenapa tuhan tu beri peluang pada che det jadi pm lepas tu pak lah dan kini pm najib...kenapa tidak pada hadi,nuar dan nike lajis?

kenapa?
....................................
kalau gitu knapa tuhan lantik firaun jadi pemerintah?tentu tuhan redha ke?
hehe
pusing lagi soalan...x de maknanya!kahkah

sirat al-mustaqim said...

hehe kesian si gomo ni...asyik dia je la yg menyalak kat sini...idea x bernas lak tu...da habis idea,ejek orang...x matang lagi...kehkeh

GOMO said...

HE HE HE KESIAN....SIRAT????
APASAL BLOGG KAU TU SEMUA ARTIKEL COPY AND PASYE JE???

KAU TAKDA IDEA KE???
EMM BUDAK LAGI..KAU BELAJAR KASI HABIS DULU SIRAT OIII....

HE HE HE
COPY AND PASTE...
KAU SAMA LAH MACAM NARUTO....

HA HA HA

sirat al-mustaqim said...

zali,tu suma termasuk ujian yg ALLAH berikan pd seseorang tu...mcm kita tgk orang kaya,pasti ke tuhan redha?
santai

sirat al-mustaqim said...

sapa kata aku paste?ko mcm konfirm je aku paste...baru nmpak 1 artikel aku ambil,da kata aku paste...aku siarkan utk beri orang lain ilmu dan maklumat yg aku dapat...apa la

da x de idea,kutuk la plak blog orang lain...msh budak lagi...kene blaja lagi ilmu hujah...kahkah

sirat al-mustaqim said...

blaja lagi gomo oii...aku ngaku la aku kene bnyk blaja lagi...
santai

sirat al-mustaqim said...

kesian ar..x tau beza rujukan ngan copy paste...haha...blaja lagi yee

GOMO said...

UDAHLAH TU SIRAT...
HE HE HE BUAT MALU ORANG KAMPUNG JE...

CIS....

GOMO said...

KAU PI AJAK NARUTO TU CIUM MULOT!!!

HA HA HA

MANA SI BANJINGAN NARUTO LANCAP TU???

ayamgebu said...

haa...tau pun itu keje tuhan jadinya kalau tak boleh hudud salah umno ke?...ZALI SAID
MMMMMMM....
NEGARA KITA ADA PERLEMBAGAAN....
NGKO TAU TAK SAPA YANG BOLEH MENGGUBAL....
SUDAH SEMESTINYA PARTI POLITIK YANG MEMPUNYAI MAJORITI DALAM DEWAN DIATAS PERKENAN...
SECARA X LANGSUNG BOLEH MEMBUAT KERAJAAN...
UNTUK PENGETAHUAN...KERAJAAN NEGERI KELANTAN YG DIPIMPIN OLEH TUAN GURU SUDAH MEMBUAT DRAF MENGENAI HUDUD YANG DI TERAJUI OLEH ORANG2 YANG ARIF DAN DITELITI..MAKA DRAF TERHASIL DI PERSEMBAHKAN PADA KERAJAAN YANG DIPIMPIN OLEH UMNO!!!!!!
DITOLAK MENTAH2 DAN BERJANJI TIDAK AKAN BERKERJASAMA!!!!!....
KALAU UMNO RASA HUDUD ITU HUDUD PAS... MENGAPA TIDAK SAMA2 MENGUBAL...MENGAPA TIDAK MEMBENARKAN KERAJAAN NEGERI KELANTAN BUAT...MENGAPA MENGHALANG...MENGAPA MELETAKAN SYARAT YANG TIDAK MASUK AKAL DENGAN TIDAK BERI PENJARA PADA PESALAH, MAHKAMAH UNTUK MENGADILI PESALAH, POLIS UNTUK MENANGKAP PESALAH DAN PELBAGAI ALASAN DUNIA!!!!!
YA BETUL TUHAN ITU MAHA PENYAYANG DAN TIDAK AKAN MENGERJAKAN SESIAPA TAPI..........
AYAT NGKO TAK UBAH SEPERTI PEMABUK YANG MENGATAKAN TUHAN X AKAN MENGANAYAI UMAT YANG DIJADIKANYER SAMBIL TANGAN MEMEGANG BOTOL ARAK!!!!

sirat al-mustaqim said...

buat malu diri sendiri je la gomo oii...nmpak benor ko da x de modal lain...kahkah
suma orang kat dunia ni blaja dari orang lain...x tau la ko ni bkn termasuk golongan "orang"...kehkeh

sirat al-mustaqim said...

nak ckp org lain mcm bajingan,muka kat post ni pun ko letak mcm iras2 gambar anjing...kahkah
ada hati nak kutuk orang lain

wolf said...

Semua pemimpin PAS kecut teloq....

Takut dgn KIT SIANG dan Al-Juburi.

Ade ke idea sendiri kene jilat balik ludah tu...udah ler tu.

idea tu dalam Muktamar PAS lagi...
Presiden PAS yg cakap...

last-last kecut teloq takut kene sontot

UMNO sapa berani tegor...habaq mai kat aku

sirat al-mustaqim said...

ye ke wolf?mic ngan mca dulu gertak skit pasal isu cabut keris,da menikus...bkn keris je x cabut,ngan org2nya sekali dok cabut..kahkah
ada hati ckp sapa berani tegur
lawak2

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 309   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...