Tuesday, June 2, 2009

Norzula mohon maaf secara terbuka kepada Husam

KOTA BHARU, 2 Jun: Adun Paloh, Datuk Norzula Mat Diah telah memohon maaf secara terbuka kepada Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa ekoran dakwaan yang dibuatnya terhadap Husam tahun 2007 lalu.

Permohonan maaf itu dibuat dalam satu notis yang disiarkan oleh akhbar Berita Harian hari ini, iaitu akhbar yang menyiarkan dakwaan yang berunsur fitnah terhadap Husam tahun 2007 dahlu.

Menurut notis itu, Nozula, Adun Paloh itu menarik balik laporannya kepada BPR yang mengaitkan Husam.

Notis itu berbunyi:

Notis Permohonan Maaf
"Saya, YB Datuk Nozula Mat Diah dengan ini dan dengan sepenuh hati memohon maaf tanpa sebarang syarat kepada YB Datuk Husam Musa kerana telah membuat laporan tidak benar dan tidak berasas terhjadap beliau kepada BPR pada tahuin 2007.

"Saya dengan ini menarik balik segala pertuduhan tersebut dan sesungguhnya menyatakan rasa kesal yang mendalam kerana pertuduhan tersebut telah menyebabkan tekanan kepada beliau serta memburukkan keperibadian beliau."

Norzula membuat dakwaan itu dalam satu sidang media dan juga melalui satu laporan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) kini Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Kenyataan beliau itu telah disiarkan dalam TV3, Berita Harian dan juga New Straits Times.


32 comments:

AZRI said...

biase la orang umno suka buat laporan palsu aje untuk kepentingan politik sempit mereka.....tengok anak didik umno, nenek min kan dah kene sama....baru padan muka.......

sakariya_akop said...

Salam semua,

Biasanya maaf puak-puak ameno bukannya ikhlas..... Maklumlah nak mengundi di Manik Urai boleh dijadikan modal berkempen.

AZRI said...

umno tak ada harapan kat manek urai.....pasti kalah lagi......sekarang ni rakyat dah tak undi parti yang takut kalah, buat malu aje tak ada sifat kejantanan hanya layak di panggil parti pondan.......

itu kerja umno....nak suruh rakyat percaya bahawa umno sebuah parti yang ingin membela rakyat.......bukan untuk mengkayakan pemimpin dan kroni....

hakikatnya umno sebuah parti rasuah dulu, kini dan selamanya....

detectiveconan said...

biasa la bro... nak dekat pilihanraya ni UMNO nak tunjuk baik la.. beriman, lembut gigi dari lidah bila bercakap.. pas pilihanraya jadi balik perangai lama.
RTM kempen awai untuk manik urai.. masuk kampung, tidur dengan orang kampung. konon dekati rakyat.. piiiraaahh! PR dah menang PRK sebanyak 5 kali.. dan manik urai akan jadi kali ke 6. UMNO mesti dimalukan lagi di manik urai.

PR cooool je....

Naruto sensei said...

PRK DUN Manik Urai UMNO tak payah lah masuk bertanding.. Bukan ke jimat wang rakyat..Bukan ke UMNO nak jimat wang rakyat..?

Lagipun UMNO kata nak jaga ekonomi yang tenat kan... jadi tumpukanlah hal tersebut..Biar lah PR yang menguruskan hal politik.. Kan UMNO cakap macam tu...

UMNO kalau cakap nampak berbelit kalau dia bertanding di Manik Urai.. Sekejap jimat wang rakyat, sekejap PR berpolitik, sekejap hal ekonomi...lama2 jadi macam ular bercabang lidah... Kalau kalah nanti apa ye dia akan kata pulak..

Apapun PR cool je bertanding..

Tontoya said...

Bila dah kantoi,baru nak minta maaf..tu le main tuduh tuduh lagi,bila sprm kata Datuk Husam tak bersalah,takut pulak dia.Kan nanti kena saman balik kan..tapi elok le,walaupun rakyat melihat ini sebagai satu kempen untuk prk Dun Manek Urai..Tapi rakyat kat situ tak lupa tentang perangai gedebe dia ni yang menendang adun pas ketika sidang Dun kelantan tahun tu..he he..Kat Manek Urai jangan berangan le umno nak menang..Kubu Pas sejak sekian lama..kat situ ada sekolah pondok sg durian,pondok kedua terbesar dikelantan yang akan memastikan kemenangan Pas.Jentera Pas di kelantan sangat mengagumkan dan tak akan biarkan umno laknat ni merampas kerusi ni dengan mudah...umno akan dimalukan sekali lagi..insyaallah..

ambong said...

Salam ziarah...

Tontoya said...

Wassalam,ambong..dialu alu kan sesapa yang nak ziarah kat blog ilmu ni..

Naruto sensei said...

ambong

Silakan beri pendaspat bernas anda.. Dialu2kan ziarah di sini sekadar bertukar pandangan...

Naruto sensei said...

Tontoya,AZRI,detectiveconan sakariya_akop dan semua Saudara seperjuanganku dalam PR..!

Syabas dan tahniah teruskan usaha..
Walaupun saya sekarang BZ sikit tapi InsyaAllah sedikit masa lagi,saya akan bersama anda dan teman2 yang lain akan terus berjuang melawan komen sesat puak UMNO didalam Siasah ini...

Semoga jasa anda semua diberikan kebaikan oleh Allah swt...

Apapun kita PR sentiasa cool je

TEKONG DARAT said...

belambak2 fitnahnya...
tak ingat mati ker?...
apa pun, dah sedar tu kembali laa ke pangkal jalan...
jgn duduk lagi dalam tangki septik busuk tu...

Pejuang said...

Apa2 aje le, sila klick pejuang

acoi2005 said...

si norzula dah mintak maaf secara terbuka...si minah bila lg...cukup la tuh pilihanraya kat Penanti dah abis pun...

kahfi said...

media kat TV skang ni Pon trlalu diskriminasi kat sblh pihak je..kl stakat nk blurkan Org veteran kat kg bleh la..tp jgn lupa,bdk2 muda mahasiswa n mahasiswi kg skang dh maju.dh tau bezakn yg mane brita btOl n brita salah....politik2..
"ini mmbuktikan malaysia masih lg mngamalkan sistem demOkrasi"..mcm knal je ayat tu.huhu

acoi2005 said...

weiiiii si minah ronggeng mana...xkan pilihanraya abis ...lu pun abis gak....cukup la tuh minah...taktik lu si ezam dah buat dah...x berhasil laaaaaaaa...skg pe jd...lu pun org x pedulik dahhh

detectiveconan said...

kat rumah aku ada jiran pelihara seekor monyet. nama dia minah.. sebut minah teringat si monkey tu. si minah tak akan minta maaf punya bro.. kalau dia minta maaf sah-sah la dia akan disaman oleh individu yang dia rakamkan tu..
tak malu nak kempen guna TV sanggup buat fitnah kat rakan sendiri.

Naruto sensei said...

UMNO seperti ditimpa bala, Pecah tembelangnya menipu rakyat..!!menipu .!!

Sila lawat kalau nak tahu bala yang menimpa UMNO ha ha ha.......

http://bagindareformasi.blogspot.com/

ayamgebu said...

mohon maaf.....betul ke nih.??? selalunye puak2 nih guna masjid untuk mohon sumpah....x salah aku orng ni, orang buangan..arap2 bukan projek one malaysian!!!!
SYUKUR...KALAU IANYE DATANG DARI HATI YG IKHLAS...

ayamgebu said...

jaam, bah lontok n kawan2 sedegil dengan nyer..BILA NAK MOHON MAAF?? orang majlis tertinggi boleh buat tak kan ngko yang setakat pegang keris cap dacing karat d cawangan taman perumahan tak mau ikut......?

jaam said...

jaam, bah lontok n kawan2 sedegil dengan nyer..BILA NAK MOHON MAAF?? orang majlis tertinggi boleh buat tak kan ngko yang setakat pegang keris cap dacing karat d cawangan taman perumahan tak mau ikut......?

???????????????????????????????????
MINTAK MAAF APAHAL LAK?
TAKDE KENA MENGENA DENGAN AKU...
APARRRAAAA!

ambong said...

Sikap meminta maaf dan pengampun adalah sifat yang terpuji diantaranya...
Sikap yang sebegini akan mengambarkan keperibadian sesaorang itu.

Kedua2nya bagus!

DongfangWuDi said...

kat rumah aku ada jiran pelihara seekor monyet...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

PATUTLAH KAU PUN MACAM MONYET...

MONYET2 PELIHARAAN SI NUAR...

AZRI said...

muncul lagi kaki bodek umno........hang dok kalut ni, kenapa? tak payah sokong umno la, parti penakut dan takut kalah......

berhujah lah cara yang boleh di terima umum......ni tak, bila masuk aje terus maki orang....mak bapak ko tak ajar ke adab dengan orang lain......

DongfangWuDi said...

AZRI BODOH,

AKU CARI2 JUGAK KAT ATAS NIH...TAKDE SEKOR PUN YANG BAGI HUJAH...

KO BAGI HUJAH KO SEKARANG...NANTI AKU PATAH2KAN HUJAH2 KO...

KALAU AKU TAK DAPAT PATAHKAN HUJAH2 KO...NANTI AKU PATAH2KAN TENGKUK KO...KO NAK???

DongfangWuDi said...

AZRI BODOH,

KO NI SUKA SANGAT SEBUT MAK BAPAK...

KO DENGAN MAK BAPAK KO DUA2 BODOH...

ayamgebu said...

nak berhujah...aku bagi tajuk!
ADAT DAN ADAB...YANG MANA PATUT MENJADI AMALAN DUNIA UNTUK AKHIRAT..? KALAU BOLEH MESTI DENGAN CARA TERTIB DAN HALUS HALUSAN...XMAU TIPU2!! YANG DAHULU MUSTI DIDAHULUKAN, YANG KEMUDIAN MUSTI DI KEMUDIANKAN!! Grrrrrrr..

pria malaya said...

Salam ziarah...

"Alhamdulillah..setalah hampir dua tahun, akhirnya YB Nozula (ADUN Umno Paloh) telah meminta maaf kepada Yb Husam Musa (ADUN PAS Salor) secara terbuka diatas fitnah2 yg dilakukan terhadap exco kerajaan negeri Kelantan itu..ternyata kebenaran akhirnya akan mengatasi kebatilan...laporan rasuah, skandal, penyelewengan, salahguna kuasa yang dilemparkan terhadap YB2 PAS di Kelantan selama ini rupanya palsu dan berniat jahat, jelas bertujuan utk menjatuhkan kerajaan PAS Kelantan dibawah kepimpinan Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat..."

seterusnya baca la kat blog hamba ye..

Proton Saga said...

jangan undi pemimpin suka buat dosa termasok mana mana pati, apatah lagi pati yang nak menegakkan siar Islam.

mekjah said...

Salam, mari pakat x PAS kat manik urai...PAS sokmo

Hamzali said...

Walaupun dah masuk dua tahun baru nak minta maaf, walau pun lambat lebih baik dari tak langsung. Sekurang kurangnya Allah dah beri petunjuk sebelum masuk kubur. Oleh yang demikian, rakyat jelata siasah kenalah terima suka tak suka pun. Pasal ada motif tu kita tak tau lah tapi jangan kita berdosa dengan Norzula pulak dah le

Creedence Clearwater Revival said...

Blogger Hamzali said...

Walaupun dah masuk dua tahun baru nak minta maaf, walau pun lambat lebih baik dari tak langsung. Sekurang kurangnya Allah dah beri petunjuk sebelum masuk kubur. Oleh yang demikian, rakyat jelata siasah kenalah terima suka tak suka pun. Pasal ada motif tu kita tak tau lah tapi jangan kita berdosa dengan Norzula pulak dah le

-----------------------------------

pernah pikir tak berapa berat penderitaan yg ditanggung oleh keluarga husam selama 2 tahun???

anakkancil said...

Creedence Clearwater Revival said...
Blogger Hamzali said...

Walaupun dah masuk dua tahun baru nak minta maaf, walau pun lambat lebih baik dari tak langsung. Sekurang kurangnya Allah dah beri petunjuk sebelum masuk kubur. Oleh yang demikian, rakyat jelata siasah kenalah terima suka tak suka pun. Pasal ada motif tu kita tak tau lah tapi jangan kita berdosa dengan Norzula pulak dah le

-----------------------------------

pernah pikir tak berapa berat penderitaan yg ditanggung oleh keluarga husam selama 2 tahun???

June 2, 2009 8:35 PM

.................................
Biasa la bro... ini lah asam garam bila berpolitik... mesti menempoh perkara begini...teruskan perjuangan hingga tertegaknya kerajaan rakyat di bumi Msia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...