Monday, August 3, 2009

Anwar kata, PAS bertanding di Permatang Pasir

PERMATANG PAUH, 3 Ogos: Datuk Seri Anwar Ibrahim secara peribadi mahukan PAS meletakkan calonnya dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (Dun) Permatang Pasir sekali lagi.

Menurut beliau kawasan Dun Permatang Pasir merupakan kubu kuat PAS semenjak ia diwakili oleh Allahyarham Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman setelah berjaya merampasnya dari tangan Barisan Nasional (BN) pada tahun 1999 yang lalu.

Beliau berkata demikian kepada media selepas menghadiri majlis kenduri salah seorang penduduk dalam Parlimen Permatang Pauh.

Adun Permatang Pasir, Datuk Hamdan Abdul Rahman meninggal dunia Jumaat lepas ketika menerima rawatan jantung di Intitut Jantung Negara (IJN).

Allahyarham Hamdan adalah Adun tunggal PAS di Pulau Pinang dan telah memenangi kawasan itu sejak tahun 1999 lagi.

Sehingga kini, dua nama disebut untuk gantikan Hamdan iaitu AJK PAS Pusat, Haji Mohamad Sabu dan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Mohd Salleh Man.

"Secara peribadinya laluan diberikan kepada PAS untuk bertanding dikawasan itu. Dun Permatang Pasir adalah kubu kuat PAS. Oleh itu saya menghormati kerjasama yang diberikan oleh ahli-ahlinya di Permatang Pasir sejak ia diwakili oleh Allahyarham selama ini," kata Anwar mengulas isu ini.

Anwar juga berkata, cadangan beberapa pemimpin PKR supaya parti itu diberi peluang untuk bertanding di Dun Permatang Pasir akan dibincangkan di peringkat tertinggi parti memandangkan cadangan sudah dikemukakan kepada parti sebelum dirujuk kepada Pakatan Rakyat untuk pertimbangan.

"Pandangan dan cadangan akar umbi itu akan dibincangkan dengan presiden parti dan kepimpinan Pakatan Rakyat sebagai menghormati permintaan mereka. Namun begitu kita memberi ruang kepada mereka untuk menyuarakan pandangan tetapi keputusannya adalah terletak pada persetujuan yang dicapai antara Pakatan Rakyat," katanya.

Menurut beliau lagi faktor calon adalah perkara penting dalam memastikan kejayaan dalam pilihan raya.

Oleh kerana itu maka semua pihak perlu menerima siapa sahaja yang akan diputuskan oleh kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat sebagai calon dalam pilihan raya kecil Dun Permatang Pasir yang akan datang.

Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata, pengundi di Parlimen Permatang Pauh termasuklah kawasan Dun Permatang Pasir ini sudah bijak dan dapat menilai serta membezakan apa yang telah berlaku dalam negara setakat ini. Mereka dapat menentukan siapa calon yang boleh bekerja untuk rakyat dan sebaliknya.

68 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Kawasan PAS kenapa Anwar sibuk nak suruh PKR bertanding. Tak cukup lagi jawatan dalam EXCO Pulau Pinang?

Kalau PKR lawan PAS, kalahkan BN, kira itu demokrasi. Lagipun Pakatan mana didaftar atau ditubuh secara rasmi macam BN menggunakan logo.

p/s- selagi boleh peluk cium antara PAS-PKR dan DAP, selagi itulah boleh bermuqabalah.

fitflex said...

celaka punya pkr.x sedaq yg hgpa dulu merempat mai mntak kerusi dgn pas.ni hgpa nak rebut kerusi pas plak.jgn harap aku undi pkr kalu nak sgt lawan kat pmtg pasir nnti.sama ja ahli pkr dgn bos dia.dua dua tamak...

fitflex said...

kpd ahli pas,nilai2 la sendiri pkr ni mcm mana.jgn duk kata ni semua propaganda bn nak tgk pr berpecah pulak...

TokBatin-X said...

PKR na' bertanding sebenornye ... tapi ape bolih wat... kawasan PAS. jadi DSAI terpakse ler cakap berlapik sikit, tunjukan dirinye ok.

Penyamun tarbus.

tabuan said...

Adalah elok dan molek sekali kawasan Permatang Pasir ini di letakan calon Dari PKR.

Sekiranya di letakan calon dari PKR ada harapan kawasan ini mendapat layanan daripada DAP laknatullah..

Dan sekiranya calun daripada PKR ni menang pastinya mudah mendapat jawatan daripada kerajaan DAP...

Andaikata di letakan calun dari PAS, kawasan ini akan terus di anak tiri kan, dan akan terus kemunduran.

Calun PAS juga tidak akan mendapat sebarang jawatan.

Tetapi pada hemat saya biarlah calun ini bukan nya daripada org melayu, mungkin boleh di letakan kaum yg ultra kiasu tu..

saya amat pasti penyokong serombongan PAS akan terus bertakbir dan pasti akan menyokong penuh calon ini.

Malah mereka terus menyalak menyokong calun ini, malah sanggup berguling di atas jalan, dan sanggup bermalam di rumah pasung demi DAP...

AwanMatahari said...

kakakahakakahh....

kalau dah umeno tu ameno jugaklah..siapa yang menyalak sebenarnya..wakakakak..Menteri kita jumpe Pm Israel...kakahkahh..Sian rakyat palestin..Sian jugak rakyat Malaysia..wakakakkak Bernas kena jual..wakakak..Proton mahal..Gula lagi mahal..Cuaca jerebu..orang mula pakai topeng.H1N1 Punye penangan..Macam tau2 ini bulan manyak olang kena sembur..Tak lama lagi semua jadi zombie...

Tolong Najib selamatkan kami..One Malaysia Is Just For U..Ambiklah semua..Take Us to Mongolia

wolf said...

Bagus sangat ke PAS tu?

Macam tak betul jer semua penyokong dia...

uncle nano said...

wolf!!!

PAS HAPRAK!!!!!

PASNI DEPA JAHANAM LER....

TUNGGUUUUUUU..

AwanMatahari said...

Tak cakap bagus pun Pas.Tapi Umeno lagi banyak yang tak baguss..wakakakak..
Sekarang macam2 ada..Umeno memang bagus..budak sekolah pun dah boleh buat video lucah..wakakakah..PPSMI..Jom bergabung dengan Umeno untuk kebebasan dan perpaduan..ONE MALAYSIA..respect ar lu orang Umeno..Malaysia Boleh..wakakaka..

I Love Malaysia

AwanMatahari said...

Iye kita tunggu kehancuran kemaksiatan dan rasuah..Pastikan kita membela Umeno parti kesayangan Goblokgers..wakakakak...

Jangan marah

AwanMatahari said...

Ijtihad terkini daripada mufti2 kerajaan..'Jangan tegur pemimpin yang buat salah.Aurat bini diorang halal dilihat oleh semua rakyat.Ikut Suka depa nak peluk artis bollywood..Depa pemimpin, Depa maksum..rakyat jangan tunjuk perasaan.Jangan Derhaka.nanti masuk ISA..ISA halal..Darah rakyat halal.Kalau depa dahaga darah rakyat bagi je.Cakap je kita nak bina jambatan baru mesti depa sokong kita". Wakakakak

Adoi hutang ptptn bila nak abes?.Wakakaka

dewata awan berapi said...

tunggu apa lagi nuar...rampas jer kerusi tu dari pas...orang pas bukan pandai tadbirpun...itu kawasan mak bapak hang yang punya...jangan kasi can sama pas tu...

hang kan pandai tikam belakang...tunjukkan kemahiran semulajadi hang tu...

aku sokong 105 peratus pada hang nuar...

hidup nuar...
hidup nuar...
hidup nuar...
hidup kaki kelentong...

Naruto Sensei said...

Penyokong UMNO lagi tak betul kat sini.. ha ha Melalak lebih je . Apa diorang tahu.. Kutuk Maki hina saja.

Fakta hujah jauh panggang dari api le.. Kalau ada pun fakta belit.

Yang saya nampak mereka suka melalak je lah..

Kesian

kamal farhan said...

org pas rilex jer..nie depa(pencacai) yg sebok2 dok kalut komen mcm2..kesian plak kat hgpa..org pas xda apa pun pasal nie..
kot suka hgpa lah..




updated

dewata awan berapi said...

pandai pulak pas kata itu kawasan mereka...

ini bumi Allah...sapa2pun berhak[macam yang korang selalu cakap] masuk bertanding...

AwanMatahari said...

Wakakakak..Tiba2 Mufti cakap perhimpunan haram..Jangan berhimpuN KALAU boleh cetus huru-hara.Dalam Islam itu haram.Rakyat jangan sesekali tegur pemimpin.Jangan..jangan..jangan..
Mufti lupa nak tengok tv,lupa nak tengok astro, lupa nak baca paper..Program hiburan berlambak terlupa nak haram..Eh terlupa takpe dalam Islam..Terlupa dimaafkan dalam Islam..

Patutlah Nabi cakap Ulama' ni ada dua jenis..

dewata awan berapi said...

org pas rilex jer..

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

rilex amendenya...
kalau nuar ambik kawasan tu...maunya nik ajis kejar nuar dengan pisau potong babi

kamal farhan said...

daripada aku dok betelagah dgn puak umno yg hati dah hitam nie..buat kurang pahala puasa sunat aku kurang jer..dari stat mula dulu lg,depa nie(puak umno) nie mmg mcm nie..aku pun dah mlas layan..buat dosa jer..lebih baik hgpa smua bnyak kan zikir dan ibadat dlm bulan syaaban nie..bulan syaaban nie bnyak ganjaran nya..jihad pun dah 1ogos hari tue..



bersama2 kita insyaallah bnyak kan amalan dibulan syaaban nie sblm dtg nya ramadan..

AwanMatahari said...

dewataawanberapi said
ini bumi Allah...sapa2pun berhak[macam yang korang selalu cakap] masuk bertanding...
__________________________________
wakakakak..Bukan bumi je milik Allah semua yang ada kat dunia ni milik Allah..Ingat Allah akan tanye kita semua tentang tanggungjawab kita..Allah suruh kita tadbir dunia ni..Tadbir dengan cara Islam, Berlandaskan al-Quran dan sunnah..tegakkan yang ma'ruf, hancurkan kefasadan dan beriman kepada Allah...

Letakkan yang hak itu pada tempatnya..Itulah keadilan..

AwanMatahari said...

Dewata Said..
rilex amendenya...
kalau nuar ambik kawasan tu...maunya nik ajis kejar nuar dengan pisau potong babi
________________________________
Wakakak..Nasib baik kejar dengan pisau je..kalau kena Bom dengan C4 habes terus bicara liwat dia..tak dapat orang2 umeno tengok drama kat mahkamah..wakakakakk..lawak3

wolf said...

KALAU NAK BUAT HUDUD DI MALAYSIA...OVER MY DEAD BODY..!!!

Terus senyap dan kecut telor...

Tak keluar-keluar telor sampai rini.

PAS-PKR-DAPigs said...

Kesian ngan PAS ni, wat demo haram pun kate 'jihad'

Mcm tn guru nya juge - undi PAS masuk shurga - bodo bangang punya pengikut!

Naruto Sensei said...

Ahli UMNO Bertumbuk Dalam Mesyuarat UMNO Pdg Serai

Mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Padang Serai yang dirasmikan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah merangkap Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal di Kulim Golf Resort, di sini, tercemar apabila berlaku pergaduhan sejurus beliau tiba di pintu hadapan bangunan tersebut.

Pergaduhan berpunca rasa tidak puas hati sekumpulan ahli UMNO bahagian itu yang mendakwa disekat daripada menghantar memorandum dan laporan polis yang dibuat terhadap seorang pemimpin UMNO bahagian itu.

Keadaan bertambah tegang apabila berlaku tumbuk menumbuk melibatkan beberapa orang. Keadaan bagaimanapun dapat dikawal polis tidak lama kemudian.

Pengerusi Tetap UMNO Cawangan Kampung Jubai, Mohd Zohari Abu Seman mendakwa abangnya, Ridzhuan Abu Seman telah diganggu oleh seorang individu dalam UMNO bahagian itu yang Ridzhuan meletak salah satu jawatan yang dipegang.

“Laporan polis telah dibuat oleh Ketua Pemuda UMNO Kampung Jubai, Saudara Ridzuan Ramli. Kami datang bukan nak bergaduh, cuma mahu menyampaikan memorandum bantahan kami terhadap individu berkenaan kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri.

“Masalahnya, apabila kami sampai, kami telah disekat oleh orangnya yang mengakibatkan berlaku kekecohan. Saya ingin mempersoalkan, dalam bidang kuasa apa, dia berkuasa mengarahkan abang saya memilih salah satu jawatan yang dia sandang sekarang ini.

Abang saya merupakan kakitangan Tekun Nasional dan merangkap Pengerusi Gerakan Belia 4B Kawasan Padang Serai. Dia mendesak abang saya dan menyatakan kalau mahu terus bergiat dalam Belia 4B, letak jawatan sebagai pegawai Tekun. Apa hak dia untuk melucutkan jawatan orang. Keputusan itu yang saya pertikaikan dan laporan polis telah dibuat terhadapnya,” katanya.

Kelab Greenbook#

Tengok lah mana berubahnya UMNO ni.. Cakap lebih semua diutamakan sedangkan Yang diutamakan Perut puak mereka sendiri pasal tu berebut sampai bergaduh..

Naruto Sensei said...

Yang lebih teruk Bila Samy Vellu cakap Itu Quran boleh bikin Jalanraya kah..

Diam terus puak UMNO sampai bagi hadiah kat Samy naikkan Patung Hindu Tinggi di Batu Caves..

He he nak tutup cerita buruk dia lah tu.. kesian

AwanMatahari said...

Wolf..
Aku taula puak2 ko semua telor kat luar..Spesis ko haram plak dipegang..Itu ikut Mazhab Syafiela..Mazhab UMENO tak taula plak..wakakakak..
__________________________________
Ok jgk Pas Diam bila dia cakap 'over My dead Body'., Puak2 ko langsung tak cakap apa,langsung taknak perjuangkan Islam..Langsung taknak gunakan kuasa yang ada...wakakakak..
Over Altantuya dead's Body

AwanMatahari said...

kakahkakhahahahkah..
Orang Pakatan bergaduh untuk rakyat..disembur,ditumbuk,dicampak dah biasa..asalkan rakyat terjaga..
Orang umeno bertumbuk sebab duit, sebab jawatan...kakakakahh..layan jom heboh lagi best..Mufti tak cakap haram pun..Yang haram itu wolf, yang haram itu babi pigs...wakakakak..

Cian saiful Bukhari sakit jubo..dulu Najib kata tak penah jumpe..tibe2 cakap pernah jumpe..kakakakahh One mAlaysia kena tipu..ditipu oleh penipu..wkakakawkakakwka..

AwanMatahari said...

Samy Vellu cakap al-Quran buat jalan..Wolf sakit tekak..tak boleh menyalakk..wolf uzur..wakakakak..Mufti tak tengok berita masa tu..wakakakak

Teringat Samy Vellu cakap Hisap dada..wakakakak..babipigs senyap..

roh_insan said...

Mie TERJAH..

Kawasan PAS kenapa Anwar sibuk nak suruh PKR bertanding. Tak cukup lagi jawatan dalam EXCO Pulau Pinang?

......................................

Abis..hang ahli Pas/Pkr/Dap ka??,yg hang dok sibok psai pa??,tak dak kena mengena kat hang.biaq pi kat dia orang nak boh sapa pun,apa hang peduli,Kacau daun ja.

AwanMatahari said...

Berita lawak terkini..Saiful Bukhari terlupa tempat dan masa dia diliwat oleh Anwar Ibrahim..Mungkin terlalu trauma..kesian..orang kena liwat dengan orang tua..Anwar kan ada kuasa sihir..Siful tak boleh melawan..kakakakahh..bodoh3..terJolok dengan batang penyapu kot..wakakakakak...

Tempat terjatuh lagikan dikenang inikan tempat dijolok...wakakakah..

AwanMatahari said...

Babipigs said..
Kesian ngan PAS ni, wat demo haram pun kate 'jihad'

Mcm tn guru nya juge - undi PAS masuk shurga - bodo bangang punya pengikut!
___________________________________
wakakakakk...Dalam umeno jumpe PM Israel itulah jihad yang sebenar..kakakahhkahakhakah

You are dirty Pigs..kakakahakhakah

fitflex said...

samy kata itu quran bule bikin jalanraya ka???umno diam.
kapral singh kata langkah mayat dia dulu kalu mau buat islam.pas diam.buduh 22 parti melayu.lg buduh org yg sokong 22 parti ni terus bertelagah...

fitflex said...

nuar tu lg kerap jumpa israel awan wei.
klu x macam mana dia diiktiraf 100 tokoh paling berpengaruh??ada ke yahudi dan nasrani nak iktiraf islam???melainkan islam itu ikut mereka????

presiden iran tu perjuang islam,x de pun dlm senarai 100 tokoh tu.

fitflex said...

umno cakap bela melayu.tp dun bukit selambau pi bg kat mic.
begitu juga pr yg duk cakap bela semua kaum.kenapa bg pkr letak kaum india jd calon di kawasan majoriti melayu???dah x de ke calon melayu dlm pkr???
jadi siapa yg bela melayu???

MELAYU XDE SAPA NAK BELA PUN.TUNGGU JD KAUM MEREMPAT JE KAT MALAYSIA NIE...

AwanMatahari said...

ko takda buktila dia jumpe tokoh yahudi fiflex.ada gambar dia salam dengan netanyahu?.wakakakah..

Siapa yang letakkan Nabi Muhammad tokoh no satu paling berpengaruh kat dunia?Bukan mag tu juga ke??Itu majalah Yahudi kan?Wakakah..Fiflex2

fitflex said...

KAMALFARHAN SAID.
---------------------
org pas rilex jer..nie depa(pencacai) yg sebok2 dok kalut komen mcm2..kesian plak kat hgpa..org pas xda apa pun pasal nie..
kot suka hgpa lah..

otak hg berbuih la kalu org pas relek ja mcm hg.org pas yg duk jd anjing nuar buleh la relek.

Tontoya said...

Fitflex..mana bukti Anwar jumpa israel..bila,utk apa?Ko tak nampakkah baru ni Zahid hamidi dok bersembang dgn pm israel.Balik2 mai,praktik cara israel pukul rakyat berhimpun.Nak bersolat zuhur pun masjid dikunci terpaksa solat atas jalanraya.Kan sama kejamnya dgn israel tu.Anwar yg selalu berjumpa dgn ulama arab pula yg dituduh yahudi.Apa punya bodo lah ko ni.

AwanMatahari said...

Presiden Iran kawan baik mantan timbalan perdana menteri Malaysia yang dipecat..wakakakakhh

One Malaysia tau..Ko je yang tak tau..wakakak

AwanMatahari said...

oi fitflex..kalau aku cakap ko anjing ko marah tak..fitflex anjing.anjing3..marah tak?

AwanMatahari said...

ok masa sekarang sesi untuk bersama keluarga..daa

fitflex said...

ko nak bukti apa lg,paul wotfowitz pe nama tah tu kwn baik dia.yg dia sllu pi keluar negara tu jmpa yahudi2 nie la.kwn dia dlm bank dunia tu.ko buka youtube.kan byk forum2 dia dgn yahudi.ko je yg x nak tgk...

Naruto Sensei said...

Fitflex

Pasal apa hujah kamu makin serabai ha.. Otak, Bodoh tu semua mainan kamu dalam Siasah ni..

Orang PAS dalam ni tak komen apa pun pasal DUN tu hang baca balik komen2 puak mana yang sibuk benor pasal DUn tu.?

Dulu mengelak tak mau bertanding. Sekarang beria2 benar nak bertanding pula.. Tempat yang sama Parlimen dan baru je PRK Penanti.

Petanda dari Allah tu nak tunjukkan macam mana UMNO ni membelit dan menipu rakyat.. Jimat Wang konon.. Cheh.!

AwanMatahari said...

fitflex..aku mintak maaf..aku bukan maksudkan ko anjing..cuma aku nak ko rasa apa yang orang lain rasa bila ko panggil anjng td..jangan marah..walaupun ko orang umeno ko masih saudara seislam aku lagi..daaa

Tontoya said...

Dewata kata
pandai pula pas kata itu kawasan mereka...ini bumi Allah...sapa2pun berhak
----
ni lah ayat paling mulia yg pernah aku baca dari dewata hindu ni.Dewata klon kot..hehe..Tahu pun bumi ni hak Allah.Yang dok hina kaum lain,dok perambat balik negeri dia tu pasai apa.Kan semua makhluk atas mukabumi ni adalah hak Allah kita hanya menumpang saja.

fitflex said...

http://www.youtube.com/watch?v=je403BiF6Pc

ke ko rasa yg interview dia tu agen umno gak aku x tau la..

fitflex said...

oi naluto
apa yg serabainye.
aku ngundi kat pmtg pasir ni.aku lg tau la suasana sini mcm mana.

oi awan.senangnya ko.kata aku anjing,pastu terus mntak maaf.xpe,bukan aku peduli pun.
kalu aku nak kata pun aku kata jela.

fitflex said...

umno cakap bela melayu.tp dun bukit selambau pi bg kat mic.
begitu juga pr yg duk cakap bela semua kaum.kenapa bg pkr letak kaum india jd calon di kawasan majoriti melayu???dah x de ke calon melayu dlm pkr???
jadi siapa yg bela melayu???

MELAYU XDE SAPA NAK BELA PUN.TUNGGU JD KAUM MEREMPAT JE KAT MALAYSIA NIE...

Tontoya said...

Fitflex ni dah pening,bercelaru..bila dah kena atas btg hidung,tak mengaku dia org umno pulak,pi bantai umno pulak..mana satu dia sokong x tahu.Jenis org takdak pendirian ni macam lalang lah.Bukan bleh pakai.

fitflex said...

samy kata itu quran bule bikin jalanraya ka???umno diam.
kapral singh kata langkah mayat dia dulu kalu mau buat islam.pas diam.buduh 22 parti melayu.lg buduh org yg sokong 22 parti ni terus bertelagah...

ADA BEZA KA KAWAN DUA2 PARTI NI???

fitflex said...

EH EH.BILA NGAKU AKU UMNO??AKU JUST TEGUR PAS YG DAH X MCM PAS,DAN UMNO YG DAH MAHU KEMBALI KPD UMNO ASAL JE LEPAS HARAM JADAH MAHADIR TU...


ADA BEZA KA KAWAN 22 PARTI NI???

fitflex said...

TONTOYA SAID
Fitflex ni dah pening,bercelaru..bila dah kena atas btg hidung,tak mengaku dia org umno pulak,pi bantai umno pulak..mana satu dia sokong x tahu.Jenis org takdak pendirian ni macam lalang lah.Bukan bleh pakai.

------------------
AKU BUKAN MCM KO,KENA BTG HIDUNG X NGAKU.SNG KO JWB LE MANA PARTI YG BELA MELAYU KE,ISLAM KE.PAS BELA ISLAM,TP NGAN KAPRAL DIA DIAM.BELA KE TU??UMNO PAS PUN SAMA JE.BAIK BERSATU LG BAGUS...

Tontoya said...

Bukan setakat pening dah ni, mabuk dah aku rasa fitflex ni..bila masa Pas diam plak bila karpal kata camtu.Ko pernah gi dgr ceramah ke,berapi api pas hentam dia.Umno yg islam tu je diam.Nak harapkan umno bela melayu,ptuih..orang melayu yg minta hak pun dipukul,ditangkap.

fitflex said...

HAHA.BERAPI2 KONON.
TU DULU LA BRO.TIME MUSUH LG.LANI ADA BERANI KE???ADA API LG KE LANI???
DULU CERAMAH2 PEMIMPIN2 PAS MESTI HEMTAM UMNO BG RUANG KAT CINA HINDU.LANI CERAMAH PAS BALIK2 RASUAH,ISA.TU JE.X BERANI DAH CAKAP UMNO BG KAT CINA.NUUU NAK JAGA HATI DAP.ORG MELAYU GAK RUGI....

Tontoya said...

Lagi hina Umno lah dari Dap tu fitflex.Ada Dap kacau pentadbiran Pas dikelantan.Ada dia komplen Tokguru suruh benarkan judi.Masa tokguru nak buat enakmen pemakaian sopan dikalangan wanita bkn islam dikelantan dulu,sapa yg tentang,dap kah..Mca yang dibatu api oleh media umno yg dok bising.Yg menganiaya melayu kat sana bkn dap tapi umno sendiri.

Tontoya said...

Boring dah aku ngan fiplex ni..Ko melalaklah sorang2.Tinggal aku je yg dok layan lalang ni.bila kata kat umno dia kata bkn orang umno. tapi dok hentam Pas..Semua orang dia kata tak betul,pas tak betul,umno pun tak betul..Abih dia je yang betul..blah la

Naruto Sensei said...

fitflex

Dulu kamu kata .. sah le buta karat..! Masa karpal singh cakap mcm tu lagi PAS dah warning akan keluar dari PR kau tak tahu ker..? atau buat2 tak tahu..?

Setiap ceramah Karpal dihentam bertubi2 kau tak tahu ker..?atau buat2 tak tahu..?

sekarang Karpal pun dah tak hentam pasal Negara Islam tetapi kau pulak yang lebih2 melalak pulak..
Dia tak hina pun Islam cuma dia tak bersetuju dengan Negara Islam je.. Gadaikan Nyawa dia sendiri takde kena mengena dengan hina Islam...

Bandingkan dengan Samy Vellu direct sound dia kutuk Al-Quran..Takkan tu pun kau tak faham..

Kamu kata UMNO nak kembali kepada asal .. Naruto cabar UMNo kembalikan dulu kuasa Raja2 seperti dulu, Biasiswa kepada orang Melayu dan mulakan balik tulisan Jawi..haramlah kalau nak buat.. semua tu retorik saja.

hurry said...

pelik jugak wku tengok rejim bn(bini nakut) dan ahli2nya pencacai ustazah rosmah melalak tak tentu pasal org tak buat apa2 lagi dia org sebok2 je...geli aku nengok,abie mie tu tak payah cerita la...dia dapat projek juta dari bn(bini nakut)tolong bawak beg2 shopping rosmah kot...dari london,kesian..alhamdulillah mana2 aku pergi semua org melayu india cina dah sedar,yang umno ni penipu rakyat aje tak lebih dari itu...
umno dulu dan sekarang tak sama,masa tunku abdul rahman sampaila ke tun razak itu betul2 umno,perjuangan namanya..bila masuk mahathir,dia dah nampak umno ni boleh buat duit,dengan konon2nya perjuangan..itula bezanya umno dulu dan sekarang...semua bangsa dah sedar kecuali bangsa melayu yg dah nak meninggal,tu sahaja yg tertipu dgn dakyah umno...

hurry said...

fitplex umno dan pas bezanya,umno jahat...pas pernah dia zalimi rakyat..pemimpin2nya dahla tak sama...pemimpin umno 2 hari jadi wakil rakyat kaya beb...pas kalau ko nak tahu mahfuz,md sabu dan ramai2 lg pemimpin pembakang ko tahu dulu naik kereta api sahaja kesana kemari...pas guna pendekatan islam cuma umno yg memburukkannya dengan menakut2kan apa yg pas cuba laksanakan...org umno semua korporat2,org pas semua ustaz2,umno sentiasa hilangkan duit rakyat,pas sentiasa menambah duit kantung kerajaan...ko takkan x tahu..

hurry said...

fitplex
sekali imabs ikan di air semua org tahula..sebelum ni ko banyak mencaci pasla...bila dah tersepit...baru hentam dua2...

Naruto Sensei said...

hurry said...

fitplex
sekali imabs ikan di air semua org tahula..sebelum ni ko banyak mencaci pasla...bila dah tersepit...baru hentam dua2...

------------------------------------>

Naruto sokong hujah tu

hurry said...

abe mie ko punya blog tu buat pekasam je...tak ada org nak tgokla...balah tumo tu...

hurry said...

umno masa badawi tu ok sikit,tapi org kata budak tingkat 4 kontrol..
umno masa najib..lagi parah..dengan bini dia...
cuma silap badawi dia tidur je..mungkin kena bomoh dek musuh dia kot,kalau tidak ok..

aiman said...

salam sejahtera semua..............komen komen dari pencacai pencacai amnobn ini menjadi pengobat gelora nestapa aku.lebih lebih lagi kalau baca komen dari dewata awan berapi dan si mat fitflex.sampai keluar air mata aku ketawa,kelakar habis,kalah SENARIO

cicitHJHASSANu said...

ASYIK-ASYIK LAWAN AMENO...
ASYIK-ASYIK KALAH AMENO...
ASYIK-ASYIK MENANG PR...
HAHAHAHAHAHAHA!!!
BOLEH SELEBRET DAH!!!!
HEHEHEHEHEHEHE!!!
TUMBANG SIAP-SIAP LEMBU,KAMBING....

OOOOOOOOPPPPPPPPPPP!!!!!
AMENO PUN MENANG!
KEMENANGAN MORAL!
KAHKAHKAHKAHKAHKAH!!!!!!!!!
SARAWAK???
BUKAN AMENO BERTANDING!!!
KIHKIHKIHKIHKIH!!!!!
HABIS TU!!!!!
DAH NAK PUPUSSSSSSSSSSS!
HAUHAUHUAHUAHUA

kamal farhan said...

jom tgk org bodah bercakap buat statment..kesian kat dye nie..jom tgk..



kamalfarhan.blogspot.com

topguy said...

Penyokong Ameno semuanya ni banyak cakap tapi otak kosong seperti ketuanya juga iaitu najis c4..bahalol..palui..bangang punya Ameno..

subang_14 said...

Tahniah kepada PAS dah umat islam dlm pakatan kerna mendapat seorg "ULAMA" baru yg mengeluarkan FATWA bahawa "BIR" itu tidak memabukkan.ULAMA RONNIE LIU nama nya.

albayan said...

awat hampa semua dok buat ghoplah jingga ni?tok sah dok marah dkat sapa2,nanti kita tunggu sapa yang tok guru nak letak dekat pmtg pasiaq tu,relek and take cool.Tok guru tau la nak letak sapa,anuar brahim pun tau selama ni dia dok menumpang kita takkan dia nak buat loklaq pulak kot.so jangan dok maki sapa-sapa nanti ALlah marah.

dauskecik said...

korang ni melayu yg ego..eloknye kowang sume ni dok je dlm utan..umno tak betol la,PR tak betol la..abis tu..sape yg betol??negare elok aman makmur pon kowang tak bersyukur..sebok bertelagah sesame melayu..ni la dye melayu bangang namenye..dengan bangse sendiri bukan maen lg egonye..cube dengan cine ke india,elok je sopan kan..udah udah la kowang sume ni..kalau rase bagus sangat,kowang buat negare sendiri..jangan dudok malaysia ni..kalau bercakap tu mengalahkan menteri2 sumenye kowang ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...