Monday, August 3, 2009

SPRM tahan Adun Terengganu

KUALA LUMPUR, 3 Ogos: Ketika sebahagian Adun Umno Terengganu sedang berkira-kira untuk meninggalkan parti itu berikutan perpecahan dalaman, salah seorang dari mereka ditangkap oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Menurut laporan Bernama, Adun berkenaan ditahan atas dakwaan menerima rasuah sebanyak RM20,000 dan ketika ditahan wang RM5,000 berada dalam simpanannya.

Adun itu ditahan bersama rakannya di Kijal, Kemaman, kerana didakwa menerima wang itu untuk mendapatkan projek lanskap di Kuala Lumpur untuk syarikat itu.

Sebelum ini, Siasah melaporkan, Dun Terengganu bakal dibubarkan ekoran perpecahan dalam Umno.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam taklimatnya kepada PAS Besut, mengarahkan ahli PAS membuat persiapan berikutan kemungkinan berlakunya pilihan raya di negeri itu.

Dalam sidang Dun sebelum ini, 10 Adun memboikot sidang itu.

Dun Terengganu mempunyai 32 Adun. Lapan darinya adalah Adun PAS manakala 24 lagi BN. Dari 24 itu, 12 dikatakan tidak menyokong MB yang ada, Datuk Ahmad Said.

42 comments:

AwanMatahari said...

Semoga SPRM insaf dan jangan lupa tangkap yang 'jerung-jerung' sekali ye..jangan tangkap 'ikan bilis' je..

wakakaka

baʛinda® said...

AwanMatahari,

Pandai lah ko kelentong.

dasar kongkalikung PAS

uncle nano said...

PAS memaNG KONG kaLI koNG..

MELUAT AKU NGAN PAS NI..TAK ABIH-ABIH NAK MENJAHAMKAN MALAYSIA

aku sokong sprm tangkap adun tu..yang bersalah tetap bersalah.

tapi yang meluat aku pd pas nih..e...geli bulu ketiak aku.dengar name je dah nak muntah..islam ke cam tu..terpekik terlolong cam orang kena rasuk..


UMNO teruskan berjuang dan pertahankan islam dari anasir-anasir jahat yang hendak cuba menghancurkan kerukunan umat islam malaysia.

Tontoya said...

Sapa Adun UMNO makan RASUAH tu..kenapa SPRM tak sebut nama kalau kena kat UMNO..kalau dgn PR,baru disyaki dari surat layang pun dah hebohkan kat media..mentekedarah duit haram je kerja umno ni dari dulu lagi.Tu lah kebanggaan penyokong umno ni..lepas siasat,senyap le..teruslah keje balik cam 2 MB tu..cakap je nak banteras rasuah,tapi semakin banyak..

baʛinda® said...

tontoya, my fren.

Pandai2 jek ko merapu ya!

ko tak tahu ujung& pangkal, ko terus serbu. Dasar kungkaliukong PAS.

AwanMatahari said...

iye yang bersalah tetap bersalah..tangkap je semua yang bersalah..jangan dilepaskan orang yang bersalah..Jangan takut SPRM..terus maju ke hadapan..Hidup SPRM..!!Cepat SPRM kalau boleh siasat banglo pemimpin Pakatan jangan senyap siasat kes pkfz dan banglo Khir Poyo..

Awan sokong kebenaran je

fitflex said...

awan matahari said..
woi kerispanjang..dulu aku pun tak sokong mana2 puak pun..tapi cuba ko beri satu benda yang menyatakan puak2 pas dan pkr ni cakap besar dan riak?bagila aku nak ko buktikan.

ANTARA CAKAP RIAK IALAH X ABIH2 MENJAJA SELURUH NEGARA YG PR AKAN TAWAN PUTRAJAYA.RIAK X KAWAN2???SLOGAN DR PERMTG PAUH KE PUTRAJAYA.916 CUTI UMUM LE.SUME ADA.KORG JGN LUPA.

AwanMatahari said...

Uncle Nano Said...
UMNO teruskan berjuang dan pertahankan islam dari anasir-anasir jahat
______________________________
Kahkakakakah...

UMNO terus berjuang pertahankan Islam..Lawak3..Lama tak dengar lawak macamni...Kakkakaka...Umno berjuang untuk Islam...Betul jugak ek..sejak ada UMNO ni ada Islam Hadhari, ada Islam Liberal, ada sister in Islam..Mereka ni semua nak laksanakan syariat Islam..Takbirr!!!Hidup UMNO Hidup Melayu!!

P/s: Yang hidup tetap akan mati..

penawarrindu said...

Gambar Adun N29 pun ada di :

http://penawarrinduku.blogspot.com

fitflex said...

baik pr ke bn ke semua ada baik buruk.jd buat apa sesama islam dan sebangsa bergaduh merebut kuasa yg x seberapa tu???kpd umno,bila parti korg tu akan berhenti dari rasuah???dan kpd pr pula korg yakin sgt ke yg pr tu x kan ada rasuah klu jd kerajaan???jgn lupa kes fairus tkm pp dulu.yg dedah ialah pkr klpa batas.dan kes ronnie liu ke apa nama tah di slngor,dap juga yg dedah.juga penyelewengan kes sri iskandar di perak tu.umno ke tu???

sudah2 la melayu.buat malu je kat bangsa lain tgk melayu2 jd badut.buat demo abih peniaga2 kecil melayu dekat situ x buleh berniaga.untung ke tu??

cina hindu duk rumah tgk tv je.cukup masa lepa tuntut guna diplomasi.sapa yg untung???
buka la mata sket org melayu baik umno maupun pas....

Naruto Sensei said...

02248562781304470133

Pandai betul ko melaga2kan org ye..peh bercakap soal Islam berapi2 tapi boleh tugas ko melaga2kan Orang lain..

Kejap ko jadi Cuping Merah kejap ko jadi Lebai Lah.. ..Sekarang Ko Klon Baginda pula..

Politik apa ko bawak ni..?
Cakap punya le baik sangat tapi moral perbuatan ko sendiri merosakkan Islam.. Takdenye Islam ajar melaga2kan org . tapi dalam Siasah ni Naruto tengok memang kerja kamu saja.

Nak berjuang dan berdakwah bukan mcm tu caranya.. itu tandanya baling batu sembunyi tangan sikap bacul.. Islam tak ajar umatnya menjadi seperti kamu..

Ubah le strategi bacul tu.. Buat malu je .. walaupun komen kamu benar tetapi jika corak kamu salah sendiri mau ingat le.

hillman227 said...

KALAU SEMUA MENTERI2 YANG RASA DIRI DIA ISLAM, SOLAT 5 WAKTU SEHARI SECARA BERJEMAAH, DI TEMPAT AZAN DILAUNGKAN DAN DIAWAL WAKTU,,,INSYA ALLAH MEREKA AKAN SELAMAT DRP AZAB ALLAH...JIKA TAK BUAT SPT YG DIATAS MAKA SEMUANYA AKAN MENERIMA PENGHINAAN DALAM SEMUA PEKERJAAN MEREKA DI DUNIA INI TAK KIRA LAH DRP PARTI APA PUN..

AwanMatahari said...

wah fiflex..baguslah hujah ko..lepas solat kang aku bagi hujah aku pulk ye..daa..salam

dewata awan berapi said...

pas kongkalikong???

moto baru pas ke...

Naruto Sensei said...

fitflex

Salam..

Sekurangnya PKR dan DAP tak sorokkan sesuatu perkara Rasuah jika ada..

Lihat apa jadi bali kepada Fairuz.. Takde kan kes rasuah.

Cuma fikir pulak siapa dalam UMNO yang nak bongkar kes rasuah Pemimpin mereka ..? Kes pemilihan UMNO dulu pun diam je sampai lah sekarang.

Kalau Selangor boleh Istuhar harta mereka bukan ke lebih telus dari BN sendiri. Pernah ke Pimpinan BN Istiharkan harta mereka.? Sampai hari ni seorang pun tak berani buat.

PR lebih telus dari BN. konsesi TOL pun BN sembunyi dari rakyat. Tau 2 je TOL naik..

Naruto sokong yang telus je

fitflex said...

naruto,
aper yg sorok2 pulak nie??
aku tanya ade x rasuah dlm pr kalu memerintah nnti??pegang negeri sket je pun dah ada rasuah(sket la daari rasuah bn).tp baru pgg negeri pun dah pandai rasuah.agak2 cmner plak klu pgg negaara nnti.

yg kes fairus tu mmg dia x de rasuah.tp dia telah dikhianati oleh org pkr sendiri.aku penah smbg dgn dia di kubang semang kawasan dia tu.dia sndiri yg cerita.sebab tu x hairan la bila waktu dia lepaskan jawatan,dia juga cakap kalu pkr x bersihkan nama dia dalam 2 minggu,dia akan dedahkan rahsia keburukan pkr..

org tempat aku.aku tau la.

Tontoya said...

konfius aku..Antar email pun msk kat baginda klon..ciss..bengong punya keje pencacai bebas gila tu..
Melalak lah puak2 umngok yang menyokong kezaliman semua.Sanggup korang mengejek dan mertertawakan rakyat yang berjuang untuk korang semua.Umngok akan mendapat balasan nanti dari rakyat semua..

fitflex said...

mula2 dulu pertikai bn terengganu tukar kereta kerajaan.alih2 nizar pun tukar jugak utk perak.x cukup dgn tu si khalid pun tukar jugak utk slngor.so apa beza pemimpin2 bn dan pr???

kalu nak kata bn rasuah lg teeruk,dan pr rasuah sikit je,
bn bg tanah kpd cina hindu byk,pr bg sket je..

nak tanya gak aku kpd pas2 yg alim ni,
ADAKAH DGN BN RASUAH SERINGGIT,PR BULEH RASUAH SEKUPANG???

so apa beza bn dan pr???

fitflex said...

dgn kehadiran melayu berdemo lebih 95% teelah menunjukkan org melayu mmg suka jd kuda tunggangan dap.ada je pemimpin2 dap kena isa.tp berapa ramai org2 dap turun berdemo???

sapa2 apa x rakam gmb cina hindu demo gmi ramai2???duk nampak gmb melayu je...
sedih betul aku melihat bangsa seagama aku diperkotak katikkan...

Naruto Sensei said...

fitflex

Tolong beritahu kes rasuah apa yang dah disabitkan.?

Pasal Fairuz tadi hang juga yang cakap tu sebagai contoh kan.. Bila hang menjadikan perkara tu sebagai contoh bermakna hang mengangapnya sebagai kes rasuah tu benarlah.

Takkan tak tahu kot.?

Naruto Sensei said...

fitflex

Tak habis perkauman kamu tu.. Siapa kata takde bangsa asing dalam Demo tu.. Suka je kamu bercakap.. Kalau dah perkauman tu.. Kamu tak tunjuk pun komen kamu dah menjurus ke arah itu.

Kalau nak tangok sangat gambar tu nah disini

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/08/baginda-himpunan-gmi-sogo.html

Sila baca sekali dengan artikel tu.

Tontoya said...

Tak kira lah fitflex,rasuah sekupang ke dua kupang ke ianya tetap haram.Tambah2 lagi bg orang islam.Ada ke bukti ko cakap Pas rasuah..sapa?SPRM dok siasat pun tak boleh nak buktikan.Kes lembu korban pun dah senyap.Kalau ada unsur rasuah dlm pr,orang tu akan dikeluarkan.Ada yg mengambil sikap bertanggungjwb spt si Fairuz tu,walaupun hanya fitnah dr umno,dia rela melepaskan jwtnnya bagi membersihkan namanya dan kepimpinan PR.Orang umno ada ke mcm tu..berbangga lagi dgn rasuah ada le..2 adun perak yg ada rasuah tu pun diambilnya.

baʛinda® said...

Narutu amik fakta2 cilok. Pandai2 merapu, laga2kan org2.

Gambar dia pegang kelosong bom asap pun tipu, sekerat jek, pasal takut masuk lockup.

berani2 tipu.

email: BagindaNajibtunya@gmail.com
password: rahsia.

Naruto Sensei said...

02248562781304470133

Kamu tu yang merapu dan menipu.. Malah bersikap bacul.. Berani klonkan nama orang saja..

Yang Klon nikname orang dan buat laga2kan orang tu bagus sangat ke kepandaian kamu..? berani sembunyi belakang nama orang.. Perangai budak2 je kamu tu..

Teruskan 09 janji kamu bahagia.. Tapi ingat untuk dapatkan kepercayaan org silap le kamu..

Naruto Sensei said...

semakin kamu masuk dan menipu nik org makin saya kenal siapa kamu..

Bagus le Tok.. dah tua ni pun nak menipu org je..

shukri said...

dah tangkap,siasat pastu...tolak ADUN yg terlibat jatuh bangunan...abis citer..tutup kes

baʛinda® said...

naruto mmg bijak org nya, hentam jek tok tuh. tok tuh mmg pandai kelentung dan penipu.

jgn2 salah orang kot?

bacul betul org tua tuh. terror jugak dia klon !!!

silap2 dia bolih dos laman web sekali.

kamal farhan said...

gambar utuk kenangan anak cucu..

gambar pro isa

gambar pejuang negara

demonstrasi dari mata dunia..AL_JAZERA dan BBC

saksikan

kamalfarhan.blogspot.com

fitflex said...

naluto naluto.
utk pengetahuan ko fairus tu dah jd mangsa guan eng.sbb x mau jd anjing guan eng.bab rasuah fairus tu pula dulu waktu awal2 jd tkm fairus ada pi luar negara.igt x isu tu???dia minta duit dari krajaan negeri.dan guan eng pi bg duit dari kuari haram yg masih beroperasi smp skrg.kira duit tu dimasukkan direct dari akaun kuari ke akaun fairus.disini fairus telah masuk perangkap guan eng.guan eng dah ada bukti nak ckp fairus terima rasuah.dan bila dah lama lepas tu bila fairus x sependapat dgn guan eng(sbb guan eng ni kut depan je baik),maka guan eng pun bg la tekanan dan ugut fairus(bukti yg dah dicipta dulu).maka fairus pun dah jd kambing guan eng la.kena tendang.spt yg diceritakan oleh bos sprm yg pi tangkap fairus di sempadan nak kuar pi singapura.kebetulan bos sprm ni juga org tempat aku.pmtg pauh...
ok,puas hati???

Ibnu said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Hmm..kes rasuah lagi... Teruskan perjuangan membasmi rasuah!

Naruto Sensei said...

baʛinda® said...

naruto mmg bijak org nya, hentam jek tok tuh.

---------------------------------

Hai terasa pula.. Tok mana nih.. ha ha main serkap jarang ke..?

Eh tak tahu pula sebabnya kan main Klon ni.. Tapi ada pemerhati dalam ni..Hati2 le sikit ye.. Mungkin dari Taiwan ke atau Timur tengah..

Ha ha Dalam Malaysia pun apa kurangnya... Cuma tak tau le terpulang le yang penting sikap tu memang lebih kepada pondan je tu..

Pandai melucah le lu..!

Naruto Sensei said...

kalau nak dosh laman wep dah lama UMNO punya wep lingkup dah..

Tapi wat pe itu bukan demokrasi.. UMNO je yang suke buat bebenda macam tu..

Nak dakwah org tipu guna nik org sape nak ikut..

Hanya golongan si dungu je yang suke ikut..

Nak simpan Hdis dulu pun kena tengok peribadi.. Inikan menipu klon he he berdakwah cara tu agak2 boleh pakai ke..

fitflex said...

tontoya tontoya.

bila aku ckp pas amik rasuah???aku ckap pkr dan dap je.
tp aku pelik gak bila bini kedua adun pas mntak cerai tuntut sampai 3juta???tu baru tuntut cerai.agak2 gaji dia berapa ek???

Naruto Sensei said...

fitflex

Wah bagus nya kamu fitflex ye semua orang kamu kenal ye..

Ye le fakta kamu tu.. Kalau Betul dah lama SPRM tu cari pasal dengan Guan Engg tu..di mana Akaun tu yag kamu katakan tu.. takkan SPRM tak dapat kesan.. Cerita ahli mesyuarat tingkap mana boleh percaya penuh dengan gosip je faktanya ntah kemana..

Ko tak nak tahu apa pulak komen Fairuz dalam hal ni..? siap bersama dengan Guan Engg lagi.. Kenapa dia suruh PKR bersihkan nama dia tu adalah Maksudnya bersihkan ahli PKR yang menjadi dalang UMNO..Suratkhabar belit cerita lain siap nak saman lagi apa..Akhirnya puak yang kenakan dia tu le yang bertanding di Penanti jadi calon Bebas..

Fitflex pandai kau reka2 cerita ye.. baguslah nak tegak benang basah pun agak2 le bior le kering dulu..

Semua Orang kamu kenal ye.. he he VIP betul kamu nih..Kamu ingat SPRM tu nak lepas macam tu je ke kalau cerita kamu macam tu.. Siap soal-siasat sampai 24jam..

Cerita le sikit pasal soalsiast tu kamu kan VIP SPRM..?

Naruto Sensei said...

fitflex

Orang PAS tak boleh kaya ke.. Sekarang banyak orang2 PAS yang kaya dan menjadi penyumbang kepada pusat ZAkat seluruh negara.

Tengok le kekayaan depa dapat ikut jalan mana..? depa berniaga.. macam Azrul Khakim dia meniaga garam Bukit sekarang kaya raya salah ke..?

Yang salah tu pimpinan UMNO yang tak berani nak istihar harta depa la..Mana dia dapat duit banyak2 sedangkan Ketua Cawangan tempat saya sendiri rumah banglo dia bukan main besar lagi. Orang nya bukan meniaga atau buat apa2 pun hanya politik je... macam tu le kekayaan yang meragukan..

Tontoya said...

Fipflex..pkr ke dap ke,baik ko sibuk sibukkan diri ko utk lihat rasuah dalam parti umno ko yang maksum tu yang dah tak boleh nak kawal dah.Ada baiknya ko bagi nasihat kat pemimpin umno tu supaya hentikan amalan rasuah kalau ko terer sangat.Mb rasuah pun ko sokong,tak suruh dia letak jawatan.Ketua pemuda pun menang dgn rasuah pun kau ikut.Ko menyokong umno bererti ko menyokong rasuah.Ko nak ajak Pas berkawan pula dgn perasuah2..
Hal bekas isteri adun melor minta nafkah sampai 3 juta tu pun ko takyahlah sibuk2 rumahtangga orang.Terpulanglah kpd mahkamah nak luluskan berapa.Tapi kalau tuntutan nafkah tu takkan boleh dpt banyak tu,lainlah kalau tuntutan harta sepencarian.Dia nak tuntut berapa pun bukannya menjadi kesalahan undang2.

AwanMatahari said...

yeah naruto..padan muka fiflex..

faizal said...
This comment has been removed by the author.
Pemuda PAS Kijal said...

Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.

faizal said...
This comment has been removed by the author.
aiman said...

buruknya perangai amnobn duit tabung kumpulan yasin pun di kebas.apa khabar ketua kampung ku,merangkap ketua cawangan amno kg hj senawi,mk 6 ,tongkang pechah,83010,batu pahat,johor

IZHAM said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...