Tuesday, August 11, 2009

Lima nama disenarai sebagai calon PAS Permatang Pasir

PERMATANG PAUH, 11 Ogos: PAS Pulau Pinang menyenarai lima nama utama untuk dipilih sebagai calon PAS dalam pilihan raya kecil Permatang Pasir.

(Gambar: Salleh Man)

Mereka adalah Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang sendiri, Ustaz Mohd Salleh Man, timbalannya yang juga AJK PAS Pusat, Mohamad Sabu.

Turut dicalonkan adalah Timbalan Pesuruhjaya PAS III Pulau Pinang yang baru dilantik, Rosidi Hussain, Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, Mohd Yusni Mat Piah dan bekas pegawai peribadi kepada Mohd Hamdan, Shamsul Kamal Sahpie.

Kerusi Dewan Undangan Negeri(Dun) N11, Permatang Pasir yang berada dalam Parlimen Permatang Pauh akan sekali lagi menjadi kubu peperangan sengit antara PAS yang mewakili Pakatan Rakyat dan Umno yang mewakili Barisan Nasional(BN) dalam pilihan raya kecil yang akan diadakan pada 25 Ogos yang akan datang.

(Gambar: Mohamad Sabu)

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan 17 Ogos sebagai tarikh penamaan calon manakala 25 Ogos pula sebagai hari pengundian yang kedua-duanya jatuh di bulan Ramadhan.

PAS telah mempertahankan kerusi ini selama tiga penggal berturut-turut sejak 1999 itu tidak mudah untuk digugat oleh Umno walaupun sebelum 1999 ia pernah menjadi milik dan kubu kuat mereka.

(Gambar: Rosidi)

Dalam pilihan raya umum ke-12 yang lalu PAS berjaya mempertahankan kerusinya bagi kali ketiga melalui Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman apabila berjaya memperolehi sebanyak 11,004 undi setelah berjaya menewaskan calon Umno yang hanya meraih sebanyak 5,571 undi.

(Gambar: Mohd Yusni)

Dun Permatang Pasir mempunyai seramai 20,350 pengundi. 72.0 peratus adalah pengundi Melayu. 25.7 peratus terdiri daripada pengundi Cina dan 1.2 peratus adalah pengundi India.

Manakala lain-lain bangsa hanyalah 0.2 peratus.

14 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Haji Hadhi kata PAS tak mungkin menang seperti 2008.

PAS mungkin menang dan akan mempertahankan walaupun dengan satu undi.

itulah realiti sokongan kini..silap haribulan BN boleh menang memandngkan isu buah pala dan kegagalan pakatan di perak, kedah dan selangor dijadikan isu.

apapun politik dah berubah. pakatan gagal menunaikan janji.

Tok Pambu said...

Calun PAS dari PR P Pinang akan melalui jalan mudah untuk memenangai PRK di N11 Permatang Pasir.

Undi tetap untuk PAS sudah sedia ada dari kaum cina dan india sebanyak 27.55%, kini calun PAS cuma memerlukan undi kaum melayu sebanyak lebih kurang 30% sahaja pun sudah cukup untuk menang.

Kemenangan sudah pasti kepada PR, sepatutnya untuk menjimatkan wang negara, UMNO tidak perlu bertanding - sudah tentu pasti kalah.

Sekarang, walau dimana sahaja di adakan PRK tentu BN akan kalah.

tabuan said...

pertama nak komen pasal patung najib di batu cave, yang buat adalah orang-orang yg di upah oleh PKR, kan PKR tu parti Keling Ramai..ketua dia pon cakap putar alam..
Tujuan nya satu untuk memulangkan paku buah keras terhadap dato seri najib.

pasal calon PAS di permatang Pasir, Mat sabu tak layak sebab dia lawan ngan Tok Mon di Kuala Terengganu pon kalah.

Yang kedua Sekiranya Mat Sabu di pilih pasti aljub tidak merestui kerana Mat Sabu adalah org yang pertama menyerang dan mengelar Anuar Al-jubori.

Apa yg pasti nya Pas akan berkubur di permatang Pasir kerana PRK diadakan dalam bulan Ramadhan, bulan di mana Syaitan dan Iblis diikat dan di belengu.

Bila tak dak syaitan pasti PAS tak dak kawan yang nak tolong depa, kerana tuan guru pas kan pernah berkata dia sanggup berkawe dengan syaitan utk melawan UMNO.

Jadi Pas tak dapat la membantu syaitan untuk menokok tambah dalam usaha menyesatkan umat.


tabuan:coolll

Jupiter said...

"Dengan hatilah seseorang itu melihat dengan betul, apa yang penting tidak dapat dilihat dengan mata"

sabar lah pejuang2 Islam. Kemenangan & kebenaran Pasti tiba.

marilah kita renungan keada semasa. sama ada UMNO ke PAS ke Keadilan ke. dimana kita skrg.
Kiamat pasti tiba..cuba kita kaitan kejadian alam semesta dgn ayat2 alquran. sempena tilawah kebangsaan yg belangsung, mari kita iktibar n amal kan ape isi kandungan. bukan sekadar buat pertandingan je...

roh_insan said...

dari tebuan..

1..Apa yg pasti nya Pas akan berkubur di permatang Pasir kerana PRK diadakan dalam bulan Ramadhan, bulan di mana Syaitan dan Iblis diikat dan di belengu..

....................................

Bro,kamu kenal ke dengan sebenar-benarnye Syaitan n Iblis tu?? Iblis yg didlm diri Manusie tu mcm mane?? nak ikat pakai tali ape??

.....................................

2..Bila tak dak syaitan pasti PAS tak dak kawan yang nak tolong depa, kerana tuan guru pas kan pernah berkata dia sanggup berkawe dengan syaitan utk melawan UMNO.

....................................

Agak2 kamu le klu menang jgk Pas nanti ade ke sbb Syaitan n Iblis tu telepas dr belengu n terus tlg Pas??.Atau kamu mmg percaye yg Pas akn menang hanye dgn pertolongan Syaitan n Iblis?? Atau kamu tdk percaye dgn kate(firman)Tuhan bahawe Die yg memberi kuase kpd sesiape yg Die kehendakki.(pungkouq,maaf aku tak sertakn dalil,bg aku selagi aku tak diiktiraf sbg ulamak umno selagi tu org umno takkn pecaye.lg pun mmg aku bkn ulamak).

tebuan,elok jgn kamu menyindir pd perkare yg kamu tdk begitu faham,kamu tidak tau Syaitan yg di maksutkn TGNA.N aku yakin yg kamu tdk kenal siape Syaitan n siape Iblis dgn sebenar-benarnye.Make itu amat mudah kite tertipu oleh kedua-dua makhluk Allah ini.Janji Iblis pd Allah." Akn aku nampakkn buruk kpd perkare2 yg baik,n akn aku nampakkn baik kpd perkare2 yg buruk ".(Tak kire kite sblh parti mane)

roh_insan said...

Aku harap Mat Sabu dpt jd calun,tp wlu sape pun InsakAllah aku akn turun,yg penting bnumno tumpo.

bakmaipungkoq said...

tebuan,
Wa cya lu punya teori. Itu patong punya hal, wa pun ada percaya itu macam juga. Itu paal jumpa ular kalu, itu worang kasi hantam dulu. Kasi hantam dia punya kepala hotak, butul-butul punya hamtam.

bakmaipungkoq said...

Wa tak suka Mat Sabu, pasei dia pun mulut cabul. Wa cuma jari ja cabul.Anver Abraham pun tak suka dia.

Kasilah org lain. Mat
sabu pun dah byk duit dah. Kumpoi2 punya kumpoi pun dah jejak puloh ribu RM kot.Org lain pun nak jugak merasa duit elaun wakil rakyat. Sddapka,masamka,masinka, maniska,pahitka,masammaniska (itu masak ikan, no), dan lagi, dan lg,lg,lg,.

bakmaipungkoq said...

Blogger roh_insan said...

"....InsakAllah aku akn turun,yg penting bnumno tumpo."

////////////////////////////////////

Aku pun turun gak tp aku harap dua-dua menang. Kuah,kuah,kuah...

AsyMok_ambo said...

ALLAH SWT DAH JANJI KEMENANGAN KITA.
Tinggal lagi,
Usah FITNAH
Usah ANGKUH
Usah BURUK SANGKA.

roh_insan said...

Pundkouq Menculit Angit

"...Aku pun turun gak tp aku harap dua-dua menang. Kuah,kuah,kuah..."

Harap2 doa kamu makbul.Manele tau kot2 dlm sari due ni adelak yg nak ngikut,ajal tak menentu.

Abdullah Ngah said...

seorang ustaz yang beri usrah kata iblis yang goda Adam AS masih hidup.

Ana ada dengar cerita pasal iblis. Katanya iblis mati pada usia 800 tahun.kahwin usia 80 tahun mesti ramai anak mereka.

Kalau begitu sudah tentu iblis yang goda Adam AS sudah mati.

Iblis yang masih hidup ialah anak cucu cicit mereka.

Mungkin ibilis yang berupa anak cucu cicit iblis yang goda Adam AS power kurang sikit berbanding power iblis dulu.

Ada juga yang kata iblis zaman sekarang lebih jahat, malah kejahatan mereka beratus kali ganda hebatnya.

Ada juga yang kata iblis sungguh tidak ditakuti sangat berbanding iblis manusia.

Iblis manusia sanggup menjadi pengkhianat bangsa sendiri.

Ada pula yang kata jangan hentam pemimpin Melayu kerana berbahaya.

Ini juga iblis yang tersangat jahat iaitu membiarkan pemimpin melayu jadi pengkhianat bangsa sendiri.

Ada pemimpin melayu yang marah orang kafir hina islam, tapi dia sendiri yang hina Islam tidak apa.

apa sudah jadi dengan iblis morden sekarang.Mereka tidak apalah kerana sudah janji dengan Allah hendak menyesatkan manusia.

Tapi yang peliknya pemimpin Umno turut bekerja keras menyesat umat Islam di negara sendiri ketika diamanahkan oleh rakyat.

w.w.w. komentarkini.blogspot.com

Mesra Sokmo said...

Terima kasih ....nala, kerana Optimis BN - Beruk Nyeh...akan tewas dgn Mudah (kuatkan peranan PR supaya BN - Bee End hilang wang deposit/pertaruhan)

Mesra Sokmo said...

pertama nak komen pasal patung najib di batu cave, yang buat adalah orang-orang yg di upah oleh PKR, kan PKR tu parti Keling Ramai..ketua dia pon cakap putar alam..ENGKAU APA TAHU, HANYA TABUAN BODOH....LEBAH LAGI ADA NILAI. WAHAI MIC DARI BN, SEDARKAN LAH SIKIT, UMNO PUN DAH BENCI KAMU...DGN PANGILAN KELING (HINANYA MIC DALAM BN, TINGGALKAN BN WAHAI SAMY VELLU)

Yang kedua Sekiranya Mat Sabu di pilih pasti aljub tidak merestui kerana Mat Sabu adalah org yang pertama menyerang dan mengelar Anuar Al-jubori....ADA BUKTI RAKAMAN, BOLEH SIARKAN DLM SIASAH (MANA WEB SITENYA)...KALAU TIDAK HANYA FITNAH, HUKUM 80 SEBATAN DIAKHIRAT, SEBAB DUNIA KAU BEBAS FITNAH....FITNAH DASAR CARI MAKAN UMNO.

Apa yg pasti nya Pas akan berkubur di permatang Pasir kerana PRK diadakan dalam bulan Ramadhan, bulan di mana Syaitan dan Iblis diikat dan di belengu...JIN MASIH ADA BEBAS, BERSAMA BN - TERUTAMANYA JINS SAMSUDIN. BN GUNAKAN PENGUNDI HANTU, JEMBALANG, PELESIT, DLL...YG TERAKHIR KHIR TOYOL

Bila tak dak syaitan pasti PAS tak dak kawan yang nak tolong depa, kerana tuan guru pas kan pernah berkata dia sanggup berkawe dengan syaitan utk melawan UMNO.....NABI SULAIMAN PUN ADA MENYURUH JIN MENGANGGKAT ISTANA PUTERI BALKIS. MUNGKIN ADA LAGI KISAH LAIN...YG SAYA LUPA...BOLEH TAMBAH LAGI

YANG TENTU ORG PAS SEDANG SEMBAHYANG MAGRIB, ISYA' & TERAWIH, SPR YG JAHAT SPT ANJING AKAN TOLONG TUANNYA...BN (MACAM-MACAM ANJING BOLEH BUATKAN SUPAYA PAS TEWAS) ANJING...ANJING..ANJING


SEMOGA ABG MAT TERPILEH....GEGAKKAN DEWAN NANTI.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...