Saturday, August 1, 2009

Sasaran 100,000 berjaya, kata Anwar

KUALA LUMPUR, 1 Ogos: Perhimpunan Mansuhkan ISA dianggap berjaya oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila lebih 100 ribu berhimpun di ibu negara hari ini walaupun mereka tidak berjaya berarak ke Istana Negara untuk menyerahkan memorandum akibat sekatan tegar polis.

Dalam sidang media bersama pemimpin Pakatan Rakyat dan GMI di pejabat agung PAS, Anwar berkata, tindakan tegar polis menghalang perarakan ke Istana Negara menyebabkan peserta perhimpunan berselerakan di seluruh ibu negara.

Turut serta berada di ibu negara adalah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP Lim Kit Siang.

Sebahagian besar peserta perhimpunan pula berhimpun di tiga tempat iaitu Sogo, Masjid Jamek dan Pasar Seni. Namun mereka tidak berjaya berkumpul sekali untuk berarak ke istana kerana sekatan tegar polis.

Mereka hanya berjaya berkumpul sekejap di depan Pejabat Agung PAS Jalan Raja Laut untuk mendengar sedikit ucapan pimpinan Pakatan sebelum disembur air dan gas oleh polis.

Anwar kemudiannya mengadakan sidang media dalam bangunan pejabat PAS itu bersama pimpinan Pakatan dan GMI.

Anwar berkata, memorandum 10 tuntutan akan dihantar ke istana Negara apabila suasana mengizinkan.

Lebih 200 peserta pula ditahan polis termasuk para peniaga yang disyaki menjual barangan berkaitan Pakatan Rakyat dan ISA.

Antara tokoh yang ditangkap adalah Mujahid Yusof, Sivarasa Rasiah, Norlela Othman, Aiman Athirah Al Jundi dan beberapa nama besar lagi.

68 comments:

TokBatin-X said...

100 ribu apa mendenye?
semua lintang pukang.
berani sebelum kene jer.

keris panjang said...

Mmmmmmmm, nak sedapkan hati tu tok batin-x. tak kemane tu.
aku sokong supaya akta ni dibuat sedikit pindaan kpd yg lebih sesuai pd zaman ni dgn tidak menghilangkan "ruh" nya (tujuannya). akta tu dh lama dan mmg perlukan sedikit pengubahsuaian. kerajaan kan kah sedang buat tu. saje jer deme ni suka menyibuk, konon2 nk tunjuk hero (hero tak ada gigi!)

keris panjang said...

100K tu termasuk :
a. semut
b. cicak
c. biawak
d. anjing
e. babi (ade ke kat kl?)
f. bangunan2
g. ikan kat sg kelang
h. kenderaan
i. polis
j. wartawan/jurugambar
k. lain yg tak disebutkan diatas.

Muahahahahahahahah !!!!

Tontoya said...

Hahaha..berapa ekor pula pro-isa yang datang..dengar kata mereka dapat lampu hijau lagi tu utk masuk..hahaha..mana pewaris yg kata ramai tu,mana braim katak..Hahaha..sekatan jalanraya bagai nak gila pun masih ramai lagi penyokong GMI..kalau tak disekat mahunya sejuta boleh dapat.

TokBatin-X said...

kalu 100,000 pendemo nih tanam 5 pokok anak durian .. 7 tahun atau lapan tahun lagi akan ade 500 ribu pokok durian yang berhasil

kalu satu pokok durian menghasilkan 50 biji jer = 25 juta buah durian. Bayangkanlah hasilnye

tapi jgn lak tanam hari ini.. besok pegi demo lak... baik tanam jer pokok lalang.

faizal said...

ibrahim tu lagi pengkhianat..

mata duitan..


mansuhkan lah..nanti BN pulak melalak suruh mansuhkan apabila PRU-13

keris panjang said...

tokbatin-x,
mana ada tanah lg melayu nak tanam. dh abis dikapor dap. tak pun melayu2 lapar yg jual tanah kat bangsa asing. byk duit bole lar brlagak sana sini sampai duit abis. pas tu merempat balik. inilah melayu. tak mau sedar2.

faizal said...

bukan DAP yang jual UMNGOK yang jual sebab mereka tu yang kawal kerajaan persekutuan..cerdik lah sikit keris ooooooiiiiii

faizal said...

kalau tak cerdik pun baca-baca lah tentang undang-undang sikit baru boleh keluarkan kenyataan

Tontoya said...

hahaha..keris tikam diri sendiri.Dap baru setahun je jd kerajaan,itu pun sebuah negeri je..ish..ish..takkan dah habis amik tanah melayu kot.Umngok lah yg dok jual semua tu.cam orang bodo pulak kamu ckp camtu..takyah cerita ngan dia TokBatin,buat malu tok je sebagai pencacai veteran dalam umngok tu.

faizal said...

jangan mudah ditipu oleh media..
selidik dulu fahami betul-betul..

jomdebat said...

sebab tu la aku ckp ilmu n pemikiran org mcm keris ni berada di bwh tapak kaki aku je...aku x pernah ckp aku hebat..

cuma.....

kalaulah taik babi tu bole berckp,dia pun boleh bezakan mane baik dan mane buruk...

org2 mcm keris ni bwh lg drp yg aku sebut kt atas....sebab mcm org yg xde otak nk berfikir...

jomdebat said...

APEEE YANGGG PENTING?????


JAHANAM KERAJAAN UMNO!!!!
HANCUR KERAJAAN UMNO!!!!

keris panjang said...

jomdebat,
mmg tak silap lg, ko ni mmg ada masaalah dgn kejiwaan. aku simpati dgn ko. brdoalah byk2.

Tontoya n faizal,
aku tak nafikan apa ko kata. kan ke aku dh kata melayu tu 2x5 je. jd jgn taksub tahap gaban. guna otak sikit. pasal apa aku kata melayu tu sama je, ko tgk sendiri lar kat sgor, aku dgr dari org pakatan sendiri, melayu pas n pkr mmg tak bol diharap untuk perjuangkan maruah melayu dan islam. betul ke. bole ke ko "terbuka" macam aku?

faizal said...

maaf keris...
sebab kau dah termakan dakyah UMNO..yang menggunakan saki-baki orang mereka yang berada didalam kerajaan selangor untuk menjatuhkan dan memburukkan selangor.

kita kena adil dalam menilai kekuatan dan kemampuan berdasarkan logik dan fakta.

bukan hanya beberapa perkara kita nak mengatakan mereka tidak bagus.

lainlah jika 50 tahun memerintah tetapi masih dengan budaya kotor dan penindas.

habibRMC@yahoo.com.my said...

sebahagian puak2 kat atas tu marah beno nampak
100 ribu yang hadir membantah akta yang zolim ISA......hebat

bagaimana puak2 yang pro ISA dengar berita berapa kerat saja
itulah puak2 PEWARIS kezoliman

syabas..syabas GMI,NGO2 dan PR
usaha kamu untuk menghapuskan kezoliman ISA sangat di sanjung


JANGANLAH KITA MENJADI PEWARIS KEPADA KEZOLIMAN

faizal said...

perjuangan tidak akan selesai sehingga penzalim ditumpaskan..

dengan kekuasaan yang mutlak barulah kita dapat mengadili pakatan rakyat dengan sebenar-benarnya..

adalah tidak adil dan tidak waras sekiranya kita mempercayai dakwaan dan tohmahan media yang bersifat berat sebelah..

tetapi saya tidaklah menyalahkan media kerana mereka bak kata orang "cari makan"

janganlah kita mudah terpengaruh dengan isu-isu perkauman yang cuba dibangkitkan oleh UMNO.dah lama isu tersebuyt dimainkan..
janganlah kita mudah tertipu dan diperbodohkan semata-mata kelalaian kita untuk menyelidiki sesuatu perkhabaran terutama dari orang yang fasik.

keris panjang said...

faizal,
ini bukan dakyah.aku tau dia penyokong kua pakatan. tp dia juga jenis yg "terbuka" bukan jenis sokong buta tuli. satu lg, mmg lar dh 50 th tp apahak yg baru setahun pun dh buat hal? yg 50 th tu pun yg agak rosak mungkin selepas era tun razak jer. apa komen ko.

faizal said...

kesilapan dan kesalahan bahasa harap di ampunkan..sekian,

solatku,ibadatku,matiku,hidupku kuserahkan kepada Allah.

jom solat..paling baik kita beramai-ramai solat di surau ataupun masjid..

takbirrrr.......

keris panjang said...

faizal said,
"janganlah kita mudah terpengaruh dengan isu-isu perkauman yang cuba dibangkitkan oleh UMNO.dah lama isu tersebuyt dimainkan..
janganlah kita mudah tertipu dan diperbodohkan semata-mata kelalaian kita untuk menyelidiki sesuatu perkhabaran terutama dari orang yang fasik."

.....................................
aku nk tanya, mcm mana pulak bangsa lain yg lebih perkauman. rasist mereka mengalahkan umno. aku tau pas tu tak perkauman sbb itulah pas bole terima org kafir bermain dgn ayat quran, walau depa tak ada ilmu apa lagi hidayah pun tak sampai lg.

faizal said...

maaf tak sempat nak berhujah dengan anda..sila layari

http://www.blogtokguru.com/pages/posting/11/surat-kepada-yb-nga-kor-ming-adun-pantai-remis-perak

zali said...

100 ribu kepala taik hang la nuar!

hang pi balik hostel la...duduk luar ni hang jadi pencetus huru hara je...brengsek!

dewata awan berapi said...

100K??? nuar nih pandai mate ke??
tengok 2 ribu pun susah nak lepas...memang dasar kaki belit

osama laden said...

alloo...ISA akan dikaji...kahkahkah ada gak UMngok keris percaya..tp Umngok mmg akan percaya pasai melayu ni mudah lupa(madey)..kajian akan mengambil masa,teliti dulu,60 % siap,dibincg peringkat kabinet, kajian peringkat akhir blablabla ...last2 diam...woit bila la melayu nak sedar skrip standard umngok ni, biasa la melayu ni nampak mcm pandai tp mudah lupa.

osama laden said...

woii tok batin,kira ok GMI,dah kena baru lintang pukang, Pro ISA belum kena dah lintang kahkahkah mcm budak2 gaduh belum kena tumbuk dah nangis kahkahkah..klau kat TV fuyooo hebat gak Pro Isa ni rupanya poyo magik jer.

hatiminda said...

ANWAR AL-LUTH BANGGA DAN SENANG HATI MELIHAT ANJING-ANJINGNYA TURUN DIJALAN MEMALUKAN AGAMA, BANGSA DAN NEGARA!!! BEGITU RENDAHNYA DARJAT DAN MARUAH AHLI-AHLI PAS YANG MENJADI BARUA ANWAR AL-LUTH DIPERGUNAKAN OLEH MANUSIA PENAKUT DAN DAYUS BERHADAPAN SEORANG PEMUDA BERNAMA SAIFUL... SELEPAS KESEDAPAN MENIKMATI DAN MELEMPIASKAN NAFSUNYA, ANWAR AL-LUTH MELEPASKAN ANJING-ANJINGNYA DI JALANAN UTK MENUTUP KELEMAHAN DAN KESILAPANNYA... BEGITU BANGANGNYA BARUA DAN ANJING-ANJING ANWAR...

isa_ys3 said...

100 ribu kepala taik hang la nuar!

hang pi balik hostel la...duduk luar ni hang jadi pencetus huru hara je...brengsek!

August 1, 2009 8:56 PM
-----------------------------------

anwar duduk luar puak2 umno panas..sume keje jahat tak jadi kuang kuang kuang...puak zali takleh cari makan cara kotor...aku ingat dia ni razali ibrahim la.

Mesra Sokmo said...

438 ditangkap itulah yang terakhir menjelang PRU13, cuma tinggal 2 1/2saja lagi. Mungkin awal. Tapi yang bangang BN, Pelajar IPTA/S berumur 21 tahun keatas ditangkap juga. Kalau macam tu ubah daftar pengundi kpd 25 tahun keatas, sebab student tersebut tak boleh lagi beri pendapat sedang ianya sudah layak mengundi...Demokrasi Bangang BN (Bini Najib)

isa_ys3 said...

hati minda macam takde akal nak bercakap...memang hati n mindanya gelap gulita...pihak pendakwa pun byk songeh nak bagi bahan bukti...dah terang2 bukti takde..tu yang dok belit je skrgni.masa anwar mintak tangguh kata buang masa..sekarang ni pendakwa lak mintak tangguh..ape citer ni..biasalah konspirasi..kalau tengok masa perbicaraan kes yang dulupun bape kali pinda pertuduhan..takkan itupun tak nampak..memang hati dan minda gelap,buta

isa_ys3 said...

100k ke 200k ke 5 orgpun ada gak telo datng menuntut hak..yang pro isa telo jadi apam..xde citer pun..citer macam hebat sgt nak pertahan akta yang melindungi pemimpin umno yang korup..

osama laden said...

woii tok batin,kira ok GMI,dah kena baru lintang pukang, Pro ISA belum kena dah lintang kahkahkah mcm budak2 gaduh belum kena tumbuk dah nangis kahkahkah..klau kat TV fuyooo hebat gak Pro Isa ni rupanya poyo magik jer.

osama laden said...

alasan laapuk Umngok nak pertahan Isa 'langkah pencegahan awal'...kahkahkah woii kalau dah 7 tahun mamat tu kena tahn kat kem kemunting ni bukan pencegahan tapi gantung cuma tak bertali...bawa mahkahkahkahmah,klu salah hukum la...allooo tok mufti xder fatwa ker...dah lama dah Isa ni...klu pasl demo leh pulak kluar fatwa mi segera....sendiri kena ingat'jihad terbesar ialah mengatakan yg benar pada pmimpin yg zalim'...kalau setakat fatwa kipas..malulah la tok mufti.

osama laden said...

keris said GMI 'hero x der gigi' kira ok la masih lagi diakui hero,jgn jd mcm pro isa 'nak jd penjahat(pengacau) tp tak de telo..kahkahkah'

faizal said...

mufti mana berani keluarkan
fatwa ISA

silap-silap haribulan mereka
di ISA kan

biasalah.. golongan yang ambil separuh al-quran, tolak separuh al-quran.

kita tuntut hak kita diakhirat pada mufti-mufti ni..

harus diingat wahai mufti-mufti apa tugas dan peranan anda yang sebenar.

isa_ys3 said...

nak kuar fatwa ape..nati dikira menderhaka pada pemerintah..tak jadi mufti camne nak soru...gelaran nati ditarik dah takde pengaruh..yang paling besar tu amalan syirik secara terang letakkan kalung bunga kat tugu negara..ape citer????fatwa mengatakan haram dah kuar masa aku darjah satu tapi sampai skrg jadi amalan wajib tiap tahun

Mesra Sokmo said...

keris panjang said...tokbatin-x,
mana ada tanah lg melayu nak tanam. BATU PUTIH - SULTAN JOHOR BERKATA ITU HAK BETA (SULTAN BERPUTIH MATA), PULAU PISANG AKAN JADI ARWAH, BANDAR ISKANDAR SUDAH DIJUAL KPD KERAJAAN SINGPORE...UNTUK DIJADIKAN SINGPORE KEDUA....PANDAI PENASIHAT PM SING....LEE KWAN YOU; WALAUPUN SUDAH TUA..... KERAJAAN MSIA SIBUK DGN ONE MALAYSIA PLUS MONGLIA....ALTANTUYA....HAAHHHA

osama laden said...

allooo keris panjang. ko tau ker apa guna keris panjang kahkahkah ia keris adat jer...keris buat gocoh keris pendek...kira ni keris penakut la. keris tu yg hishamudin cium,bila kena sound mca mintak maaf,tu la bodo punya melayu nak tunjuk berani...yg ko mintak maaf pasal cium keris panjang(adat) pasai apa.

aiman said...

keris panjang saya sokong anda banyak tanah malayu di kapor oleh DAP.singapura di keluarkan dari malaysia angkara dap.pulau batu puteh terlepas angkara dap.genting highland di beri pada lim goh tong oleh dap.itulah masa umur kau 5 tahun dulu mak bapak suruh masuk PASTI kau tak mau,kau nak masuk tadika kemas juga.kan dah bodoh sampai ke tua

jomdebat said...

dah tak boleh pakai dah hujah org2 umno ni.......x tau gapo!!!!!!bodoh mcm lembu...kononnya tau brhujah,tp sumenye xde fakta

jomdebat said...

semuga umno mati slamanya.........

Perawi said...

Yang penting adalah pencapaian motif iaitu hapuskan ISA, oleh rakyat dan supaya kerajaan sedar rakyat akan terus bangkit bagi menyedarkan penimpin yg nyeyak tidur sedangkan rakyat tak berdosa ditangkap keISA. Jangan ingat walaupun ada polis & FRU namun rakyat terus berani protes, bagi menghindar terus dicengkam oleh kerajaan yang zalim. Hanya tunggu 2 1/2 tahun sahaja lagi BN akan tumbang - kata Najib. Saya jangka lagi awal PRU13 ini, ayuh sampaikan mesej ini utk Sabah & Serawak tolakkan BN, berikan laluan utk Pakatan Rakyat (PAS, PKR & DAP) demi utk munafaat rakyat. Rakyat dalam kelaparan dan sanggup makan siput BABI, itulah erti MERDEKA bagi Msia tercinta, walaupun 52 tahun telah MERDEKA.

Gambar diatas menunjukkan rakyat yang membenci ISA tidak peduli apa yang bakal berlaku terhadap mereka. Yang penting keadilan perlu ditegakkan dan akta zalim harus dinyahkan dari terus merungkai minda dan jiwa mereka.
Dan seperti selalunya dalam pertempuran di antara rakyat dengan pihak polis, rakyat pasti akan kalah kerana polis mempunyai peralatan senjata yang canggih disediakan kerajaan. Namun itu tidak pernah mengurangkan semangat rakyat dan iltizam rakyat menghapuskan kezaliman.
Mereka hadapi juga walaupun dengan suara dan pamiran sepanduk dan kain rentang menuntut keadilan. Syabas. 1Msia/H1N1

wolf said...Imam solat pakai kasut lagi...Terrer betul...macam tgh darurat agaknya...Kat palestin org2 sana pun pakai kasut ke masa solat?? ITU MENUNJUKKAN ILMU UGAMA KAU CETEK, TANYALAH ASKAR YG BERADA DITUGU PAHLAWAN, YG UMNO SEMBAH TU...setiap 31 Julai, PAKAI KASUT KE? KAU TENGOK DIPALESTIN DIA ORG SEMB PAKAI KASUT, DAN DARI ZAMAN NABI LAGI BOLEH PAKAI KASUT, ZAMAN SEKARANG APA SALAHNYA. DALAM MASA PERANG NABI SEMBAHYANG MACAMANA....TANYA TOK IMAN BERTAULIAH ASALKAN BUKAN IMAN HADHARI....kalau mahu detail, tulis email wolf diruang ini, aku jawabkan.

jaam said...jom pii ramai2 ke israel...amacam? TEGAK DULU ISLAM MERDEKA DIMSIA, LEPAS TU KITA BERJIHAD KE ISRAEL, NEGARA KITA MASIH DIBAWAH AJARAN SESAT HADHARI YG BELUM KESUDAHAN...WALAU PUN DIGANTIKAN DGN ISTILAH BARU 1MSIA/H1N1

jaam...DENGAQ CITER NGKO IKUT NAJIB P KALUNG BUNGA KAT TUGU NEGARA..ERRRRRR... BETUL KE?
DENGAN MUFTI MANA ????? tumpang gelak....kkeh..kkeh

Rosmah Didahulukan, Altantuya Diutamakan

aiman said...

mana perginya keris panjang,dah hilang bodohnya kot

AsyMok_ambo said...

ALLAH MAHA BESAR
Rasulullah SAW tempoh hari sampai keluar darah rentetan perbuatan puak Taif hatta Para Malaikat ALLAH SWT GERAM BETUL dan amat BERHARAP DOA dari Rasulullah SAW agar BALA diturunkan.
Namun BAGINDA SAW mendoakan KESEJAHTERAAN.
So…
Apa kita nak hairan dengan KEBIADAPAN ANJING-ANJING REJIM ZIONIS umno-bn LAKNATULLAH!!!
Cuma as a human being…
Fitrah manusia biasa…
Ambo terpaksa mengeluarkan KENYATAAN DI BAWAH!!!!!
Woi Si Anjing Kurap MUSA HASSAN dan HISHAMUDDIN HUSSEIN!!!
Hang Dua Ekoq Tak Ada TELOQ KAH???
HANG DUA EKOQ TAU TAK???
KAMI DAH BUAT TEMUJANJI DENGAN KETUA NEGARA MALAYSIA?????
Kenapa Mu DUA EKOR LAKNAT NI BETUL-BETUL BANGANG???
Anta Dua Orang WAHAI HISHAMUDDIN HUSSEIN dan MUSA HASSAN!
Telah Menghina SULTAN MIZAN, KETUA NEGARA MALAYSIA.

ATAS NAMA ALLAH SWT
Sila Letak Jawatan ANDA wahai Anjing Kurap LAKNATULLAH HISHAMUDDIN HUSSEIN dan MUSA HASSAN!!!
KAMI HANYA BERARAK AMAN UNTUK BERJUMPA KETUA NEGARA KAMI…
ITU SALAH KAH….???
KAMI DAH BUAT TEMUJANJI!!!

ATAS NAMA ALLAH SWT
WAHAI HISHAMUDDIN HUSSEIN DAN MUSA HASSAN…
KAMU FIKIRLAH KALAU AHLI KELUARGA KAMU DITIMPA MUSIBAH…
Terutama MUSA HASSAN… takkan KAMU LUPA PADA ANAK PEREMPUAN KAMU YANG JADI DOKTOR LEPASAN KOLEJ PERUBATAN DIRAJA PERAK!!!
Lu Pikir Lah MUSA dan HISHAMUDDIN…
Kami hanya berarak AMAN SATU MALAYSIA…
Hang buat PROVOKASI…
HANG SEMBUR ASID…
HANG NI MANUSIA KAH APA…!!!

Percayalah…
ALLAH SWT MAHA ADIL.
ALLAHUAKBAR.

AsyMok_ambo said...

MUSA HASSAN DAN HISHAMUDDIN HUSSEIN!!!

ATAS NAMA ALLAH SWT
AMBO CABAR MU DUA EKOR DATANG JUMPA AKU DI HUTAN BANDAR, JOHOR BAHRU!!!
KALAU BENAR DEMO DUA ORANG ANAK JANTAN!!!
DEMI MENEGAKKAN KEBENARAN, AMBO PERTARUHKAN NYAWA INI LILLAHITAALA.
Ambo cuma nak belanja demo dua orang minum air Kopi O kaw!!!
sambil borak-borak mesra....
Satu MALAYSIA kan...

keris panjang said...
This comment has been removed by the author.
keris panjang said...

AsyMok_ambo,
jgn lar buat lawak bodoh. kalo teruja jugak nk melawak, ko kena belajar dari husin lempoyang, baru joke ko ada "nilai".

keris panjang said...

Blogger aiman said...
"mana perginya keris panjang,dah hilang bodohnya kot"
....................................
Aku p relax lar, begang kepala nk layan orng bangan mcm korang ni. Fikiran korang dh habis dirasuk "hantu masuk pintu belakang". tupasal dh tak bole nk pike dah. kalo dh hebat sgt nk berjuang kerana Allah, p kat palestine tu, atau p joint hisbullah ke. korang bagi aku umpama ayam jantan yg berkokok berderai2 tp tahi tersangkut dicelah gelegar jugak.

keris panjang said...

aiman said...
"keris panjang saya sokong anda banyak tanah malayu di kapor oleh DAP.singapura di keluarkan dari malaysia angkara dap.pulau batu puteh terlepas angkara dap.genting highland di beri pada lim goh tong oleh dap.itulah masa umur kau 5 tahun dulu mak bapak suruh masuk PASTI kau tak mau,kau nak masuk tadika kemas juga.kan dah bodoh sampai ke tua"
..................................
Jgn nk perli2. apa kena mengena dgn aku. aku bukan penyokong totok umno mcm ko jangka. aku tak rasa apa2 pun sbb aku pun marah dgn keadaan yg berlaku.tp hati2, kalo umno dh serahkan tanah tu, jgn ko pulak serahkan "belakang" ko untuk dijamu kpd penggemar2 "belakang". ko faham kan maksud aku?

keris panjang said...

Mesra Sokmo said...
"keris panjang said...tokbatin-x,
mana ada tanah lg melayu nak tanam. BATU PUTIH - SULTAN JOHOR BERKATA ITU HAK BETA (SULTAN BERPUTIH MATA), PULAU PISANG AKAN JADI ARWAH, BANDAR ISKANDAR SUDAH DIJUAL KPD KERAJAAN SINGPORE."
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Nanti puak2 ko bole lar "jilat" sepupu ko dap tu - nasib baik dapat lar ko tumpang sekaki. Tp aku rasa ko jgn harap. ko patut belajar dari lakunan mca, gerakan dan mic dlm bn sendiri. parti korang akan lebih hebat diperkudakan dek dap dan pkr sbb pemimpin2 parti korang "lurus bendul" tak tahu tektik komunis yg pandai menyembunyikan isihati mereka !! Ngok!!

Shahnizat bin Sakiran said...

Keris Panjang..

Sebenarnya bagus masuk siasah ni...
Kita dapat nilai islam yang diorang nak bawak kat Malaysia.
Lagi senang nak nilai diorang melalui komen2 kat sini.

Kalau ada masa singgah kejap kat blog-blog diorang. Nilai la sendiri.

Makin kita baca makin nampaklah nilai-nilai islam mereka....

Wahai tuhan yang membolak-balikkan hati. Tetapkanlah hati-hati kami..

Proton Saga said...

Akurasa isa patut dipinda tapi bukan di hapuskan.

Buat macam tahanan reman selama seminggu kalau tak ada unsur membuat huhara ataau menyusahkan orang awam bebaskan.

Kalau buat lagi tahan 2minggu, dan bebaskan .

kalau buat lagi tahan 2bulan.

kalau buat lagi tahan 1 tahun beri makan caparti dan air sejuk sahaja suruh dia hafal quraan dalam dalam tahanan.

Apa pun SIA patut dikekalkan , nanti kalau parti pkr memerentah ia pun gunakan ISA juga percayalah.

AwanMatahari said...

polis bagi tembakan gas pemedih mata kat orang tgh solat..tu bukan zalim ke?orang nak berarak secara aman je..lebih teruk daripada zionis lagi..umngok

P/S:Zionis nasiblah kafir,Tapi polis ni orang Melayu Islam..dok tembak orang solat apehal?

AwanMatahari said...

kerispanjang said
kalo dh hebat sgt nk berjuang kerana Allah, p kat palestine tu, atau p joint hisbullah ke. korang bagi aku umpama ayam jantan yg berkokok berderai2 tp tahi tersangkut dicelah gelegar jugak.
_________________________________
oi perjuangan kat negra sendiri belum selesai camne nak berjuang kat negara orang..sini ada tentera jahanam yang lagi jahanam nak dihapuskan

P/s:Dulu bolehla berlembut dengan orang2 UMNO ni tapi lepas namapak depan mata sendiri kezaliman polis dan FRU jangan haraplah..UMNO bodoh

keris panjang said...

AwanMatahari,
Kalo nk solat, kat masjid lar. Kat KL ni bersepah mesjid. Yg solat kat tengah jalan tu saper suruh. Itu jalan lar, untuk org berjalan dan kenderaan lalu lanag. Ini pun kita nk ajar ke. Saje nk cari alasan basi, bila kena gas, kata lar itu ini. Mmg dasar !!

keris panjang said...

AwanMatahari,
Tindakan depa tu memalukan islam jer. Itu pasal org ugama lain percaya islam menyokong "keganasan". Korang tguk apa yg korang dh buat. Kan ke lepas solat, p merusuh. Bukan keganasan ke tu? Menyusahkan semua orang. Pike guna akal lar sikit, jgn guna emosi.

keris panjang said...

AwanMatahari said,

"....oi perjuangan kat negra sendiri belum selesai camne nak berjuang kat negara orang..sini ada tentera jahanam yang lagi jahanam nak dihapuskan

P/s:Dulu bolehla berlembut dengan orang2 UMNO ni tapi lepas namapak depan mata sendiri kezaliman polis dan FRU jangan haraplah..UMNO bodoh"
...................................
Jika inilah cara berfikir kamu orang, dan "mungkin" juga spt di mamali dulu, maka tak hairan lar kamu orang bole jd "pengganas mangkuk ayun", Muahahahahaha..!! Sori, tersasul pulak. Dlm islam mana bole gelak lagu tu.

AwanMatahari said...

woi puak UMNo..sape yang nak pegi merusuh?ko yang salah faham..kami berhimpun secara aman..siapa yang merusuh dulu??
Puak2 ko memang suka guna cara keganasan..kami cuma gunakan hak kami sebagai rakyat..apa salahke menurut demokrasi dan perlembagaan.cuba puak2 ko berhimpun..ada polis tangkap?ada sembur gas??

Awan tanya je

AwanMatahari said...

woi umno bodoh dan sial..dah puak2 korang pege tutup mesjid sape suruh? bodohla ko ni.ko dengan puak2 ko sama je..

P/S:Takdan gunanya berlembut dengan orang zalim dan menyokong kezaliman

AwanMatahari said...

pastu tunjuk kat tv kata peniaga2 rugi kena semburan..bodohlah puak2 ko ni..yang pegi sembur watpe?sape yang salah?bengong punye umngok

AwanMatahari said...

woi tok batin..dah kena kejar dengan anjing2 gila.lari la..nak tunggu watpe lagi..bongok betul la anjing2 tu

keris panjang said...

AwanMatahari said,
"...pastu tunjuk kat tv kata peniaga2 rugi kena semburan..bodohlah puak2 ko ni..yang pegi sembur watpe?sape yang salah?bengong punye umngok "
....................................
Aku nk tanya ko balik. Yg ko p merusuh tu saper suruh? Aku tak nak gunakan bahasa tak elok mcm ko gunakan kat org lain. Itu tak islamik. Islamik ni tak payah ni tonjol2. Org nilai keperibadian kita pun dh cukup.

AwanMatahari said...

sori sikit ye...Nabi Muhammad pernah menggelar orang dengan pnggilan Abu Jahal dan nama tu melekat sehingga ke hari ini..Adakah Nabi seorang yang tak Islamik.Dalam situasi ini kita perlu tau bila nak gunakan pendekatan dan kekerasan

Belum lagi Abu lahab

AwanMatahari said...

kerispanjang oi
Aku nk tanya ko balik. Yg ko p merusuh tu saper suruh?
____________________
Siapa yang merusuh..ko tak pegi jangan nak pandai2 buat cerita ye..Polis yang mulakan dulu

Naruto Sensei said...

Shahnizat bin Sakiran

Apakata anda pula masuk ke dalam dua blog je tak payah le yang lain

Sila ke blog Gomo dan Parpukari .. ada juga yg lain tak payah le cukup 2 je dulu.

Nilaikan le sendiri Islam bawaan Virus korang sendiri..

Mengata org dia yang lebih..

belantiboys said...

Best la dok tengok kau org punya celoteh, kesimpulan yang aku nak buat yang keris panjang,tok batin-x,dewata awan berapi dan zali mereka-mereka ini tidak ada kekuatan dalam berhujah senang di katakan BANGANGLAH, orang nak politik hampa pun nak politik tapi politik kebangsaan yang lebih lepas tu main ikut ja pemerintah walau pun dia zalim. Jangan jadi macam anjing laaaa ikut ja cakap tuan biar polis sudah lah kita rakyat lebih berfikir sikit sebab polis2 ni biasanya bila dah pencen comfirm depa masuk PAS bila rumah kata pegi kubur kata mari baru ingat nak mati itu biasa. La ni depa macam pemimipin Umno-bn ada kuasa kat tangan katakan, kita tunngu.......

subang_14 said...

Tahniah kepada PAS dah umat islam dlm pakatan kerna mendapat seorg "ULAMA" baru yg mengeluarkan FATWA bahawa "BIR" itu tidak memabukkan.ULAMA RONNIE LIU dan RABBAI KHALID BRAHIM @ KHALID GAGAP nama nya.

Tungaklangit said...

Salam

Pada pandangan saya, penyokong GMI memang berjuang demi kezaliman dan menegakkan kebenaran tetapi mereka lupa bahawa mereka, jiwa dan perasaan mereka telah diperalatakan oleh pemimpin yang bercita-cita tinggi dalam politik dan keduniaan...

Sebagai pemerhati saya memang tidak dapat menolak niat peserta demo haram itu Cuma mereka tidak dapat membezakan yang mana satu ajakan ke arah suruhan Allah atau ajakan yang bercampur keduniaan yang didorong oleh nafsu dan syaitan...

Sekiranya kita lihat... dari lebih kurang 27 juta penduduk Malaysia, berapakah yang ditahan dalam tahanan ISA dan adakah mereka ditahan sampai mati...??? Tidak mereka ditahan setelah hasil siasatan mengenai penglibatan mereka sudah didapati tidak membahayakan keadaan keselamatan negara... contohnya penahanan beberapa individu yang mempunyai kaitan dengan aktiviti subversive atau keganasan... kumpulan utama di luar sana masih menunggu apabila mereka bebas dan akan melaksanakan semula agenda mereka...

Janganlah kita katakana semua yang ditahan tidak bersalah... mesti ada sebab mengapa mereka ditahan dan pihak kerajaan kadang2 tidak dapat memaklumkan sebab penahanan mereka atas dasar keselamatan...

Cubalah kita berfikir secara tenang dan terbuka... adakah kit anak mempertahankan kepentingan beberapa kerat manusia dan mengorbankan kepentingan dan hak orang lain...

Mengapakah kita tidak memikirkan bahawa Terdapat beberapa pemimpin PR mempunyai kepentingan dari segi politik dengan menganjurkan demo haram ini... kalau benar mereka seorang Islam mengapa mereka mahu melibatkan umat Islam yang lain untuk mencetus keganasan...

Kamu semua kata demo itu berjalan secara aman... tipu dan semua rakyat tahu... kalau aman mengapa kamu adakan ditengah orang ramai dan mengapa kamu semua seolah2 sudah bersiap sedia untuk menghadapi Tindakan polis... kenapakah kamu semua mahu melawan pihak polis apa bila disuruh bersurai...

Ingatlah Allah melihat niat kamu di hati bukan kata-kata yang berbau keislaman...

Janagn lupa yang menentukan sesuatu adalah Allah... kalau kamu mengatakan UMNO adalah jahat dan sebagainya maka kamu kena tahu hadith Rasullullah bahawa sesiapa yang selalu mengatakan orang ramai sekarang ini sudah rosak maka sebenarnya dialah yang paling rosak dari kerosakan semuannya...

Harap ambil pengajaran... jangan lupa umur kita semakin kurang dan persediaan kita belum cukup atau tiada untuk bertemu semula dengan Maha Pencipta Azali

Salam

alau said...

TUNGGAK LANGIT!!!

KALAU UMNO TU PEMBELA ISLAM, AKU CABAR KO PADA MALAM SABTU N MALAM MINGGU KO PERGI KE SEKITAR JALAN PINANG DAN JALAN P. RAMLE SEKITAR PUKUL 10 MALAM KEATAS, BUAT BANCIAN KAUM MANA PALING BANYAK KAT SITU (APA YANG DIA ORANG BUAT), APA YANG KERAJAAN BUAT...
AKU PASTI KAU MESTI AKAN MENANGIS..... AKU CABAR NI

SETELAH MENYAKSIKAN PERKARA2 TERSEBUT LAH YANG MENYEBABKAN AKU TERTARIK DENGAN KEIKHLASAN PERJUANGAN PAS... DULU AKU TAKSUB UMNO

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...