Tuesday, August 11, 2009

Replika Najib di Batu Caves sudah tiada

BATU CAVES, 11 Ogos: Patung besar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang dibina berhampiran patung besar kuil hindu dekat Batu Caves telah tidak ada lagi hari ini. Ia dipercayai dirobohkan semalam selepas kecoh dalam internet tentang replika itu.

Tidak diketahui bagaimana ia dirobohkan namun menurut saksi patung itu sudah tidak ada lagi pagi ini.
Ia menjadi kecoh kerana Umno dan pelbagai pihak membuat pelbagai jenis serangan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim apabila penyokongnya membina satu gambar besarnya di Batu Caves Oktober tahun lalu.

Gambar besar itu dibina di persimpangan jalan kira-kira 2 km dari kuil Hindu Batu Caves itu sedangkan patung Najib dibina bersebelahan dengan patung besar kuil tersebut.

Antaranya, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam menyifatkan pembinaan replika gergasi gambar Anwar di Batu Caves merupakan satu simbol yang memperlihatkan parti itu mendewakan pemimpinnya.

Beliau menegaskan adalah lebih baik wang yang digunakan untuk membinan replika tersebut digunakan untuk membantu rakyat yang miskin.

"Saya nak tanya pada PAS, apakah pembinaan replika Anwar ini diluluskan oleh PAS," katanya.


Turut menyerang adalah bekas Mufti Perlis, Dr Mohamad Asri Zalnul Abidin.

Ekoran itu, para penyokong Anwar menyerang Umno dan Dr Asri sendiri. Antaranya, Adun Batu Caves, Amirudin Shari kelmarin menerbitkan tulisan yang menempelak pemimpin Umno dan bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang disifatkan sebagai "bising bagai nak rak" terhadap replika Anwar tetapi berdiam diri terhadap replika Najib.

222 comments:

«Oldest   ‹Older   201 – 222 of 222
Naruto Sensei said...

Semua Salah Mak Bapak memang kerja UMNO suka salahkan Mak Bapak..

Mereka jaja hiburan sana-sini buat Jom Heboh sana sini lepas tu buat Macam Program di TV dan Pusat Hiburan ..

Cheh orang UMNO suka cakap benda sama je dah takde idea nak hujah bebalik Isu tu di bawanya dan salahkan orang..

Kau ingat Wolf mak bapak tu tak payah kerja ke..24 kepit anak depa takut terpengaruh dengan ajaran hiburan UMNO tu..?

Kau senang cakap lah .. Ingat apa Mak bapak boleh nak kawal anak sentiasa.. dalam masa sama nak cari wang bayar cukai..

Kerajaan buat Program yang bukan2..
Taksub dengan UMNO pun janganle sampai Mak bapak je kau salahkan.. Punca jadinya masalah kau kaji le juga.

Sedap je tangan kau menulis

Naruto Sensei said...

Wolf

Suka hati aku nak tido ke tak nak apa kau susah.. ? Bukan aku pakai duit kau pun ..

Sebelum kau tido tu ingat le Ajaran UMNO baru tu ye.. Wirid bebanyak.. Moga kau senang tido he he he

Naruto Sensei said...

Waalaikumsalam

Naruto Sensei said...

Nizar: Awas Permainan Terbaru Mereka.

AWAS ORANG ISLAM
Sumber:http://cupingmerah.blogspot.com/

Ada pihak tertentu cuba menggunakan DSAI sebagai penganjur penyebaran agama Kristian.Ini adalah cara terbaru mereka yang berniat jahat terhadap DSAI.

Mereka ini menggunakan nama DSAI sebagai penyokong kepada orang melayu yang ingin memeluk agama kristian.Mereka akan mencari mangsa terutama orang melayu yang menyokong Pakatan Rakyat.

Perkara ini berlaku pada diri aku sendiri,apabila aku didatangi seorang kenalan yang menamakan diri dengan gelaran "cahayanusantara"melalui chatroll,dia meminta aku menukar agamaku dengan alasan sudah ramai orang melayu memeluk agama kristian dan didokong oleh DSAI.Dia meminta alamatku untuk datang kerumah dan membawa ke gereja bagi mendengar ucapan Padri.

Adakah ini cara terbaru untuk memburukkan nama DSAI?
Kalau perkara ini betul,aku berharap penyokong-penyokong Pakatan Rakyat bertindak lebih awal bagi menghalang fitnah ini semakin besar.

Ingat!! Dalam keadaan terdesak ini mereka akan lakukan apa saja untuk menjatuhkan pakatan rakyat.

-Sebarkan berita ini kat blog korang-

Naruto Sensei said...

Itu le sikap Dajjal tu bukan muhasabah diri makin menjadi2 keegoaan dan fitnah mereka.

Ada pula tu Sanggup memgelarkan mereka orang Yahudi.. malah ada juga yang berlakon seperti Cina dan India pula semata nak mengelirukan orang..

Taktik jahat yang pasti mendapat bahananya kelak..

kallilayah said...

salam .bagus komen kat cni ada mcm2 isu di bahaskan .boleh lah nak kat mcm ala parlimen .ada bebas ad pemerintah dan ada pembangkang..boleh dinamakn parlimen maya untuk org suka berbahas.

kallilayah said...

salam .bagus komen kat cni ada mcm2 isu di bahaskan .boleh lah nak kat mcm ala parlimen .ada bebas ad pemerintah dan ada pembangkang..boleh dinamakn parlimen maya untuk org suka berbahas.

Naruto Sensei said...

matyea

Terima Kasih .. Dialu2kan komen yang bernas dan hujah yang baik..

moga bersantai le disini..

Ahlan wasahlan

fitflex said...

komen org2 yg gila ada la...

Mesra Sokmo said...

Khairy Sedang Mencari Lubang Dalam Pembangkang?

SEMALAM satu email dari Gerak Anti Korupsi (Gerak) masuk ke box email saya memaklumkan mengenai pembatalan debat antara Ketua Dewan Pemua Pas, Nasarudin Hassan dengan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin atas tajuk; Rasuah dan Masa Depan Negara: Di Mana Peranan Pemimpin Muda Politik. Debat itu sepatutnya berlangsung hari ini.

Menurut email tersebut pembatalan itu kerana ianya tidak mendapat persetujuan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin. Apakah Gerak sebelum menuar-uarkan mengenai perdebatan itu tidak bertanya dulu kepada Khairy sama ada setuju atau pun tidak. Adalah tidak profesional kalau atur majlis tanpa bertanya kepada tuan badan sendiri. Itulah jadi akhirnya, rosak!

Sebagai maskulin yang ada maruah dan integriti tentu Khairy terasa dengan apa yang dilakukan Najib Razak terhadapnya dan beliau sedang menyiapkan diri untuk membalasnya. Kejangilan Khairy sehari dua ini ialah apabila beliau tidak menyambut ludahan Muhyiddin ke atas Anwar sebagai pengkhianat bangsa. Yang jelasnya Pemuda Umno tidak angkat sepanduk ikut mengutuk Anwar. Kenapa? Adalah ceritanya.

Mesra Sokmo said...

Pinjaman Euro 10 Juta, Apakah Muhyiddin Terlibat?

SEMASA Muhyiddin Yassin menjadi Menteri Pertanian dan Asas Tani beberapa tahun lalu berbangkit soal Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) telah menjadi penjamin kepada sebuah syarikat yang meminjam Euro 10 juta kira-kira RM46 juta dengan sebuah bank luar negara pada tahun 2006.

Pinjaman itu dibuat katanya untuk membina Fish Ptotect di kawasan parlimen Pagoh di Johor. Parlimen Pagoh diwakili Muhyiddin (foto). Sampai kini projek itu tidak dibangunkan. Tindakan LKIM itu dikatakan menyalahi undang-undang dan akta LKIM kerana ia meletakkan agensi kerajaan itu dalam bahaya dan berisiko tinggi menanggung beban tidak mutlak. Kerana sebagai penjamin LKIM kena bertanggungjawab melengsaikan pinjaman berkenaan sekiranya pemimjam gagal melunasinya.

LKIM juga tidak mempunyai kepentingan dalam syarikat berkenaan. Yang menghairankan kenapa LKIM bersedia untuk bertanggungjawab dengan menjadi penjamin ke atas pinjaman berkenaan? Apakah tindakan LKIM ketika itu atas persetujuan atau restu Menteri Pertanian dan Asas Tani yang bertanggungjawab ke atas LKIM? Perlantikan pengerusi LKIM adalah dalam bidang kuasa menteri berkenaan.

Yang menjadi Pengerusi LKIM ketika itu ialah Adam Abdul Hamid, ketua Umno bahagian Pulai. Baru-baru ini Adam mengikuti rombongan Timbalan Perdana Menteri ke Australia. Semasa di Perth, Adam membuat kenyataan Umno Johor akan mengadakan himpunan besar-besaran bagi melaungkan Anwar Ibrahim pengkhianat bangsa.

Bagaimanakah status mengenai pinjaman berkenaan? Pinjaman itu dikeluarkan oleh bank HSBC N.A New York, Amerika Syarikat. Apakah ianya sudah dibayar sepenuhnya oleh syarikat yang membuat pinjaman itu? Sebelum ini juga ada terdengar bank yang mengeluarkan pinjaman berkenaan sudah bercadang untuk menuntut bayaran balik itu dari LKIM menerusi wakilnya Barfkly Bank di Sinagpura.

Kes ini pernah timbulkan dalam surat khabar tidak lama dulu kemudian ditutup atas arahan bekas Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi. Apakah ianya sudah ke pengetahuan SPRM atau belum? Rasanya elok kalau Menteri Pertanian dan Asas Tani yang baru, Noh Omar menyelidik dan menyemak perkara ini. Sekiranya LKIM terpaksa menanggung untuk membayar balik pinjaman itu, wangnya sudah tentu milik para nelayan.

Gerakan Anti Korupsi (Gerak) yang cegas dalam membuat aduan mengenai penyelewengan dan penyalahgunakuasa kepada SPRM juga rasanya perlu membongkar permasalahan ini. Gerak terkenal dengan pembekal dan penerima maklumat berhubung penyelewengan masakan Gerak tidak pernah berjumpa dengan isu ini.

Unknown said...

Tengok Trg kini lagi best:-

http://www.terengganukini.net/v2/

http://trgkini.blogspot.com/

Anda PASti mendapat perkembangan terbaik

fitflex said...

awan,ko igt x dulu org denmark sekor ada hina nabi.dia tu pun bukan islam mcm dap jugak.dulu ko marah x kat org kafir yg hina nabi??sblm tu pun byk jugak kes2 yg terjadi.ko maraah x??dan ada jugak kes2 kafir2 ni buat tulisan allah di baju,kasut,tikar lap kaki,mereka ni semua x paham islam.ko marah x dgn mereka??so aku nak tanya la balik adakah dap yg kununnya x paham islam,(tapi selalu hentam islam) layak nak hina islam???

fitflex said...

naruto said
--------
Fitflex

tp bila bab hasssan ali,sekoq pun xdak mp pas slngor yg backup dia.kan dia tgh perjuangkan islam tu.mana pi mp2 pas yg lain??

__________________________

Hang tanya tak kenapa TV3 suku hang dan RTM tak keluarkan kenyataan ketua Pemuda PAs.. ADUN Meru dr Rani..Berkenaan hukum Arak nih..?

Siapa kata takde siapa backup Hassan Ali..

Cuba beri fakta le bro.. Kes Rampas arak tu sememangnya tai ikut peraturan.. Kamu tahu ke cara undang Pihak berkuasa tempatan pasal arak nih.. mana boleh rampas sesukahati je..

Benda tu lesen dia je UMNO lama dah berikan.. Cuma Kerajaan Negeri boleh saja kawalnya.. Tunggu le keputusannya ..Kelmarin kami meeting berkenaan Isu ini bersama Hassan Ali sendiri .. Aku takleh maklumkan nanti hang tunggu je lah apa kata PAS Selangor..

Hang tak tau jangan sedap je tulis..
===================
adun meru tu exco ke??kat pas pusat dia tu sapa??

naruto dan pr geng.
aku nak tanya mana pi abih juak2 yg dulu hentam bila presiden nak join umno??konon bila join pas akan hancur,islam rosak dan mcm2 lg tuduhan kpd umno.
tp bila mai isu arak,mana pi abih exco2??golongan yg kununnya sayang islam ni lah yg biar hassan ali seorg je.then bila dah settle baru la kuar media si nuar tu.dan bertindak seolah2 dialah hero bila kes dah settle.

io naruto,dungu2 ko buleh gak ko meting ngan hassan ali tu...

Adi Satria said...

Naruto said...

bla...bla...bla...Kau ingat Wolf mak bapak tu tak payah kerja ke..24 kepit anak depa takut terpengaruh dengan ajaran hiburan UMNO tu..?

Kau senang cakap lah .. Ingat apa Mak bapak boleh nak kawal anak sentiasa.. dalam masa sama nak cari wang bayar cukai...bla...bla..

=======================================

Ye la sangat mak bapak sibuk...

Sibuk apa...sibuk berpolitik sampai sanggup abaikan tanggungjawab didik anak.

UMNO buat hiburan banyak ye...?

Memang banyak rancangan masak dalam tv ajar macam mana nak rebus air ketum!

Negeri mana yang banyak minum air ketum?

Kempen dan hukuman salahguna dadah pun banyak dalam tv dan poster. Tak dijual pun dalam pasaaran ....

..tapi heran ye...budak-budak tu boleh dapat juga dadah tu kan Naruto.

Kalau iman anak tak kuat, benda yang susah nak dapat seperti arak, dadah, seks, mereka akan cari juga....

...hanya kekuatan iman saja dapat menghalang perkara2 ini dari berlaku.

Itu tugas utama ibu bapa.

roh_insan said...

bakmaipungkoq..

Ha..ha..kn dah sopan..ape pun terserah pd budibicare kamu sendiri.

sbnrnye semenjak smlm aku tak dpt membuke blog2,aku kene demam,mujur bkn H1N1,ape pun aku redha andai aku mati disbb kn penyakit tu,itu dah takdir aku,cume aku sering berdoa agar tdk di serang penyakit B1N1,ini cukup bahaye,bole jatuh DAYUS bro..

Kouq,aku rase elok kamu tukar name nick kamu tu,ade 2 masalah kat name kamu tu,pertame tak elok menggelar diri dgn name yg buruk2,kedue klu niat nye menyindir kamu dah ddk dlm bersangke-sangke,bersangke ni ddk dlm syirik halus,terbatal seluruh amalan.

Ape pun aku bersetuju dgn kamu kite dlm ni hanye bertukar pdpt,n msing2 dgn pendirian masing2,masing2 nak memperjuangkn DOKONGAN masing2,tp tdk lah langsung tdk bermakne,cume same ade kite mahu berfikir atau tdk je.

Sbnrnye aku melihat ape yg dipertengkarkn hanye berpusat dlm Feqah,ilmu Feqah ni bnyk hujah nya,malah tak boleh nak habis(mengaku kalah),make timbullah isu patung,babi,dap,mca,rahsuah,aku tak mengate isu ni remeh,malah ade diantarenye Wajib dipertahankn,cume rate2 kite terlepas isu Pokok.

Aku bg satu contoh perkare pokok,rate2 yg sbb Neraka ini diujudkn utk membakar org2 Kafir,ia itu cine,india,org putih,negro n sbgnye,walhal sbnrnye Nerake ni utk membakar org2 Islam,bukti nye sprt dlm satu firman Tuhan,"Aku jdkn bahan bakar api nerake itu dr batu2 berhale n org2 khafir",jdnye bile org2 khafir tu da jd bahan bakar(yg kite sbt kayu api atau gas memasak tulah) make tentulah org Islam yg nak di bakar.

roh_insan said...

Kemudian kite lihat pula dlm firman Tuhan yg lain disbt," Aku jadikn Nerake Wail itu untuk org2 yg lalai n leke didlm Solatnye",merujuk kpd ayat ini cube kite renungkn diri kite sendiri,adekah kite lalai n leke didlm mengerjekn solat??,aku tak nak menuduh,tetapi klu aku lah,yg khusuk nye pd wkt takbir ratur ikhram tu je,pas 2 mule la merayau,ingat kejelah,ingat anak2 lah,ingat suamilah(klu isteri),ingat duit tak adelah,n segale-gale teringat wkt solat,n sering berlaku bile solat sorang2 pd wkt zohor di rakaat ke3 kite terberhenti pd wkt sujud ke3 tu,dlm hati dok tanye 3ke 4.3ke 4,klu ngikut imam lak,lg panjang bacenye make lg panjanglh angan2 aku,jd inilah yg Tuhan kate lalai n leke.Andai solat kite mcm ni itu dipanggil solat org awam. Berpandukn Firman Tuhan ini make kite sendiri dpt tau dimanekah tmpt kite diakhirat nanti,n jgn lah kite suke2 menuduh org lain yg msk Nerake,sdgkn kite sendiri pun tak sempurne.

Kesimpulannye kite perbetulkn diri kite dulu,jgn kite suke2 menghukum org lain,kite berhujah je lah didlm bab2 perlaksanaan yg dasar yg tak keterlaluan hingge merosakkn akidah.

Jd sbg umat Islam inilah perkare yg amat penting kite pikirkn,malah dlm solat itu juge sering terdapat Syirik Halus.

Perawi said...

Sekali lagi terbukti kemandulan SPRM apabila gagal mengambil sebarang tindakan tegas dalam isu PKFZ (Port Klang Free Zone).

Datuk Tiong King Sing, daripada syarikat Kuala Dimensi Sdn. Bhd. (yang juga Ketua Backbenchers Club Be End) dan pengarah urusannya Mohd. Faisal telah membuat tuduhan yang sangat serius terhadap seorang Menteri kabinet iaitu Dato Seri Ong Tee Keat. Tiong mendakwa telah memberikan sumbangan sebanyak RM10juta kepada OTK bagi kegunaan parti MCA. Manakala Faisal mendakwa OTK telah menggunakan khidmat jet peribadi milik Kuala Dimensi sebanyak empat kali.

Sudah tentu sekurang-kurangnya ada alasan kuat untuk siasatan segera dimulakan akan kemungkinan ujudnya elemen rasuah dan salahguna kuasa disini kerana Kuala Dimensi adalah syarikat yang diberikan tender untuk membina PKFZ, yang terletak dibawah bidangkuasa Kementerian Pengangkutan dimana OTK adalah Menterinya.

Kalau dalam kes 46 ekor lembu korban yang disedekahkan ke masjid dan surau oleh sebuah GLC Selangor untuk sambutan 'Aidil Adha menyebabkan Ketua Pengarah SPRM Ahmad Said melompat-lompat tak sabar nak sembelih YAB Menteri Besar Selangor, bagaimana dengan kes PKFZ, Kuala Dimensi dan OTK ini!

Sudahlah kes pembinaan mahligai Khir Toyo yang bernilai berjuta itu pun langsung SPRM membisu, sedangkan Tun Mahathir sendiri pun ragu-ragu macam mana MB pencen dan doktor gigi boleh memiliki mahligai sebesar itu.

Apakah SPRM hanya sekadar "Sembelih Pakatan Rakyat Mampuih", sedangkan dengan Be End dan UMNO sepatah pun tak keluar?! Another double standard Mr Ahmad Said?

Saya mendesak supaya SPRM tidak lagi berlengah dan berdolak dalik dalam isu ini. Siasatan segera harus dibuat, dan pihak yang berkaitan mesti diheret ke muka pengadilan. Berbillion wang rakyat telah diselewengkan. Rakyat menuntut jawapan! It's a simple open & shut case-samada Tiong/ Faisal berbohong, atau OTK mengamalkan rasuah dan salahguna kuasa! There's no two way about it, coz either way somebody did commit a wrong. And a wrong is a wrong, even if done, and especially if committed by the power that be!

Naruto Sensei said...

Fitflex

io naruto,dungu2 ko buleh gak ko meting ngan hassan ali tu...

----------------------------------->

Setakat ni kamu lebih hina dan dungu dari saya.. Saya tak gelar kamu yang buruk2 lagi so nak ikut cakap kamu..

Pirahhh mabuk Fitflex.. Kau sendiri punya hujah pun banyak fakta kau main belit..Info kamu Utusan saja..

Saya tak suka gelar kamu yang tak elok.. so adab kau tu jaga sikit..!

Naruto Sensei said...

Wolf said

Pot pet pot pet...Sibuk apa...sibuk berpolitik sampai sanggup abaikan tanggungjawab didik anak.

UMNO buat hiburan banyak ye...?

Memang banyak rancangan masak dalam tv ajar macam mana nak rebus air ketum!...Pot pet pot pet..Iman didada... Bla bla..

-------------------------------->

Kalau nak Iman sedangkan persekitaran lebih Nafsu pada Iman pecerita...

Nak salahkan Mak bapak je..! Wah yang dok bagi lesen tempat hiburan dan rancangan stesen TV yang bernafsu tu lepas tangan ...

Bagus le jangan pantau.. bior kan le lepas tu salahkan semua kat mak bapak..

Bagus le fikiran orang BN nih.. bila kena anak dia meraban baru nak terngadah..loklak..

Popov said...

Najis memang sembah tokong hindu nak buat apa bising, sama-sama faham

Popov said...

Najis memang sembah tokong hindu nak buat apa bising, sama-sama faham

«Oldest ‹Older   201 – 222 of 222   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...