Saturday, September 5, 2009

Majlis dialog isu kuil Seksyen 23 selesai tanpa keputusan

Oleh Ismail Hashim

SHAH ALAM, 5 Sept:
Sekumpulan penduduk Seksyen 23 yang membantah pemindahan kuil Sri Mariamman dari Sekyen 19 ke seksyen mereka, bertindak mengganggu perjalanan majlis dialog anjuran Kerajaan Selangor pagi tadi.

Majlis yang diadakan di Dewan Bankuet Wisma MBSA itu, dimulai dengan bantahan di pintu masuk oleh pihak terbabit terhadap kouta kehadiran yang menetapkan hanya seorang sahaja yang dibenarkan masuk ke dalam dewan mewakili setiap rumah.


Selepas dibantah, dua warga emas yang mengikuti anaknya ke situ dibenarkan masuk ketika Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim, Exco Kerajaan Selangor, Puan Rodziah Ismail dan Ahli Parlimen Shah Alam, Haji Khalid Samad melangkah masuk.


Sebaik majlis dimulakan sekitar 10.15 pagi, kumpulan yang sebelum ini dikenalpasti melakukan demontrasi membawa kepala lembu ke pagar Bangunan SUK, dekat sini, mula membuat bising dan mengganggu majlis.

Suasana kecoh dan tidak aman itu berlanjutan sehingga majlis selesai, ada-ada sahaja perkataan nakal dan tidak beradab yang dihamburkan oleh mereka sehinggakan menimbulkan suasana tidak nyaman di dalam bulan Ramadhan ini.


Namun majlis dijalankan untuk memberi peluang kepada mereka yang hadir ingin mendengar penjelasan sebenar tentang apa yang berlaku mengenai isu berkaitan dengan Datuk Bandar Shah Alam, Datuk Mazlan memulakan sesi penerangan.


Selepas Tan Sri Khalid mengucapkan terima kasih kepada semua yang sudi hadir dalam majlis itu dalam ucapan ringkasnya untuk memberi peluang penjelasan lanjut oleh Haji Khalid.


Suasana menjadi lebih bising sehingga ada yang bangun membentak keras, mengeluarkan perkataan burukdalam nada keras termasuk yang meluru ke hadapan pentas lalu disabarkan oleh penguatkuasa MBSA.


“Jika tuan-tuan tidak boleh mendengar penjelasan yang kami berikan bagaimana pula tuan-tuan hendak memaksa kami mendengar pandangan tuan-tuan, tak apalah, sekarang kita buka majlis dialog ini untuk semua,” tegas Haji Khalid bagi meredakan suasana.


Suara-suara nakal tetap tidak mahu berhenti, antaranya “kami datang untuk membantah sahaja, kami tak mahu dengar lagi, cepat kami nak makan, kami merempat di bumi sendiri, Melayu semakin bodoh, b**i, b*hs*a, *a*u* dan sebagainya.


Setelah itu, majlis dihujani dengan berbagai pandangan dan soalan sekitar 10 soalan yang diutarakan dalam keadaan marah, memekik, memaki dan mengugut, kecewa serta merayu.


Bila Haji Khalid menjawab semua persoalan, ada pula yang berkata, ‘kami tidak mahu dengar semua itu’. Lalu Haji Khalid berkata ‘jika tidak mahu mendengar jawapan, kenapa pula bertanya tadi…’


Akhirnya, Tan Sri Khalid bangun untuk menjawab dengan penegasan, “Tiada keputusan untuk Seksyen 23, kita masih cari jalan untuk selesaikan masalah ini, kita akan mendapatkan persetujuan semua pihak, masalah masyarakat Shah Alam menjadi kewajipan saya,”. IBH

739 comments:

«Oldest   ‹Older   601 – 739 of 739
mail lambong said...

mana boleh bersatu UMNO ngan PAS..

PAS join DAP totok UMNO marah dengan alasan berkawan dengan non-muslim

tidakkah totok UMNO sedar bahawa ahli UMNO bukan semua islam.

berlambak ahli UMNO dari sabah yang kristian.

PAS parti islam..UMNO parti bumiputera.

nak bergabung atas nama islam apa bendanya..

nak gabung atas dasar melayu pun tak boleh sebab ada juga ahli UMNO dari kalangan orang siam(kedah)..


kenapa laaa bodoh dan bghal pencacai yahudi nie..

nak bergabung UMNO kena bubar begitu juga PAS ..tubuh parti baru berlandaskan islam...

siapa nak sanggah sila kemukakan fakta..jangan jadi bodoh macam yahudi mabuk

bakmaipungkoq said...

Iron, ok selamat berbuka.

bakmaipungkoq said...

Faizail,

Pegi amik wudu' insyaAllah hati ko jd sejuk!! Lepas tu jgn lupa buat solat sunat sebelum yg fardhu tu. InsyaAllah selamat.

tabuan said...

Sebelum bubar UMNO and join PAS, bubar dulu PKR...sebab apa perlu nya PARTI KEADILAN lagi...sebab islam yg di perjuangkan oleh PAS itu kan lebih adil..mengapa perlu lagi keadilan untuk mengADILkan islam yg di perjuangkan oleh PAS...

Islam membawa keADILAN untuk seluruh umat manusia...maka islam dam PKR pon perlu turut serta masuk PAS...

barulah tak bercangah pendapat dengan TGNA....

Tabuan: Zaid ibrahim yg menyaman kerajaan kelantan kerana Kerajaan negeri nak melaksanakan Hukum hudud, UMNO tahu akan hal ini lalu mencari jalan menghalau Zaid Ibrahim dari rumah UMNO, lalu di kutip oleh PKR maka PAS pon mengatakan ZAID adalah kawan baik mereka...terhapuslah dosa ZAID...

mail lambong said...

kesimpulannya soal bangsa dan agama yang diperjuangkan oleh UMNO adalah penipu dan pembelit..

zali,pungkoq..hang nak nafikan ke..komen aku sebelum nie..

betul tak ahli UMNO tak semestinya islam..

kallilayah said...

wah kah nak jadi pembela agama tapi salah tempat.kamu yang tak faham ngan agama islam nak tunjuk baguslah kau baca tulisan tertikus dr aisar tee semalam baru ko faham apa yang islam mahu.

ironseven said...

dr tabuan phd
"Tabuan: Zaid ibrahim yg menyaman kerajaan kelantan kerana Kerajaan negeri nak melaksanakan Hukum hudud, UMNO tahu akan hal ini lalu mencari jalan menghalau Zaid Ibrahim dari rumah UMNO, lalu di kutip oleh PKR maka PAS pon mengatakan ZAID adalah kawan baik mereka...terhapuslah dosa ZAID..."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

dosa tetap dosa...kau pikir la balik kenapa zaid keluaq umno dan letak jwtan menteri. umno tahu akan hal ini? haha...

bak kata allah di kalangan nabi ada syaitan manusia, kalau syaitan2 manusia nk nak berbaik dgn islam kita kena terima, semoga allah membuka hati mereka untuk bersama islam.

kalau tak bertaubat, dosa akan tetap jadi dosa.

bakmaipungkoq said...

"...Sebelum bubar UMNO and join PAS, bubar dulu PKR...sebab apa perlu nya PARTI KEADILAN lagi...sebab islam yg di perjuangkan oleh PAS itu kan lebih adil..mengapa perlu lagi keadilan untuk mengADILkan islam yg di perjuangkan oleh PAS..."

.....................................

Betul tu sheikh..tp penasihat dia nk letak mana?

fitflex said...

PETIKAN DARI SINAR HARIAN 07.09.09 :

"...Sebelum ini, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, bahawa sudah sampai masanya parti itu membuka keanggotaannya kepada bukan Islam
selaras dengan dasar Pas yang tidak berteraskan perkauman."

....................................

ape punya statement daa.jika sanggup membuka keahliannya kepada bukan islam,ini membuktikan yg pas sekarang bukan lg selaras dgn dasar islam lah.apa pulak pas bukan berteraskan perkauman..

x ke gitu pencacai2 yg masih x sedar pemimpin2 pas skrg byk yg dah jd bacul dlm pertahankan islam??

ironseven said...

kallilayah kata,
"wah kah nak jadi pembela agama tapi salah tempat.kamu yang tak faham ngan agama islam nak tunjuk baguslah kau baca tulisan tertikus dr aisar tee semalam baru ko faham apa yang islam mahu."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ini la masalah org melayu islam. bila ditegor, disanggahnya balik penegor. konon penegor tak cukup ilmu utk menegor. hello kawan, dlm islam sapa2 pon boleh tegor. pelacor pon boleh tegor kau kalau kau minum arak. kapiaq jugak boleh tegoq hang kalau hang berjudi. nik aziz boleh tegoq hang kalau hang amal islam sekerat2, suku2.

ironseven said...

fitflex kata,
"x ke gitu pencacai2 yg masih x sedar pemimpin2 pas skrg byk yg dah jd bacul dlm pertahankan islam??"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tak salah pon kalau bukan islam bernaung di bawah islam. lagi ramai org kapiaq bernaung dan sokong pemerintahan islam lagi bagus. asalkan mereka tidak memerangi. tugas kita la sbg org islam utk mentarbiah kapiaq supaya depa tahu islam ni adil, yg rasuah walaupon anak bekas pm ke, ketua menteri ke, semua akan dihukum. tak ke gitu fitflex? jangan la negatif sgt. selama ni umno jadi anjing mca dan mic kau setuju la pulak...

fitflex said...

bukan masalah bernaung ke ape ke iron seven,

tp statement tu x betul.
buka kpd bukan islam sebab dasar bukan perkauman.

kalu buka kpd bukan melayu,baru buleh guna bukan dasar perkauman.
tp buka kpd bukan islam,atas sebab dasar bukan islamlah.

so,korg puak2 pr kat sini x payah le nak jaja bab islam.xde guna pun sebab bos2 korg lantik tu pun x buat dasar islam...

fitflex said...

io iron.
lg satu ko cakap selama ni umno jd anjing mca,mic aku setuju pulak.

aku x penah setuju pun.

dan nak tanya sikit,jika sblm ni umno jd pencacai mca dan mic,yg skrg pas pi jd pencacai kpd pkr dan dap tu apasal pulak??gian nak kena sondol ke??

ironseven said...

fitflex kata'
"tp statement tu x betul.
buka kpd bukan islam sebab dasar bukan perkauman"

ayat nik aziz'
""...Sebelum ini, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, bahawa sudah sampai masanya parti itu membuka keanggotaannya kepada bukan Islam
selaras dengan dasar Pas yang tidak berteraskan perkauman."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

selaras dengan DASAR pas TIDAK berteras perkauman.

betol la tu. tak berdasarkan perkauman. kaum apa pun, islam ke bukan islam ke, boleh je bernaung di bwh pas. sbb agama tidak mengira kaum. umno je kata melayu tu islam padahal dlm umno ada jugak kapiaq...haha

salah ke ayat tu fitflex?

ironseven said...

Di sini saya senaraikan beberapa masjid dan surau yang telah dirampas, di sita dan di roboh semasa pentadbiran Selangor di bawah Barisan Nasional dahulu.

• Surau Ar Rahmah, Sekyen 8/A, Shah Alam
• Surau di Berembang, Ampang
• Surau Jubli Perak, Hulu Langat
• Surau Al-Ikhwan, Puchong Perdana
• Surau Fatima Al-Zahra, Taman Kosas;
• Masjid Al Hidayah Kelana Jaya,
• Masjid Al Munawwarah Shah Alam,
• Surau Ar Rasyidin Gombak dan
• Masjid Darul Ehsan Subang Jaya

Saya ingin tahu, apa tindakan ahli-ahli geng kepala lembu ini buat semasa rumah Allah itu diperlakukan oleh pemerintah yang juga konon mengaku Islam?

ooo...jawapan geng kepala lembu dan penyokong2 depa adalah 'TU DULU, DAH LAMA. KUIL TU ISU BARU. KALAU ESOK ADA KES KAMI DEMO LA BAWAK KEPALA KELDAI PULAK...

ironseven said...

FITFLEX, kau peminat zul kulim kan? kau taknak ulas hujah dia ni ke?

"Sedangkan Al Quran sepatutnya menjadi petunjuk kepada orang bertaqwa (Al Baqarah:2), dan menjadi petunjuk bagi kehidupan manusia agar ia dapat membezakan mana yang halal, mana yang haram, yang dosa dan pahala, yang benar dan yang palsu, yang adil dan yang zalim, yang haq dan yang batil, yang Islam dan yang kufur (Al Baqarah:185)!

Benarlah kata Rasulullah, "suatu hari Al Quran hanya tinggal menjadi hiasan. Dan akan tiba masanya nanti Al Quran diangkat kembali dari mashafnya. Manusia akan menjadi buta Al Quran. Diwaktu itu, ketamaddunan manusia tidak lebih daripada haiwan, malahan lebih buruk daripada haiwan. Umat Islam akan hanya menjadi saperti keldai, yang memikul kitab berkati-kati dibelakangnya, tapi sedikit pun tidak membawa menafaat kepada keldai itu"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

berapa ramai daa keldai2 dah membiak di malaysia masakini...tolong ulas sikit fitflex...

selamat berbuka dan beribadat..

fitflex said...

iro said
--------

selaras dengan DASAR pas TIDAK berteras perkauman.

betol la tu. tak berdasarkan perkauman. kaum apa pun, islam ke bukan islam ke, boleh je bernaung di bwh pas. sbb agama tidak mengira kaum. umno je kata melayu tu islam padahal dlm umno ada jugak kapiaq...haha

salah ke ayat tu fitflex?

==========
iron,pas ni berteraskan apa??semua org pas cakap pas ni berteraskan islam.
yg bab bukan perkauman ni,dah lama dah buat.sebab tu sdr ann wang seng pun ahli pas lama dah.

tp yg nak buat lepas ni ialah pas bukak keahlian penuh kpd bukan islam,yg bukan islam pun buleh lawan tiket pas.so,buleh ke pas menggunakan islam sbg dasar?

mic india.semua india je ada.mca cina,semua cina je.pas pulak kata islam.tp bukan islam pun jd ahli.x ke pening tu??

lg 1,ko kena igt iron.yg tuntutan cina2 ni dlm pas tak akan ada kesudahan.lepas jd ahli,lepa akan minta jd calon.dah jd calon,mereka minta jd exco,dah jd exco,mintak duk dlm perwakilan.ko tunggu tgk le.

dan dlm masa yg sama jika berlaku tuntutan yg menguntungkan islam dan agak merugikan cina india,golongan ini akan turut mempertikaikan pas pulak walaupun mereka di dlm pas..

ironseven said...

fitflex...
"tp yg nak buat lepas ni ialah pas bukak keahlian penuh kpd bukan islam,yg bukan islam pun buleh lawan tiket pas.so,buleh ke pas menggunakan islam sbg dasar?"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

sbb dasar pas islam la pas cadang nk benarkan bukan islam jadi ahli. pas bukannya bodoh. ada la perjanjian yg diorg akan buat. nabi buleh buat perjanjian dgn kaum kafir mekah, madinah dan kwsan serantau takkan pas tak boleh? asalkan puak2 kapiaq ni berpegang kepada perjanjian, islam tak melarang pon kalau mereka nak bernaung di bwh islam. cuma kau baca perjanjian hudaibiyah tu. tak salah pon fitflex....

depa dah boleh terima cara islam yg dibawa pas tu dah kira syukur la tu. kau tak tanya ke kenapa diorg takkan jadi ahli bersekutu umno? ops...lupa. dlm umno kan dah ada org kapiaq.....

jom terawikh...

Mesra Sokmo said...

beres surau pulok

iceman said...

hehehe

iceman said...

hehehe

AsyMok_ambo said...

Strategi mesti ummphh.
Tarik benang dalam tepung, benang biar dapat tepung jangan terabur.
IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.
Kita umpamakan kita sebagai satu team bolasepak.
Kita namakan MARHAEN FC
Formasi terkini 07/09/09 kita guna 1-3-2-4
Kesebelasan utama
1. Goalkeeper: TokGuru Hadi
TokGuru Hadi bersiap siaga seteguh nyawa LILLAHITAALA FISABILILLAH

2. Lastman aka mastermind: Tuan Guru Nik Aziz
Anugerah tak ternilai buat rakyat Malaysia daripada ALLAH SWT, Tuan Guru Nik Aziz adalah kapten pasukan kita. Perencana sebenar.

3. Bek tengah: Maulana Karpal Singh
Maulana Karpal adalah tonggak PERTAHANAN tengah kita, Singh is King. Orang lama wajib dihormati apatah dgn pengalaman yg tak ternilai.

4. Bek kiri: Master Kit Siang
Di kiri. Master Lim pasti hebat mengawal arus apatah merapatkan UKHUWWAH

5. Bek kanan: Otai Uthayakumar
Di kanan, Otai Hindraf kita sebagai PAKAR RUJUK Bangsa India.

Maka, Gandingan Kit Siang-Uthayakumar-Karpal akan meletakkan semua bangsa bersatu atas nama 1MALAYSIA.

Tuan Guru Nik Aziz boleh diibarat sebagai MURSYIDUL AM MALAYSIA@ the SUPREME LEADER
“Satu Malaysia: rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan”
Gagasan ini perlu dilaksanakan
Bukan sekadar menjadi BAHAN TAWA marhaen.

6. Twin-midfielder: Sifu Anwar(Sabah&Sarawak) dan Panglima Husam(Semenanjung)
Di bahagian midfield, Sifu Anwar akan merapatkan ukhuwwah rakan kita di Borneo. Anwar boleh!
Lawan tetap lawan
Panglima Husam sebagai Patriot Berani Mati kita akan menguasai sepenuhnya Semenanjung Malaysia FISABILILLAH.

7. Twin-winger: Dr.Dzul(perisikan) dan Ir.Khalid(Special Branch)
Dr. dan Ir. Kita berperanan seperti polis dan tentera. Liuk lentuk hebat mengucar-kacir musuh Dengan Penuh Hikmah dan Fatanah LILLAHITAALA.

8. Twin-striker: the Hustler Guan Eng dan the Lion Gobind Singh Deo.
Komitmen dan stamina hebat Guan Eng dan Gobind akan memastikan JARINGAN-JARINGAN GOL HEBAT.

ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!
ALLAHUAKBAR!

AsyMok_ambo said...

IT CAN BE MIRACLE...
WHEN U BELIEVE.

AsyMok_ambo said...

Kesudahan Kita Hanya DUA
1. PERTOLONGAN-NYA
2. SYAHID FISABILILLAH

AsyMok_ambo said...

Roger n OUT.

iceman said...

hehe

Perawi said...

Hanya empat sahaja dari anggota Exco dan hanya satu sahaja Adun Umno yang kelihatan dalam majlis berbuka puasa Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyidin Yassin di Masjid Sultan Mahmud, Kuala Berang hari ini.

Bahkan Adun Ajil, Rosol Wahid, yang kawasannya terletak dalam Parlimen Hulu Terengganu juga tidak kelihatan dalam majlis Timbalan Perdana Menteri hari ini. Begitu juga Datuk Seri Idris Jusoh, bekas MB dan juga bekas Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu.

Inilah realiti permasalahan Umno di Terengganu sekarang sehingga Muhyidin dalam sidang medianya terpaksa menawarkan diri untuk menjadi orang tengah dalam krisis di Terengganu sekarang.

Tunggu Mat Said bubar DUN...Amiin

iceman said...

teruk kena tibai npk hehehheee

Perawi said...

Kumpulan ADUN Umno Terengganu, yang diura-urakan akan menyertai PKR, cuba menyeret campur tangan pemimpin atasan Umno bagi mendapatkan kembali kedudukan dalam kerajaan negeri berkenaan, kata pengarah strategik PKR.

Tian Chua berkata sembilan ADUN itu tidak menunjukkan minat untuk menyertai agenda perjuangan PKR ke arah keadilan sosial dan menegakkan hak asasi manusia.

"Kita dapati mereka sebenarnya tidak ada isu," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

"Kalau betulpun mereka kata hendak lompat, bukan kerana mereka tertarik dengan perjuangan PKR untuk dapatkan kesamarataan antara kaum atau hak asasi. Mereka sendiri tidak dapat sebut apa itu perjuangan PKR."

"Mereka tidak ada motif pun. Cuma mungkin sebab mereka ingin tarik perhatian perdana menteri supaya dapat tawar-menawar kedudukan mereka (dalam kerajaan Terengganu)," kata Tian lagi.

Kumpulan wakil rakyat yang setia kepada mantan menteri besar Datuk Seri Idris Jusoh dilaporkan memulaukan satu pertemuan dengan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presidennya Datuk Seri Hishammuddin Hussein di Hulu Terengganu, semalam.

Selain menghangatkan kembali ura-ura lompat parti, tindakan itu juga membayangkan konflik yang semakin tajam dalam Umno negeri - susulan rasa tidak puas hati dengan pelantikan Datuk Ahmad Said, bagi menggantikan Idris, sejak selepas pilihan raya umum lalu.

Ditanya sama ada penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sendiri bertemu dengan sembilan ADUN Umno berkenaan, Tian enggan mengesahkannya dengan alasan khuatir partinya menerima kritikan daripada BN.

"Kalau betul (pertemuan itu diatur), tak kan kita mahu kata ya? Tak kan kita hendak beri peluang kepada BN untuk hentam kita semula?" katanya.

Tambahnya, PKR bagaimanapun berhak mendapatkan penjelasan sebenar daripada pemimpin-pemimpin Umno itu berhubung motif mereka meninggalkan parti Melayu itu.

"Sebab itu kita perlu kejar mereka untuk dapatkan penjelasan apa motif mereka buat macam ini," kata Tian.

Isu rundingan PKR-Umno itu tidak perlu lagi diperbesar-besarkan, tambahnya lagi, malah PKR juga tidak berminat untuk menggunakan isu lompat parti di Terengganu kerana Umno telah mengalami perpecahan dalaman.

"Saya tidak nampak isu di sini, buat apa media nak besar-besarkan? Kalau mereka tidak lompat pun, mereka sekarang telah berpecah juga," katanya.

Nak cari yg bersih dlm BN susah, semua ada tahit diekor lompat je, kena tangkap oleh SPRM (Mati lagi TBH)

iceman said...

hehehe senyap npk

Perawi said...

Saya ingin tahu, apa tindakan ahli-ahli geng kepala lembu ini buat semasa rumah Allah itu diperlakukan oleh pemerintah BN, meroboh masjid yang juga konon mengaku Islam? JAWAB AHLI UMNPigs..Tabuan, fiflex, zali & Pengerusi Penaja Umno Cawangan Seksyen 23, Haji Azmir Md Zain.

Betapa bodohnya mengheret serta membazir rezeki Allah oleh Pak Aji Hadhari, Azmir ini. Adakah hinanya makhluk Allah ini dijadi sebagai seekor binatang bernama lembu? Adakah lembu ini buatan Hindu? Bukankah Allah penciptanya? Ex-Mufti Perlis (tabuan), sila jawab soalan budak ilmu tak ada ini? sebab kau bangga ilmu banyak, macam iblis bangga dijadikan dari api.

iceman said...

dah berhenti merepek dah heheheh

zali said...

perawi...

jangan la awak risau tentang kerja polis...risau la tentang khalid yang tak buat kerja...

KUALA LUMPUR 7 Sept. — Penunjuk perasaan dan kalangan mereka yang bercakap sambil memijak kepala lembu di hadapan Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam pada 28 Ogos lepas akan didakwa.

Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berkata, beliau berpuas hati dengan fakta dan bukti yang dikumpul oleh polis bahawa penunjuk perasaan terbabit perlu dihadapkan ke mahkamah.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata, polis telah menyerahkan kertas siasatan berhubung bantahan oleh penduduk Seksyen 23 Shah Alam kepadanya tengah hari ini.

Perawi said...

anotherbrickinwall kata'

"Laporan sebuah laman blog mendakwa pengerusi kumpulan penduduk yang membuat bantahan depan bangunan SUK Selangor petang Jumaat ,Mahyuddin Manap ialah ahli PKR Wangsa Maju,Kuala Lumpur. Sementara itu satu laporan di sebuah laman web berita, Mahyuddin disebut mendakwa dirinya sebagai ahli PAS.Naib pengerusi, Ibrahim Sabri pula dikatakan penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dan penggiat reformasi .Disamping itu orang yang membaca doa di masa bantahan pun adalah ahli PAS yang dipercayai dipanggil orang sebagai Amin"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

berita inilah yg menjadi pegangan iceman. kita tunggu apa kenyataan pkr dan pas. setakat ini berita tu hanya ANDAIAN, DIDAKWA, DIPERCAYAI, DIKATAKAN...Hero Pengerusi Penaja kepala lembu, Umno Cawangan Seksyen 23, Haji Azmir Md Zain.

iceman said...

hahahha dah pndi komen ingatkan tahu copy paste jer pasal blog ko takder orang.dah bis ker promote blog sendiri..hehehehhe

Perawi said...

iceman said...
dah berhenti merepek...BUDAK - BUDAK PERGI TIDUR, ESOK PERIKSA...NANTI SUSAH NAK BANGUN SAUR, INI KERJA UNTUK 25 TAHUN KEATAS...STUDENT UNIVESITY PUN TAK LAYAK...WALAU PUN 21 TAHUN..NANTI DITANGKAP POLIS & DIDAKWA MENTERI PENGAJIAN TINGGI. LAYAK MENGUNDI TAPI JANGAN AMBIL TAHU POLITIK...BODOHNYA PM

iceman said...

aik terasa ...siapa makan cili dirasa pedas hahahahhaha...jgn marah yer atuk...terkena gak hehehehe.k la slmt mlm nite slmt mlm bykn bersbar kurang merepek.huhuhuhuhu klu da terasa pandai2 buat pembaikan.

Perawi said...

zali said...

jangan la awak risau tentang kerja polis...risau la tentang khalid yang tak buat kerja...KAU APA KURANG JADI YB..SAMA SPT KATA KEORG

KUALA LUMPUR 7 Sept. — Penunjuk perasaan dan kalangan mereka yang bercakap sambil memijak kepala lembu di hadapan Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam pada 28 Ogos lepas akan didakwa...NAK SEDAPKAN CERITA, SEBAB TAKUT KALAH DIBAGAN PINANG NANTI...MASUK MAHKAMAH BUANG KES

SATU LAGI TAKUT HINDU MENGAMUK...SAMY VELU YANG AKAN KALAH TERUK NANTI....ORG DAH TAHU TEKTIK BN

Unknown said...

Perawi said...Iceman PERGI TIDUR, ESOK PERIKSA.

Unknown said...

Perawi said...
Saya ingin tahu, apa tindakan ahli-ahli geng kepala lembu ini buat semasa rumah Allah itu diperlakukan oleh pemerintah BN, meroboh masjid yang juga konon mengaku Islam? JAWAB AHLI UMNPigs..Tabuan, fiflex, zali & Pengerusi Penaja Umno Cawangan Seksyen 23, Haji Azmir Md Zain.

Betapa bodohnya mengheret serta membazir rezeki Allah oleh Pak Aji Hadhari, Azmir ini. Adakah hinanya makhluk Allah ini dijadi sebagai seekor binatang bernama lembu? Adakah lembu ini buatan Hindu? Bukankah Allah penciptanya? Ex-Mufti Perlis (tabuan), sila jawab soalan budak ilmu tak ada ini? sebab kau bangga ilmu banyak, macam iblis bangga dijadikan dari api.

Zali said...Perawi jangan la awak risau tentang kerja polis...ADAKAH SAMA HUKUM PERSENDA MAKHLUK ALLAH YG MENJADIKAN LEMBU DGN KERJA POLIS?

iceman said...

heheheh marah betul npk.makan dalam aper.bru cket tuuuuuuuuuuuuuu

fitflex said...

perawi said
--------
Saya ingin tahu, apa tindakan ahli-ahli geng kepala lembu ini buat semasa rumah Allah itu diperlakukan oleh pemerintah BN, meroboh masjid yang juga konon mengaku Islam? JAWAB AHLI UMNPigs..Tabuan, fiflex, zali & Pengerusi Penaja Umno Cawangan Seksyen 23, Haji Azmir Md Zain.

Betapa bodohnya mengheret serta membazir rezeki Allah oleh Pak Aji Hadhari, Azmir ini. Adakah hinanya makhluk Allah ini dijadi sebagai seekor binatang bernama lembu? Adakah lembu ini buatan Hindu? Bukankah Allah penciptanya? Ex-Mufti Perlis (tabuan), sila jawab soalan budak ilmu tak ada ini? sebab kau bangga ilmu banyak, macam iblis bangga dijadikan dari api
=============
jawapan dia waktu tu aku pun sama2 pas bantah kat bn.ok.ko puas ati tak??sebab waktu tu bn ada kuasa tapi x bela agama.
dan skrg giliran pr ada kuasa di slngor,pr pulak le kena hentam sebab x mau jg melayu islam.asyik2 melayu islam je yg nak kena beralah.

oi perawi,waktu skrg ko dekat mana pulak??bersama-sama nak menegakkan kuil tu jugak ke??

fitflex said...

tertarik dgn ayat asyk-ambo

IF CAN’T BEAT THEM, JOIN THEM
DENGAN PENUH HIKMAH DAN FATANAH.

heheh
patut pun duk ikut dap je lani.
sebab can't beat dap,so join lah dap...

fitflex said...

di manakah gerenganmu anwar.kami semua rakyat mlysia rindukan kamu.
masih terbayang setahun yg lalu waktu
kau x habis2 mengamuk bila harga minyak naik.
bersunguh-sungguh kau mengamuk nak jd pm waktu tu.
dan skrg waktunya tiba lg.
minyak dah naik harga ni.cepat2 lah kau mengamuk mcm tahun lepas.supaya harga minyak turun semula.lupakah kau anwar dgn tanggal 16 september??dah dekat dah ni.ulangtahun penipuan ko kpda seluruh dunia yg mengikuti benarkah anwar itu atau hanya nak tunjuk yg ko pun ada ciri2 munafik.

Perawi said...

fIXLEX

jawapan dia waktu tu aku pun sama2 pas bantah kat bn.ok.ko puas ati tak?? sebab waktu tu bn ada kuasa tapi x bela agama. SEKARANG INI PUN BN ADA KUASA TAPI TETAP TAK BELA UGAMA...GEJALA MURTAD BERLUASA

oi perawi,waktu skrg ko dekat mana pulak?? RUMAH PAK AJI AZMIR HADHARI, KEPALA LEMBU

Perawi said...

fixlex....16 september?? dah dekat, APA SALAHNYA GABUNG SEKALI PRK DIBAGAN PINANG, NS..PERKAMPUNGAN BABI/H1N1, INILAH YG UMNO BANGGAKAN - SATU LAGI PROJEK BN, TERNAK BABI, PERUNTUKAN 7 JUTA RM UTK 2 JUTA EKOR BABI. SUMBER JABATAN VENTERINAR 1MSIA

fitflex said...

ia perawi,bn yg x islamik tu ko pertikai.pas yg duk ngaku islamik tu x buat islam kat kawasan2 dia x pula ko pertikai.dulu buleh le pas pertikai bn x buat islam.kedah yg pas pegang major pun x mampu kurang arak.pusat judi bertambah2.tempat sembelih babi di pekan kawasan cina pi roboh.ganti dekat sungai yg lalu kpg melayu.cerdik sungguh..
di slngor tu hassan ali je gagah nak buat islam.yg lain dah jd kapal selam dekat dap.
di pulau pinang lg sedih.jap2 dgr melayu kena halau.jap2 dgr peniaga2 melayu kena halau.mana pi pas???tu pun bangsa melayu islam pas ni x nak sedar lg..

bagus le ko pi lepak dekat umah kepala lembu tu.harap2 jgn jd cam kelapa lembu tu sudah.

tabuan said...

1. Kekalutan yang melanda PKR bukan sahaja berlaku di Shah Alam, tempiasnya juga melanda rumag AnWAR di Bukit Segambut! Diberitakan minggu lalu, selain pening kepala dengan TS Khalid Ibrahim, AnWAR juga terpaksa bersoal jawab dengan isterinyaWan Azizah yang telah 'diserang' oleh isteri pemilik kondominium tempat AnWAR melalukan perbuatan terkutuk luar tabi'e.

2. Pemilik kondominium tersebut, Hj. Hasanuddin Hamid dan isterinya Puan Shamsiah merupakan teman keluarga yang rapat dengan keluarga AnWAR sekian lama. Hj. Hasanuddin, bekas ahli Lembaga Pengarah Dialog Group Berhad, sebuah syarikat senarai awam tersohor dalam industri gas dan petroliam. Memperolehi kekayaan yang tiada taranya semasa AnWAR menjadi Menteri Kewangan. Hj. Hasanuddin meninggalkan Dialog Group tahun 1998 dengan pampasan cukup besar dan menjadi aktivis PAS hingga sekarang

mail lambong said...

tak habis-habis si katak fitflex nie..

banyak ke duit ibrahim ali bagi kau..

apa masalhnya jika ahli pas dibuka kepada bukan islam..

kau janganlah ambil ayat TGNA sekerat-kerat..ambil penuh dan fahami..

jangan jadi TV3...

jangan jadi seperti munafik yang mengambil ajaran al-quran sekerat-sekerat.

fitflex kau nie tak habis-habis nak menyesatkan orang..

TGNA kata nak buka keahlian bukan islam tetapi parti tetap memperjuangkan islam sebagai dasar..
ada faham tak ubai(fitflex)..

ini bermaksud sesiapa pun yang menjadi ahli perlu merujuk al-quran dan sunnah sebagai dasar perjuangan.

sesiapa yang nak jadi ahli mesti faham islam...tak ke dakwah namanya tu..

p/s utk fitflex,jangan jadi katak dibawah tempurung.

Unknown said...

ape2 pun aku harap NAJIB akan bagi bonus pada kakitangan kerajaan...hehehehe,saja..nak ngalihkan kemarahan korang,relaxlah,jgn bertegang urat sangat,idup mesti diteruskan

Unknown said...

raya dah dekat weh,barang makin mahal...mana bonus raya ni!!!!!!!!!!!!!!!!!

checkmate said...

SEMUA ANGKARA SAMSENG UMNO...LIHAT SINI

ironseven said...

faizal,

fitflex tu mmg bengong sikit. dari dulu dia ambik sekerat2 statement tgna dgn hj hadi. amal islam pon sekerat2 jugak tu. kdg2 suku2 je.

nik aziz dah kata (yg ni tv3 tak siarkan) kalau bukan islam nk jadi ahli pas atyau bernaung di bwh pas, diorg kena ikot dasar pas iaitu islam. very clear.

furthermore cadangan ni bukan la terus nak dibuat terburu2. pas akan detail out kan lagi syrt2 dan peraturan2. mcm kita nak isi borang keahlian umno, kan ada terms and conditions.

tu la susahnya kalau amalan sekerat2, fahaman sekerat2.

fitflex said...

haha kita tgk kesudahannya.pas jd bukak ke tidak.dah berkawan dap pun x larat pas nak bela islam.ini pulak tentangan2 dari dlm jika pas benarkan bukak ahli penuh kpd bukan islam.korg tu yg x sedar lg.duk marah umno x abih2.yg pemimpin2 korg tu ngan pemimpin2 umno depan korg je marah2 umno.kat rumah x mcm tu pun.x caya tanyalah khalid samad pejuang kuil tu.kat abg dia pun kuat umno...ada x sapa2 kata si abg khalid tu x ikut islam??

PAS-PKR-DAPigs said...

PAS parti pengkhianat agama, bangsa dan negara.

Bersengkokol dengan DAPigs yang berniat jahat untuk menghapuskan kuasa politik melayu/Islam.

Penyokong PAS haramjadah, pengkhianat agama, bangsa dan negara.
PASPKRDAPIGS

tabuan said...

oleh: Dr. Mohd Asri bin Zainul Abidin

Memberi pendapat yang berbeza dengan al-Quran dan al-Sunnah adalah satu kesalahan bagi seorang muslim. Namun memberikan pendapat yang berbeza dengan tokoh agama atau ulama tertentu, bukan semestinya satu kesalahan. Selagi mana pendapat atau pandangan seseorang tokoh agama itu sekadar pandangannya, maka orang lain boleh berbeza dengannya.

Jika pun dia mengemukakan nas atau dalil tertentu, tapi dalil atau nas tersebut masih boleh diberikan berbagai tafsiran yang lain, apatah lagi jika di sana ada pandangan ilmuwan lain yang berpaksikan penghujahan yang kuat, maka pandangan seorang tokoh agama bukan semestinya diterima sebagai ‘itulah kehendak Islam’

Baca lagi di drmaza.com............Perawi sila baca dan fikir jgn baca dengan kasut dan fikir dengan kepala B***H..

ironseven said...

PIGS kata,
"PAS parti pengkhianat agama, bangsa dan negara.

Bersengkokol dengan DAPigs yang berniat jahat untuk menghapuskan kuasa politik melayu/Islam.

Penyokong PAS haramjadah, pengkhianat agama, bangsa dan negara"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kemungkaran dan pengkhianatan umno pada agama, bangsa dan negara;
1. mempersenda al-quran dan hadis - kata hukum islam kuno, sup tangan, melayu akan mundur..
2. menghina rasulullah - hina janggut nabi, serban nabi, jubah nabi...
3. menolak hukum islam - katanya tak sesuai masyarakat majmuk...
4. menghalalkan rasuah - yg bersalah rasuah masih ketua pemuda, ketua menteri...
5. mendorong zina, arak dan judi - buat pesta2 maksiat, bagi kondom free kat pelacor, tak serious kawal org islam beli nombor ekoq, minum arak...
6. gagal melaksanakan DEB - melayu masih miskin, saham bumiputra utk kroni je, AP utk kroni jugak...
7. menghapuskan syrt ekuiti 30% bumiputra dlm bisnes antarabangsa - company asing boleh control 100%..
8. menyalahguna wang negara - komisen 500 juta, kos RM1,000 di markup 10,000, pkfz...
9. menyusutkan tanah rezab melayu - bg kat cina, tokey2 judi, tinggal 44% je lg...
10. bersekongkol dgn mca, mic menolak islam - 52 tahun perintah msia tak buat undang2 islam, samy vellu kata quran tarra bulih bikin jalan...
11. auta royalti minyak - perjanjian kata royalty ditukar wang ehsan, royalti kelantan tak bagi2 sampai la...
12. selamatkan hutang kroni - berbillion2 diguna utk byr utang sykt kroni, biasiswa dihapuskan pulak...
13. bagi singapura kepada cina - ni pengkhianatan paling maksimum

PIGS haramjadah, pengkhianat agama, bangsa dan negara"

ironseven said...

dr tabuan bgtau,
"Baca lagi di drmaza.com............Perawi sila baca dan fikir jgn baca dengan kasut dan fikir dengan kepala B***H.."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

aku seetuju dgn dr maza tu. sbb tu la jgn salahkan tgna atau hj hadi..diorg ada la dalil dan nas masing2 bila diorg kata 'umno amal islam plastik, islam sekerat2, suku2...', dan yg mengamalkan islam plastik, sekerat2, suku2 (tak kira la sapa pon...) tak mungkin masok syurga. betoi la tu...

iceman said...

Hehe fakta nuar juburi yang jadi rujukan ko...kesianya idup

Unknown said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
1. Sekurang-kurangnya kerajaan PR di Selangor telah membuka ruang sesi dialog dengan rakyat. Manfaatkan peluang ini dengan sebaik-baiknya.
2. Mengarak kepala lembu tak akan menyelesaikan masalah. Berdialog dengan baik dengan hati yang ikhlas untuk mencari penyelesaian akan membuah hasil yang baik. Tidak dinafikan, isu ini memang sensitif, namun bertambah sensitif jika ia ditangani dengan penuh emosi dan akal yang pendek. Maaf cakap, janganlah perlakuan kita macam lembu juga apabila membuat sebarang tindakan...Walahualam.

ironseven said...

iceman kata,
"Hehe fakta nuar juburi yang jadi rujukan ko...kesianya idup"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kesiannya kau...sudah terang lagi bersuloh...52 tahun bodoh diperbodohkan umno. yg mana satu fakta nuar? rasuah ke? komisen 500 juta ke? isu janggut ke? rezab tanah ke? royalti minyak ke? kondom to pelacor ke?

hehe...kesian masih tak nampak...

ironseven said...

isu pkfz

"Ketika penyokongnya mendakwa mereka telah memperolehi lebih dari 1,200 tanda tangan untuk menuntut diadakan mesyuarat agung khas (EGM) MCA, timbalan presiden parti itu yang dipecat, Datuk Seri Chua Soi Lek pula meningkatkan tekanan ke atas Presidennya, Datuk Seri Ong Tee Keat.

Sebelum ini, Ketua Pegawai Eksekutif Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) Datuk Seri Tiong King Sing yang mendakwa memberikan RM10 juta kepada Ong mencabar Menteri Pengangkutan itu mendedahkan kepada umum akaun bank beliau dan isterinya"

tu nuar kata ke? hehe

tabuan said...

"Borang Telah di Hantar oleh PAS ke Bagan Pinang" Baca di Tabuan.blog

ironseven said...

iceman dah cair ke? kesian...hehe

tabuan said...

Yang mana satu ”Iblis”, Yang mana satu ”Malaikat”
(Cut and Paste dari merboktimes.blogspot.com)

1. BILA ADUN BN lompat parti ke PR, halal. Bila ADUN PR lompat parti ke BN, haram (di Perak).
2. Bila Mufti Perak sokong Pas, dia ulama terbilang. Bila Mufti Perak tegur Pas, habis dimaki hamun.
3. Bila menang pilihan raya, puji SPR. Bila kalah, maki hamun SPR.
4. Bila ADUN BN buat perbuatan tidak bermoral, kutuk habis-habisan. Bila ADUN PR yang buat disuruh berehat saja (Elizabeth Wong).
5. Masa perintah Perak, cakap Raja Perak paling adil. Tapi bila dah hilang kuasa, tuduh Raja Perak macam-macam.
6. Sebelum berkuasa, beria-ia hendak laksana hudud. Lepas dapat kuasa, cakap hudud tak wajib.
7. Bila UMNO kata hudud sukar dilaksana, caci-maki-kafirkan habis- habisan. Bila DAP kata langkah mayat saya dahulu, Pas kata baiklah “Kami Dengar dan Taat”.
8. Bila orang luar hina nabi berarak satu KL, bila Raja Petra Kamarudin (RPK) hina nabi, senyap membisu (mungkin orang Pas lebih sayangkan RPK dari nabi).
9. Bila kerajaan naikkan harga minyak, marah menggila, bila kerajaan turunkan harga minyak, cakap itu hanya muslihat politik.
10. Bila Pak Lah kata nak teruskan jambatan bengkok, kutuk Pak Lah sebab jadi patung Mahathir. Bila Pak Lah batalkan, pun kutuk Pak Lah sebab tidak dengar cakap Mahathir.
11. Masa Pak Lah PM, desak Pak Lah undur. Bila Pak Lah nak undur ganti Najib, Hadi kata Pak Lah tak payah undur pulak.
12. Bila PR buat demonstrasi, itu demokrasi. Bila BN buat demonstrasi, gesa polis ambil tindakan.
13. Bila menang pilihan raya, itu namanya demokrasi. Bila kalah, ada pengundi hantu.
14. Bila Kelantan mundur, salahkan Kerajaan Pusat. Bila negara maju, itu hasil sumbangan Anwar ke luar negara cari pelaburan tak langsung.
15. Bila bersendirian bertakbir, sekarang bila berdua dengan DAP ber take beer! (di Selangor boleh jual arak di kawasan majoriti umat Islam)
16. Bila mulakan ceramah, baca bismillah puji nabi. Masa tengah ceramah, habis semua yang berbeza pandangan di maki-hamun.
17. Bila orang UMNO baca al-Quran dituduh hipokrit, bila orang DAP baca al-Quran (di DUN Perak) dipuji melangit.
18. Bila UMNO (parti orang Islam) ajak berdamai kata pergi jahanam, bila DAP ajak bersatu kata setuju (biarpun terpaksa gadai prinsip).
19. Bila Beng Hock mati tuduh kerajaan zalim, bila kerajaan tubuh inkues pula kata kerajaan ada konspirasi.
20. Kalau Anwar bersumpah dengan nama Allah, benarlah Anwar, tapi kalau Saiful Bukhari bersumpah, dustalah kata-katanya dan boleh dimaki hamun secukup-cukupnya. Bahkan akuan bersumpah Raja Petra lebih dipercayai daripada sumpah laknat Saiful Bukhari.
21. Kalau Anwar tak berani bersumpah, itu pun satu kebenaran tapi bayangkan kalau Saiful yang tak berani bersumpah, confirm dimaki habis-habisan.
22. Bila UMNO tak laksana hudud disebabkan faktor ketidaksesuaian, Pas maki ramai-ramai. Tapi bila Azizan Razak kata hudud bukan keutamaan di Kedah, Pas kata itu ijtihad murni.

Creedence Clearwater Revival said...

PAS tidak akan bersama Umno pertahankan perkauman


KUALA LUMPUR, 8 Sept: PAS menyifatkan, perlawaan Umno bertalu-talu kepada PAS agar bekerjasama dengan parti yang kini terjebak dengan isu perkauman sebagai satu tindakan tersepit.


Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub berkata, Umno kini terlalu tertekan dengan isu perkauman ini dan sangat memerlukan PAS untuk mengesahkan tindakan mereka.

Jika PAS tidak menyokong tindakan Umno maka masyarakat akan menganggap tindakan Umno sebagai berdasarkan perkauman dan bukannya berasaskan Islam.

Salahudin mengulas ucapan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak di Manek Urai semalam.

Dalam ucapan itu sekali lagi pemimpin Umno mempelawa PAS berunding dengan mereka demi kepentingan ummah dan Islam tetapi menegaskan "tidak rela Umno dihina".

Ini adalah huluran tangan yang kesekian kalinya oleh pemimpin Umno agar PAS bersama-sama dengan mereka sejak pilihan raya umum 2008 lalu.

Bagi Salahudin, Umno hanya akan menghulurkan tangan ketika mereka tersepit tetapi selepas selesai masalah mereka, PAS akan ditendang sebagaimana yang dialami oleh PAS sebelum ini.

"Ketika negara hadapi isu perkauman 1969, PAS diajak bersatu demi Melayu dan Islam. Tetapi apa berlaku selepas Umno kuat kembali?" soal Salahudin.

Bagi beliau, Umno tersepit sekali lagi kini. Selepas kalah teruk dalam pilihan raya 2008, Umno menjadikan isu perkauman sebagai pendekatan untuk mengikat sokongan orang Melayu kepada mereka. Kononnya bangsa Melayu tertekan kini.

"Yang tertekan bukan bangsa Melayu tetapi Umno," kata beliau.

Apabila aktivis-aktivis Umno di Seksyen 23, Shah Alam memainkan isu perkauman dan agama sempit sehingga sanggup membawa kepala lembu yang masih berdarah ke Pejabat SUK Selangor, Umno sekali lagi tersepit.

"Mereka ingat PAS akan menyokong mereka atas dasar mereka memperjuangkan Islam dan Melayu dan melawan agama Hindu.

"PAS berpendirian tidak menyokong mereka kerana Islam tidak mengajar begitu. Hampir kesemua pemimpin PAS mengambil pendekatan yang diajar Al Quran iaitu jangan kamu menghina tuhan-tuhan mereka kerana dibimbangi mereka juga akan menghina Allah," kata Salahudin.

Kini, katanya Umno tersepit dan mengharapkan PAS bersama-sama mereka.

"Umno kini telah menjadikan perkauman sebagai makanan ruji mereka. Kita tidak akan bersama dengan mereka," kata Salahudin._

ironseven said...

dr tabuan phd kata,
"Yang mana satu ”Iblis”, Yang mana satu ”Malaikat”
(Cut and Paste dari merboktimes.blogspot.com)"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...ludah kahak ke muka sendiri nampak...

iceman said...

Aik bukan ker kat selangor dimna pas sedang memerintah sedang giat pembagunan tempat maksiat dijalankan...bukan takat urut bdn..mcm urut ada...pastu arak senang jer nak minum..no hal punya...senang dapat pasal skang dah tukar "self control" dulu sebelum meng janji siap nak tutup kilang.tapi bila dibagi menang..sebut pun tak berani...baru seatahun lapan bulan dah menipu...dulu terpekik terlolong hudud..sekarang hudud bler ada pru jer..menipu allah maha adil dunia dapat akhirat pun takkan terlepas...lagi stu penipuan klu menang katanya akan hapuskan semua saman yang berkaitan majlis bandaran tapi yang terjadi????klu tak janji rakyat tak mintak???tapi sebab dah janji 2 yang rakyat mintak...sedarlah rakyat siapa yang munafik..janji tinggal janji.. Rakyat selagor menagis lagi...bersambung...tgh kejakan.nanti mlm k aku tibai.semalam btg idung tak nmpk..pasal pagi teruk kena tbai aku hehehe kecian..tp kgak dapat perkena perawi yg bru 25 thn rupanya hehehe

ironseven said...

iceman kata,
"Hehe fakta nuar juburi yang jadi rujukan ko...kesianya idup"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

kesiannya kau...sudah terang lagi bersuloh...52 tahun bodoh diperbodohkan umno. yg mana satu fakta nuar? rasuah ke? komisen 500 juta ke? isu janggut ke? rezab tanah ke? royalti minyak ke? kondom to pelacor ke? singapore ke? 52 tahun umno buat apa nak tegakkan islam, buat hudud? niat nak buat pon takdak kan? almaklum mca dgn mic dok kat blkg....

hehe...kesian masih tak nampak...tang mana yg hang kata fakta nuar tu iceman? aiseyman...kena tukaq topik ni...

ironseven said...

sejarah pemerintahan kerajaan umno-bn di malaysia.

perlis 52 tahun
kedah 50 tahun
penang 50 tahun
perak 52 tahun
selangor 50 tahun
KL 35 tahun
melaka 52 tahun
negri sembilan 52 tahun
johor 52 tahun
pahang 52 tahun
terengganu 48 tahun
sabah 40 tahun
sarawak 46 tahun

ada buat sesuatu utk laksanakan undang2 islam ke? kaedah laksana undang2 sebat pon takde. niat pon tak penah ada. nak compare dgn kelantan? jauh panggang dari api la. nak compare dgn kedah, sgor? baru 2 tahun...niat dah ada. nabi kata kalau niat baik utk benda baik dah dapat pahala. korang doa2 la semoga pemerintahan islam diterima semua. jgn kutuk je, nanti pungkoq penuh taik or ludah kahak ke hidong sendiri...doakanlah ye. jgn tak doa pulak. berdosa nanti...

ironseven said...

persoalan kes altantuya

1. Kenapakah hakim yang pada mulanya mendengar kes itu ditukarkan dan seorang hakim yang baru sangat dinaikkan pangkat di Mahkamah Tinggi mengambil alih tugas itu?

2. Kenapakah pasukan pendakwaraya digantikan dengan satu pasukan lain pada malam sebelum bermulanya perbicaraan?

3. Kenapakah kedua-dua pihak pendakwaraya dan peguambela cuba mengetepikan testimoni sahabat Altantuya, Burmaa Oyunchimeg, 26, berhubung gambar menunjukkan Altantuya bersama Najib? Kenapa tidak ada usaha untuk mensapina gambar itu, yang kononnya berada dalam simpanan ibu Altantuya di Mongolia, ataupun berusaha untuk mendapatkannya?

4. Kenapakah tidak disapina rekod Imigeresen untuk mencari siapakah yang memberikan arahan agar catatan dipadamkan sebagai usaha mengetepikan kehadiran Altantuya di negara ini?

5. Kenapakah pihak pendakwa dan juga peguambela tidak mengemukakan soalan di mahkamah apakah Razak pernah membuat lawatan ke Peranchis dengan Altantuya mengenai kontrak pertahanan itu dan siapakah yang pernah menemani mereka? Kenapakah tidak ada usaha untuk mensapina rekod untuk mengetahui apakah dia telah dibayar oleh kerajaan Malaysia?

6. Kenapakah tidak ada usaha mensapina rekod perjalanan Abdul Razak mengenai segala peristiwa pelayarannya?

7. Kenapakah Ketua Turus Najib tidak pernah dipanggil menjadi saksi, sedangkan Abdul Razak pernah memberitahu mahkamah betapa beliau telah memberi arahan kepada pengawal peribadi agar menangani karenah Altantuya?

8. Kenapakah pihak pendakwa berusaha mahu mencela dua orang saksi mereka yang paling penting? Salah seorang daripada mereka ialah Koperal Rohaniza Roslan yang juga merupakan teman wanita kepada pegawai kanan antara dua orang pengawal peribadi itu. Sedangkan beliau (Rohaniza) pernah melihat Altantuya dilarikan oleh teman lelakinya dalam sebuah kereta? Seorang pegawai lagi ialah Yusri Hasan Basri, anggota UTK dan rakan tertuduh Sairul, yang mempunyai maklumat penting berkaitan bahan bukti di rumah seorang lagi pengawal peribadi?

Akhirnya, nampak sangat terdapat banyak bahan bukti yang sepatutnya mahkamah, pihak pendakwa dan juga peguambela sama-sama bersetuju tidak patut diperdengarkan langsung akan butirannya dalam mahkamah.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tak percaya kat mahkamah malaya ni, banyak soal sangat, lapor je kat mahkamah antarabangsa...

apa daaa...najib langsung tak bersalah la. fitnah je semua tu. dia tak kenal pon altantuya mcm mana boleh ambik gambaq sekali...

fitflex said...

berita terbaru mahkamah tinggi ipoh menolak permohonan sivakumar.
jap lg mengamuk pulak la puak2 pr ni...

ironseven said...

fitflex bgtau,
"berita terbaru mahkamah tinggi ipoh menolak permohonan sivakumar.
jap lg mengamuk pulak la puak2 pr ni..."
++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ish..ish..pasai pe ye? mmg patot tolak sbb dia tak mau lepaskan kerusi speaker dia. sbb tu la tiba2 polis mai angkut dia dgn kerusi2 dia sekali then sumbat dalam store. haha..lawaknya. the speaker yg skrg ni tiba2 buleh masok dewan, dgn polis2 sekali. walhal tak buleh. menghina dewan...ish..ish..lawaknya cara bn lantik speaker...tak ke gitu fitflex?

kallilayah said...

islam itu indah jangan dicemari dengan kebodohan penganutnya

kallilayah said...

wei aku tal kata kat sapa kalau sapa mkan cili dia terasa pedas bkn org lain.maaf kalau terasa.maksud aku tu org yang pertikaikan pembinaan kuil tu .kalau kau tak baca apa tulisan dr aisar tee jangan nak tempelak aku .aku beri cadangan kepada org yang tak faham tentang islam tapi kata perjuangkan islam.itu saja.dalam islam kita tak boleh sekat agama lain dan kita belajar islam bukan agama paksaan .dan dalam perlembagaan malaysia pun tak melarangkan pun

kallilayah said...

korang yang takut sangat kat dap tu .walaupun dap pas dan pkr memerintah di tak leh nak pinda hak keistimewaan org melayu dalam perlembagaan malaysia sebab apa 2 yang berkait ngan melayu kena lulus majlis raja2.dan majkamah sivil tak ada hak kat mahkamah syariah dan ini perlu pefahaman yang tinggi.

iceman said...

komisyen magnum 60 juta..fakta or latah....yang tukang bagi dah sound memang ada bagi...siap kena saman nalla senyum jer no hal bleh jer nak fight kat makhamah

tanah wakaf perkuburan yang dijual kepada orang cina...tanah wakaf boleh jual ker???kata perjuangan islam tanah wakaf boleh jual plak ek...islam undi kan ....

iceman said...

penjelasan,pemyemaian untuk menerap sifat percaya kepada hudud ada tak buat?kerana telah menggunakan hukum yang diguna pakai oleh barat sekian lama oleh itu langkah2 pemberitahuan dan menyerapkan hukum islam perlu kita lakukan kalau benar ingin ianya menjadi realiti .tapi aper kah langkah ini dilakukan???yang berlaku cuma omongan klu pas memrintah hudud akan tertegak dimalaysia dalam ceramah nak dekat pru jer.lepas 2 menang or kalah langkah mendekatkat hudud dikalangan umat islam tidak terlaksana.mengapa?inikah niat tersurat dan tersirat.lalu allah berikan sedikit ujian diberikan kes arak ..kecil cuma ujian itu tapi cukup menjadi bukti.diberikan kemenangan sedikit cuma..tamak lalu mengura2 lompat parti?habis dicang seluah nusantara wlpn diketahui amaln tersebut jauh dari islam. kerna kuasa ianya menjadi halal lalu aper yang terjadi sebaliknya.cuma sedikit nikmat diberi lupa manusia tersebut.

iceman said...

singapura2 kenaper berpisah denagn malaysia bcer dan pahamkan kenapa tunku memutuskan untuk berpisah dengan singapura?apakah tuntutan lk pada ketika itu ?apakah desakan lk buat tuanku hilang pertimbangan sambil ketika itu diserang penyakit kayap.tuanku memilih tidak menggunakan keganasan?wlpn ada dibelakang beliau orang2 melayu yang sanggup berjuang hingga titisan darah terakhir..askar yag pada ketika itu yang kuat..amat mudah bagi beliau mengatasi masalah tersebut..tapi kerna jiwa tuanku itu sendiri..seboleh2 tidak mahu gunakan kekerasan.mempertikaiakan keputusan perkara paling senang tapi membuat keputusan adalh paling sukar...klu takkan kes kuil jadi besar?high chapral jadi kecoh..siap yang tukang janji batang idung pun tak nampak....bersambung lagi

iceman said...

aik ironsevel batang idung pun tak npk..tadi tim kerja hebat sembang kooo.mohla

senjakala said...

UMNO=SARKIS

iceman said...

bolehlah dari takder..pas lipas

senjakala said...

PAS AKAN BUBAR JIKA UMNO TUKAR DASAR KEPADA AL QURAN DAN HADIS

iceman said...

patut dah lame bubarkan join dap

senjakala said...

PAS menyifatkan, perlawaan Umno bertalu-talu kepada PAS agar bekerjasama dengan parti yang kini terjebak dengan isu perkauman sebagai satu tindakan tersepit.
Jika PAS tidak menyokong tindakan Umno maka masyarakat akan menganggap tindakan Umno sebagai berdasarkan perkauman dan bukannya berasaskan Islam.
Pemimpin Umno mempelawa PAS berunding dengan mereka demi kepentingan ummah dan Islam tetapi menegaskan "tidak rela Umno dihina".Ini adalah huluran tangan yang kesekian kalinya oleh pemimpin Umno agar PAS bersama-sama dengan mereka sejak pilihan raya umum 2008 lalu.
Ketika negara hadapi isu perkauman 1969, PAS diajak bersatu demi Melayu dan Islam. Tetapi apa berlaku selepas Umno kuat kembali?
Bagi beliau, Umno tersepit sekali lagi kini. Selepas kalah teruk dalam pilihan raya 2008, Umno menjadikan isu perkauman sebagai pendekatan untuk mengikat sokongan orang Melayu kepada mereka. Kononnya bangsa Melayu tertekan kini.Yang tertekan bukan bangsa Melayu tetapi Umno.
Apabila aktivis-aktivis Umno di Seksyen 23, Shah Alam memainkan isu perkauman dan agama sempit sehingga sanggup membawa kepala lembu yang masih berdarah ke Pejabat SUK Selangor, Umno sekali lagi tersepit.Mereka ingat PAS akan menyokong mereka atas dasar mereka memperjuangkan Islam dan Melayu dan melawan agama Hindu.PAS berpendirian tidak menyokong mereka kerana Islam tidak mengajar begitu. Hampir kesemua pemimpin PAS mengambil pendekatan yang diajar Al Quran iaitu jangan kamu menghina tuhan-tuhan mereka kerana dibimbangi mereka juga akan menghina Allah.Kini Umno tersepit dan mengharapkan PAS bersama-sama mereka.Umno kini telah menjadikan perkauman sebagai makanan ruji mereka. Kita tidak akan bersama dengan mereka.

iceman said...

tujuan penubuhan umno untuk memperjuangkan orang melayu...dan masih relevan hingga kehari ini pru 12 umno kalah teruk?jd yang menjadi kerajaan sekarang nie pakatan ker?menang besar ker masa 2008.fakta atau latah.salah kah melayu mempertahankan ketuanan melayu ditanah sendiri?.

Unknown said...

UMNO untuk penjajah, iaitu meneruskan penjuangan sikafir british. Buktinya nama pun dah UNITED, macam tak dok nama bahasa melayu, mengagong bahasa penjajah, dlm erti kata yg lain, UMNpigs tak reti bahasa Melayu....Biar Pakatan Rakyat perjuangkan Ugama & Bahasa dgn memansuhkan PPBSI - math & sc

Unknown said...

iceman..tanah wakaf perkuburan yang dijual kepada orang cina...

Dikampung mana..?Iceman.. cakap biar ada fakta, nanti jadi fitnah. fitnah lebeh jahat dari menbunuh

Unknown said...

Tabuan: Zaid ibrahim ......ADA BUKTI KE ZAID menyaman kerajaan kelantan kerana Kerajaan negeri nak melaksanakan Hukum hudud...DALAM UM / BH - TAK LEH CAYA. ORG YG KELUAR BN, SEMUA ADA DIKAITKAN DGN RASUAH...DAN TIDAK PADA ZAID, MAKNANYA ZAIDLAH ORG UMNO YG BAIK....YG LAIN KAKI RASUAH

ironseven said...

icaman kata,
"penjelasan,pemyemaian untuk menerap sifat percaya kepada hudud ada tak buat?kerana telah menggunakan hukum yang diguna pakai oleh barat sekian lama oleh itu langkah2 pemberitahuan dan menyerapkan hukum islam perlu kita lakukan kalau benar ingin ianya menjadi realiti .tapi aper kah langkah ini dilakukan???"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..sapa yg control media? umno ke pas? radio msia sgor, perak, kelantan pon pas tak buleh masok. tv lagi la kan? umno tak war2kan ke? 52 tahun buat ape?

kau baca 'kertas kerja tan sri prof dr. ahmad ibrahim dan juga kertas kerja pleh prof dato dr mahmuh saedon awang othman on perlaksanaan undang2 hudud oleh perseketuan, pada 26 january 1994 pada bengkel eksklusif penjelasan kanun jenayah syariah - perlaksanaan hudud di malaysia. kat library uia ada kertas kerja ni. kau baca 2 tokoh tersohor ni kata apa.

then kau nak tau umno kata apa? tunggu....hehe

ironseven said...

iceman berkata lagi,
"wlpn ada dibelakang beliau orang2 melayu yang sanggup berjuang hingga titisan darah terakhir..askar yag pada ketika itu yang kuat..amat mudah bagi beliau mengatasi masalah tersebut..tapi kerna jiwa tuanku itu sendiri..seboleh2 tidak mahu gunakan kekerasan.mempertikaiakan keputusan perkara paling senang tapi membuat keputusan adalh paling sukar"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...lain kali pakai le ISA...kan ke kat hindraf buleh guna ISA, ops lalang buleh pakai ISA, al-maunah pakai ISA, KMM pakai ISA? hehe..akan ke boleh dikekalkan singapore tu..ish..ish..

Unknown said...

fitflex said...berita terbaru mahkamah tinggi ipoh menolak permohonan sivakumar.
KITA DAH BIASA DITOLAK...TAK HAIRAN & MEMANG DAH TAHU ITULAH JAWAPANNYA...TUNGGU BAGAN PINANG...BUKTI HIDUP & MATI BN

Unknown said...

FIXLEX...membuka keanggotaannya kepada bukan Islam.

APA NAK HAIRAN, ZAMAN NABI DULU PUN DAH ADA, PERJANJIAN DGN ORG KAFIR...DALAM PERANG PARIT. SEMAK KEMBALI SIRAH NABI. DAN ORG NAK BAGI SOKONGAN APA SALAHNYA...BUKAN RASUAH POLITIK...HEEHH

ironseven said...

iceman kata lagi,
"tujuan penubuhan umno untuk memperjuangkan orang melayu...dan masih relevan hingga kehari ini pru 12 umno kalah teruk?jd yang menjadi kerajaan sekarang nie pakatan ker?menang besar ker masa 2008.fakta atau latah.salah kah melayu mempertahankan ketuanan melayu ditanah sendiri?"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..tujuan penubuhan umno menentang melayan union - menentang cadangan menghad kuasa raja (tapi tahun 1983, 1993 umno kurangkan kuasa raja, malah hina), menentang kerakyatan pd semua kaum (tapi tahun 1957 umno setuju jus soli, bg kerakyatan pd indon, org india, myanmar), menentang konsep kesamarataan kaum (tapi umno perkenalkan 1malaysia), menentang pengasingan singapura (tapi umno bg singapore kat kuan yew). hehe...memperjuangkan melayu la konon..kesian kat onn jaafar..

umno masih relevan? masih kuat? mmm...tak payah la bersatu dgn pas..hehe

bakmaipungkoq said...

Salam
Amacam kita tukar lar lain topik lak. Ni minta komen korang pasal 8 org yg kena dakwa pasal arak kepala lembu - hisyam kata dakwaan tu dibuat bukan atas "pertimbangan politik". Kesian ye org melayu umno,pas dan pkr yg terlibat tu sbb jelas mereka ketepikan politik sbb lebih utamakan agama. Dan berita astro awani jap td, samy bukan main puji lg menteri dan peguam negara atas tindakan tu. Tolong bagi komen bernas saper2 kat sini.

ironseven said...

pungkoq,

aku setuju 100% pendakwaan tu. tak payah la puak2 berkenaan komen itu ini lagi. tunggu je apa hasil perbicaraan dan keputusan. bukti video dah ada, kepala lembu dah ada, banner dah ada. tengok le apa hukumannya nanti. double standard ke tak. cuma bab ada ahli umno, pkr, pas tu aku no comment coz setakat ni masih hearsay. mungkin takde pon ahli umno, pkr, pas. maybe org2 tak berparti ke. mana tau...

tabuan said...

Berikut ialah kenyataan bagaimana Nik Aziz memutar-belitkan kata-katanya sendiri:

1) ‘‘Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. ‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur. Bertengkar atas muka tak habis-habis dengan Melayu sendiri boleh bertengkar’’ kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika sidang akhbar di Pulau Pinang pada 17 Ogos 2009.

2) "Yang menentukan jalan syurga dan neraka ialah Allah dan yang memberitahu kepada kita ialah nabi dan apabila nabi mati tugasnya disambung oleh alim ulama. "Saya bukan menentu syurga dan neraka yang menentu ialah Allah. Saya cuma penyambung tugas Nabi Muhammad SAW," katanya

Komen:
Layakkah Nik Aziz digelar ulama untuk menyambung tugas Nabi Muhammad SAW?

Naruto Sensei said...

Bising Dan Sibuk pasal benda dah lama BN buat buat apa.. Ni sekarang ni silap2 berperang Kita dengan Indon

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/09/indonesia-ancam-kita-mana-tindakan.html

ironseven said...

dr tabuan phd,

nik aziz kata,
"Tiada sebab langsung orang Islam tolak Islam. Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan, Islam plastik. Macam duit palsu, ubat palsu, makanan palsu. Ini Islam palsu yang dibawa UMNO. ‘‘Islam ini tidak boleh bawa ke akhirat, tidak boleh bawa ke syurga, dia boleh bawa dekat pintu kubur"

nik aziz kata lagi,
""Yang menentukan jalan syurga dan neraka ialah Allah dan yang memberitahu kepada kita ialah nabi dan apabila nabi mati tugasnya disambung oleh alim ulama."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

betol la tu. apa yg salahnya. mmg la islam palsu tak masok syurga. kau agak islam ayah pin dgn islam hj kahar tu islam betol ke? boleh masok syurga ke? islam sekerat2 mmg tak buleh masok syurga kata allah.

sbb tu la dlm quran, dlm hadis ada dinyatakan ciri2 org yg tak masok syurga. mcm aku kata dulu la, allah beri amaran, nabi sampaikan, nik aziz mengingatkan.

tu pon jadi masalah ke dr tabuan phd? ala...mcm mak kau bgtau kau la, 'tabuan...jgn tinggal solat, nanti tak masok syurga', 'tabuan...jgn derhaka kat mak ayah nanti masuk neraka'. takkan le mak kau sesat jugak ke mcm majlis fatwa kata tu?

pokok pangkalnya tak salah pon nik aziz kata gitu. dia tak pernah kata pon dia penentu syurga neraka. dia mengingatkan jer. sapa makan cili akan terasa la pedasnya..hehe

zali said...

memang tak salah lajis cakap tu tapi...

kenapa mesti sebut 'Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan...'

dari segi mana lajis cakap macam tu?
berpandu pada apa nik lajis cakap macam tu?
apa tujuannya pulak cakap macam tu?
apakah amal ibadat orang umno telah di ukur oleh lajis?
adakah tuhan pas lain dengan tuhan umno?

cakap boleh tapi biar jelas sebab musababnya...

satu je jangan korang lupa...mak bapak korang tu kawin pakai kadi kerajaan,kadi umno...kalau islam kadi tu tak betul,islam plastik...sah ke nikah kawin mak bapak korang tu?

kalau tak sah...jawabnya berstatus anak haram la korang.

bakmaipungkoq said...

Petikan dari mStar Online
hari ini :

"......Pertuduhan terhadap kesemua tertuduh juga menunjukkan seolah-olah ia satu kesalahan menghina agama lain sedangkan mereka tidak berniat untuk berbuat demikian. Bagi orang Melayu lembu melambangkan kebodohan dan bukan membawa penghinaan kepada agama lain......."

Itu adalah kata peguam pembela tertuduh kes pijak kepala lembu ketika memohon agar mahkamah menetapkan ikat jamin dikurangkan kpd RM500 setiap seorang drp RM15K/org yg mohon pendakwa.



Kesian mereka ni tak pasal2 jadi qurban politik, dlm bulan ramadhan al mubaraq pulak tu. Jd aku nk ingatkan mereka2 ni dan yg sewaktu dgnnya agar berhati2 sbb walau pun tanah ni tanah melayu, jgn ingat melayu akan tolong awak. Sebaliknya untung bagi Dato Khalid n the gang sbb tak payah nk susah2 gesa kerajaan bertindak kerana label yg dia org bagi tu.

zali said...

KOTA BHARU 8 Sept. - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan pintu rundingan di antara Pas dan UMNO mengenai masa depan Islam dan ummah di negara ini sudah tertutup rapat.

Beliau berkata, soal itu telah berlalu dan tidak perlu dibangkitkan lagi kerana sudah tidak ada lagi apa-apa perkara yang hendak dirundingkan.

Menteri Besar itu sebaliknya berkata, pihaknya bersedia mengadakan rundingan jika ia berkaitan isu pemberian royalti minyak kepada kerajaan Pas Kelantan.

"Rundingan buat apa, ini cerita lama, nak berunding apa lagi. Tak perlu runding apa, kalau runding beri royalti saya setujulah.

========================================

gila punya lajis...perpaduan yang islam suruh dia tolak

royalti harta dunia dia nak...yang dia kejar.

ulamak apa haaah?

ironseven said...

zali kata,
"kenapa mesti sebut 'Islam yang dibawa oleh UMNO ini Islam kacukan..."

"satu je jangan korang lupa...mak bapak korang tu kawin pakai kadi kerajaan,kadi umno...kalau islam kadi tu tak betul,islam plastik...sah ke nikah kawin mak bapak korang tu"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

maybe sbb umno amal islam sekerat2, suku2. islam kata rasuah haram, umno halalkan. islam kata undang2 quran wajib, umno kata tak buat pon tak pe. islam kata zina haram, umno bagi kondom kat pelacor. islam kata ikot sunnah, umno hina janggut nabi...sbb tu la kot. tak jelas lagi ke zali?

ye ke kadi umno? kau je kot pakai kadi umno...kadi kat tempat aku tak join mana2 parti...

ironseven said...

zali kata,
"gila punya lajis...perpaduan yang islam suruh dia tolak

royalti harta dunia dia nak...yang dia kejar.

ulamak apa haaah?"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tu la ulama yg menuntut hak rakyat. islam suruh umno berkalu adil tunai amanah, umno khianati rakyat. melayu islam pulak tu. islam suruh berpegang pd janji, umno tukaq royalti jadi wang ehsan..hak tetap hak bro...

tabuan said...

kesian kat iron7...dok bela nik ajis..Iron 7 ni aku ingat elok dilantik sebagai tukang bagi tisu jamban kat kapal singki...

dulu masa yang berhormat Tun.DR Mahathir jadi PM dan mentadbir malaysia selama 22 tahun, para pemimpim PAS kata Dr.M akan mati atas kerusi kerana gila kuasa,..tapi sekarang ni terbalik, mungkin hukum kharma kut...Tuan guri Nik Ajis kekal bertahta atas kerusi, tapi heran tak dak pon pemimpim UMNO kata kat Pok Nik Ajis.

Dulu buyamin yackob(arwah) kata Dr.M menonton video lucah dengan cucu dia...bukti tak dak pon...ternyata fitnah dan melakukan dosa yg amat besar.

22. Bila UMNO tak laksana hudud disebabkan faktor ketidaksesuaian, Pas maki ramai-ramai. Tapi bila Azizan Razak kata hudud bukan keutamaan di Kedah, Pas kata itu ijtihad murni.

ironseven said...

eh tabuan,

tokaq topik ke? so, pada pandangan kau umno ni amal islam plastik ke tak? betol tak kata aku tu? umno amal islam sekerat2, suku2. islam kata rasuah haram, umno halalkan. islam kata undang2 quran wajib, umno kata tak buat pon tak pe. islam kata zina haram, umno bagi kondom kat pelacor. islam kata ikot sunnah, umno hina janggut nabi...
kalau amal islam full version perkara di atas tak berbangkat kan?
hehe..

ironseven said...

tabuan kata,
"...Tuan guri Nik Ajis kekal bertahta atas kerusi, tapi heran tak dak pon pemimpim UMNO kata kat Pok Nik Ajis"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

pemimpin umno tak kata apa2 kt nik aziz? hehe...

iceman said...

melalui media jer ker benda ini boleh disampaikan???dalam ceramah politik korang tak boleh ker???daripada ceramah yang penuh himpunan fitanah baik korang buat benda nie dapat pahala nie tidak lagi suka maki hamun daripada menerangkan tentang hudud.zaman ada tV tak or media? kenapa islam boleh berkemmbang,bagaimana islam berkembang pada ketika itu??jika hendak seribu daya taknak seribu latah....bersambung

iceman said...

melalui media jer ker benda ini boleh disampaikan???dalam ceramah politik korang tak boleh ker???daripada ceramah yang penuh himpunan fitanah baik korang buat benda nie dapat pahala nie tidak lagi suka maki hamun daripada menerangkan tentang hudud.zaman nabi ada tV tak or media? kenapa islam boleh berkemmbang,bagaimana islam berkembang pada ketika itu??jika hendak seribu daya taknak seribu latah....bersambung

iceman said...

rundingan royalti nak pasal dengar cternya kerajaan kelantan sedang mengatasi masaalah wang yang kronik .jd ko phm2 jer la zali

ironseven said...

tabuan kata,
"Bila UMNO tak laksana hudud disebabkan faktor ketidaksesuaian, Pas maki ramai-ramai. Tapi bila Azizan Razak kata hudud bukan keutamaan di Kedah, Pas kata itu ijtihad murni"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

bukan keutamaan dgn tak mau buat kan ke berbeza tu...pas kata bukan keutamaan, umno kata tak akan buat. berbeza tak? hehe

iceman said...

itu yang tersurat yang tersirat pas cuma gunakan hudud untuk dapatkan undi orang islam sahaja buat memang tak nak pun.lain dimulut lain diperbuatan.mac aku cakap nak seibu daya taknak seribu latah...nizar sendiri dah melantah pasal benda nie...kes arak pun salah satu latah...nawaitu biar betul...

ironseven said...

iceman langgar lari,
"melalui media jer ker benda ini boleh disampaikan???dalam ceramah politik korang tak boleh ker???"\
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

tu la...lain kali pegi la ceramah pas. beli la keset2 ceramah pas tentang negara islam. sbb tu la org2 pas paham ttg negara islam, kau dgn geng2 umno kau tak tau. hehe

iceman said...

taka payah tape pasal benda nie byk dalam internet...puak2 secara automatik uploadkan untuk semua.boleh tgk anytime jer..paasal dah tgk aku berani cakap.apakah yang yang diuploadkan itu semua tipu?melatah bler tersalah

ironseven said...

iceman berhujah lagi,
"mac aku cakap nak seibu daya taknak seribu latah...nizar sendiri dah melantah pasal benda nie...kes arak pun salah satu latah...nawaitu biar betul..."
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ye betol...niat kena betol...kau dah berniat nak jadikan malaysia negara islam ke icebeku? hehe

ironseven said...

iceman kata,
"taka payah tape pasal benda nie byk dalam internet...puak2 secara automatik uploadkan untuk semua.boleh tgk anytime jer..paasal dah tgk aku berani cakap.apakah yang yang diuploadkan itu semua tipu?melatah bler tersalah"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe...tengok la...moga kau pon dapat ilmu ttg apa itu undang2 islam..hehe

iceman said...

pada semua yang dah melihat dan menonoton video nilaikan sendiri inilah pas sebenarnya mementigkan undi daripada hudud...baik daripada presiden n ahli biasa lebih berminat cerita politik daripada memperkenal hudud..lagi seronok memaki hamun untuk memenuhi niat tersurat

ironseven said...

iceman,

kau nak tau pegangan umno ttg undang2 islam?

mahathir kata hukum hudud tidak sesuai di Negara berbilang kaum (utusan 2 may 1992), adakah kita potong tangan kita jadi islam, potong kepala kita jadi kerajaan islam? (era 9 mac 1985), islam mempunyai banyak hukum dan bukan semua hukum dapat dilaksanakan pada zaman sekarang (berita harian 17 april 1992), kalau hudud dikenakan adakah kita hendak lihat org islam tiada kaki, tiada tangan atau direjam dgn batu? Mcm mana islam mahu maju? (utusan 2 may 1992), kita hidup berbilang kaum, islam kena hudud, bukan islam tidak kena, ini tidak adil (berita minggu 11 sept 1994), hudud tidak wajib dilaksanakan di negara ini (nakhaie, berita harian 16 sept 1991), yg penting memberi kesedaran pd org islam, bukan memaksa dgn hukum hudud (yusof nor, berita minggu 19 april 1992), tidak laksanakan hudud dlm keadaan hari ini juga adalah menurut hukum allah (dasuki ahmad, berita harian 8 may 1992), tidak berdosa jika kita tidak laksanakan hudud (nakhaie, berita harian 10 ogos 1992), tidak benar akan masuk jika tidak laksanakan hudud (hamid Othman, berita harian 12 jun 2002), hudud tidak akan dilaksanakan di johor memandangkan kita perlu mempertimbang kaum2 lain yg mengamal agama masing2 (ghani Othman, the star 19 mac 1999)

hehe...balik dulu..

iceman said...

semua dah tahu tentang perkara tersebut dan pendirian umno.tapi pasa yang dengan begitu hebat melaungkan hudud dimalaysia ini.. aper yang mereka dapat lakukan...dulu takder kuasa meraka cakap tak boleh nak buat aper,mereka tidak memerintah.lalu rakyat selangor berikan mandat agar pas dalam pakatan dapat melaksanakan sedikit sebanyak pemerintahan islam ini...lalu diberi allah ujian kepada pas ini.ditimbulkan kes penjualan arak...lalu pas yang berada dalam pakatan yang menggunakan pula cara bn self control pasal arak nie.aper maknaya ini??????????lalu bangkit mempertahankan..digertak pula pula oleh sipulan...kerana sayangkan pangkat sipolan sanggup mengiakan self control.allah maha adil didunia kamu sayang oslam atau pangkat.rakyat selangor kecewa rakyat selagor menangis....bersambung

iceman said...

iron seven ....dah balik ker

tabuan said...

aku suka teguk gambar kat blog Bahlontok...kahkah..kiut la gambar tu patut letak kat bilboard...

pasal hudud boleh baca di drmaza.com..
pasal isu kartika...

bakmaipungkoq said...

"....tu la ulama yg menuntut hak rakyat. islam suruh umno berkalu adil tunai amanah, umno khianati rakyat. melayu islam pulak tu. islam suruh berpegang pd janji, umno tukaq royalti jadi wang ehsan..hak tetap hak bro..."

.....................................
iron,
komen ko kat atas tu mcm tak kena ja..kes kat seks23 tu bukan ke pas juga khianati rakyat?

ironseven said...

icebeku kata,
"dulu takder kuasa meraka cakap tak boleh nak buat aper,mereka tidak memerintah.lalu rakyat selangor berikan mandat agar pas dalam pakatan dapat melaksanakan sedikit sebanyak pemerintahan islam ini...lalu diberi allah ujian kepada pas ini.ditimbulkan kes penjualan arak...lalu pas yang berada dalam pakatan yang menggunakan pula cara bn self control pasal arak nie.aper maknaya ini??????????"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

hehe..kau baca 'kertas kerja tan sri prof dr. ahmad ibrahim dan juga kertas kerja pleh prof dato dr mahmuh saedon awang othman on perlaksanaan undang2 hudud oleh perseketuan, pada 26 january 1994 pada bengkel eksklusif penjelasan kanun jenayah syariah - perlaksanaan hudud di malaysia. kat library uia ada kertas kerja ni. kau baca 2 tokoh tersohor ni kata apa tentang draf hudud yg dirangka oleh pas.

then kau nak tau umno kata apa? tunggu....hehe

ironseven said...

pungkoq kata,
"iron,
komen ko kat atas tu mcm tak kena ja..kes kat seks23 tu bukan ke pas juga khianati rakyat?"
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

pungkoq, takkan le sbb nak buat kuil di tanah pkns di kwsn melayu dikatakan khianati rakyat? berbeza dgn mengambil hak royalti yg mmg sah hak rakyat tganu dan kelantan seperti dalam perjanjian. kalau itu kau katakan pengkhianatan, maka langsung tak buleh la org bukan islam buat rumah ibadat depa kat shah alam sbb shah alam majority melayu. malah malaysia juga majority melayu...different issue my fren...

goku ssj3 said...

UMNO mmg pembelit & di mana2 ia akn membelit.Yg jlas jln critanya pn akn tetp dibelit.x p'caya, tgk apa yg Khir toyo ckp mengenai prjk pemindahan kuil s/19 Shah Alam.x p'caya lg, baca apa yg dsebut oleh SPR bla menolak kptsn speaker Kdh.x p'caya, teliti kenyataan Pewaris m'genai tindakn hrm mreka memgr kwsn dsbelah kuil s/19.Itu baru scebis ksh belit membelit yg dbuat UMNO.

tapi syg, apa yg dbelit mreka hnya akn mmkn diri.lht sajalh kenyataan Khir Toyo m'genai s/18 tu.Kejap lg timbullh crita sbnr sma sperti crita babi dlu yg akhrnya kmbali kpd mereka.Namun kalo dh dsr p'belit tu,apa2pn ttp dbelit wlpn tahu crita yg dbelit itu akn kmbali kpd mreka.dsr berak tgh jln xnk mengaku.Skrg inipn sdh timbul keraguan crita yg dbuat oleh Khir Toyo apabila tinjauan wrtwan M'siakini m'dpt tpk yg dsebut oleh Khir Toyo di s/18 tu mrupakn tpk yg lgsg tdk ssuai,jauh dan tdk ada apa2 infrastruktur sdgkn Khir Toyo m'gatakan infrastruktur sdhpn siap dbina.K'yataan Khir Toyo juga menampar dakwaan p'cacai UMNO yang menyebut krjaan PR ign m'bina kuil mega sdgkn Khir Toyo menyebut krjaan toyolnya sdh pn m'yediakan peruntukan RM600 ribu bg tujuan pemindahan kuil trsbut.Khir Toyo juga cuba m'yembunyikan fakta bhw kuil ds/19 sdh lama "due' utk dpndhkn tapi sbaliknya m'yalahkan rkyt Slngr krn memilih PR dlm PRU lalu yg m'yebabkan rncngn pemindahan t'sebut t'bantut.Haprak pnya Khir Toyo p'belit.Khir Toyo juga tdk m'yebut knp byk surau drobohkan dzmnnya dan knp tdk ada kuil yg droboh wlpn dia m'dakwa tahu blgn kuil yg tdk b'daftar dSlgr.Tnggulh Khir Toyo, belit kamu itu x kemana, nnt akn jd mcm kes Balqis, kes babi dan kes penyapu.

SPR pula lg haprak.Dbelitnya undg2 tbuh negri Kdh wlpn tdk pnya skitpn ruang utk b'buat demikian.Rkyt dtipu hdp2 apabila SPR m'yebut kjadian pnteng itu b'laku pd pnggal yg b'beza,oleh itu tdk gugur klayakn ADUN t'babit.Mmg haprak, p'untukan undg2 yg bgitu jlas pn nk dbelit lg.Tdk perlu kelykn undg2 utk memahami apa yg dpruntukn oleh undg tbh ngeri Kdh itu.SPR nmpknya sdh m'gambil alih kuasa speaker dwn & skaligus m'derhakai sultan Kdh krna tdk m'hormati undg2 tbh ngeri Kdh.Itulah ksn lgsg hasil p'belitan UMNO mlalui kuda tunggangannya, SPR.

Pewaris lg bangang apabila muncul dShah Alm dgn dakwaan kononnya krjaan PR ggl m'yelesaikan mslh kuil dsana dan dngn biadap memagr kwsn yg bkn milik mreka ats nama m'bela Islam.Siapa pewaris?Pewaris m'gikut crita mrupakn gbngn NGO Islam yg antaranya t'msk PPIM & PEKIDA.Pewaris juga djdkn kuda tunggangn UMNO bg m'jayakan agenda belit membelit mreka.Maka dtglh mreka ke Shah Alm utk m'bela umat Islam dan m'yusahkan p'ganut Hindu.Namun sprti biasa mreka yg m'yokong penuh ISA menafikn b'buat demikian sdgkn pgr yg dbina scara hrm t'pampang utk dtonton oleh org ramai.Berak tgh jln tp tdk mahu m'gaku.

Dmikianlh scebis ksh belit membelit UMNO dlm usaha mreka ntk memenagi semula hati rakyat dan mmnangi smula Slngr srta m'perthnkn M'sia dr jth ke tgn PR.Apa yg cuba mreka tonjolkn dlm ksh belit m'belit ini ialah keggln krjaan PR yg brusia 2 thn mnyelesaikn mslh negri.tapi mreka lupa bahwa smua msalah itu bkn dbuat dlm masa 2 thn PR memrintah.P'soalannya, knpa mreka yg lebih dulu dan lbh lama memrintah tdak m'yelesaikn mslh yg ada & apabila tmbul isu maka mreka b'kata usaha m'yelesaikan mslh itu sudhpn dmulakn ttapi t'bantut krna mreka tws PRU.Mcm mana rkyt nk p'caya dgn alsn bangang mcm ini?Bgitu juga pewrs yg lgsg tdk m'persoalkn tindkn UMNO mrobohkn byk surau sblm ini ttapi tampil sbg hero dlm kes kuil.

UMNO oh UMNO, nnti kamu akn dkenali sbg raja p'belit negara

senjakala said...

bengong punya iceman tak tau undang2 kata PAS tak buat Hudud bila dah memerintah.PAS dah memerintah negara ka?Dewan Parlimen dah bincang ka?Usul pun tak dapat nak bincang macam mana..kalau dapat ramai yang sokong,termasuk wakil Umno.Sebab tu tak berani nak bincang kat dewan,bengong punya iceman otak beku kana ais.

ironseven said...

senjakala,

aku tgh tunggu dia reply posting aku td je. aku nk bg sikit ilmu kat dia. dia tanya pasai pa pas tak jlnkan hudud? hehe...

iceman said...

Iron sevel kaefakta:
"hehe..kau baca 'kertas kerja tan sri prof dr. ahmad ibrahim dan juga kertas kerja pleh prof dato dr mahmuh saedon awang othman on perlaksanaan undang2 hudud oleh perseketuan, pada 26 january 1994 pada bengkel eksklusif penjelasan kanun jenayah syariah - perlaksanaan hudud di malaysia. kat library uia ada kertas kerja ni. kau baca 2 tokoh tersohor ni kata apa tentang draf hudud yg dirangka oleh pas."
sevel klu dah ada kertas kerja kenape penerangan berterusan tidak dilakukan adakah menerangkan perkara secara berterusan adalah baik bagi semua islam,, islam sedar tentang hudud dan bertambah pengetahuan berkenaan..apakah penyataan yang hanya layak duk simpan kat libary atau lebih sedap dan enal berceramah politik yang megutuk,mencela,mempertikai orang lain lagi enak dan sedap...lalu bila jadi pentabir barulah tahu langit tinggi atau rendah...bila ada masalah tuding jari kerah oarng len...itulah akibat klu suka kepada mengaibkan orang daripda bercerita pasal hudud islam...takbir negara bukan ker pas dah mempunyai kuasa pasal kes aral diselangor????so takkan pasal arak tu ikut islam tapi ikut bn self control...kes arak uang kecil selesaikan dulu ..buktikan ini tak??? Pas jadi bahan ketawa jer pasal kes nie..hassan ali lah paling kesian...bersambung

aiman said...

tahniah pada geng kepala lembu kerana sanggup menerima risiko demi mempertahan kan kedaulatan bangsa dan agama dari tergadai.cuma aku nak tanya ,tergadaikah maruah islam hanya kerana membenarkan yang bukan islam membina rumah ibadat mereka.tergadaikah maruah melayu hanya kerana itu.tiada ayat dan hadis tidak membenarkan penganut agama lain membina rumah ibadat mereka.pembela islam konon,dimana anda sewaktu UMNOBN bersama khir toyol merobohkan beberapa rumah ALLAH dulu.Pembela bangsa konon,di mana anda sewaktu pulau Batu Putih terlepas ke tangan Singapura.Katanya,pemuda umno sanggup bermandi darah jika Pulau itu terlepas ke tangan singapura.sekarang Batu Putih dah jadi PUTIH MATA,berapa ramai pemuda umno yang terkorban kerana mempertahankan pulau tersebut.juak melayumno sila jawab

iceman said...

Aiman2 tempat asal2 ok tak..dah bg tempat knper nak tukar???

ironseven said...

iceman,

aku jawab kat berita baru tu ye...

iceman said...

dpersila

kallilayah said...

nak tanya sikitlah kenapa tanya tuhan pas dan umno tu berbeza .kan allah dah kata dari 72 kaum yang mengakui allah itu tuhan nya dan allah hanya satu daripada mereka allah terima .dalam islam banyak islam kacukan contohnya syiah,khawarij dan macam lagi,

iceman said...

hahahah ada tuk janggut,,,,sabitkan jer janggutnya tak gitu iron sevel

iceman said...

hahahha dah tertangkap penafian tak der pun ???

ironseven said...

Icebeku kata,
“hahahha dah tertangkap penafian tak der pun ???”

hehe...siapa pula pak pacak keris yang dimaksudkan zulkulim? pak pacak keris ni cuma satu golongan je which is umno. pak janggut ni byk golongan, termasok la dari golongan pak pacak keris...hehe...

puak2 pak janggut di kalangan pak pacak keris ni buat tak kisah je halal haram. buat2 taktau. asyik dok usap janggut dan basoh keris dgn ayaq taik je. tu je yg diorg tau. Aku setuju sabit je janggut tu.

jamil khir, nakhaie ahmad, astora jabat, hamid othman, firdaus ismail, khir toyo, noh omar, shamsul najmi, fendi yusof, mufti2, majlis fatwa tak mau kata apa2 ke pasal mirzan jadi bos kilang arak, bab rasuah dlm umno, bab mahathir hina nabi? hehe...takot janggot luruh ke takot fulus miss....

aku layan posting baru daa…

iceman said...

hehehe blum terlambat kut nak ucap 16 september kahkahkahkah.....bper tahun lagi nak menipu...kena kencing kena berak la korang sevel....
posting k jer.kter berdua jer berentap

heheehe siapa pak janggut anut 2 pun berjanggut gak.
nie zul cakap bukan aku:

"Memang kita umat Islam disuruh berlaku 'adil, termasuk terhadap kafir dhimmi yang duduk tunduk dibawah pemerintahan Islam. Tetapi kita disuruh hanya berlaku 'adil dalam hal menjaga kebajikan mereka. Dalam soal ketuhanan, tidak timbul soal ke'adilan. Ini soal aqidah, bukan lagi soal wadah. Kita memelihara tempat 'ibadah mereka, bukan mengujudkan yang baru dicelah kediaman kita. Sultan Salahuddin Al Ayubi memelihara kesucian synagogue dan gereja yang sedia ada semasa membuka Kota Baitul Maqdis, bukan dengan membina kuil, tokong, gereja atau synagogue yang baru bersebelahan Masjidil Aqsa

kesian geng2 ko yang jadi tuk janggut...sevel2

fakta jgn latah...
cakap tader fakta mcm nuar 16 sept la huhuhu

iceman said...

senyap jer ko sewel huhuhu

AMIR HAMZA SMKKD10 said...

bersabar je laaaa

«Oldest ‹Older   601 – 739 of 739   Newer› Newest»
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...