Monday, July 28, 2008

Tiada bukti Saiful diliwat: PKR tunggu reaksi polis

KUALA LUMPUR, 28 Julai: Parti Keadilan Rakyat (PKR) menunggu reaksi dari kerajaan khasnya polis berikutan laporan perubatan mengesahkan tidak ada sebarang kejadian liwat berlaku ke atas Mohd. Saiful Bukhari bin Azlan ketika dia membuat laporan polis 28 Jun lalu.

Pengarah Strategik PKR, Saifudin Nasution Ismail berkata, laporan dari Pusat Rawatan Islam (Pusrawi) mengesahkan tidak ada sebarang kejadian sodomi berlaku ke atas Saiful.

"Kami juga mendapat pengesahan secara mulut dari Hospital kerajaan yang membuat pemeriksaan kedua selepas Pusrawi, bahawa pemeriksaan mereka juga mendapat hasil yang sama iaitu tidak ada tanda-tanda sodomi berlaku ke atas Saiful," kata Saifudin kepada Siasah.

Menurut laporan pemeriksaan itu, Pusrawi mengesahkan, tidak ada tanda-tanda kejadian sodomi berlaku ke atas Saiful iaitu "tiada pendarahan aktif, tiada parut, tiada luka dan tiada nanah." selepas pemeriksaan dibuat ke atas bahagian sulit Saiful.

Pemeriksaan itu dilakukan oleh Dr Mohamed Osman Abdul Hamid terhadap Saiful pada 28 Jun sebelum Saiful membuat laporan polis. (lihat laporan bertulis di bawah)

Untuk mengesahkan pemeriksaan itu, Saiful diminta membuat pemeriksaan yang sama di hospital kerajaan.

Ekoran itu, Saiful membuat pemeriksaan di hospital kerajaan dan membuat laporan polis sejurus selepas itu.

Sehingga kini, pihak hospital kerajaan berkenaan tidak memberikan sebarang laporan bertulis kepada Anwar.

"Kami kini menunggu apa reaksi dari kerajaan berkaitan dengan laporan Pusrawi ini," kata Saifudin yang juga anggota Parlimen Machang kepada Siasah.

Semalam, Malysia Today melaporkan, Dr Mohamad Osman pernah ditahan tiga hari oleh polis selepas itu dan kini sedang bersembunyi bersama keluarganya.

124 comments:

Ihya said...

salam!!

haha tak tahu..ha ha tak tahu!!..sapa yang tuduh DSAI kena tanggung dosa fitnah!! Orang yang suka fitnah wajib di sebat!! Suhaimi..jalankan hukuman sebat pada abe mie dan bn@umno..

Taasub pada Allah
Solawat pada Nabi

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

Biasalah pemimpin PR ni mestilah nak mempertahankan ketuanya iaitu DSAI.Kalu bukan org PR, siapa lagi yg mahu membela DSAI yg skg sudah tersepit ni.Itupun tak boleh faham ke.lagipun laporan ini belum pasti kesahihannya.DSAI mmg sudah gila kuasa beliau hanya pandai bercakap je tapi tak pandai buat kerje.kalu setakat bercakap je, semua org pun boleh.

Ihya said...

siapa pulak yang komennya kena delete ni? NI mesti sawan tahap gaban ni..sabar tuan..sabar..hukum tetap hukum..kebenaran tetap akan datang..

Ihya said...

Allah...kalaulah salah statement dan laporan perubatan tu saudara,jangan tunggu lama lama..saman je siasah ni,SKMM kan ada..buat saman fitnah pulak..bukti dah terbentang di depan mata..aku pun tak tahu..apa yang sebenarnya kamu mahu..entahlah..

taasub pada Allah
solawat pada nabi

suhaimi said...

salam....

abe mie al-jubury dan umno@bn,ingat? 80 kali sebat.yg lain wajib hadir utk sesi menyebat kedua-dua manusia ni......

aBiE aR said...

Hanya segelintir orang UMNO bodoh je yg percaya terhadap tuduhan DSAI contohnye macam bn@umno.UMNO sudah tak ada modal nak sekat DSAI, terpaksalah ikut srip rejim Tun M.Nak tuduh rasuah tak ada bukti,jadi terpaksalah tuduh meliwat.Itulah modal UMNO yg busuk hati.

aBiE aR said...

Aku tak tau lar andaikata PAS bergabung dengan UMNO nanti.Pasti huru-hara Malaysia ni nanti.
Aku sejujurnya ikhlas yang bahawa aku betul2 meluat tengok UMNO. Sebut saja UMNO pasti aku akan nak termuntah.Aku bangga jadi melayu tapi tak bangga ada parti melayu macam UMNO.

utohkacil said...

sdr. bn@umno,

Cuba anda nyata kan "10 sebab mengapa saya mesti sokong UMNO."

Klu jawapan anda memuaskan, di saat ini juge saya akan sokong UMNO!

bn@umno said...

laporan perubatan itu mmg tak boleh dipercayai langsung kononnya tak ada kejadian liwat ke atas saiful.Aku percaya Dr Mohamed Osman Abdul Hamid yg membuat pemeriksaan ke atas saiful tu mungkin orang PR.sebab tulah dia keluarkan laporan perubatan yg palsu bg melindungi tingkah laku DSAI yg mungkin tak senonoh itu.saiful mungkin telah silap langkah juga dgn memberikan kebenaran pemeriksaan terhadap dirinya oleh Dr Mohamed.

TokbatinSenoi said...

Belasah jer si IQ yang kering kontang ni, jangan bagi muke kat die.Caghi jer idea2 yang bukan2, ta' kighe betui ke, salah ke,bagi die bungkagh. Lagi pun bukan nye die na'dengo cakap pun!!!

budak adil said...

aku dh lame tau pasal nie...kerajaan nye konspirasi sume tue..budak bn tue sula jer..biar die rase.hahah

bonzer said...

assalam.......

Sekiranya apa yang dilapurkan ini(tiada bukti diliwat) betul maka UMNO terpaksa beralih kepada isu lain .Isu yang terbaru ialah UMNO dibubarkan dan ditubuhkan parti baru bersama PAS. Adakah sanggup pemimpinnya membubarkan UMNO? Saya yakin bahawa pemimpinnya akan membubarkan UMNO berdasarkan beberapa fakta

1.Kekalahan yang teruk dalam PRU 12

2.UMNO sekarang berpecah kepada beberapa kumpulan iaitu kumpulan PM,TPM,Tengku RH,MB Trg/MB Perlis dan kawan DSAI di dalam UMNO.

3.Kemorosotan sokongan orang melayu kepada umno.

4.Kemelesetan ekonomi

5.Kenaikan harga minyak yang ditentang oleh rakyat

5.Kegagalan memfitnah DSAI

6.Perebutan kuasa dikalangan pemimpin UMNO

Bagi menyelamatkan Islam dan orang melayu UMNO terpaksa bergantung kepada parti politik yang kukuh antaranya PAS. Pas amat bersedia untuk menerima UMNO demi kepentingan Islam dan orang Melayu. Itu pun sekiranya UMNO masih sayangkan Islam dan orang Melayu tetapi sekiranya kepentingan ini diketepikan maka agak sukar untuk mereka membubarkan UMNO. Pemimpinnya terlalu lama berada dalam keadaan selesa. Selesa dengan kemewahan yang diambil dari harta-harta rakyat.Itu yang sukar bagi mereka untuk membubarkan UMNO.Tetapi mereka kena berfikir secara bijak bahawa Islam, orang melayu dan negara perlu diutamakan.Kepentingan diri perlu dikesampingkan. Saya percaya dan yakin UMNO BOLEH DIBUBARKAN dan berada dalam satu parti dengan PAS.

bonzer said...

assalam.......

Sekiranya apa yang dilapurkan ini(tiada bukti diliwat) betul maka UMNO terpaksa beralih kepada isu lain .Isu yang terbaru ialah UMNO dibubarkan dan ditubuhkan parti baru bersama PAS. Adakah sanggup pemimpinnya membubarkan UMNO? Saya yakin bahawa pemimpinnya akan membubarkan UMNO berdasarkan beberapa fakta

1.Kekalahan yang teruk dalam PRU 12

2.UMNO sekarang berpecah kepada beberapa kumpulan iaitu kumpulan PM,TPM,Tengku RH,MB Trg/MB Perlis dan kawan DSAI di dalam UMNO.

3.Kemorosotan sokongan orang melayu kepada umno.

4.Kemelesetan ekonomi

5.Kenaikan harga minyak yang ditentang oleh rakyat

5.Kegagalan memfitnah DSAI

6.Perebutan kuasa dikalangan pemimpin UMNO

Bagi menyelamatkan Islam dan orang melayu UMNO terpaksa bergantung kepada parti politik yang kukuh antaranya PAS. Pas amat bersedia untuk menerima UMNO demi kepentingan Islam dan orang Melayu. Itu pun sekiranya UMNO masih sayangkan Islam dan orang Melayu tetapi sekiranya kepentingan ini diketepikan maka agak sukar untuk mereka membubarkan UMNO. Pemimpinnya terlalu lama berada dalam keadaan selesa. Selesa dengan kemewahan yang diambil dari harta-harta rakyat.Itu yang sukar bagi mereka untuk membubarkan UMNO.Tetapi mereka kena berfikir secara bijak bahawa Islam, orang melayu dan negara perlu diutamakan.Kepentingan diri perlu dikesampingkan. Saya percaya dan yakin UMNO BOLEH DIBUBARKAN dan berada dalam satu parti dengan PAS.

asalbayu said...

Pada 26.7.2008 UMNO Cawangan aku bersidang. Aku adalah salah seorang AJK dan pernah bertugas masa PRU 12 dulu. Setiap malam aku berada di bilik gerakan dekat rumah aku. Suatu malam ada seorang pemuda datang hantar barang keperluan kempen. Pemuda itu kata kawasan Anak Bukit tempat istana tuanku Sultan Kedah tu dikuasai oleh ADUN PAS. Baginda pernah merungut tentang hal itu dan bermaksud supaya BN ambil. Aku mula meluat kerana berpendapat ia sengaja direka-reka. Serupalah rekaan yang sedang berlaku sekarang ni. Menjelang tarikh pembuangan undi ada wanita datang ke bilik gerakan cerita kononnya orang-orang PAS sering maki orang. Aku naik sangsi kerana Ahli Parlimen Baling bekas Imam Masjid Negara tu ada pertalian keluarga dengan aku tak pernahpun maki orang biarpun hubungan kami taklah mesra sangat. Sebaik saja PAS menang di kebanyakan DUN cepat pula tuanku restui PAS bentuk kerajaan. Sekarang ni aku dah tak berapa minat dengan UMNO. Itulah sebabnya aku tak pergi ke persidangan UMNO pada 26.7.2008 itu. Kebetulan pula aku ada kerja di tempat lain pada tarikh dan waktu yang sama. Memang itulah yang aku harap. Aku sebenarnya dah tak berminat dengan UMNO. Apa-apapun tahniah kepada MB Kedah yang dapat gelaran Dato Seri.

roh_insan said...

kenape la korang2 nak marah kat bnumno 2,takkn mau die ngaku ape saje cite wlu pun betul,kecuali umno je,selain umno sume nye tak betul.

Cube cek si bnumno ni,tah2 ade kesan sodomi ape,hu..hu..jgn marah bang,gurau je.

bnumno,bolih lah kamu nak nyokong sape2 pun,tp jgn taksub sgt,soal nye bkn Dsai tu yg utame,tp maruah Agame,kenape perlu dibesar2kn tampe bukti yg nyate,klu kite memburukn Dsai tu tampe bukti same lah kite memburukn Agame,klu tak caye tanye tok guru,cari guru yg berkecuali,bkn umno bkn pas.

Mudah2an bnumno n pengikut2 umno akn deberi petunjuk.

putra revolusi said...

Harap penyokong-penyokong BN/UMNO jangan terkejut & berputus asa dengan berita tiada bukti Saiful diliwat ini. Masih ada banyak lagi ruang untuk memerangkap Anwar dan terus memfitnahnya lagi. Saya ada beberapa idea yang boleh dipertimbangkan BN/UMNO dan polis untuk terus memfitnah & memerangkap Anwar:

i) Terus lakukan apa saja bagi memaksa Dr. Mohd Osman Abd Hamid supaya mengubah laporannya. Gunakan polis (SB)dengan mewujudkan gangguan, ancaman dan perasaan tidak selamat kepada keluarga Dr Mohd Osman. Lama-kelamaan dia pasti tidak tahan dengan gangguan terus menerus polis dan dengan itu mengubah laporannya dengan menyatakan ada kesilapan dalam laporan pertama itu. Jika perlu paksa doktor itu buat akuan bersumpah palsu menyatakan dia dipaksa membuat laporan pertama dahulu.

ii) Sogok doktor itu dengan imbuhan lumayan supaya dia kelabu mata dan mengubah laporannya. Jika BN boleh tawar RM30 juta bagi setiap anggota PR yang sanggup melompat parti di Perak, nilai seorang Anwar tentu melebihi RM30 juta. Katakan sekitar RM200 juta ditawarkan kepada doktor itu, pasti dia kelabu mata. BN parti kaya, setakat berbilion pun tak jadi hal, inikan pula setakat RM200 juta, tentu tak ada masalah untuk mengelabui mata Dr. Mohd Osman.

iii) Jika konspirasi menggunakan budak Shamsul itu pun dah gagal, cari sahaja budak lain sebagai pengganti Saiful yang sanggup membuat pengakuan diliwat Anwar. Jangan lagi cari budak tinggi & gagah macam Saiful sebab orang susah nak percaya dia diliwat, carilah lelaki yang lembut gemalai yang ramai bersidai di sekitar lorong gelap KL. Polis cawangan kongsi gelap dan maksiat pasti tahu di mana tempat terbaik nak dapatkan insan-insan sebegitu. Jika tawaran sampai ke angka RM juta, tentu ramai yang bersedia membuat pengakuan palsu. Yang penting skrip liwat yang dicipta kelak perlu lebih kemas supaya orang mudah mempercayainya.

iv) Jika masih sukar nak dapatkan pengakuan golongan lelaki lembut gemalai dewasa, carilah pula budak yang belum akil baligh. Orang ramai pasti simpati jika korban liwat Anwar ialah kanak-kanak kecil dan dengan itu mudah bagi kita menafikan peluang Anwar untuk menjadi PM. Yang penting di sini sekali lagi ialah tentang skrip liwat yang mantap dan mudah diperayai selain dari upah lumayan yang boleh ditawarkan BN/UMNO kepada kanak-kanak malang itu. Tapi untuk seorang kanak-kanak malang, mungkin upah RM10,000 pun sudah dianggap terlalu besar oleh mereka. Atau cukup buat permulaan sogok sahaja budak malang itu dengan berkotak-kotak coklat import yang boleh diperolehi di Langkawi, nescaya cairlah air liurnya untuk membuat pengakuan palsu.

Tapi itu idea saya sahaja. Mungkin bn@umno,abe mie dan mereka yang sewaktu dengannya ada idea-idea konspirasi & fitnah lain yang lebih cerdik bagi memerangkap Anwar, sama-samalah fikir-fikirkannya. Kasihanilah Pak Lah, Najib & juak-juaknya yang telah mencuba pelbagai cara untuk menyelamatkan diri yang kian kelemasan itu. Jika nak tembak Anwar dengan kes liwat gagal, percubaan mengurat PAS pun gagal, habislah UMNO, apa lagi nak buat? Oleh itu bn@umno, abe mie dll tolonglah fikir-fikirkan idea-idea bernas lain bagi memerangkap Anwar. Sekarang zaman fitnah, marilah sama-sama kita bersatu mencipta lebih banyak fitnah, demi fitnah, demi fitnah, demi fitnah, demi fitnah hingga Malaysia pun hancur binasa...

ilham_sufi said...

biasa la bnumno tuh,jgn dlayan sgt dia.dia sbnarnya mgakui anwar tuh btul,cma dia dh x der krja lain,nk provoke jela spy ader yg bls msej dia.apakata pasni anggp dia dh mninggal.stiap msej dia jgn dlayan.lma2 dia boring dia blah la dak pun tkar nick lain.
lagipun umno sdiri malu ader blogger cam dia.dia nih sampah jek dak pun najis berat.

bn@umno said...

ilham_sufi,

kitorang tak kisah pun ko nak layan ke tak nak layan komen kami krn kami pun tak suruh ko layan kami, kami di sini tetap dgn perjuangan BN bg menegakkan keadilan di malaysia.kami yakin PR tak akan berjaya membentuk kerajaan untuk selama-lamanya malah akan pupus tak lama lagi keran PAS sudah tidak sehaluan dgn PR.

bn@umno said...

berita yg baru diterima, polis akan menjalankan siasatan terhadap laporan pemeriksaan saifol yg disebarkan melalui internet kerana polis mendakwa laporan itu besar kemungkinan palsu dan tak boleh dipercayai.sama-samalah kita tengok kesudahannya.kepada penyokong PR, jgnlah korang gembira sangat kerana laporan pemeriksaan saifol itu mungkin palsu.

paloi bin mulau said...

bn@umno,

awat hang paloi sgt ni? kalau pun hang nak percaya sgt si sepol tak perlulah memfitnah doktor tu org pr bah. hang percaya polis akan siasat sejujurnya?

nantilah satu hari nanti andai keturunan awak mengalami nasib seperti org yg dituduh meliwat ni, barulah tahu malaysia ini tinggi rendah.

manusia memg begitu sblm kena batang hidung sendiri cakap buka main lagi. kalau hang nak sgt percaya anwar tu peliwat jgn terkejut satu hari nanti anak cucu
hang pun akan jadi mcm tu.

roh_insan said...

paloi bin mulau.

paloi tu apa dia,bkn apa,sekureng kureng nya bnumno tu tau la apa maksut paloi tu.

umisa said...

Hoi lembu BN@umno,
aku dah kata, aku sendiri dgr daripada Datuk2 puak umno mereka sendiri tahu DSA tak bersalah, tapi kau org macai2 ni tak faham bodoh serupa lembu, lain kali dgr lah dari org yang lebih mengatuhui, jangan hantang saja, jgn jadi bodoh,

miekabo said...

bn@umno said...
Biasalah pemimpin PR ni mestilah nak mempertahankan ketuanya iaitu DSAI.Kalu bukan org PR, siapa lagi yg mahu membela DSAI yg skg sudah tersepit ni.Itupun tak boleh faham ke.lagipun laporan ini belum pasti kesahihannya.DSAI mmg sudah gila kuasa beliau hanya pandai bercakap je tapi tak pandai buat kerje.kalu setakat bercakap je, semua org pun boleh.


Biasalah penyokong umno, mestilah nak mempertahankan ketua-ketua mereka yang dah serba korup dan tak relevan tu.Kalu bukan org umno, siapa lagi yg mahu membela pemimpin mereka yg skg sudah "panas punggung" ni.Itupun tak boleh faham ke.lagipun laporan ini boleh "diejaskan" faktanya. Pemimpin-pemimpin umno mmg sudah gila "talak", rakyat dah tak nak pun terhegeh-hegeh lagi nak "rujuk".kalu lawan secara tak gentleman, ko kerat "nyawa" ko, beri makan ke buaya kat zoo melaka nuh...

Siapalah aku said...

SEMOGA ALLAH MELAKNAT PEMFITNAH YANG MEMFITNAH DSAI DAN KELUARGANYA. SEMOGA PEMFITNAH TERSEBUT MENDAPAT BALAS DIDUNIA DAN DIAKHIRAT. AMINNNN.

Hamzali said...

Timbalan Ketua Polis kata tak tahan pun, cuma panggil tujuan siasatan je. Tak tahu le sapa bohong Timbalan Ketua Polis Negara ke penulis blog ke sape ke. Tapi yang pasti ada pembohong. Kalau nak tulis fakta kena betul lah jangan main hentam saja. Tulis panjang-panjang macam sejarah tu sape nak baca? Sikit sikit sorang dah le.

Mr. said...

UMNO nak ajak PAS bergabung....?
HANTU RAYA nak jadi WALI... logik ke?

Mr. said...

1. Rakyat Bercakap Tentang Kehidupan Yang Tertekan, UMNO Bercakap Tentang Mercedes...anak haram!
2. Pemimpin2 UMNO sering bercakap tentang integriti, buat pelan integriti, namun rasuah menjadi amalan negara!

umisa said...

Salam BUat,
abe mei aljuburi ,BN@umno & puak2 bodoh dlm umno
(TOLONG BACA)
Konsep kepimpinan dalam Islam
MENURUT perspektif Islam, Kepimpinan merupakan sesuatu amanah yang wajib dilaksanakan dengan sebaik-baiknya, manakala pemimpin pula adalah bertanggungjawab dalam mengurus, mentadbir dan menjaga apa yang diamanahkan kepadanya. Antara yang perlu dijaga oleh seseorang pemimpin ialah menjaga dirinya daripada melakukan perbuatan mengkar dan menunaikan kewajipan syarak dan tugas-tugas yang dipikulkan kepadanya dengan baik dan adil.
Kepimpinan bukan sahaja dikaitan dengan tanggungjawab kepimpinan dalam bentuk kelompok, bahkan kepada diri sendiri seperti mengawal pancaindera supaya sentiasa penuh mentaati Allah, menjauhi larangan-Nya, baik dalam bentuk perkataan, perbuatan mahupun dari sudut aqidah dan keyakinan sehingga mengakibatkan penyelewengan. Matlamatnya pula adalah untuk mempertingkatkan kualiti diri bagi melahirkan kepimpinan melalui teladan atau menjadi 'qudwah hasanah' yang seterusnya akan menghasilkan tokoh-tokoh pemimpin yang menjadi ikutan ramai dan pimpinan kepada orang lain serta masyarakat dari kelompok yang sedikit kepada yang lebih besar.
Kepimpinan dalam Islam adalah bersifat sepadu yang menitikberatkan kesimbangan di antara kepentingan roh dan jasad, antara perkembangan pembangunan spiritual dengan perkembangan material demi menjamin kesejahteraan hidup manusia di dunai dan di akhirat. Untuk mencapai matlamat kepimpinan yang bersepadu tersebut, pemimpin mestilah dipilih daripada, kalangan orang-orang yang paling berwibawa dan berkelayakan kerana penyerahan kuasa kepada orang yang tidak berkelayakan dan sesuai adalah mengkhianati Allah dan Rasul-Nya.
Justeru itu pemimpin mestilah berusaha mempertingkatkan kualiti diri dan kualiti kepimpinannya ke tahap yang lebih cemerlang. Kepimpinan dalam Islam bukanlah alat untuk memperoleh kekayaan, pangkat dan kesenangan hidup di dunai semata-mata, malah ianya merupakan amanah yang wajib ditunaikan demi kesejahteraan umat manusia seluruhnya. Kalalaian dan kegagalan pemimpin dalam melaksanakan tanggungjawab dan amanah tersebut sama ada pemimpin yang memimpin dalam keluarga dan rumah tangga, masyarakat atau negara akan mengakibatkan penyesalan dan kerugian di hari akhirat kelak.
Kepimpinan adalah suatu fungsi yang penting dalam Islam. Seorang individu menjadi pemimpin kepada dirinya sendiri, suami isteri mempunyai tugas kepimpinan mereka di dalam rumah tangga dan keluarga, imam memimpin jemaah solatnya sebagai para makmum, ketua masyarakat dan ketua negara memimpin rakyat serta seluruh warganya. Ini menunjukkan fungsi kepimpinan wujud di semua peringkat mengikut tahap-tahap dan tugas-tugas tertentu yang berbeza-beza. Namun objektif kepimpinan dalam Islam secara yang sama iaitu mengajak manusia seluruhnya kepada perkara-perkara makruf dan mencegah dari perkara-perkara mengkar yang akhirnya akan membawa umat manusia hidup di dalam suasana yang aman dan sejahtera.
Firman Allah Subahanahu Wataala dalam Surah Ali 'Imran ayat 110 yang tafsirnya :
"Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang makruf dan mencegah dari yang mungkar dan beriman kepada Allah."
Tegasnya, tugas kepimpinan yang telah digariskan dalam Islam ialah mendaulatkan kalimah Allah di pelbagai tahap dan peringkat tanggungjawab masing-masing. Umpamanya seorang lelaki yang telah berkeluarga mempunyai tanggungjawab yang lebih banyak berbanding mereka yang belum ada tanggungan, kerana ianya harus menunaikan tanggungjawab kepada dirinya dan keluarganya. Begitu juga seorang suami yang diberi amanah yang lain sebagai pemimpin masyarakat akan lebih berat tanggungjawab terhadap keluarga dan negara.
Oleh itu, konsep kepimpinan yang berjaya menuntut supaya Islam yang merangkumi konsep iman dan amal salih dapat ditegakkan dalam diri setiap individu, keluarga dalam organisasinya, masyarakat dan negara sehingga kesepaduan antara kepentingan dunia dan akhirat dapat dicapai.
Antara cirri-ciri yang perlu dimiliki oleh setiap pemimpin yang baik adalah menurut petunjuk yang terkandung dalam Al-Our'an dan contoh kepimpinan yang diamalkan oleh Baginda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana Baginda adalah contoh teladan yang unggul dalam segala bidang kehidupan. Baginda diutus sebagai pembimbing seluruh umat manusia sebagaimana firman Allah Subahanahu Wata'ala dalam Surah Al-Anbiyaa' ayat 107 yang tafsirnya :
"Dan tidaklah Kami (Allah) mengutus engkau (Muhammad) melainkan untuk menjadi rahmat bagi seluruh alam semesta."
Baginda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bukan saja pemimpin agama yang memurnikan keyakinan dan aqidah umat manusia dari kegelapan kepada cahaya kebenaran. Baginda juga adalah pemimpin yang berjaya menyusun suatu pemerintahan yang terunggul meliputi segala bidang kehidupan manusia, politik, pentadbiran, ketahanan negara, ekonomi, pendidikan, kehidupan sosio budaya masyarakat seluruhnya yang harmoni. Baginda seorang penggubal undang-undang, Pembina akhlak dan nilai moral yang tinggi. Baginda juga merupakan contoh pemimpin di mana segala kehebatan, keunggulan dan keistimewaan dan keperibadian mulia terkumpul dalam diri Baginda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam.
Kita sebagai umat Muhammad yang diberi amanah tanggungjawab oleh Allah sebagai khalifah untuk memakmurkan ala mini daripada segala kemungkaran dan kefasiqkan dengan tugas kepimpinan yang tertentu mengikut tahap dan peringkat yang berbeza-beza, iaitu sebagai individu, ahli keluarga, pemimpin masyarakat, pemimpin bangsa dan pemimpin negara adalah bertanggungjawab bagi meneruskan risalah dan perjuangan Baginda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam, demi kebaikan dan kesejahteraan seluruh umat manusia.

masd said...

allhamdullilah, mudah mudahan kebenaran keatas kekusutan di tunjukkan kepada rakyat supaya rakyat dapat memilih kerajaan yang benar benar dan iklas

mahendra said...

Now the 'cat is out of the bag'. Anwar is innocent all through. It is a clear cut-case as proven beyond reasonable doubt as the Medical Report is by the Doctor
from an Islamic Hospital.Anwar has now gained the confidence of not only the Malaysians but the World Over. All the doubts created on him is now cleared. The proverb goes - You can fool SOME of the Malaysians some of the time but NOT all the Malaysians ALL of the time. THIS IS CALLED GOD'S WILL.
The PKR is now in the smooth road to take over the Government. PKR has to be very alert that every move they make to capture the Kulim Seat is carefully calculated. Anway Anwar is in the making of the next PM.God Bless You and PKR. PAS should remain solid with Anwar and PKR to make their collective dream come true. After reading this latest medical report, The Rakyat are 100% behind PKR to take over the Governement as planned.
Pro-Democracy/

kayemsee said...

aku setuju la dgn ilham_sufi tu...korang tak payah la layan sgt si bn@meno & abemie tu...buat tak tau ja...diorg tu ditugaskan jadi anjing utk menyalak jer dlm blog nie oleh tuan2 diorg...utk provoke jer supaya kita jadi panas & emosi..dpt la habuan tulang lepas buat keja...to sah dok layan la...macam budak2 jugak...makin dilayan makin dia menjadi...tak paham bahasa...

Dr Ahmad Muhammad said...

Ibarat kata Najib yang berdahi licin - KEBENARAN AKAN TERSERLAH JUGA AKHIRNYA. Memang akan terserlah pun tetapi siapakah penjahat yang akan diserlahkan itu? DSAI atau Najib yang berdahi licin itu?

Saya amat mengharapkan kerajaan ini akan bertukar tangan. Memang saya dan kawan-kawan menunggu dengan penuh minat apa yang akan berlaku kepada PDRM, Utusan, TV3 dan tak lupa juga kepada hantu-hantu raya UMNO yang tidak pernah jemu menabur fitnah.

Di mana bumi dipijak, di situ Islam dijunjung. PAS for all!!!!

Sama-samalah kita fikirkan.

Dr Ahmad Muhammad said...

Jemput ke www.drahmadmuhammad.blogspot.com

mahatir said...

Mula-mula Badawi, Najib, Taib, Rais, Khairy semua bising dan campur tangan bagi pendapat mereka dalam kes Altantuya dan sodomy.
Lepas itu, mereka beritahu rakyat bahawa penyiasatan kes-kes perlu dilaksanakan oleh polis tanpa kekacauan dan tanpa dipengaruhi oleh sesiapa termasuk UMNO.
Sekarang bila laporan doktor terbongkar kata Saiful tidak diliwat, Syed Hamid Albar pulak mengigit jari lalu menggalakkan supaya polis mempercepatkan penyiasatan.

Bila RPK membuat statutory declaration, kenapakah Badawi perlu membuat bising and kata Najib and Rosmah tidak berdosa?
Kepala otak Badawi tahu setiap langkah, perkara dan tempat yang Najib dan Rosmah buat and pergi.
Malam tu, Badawi bersama dengan Rosmah ke? hahahahaha

myrayza said...
This comment has been removed by the author.
gorgeous_Gurl said...

bn@umno,

dont worry, i'm with you, and UMNO!

slowrock said...

samekom,....

BABI NEGARA (BN) memang cam tu perangai mcm babi... tak sedaq diri... dah dok mkn duit rakyat... rasuah sini sana...mcm barua gie...

slowrock said...

UMNO bleh BLAAAAAAAAHHHHHHH......

slowrock said...

BN mau kena batangkulu.....

benci bn@umno said...

bodo la bn@umno...ko ngan parti sama bodo..buat fitnah pastu kantoi..pastu nk nafi plak..ko memang bodo yg keterlaluan..

benci bn@umno said...

bodo la ko ni bn@umno...sebab tu aku benci ko..dh org ckp saiful tu penipu pun ko nk sebelahkan dia lagi..apa punya unta la ko ni..jgn menegakkan benang yg basah...

Hj.Mat said...

Wahai perjuangan PAS kita tak payah layan orang-orang bn@ umno kerena mereka ini dah buta dan pekak lagi bisu,kalau kita ikut mereka kita pun jadi seperti mereka juga.
Tq

irfandina said...

salam..

kalau dah terbukti dsai tak bersalah...kira oklah tu...cuma biarlah sahih...

rasanya kalau ditakdirkan Allah Pas dan UMNO dapat duduk semeja...maka akan semakin terpinggirlah dsai.....

kita merancang...Allah juga merancang...tapi perancangan Allah jualah yg akan menjadi kenyataan...

melayusedar said...

fitnah tu memang kerja umno macam ni abe mie dgn bn@umno tu jgn di layan dia tu makan gaji kerja duduk jawab dan burukkan perjuang islam dan negara makan duit rasuah yg di beri oleh umno. sebab tu komen bintang 2 ekor ni banyak ,tak ada umno mati tak makan la puak ni. elok mati dari terus hidup makan duit haram tapi puak 2 ekor ni bukan kira halal haram pada puak 2 ekor ni asal kan duit ambil.lepas tu bagi anak bini makan balik kpg bagi makbapa makan hebat nampak ok la tapi duit haram .bila tua nanti wariskan pulak duit haram ni pada anak2 lepas terus pada cucucicit sampai kiamat generasi dia makan duit haram hebatkan nak kaya tapi lupa halal haram. itu la umno parti dibanggakan oleh puat 2ekor ni.

umisa said...

salam semua
jangan duk layan barua 2 ekor ni, anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan,anjing kerajaan, bodoh serupa dolah hadhari islam somsang

bn@umno said...

penyokong PR,

CONFIRMED korang semua sudah sesat. Harap korang sedar apa yg korang dah katakan. Adakah korang tahu apakah hukumnya mengeluarkan kenyataan yg kesat dan fitnah sesama manusia?kenapakah kita harus menghina antara satu sama lain hanya kerana perbezaan pendirian dan sokongan?harap korang faham dan mengucaplah supaya korang lebih tenang.

KRKL said...

Salah ke statement hospital tu.Kalau salah saman je hospital tu.

suhaimi said...

salam.......

apa yg org2 umno nk kalut2 sangat ni? doktor pun dah keluarkan report yg si 'saiful' tu tak kena 'liwat'.nk bukti apa lagi?bukti dah depan mata.nk tunggu bukti dari saiful tak timbul2.doktor bagi pihak kerajaan pun tak beri bukti lagi.
jika kerajaan gunakan report dari pihak kerajaan dan menafikankan report yg terawal dan sedia ada,memang masaklah DSAI.
Tuan2 fikirlah sendiri jika kerajaan menggunakan report dari pihak mereka dan menafikan report yg asalnya.ke dalamlah DSAI.
cubalah kerajaan yg ada hari ini menjadi kerajaan yg mengikut perintah ALLAH,jgn lawan hukumnya,berikan keadilan pd mereka yg berhak...tidak takutkan nanti bila 'azab' dari ALLAH menimpa kita seperti kaum2 yg terdahulu?ini bukan perkara main2 yg boleh di permainkan oleh kerajaan umno dan barisannya...
ingat! bila rakyat berdo'a memohon bantuan dari ALLAH,cukup hanya seorang sahaja ALLAH perkenan,tunggulah 'azab' darinya.......TIDAK TAKUTKAH KITA???

ilham_sufi said...

health director general-tan sri dr ahmad hassan merican (yg dilantik oleh pak lah,nama dia aku x ingt sgt) mgesahkan laporan perubatan saiful bukhari yg dkuarkan oleh pusrawi adlh tulen n benar.bliau akn myiasat bgmana laporan perubatan yg sulit blh ddedahkan kpd umum.
bru td kuar d bernama.
tkena btg hdung pak polisi yg kta laporan tuh palsu.

bn@umno said...

kalau report pertama yg disebarkan oleh internet itu tulen maka ia perlulah dirujuk kepada report yg kedua iaitu report daripada HKL.Kalaulah kedua-dua report mempunyai kenyataan yg sama di mana kejadian liwat mmg tak berlaku maka barulah kita boleh confirm bahawa DSAI mmg tidak bersalah.kalau kedua-dua repot memberikan kenyataan yg tidak sama maka mmg ada orang yg ingin menutup salah laku DSAI.sama-samalah kita lihat.

AuntyBeeAnd said...

Jika sudah ada bukti Mat Sepol tidak diliwat, maka jgn kita lewatkn masa, kerana kita tak mahu terlewat untuk menghapuskan puak puak bersubahat dlm angkara jahat yg cuba menjatuhkan manusia yg cuba untuk merawat negara dari segala kejahatan, kemunafiqan dan kezaliman puak Umno Hadhari Al Juburi dan BN yg Al Bangangngan. Maka tutup saja kes liwat ni dan sumbat serta sula saja puak puak pemfitnah ini antaranya Phucklah AlBoddowi, Najibbabi, Rosmaharamjadah, KhairyJubury, Syed Albaruah, Musa Hassanatang, gani Pantattaik.....dan yg sewaktu dgnnya...

putra revolusi said...

SIAPA DR. MOHAMED OSMAN?

Dr. Mohamed Osman Abd Hamid adalah antara nama paling popular kini dan ramai ingin tahu latar belakang beliau. menurut sumber, beliau adalah seorang pegawai perubatan yang berasal dari Myanmar dan pernah berkhidmat di beberapa hospital kerajaan sebelum bertugas di Hospital Pusrawi lebih setahun yang lalu. Beliau dikatakan telah bercuti sejak seminggu yang lalu dan tidak dapat dihubungi.

Gosip sedang bertiup kencang bahawa beliau kini sedang menyembunyikan diri bersama keluarganya kerana tidak tahan dengan asakan polis yang terus memaksa beliau mengubah laporan perubatan asal.

Marilah sama-sama kita berdoa agar Allah menyelamatkan kebenaran dan menundukkan kebatilan.

ANWAR ibrahim PM-6 said...

http://anwarpm.blogspot.com

Mujahidin said...

fitnah berlaku berleluasa sekarang kerana kita tidak melaksanakan hukuman Allah.

kalau hudud dilaksankan dah lama puak-puak umno di pecah belakang kena sebat!!!

ingat la UmnO Yang KONONNYA PEJUANG MELAYU SEPANJANG ZAMAN( MELAYU MELARAT DI TANAH AIR SENDIRI)

JANJI ALLAH TETAP AKAN BERLAKU...
AZAB API NERAKA SANGAT PEDIH KEPADA MANUSIA YANG MENOLAK HUKUM AL QURAN DAN MEMFITNAH!!!!

fadlah said...

dah la bn@umno

hijau said...

fuck you bnumno pi mampuslah kau kalau dah jenis benak hati dok tak paham2 situ la apa orang cakap butu perut akai tadak

utohkacil said...

Siapa kah yg paling ramai terlibat dgn kes rasuah? - MELAYU!

Siapakah yg terlibat dlm kes bunuh yg sangat sensai itu? - MELAYU!

Siapa kah yg di tuduh dan menuduh kes 'liwat mega'? - MELAYU!

Parti politik mana kah yg sedang huru hara dlm pemilihan di peringkat cawangan dan bahagian? - UMNO(MELAYU)!

Dan ada lagi ber bagai2:-
BUSUK MELAYU


Melayu dah jadi BUSUK kerana UMNO

irfandina said...

salam...

udahla tu...rasanya takkkan habis kita semua bertengkar menegakkan hujah masing2...takda faedah pun...tunggu jelah...

tak payahlah kita semua nak merendahkan martabat diri sendiri dengan megeluarkan kata2 kesat yg jelas tidak menguntungkan sesiapa...

ANWAR ibrahim PM-6 said...

http://anwarpm.blogspot.com

tak percaya, kenapa?

TokbatinSenoi said...

* تعاونوا على البر والتقوى ولا تتعاوانوا على الإثم والعدوان *

Saling membantulah kamu2 di atas kebaikan/kebajikan dan janganlah kamu2 saling membantu diatas kedosaan dan permusuhan.

Selamat mencuba resepi bathin ini.

ANWAR ibrahim PM-6 said...

http://anwarpm.blogspot.com

baguslah semua saudara dan pengikut ku semua..jangan layan babi BN dan lembu UMNO.

diaorang bukan tahu apa itu liwat. Itu adalah kebebasan individu.. terima kasih atas sokongan anda...

AuntyBeeAnd said...

Woi!!! ni haramjadah mana plak ni yg mengaku Anwar Brahim ni??? Dahla buat blog tiruan nak tiru Blog DSAI yg betul punya? Lu apahal mamat ??? Lu ingat orang bleh senang senang percaya ke Blog tiruan you tuh??? hanya puak puak umno dn bn bengap jer yg percaya. Ada juga manusia bangsat yg cuba nak meniru DSAI yg sebenar... Guna nama dan buat blog serupa DSAI konon... chetttt poooodahhhh....

bn@umno said...

Tidak lama lagi PR akan hancur percayalah.Contohnya pada mula-mula DSAI ditangkap atas kesalahan liwat presiden PAS condemn DSAI tapi apabila bukti yg menunjukkan DSAI kemungkinan jadi mangsa konspirasi politik, presiden PAS tidak pun menjengguk DSAI malah jauh sekali menghulurkan rasa simpati terhadap apa yg telah terjadi kepada DSAI(untuk malumat lanjut layari laman web malaysiawave).Nampaknya PAS sudah semakin hari semakin 'serasi' dgn BN dan Umno.Tahniah diucapkan kepada PAS semoga PAS dan Umno akan terus bekerjasama untuk kepentingan negara malaysia.

utohkacil said...

Bukan PR yg akan hancur, tetapi UMNO YG AKAN HANCUR!

sila lawati:- http://www.kuda-kepang.blogspot.com/

bn@umno said...

Untuk mengetahui maklumat politik negara dgn lebih tepat dan boleh dipercayai sila layari laman web www.mykmu.net

budak adil said...

salam sume..
1:aku rase isu paling besar ptut dipikir kan ialah pasal ekonomi..coz..aku rasa azab sgt dok malaysia nih..ckp jer nk jage org melayu.tapi menderita kt tempat sendiri.duit berbilion ringgit.tapi x tau nk gune.mcm aku ok lagi kot.yg kesian wat org berpendapatan rendah..sedangkan aku sendiri xleh nk survive ni kan org gaji bwh dari aku..pikir la..nk kene ade org mati kelaparan or gantung diri,bunuh ngan along.br nk tolong..pikir la....kerajaan arini tau kroni dieorg jer.x pikir rakyat miskin...nk pinjam bank pun susah..pakai along jer senang.pinjam arini,dpr arinie..yg keje govment nih senang jer..elaun tu la,ni la,gaji naik la,kos sara idup la,bonus x dpt la..takat keje govment nih..mintak ape pun dapat.yg 25 juta org nih???mengaga...ckp tabung tu la,mcm la kemudahan utk rakyat..tapi aku x nampak pun..nk mintak ngan yb,paklah,najib???kalau si sepul,senang2 jek jumpe najib nk lulus die nye pelajaran die tuh..die tue sape????igt senang2 ke nk jumpe najib kalau x kroni die..pikir la wei...malaysia nih dh teruk sgt nih...asyik2 nk naik kan melayu.gaduh pon org melayu gak..rasuah..melayu gak..bunuh..melayu gak..pikir!!!!!
2:kalau la dsai nk liwat org..baik die gi luar negara..wat senyap2..yg nk wat ngan mangkok tingkat tue watpe..kantoi..so x logik langsung..dia org berada.byk bende lain die leh pikir..x kan la mase zaman kemuncak die nk wat x senonoh lak...lepas jer pru12,tup2...liwat..apa nih..nampak sgt kerajaan takut kebangkitan beliau..kalau xde dsai..entah la..mungkin xde sape yg boleh selamatkan dr penjajahan umno nih..x kan nk soh karpal singh jadi pm or najib(c4)..
3:media ni lak satu lagi..tgk berita asyik umno..bg la peluang pembangkang tuk bersuara..yg salah sume pembangkang..umno nye cite sume gah,projek tu la,naik tu la ni la..sume die ckp betul..suara rakyat x nk dgr..nasib baik ade astro and internet..kalau x..kuno la permikiran kite sume..igt la.kebenaran akan terjawab..kite tunggu je la..lagi cpt lagi bagus..x sabar nk tukar kerajaan..biar yg byk rasuah,penjenayah,tue kene heret kt mahkamah..mahkamah skang pon x leh pakai gak..polis.emmm..hampeh.bos dh mcm tue..anak2 buah ikut..rm100 juta..ape die nk buat..kene mkn ulat batu gak...
aku cume lapas kan ape yg tersirat kt minda aku nie.coz dh letih sgt tgk malaysia nih..igt nk dok singapore,kerajaan dieorg praktikal.walaupon xde sumber galian..dieorg manage country excellent..minyak leh turun.malaysia lak x leh..x paham tol..buat bn/umno.kite org melayu.baik kau pikir blik ape yg berlaku skang..jgn nyesal kemudian ari..

Itik tak pandai mendayung said...

Puak yang buat fitnah tu ...nampak sebijik macam yahudi laknatullah .....kat malaysia ada juga yahudi ....

Itik tak pandai mendayung said...

Puak yang buat fitnah tu ...nampak sebijik macam yahudi laknatullah .....kat malaysia ada juga yahudi ....

umisa said...

Salam,
biasalah tu kita orang malaysia,
Malaysia Boleh'
BOLEH FITNAH,BOLEH RASUAH,BOLEH BUNUH,BOLEH LOMPAT,BOLEH TIPU,BOLEH UBAH AKUAN BERSUMPAH,BOLEH UBAH LAPORAN DOKTOR, BOLEH BOHONG, BOLEH ROGOL,BOLEH JADI BARUA,BOLEH TUKAR AGAMA, SEMUA BOLEH, APA2 BOLEH, ITULAH UKAPAN PUAK UMNO YG DI AGUNG2 KAN,INGATLAH ORG2 UMNO KERANA KAMULAH MALAYSIA DAH JADI NEGARA YG TAK BEMARUAH, TANGGUNGLAH DOSA DIAKHIRAT NANTI,TUNGGU BAGAIMANA BALASAN DARI ALLAH TAALA AKHIRAT ATAUPUN DIDUNIA INI

utohkacil said...

'www.mykmu.net' ialah laman web yg pro TDM.

'www.kuda-kepang.blogspot' TIDAK pro atau anti mana2 pehak.

utohkacil said...

Untuk mengetahui perkembangan berkenaan 'mesyuarat cawangan UMNO' di seluruh negara sila lawati:-

www.kuda-kepang.blogspot

AJK-UMNO said...

Is there a prima facie case against Anwar ? Several questions arise.

1. Why is it that GHKL report is the accepted version?
2. Why can't the first medical report be accepted as true?
3. Do you need a specialist who studies the anus to know whether there is any penetration?
4. Did anything happen between 2.00 p.m. ( when the first medical examination was done ) and 6.00 p.m. ( when the second medicaL exaimantion was done ) ?
5. Is it possible that something was done during the interval of 4 hours to look like penetration was done ?
6. WHY was Anwar's case taking preference over the Lingam case where six persons of stature were to be investigated ?
7. Were the cases handled during the two Chief Justices of GREATER importance than Anwar's, taking into consideration that SEVERAL people and Companies had SUFFERED mentally and financially?
8. Is it true that Anwar is a threat to the PM, DPM and BN and hence his case should take preference over other serious cases of INJUSTICE?
8. Are BN leaders getting jittery as 16 September draws nearer and nearer ?
9. Why was the Private investigator missing after his second SD?
10. Why was the Police so efficient as to track him down the very next day while so many KIDNAPPED children are still missing and untraceable?
11. Why did Bala tell his nephew that he could not "talk freely" ? Was he under threat ? Or did he fear that he might be blown up if he ever appear?
12. How as it possible for his three children to obtain PASSPORTS that same night ( assuming they did not possess them earlier ) ?
13. How could Bala and his family SUSTAIN the high cost of staying OVERSEAS ( assuming they are overseas ) ? Or were they paid off hamsomely?
14. How was the Mongolian's cousin's immigration record deleted ? Who deleted it ? Who gave the order ? WHY was this point not pursued by either the Prosecution or the Defence ?
15. HOW did the AG KNOW in advance that there were only THREE persons involved in the death of the Mongolian lady when the case was STILL under investigation ?
16. The blogger RPK made serious allegation on the internet. WHY didn't the Police do a PROFESSIONAL job as they claim by INVESTIGATING the allegations? WHY didn't the police send truck-loads of MASKED men and arrest those people implicated as they did to Anwar ?

A lot of questions need HONEST answers; and we need the Scotland Yard to look into them and give an IMPARTIAL report--- Check THOROUGHLY whether the allegations are TRUE or FALSE. If False, let the public know. If true, let the public also know.

We Malaysians want an HONEST, IMPARTIAL probe into ALL cases, and not just a selective few. JUSTICE is BLIND and must remain blind. JUSTICE knows no colour or creed or religion or position.It must never be cock-eyed! Let the WHOLE WORLD know that we are capable of being FAIR or HONEST!

What are we afraid of if we are clean and honest and just ?

AJK-UMNO said...

kpd bn@umno..

boleh tak saya nak bertanya beberapa soalan yg ringkas..

1) boleh terangkan kepada saya bagaimana seorang lelaki tua yg berumur 6oan mampu meliwat saudara saiful kiter nie..? saya sedikit keliru.. la

kalau saudara sendiri meletakan diri saudara disituasi saudara saiful.. adakah saudara hanya membiarkan sahaja belakang punggung saudara diliwat? adakah anda tidah melawan? adakah anda takut tidak dapat melawan lelaki tua yg sudah tidak ada kudaratnyer?? kenapa tak melarikan diri?? atau belasah jer lelaki yg nak meliwat tu? hehe kelakar la mcm kes rogol pulak..

dan kenapa dah diliwat berkali2 baru nak buat laporan polis??
kenapa ??? kenapa ???

tak perlu la kita menegak kan benang yg dah basah.. lebih baik kiter berdiri ditempat yg benar..
atau kalau kiter tidak pasti lebih baik berdiam diri...

saudara doakan saya berjaya dalam permilahan ajk bahagian nanti..

umno tetap teguh!! (JANGAN SALAHKAN UMNO KERANA YG SALAH ADALAH PEMIMPIN2 NYER YG GILA KUASA..) REFORMASI KAN PEMIMPIN2 INI

AJK-UMNO said...

KEPADA SAUDARA BN@UMNO

INGAT KAH LG AYAT INI..
INI AYAT SAUDARALA..

"(Aku tak sangka begitu dangkalnya pemikiran kau dalam islam.Bukankah Allah tu bermaksud tuhan?semua makhluk manusia di bumi ini dijadikan oleh Allah, napa pula Allah hanya boleh digunakan oleh islam je?Biarkanlah mereka menggunakan Allah asalkan tidak melampaui batas atau memburuk-burukkan Allah itu saja.)"

MASYALLAH.. AKIDAH KAMU NI DAH TERPESONG.. UZTAD MANA AJAR PERKATAAN "ALLAH" NIE BOLEH DIGUNA
OLEH ORG KAFIR..??

EE BODOH NYER KAMU.. ADAKAH KAMU NI ORG ISLAM?? BUAT MALU AKU JER JADI ORG UMNO.. ORG2 UMNO MCM KO NIE LA YG TAK PATUT ADA DALAM UMNO

AJK-UMNO said...

I have two questions for the Prosecutor :-
1) How is it physically possible for an old weak back-pained 61 year old man to force himself on a 23 year old youth the size of king-kong? Karate Chop? Black Magic or Hipnosis, what power does Anwar has over Saiful to make him "surrender" like a lame duck, can't saifu ran?? or just stand up ?? ha ha baloony !!
2. If Anwar is charged why Saiful goes free? Isnt Saiful a willing partner in crime? 8 times he said? baloony !

This is indeed a laughing matter. Famous peoples like Boy George, Elton John should be arrested upon entering Malaysia? Why the hundred of transvestites you see on the streets not arrested and put to jail for 20 years? the proof is easy.. just get KLH Specialist. Baloony !!.. Why Anwar Only... why? if this is not conspiracy what is? Please dont waste Taxpayers Money on this case, go after druglords, diesel thieves, murderers, corrupt officers, gangs... not this ass thing..goodness me !!

bn@umno said...

tengok si saiful sudah cabaran DSAI bersumpah menggunakan al-quran. Adakah DSAI berani melakukannya?nampaknya saiful ni berada di pihak yg benar, kalau tidak manakan dia berani bersumpah sedemikian rupa.

TokbatinSenoi said...

'AKU' pun bolih cakap 'AKU' betul. 'AKU' pun bolih sumpah dengan QURAN, Pijak QURAN pun bolih. Tambah2 mcm 'AKU' ta' ada ugama ni. 'AKU' pun bolih buat suka hati 'AKU', sebab 'AKU' percaya bahawa 'AKU' ni ta' akan masuk ke syurga dan neraka. Memang lah 'merdeka' bila ta' menganut 'apa2 ugama'.

ilham_sufi said...

aih stakat ckap nk sumpah,buat la dlu,kalu btul bru rkyat pcaya.dia yg fitnah anwar dia la yg kna mulakan spt kta mufti perak.anwar phak yg dfitnah n knapa nk tggu anwar bsumpah dlu.
patut ler stadi kat uniten kantoi.

petikan dr sbuah akhbar mgguan tabloid(tmuramah bsama tnang saiful al-buntuti)
stlh dringkaskan.nk versi pnuh cri sdiri

wartawan:adakah anda yakin tnang anda diliwat?
tunang saiful:psl liwat nih sy x nk komen.sbb msh dlm siasatan polis.tp bg sya kdua2nya x tlibat lgsg.sbb pd tarikh tsebut sy ader bjmpa dgn tnang sya.bliau klhtn dlm keadaan ttekan n rungsing.bla sya btnya knapa dia hnya mgeleng.puas jgak sya pjuk dia spya bgtau mslh sbnar.dia cma ckap dia sayangkan sya n hrap sya bykkan bsabar slps ini.sy tnya knapa tp dia cma bkata dia dianiaya.slps itu sya hnya mdiamkn dri n dia mnta izin sya utk beredar.bla dtnya kmana tjuan dia,dia cma bkta ign k putrajaya bjmpa rakan.slps bbrapa hari sya tkejut bliau buat laporan polis psl kes liwat.sya cba hbungi dia tp gagal.3hri slps itu bru dia mhubungi sya.dia kta dia shat n mnta sya doakan agr dia n anwar selamat.saya jdi pelik.....

..........

bn@umno said...

ilham_sufi,

sedarkah apa yg telah ko tulis tu?bertaubatlah sebelum terlambat.Ko tau tak ape hukumnya jika orang menfitnah seseorg?jgn pulak ko mereka-reka cipta cerita yg belum tentu tepat ni bg menegakkan benang yg basah.Aku tak percaya tunang saiful boleh cakap sedemikian rupa.Aku harap ko mengucaplah dan jgnlah mengulangi lagi perbuatan ko yg dah gila ni dgn menulis perkara yg bukan-bukan.

ibanez said...

saya suka lihat orang melayu dah mula berfikir. hehehe

AJK-UMNO said...

saudara BN@UMNO..

KENAPA KO BACUL SANGAT TAK BERANI JAWAB SOALAN2 AKU.. HAHAHA ORG YG NAK MURTAD MCM KO NIE BUAT2 LA BERTAUBAT.. "NAMA ALLAH" PUN KO BOLEH MEMPERMAIN2KAN.. ORG PERGI SEMBAYAH KAT MASJID KO NAK SEMBAHYANG IKUT SUKA HATI KO JER KAT GEREJA PUN KO BANTAI,.. HAHAHA..

AJK-UMNO said...

sdr' BN@UMNO..

AKU NAK SANGAT KO JAWAP PERSOALAN2 AKU KAT ATAS TU.. RAMAI ORG KAT SINI
AKAN KETAWANKAN KO KALAU KO TAK JAWAB..

NAMPAK SANGAT KO NAK BALING TAIK KAT ORG TERKENA MUKA KO SENDIRI.. HAHA
BUAT MALU.. BN@UMNO.. KO KELUAR JER DARI UMNO.. MEMALUKAN.. KO TENGOK JER KEPALA OTAK KO BIUL KER TAK BIUL
"ALLAH PUN KO KATA ORG KAFIR BOLEH GUNA OATK JENIS LEMBU KER APA"

AJK-UMNO said...
This comment has been removed by the author.
AJK-UMNO said...

Fifty-five percent of 1,030 Malaysians interviewed in Peninsular Malaysia do not believe the sodomy allegations leveled against PKR de facto leader Anwar Ibrahim.

Only 11 percent believed in the allegations, while 26 percent said they did not know if the claims were true. Eight percent gave no response.

from malaysiakini.com

bn@umno said...

ajk-umno

heran sungguh aku, nape pulak ko tanya aku pasal DSAI yg berusia 61 tahun boleh meliwat saiful yg berusia 23tahun?manalah aku tahu pada masa kejadian tu, aku bukannya berada di tempat kejadian kalaulah aku berada di tempat kejadian tu bolehlah aku jawab soalan kurang matang ko tu.kalau ko nak tahu lebih lanjut tanyalah si saiful tu.Tapi aku tetap yakin Saiful masih di pihak yg benar malah beliau jg sanggup bersumpah menggunakan al_quran manakala DSAI tak berani melakukannya.Ini jelas terbukti saiful berada di pihak yg benar.Aku yakin kebenaran akan terbukti jg akhirnya.Mmg jelas kebiulan ko tu sudah tidak boleh dinafikan lagi malah menjadi semakin teruk dah dan perlu diberikan rawatan perubatan dgn segera.sama-samalah kita lihat.

meon_peon said...

klau nak menipu tu, biarlah real sikit...

gunakanlah btg cangkul ke, tiang letrik ke, barulah doktor boleh sahkan...

hijau said...

buat bnumno kalau tak boleh jawab tu takpayah lah nak jawab buat malu saja lain yang di tanya lain jawab apa tak reti bahasa ke? atau tak paham soalan

hijau said...

meon pencen tak payah buat mcam tu hantar sini biar aku sontot jubur dia dengan cili melaka baru hijau merah mata dia

bn@umno said...

penyokong PR

Aku yakin aduan saiful bahawa beliau kena liwat mmg ada kebenarannya.Cuba korang fikir, ade ker orang di dunia ini yg sanggup mendedahkan dirinya diliwat kalau ia tidak betul-betul terjadi?bukankah dgn pendedahan diri diliwat akan memalukan diri sendiri dan keluarga mereka kalau ia betul-betul tak berlaku?siapakah yg sanggup menanggung malu yg teramat sangat ni dan menfitnah semata-mata kerana wang?bukankah maruah harga diri lebih berharga drpd wang ringgit?Aku rasa Saiful tu bukannya orang yg suka menfitnah krn sbg org islam dia tahu akan hukumannya diakhirat nanti jika dia menfitnah.Fikir-fikirkanlah.......

AJK-UMNO said...

heran sungguh aku, nape pulak ko tanya aku pasal DSAI yg berusia 61 tahun boleh meliwat saiful yg berusia 23tahun?manalah aku tahu pada masa kejadian tu, aku bukannya berada di tempat kejadian

<--(kalau tak tau jangan la taksub sangat percaya pada kenyataan kerajaan..) --> kalaulah aku berada di tempat kejadian tu bolehlah aku jawab soalan kurang matang ko tu.kalau ko nak tahu lebih lanjut tanyalah si saiful tu.Tapi aku tetap yakin Saiful masih di pihak yg benar malah beliau jg sanggup bersumpah menggunakan al_quran manakala DSAI tak berani melakukannya.Ini jelas terbukti saiful berada di pihak yg benar.Aku yakin kebenaran akan terbukti jg akhirnya.Mmg jelas kebiulan ko tu sudah tidak boleh dinafikan lagi malah menjadi semakin teruk dah dan perlu diberikan rawatan perubatan dgn segera.sama-samalah kita lihat.



sebab ko bodoh dan biul la ko tak guna otak.. nie aku nak bagi cth yg senang otak ko nak faham sikit.. kalau tak faham lg memang aku simpati ngan mak bapak ko.. hehe.. (kalau la katakan aku nak liwat lubang jubo ko.. apa yg ko akan buat??) ker ko tongeng jer... hahahahahahahahah..hahahahaha..bodoh la ka nie.. kalau setakat dunia zaman sekarang nie apa nilai harga diri si saiful tu.. kalau disogok wang berjuta2 ko ingat dia tanak ker.. dia pun fikir sekali dalam sejuta peluang dia nak jadi kaya..
ko nie memang ajing kerajaan.. org suruh jilat taik pun ko julat .. hahahaha..

AJK-UMNO said...

BN@UMNO...

KO NI PI SEMBAYANG KAT KUIL KER//??
HAHAHAHA... BUAT MALU.. BUDAK BEHIGUS KO NIE.. NU PI BALIK LA SEMBAHYANG BERTAUBAT..

AJK-UMNO said...

BN@UMNO..

KAN AKU DAH CAKAP RAMAI ORG AKAN KETAWAKAN KO BILE KO TAK DAPAT JAWAB,, ORG TANYA LAIN KO JAWAB NYER LAIN.. ORG MELAYU SEKARANG BUKAN BODOH MCM DULU.. TAKAN KO NAK JADI BODOH LG.. BANGUN LAA... JANGAN MASIH BERMIMPI.. UMNO PERLUKAN REFORMASI...

AJK-UMNO said...
This comment has been removed by the author.
AJK-UMNO said...

BN@UMNO...

nie aku ulang balik soalan aku..
bagi ORG LAIN MENILAI ADAKAH APA YG AKU TANYA PADA KO NIE PANDAN DENGAN APA YG KO JAWAB..


"kpd bn@umno..

boleh tak saya nak bertanya beberapa soalan yg ringkas..

1) boleh terangkan kepada saya bagaimana seorang lelaki tua yg berumur 6oan mampu meliwat saudara saiful kiter nie..? saya sedikit keliru.. la

kalau saudara sendiri meletakan diri saudara disituasi saudara saiful.. adakah saudara hanya membiarkan sahaja belakang punggung saudara diliwat? adakah anda tidah melawan? adakah anda takut tidak dapat melawan lelaki tua yg sudah tidak ada kudaratnyer?? kenapa tak melarikan diri?? atau belasah jer lelaki yg nak meliwat tu? hehe kelakar la mcm kes rogol pulak..

dan kenapa dah diliwat berkali2 baru nak buat laporan polis??
kenapa ??? kenapa ???

tak perlu la kita menegak kan benang yg dah basah.. lebih baik kiter berdiri ditempat yg benar..
atau kalau kiter tidak pasti lebih baik berdiam diri...

AJK-UMNO said...

BN@UMNO..


APA LA PUNYA BODOH,,, KO INGAT SEMUA ORG NIE PENTINGAKAN MARUAH DIRI DARI WANG KER?? AKU RASA DALAM DUNIA NIE.. BANYAK ORG YG PENTINGKAN WANG DAN KEBEDAAN DARI MARUAH DIRI,...

KALAU SETAKAT MENGAKU DILIWAT.. TAPI GANJARAN NYER CUKUP LUMAYAN..CUKUP SETIMPAL.. AKU TAK RASA SI SAIFUL NIE NAK JAGA MARUAH DIA.. KALAU KERANA WANG SURUH MENGAKU BABI LIWAT DIA PUN DIA MENGAKU PUNYA.. HAHAHA..

bn@umno said...

ajk-umno

aku rasa ko sorang jelah dalam dunia ni yg sanggup mengadaikan maruah diri semata-mata kerana $$$$$.kesian sungguh kepada mak bapak ko yg melahirkan ko yg mengharapkan ko supaya menjadi orang yg berguna apabila dewasa kelak tetapi ko sanggup memalukan mereka dgn cara mendapat wang secara tidak halal dan haram dgn menfitnah seseorg bagi mendapat habuan yg lumayan.bertaubatlah ko kerana masih belum terlambat, aku dapat rasakan bahawa ko sudah sesat.tolong insaflah.

AJK-UMNO said...

BN@UMNO..


hahaha.. JANGAN LA MARAH..
TAK DAPAT JAWAB NAK MARAH2 PULAK
ORG YG SELALU SANGUPP GADAI KAN MARUAH KERANA WANG ADALAH ORG2 MCM KO NGAN SAIFUL TU.. DAH LA NAK AGAMA KO TERPESONG.. NAK MURTAD DAH PUN TAK SEDAR DIRI.. YA ALLAH AMPUNKAN LA DOSA2 SAUDARA KU INI...

MANA PI MAK BAPAK TOK NENEK KA YERK.. KENAPA DIA ORG TAK TERAPKAN ILMU AGAMA YG LEBIH SIKIT PADA ORG YG JAHIL MCM KO NI... KESIAN AKU TENGOK.. KER MAK BAPAK TOK NENEK KO PUN SAMA.. PEGI SEMBAHYANG TAK RETI BEZA MASJID KE KUIL .. MCM KO CAKAP LA.. "ALLAH TU BOLEH DIGUNAKAN OLEH ORG KAFIR JUGAK" NI MESTI TOKKK KA AJAR KAN.. ;)

AJK-UMNO said...

BN@UMNO....

ORG YG DAH NAK MURTAD MACAM KO PUN BOLEH NASIHAT KER... KELAKAR2...
AKU RASA HATI KA NIE SAKIT KENA FIRE NGAN AKU KAN... HAHA MENGAKU JER LA..

AJK-UMNO said...

Blogger AJK-UMNO said...

BN@UMNO = ANJING PENJILAT NAJIS2 KERAJAAN..

HATI2 DGN FAKTA YG DIKELUARKAN..
MAIN SEDAP MULUT JER DIA BANTAI CAKAP..

JANGAN SALAH KAN NYER SEBAB DIA PUN MANGSA DILIWAT JUGAK BUDAK UMUR 6TAHUN MAMPU DUDUK LIWAT DIA SEBAB TU DIA PERCAYA SANGAT ANUAR YG TUA TU MAMPU LIWAT BUDAK DEWASA YG ADA KEMAMPUAN MENGELAK DIRI NYER DIROGOL.. HAHAHA

bn@umno said...

ajk-umno

bodoh betullah ko ni buat ape aku nak marah. cuma aku tak sangka keturunan drpd nenek moyang ko hinggalah kepada ko sanggup mengadaikan maruah diri dan menfitnah kerana mengejar kemewahan diri.walau bagaimanapun aku pun tak boleh buat ape-ape kerana itu adalah sifat keturunan drpd nenek moyang ko drpd dulu lagi sebab tu ko pun tak terkecuali.cuma ape yg aku boleh nasihatkan pada ko adalah supaya bertaubat dan berdoa supaya anak-anak ko kelak tidak mewarisi sikap nenek moyang ko tu.insaflah.

AJK-UMNO said...

Blogger AJK-UMNO said...

BN@UMNO = ANJING PENJILAT NAJIS2 KERAJAAN..

HATI2 DGN FAKTA YG DIKELUARKAN..
MAIN SEDAP MULUT JER DIA BANTAI CAKAP..

JANGAN SALAH KAN NYER SEBAB DIA PUN MANGSA DILIWAT JUGAK BUDAK UMUR 6TAHUN MAMPU DUDUK LIWAT DIA SEBAB TU DIA PERCAYA SANGAT ANUAR YG TUA TU MAMPU LIWAT BUDAK DEWASA YG ADA KEMAMPUAN MENGELAK DIRI NYER DIROGOL.. HAHAHA

AJK-UMNO said...

BN@UMNO..

HAHAHAHAHA.. MARAH LA TU.. TAK YAH SOROK LA.... KAH2...KAH...KAH2...

BODO PUNYA ORG UMNO DAH KALAH BERDEBAT PUTAR BELIT KAN CERITA PULAK.. BILA MASA AKU CAKAP AKU NAK GADAIKAN MARUAH AKU KERANA WANG.. AKU CAKAP ORG KAT MUKA BUMI NIE BERBAGAI2 SIFAT.. SO AKU TAK SETUJU NGAN PENDAPAT KO YG KONONNYER TAK ADA MANUSIA DIDUNIA NIE SANGGUP GADAIKAN MARUAH KERANA
NAK FITNAH.. KO SEBENAR NYER KABUR.. APA YG CUBA KA PERTAHANKAN? KO DAH KALAH KENAPA KO TAK BUKA MATA LG.. KO JANGAN CAKAP KAT LUAR LA KAT SINI PUN KO BOLEH TENGOK.. BERPAPA KERAT JER ORG YG SOKONG UMNO YG MENINDAS RAKYAT.. SEMUANYER DAH SEDAR KO BILE LG??

TAKAN LA KO NAK TUNGGU TOKK KO DI FITNAH MELIWAT BUNTUT BABI HUTAN BARU KO NAK SEDAR HAHAHHAHA... HAHAHAHA.. JANGAN MARAH BRO AKU JUST NAK SEDARKAN ORG BODOH DAN TOLOL MCM KO NIE..

UMNO SEKARANG DAH ADA DUA PUAK.. KALAU KO TAK PERCAYA KO TENGOK KAT AHLI2 BAHAGIAN AJK2 BAHAGIAN KO BUKA TELINGA PEKAK KO TU.. DENGAR SIKIT CERITA.. MAHTHIR PUN BOLEH KELUAR PARTI KO NAK SANGKAL APA LG??

AJK-UMNO said...

Blogger hijau said...

buat bnumno kalau tak boleh jawab tu takpayah lah nak jawab buat malu saja lain yang di tanya lain jawab apa tak reti bahasa ke? atau tak paham soalan

August 1, 2008 8:42 AM

AJK-UMNO said...

BN@UMNO..

Blogger AJK-UMNO said...

BN@UMNO = ANJING PENJILAT NAJIS2 KERAJAAN..

HATI2 DGN FAKTA YG DIKELUARKAN..
MAIN SEDAP MULUT JER DIA BANTAI CAKAP..

JANGAN SALAH KAN NYER SEBAB DIA PUN MANGSA DILIWAT JUGAK BUDAK UMUR 6TAHUN MAMPU DUDUK LIWAT DIA SEBAB TU DIA PERCAYA SANGAT ANUAR YG TUA TU MAMPU LIWAT BUDAK DEWASA YG ADA KEMAMPUAN MENGELAK DIRI NYER DIROGOL.. HAHAHA

AJK-UMNO said...
This comment has been removed by the author.
AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

bn@umno said...

ajk-umno

HAHAHAHAHA.. MARAH LA TU.. TAK YAH SOROK LA.... KAH2...KAH...KAH2...(petikan drpd ajk-umno : August 2, 2008 3:26 AM)

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

AJK-UMNO said...

Is there a prima facie case against Anwar ? Several questions arise.

1. Why is it that GHKL report is the accepted version?
2. Why can't the first medical report be accepted as true?
3. Do you need a specialist who studies the anus to know whether there is any penetration?
4. Did anything happen between 2.00 p.m. ( when the first medical examination was done ) and 6.00 p.m. ( when the second medicaL exaimantion was done ) ?
5. Is it possible that something was done during the interval of 4 hours to look like penetration was done ?
6. WHY was Anwar's case taking preference over the Lingam case where six persons of stature were to be investigated ?
7. Were the cases handled during the two Chief Justices of GREATER importance than Anwar's, taking into consideration that SEVERAL people and Companies had SUFFERED mentally and financially?
8. Is it true that Anwar is a threat to the PM, DPM and BN and hence his case should take preference over other serious cases of INJUSTICE?
8. Are BN leaders getting jittery as 16 September draws nearer and nearer ?
9. Why was the Private investigator missing after his second SD?
10. Why was the Police so efficient as to track him down the very next day while so many KIDNAPPED children are still missing and untraceable?
11. Why did Bala tell his nephew that he could not "talk freely" ? Was he under threat ? Or did he fear that he might be blown up if he ever appear?
12. How as it possible for his three children to obtain PASSPORTS that same night ( assuming they did not possess them earlier ) ?
13. How could Bala and his family SUSTAIN the high cost of staying OVERSEAS ( assuming they are overseas ) ? Or were they paid off hamsomely?
14. How was the Mongolian's cousin's immigration record deleted ? Who deleted it ? Who gave the order ? WHY was this point not pursued by either the Prosecution or the Defence ?
15. HOW did the AG KNOW in advance that there were only THREE persons involved in the death of the Mongolian lady when the case was STILL under investigation ?
16. The blogger RPK made serious allegation on the internet. WHY didn't the Police do a PROFESSIONAL job as they claim by INVESTIGATING the allegations? WHY didn't the police send truck-loads of MASKED men and arrest those people implicated as they did to Anwar ?

A lot of questions need HONEST answers; and we need the Scotland Yard to look into them and give an IMPARTIAL report--- Check THOROUGHLY whether the allegations are TRUE or FALSE. If False, let the public know. If true, let the public also know.

We Malaysians want an HONEST, IMPARTIAL probe into ALL cases, and not just a selective few. JUSTICE is BLIND and must remain blind. JUSTICE knows no colour or creed or religion or position.It must never be cock-eyed! Let the WHOLE WORLD know that we are capable of being FAIR or HONEST!

What are we afraid of if we are clean and honest and just ?

perahudarat said...

Tak payah nak layan bn@umno bingai ni...
Sepol memang binatang yang tak ada maruah langsung..sapa...lah yang malang sangat jadi pak mentua dia ni..?anak sapa.....lah ni?Betina mana..lah yang sanggup jadikan dia suami..?macamana nak mempertahankan pa wau kaf ya bini dia,sedangkan nak mempertahankan lubang jubo sendiri pun tak mampu?

Bila cubaan menggunakan Sepol tak berjaya,apa lagi cara umno?last2 besok badawi hempeh tu mengaku diliwat oleh sibibir merah lak.heh3

Vadawi bingai tu dah sadar timbalan dia akan bersama-sama Razak,Azilah dan Sirol bersantai dan berehat panjang diSungai Buloh..Tu pasal nak join dengan PAS..So,sama-sama ingatlah..muka dia dengan punggung sepol tu sama tebal..
Kalau setakat masih mengamalkan undang-undang rimba,tak payahlah kita semua tertunggu-tunggu keputusan siasatan..buang masa je..

Sumbatkan Gani Patail,Musa Hassan dan Bakri Zinin tu dalam penjara dulu...nak tunggu hasil siasatan pukimak apa?Bakri Zinin tu langsung tak layak jadi Pengarah Siasatan Jenayah!Bodoh macam lembu.Bacol!Penakut!Patutnya ingat sikit,gaji yang dibaham tu bukan dibayar oleh umno sawan tu!Tapi dibayar oleh rakyat yang ditindas oleh kerajaan umno.

bn@umno said...

Ajk-umno

aku kesian sungguh tengok ko ni, disebabkan tak ada benda yg nak dihujah asyik 'copy dan paste' kenyataan aku je memanjang.Aku rasa disebabkan kenyataan aku yg 'fire' ko dgn kaw-kaw tempoh hari, menyebabkan ko tak tahan dgn kenyataan aku yg telah 'menusuk hati' ko tu, maka ko telah menyalak tak tentu pasal. mulalah ko menggunakan kenyataan aku yg lepas-lepas untuk ko copy dan paste.Nasihat aku, kalaulah tak ada hujah jgn nak memandai-mandai nak berhujah, kan dah kena teruk dgn aku. tindakkan ko tu bolehlah diibaratkan macam anjing kena pukul dgn kayu, apabila sakit menyalak tak tentu pasal.

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

AJK-UMNO said...

saudara2 semua..

tengok BN@UMNO TU.. DIA MALU DENGAN APA YG DIA HUJAH KAN... (BACA KAT ATAS..)

TU LA TAK RETI BAB AGAMA NAK MEMANDAI2 SANGAT.. BALING TAIK KAT MUKA SENDIRI..JANGAN LA MARAH SANGAT.. KAN KENA SERANGAN JANTUNG LAK.. KANG TAK SEMPAT MENGUCAP..

bn@umno said...

ajk-umno,

hahhahhahahha ape?aku rasa malu?ohh sorry aku tak pernah pun malu.malah aku tetap mempertahankan kenyataan aku.Yg aku rasa, kolah yg malu dgn kenyataan 'pedas' yg aku tuju kat ko tempoh hari tu.malah aku tengok kenyataan balas yg ko buat tu hampir meniru kenyataan akulah. dasar muka tebal.ko ni memang buta idealah asyik nak copy dan paste kenyataan org je.orang bangang, benak, sial macam ko ni mmg hanya pandai tiru org je dan tak pandai pikir sendiri.aku rasa kalau ko dapat ke masuk universiti pun hasil drpd keje tiru ko semasa dalam SPM atau STPM je.hahhhahhahhaha

utohkacil said...

sdr bn@umno,

Manusia yg tak beriman dan tidak berakal sahaja yg tidak tahu malu.

Manusia yg beriman dan berakal mesti ada perasaan malu pada diri nye.

AJK-UMNO said...

sdr utohkecil...

org munafik macm bn@umno nie mana ada perasaan malu nyer.. akal dia pendek sangat..

kiter nie sebagai hamba allah mesti penuh dengan perasaan malu dan rendah diri.. bukan mcm dia bn@umno tu..
org kafir.. memang cara dan gaya dia,, ko jangan tertipu lak.. dia nie bukan org islam sebab dari hujah2 agama yg dia bagi hanya membukti kan dia org cina ker india ker.. kita mana tau kan dari nickname bodoh dia tu..langsung tak tau bab agama

bn@umno said...

ajk-umno

marah sangat nampak hahhahhahahah.aku mmg dah tak sabar tunggu jawapan drpd ko berkenaan dgn babi ni.cepatlah hahhahahahhaha

AJK-UMNO said...

bn@umno tu dia marah sangat kat aku tu.. sebab selalu kena fire ngan aku.. tu yg dia gila melalutak tentu pasal.. dia tanya soalan yg memalukan diri dia sendiri.. hahahaha.. tapi aku suker layan org gila nie.. best giler kena kan dia.. ;)

AJK-UMNO said...

saudara pejuang ku semua..
tengok la bertapa bodoh dan dunggu nyer soalan org umno... gelak dek org jer~~... biler dia tak dapat tahan kepanasan hati dia.. dia boleh melalut sampai ke bulan..
ehh..ehh... jaga2 kang dia cakap aku pakar bulan pulak hahahahah...hahahah...hahahah...



Blogger bn@umno said...

ajk-umno

wah nampaknya ko begitu pakar dalam serba serbi berkenaan dgn babi ye.aku rasa semua blogger kat sini pun tak tau perkataan 'ciang' hanya ko sorang je tau. Disebabkan ko begitu pakar dalam soal babi ni,berikut adalah soalan aku yg ingin ko jawab:-
a. macam manakah rasa babi tu?
b. berapa ekorkah ko pelihara babi?senang tak menjaganya?
c. bagaimanakah kita nak tahu sama ada babi itu berpenyakit atau tidak?
d. apakah makanan yg biasa ko bagi kat babi-babi yg ko pelihara tu?
e. makanan kesukaan babi?
f. bagaimanakah bunyi babi yg dalam kesakitan?
g. biasanya berapa ekorkah babi betina melahirkan anak?
h. macam mana kita nak tau sama ada babi tu betina ke jantan?
i. mengikut pengalaman ko, kaedah masakan yg bagaimanakah baru sedap utk dihidang?goreng?gulai?salai?kari?atau ko ada apa-apa cara lain?
j. sudah berapa lamakah ko menceburi dalam bidang penyelidikan babi?kat universiti manakah ko belajar penyelidikan ini?

Soalan aku ini hanya untuk pengetahuan umum je dan tak berniat langsung untuk menceburi bidang penyelidikan babi seperti ko ni.bg aku tak rugi kita tambah satu lagi ilmu pengetahuan berkenaan dgn babi ni.disebabkan ko begitu pakar, maka aku harap ko jawablah soalan aku kat atas tu ye.terima kasih

August 4, 2008 9:53 AM

AJK-UMNO said...

mana la pi bn@umno nie..
sunyi sepi lak takada org bodoh mcm dia.. kurang2 boleh kiter tengok hujah2.. bodoh&kelakar dia..

sue said...

umno bangang!

sue said...

BN : BABI NEGARA

sue said...

BN: BABI NEGARA
BN: BABUN NEGARA
BN: BANGSAT NEGARA
BN: BANGANG NEGARA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...