Thursday, July 3, 2008

Gantung tugas Najib

KUALA LUMPUR, 3 Julai: PAS mencadangkan Datuk Seri Najib bercuti atau jawatannya digantung buat sementara untuk membolehkan siasatan bebas dibuat ke atasnya dan juga laporan polis terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ini berikutan kenyataan Anwar yang mendedahkan penyataan bersumpah Balasubramanian Perumal (gambar), penyiasat persendirian Abdul Razak Baginda yang mendedahkan Najib yang memperkenalkan Altantuya kepada Razak Baginda.

Di samping itu Najib juga didakwa oleh Bala, Razak Baginda memberitahunya, Najib ada hubungan sulit dengan wanita Monggolia itu.

Laporan penuh dalam Siasah minggu ini.

64 comments:

bn@umno said...

PAS tidak ada hak untuk menyeru Najib digantung tugas kerana Najib belum lagi terbukti bersalah.Tunggu jelah keputusan mahkamah nanti, sama ada Najib bersalah ke tidak.Jika najib didapati bersalah barulah di boleh dikenakan tugas.Apalah PAS ini, procedure macam ni masih kena ajar ke?

jelidaily said...

hem menekuni bn@umno said kelakarla plak,kalau negeri pakatan rakyat tan sri khalid terus je gantung tugas walaupun yahya saari itu setiausaha keadilan selangor,tapi itula umno bila kena batang hidung sendiri senyap je,apa susah sangat nak gantung tugas then baru leh periksa..kebal sangatke dengan tugas tpm tu..ITULA UMNO DARI DULU HINGGA SEKARANG.LANGSUNG TAADE DEMOKRASI.BENDA ORANG DAH BUAT AKUAN BERSUMPAH..SIASAT SEMUA SAMAADA ANWAR KE NAJIB BARU ADIL
MASIH TUNGGU APA KATA EZAM?? ASYIK DOK MENYERANG KERAJAAN SELANGOR JE.MANA KOTAK2 RASUAH YANG DITIMBULKAN DULU,BUAT JERUK PEKASAM KE...
macam2 hal dengan politik ni,puas tengok gelagat pemimpin perabih keberas saja! rakyat habbbooook pun tadak dapat apa

roti said...

padan muka kita semua

jadi rakyat kepam jee

utohkacil said...

dlu DSAI, TERUS TANGKAP, belasah teruk2, BARU DI BICARAKAN.

ini yg di namakan KEADILAN KERAJAAN BN!

utohkacil said...

"PAS tidak ada hak untuk menyeru Najib digantung tugas kerana Najib belum lagi terbukti bersalah.Tunggu jelah keputusan mahkamah nanti, sama ada Najib bersalah ke tidak.Jika najib didapati bersalah barulah di boleh dikenakan tugas.Apalah PAS ini, procedure macam ni masih kena ajar ke?...."

satu ungkapan yg ter sangat bodoh oleh bn@umno!

kan saya dah kate, 'si labu' ni ber IQ - '0'!

suhaimi said...

salam...

gantung tugas buat apa? pecat terus lagi bagus.menyusahkan rakyat je.ramai lagi pemimpin PR boleh jadi TPM.
skrg najib tak boleh buat apa2lah.tembelang dah pecah.haru birulah gamaknya umno dan barisannya....

wan ismail said...

Pening dan keliru.

Baru-baru ini Najib cakap dia tak kenal pun Saiful. Saiful datang hanya berjumpa pegawai dia pasal hal biasiswa. Difahamkan Saiful tak lulus pun (ditendang dari U ), macam mana datang nak bincang pasal biasiswa. Berita tadi pukul 8 malam (TV3 3/7/08) Najib beritahu Saiful datang jumpa dia (Najib) pasal Anwar liwat dan lain ceritanya pulak....berbelit-belit cerita.

Kata pulak Saiful, "Anwar liwat pada 26/6/08", dan akhir-akhir ini pulak kata Saiful "bahawa dia diliwat beberapa kali"...aku pun naik pening.

Kenapa Saiful biarkan jubur tahinya dirodok oleh Anwar. Anwar umurnya dah masuk 60 tahun lebih, sedangkan kamu (Saiful) umur 23 tahun...tak kan biar jubur kamu dirodok oleh Anwar. Kenapa tak melawan pun. Adakah kamu jenis kaum Nabi Lut. Yang menghairan Saiful sewa kondo sebanyak RM7ribu sebulan sedangkan dia (Saiful) cuma bekerja sambilan kepada Pembantu Anwar dan bukannya direct dengan Anwar. Hebat Saiful boleh bayar sewa RM7ribu sebulan...siapa yang bayar Anwar atau Siapa yang bayar?

Anwar menafikan bahawa dia tak buat ( tak liwat)dan dia saman malu ke atas Saiful. Kenapa Najib tak saman Bala dan Raja Petra. Jika kita benar apa nak ditakutkan. Berani kerana benar takut kerana salah.

Sama-sama kita tunggu skrip seterusnya." geeeenggg...geeengggg" ...Berikut ialah Berita terkini...Anwar Ibrahim telah ditahan kerana disahkan liwat Saiful...dan beliau akan ditahan polis untuk diambil keterangan... " Apakah ianya menjadi realiti ..sama-sama kita tunggu drama seterusnya.

bn@umno said...

Pembetulan kenyataan di atas. hey Utuhkacil, maksud aku kat atas adalah bermaksud 'jika Najib didapati bersalah barulah pengantungan tugas boleh dilakukan'.Skg ni kita seharusnya mempercayai badan kehakiman malaysia dan juga polis diraja malaysia untuk menjalan siasatan keatas kes najib ni.Kalau kita sendiri tak mempercayakan badan kehakiman dan polis diraja malaysia, siapa lagikah yg paling sesuai untuk melakukan kerja siasatan dan menjatuhkan hukuman ke atas orang yg bersalah?Kalu korang pandai sangat, tolonglah jawab?

suhaimi said...

salam....
habislah kau najib lepas ni......tinggal mimpi jelah nk jadi TPM.........

bn@umno said...

Kepada semua penyokong PR,

MEMANG SAHLAH PR sudah tidak stabil lagi dah.Tengok jelah semasa DSAI membuat ceramah di stadium Melawati untuk menjelaskan kepada penyokong PR mengenai isu liwat beliau. Tetapi malangnya tak ada sekor pun pemimpin PAS yg hadir masa perhimpunan itu. Pemimpin DAP pun ada yg hadir.Ini jelas menunjukkan bahawa pemimpin PAS hanya bersama PR masa senang saje tapi bila menghadapi masalah sikit pemimpin PAS sudah nak mengelak.INIKAH YANG DINAMAKAN DIKATAKAN SEMANGAT PAKATAN RAKYAT?Ohh noooo.Kalau macam nilah pemimpin PR, tak tahulah macam manalah Malaysia jika diambilalih oleh PR.TERANG-TERANGAN parti komponen dalam PR(PKR,DAP dan PAS)mmg tidak sehaluan lagi hanya mementingkan diri sahaja.Contoh yg terbaik, dikala parti Keadilan menghadapi masalah, PAS pulak buat don't know saja.Tengok sajalah BN, dikala BN menghadapi masalah, semua parti seperti MCA, MIC, Gerakan, PBS dan lain-lain lagi bersatu untuk menyelesaikan masalah.BN teguh disebabkan mereka berpegang kpd prinsip'Bersatu Teguh, Bercerai Roboh'.Macam PR pula berpegang kepada prinsip 'Bersatu Bila Senang, Bercerai Bila Susah' Ohh Selamatkanlah Malaysia drpd jatuh ke tangan PR.

Siasah said...

Tuan BN@umno,

Mengikut pejabat pas malam itu ada mesyuarat Dewan Harian PAS. Jadi semua pemimpin tertingginya pergi mesyuarat itu. Tak adalah yang ke stadium Melawati itu.

kamal farhan said...

kita tangkap najib,bn@umno dan abg mie masuk ISA...
yeah!!


eh...
mana abg mie,lepas kata nak siasat ke atas beliau,terus snyap..mana hujah2 beliau?

kamal farhan said...

apa nie sekor2 nie..

bn@umno said...

Siasah,

Takkanlah satu orang pun tak boleh datang kot, walaupun ada mesyuarat dewan harian Pas?mmg tidak masuk akal langsung.Pemimpin DAP cakap mereka pun sibuk juga tapi masih mampu menghantar wakil.Inilah perangai buruk PAS yg sudah diketahui umum.Kepada penyokong PR, apa tunggu lagi menyokonglah BN.

kamal farhan said...

BN@UMNO...
buat lawak ker?

ada ker patut ajak org berfikiran waras mcm kami sokong UMNO?

umisa said...

Pening dan keliru dah sakit kepala,

Kata pulak Saiful, "Anwar liwat pada 26/6/08", dan akhir-akhir ini pulak kata Saiful "bahawa dia diliwat beberapa kali aku pun naik pening, macamana Anwar sodo gay saiful, macamni Anwar kena lapik kerusi la, si saiful tu kan tinggi, org tua Anwar, anu dia boleh naik lagi ka,dah sakit tulang belakang

Kenapa Saiful biarkan jubur tahinya dirodok oleh Anwar. Anwar umurnya dah masuk 60 tahun lebih, sedangkan gay Saiful umur 23 tahun tak kan biar jubur kamu dirodok oleh Anwar. Kenapa tak melawan pun. Adakah kamu jenis kaum Nabi Lut. Yang menghairan Saiful sewa kondo sebanyak RM7ribu sebulan sedangkan dia cuma bekerja sambilan kepada Anwar sebagai perbantu dan bukannya direct dengan Anwar. Hebat Saiful boleh bayar sewa RM7ribu sebulan...siapa yang bayar Anwar atau Siapa yang bayar? Adakah ada saiful jual buntuknya pada najis atau gigolo pada rosmah

Awey Kelate said...

Jika kakitangan awam, ada siasatan harus ditahan atau gantung tugas. Sepatutnya, dalam negara yang dikatakan adil dan saksama, TPM, KPN dan Peguam Negara sama-sama ditahan kerja sewaktu siasatan dijalankan ke atas mereka. Tiada alasan untuk menidakkan perkara ini dan rakyat sekarang bukan pak turut dengan apa yang dihidangkan oleh TV3, Utusan Malaysia atau BH. Kalau dahulu DSAI dipecat terus, kenapa Najib tak boleh?
Jangan kami diminta jadi rakyat berminda kelas satu, tetapi pemimpin terus berminda kelas <4 atau CGPA < 1.69

roh_insan said...

bnumno.

Dulu saya ni pun adalah pengikut umno gak(kini tak lagi).ok kamu kata Pas tak ada hak nak menyeru najib di gantung dari tugas,tp kamu jgn lupa apa yang Pas kata kan tu adalah atas dasar umno juga.

Apa kamu tak ingat waktu mike tyson TERTANGKAP akibat membawa duit BERLEBIHAN di Australia dulu,(tp tak tau la klu wkt itu kamu belum begelar bnumno lagi)kerajaan bn telah mengistiharkn bahawa barang sesiapa yang terlibat di dalam kes2 makamah maka orang itu WAJIB digantungkn tugas nya n harus melepaskn segala jawatan nya di dlm parti buat sementara wkt sehingga kes nya selesai.

Dan kamu lupa ke swkt Dsai dihadapkn pertuduhan pada 1998 Dsai juga di suruh bercuti utk sementara wkt sehingga siasatan keatas diri nya selesai,namun olih krn Dsai mempertahan kan meruah diri nya Dsai memilih diri nya di pecat dari umno.(wkt tu pun saya nyebelah bn lagi).

Jadi dasar yang ada tu msh lagi kekal didlm umno,kenapa tak di gunakn n kenapa jd salah andai di cadangkn najib tu bercuti dulu,kan nampak adil dlm umno ni,lagi pun kn pemimpin2 umno WAJIB menjadi contoh islam HADARI,jgn la PROCEDURE yang kamu kata kan tu hanya utk kepentingan diri je.

Jgn la taksub menggila kpd parti.percaya kpd parti atau manusia dgn yakin AKAN bolih memberi kebaikkn telah meletakkn diri kita kpd Menyengutukn Allah.

Saya tdk mengagungkn pas atau pkr,cuma kepercayaan saya kpd umno sudah tidak ada lagi dek kerana kelakuan2 yang sering tak sehaluan dgn kata2 nya.Atau lebih tepat "double standard"

Wallahhualam.

utohkacil said...

sdr bn@umno, said:

"...PAS tidak ada hak untuk menyeru Najib digantung tugas kerana Najib belum lagi terbukti bersalah.Tunggu jelah keputusan mahkamah nanti, sama ada Najib bersalah ke tidak.Jika najib didapati bersalah barulah di boleh dikenakan tugas.Apalah PAS ini, procedure macam ni masih kena ajar ke?...."

anda baca had tingkat berapa?

tak tau ke?

semua kakitangan kerajaan termasuk menteri2, mesti di gantung tugas nye semasa penyasatan atau pertuduhan sedang dijalankan, bukan nye selepas di dapati bersalah.

Klu dah di dapati bersalah jatuh hukum name nye. Jel ke, sebat ke atau gantung sampai mati!

Awey Kelate said...

Masa depan Najib, Insya-Allah akan terus malap. Balaji-balajinya akan berbondong-bondong meninggalkannya mencari dahan lain. Dah lama Najib dok "play-safe", namun ada masanya "play-safe" tak berguna lagi. Najib dah lama duduk kat atas. Lahir je - dah dalam dulang emas sebagai anak PM. Kemudian terus naik naik naik, tapi ada masanya kena mendarat jugak. Berehat sajelah Jib bersama kak Semah di masjid atau surau atau pondok pengajian. Pesanan ikhlas

ilham_sufi said...

-to bnumno
npk sgt hang jahil.....seseorg itu blh dgantung tgas wlpn blm tbkti bsalah spya proses pyiasatan dpt dlakukan dgn telus n lengkap.skiranya
tdk bsalah,seseorg itu blh mneruskan
kerjanya.

hang refer buku panduan dr jabatan buruh.aku pernh bca.

suhaimi said...

salam....

dia mana tahu pasal pejabat buruh.pasal pejabat umno dulu kini dan selamanya dia tahulah.....

miekabo said...

manenya bn@umno.... dah bisu ke???

miekabo said...

aku rase bn@umno telan banyak sangat julap... tu yang jadi dungu tahap spastik!!!

bn@umno said...

adakah ini hanya kospirasi menjatuhkan Najib & Rosmah dan memburuk-burukkan pemimpin BN?kalu Najib dan Rosmah adalah dalangnya, mereka terpaksalah menerima hukuman yg setimpal dgn apa yg diaorng lakukan.Kalu didapati Najib dan Rosmah tidak bersalah, koranglah yg kena tanggung dosanya krn menfitnah.Fitnah tu lebih tajam drpd hujung parang, janganlah kita bertekak kat sini yg tiada gunanya, tunggu sajalah keputusan drpd mahkamah nanti.Kalu nak berhujah sangat, hujahlah pasal kes Annuar tu......:-}

utohkacil said...

sdr bn@umno,

klu dah lebih 44 orang yg mengatakan anda 'gila babi, sewel dan dungu,

MAKA DAH SAH LE SI BN@UMNO NI GILA BABI, SEWEL DAN DUNGU!

jdm rasa said...

agak nye dah ilang akal bdk pencacai bnumno ni,tepi kain org di suruh nye berhujah,tepi kain di tak dibagi nye,

Same lah Kepale Bapak umno ko tu,kat dsai pekare dah belaku,kat najibmonggolia kate subjedis.

"Ade pm bingun,ade tpm pekak,ade mp bisu.ade tangan kaku ade kaki bodek.
yg senget n yg benget,berlegar disekeliling mu,buat lah buat lah,selagi termampu,tipu lah tipu lah,,klu msh laku.

suhaimi said...

salam...

Bala menarik balik akuan bersumpahnya semalam.mesti ada yg tak kena ni.adakah bala di ugut semalam selepas menyiarkan akuan bersumpahnya?
kita tunggu epiod seterusnya........

bn@umno said...

hahahahaha berita terkini, BALA TELAH TARIK BALIK AKUAN BERSUMPAHNYA.tengok betul tak ape yg aku cakap, DAH SAHLAH ini hanya konspirasi politik nak jatuhkan Najib.Mungkin Bala sudah sedar bahawa dia telah membuat kesilapan kerana menfitnah Najib.Kepada Bala, baguslah ko sudah sedar segala tindak tanduk ko yg salah tu.kepada penyokong PR, jgnlah korang mengutuk, mencaci, menyumpah si Bala pula, krn diakui akuan bersumpahnya tu mmg palsu belaka.Padan muka kepada penyokong PR.:-> hahhahahhahhahhah

suhaimi said...

salam...
najib pasti terperangkap dgn 'drama' yg dia buat.tunggu.......

warel-irang said...

Ape le kome ni, bising2

deme kat ateh tu ade le dapat elaun beribu2 sambe tu dapat juge deme ngaut harta rakyat ber jote2.

kome ape dapat? sakit jari naip ade le. Silap2 dapat dose pecume aje.

shadan said...

klu najib gantung tugas kita suruh anwar gantung diri lg baik..sbb anwar buat kerja yg nabi x mengaku umat...

suhaimi said...

salam...

ye tak ye juga.lepas tu kau pulak aku gantung.......

suhaimi said...

salam...

tak payahlah memenatkan jari tu menaip,awak pun sama juga.......

roh_insan said...

jgn dengar,Bala msh dlm control,itu cume cerite dongeng.keling2 Bala tu msh ade harge diri,hidup die pun atas kehendak yang yg Esa,same cam kite,cume die tak islam,namun segale kehidupan nye dibwh kawalan yg Maha Esa.Kite tunggu je lah,kite tak tau ape yang di depan n ape yg di belakang "kecuali jike di beri tau".

kamal farhan said...

hari nie AZEEZ suruh anwar dengan si saiful pergi bersumpah...

kenapa dia xsuruh NAJIB,GHANI,MUSA,ROSMAH DLL bersumpah sekali..

berani kerana benar..pergi sumpah kat depan kaabah..

kamal farhan said...

agak-agak aku nak mohon biasiswa boleh tak terus jumpa TPM?
boleh x? lepas tue posing tangkap gambar dgn smua kaki tangan..

kalau mcm tue senang lah..

bn@umno said...

takkan si bala nak buat kerje yg berat ini tanpa mendpt sebarang habuan drpd orang dalaman PR?Kalau difikirkan secara logiknya, tindakan bala ini pasti 'ada udang disebalik batu'.korang mempersoalkan kononnya takkan Saiful tidak berlawan jika DSAI mahu meliwatnya sedangkan Saiful pun dah dewasa berumur 23tahun, tapi adakah korang berfikir wanita yg berusia lebih daripada saiful pun masih kena rogol walaupun mereka melawan, adakah wanita-wanita rela diperlakukan sedemikian?jgnlah asyik berkomen disebelah pihak shj, sbg rakyat Malaysia kita perlulah melihat daripada kedua-dua belah pihak(PR dan BN)barulah kita dapat membezakan antara benar dan salah.

kamal farhan said...

apesal lah bangang sgt..
perempuan,perempuan lah..
saiful tue perempuan ker?
ish..

habis aku kene samak sekali lg..

suhaimi said...

salam...

kan aku dah kata jgn dilayan manusia rendah IQ tu.penat je.biar dia sorang2...

warel-irang said...

bn@umno,

ketawa besar nampak nye anda!

anda ni nampak sangat IQ - '0' macam si abe mie tu!

tahukan anda bahawa perakuan bersumpah yg pertama itu "TIDAK BOLEH DI TARIK BALIK." mengikut peraturan undang2.

Tapi tak tahu lah klu ada tangan kedua yg masuk campur.

PERKARA 'CAMPUR TANGAM ORANG KE DUA' ini tidak mustahil akan ber laku di negara pimpinan BN(UMNO) ini.

bn@umno said...

Biasanya org yg mengatakan seseorg itu berIQ-0 sebenarnya ditujukan kepada org yg menuduh seseorg itu kerana dia tidak boleh membezakan antara yg baik dgn yg buruk.Sebenarnya org yg berIQ-0 lah yg memberi hujah yg lebih berisi drpd org yg menuduh org itu berIQ-0.Ini mmg kenyataan.

irfandina said...

salam...

walau apapun skrip seterusnya...apa yg nyata pada hari ini ialah para pemimpin atasan hanya mementingkan diri sendiri...mereka hanya sibuk bertelagah untuk kepentingan politik mereka sedangkan pada hari ini rakyat terus terhimpit dengan pelbagai masalah...kenyataan ini saya tujukan kepada pemimpin bn dan juga pr....

dimana suara2 yg satu ketika dulu begitu sibuk sekali ingin membela rakyat...bila dah berkuasa mereka terus mabuk kepayang untuk menambahkan lagi kuasa yg ada...

najib or anwar...including pak lah it's the same...not even care about us...seharusnya pada masa inilah mereka perlu fokus kepada keperluan rakyat...sedarkah mereka bahawa sekarang ini rakyat secara majoritinya sedang terhimpit dengan segala macam masalah yg melanda....

rasanya sudah sampai masanya ketiga-tiga pemimpin ini berundur sahaja...kita di m'sia tidak pernah ketandusan pemimpin...

sudah2lah dengan drama demi drama...sesungguhnya majoriti rakyat sudah bosan menonton episod demi episod yg tak sudah2...

semoga Allah SWT merahmati kita semua...tak payahlah kita semua nak bertegang urat menegakkan sesuatu yg kita sendiri tidak tahu akan kebenarannya....

suhaimi said...

salam.....

anwar mana boleh berundur.dia mesti memerintah malaysia.siapa dia yg mengadakan konspirasi jijik ini?aku tetap mahu anwar memerintah.....

ilham_sufi said...

aku sbnarnya kagum dgn najib.....kdg2 dia lpa dgn apa yg dia kta.....sush nk dpt pmimpin yg pndai auta ni.sblm plhnrya kuar paper mka dpan ;mnyak takkan naik.tup tup naik 78 sen.

sblm ni dia kta x knal saper saiful,knonnya dtg pjabat dia sbg wakil plajar nk mnta biasiswa.....bca dlm paper bdk ni x hbis mgaji.....nk mnta biasiswa aper.....ke ;biasiwa utk kursus sains politik bab fitnah mfitnah

alih2 klmarin kta si saiful tuh jmpa dia sec peribadi crita psl liwat,siap jmpa kat rmh dia...
uish hebat gak saiful nih smpai leh jmpa tpm sec peribadi...aku yg krja kat putrajaya nih pnya la sush nkjmpa dia.....kalu perasan njib mana mlekat kat ofis n rmah dia sejak 2 menjak nih.tuh aku pelik blaplak si saiful tuh blh jmpa dia kat rmh dia yg dkawal ketat 24 jam.siap crita masalah dia lg.

aku skrg tggu n lhat,anwar pn xjelaskn lg apa yg dia buat kat kondo 26hb tuh.....nk djadikan bkti kat mahkamah ok,,,tpi rkyat pn dh konfius.....jgn buat rkyat ttnya2...

-glamor plak si ezam....hmpir tiap2 hri msuk paper,kalah KJ

suhaimi said...

salam...

ezam 'pencacai kapcai'baru umno.cari publisitilah katakan.konon2 dia tahulah pasal anwar dan pemimpin2 lain dalam PKR.
si naj-altantoya memang pembohong yg dahsyat.kelentong rakyat sana-sini.rakyat pulak kurang cerdik,termakanlah kelentong dia.budak saiful tu memang hebat orgnya,kalau tak takkan dpt jumpa TPM, kat umah pulak tu.sebenarnya siapa yg liwat dia ni? org lain kot? nk tutup cerita fitnah anwar.
naj-altantoya sekarang ckp dah mcm ulamak,ulamak ke 2 islam hadhari.semenjak kes dia dgn rosmah,byk berubah dia.dah pandai sebut hari kiamat,hak dan bathil,fitnah yg dahsyat,kalau tak dihukum di dunia,di akhirat akan dihukum,mcm lagilah.teruja mendengarnya....munafik punya manusia............

bn@umno said...

Tindakkan Ezam keluar drpd PR suatu keputusan yg terpuji, kerana parti komponen(Keadilan, PAS dan Dap) dalam PR sendiri sudah tidak sehaluan lagi.Drpd pandangan aku, Ezam yg dahulunya orang kuat DSAI mungkin sudah tahu bahawa DSAI mempunyai moral yg rendah sebab tu Ezam mengambil tindakkan meninggalkan Parti Keadilan menyertai Umno.Tengoklah skg apabila Ezam keluar saje daripada Parti Keadilan, bermacam-macam cerita yg tidak sedap didengar telah didedahkan kepada umum oleh Ezam.contohnya baru-baru ini Ezam telah mendedahkan org Keadilan telah memasukkan wang kedalam akaun Parti keadilan di mana sepatutnya wang itu adalah merupakan wang kerajaan negeri.kenapakah kejadian ini berlaku?Nasib baiklah Malaysia mempunyai org spt Ezam, kalau tidak gejala menyalahguna kuasa drpd PR akan merebak ke seluruh negeri taklukan PR.Malaysia amat memerlukan org spt Ezam.Kepada Ezam biarkan apa org nak cakap yg penting teruskanlah perjuangan mu di dalam Umno, hari ini kau sedang mendapat ketukan drpd penyokong PR tapi aku yakin suatu hati nanti semua kutukan-kutukan yg kau dapat pd hari ini drpd penyokong PR akan berubah kepada sanjungan dan pujian drpd penyokong PR.Percayalah.......

tok ayah said...

assalamualaikum suma2..

kenapa ni kita sama melayu pakat dok gadoh ni.. mu kata aku, aku kata kamu...
sedar lah sikit apa yang kita dapat..bangsa lain dah dapat besarkan kandang b**i dr 120hektar ke 500hektar.. kita dapat tanah nak buat rumah berapa hektar????
bangsa lain dah dapat hak kelulusan nak besarkan rumah ibadat mereka...
kita?????...
nak g masjid nak dengar ceramah agama... berapa orang???
tp klu g dengar ceramah politik.. brp ribu orang g....
sedar le sikit wahai umat2 melayu...
orang lain dah bertepuk tangan, sebab kita dok gaduh sama sendiri..

suhaimi said...

salam.....

kat mana2 pun same je,kalau bab ceramah agama memang takde org.satu antara sebabnya ust2 yg ceramah hanya bicara topik yg sama berulang kali.bila sampai hukum islam,pasal mati,seksa kubur,rasuah sana-sini di kalangan pemimpin tak nk beri penerangan tentang hukumnya.pasal tulah org tak ramai.takde daya penarik utk org ke sana.
kita pun sedia maklum,umat manusia sekarang memang liat nk solat kat surau atau masjid.kaedah tu nk kena tukar sikit,cari jalan utk org2 suka ke masjid.AJK2 masjid jgn nk halang atau report sana sini kalau org nk menerangkan perkara yg benar.jgn beri 'tauliah' pd ust2 umno je,habis ust2 pas ni mcm mana? ingat dia org je ke ada ilmu? ust2 pas pun belajar sampai mesir juga.

kamal farhan said...

mmg pun..nak sampai kan ilmu dan berdakwah pun kene ada tauliah..bg pada ustaz2 tertentu jer..

ustaz puak2 nie pun xhabis2 ajar tentang nifaz dan haid...bab lain pun tak nak sentuh..takuk kena kat batang hidung..yg dengar pun makcik2 yg dah xdak haid pun..

xpun bg tajuk "makanlah buah-buahan tempatan..takut punya pasal..kalau mcm nie,sapa lah nak dtg..

masjid bnyak..sampai masjid kristal pun ada..tp jemaal berape kerat jer..cuba tnya BN@UMNO dgn abg mie,dye dgn puak2 umno nie pg masjid smggu brapa kali?

kamal farhan said...

Anwar tidak perlu bersumpah - Mufti Perak
Mohd Rashidi Hassan
Sun | Jul 06, 08 | 7:15:16 pm MYT
KUALA LUMPUR, 6 Julai (Hrkh) - Ulama terkemuka di Malaysia seperti Mufti Perak, Dato' Seri Harussani Zakaria, bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato' Hashim Yahaya dan beberapa yang lain menegaskan, Dato' Seri Anwar Ibrahim tidak perlu bersumpah.

Dato' Seri Harussani membuat penegasan itu berkata, Anwar yang dihadapkan pertuduhan melakukan liwat, tidak perlu bersumpah atau bermubahalah kerana ianya tidak menepati undang-undang Islam.

Ini kerana katanya, tuduhan yang dikenakan ke atas beliau oleh bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah dakwaan jenayah yang termasuk dalam hukum kazaf.

"Kaedahnya dalam kes ini, ialah 'orang yang menuduh mestilah mengemukakan bukti' dalam mahkamah, jika dia gagal mengemukakan bukti, dia boleh dikenakan hukuman hudud," katanya ketika dihubungi sebentar tadi.

Mengulas mengenai cadangan beberapa pihak termasuk Mufti Perlis yang menggesa Ketua Umum KeADILan itu bersumpah untuk membuktikan beliau benar atau pun tidak, Harussani secara sinis mengatakan, "itu cadangan dari orang yang terlebih pandai."

Katanya, masalahnya dalam kes membabitkan Anwar adalah perkara yang menjatuhkan maruah dan tidak timbul soal perlunya orang yang mendakwa atau tertuduh untuk bersumpah.

Mufti Perak itu turut memberi peringatan kepada umat Islam, khususnya orang-orang Melayu supaya tidak terikut-ikut dengan budaya agama lain yang bersumpah dengan kitab dan sebagainya.

"Tiada kaedah langsung kena sumpah dengan al-Quran, itu meniru budaya agama lain, sumpah yang ada dalam Islam cuma 'Wallahi, Wabillahi, Watallahi'," tegasnya.

Menyuarakan pandangan yang sama, bekas Mufti Wilayah Persekutuan, Dato' Hashim Yahaya berkata, kes yang dituduh kes atas Anwar adalah yang membabitkan hukum kazaf, bukannya li'an.

"Sumpah hanya diterima dalam kes suami isteri atau li'an. Menyuruh tertuduh bersumpah dalam kes membabitkan kazaf menyalahi hukum syarak," tegasnya ketika dihubungi.

Menurut beliau, masyarakat Islam tidak harus dikelirukan dengan gesaan bersumpah, kerana sumpah bukannya sesuai dalam semua perkara.

"Isunya tidak ada sumpah dalam bab kazaf, orang yang menuduh (Saiful) mesti membawa saksi sebagaimana yang disyaratkan dalam kanun jenayah syariah, jika dia gagal, dia boleh dikenakan hukuman 80 sebatan," tegas beliau._

zulkifli said...

kepada bn@umno

kalu hang x tau citer sebenar.aku ingat jgn sembang la.pemikiran kelas brape otak hang ni akupun tak tau.kalu tak tau pasal politik jgn sembang buat malu company je.poltik kena ikut peredaran masa.jgn main umno karat dulu kini dan selamanya.umno hanya tunggu masa nk masauk dalam tanah je.hanya tinggal sejarah je lah.aku ingat hang ni asyik tengok tv je ni.internet kurag.itu semua propoganda krajaan blaku.aku dulu pn umno jgk tp kita kn tgk politik semasa jgk.jgn main rembat je...kita becakap dengan fakta BKN nya dengan hemtan krono je.

zulkifli said...

itu semua prpoganda bn.minyak,tol barang naik semua orang bisin.bila time ngundi pangkah tang bn jgk.itu lah mentaliti org melayu srg.tak boleh nak pikir.

bn@umno said...

zulkifli said...
itu semua prpoganda bn.minyak,tol barang naik semua orang bisin.bila time ngundi pangkah tang bn jgk.itu lah mentaliti org melayu srg.tak boleh nak pikir.

Sebenarnya ko silap.org melayu masih pangkah BN walaupun harga minyak naik,tol naik kerana orang melayu sudah tidak yakin dgn pemimpinan PR sekarang. Mereka lebih yakin kepada BN drpda PR sebab tu mereka pangkah BN.

utohkacil said...

sdr bn@umno & rakan2 nye,

orang yg bodoh dan gila babi saja yg bersetuju minyak naik, tol naik, semua barang makanan dan pakaian naik dan se gala2 nye naik!

orang2 yg masih ke tinggalan daya pemikiran, penakut(ada kepentingan diri) dan terlalu taksub kepada BN(OMNO) sahaja yg pangkah BN

Kepada orang2 yg berfikiran luas dan bebas, BN(UMNO) ada lah parti yg sudah 'BUSUK'!

ilham_sufi said...

kalu x cmpur undi yg bn dpt d sabah n s'wak,dh kalah lma dh.org mlayu dh brubah....rmai yg skong pr.cma kaum bumiputra kat sbh n swak jek yg msh stia dgn bn.

hrp2 bn dpt buat ssuatu utk trik blik skongan pgundi.

kpd pr,bykkn buat krja.alhamdulilah kat sgor air dh free.tp aderjg yg kta mbazir.bg aku baik sbuah ngeri dperintah olh seorg ceo yg thu utg rugi dr seorg dr gigi yg thu tampal,korek n cbut.

-tggu pak lah jual jet peribadi dia lak.pastu derma kat org miskin.tp org umno kta pm kna ader jet peribadi spya mudahkn krja.dia kta presiden amerika pn pkai jet peribadi.amboi yg nih ikut plak amerika.saper yg tali barut sbnarnya?

utohkacil said...

kaum b'putera di Sabah dan Sarawak tu memang kebanyakan nye tinggal jauh di pendalaman, tak hairan klu mereka bersifat begitu.

Tapi malang nye terdapat ramai pecacai2 dlm UMNO yg ber menteliti macam kaum b'putera di sane tu.

Orang2 asli kita pun lebih maju dan berfikiran lebih matang.

Klu tak caya tanye mereka, pada PRU12 yg lalu mereka undi siapa.

roh_insan said...

Klu tengok dr penjelasan Mufti perak(Dato' sri Harussani Zakaria)serte pengakuan bekas Mufti Wilayah(Dato' Hassim Yahaya)terang terangan menolak cadangan Mufti Perlis,Pak Lah,Najib serte pengikut2 umno yg rate2 mengamalkn Islam Hadari.

Persoalan nye bolih kah PERBENTANGAN yg dilakukn olih Mufti2 itu dpt MEMBENA iman didlm manusie yg mendokong sebuah agama yg bergelar ISLAM HADARI,terutame manusie yg bergelar bnumno?.

Tk buat kamalfarhan yg rajin menulis kembali skrip2 tersebut.

MaSkBRain beri komen sikit.

AuntyBeeAnd said...

Salam,

Kepada yg Dulu, Kini & Selamanya... sudah- sudahlah, bawak mengucap dan dirikan solat taubat dan solat hajat. Mintak petunjuk drpada Allah moga-moga diberi hidayah dan jln kebenaran. Jgn kerana perjuangan yg sia-sia bakal menempatkan kamu dikalangan org- org yg jahil & dlm kesesatan. Kerana setiap saham atau sokongan yg kamu beri itu atas jln yg jahat kamu tidak terlepas dari siksa api neraka.
Jika sungguh hati & minda kamu buta untuk memilih mana yg benar atau mana yg salah... maka pilihlah dan sokonglah org - org alim ulamak yg sentiasa memperjuangkan kebenaran dan agama yg satu Islam Ad Din.

perahudarat said...

Memang bingai la bn@umno ni.kalau dah dapati najib bersalah,apa ke jadahnya nak gantung tugas?Hukumlah jawabnya!Rasa pulak duduk penjara macamana budak2 UTK tu rasa.So sekarang yang patut digantung tugas ialah Gani Patail.Tak kiralah dia pat tail ke..lima tail ke..enam tail.Dalam siasatan BPR.Patut digantung tugas supaya tak ada birokrasi.Macam tu jugak dengan Musa Hassan.Napa 2 orang ni tak digantung tugas?Kalau Dato'Ramli napa beria-ia sangat nak digantung tugas?
Ko tak payah cakap pasal procedure.Dari awal polis dah buat tak betul.Napa masa statementkan Sirul dan Azilah cverita tu mati disitu?Patutnya jalan cerita hidup.Ibarat dalam perjalanan dari KL ke Penang ikut jalan lama.Sampai Rawang ada cerita,Tg Malim ada.Tau2 sampai Ipoh.Kampar dan Bidornya mana?
Kalo ko nak tau..Azilah disuruh oleh DSP Musa jumpa Razak diBangunan Getah Asli.Azilah ajak Sirul yang ketika itu Sirul hanya standby dipejabat.
Senang je jalan ceritanya.Azilah diarahkan oleh Musa.Siapa yang arahkan Musa?Kalau Musa keje dengan aku,dah tentu aku yang arahkan Musa.So,dia keje dengan Najib...ko pk la sendiri!!!!!!!!!!

zaidi said...

hidup pas!!!!!!!!!!!!!!!!

doremon said...

BN, PKR, PAS wajib menghentikan perang dingin yang semakin memuncak, jika tidak negara Malaysia pasti akan dijajah sekali lagi oleh Mat Salleh, dalam sedikit masa ja lagi mereka mgkn akan c, tangan oleh itu hentikanlah pertelingkahan ini biarlah pilihanraya akan datang menentukan pemerintah di negara kita

doremon said...

Anwar memang ada ketokohan, tetapi zamannya sudah berlalu, oleh itu generasi baru perlu bangkit untuk menerajui kepimpinan negara,

perahudarat said...

Memang wajarlah Najib digantung tugas.
Yang sibuk-sibuk nak DNAkan DSAI 2-3 kali kejadah apa?Pak Lah pun bingai,kononnya DNA yang dulu dah lama.Ko ingat ini su2 Jeane ke boleh basi2?
Khairy pun macam pukimak.Dalam Parlimen beria-ia menuding pada DSWAzizah supaya DSAI diambil DNA.Kan ke sial tu!Pack Lah ikut je cakap menhantunya.Patutnya KJ diambil sample air kencing dan sample darah untuk ujian dadah.Kedarah syabu,kedarah ganja,ingat baik sangat?Baguslah bn@umno....Dalam Parlimen ada wakil pembunuh,wakil penagih dadah,wakil penipu,wakil pengedar dadah dan macam-macam wakil haram jadah.
Kalau undang-undang betul-betul telus,ambil DNA Najib.Buat perbandingan dengan anak 2ya.Berani?
Siapa pun Menteri Dalam Negeri sama jer..baik Pack Lah...baik Hamid Albab...mmmmppphhh
Gani 4tail dan Musa bila nak digantung tugas?Pack Lah beria-ia nak pertahankan..
Harap DSWAzizah buat repot polis supaya polis mengambil ujian dadah terhadap Khairy.Pastikan prosudur yang dijalankan disaksikan oleh peguam-peguam PKR supaya polis tidak menyeleweng dalam mengambil tindakan.
Tak g 2 bn@umno hanchua???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...