Monday, July 28, 2008

PAS adakan Mesyuarat Khas 31 Julai

KUALA LUMPUR, 28 Julai: Para pemimpin PAS dijangka akan mencapai kata sepakat yang muktamad terhadap status perhubungan parti itu dengan Umno selepas mesyuarat khas mereka 31 Julai ini.

Mesyuarat bersama anggota Majlis Syura Ulamak dan Jawatankuasa PAS Pusat itu dipanggil khas untuk membincangkan hubungan parti Islam itu dengan Umno ekoran kekeliruan yang berlaku tentangnya.

Mesyuarat itu diadakan selepas seminggu Majlis Syura Ulamak mengadakan pertemuan mereka 23 Julai lepas di Kota Bharu.

Dalam mesyuarat di Kota Bharu itu, pemimpin Majlis Syura memutuskan tidak akan ada pengkongsian kuasa dengan Umno dan muzakarah sudah tutup fail, yang ada hanya pertemuan biasa sahaja iaitu muqabalah.

Menurut sumber, mesyuarat ini diadakan ekoran kecelaruan kenyataan dan pendapat di kalangan pemimpin PAS berkaitan dengan isu hubungan antara PAS dan Umno.

Pengerusi DAP, Karpal Singh juga telah campur tangan dengan mendakwa PAS tidak mempunyai kredibeliti lagi apabila berbincang dengan Umno ketika bekerjasama dengan parti itu dan PKR dalam Pakatan Rakyat.

Ekoran itu, Karpal meminta Pakatan mengkaji kedudukan PAS dalam persepakatan itu.

Dalam masa yang sama, ada juga pihak yang berpendapat hanya pemimpin de facto Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang boleh meredakan segala kegelisahan dalam Pakatan ini.

Oleh itu, mereka meminta agar mesyuarat di kalangan para pemimpin utama Pakatan diadakan segera.

60 comments:

LensaPR said...

Nak ambil pekerja baru kita minta resume. Resume Umno penuh rasuah, kezaliman, ketidakadilan, pembunuhan dan moral yang rendah. Takkan itu pun pimpinan Pas tak reti. Nak jadi apa ni. Dah ada kitab baru ke. Atau dah ada selera baru.

bn@umno said...

mesyuarat mmg perlu diadakan bagi membincangkan gabungan antara PAS dan Umno sepaya dapat dijalankan dgn lancar.

bonzer said...

Cadangan untuk membubarkan Pas dan Umno dan menubuhkan satu parti adalah satu cadangan yang baik. Dengan penubuhan parti baru di mana ahli-ahli Pas dan Umno bergabung akan memudahkan pentadbiran negara.Pemimpin-pemimpin hendaklah dipilih dikalangan dua parti ini.Mereka yang memegang jawatan dalam kerajaan hendaklah mereka yang bersih sebersihnya. Maknanya mereka ini tidak terlibat dengan rasuah, berjudi, arak, dan yang penting sekali mereka ini mestilah tidak tinggal solat. Mereka juga bukan dikalangan orang suka bercakap bohong.

Inilah perkara yang perlu difikirkan semasa mesyuarat nanti.Kehadiran Dap dan Keadilan akan memudahkan lagi penerangan kepada parti gabungannya.

Adakah UMNO sanggup untuk membubarkan partinya?

Kalau di lihat keadaan Umno sekarang pembubaran umno akan menyelamatkan Islam dan Melayu di Malaysia.

bonzer said...

Cadangan untuk membubarkan Pas dan Umno dan menubuhkan satu parti adalah satu cadangan yang baik. Dengan penubuhan parti baru di mana ahli-ahli Pas dan Umno bergabung akan memudahkan pentadbiran negara.Pemimpin-pemimpin hendaklah dipilih dikalangan dua parti ini.Mereka yang memegang jawatan dalam kerajaan hendaklah mereka yang bersih sebersihnya. Maknanya mereka ini tidak terlibat dengan rasuah, berjudi, arak, dan yang penting sekali mereka ini mestilah tidak tinggal solat. Mereka juga bukan dikalangan orang suka bercakap bohong.

Inilah perkara yang perlu difikirkan semasa mesyuarat nanti.Kehadiran Dap dan Keadilan akan memudahkan lagi penerangan kepada parti gabungannya.

Adakah UMNO sanggup untuk membubarkan partinya?

Kalau di lihat keadaan Umno sekarang pembubaran umno akan menyelamatkan Islam dan Melayu di Malaysia.

audit said...

JIKA PRESIDEN NAK KAWAN DENGAN UMNO, BIARLAH DIA PERGI SEORANG. DIA YANG AJAR KITA PULUHAN TAHUN JANGAN KAWAN DENGAN UMNO TETAPI LA NI, DIA PULA BERIA2 DENGAN UMNO. HADI GILA DAH. GILA DUNIA.

aoazmi said...

Assalamualaikum Semua!

Teknik guna "bubar" PAS dan UMNO. Kita lihat siapa yang kena. siapa pancing siapa. Dalam bahasa mudah, siapa 'auta' siapa. Dalam percaturan kali ini kita tengok siapa paling kreatif dalam mainan politik. UMNO ke yang pandai atau PAS. Jangan yang menang jadi abu, yang kalah jadi arang sudahlah. Dalam politik macam-macam boleh jadi kawan jadi lawan, lawan jadi kawan.

note: (Aku takut orang yang selalu kutuk parti anu, kudung kepala kalau jadi bergabung).

tq.

bn@umno said...

Aku cukup setuju jika PAS dibubarkan dan tubuhkan parti baru yg mana semua kaum boleh menyertainya.Kerana rakyat mmg menolak parti perkauman yg diamalkan oleh PAS selama ini.Pujian harus diberikan kepada kerajaan BN yg mana ia merupa parti bukan berasaskan perkauman kerana ia adalah gabungan drpd MCA, MIC, Gerakan, PBS dan lain-lain.Kita sbg rakyat melaysia perlulah menolak sekeras-kerasnya parti PAS ini.

Pada ketika ini, desas-desus menyatakan parti PAS di Kelantan sudah semakin lemah kerana pemimpin PAS yg suka menipu rakyat dan penyokongnya. contohnya Tok Guru Haji Hadi Awang sebelum ni telah menafikan bahawa mereka ada membuat perjumpaan dgn BN tapi apabila DSAAB mendedahkan bahawa mmg wujud perjumpaan antara pemimpin PAS dgn pemimpin BN maka barulah pemimpin PAS mengakui mmg wujud perjumpaan antara PAS dan Umno ini.Selepas ni, aku yakin Kelantan pastinya akan jatuh ke tangan BN disebabkan pergolakkan yg berterusan antara parti PAS, DAP dan Keadilan.Rakyat sudah tidak percaya lagi dgn Pakatan Rakyat ini.Pemimpin PAS skg ni bukan lagi mempejuangkan bangsa, agama dan negara tapi sudah GILAKAN KUASA.

Hj.Mat said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Saudara bn@umno saya fiker awak dah mimpi siang hari PAS tetap dengan pendirian nya dah tutup fail kenapa
tak faham-faham juga.Mungkin sekarang
bn @ umno dah penghujung sebab itulah
semua pemimpin umno beria-ia sangat
nak sersatu dengan PAS kenapa dulu
tidak,mungkin juga dulu kuat dan kuasa besar sebab itul terlalu sombong dan bongkak.
Sekian.maaf kalau keterlaluan kata dan terkasar bahasa,

suhaimi said...

salam.......

para pemimpin 'pas' perlu jujur dalam hal ini.tak perlu rasia tentang perjumpaan dgn pemimpin umno.tok guru sendiri pun tak tahu akan adanya pertemuan ini.yg jadi masalahnya bila musuh sendiri tikam dari belakang memberitahu rakyat adanya pertemuan di kalangan mereka.
skrg rakyat sudah mula pandang serong para pemimpin 'pas' di atas pertemuan ini.mereka menganggap pemimpin 'pas' tidak jujur.ini sebenarnya akan mengundang masalah di kalangan penyokong.mereka akan tertanya-tanya apa yg akan berlaku.
memang satu niat yg murni utk merahsiakan pertemuan ini,bimbang2 penyokong akan berprasangka yg bukan2.tp pemimpin umno pula yg telah membocorkan rahsia ini.bukankah itu satu masalah namanya.bagi mereka yg faham akan perkara ini tidak menjadi satu masalah tetapi bagi mereka yg tidak faham dan tidak mempunyai sumber yg 'sahih' masalahlah.
di harap para penyokong dpt menerima apa yg berlaku sebagai satu kesilapan 'teknikal' dan terus memberi sokongan yg tidak berbelah bagi kepada para pemimpin 'pas' terutama TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT dan TUAN GURU HAJI ABD HADI AWANG yg selama ini bersusah payah berjuang menegakkan islam....

audit said...

Mesyuarat kali ni, tentu pimpinang pas dah tau reaksi ahli bawah pas kot. Buatlah keputusan baik2 yang memudahkan orang bawah nak buat kerja. Disamping tu pantaulah TP tu. Katanya dah jadi SB Umno. Maklum le rumah pun RM 700K.

utohkacil said...

sdr bn@umno,

Teruskan buat komen supaya penyokong2 PAS dan PKR 'sedar','menyesal' dan 'insaf' diatas kesilapan mereka.

Lagi banyak anda buat komen, lagi makin nampak terserlah 'kesedaran','menyesal' dan 'keinsafan'penyokong2 PAS dan PKR ini.

KESIMPULAN NYE SAYA NAMPAK MEREKA TELAH BANYAK 'SEDAR,' 'MENYESAL' DAN 'INSAF.'

MENYESAL kerana telah menyokong UMNO selama lebih 50 tahun!

SEDAR, dan ramai yg dah meninggal kan UMNO.

INSAF kerana melihat banyak orang melayu jadi pecacai UMNO dan mengkhianati bangsa melayu.

bn@umno said...

Aku dapat rasakan rata-rata penyokong PAS ni terang-terangan MENOLAK ISLAM.contohnya kenapakah mereka menentang pergabungan antara PAS dan Umno?bukankah kedua-dua parti ini diterajui oleh orang Melayu yg beragama islam?jadi apa salahnya kalau gabungan ini dilakukan bagi menjaga kepentingan orang melayu.

utohkacil said...

***********************************

sdr bn@umn0.

Tolong beri 10 sebab mengapa saya mesti sokong UMNO.

Jika penjelasan anda memuaskan saya akan sokong UMNO di saat ini juga.

***********************************

atan manshur said...

PAS PAS PAS... tak tau malu ke nak join BN UMNO. Kami dah selesa tanpa ada PAS. U all nak ambil kesempatan ke...

atan manshur said...

PAS kalau nak mesyuarat khas 31 Julai ni jangan lupe bawa sekali Parti Khinzir Raksaksa (PKR) ye..

agas said...

Pengundi PAS

1. Tolong beri sebab - sebab mengapa saya mesti sokong PAS.

2. Penjelasan berlandas kepada sokongan Hadis & Maksud Al Quran bagi memuaskan hati penganut fahaman ajaran Hadhari. Dan hujjah ini, saya akan gunakan untuk menentang penyokong UMNO yang dulu, kini, selamanya.

3. Fitnah Tun Mahathir terhadap Anuar. Semuanya benar belaka
http://wtv8.tv/v3/index.php?option=com_content&task=view&id=98

4. Najib tak kenal Altantuya - kah..kah penipu, refer to Msia today:

http://w1.uploadmb.com/dw.php?id=1217254061&/Altantuya Najib Razak.jpg

agas said...

Jangan tertipu dengan janji UMNO, PAS sudah kena dizaman Tun Razak dan ditendang oleh Hussin Onn ...sakit hati masih lagi terasa. UMNO mesti kena bubar, pengasasnya (Dr Mahathir) telah keluar dari UMNO. Sekarang kerisnya sudah hilang dan tiada lagi - Kata Ahmad Sabri Chik Menteri Penerangan Malaysia

hijau said...

kpd pemimpin tertinggi pas kami merayu tolonglah jangan sertai umno tu cukup lah apa yang telah mereka lakukan pada pas dahulu mereka semua pembelit profesional awas pujuk rayu mereka tanpa umno pas boleh berdikari dengan megahnya kalau mereka mahu suruh mereka masuk pas,kita jangan sesekali tertipu oleh mereka hasrat mereka hanya satu iaitu mengagalkan niat drs,anwar utk jadi PM kerana mereka takut pada drs anwar. kepada ezam kalau drs anwar tanding di kulim kami semua tunggu anda di kulim,kami akan pastikan anda senasib macam ustd duit iaitu kaki tendang tong kalau tak percaya silalah datang...kami memang ternanti2..disini dan pada bnumno,audit, abe mie,kami menunggu kedatangan kamu semua...

ilham_sufi said...

dh jelas takkan ader sbrg usaha bgabung dgn umno dsbgnya.cba fhami mksud tsirat tok guru.bubarkan pas n umno.npk hr nih org umno x stuju.sape yg tsepit skrg.

jgn lyn bnumno tuh,dia sampah jek.nilai dia d sisi pmimpin umno ibarat njis kucing kurap d tepi jalan.gya bfikir pn cam org yahudi.org umno x gitu.

ilham_sufi said...

to atan manshur:

kita org bawa skali parti babi negara (bn).hehehe

Abdrahim said...

Sdr. Pengarang,

Yang jelas sekarang UMNO yang untung dari kes muzakarah ini.

UMNO berjaya wujudkan rasa sangsi dikalangan PR dan penyokong.

Sebab itu kalau nak buat sesuatu, fikir masak-masak dulu.

miekabo said...

bn@umno said...
Aku dapat rasakan rata-rata penyokong PAS ni terang-terangan MENOLAK ISLAM.contohnya kenapakah mereka menentang pergabungan antara PAS dan Umno?bukankah kedua-dua parti ini diterajui oleh orang Melayu yg beragama islam?jadi apa salahnya kalau gabungan ini dilakukan bagi menjaga kepentingan orang melayu.


Apelah yang susah sangat nih...
PAS perjuangannya Islam...
Umno perjuangannya Nasionalime...
Umno perjuangkan bangsa(itu pun masa merdeka dulu jer)...
PAS bukan setakat perjuangkan Islam, malahan bangsa2 lain pun diambil kira...
Kau bawak rombongan 'Cik Kiah' kau pegi Kelantan...
Pegi la tengok....
dari dok pegi melancong tak tentu hala... perabis duit kerajaan... cukai rakyat terbazir macam tu jer..
cakap banyak kat sini pun buang 'karan jer'....
Aku malas nak debat dengan "budak tak pass bahasa melayu nih"...
Kau kena amik semula BM Julai... tahun nih dah tak sempat... nak masuk OGOS dah...
kena amik tahun depan pulak...

Siapalah aku said...
This comment has been removed by the author.
Siapalah aku said...

UMNO PERAK AJAK PAS TUBUH KERAJAAN BERSAMA-RELA MENTERI BESAR DARIPADA PAS.

mula mula rela lah. Lepas tu mintak digilir-gilir. Akhir sekali PAS melopong. Ini tabiat UMNO. Jangan termakan umpan tiruan mereka.

peon pencen said...

PAS tak perlu ber muZAKARah dgn UMNO.

Seharus nye pas terus lupakan dan jangan sebut lagi pasal UMNO.

PAS mesti anggap UMNO DAH MATI. Jika PAS mengada kan 'Mesyuarat Khas 31 Julai' bermakna PAS masih lagi ada 'menaruh minat' terhadap UMNO!

Ini bermakna PAS masih lagi ada rundingan, dan mengkin mengharaf kan 'TAWARAN YG LEBIH BESAR'!

PAS,Jangan gadai kan maruah!

Apakah matlamat PAS berpakatan dgn DAP&PKR? Kerana kuasa atau untuk menumbang kan kerajaan BN(UMNO)?

Klu kerana kuasa, terus kan ber muZAKARah dgn UMNO. Munkin PAS akan mendapat kuasa yg lebih besar dlm UMNO.

photo and money said...

salam.semua.. paendapat saya.. umno dah gunakan isu muqabalah/muzakarah untuk sabotaj pas dan pakatan rakyat..
dan umno dah jerat pas dengan islam dan kepentingan melayu.. jadi ditelan mati mak dibuang mati bapak..

Fatimah Az Zahra said...

Kalau Pas terima tawaran umno, jom kita tinggalkan Pas ramai-ramai. Tak teringin kita terpalit dengan dosa Umno. Anak isteri mangsa ISA sampai sekarang menjadi mangsanya. Firaun punya Umno.Had tu pun pimpinan Pas tak ingat ke. zalim kepada golongan wanita.

Hj.Mat said...

Tak payah bersusah payah bincang mengenai percantuman diantara PAS dan UMNO,buah rugi masa aje
Wahai pendukong PAS berfikerlah bagaimana hendak memantapkan lagi perjuangan PAS, bukan berfiker untuk memenuhi perut, kalau nak memenuhi perut sila keluar dari PAS dan masuk UMNO
Wahai saf Pemimpin PAS sila tutup fail perbincangan dengan UMNO, orang-orang UMNO cukup suka sekarang sebab mereka dah perhujung hayat ada manusia yang menyelamatkan nya.

melayusedar said...

nak gabung apa tak payah la gabung semua tahu umno tu jahat lebih jahat dari sy...... tak payah la. org kata kawan dgn org jahat kita jadi jahat biar la kita kawan dgn cina sama india sekurangnya kita tahu dia bukan islam , kita boleh berdakwah dgn umno ni nak dakwah apa hati dah hitam lepas tu demdam fitnah jadi hobi dia org. macam tak ingat mati pulak hidup selamanya kesian melayu di bodohkan oleh melayu sendiri.islam tukita jaga tak payah la melayu kerana bila islam ok bukan setakat melayu ok negara ok cina india pun ok.ini melayukena jaga tpi 50 thu umno kau buat apa .ikut aja kata tgna tentu ke syuarga ikut umno nak ke mana neraka.melayu2 kadang2 malu jadi melayu semua nya kerana umno buruk dan busuk.pelik tak faham2 pru12 banyak org tak suka tapi tetap susah kan rakyat ini la umno menyusahkan . jgn gabung la tak perlu cari cina dgn india lagi elok dari jaga melayu macam umno.

irfandina said...

salam...

jgnlah kita semua terlampau berpolemik tentang isu ini...biarlah ia dikendalikan oleh pemimpin atasan...sebagai muslim apakah kita tidak mahu melihat semua muslim bersatu...

sampai bila kita hendak berpecah-belah...seandainya alasan bahawa pas pernah dipermainkan semasa zaman 70an dahulu...maka apakah ia alasan yg munasabah untuk menolak ajakan kepada arah kebaikan???

bukankah lebih baik untuk kita semua memandang kehadapan secara positif drpd asyik mengenang sejarah yg penuh dengan kepahitan...

jgnlah lupa bahawa seburuk manapun umno atau pas...kita masih berkiblatkan arah yang sama...

utohkacil said...

sdr irfandina,

Selagi masih ramai manusia mcm 'bn@umno, abe mie dan shadan serta ramai lagi yg seangkatan dgn nye' dlm UMNO, PAS akan menjerat leher nya jika menyertai UMNO.

Pakatan Rakyat BUKAN gabungan parti mcm BN!

Pakatan Rakyat tidak di tubuh kan, ia nya hanya satu 'perjanjian bersama' sebelum PRU12, tujuan untuk menumbangkan KERAjaan BN(UMNO) yg zalim.

PAS boleh dgn sesuka hati samaada bersama Pakatan Rakyat atau menyertai UMNO.

Jika PAS menyertai UMNO maka PAS akan jadi sebuah parti yg tiada berpendirian tetap, 'flip-flop'.

atzmand said...

ehem.. bila masa pulak pas nak begabung ngan umno nie ek.. TGNA baru perli je tu.. hahahahaha nampak sgt pemimpin umno lebih sudu dari kuah!

ilham_sufi said...

umno nih dh smpai masa menopause.tuh duk gtal n tgedik2 cri rakan sparring bru.yakin la kpimpinan ttinngi pas takkan thegeh2.yg lbh mangkuk tandas dr air umno la.
sama2 la kta bca yassin n sdiakan kafan utk umno.mga mreka mninggal dlm keadaan beriman.aminnn

Dr Ahmad Muhammad said...

Tak guna kita saling menuding jari. Muzakarah atau muqabalah sama sahaja ibarat perbezaan di antara "bertemu" dan "berjumpa".

Harap rakan-rakan seperjuangan dalam PAS tidak cepat melatah. Maknanya tidak terlalu mendahului parti dalam membuat keputusan mahupun dalam mengeluarkan kenyataan atau pandangan.

Jika kita tidak setuju, kita sepatutnya berdoa dan bermunajat kepada Allah swt agar muzakarah atau muqabalah ini tidak menjadi kenyataan.

Berdoalah juga supaya Allah swt mengurniakan kita pimpinan yang benar-benar berpegang kepada intipati perjuangan ini dan doa supaya Allah swt jauhkan kita daripada dipimpin kelompok ular dan mengkarung.

Wahai pimpinan yang dikasihi, jika muzakarah atau muqabalah ini meruntuhkan dan merobohkan jemaah ini, maka andalah yang akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah swt. Ketika itu walau di mana pun pengajian anda, anda tidak akan mampu berdolak-dalik dengan Allah swt.

Dr Ahmad Muhammad said...

www.drahmadmuhammad.blogspot.com

anda mahu wang said...

SAYA SEBAGAI AHLI PAS MENUNTUT DATO SERI TUAN GURU HAJI HADI AWANG DAN PIMPINAN YG TERLIBAT DALAM TIGA KALI PERTEMUAN DENGAN UMNO SECARA HORMATNYA LETAK JAWATAN ANDA KERANA TIDAK TELUS KEPADA AHLI, PENYOKONG PAS. HATI KAMI TERGURIS DENGAN TINDAKAN SEBILANGAN PIMPINAN YANG BERSUNGGUH-SUNGGUH UNTUK BERJUMPA UMNO. KAMI HILANG KEYAKINAN PADA ANDA SEMUA. ISU MINYAK, ISU SENGSARA RAKYAT, ISU NAJIB, ISU EKONOMI, ISU KEHAKIMAN TELAH TEGGELAM DEK BERITA PERTEMUAN UMNO-PAS. KINI KAMI DI AKAR UMBI MENERIMA CEMUHAN DAN KRITIKAN DARI PENYOKONG BUKAN ISLAM YANG MEMBERI UNDI KEPADA PAS. MANA SLOGAN "PAS FOR ALL?".

KEPADA TUAN GURU NIK AZIZ KAMI SENTIASA MENYOKONG ANDA.

KAMI SAYANGKAN PARTI PAS.KAMI BERJUANG BUKAN KERANA PANGKAT ATAU HARTA DAN KEDUDUKAN HANYA MENEGAKKAN DAULAH ISLAMMIAH. KAMI TIDAK RELA BERSEKONGKOL DENGAN UMNO YG BERTOPENGKAN ISLAM HADHARI.

WASSALAM.

AHLI PAS39
KL

ANWAR ibrahim PM-6 said...

http://anwarpm.blogspot.com

PAS memang penipu

bn@umno said...

Aku cukup setuju DATO SERI TUAN GURU HAJI HADI AWANG patut letak jawatan kerana beliau hanya gila kuasa, jawatan, $$$$$ dan bukannya memperjuangkan nasib orang melayu.

peon pencen said...

Pada awal nye saya berasa lege bercampur gembira apabila PAS dan UMNO dah mulal mahu ber damai.

Telapi setelah menonton berita2 di TV dan membaca akhbar pro kerajaan, saya berasa amat malu.

Tiada berita lain selain berita 'liwat,liwat dan liwat sahaja yg di per besar2 kan.

Anak2 kecil yg tidak tahu apa itu liwat bertanya apa itu liwat, apa yg saya nak jawab selainkan berterus terang sahaja.

Apakah tindakan kerajaan BN(UMNO) terhadap harga beras yg terlalu tinggi?

Saya berasa sangat kecewa dgn kerajaan BN(UMNO) yg tidak bertamadun dan bermaruah.

SAYA HARAF PAS HENTIKAN TERUS PERBINCANGAN DGN UMNO DI ATAS APA2 JUA PERKARA PUN.

BN(UMNO) ADALAH PARTI YG TERLALU BUSUK. TIDAK MALUKAH PAS BERBINCANG DGN UMNO?

utohkacil said...

PAS tidak harus ber muzakarah atau ber mugabalah dgn UMNO!

Jika PAS teruskan ber muzakarah atau ber mugabalah dgn UMNO, PAS akan menerima padah yg serupa dgn UMNO!

audit said...

PECAT NASHA N GENG

TokbatinSenoi said...

* تعاونوا على البر والتقوى ولا تتعاوانوا على الإثم والعدوان *

Saling membantulah kamu2 di atas kebaikan/kebajikan dan janganlah kamu2 saling membantu diatas kedosaan dan permusuhan.

Selamat mencuba resepi bathin ini.

agas said...

Elakkan jadi mangsa yg kedua kali. Org jatuh lubang yg sama hanya sekali shj. kalau kali kedua, memang nak manpus. UMNO janji manis jawatan TPM pada PAS, bila dah sign contract. UMNO bagi kerusi robet/buruk. Bila duduk punggung peminpin PAS jatuh, UMNO tepuk tangan. Mustafa Ali pernah jadi Menteri Luar Negeri semasa gabungan dahulu. Takbir

bn@umno said...

hahhahhhahaha sebenarnya penyokong PAS dah kena tipu oleh pemimpin mereka.Menurut sumber-sumber yg diperolehi, pemimpin PAS masih lagi mengadakan perbincangan dgn org BN bg membincangkan soal gabungan PAS + Umno kerana pemimpin PAS yakin jika mereka bersama PR maka karier politik mereka akan lebur sebab tulah pemimpin PAS masih ingin berbincang dgn Umno bagi menjamin karier politik pemimpin masing-masing terjamin, malah korang tengok TG Hadi Awang sanggup menipu penyokong PAS dgn menafikan kononnya tak ada perjumpaan antara Umno dan PAS tapi malangnya tembelang mereka pecah apabila DSAAB telah mendedahkannya.Untuk pengetahuan korang, TG Hadi Awang tu mmg tak sesuaipun menjadi pemimpin korang, bagi pendpt aku walaupun aku penyokong BN bahawa Tg Nik Aziz jauh lebih bagus dan sesuai menjadi pemimpin PAS drpd Hadi Awang.Hadi Awang tu mmg sudah gila kuasa, jawatan,pangkat dan $$$$$. Kerana gilakan kuasa, jawatan,pangkat dan $$$$$ dia sanggup menipu penyokongnya walaupun bertaraf Tok Guru.Serban atas kepala tu hanya lakonan sj dan bukannya mewakili perlakuan seseorg yg sebenar.aku cukup tabik dgn Tok Guru spt Nik Aziz kerana beliau seorg pemimpin yg ada pendirian bukannya seperti Tok Guru yg sorang tu. Hadi Awang PATUT meletak jawatan.

utohkacil said...

***********************************

Bukan penyokong PAS yg kena tipu, sebenar nye penyokong UMNO yg kena tipu oleh pecacai UMNO.

Sila lawati: http://www.kuda-kepang.blogspot.com/

************************************

bn@umno said...

Untuk mengetahui maklumat politik negara dgn lebih tepat dan boleh dipercayai sila layari laman web www.mykmu.net

bonzer said...

Pimpinan PAS perlu berhati-hati. Walaupun saya setuju UMNO dibubarkan dan bergabung dengan PAS tetapi Pemimpin PAS perlu sedar sebenarnya mereka sudah ditipu oleh UMNO.Pendedahan dsaab bahawa PAS telah berjumpa dengan UMNO selepas pilihanraya PRU 12 membuktikan penipuan ini.Perjumpaan itu hanyalah sekadar perjumpaan biasa yang digembar-gemburkan untuk meraih simpati rakyat.Disamping itu perjumpaan ini digunakan untuk mengkucar-kacirkan pakatan pembangkang.
Apapun keputusan yang akan di buat pada hari ini 31/7/2008 PAS akan menghadapi masalah kepercayaan dari ahli-ahlinya. Manakala UMNO pula akan menggunakan isu ini sebaik mungkin untuk mendapat keuntungan jangka pendek

Oleh itu saya mencadangkan kepimpinan PAS perlu membuat satu keputuisan yang tepat bagi menyelesaikan masalah ini.Antara cadangan ialah

1. Kerajaan baru yang hendak ditubuhkan akan melaksanakan islam sepenuhnya di malaysia
2. Jawatan PM hendaklah di serahkan kepada PAS
3. PAS berhak untuk melantik menteri dan timbalan menteri.

Saya yakin cadangan ini tidak akan dipersetujui oleh UMNO. Oleh itu PAS akan dapat melepaskan diri dari isu ini.

KeAdilan PAS DAP said...

PAS berniat jahat dan mengelirukan pengundi2 PRU12. Sepatutnya PAS tidak bolih mengadakan rundingan dengan UMNO sekali-kali. Gugurkan HADI AWANG dari kepimpinan PAS. Beliau bukannya Ulama',tetapi ular senduk yang berbisa untuk pengundi2 PRU12 bukan melayu. GILA KUASA punya olang.

KeAdilan PAS DAP said...

HADI AWANG manyak kotok punya olang, main olang cina sama India punya belakang. Ini olang sudah mingkir janji oh.

mahathirismail said...

bagi pendokong perjuangan PAS, sebenarnya isu ini bukanlah 'besar' untuk difikirkan sampai pening kepala..

mereka telah faham dan serah sepenuhnya keputusan di tangan pimpinan..

tak terlintas langsung untuk menyalahkan mana2 pemimpin selagi mana pemimpin ini membuat keputusan yang akhirnya kembali kepada keredhaan Allah..

mereka ni bukannya baru berjuang.. jadi, apa2 komen yang mengikut perasaan tu, diharapkan merujuklah kepada mereka yang ada accountability..

usah cepat melatah, sbb itu semua perangai org2 umno..

KeAdilan PAS DAP said...

Itu moloh punya olang apa pasai mahu jumpa itu UMNO? Mahu jadi PM KA? Ah Ya!!! manyak busook punya HADI.

Talak patut oh. Lagi ini olang sudah manyak toa oh, lagi talak ingat mahu matikah? Apa bikin ini moloh punya keleja.

LAin kali mesti mau ingat cukup2. Nanti jatuh lagi ma!

anti-umno said...

rilex la...ni just usaha umno nak lagakan pakatan rakyat...rakyat jgn cepat melatah...tuan guru hadi tetap dengna pendirian pakatan rakyat..tu la orang dah ckp jgn baca utusan korang gi baca sape suruh...kan dah terpengaruh ngan idea bodoh bn....hahahaha...

bn@umno said...

wah nampaknya dari hari ke hari pemimpin PAS itu cukup beriya-iya dan bersungguh-sungguh dalam membincangkan soal pergabungan antara PAS + UMNO.Ia terbukti cukup jelas PAS masih ada hati untuk berbalik kepada Umno. Kalaulah PAS tak sukakan Umno, pemimpin PAS boleh terus tak layan atau mengelak drpd melakukan sebarang perbincangan atau perjumpaan dgn BN bg mengelak sebarang salah anggapan terhadap parti PAS dan yg mengherankan nape pemimpin PAS masih lagi beriya-iya sangat untuk mengungkitkan perkara antara PAS + Umno? padahal isu ini sudah boleh dianggap 'tutup kes'. Ini mmg jelas petanda awal PAS akan menyertai Umno percayalah.

KeAdilan PAS DAP said...

Lu ingat wa moloh punya olang ka? Ini Siasah dlam pun ada celita itu PAS punya olang2 atak jumpa itu UMNO punya olang. Lagi lU talak baca ka? itu Halakah sama Telanungkite pun ada celita woh!!!.

PAS mahu main Pakatan punya belakang ka? Hai Yo!!!Nanti nelake masuk dalan jadi hantu oh!

Betul ka wa punya cakap?

ISMAIL said...

bn@umno
Ngape dengan awak ni? Siapa yang sebenarnya beria-ia nak bergabung kalau bukan umno. Bukannya PAS yang nak. Awak tak ikut perkembangan semasa ke? Komen ikut sedap mulut je. PAS kalau tak joint ngan umno tak jadi kudis pun. Tapi umno yang dah NAZAK sangatlah yang beria-ia nak bergabung. Tak baca ke apa kata budak tajol rosli tu? Dia tu dari parti mana? Kesian, kesian. Inilah jenis manusia yang orang gelar bulldog. Dia sondol aje. Aku banyak gak baca komen2 dia. Aku rasa komen2 tu bukan dari buah fikiran dialah. Mesti ada jin ke apa ke kat belakang dia suroh komen. Tu yang merapu je. Aku ingat dia ni sekolah jah nam pun tak pas. Lagi satu dia komen PAS tu parti perkauman. Bila lak jadi gitu? Tak kiralah kalau kau India ke, Cina ke, Siam ke, Asli ke, mat saleh ke, janji ISLAM boleh join PAS, jadi mana perkaumannya? Kalau umno ...... mana boleh Cina masuk umno, nanti MCA nak jadi apa? mana boleh India nak masuk umno, nanti MIC nak jadi apa?. Jadi aku rasa bn@umno ni memang kuda tungganganlah... ada orang kat belakang dia suroh merepek tak tentu hala. Jangan nanti dia buat report polis macam si saiful tu sudahlah .....

anti-umno said...

bongok btul la sape yang terpengaruh ngan cite muzakarah ni...pastu kutuk hadi awang....bongok betul...kalau yang kutuk tu ilmu tinggi cam diaorang sedap la ni spm pun ntah2 lulus cukup makan je...hahahaha...kepade sape2 yang orang islam ni den nak cite...zaman nabi dulu nabi pun pernah buat pertemuan ngan golongan musyrikin...tu pemimpin agong umat islam..takkan pemimpin pas gi jumpe umno dah menggalabah sampai maki tuan guru..bongok betul korang ni...dah2..tutup cite muzakarah...takde bende sume tu...karut je....

ilham_sufi said...

sjahat2 iblis adlh sbaik2 pmimpin umno n pyokongnya

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 2, 2008 3:46 AM

bn@umno said...

ajk-umno

HAHAHAHAHA.. MARAH LA TU.. TAK YAH SOROK LA.... KAH2...KAH...KAH2...(petikan drpd ajk-umno : August 2, 2008 3:26 AM)

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...