Friday, July 25, 2008

Anwar perlu bertanding pilihan raya kecil - Husam

KUALA LUMPUR, 25 Julai: Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa berkata, langkah seterusnya bagi Pakatan Rakyat ialah bagi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat bertanding di dalam pilihanraya kecil dan dari situ, sikap UMNO boleh diukur nanti.

“Kemenangan Datuk Seri Anwar boleh menggugat Abdullah dan UMNO. Untuk itu, lebih baik UMNO menguruskan kusut masai parti mereka tanpa melibatkan orang lain,” kata beliau dalam kenyataan terbarunya sebagaimana yang disiarkan dalam blog beliau http://www.husammusa.com/.,

Beliau juga meminta Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Muhamad Haji Mohd Taib agar menumpukan perhatian menyelamatkan partinya yang sedang menuju kehancuran tanpa cuba menggunakan parti lain untuk membantunya.

“Kerajaan UMNO yang mereput tidak boleh diselamatkan dengan gimmick seperti itu,” kata Husam mengulas kenyataan Muhamad kononnya muzakarah Umno dengan PAS akan diteruskan.

Padahal, Majlis Syura Ulamak PAS telah memutuskan fail muzakarah sudah tutup yang ada hanya pertemuan biasa sahaja boleh dilakukan iaitu muqabalah.

75 comments:

LensaPR said...

Macamana Naib Presiden Pas ni kata macm ni, walhal Timbalan Presiden dia pun cukup rapat dengan Najib tu.

TokbatinSenoi said...

Geli juge ghasenye Tok Nik dapat Anugerah Gusi Peace, agaknye deme dah tahu kot Tok Nik tu dah memang dah ta' ade gusi2nye kot!

hijau said...

cakap pada muhamad mat taib jangan kalut2 jaga diri sendiri kami pas tak suka orang perasuah macam dia ,masih ingat lagikah duit RM2juta punya kes dulu tu... jadi mana pas nak lupa

firdaus said...

rapat tak semestinya sependapat.kalau rapat untuk berdakwah apa salahnya jangan sampai terikut perangai pemimpin umno yang huduh sudah la biar depa ikut kita

firdaus said...

tok guru dapat anugerah gusi peace adalah dari allah kerana tok guru sentiasa berzikir menyebut nama-NYA, lepas tu tiap pagi jumaat bagi kuliah kat dataran ilmu kota bharu untuk ribuan orang islam, kuliah di masjid-masjid, sentiasa menuturkan nasihat dan teguran kepada orang islam...

firdaus said...

umno tanpa rasuah ibarat irama tanpa lagu la kan rasuah adalah budaya umno kalau takda rasuah 20 tahun lepas umno dah dikuburkan.kalau takde rasuah takde la umno.kalau takde umno takde la rasuah.umno dan rasuah boleh dipisahkan ke?

KRKL said...

Salm semua.
Tak kira anda orang umno atau pun pas atau BN atau PR.Yang semestinya kalau bab-bab nak mengutuk tok guru nik aziz memang kamu semua tak layak dan jauh perbezaan.Kalau kamu rasa tak puas hati dengan beliau kamu boleh datang ke rumahnya di kelantan dan kamu bandingkan dengan menteri yang kamu sayang dalam semua segi.Segi rumah ke,segi berjumpa denganya ke atau lain-lain lagilah.Tak ubah seperti kamu balik kampung jumpa atuk atau nenek kamu dan bagaimana layanannya.Saya harap kamu boleh faham dan kenal itu dosa dan pahala.wasalam

Jamaludin said...

Sape kah kite ni yg pandai2 nak kutuk TGNA?Tahap kite dgn die jauh, saye sendiri mengaku dan TGNA seorang pemimpin Islam Sejati, bukan Hadari....Semoga Allah memberi kesihatan yg baik kpd TGNA supaya dpt memimpin terus umat Kelantan khusus nya dan Malaysia am nye..InsyaAllah.....Amin

sukj said...

Salam brader,

1. UMNO sedang bermimpi disiang hari, bila terus menjaja 'Muzakarah' akan diteruskan ?

2. UMNO sedang rindu bayangan, bila terus menjaja 'Muzakarah' akan diteruskan ?

3. UMNO ibarat gila talak, bila menjaja 'Muzakarah' akan diteruskan?

http://suarasukj.blogspot.com

aoazmi said...

Assalamualaikum Semua!

Kata alim ulama, diakhir zaman kita melantik 'orang-orang jahat' disekeliling kita untuk memimpin dan menjadi Ketua Negara. Para ambiak dan alim ulama diketepikan.

Orang jahat disini bermaksud golongan orang-orang yang tidak boleh dipercayai walaupun pada zahirnya kelihatan alim dan bersih. Agama dianggap adat.Al-Quran boleh ditakrifkan berdasarkan akal dan pemahaman sendiri tanpa bersandarkan hadis sahih.

Bagi orang kebanyakan pula, alim ulama dikutuk,dikeji kerana tidak menurut kehendak mereka. Mereka mempersendakan alim ulama semahunya. (Tunggulah laknatullah akan menimpa nanti kalau apa yang dikutuk tiada kebenaranya).

Bagi golongan hepokerit pula, menjadikan ulama sebagai kuda tunggangan untuk menghalalkan cara kerana mereka tahu orang-orang melayu akan tunduk apa kata ulama. Itulah hakikatnya apa yang berlaku sekarang.

Sama-samalah kita renungkan..

salam..

Hj.Mat said...

Assalamualaikum,dan salam sejahtera.
Kami menyokong DSAI bertanding dalam
mana-mana kawasan Parlemen yang kosong nanti kalau ada MP BN yang
p...m dalam masa terdekat ini cukup
baik.
Kami sentiasa berdoa agar DSAI cepat
ke Putra Jaya Insya Allah.
Dah tak tahan lagi keadaan kegawatan
sekarang semua barang-barang naik,
yang sentiasa turun hujan sahaja.
Orang UMNO dikampong saya pun dah mengeluh keadaan harga sekarang tapi mereka buat diam aje sebab wakil rakyah mereka setuju barang naik,Ini jenis UMNO yang bodoh sombong.
Sekian

TokbatinSenoi said...

To hjMat,sukj,aoazmi,jamaludin.

Sorry le kalu kate2 seme ni salah!!!

Tntg DSAI Bertanding ni mmg seme setuju sangat le,supaye BN cepat Kantu.

Tapi seme mmg koghang faham sikit, almaklum le IO seme dah 'ZERO'

Tok Batin: ‘Ape akan jadi bile sumue orang same jer pikiornye?’

Tuhan: ‘Kalau ade 10 oghang same pikiornye, susah le juge kighenye’.

Tok Batin: ‘ Kalu ade serghibu oghang seghope, mcm mane pulak ye?

Tuhan: ‘Kalu seghope jer pikior deme tu, tentu le deme ghase muke2 deme sughupe jer’

‘ Kalu deme nak manjat pokok nyor , tentu le pokok nyor yang same’

‘ Kalu deme na’ celapak kat batang nyor tu, tentu le deme na’ tempat yang same juge’

‘ Kalu deme na’ bergantung, tentu le di pelepah yg same juge, nak mampus!!!’

‘ Kalu deme na’ ambik buah, tentu le buah yang same, cube le kamu bayangkan keadaan kelang kabut deme 10 oghang ni’

‘ Yang paling sedih sekali!!! kalu deme na’ berbini mesti le deme na’ pompuan yang same. Jadi teghuk pulak le sekor betine tu di keghorjekan deme’

Tok Batin: ‘ Sebab itu le Mike jadikan hati oghang ni lain2 ye? Ye juge!! Kalu ta’!!! mane ade dunie, kalu semuanye dah seghupe. UMNO, PAS, DAP, PKR pun ta’ ade’’

Tuhan: ‘ Faham2 jer le, setiap manusie ade fungsinye dan fantasi masing2, ‘hayat saling berkait’, biorkan deme dengan kegembiraan yang tersendighi. Anggap 0-0 dah le. Lagi pun deme makan bukannye kamu nyuapkan’

Tok Batin: ‘ Deme kat blog ni banyak ceghite pasal hukum2 ugame, jadi seme ghiso le sikit, almaklum le seme ni takut kene ‘tok ketampi’ Mike nanti’

Tuhan: ‘ Mane ade!! Lagi pun bukan nye ade hukum untuk oghang giler n sengit macm kamu’,
‘Deme yg suke ceghite pasai hukum2 tu ceghite jer bedegor2. Bile ceghite pasai mati jer deme dah ngelupor, takut dunie, anak bini, keghete, ghumah2 beso deme tinggal. Lagipun deme ingat Teman ni bodoh ‘ tak tau na’ ngator ‘DUNIE ‘ yang ‘FANA’ ni’


http://tokbatinsenoi.blogspot.com/
http://topengminda.blogspot.com/ http://maskbrain.blogspot.com/

audit said...

Dok ungkit beg mat taib aja. rumah TP pas katanya RM 700,000 belum dijelaskan lagi dari mana wangnya.

slyderrose said...

Gua caya lu Husam. Anda adalah salah seorang pemimpin PAS yg saya kagumi. Tok Guru Nik Abd Aziz top of my list. Saya harap satu hari nanti anda jadi PM Malaysia. You have the caliber and really man with substance. Dan tak mudah melatah.

bn@umno said...

Akukan dah cakap, pemimpin PAS ni bukannya boleh dipercayai sgt.Harapkan depan atau luaran je nampak alim tapi dibelakang bukan main celaka lagi.kalau TP PAS tu bersih, dia perlulah menjelaskan kepada umum bagaimanakakah rumah dia boleh mencecah RM700,000 dan drpd manakah duit-duit ini diperolehi?kalau tak rakyat akan terus menuduh pemimpin PAS melakukan rasuah.Aku heran, kalau pemimpin dalaman PAS membuat salah laku laku atau selewengkan wang, pemimpin atasan PAS seperti TG Haji Awang hanya berdiam diri dan buat bodoh je kononnya rakyat tak tau dgn salah laku pemimpin PAS dia orang.kalaulah PAS memerintah Malaysia, gerenti Malaysia akan lingkup dan rakyat akan bertambah susah.sedar-sedarlah sikit pencacai PAS yg fanatik sgt dgn perjuangan PAS tu.

firdaus said...

kpd audit,
dari mana berita pasal rumah tp pas sampai 700000? mana kau dapat? tunjukkan kat aku, aku pun nak tau jugak aku belum dapat tau lagi pasal ni.

kpd bn@umno,
fanatik pada agama takpe kalau ade rezeki dapat mati syahid sebab perjuangkan agama allah tapi kalu fanatik bangsa mati katak le sia-sia sebab allah bukan pandang bangsa pun.lagipun semua bangsa sama saja dari satu ayah, nabi adam a.s betul tak?

firdaus said...

kalau betul2 bersih pun sia2 saja sokong umno.saya bercakap bukan pasal fanatik atau taksub tapi berdasarkan perjuangan umno tu sendiri kerana umno perjuangkan dasar kebangsaan dan mengetepikan agama sedangkan nabi pernah menempelak bangsa baginda sendiri iaitu arab dengan berkata 'tiada kelebihan bangsa arab berbanding bangsa lain dan yang membezakan mereka adalah takwanya' di sini kita dapat lihat perjuangan bangsa adalah suatu yang sia2 dan tidak disenangi oleh nabi kita sendiri.nabi Muhammad s.a.w adalah rasul kita,umat akhir zaman.kalau kita tidak mengikut apa kata nabi siapa yang kita mau ikut?nabi juga berkata 'ulama pewarisku'.cuba kita lihat ulama terkenal dinegara kita seperti datuk harun din,ust ismail kamus,almarhum ishak baharom(bekas mufti selangor), ridhuan tee abdulah(bekas pengerusi majlis forum perdana) dan ramai lagi cendikiawan islam terjun ke arena politik dan tidak memilih umno sebagai wadah perjuangan tetapi memilih pas.allah bagi kita akal untuk berfikir dan fikirlah betul2, ulama adalah sebagai rujukan kita...

bn@umno said...

Firdaus,

Aku confirmed ko tu sudah teramat sesat.agama mana ajar ko kononnya sokong PAS kalu mati tu mati syahid?Sini aku nak perbetulkan sikit keadaan, PAS tu sebuah parti walhal Islam tu agama, jgn pulak ko campur aduk antara Parti dgn Agama di mana kedua-duanya adalah dua perkara yg cukup berbeza.Aku rasa, tak sepatutnya aku kat sini memperbetulkan keadaan yg remeh temeh ini kerana ko dianugerahkan akal dan otak yg boleh berfikir secara rasional dan logik kecuali jika ko tu teramat bengap dan benak jadi nasihat yg sebegini perlu dilakukan kalu tak ko akan menjadi semakin sesat.

bn@umno said...

Husam Musang mmg suka buat lawak bodoh jelah.DSAI mana ada 'bola' dan berani bertanding pilihanraya kecil kerana imej DSAI sendiri sudah tercalar teruk gara-gara kes liwat beliau yg tiada kesudahannya.DSAI dah tau kalau beliau bertanding mmg confirmed beliau akan kalah teruk sebab tulah beliau tak berani untuk bertanding.Kalu kalah teruk, dimanakah muka DSAI dan pencacai PR mahu letak.Mungkin ia sesuai diletakkan di lubang najis kot.Wahai Husam Musang,sebelum membuat sesuatu kenyataan tu, tolong gunalah kepala otak sikit jgn dok guna kepala lutut pulak.

audit said...

Bau busuk TP pas akan keluar juga. pi le Taman Melewar buat siasatan. Mana boleh kasi rahsia free.

umisa said...

Salam,
Buat BN@umno kau ni sebagai budak bodoh saja, megeluar kata kata yg tak masuk akal, kan dulu makamah dah kata anwar tu tak bersalah, aku ni bukan apa nak cakap kat kau ni semua tabiat umno menjatuhkan org yg baik, aku sendiri dengar mata ,telinga dari Datuk A& Tan sri S..bercakap dgn Bapa mentua aku , datuk A..& tan sri S.. tu cakap, mereka tahu semua apa yg terjadi kat Datuk Anwar,yg sebenarnya Datuk Anwar tak bersalah, aku pun tak suka Datuk Anwar pada masa dia kat dlm kerajaan umno , tapi selepas dia di aibkan, aku rasa kesian mendengar sampai melinang air mata aku, Datuk A..& Tan sri S..cakap,

Jamaludin said...

BN@UMNO ni memang BINAWE punye manusia...selalu buat menyebok jer....Semue orang PAS kau nak kutuk...Kau ingat UMNO Haprak tu elok sangat ker???UMNO dah senja dan sedang menghitung hari jer lagi...

mat_terab said...

bn@umno ni satu spesis pencacai umno yang bodoh piang suka cakap merapu dan tak der fakta.....buat apa Pas nak bermuzakarah dengan spesis korupsi dan penindas macam ni buat buang karen jer.....Elok la biar umno mampos ja dari muka bumi ni....memang umno dah mengalami zaman pereputan toksah dok layan...................

putra revolusi said...

Semasa saya kecil dahulu, ada seorang insan kurang siuman yg dipanggil Mi Gila. Tak tahulah nama sebenarnya apa, sama ada Azmi, Fahmi atau apa-apa 'mi' lagi, namun pokoknya dia insan kurang siuman bernama Mi Gila. Mi Gila ini selalu bercakap dan melakukan kerja kurang cerdik, mengutuk sesiapa saja yang dijumpainya tanpa alasan munasabah dan akibatnya dia pernah dipukul dan dibelasah oleh orang lain. Saya sangat kasihan kepada Mi Gila ini dan sering berfikir mengapa orang normal sanggup memukul dan membelasahnya?

Kini apabila berhadapan dengan blogger bernama bn@umno, abe mie dan lain-lain yang sewaktu dengannya, saya teringat kisah Mi Gila kira-kira 30 tahun dahulu itu.

Kepada bloggers sekalian, janganlah lagi anda marah kepada insan seperti bn@umno, abe mie dan lain-lain itu. Mengutuk mereka hanya merendahkan minda kita insan normal ini ke tahap minda kelas lima milik bn@umno, abe mie dll itu, sedang kita sedang berada di era menuju tahap pemikiran kelas satu. Mereka sebenarnya hanya segelintir minoriti badut kurang siuman yang hadir di planet bumi ini yang perlu dikasihani kerana kecacatan mental mereka.

Pandanglah bn@umno, abe mie dll itu dengan penuh rasa simpati di atas kekurangan dan kecacatan minda yang telah dianugerahkan Allah kepada mereka. Tolonglah jangan mengutuk insan-insan malang itu lagi. Kasihanilah insan ber IQ rendah itu dan berdoalah semoga satu hari kelak kecacatan dan kelemahan minda mereka itu akan pulih seperti insan normal lain seperti kita. Amin.

bn@umno said...

tak kisah pun sama ada korang nak kutuk,caci atau hentam aku.yg penting aku tetap dgn perjuangan Umno dan BN bagi menjamin kestabilan negara tidak terjejas dek sikap tidak bermoral kebanyakkan pemimpin PR ni yg semakin hari semakin menjadi-jadi.bagi aku, BN sajelah yg layak untuk menerajui pemerintahan negara dan menjaga orang melayu untuk masa ini.Melalui komen-komen drpd penyokong PR, aku dpt rasakan kebanyakkan penyokong PR ini mmg sudah sesat dan perlu dibawa ke pangkal jalan ataupun bertaubat. kepada pencacai PR, boleh aku tahu berapakah $$$$ telah korang dibayar oleh pemimpin PR untuk mengutuk pemimpin BN?

bn@umno said...

Pencacai PR(Pakatan Rusuhan),

Korang tak payahlah nak nasihat inilah nasihat itulah kepada penyokong BN kerana kita korang sbg org BN tahu landasan yg kitorang berdiri.tak payahlah nak menjaga tepi kain orang sedangkan sendiri pun tak terurus.Korang sebagai pencacai PR sebaliknya perlu memberi lebih nasihat kepada org PR yg lain kerana kebanyakkannya sudah sesat dan hanyut entah ke mana dah.

Aku pun tak taulah semakin hari semakin meluat dan nak muntah aku tengok muka-muka pemimpin PR ni yg bersikap macam badut dan suka buat lawak bodoh malah lawak mereka mungkin dapat mengalahkan Si Nabil(juara raja lawak musim kedua)tu.Di sini aku ingin tegaskan sekali lagi bahawa DSAI mmg tak sesuai menjadi PM malaysia.Kerana semua rakyat di malaysia tidak sukakan seorang PM yg peliwat.

aBiE aR said...

Agak2 saper lar nk lawan DSAI mse plhn rye kcik nnt..Ak x sabo gak nk tgok wakil UMNO 2..silap2 ak rse DSAI mnang tnpa brtanding.. hahaha..UMNO pengecut..!!!

audit said...

Wahai Firdaus, kau cari le pengebas balak dikalangan exco pas. Jangan caya walau pun kata islam berdegar2.

firdaus said...

bn@umno,
ada aku cakap sokong pas mati syahid?cuba kau baca betul-betul.aku cakap kalau mati kerana perjuangkan agama adalah mati syahid.aku tak kata sokong pas mati syahid tapi yang perlu kau tau pas memperjuangkan islam, kedaulatan islam.dan secara logiknya sekira kita betul-betul berjuang dengan ikhlas dalam pas sama la macam kita betul-betul ikhlas perjuangkan agama kerana pas perjuangkan agama.
tak timbul soal campur parti dengan agama.siapa campur parti dengan agama?kau ni tak faham konsep demokrasi ke?parti adalah satu pertubuhan atau organisasi.parti adalah satu wadah perjuangan tapi bila kita menggunakan saluran demokrasi dan menyertai pilihanraya setiap pertubuhan atau organisasi itu akan dikenali sebagai parti.kalau kau pilih nak perjuangkan islam pilih la pertubuhan atau organisasi yang memperjuangkan islam.kalau kau pilih nak perjuangkan 'bangsa' yang nak tolong kau dalam kubur nanti, kau pilih la pertubuhan atau organisasi yang perjuangkan bangsa.satu lagi,sebenarnya umno yang sesat.umno cakap agama dan politik tak boleh campur.cuba kau tanya ulama yang betul-betul berpengetahuan betul atau tidak.agama dan politik mana boleh dipisahkan.nabi Muhammad s.a.w dah tunjukkan melalui kerajaan islam madinah yang diketui baginda.baginda mentadbir negara madinah berteraskan pentadbiran islam walaupun di madinah ramai orang kafir tapi tidak ada masalah buat baginda menjaga keamanan dan kemakmuran madinah sehingga menjadi sebuah kerajaan yang kuat.baginda memperkenalkan piagam madinah yang berteraskan islam yang turut diterima oleh orang kafir kerana keadilan dan kesaksamaan yang ada pada islam serta turut menjaga kebajikan mereka.jadi aku mintak kau bagi satu hadis atau petikan ayat al-quran yang mengatakan politik dan agama tak boleh dicampur.

audit,
rahsia atau rekaan?selama ini pas teruk dihentam umno melalui media mereka(utusan,rtm,media prima) menggunakan sesuatu isu yang dimanipulasi dan diputarbelitkan(kerana tida isu).tak mungkin umno nak diam isu sebegini kalau ianya betul.kalau la betul dakwaan kau dah tentu gegak gempita seluruh malaysia dah kemungkinan sampai sebulan berita yang sama diputarkan.menuduh tanpa bukti umpama fitnah.kau tau apa hukum fitnah?kalau betul tunjuk bukti kalau tak orang hanya anggap kau pemfitnah

johar faizal said...

(Dengan izin) Yang ini aku kutip dari ruangan komen dalam blog MSK dan sengaja paste kat sini untuk tatapan semua khususnya kepada bn@umno, abemie dan ahli umno totok yang fanatik maut terhadap umno yang dah nak pupus tu, selamat membaca dan fikirlah sendiri betul kah apa yang di perjuangkan oleh umno selama 50tahun (umur menopause) untuk melayu dan islam kononnya...

Assalamualaikum

Tak sangka Malaysia begini teruk sekali. Moga ALLAH selamatkan Iman kami Amin.

Saudara dan Saudari SeIslamku

Walaupun kisah ini telah lama terjadi..sampai sekarang tidak ada apa tindakan pun yg diambil keatas mereka yang bertanggungjawab atas KeMurtadan umat Islam di Malaysia.Walaupun cerita ini panjang tetapi tolonglah baca kerana setiap saat yg anda gunakan utk membaca ini amatlah bernilai di sisi Allah s.w.t. ....Malaysia Oh Negara Islam, Yang Kaya bertambah Kaya, Yang Miskin Papa Kedana..

Semua angkara pemimpin penipu.....negara Islam konon !!

Bismillahhirrohmanir rahim
Assalamualaikum w.b.t

Pernahkah korang dengar cerita Aisyah atau nama manjanya intan yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononya untuk menjaga perkauman, taknak terjadi kacau bilau.

Kes aisyah yang murtad dan banyak lagi kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut boyfriend. Ia sebenarnya kes murtad yang sengaja ditutup oleh golongan pemimpin tertentu yang kita amanahkan untuk memimpin, mereka ini juga Islam, kita tak tahu kenapa sengaja membutakan hati dari melihat akidah umat Islam di Malaysia terutamanya di serang hebat.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya anda seorang Muslim yang peka dan sayang kan agama kita Islam, Buatlahlah sesuatu, paling kurang foward adress ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu kalau nak tahu cerita sebenar disebalik semua tu ataupun selemah-lemahnya berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di madrasah hidayah.

Murtad dikalangan orang melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita.Indeks Pencemaran Akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan tahun 89 sahaja, 4776 orang melayu mohon tukar nama dari melayu kepada bukan melayu atas alasan keluar dari Islam.

Tahun 1997 Bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga julai 1997, 3000 orang murtad di KL sahaja.

Tahun 1998 sahaja timbalan menteri di jawatan perdana menteri Dato Nazri dalam menangkis hujah yang dikemukan oleh tokoh pilitik yang sensitif dengan kes murtad ini (nak bawa draf keizinan murtad) ,tahun 1998 saja 516 orang sudah murtad.

Noraishah bukan kes pertama murtad. sebelum ni dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu. Setakat kes Aishah dah 40fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin.

Mengapa kes NurAishah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang melayu sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut , yang kita tak nampak dengan menggunakan sistem perundangan dan kehakiman kita sendiri. kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1) Bagaimana orang macam Nur Aishah boleh murtad

2) Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem kehakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan? Apa yang berlaku kepada haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat..sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Nur Aishah adalah gadis melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya dalam keadaan macam tu tak murtad. Dihantar ke sekolah Agama, Dia belajar hingga peringkat 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak.

Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Tuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam ( Haji Tahir).Dia juga hafal surah yasin dalam ertikata tahu ayat apa surah keberapa yang dibacanya, ayat apa yang azimat semua dia tahu. Itu hebatnya Aishah. Surah sajadah pun dia hafal. Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam.

Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible., duduk di lembah keramat AU5C.

Tiap-tiap hari dia akan menelefon bapanya melaporkan isu terkini. 2 tahun di KL begitu hari terakhir dia telefon 19 nov 1997,

"Assalamualaikum ayah!
Ni intan(nama manja) cakap. Intan nak bagitahu intan dah kristian."
Bayangkan hati seorang bapa. Pm sendiri boleh heran macamana dia boleh murtad.Apa lagi kita. Aishah adalah simbol anak melayu yang telah didik dengan begitu rupa boleh murtad.

Apa yang Haji Bukhari boleh buat? airmata sahaja modal dia. Masuk Tv menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis, apa yang dia boleh buat?

Kes ini penting untuk orang tahu. Seorang menteri telah memesongkan fakta mengatakan Nuraishah telah berkahwin secara Islam di selatan Thailand. Mengapa tok menteri ini sengaja kelabukan mata orang melayu? buta? disogok? tali barut?Kita sendiri pun tak tahu.

Terpaksa lah ketua pengarah Jakim (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia)
sendiri buat kenyataan menafikan kenyataan tok menterinya.

Dikeluarkan pada 13 Februari 1998"kenyataan ini dikeluarkan oleh ketua pengarah JAKIM bagi menafikan laporan akhbar lepas yang menitik sumber akhbar kononnya Nur Aishah dan kekasihnya telah berkahwin secara Islam di Sempadan Thai baru-baru ini." (13 februari 1998).

Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah ini minta Aishah dibebaskan untuk dimurtadkan. Butir asal permohonan, Permohonan inini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam cina kristian.(Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah.

Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 perlembagaan persekutuan iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul.

Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 november 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah. Sebab yang dia beri, "Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nuraishah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk nuraishah menolak dan meninggalkan agama Islam" : perenggan 6 Perenggan 23:

"Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aishah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibu bapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nuraishah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik".

Tiada langsung disebut pasal kawin. Macamana seorang menteri melayu boleh putarkan fakta kata ia kes kawin lari? Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 perlembagaan persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur(18 tahun) berhak mutlak menukar agamanya.

Itulah perlembagaan kita yang memerdekan orang melayu kita tahun 1957, perlembagaan itulah yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syarat dengan undang-undang kita, undang -undang syaraa' akan terbatal.

Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan , rasmi parlimen dll.Tak lebih dari itu.bab kehidupan, politik, ekonomi semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: "mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. ini termasuklah hukum syarak."

Contoh kes Hartina Haji kamarudin. Haji Kamarudin pada masa ceramah ini dibuat ada dalam lokap didakwa mencederakan seorang hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya. Anak yang dibela selama 18tahun dengan begitu susah payah datang kerumah dalam keadaan hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual satay (tumpang kedai cina).Beliau melepaskan anaknya berumur 18 tahun ke KL untuk cari kerja dan tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan hindu dengan nandek kat dahi.

Bukan itu saja, anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya dengan bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah hindu dengan nandek.

Haji kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu. Haji kamarudin juga di pelupuh oleh kawan-kawan si hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia, 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang nak mempertahankan kekasih hindunya.

Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta, remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama hindu.

Haji Kamarudin ditangkap semula oleh polis sebab ada kejadian hindu laknatullah itu ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Tak mampus juga masih terlantar kat hospital. Yang kena kurung masuk lokap Haji Kamarudin dan anak lelakinya dalam keadaan hina . Haji kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat ini saja 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat.

Dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa. Itulah dia kes pertembungan hukum syarak dan hukum manusia yang kita amalkan hari ini.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah asal hindu nama Santana ada seorang isteri nama entah apa , ada anak lelaki nama Sunjay kalau tak silap usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya juga telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata nehe!

Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci ni datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya. Yusof tak tahu apa nak buat, di minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya. Mahkamah pun bagi.

Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak ni. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Kita heran sungguh.

Bila si minachi ni nak ambil balik budak tu tak dapat, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa, cari Yusof, tangkap Yusof masuk lokap 8 hari. Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ni budak tu kembali jadi hindu. Tak cukup dengan itu punya kurang ajarnya dia si minachi ni minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh mahkamah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari kelantan umur 16 tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri . Bapa dia tak suka , lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam negeri Kelantan , heret anak dia ke mahkamah persekutuan.

Dia mohon pada mahkamah agar anak dia masuk Islam tak sah . Masa tu Tun Salleh Abas yang jadi Hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis orang tua tu. terpaksa buat peristiharan
"Dibawah perlembagaan persekutuan hak seorang anak tertakluk bawah jagaan ibu-bapanya selagi belum cukup 18 tahun. kalau nak tukar agama kena minta kebenaran ibu bapanya.Semasa suzie teoh masuk islam berumur 16 tahun dia tak sah peluk islam."

Atas kearifannya , dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi suzie teoh yang ke 18 tahun dia panggil balik kes itu dan bagi peluang suzie istiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu dengan wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. terketar-ketar budak tu baru umur 18 tahun. Sambil menangis budak tu kata

"Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini" maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengistiharkan Islamnya sah dan namanya Nuraini . Selamat akidah seorang budak sebab itu juga Tun Salleh kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan ke dua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itu harga yang dia terpaksa bayar. Tapi sampai hari ni dia puas dan mendapat ex-gratia dari kerajaan atas penyingkiran beliau dahulu.

Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya siti Solehah dan anaknya perempuannya usia 5 bulan mati dipancong kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya hindu. saudara kita mati dipancong dalam sebuah kontena demi mempertegakkan agama.

Peristiwa 13 Mei 1969 tercetus apabila seorang budak melayu dibunuh kerana dia melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah melayu tiada lagi orang melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir , bapa kepada Amar diseret dihadapan anaknya. amar diugut supaya tukar agama kalau tidak bapanya yasir akan dibunuh. Amar kata "Allah hu Ahad" Yasir kena pancung dipadang pasir. kemudiannya Sumaiah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung."Amar hanya mampu berkata "Allah hu Ahad". Berlari Amar menemui Rasullullah s.a.w.

Dan akhirnya mengikut sejarah Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah s.a.w. Itu zaman puak quraish kafir laknatullah berkuasa , Rasullah s.a.w tiada kuasa pada masa itu. Rasullulah s.a.w tak boleh buat apa.

Tengoklah negara kita yang mengaku Islam ini dan dipimpin oleh pemimpin Islam ini? dalam kes negara kita , Bukan sahaja Ibrahim dibunuh, Siti Solehah dipancung, anak yang berusia 5 bulan juga dipancung leher hingga putus, tak cukup lagi tanganya juga dipancung. Tiada apa tindakan yang kita ambil setakat ini.

Cerita ini di adun oleh media sedemikian rupa supaya kita orang Islam tidak sedar agama kita di cabar. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa mintak masjid sembahyang jenazah kepada saudara -saudara kita yang mati syahid ini.

Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut sehinggakan walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati.
Peluh terpercik pada dahi mereka.

Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu mesti ada yang tak kena dengan hati kita.

Kita dah sampai peringkat saudara kita dipancong sedemikian rupa demi mempertahankan agama. Apa orang melayu buat? Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan majlis agama yang dia di ancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Terpaksa para jemaah kita di subang jaya sorokkan dia dalam kontena tapi mati juga kerana tiada kawalan. Sehinga kini tiada siapa didakwa atas pembunuhan ngeri tersebut.

Semua orang diam buat tak tahu dan biarkan ......tunggu cerita lain pulak keluar. Orang melayu yang mengaku islam biarkan agama kita dicincang lumat dan di hina sedemikian rupa. Astagfirullah halazim....apa nak jadi dengan kita semua, dengan pemimpin kita yang sepatutnya ada kuasa pinda undang -undang kebebasan beragama itu.

Kenapa buat tak tahu saja wahai pak menteri? kenapa orang kita asyik sebok jaga periuk nak untuk isi perut sahaja? Bangkitlah minta undang-undang persekutuan yang berkaitan kebebasan beragama dalam article 11dan lain-lain berkaitan itu dipinda supaya akidah orang Islam terbela. Setidak -tidaknya kita nak mati pun tak rasa ralat sangat dengan undang-undang yang kita sediakan untuk anak cucu kita nanti. Satu draf undang-undang murtad akan dibentangkan di parlimen oleh puak-puak yang mengaku Islam ini untuk meluluskannya.

Undang-undang tu kata, sapa nak murtad boleh tapi kena denda 5000 ringgit. Orang islam sendiri (puak-puak pemimpin politik nu...) sanggup menilai keagungan Allah dengan nilai 5,000 ringgit. Mereka nak laksanakan undang-undang murtad dengan denda 5000 ringgit dengan penjara 3 tahun.

Bangga sungguh puak-puak ini sanggup mempermainkan hukum Allah dengan nama hukum Islam. Kalau kita ambil sambil lewa, kita takut bala Allah ni akan turun bila-bila saja.

Sebagai contoh arak dengan bangga dijadikan penaja utama dunia. Dengan bangga dapat duit 5 juta jadikan arak sebagai penaja utama dunia. hadis Rasullullah s.a.w dengan terang menyatakan arak sebagai ibu utama maksiat.

Wabak murtad datang dalam keadaan kita tak nampak. Tahu-tahu, Aishah dah murtad, Hartina, anak Yusof dimurtadkan tau-tau dah 4000 lebih. Disini letaknya kebenaran hadis Rasulullah s.a.w. Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masadepan ) Rasullullh s.a.w berpesan

"Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepada umatku disatu masa satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan malam di malam gelap gelita" tak nampak. Sahabat bertanya apakah fitnah besar itu ya rasullullah? Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku dihari itu di waktu itu pada masa itu, pagi hari Islam petang kafir, petang Islam pagi kafir balik. Sahabat bertanya lagi..mengapa begitu ya Rasullullah. Rasullullah s.a.w menjawab " Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia".

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Bukan sahaja tak nampak ,malah turut pertahankan gerakan murtad ini. Gerakan hindu kita toksah sebutlah belum habis cakap dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan yahudi lagilah teruknya.

Henry Ford (orang kaya yang buat kereta ford tu) pernah menulis berkaitan yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya
"International Jew" (tak silap saya). Unsur yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak.

Paling nyata rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak yahudi. Takde kilang rokok yang bukan yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok ambil ni sebagai iktibar.

Yahudi punya kerja baru letak bola sebijik 70 ribu Melayu tak sembahyang yang kat stadium Shah Alam, belum kira yang kat rumah lagi.Dia hantar Micheal Jackson, kerajaan negeri dengan kerajaan persekutuan satu parti bergaduh kat mana mangkuk ayun ni nak buat pertunjukan.

Bab kristian lebih terancang lagi, lebih terperinci. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan king entah ke apa nama ke 6 yang terakhir dan dia pun mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dalam emas di Lindon Belanda yang berkata:

"Kepada semua pemimpim-pemimpin kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) perang nak mati kita perang untuk hidup.

Oleh itu hendaklah kita tukar strategi melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang islam."

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah king tu mati, 1942 kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang ditangan kristian, 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang , tak lama lepas tu tumbang kerajaan Islam Patani, tak lama selepas tu tumbang kerajaan Islam Kedah, tak lama lepas tu tumbang kerajaan Islam Mindanao. Lepas tu kerajaan Islam Acheh ....semuanya satu demi satu. macamana benda ni boleh terjadi???????

Sebab, gerakan kristian berdasarkan kepada 3 G. gospel,goal, glory.

Pertama kitab dia,kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke tanah melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita dia bukan makan kari, dia datang bawa mubaligh kristian Francis Xavier sebab nak sebarkan ajaran kristian.

Kita orang melayu punya bangga dengan mubaligh kristian ni siap buat kubur pulak kat melaka tu. Bukan mayat dia ada dalam tu , yang ada dalam tu entah baju dia entah spender dia. Dia mati kat Filipina. Bagaimana cara dia sebarkan kristian nih? Orang kita panggil gerakan halus ...dia panggil yang ditulis kepada semua mubaligh kristian yang nak datang ke Asia ni, cara dia guna kaedah "garam dan ragi".

Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian.

Contohnya kalau ubi kayu yang waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. Maksudnya dia kekalkan orang melayu dengan identiti Islam hakikatnya kehidupan kita bukan cara islam lagi.

Cara nilah yang rasullullah kata macam kepingan malam di malam gelita , inilah yang imam ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam dimalam gelita tu. Pertama melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh kristian. Convent itu, Saint inilah.

Menurut satu petikan seorang mubaligh kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh Gorge Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang muslim melayu berkenaan meninggalkan sistem kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya.

Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya,
justeru itu ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu(kristian) yang diletakkan dalam gelap , penyebaran agama kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian bukan organisasi.

Dirasa kesegarannya bukan bersikap kalam, dinamik dan etikal bukan bersifat formalistik pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya lantaran ia tidak menganjurkan ahli melayu tadi menjadi ahli baru kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat melayu dan seluruhnya.

Ajaran kristian akan bertindak melahirkan revolusi, justeru itu nanti dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu kristian muslim melayu tempatan yang mencerminkan kristian muslim melayu sejati.." Sebenarnya dia hendak, akan datang suatu masa nanti orang melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi kristian.

Cara kebajikan pulak...hari ni sapa tak kenal kelab rotary..yang cuci buah pinggang, kelab lion , bulan sabit merah, saint john ambulance, sapa tak kenal palang merah mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Akhirnya sampai hari ni kita bergaduh sesama melayu.

Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Orang melayu sendiri yang sponsor maksiat.

Seorang mufti yang nak mempertahankan hukum Allah cegah anak melayu masuk pertandingan ratu cantik, bukan anak melayu tu yang kena, mufti kena buang. hari ni yang menghidupkan maksiat paling besar orang melayu, jeneral lagi, sedara dengan PM lagi sanggup mempertahan ibu maksiat paling besar dalam Islam. Sanggup mempertahankannya, patutnya kita yang lawan. Heran sungguh peel pemimpin yang kita pangkah dalam pilihanraya ni.

Kitab bible pertama dalam bahasa melayu diterjemahkan oleh orang melayu....sapa? Karyawan agung....bukan main hebat...Munsyi Abdullah. Banyak saham dia. Sampai hari ni kita pertahankan apa yang dia buat. Tu lah dia yang Rasullulah s.a.w kata pagi tadi dia sembahyang dengan kita petang dia jual agama.

Pemimpin yang kita pilih itulah apa bila seorang guru nak masukkan draf mempertahan Islam dia tolak Bukan saja tolak hukum Allah dia tolak dengan tepukan. dan kita terus menerus lantik dia jugak. Bodoh sungguh kita semua.

Tengok lah hari ni...Bank Islam , Hospital Islam, pusat pajak gadai pun Islam. Bila orang tengok Malaysia Islam. Kita semua nampak macam ubi lagi tapi kita sebenarnya dah jadi tapai.

Perlembagaan persekutuan itulah murtad yang paling besar. Sebab perlembagaan tulah Haji Bukhari menagis-nangis, sebab perlembagaan tulah Haji Kamarudin menangis, sebab perlembagaan tulah Yusof menangis, sebab perlembagaan tulah Ibrahim sekeluarga mati dibunuh.

Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan dengan mulut paling kurang dengan hati. Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua di selamatkan dari fitnah besar ini.

Paling kurang pun fowardkan alamat homepage ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka sebab ini semua tanggung jawab kita semua. Nak harapkan suratkabar? Hampa sungguh kita sebab berita yang keluar semua dok puji pemimpin. Semua berita ditapis sedemikian rupa takut orang melayu kita sedar apa yang terjadi.

Akhir sekali articel ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja seangkatan sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini.

Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

Jika anda seorang MELAYU tetapi belum pasti yang anda seorang ISLAM.

Sekian wassalam.

Salju

putra revolusi said...

Petikan dari Utusan Online: Nik Aziz dalam Muktamar Ke 37 Dewan Ulamak PAS siang tadi mengesyorkan supaya UMNO dan PAS DIBUBARKKAN dan sebagai ganti ditubuhkan satu parti baru bagi memperjuangkan Islam dan hak-hak orang Melayu serta sebagai pelindung kepada semua masyarakat berbilang bangsa di negara ini. Beliau juga berkata PAS rela dibubarkan untuk maksud penubuhan parti baru itu.

Jika PAS rela berkorban untuk
membubarkan parti mereka, apa pendapat anda sekalian, sanggupkah UMNO membubarkan parti perkauman itu bagi memberi laluan penubuhan satu parti baru bagi memperjuangkan Islam dan melindungi semua kaum yang menjadi rakyat di negara ini?

Pihak PAS tidak rugi apa jika parti itu dibubarkan untuk menubuhkan parti baru, kerana yang penting ialah perjuangan membela agama, bukannya nama parti, kerana seperti kata pujangga Inggeris Shakspeare 'apalah ada pada nama'. Namun sanggupkah ahli UMNO kehilangan satu parti bernama UMNO yang begitu sinonim dengan semangat perkauman sempit yang mereka perjuangkan?

Dan satu lagi, UMNO adalah parti kaya dengan pelbagai syarikat yang didominasikannya. Selepas UMNO dibubarkan, sanggupkah kepimpinan UMNO yang kaya-raya itu melepaskan hak-hak mereka dalam syarikat-syarikat itu dan berkongsi kekayaan dengan ahli-ahli PAS yang tidak kaya itu?

Banyak lagi persoalan yang timbul. Pandai-pandailah anda menjawab teka-teki ini.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Anwar hanya terkenal di area bandar sahaja. di kelantan anwar macam habuk rokok aje. nak letak anwar kat mana? selangor PKR menangpun sekitar 3000 ke bawah.

kalau bagi Pulau Pinang, belum tentu lagi sebab orang Melayu sekarang dah boring dengan mainan anwar.

Anwar jadi baduk aje buat PAS dan DAP. Lagi bagus.

faizul hadi said...

X SABAR TUNGGU ANWAR JADI PM....
CEPAT2 LA BERTANDING DAN JADI PM...

http://tvpakatanrakyat.blogspot.com

MAT KABO said...

Membazir tu, dok pasal-pasal buat pilihanraya, tunggulah kalau ada sapa jadi arwah dulu. Nak juang tak semestinya jadi MP, tapi jadilah diri sendiri.....

TokbatinSenoi said...

Ape hal nye Haghi2 oghang2 UMNO begadoh jer.

Libel suit: Syed Hamid to file counterclaim

The counterclaim is against A. Malik Abdul Rahman, a member of Syed Hamid's division of Kota Tinggi, who has alleged that his division chief distributed pamphlets which were defamatory.


On Friday, Malik, also known as "Daeng Malik", filed a suit at the Kota Tinggi High Court, alleging that Syed Hamid and his press secretary, Rosleli Johari, had circulated pamphlets stating that Malik was debt-ridden.

Syed Hamid, who denied the allegations, said: "This is the first time such accusations have ever been made against me."

bn@umno said...

DSAI mmg tak sesuai utk menjadi PM Malaysia.Korang tengok semua negeri-negeri di bawah kekuasaan PR menghadapi masalah kewangan yg cukup kritikal untuk membangunkan negeri masing-masing.kalaulah DSAI itu berkelayakkan beliau sepatutnya berdikari dan mencari jalan alternatif untuk mengatasi masalah kewangan yg dihadapi oleh negeri-negeri yg dibawah PR.Ini tidak, semua negeri yg dibawah PR masih menagih simpati drpd kerajaan pusat dan meminta-minta seperti seorg peminta sedekah drpd kerajaan pusat bagi menolong negeri masing-masing bagi tujuan pembangunan.kalaulah pemimpin-pemimpin PR tu berkelayakkan, mereka sepatutnya berdikari dan berusaha sendiri bagi menjana pendapatan negeri masing-masing bukannya meminta 'sedekah' drpd kerajaan pusat.Malah sejak akhir-akhir ini ramai pemimpin PR mengutuk pemimpin BN tapi yg peliknya mereka masih lagi nakkan pertolongan drpd kerajaan pusat.Aku seru kepada pemimpin PR tu, kalau dah tau tak mampu membangunkan dan menghadapi masalah kewangan, maka berikanlah laluan kepada pemimpin BN yg lebih berkelayakkan dan mempunyai kewangan yg kukuh untuk memerintah negeri korang tu ataupun korang lompat je ke parti BN maka semua masalah akan selesai.

firdaus said...

kepada audit,

Selepas 100 hari, baru tembakan yang ditunggu-tunggu dari pembangkang bermula. Bekas Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Mahdzir Khalid membidas Ustaz Azizan Abdul Razak yang kononnya tidak tahu mengurus sumber pendapatan kerajaan negeri dengan baik.Akibatnya, kerajaan negeri mengambil jalan singkat menebang balak di kawasan tadahan air bagi memperoleh pendapatan.Media yang taksub dengan isu alam sekitar, TV3, dalam laporannya baru-baru ini membongkar kegiatan penebangan balak yang berlaku secara berleluasa sejak lima tahun lalu di kawasan tadahan air di negeri Kedah.Ustaz Azizan baru tiga bulan menjadi Menteri Besar. Bermakna, kegiatan memusnahkan kawasan tadahan air itu berlaku sejak Dato' Syed Razak Syed Zain menjadi Menteri Besar dan berlarutan di zaman Mahdzir.Itu intisari dari laporan yang dibuat oleh TV3. Meludah ke muka Ustaz Azizan, terkena batang hidung menteri besar terdahulu.Situasi jadi kelakar apabila Mahdzir yang di bawah pentadbirannya balak rakus ditebang di kawasan tadahan air, tiba-tiba mengecam Menteri Besar sekarang, yang sejak mengambil alih kerajaan, sebatang balak pun belum lagi di tebang di kawasan tersebut.Sebenarnya ramai yang tertunggu-tunggu saat Mahdzir mula mengkritik Menteri Besar kerajaan Pakatan Rakyat.Apabila seorang bekas Menteri Besar mengecam kerajaan selepasnya, maka orang ramai selalunya akan menilai kerja yang dia buat dahulu. Dia jadi hebat jika kritikannya betul.Maksudnya, apa yang berlaku sekarang lebih teruk berbanding dahulu. Tapi jika kritikannya tidak lebih dari mengulangi kritikan yang dibuat terhadapnya dulu, lantaran kini dia tidak lagi terajui kerajaan, itu 'gila talak' namanya!
Membalak di kawasan tadahan air bukannya isu baru di negeri ini. Ia dimulakan di zaman Syed Razak. Bagi pihak kerajaan negeri beliau memohon pampasan �Payment for Enviromental Services� sebanyak RM100 juta setahun. Ia sebagai 'gantirugi' terhadap langkah tidak melakukan penebangan balak di kawasan tadahan air, mengorbankan sumber pendapatan negeri, demi untuk membekalkan air ke Pulau Pinang dan Perlis.Pulau Pinang menerima bekalan air daripada Kedah tetapi kecekapan pengurusan mereka berjaya meletakkan Pihak Berkuasa Air (PBA) Pulau Pinang di papan utama BSKL. Pembekal juga yang gigit jari.Kedah pernah menuntut bayaran dari kedua-dua negeri tersebut kerana membekalkan air. Tahun pertama, Perlis membayar RM200,000. Selepas itu Dato' Seri Shahidan Kassim menghentikan pembayaran. Hujahnya, air dari Tuhan, kenapa mesti bayar. Memang dalam dunia ini ada suatu mazhab yang berfahaman, semua yang datang dari Allah halal belaka.
"Anak dara orang, bini orang semua tu mereka anggap 'halal' belaka. Sebabnya Allah yang buat."
Apabila Mahdzir ambil alih pentadbiran, tuntutan PES dilupakan. Tentu sukar bagi orang yang pernah duduk di bawah dagu Pak Lah untuk membuat tuntutan, walaupun itu hak negeri Kedah.
Apabila Ustaz Azizan melanjutkan tuntutan pentadbiran Syed Razak RM100 juta setahun, maka tuntutan itu amat munasabah. Jika kerajaan Pusat enggan membuat pembayaran tersebut, munasabah pula jika kerajaan negeri mengugut untuk menebang balak di kawasan tadahan air.Tebangan yang dibuat bukan secara rakus seperti yang dilakukan kerajaan BN sebelum ini sehingga menggondolkan seluruh hutan. Ia menggunakan kaedah 'heli-harvesting' yang mengambil cuma tiga hingga empat pokok sehektar. Tidak terjejas pun alam sekitar. Itu pun, bersyarat. Syaratnya jika mendapat kelulusan dari Environmental Impact Assessment (EIA). Tanpa kelulusan, projek dibatalkan.Hakikatnya, isu balak sangatlah mudah. Bukan besar sangat, sampai perlu disensasikan TV3 demikian rupa dengan menyeret semua pihak yang tidak tahu keadaan sebenar untuk turut berpolemik.Ketua Menteri Pulau Pinang dan Menteri Besar Kelantan, diajukan gambaran yang salah, kemudian diminta komen. Itulah modus operandi yang digunakan media-media primitif sejak berzaman untuk melagakan sesama manusia.Sebenarnya, selepas 100 hari pun pihak musuh masih tercari-cari ruang untuk menyerang kerajaan negeri Kedah. Bunyi tembakannya macam kuat sangat, tapi cuma peluru kapur.

untuk pengetahuan kau,aku anak jati kedah jadi apa-apa perkembangan yang terjadi di sana aku tetap akan tau walaupun aku tinggal di selangor.

bn@umno said...

Pemimpin PAS Tg Nik Aziz sudah tak yakin dgn perjuangan parti PAS lagi sebab itulah beliau hendak membubarkan parti PAS bagi menyertai Umno.Aku cukup kesian dgn DSAI yg sedang bercita-cita untuk menjadi PM parti pembangkang pertama di Malaysia nampaknya hanya tinggal kenangan saje.

Tindakkan pemimpin PAS untuk membubarkan parti PAS yg sekaligus akan menguatkan lagi jentera perjuangan BN.Aku kurang setuju dgn penyokong PR yg mengatakan bahawa pemimpin BN penuh dgn rasuah.kalau difikirkan dgn teliti kalaulah pemimpin BN tu mengamalkan rasuah takkan parti PAS mahu dibubarkan dan menyertai Umno?Ini telah membuktikan bahawa pemimpin BN tak mengamalkan rasuah dalam pentadbiran malaysia.

Pujian harus diberikan kepada DSAAB kerana beliau telah mengambil langkah yg cukup berani dgn mengadakan perbincangan dgn pemimpin PAS bg membincangkan soal pembubaran parti PAS dan mengesa pemimpin PAS menyertai Umno.

roti said...

syahdu aku baca rencana paste Johar Faizal tu.

sejak join blogger ni, banyak cerita benar yang boleh kita dapat. kalau nak harap media perdana, susah sikit. kalu adapun sipi2 je.

pasal tu la kerajaan beria-ria nak gubal akta tentang blogger.

putra revolusi said...

Apabila Nik Aziz cabar UMNO untuk bubarkan parti perkauman sempit itu, lucu sekali kerana tidak dengar sedikitpun pemimpin besar UMNO seperti Pak Lah SPM (Sleeping Prime Minister) dan Najib Altantuya menyambut cabaran itu.

Yang dengar dalam berita tadi cuma komen pemimpin-pemimpin kecil parti perkauman sempit itu di samping komen pemimpin MCA sahaja.

Kedua-dua pemimpin besar itu - Pak Lah SPM dan Najib Altantuya - mungkin takut jika UMNO parti perkauman sempit itu dikuburkan, kedua-dua mereka turut akan dimasukkan dalam liang lahad yang sama, jadi lebih baik mereka diam menikus sebelum malaikat maut datang menjemput. Atau Pak Lah SPM belum dapat komen kerana sedang di buai mimpi dalam tidurnya yang panjang itu, manakala Najib Altantuya sedang pening kepala mengira untung nasibnya yang dikaitkan dalam perbicaraan kes pembunuhan kejam Altantuya yang belum selesai?

bonzer said...

Salam sejahtera,

Sekiranya untuk mempercepatkan peralihan kuasa DSAI perlu menjadi ahli parlimen. Untuk menjadi ahli parlimen salah satu kawasan perlu dikosongkan secepat mungkin.Saya yakin ahli-ahli parlimen barisan nasional sedang menunggu masa yang sesuai untuk memberi sokongan kepada PR dengan cara melompat parti. Ahli Parlimen BN sebenarnya golongan yang berpendidikan dan berfikiran matang. Mereka akan mengenepikan kepentingan diri dan akan mengutamakan kepentingan negara dan rakyat.Mereka tidak taksub kepada parti mereka. Lihat sahaja kepada Dr. Mahathir dan Tengku. Mereka meninggalkan parti ketika parti atau orang yang memimpin menghadapi masalah.Ekonomi negara perlu di jaga. Keyakinan pelabur perlu diberikan.Kebajikan rakyat mesti diutamakan.Semua ini gagal ditangani oleh BN. Semua ahli BN tahu. Hanya YB yang patriotik sahaja akan memikirkan masa depan negara. Hanya YB yang mementingkan diri sahaja yang akan mempertahankan partinya yang diragui oleh rakyat.
Apapun DSAI merupakan orang yang ditunggu untuk membuat perubahan yang sukar diramalkan.

bonzer said...

Mampukah DSAI menang dalam pilihanrya kecil ? Saya melihat bahawa agak sukar DSAI akan menang dalam pilihanraya. Ini memandangkan BN akan cuba sedaya upaya dengan cara apa sekalipun untuk menghalang DSAI memenangi pilihanraya kecil.Mereka tahu sekiranya DSAI menang kawan-kawannya dalam BN akan menyokong beliau bagi membentuk kerajan baru. Ini dapat dibuktikan tuduhan liwat kepada DSAI. Mereka menggunakan isu ini untuk melambat-lambat pergerakan DSAI. Sesiapapun tidak boleh menafikan bahawa isu ini berjaya menyekat DSAI buat sementara waktu.Benar atau tidak itu bukan isunya.
Hanya rakyat sahaja yang dapat menentukannya.

hijau said...

kpd audit bn@umno kau ni betul2 bangangla biaslah harga rumah kat kawasan kl mesti lah tinggi sikit..rm700.000 tu biasalah yang datuk zack buat rumah macam istana tu kau org tak nampak berjuta2 apasal diam bodoh barua balaci umno

aBiE aR said...

to abe mie...

awk pnah kew tgok DSAI ceramah kt klntan,mner awk tau anwar 2 cm habuk jew kt Klntan tue..akai adew kew,ckp mcm owg xde pedoman..sy da bper kali dgr ceramah DSAI kt Klntan,smbutan die lbh dr owg UMNO smbut Pak Lah..Puluhan ribu yg hadir.cbe klik kat youtube,agak2 stiap kali DSAI bpe owg yg hadir.?

Kowg sedar x,klw x krn DSAI,rkyat Mlysia smpi skrg diperbodohkan UMNO cbe gtau ak,sper yg sedarkn rkyat Mlaysia ttng kezaliman UMNO..Dlu PAS pon pnah dedahkan,tp berapa kerat jew owg melayu yg mnyokong PAS..Kowg x ngat kew cmner UMNO mmbodoh2kn owg melayu kpd PAS dan mcm mner die mnakut2kn owg melayu kpd PAS..Dan parti PAS prlu ngat,owg Melayu sdh mula fhm ttg perjuangan kamu,dan jngan kamu khianati ahli2 yg mula nk mndekati dan prcaya pd asas prjuangan PAS.. Jgan kamu wat aper rundingan ape2 pon dgn parti UMNO,biarkan ia tnggelam..stiap ape yg wujud kt ats muka bumi nie akn ilang jgk.. sekiranya PAS mnyelamatkn UMNO,sia2lah usaha PAS selame ini dan UMNO akn pasti berbangga krn ade owg yg sudi mnjadi pd pencacai UMNO..

So nasihat sy,teruskanlah dlm PR. sekiranya niat kamu ikhlas dan x giler kuasa,pasti ALLAH s.w.t akn mmbimbing kite dlm perjuangan murni..klw ade maslh pun slesaikanlah cre yg profesional.. jagelh ikatanmu wahai PAS.. 'PAS FOR ALL"

bn@umno said...

Aku baru je layari lamanweb www.malaysiawaves.com di bawah tajuk 'Apabila Timbalan Presiden PAS Bercakap Laksana Seorang Ahli Umno'.Aku cukup kagum dgn kenyataan Ustaz NAsaruddin Mat Isa di mana beliau sudah hilang keyakinan terhadap DSAI kerana Ustaz Nasa mendakwa isu liwat membabitkan DSAI mmg ada kebenarannya.

Melalui kenyataan ustaz Nasaruddin itu, aku percaya Ustaz Nasaruddin sudah patah hati dan dah tak ada keyakinan lagi dgn PR dan besar kemungkinan akan menyertai BN untuk masa terdekat ini.Syabas untuk Ustaz Nasaruddin kerana menyokong perjuangan dan mempercayai BN.

putra revolusi said...

Secara jujur, saya nampak jalan untuk Dato' Sri Anwar Ibrahim (DSAI) ke Parlimen penuh berliku dan agak sukar. Ini kerana Malaysia mempunyai 2 pemimpin paling berkaliber yang telah diciptakan Allah untuk negara ini - Tun Dr Mahathir dan DSAI - dan malangnya kedua-duanya tidak berada dalam orbit kekuasaan negara.

Dua tokoh ini adalah merupakan politikus cerdik era baru yang jauh bumi dengan langit jika hendak dibandingkan dengan Pak Lah SPM (Sleeping Prime Minister) atau Najib. Tun Mahathir telah bersara sebagai PM dan tidak ingin kembali aktif dalam politik lagi. Yang tinggal kini satu-satunya cuma DSAI, tetapi percubaan pertamanya menggugat kedudukan Tun sebagai PM pada 1998 telah menyebabkan beliau dipalitkan dengan isu liwat sehingga beliau terpaksa meringkuk dalam penjara selama 6 tahun.

Dan kini DSAI cuba membuat come back dengan memimpin PR dan terbaru usaha membawa ahli-ahli BN untuk menyertai PR. Namun kepimpinan UMNO yang sedang nazak sekali lagi menggunakan isu liwat bagi menggagalkan niat DSAI menjadi Ahli Parlimen dan seterusnya PM bagi menggantikan Pak Lah SPM. Mungkin DSAI akan sekali lagi disumbat ke penjara sedikit masa lagi bagi menggagalkan usahanya untuk memegang tampuk kekuasaan negara.

Dalam politik ala-Machievelli yang menjadi amalan kebanyakan ahli politik kita dikatakan 'tujuan menghalalkan cara'. BN menggunakan jentera 3M - money, machinery dan media bagi memastikan kuasa terus di tangan mereka. Dan oleh itu jangan hairan jika langkah DSAi ke Parlimen menemui jalan berliku dan tanpa sokongan kuat semua ahli komponen PR, niat beliau ke Parlimen mungkin tak kecapaian.

Dalam Sejarah Melayu ada diceritakan mengenai Hang Nadim si-budak cerdik yang telah berjaya menangkis serangan todak dalam peristiwa Singapura dilanggar todak tetapi akhirnya dibunuh akibat fitnah. Orang-orang Melayu sejak zaman Hang Nadim sangat mencemburui mereka yang cerdik dan bersedia untuk mengorbankan sesiapa sahaja insan Melayu yang cerdik bagi memastikan kepimpinan negara terus dikuasai oleh Melayu yang bebal dan dungu sahaja. Mungkin jika tiada berhati-hati DSAi akan dikorbankan oleh kepimpinan yang bebal dan dungu itu, seperti nasibHang Nadim juga....

bn@umno said...

penyokong PAS,

Aku cukup peninglah dgn korang nilah disebabkan korang terlalu taksub dgn perjuangan PAS sehinggakan pemimpin PAS tipu korang pun korang biarkannya dan takut untuk bersuara.Contohnya sebelum ini Tg Hadi Awang pernah membuat kenyataan kononnya PAS tidak pernah membuat perjumpaan dgn pemimpin BN sehinggalah DSAAB mengatakan bahawa mmg wujud perjumpaan antara pemimpin PAS termasuk Tg Hadi Awang, barulah pemimpin PAS mengiyakannya.Aku cukup malulah seorang yg bertaraf Tok Guru sanggup menipu semata-mata untuk kepentingan politik beliau.Apakah penyokong PAS masih menghalalkan pembohongan yg dilakukan oleh pemimpin PAS yg mereka cukup sanjungkan ni?

labulabi said...

yang nama pemimpin UMNO/BN ni
depa kalu dah nazak mesti cari PAS
manis muka-hulur tangan- bagi salam
macam tak pernah curang - "pijak semutpun tak mati"

PAS pulak sambut,
dah kena sekeh-taram berpuluh kali,
kena pancungpun ada

masih ada lagi yang sanggup sorong tengkok

heran juga
patutnya, buat macam nabi dalam isra' miraj
nampak macam macam perkara diperjalanan ke Baitul Maqdis
tapi tak satupun beliau layan

puak UMNO ni
kalau tengah nazak,
boh le nama ape pun
muzakarah ke
muqabalah ke
berbalah ke
jolok dengan galah ke
dia tak peduli
yang penting
dia boleh guna kan benda tersebut
untuk panjangkan nyawa dia

contoh lain macam UMNO lemas dalam laut
campak le ape pun, dia sambar
hatta sabit yang tajampun dia sambar,
janji nyawa panjang
bila dia rasa selamat je,
siap leee, dia sekeh semua yang dah bantu dia tadi,

cuma dari segi politiknya, aku tak tau le, mungkin ada hikmahnya,
aku tulisni pun, ikut sejarah yang lalu aje,
pihak pimpinan atasan PAS mungkin ada strategi, itu aku tak tau.

cuma jangan tinggal gusi ngan gigi ajeeee udah

agas said...

Usah ditipu dgn liwat lagi, lihat akui mantan PM, tak caya ke?:

http://wtv8.tv/v3/index.php?option=com_content&task=view&id=98 l

agas said...

Biar BN@UMNO manpus didalam kesesatan, rasuah, halal berzina - fatwa Dr Masitah, boleh dikatakan tiada kebaikan sikit dalam pun BN, selain menaikkan harga barang

putra revolusi said...

Kepada bn@umno,

Walaupun saya selalu melihat tulisan bn@umno dalam blog ini dengan pandangan sinis, tetapi kadang kala, apa yang dituliskanoleh bn@umno itu ADA BENARNYA. Justru saya sedar mungkin tidak tepat pandangan bloggers yang seolah-olah menyatakan bahawa bn@umno tidak cerdik, kerana KADANG-KADANG apa yang dinyatakannya bn@umno MEMANG BETUL.

Contohnya menerusi tulisan bn@umno pada July 27 2008, 8.11 am, bn@umno menyatakan bahawa orang politik selalu BERBOHONG. Saya dalam hal ini MENYOKONG PENUH pandangan umno@bn bahawa orang politik SELALU BERBOHONG. bn@umno telAh memberi contohnya, dAn saya di sini ingin memberi beberapa contoh lagi bagi memperkuatkan hujah bn@umno bahawa orang politik SELALU BERBOHONG. Saya tidak ingin menyatakan pembohongan-pembohongan tahun lepas dan sebelumnya, tapi cukuplah jika kita fokuskan kepda pembohongan-pembohongan tahun 2008 yang pastinya masih segar dalam ingatan kita. Lihatlah contoh PEMBOHONGAN-PEMBOHONGAN INI:

i) Pembohongan 1: Pada 10 Februari 2008, Pak Lah PM kita yang selalu tidur itu mengumumkan Parlimen tidak akan dibubarkan pada 13 Februari seperti sangkaan umum. Dia dengan keras menyatakan untuk apa Parlimen dibubarkan begitu cepat kerana belaiu masih mempunyai banyak masa untuk melakukannya.
Tapi 2 hari kemudian (12 Februari 2008) Pak Lah PM yang selalu tidur itu mengumumkan Parlimen akan dibubarkn pada 13 Februari 2008. Ramai yang menggeleng-gelengkan kepala dengan PEMBOHONGAN Pak Lah itu, kerana baru 2 hari bercakap lain, tiba-tiba hari itu bercakap lain pula. Ada orang membuat andaian PM yang selalu tidur itu mungkin tidak sedar kenyataannya pada 10 Februari yang menyatakan Parlimen tidak mungkin bubar, kerana ketika membuat pengumuman itu tokoh yang selalu tidur itu sedang bermimpi. Jadi itu bukan pembohonganlah namanya, itu maknanya bercakap dalam mimpi....

ii) Pembohongan 2: Dato Najib ketika melancarkan manifesto BN untuk PRU ke-12 pada 25 Februari 2008 menyatakan harga petrol TIDAK AKAN NAIK PADA TAHUN 2008. Beliau mminta rakyat mempercayai janji tidak akan menaikkan harga petrol pada 2008 kerana itu adalah sebahagian dari janji dan manifesto BN. Tapi apa jadi, janji itu hanya bertahan selama 3 bulan satu minggu sahaja, kerana pada 5 Jun 2008 kerajaan mengumumkan kenaikan harga petrol sebanyak 78 sen iaitu YANG TERTINGGI dalam sejarah Malaysia. Tidak tahulah bila Dato Najib tidak bercakap benar itu nak dipanggil apa, jika bukan BOHONG, apa gerangan namanya?

iii) Pembohongan Ketiga: Dato Shahril Menteri PDN&HEP pada 3 Jun 2008 mengumumkan harga petrol tidak akan dinaikkan sehingga bulan Ogos 2008. Beliau meminta rakyat usah gusar kerana dalam tempoh itu kerajaan berjanji harga petrol tidak mungkin naik. Tapi janji Shahril dan kerajaan itu hanya bertahan 2 hari sahaja, kerana pada 5 Jun 2008 Pak Lah PM kita yang selalu tidur itu telah mengumumkan harga petrol naik 78 sen mulai esoknya. Dalam hal ini ada orang berkata Shahril bukan BERBOHONG mengenai harga petrol yang tidak akan naik hingga Ogos, cuma barangkali dia terkena penyakit Pak Lah yang kadang-kadang bercakap ketika bermimpi. Jadi Shahril tidak BERBOHONG, cuma dia tidak sedar diri ketika bercakap harga petrol tidak akan naik hingga Ogos....

iv) Pembohongan keempat: Ini pembohongan terbaru dari kabinet Pak Lah PM kita yang selalu tidur itu, iaitu mengenai pembelian kereta Mercedes oleh Kerajaan Terengganu. Kabinet dalam mesyuaratnya pada 25 Julai 2008 menyatakan MB dan EXCO kerajaan negeri Terengganu tidak boleh menggunakan Mercedes yang dibeli itu kerana ia bertentangan dengan polisi kerajaan. Tetapi 3 hari kemudian selepas MB Terengganu berjumpa Pak Lah, Pak Lah PM yang selalu tidur itu pun mengumumkan kerajaan negeri Terengganu boleh menggunakan Mercedes yang telah dibeli itu untuk kegunaan kerajaan negeri. Dato Najib pula meminta perkara pembelian Mercedes itu tidak perlu dihebohkan kerana ia perkara kecil sahaja. Jadi bercakap yang lain selepas 2 hari itu bukan PEMBOHONGAN namanya. Dan wang rakyat RM3.4 juta untuk membeli Mercedes itu pun dianggap PERKARA KECIL sahaja oleh kerajaan kita yang kaya raya (tetapi ramai rakyat miskin) ini.

Begitulah bn@umno sekilas PEMBOHONGAN-PEMBOHONGAN pemimpin kita hari ini. Banyak lagi PEMBOHONGAN pemimpin BN/UMNO sebenarnya jika nak dikutip ceritanya tentu boleh mengalahkan Hikayat Seribu Satu Malam agaknya. Jadi saya SANGAT BERSETUJU dengan pendapat yang dinyatakan oleh bn@umno di para terakhir tulisannya pada July 27 2008,8.11 am bahawa:

"Apakah penyokong BN@UMNO masih menghalalkan pembohongan yang dilakukan oleh pemimpin BN@UMNO yang mereka cukup sanjung itu?"

Akhir kata saya menyokong pendapat blogger bn@umno bahawa pemimpin BN/UMNO memang selalu BERBOHONG!

utohkacil said...

sdr putera revolusi, dan rakan sekelian,

Tak yah tulis panjang2, si 'bn@umno' tu susah nak faham.

Sepanjang pelayaran saya di laman web "SIASAH" ni saya dan beberapa pelayar yg lain sependapat bahawa 'bn@umno' ni ber 'IQ' di tahap '0'.

Walau apa pun diperkatakan dia tidak akan faham, ia akan terus meracau dan melalak seperti orang gila bahasa sahaja.

Adalah lebih baik jangan di layan sahaja.

TokbatinSenoi said...

Plip..Plop..Flip..Flop..Flip..Fliip...Fliiip...Fliiiip. Nang bo ti nang. Koi bo ti koi. Olang bkn olang , Hantu pun bkn hantu.Bikin Ghanjau wa punya minda jer. Belasah jer sama itu olang.

wakmeli said...

selagi amnobn yg perintah tanah melayu ni, gejala murtad akan dipandang sepi je sbb dorang melayu bukan ada jiwa islam yg kuat pun. Baik kumpul harta dunia je watpe susah2 pikir pasal islam ke murtad, masalah sosial. kat tv bukan main, bincang msalah sosial, masa depan melayu..tapi hasil hampeh. sebabnya? dorang x ikhlas pun wat keja2 tu suma. wat keja tu kena ikhlas kerana Allah swt, bukan pasal pikir pasal lain. Wallahualam.

moloyue said...

Saya tak yakin DSAI akan dapat bertanding kerusi parlimen. Kerajaan akan halang beliau drpd bertanding. DSAI tidak akan dapat merentasi halangan pertama ini. Mengapa saya kata begini? Tuduhan liwat oleh Saifool masih lagi tergantung. Laporan Polis Saifool pun tidak diberikan kpd tertuduh dan kita tidak tahu apakah sebenarnya tuduhan itu. DSAI pula disiasat bukan berkaitan dgn liwat tetapi memasukkan sesuatu ke kedlm kemaluan atau dubur. Bila DSAI hendak kemukakan pencalonan nanti, beliau akan ditangkap dan didakwa di mahkamah. Tangkap dan tuduh dimahkamah dulu, perbicaraan boleh tangguh ke bila-bila masa.
Kerajaan masih menggunakan Polis,kehakiman dan Peguam Negara untuk politik kotornya. Itu sebab sehingga sekarang Dolah Badawi mendiamkan diri sahaja terhadap cadangan-cadangan dua suruhanjaya bagi memperbaiki sistem kehakiman dan Polis.

LensaPR said...

Inilah jenis fanatik pas, pemimpin dia seleweng, tak caya. Pencen MP dan gaji MP takkan mampu buat rumah 700k. Mesti ada orang bagi. Bagi mesti ada sebab.

Azizan MB Kedah tak buat apa pun. kalau mcm had lama, biar pi le Umno perintah. Depa pun kata Umno Pas mcm adik beradik.

melayusedar said...

dsai adalah harapan yg ada pada rakyatmalaysia.umno dah roak kan negara ini jadi dsai mesti di sokong supaya menang walau dimana dsai nak bertanding.umno ni teruk nak sebuk pun jijik rasanya saya cadangkan tak perlu lagi la umno di dunia ni negara ni aman bila bubarkan dan tanamkan parti sial ni.org bincang pasal islam sibuk pasal bangsa macam melayu aja ada.

melayusedar said...

islam dijaga lebih penting dari jaga melayu biar hidup susah agama allah kena jaga.melayu tak perlu dijaga ok islam pasti melayu dan bangsa lain pun ok.tgna kata ikut aja org umno kata apa pun dari dulu rosak islam rosak melayu ini yg jadi. teruk umno ni macamana la ada org sanggup ikut umno jelas perosak islam dan negara.islam ok bila umno tak ada lagi tu aja pilihan kita org islam mari la kita sama sama tegakkan islam di malaysia.kita mulakan dgn sokong dsai bertanding biar dsai menang lepas tu bersama tgna selamatkan islam dari umno yg busuk ni.org melayu bersatu dgn islam kerana kita tahu ramai org islam yg bukan melayu juga sayangkan islam kita samasama.umno biar la dia nak jadi apa pun dsai jaga negara selagi dsai betul tak betul kita tukar. umno 50thn dah habuk punah negara punah islam punah melayu dan lain lain bangsa kerana umno .islam jaga dgn baik dgn ada tgna pasti di jaga baik. negara akan ok dsai jaga 5 thn sekali rakyat buat pilihan . cuma jgn bagi peluang pada org macam umno lagi .negara susah islam susah kerana agama tak penting utk puak2 umno ni.umno tak perlu ada di dunia ni kerana terlalu banyak kerosakkan di buat. hidup islam hidup tgna hidup dsai

pemerhati_bebas said...

laporan perubatan saiful yang menunjukkan tiada kesan liwat..

http://w2.malaysia-today.net/content/view/10433/84/

utohkacil said...

sdr lensapr,

yg mana lebih baik?

yg hanya boleh di beri contoh 1 atau 2 sahaja?

ATAU

yg boleh di beri contoh beribu ribu?


ps.: MP mampu buat rumah 700k

audit said...

Rasa-rasanya Pas tak jadi berpakat dengan Umno. Teruk dah ahli pas membalunnya hinggakan Mahfuz pun dah minta maaf. Kita tunggu keputusan mesyuarat pas pusat 31 Julai. Jika depa nak juga rapat dengan Umno, alamat pendek le umur pas dalam pru 13 nanti.

Allah selamatkan Pas dari bersekongkok dengan sang zalim

agas said...

Aku dah tengok debat UMNO/PAS, rakaman telipon diharamkan tetapi ada juga yg menbocornya, Hamid Othman, tidak dapat jawab apa-apa soalan yg diajukan olih pihak pas. kiranya dimaksukkan dalam Tv, semua org UMNO tutup muka malu, sehingga ada soalan yg diajukan 51 tahun Umno perintah apa yg dia buat melainkan musnahkan Islam. Wakil UMNO diam seribu hahasa. UMNO kafir kerana tolak hukum Allah. UMNO diam juga. Fatwa Hj Hadi dibaca satu persatu ....org UMNO, semua perwakilan PAS kutuk UMNO, tapi peminpin UMNO seorg tak dapat jawab. Best..best. Aku rasa dia nak try tersorok dulu. kalau UMNO dapat patah hujjah pas, barulah dia nak masukan dalam TV. Ternyata UMNO tewas ...tak cam masuk TV. best..best. Jangan berundur dari pegangan Islam & PAS.
UMNO dah hampir penghujung...syabas

ilham_sufi said...

agas,leh ko forwardkan kat aku debat tuh?dak pn masukkan dlm youtube.

bn@umno said...

ilham_sufi

ko tak yah nak menyibuk lagipun ia takde kene mengene dgn ko.pi jaga PR ko tu yg dah nak hancur tu.

utohkacil said...

UMNO meng haraf kan PAS untuk menawan kembali Perak dan Selangor.

Klu PAS bersetuju tolong UMNO, maka PAS akan menerima nasib MALANG yg sama dgn UMNO.

agas said...

semuanya perangkap UMNO, nak melemahkan PAS & Pakatan Rakyat. Oleh itu tinggalkan peminpim UMNO lidah bercabang. Walaupun janji Timbalan Pendana Menteri...,bila tarik kerusi saja. UMNO cakap ini tipu sahaja. Tinnggal PAS dalam Merana

bn@umno said...

utohkacil

nape sebelum ni bukan main lagi ko sokong PAS dan nape sekarang benci PAS pulak.Ko ni betul-betul tak ada pendirianlah.

utohkacil said...

Gila babi punya bn@umno,
sya tidak pernah sokong PAS, PKR atau UMNO yg dah BUSUK tu.

Saya lebih suka UMNO mampus cepat.

utohkacil said...

Kali ini UMNO dah betul2 dlm keadaan PARAH - sila lawati : http://www.kuda-kepang.blogspot.com/

bn@umno said...

utohkacil

Ohh aku dah lupa, sebenarnya ko pernah bercakap bahawa koni bukannya penyokong PKR, DAP atau PAS tapi seorg penyokong Parti Komunis Melayu.betul tak?

utohkacil said...

Sah, si bn@umno ni dah jadi sasau dek terkena sumpahan Tok Guru.

Ada ke kate nye kat Malaysia ada Parti Komunis Melayu, lagi pun tukacil ni bukan nye melayu - banjar.

Ujar urang banjar, si bn@umno ni 'bubu ngulan banar'

Kulaan_takorihing said...

Kepada bN@Umno

aku rase ko ni sengal ubi ngan bengap mentega la..

Suka sgt dgn UMNO yg taik hidung masin nih..

tak paham aku..

Kulaan_takorihing said...

UMNO dah lah bungul..
Amun dipadahi kadak mendangar..

UMNO ilah batis kacawai kacawai..

agas said...

Debat UMNO PAS .....best, tengok semua baru best ...Takbir

http://www.youtube.com/watch?v=R-xaIqH2kO0

agas said...

Debat UMNO PAS .....best, tengok semua baru best ...Takbir

http://www.youtube.com/watch?v=R-xaIqH2kO0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...