Wednesday, July 2, 2008

Muktamar PAS 15 Ogos di Ipoh

KUALA LUMPUR, 1 Jun: Muktamar Tahunan PAS ke 54 akan diadakan pada 13, 14 & 15 Syaaban 1429 bersamaan 15, 16 & 17 Ogos 2008 bertempat di Dewan Stadium Indra Mulia, Ipoh, Perak Darul Ridzuan, kata Dato’ Kamarudin Jaffar, Pengerusi Muktamar PAS ke 54 yang juga Setiausaha Agung PAS.

Muktamar Dewan Ulamak diadakan pada 13 & 14 Ogos bertempat di Dewan Bandaran Ipoh, manakala Muktamar Dewan Pemuda di Stadium Indra Mulia dan Muktamar Dewan Muslimat di Institut Tadbiran Islam Negeri (INTIM) pada tarikh yang sama.

Dijangka 10,000 orang akan menghadiri Muktamar kali ini, kerana ini julung kali PAS mengadakan Muktamar dalam suasana lima negeri telah diperintah oleh Pakatan, kata Kamarudin.

Untuk memudahkan Urusan Muktamar saya menyeru kepada semua perwakilan yang ingin bantuan penempatan dan penginapan boleh hubungi Saudara Salman Salleh h/p : 013-3848044, katanya.

Bagi melicinkan perjalanan Muktamar diminta perwakilan kawasan-kawasan membuat tempahan awal, seru beliau.

Manakala untuk tempahan gerai jualan boleh menghubungi urusetia gerai Saudara Junus Mohamad h/p : 019-5589582, Saudara Mat Razali h/p : 019-5730243 dan Saudara Shamsul Effendey h/p : 019-5538771.

“Gerai adalah terhad,” tegas Kamarudin dalam kenyataannya.

26 comments:

berto xxx said...

such a nice blog.


berto xxx

Uminaz Collections said...

Assalamualaikum
idup melayu kerana islam...saya sebagai penyokong parti islam mengucapkan syabas dan tahniah atas semua usaha yang disumbangkan oleh pemilik blog ini kerana telah menyertakan perkembangan semasa kerajaan PAKATAN RAKYAT.... dah muak tgk MADIA PRIMA berbohong... terima kasih sekali lagi

haris.maa said...

Selamat BerMuktamar...

semoga perwakilan dapat membahaskan isu /idea/pandangan yang bernas yang boleh terus memajukan islam dan rakyat msia

http://haris-maa.blogspot.com

abe MIE said...

salam...

bagus buka gerai, tapi jangan kasi indo pula masuk.... nanti gerai indo ada banyak.

kali ini mesti PAS kena hentam kuat-kuat dengan teruk pasal kerjasama dengan Pakatarn Rakyat. PAS sudah jadi PASTI AKU SUPPORT (SOKONG). Sokong apa yang dilakukan oleh DAP dan PKR yang langsung tidak islam atau memang PARTI KAFIR RAKYAT....

Atau muktamar PAS kali ini akan membincangkan tentang Anwar? Atau biar Anwar tanggung sindiri masalah. biasalah PAS datang masa senang dan keluar masa susah. Masa Anwar dalam BN dan sebagai TPM, PAS kutuk macam-macam, loni dah terbalik, nak lantik jadi PM (peliwat Malang)....


pkrpasdap.blogspot.com

suhaimi said...

salam...

mamat ni memang 'barua' umno betullah.......

bn@umno said...

jangan lagilah bertekak kat sini semakin banyak bertekak semakin banyak pula dosa yg kita lakukannya.Dulu korang bertekak pasal kenaikan harga minyak lepas tu beralih angin ke kes Altantuya di mana sampai sekarang belum lagi kesudahannya dan tiba-tiba cerita panas timbul pula kembali kes DSAI terlibat dengan kes liwat.Aku harap korang lupakanlah kes liwat Anuar Ibrahim ni biar aje polis yg selesaikan kes ini.Skg korang sepatutnya beralih arah atau angin pula ke kes di mana America syarikat nak mencampuri isu dalaman malaysia.Aku amat heran, napelah DSAI meminta pertolongan drpd negara Amerika sehingga Amerika nak mencampuri isu dalaman malaysia.kalaulah DSAI itu betul-betul berkaliber, dia sepatutnya bertindak sendiri tanpa meminta bantuan drpd mana-mana negara walaupun Turki.Emmmm ataupun DSAI skg ni mmg dlm keadaan tersepit sehingga tak mampu berdikari sehingga meminta simpati drpd negara luar.Skg marilah kita beralih angin kepada isu keinginan negara luar yg ingin mencampuri isu dalaman negara.Jadi sama-samalah kita sebagai rakyat melaysia bersama-sama kepimpinan AAB dan pemimpin BN yg lain mengutuk tindakkan Amerika yg ingin mencampuri isu dalaman malaysia.

suhaimi said...

salam......

eeemmmmmmm..malas nk layan......

utohkacil said...

abe mie & bn@umno,

cube2 le se sekali lawat laman web RPK 'Malaysia Today'

jangan jadi katak bawah tempurung

bn@umno said...

alah siasah ke ataupun malaysia today ke, semuanya sama aje.Semua pekomen PR tu semua mempunyai peragai yg sama je.Otak penyokong PR tu semuanya telah disetkan dan sebab tulah tujuan aku kat sini cuba nak mengubah persepsi korang terhadap BN supaya korang tidak sesat dan ditenggelamkan oleh pemimpin PR yg tak berwibawa. Semua otak penyokong PR itu juga perlu dirawat supaya tidak terpengaruh dgn pemimpin PR sebaliknya menerima pemerintahan kerajaan malaysia yg sekarang ni iaitu BN.

utohkacil said...

bn@umno,

tak guna bergasak di sini, sebab kita same melayu(Islam)

kat Malaysia Today cina dan india gasak teruk2 BN(UMNO) dan semua pemimpin nye, KAU MASUK LE KESANA DAN BELA PEMIMPIN KAU YG SEDANG KENA KUTUK TU.

bn@umno said...

MEMANG SAHLAH PR sudah tidak stabil lagi dah.Tengok jelah semasa DSAI membuat ceramah di stadium Melawati untuk menjelaskan kepada penyokong PR mengenai isu liwat beliau. Tetapi malangnya tak ada sekor pun pemimpin PAS yg hadir masa perhimpunan itu. Pemimpin DAP pun ada yg hadir.Ini jelas menunjukkan bahawa pemimpin PAS hanya bersama PR masa senang saje tapi bila menghadapi masalah sikit pemimpin PAS sudah nak mengelak.INIKAH YANG DINAMAKAN DIKATAKAN SEMANGAT PAKATAN RAKYAT?Ohh noooo.Kalau macam nilah pemimpin PR, tak tahulah macam manalah Malaysia jika diambilalih oleh PR.TERANG-TERANGAN parti komponen dalam PR(PKR,DAP dan PAS)mmg tidak sehaluan lagi hanya mementingkan diri sahaja.Contoh yg terbaik, dikala parti Keadilan menghadapi masalah, PAS pulak buat don't know saja.Tengok sajalah BN, dikala BN menghadapi masalah, semua parti seperti MCA, MIC, Gerakan, PBS dan lain-lain lagi bersatu untuk menyelesaikan masalah.BN teguh disebabkan mereka berpegang kpd prinsip'Bersatu Teguh, Bercerai Roboh'.Macam PR pula berpegang kepada prinsip 'Bersatu Bila Senang, Bercerai Bila Susah' Ohh Selamatkanlah Malaysia drpd jatuh ke tangan PR.

orangulu said...

Teramat sah BN dah nak berkubur, cuba tengok SAPP lagu mana, pemimpin MCA dah angkat tangan, MIC dah huru hara, pimpinan GERAKAN dah lari ke PR, dengar celita UPKO nak ikut SAPP, tu tak termasuk pemimpin UMNO nak masuk PKR dan PAS pulak

ilham_sufi said...

-to bnumno n abg mie

aku nih neutral,aku bka jg sakabangsa yg dblog oleh pmuda umno.
hang pila ctu,majoriti yg komen bn n umno org umno sdiri.

bka mta n hati,stiap pkara jgn dterima bulat2 tp gna akal utk mnilai.itu yg islam ajar.komgkin npk aku cam pyokong pr.tp aku nih style paper sinar harian

warel-irang said...

Mutamar untuk ape?

Ape agok nye tajuk muktamar tu?

"Ngokoh kan Perpaduan PEH RKR & DAP" agok nye.

Mase ni, PEH ni nampok bebeno dah kendo bab Islam nye.

Ape idak nye, me lebeh2 sangat 'ngam' nye dgn si cina komeneh tu!

Hei2 Islam dan melayu dah nampok di ketepi kan.

suhaimi said...

salam....
kalau tak tahu baik diam je...tak payah nk kata gitu gini.baik awak gi jaga rumahtangga awak.rumahtangga kami,kami tahulah nk menjaga....

warel-irang said...

sdr suhaimi,

se elok2 nye anda jangan bersikap mcm si abe mie dan bn@ umno yg ber IQ-'0' tu.

'terus melenting dan marah'

klu anda terus terusan bersikap begini, anda sama sahaja macam beruk yg dua ekor tu.

suhaimi said...

salam...

awak ni jenis org yg pandai berkata-kata.selagi komen awak saya rasa tak sedap di dengar,selagi itulah saya lawan tetap lawan.....

ilham_sufi said...

to bnumno:

-pemimpin yg tandatgn surat sokongan serangan amerika k ats iraq (prg ptama)----mahathir (BN)

-pemimpin yg bayar kpb plobi yahudi utk jmpa bush-----mahathir (bn)

-pemimpin yg mluluskn FTA (kbnaran kpd amerika utk pasarkn brgn mreka tnpa had-skaligus mbunuh industri tempatan)----pak lah (bn)

-pemimpin yg hlg iran meneruskan pameran senjata di subang stlh ddesak oleh amerika----najib (BN)

suhaimi said...

salam...

mereka2 nilah yg 'barua' yahudi.

bn@umno said...

Hey ilham_sufi, jgnlah ko tuduh yg bukan-bukan tanpa bukti yg kukuh kerana tuduhan tanpa bukti boleh diklasifikasikan sbg fitnah.Ko tau tak apa hukumannya jika seseorang itu menfitnah?kalu betullah tuduhan ko tu benar buatlah laporan polis atau bpr, biarkan mereka membuat siasatan mengenai kejadian ini.

roh_insan said...

Salam.

kite bersetuju la dgn kenyataan Mufti Perlis tu,wlu pun bagi saye cadangan Mufti Selangor lebih menghalusi kpd timbang rase sesame manusie.

Ape untung nye kite asik caci mencaci sehingge melampaui batas2 kehidupan murni kite,"indah nye Melayu dek krn adat"

Ape kate kite bersatu demi kebaikn agame n negara,mari kite BERI DESAKN kpd empat2 manusie yg menjd kn kite semue bertelagah ni,kite gabungkn pandangan kite bersame same DEMI MENCARI KEBENARAN n BUKAN KEBURUKN.

Kite minte pengerusi Persatuan Ulamak M'sia menghimpun kn Dsai,Saiful,Najib n Rosmah didlm sebuah masjid n melakukn upacare LAFAZ SUMPAH sprt yg di cdg kn olih Mufti perlis.

Lps tu kite minte mereke bermaaf maafan n meneruskn agende politik masing2,sbg manusie kite doa kn mereke2 itu mndpt keselamatan dr Allah,selebih nye SERAHKN KPD ALLAH.

Wlu pun ade hujah mengatekn Dsai mmg melakukn nye n Najib pun terlibat dlm kes altantuya tp kite tetap tdk tau AKN KEBENARAN nya selagi blm dibuktikn.

Wajib kite mendamai kn manusie yg sdg bertelagah.

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

Aku setuju dgn cadangan roh_insan tu, kita sbg rakyat malaysia perlu bersatu demi kebaikan agama, bangsa dan negara.Maka untuk kebaikan bersama Parti Keadilan dan Parti Pas perlulah menyertai Parti Barisan Nasional barulah kekuatan bangsa,agama dan negara menjadi semakin kuat.Dgn hasil gabungan ini maka Parti Barisan Nasional menjadi semakin kukuh dan akhirnya perpecahan bangsa melayu tidak akan berlaku.Gabungan Parti Keadilan + Parti Pas + Parti Barisan Nasional = Utuh Melayu Negara Ok(UMNO) mmg dialu-alukan.

utohkacil said...

sdr bn@umno & rakan2,

BUKAN PAS, PKR yg harus sertai UMNO, tetapi, UMNO YG MESTI menyertai PAS atau PKR!

Sebab pada masa ini UMNO dah di tinggalkan keseorangan.

Kaum cina dan india dah tinggalkan BN(UMNO pada PRU12 yg lalu.

Begitu juga kamu melayu, ramai dah tinggalkan UMNO untuk menyertai PAS atau PKR, itu sebab pada PRU12 yg lalu BN telah banyak kehilangan negeri.

Anda bn@umno & rakan2, rajin2 lah pujuk kaum cina dan india supaya kembali kepada BN. Nampak nye kaum2 ini semakin sehari semakin benci nye terhadap BN!

Kaum melayu yg dah tinggalkan UMNO tu tak payah le anda hiraukan lagi. Mereka akan tetap ber sama PAS & PKR hingga ke akhir hayat!

ilham_sufi said...

to bnumno-

-nk repot bpr buat apa?apa rasionalnya?bnda kat usa.krajaan xleh cmpur.kalu x der angin masakan pokok bgoyang.mamat yahudi tuh sdiri mgaku kat media amerika.

-psl njib arh iran henti pameran,sila bca paper bh,um,sinar harian.ader kuar.siap komen dr peserta iran.sinar harian siap bg tau arhan dr usa.

-utk pgetahuan bnumno,mic n mca pn dh nk kuar dr bn.dia org sdiri mgaku parti kaum x relevan buat msa ni.so jomla kta join pas.aku pn xjoin lg tp ttarik dgn cra hdup tok guru.

*AWANG ADEK MENTERI BESAR KITO.mna mamat nih,syap dh dia

roh_insan said...

Adus...ape yg ko merepek ni labu...(bnomno).

Tak terlintas pun saye utk menyuruh pas,pkr n umno utk bersatu diatas name umno atau bn,kamu ni bnumno asik dok nyebelahkn bn je,bkn ke saye kate selepas upacare lafaz sumpah tu teruskn dgn agenda parti masing2,n biarkn rakyat yg menentukn sendiri mane elok mane tdk,ape yg penting SEMUE PEMIMPIN harus membantu melayu tanpe memilih BULU,krn ape pun anutan parti yng nak dibele adelah MELAYU.

TETAPI setelah keluarnye kenyataan Dato'Mufti Perak make wajar lah saye menarik balik pandangan saye,Siape lah saye utk dibandingkn dgn Dato'Mufti Perak yg luas ilmu nye itu.

Rase nye elok juge bnumno turut menghargai pandangan n saranan Dato'Mufti tersebut.

Tak elok Taksub Keterlaluan atas perkare yg blm tentu betul.Bnyk parti bnyk pilihan,kan elok.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...