Wednesday, July 23, 2008

PAS kekal dengan Pakatan, tidak dengan Umno

KOTA BHARU, 23 Julai: Pemimpin tertinggi PAS menegaskan tidak pernah berbangkit PAS hendak bergabung atau berkongsi kuasa dengan Umno bahkan akan kekal dalam Pakatan Rakyat.
Apa yang dilakukan oleh beberapa pemimpin PAS adalah bersemuka (muqabalah) dengan para pemimpin Umno untuk menyelesaikan masalah yang berlaku di kalangan rakyat di negeri-negeri Pakatan Rakyat.

Tujuh daripada 13 anggota anggota Majlis Syura Ulamak Rabu lalu mengambil masa kira-kira sejam lima minit membincangkan kekeliruan berhubung ‘muzakarah’ yang dikatakan telah berlaku antara pemimpin PAS dan Umno baru-baru ini.

Pertemuan tertutup itu dipengerusikan oleh Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang bermula kira-kira pukul 4.05 minit petang tadi di JKR 10, kediaman rasmi MB Kelantan.

Hadir sama dalam pertemuan itu Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Timbalan Mursyidul Am, Datuk Harun Din, Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Datuk Muhammad Daud dan Datuk Abdul Halim Abdul Rahman.

Ketika bertemu dengan media, tiga pemimpin utama PAS, Datuk Nik Abdul Aziz, Datuk Seri Abdul Hadi dan Datuk Dr Harun Din berkata, PAS tetap komited dengan Pakatan Rakyat.

Laporan lanjut dalam Siasah Jumaat ini.

105 comments:

suhaimi said...

salam......

alhamdulillah...semuanya sudah terungkai.skrg rakyat tak perlu susah hati lagi...teruskan perjuangan......

Ihya said...

salam!!

Alhamdulillah..syukur ke hadrat Allahu Robbul Jalil. saya Amat risau jikalau berlaku pakatan PAS dan UMNO. Nampaknya UMNO akan bakal jadi gila bayang tahap gaban pada janda lamanya..sabar aje lah abe mie..

Abdrahim said...

Saudara Pengarang,

Syabas.....diucapkan kepada Tuan Guru Datuk Nik Aziz kerana berjaya meleburkan impian songsang kalangan beberapa pemimpin PAS.

OfficeBoyTingkat4 said...

Pak Lah terkedu.

firdaus said...

aku dah agak dah, tahniah dan terima kasih kepada ulamak kita.teruskan perjuangan kita, susah senang hidup mati kita hanya kerana-NYA.kami tetap setia dibawah kepimpinan ulamak walau apa jua rintangan dan cabaran yang mendatang.'ulamak pewaris nabi'

firdaus said...

sejuk ati tengok gambar pemimpin pas memang nampak kejernihan dan kesucian diwajah mereka hasil dari keikhlasan memperjuangkan agama suci kita.teringat aku kisah almarhum bekas presiden kita ust fadzil noor yang dipayungi awan dan dengan izin-NYA masih mampu menarik orang kafir memeluk islam semasa dibawa balik ke kedah dari kl.

bn@umno said...

Pemimpin PAS mmg bodoh, bangang, biul sama seperti penyokong PAS yg lain kerana menolak gabungan PAS dan BN.Pemimpin PAS lebih rela memecah-belahkan orang melayu drpd menyatukannya.Beginikah caranya PAS menangani isu-isu orang melayu yg dah mundur ini?PAS sepatutnya bergabung dgn BN barulah dpt membela nasib org melayu yg dah ketinggalan dr semua segi ini.Mmg dah sah, pemimpin PAS ni dah nyanyuk dan ego malah pentingkan diri sendiri.

TokbatinSenoi said...

'Even PM's post cannot tempt us'
S Pathmawathy | Jul 23, 08 2:02pm

breaking news updated 7.30pm PAS is a principled party and cannot be swayed by Umno's offers of high positions, stresses Youth chief Salahuddin Ayub.

TokbatinSenoi said...

updated 8.10pm Former deputy minister in PM's Department and ex-Kuantan member of parliament Fauzi Abdul Rahman today joined Anwar Ibrahim's PKR.

TokbatinSenoi said...

KUALA LUMPUR: Tiga pemimpin Umno termasuk seorang bekas timbalan menteri pusat hari ini mengumumkan untuk menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

TOK GURU ke TOK GARU?

Kelantan negeri kelahiran abe MIE yang sangat sayangi begitu bangga dengan kelahiran Tok Guru. Orang pecaya yang Kelantan adalah Serambi Mekah seperti Acheh yang dilanda Tsunami sedangkan Patung Buddha yang sedang tidur di Kelantan adalah yang terbesar di Asia.

Tok Guru seorang alim ulama, bukan ularmak macam orang lain. Tok Guru pernah kata, wanita tidak boleh 'main politik' takut dibelakang nanti orang akan ikut, dan berdosa. Tak elok.

Tok Guru pernah kata PAS akan bekerjasama dengan sesiapa termasuklah Syaitan asalkan dapat menumbangkan UMNO. Kalau begitu, UMNO bukan syaitanlah. Jadi UMNO apa dan PAS apa? Bukan makhluk ciptaan Allah ke dari kaum Adam dan Hawa?

Tok Guru pernah memberitahu UMNO tidak faham demokrasi dan tidak pernah mengamalkan demokrasi dikala orang Kelantan dikenakan itu ini sehingga mereka 'boring' tinggal di Kelantan. Abe MIE pun sudah lama berhijrah, sejak tahun 1994 lagi, balikpun sebab ada Emak aje kat kampung. Apa ada di Kelantan? Memang orangnya berbudi bahasa dan barang makanan agak murah di sana. Tapi Kelantan tidak ubah negeri KAMBODIA kerana tiada pembangunan dan pertanianpun tidak mampu melawan Kedah.

Tok Guru pernah berkata, haram dan kemudian harus (kemudian menjadi tak apa) bila hiburan ingin bertapak di Kelantan. Mak Yung, Dikir Barat dan Wayang Kulit sudah wujud sebelum kelahiran Tok Guru dan perasmian PAS lagi. Bahkan permainan itu wujud dan bertapak sebelum kedatangan Islam ke Tanah Melayu dan Kelantan. Dulu Tok Guru haramkan semua itu, tetapi Tok Guru benarkan nyanyian tradisi orang CIna. 2004, Tok Guru halalkan apa yang diharamkan kerana PAS dah nyaris kalah.

Tok Guru pernah berkata, Tuhan (Allah) juga mencarut dengan mengemukakan petikan dari ayat al-Quran. Kalau begini sifat Allah, maka ramailah orang Islam akan mencari petunjuk sama ada dari agama Kristian, Buddha atau Sekular (falsafah Barat). Mereka dikatakan murtad. Jauh api dari panggang untuk orang kafir memeluk Islam. Buat apa peluk agama yang Tuhannya mencarut!!

Tok Guru pernah kata Tuhan (Allah) mencarut macam itulah PAS boleh mencarut tapi carutnya hanya pada orang UMNO. Kat DAP yang terang-terangan menentang Islam, tidak pula PAS berkata sedemikian. kenapa?

Tok Guru pernah berkata, orang UMNO adalah orang utan. Dan mungkin Tok Guru tidak selalu bermain dengan manusia jadi Tok Guru tidak biasa dengan manusia berbanding orang Utan. abe MIE hendak tanya, mana yang lebih baik bekerjasama dengan orang Utan atau Syaitan?

Tok Guru pernah mengatakan perempuan tidak boleh menjadi khariah (pembaca al-quran). Suaranya haram untuk didengar dan menjadi aurat. Betul juga. Kalau begitu bagaimana ketika orang meninggal dunia? Adakah orang perempuan perlu baca Yassin dalam bilik berasingan dengan jenazah?

Tapi kenapa Tol Guru benarkan Wan Azizah jadi penceramah di markas PAS dan buat roadshow ke Kelantan. Nurul Izah kira perempuan, tapi suaranya tidak menjadi aurat. Kalau abe MIE kata Teresa Kok, lain lah.

Tok Guru pernah kata, Tun Dr. Mahathir sebagai nyanyuk ketika dia menjadi PM dahulu? Tapi bila TDM keluar UMNO, Tok Guru suruh dia masuk PAS. Mungkin untuk mendapat rawatan penyakit nyanyuknya. Tok Guru lupa atau Tok Guru memang sudah lupa yang Malaysia maju dan berada ditahap ini kerana siapa? Pak Lah pun Tok Guru kata macam-macam.

Karpal Singh pernah kata, langkah mayat dia dahulu kalau PAS nak tegak negara Islam, Tok Guru diam gigit jari aje. Tok Guru mengikhtiraf Lim Guan Eng sebagai khalifah Islam yang ke-5, iaitu sama taraf dengan Umar bin Abdul Aziz. Harakah pernah kata begitu.

Tahu tak, Tok Guru yang disayangi oleh pelusuk rakyat Kelantan dan penyokong PAS, adakah Tok Guru pernah menghina dan mengaibkan DAP yang sememangnya kafirun sebagai musuh Islam dan seteru PAS yang parti mengamalkan 100% Islam?

Tok Guru percaya tak yang diri Tok Guru sekarang dan membawa masa depan PAS ke arah negara Palestin? Kita mengutuk rakyat Palestin kerana berpecah belah pada dua belah, iaitu Hamas dan Fatah, tapi tindakan Tok Guru tidak ubah menjadi Hamas? Palestin lawan dengan batu sedangkan Israel lawan dengan senjata dan nuklear. Di Malaysia, Tok Guru berjaya membalingkan batu kepada orang UMNO sedangkan UMNO hanya membalingkan sebiji pasir ke muka PAS. Siapa memang, Tok Guru pun tahu.

Tok Guru tidak pernah menegur pemimpin PAS lain sebagai sesat apabila Presiden PAS, Haji Abdul Awang berpeluk dan bermesra satu ketika dahulu dengan Lim Kit Siang. Tok Guru juga membela Anwar dan menyuruh dia jangan bersumpah dikala masalah ini semakin merumitkan. Kenapa? Sekiranya ANwar adalah ahli UMNO, apa pendirian Tok Guru?

Tok Guru percaya tak yang Tok Guru adalah Ulamak PAS dan akan diadili di hadapan Allah kelak. Tiada peguam bela tidak kira Karpal Singh atau Sivarasa lagi sebagai pembela Tok Guru.


Kenapa Tok Guru melarang orang Melayu bersatu untuk menuju ke arah kebaikan?

Kalau UMNO telah melakukan kesilapan dan pengikut PAS percaya yang PAS adalah parti kurdus (suci dan tidak pernah sezarahpun melakukan dosa), kenapa tidak PAS menegur UMNO semasa bermusyakarah kelak. Adakah Tok Guru tidak ingin melihat orang Melayu senang dan bersatu-padu, bukan macam bangsa Palestin!!

Tok Guru malu ke sebab sebelum ini kata-kata Tok Guru kepada UMNO dengan begitu jijik dan jelak sekali. Kalau ditukar kata-kata Tok Guru kepada UMNO, ia boleh diibaratkan segunung najis babi dan setasik najis anjing, begitulah busuknya.

Dengan menerima UMNO, PAS akan menjilat semula air liurnya dan memakan najisnya sendiri. Tok Guru tidak pula menganggap tindakan ini bererti PAS merendahkan diri sebagaimana Rasulullah s.a.w menjinakkan musuhnya dengan kalamullah.

Adakah sifat dan ajaran Islam Tok Guru ialah JANGAN MAAFKAN ORANG? KALAU ORANG ITU INGIN BERBAIK DENGAN KITA, KITA PERLU HINA DAN MENGHINANYA? atau Tok Guru ingin menjaga hati sahabat kafir dari DAP dan PKR (Parti Kafir Rakyat)?

Biarlah orang Melayu bersatu. Tok Guru jangan menjadi rasaksa untuk memusnakan bangunan dan jalan-jalan yang akan didirikan atas dasar permaufakatan dan kerjasama dengan UMNO nanti. Tok Guru akan meninggalkan dunia ini apabila 'Altraman' datang mengambil nyawa. Biarlah kami generasi kini menentukan dunia kami.

Abe MIE mengucapkan syabas kepada pemimpin PAS kerana 'tidak jual mahal' dengan ingin berkerjasama antara orang Melayu dan Islam. Pedulilah CIna DAP dan PKR yang tidak ingin melayu bersatu. Lantaklah Anwar Ibrahim.

Janji orang Melayu bersatu dan lupakan perselisihan faham yang akan menjadi sejarah suka-duka dalam politik Malaysia. Maaflah kerana itulah sifat dan ajaran Islam bukannya membunuh sesama saudara yang sama bangsa, sama negara dan sama Tuhannya, iaitu Allah.

Tok Guru memang alim dan ramai pengaruh, semua orang tahu. Tapi kini tok guru sudah jadi rasaksa dan akan 'berGARU' sebab melihat perpaduan Melayu sebagai bencana kepada Islam dan kebangkitan HINDU di Malaysia sebagai pelopor kepada kebangkitan ISlam bukan sebagai ancaman.

bn@umno said...

penyokong PAS,

Aku pasti tindakan pemimpin PAS korang menolak gabungan antara PAS dan BN akan menyebabkan pemimpin PAS korang akan menyesal seumur hidup kerana peluang hanya datang sekali je dan mmg sudah tidak ada peluang yg kedua kali lagi.Ibarat nasi sudah menjadi bubur.Jadi aku seru kepada pemimpin PAS supaya menimbang semula gabungan antara PAS dan Umno ni.Kalau PAS menolak mmg terbuktilah pemimpin PAS mmg bodoh dan Tok Guru pula menjadi Tok Garu kepala sudah.

Hj.Mat said...

Alhamdulillah,bersyukur kepada Allah
segala kekusutan telah terungkai,
Biarlah orang bn@umno kat kita orang PAS bangang,bangang didunia tak apa
jangan koranp diakhirat kelak, orang
umno nie kalau dia tersepit dia menyalak minta tolong,kalau dia lapar
dia pergi dari dahan kedahan cari
makan dah perut kenyang dia taruh pula lebihan makan disebelah kanan
kiri mulutnya,kalau dipokok pun dah
tidak ada makanan haa dia sanggup
pula ambil tidak kira siapa punya
tidak kira hak orang buta, hak orang pekak ke hak siapa saja asalakan dia dapat, itulah dia umno

orangulu said...

Tahniah & Syabas buat pendokong dan pemimpin PAS.

Buat Abe Mie & BN@UMNO, jika kau salah dua orang atau seorang daripada pemuda ameno yang terlibat secara langsung atau tidak langsung dalam projek sistem perisian komputer E-Tanah bernilai RM 1.2 bilion yang telah gagal itu. Daripada jumlah RM 1.2B itu, jika termasuk 1 sen pun hasil cukai yang dibayar oleh orangulu, dunia & akhirat orangulu tak halal

utohkacil said...

Kesian!
abe mie & bn@umno dah jadi SASAU!
Meracau mcm kena 'sawan babi'.

Bawa2 mengucap le.

Nanti klu terus jadi gila, susah juge kami, jadi sunyi sepi laman ni.

hijau said...

hey..bn@umno ko cakap baik2 sikit ko lah barua umno yang sebenar jangan senang2cakap pemimpin pas bodoh yang bodoh tu ko barua,....sepatut nya umno yg mesti masuk pas bukan pas yg masuk umno parti rasuah perosak bangsa..

firdaus said...

kepada abe mie dengan bn@umno,korang pernah dengar sirah nabi yang bunyinya lebih kurang macam ni, 'tiada tinggi bangsa arab dengan kaum lain disisi Allah melainkan takwanya'.korang faham?nabi dulu langsung tak pernah berjuang untuk bangsa arab walaupun baginda berbangsa arab.bangsa di dunia ni Allah cipta sama saja darjatnya dan semuanya dari tanah.Allah mencipta pelbagai bangsa tujuannya hanya satu, untuk saling kenal mengenali sedangkan hakikatnya kita semua adalah dari satu bapa iaitu Adam a.s.oleh sebab tu aku seru pada korang berdua tinggalkanlah perjuangan bangsa yang sememangnya sia-sia itu.balik kita kepada perjuangan asal kita iaitu memperhambakan diri kita kepada Allah dan mendaulatkan serta menjaga kesucian agama kita.nabi juga pernah mengingatkan umatnya bahawa ulama' adalah pewarisnya.jika semua orang melayu di malaysia mengangkat para ulama sebagai pemimpin, insyaallah negara kita akan menjadi lebih aman, makmur dan sejahtera serta diberi perlindungan dan keberkatan dari-NYA...

bonzer said...

Assalamualaikum

Kami sekeluarga minta maaf kerana tidak dapat menerima pinangan tuan-tuan (Perigi mencari timba). Pihak tuan tubuh tak mahu kahwin lagi.Lagipun anak teruna kami masih belajar lagi. Kerja pun belum ada.Jadi kami sekeluarga sekali lagi minta maaf banyak-banyak. Kami harap walaupun ikatan kita tak begitu rapat ,kita tetap sekeluarga.

Setelah rombongan pinangan balik.

Tak sedar diri. Suluhlah diri dulu.
Muka macam tiang jamban. Ada hati nak meminang anak teruna kami.Harap kaya saja, perangai macam syaitan. Syaitan pun takut.Dengar ke bercakap berdegar-degar.Tak padan denga mulut rabit. Tipu sana,tipu sini,fitnah sana , fitnah sini.Tengok tangan pun takut. Kurap,panau dan kudis penuh di tangan. Kalau memasak,nak makan pun tak selera. Tangan tu ,semuanya disapu ,dikebas dicuri, tanah, duit di bank. duit pprt dan duit zakat pun mereka sanggup kebas.

Dua minggu kemudian

Gadis yang bernama AMNO tidak lalu makan terkenangkan jejaka yang menolak pinangannya. Seluruh dunia berbincang hal penolakan pinangan tersebut.Keluarga si gadis ini menanggung malu. Namun begitu mereka perlu berbuat sesuatu............

BERSAMBUNG PADA MINGGU HADAPAN.

bonzer said...

Assalamualaikum

Kami sekeluarga minta maaf kerana tidak dapat menerima pinangan tuan-tuan (Perigi mencari timba). Pihak tuan tubuh tak mahu kahwin lagi.Lagipun anak teruna kami masih belajar lagi. Kerja pun belum ada.Jadi kami sekeluarga sekali lagi minta maaf banyak-banyak. Kami harap walaupun ikatan kita tak begitu rapat ,kita tetap sekeluarga.

Setelah rombongan pinangan balik.

Tak sedar diri. Suluhlah diri dulu.
Muka macam tiang jamban. Ada hati nak meminang anak teruna kami.Harap kaya saja, perangai macam syaitan. Syaitan pun takut.Dengar ke bercakap berdegar-degar.Tak padan denga mulut rabit. Tipu sana,tipu sini,fitnah sana , fitnah sini.Tengok tangan pun takut. Kurap,panau dan kudis penuh di tangan. Kalau memasak,nak makan pun tak selera. Tangan tu ,semuanya disapu ,dikebas dicuri, tanah, duit di bank. duit pprt dan duit zakat pun mereka sanggup kebas.

Dua minggu kemudian

Gadis yang bernama AMNO tidak lalu makan terkenangkan jejaka yang menolak pinangannya. Seluruh dunia berbincang hal penolakan pinangan tersebut.Keluarga si gadis ini menanggung malu. Namun begitu mereka perlu berbuat sesuatu............

BERSAMBUNG PADA MINGGU HADAPAN.

bn@umno said...

hey pencacai Pas,

Ko tau tak, pemimpin PAS yg korang sanjung selama ini hanya bertopengkan orang yg alim dan warak tapi sebenarnya pemimpin PAS ini hanya berjuang untuk kepentingan politik dia orang je.Aku rasa korang dah terpengaruh dgn agenda perjuangan PAS yg entah ape-ape dan karut tulah.kalau difikir secara logik,selama ini PAS kata dia orang berjuang untuk menjaga kepentingan Islam dan Melayu tapi jika diselidik betul-betul kalaulah dia orang ingin berjuang untuk kepentingan islam dan melayu, kenapakah mereka menolak gabungan antara PAS dan Umno?

PAS mmg terbukti pandai menabur janji ini dan janji itu tapi hasilnya '0'.sebab tu ape yg aku cakapkan mmg ade kebenarannya. Sebelum pilihanraya ke12 baru-baru ni PAS telah buat membuat bermacam-macam janji kononnya nak menjadikan Kelantan sebuah negeri berkebajikan. tengok ape dah jadi dgn kelantan skg?habuk pun tak nampak inikan pula negeri kebajikan puuiii!!!!buat malu je.Malah keadaan di Kelantan dibawah pemerintahan PAS juga cukup mundur dan ketinggalan dr semua segi aspek ekonomi, pembangunan dan bermacam-macam lagi berbanding negeri-negeri dibawah pemerintahan kerajaan BN dulu.Malah pemimpin PAS juga selalu gunakan isu-isu berkaitan agama untuk ceramah dia orang untuk menagih sokongan drpd korang.Tapi hanya orang yg berakal pendek,bodoh dan dangkal macam korang je yg mudah terpengaruh dgn agenda PAS tu.

Satu lagi,pemimpin PAS juga suka melaksanakan sesuatu undang-undang ikut suka dia orang je tanpa memikirkan perasaan orang lain.Malah undang-undang yg dilaksanakan tu mmg tak masuk akal langsung dan terburu-buru. contohnya baru-baru ini kerajaan PAS melaksanakan undang-undang melarang org melayu memakai gincu dan kasut bertumit tinggi.Malah menurut pemimpin PAS perempuan yg bergincu dan pakai kasut tumit tinggi boleh menyebabkan kejadian jenayah seksual meningkat.Ape logiknya ni?Aku tak boleh membayangkan kenapelah malaysia mempunyai pemimpin PAS yg begitu cetek dan dangkalnya pemikiran dia orang.Insaflah penyokong PAS ooooiiiii.Korang dah sesat dah ni baliklah kepangkal jalan.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com


abe MIE nak tanya, apa cadangan PAS hendak memajukan orang Melayu tanpa mengira apa fahaman politik?

Apakah PAS sudah berbangga dan takbur dengan sokongan pilihanraya baru-baru ini? adakah PAS berjaya menipu dan terus memusnahkan perjuangan sebelum ini semata-mata mahukan bukan ULAR-MAK jadi PM.


dengan UMNO, PAS kalau lawan PAS memang tapi kalau dilawan dengan DAP, PAS jadi pondan pula. fikirlah

peon pencen said...

Mane tokbatinsenoi?

Tolong sumpit kan dua ekor beruk umno yg tak mau keluo2 tu.

Degei bebeno!

utohkacil said...

Si abe mie & bn@umno dah gile!

Itu le akibat mengutuk Tuan Guru.

Takut nanti seluruh keluarga nye akan jadi gila atau di timpa bale.

Tuan Guru adalah pewaris Nabi,
yg ngutuk tu entah2 solat pun tak pernah apatah lagi tahu hukum2 Islam.

Kesian ibu yg melahir kan dua orang manusia jahil ni!

melayujuang said...

kenapa pemimpin PAS tampak bercanggah pendapat dgn tindakan pemimpin mrk bertemu pemimpin umno?pas yg beria-ia sgt nk jumpa.

TokbatinSenoi said...

To peon n member2

Due ekor berghuok ni memang seme beler kat blog
Siasah ni, buat ape pulak na’ disumpit, Kesian deme!!! Lagi pun gigi deme seme dah cabut.. Jangan le ghiso! tak bahaye . Kalu due ekor ni ta’ ade, sunyi juge seme rase..

orangulu said...

Buat BN@UMNO

doh le tu, to'bat la, dah le duk tabur fitnah. Kalau nak tulis tu biar la fakta yang betul. Terima la hakikat umno tu dah tak releven dah

utohkacil said...

abe mie @ bn@umno,

setakat mane le pengtahuan Agama Islam anda?

boleh kan anda baca doa tahlil atau doa arwah?

sudah khatam kah mengaji koran 30 juzuk?

tunaikah 5 waktu solat anda?

tunai kah sebulan penuh puasa anda?

pernah kah anda jadi imam solat kpd keluarga anda?

berapa ramai murid2 yg anda telah ajar berkenaan Agama Islam?

pernahkah anda berzakat dan membantu fakir miskin?

sudah kah anda menjejak kan kaki ke tanah suci Mekah?

....soalan lagi ....dan.....lagi???

jika anda telah jawab semua soalan2 di atas? dan anda rasa anda lebih hebat dari Tuan Guru?
anda boleh terus kan kutuk Tuan Guru.
Jika anda rasa anda tahu doa mandi junub sahaja, tolong berhenti kutuk manusia yg bertaraf Tuan Guru.

Takut nanti anda dan keluarga akan di timpa bala.

bn@umno said...

Utohkacil,

Habih yg ko tu dah tunai ke belum semua perkara yg ko tulis kat atas tu?Kalu setakat tulis semua orang pun boleh tulis.piiii dahhhh!!!

utohkacil said...

sdr bn@umno

Soal aku dah tunai atau belum tak jadi masalah.
Sebab aku tak pernah kutuk Hamba Allah yg bertaraf 'Tuan Guru' yg lebih tinggi pengetahuan Agama Islam nye.

utohkacil said...

kepada sdr abe mie & bn@umno

Doa Tuan Guru(Orang Alim) di makbul kan Allah!

Ingat! satu hari nanti anda atau keluarga anda akan menerima padah nye.

JANGAN KERANA TERLALU TAKSUB KPD PARTI ANDA TERPESONG DAN MENJADI TAKBUR!

"ALLAH MAHA MENGETAHUI"

bonzer said...

Teman-teman ku

Usah kau orang bising.Apa nak buat. Jodoh dia orang tak ada.Lagi pun kumbang bukan seekor.Jodoh dia orang tak kan ke mana.

Tapi bukan nak kata. Kalau gadis macam AMNO tu,geli geleman aku melihatnya. Rasa loya tekak.Macam nak muntah.

Agak-agak hampa , siapa yang mau kat huduhan AMNO ni ?

saifuddin said...

semoga perjuangan islam terus kekal buat selama-lamanya...ALLAHU AKBAR!!!

miekabo said...

salam...
tak yah duk layan karenah beruk dua ekor(abg mie n bn@umno)...

dah ada hidayah dalam diri dua ekor nih...

memang dah gelap hati dah...

hati dah hitam... legam.. lebih hitam dari bontot kuali...

putra revolusi said...

Alhamdulillah, akhirnya apa yang dijangkakan berlaku memang benar-benar berlaku - PAS begitu matang dalam membuat keputusan dan tidak terngiur sedikitpun dengan kilauan harta dan pangkat yang ditawarkan UM-No.

Mulai sekarang UM-No perlu bijak menaksir mimpi. Jangan lagi ingat rakyat boleh dijajah dengan minda materialistik bertopengkan perpaduan Melayu dan Islam.

Jangan juga ingat taktik 'divide and rule' warisan kolonial Inggeris masih boleh dipakai di negara yang sudah 50 tahun merdeka ini. Masa mula-mula lepas PRU 12 dahulu BN/UM-No cuba nak lemahkan PR dengan melaga-lagakan DAP dengan PAS dan PKR. Lepas gagal melemahkan DAP, mereka cuba melemahkan PKR pula dengan tuduhan liwat terhadap Anwar. Selepas taktik basi itu pun gagal meyakinkan rakyat, sekarang UM-No cuba melemahkan PAS dengan isu muzakarah. Tapi taktik pecah dan perintah ciptaan penjajah itu tak laku lagi di zaman siber ini. Kesian UM-No, tapi apa nak buat, lain kali cermin-cerminlah diri dulu sebelum memperbodohkan pihak lain. Seperti kata pepatah Melayu jangan jadi ayam jantan yang garang berkokok tapi ekor penuh tahi. Cucilah dahulu tahi korupsi, penyalahgunaan kuasa dan kronisme di badan kamu itu dulu wahai UM-No kemudian baru bercakap pasal perpaduan Melayu dan Islam.

Dan akhir sekali marilah kita beramai-ramai mengkuburkan UM-No dan membaca tahlil untuk UM-No!!!

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

hey Bonzer,

tak yahlah ko nak komen kononnya ko nampak gadis umno menjadi geli gelamanlah, nak muntahlah, loya tekaklah.Orang bodoh macam ko je boleh bersifat sedemikian. Kalau tersedia di depan mata ko dgn gadis umno yg cantik-cantik, aku percaya kalau gadis umno tu bagi engkau 'free' pun kau rembat jugak.Nak tunjuk baik konon.phuuii!!!!phuuii!!!!!

peon pencen said...

kah! kah! kah!,

bahlul nye si bn@umno seko ni.

tak faham 'bahasa khiasan' yg di buat oleh sdr 'Bonzer',

Dah sah 100% - IQ-0

perahudarat said...

Pak Lah tu dah pandey.....biarkan je dolah bingai dan kuncu-kuncu sewel dia tu terjun dengan labu-labunya.
Lemas dah tu...

agas said...

Aku tak sempat nak tengok web, sibuk pasal nak bagi duit kePok Loh
(91% keuntungan Petronas, entah berapa Trillion aku tak tahu, kau
semak / bacalah sendiri laman ini)

http://www.terengganukini.net/
http://www.harakahdaily.net/
http://www.tvpas.com/mainpage.php?cat=index
http://kelantankini.kuliah.net/
http://kelantankini.com/
http://www.tranungkite.net/v7/
http://buletinonline.net/
http://www.dppkk.org/
http://www.pasjohorbahru.com/
http://nikabduh.wordpress.com/
http://webtv.pas.org.my/
http://www.raudhatussakinah.jim.org.my/
http://alhusseyn51.blogspot.com/

Bacalah web berguna diatas sebagai ilmu yg munafaat. Tinggalkan web yg menambah dosa & fitnah. UMNO, MIC, MCA & lain-lain kompenan BN, tinggalkan Pok Loh & Najibul,Hiduplah bersama Pakatan Rakyat, teruskan kita buktikan Malaysia Merdeka dari Barisan Nasional pada: 31 Ogos nanti. Bolehkan ....Msia Boleh!!!!!!

dr hafiz said...

abe mie..
insafla. jange dok ngutuk tok guru gak. Jange jd mcm hamba Allah kt blog TKO srg yg slalu jah dok kutuk Tok guru, pahtu tb2 bila ngucap salah la plak. 2x dia ngucap tp msh tk btl.. Beringat lah. Balasan Allah tk kna tggu hari akhirat. Allah tu maha berkuasa. Klu abe mi tiap2 waktu solat, berjemaah, salalu qiamullail, blh ngajar agama, hafal hadis n al-quran, xpola jgk. Jange jd mcm ulamak amno bekas imam masjid negara tuh hok sepak meja bila kalah ngundi. Tu aje la taraf ulamak amno.. Msh tk terlmbt lg abe mie weh.. Pg2 jumaat tu cb la sng2 kan dri gi solat subuh dgn tok guru di pulau melaka. Tk puas hati gapo, oyak ko dio slalu. Kn sng gitu, xpyh nk ngutuk blkg2. Ms amno serang klate PRU12 dl, tok guru nangis munajat kt Allah, hasilnya amno hmpr pupus dh kt klate. Ambo tahu la sbb sdare maro ambo sdri hok kuat amno dl pn loni dok skg PAS dah. Akhir kata, tk terlmbt lg abe mie nk join perjuangan Islam (bkn perjuangan melayu shj). Wassalam...

firdaus said...

satu fakta yang harus diterima seluruh rakyat malaysia yang telah diakui sendiri oleh paklah di parlimen ialah kedudukan kelantan sebagai negeri keenam termiskin di malaysia sedangkan sebelum pas ambil kelantan pada 1990 kedudukan KEDUA termiskin di malaysia.dengan pelbagai sekatan tekanan dan peruntukan yang telah dinafikan oleh kerajaan pusat kerajaan kelantan tetap berjaya memakmurkan kelantan.apa rahsianya?pakar ekonomi bn pun sedang pening pikir sekarang ni macam mana tok guru mampu terus mentadbir kelantan dengan jayanya walaupun pelbagai sekatan kewangan dibuat kepada kelantan.tapi yang peliknya kerajaan umno@bn yang kononnya terer mentadbir negeri/negara gagal mengubah negeri yang kaya dengan sumber minyak seperti sabah dan terengganu yang terus unggul sebagai negeri no1 dan no2 TERMISKIN di malaysia.memang terer betul kerajaan umno@bn ni kan?(terer bohong la) negeri yang kurang sumber kewangan dan diberi pelbagai tekanan mampu mengurangkan kemiskinan tetapi negeri yang kaya dengan sumber kewangan iaitu terengganu dengan sabah(minyak) terus kekal sebagai negeri termiskin.prinsip pas mengutamakan rakyat bukannya kroni dan anak beranak.aku ambik satu contoh, taman tamadun islam di terengganu.apa keutamaannya untuk rakyat terengganu?hampir 300 juta peruntukan untuk pembinaannya yang projeknya dapat kepada patrick lim(kroni lah hadhari) padahal kontraktor yang siapkannya mendakwa kos sebenar tak sampai 150 juta.apa rakyat teregganu dapat? dapat tengok ja la tu pun nak masuk kena bayar.pembangunan fizikal tak melambangkan kemajuan sebenarnya.maju kah kita kalau ada bangunan tinggi-tinggi tapi rakyat makan tak cukup, hidup merempat, terhimpit dan terus dibelenggu kemiskinan?siapa yang untung?orang yang dapat projek buat bangunan tinggi-tinggi, cantik-cantik, dan banyak-banyak untuk 'tunjuk maju'.siapa?semestinya saudara, keluarga, kroni dan melalui rasuah(yang sememangnya budaya umno)siapa yang rugi?rakyat la.abis dah semua peruntukan untuk pembangunan maka takda la peruntukan untuk kesenangan rakyat.subsidi minyak makin lama dah makin kurang.dapat rebet 625 cukup ke?sapa untung?khairy la kan ecm libra yang dia ada kepentingan ada pegang saham pos malaysia dan setiap kereta dia dapat 6.25 dan cuba bayangkan kenderaan yang ada kat malaysia ni.ish,sih,ish pandai sungguh depa jaga bab ekonomi ni kan?semua projek pembangunan yang depa buat masuk perut depa.yang rugi?kita rakyat la termasuk abe mie dengan umno@bn yang terus diperbodohkan oleh kebodohan mereka sendiri...

budak adil said...

buat abg mie ngan bn@umno
jgn jadi kan bangsa sebagai alasan....aku org melayu gak..x la kolot pikiran mcm korang berdua..pendidikan aku tinggi,pemikiran masih waras..jgn kau nk ckp pasl agama ngan bangsa melayu..menyampah lak aku dgr.korang x layak ckp mcm tue kt tuan guru nik aziz..umno go to hell..........

umisa said...

Salam,
tahniah dan terima kasih ,,
kepada permimpim kita.teruskan perjuangan kita, susah senang hidup mati kita hanya kerana Allah.kami tetap setia dibawah kepimpinan para ulama walau apa jua rintangan dan cabaran yang mendatang.

R.Azmi bin Md Aris said...

Wahai saudara-saudara ku...

Saya amat malulah baca komen kamu semua pada saya orang yang meminggirkan ilmu kerana mengikut perasaan yang tidak menentu. Ingatlah saudara ku kita ni bersaudara sepatutnya damaikan saudara yang bertelagah tetapi kamu membakar lagi.

Ingatlah siksaan ALLAH tu amat perit...

Pada pandangan saya hasrat kedua-dua pemimpin untuk bersua muka bukannya nak meminang antara satu sama lain tetapi nak mencari kat mana silapnya yang kita ada pengangan Iman dan Agama tidak boleh sekata dalam banyak hal yang berkaitan masalah kita, bukan nya nak gabungkan UMNO dan PAS. Biarlah UMNO dengan dia punya hal dan PAS dia punya hal asalkan perkara yang pokok untuk kebaikan umat islam sejagat dapat ditangani bersama.

Politik dengan matlamat sendiri itu semua maklum tetapi bukan dengan menghalalkan cara. Minta maaflah saudara-saudarku fikirlah masak-masak jangan dicampurkan keinginan politik dengan menggadaikan nilai-nilai murni ajaran Agama kita. takutlah akan Azab ALLAH bagi orang-orang yang munafik....

Siapalah aku said...

TOK HJ HADI, TOLONG PANTAU SIKIT ANAK ANAK BUAH TU... JANGAN TERMAKAN DAKYAH UMNO KONONNYA MELAYU, ISLAM...

Siapalah aku said...

TOK HJ HADI, TOLONG PANTAU SIKIT ANAK ANAK BUAH TU... JANGAN TERMAKAN DAKYAH UMNO KONONNYA MELAYU, ISLAM...

TokbatinSenoi said...

Untuk Sauudara R AZMI.
• ولأنه قد يدخل في الدعوى ما يتجاوز حد المعنى ويزيد عليه فيكون ذلك من الإفتراء وتعظم العقوبه عليه وتتعجل عليه البلوى في الدنيا* - Dan bagi sesungguhnya ia telah masuk pada da’wi2/ cetusan2 /ide2 apa yang melampaui had/ batas ma’ana, dan menokok-tambah atasnya. Maka akan adalah/erti ujud sedemikian itu dari yang diada2kan . Dan nyata/jelas akibat2 keatasnya sehingga dipercepatkan bala’ pada dunia ‘minda’.

• Manusia tidak akan berlajar, mengajar, menulis, berkerja, membaca, mendengar cerita2, berita2 melainkan bagi keuntungan dirinya sendiri.

• Atau sekurang2nya ada sesuatu bahagian untuk khayalannya. Secara nalurinya manusia berkehendak kepada khayalan2 , agar mindanya tidak kosong sekosong2nya.

• Semua kemahuan ini sudah pasti berekehendakan sifat2/ilmu yang terakam/terbiasa/bersekutu pada dirinya. seumpama tama’ haluba, hasad –dengki, umpat –mengumpat, hina—menghina, puji-memuji, ‘ujub-takbur, jatuh-menjatuh, halang-menghalangi, untung-rugi, pahala-dosa, neraka-syurga, baik jahat……dan segala2 sifat yang mazmumah/ yang dibenci..

• Yang paling ketara ialah seseorang itu mesti/ perlu ada pada dirinya sifat2 ini, kalau tidak , betapa ia menterjemahkan/ memahami pengertian2 yang tersirat disebalik huruf2 dan bahasa ungkapan.

peon pencen said...

Elok bagi tokbatinsenoi aje yg nyumpit lotong2 tu.

Teman ni belum berapa mahir nyumpit, baru nak belajo nyumpit ngan tokbatinsenoi.

Teruskan aje tugeh tok!

Biyo teman mengait aje.

malinja bonzer said...

TAWARIKH

AMNO ANAK BAPAK YANG KEEMPAT.Bapak yang ke lima iaitu bapak sekarang tidak ada anak.Mungkin bininya dah tua.Bapak yang pertama, kebanyakan anak-anak gadisnya semua dah kahwin dan berjaya.Begitu juga dengan anak bapak yang ke dua.Semua anaknya berjaya dan telah berkahwin.Ada yang membuka kilang duit.Ada pula yang berkongsi perniagaan kapal selam disamping menjawat timbalan presiden disebuah negara yang kaya dengan minyak, kelapa sawit,getah dan dulunya bijih timah.Bapak ke tiga telah meninggal dunia dan mempunyai anak lelaki yang lemah lembut.Tugasnya jaga budak sekolah.
Bapak yang keempat masih hidup tetapi telah bercerai.Anak gadis bapak ke empat masih belum berkahwin dan diserahkan kepada bapak ke lima.Masalahnya aanak gadis bernama AMNO TERLALU BANYAK MASALAH. Semua orang meluat. Salah satu cara untuk menyelesaikan masalah Anak Gadis AMNO INI dengan mengahwinkan dengan jejaka bergaya PAS.

SIAPAKAH BINI BAPAK-BAPAK GADIS AMNO?

Timbul masalah sekarang keluarga Jejaka PAS telah menolak pinangan mereka.Masalah mereka sekeluarga tidak dapat diselesaikan.Malah makin meruncing.Rupanya Jejaka PAS telah pun mengahwini gadis manis kacukan tiga rasa . Manis dan cantik gadis ini.Matanya bulat macam mata kucing,hidung mancung bak seludang, pipi bagai pauh dilayang.betis umpama bunting padi,dada bidang macam sharifah aini,Tubuh badan macam Fasha Sandha.Bak kata kalau PENDEKAR MATA SATU AMNO tengok pasti meleleh air liur. Sebab itu mati-mati mereka akan ceraikan Jejaka PAS dengan Gadis PR

bersambung

TokbatinSenoi said...

Seme na' tanye kat Abe Peon sikit, bolih ke?
'2 ekor beghok seme kat blog ni ta' manjat nyor ke hari ni?'

Si malinja tu ceghitenye pasai betine jer, almaklum le baghu belajor mengote kot!

peon pencen said...

beghok yg 2 eko tu nampak nye dah leteh bebeno, asyik jatuh aje kebumi tak pandei manjat lagi, baru lajo kot.

Kite tunggu aje kot2 ada lagi beghok yg sesat kat sini.

umisa said...

BERUK DUA EKOR NI BALAJAR SAMPAI DARJAH 1, CIKGU MATI, TU DOK BODOH SERUPA LEMBU,

melayusedar said...

AMNO TU MEMANG BANYAK HAL SEMUA ORG MELAYU TAHU KAKI RASUAH KAKI MABUK KAKI BETINA DAN MACAM2 LA AMNO NI. KAU ORG AMNO TUJUK KAN SORG CUKUP PEMIMPIN KAU ORG YG ELOK PERANGAI TAK ADA SEMUA MACAM TAK ADA IMAN LANGSUNG . MACAM BINTANG TERUK SANGAT. AKU RASA MACAM DAJAL TU AMNO AJA. MALANG KITA ORG ISLAM DI MALAYSIA NI BERKONGSI NEGARA DGN ORG TAK ADA IMAN MACAM AMNO. MALANG2 NASIB KITA

melayusedar said...

MIE KAU NI TAK PERLU PANGGIL ABE PERANGAI HODOH SOKONG PULAK PARTI HODOH MIE NASIB KAU LA SUKA PARTI ORG JAHAT AKU RASA KAU PUN JAHAT JUGA .BUKTINYA HANYA ORG JAHAT BERKAWN DGO ORG JAHAT INI SEMU ORG ISLAM TAHU . KAU DAH JAHAT JGN AJAK ORG LAIN JADI JAHAT MACAM KAU .AKU PASTI LA DI DADA KAU HANYA PENUH DGN BENDA2 BUSUK AJA. KAU JAHAT LA MIE AKU PASTI KAU MEMANG JAHAT

melayusedar said...

MIE KAU MEMANG JAHAT LA MIE. MACAM NI KAU JAHAT LA. SESUAI LA KAU DGN AMNO TU ELOK LA SAMA JAHAT .TAPI MIE KAU MACAM BINTANGGGGGGG

putra revolusi said...

Kepimpinan PAS tlh menjelaskan isu muzakarah tidak berbangkit lagi dan PAS tetap akan berada di dalam PR, bukannya UM-No. Oleh itu, mulai saat ini, janganlah kita bincangkan lagi isu yang telah tidak relevan lagi itu.

Sebenarnya isu muzakarah hanya dibesar-besarkan oleh media pro-BN bertujuan melupakan rakyat yang sedang perit dibelit oleh pelbagai isu seperti kenaikan harga minyak, inflasi yang telah meningkat7.7%, kes Altantuya dan hubungannya dengan TPM & isteri, isu kemasukan anggota parlimen BN ke dalam PR dan isu-isu lain yang lebih penting.
Isu muzakarah adalah seperti tayangan filem Hindustan di India yang sangat digemari oleh penduduk miskin India, kerana ia adalah 'escapism' terbaik bagi mereka melupakan seketika realiti hidup sebenar yang penuh derita.

Sekurang-kurangnya dengan membesar-besarkan isu muzakarah ini, kerajaan BN telah sedikit lega kerana majoriti rakyat yang sedang menderita, lapar dan marah dapat melupakan seketika derita, kelaparan dan kemarahan mereka kerana minda lebih memberi tumpuan terhadap isu muzakarah.

Dengan kenyataan kepimpinan PAS malam tadi, isu muzakarah boleh dianggap sudah selesai. Justru marilah kita tinggalkan dunia 'escapism' muzakarah dan kita kembali semula ke alam nyata dan kembali melihat kebobrokan pemerintah di hadapan kita yang telah menyebabkan semuanya (kecuali hujan) naik, naik dan naik hingga poket kita menjadi semakin kempis dan kosong. Jangan biarkan kita terus tenggelam dalam diskusi fantasi mengenai muzakarah, perpaduan Melayu etc ciptaan UM-No yang hanya bertujuan untuk melekakan kita dari mengingati isu sebenar mengenai keperitan hidup yang sedang dihadapi.

umisa said...

Jangan marah sangat kat beruk 2 ekor ni, nanti sunyi pulak kat blog ni tak ada beruk ni, minta tokbatinsenoi tolong jgn sumpit beruk ni, nanti tak ada penhibur hati pulak, setakat marah @ pujuk nanti beruk ni masuk lah kearah kebaikan melainkan hati dah jadi tokol arang,

bonzer said...

Setelah Jejaka PAS berkahwin dengan gadis kacukan tiga rasa (Melayu Cina India) iaitu Gadis manis PR meranalah hidup Anak Gadis AMNO. Mulai hari ini mereka akan hidup aman damai kecuali kalau diganggu oleh keluarga Anak Gadis AMNO dari bapak yang telah bercerai.Tentu Bapak yang ke lima yang menjaga Anak Gadis AMNO akan mengatur stategik baru. Kalau tak boleh dapatkan Jejaka PAS pasti akan mereka kucar-kacirkan rumah tangga keluarga Jejaka Tampan PAS.

Sekian.

CULA TUPAI said...

Saudara Pengarang
------------------
Kecewa dan menyesal UNDI PAS kami ingin perubahan nak tengok PAS bersama pakatan rakyat perintah malaysia...Tapi pemimpin PAS haprak tidak jujur diam diam main belakang lagi banyak lilit serban lagi tak bolih di percayai.

Wahai pemimpin PAS kamu juga macam pemimpin UMNo tak pegang pada janji.. kata islam ? kalau PAS perintah bersama UMNo jadi kerajaan Taliban lah nanti...

Jangan harap lagi mau sokong PAS yang pemimpin nya tidak jujur dan munafik....lepas ini tanggal sarban/kupiah putih ganti dan pakai aja songkok senget UMNo baru nampak macam malaun toya????

irfandina said...

salam...

tak timbul soal pas untuk keluar dari pr...cuma ianya hanya pertemuan untuk mencari jalan bagi menguatkan lagi kedudukan orang melayu/islam di negara ini...

jadi tak payahlah kita semua terlalu beremosi...takda sesiapa yg untung pun...yg menang jadi abu..yg kalah jadi arang....

suhaimi said...

salam.....cula tupai..

hello brother? takkan pasal pemimpin pas jumpa pemimpin umno pun lu nk marah mcm tu sekali?lu ingat besar sgt ke lu punya undi?kalau lu tak undi pun org lain akan undi.tak payah nk menyalak mcm tulah.lu pulak yg lebih2.....nk kutuk org punya serbanlah apalah..lu ingat lu sape.kalau lu keluar pas pun kt belakang sana org2 umno ramai lagi yg nk masuk pas.jalanlah........

peon pencen said...

Kekawan semue dah le tu, ngan nyumpah2 deme lagi.

Klu nak nyakat2 leh le.

Deme tu tengah demam paneh teruk, dek terlalu rame yg menyumpah nye.

Si 'utohkacil' pun demam juge ke, dah lame tak mandang.

utohkacil said...

salam semua,

Bawak besabo ngucap banyak2 sdr 'suhaimi'.

si 'culatupei' tu cume bagi ingatan aje, tapi dah cara nye gitu, biyo kan aje, asal kan di masih nyokong itu dah kira baguh.

Kita klu ngan kekawan jangan tegang sangat, takut nanti putus.

Allah mengasihi manusia yg sentiasa bersabar.

bn@umno said...

Pemimpin PAS ini banyak yg suka berlakon di khalayak ramai.mereka ni nak tunjuk alim dan warak dgn memakai serbanlah, kopiahlah untuk mengaburi mata penyokongnya yg cetek pemikiran.setau aku ramai pemimpin PAS pernah kena tangkap khalwat contohnya Mat Sabu yg pernah ditangkap khalwat suatu ketika dulu.Inikah contoh pemimpin yg berpegang kuat kpd agama?malah ada yg di kalangan perogol atau org jahat yg memakai kopiah apabila di bawa ke mahkamah untuk perbicaraan.Adakah mereka juga seorg yg alim dan warak?Jadi kepada penyokong PAS, jgnlah korang tertipu dgn sikap pemimpin PAS yg hanya pandangan luaran je baik tapi tingkah-laku mereka penuh dgn dosa.

miekabo said...

kepada irfandina, abg mie n bn@umno,

objektif korang bertiga memang dah tercapai...
aim korang nak buat huru hara pun dah tercapai...
tapi korang bertiga takkan dapat "mendetak" hati kami yang dah sedia sebati dengan perjuangan...
lebih baik korang balik umah tengok anak2 korang korang ker..
tolong mak ayah korang ker buat keje dapur...
dapat jugak korang buat baik, dari dok tambah dosa menghina ulamak2, orang2 alim yang membela bangsa, agama dan negara bersama-sama kami...
lepas nih tutup PC or Laptop korang...
sian aku tengok...

suhaimi said...

salam....

iyelah....marah2lah.marah sgt kenapa? pemimpin2 pas tak buat salah pun,jumpa je dgn pemimpin umno.lepas tu media kerajaan pulak mainkan isu ni.kita sebagai akar umbi kena tunggulah apa sebenarbnya yg berlaku.ni tidak, nak kutuk2 'ulama',apa kebendanya?
nk suruh awak jadi ulama tak berapa cerdik pulak...bab kutuk 'ulama' memang pandai...manusia...manusia...

firdaus said...

umno@bn terus menerus diperbodohkan oleh kebodohannya sendiri.sahabat semua jangan la ikut sangat rentaknya biar la dia dengan kapal dia(umno) yang makin reput dan hampir karam tu nanti bila kapal dia karam pandai-pandai la dia berenang cari kapal baru

utohkacil said...

sdr bn@umno,

Berape RM dan berapa bulan penjara dan dende yg di kenakan kpd Sabu?

ISMAIL said...

bn@umno
Tu lah, masa kecik2 mak abah suroh gi sekolah dok monteng aje. Suroh gi ngaji nyorok balik surau, tu lah dapatnya. Berapa ko dapat duit dari umno sebulan? Kalau tak ade tak payahlah nyibuk2 (pasai orang yang sokong kuat umno ni selalunya dapat projek. kalau tak....). Eloklah kau cari surau2 atau pun mesjid yang ada tazkirah, itu lebih baik. Sekurang-kurangnya dapat dibuat bekalan nanti.

ilham_sufi said...

to bnumno:

bykkan mgucap.bndingkn diri anda dgn tok guru.jelas jauh beza

to abg mie:

tutup mta ke?kelantan tuh lg hebat dr negeri lain.hayati ksungguhan tok guru martabatkan islam.
mgkin kmajuan bg abg mie adlh wujudnya kedai no ekor,pusat pjudian tbesar d asia tgara,pusat hiburan,pusat pelacuran (favaret abg mie nih) n pusat pjualan arak.yg nih aku bangga dgn bn krana bjaya jd pioneer.

peon pencen said...

kepada sdr2 yg sebangsa dan sa agama sekelian,

UMNO boleh bersatu dgn PAS dgn syarat:-

1. Bubarkan UMNO & PAS. Semua ahli2 UMNO & PAS di anggap 1 parti.

2. Gubal dasar menifesto parti mengikut persetujuan bersama.

3. Ada kan pemilihan bersama. Calunkan President & Naib serta ahli2 yg berpengelaman, bersih, jujur dan ilmu pengetahuan yg tinggi termasuk agama Islam.

5. Ahli2 yg nyata dan disahkan ada kes2 bermasalah atau korupt di haramkan memegang sebarang jawatan dlm parti.

6. Parti gabungan UMNO & PAS ini di panggil "Parti Perpaduan Melayu Islam Malaysia" (PMIM}

7. PMIM hendak lah berteraskan Islam sebagai panduan parti.

Jika ini dapat di laksana kan saya kira melayu(Islam) akan bersatu.

GEMILANG UTARA said...

semuanya berlakon saja.hanya rakyat yang duduk dibawah kelam kabut.'depa' dok seronok dibuai mimpi saja.

Siapalah aku said...

PAS TAK PERLU BERSUSAH PAYAH NAK MELAYAN CERITA MUZAKARAH BOBROK UMNO. MEREKA SEKARANG INI SUDAH NAZAK. NAZAK DALAM PARTINYA, NAZAK DALAM PEMERINTAHANNYA.

UMNO CUBA MENGALIH SEGALA HAL KEPINCANGAN YANG DIHADAPI RAKYAT MASA KINI.

MUZAKARAH ADA ISU YANG SENGAJA DITIMBULKAN UNTUK TUJUAN JAHAT UMNO BAGI BEBERAPA PERKARA SEPERTI:

1) ISU KENAIKAN HARGA MINYAK YANG KINI MELIBATKAN KENAIKAN HARGA BARANG SEKALIGUS.

2) HASIL DEBAT ANWAR-SYABERY TEMPOHARI, KEGAGALAN SYABERY MEMPERTAHANKAN PENIPUAN UMNO DALAM DEBAT TERSEBUT.

3) ISU ALTANTUYA, DENGAN PENGAKUAN BALA (Penyiasat persendirian)YANG KINI HILANG TANPA DISIASAT OLEH POLIS KEMANA HILANGNYA BALA???, PENGAKUAN RAJA PETRA KAMARUDIN BAHAWA NAJIB DAN ROSMAH TERLIBAT.

4) ISU KEPIMPINAN ABDULLAH BADAWI YANG SERING DICABAR KEWIBAWAANNYA OLEH AHLI DAN PEMIMPIN UMNO SENDIRI.

5) ISU LAPORAN POLIS DSAI TERHADAP MUSA HASAN DAN GHANI PATAIL DALAM KES PEMALSUAN BUKTI PERBICARAAN TAHUN 1998.

6) ISU TUDUHAN TERHADAI DSAI YANG TIDAK ADA ASAS UNTUK MENDAKWA DSAI KE MAHKAMAH. DSAI TIDAK DIBERIKAN SALINAN LAPORAN POLIS YANG DIBUAT OLEH SI PENUDUH.

7) ISU LINGGAM,???

KESEMUA KES-KES BESAR TERSEBUT SECARA LANSUNG DAPAT DITENGGELAMKAN OLEH UMNO DENGAN MENGELUARKAN ISU BARU - MUZAKARAH UMNO-PAS -

JANGAN KITA TERPEDAYA.

mnm said...

Apalah malan nasib BN@UMNO yang ko dok nyalak2 tu ada dapat untung ke? Kalau saya la malu nak nyalak2 macam anjing salak bukit. Bukit x runtuh hati awak je yang sakit.

916 Ingat Hari Ni said...

Nasib ada TOk Guru Nik Aziz kita... Syabas Nik Aziz ! you always be our heart for ever and forever... We RAKYAT support YOU .. I'm chinese, Telling the TRUTH i Last GE12 i vote for PAS cos of Tok Guru Nik Aziz, i know PAS perjuangan ! Not like UMNO flip-flop ! UMNO hanya jaga dia punya kroni-kroni !!! HIDUP PAS_DAP_PKR ! HIDUP PAKATAN RAKYAT !

Tayadih Maysia said...

Kepada orang UMNO:
Kalau betul orang UMNO nak membela Melayu dan Islam...bubarkan UMNO masuk PAS. Kalau tak nak...ada udang di balik batu la tu.

Selama ini tak ada pulak nak bersatu, muzakarah...18 tahu Kelantan dizalimi oleh UMNO...melayu "bunuh" melayu

MD said...

Saya rase pas dah matang - mereka akan menjadi parti terbesar di Malaysia selepas PRU-13 ni. InshaAllah. Pemimpin pelapis pas pun bukan calang-calang orang.

Hanya satu pinta saya, janganlah pas ulangi korupsi, kroni dan pilih kasih yang bermaharajalela semasa Asri memerintah - dan yang dibuat oleh kuncu-kuncu beliau.

Minta juga pemimpin pas memantau pemilihan peserta untuk projek "Ladang Rakyat" di Kelantan. Khabar angin mengatakan anak cucu ahli politik dan pegawai kerajaan negeri yang dipilih sebagai peserta. Sedangkan orang-orang yang telah lama membuka tanah ini daripada hutan cerang lagi tidak terpilih. Boleh mulakan selidik dengan Ladang Rakyat di Jeli dulu.

Kalau tuduhan pemilihan peserta Ladang Rakyat ini benar - bermakna barah zaman Asri telah mula nak merebak sekali lagi di kelantan.

TokbatinSenoi said...

Masyook le keLaman http://keadilanpasdap.blogspot.com/ ghupe nye kat sini pun ade banyak bahan na’ didebatkan. Mcm diParlimen pulak ghasenye.

putra revolusi said...

Berita terbaru: Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat telah dianugerahkan Anugerah Nobel Keamanan Versi Asia oleh Gusi Peace Price Foundation yang berpusat di Manila. Nik Aziz adalah merupakan tokoh kedua Malaysia selepas Dr Mahathir yang menerima anugerah tersebut pada 2006 tetapi tidak dapat menghadirinya.

Komen: Bila pula agaknya Pak Lah SPM (Sleeping Prime Minister) dan Najib Altantuya akan menerima anugerah Nobel peringkat antarabangsa? Tidak kisahlah apa nama pun anugerahnya sama ada Anugerah Nobel Ketiduran untuk Pak Lah atau Anugerah Nobel Bad Moral untuk Najib, namun jika kedua-duanya menerima anugerah antarabangsa, rakyat Malaysia pasti sangat kagum dan bangga!!

ZaMj said...

simpati buat abg mie dan bn@umno kerana satu nikmat telah ditarik iaitu memikir dgn munasabah..bimbang semakin digelap hati melihat sesuatu dengan waras..benar PAS, DAP, PKR mahupun BN ada kesilapan namun bagi aku kesilapan yg ketara dan nyata ada BN dan UMNO...kegagalan 50thn dlm memerintah negara ku yang tercinta hingga terkikis generasi muda sikap patriotik pada negara tercinta.

hijau said...

bn@umno,abe mie boleh belahlah..otak lembu bodoh macam lembu kayu ..pi mampuslah kau org

hijau said...

umno semakin gila talak.... kalau pas tolak pinangan mereka pasti gil meroyan abis...konco2 umno tu yang paling gila babi dlm nie ialah umno@bn,abe mie

aoazmi said...

Salam Semua!

Saja nak celah...

Macam mana perkara ini boleh terjadi;

> Kelantan katanya negeri termiskin, macam mana 18 tahun boleh mentadbir negeri? Tok Guru katanya bukan pandai sangat. Ada orang gelar Maha Garu. Heran no?

> Kedah antara negeri termiskin macam Kelantan. Sapa ambil alih alamat jenuh bayar hutang dan mungkin boleh bertahan sebulan dua lepas tu katanya terpaksa hutang along bayar gaji.Kena tebang pokok balak. Betul ka? Itu orang UMNO kata.

> Kerajaan Pulau Pinang dan Perak akan jadi porakperanda kerana pakatan rakyat tidur sebantal mimpi lain-lain. Betul ke?

> Kerajaan Selangor memerintah macam CEO Guthre, buang sana, bung sini untuk mencari orang yang betul-betul amanah. Kes ternak babi pun tak pandai selesai. Betul ke?

Perkara-perkara yang negatif ini selalu bermain difikiran GOLF (Gulungan Orang Lemah Fikiran). Bercakap ikut sedap mulut.

Pada fikiran saya tiada kerajaan yang akan menjadikan dirinya lemah untuk dihitung sisa-sisa hidupnya dalam tempoh 5 tahun tambahan pula baru memerintah (Penyapu baru). Mereka mesti menjadikan Kerajaan BN sebagai rule module bagaimana gagal mempertahankannya dengan selamatnya walaupun 50 tahun memerintah.

Kita bersifat "Baru", bila-bila boleh berubah, kalau tak cepat, lambat. Jadi, janganlah kita hidup dengan emej yang bongkak dan takbur kerana Allah Subhanahuwataala akan membalasnya setiap kezaliman kalau tidak di akhirat, ditunjukkan di dunia awal-awal lagi. Macam tsunami!

Oleh itu sama-samalah kita bermuhasabah diri cari kebenaran dengan akal dan fikiran yang terbuka, insaAllah semuanya berkat.

Sekian. Salam...

RusilaBoy said...

salam....
Bt Beruk 2 ekor(abe Mie& Bn@umno)..
Ney bdk2 nk ajar,melayu ney tak der harga kt akhirat bro... tuhan tak tanya kte bangsa ape... yang Dia tanya agama aper... hah bro nk jwb aper?????? Islam hadhari???? mampuh la ko brooo.... hah satu lg. ckup laa 2 duk kutuk tok guru kami,bro tak tahu, dh banyak balasan Allah tujuk kt dunia krn kutuk tok guru.. ada dlu sorg 2 bling telur tembelang kt tok guru. lpas 2 lumpuh tangan bro.. yang ney plak duduk atas gmbar tok guru, lpas2 terlantar kt rmah tak blh bangun, siat cirit birik.. insaf la bro....
ko numpang bumi Allah broo...

aBiE aR said...

Alhhmdlh...aku suke sgt UMNO nie pupus jew kat bumi Malaysia nie..suh jew paklah n kroni2 tue masuk PR jew..x pun dok umah jaga cucu..

melayu islam said...

2 penyokong PAS tahap bumbung... assalamu'alaikum bro. nak tau kenapa kelantan semakin maju??ini krn rakyat kelantan makin mewah jasa daripada kerajaan pusat.cuba ko tanyo smuo yg ada harta besar2? dorang keje ape? mestilah dengan kerajaan tapi jangan tesalah paham ia k'jaan BN!!! AKU ADALAH salah seorang drp dorang!!haha!!syukur dengan limpah kurniaNYA aku dpt idup dgn aman melalui kerajaan skrg. byk lg dorang xtau,jgn pandai mengata orang bodoje.sedar dl diri2 sapa???!!!

melayu islam said...

UMNO xbleh pupus krn PAS memerlukan ilmu dunia dr org umno.org pas hya tau ilmu fardhu ainje.kena ada k2 2 skali kalu x, kena kencing sama itu kawan dlm PR!! KAWAN dorang otak kencing punya!! bab2 nk jatuhkn melayu bgala kt dorg. xtaula apa jadik nnt bl PR kongker malaysia.mampus melayu islam yg miskin kt cne22.

melayu islam said...

2 rusilaboy.. sedap ko je pggl org beruk,ko 2 ape??ape ke mawoh??? mu tau dok kt kg aku ada penyokong pas tahap tike tok luk?? mulut laser thp plaka.loni lumpuh sebadan.mu nk kato gapo?? memangla TUHAN X TNYA mu bangsa gapo tp mu kena ingt tuhan mst tnyo mu sapo?gapo jasamu?mu berkawan dng sapo? mu berbaik dok sesama orang islam?? bagohko mu dok mengeji org lain?? dewo ko mu?? mu kn ingt2!!jgn napok puok2 mu jah yg betol!!jangan sampai jd tololll!

melayu islam said...

2 ihya..mu nk bimbg gapo gak kalu pasxdgn umno bersatu??? mu org gapo,jakong tahap yahudi koo??? kalu betol pas parti benar,mu kn trimola kalu gabung,boleh tok2 guru aja anak murid dlm umno jk dorang tersalah jale!! tok2 guru plok bleh blaja dengan umno cr nk tadbir negara.jangan arapko anwar brehem.dio puok2 kapir ramai sokong.kapir kato ho dio pun angguk sesumpah jgkla.!!

melayu islam said...

tok guru kata "pas dgn umno dibubar pah2 tubuh parti baru bergabung!! MOLEKLA2 ISLAM BERSATU buke berpecah!! sapo tok sokong mst dio ada potesi jd org kafir!!nape aku kato gitu? sebabnyo agama islam menyuroh kita bersatu!! tapi bukan bersatu dgn kapif yg nk menjatohkn islam!!mcm pakatan rakyat!!namojah keadilan,tp x reti nk beza yg mn berat dgn make nasi+lauk ayam x sembelih dgn hkm syarak DGN ns +aym greng halal!!!

melayu islam said...

ambo suko bena tok guru kata pas dgn umno bleh bergabong!!!baru ori tok guru lagu2!!!

melayu islam said...

2 org yg kecewa jk pas dgn umno bergabung>>> kito nk idup lm lg,jgn dok bfikiran sempit gak.tak blajar ilmu agamoko??sedihla,keciwala..po budok2.blaja tinggi sapa menara gadingpun tak sedar2 lg.org blaja tinggi kena sapa pandai bkn menara gadingje..

melayu islam said...

2 all pembangkang didlm pembangkang.. terutamanya muslim.. sedarla mu 2 org islam jd kena celik besa2 mata hati2 jgn ingt umno ni jahat thp dewa sgt.sebb mreka jg org islam yg kdg2 tersilap langkah. mu pun samo jah!!! mu pun berak taik busuk!!! kena cium2 etek lpas basuh2!!

melayu islam said...

mano balaci2 anti gabungan melayu islamnih!!? jawab bls komen kawe nih!! sayo nk praktise public speaking nih!! kawe org kelate. ingat tuh!!

melayu islam said...

tuhan tidak mencarut" "jangan berkawan dengan syaitan" teguhkan perpaduan" elakkan bekerjasama dgn musuh islam/melayu bputra.mereka ada dekatje sebelah kita.. mereka kata ya tapi hati kata takkan sesekali..itulah org kafir yg terlalu angkuh dgn agama islam!!

melayu islam said...

PAS kekal dengan PR???betulke?? sape dap 2?? SAPE pkr 2?? dorang2 ramai kafir2 yg nk jatuhkn islam!! PAS nampak smua2. tp terlalu taksub dgn politik. bergabungje dngn umno sama2 jg islam ,bangsa dan negara.kita tak bleh bg sama itu bukan bumiputra+kafir!! mereka ari2 gila sama harta..gila sama kuasa..

melayu islam said...

bosan aaa!!dahla xde teman komen.

utohkacil said...

Semenjak BN(UMNO) kehilangan 5 buah negeri dan hilang kuasa 2/3 majority,
nampak nye setiap hari semakin ramai pecacai UMNO dah jadi sasau dan ada juga yg dah hampir gila.

peon pencen said...

Mcm mana UMNO tak gila sasau, rezeki dah semakin sempit.

Banyak temelang dah atau akan pecah meletup.

Lihat sahaja di Terengganu, kes 'Proton Perdana' nanti kita tunggu lihat berapa ramai pecacai UMNO yg kena cekup.

"TAPI KALAU BERLAKU KES MACAM NI DAH TENTU ADA PEHAK YG 'COVER' DAN SEMUA NYE AKAN 'SELESAI' DGN SELAMAT"

TokbatinSenoi said...

To utuhKacil n peon.

melayu islam tu meghaban dari semalam lagi, ta' ghenti2 ceghite pasal ghete..ghete smpai die sendighi bosan!!. Seme pun getik juge nengor nye.Tapi... ta' ape le asaikan die seghonok. Kesian seme dengan kekidup tuhan ni.

ilham_sufi said...

melayu islam tuh sampah jek.di sisi pmimpin umno dia d anggap staraf dgn thi kucing kurap d tepi jslan.tuh yg mlalut smacam

hijau said...

sudah jangan dilayan dengan melayuislam tu biar dia menyalak sorang2 kalau tak ada orang layan lama2dia termalu sendiri jangan dibalas komen dia tu diam udah...

moloyue said...

Kpd bn@umno dan abe mie,

Saya nak tanya dua sdra ini mereka sedar tak apa UMNO dah lakukan kepada negara ini:
i. dari segi ekonomi telah ketinggalan berbanding dgn Korea Selatan, Hong Kong, Singapura dan Taiwan. Dlm tahun 60an kita semua sama tahap. Ini semua disebabkan tak pandai uruskan ekonomi, penyelewengan dan rasuah yg berleluasa;
ii. asas demokrasi iaitu sistem kehakiman telah diliwat oleh pemimpin UMNO. Ini disahkan oleh suruhanjaya diraja yg menyiasat kes video Lingam kalau 2 sdra ni tak faham;
iii. salah guna kuasa; menggunakan agensi-agensi kerajaan khasnya pdrm, peguam negara,spr dan bpr untuk melindungi kepentingan politik UMNO. Ini sama dgn Hitler dan kerajaan-kerajaan komunis. Lihat sahaja perbicaraan kes liwat DSAI 10 tahun lepas bagaimana jijiknya peranan yg dimainkan oleh pdrm, peguam negara dan hakim.
Janganlah tanya mengapa Kelantan kurang pembangunan. Kedah dan Trengganu juga kurang pembangunan. Pembangunan adalah tanggungjawab Kerajaan Persekutuan, jadi ini adalah kegagablan Kerajaan Persekutuan. Bgm Kelantan nak maju kalau selepas lebih 50 merdeka masih tiada sistem pengangkutan yang moden dan cekap dari KL ke KB spt lebuhraya atau jln keretapi moden?
Sistem demokrasi apa ini bila negeri yg diperintah oleh parti lain ditekan kemudian dituduh tidak maju. Cuba lihat Australia yg mengamalkan sistem yg agak sama dng M'sia - tidak pernah timbul masalah antara Kerajaan Persekutuan dgn negeri yg diperintah oleh parti-parti yg berlainan.
Kalau kita hendak negara kita maju kita perlu betulkan semua kepincangan ini dan UMNO nampaknya tidak bersedia untuk berubah. Lihat sahaja apa telah terjadi dng cadangan suruhanjaya kajian menengai Polis yg ditubuhkan selepas sahaja Dolah Badawi jadi PM dan siasatan suruhanjaya mengenai video Lingam - nampak cam tak bergerak. Tapi kalau tindakan terhadap pembangkang cukup cepat.
Jangan emosi sangat sokong UMNO -dulu, kini dan selamanya. Kalau Islam takpe sebab ia ugama yg benar. Tapi kalau UMNO dulu mungkin ok tapi sekarang dah tak betul tak bolehlah kita terus ikut.

anda mahu wang said...

SAYA SEBAGAI AHLI PAS MENUNTUT DATO SERI TUAN GURU HAJI HADI AWANG DAN PIMPINAN YG TERLIBAT DALAM TIGA KALI PERTEMUAN DENGAN UMNO SECARA HORMATNYA LETAK JAWATAN ANDA KERANA TIDAK TELUS KEPADA AHLI, PENYOKONG PAS. HATI KAMI TERGURIS DENGAN TINDAKAN SEBILANGAN PIMPINAN YANG BERSUNGGUH-SUNGGUH UNTUK BERJUMPA UMNO. KAMI HILANG KEYAKINAN PADA ANDA SEMUA. ISU MINYAK, ISU SENGSARA RAKYAT, ISU NAJIB, ISU EKONOMI, ISU KEHAKIMAN TELAH TEGGELAM DEK BERITA PERTEMUAN UMNO-PAS. KINI KAMI DI AKAR UMBI MENERIMA CEMUHAN DAN KRITIKAN DARI PENYOKONG BUKAN ISLAM YANG MEMBERI UNDI KEPADA PAS. MANA SLOGAN "PAS FOR ALL?".

KEPADA TUAN GURU NIK AZIZ KAMI SENTIASA MENYOKONG ANDA.

KAMI SAYANGKAN PARTI PAS.KAMI BERJUANG BUKAN KERANA PANGKAT ATAU HARTA DAN KEDUDUKAN HANYA MENEGAKKAN DAULAH ISLAMMIAH. KAMI TIDAK RELA BERSEKONGKOL DENGAN UMNO YG BERTOPENGKAN ISLAM HADHARI.

WASSALAM.

AHLI PAS39
KL

gasta ganu said...

bn@umno & abg mie

kamu memang tolol & toya mat amin
kecik kecik x mampus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...