Wednesday, July 9, 2008

Saiful Bukhari kini terdedah di bawah hukuman qazaf

KUALA LUMPUR, 9 Julai: Saiful Bukhari Azlan yang membuat laporan polis mendakwa bekas timbalan perdana menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim meliwatnya kini menghadapi tuduhan qazaf yang membolehkannya didenda tiga tahun penjara atau denda RM5,000.
Ini berikutan tindakan Anwar membuat laporan kepada Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) dengan mendakwa Saiful telah membuat fitnah terhadapnya dengan menggunakan Seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997.

Laporan itu dibuat Anwar di Pejabat JAWI dekat sini Rabu, 9 Julai lepas. Turut serta bersama Anwar adalah isterinya yang juga Ketua Pembangkang, Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail di samping dua peguamnya iaitu Ahmad Shabrimi Mohamed Sidek dan Kamar Ainiah Kamaruzaman.

"Atas nasihat ulama dan peguam, saya telah membuat aduan kepada bahagian penguatkuasaan, untuk membersihkan nama saya dan keluarga daripada fitnah jahat dan mengaibkan ini," katanya kepada pemberita.

Sementara itu Kamar Ainiah (gambar) menjelaskan kepada pihak media, hukuman dan makna 'qazaf' yang termaktub dalam undang-undang syariah di negara ini.
Menurut seksyen 41 Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah Persekutuan) 1997, "mana-mana orang yang menuduh orang lain melakukan zina (atau liwat) tanpa mengemukakan, mengikut hukum syarak, empat orang saksi lelaki atau ikrar orang yang dituduh itu adalah melakukan suatu kesalahan," kata Kamal Ainiah.

Qazaf katanya ialah tuduhan palsu terhadap zina dan jika sabit boleh dihukum tiga tahun penjara atau denda RM5,000 dan ianya merupakan kesalahan dalam hukum hudud di mana seorang penuduh yang terbukti bersalah boleh dikenakan 80 kali sebatan.

45 comments:

suhaimi said...

salam. ...

harap2 JAWI tak terhegeh2 nk siasat pasal kes ni....

idaman said...

salam... tangkap saja si labahau tu kalau dia tak puas meh sini aku sonto dengan kayu yg ada paku karat cap umno buat sial saja tak ada keja lain nak nyusah org saja haram tu

pahbedah said...

Masa baru-baru naik dulu jadi PM,bukan main lagi melalak sana-sini....mana dia Shafie..mana dia Ghazali..pastu muncullah Islam Hadhari..kalu gitu takde masalahlah hal ni dbawa ke JAWI..cepatlah yeop bertindak,jangan disimpan dalam laci sudahle,akhirnya dimakan lipas..mekeme ni dah muak dengan tuduhan liwat..sampey cucu-cucu pahbedah yang ditadika pun dah tanye."pah..ape bende nye liwat tu pah" penin kepale nak menjawabnye..

perahudarat said...

salam.........
Paling baik bagi sebatan 80 kali sebagai pengajaran pada Epol bongok ni dan pada yang lain-lain juga sebagai pengajaran supaya jangan mudah sangat nak sedekah ponggong kat orang walaupun masa tu Epol bingai ni dah tak dara lagi..kah3
Hukuman paling rengan penjara 3 tahun.Jangan benarkan denda RM5000.
Maruah dia kita tak peduli kerana dia manusia hampeh,tapi menjatuhkan maruah orang lain.
Lepas ni DSAI saman aja bahalol ni,biar najib bayar.

bn@umno said...

saiful masih lagi dalam siasatan polis berhubung dakwaannya diliwat oleh DSAI.Jadi Saiful belum lagi terbukti bersalah.Tapi kalau tak ada angin, takkan berombak.Aku masih percaya bahawa Saiful masih di pihak yg benar.DSAI skg ni rasanya sudah tak boleh tidur nyenyak kerana takut dimasukkan ke dalam lokap atas kesalahan meliwat.PR mmg parti HANCUR dan sudah tak ada harapan utk dipulihkan lagi.Apabila DSAI dimasukkan ke dalam lokap maka PR akan disemadikan.

ilham_sufi said...

to bnumno:

berani bsumpah ats nma allah ke saiful tuh dpihak yg bnar?aku cabar.mcm nila.....kalu tbukti anwar tuh x bsalah aku doakan bnumno hdp sgsara seumur hdup.

dh tgk sejarah saiful?

utk pgtahuan bnumno,kondo yg dkatakan
tmpt anwar mliwat saiful tuh dduduki olh shbt anwar n anak2nya.msa bla anwar smpat mliwat saiful?

-aku dulu pcacai umno,skrg hmba allah yg plg hna

jdm rasa said...

pahbedah-pahbedah..lain kali klu cucu2 pahbedah tanye ckp lah liwat tu bahase indon,lambat,skrn ni org dok heboh2 kenapa Dsai LAMBAT sgt ke PutraJaya.

Ilham sufi,aku dulu pun mcm ko gak jd pncacai umno,bile aku teringat je aku jd geli geleman.

Tp alhamdulillah,kini dak lg,ape pun kite doakn moge bnumno n the gang akn smpt bertaubat.

selagi tak ade saksi 4org tetap name nye FITNAH,ini kate nabi bang,bkn kate Pak Lah atau najib atau ustaz2.

wan ismail said...

KENAPA SUSAH SANGAT NAK UMUM HASIL SIASATAN LIWAT.

Saya rasa polis Malaysia atau pendakwa elok diberi kursus supaya tidak mengambil masa yang lama untuk umumkan hasil siasatan.

Jika Saiful mengaku Anwar liwat (bahan jubur tahaiknya) senang aja untuk pegawai penyiasat dan pendakwa buat keputusan siasatan:-

1. Saiful mengaku diliwat bahawa dia jumpa doktor dan check juburnya oleh pakar-pakar kesihatan.
2. Jika ada bukti doktor akan mengesahkan. Pengesahan doktor perlu disaksikan dan disahkan oleh dua orang doktor lain (maknanya sekurang-kurangnya dua orang doktor).
3. Tarikh liwat, tempat mana diliwat ( Kondo/bilik mana) dan pukul berapa diliwat.
4. Berdasarkan tarikh/masa berlaku panggil pengawal yang bertugas di kondo ambil maklumat dari pengawal.
5. Kondon siapa punya?. Kunci siapa pegang?. Siapa buka pintu?.Panggil tuan empunya kondo.
6. Panggil Anwar ambil air maninya dan buat DNA baru. ( Jika laporan DNA 10 tahun dulu (1998) jangan digunapakai keputusan DNA lama kerana memang wujud keraguan antaranya: Tarikh berlaku/tempat berlaku/dll sentiasa berubah-berubah kerana nak reka cerita).
7. Tanya Anwar siapa yang bawa (driver) mana yang bawa Anwar dan Saiful ke kondo.Tanya driver selepas hantar Anwar kamu dimana?.
8. Difahamkan CCTV ada di Kondo lagilah mudah untuk pihak penyiasat/pendakwa.
9.Macam mana kamu (Saiful) boleh ikut Anwar ke Kondo. Adakah kamu izin diri kamu untuk diliwat?. Jika tidak kenapa kamu tidak melawan ketika Anwar buka seluar kamu?. Apakah kamu ( Saiful) suka sama suka?). Jika suka sama suka kenapa kamu buat laporan?. Adakah kamu diupah?
10. Dulu kamu kata dilawat di Kondo. Selepas itu berlaku di luar negara pulak. Apa benda ni ( berbelit-belit). Kalau dah betul-betul berlaku kita MESTI INGAT TARIKH/MASA DAN TEMPATNYA). Jika niat menipu apa cara sekalipun kita akan me-rekareka ceritanya.

Kepada mana-mana yang pernah berkhawin atau berkhatan ( mesti tahu/ingat TARIKH DAN TEMPAT BERLAKU "dimana kamu akan ingat jika peristiwa BERSEJARAH BERLAKU KEPADA KITA). Kita boleh tunjuk tempatnya walau berapa lama berlaku. Jika sekadar dua minggu berlaku KITA MESTI INGAT TARIKH TEMPAT DAN MASA BERLAKU.

Misalnya:

Tarikh kahwin. Tempat kahwin.Dan seterusnya malam apa kamu mulakan projek. Begitu juga jika kamu berkhatan akan ingat tempatnya walaupun berbelas tahun atau puluh tahun peristiwa itu berlaku, pasti kita ingat tempatnya . Jika kita berkahwin kita akan ingat tarikh kahwin dan malam pertama kita projek pun kita boleh ingat.

Jika Saiful diliwat apa nak takut.... Beritahulah Tarikh/masa/tempat kejadian. JIka benar-benar berlaku tak perlu ambil masa yang lama. Kenapa pulak saksi sampai berbelas-belas orang pulak. Kejadian baru berlaku dua minggu apa yang susah sangat pihak poilis nak umumkan.

Jika tarikh berlaku pada 26/6/08. Anwar boleh buktikan dimana dia berada. Tetapi jangan pulak nak ubah tarikh. Dulu semasa Anwar sebagai TPM diarinya pihak polis ambil dan check selepas itu baru tentukan tarikh (tidak hairan berlaku perubahan tarikh beberapa kali).

Sekarang agak susah bagi polis nak tetapkan tarikh kerana diari bukan berada di pejabat TPM. Apapun jika benar-benar berlaku... TARIKH/MASA/TEMPAT MESTI SAIFUL TAHU. Ini peristiwa Anwar balun jubur tahaiknya tak kan Saiful lupa pulak TARIKH/MASA/TEMPAT.

Jadi jangan hairanlah polis kita buat siasatan kerana kalau benar-benar berlaku tak ambil masa begitu lama. Jika niat nak buat fitnah kena pastikan pelakon-pelakon yang dizahirkan nanti tidak berbelit-berbelit ceritanya apabila dipanggil ke mahkamah.

TokBatin said...

Tok Batin: ‘Ade sorang Rabbi. seme lupe pulak namenye.’ Die ceritekan fasal hukum2 hudud, tentang bab fitnah zina. Kena ikut Quran dan Nabi. Macam tau2 pulak tu ape akan jadi diakhirat, ade hukum ini hukum itu, macam die dah pergi tengok, betul ke?

Tuhan: ‘ Rabbi tu sebenor nye tukang sapu sampah dinerake jahanam, patutlah die macam tau2 jer. Lagi pun Rabbi tu selalu jual name2 Allah, Nabi, Quran, dan hukum2 hudud ‘just’ kerane na’ jadi PM Malaysia.kot!’

esohor said...

abe mie tak nak bagi komen ke kat artikel ni......

ke abe mie tak tau apa tu makna qazaf...... tu yang tak boleh nak bagi komen ni.....hehehehe

utk pengetahuan abe mie - qazaf tu makanan org itali hehehhe. abe mie kalau nak qazaf ni pun boleh gak hehehehe

salam

benci bn@umno said...

cian saiful jadi barua..
bukan apa..sian kat mak bapak dia..bela sampai besar itu balasan bagi kat mak bapak dia...kalau mak bapak dia tau jadi camtu..baik picit jer hidung dia biar mati...

utohkacil said...

sdr 'benci bn@umno',

Bapak si Saifool ni pun mase muda nye dulu mcm tu juga.

'Bapak borek anak rintek'

bn@umno said...

Islam melarang sama sekali ummatnya drpd melakukan fitnah kepada seseorg.Dulu bukan main lagi puak PR ini menasihati org BN supaya tidak menfitnah seseorang tapi malangnya puak PR sendiri yg membuat fitnah.Untuk makluman korang, SAIFUL BELUM TERBUKTI BERSALAH LAGI tunggu dan lihat jelah keputusan mahkamah tu nanti tengok DSAI atau saiful yg bersalah.Itu pun kena ajar lagi ke?Tempat org yg suka fitnah adalah di Neraka, jd jgnlah kita membuat fitnah lagi tanpa bukti.

benci bn@umno said...

kepada bn@umno

paku dulang paku serpih
kata org sendiri lebih..

benci bn@umno said...

errr..tumpang tanya...bn@umno ni ada ikatan ngan saiful ker..macammana dia tahu yg saiful x bersalah..

bn@umno said...

Aku bukannya kata Saiful tak bersalah tapi aku cakap 'SAIFUL BELUM TERBUKTI BERSALAH LAGI'lah bodoh!!!!kalau tak paham, bacalah banyak kali sikit.bengap sungguhlah ko ni.

esohor said...

bn@umno tu aku rasa mesti yang sama2 iring saiful masa report polis liwat hari tu.......

siap bagitau lagi tu saiful tak bersalah hehehehe

bn@umno dah cek ke lubang J***r saiful dah bar*i ke tak muhahahah

utohkacil said...

dlm ramai2 yg melayari dan membuat komen di sini, yg paling banyak menabur fitnah ialah 'si abe mie' dan 'bn@umno' sahaja.

MD said...

Semalam seorang pegawai rombongan ke luar negara yang disertai oleh pegawai Najib yang merupakan kawan baik Saiful mengatakan "Terkejut kami - semasa lawatan, pegawai Najib tu "tidur sekatil" dengan seorang pegawai lelaki lain".

Saya cadangkan supaya polis buat siasatan rapi mengenai perkara ini. Mungkin apa yang saiful katakan sebagai di sodomi oleh Anuar - is only half truth.

benci bn@umno said...

-DSAI skg ni rasanya sudah tak boleh tidur nyenyak kerana takut dimasukkan ke dalam lokap atas kesalahan meliwat.PR mmg parti HANCUR dan sudah tak ada harapan utk dipulihkan lagi.Apabila DSAI dimasukkan ke dalam lokap maka PR akan disemadikan-

kpd bn@umno

berdasarkan kenyataan diatas...mana ko tau dia dh bersalah..

aku rasa ko ni terlibat kot dalam kes ni...ke saiful tu awek ko dulu..jeles ni...auwwwwwww

member aku yang umno pun ramai gak gay ngan bapuk...hahahhahahahhahaa

benci bn@umno said...

kalau susah sangat..ko la tolong bayarkan rm5000 tu...abis citer..
eiiiii geli la ko ni..

MD said...

Kalau benar rumour yang doktor katakan ada kesan di liwat pada Saiful - benarlah tu. Tapi sapa partner Saiful, polis kena selidik ke akar umbi, kerana semalam saya dengar yang kawan baik Saiful pun bukan straight orangnya.

Dear police - please get to the bottom of this; the real truth. What ever way.

bn@umno said...

Hey MD,

Kenapa akal ko ni cetek sangat?apa salahnya pegawai Najib tu "tidur sekatil" dengan seorang pegawai lelaki lain" asalkan tak buat benda yg terkutuk tu sudahlah.aku cukup pening napelah barua PR ini asyik memikirkan perkara yg bukan-bukan.

MD said...

Saya tak tau, mereka berada di sana beberapa hari - Dia kata mereka beberapa orang lagi dalam bilik tu merasa malu. Sebabtu saya quotekan "Tidur sekatil". Mungkin perkara biasa - atau lebih daripada itu. Sebabtu saya minta polis selidik.

MD said...

Dear bn@umno

Bila ada tuduhan daripada Saiful - polis kena selidik lah secara terperinci.

1. Betulkah dia di lewat? - Doktor boleh periksa. Kalau tidak, tutup saja kes. Tapi kena bagitau public.

Kalau ya, kita kena cari pasangan beliau. Mungkin anuar mungkin ada orang lain terlibat. Semua lead yang kita ada kita kena bagi tau polis.

Ingat tak kes perempuan perlis tu? - Ada kesan mani daripada lebih dua orang dalam kemaluan dan dubur mangsa. Tetapi seorang saja di caj. Bahkan dua/tiga lelaki lain tidak diketahui siapa. Kan baik kalau public beri maklumat dan polis periksa orang itu - mungkin lebih daripada seorang lelaki boleh dicaj.

Kes ni dak jadi kes public, jadi segala maklumat yang berkaitan juga kena jadi public. Kalau tidak tak adil kepada Anuar yang di tuduh. Lagi tak betul kalau kata Anuar bersalah, hanya kerana dituduh Saiful.

Kalau bukti kukuh, cajlah Anuar atau siapa-siapa lagi yang terlibat. Tapi buatlah cepat.

Saya rasa wan ismail dah terangkan secara terperinci langkah yang boleh dibuat. Polis dan AG boleh gunakan sebagai panduan.

TokBatin said...

Tok Batin: ’ Liwat tu ape mendenye?’

Tuhan: ‘Hal tu kamu cari le sendiri. Tak kan mende itu pun na’ tanye it’s a gay-taste.’

Tok Batin: ‘ Ampun maafkan seme ye! IQ seme dah ilang’

Tuhan: ’ Tanye le Tuan MD tu.Cepat2 le tanye! . Deme malam Jumaat cepat tido,almaklumlah na’ mengojekan siput babi tu. Hari lain deme ta’tahu pun mende tu ade’

Tok Batin: ’ Tuan MD ni bijaksane orangnye’

Tuhan: ‘Nampaknye begitu le’

Tok Batin: ’Tuan MD kate suroh 007 buat siasatan. Dokto pun dah peghese, ayo mani dekat ponggong si “Softball” mcm ayo kanji jer.. Ade yang kate kene kayu cota 007, ade yang kate ibu jari kaki dokto, ade pule kate anak lesong batu, ade yang kate di ghodok dengan sendok tukang masak hospital. Teman dengo jer.Tapi ade juge yang kate virus2 kude trojan’

Tuhan: ‘Deme teke2 jer tu!,tapi kamu jage2 sikit SUHAIMI tu dia marah sangat dengan kamu. Die bukan tau kamu dah tuko name’

Abu Husna said...

Mana hang tau DSAI tak tido nyenyak..hang tido kat umah dia ker bn@umno? PR akan hancur?
bukan BN sekarang ni ke yang dah nak rebah??
Rabun tul hang ni..Hahh tengok tu..bn@umno dah kuar perkataan bodoh..dah tertekan la tu he3..

ker dia ni peguambela tak bertauliah saiful?
Saiful bersalah atau tidak, xpayah lah hang melalak kat sini. Tunggu je laa, Wassalam

bn@umno said...

buat ape nak bising-bising.Lantaklah sama ada Saipol tu gay ke, suka diliwat ke, suka juburnya ditusuk ke, ape yg korang peduli.lagi pun saiful bukannya menyusahkan hidup dan meminta sedekah dgn korang pun.Yg peliknya di KL tu ramai gay-gay lagi hensem drpd Saiful tapi DSAI tetap memilih Saiful juga.itulah yg menjadi persoalan yg sukar dijawab.

aoazmi said...

Assalamualikum tuan-tuan,

Kes budak Saiful tu sandiwara saja.
Fitnah orang buta tuli. Tengok dan renungkanlah siapa dibelakang Tok Selampit ini. Macam mana hubungan Dia dengan TPM dan orang-orangnya. Lihat orang di belakangnya, bukan atas laporannya.Sampai nak pinjam duit (Biasiswa) kena jumpa Jabatan TPM. Itu pun kita tak boleh fikir lagi....

Salam..

MD said...

Dear bn@umno

Awak kata "...DSAI tetap memilih Saiful juga..." Salah tu. Mengucap dan minta ampun lah kepada tuhan. Hanya tuhan sahaja yang mempunyai sifat Wajib dan Mustahil.

Kita tak boleh kata "Wajib (mesti)" DSAI yang buat. Kita juga tak boleh kata "Mustahil" DSAI yang buat.

Semoga Allah menunjukkan jalan yang betul kepada kita.

Kalau tidak kerana dia mengaku, kita juga tak boleh kata saifol disondol. DSAI kata dia tak sondol saifol - Jadi kita juga terimalah kata-kata beliau sehingga terbukti yang sebaliknya. Berdosa tu jika berpra-sangka kepada orang lain.

Pemimpin bn atau umno pun tidak akan mengatakan "...DSAI tetap memilih Saiful juga...". Kenyataan seperti ini tidak membantu mana-mana pihak termasuklah BN atau UMNO.

Paling kuat beberapa pemimpin BN atau UMNO mungkin mengatakan "DSAI dituduh..." Bila cakap kena berlapik sikit. Bacalah selalu khutbah Nik Aziz.

MD said...

Mungkin ada perhubungan sejenis dilakukan oleh saiful. Tetapi siapa partner dia? Dan berapa orang yang terlibat? Ada maklumat, tapi polis kenalah periksa dengan teliti, terutamanya orang-orang yang saiful kerap jumpa.

Biasanya kumpulan gay adalah kumpulan tertutup... Ia melibatkan beberapa orang tertentu saja...

MD said...

Saya percaya TPM bukan gay, tetapi beberapa orang di belakangnya kita tak tau. Polis kena periksalah.

Saya percaya saiful mengadakan hubungan sejenis (sukarela atau dipaksa) seperti yang dia kata. Tetapi dengan siapa... dengan berapa orang... dan berapa kerap.

Saya percaya TPM berniat baik bila dia minta saiful membuat keputusan sendiri sama ada untuk report atau tidak. Kalau saya TPM pun, saya akan bagi nasihat yang sama.

utohkacil said...

sdr 'md',

orang yg hati nye dah HITAM mana oleh di nasihat!

hamba Allah said...

akum
sebenarnya saiful tu adalah org paling bangang pernah saya jumpe. sbb x kan masuk akal si anwar ibrahim nak liwat dia. mmg tak masuk akal langsung. sbb, kalau betullah anwar tu nak liwat si saipul tu x kan lah si saiful rela hati menadah kan bangang namanya pastu nak report lak. aduh bodoh tul tindakan saipul ni.
ingat tak najib ada kata dlm akhbar yg kenyataan nya itu berdolak dalik iaitu gambar najib dan saiful, x kan sampai begitu istimewa sgt saipul tu nak jupe najib pasal pinjaman pelajaran, lg satu akhbar ckp saipul saje nak begambar ngan pemimpin yg dihormati kononnya la aik begitu senang si saipul tu nak jupe najib semata2 nak begambar.
fikir secara logik kawan2 ku sedara seislam.
maju lah islam utk semua bukan utk bangsa

bn@umno said...

korang kata najib tak berani bersumpah, tengok najib telah menyahut cabaran rakyat malaysia untuk bersumpah depan pimpinan Umno seluruh negara bahawa beliau tidak pernah bertemu dan mengenali wanita Mongolia Altantuya Shariibu.Terbukti Najib telah menunjukkkan bahawa apa yg beliau cakap sebelum ni adalah benar spt kata pepatah 'berani kerana benar dan takut kerana salah'.Skg baru puas hatilah korang Najib telah melaksanakan sumpahan itu.cuma tinggal DSAI sj belum bersumpah.sama-samalah kita nantikan detik bersejarah di mana DSAI bersumpah nanti.

HantuRock said...

saya sokong DSAI ...
saya yakin bekliau tak bersalah dlm tuduhan ini ..
harap JAWI .tak akan berat sebelah dlm menangani hal ini .dan desak si penuduh untuk tampil kemukakan BUKTI BUKTI YG KUKUH atas dakwaan nya terhadap DSAI ..

mcm mana ni yg menuduh pon hilangkan diri main :hide n seek'..
sepatutnya ..kalau betul SAIFOOL ni "mangsa liwat ..mengapa harus playing hide n seek plak ..

So far no press conference pon dari SAIFOOL untuk terangkan kedudukan nya..
how can one see him as a "VICTIM "
kalau betul SAIFOOL NK DAKWA DSAI ATS MELIWAT NYA ..WHY DRAG THE MATTER ...????tak masok akal langsung ..


from this perspektif saja kita dah boleh nampak siapa yg benar siapa yg tak jujur dlm hal ni ..

ilham_sufi said...

to bnumno:

cba ko slidik si tok batin tuh,lain mcm jek komen dia.statement dia lg bhya dr ko.ko kra ok la jgak wlpn x sbulu dgn aku.

zul said...

wahai saudara2 sekalian..percayalah..tragedi 1998 yang menimpa Anwar SEDANG TERULANG KEMBALI.
Jika benar si Sepol ni diliwat,mengapa hingga hari ini dia tak buat laporan ke Jabatan Agama Islam. Prinsip apa yang dipakai oleh sepol bukori ni .prinsip Islam Hadhari ker?

hukum allah dah kata tuduhan berat perlukan sekurang2nya 4 org saksi.kita tak buleh tentang hukum allah....apasal masih tak paham??buat dakwaan sembarang je.suka sgt buat naya kat org..ingat rakyat skg ni tak de otak ke? anwar dah buat laporan ke jawi..skg ni nak tya mana btg hidung si sepol tu?
tengah dok cari saksi ke?Saksi upahan??

hebat si sepol ni..nak ckp psl biasisiwa je nak kena jumpa tpm.Ketua pelajar lah..apelah.orglain pon ketua pelajar juge..xde smpai jumpa tpm.wuhuu..hebat2. betol ke psl biasiswa jee??

ayoh kita buka mata, buka telinga..buka minda, buka akal..
FIKIRKAN!!

MD said...

Kata zul "...betol ke psl biasiswa jee??" Nampak serasi saje bergambar dengan PA Najib tu... Macam nama nak dapat biasiswa jika dah gagal dalam pengajian?

ilham_sufi said...

muka si saiful dgn si pa njib tuh npk jambu apa.mcm ada chemistry lak.hehehe

MD said...

Saya percaya, bila Saiful kata dia diliwat. Tapi saya tak tahu siapa yang meliwat dia, berapa orang yang meliwat, berapa kali dan dah berapa lama.

Terkenang saya pada satu senario yang diberikan oleh kawan saya pagi ni. "Kalau u MD, kalau u ada PA yang seksi, bawa sana sini, picit you masa letih, buka sana buka sini, tayang sana sini..., seduce you, selepas dua tahun you tak buat apa kah dengan dia?" Saya kata ini tuduhan sodomi...bukan PA seksi.

latioledang said...

Salam semua..saya teringat pula pada Sukma Darmawan dan Dr.Munawer yang diaibkan oleh Musang Hassan dan juak2nya.Kesian kena penjara kerana kununnya diliwat oleh DSAI.Skrg nih,saiFOOL dah ngaku kena liwat jugak...patutnya masukkan aje laa dlm penjara macam Munawer & Sukma. Amacam Menteri Dlm Negeri ? Stuju ? Janga double standard,Pak Habib !

perahudarat said...

BN n UMNO dah tak ada idea dan isu nak diketengahkan.Isu lubang jubo.Itulah isu paling selekeh yang mampu umno n bn buat.
P.Ramlee pun dah cakap, 'taik punya pasal pun mau gaduh ka?'Patut bn n umno perhatikan setiap meseg yang disampaikan oleh Tan Sri P Ramlee dalam setiap filemnya.
Memang kalau kita perhatikan Presiden umno pun segala-galanya sempit.Dia jaga ruang tamu rumah dia je..Nampak je Jeans tersidai diampaian rumahnya,itulah yang paling lawa dialam maya ini.Jangankan diIran..dipelosok-pelosok kampong kat Tanah Melayu ni berapa ramai yang "baik punya..........."Tu pasal kampong halaman pun dah tak nampak.Harapkan loghat je la yang tinggal....kampong dah tergadai pun......tak lama sok lubang jubo dia lak tergadai...heh3

Pak Lah...Pak Lah.PACKLAH!!!!

tiger006 said...

Ada orang yang menyamakan kes sumpah Saiful yang Anwar liwat dia seolah-olah macam kes dia "dirogol". Maka tempat pengadilannya ialah di mahkamah sivil. Anwar Ibrahim pula mengira tuduhan dia liwat itu satu tuduhan berupa "qazaf" maka dia lapor pada mahkamah syariah. Si Saiful pula bersumpah dengan Al-Qur'an di masjid bahawa Anwar meliwat dia, maka ia menjadi mahkamah sumpah yang mana orangramai diajak menghukum.

Implikasi sumpah di masjid itu sangat besar. Saiful mengakui secara resmi bahawa Anwar Ibrahim ada membuat perbuatan liwat. Persoalannya, adakah maksud kes Saiful mesti diadili secara syara' atau secara sivil ? Dan adakah pengakuan Saiful itu berupa Qazaf ataupun kes rogol ?

Pertama, Saiful menuduh Anwar meliwat, tak kira siapa yang dia liwat samada orang lain atau diri Saiful itu sendiri. Itu termasuk dalam ertikata qazaf.

Kedua, Saiful bersumpah di atas masjid pegang Al-Qur'an itu masalah dia sendiri. Walaupun dia cabar Anwar sumpah balik, pada pandangan saya tidak perlu Anwar berbuat begitu kerana dia sudah laporkan perkara Qazaf di mahkamah syariah. Maknanya Anwar menggunakan cara syara' untuk mempertahankan dirinya. Dan adakah Saiful melaporkan di mahkamah syariah yang dia dirogol ? Jadi, pihak mahkamah syariah akan menyiasat mengikut laporan Anwar bahawa tajuk "QAZAF" bukannya rogol. Maka tidak timbul siapakah pihak ketiga. Sumpah Saiful itu menjadi bukti secara terbuka bahawa dia ada menuduh Anwar meliwat, itu tetap QAZAF namanya mengikut kaedah Islam.

Ketika, sekiranya perbicaraan dijalankan, kes Saiful ialah kes rogol dan tempatnya ialah di mahkamah sivil. Jadi, apa gunakan Saiful bersumpah diluar mahkamah , di atas masjid dengan pegang Al-Qur'an, yang dia kata adalah mengikut cara Islam ? Yang sepatutnya Saiful melapor di mahkamah syariah bahawa dia diliwat lebih awal sebelum Anwar membuat laporan.

Keempat, apabila mahkamah syariah menjalankan perbicaraan atas kes tuduhan Qazaf, maka ia bukan kes rogol, kerana Anwar membuat laporan atas tajuk "QAZAF". Oleh itu, sumpah Saiful tidak memberi kesan apa-apa yang dia dirogol. Sumpah Saiful tetap dikira Qazaf kerana dia tuduh Anwar meliwat, tak kira siapa yang dia liwat.

Kalau mengikut hukum syara' dengan tidak ada 4 orang saksi maka Saiful akan menerima 80 kali sebatan.

Akhir sekali, jika Saiful sanggup bersumpah cara Islam, adakah dia sanggup menerima hukuman secara Islam ?

Tambahan pula Anwar tidak perlu bersumpah kerana dia sudah buat laporan di mahkamah syariah. Lagipun secara terbuka dia berkata dalam salah satu ceremahnya:

Dia membaca ayat "wa makaruu wa makar ALLAH, wa ALLAHu khairu l-maakireen" = dan mereka mengatur tipu muslihat, dan ALLAH pula mengatur, dan ALLAH adalah yang sebaik-baik pengatur - tipu muslihat ..[Ali Imran (3) : 54]. Oleh itu secara tidak langsung Anwar bermaksud Allah akan bakal menghukum orang yang menipu. Jika Anwar yang menipu dia sendiri akan menerima akibatnya umpama dirinya sendiri akan dilaknat

tiger006 said...

Nama samaran saya ialah TigerChan. Saya tinggal di Kelantan dan sudah lama memeluk Islam belajar kitab-kitab ugama.

Apa yang saya tulis adalah komen saya:

Ada orang kata Anwar Ibrahim tidak berani beri DNA dia kerana dia bersalah atau penakut ? Bukankah masa dulu dia dituduh meliwat orang, ditahan polis dan disiksa, DNAnya sudah diambil. Saya boleh mengagak Anwar tidak mahu memberi DNA barunya kerana dulupun ia sudah dimanipulasi dan dijadikan bahan bukti di mahkamah yang mana dia dipenjarakan ?

Anwar Ibrahim sudah berhati-hati kali ini. Dia tidak percaya lagi kepada system pengadilan dan mahkamah sivil di Malaysia. Memang Anwar dikira salah dari segi undang-undang buatan manusia, yang bagi ia ada unsur-unsur kezaliman. Saya sendiri percaya bahawa pemerintah, polis dan mahkamah di Malaysia adalah zalim.

Kalau kita perhatikan cerita dalam Al-Qur'an, saya nak sebut satu kisah di sini.

Cerita Nabi Musa yang hidup di Mesir semasa Fir'aun ketika dia masih muda dan belum diangkat menjadi Nabi. Tersebut dalam peristewa dalam ayat-ayat Surah Al-Qasos (28) : 14-21, yang mana Nabi Musa menumbuk seorang Mesir dengan tidak sengaja membunuhnya yang orang kena tumbuk itu mati. Maka pihak Fir'aun mahu menanggap Nabi Musa dan dihadapkan ke mahkamah tajaan Fir'aun. Pada waktu itu memang Nabi Musa sedar ada konspirasi untuk memfitnahnya. Kalau dia ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah, maka pihak yang berkuasa tidak akan menjalankan perbicaraan yang adil. Oleh yang demikian adalah lebih baik bagi Nabi Musa melarikan dari. Ya, dari segi undang-undang Fir'aun, Nabi Musa dikira bersalah, tapi dari segi undang-undang Allah, Nabi Musa tidak bersalah. Dia lari kerana mempertahankan dirinya.

Dari segi Anwar yang enggan memberi DNA barunya , itu adalah wajar bagi dia. Kerana sudah lama wujud konspirasi untuk menghancurkan Anwar di Malaysia ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...