Thursday, July 31, 2008

PAS tolak sebarang kerjasama dengan Umno

KUALA LUMPUR, 31 Julai: Selepas bermesyuarat selama lima jam, PAS memutuskan tidak akan mengadakan sebarang kerjasama dengan Umno samada di peringkat negeri atau pusat tetapi sedia berjumpa dengan mana-mana pihak di negara ini.

"Oleh itu, tidak berbangkit soal PAS menerima tawaran dari Umno," kata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kepada sidang media selepas mesyuarat khas Jawatankuasa PAS Pusat dan Majlis Syura Ulamak di Pejabat Agung PAS hari ini.

Beliau dengan ditemani oleh Setiausaha Agung, Datuk Kamarudin Jaffar dan Ketua Muslimat, Nuridah Salleh membaca keputusan tiga perkara dalam mesyuarat itu hari ini.

Keputusan itu adalah:-

1) PAS tidak akan ada sebarang kerjasama dengan Umno.
2) PAS terbuka untuk bertemu dengan semua pihak, NGO atau parti politik.
3) PAS akan kekal bersama Pakatan Rakyat dan akan bergerak secara aktif dan positif dalam Pakatan. Untuk itu PAS akan berusaha untuk memujuk anggota Parlimen Umno untuk menyertai PAS atau PKR dalam Pakatan bagi membentu kerajaan baru.

Ketika menjawab persoalan dari wartawan, Abdul Hadi berkata, selepas ini jika ada sebarang pertemuan tidak akan dijalankan secara sulit lagi.

PAS juga, katanya, menghargai sokongan orang bukan Islam dan akan meningkat pengiktirafan kepada mereka selepas ini.

PAS juga, katanya, menyokong penuh Datuk Seri Anwar Ibrahim dan mencadangkan kerajaan menghakimi kes dakwaan terhadap beliau menurut hukum Islam.

"Jika tidak ada, Umno bertanggungjawab untuk membolehkannya," kata Abdul Hadi dalam sidang media yang berlangsung hanya kira-kira lima minit bermula jam tiga petang itu.

95 comments:

sukj said...

Salam brader,

1. Dalam hidup ini mesti ada prinsip, pendirian dan pegangan.

2. Jika tidak mungkin yang dikejar tak dapat, yang ada akan berciciran.

3. Lebih lagi dari itu...takut hanya tinggal 'hari ini dalam sejarah'

http://suarasukj.blogspot.com

LensaPR said...

Lain kali jangan gopoh bertindak seorang dua. Bincang sampai lumat.Yang buat kerja dalam gelap dah diberi amaran ke

bonzer said...

Satu keputusan yang lambat dan tepat. Walaubagaimanapun isu ini akan dihidupkan kembali oleh UMNO untuk menutup segala kelemahannya.

Isu apa yang mereka ada ? Liwat ? Isu ini sudah sampai ke titik penamat dan mereka tahu isu ini akan menyebelahi DSAI. Dulu pun dengan segala kekuatan digunakan untuk membuktikan kenafsuan DSAI tetapi gagal. Apa yang ada pada isu ini yang dicetak semula dan dibubuh "makeup" namun dapat dibacai oleh rakyat yang sudah memahami dengan baik.

Namun begitu isu-isu baru akan dicipta untuk memenuhi agenda mereka yang hampir musnah.

Kerajaan-kerajaan negeri di bawah PR akan menghadapi pelbagai masalah selepas ini setelah Parlimen Pmg Pauh Dikosongkan.

Selamat mengundi

suhaimi said...

salam......

alhamdulillah...selesai dah..org2 umno jgn nk kalut2.hampa pergi baiki umno yg dah nazak tu.
kepada DSAI selamat berjuang tk agama,bangsa dan negara.kami sentiasa bersama anda.....

Mujahidin said...

umno tak malu ka nak kerjasama dengan Pas.?? dah kalah teruk baru faham erti kerjsama pula?? MEMALUKAN!!!! kalau org tak sudi jangan dok pulun terhegeh-hegeh lagi!!!!

utohkacil said...

Nampak nye UMNO tak berjaya nak bergabung dgn PAS.

Jadi, ada lah lebih baik UMNO berkabung aje le.

ANWAR ibrahim PM-6 said...

http://anwarpm.blogspot.com

Berita baik.

bn@umno said...

alah depan aje cakap tolak kerjasame dgn Umno tapi di belakang siapa yg tau.kalaulah pemimpin PAS tolak Umno kenapakah muqabalah masih diteruskan antara PAS dan Umno?herankan?Fikirkanlah penyokong PAS oooiiii, jgn korang kena tipu dgn permainan politik pemimpin PAS yg korang puja tu.sebelum ni pun korang dah kena tipu dgn pemimpin PAS, mungkin kali ini adalah kali kedua kot.Pemimpin PAS ni kuat menipu, jgnlah korang terpengaruh.INI NASIHAT YG AMAT BERGUNA UNTUK KORANG, supaya korang sedar dan tak silap langkah.

utohkacil said...

Satu babak sandiwara PAS&UMNO telah berakhir. 'Babak muqabalah dan muzakarah'

Ada beberapa babak lagi yg lebih sensasi sebang di pertontonkan kepada rakyat.

Babak 'liwat meliwat' dan 'alitantokayah' sedang lancar di pertontonkan kpd rakyat.

Oleh kerana terlalu asyik menonton dan terlalu terhibur, maka hilang lah segala duka nestapa kerana kenaikan petrol dan diesel.

Rakyat terlupa bahawa dgn kenaikan bahan bakar ini telah menyebab kan melambung nye harga barang2 dan perkhidmatan.

Yg paling malang ialah rakyat yg berpendapatan rendah dan ramai keluarga tanggungan.

Beras yg paling murah di pasaran, 10% hancur(untuk si miskin) dulu sebelum PRU12, RM17.50 10kg. Hari ini beras yg sama berharga RM27.50 10kg.

Rakyat seronok berhibur dgn drama2 yg di taja oleh UMNO ini, hingga terlupa segala duka nestapa.

Lord2 dan pecacai2 UMNO berseronok juga sambil mengaut harta kekayaan negara.

HIDUP UMNO - mati melayu

peon pencen said...

Elok se sangat PAS nolak sebarang kerjasama ngan UMNO.

UMNO ni ibarat kan manusia yg kena kanser di stage 3. Tunggu nak mampus aje.

Apa idak nye, rakan kongsi nye MCA dah tinggal nyawa ikan, Gerakan dah habis melingkup, MIC & PPP dah lesap.

KAUM CINA DAN INDIA dah lari masuk kem DAP atau PKR, yg ajaib nye ada juge yg masuk kem PAS.

Hingga kan melayu yg berada dlm UMNO pun dah ramai cabut lari masuk kem PAS & PKR.

Yg tinggal dlm UMNO tu hanya lah pecacai2 yg ada kepentingan diri.
Hari2 pecacai2 ini bergaduh dan bercakaran sesama sendiri, rebut kuasa.

UMNO telah berpecah kepada beberapa kem. Ada kem DSAAB, kem TDM, kem DSNTR, kem Mahyudin, kem Tengku Razali Hamzah, klu nak sebut banyak lagi kem2 ini.

Yg paling malang sekali bekas bos no.1 nye TDM cabut melompat keluar UMNO. UMNO dah BUSUK!

UMNO tunggu saat nye sahaja untuk mati buat se lama2 nye.

putra revolusi said...

Hari ini banyak berita sedih yang pasti memeningkan kepala pemimpin-pemimpin BN/UMNO yang ramai botak dan beruban itu:

i) PAS menolak mentah-mentah pinangan UMNO dan akan terus kekal dalam PR.

ii) MB Perak mempersenda pelawaan Tajol Rosli supaya PAS menubuh kerajaan campuran dengan UMNO. Sebaliknya MB Perak mempelawa Tajol Rosli untuk meninggalkan BN dan berjuang bersama PR kerana BN yang semakin daif dan reput itu sudah tak relevan lagi dengan arus politik masa kini.

iii) Anwar Ibrahim akan bertanding di Permatang Pauh bagi memberi laluan beliau ke Parlimen dan dengan itu dapat berdepan terus dengan pemimpin BN yang nampak lebih betina dari jantan itu.

iv) Mesyuarat cawangan UMNO sedang berlangsung dengan beberapa insiden percakaran perebutan kuasa yang sengit dan lucu. Ada cawangan yang menolak Pak Lah dan Najib yang membuktikan ahli di peringkat grass-root sudah jemu dengan wajah 2 pak lawak yang memalukan UMNO itu.

V) Tun Mahathir terus 'menembak' Pak Lah dalam laman blognya. Hari ini beliau menulis tentang kepondanan pemimpin-pemimpin BN/UMNO yang sanggup melacurkan maruah negara kepada Singapura.

Malam ini pasti Pak Lah al-tiduri, Najib al-Tantuya, Syed Hamid Al-bar dll 'al' termasuk yang meminati alkohol tidak dapat tidur nyenyak di sisi isteri montok yang sedang berdengkur. Mereka pasti sedang berfikir tentang rencana terbaik bagi mengelakkan diri dari terus tenggelam. Dan jangan hairan jika Anwar akan ditangkap dalam tempoh terdekat bagi menghalangnya ke Parlimen. Pemimpin-pemimpin BN/UMNO yang lebih banyak pondan dari jantan itu pasti terkencing dalam seluar apabila Anwar memperbudak-budakkan mereka di Parlimen kelak dan dengan itu dia mesti dihalang ke Parliman dengan apa cara sekalipun....

anti-umno said...

sape maki hadi awang pi mintak maaf balik=P

anti-umno said...

ok come on pr supporters....mai pakat sokong pr sehingga perjuangan ni selesai...hidup pr!!!!!!!!!!!!!

aBiE aR said...

Alhamdulillah..

Syukur ke hadrat illahi.Terima kasih DS Hj Hadi,keputusan anda sungguh tepat.Kami ahli bawahan bersyukur menerima khabar berita yang menggembirakan ini.Biarkanlah UMNO terkambus dengan sendirinya, sesungguhnya UMNO memang tak layak lagi berdiri di bumi Malaysia ini.Biarkan ia mati.

Kepada DSAI tabahlah mengharungi segala musibah2 yang melanda,yang pasti anda haruslah bersedia kerana UMNO akan mengeluarkan segala agenda2 jahat yang cuba menghalang DSAI naik ke puncak,tapi kami sebagai rakyat yang teraniaya akan mendoakan DSAI selamat dan dapat membela rakyat tidak lama lagi.Semoga DOA2 kami rakyat yang teraniaya dimakbulkan ALLAH s.w.t.AMIN

irfandina said...

salam...

satu kemenangan awal kepada musuh2 islam...saya tidak berminat untuk menyebelahi sesiapa tetapi percayalah hasil dari keputusan awal yg dibuat oleh pemimpin tertinggi pas pastinya akan disambut oleh tawa gembira oleh manusia2 seperti karpal singh dan lim kit siang...

kepada golongan fanatik didalam blog ini tahniah saya ucapkan...pastinya anda semua juga amat bergembira seperti mana gembiranya musuh2 islam yg lain...

sayang sekali...taktala umno ingin menjalinkan kerjasama pelbagai syarat ditetapkan tetapi bila hendak bekerjasama dengan dap yg jelas sekali menentang perlaksanaan hukum islam tiada langsung kedengaran syarat2 yg perlu diikuti oleh dap...

once again...congratulations...

bonzer said...

Usahlah menangis,usahlah bersedih. Apa boleh buat jodoh kita tidak kesampaian.

Anak Gadis AMNO perlu menerima hakikat ini.Anak Gadis AMNO kena faham.Anak Gadis AMNO kena tahu.Jejaka PAS sudah ada bini.Takkan nak khawin dengan Anak Gadis AMNO, Jejaka PAS terpaksa bercerai dengan bini-bini yang tersayang.

Jejaka Pas bukan tak teringin dengan Anak Gadis AMNO.Kan Anak Gadis AMNO orang kaya.Harta banyak.Rumah Besar.Tanah luas.Kereta besar.Boleh di katakan semuanya besar-besar. Pembohong besar.Cakap besar.Curi duit besar-besaran.

Kalau Anak Gadis AMNO mahu juga dengan jejaka PAS,kecik tapak tangan nyiru hamba tadahkan.Tapi Anak Gadis AMNO kena tahu,kalau Anak Gadis AMNO terima Jejaka PAS sebagai laki, Anak Gadis AMNO adalah bini ke tiga. Itupun kalau Anak Gadis AMNO setuju.Maklun saja Jejaka PAS masih ada dua kekosongan.Itupun sikit masa lagi mungkin ada rombongan dari Sabah dan Sarawak datang merisik nak jadikan Jejaka PAS laki mereka. Terlomponglah Anak Gadis AMNO.

Anak Gadis AMNO pun tahu bahawa perkahwinan Jejaka PAS dengn bini-bininya adalah atas dasar percaya-merpercayai.Dari situ baru lahir kasih sayang.Mereka sama-sama melalui zaman kesusahan.Penjara bersama.Minum air fru bersama.Ditembak bersama.Semuanya mereka bersama semasa senang dan susah.

Anak Gadis AMNO pun tahu apa yang tak dikata oleh Keluarga AMNO pada Jejaka PAS dan keluarganya.Kolot.Komunis.Pengkhianat.Agen Israel.Penghalang pembangunan.Sesat.suka maki.Suka mengumpat.Mengata.Entah apa lagi.Terlalu banyak hingga tak tertulis.

Tapi kini.Setelah Jejaka Pas telah berjaya, Anak Gadis AMNO terhegeh-hegeh untuk menjadi bini ke tiga.Bukan Jejaka PAS tak boleh terima. Anak Gadis AMNO kena faham bahawa kalau kita kahwin Anak Gadis AMNO Kena tinggal di rumah Keluarga Jejaka PAS. Ya, betul rumah Keluarga AMNO besar. Tetapi apa gunanya besar,sedangkan rumah itu penuh dengan kebusukan.Segala kebusukan ada dalam rumah itu. Rasuah, judi,penipuan, pembohongan,hasad dengki dan segala kejahatan.

Itulah satu syarat yang perlu Anak Gadis AMNO perlu tunaikan. Kalau nak juga dengan Jejaka PAS, selepas kahwin kena duduk di rumah Keluarga PAS. Senangkan. Satu lagi jangan lupa, dah dekat nak raya ni. Mulut tu jaga sikit.Jangan banyak sangat buat fitnah.

Akhir kata kesatlah air matamu. Usah menangis.Jodoh kita belum ada lagi.Berusahalah untuk memikat Jejaka PAS.

bn@umno said...

Aku yakin ini hanya bersifat sementara shj.Yg pasti, PAS mmg tak boleh bekerjasama dgn PR disebabkan oleh ideologi perjuangan yg berbeza-beza antara PAS, DAP dan Keadilan.pemimpin PAS mmg mempunyai akal yg cukup pendek dan tidak mempunyai sikap seorg pemimpin yg berpandangan jauh di samping menolak 'rezeki' di depan mata yg telah disediakan oleh Umno.Tidak dpt dinafikan lagi PR sekarang ni sedang menuju kehancuran malah DSAI jg mungkin ditahan tidak lama lagi.Dgn penahanan DSAI maka PR sudah tidak dpt bernyawa lagi kerana dalam PR tiada lagi pemimpin yg layak bergelar PM.

peon pencen said...

irfandina,

anda sebenar nye tidak tahu apa itu erti perjuangan parti.

Perjuangan parti PAS, dari dulu, kini dan se lama2 nye tiada lain tiada bukan ha nye lah untuk meruntuhkan UMNO!!!

Jika parti UMNO sanggup mengikut perjuangan parti PAS, maka PAS akan sanggup bersama parti UMNO.

Bukan kah TG Nik Aziz dah berkata: Sama2 bubar kan parti, tubuh kan satu parti baru yg berlandas kan agama Islam.

Mana ada pemimpin UMNO yg sanggup sahut cabaran TN Guru.

Kalau UMNO betul2 ikhlas mahu menolong bangsa melayu dan agama Islam, UMNO tentu dah sanggup ikut saranan TG Guru.

Hidup UMNO - mati melayu

nakomatsue said...

Thursday, July 31, 2008
Ayat Ayat Damai VS Ayat Ayat Melarang Berteman rapat dengan Orang Kafir

* Dan jika dua puak dari orang-orang yang beriman berperang, maka damaikanlah di antara keduanya; jika salah satunya berlaku zalim terhadap yang lain, maka lawanlah puak yang zalim itu sehingga dia kembali mematuhi perintah Allah; jika dia kembali patuh maka damaikanlah di antara keduanya dengan adil (menurut hukum Allah), serta berlaku adillah kamu (dalam segala perkara); sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.

( سورة الحجرات , Al-Hujraat, Chapter #49, Verse #9)

* Tetapi sesiapa yang mengetahui bahawa orang yang berwasiat itu tidak adil atau melakukan dosa (dalam wasiatnya), lalu dia mendamaikan antara mereka (waris-waris, dengan membetulkan wasiat itu menurut aturan agama), maka tidaklah dia berdosa. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #182)

* (Dan janganlah kamu jadikan nama) Allah dalam sumpah kamu sebagai benteng yang menghalangi kamu daripada berbuat baik dan bertakwa, serta mendamaikan perbalahan antara sesama manusia dan (ingatlah), Allah sentiasa mendengar, lagi sentiasa mengetahui.

( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #224)

* Dan jika kamu bimbangkan perpecahan di antara mereka berdua (suami isteri) maka lantiklah "orang tengah" (untuk mendamaikan mereka, iaitu), seorang dari keluarga lelaki dan seorang dari keluarga perempuan. Jika kedua-dua "orang tengah" itu (dengan ikhlas) bertujuan hendak mendamaikan, nescaya Allah akan menjadikan kedua (suami isteri itu) berpakat baik. Sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui, lagi Amat mendalam pengetahuanNya.

( سورة النساء , An-Nisa, Chapter #4, Verse #35)

* Tidak ada kebaikan pada kebanyakan bisik-bisikan mereka, kecuali (bisik-bisikan) orang yang menyuruh bersedekah atau berbuat kebaikan atau mendamaikan di antara manusia dan sesiapa yang berbuat demikian dengan maksud mencari keredaan Allah, tentulah Kami akan memberi kepadanya pahala yang amat besar.
( سورة النساء , An-Nisa, Chapter #4, Verse #114)

* Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.
( سورة الحجرات , Al-Hujraat, Chapter #49, Verse #10)


* Allah pelindung (Yang mengawal dan menolong) orang-orang yang beriman. Ia mengeluarkan mereka dari kegelapan (kufur) kepada cahaya (iman) dan orang-orang yang kafir, penolong-penolong mereka ialah Taghut yang mengeluarkan mereka dari cahaya (iman) kepada kegelapan (kufur). Mereka itulah ahli Neraka, mereka kekal di dalamnya.

( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #257)

* Dan janganlah engkau menurut kehendak orang-orang kafir dan orang-orang munafik dan janganlah engkau hiraukan usikan dan celaan mereka, serta berserahlah kepada Allah (memelihara keadaanmu) dan cukuplah Allah menjadi pelindung (yang menyelamatkanmu).
( سورة الأحزاب , Al-Ahzab, Chapter #33, Verse #48)

* Balasan yang demikian, kerana sesungguhnya Allah menjadi pelindung orang-orang yang beriman dan sesungguhnya orang-orang yang kafir: Tiada sesiapapun yang dapat memberikan perlindungan kepada mereka.
( سورة محمد , Muhammad, Chapter #47, Verse #11)

* Dan sekiranya orang-orang kafir (dari penduduk Mekah) itu memerangi kamu (di Hudaibiyah), tentulah mereka akan berpaling melarikan diri dengan kekalahan; kemudian mereka tidak akan beroleh sesiapapun yang menjadi pelindung atau memberikan pertolongan.
( سورة الفتح , Al-Fath, Chapter #48, Verse #22)


LARANGAN MENJADIKAN ORANG KAFIR / YAHUDI NASRANI TEMAN RAPAT

* Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali.
( سورة آل عمران , Aal-e-Imran, Chapter #3, Verse #28)

* Balasan yang demikian, kerana sesungguhnya Allah menjadi Pelindung orang-orang yang beriman dan sesungguhnya orang-orang yang KAFIR: Tiada sesiapapun yang dapat memberikan PERLINDUNGAN kepada mereka.
( سورة محمد , Muhammad, Chapter #47, Verse #11)

* (Sesudah kamu wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu mengetahui tentang kerasnya hati orang-orang yahudi itu) maka bolehkah kamu menaruh harapan bahawa mereka akan beriman kepada seruan Islam yang kamu sampaikan itu, padahal sesungguhnya telah ada satu puak dari mereka yang mendengar Kalam Allah (Taurat), kemudian mereka mengubah dan memutarkan maksudnya sesudah mereka memahaminya, sedang mereka mengetahui (bahawa perbuatan itu salah)?
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #75)

* Dan apabila mereka (orang-orang yahudi pada zaman Rasulullah) bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: Kami telah beriman dan apabila mereka berjumpa sesama sendiri, mereka berkata: Patutkah kamu ceritakan kepada mereka (orang-orang Islam) dengan apa yang telah diterangkan oleh Allah kepada kamu (di dalam Kitab Taurat mengenai kebenaran Nabi Muhammad) untuk menjadikannya hujah (bukti) yang dapat mengalahkah kamu di sisi Tuhan kamu? Tidakkah kamu berakal?
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #76)

* Dan mereka (kaum yahudi) berkata pula: Hati kami tertutup (tidak dapat menerima Islam). (Sebenarnya hati mereka tidak tertutup) bahkan Allah telah melaknatkan mereka disebabkan kekufuran mereka, oleh itu maka sedikit benar mereka yang beriman.
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #88)

* Banyak di antara Ahli kitab (yahudi dan Nasrani) suka kalaulah kiranya mereka dapat mengembalikan kamu menjadi kafir setelah kamu beriman, kerana dengki yang timbul dari diri mereka sendiri, sesudah nyata kepada mereka kebenaran (Nabi Muhammad s.a.w). Oleh itu, maafkanlah dan biarkanlah oleh kamu (akan mereka), sehingga Allah datangkan perintahNya. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #109)

* Dan mereka (yahudi dan Nasrani) berkata pula: Tidak sekali-kali akan masuk Syurga melainkan orang-orang yang beragama yahudi atau Nasrani. Yang demikian itu hanyalah angan-angan mereka sahaja. Katakanlah (wahai Muhammad): Bawalah kemari keterangan-keterangan yang (membuktikan kebenaran) apa yang kamu katakan itu, jika betul kamu orang-orang yang benar.
( سورة البقرة , Al-Baqara, Chapter #2, Verse #111)

utohkacil said...

sdr bn@umno,

Anda ingat DSAAB saje ke yg boleh jadi PM.

Dlm Pakatan Rakyat ada banyak pemimpin yg baik, jujur amanah dah berilmu pelajaran yg tinggi.

Sebagai contoh, YB TN Guru HJ Hadi, YB Lim Kit Siang atau YB Karpal Singh. (YB Karpal tak leh dah tua)

Pada pendapat saya YB Lim Kit Siang lebih baik di jadi kan PM.

Orang Cina ni lebih bijak cari duit dan jimat berbelanja.

Lihat sahaja Singapura di bawah pimpinan PM cina, kan ke Singapura 10 kali ganda lebih maju dari Malaysia, sdr bn@umno pun ada pernah kata begitu.

Melayu (UMNO) pun bijak juga cari duit - rasuah, rompak dan curi duit rakyat.

ilham_sufi said...

ini kta2 pmimpin ttinggi umno swaktu dtanya adakah umno bsedia bkerjasama dgn pas bg mmastikan hak2 org mlayu tbela pada okt 2007 (disiarkan oleh mingguan malaysia)swaktu itu tuk guru tiada masalah bkerjasama dgn umno.ini jwpn mreka:

paklah:- 'bwh pmerintahan bn hak2 org mlayu stiasa tbela.buat apa kta nk bkerjasama dgn pas.mreka bkn thu buat krja.

najib:- 'kta tgk kelantan,brapa rmai org mlayu yg kya,pas hnya thu mfitnah'

nazri aziz:- 'kta lbh ska bkerjasama dgn mic n mca dr pas.kononnya pjuangkan islam tapi suka tabur fitnah sana sini'

idris jusoh:- 'bwh pmerintahan pas d tganu rkyat tganu jd miskin.slpas bn ambl alih byk projek pmbgunan dbuat skaligus mningkatkn traf hdup rkyat.sya x stuju umno bkerjasama dgn pas krn ini mjahanamkan org mlayu sdiri'

to irfandina:

saper yg tolak saper?sblm plhnraya bkan main eksen.bla dh klah bru nk jilat blik ludah sdiri.

fki2kanlah

ilham_sufi said...

u-umno
m-makin
n-nazak
0-ok

bn@umno said...

utohkacil,

Aku mmg mengaku, aku pernah cakap orang cina mmg bagus mentadbir negara berbanding Malaysia kerana ia adalah KENYATAAN yg tidak dpt dinafikan oleh mana-mana pihak. Kalaulah PR berhasrat nakkan malaysia menjadi seperti Singapura, China, Taiwan, Jepun, Korea dan Hong Kong yg disegani di seluruh dunia maka pemimpin-pemimpin PR perlulah belajar mentadbir negara drpd pemimpin-pemimpin negara-negara tersebut barulah boleh maju.malangnya mengikut pemerhatian, tak ada seorg pun di kalangan pemimpin PR yg layak digelar PM selain drpd DSAI tapi malangnya nasib DSAI mungkin tak beberapa baik utk beberapa hari akan datang ni.Aku rasa utohkacil pun perlu juga belajar drpd orang cina iaitu cara-cara bagaimana memberi komen yg tepat dan bernas supaya tidak terlalu menonjolkan kebodohan diri apabila berkomen.faham tak?Bg aku pemimpin BN lebih sesuai untuk mentadbir negara.

roh_insan said...

Tahniah buat pimpinan Pas.

Minyak n air mane mungkin bersatu,bkn soal idelogi nye,tp soal iktikat perjuang nye,selagi umno memisahkn agame n politik selagi itu tak mungkin bersatu nye Pas n Umno.

Andai ditafsirkn Pas,Dap n Pkr berbeze idelogi mmg kite bersetuju ienye berbeze,namun perlu di ingat selagi Pas n Pkr tdk memisah kn agame n politik selagi itu ape bangse n ape parti pun pasti dpt bergabung dgn damai.

Andai kite tdk percaye sdh tentu kite menolak yg Islam itu utk seluruh manusie n isi alam nye.masalah nye umno krn memisahkn agame n politik,n itu dinamekn Skular.

Musuh utume kite didunie adelah Yahudi,n tertere larangan nye didlm Alquran,tetapi adekah terdpt yahudi didlm Dap?,malah Rasullullah sendiri telah berpesan tuntutlah ilmu sehingge ke negeri cine,walhal mase tu tak ade pun org cine disekeliling Rasullullah,kite renungkn ape maksud tersirat Rasullulah itu.

Ape tafsiran kite kpd KAFIR HARBI yg sebenar nye?,klu ditakdirkn Kapral n Lim kit Siang akn menyertai umno adekah tdk akan di terime?,n mase tu adekah gelaran kafir harbi 2 msh dipakai dlm umno.

Kpd irfandina,bnumno serte penyokong2 umno carilah guru2 agame yg tdk memihak kpd mane2 parti,pasti kamu akn tau kesilapan yg berlaku dlm hidup ini,aku dulu pun mcm kamu juge,satu melaya aku dah pergi untuk MENEGAKN umno,n mcm kamu juge lah ayat2 aku tiap kali aku menentang Pas n Pkr,akhirnye aku br tau semue itu sie2 belake,cube lah,aku berani bertaruh yg kamu org umno akn mengakui akn kesilapan yg dilakukn umno.

Buat PEJUANG2 PAKATAN RAKYAT jom kite berkampung beramai ramai dikala Dsai BERTARUNG di Permatang Pauh.Kite doakn Dsai tdk dipengapekn didlm wkt terdekat ini.

utohkacil said...

Negara Malaysia boleh di katakan sebuah negara yg terkaya dgn hasil bumi dan lautan.

Tetapi malang nye, rakyat menderita di landa kemiskinan dan kesusahan yg berlarutan.

Yang kaya raya banyak harta wang ringgit berjuta2 hanya lah pemimpin2 dan pecacai2 UMNO sahaja.

Segala hasil kekayaan negara telah di liwat dan di rogol oleh para pemimpin dan pecacai BN(UMNO).

Selama lebih 50 tahun rakyat telah terpedaya dan di perbodohkan oleh kerajaan zalim BN(UMNO).

Sekarang rakyat dah mula sedar dan telah menunjukkan kemarahan nye pada PRU12 yg lepas.

Insha'Allah pada PRU13 yg akan datang kerajaan BN(UMNO) yg zalim ini akan runtuh dan musnah.

utohkacil said...

Saya sangat ber shukur kepada Allah kerana dah ramai pecacai2 UMNO telah keluar dari laman ini.

Saya berasa amat kecewa kerana mungkin kesemua nye melayu dan beragama Islam, tetapi memandang kan kepada ungkapan dan tulisan nya, sangat bertentangan dgn Islam.

Sehingga ada yg tidak dapat membezakan diantara God dan Allah.

Begitu juga dgn megah dan takbur sanggup mempersenda kan para Alim Ulama yg bertaraf Tuan Guru.

Berkenaan dgn tuduhan liwat DSAI, hampir kesemua pecacai2 UMNO ini telah yakin 100% benar, sedangkan ia nye masih dlm siasatan dan belum lagi di adil kan.

Sekarang saya perhati kan hanya tinggal seorang sahaja 'hardcore' yg sangat degil masih melalak di laman ini.

Jika anda semua teliti bahasa dan ungkapan ayat2 serta daya pemikiran nye amat rendah.
Itu yg selalu saya kata kan manusia yg memiliki 'IQ' di tahap '0'.

bn@umno said...

Hidup BN!!!Hidup BN!!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!Hidup BN!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!Hidup BN!!!!BN dan UMNO dulu, kini dan selamanya.

nakomatsue said...

UMNO memang tak Islamik kerana tidak memasukkan Quran dan Hadis dalam pelembagaan UMNO. Namun, UMNO tidak menolak Quran dan Hadis. PAS pula begitu Islamik kerana memasukkan Quran dan Hadis dalam pelembagaan PAS. Namun PAS menolak Quran dan Hadis. Yang dipakai oleh PAS hanyalah pendapat ULAMA PAS. Meskipun pendapat itu betentangan dengan Quran dan Hadis, contohnya dalam hal berkompromi dengan kafir Harbi dan Yahudi. Wahai PAS, kembalilah kepada ajaran Islam yang sebenar, BUKAN ajaran ULAMA PAS. Semoga Allah mengampuni saya dan semua orang Islam yang menyokong PAS atau UMNO atau PKR atau mana-mana parti, asalkan dia Islam. Syurga tu luas, jangan bimbang kalau semua orang masukpun...takkan jadi sempit.

suhaimi said...

salam.....

mabok ke apa mamat ni!!!........

moloyue said...

Kepada Nakomatsue,
Dalam kedua-dua pihak, BN dan PR ada orang kafir/bukan Islam. Kadang-kadang kita nampak DAP sahaja sebagai yg menentang Islam tapi kita tak perasaan MCA pun sama malah lebih berkesan lagi kerana dia duduk dlm kerajaan. Tambahan lagi, media masa hanya memainkan isu pertentangan DAP dgn PAS dlm perkara Islam.
Itu Chua Soi Lek, bekas Menteri Kesihatan adalah seorang cauvinis Cina yg kuat menentang Org Melayu dan Islam dan nasib baik dia telah letak jawatan kerana perangai tak senonohnya. Org Melayu Johor yg undi dia memang bodoh: ingat dia pandai cakap Melayu boleh dipercayai!
Saya nak tegur ini Nakomatsue: jangan pandai-pandai sebut ayat Quran ini dan itu dan buat kesimpulan. Dlm zaman Nabi pun beliau ada membuat kerjasama dan perjanjian dgn org musyrikin. Yang pentingnya bagaimana kita boleh tingkatkan syiar Islam dlm negara berbilang kaum ini.

moloyue said...

Kpd Bn@umno dan org umno,
Nak kata pemimpin Pas tipu dibelakang; yg dibelakang kita tahulah kalau ada. Tapi senarai penipuan UMNO yg jelas nyata memanglah panjang dan napa tak lihat yg ini. Itulah kata org Melayu kuman diseberang laut nampak!!

jentera said...

Nakomatsue said;

MNO memang tak Islamik kerana tidak memasukkan Quran dan Hadis dalam pelembagaan UMNO. Namun, UMNO tidak menolak Quran dan Hadis.

---- Siapa yang tolak hukum hudud di kelantan dan terengganu?
Siapaa yang kata kalo laksana hukum hudud, kudung sume org Islam? Sape cakap Malaysia ni negara sekular?
Siapa yang tak meletakkan al-Quran dan Sunnah dalam Perlembagaan?

Cakap tu biar berlandaskan fakta;

Sekadar memetik ayat al-Quran tapi tak paham maksud tak guna, itu org kafir pon boley buat, bahkan ada di antara mereka yang paham al-Quran lebih daripada org Islam sendiri..

Nakomatsue said;

Meskipun pendapat itu betentangan dengan Quran dan Hadis, contohnya dalam hal berkompromi dengan kafir Harbi dan Yahudi.

---- Tau ke ape maksud kafir Harbi? Kalau tak tau tolong refer kitab agama

** Tolong bagi contoh seorang pemimpin UMNO yang hidupnya mencerminkan peribadinya sebagai seorang pendakwah Islam

nakomatsue said...

kepada moloyue,
kehadiran pas di selangor dan perak tidak meningkatkan syiar islam pun. kalau ada cuba sebutkan, mungkin saya tak dapat maklumat yg betul. apa yg saya tahu, islam semakin tertekan khususnya di selangor, isu arak, babi, kuil, nama allah .... sukar saya nak memahami bahawa pas perjuang islam..yang saya faham ialah pas perguna islam untuk jatuhkan umno bangang dan dapatkan jawatan. tolonglah bagi hujah supaya saya faham perkara ni.....

nakomatsue said...

kepada jentera,
apasal marah-marah ni, saya bukan orang UMNO, saya orang ISLAM. Tapi bukan Islam PAS. Tentang hudud tu, yang saya faham, UMNO bukan tentang hukumnya tapi pelaksanaannya yang membezakan hukum untuk orang Islam dan kafir, zaman nabi dahulu berbezakah hukumnya antara kafir dan Islam? kalau tak sama dengan hukum hudud pada zaman Nabi, mana boleh diakui sebagai hukum hudud Islam. Sebab tu orang UMNO kata itu hukum hudud PAS.Hukum yang diubahsuai oleh Ulama PAS. Mengenai DAP pula, terang-terangan menentang Penubuhan Negara Islam. Takkan macam tu punya kafir pun nak diistilahkan sebagai kafi dzimmi. wallahu a'lam.

putra revolusi said...

Sdr Nakometsu,

Saya SETUJU dengan pandangan sdr dalam komen pada July 31, 2008, 6.11 pm bahawa,"..Namun UMNO TIDAK MENOLAK QURAN DAN HADITH". Antara bukti UMNO tidak menolak Quran dan hadith ialah:

i) Sejajar dengan kehendak Islam, Kerajaan Negeri Kelantan pernah merancang utk melaksanakan hukum hudud. Namun Presiden UMNO iaitu parti yang 'tidak menolak Quran dan hadith' itu pada Mei 1999 telah menulis surat kepada Nik Aziz bahawa tindakan keras dan tegas akan diambil jika hukum hudud dilaksanakan di Kelantan kerana kata Presiden UMNO hukum Allah itu tidak melambangkan keadilan sejagat.

ii) Pada 1999 JAIS telah membuat tangkapan terhadap wanita Islam yang didapati berkelakuan tidak bermoral di sebuah kelab eksklusif. Presiden UMNO menyatakan bahawa beliau kecewa kerana ada pihak yang begitu tegas berpegang kepada ajaran Islam yang katanya boleh menyebabkan pelancong tidak datang ke Malaysia lagi. Akibatnya Mufti Selangor, Dato'Ishak Baharum (Allayarham) telah dipecat oleh kerajaan UMNO yang 'tidak menolak Quran dan hadith' itu semata-mata kerana Allayarham cuba mempertahankan kesucian Islam.

iii) Hukuman terhadap pelakuan zina di sebuah negara yang dipimpin oleh UMNO yang 'tidak menolak Quran dan hadith' ini sungguh tidak sepadan dengan ajaran Islam. Untuk pelakuan zina dan kesalahan sex, hanya bayaran denda yang sangat kecil atau penjara beberapa hari dikenakan. Pesalah tidak direjam atau disebat kerana hukuman rejam atau sebat mungkin bukan ajaran Islam di bawah UMNO yang 'tidak menolak Quran dan hadith' itu.

iv) Judi dan arak masih menjadi elemen penting dalam kehidupan masyarakat Islam yang sesat dan lesen masih dikeluarkan oleh pemerintah yang ditunjangi UMNO yang 'tidak menolak Quran dan hadith' itu.

V) Banyak lagi contoh-contoh negatif yang menunjukkan UMNO 'tidak menolak Quran dan hadith', seperti kata-kata sinis kepimpinan UMNO yang seringkali menyindir keberkesanan pelaksanaan ajaran Islam.

Semoga Allah mengampuni kita di atas kesilapan-kesilapan yang dilakukan sama ada menyedarinya atau tidak.

AJK-UMNO said...

KPD BN@UMNO..

KO NIE BACUL LA.. CAKAP BERAPI.. BILA ORG TANYA SOALAN KO TAK JAWAB..

BUAT MALU LA KA NIE..PARTI KITER DAH TERANG2 MENGALAMI KALAH YG TERUK..
SO KO JANGAN JADI ORG YG MEMALUKAN PARTI LAGI.. KER KO NIE ORG PAS ATAU PKR YG DISURUH JADI PENCACAI YG BODOH BG MENGELIRUKAN DAN MEMALUKAN PARTI UMNO..?? KENPA APA YG KO CAKAP SEPERTI NAK BALING TAIK KAT ORG TAPI TERBALING MUKA SENDIRI..

AJK-UMNO said...

Hidup BN!!!Hidup BN!!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!Hidup BN!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!!Hidup BN!!!Hidup BN!!!!BN dan UMNO dulu, kini dan selamanya.

TAPI BERSIH KAN PEMIMPIM SAMPAH YANG MEROSAKAN BANGSA MELAYU DAN MEMALUKAN MALAYSIA DIMATA DUNIA..

AJK-UMNO said...

jgn salahkan parti umno..
salahlan pemimpin2 nyer..

utohkacil said...

Sya sangat ber setuju dgn pendapat 'ajk-umno'.

Yang busuk tu 'pemimpin UMNO'.
Oleh kerana kebusukan pemimpin ini lah yg menyebab kan UMNO jadi BUSUK.


UMNO akan bertambah BUSUK lagi jika masih ramai manusia seperti 'bn@umno' berada menyebok dlm UMNO.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

UMNO memerintah Malaysia dengan BN TANPA PAS sejak 50 tahun lebih. Kerjasama dengan PAS, UMNO nak test market sahaja. lain kali UMNO dah tahu apa muslihat pAS. Setakat mana kejujuran DAP, PKR dengan PAS, kita tunggu aje. masa menentukan.

DALAM POLITIK TAK ADA YANG KEKAL - kata MB kedah dan TDM

bn@umno said...

AJK-Umno

entah ape-apelah komen ko ni semuanya merapu jelah.Aku tahulah ko tu hanya bertopengkan ajk-umno tapi berperangai macam org PR yg dah sesat entah ke mana-mana dah.kenape ko diam je apabila puak PR mengutuk mufti perlis yg menyuruh DSAI bersumpah laknat?adakah ko halalkan perbuatan puak PR tu?tolong fikirlah sikit beb,gunakanlah kepala otak dan akal yg dianugerahkan kepada ko tu jgn pulak dok pikir gunakan kepada lutut ko yg tak guna tu.

melayusedar said...

tak payah la kawan dgn umno memang umno tu jahat tak ada sorg pun pemimpin umno tu yg elok sikap jahat2 belaka. kalau kita kawan dgn org jahat kita jadi jahat umno tu jahat tak kan kita pun nak jadi jahat. kita sokong aja pr sokong dsai sokonag tgna semua org baik tak perlu la umno jahat semua tu.selama ni negara di susahkan rakyat di tindas agama di hadarikan sampai semua kita susah luka tu derita yg di tanggung tak hilang hanya dgn rasa nak kawan dgn umno usah la tak perlu la umno tu memang jahat sah jahat buktinya tgna dah cakap teruk kelantan di kerjakan oleh umno org kelantan tu islam masa tu ada umno fikir pasal tindakan dia. sekarang ni pun org umno yg nak berkawan tu pun muka yg sama org sama belum satu generasi pun jadi sikap nya tetap sama jahat busuk hati lengkap dgn buruk perangai.hari ni jgn ingat umno lagi la jahat, sangat jahat letih tengok umno ni .

nakomatsue said...

Kepada Putra Revolusi
1. Hudud itu Hudud PAS, bukan hudud Islam. Kalau hudud Islam UMNO wajib sokong, tak sokong berdosa.
2. Pendapat Presiden UMNO tu memang tak boleh pakai. Langsung tak gambarkan Islam. Tak payahlah buat panduan. Dah tahu tak elok apasal nak ikut?
3. Hukum zina malaysia memang tak menepati hukum Islam. Kalau nak menepati Islam, hudud Islam mesti dijalankan, bukan hudud PAS yang membezakan antara kafir dan Islam. Kalau ikut hudud PAS nanti kalau zina belaku antara pemuda Islam dengan pemudi kafir, yang Islam kena rejam, yang kafir tu bayar seribu.
4. Judi dan arak. Nik aziz yang begitu ulama pun tak dapat nak banteras di kelantan (tak caya datang kelantan tengok sendiri) ini kan pulak UMNO yang nampak lebih sekular.
5. Banyak lagi yang UMNO buat tak sesuai dengan Islam. Oleh itu PAS jangan ikut UMNO. Bantah babi, arak, kuil besar dan sebagainya di selangor secara bersungguh-sungguh. Jangan jadi 2 X 5 dengan UMNO. Buktikan PAS benar-benar perjuangkan Islam bukan pergunakan Islam. Jangan bagi alasan, toleransi. UMNO tu toleransi sangat dengan MCA dan MIC. Tu yang jadi macam tu. Kalau PAS pun toleransi jugak (over pulak tu) apalah nasib Islam di Malaysia ni.

AJK-UMNO said...

saudara BN@UMNO

AKU YG MERAPU KER KO YG MERAPU.. KENAPA KO MASIH TAK FAHAM2 KO NIE HANYA DIKERTAWAKAN ORG2 KAT BLOG NIE.. KO BERJUANG SEORANG DIRI NAK MENEGAKKAN BENANG YG BASAH..

OTAK KO TU YG DAH PUNAH RANAH..
DAH NAK MURTAD AGAKNYER " KO DAH LUPA KO CAKAP KO KATA "ALLAH TU BOLEH DIGUNAKAN OLEH ORG KAFIR"

BODOH SUPER KO NIE HAHAHA...

utohkacil said...

malaysia-today.net/2008/

UMNO PJ DIVISION CHIEF ACCUSES PM AND DPM OF CORRUPTION

AJK-UMNO said...

SAUDARA BN@UMNO

KO TAKSUB SANGAT PERCAYA PADA KAYU KNP SEBAB TU KO PUN MCM KAYU..

KO INGAT SUMPAH TU BOLEH BUAT MAIN2 SUKA HATI MCM NENEK KOR KER?? KALAU ORG YG DAH NAK MURATAD MCM KO NIE NAK JAYAKAN HAL PERIBADI JANGANKAN SUMPAH ALQURAAN.. PINJAK ALQURAAN PUN KO SANGUPP.. SEBAB TU KO BOLEH CAKAP ALLAH TU ORG KAFIR PUN BOLE GUNA..
BODOH MCM LEMBU.. LA KO NIE.. PIRAAHH MAIN JAUH2.. ORG UMNO DUNGGU.. TAK SEKOLAH AGAK NYER..

utohkacil said...

abe meisaid...

"UMNO memerintah Malaysia dengan BN TANPA PAS sejak 50 tahun lebih......"

....... hasil nye semua pemimpin2 dan pecacai2 UMNO jadi kaya raya banyak harta wang ringgit ber juta2!......

........rakyat, khas nye bangsa melayu dah jadi bangsa nombor 3, bangsa yg di landa kemiskinan, rosak moral dan hilang arah tuju, seperti mcm anda dan 'bn@umno'

AJK-UMNO said...

BN@UMNO

AKU DAH TANYA BANYAK KALI DAH..
SEKARANG AKU ULANG BUAT KALI KESEPULUH.. KALAU KO TAK JAWAB JUGAK SOALAN AKU NIEE.. BERERTI KO NIE MEMANG SAH ORG PALING PENAKUT PALING AKU JUMPA..!!!!

1) boleh terangkan kepada saya bagaimana seorang lelaki tua yg berumur 6oan mampu meliwat saudara saiful kiter nie..? saya sedikit keliru.. la

kalau saudara sendiri meletakan diri saudara disituasi saudara saiful.. adakah saudara hanya membiarkan sahaja belakang punggung saudara diliwat? adakah anda tidah melawan? adakah anda takut tidak dapat melawan lelaki tua yg sudah tidak ada kudaratnyer?? kenapa tak melarikan diri?? atau belasah jer lelaki yg nak meliwat tu? hehe kelakar la mcm kes rogol pulak..

dan kenapa dah diliwat berkali2 baru nak buat laporan polis??
kenapa ??? kenapa ???

tak perlu la kita menegak kan benang yg dah basah.. lebih baik kiter berdiri ditempat yg benar..
atau kalau kiter tidak pasti lebih baik berdiam diri...

AJK-UMNO said...

BN@UMNO

OK KALAU KO LAGI CERDIK JAWAB SOALAN NIE PULAK.. RAMAI ORG NAK TAU NIE.. KO KENA BG PENERANGAN YG MEYAKINKAN

Is there a prima facie case against Anwar ? Several questions arise.

1. Why is it that GHKL report is the accepted version?
2. Why can't the first medical report be accepted as true?
3. Do you need a specialist who studies the anus to know whether there is any penetration?
4. Did anything happen between 2.00 p.m. ( when the first medical examination was done ) and 6.00 p.m. ( when the second medicaL exaimantion was done ) ?
5. Is it possible that something was done during the interval of 4 hours to look like penetration was done ?
6. WHY was Anwar's case taking preference over the Lingam case where six persons of stature were to be investigated ?
7. Were the cases handled during the two Chief Justices of GREATER importance than Anwar's, taking into consideration that SEVERAL people and Companies had SUFFERED mentally and financially?
8. Is it true that Anwar is a threat to the PM, DPM and BN and hence his case should take preference over other serious cases of INJUSTICE?
8. Are BN leaders getting jittery as 16 September draws nearer and nearer ?
9. Why was the Private investigator missing after his second SD?
10. Why was the Police so efficient as to track him down the very next day while so many KIDNAPPED children are still missing and untraceable?
11. Why did Bala tell his nephew that he could not "talk freely" ? Was he under threat ? Or did he fear that he might be blown up if he ever appear?
12. How as it possible for his three children to obtain PASSPORTS that same night ( assuming they did not possess them earlier ) ?
13. How could Bala and his family SUSTAIN the high cost of staying OVERSEAS ( assuming they are overseas ) ? Or were they paid off hamsomely?
14. How was the Mongolian's cousin's immigration record deleted ? Who deleted it ? Who gave the order ? WHY was this point not pursued by either the Prosecution or the Defence ?
15. HOW did the AG KNOW in advance that there were only THREE persons involved in the death of the Mongolian lady when the case was STILL under investigation ?
16. The blogger RPK made serious allegation on the internet. WHY didn't the Police do a PROFESSIONAL job as they claim by INVESTIGATING the allegations? WHY didn't the police send truck-loads of MASKED men and arrest those people implicated as they did to Anwar ?

AJK-UMNO said...

UMNO@BN

AKU RASA OTAK MEGELEGAK MULUT BERBUIH NAK MENJAWAB NIE.. TAK PUN PAS JER KAT ORG LAIN YG SUDI MENJAWAB.. TAKUT MAKIN BIUL LAK OTAK KO... HAHAHAH....HAHAHAHA... HAHAHA..

LensaPR said...

Umno tu warisan parti yang direstui oleh penjajah British. Lantaran itulah dia tak boleh baik, kerana sebab hidupnya di alam ini pun tak baik dah. Lihat www.sokongpr.blogspot.com

utohkacil said...

please la, mr ajk-umno, don't type in english. this idiot know nut in english!

TokbatinSenoi said...

Oh Mangkok2ku!!!. Ngape le aku jadi mangkok2 sabun oghang2 politik ye!

AJK-UMNO said...

BN@UMNO SAID.....

wah nampaknya dari hari ke hari pemimpin PAS itu cukup beriya-iya dan bersungguh-sungguh dalam membincangkan soal pergabungan antara PAS + UMNO.Ia terbukti cukup jelas PAS masih ada hati untuk berbalik kepada Umno. Kalaulah PAS tak sukakan Umno, pemimpin PAS boleh terus tak layan atau mengelak drpd melakukan sebarang perbincangan atau perjumpaan dgn BN bg mengelak sebarang salah anggapan terhadap parti PAS dan yg mengherankan nape pemimpin PAS masih lagi beriya-iya sangat untuk mengungkitkan perkara antara PAS + Umno? padahal isu ini sudah boleh dianggap 'tutup kes'. Ini mmg jelas petanda awal PAS akan menyertai Umno percayalah.

July 30, 2008 11:12 PM

<-- (PERCAYA LA) HAHAHAHAHA.. HAHAHA.. HAHAHAH... HAHAHAH..



July 30, 2008 11:12 PM

bn@umno said...

ajk-umno

napelah ko ni benak dan bengap sangat ni?bukankah sebelum ni kerajaan sudah cakap, bahawa laporan pemeriksaan kesihatan saiful tu sah dan boleh diterima jika hospital kerajaan yg mengeluarkannya sj.sebarang laporan kesihatan yg dikeluarkan drpd hospital swasta tidak boleh diterima kerana pemeriksaan kesihatan drpd hospital swasta banyak yg tidak mengikut procedure kerajaan.lagipun pemeriksaan kesihatan saiful tu tidak dilakukan oleh specialist jadi di sini kita sudah dpt lihat ada sedikit keraguan tentang repot tersebut.aku cukup tak sangka malaysia masih mempunyai manusia yg bernama ajk-umno yg benak sehingga kebenakan beliau sampai ke tahap cukup serius dan perlu diberi rawatan di tanjung rambutan agaknya ye.

bn@umno said...

ajk-umno

aku dapat rasakan, dgn komen-komen ko tu telah menonjolkan lagi kebodohan ko dalam berhujah.Aku nasihatkan ko, sebelum memberi sebarang ulasan tu tapislah dulu kalau tak ia akan menonjolkan kebodohan ko seperti kata pepatah telajak kereta boleh undur manakala telajak kata binasa.paham????

Hj.Mat said...

Assalamualaikum.
Kita orang PAS dab PR biarlah ada harga diri jangan jadi macam orang BN
kita tidak suka saf pemimpin kita mudah diperkatikan. kalau sekiranya mana-mana pemimpin atasan nak kaya sila masuk umno.
Sekian terima kaseh.

meon_peon said...

sayang sekali...

taktala umno ingin menjalinkan kerjasama pelbagai syarat ditetapkan...

krn umno berlainan dasar...

tetapi bila hendak bekerjasama dengan dap yg jelas sekali menentang perlaksanaan hukum Islam...

krn dap smemangnya ianya bukan Islam...

kerjasama pas & dap dlm pr, spt juga kerjasama umno & mca dlm bn...

pas & dap bekerjasama atas dasar menentang kezaliman & ketidakadilan...

bgaimana pas nk kerjasama dgn umno, sedangkan masing2 sesama Islam ttp berlainan dasar...

sbb itulah umno dikenakan syarat utk mgubah dasarnya krn ianya ditunjangi org Melayu yg dikatakan Islam...

LuFikirLah Sendiri...

bn@umno said...

sebenarnya, Umno dan Pas ini diterajui oleh dua parti ada persamaannya.contohnya umno dan Pas di mana ahli-ahlinya semuanya beragama islam dan berbangsa melayu.kalaulah pemimpin Pas tolak sebarang kerjasame dgn Umno maka kita boleh buat kesimpulan bahawa Pas telah menolak islam dan hanya berjuang untuk kepentingan diri dan menjaga kepentingan politik masing-masing jauh sekali menjaga kebajikan rakyat.

ilham_sufi said...

pbetulan....perlembagaan dalam umno tidak pernah mjadikan al quran n sunnah sbg panduan.mreka mletakkan perlembagaan negara sbagai kitab panduan.jelas d cni umno ygmnolak islam.saper ygplg lantang mnenatng hudud?saper yg mluluskan arak n judi?bleh ke kta katakan pmimpin umno mgikut cara hdup islam?dgn istri x pakai tdung,bpeluk laki n puan bkn muhrim.
aku rasa pakatan umno,mca,mic n gerakan adlh pkatan yg jelas tolak islam.
samy vellu swaktu rkyat bising akibat knaikan tol swaktu dlu pernh bkata'apa al-quran blh buat?'
rmai yg thu kes nih tp x dsiarkan krn tkut blakunya rusuhan kaum.
ong ka ting org ptama yg mcadangkan agr mahkamah syariah n sgala undang2 syariah dhapuskan krn tdk adil pd wanita.
m kayveas org yg plg lantang agar org islam dbenarkan peluk agama lain.

so saper yg pling bhaya pakatannya?
pas - dap atau umno-mca-mic-ppp-gerakan?

hnya org yg bdoh,tuli n bangsat shj yg akn tutup mta.

RusilaBoy said...

salam pejuang2 Islam...
kepada semua jangan la marah sangat dekat beruk bn@umno 2.... mungkin dia ingat udara yg dia sedup 2 umno yg buat.. beras yg dia mkn umno yg buat.. x boleh jugak kite salahkan dia... dia kureng dalam soal agama.. entah2 dia x pernah dengar kot tentang dosa, pahala.. syurga neraka.... x pernah jumpa Ayat2 tentang kewajipan mnjalankn Hukum2 Islam.. kewajipan menutup Aurat, dll... kesian lau di fikir tntang bruk bn@umno ney....Bdk2 mcm aku pn boleh fikir yang mana hak dan yang mana batil.... Insaf lah bn@umno.. malaikat X bagi notis lau dia nk cabut nyawa seseorg.... satu lagi, Tuan Guru kami ko tolong jangan hina... dah banyak Allah tunjuk kt dunia balasan org yg hina TuanGuru...

Mujahidin said...

UMNO PARTI KAFIR!!!! PARTI YANG MENOLAK QURAN DAN HADIS ADALAH KAFIR~!!!!

PUAK UMNO BODOH AGAMA!!

Mujahidin said...

BUKAN AKU MENGKAFIRKAN ORANG...TP HAKIKAT YANG PERLU DIFAHAMI...MENOLAK WALAUPUN SEPOTONG AYAT QURAN ATAU HADIS JELAS KAFIR YNG TERANG!!! (RUJUK TAFSIR PROF DR HAMKA..TAFSIR AL AZHAR..SEPOTONG AYAT DARI SURAH AL HADID..RUJUKLA...KALAU PUAK UMNO TAK PAHAM TANYA ULAMA2,,BUKAN BUAT PENAFSIRAN PAKAI PALA OTAK.)

PUAK UMNO P MENGAJI AGAMA BAYK22 DULU SEBELUM NAK SEMBANG PASAL ISLAM.
BINI MENTERI PUN TAK PAKAI TUDUNG ADA HATI NAK CAKAP TENTANG ISLAM!!! MEMALUKAN!!!!!!!

nakomatsue said...

KEPADA MUJAHIDIN,
KALAU PAKAI TEORI AWAK, PAS JUGA ADALAH PARTI KAFIR SEBAB MENOLAK (TIDAK MEMATUHI) AYAT QURAN BERIKUT:
* Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali.
( سورة آل عمران , Aal-e-Imran, Chapter #3, Verse #28). ITU BELUM SEBUT PASAL BABI, ARAK, PENGGUNAAN NAMA ALLAH ATAS MAKSUD MENGHINA DAN LAIN-LAIN. SO, KEMBALILAH PAS KEPADA ISLAM SEBENAR, BUKAN ISLAM MENGIKUT SUASANA POLITIK. TERLIHAT CIRI-CIRI MUNAFIQIN PADA PAS SEKARANG. DULU OK.

AJK-UMNO said...

BN@UMNO..

SEPATAH PERSOLAN AKU PUN KO TAK DAPAT JAWAB APA LA PUNYA BIUL OTAK KO.. ;)... SEKURANG2NYER DAPAT LA BERHUJAH DENGAN BERNAS DAN MEYAKIN KAN.. NIE CAKAP MACAM ANJING2 KERAJAAN YG TAK SEKOLAH..

UTOHKECIL SAID..

please la, mr ajk-umno, don't type in english. this idiot know nut in english!

--> KER KO NIE TAK HABIS SEKOLAH..
PATUT LA MEMBACA PUN TAK TAU.. IDIOT BETUL.. KAH..KAH.. MULAI SKARANG AKU PANGIL KO ANJING PINJILAT NAJIS KERAJAAN.. BUTA TULI.. BUTA AGAMA... BUTA BHS ENGLISH... HAHAHAHAHA...

AJK-UMNO said...

salam pejuang2 Islam...
kepada semua jangan la marah sangat dekat beruk bn@umno 2.... mungkin dia ingat udara yg dia sedup 2 umno yg buat.. beras yg dia mkn umno yg buat.. x boleh jugak kite salahkan dia... dia kureng dalam soal agama.. entah2 dia x pernah dengar kot tentang dosa, pahala.. syurga neraka.... x pernah jumpa Ayat2 tentang kewajipan mnjalankn Hukum2 Islam.. kewajipan menutup Aurat, dll... kesian lau di fikir tntang bruk bn@umno ney....Bdk2 mcm aku pn boleh fikir yang mana hak dan yang mana batil.... Insaf lah bn@umno.. malaikat X bagi notis lau dia nk cabut nyawa seseorg.... satu lagi, Tuan Guru kami ko tolong jangan hina... dah banyak Allah tunjuk kt dunia balasan org yg hina TuanGuru...



aku setuju nie.. BN@UMNO tu dah nak murtad dia cakap allah tu sama jer dangan god org2 kafir.... apa punya bodoh kan..

Dr Ahmad Muhammad said...

Salam untuk semua.....

Alhamdulillah.....syukur.

Tahniah kepada ahli-ahli akar umbi PAS yang telah berjaya menyedarkan beberapa orang pimpinan yang mungkin "tertidur" kerana menang banyak kerusi pada PRU ke 12 yang lalu.

www.drahmadmuhammad.blogspot.com

Yang bertungkus lumus adalah ahli ahli di kampung-kampung tetapi yang duduk di kerus empuk adalah pimpinan. Tak mengapa..ini perjuangan.

Namun, apabila kerusi empuk itu dijadikan tunggangan untuk mencapai populariti...maka itu suatu pengkhianatan.

Buat ahli bawahan, bulatkan tekad dan kuatkan semangat. Jangan sesekali gusar atau terkilan kerana gusar atau terkilan itu bukan sikap seorang mujahid.

Muktamar semakin dekat. Gunakan peluang yang ada untuk menyelamatkan PAS dan Islam.

AJK-UMNO said...

BN@UMNO = ANJING PENJILAT NAJIS2 KERAJAAN..

HATI2 DGN FAKTA YG DIKELUARKAN..
MAIN SEDAP MULUT JER DIA BANTAI CAKAP..

JANGAN SALAH KAN NYER SEBAB DIA PUN MANGSA DILIWAT JUGAK BUDAK UMUR 6TAHUN MAMPU DUDUK LIWAT DIA SEBAB TU DIA PERCAYA SANGAT ANUAR YG TUA TU MAMPU LIWAT BUDAK DEWASA YG ADA KEMAMPUAN MENGELAK DIRI NYER DIROGOL.. HAHAHA

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 2, 2008 3:46 AM

bn@umno said...

ajk-umno

HAHAHAHAHA.. MARAH LA TU.. TAK YAH SOROK LA.... KAH2...KAH...KAH2...(petikan drpd ajk-umno : August 2, 2008 3:26 AM)

irfandina said...

salam..

sdr nakomatsue...tahniah kerana dapat memberi komen yg bernas dan berkualiti...sepatutnya ini yg patut kita suburkan didalam laman blog seperti ini...bukan sikap menyokong secara membabi buta tanpa pertimbangan akal yg rasional...

Mujahidin said...

KEPADA MUJAHIDIN,
KALAU PAKAI TEORI AWAK, PAS JUGA ADALAH PARTI KAFIR SEBAB MENOLAK (TIDAK MEMATUHI) AYAT QURAN BERIKUT:
* Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali.
( سورة آل عمران , Aal-e-Imran, Chapter #3, Verse #28). ITU BELUM SEBUT PASAL BABI, ARAK, PENGGUNAAN NAMA ALLAH ATAS MAKSUD MENGHINA DAN LAIN-LAIN. SO, KEMBALILAH PAS KEPADA ISLAM SEBENAR, BUKAN ISLAM MENGIKUT SUASANA POLITIK. TERLIHAT CIRI-CIRI MUNAFIQIN PADA PAS SEKARANG. DULU OK.

kepada nakomatsue????

aku nak jelaskan semula...menolak hukuman hudud adalah kafir...ni rujukan tafsir azhar...kalau mu tak setuju maksudnya mu pun menolak DALIL AL QURAN???

TENTANG AYAT YANG MU BG KAT ATAS.....AKU NAK TANYA KENPA MU BIUL TAK PAHAM LAGI...

PAS SEKARANG MEMANG TAK INGIN PUN BERTEMAN DENGAN UMNO YANG BODOH AGAMA>??? UMNO YANG DOK TERHEGEH-HEGEH TAK TAU MALU DAH KALAH TERUK NAK KERJASAMA DENGAN PAS??? MU BUTA KA?? UMNO TAK MALU!!!! WEI..PAS TAK INGIN LA KERJASAMA DENGAN PARTI KHIANAT AGAMA SENDIRI!!!


SAPA NAK BERSEKONGKOL DENGAN PARTI YANG MENOLAK HUKUM ALLAH>?>? ORANG BODOH JA SOKONG PEMIMPIN BODOH AGAMA..ORG BODOH AGAMA JA NAK PEMIMPIN YANG TAK PAKAI TUDUNG( TPI SEMBANG ISLAM HADHARI BUKAN MEN KENCANG..DIRI SENDIRI TAK PAKAI TUDUNG TAK SEDAR...BODOHNYA UMNO NI) MU TAK MALU KA PEMIMPIN MU YANG MU SANJUNG SANGAT TU TUDUNG PUN TAK PAKAI...CAKAP ISLAM DIRI SENDIRI PUN BODOH!!!!

MU KALAU TAFSIR AYAT QURAN BUKAN HANYA BUAT PENAFSIRAN ZAHIR AYAT SEMATA-MATA..MU P BELAJAR ILMU TAFSIR BG MANTAP DULU.....CARI ULAMA2 TAFSIR BUKAN ULAMA UMNO!!!!

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

AJK-UMNO said...

aku setuju ngan mujahidin..

pemimpin2 umno kalau bercakap bab islam hadhari wah macam pemimpin yg gah yg bertaqwa.. tapi bab aurat pun masih tak katam.. hahaha buat malu umat islam jer..(rujuk balik bertapa besarnyer dosa seorang perempuan yg mendedahkan aurat..

nakomatsue said...

KEPADA MUJAHIDIN,
1. WAH! WAH! MARAH BENAR NAMPAKNYA ENCIK MUJAHIDIN, BERAPI-RAPI. ITULAH GAYA PENYOKONG PAS. SAYA DAH MASAK. ORANG KELANTAN KATA MENANG DENGAN KENG. MAKSUDNYA BILA DAH TAK BOLEH NAK BERHUJAH, TERUS MARAH-MARAH. KALAU BOLEH KENDURKAN SIKIT KEMARAHAN TU. BUKAN TAK BOLEH MARAH, CUMA ALLAH PERINTAH DALAM QURAN TAHAN KEMARAHAN...INGAT...KALAU MUJAHIDIN TAK PATUH QURAN NANTI JADI KAFIR PULAK.
2. TENTANG HUDUD TU SAYA DAH SEBUT SEBELUM NI BAHAWA HUDUD TU HUDUD PAS, BUKAN HUDUD ISLAM. KALAU HUDUD ISLAM MEMANG TAK BOLEH DITENTANG. SAYA KATA IANYA HUDUD PAS BUKAN HUDUD ISLAM KERANA IA TIDAK SAMA DENGAN HUDUD YANG DIJALANKAN OLEH RASULULLAH S.A.W. PAS TELAH MEMBEZAKAN HUKUMAN UNTUK ORANG ISLAM DAN KAFIR. KALAU TAK SERUPA DENGAN AJARAN NABI MAKNANYA SESAT.
3. BAB TUDUNG PULA, MEMANG BETUL KATA MUJAHIDIN RAMAI ISTERI PEMIMPIN UMNO YANG TAK PAKAI TUDUNG, TAPI ITU TIDAKLAH MEMBAWA KEPADA HUKUM KAFIR. MEREKA MEMANG BERDOSA TAPI TAK JADI KAFIR. KALAU MUJAHIDIN ADA NAS BAHAWA TAK PAKAI TUDUNG JADI KAFIR, SILA NYATAKAN, MUNGKIN SAYA KURANG PENGETAHUAN DALAM BAB INI.
4. TENTANG AYAT BERIKUT: * Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali.
سورة آل عمران , Aal-e-Imran, Chapter #3, Verse #28)

MUJAHIDIN PATUT TANYA TUAN GURU NIK AZIZ. BARU-BARU NI TGNA ADA BAGI TAHU MENGENAI SAMA ADA UMNO TU KAFIR ATAU TIDAK. MUJAHIDIN CARILAH SENDIRI. AKHIR KATA SEMOGA ALLAH MENGAMPUNKAN SAYA DAN MENGAMPUNKAN ENCIK MUJAHIDIN. SAYA JUGA BERDOA SEMOGA ALLAH MEMASUKKAN ENCIK MUJAHIDIN KE DALAM SYURGA BERSAMA PARA NABI, SYUHADA, SIDDIQIN DAN SOLIHIN. AMIN.

Mujahidin said...

nakomatsue...

sejak bila aku kata tak pakai tudung kafir?? mu tak tau baca ka?? aku cakap tolak hukum hudud boleh batal aqidah?? tolak sepotong ayat quran boleh jadi kafir!!!

ada kala kita boleh bertolak ansur..tapi kalau sudah mencabar hukum ALllah kita wajib marah!! tidak salah marah manusia yang menentang hukum Alllah.

TENTANG AYAT BERIKUT: * Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali.
سورة آل عمران , Aal-e-Imran, Chapter #3, Verse #28)

tentang ayat di atas...mu nyatakan pun, mu sendiri tak tau penafsiranya??? jgn main2 dengan ayat Allah.. kalau mu tak tau mu tak payah cakap agama. boleh sesatkan org sj.

mu tau plak isteri pemimpin tak pakai tudung...mu tau plak haram buka aurat...habis tu mu do angkat pemimpin tak tau agama buat apa??? isteri sendiri pun tak tau nak jaga agama...nak jaga masyarakat konon>????

aku nak tanya sejak bila plak PAS BUAT HUDUD PAS??? mu ni bengap sangat..HUDUD,QISAS DAN TAKZIR hanya dinyatakan di dalam Alquran dan Hadis..MU P BELAJAR BANYK2 LAGI TENTANG HUKUM JINAYAT ISLAM.

YANG PAS NAK JALANKAN HUKUM HUDUD, QISAS DAN TAKZIR SEPERTI YANG DIPERINTAHKAN DI DALAM AL QURAN.

MU TOLONG RUJUK SEMUA TAFSIR MUKTABAR...TENTANG DALIL HUDUD...TAK MENJALANKAN HUDUD HUKUM NYA KAFIR!!!

nakomatsue said...

KEPADA MUJAHIDIN,
RASANYA ENCIK MUJAHIDIN BELUM BACA DRAF UNDANG-UNDANG HUDUD YANG DIBUAT OLEH PAS. SEBAB TU ENCIK MUJAHIDIN TAK TAHU APA-APA MENGENAINYA. TAK TAHU TENTANG PERBEZAAN HUKUMAN YANG DIBUAT OLEH ULAMA PAS BAGI ORANG ISLAM DAN ORANG KAFIR. ELOKLAH ENCIK MUJAHIDIN DAPATKAN DRAF TU DAN BACA.
DULU PAS HANYA BERKUASA DI KELANTAN DAN TERENGGANU (SEWAKTU HUKUM HUDUD DIGEMBAR-GEMBURKAN) SEKARANG PAS LEBIH BERKUASA LAGI...KENAPA HAL HUKUM HUDUD DIDIAMKAN SAHAJA? MUJAHID KATA "MU TOLONG RUJUK SEMUA TAFSIR MUKTABAR...TENTANG DALIL HUDUD...TAK MENJALANKAN HUDUD HUKUM NYA KAFIR!!!" SEKARANG PAS PUN TAK JALANKAN HUKUM HUDUD. MAKNANYA PAS PUN KAFIRLAH YE?
TENTANG AYAT SURAH AL-IMRAN TU, TAK PERLULAH NAK TAFSIR DALAM-DALAM SEMATA-MATA NAK MENGELAKKAN DARIPADA TERKENA ATAS BATANG HIDUNG SENDIRI. AYAT TU AYAT YANG NYATA BUKAN AYAT YANG SAMAR. PAS NI BILA TAK NAK IKUT MAKSUD SEBENAR MANA-MANA AYAT QURAN, DIA AKAN UBAH TAFSIRNYA SUPAYA SESUAI DENGAN APA YANG DIA NAK. ITU SEBAB PAS DI COP SEBAGAI MEMPERGUNAKAN ISLAM DAN AL-QURAN. DULU PAS TAK BENARKAN PEREMPUAN BERTANDING. HARAM KATANYA. SEKARANG NI BOLEH PULAK. TAK BERDOSA KE UBAH SUAI HUKUM NI?
DULU PAS KATA SIAPA YANG BERSEKONGKOL DENGAN ORANG KAFIR UNTUK MEMBENTUK KERAJAAN, MAKA KERAJAAN TU HARAM. SEKARANG PAS BOLEH BERSEKONGKOL DENGAN DAP. TAK HARAM PULAK. SATU LAGI HUKUM DIUBAH SUAI MENGIKUT SELERA PAS. TAFSIR MANA YANG MUJAHID PAKAI UNTUK MEMBENARKAN PERKARA INI BERLAKU?
SELAGI PAS TAK MENGIKUT AJARAN ISLAM SEBENAR SELAGI ITULAH ALLAH TAK AKAN MEMBANTU PERJUANGAN PAS. SUDAH LEBIH 50 TAHUN PAS BERJUANG, APA YANG PAS DAPAT? AKHIRNYA PAS JUAL PRINSIP, BERGABUNG DENGAN ORANG KAFIR JUGA UNTUK DAPATKAN KUASA...SAMA MACAM UMNO JUGA. SEBAB ITU PERTOLONGAN ALLAH TAK DIBERI KEPADA PAS. INSAFLAH PAS. KEMBALILAH KEPADA ISLAM SEBENAR. JANGAN JADI MUNAFIQ.

AJK-UMNO said...

"pemakaianan tudung adalah wajib bagi menutup aurat.."

sepatut nyer seorang pemimpin menjadi mentor"cth" kepada rakyat..
tengok bertapa teruk keadaan sosial negara kita...

basic agama pun pemimpin tak boleh nak ikut..... tapi ada jugak pemimpin2 umno yg pakai tudung tapi aku pelik kenapa cara pemakaian kebanyakanyer salah.. (tersebul jambul rambut kat depan..) kalau tak reti pakaitudung suruh diorg masuk tadika balik..

bn@umno said...

Ajk-umno

aku kesian sungguh tengok ko ni, disebabkan tak ada benda yg nak dihujah asyik 'copy dan paste' kenyataan aku je memanjang.Aku rasa disebabkan kenyataan aku yg 'fire' ko dgn kaw-kaw tempoh hari, menyebabkan ko tak tahan dgn kenyataan aku yg telah 'menusuk hati' ko tu, maka ko telah menyalak tak tentu pasal. mulalah ko menggunakan kenyataan aku yg lepas-lepas untuk ko copy dan paste.Nasihat aku, kalaulah tak ada hujah jgn nak memandai-mandai nak berhujah, kan dah kena teruk dgn aku. tindakkan ko tu bolehlah diibaratkan macam anjing kena pukul dgn kayu, apabila sakit menyalak tak tentu pasal.

utohkacil said...

sdr ajk-umno,

sebenar nye si bn@umno ni dah termasuk 'perangkap' saya.

Susah dia nak tarik balik atau bela hujah2 bodoh nye berkenaan agama Islam.

Sdr jangan berhenti, hentam kaw2 si bahlul tolol si bn@umno ni!

AJK-UMNO said...

BN@UMNO..

KO NIE DEMAM KURA2 KER? HEHEHE..
AKU TAK PERSAAN LAK KO BERHUJAH..
SETAU AKU KO BANYAK MEREPEK JER..
ORG CAKAP LAIN KO CAKAP LAIN.. ORG TANYA SOALAN LAIN KO PUN JWB PUN LAIN..

KO NIE BUAT MALU PUAK UMNO JER.. KO NI TAHAP TAK LAYAK JADI AHLI UMNO PUN.. PEMIKIRAN CETEK SANGAT..
ENTAH UMUR PUN TAK CUKUP LG NIE.. HEHEHE.. CUH..CUH... PI MAIN KAT BAWAH NU.. HAHAHAHAHA...

DALAM SEPULUH 8 DUDUK MENGUTUK KO ;)... KALAU AKU JADI KO AKU MALU GILA..

AJK-UMNO said...

sdr utohkecil..

memang pun dia dah masuk perangkap sdr pun.. dia dah malu sebab dia tak dapat nak tarik balik hujah dia sendiri sebab tu bile aku siar balik apa yg dia cakap.. dia rase malu la tu.. dia kan bodoh sikit bab agama nie.. bile org baca dok gelak kan dia..aku tak sangka sebodoh2 org umno dia nie la yg paling bodoh..
konon pandai berhujah.. tapi merapu2 jer.. paling kelakar tu bila dah kena soalan yg mudah tu pun tak dapat nak jwb mula la merepek2 dia cakap..hahaha

KPD BN@UMNO.. SABAR YER MENGHADAPI DUGAAN.. ;)

bn@umno said...

ajk-umno,

hahhahhahahha ape?aku rasa malu?ohh sorry aku tak pernah pun malu.malah aku tetap mempertahankan kenyataan aku.Yg aku rasa, kolah yg malu dgn kenyataan 'pedas' yg aku tuju kat ko tempoh hari tu.malah aku tengok kenyataan balas yg ko buat tu hampir meniru kenyataan akulah. dasar muka tebal.ko ni memang buta idealah asyik nak copy dan paste kenyataan org je.orang bangang, benak, sial macam ko ni mmg hanya pandai tiru org je dan tak pandai pikir sendiri.aku rasa kalau ko dapat ke masuk universiti pun hasil drpd keje tiru ko semasa dalam SPM atau STPM je.hahhhahhahhaha

utohkacil said...

si bn@umno ni,
mane tau malu, orang gila sasau!

Asyik ngutuk Tuan Guru, tiba2 dah jadi gila sasau. Dah terkena sumpahan Tuan Guru le tu.

Kesian nengok si bn@umno meracau tak tentu arah.

bn@umno said...

utohkacil

nape ko bodoh sangat ni?aku dpt rasakan kebodohan ko tu sudah sampai ke tahap maksimumlah.Bila pulak aku kutuk tok guru?ko ni jgn buat fitnah sebarangan nanti buruk akibatnya diakhirat nanti.Aku rasa koni tak fahamlah antara kutuk dgn teguranlah.Aku hanya memberi teguran je bukannya mengutuk bahlul.manusia tak lepas drpd membuat kesilapan, jadi walaupun bertaraf Tok Guru pun ia tidak akan lari drpd membuat kesilapan.jadi apabila Tok Guru buat silap apa salahnya kita memberikan teguran kepada Tok Guru hanya untuk kebaikan bersama?sama-samalah kita renung bersama.

utohkacil said...

Kpd bn@umno

Amboi2 dah pandai tak ngaku pulak.

Kunun beri teguran aje!

Tinggi sangat ke ilmu pengetahuan agama Islam anda?

Dah berapa kali khatam mengaji al Quran?

Dah terunai ke solat 5 waktu anda?

Tertunai kah puasa anda sepanjang bulan Ramdhan?

Pernah kah anda jadi imam solat dlm keluarga anda?

Boleh kah anda bertahlil atau membaca doa arwah?

Berapa ramai manusia yg anda pernah memberi tunjuk ajar hal2 bab agama Islam?

Berapa kali anda dah pijak kan kaki anda ke tanah Suci Mekah?


Nak tunjuk ajar dan beri teguran kepada Tuan Guru kunun.

bn@umno said...

utohkacil

sebelum ko tanya aku soalan seperti diatas tu.tanyalah diri ko tu dulu sama ada ko dah tunai ke belum soalan yg ko tulis tu.Itulah ko, kuman diseberang laut nampak, manakala gajah di depan mata tak nampak.ko ni hanya pandai bercakap je, buat tak pandai.piiii dahhhhhh

utohkacil said...

sdr bn@umno,

Sebab hamba dah ter tunai lah maka hamba menyoal anda begitu.

Lagi pun hamba tak pernah mengutuk Tuan Guru.

Hamba sentiasa HORMAT KEPADA SEMUA TUAN GURU.

bn@umno said...

utohkacil

siapa yg nak percaya, orang yg mcm ko tu boleh tunaikan semua soalan-soalan tersebut.jgn nak menipulah. kalau kanak-kanak bolehlah ko nak kelentong tapi dgn aku sorry.melalui komen-komen ko yg lepas-lepas tu pun aku dpt rasakan ilmu agama ko masih cetek silap-silap mata pelajaran agama islam dalam SPM pun gagal.hahhahhahahahh

AJK-UMNO said...

utohkecil..

ko tengok .. ko perasaan tak dia ckap memang mcm keling... dia dok kutuk tokguru pas tu dia cakap dia bagi teguran pulak .. hahaha.. dia nie suka menipu... org munafik dia nie,,

ko tak yah soal la dia ngan mcm2.. dia doa makan pun tak tau nie kan benda lain.. bukan ko tak tau dia sembahyang kat kuil india.. bapak ngan mak dia sembayang kat gereja tok nenek dia sembayang kat tepi telaga... kah... kah... kah...(pasti meletop hati baca nie,... kah.... kah,,, kah....jgn marah yer bn@umno..

utohkacil said...

sdr bn@umno

Hamba tak pernah suruh anda mempercayai nye.

Manusia mcm anda yg dah HITAM hati dan otak tak perlu mempercayai nye.


Hanya ALLAH YG MAHA MENGETAHUI

bn@umno said...

ajk-umno

aku sedang tunggu jawapan drpd ko ni. cepatlah jawab soalan aku tu.Sebenarnya aku bukannya tuduh ko tapi mmg ko sendri yg mengaku bahawa ko ni tahu pasal babi ni.dasar org buta idea.

AJK-UMNO said...

HAHAHAHAHA...HAHAHAHAHA...

ORG KAT ATAS NI MARAH GILER..
SABOR WEH... SABOR...

TU LA LAIN KALI GUNA AKAL JANGAN GUNA
HATI HITAM KO HEHEHEHE.. (MACAM UTOHKECIL CAKAP KAT KO)

cikgi said...

salam....
adakah anda sebagai rakyat malaysia ingin berdoa untuk saiful demi menegakkan keadilan???,sila bg komen

AJK-UMNO said...

Akhirnya tembelang orang yang bernama Ramlang Porigi, yang dikatakan imam yang menjadi saksi sumpah mubahalah Saiful terdedah juga.

Beliau adalah ahli Pemuda UMNO Cawangan Seri Machang di dalam Bahagian Bukit Mertajam dengan Kod keahlian 03405843.

Tidak menghairankan kepada semua kini, bagaimana pantas “imam” ini memperakui mubahalah yang dilakukan oleh Saiful, sekalipun mubahalah itu diragui oleh banyak pihak sebagai tidak mengikuti kaedah yang diajarkan oleh Islam.







http://img111.imagevenue.com/img.php?image=47226_rporigi_122_764lo.jpg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...