Friday, August 1, 2008

Najib masih berusaha cabar Abdullah?

KUALA LUMPUR, 1 Ogos: Kedudukan Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Badawi dilihat agak kritikal apabila mesyuarat agung Umno peringkat bahagian bermula 17 Oktober nanti.

Ini kerana, 15 bahagian pertama yang bermesyuarat pada hari Jumaat itu, Terengganu, Kelantan dan Kedah, adalah negeri-negeri yang dikira bukan kubu kuat Perdana Menteri itu.

"Jikalah berlaku sebarang keputusan yang memihak kepada timbalan beliau, Datuk Seri Najib pada hari itu, misalnya 10 dari 15 bahagian itu mencalonkan Najib sebagai presiden pada hari itu, nescaya 'bungkus'lah Abdullah," kata seorang pemerhati politik.

Laporan penuh dalam Siasah hari ini.

15 comments:

LensaPR said...

Pak Lah lembik.Najib najis.Muhyiddin penakut. Razaleigh kuda tua. Memang PR kena ganti BN juga tak dapat tidak.

bonzer said...

2010 adalah jangka masa yang terlalu panjang.

Saya percaya dan yakin bahawa dsaab tidak akan dapat mempertahan jawatan PM.Ini berdasarkan bahawa DSAAB adalah pemimpin yang jujur dan ikhlas dalam perjuangan.
Lagipun beliau akan serahkan pada tahun 2010. Jawatan ini bukanlah diminta tetapi diberi dan di lantik oleh TDMM.

Najib agak sukar untuk menandingi ketokohan DSAAB. Hal ini diperkukuhkan dengan kenyataan
DS Sanusi dan TDMM yang mengatakan sekiranya pertandingan ini berlaku Najib akan kecundang.

Apabila Najib gagal ini akan memudahkan DSAI untuk dilantik sebagai PM.DSAI akan mengambil peluang menangguh di air keruh.

Selamat cabar-mencabar.

bn@umno said...

AAB lebih layak bergelar PM Malaysia drpd DSAI kerana DSAI tu suka berbohong dan hanya pandai cakap je tapi tak pandai utk buat kerja malah suka bercampur dgn org yahudi.Aku yakin AAB mampu membangunkan dan memajukan Malaysia jika kita memberikan sokongan yg padu tanpa berbelah bagi kpd beliau.

irfandina said...

salam...

walau selembik manapun AAB pada tanggapan umum...secara peribadi saya berpendapat beliau masih lagi pilihan yg lebih baik jika hendak dibandingkan dengan najib...

sekiranya najib menjadi PM maka episod duka politik msia tidak akan berakhir...sama ada benar atau tidak...rakyat pastinya tidak mahu pemimpin tertinggi mereka datangnya dari seseorang individu yg terlalu banyak spekulasi negatif disekelilingnya....

sebab itulah saya amat menyokong sekali penyatuan umno dan pas...mana tahu dengan izin Allah dan 'bargain power' yg ada pada pas maka calon dari pas dapat dinobatkan sebagai calon pm yg seterusnya...

semoga cita2 najib tidak akan kesampaian dan semoga Allah membantu rakyat m'sia dengan dikurniakan dengan pemimpin yg terbaik...

sudah2lah dengan kemelut politik yg tidak pernah surut...

melayusedar said...

kedua manusia ni tak perlu bincang la memang tak layak langsung sorg ada tuduhan pembunuh sorg ada tuduhan jaga menantu dan keduanya ada banyak cerita pasal rasuah lagi teruk minyak dah turun tapi dua ekor ni buat bodoh aja singapore pun dah 5 kali turun harga. moral nya dua ekor ni perintah malaysia macam mak bapak dia punya tak kesian kan rakyat langsung. jadi dato sri anwar ibrahim atau tokguru nik aziz jauh lebih baik dari dua ekor manusia ni.

Jamaludin said...

BN@UMNO, kau jgn lah nak memberi komen bodoh atau nak memperbodohkan orang lain, cukup lah kau jer yang bangang.....Biarlah kau aje yg menyokong,tak pyh lah nak ajak orang lain...Orang yg cerdik pandai tak kan sokong Imam Hadari tu....Wa ima Mahathir pun tak sokong, yang kau pulak terhegeh2 menyokong ni pe hal??Kau dpt ptojek juta2 ker???Kalau sokong kosong jer, tak pyh lah......

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 2, 2008 3:46 AM

bn@umno said...

ajk-umno

HAHAHAHAHA.. MARAH LA TU.. TAK YAH SOROK LA.... KAH2...KAH...KAH2...(petikan drpd ajk-umno : August 2, 2008 3:26 AM)

saudsarayo Anak Ranau said...

biar pemimpin amino berantakan supaya lebih cepat jadi abuk. si najib cepat2 la rebut pak lah jdi pm supaya lobang tandas yang sudah berbau busuk ni dapat ditutup..tapi kalau sudah busuk mana dapat tutup baunya lagi kan kan?

utohkacil said...

Sebenar nye UMNO sudah sampai akhir zaman nye. Cuba kita lihat, DSAAB dah nyata nampak kelemahan nye, DSNTR?...???...,

Dalam semua pemimpin2 UMNO yg ada sekarang semua nye ada 'problem'.

Saya rasa yg paling layak jadi PM hanya lah 'menteri tua' yg pernah bawa lari duit berguni2 keluar negara tu.

Klu 'menteri tua' ni jadi PM dah tentu Malaysia akan menjadi sebuah negara yg terkaya dan termaju di dunia. "Kerana dia pandai buat duit".

Itu sebab DSAAB dah ambil dia masuk kabinet dan jadi menteri penuh tanpa melalui PRU.

Selepas perhimpunan agung UMNO nanti, DSAAB akan mendapat sokongan penuh. Ini menunjuk kan UMNO telah bersatu dan kukuh.

DSAAB akan terus berkuasa sehingga PRU13. Oleh kerana sokongan melayu terhadap UMNO masih kuat, BN(UMNO) mungkin akan menang dgn majority 4 atau 5 kerusi.

Tetapi UMNO akan mendabik dada mengatakan mereka menang dan masih lagi berkuasa.

Selepas PRU13 ini DSAAB akan berundur, dia akan melantik 'menteri tua' sebagai pengganti nye. 'Menteri tua' akan melantik KJ sebagai TPM.

Selepas 1 tahun atau 2, 'menteri tua' akan berundur. 'Menteri tua' akan melantik KJ sebagai PM.

HIDUP UMNO!!!
mati melayu

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

AJK-UMNO said...

Blogger abu 'izzulislam said...

kepada yang masih belum belajar Tauhid/Aqidah Islam dengan mendalam,sila cari lebih lagi Ilmu. Kalimah Allah adalah lafzulJalalah, kalimah tertinggi yang tiada tandingan dengan apa-apa kalimah yang lain..Tuhan maksudnya bukan Allah, tapi Allah adalah Rabb yang layak disembah,tiada yang lain selain Dia. Kristian menggunakan kalimah Allah untuk memurtadkan Muslim,bukannya saja2.dakyah mereka pelbagai.. wallahu'alam.

wakmeli said...

bn@umno memang jahil sbb berstuju org kristian guna nama Allah swt. Islam mentauhidkan Allah yang tidak bersekutu dengan sesapa tapi kristian menggunakan nama Allah swt dengan menggunakan konsep triniti-3tuhan dalam 1. Tu yang kita tentang dan larang sebab ia satu penghinaan kepada islam.
bn@umno kurang membaca dan biasalah anak didik umno mmg ramai jahil camni. Nauzubillah...

utohkacil said...

Kali ni si bn@umno dah betul2 KO,

Senang sangat nak pekena kan nye,

Sebut aje bab Islam, dum! jatuh tergolek le dia.

perahudarat said...

Tak payah nak ambil pedulilah apa vadawi dan najib2ya tu nak buat....

Sama je menipu rakyat!Membantu rakyat miskin,petani dan nelayan konon...LANCAU!Dah ambik duit Felda RM1juta untuk PU12,ditindasnya lagi golongan petani untuk memenuhkan kantong besar diaorang.Bayangkan nasib peneroka sawit felda,RM50 dipotong dari setiap tan yang dihantar kekilang.Ada akai ka?Dah tak ada sumber haram yang lain?Selama berpuluh tahun para peneroka felda hidup sengsara membayar hutang,bila dah senang sikit sanggup depa kedarah hasil keringat golongan yang sebelum ini rata-rata hidup susah.

Ingat sikit..setiap hari berbakul sumpah peneroka felda pada vadawi dan najib2ya...

So,lepas ni para peneroka felda fikir baik-baik..kita sama-sama talkinkan kerajaan umno@bn yang zalim...
najib2ya nak cabar vadawi ke...vadawi nak cabar najib2ya ke..lantak!yang pasti kedua-duanya KELAUT....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...