Tuesday, August 26, 2008

Anwar menang dengan menjoriti kurang 10 ribu?








Oleh: Hafiz Mohd Baqi


BUKIT MERTAJAM: Calon Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim dijangka akan memenangi pilihan raya kecil Permatang Pauh, bagaimanapun dengan mejoriti lebih kecil berbanding mejoriti diperolehi isterinya, Dr Wan Azizah Ismail dalam pilihan raya umum lalu.

Pilihan raya umum Mac lalu, Dr Wan Azizah menang dengan majoriti 13,398 undi menewaskan calon BN, Datuk Pirdaus Ismail.

Menurut beberapa sumber, Anwar kini dikatakan sedang mendahului calon Barisan Nasional (BN), Datuk Arif Shah Omar Shah sehingga jam 1.00 tengahari dengan kedudukan yang agak jauh kedepan.

Bagaimanapun dibeberapa pusat pengundian, khususnya di kawasan ramai pengundi Melayu, undi terhadap calon BN turut menunjukkan peningkatan dan dijangka mampu merapatkan jarak dengan sokongan yang diperolehi oleh Anwar.

Seorang penganalisis turut mengakui peluang BN untuk mengalahkan Anwar semakin mengecil setelah tempoh mengundi hanya tinggal beberapa jam saja namun beliau percaya BN masih mampu mengurangkan mejoriti Anwar seperti yang diperolehi Wan Azizah pada Mac lalu.

"Ada sekitar 3000 penyokong BN yang mengundi PKR dalam pilihan raya umum lalu kerana protes, tetapi sukar dipastikan sejauh mana mereka ini akan 'swing' balik kepada parti asal mereka kali ini," kata beliau.

Kata penganalisis itu, mejoriti Anwar mungkin akan kurang daripada 10 ribu sekiranya berlaku perubahan dikalangan penyokong BN yang mengundi PKR dalam pilihan raya lalu.

"Bagaimanapun angka ini bergantung kepada peratusan keluar mengundi dan keberkesanan isu yang dimainkan oleh BN dalam kempen-kempen mereka," tambah beliau membuat analisis awal pengundian yang sedang berlangsung di Permatang Pauh hari ini.

Selain itu, faktor calon BN, Arif Shah juga dilihat akan memberi kesan kepada undi Anwar.

Dalam pilihan raya lalu, Arif Shah berjaya memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri Seberang Jaya dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh dalam masa dua lagi kerusi dan parlimen itu ditawan oleh Pakatan Rakyat.

"Calon BN ini ada kekuatan sendiri dalam parlimen Permatang Pauh kerana boleh menang diwaktu rakyat disini sebulat suara menolak BN," kata seorang pemerhati politik.

Daripada sumber penduduk, Arif Shah diterima oleh orang tempatan kerana beliau berani memperjuangkan kepentingan penduduk walaupun terpaksa menentang parti sendiri.

Naib Presiden PAS yang juga merupakan bekas Pesuruhjaya Pulau Pinang, Mohammad Sabu ketika ditanya tentang calon Umno berkata, Arif Shah adalah pilihan yang paling tepat dibuat oleh BN.

"Nampaknya BN study untuk memilih calon ini kerana hanya beliau tidak ditolak oleh rakyat dalam pilihan raya lalu. Memang ini agak menghairankan," kata Mohamad kepada Siasah.

Bagaimanpun kata Naib Presiden PAS itu, beliau masih yakin kemenangan masih dipihak Anwar.

Dalam pada itu, seorang pengundi di Seberang Jaya ketika di temui berkata, mereka tidak rugi memilih Anwar kerana meraka akan mendapat kedua-duanya sebagai wakil kerana Arif Shah memang Adun mereka.

"Kalau pilih Anwar kami dapat Anwar dan Arif Shah tapi kalau pilih Arif Shah kami hanya dapat beliau seorang sahaja sebagai wakil kami," kata beliau.

"Tapi situasi ini tidak diperolehi oleh pengundi dalan DUN lain seperti penanti dan Permatang Pasir," tambahnya.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengesahkan lebih 50 peratus daripada 58,459 ribu jumlah keseluruhan pengundi di Permatang Pauh telah keluar pengundi.

Anwar dan Isteri juga selesai mengundi di SK Sri Penanti manakala calon BN mengundi di Seberang Jaya.

Anwar yang berucap selepas selesai membunag undi berkata, beliau yakin mendapat sokongan kuat penduduk Permatang Pauh.

Sambil berharap dapat angkat sumpah di Parlimen esok Anwar menegaskan "kita akan masuk Parlimen dengan agenda yang jelas dan mereka (BN) patut bangun dengan menerima realitinya".

Seorang petugas PKR di Seberang Jaya ketika dihubungi turut mengesahkan PKR dalam keadaan agak selesa berdasarkan reaksi orang ramai yang datang mengundi sejak awal pagi walaupun katanya, ada kawasan yang memperlihatkan sokongan kepada BN agak ketara.

"Tapi mood yang ditunjukkan dikebanyakan pusat pengundian agak mustahil untuk menjangka Umno mampu membuat kejutan," kata beliau yang juga petugas ponduk panas PKR.

Sementara tinjauan wakil Siasah dibeberapa pusat mengundi, nisbah pengundi yang memasuki ponduk panas PKR masih mengatasi BN.

Pusat mengundi di Sekolah Tok Kembal, Penanti didapati tujuh daripada 10 pengundi yang datang untuk mengundi mengunjungi pondok panas PKR berbanding hanya tiga yang menuju ke pondok panas BN.

Di pusat mengundi Sekolah Kebangsaan Seberang Jaya 2, sokongan pengundi kepada PKR berdasarkan kunjungan ke pondok panas lebih ketara apabila sembilan daripada 10 yang hadir untuk mengundi melakukan semakan daftar pemilih di pondok panas PKR.

183 comments:

OfficeBoyTingkat4 said...

Inilah berita yang akan membuatkan kepala lutut abe mie dan bn@umno terketar2 bagai berada didalam peti sejuk. hihihihihihi...

bn@ umno dan abe mie sedang dalam proses mencari hujah untuk mengiakan juga kekalahan calun mereka.

Antara hujah yang akan mereka kemukakan kelak adalah seperti berikut:
1. DSAI hanya mendapat undi popullar, macam mawi.
2.Undi DSAI merosot walau pun menang,tanda rakyat masih sygkan dolah
3.Ada orang UMNO belot dengan mengundi DSAI ( ramai cerdik pandai UMNO dah muak dgn UMNO, bukan belot , yg tinggal sidungu dan sitolol jer)
4.Pak Lah tak turun bantu, tido jer..

hihihihihi.....

bn@umno said...

hahhahahha keputusan muktamat belum keluar lagi.tunggu dan lihat je KEJUTAN besar pasti berlaku.Jika DSAI menang pun, sekurang-kurangnya BN juga menang kerana telah berjaya mengurangkan majoriti yg dimenangi oleh kak wan masa undi yg lalu.Ini menunjukkan keyakinan rakyat terhadap perjuangan PR sudah terhakis.

bn@umno said...

Ini hanyalah khabar angin je.bukannya boleh dipercayai sangat.Mmg tak logik langsung, pengiraan undi belum lagi dilakukan takkan sudah tahu keputusannya.Biasalah, penyokong PR ni apabila memberi komen pasti menyebelahi PR.hanya orang bodoh je mempercayai khabar angin ni.

OfficeBoyTingkat4 said...

aku dah agak dah...hihihihihi...mesti mamat sekor ni akan ckp macm ni...hihihihi..tk kira la menang 1 undi pun..hihihihi..janji menang.
hihihihihi..mcam main badminton....21-0 ka 21-19 ka...menang tetap menang....yang pasti hasil culaan yang dibuat di pondok panas, sah dan terbukti DSAI akan menang...hihihihihii...

Pasal khabar angin ka, khabar ribut ka....tak kisah..aku percaya semua khabar walau pun dari orang gile..asalkan jgan khabar dr TV3 dgn utusan meloya jer....hihihihihi

ameer said...

Sehingga saad ini abe mi masih belum melontarkan commentnya..mungkin dia sedang memikirkan tentang masadepannya selepas ini..(maklumlah budak suruhan)namun ingatlah sesungguhnya tiada mnusia yg terlepas drp kesilapan..di sini sy ingin memohon abe mi agar tidak lagi melontarkan sswatu pandangan @ pendapat yg berunsur fitnah & provokasi,kerana ianya tidak membantu ke arah makruf..(kebaikan)

OfficeBoyTingkat4 said...

berita gempar dari malaysiatoday...Ada cakap Dolah dah cabut lari kat airport....bn@umno hang tunggu apa lagi?

putra revolusi said...

Apa yg dilihat dgn mata kepala sendiri tidak sama dgn apa yg dilihat di dlm TV. Sesiapa yg kini sdg berada di Ptg Pauh dpt melihat jentera BN yg bekerja begitu keras utk mengurangkan majoriti Anwar dgn taktik yg MAHA KOTOR & GILA:

-Hanya tinggal 1 jam lagi sebelum pusat pengundian ditutup. Jumlah yg mengundi kira-kira 70%, sdg pilihanraya lepAs 82% KELUAR mengundi. Jalan masih sesak, terlalu banyak police road-block, mungkin ini taktik licik & kotor utk menghalang rakyat mengundi.
-Pengundi ditakut-takutkan jangan mengundi kerana Ada rusuhan di Pusat Mengundi. Tadi di TV3 tersiar ada penyokong PR ditahan polis kerana bikin kacau. Tapi difahamkan org tersebut tlh dibebaskan polis kerana ternyata dia sebenarnya org BN yg menyamar dgn memakai t-shirt PR.
-Helikopter polis banyak berlegar di angksa, seolah-olah pilihanraya adalah sebahagian dari episod perang. Ini satu lagi cara menakutkan pengundi utk turun membuang undi.
-Helikopter polis juga membayangi perjalanan Anwar ke mana-mana, sejak hari pertama berkempen hingga Anwar membuang undi di Penanti tadi helikopter polis masih mengikuti Anwar. Kepada orang rami ia fenomena yg menakutkan. Ia seperti satu ugutan gangster raksaksa dari udara supaya jangan mengundi PKR. Bagi saya ia cuma drama yg melucukan yg memperlihatkan betapa TAKUT & BACULNYA PEMIMPIN BN yg terpaksa menggunakan apa saja senjata termasuk polis & helikopter bagi mengekang kebangkitan seorang satria rakyat bernama Anwar!!!

Lalu jika dalam tekanan yg begini hebat & gila, Anwar menang dgn majoriti 5,000-7,000 undi ia masih pencapaian yg mengkagumkan!!!

OfficeBoyTingkat4 said...

Calon PKR Anwar Ibrahim bersama dengan penyokongnya telah menangkap "hantu".

Kejadian berlaku di Mengkuang Titi.

Keadaan agak tegang di sana.

PEKIDA a.k.a geng adik beradik juga berada di sana untuk memanaskan keadaan.

Penduduk kampung nampaknya lebih "matang" daripada PEKIDA untuk mengawal suasana.

bn@umno, awat calun BN nak jadi wakil hantu ni? hihihihi...

kayemsee said...

betoi la kata officeboy tu...kalau menang tetap menang..tak kira la waima 1 undi sekalipun...dah agak dah mesti punya itu ja modal abemie dgn bn@meno tu..hahahahaa

cikgi said...

apee.kalo bn menang,bn umno ngan abe mi dpt hasil ka? ni mesti dh dpt kain pelikat selai,tu pasal sokong setengah mati sib baik lum mati kalu dah mati jawable kat mungkar ngan nangkir kat dalam atas fitnah2 yang hang telah lakukan ....

OfficeBoyTingkat4 said...

bn@umno,

mana kamu ni? rindu nak dengar lawak kamu...hihihihihih

putra revolusi said...

Jumlah yg keluar mengundi bukan 70%, tapi 50% lebih saja. Dlm PRU-12 dulu yg keluar mengundi 82%. Mana 30% pengundi lagi?:
- Masih tersangkut dlm sekatan jalanraya polis yg melampau, seolah-olah menghalang rakyat sampai ke tempat mengundi?
- Takut dgn ancaman BN akan jadi kekacauan dlm perjalanan ke pusat mengundi yg dicetuskan FRU & helikopter di angkasa?
- Tiada IC utk mengundi kerana telah diserahkan kpd agen BN dgn harga RM200?

Dlm pilihanraya yg paling kotor dimainkan oleh BN ini segalanya boleh berlaku. MALAYSIA BOLEH111

AuntyBeeAnd said...

Tak kisah lah jika DSAI menang majoriti berapa pun. Yg penting sekarang dia mesti menang terlebih dahulu. Lepas menang ambik alih teraju kepimpinan negara. Lepas tu declare harga minyak turun. Lepas tu perbetulkan segala mcm yg tak betul spt badan kehakimannya, kepolisannya, ke BPRnya, dan segala yg busuk busuk tuh. Lepas tuh siasat dan dakwa semua pengkhianat pengkhianat, pemboros pemboros, pemfitnah pemfitnah, pembohong pembohong, pengbangsat pengbangsat dan kita hukum mereka yg jahat lagi busuk nih. Lepas tuh kita tegakkan AGAMA, RAKYAT & NEGARA. InsyaAllah....

Mr Green said...

REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!
REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!

r2d2 said...

Tak kiralah walaupun DSAI menang dengan kelebihan 1 undi pun. Yang penting DSAI dijamin menang. 16 September tukar kerajaan...

Mr Green said...

TERKINI.

- Pauh Jaya: KeADILan menang 413 undi

- Penanti: KeADILan menang 1605 undi

- Mukim 9 Tanah Liat: KeADILan menang 162 undi

- Taman Tun Hussien Onn: KeADILan menang 649 undi

- Kg. Cross Street: KeADILan menang 1234 undi

Mr Green said...

- Penanti: KeADILan menang 1605 undi

- Mukim 9 Tanah Liat: KeADILan menang 162 undi

- Jalan Tuna, Seberang Jaya: KeADILan menang 625 undi

aoazmi said...

Salam Semua!

Lama tak tumpang.

Aku ingat siapa yang berlagak dan gah sangat pro parti UMNO ka, PKR ka, PAS ka, termasuk aku lebih baik "NYAH" atau 'belah' dari laman blog ini kalau PR Kecil Permatang Pauh kalah. Buat menghabiskan Boras Saja sembang di laman ini berbuih mulut! Habuk pun tarak.

Kalau di Jepun kena 'harakiri'lah jawabnya.

Sekian. Tq.

Mr Green said...

bn@umno said...

Ini hanyalah khabar angin je.bukannya boleh dipercayai sangat.Mmg tak logik langsung, pengiraan undi belum lagi dilakukan takkan sudah tahu keputusannya.Biasalah, penyokong PR ni apabila memberi komen pasti menyebelahi PR.hanya orang bodoh je mempercayai khabar angin ni.

TAKPA..HANG BOLE SIMPAN HANG PUNYA KHABAR ANGIN...

KAMI TERIMA BERITA GUMBIRA!...

ESOK ANGKAT SUMPAH....

30 AUG....TUKAR KERAJAAN

SAMBUT MERDEKA NGAN KERAJAAN BARU!

Mr Green said...

- Telok Wang: KeADILang menang 28 undi (KeADILan tidak pernah menang di sini sejak 1999!)

Mr Green said...

6.33 petang: Keputusan terkini:

- Pauh Jaya: KeADILan menang 413 undi

- Penanti: KeADILan menang 1605 undi

- Mukim 9 Tanah Liat: KeADILan menang 162 undi

- Taman Tun Hussien Onn: KeADILan menang 649 undi

- Kg. Cross Street: KeADILan menang 1234 undi

7.00 petang: Keputusan terkini:

- Penanti: KeADILan menang 1605 undi

- Mukim 9 Tanah Liat: KeADILan menang 162 undi

- Jalan Tuna, Seberang Jaya: KeADILan menang 625 undi

7.20 petang: Keputusan terkini:

- Telok Wang: KeADILang menang 28 undi (KeADILan tidak pernah menang di sini sejak 1999!)

Mr Green said...

7.43pm

PKR 12451 BN 4824 AKIM 21

Mr Green said...

PADANG TUANKU BAINUN
Keadaan di sini sangat tidak adil.

Berat sebelah.

Bahagian penyokong PKR sahaja yang penuh.

Sebelah lagi padang untuk penyokong BN kosong.

Boleh diisi kepada sesiapa yang berminat.

Sila hubungi KJ atau Abe Mie atau BN@UMNO tak pun bilik gerakan 'puteri pink' segera.

umisa said...

nwar sedang dahului,beribu banjiri kawasan maktab
Intan, Nuha, Sabri, Nyza, Irwan & Nazru | Foto Nasir Sudin
Tue | Aug 26, 08 | 7:35:01 pm MYT

TERKINI! PERMATANG PAUH, 26 Ogos (Hrkh) - Ketua Umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim dikatakan menang di semua pusat pengundi setelah kiraan dibuat di pusat-pusat berkenaan.
7.30 malam:Beribu-beribu penyokong Pakatan Rakyat kelihatan berpusu-pusu ke arah dewan Maktab Perguruan Tengku Bainun untuk mengetahui keputusan pilihan raya kecil Permatang Pauh.

Kenderaan para pengunjung kelihatan diletakkan sejauh lima kilometer di sepanjang bahu jalan ke maktab tersebut.

7.55 malam: Anwar dikatakan menang di semua pusat mengundi setelah selesai kiraan dibuat di pusat-pusat berkenaan. - mr/mks.

Mr Green said...

7.54pm

PKR 16101 BN 6071

DAH LEBIH 10,030

Mr Green said...

8.12pm

PKR 19250 BN 8419 akim 27

10804 majoriti

Mr Green said...

8.12pm

PKR 31949 BN 14297 akim 27

17652 majoriti

OfficeBoyTingkat4 said...

green...mana pegi mamat 2 ekor tu? dah jadi anjing bercawat ekor ker?

bn@umno said...

perlu diingat undi Pos belum lagi dikira.jgn dok happy sgt keputusan belum lagi muktamat.

OfficeBoyTingkat4 said...

Hai senangnya dalam hati,
Bila PKR menang,
Seperti, duniaaa..ana yang ampunyaa...

* nyaniy ikut lagu P Ramlee

parang said...

si gila babi, 'abe mie & 'bn@umno' akan bertambah gila babi nye selepas mengetahui keputusan akhir nanti.

pada masa ini kedua2 nye sembunyi dlm jamban, malu nak tunjuk muka.

OfficeBoyTingkat4 said...

apala punya bahlul mama sekor ni...hehehe...dah majoriti 17 ribu lebih laaa...undi pos ambik semua kat hang laaa...ada 400 lebih jer...aku bagi kat hang semua undi pos tu...wakakakakakaka

Ihya said...

CEPAT!!!! CABAR ABE MIE DENGAN BN@UMNO BERSUMPAH JANGAN MASUK BLOG NI LAGI!!!

OfficeBoyTingkat4 said...

terserlah betapa bahlulnya pengikut mazhab hadhari, patutla ikut UMNO..nak mengira pun tak reti....porahhh...aku ingat bijak pandai pengikut UMNO ni..rupanya sebahlul bahlul manusia yang ada kat atas kulit bumi ni....wakakakakakka

OfficeBoyTingkat4 said...

sudah la bn@umno, kalau aku jadi ko, aku telan racun tikus jer...malu sgt sebab jadi manusia bangang...wakakakakaka

Mr Green said...

kesilapan teknikal

PKR 22373

BN 9000 lebih

parang said...

'bn@umno' tersalah sebut, dia nak sebut 'undi PAS', tetapi tersebut 'undi POS'

Mr Green said...

JANGAN LAYAN ORANG DAH KALAH!

AYUH BERSYUKUR KERANA ALLAH MEMBANTU USAHA KITA !

ALHAMDULLILAH!

Ihya said...

Alhamdulillah..bersyukur ke hadrat Allah...

parang said...

abe mie dah pitam kut.

letih siang malam melalak kat sini, tetibe kalah beso. malu! malu! malu!

MOHD AFIF said...

malu.. malu..malu.. malu.. malu.. malu.. malu.. malu..malu.. tak boleh nak digambarkan dgn kata2, malunya Bn@umno Dan abe mie skrg.. inilah cth 2 ekor manusia yg x ada maruah..

umisa said...

mana lembu 2 ekor ni bn@umno & mie lembu dah gi mana, tak malu ka, keturanan biawaak ka apa,

Mr Green said...

TERKINI.

9.07 pm

PKR 29665 BN 14340

OfficeBoyTingkat4 said...

Mana abe mie dgn bn@umno ni? tak kan dah hempas komputer kot...??alaaa..relax la..adat la..dalam pertandingan, ada kalah, ada menang. Tak gitu?

Tapi, yang bestnya, puak2 hangpa main tipu pun kita orang boleh menang juga...tu yag jadi klasik tu...hihihihihi

Mr Green said...

TERKINI.

KEPUTUSAN KESELURUHAN

9.07 pm

PKR 31579 BN 15045

16534 Majoriti

Mr Green said...

TERKINI.

KEPUTUSAN KESELURUHAN

9.14 pm

PKR 31579 BN 15045

16534 Majoriti

AyahChu said...

Tahniah kat nwar.Sian kat org bn...

Behind.The.Scene said...

Alhamdulillah...walaupun berhadapan bermacam rupa rintangan dan halangan DSAI telah berjaya memenangi pilihanraya ini dengan selesa.
Tahniah untuk DSAI. Tahniah untuk semua penyokong pakatan rakyat.
Dari Pmtg.Pauh ke Parlimen sudah pasti menjadi kenyataan namun perjuangan belum berakhir. Langkah ke Putrajaya masih menanti.
Kepada sahabat2...don't let your guard down..masih banyak anasir2 yang kurang senang dengan perkembangan ini.

Mr Green said...

AL FATIHAH

AYUH BERSYUKUR KERANA ALLAH MEMBANTU USAHA KITA !

ALHAMDULLILAH!

PKR 31579 BN 15045

16534 Majoriti

Ihya said...

Al- Fatihah semua...

bn@umno said...

Mr green

Nape jumlah undi PKR dan BN yg kau tulis dalam laman web siasah ni asyik tukar je?kalau nak cakap, confirmlah jumlah undi yg diperolehi oleh PKR ataupun BN dulu barulah cakap, ni tidak asyik ubah je.Aku rasa jumlah undi yg kau bagi mengenai undi yg diperolehi oleh PKR dan BN bukan drpd fakta yg sebenar.Aku nasihatkan kau, kalau nak tulis tu jgn dok rembat je, lebih baik kau rujuk kepada sumber-sumber yg dipercayai dulu sebelum cakap.

muraisenja said...

keadilan menyebelahi yang benar
Zaman sudah berubah, Malaysia bakal bertukar wajah

sambutan kemerdekaan ke 51 bakal menyambut PM baru yg ke 6 = 5+1(51)

Ihya said...

Pak AKIM kita dapat berapa ye? Aku memula doakan agar AKIM dapat atasi BN...

MOHD AFIF said...

ikut Mr Gren arr nk tulis apa pun.. yg ko Bn@umno menyibuk apesal??
dah lah muka 2 x maruah.. maruah.. maruah..

OfficeBoyTingkat4 said...

aittt...ada pun bn@umno,
hang pun satu, hang cari la sumber hang pulak kalau tak percaya sumber green.

jgn la berkokok tak habis2

abe MIE said...

aku dah jangka. anwar menang.

lepas ni cina nombor dua dalam kabinet. anwar kena tunai janji!!!

teruskan agenda mampuskan melayu.

syabas 1000 kali kepada penyokong Pakatan... buat rusuhan suruh orang jangan mengundi. biar anwar menang

bye

Mr Green said...

BN@UMNO

No berubah ubah kerana keputusan terkini LIVE dari P44

Banyak sangat tgk RTM sebab tu la dungu sampai sekarang...

DAH LA BN@UMNO SETAKAT ITU HANG PUNYA MODAL NAK ATTACK AKU,LUPAKAN SAJA.CUBA LAGI LAIN TAHUN...LAIN TAHUN? HAHHAA...

29 Budget,30 Ambik alih Putrajaya! 31 Sambut Merdeka dengan RAKYAT! dan KERAJAAN BARU...

bn@umno said...

perlu diingat walaupun DSAI menang dalam pilihanraya di PP, tapi KERAJAAN BN MASIH LAGI MEMEGANG TAMPOK PEMERINTAHAN MALAYSIA.Aku percaya pada 16 Sept ni TAK MUNGKIN AKAN BERTUKAR KERAJAAN seperti yg laung-laungkan oleh DSAI tu.Ini hanyalah gimik semata-mata.lagipun DSAI menang pun disebabkan oleh ramai pengundi BN tak keluar mengundi.Tengok jelah jumlah orang yg keluar mengundi pada hari ini hanya 60% lebih saja berbanding 80% lebih orang keluar mengundi pada PRU12 yg lalu.Ini menunjukkan yg 20% lebih lagi tak keluar mengundi.kalaulah 20% lebih ni keluar mengundi, aku yakin BN pasti akan menang.

Mr Green said...

ABE MIE

BILA ANWAR JANJI NAK BAGI NO 2 KAT CINA..?

DAH KALAH DOK TABUR FITNAH.!

MAAF ANDA DAH KALAH!...PACK BARANG BERAMBUS!

MASIH ADA AIRMUKA NAK TULIS KAT BLOG INI?...

Mr Green said...

ANWAR IBRAHIM TELAH MENANG DENGAN MAJORITI 17652

ANWAR IBRAHIM 31949

ARIF SHAH 14297

AKIM 74 UNDI SAHAJA

bn@umno said...

Kemenangan DSAI ni pun disebabkan oleh tektik kotor telah digunakan oleh penyokong PKR dgn membuat rusuhan di tempat mengundi menyebabkan ramai yg takut keluar mengundi.Ini menunjukkan kebiadaban penyokong PKR dalam pilihan raya di PP.Malah buletin utama juga telah menyiarkan seorang penyokong PKR telah menyerang penyokong BN.Inikah yg dikatakan pilihan raya yg adil dan bersih?

aoazmi said...

Salam!

Aduh ada lagi 'kutu' tak malu masuk blog ni. Nak tegak benang basahlah tu. Kalau nak tunggu SPR umum, tengah malam pun tak keluar berita. Yang mana geng pro kalah tu, baik masuk blog UMNO suku sakat spesis 'pupus' saja.Sama-sama hampa syok sendiri sudah.

Nota: Keputusan tak resmi jam 9.45pm. Anuar menang mejoriti 17,000. Nasib baik 65.25% saja keluar undi kalau tidak.... malu najib.

tq.

Mr Green said...

PENGUMUMAN!

KEPADA KENGKAWAN PAKATAN RAKYAT

JANGAN DOK LAYAN MALAUN ABE MIE DAN BN@UMNO MULAI SEKARANG.

BIAQ DEPA CAKAP SORANG SORANG!.NI BALASAN MEREKA YG HINA ALLAH DAN RASUL KEMARIN!

BIAQ DEPA MEROYAN KAT SINI.SEMUA DEPA TAK PERCAYA.LANTAK PI KAT DEPA.

PROJEK 3P..P.PAUH,PARLIMEN,PUTRAJAYA..

1P P.PAUH - dah Menang!

2P PARLIMEN - Esok angkat sumpah insyallah

3p PUTRAJAYA - tak sept 16....sebelum 31 aug!

orangulu said...

hai abe mie jubul kambing, kat mane kau

PKR 31949
BN 14297
AKIM 74
Majoriti 17652

bn@umno said...

jika betullah DSAI ni jadi PM nanti, aku nak tengok siapa pulak timbalannya.kalaulah DSAI memilih TGHA ataupun calon PAS sebagai timbalannya, aku yakin semua orang cina dan india akan bangkit membantahnya. Kalaulah DSAI memilih calon DAP, maka orang melayu pula yg membantahnya.Jadi siapakah yg lebih sesuai jadi timbalan PM kelak.Aku yakin lepas ni PR pasti bercelaru.

OfficeBoyTingkat4 said...

bn@umno,

usah la copy and paste jer komen.cari la idea sendiri.

ni nak habaq kat hang.UMNO kalah sebab senjata makan tuan.

UMNO bayar duit kat orang supaya jangan keluar mengundi dengan cara membayar kepada sesiapa yang menyerahkan kad pengenalan.

Yang lapar dengan duit cara tak bermaruah ini, hanya orang2 UMNO jer.Pengundi UMNO yg menyerahkan IC mereka dan ambik duit tawaran tu.

Lagi satu fakta, polis yang menakutkan pengundi supaya jgn keluar mengundi dengan cara membuat bnyk sekatan jalan raya.

Tak payah la mereka reka alasan.Dah kalah terima jer kekalahan.
Nanti nampak sgt kebebalan. Dah ler kebebalan yang lama2 pun tak habis, nanti bertambah lagi.

Aku kesian tgk ko sebab, lagi bnyk ko menulis, lagi nampak bingung ko tu.Lebih baik ko pegi tido.Imam ko pun dah tido

OfficeBoyTingkat4 said...

saper pun yg jadi TPM, PR tak ambik kisah. Yang nak menyalak orang UMNO jer.

Peduli apa warna kulit, darah merah juga, taik semua kuning juga.Asal adil dan saksama, biar orang temiar, biar orang penan, aku sokong.

Mr Green said...

TERKINI UTUSAN - BUKIT MERTAJAM 26 Ogos - Datuk Seri Anwar Ibrahim memenangi kerusi Parlimen Permatang Pauh dengan majoriti besar pada pilihan raya kecil kawasan itu yang berlangsung hari ini.

MALAM NI BERPULUH PULUH AP BN DAN BAPAK MENTERI AKAN BUAT APPOINTMENT NGAN ANWAR NAK CIUM TANGAN..MINTAK MAAF!.....

parang said...

bangang punya bn@umno!

dua TPM lah - 1 PAS yg satu lagi DAP

nama nye pun Pakatan Rakyat.

Mr Green said...

PERMATANG PAUH: Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali muncul Ahli Parlimen Permatang Pauh - selepas 'berehat' selama 10 tahun dengan majoriti 15,671 undi.

Beliau mengatasi majoriti lebih 13,000 undi yang dicapai oleh isterinya Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dalam pilihan raya umum 8 Mac lalu.

Dalam keputusan rasmi diumumkan sebentar tadi, Anwar yang mewakili PKR memperoleh 31,195 undi manakala Datuk Arif Shah Omar Shah dari BN pula mendapat 15,524 undi manakala AKIM menerima 92 undi.

mStar Online difahamkan Anwar menang di kebanyakan daripada 28 daerah mengundi.

Keputusan penuh pilihan raya kecil ini diumumkan di Institut Perguruan Tuanku Bainun.

Permatang Pauh mempunyai 58,459 pemilih berdaftar - 69.49 peratus Melayu, Cina 24.56 peratus, India 5.79 peratus dan lain-lain 0.13 peratus.

Kira-kira 15 peratus pemilih merupakan mereka yang tinggal di luar Permatang Pauh.

Pada pilihan raya umum Mac lalu, 82.06 peratus daripada 58,449 pengundi keluar mengundi.

Pada pilihan raya kecil ini, Arif Shah, 51, menghadapi tentangan Anwar, 61, dan calon AKIM, Hanafi, 61.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan peletakan jawatan anggota parlimennya, Presiden PKR, Dr. Wan Azizah pada 31 Julai lepas bagi memberi laluan kepada suaminya, Anwar bertanding di kawasan itu.

Pada pilihan raya umum Mac lepas, Dr. Wan Azizah mengalahkan calon BN, Datuk Pirdaus Ismail dengan majoriti 13,398 undi.

Parlimen Permatang Pauh dikuasai PKR sejak pilihan raya umum 1999 dan sebelum itu dimenangi Anwar atas tiket BN sejak 1982.

orangulu said...

hai abe mie jubul kambing

PKR 31949
BN 14297
AKIM 74
Majoriti 17652

bn@umno said...

parang

Kalau 1 untuk PAS dan 1 untuk DAP, habistu takkan 2 orang yg jadi PM kelak.gunalah kepala otak sikit apabila beri komen jgn dok guna kepala lutut kau tu.

suhaimi said...

salam.......

belit punya bn@umno.bila dah kalah cari cerita lain pulak.tak malu ke buat mcm ni? jagalah sikit harga diri tu? malu sikit dgn diri sendiri........

Ihya said...

Allah huakbar!! Kasihan Tan sri muhamad mohd taib bila di wawancara,bila ditanya pada soalan kemungkinan DSAI ke putrajaya langsung diputuskan talian telefonnya...hehe..malunya..sampai tak leh jawab..

Mr Green said...

RASMI

ANWAR IBRAHIM 31195

ARIF SHAH 15524

HANAFI MAMAT 92

MAJORITI 15671

OfficeBoyTingkat4 said...

bn@umno, saper yg bangang pakai kepala lutut? parang ker hang?

parang cakap TPM, bukan PM...apa la hang ni...ngok betul laaa

putra revolusi said...

SPR baru saja umumkan keputusan rasmi p-raya Ptg Pauh:
DSAI - 31,195
Arif Shah - 15,524
AKIM - 92

Pak Lah & Najib tentu tak dapat tidur nyenyak malam ini, walaupun isteri yg gedempol berada di sisi. Tentu mereka sedang menghitung hari berapa lama lagi nak bertakhta bagai Raja di Putrajaya?

-sha-sya- said...

tahniah DSAI

babiPAS-islamDAP said...

yahoho...

anwar melang lo... to che manyak-manyak.

kasi melayu mampus. PAS ikut buntuk hehe, anwar power orang lu tau ke?

satu babi mau buat lu. kasi satu anwar mau.

aya BN mati lo. malayu dah nak mammpusss..

anwar liwat lagi banyak, lagi bagus, kasi orang ngam...

ANWAR SUPERHERO

Mr Green said...

TERKINI DARI P44

MINTAK RAKAN PAKATAN RAKYAT TIDAK TERBABIT DALAM INSIDEN PROVOKASI DIHADAPAN BANGUNAN UMNO PERMATANG PAUH.TOLONG PESAN KEPADA SEMUA PENDOKONG

KITA SUDAH MENANG TAK PERLU BERPESTA!

INSIDEN PERGADUHAN ANTARA PERTUGAS BN SENDIRI YG TIDAK MENERIMA BAYARAN DARI PARTI BARISAN NASIONAL

LIVE IPGLOBAL.TV

babiPAS-islamDAP said...

yahoho...

anwar melang lo... to che manyak-manyak.

kasi melayu mampus. PAS ikut buntuk hehe, anwar power orang lu tau ke?

satu babi mau buat lu. kasi satu anwar mau.

aya BN mati lo. malayu dah nak mammpusss..

anwar liwat lagi banyak, lagi bagus, kasi orang ngam...

ANWAR SUPERHERO

Alam Fana' said...

dah SAH anwar menang BESARRRRRRRRRR!!!!!

takbir!!

www.insanbaiduri.blogspot.com

parang said...

selepas PRU12 ramai pencacai UMNO jadi gila sasau.

Selepas PRK P.Pauh pun tidak kurang ramai nye pencacai UMNO jadi gila sasau juge.

Ada yg bahasa nye dah berubah logat cina dan asyik sebut2 'babi' aje.

Kesian pencacai UMNO yg dah jadi gila ni!

Ihya said...

kasihan....

putra revolusi said...

Keputusan rasmi yg diumum SPR ialah DSAI menang dgn majoriti 15,671. Nampaknya pengundi Ptg Pauh walaupun ditekan & diasak hebat BN dan jentera rakusnya namun masih dapat membuat pertimbangan realistik ketika mengundi. Mereka tak terpengaruh dgn isu lawak seperti liwat, keganasan, agen Barat dll. Zaman telah berubah, rakyat semakin bijak, BN perlu berpijak kpd realiti jika tidak ingin cepat mati.

Tahniah kpd Radio Televisyen Mengarut (RTM), TV3 Suku & akhbar-akhbar arus perdana yg menyerang Anwar dan PR membabi buta tanpa belas kasihan sehingga menambah simpati pengundi kepada mangsa serangan. Tanpa serangan membabi buta mereka tentu DSAI tidak mampu menang dgn majoriti sebanyak itu.
Juga tahniah kpd Say Fool yg telah mempromosi punggungnya ke serata dunia yg menambahkan rasa meluat pengundi kpd BN.

Akhirnya BN benar-benar menjadi Be End. Marilah kita bersedia utk menggali lubang kubur & membacakan talqin kpd kematian sebuah parti bergelar UMNO.

tintawarna said...

insyaAllah, kemenangan akan berpihak kepada yang benar dan kepada sesiapa yang ingin menegakkan syiar islam..! insyaAllah! Allahuakbar!!

bn@umno said...

Pemimpin PR dan penyokongnya sekali mmg tak berhati perut.Sebelum pilihanraya di PP, bukan main dasyat lagi pemimpin PR dan penyokongnya mengutuk dan mencaci SPR kononnya SPR tu kaki tipulah,tak adillah dan memihak kepada BNlah.Selepas menang, kenapa tak kutuk dan caci SPR kononnya berlaku tidak adil?Inilah contoh orang-orang yg tidak berhati perut.

AuntyBeeAnd said...

HIDUP DSAI! HIDUP AGAMA ISLAM! HIDUP RAKYAT! HIDUP NEGARA ADIL!
Terbukti jua pilihan rakyat! Terbukti jua siapa yg benar! Terbukti jua siapa yg benar benar ikhlas! TERNYATA PR MENYERLAH JAUH DARI YG BIASA!!!....

AuntyBeeAnd said...

Kepada penyokong UMNO BN yg BODOH lagi DUNGU tuh.. moga moga sedar lah diri kamu tuh! Ternyata BN & UMNO MENYERLAH BODOH DARI YG BIASA!!!

nalapambu said...

Dgn kemenangan besar PKR di P.Pauh, ternyata BN(UMNO) sudah tidak di terima oleh rakyat Malaysia.

BN(UMNO) sudah sampai kepenghujung jalan.

Walau pun UMNO telah meletak kan calun yg terbaik dari kalangan yg tidak baik, UMNO tetap menerima kekalahan yg teruk.

putra revolusi said...

1. SPR

DSAI pasti mendapat majoriti undi melebihi 15,671 jika pilihanraya dpt dijalankan secara telus. Walaupun banyak hantu terlepas dari pemerhatian SPR & bebas berkeliaran di Ptg Pauh, namun ia tidak berjaya menembusi kuasa rakyat yg dibantu kekuasaan Illahi!!

2. KE MANA GHAIBNYA 1,426 PENGUNDI BN?

Dalam PRU-12 BN dapat 16,950 undi di Ptg Pauh. Dlm pilihanraya kecil hari ini BN cuma dapat 15,524. Bermakna baru 5 bulan berlalu, 1,426 pengundi BN sudah lari meninggalkan parti itu. Bayangkan berapa kerat lagi rakyat yg masih akan percayakan BN dlm tempoh 6 bulan lagi?

3. BN KALAH SEMUA PETI UNDI!

Dlm pilihanraya kecil ini BN kalah dalam semua peti undi, termasuk semua peti undi di DUN Seberang Jaya. Bermakna kalau Arif Shah letak jawatan sebagai ADUN BN esok, sapa-sapa pun yg bertanding atas nama PR pasti menang!!

4. KENYATAAN SPEAKER DEWAN RAKYAT YG TIDAK DEMOKRATIK

Speaker Dewan Rakyat, Pandikar Amin Mulia menyatakan tadi pemenang pilihanraya Ptg Pauh (DSAI) tak perlu angkat sumpah tergesa-gesa sebagai ahli Parlimen kerana masih ada sebulan utk beliau berbuat demikian.
Apa ni Pandikar, nama saja macam pahlawan, tapi mengapa nampak penakut sangat? Adakah Tuan Speaker takut DSAI yg pernah jadi Menteri Kewangan memperlekeh ucapan bajet Pak Lah pada hari Jumaat ini, lalu menangguhkan kehadiran DSAI ke Parlimen?
Cuba bayangkan jika Arif Shah yg menang di Ptg Pauh, hari Selasa menang, hari Rabu saja Speaker benarkan dia angkat sumpah sebagai ahli Parlimen!!

putra revolusi said...

Petugas-petugas UMNO Pilihanraya Kecil Ptg Pauh berkumpul berdekatan Bangunan UMNO Ptg Pauh di Sg Semambu kerana tak puas hati tidak mendapat upah bayaran. Ada perusuh UMNO yg membaling batu sehingga menyebabkan dinding kacanya pecah. Itulah UMN0, menjadikan duit sebagai budaya kerja, sekarang siapa yg susah? Tidak seperti petugas PAS, PKR & DAP, bekerja demi perjuangan & tidak mengharapkan duit sebagai balasan.
Pada PRU ke 11 dulu, PAS & PKR kalah teruk tapi tiada satu pun bangunannya yg pecah dibaling batu oleh petugas kerana mereka berjuang bukan untuk duit!

bonzer said...

Tahniah kepada semua rakyat di atas kejayan yang besar P44 Permatang Pauh.

Perjalanan masih jauh.Jalan yang hendak dilalui untuk menuju ke destinasi penuh onak dan duri.Apakah muslihat BN untuk menyekat kemaraan ini? Apakah mereka akan membiarkan saja kemaraan ini tanpa berbuat sesuatu ? Mustahil, mereka akan berdiam diri melihat apa yang berlaku.

Apa khabar MP-MP ini

P160 Johor Bahru - Datuk Sharil @ Shahrir Abd Samad

P75 Bagan Datoh - Datuk Ahmad Zahid Hamidi.

P40 Kemaman - Datuk Ahmad Shabery Cheek

Ingat negara lebih penting dari parti. Apatah, kalau parti itu penuh dengan kebusukkan. Kami sedang menunggu anda.

paloi bin mulau said...

kepada pencacai2 ameno mulut busuk,

kome semua elok masuk blog perakbangkit.blogspot.com ajer. sana tempat sesuai korang untuk megumpul markah untuk masuk sorga kelak. tak payah le cakap benda2 tak elok dlam bog ni. big bro korang si perakbangkit tu memg mengalu2kan komen2 pencacai ameno di sana.

nalapambu said...

bodoh punya bn@umno,

Tara boleh faham simple punya bahasa.

PM - PKR

TPM 1 - PAS

TPM 2 - DAP

ini tara serupa BN - semua UMNO pegang.

lekir said...

Tahniah DSAI...
Tahniah jentera pilihan raya PKR di Permatang Pauh...Hidup DSAI....

agas said...

selamat tinggal Romeo BN

agas said...

Tawaran untuk lompat parti..... Lelongan awan telah dibuka sekarang ahli parlimen Barisan Nasional - ditawarkan utk jadi Menteri & Timbalan Menteri, siapa cepat dia dapat, Terhad 31 kekosongan sahaja ......pisang panas. Parti Bebas pun boleh juga memohon. Good by Najib Altantuya & Pok Loh Hadhari ......bye..bye samseng UMNO kg Dusun.

bn@umno said...

penyokong PR

Korang jgn haraplah DSAI tu boleh 'menakluki' putrajaya lagipun kes liwat DSAI dalam mahkamah pun masih belum selesai.Korang hanya boleh lihat DSAI jadi PM semasa dalam mimpi korang sj.Untuk menjadi PM yg betul-betul punya mmg MUSTAHIL.

bn@umno said...

Aku cukup heren kenapakah 'Ketuanan Melayu' yg diperjuangkan dan dilaung-laungkan oleh Umno tidak dihargai langsung oleh penyokong PR sedangkan 'Ketuanan Melayu' ni adalah untuk mempertahankan hak orang melayu.Korang perlu ingat kalaulah BN ataupun Umno tu runtuh, maka tak ada lagi parti yg boleh menjaga hak orang melayu selain drpd Umno.Insaflah sebelum nasi menjadi bubur.

firdaus said...

melayu boleh bawa ke syurga ke?

kayemsee said...

ish..ish...aku bukak blog nie pagi nie...rupanya masih ada org yg tak tau malu dok menyalak meroyan dlm blog nie lagi...ntah apa2 yg dok meroyan pun aku tak tau si bn@meno tu...ingat ka dah pi melingkup...dah kalah tu buat la cara kalah...diam2 dah la...depa bukan nak bayaq dah pun lepas nie kalau hang dok menyalak pun lagi...petugas umno kat pp pun semua dah tak dibayaq dah...
abe mie tu pun dah berambus pi melingkup dah...kira ok la tau jugak malu...ntah2 dah join skali jadi tugu negara....kah..kah..kah

muraisenja said...

aku belum pernah belajar dari mana2 guru soklan yg ditanya dalam kubur apakah bangsa kamu..... tapi yang akan ditanya kelak apakah agama kamu....

Mr Green said...

Anwar Ibrahim menerima SMS daripada Najib Razak.

Dia mengucapkan tahniah.

Anwar secara diplomatik menjawab 'di harap dapat bekerjasama untuk Malaysia baru'

ANWAR TERKENAL DENGAN SIFAT PEMAAF DAN PROFESIONALNYA.

MASAKAN DIA SANGGUP MERINGKUK DLM PENJARA KERANA PERJUANGKAN NASIB RAKYAT!

SEMOGA ALLAH MEMUDAHKANNYA KE PUTRAJAYA.AMEEN!

Juraimi Zainal said...

Kesian aku si mamat penyampai ulasan surat kat TV1 pagi tadi... dia kata undi lebih Anwar just lebih 800 jer... Si SPR pun bengap... tak tau kira ker, 60.25% plak. Dia tak tau ker turnout 80.5%...

blues untuk rakyat said...

NAJIB dan SAIFUL da kene pembalasan sumpah laknat...

EZAM dan NALLA terus gila meroyan.....


MENUJU MALAYSIA BARU.....

TAKBIRRRRRRRRR!!!!!!!!

utohkacil said...

Orang UMNO BODOH saja yg suka menyebut 'ketuanan melayu'. Mengapa tak pernah sebut 'KETUANAN ISLAM'.

Itu sebab pada hari ini anak melayu sudah banyak yg ketepikan agama Islam. Kebanyakan nye cuma tinggal mana sahaja yg berbunyi Islam. Amalan Islam sudah di tinggal kan.

'Ketuanan melayu' ini juga telah menyebabkan ada nye dua gulungan melayu: 'melayu tuan' dan 'melayu hamba'.

'Melayu hamba' ini tergulung daripada penyokong UMNO yg dungu dan bodoh, hidup dlm kemiskinan menjadi hamba kepada 'melayu tuan'.

'Melayu tuan' ia lah pemimpin2 dan pencacai2 UMNO yg kaya raya banyak harta wang ringgit ber juta2. Menipu dan merompak wang negara.

Ini lah 'ketuanan melayu' yg sangat di banga2 kan oleh pengikut UMNO yg dungu lagi bodoh.

bn@umno said...

alah, DSAI menang pun hanya 800 lebih undi je bukannya menang sampai majoriti beribu-ribu.tak ada perlu untuk BN risaukan.Pada PRU13 akan datang, aku amat yakin BN pasti bangkit lagipun DSAI menang pun kerana beliau berasal drpd Pulau Pinang.Kejayaan DSAI di PP tidak boleh dibanggakan sangat.

kayemsee said...

memang la DSAI menang lebih drp 800...sbb dia menang 15,671...kan ker lebih drp 800 tu..hahahaha

putra revolusi said...

Pasti lepas pilihanraya Ptg Pauh ini, tiada lagi isu sumpah laknat didendangkan oleh media. Apa lagi Majlis Fatwa Kebangsan yg bermesyuarat semalam telah memutuskan sumpah laknat tidak boleh dibuat sebelum proses perundangan selesai. Keputusan Majlis Fatwa ini tentu menyebabkan Pak Lah, Najib, Syed Hamid, Ezam & their gang terkedu & malu besar. Rakyat Ptg Pauh tlh membuktikan mereka menolak politik fitnah yg kotor itu & Majlis Fatwa yg mewakili mufti-mufti Malaysia membuat keputusan yg sama dgn pandangan majoriti rakyat.

Cuma dalam meraikan kemenangan rakyat Ptg Pauh ini, saya terkenangkan Ustaz Ramlang Porigi. Selepas membuat pendedahan atas pentas PKR tempohari, saya khuatir apa akan terjadi kepadanya bila balik ke Masjid Wilayah Persekutuan kelak.
Marilah kita mrndoakan Ustaz Ramlang yg berani berkata benar itu akan kekal dalam jawatannya di Masjid WP...

bn@umno said...

utohkacil(racist),

Dgn kenyataan kau yg 'ketuanan islam' itu telah membuktikan bahawa engkau mmg racist dan perkauman.Dr dulu hingga sekarang aku tengok komen-komen kau tu penuh dgn sikap perkauman kau tu.Jgn dok sombong sangat.Perlu diingat kejayaan DSAI tu pun atas sokongan orang cina dan india.hampir 90% undi orang cina dan india pergi ke parti PKR.

jentera said...

bn@umno said;

aku tak pahamlah dgn pencacai PR ni, apabila Umno ingin mempertahankan ketuanan melayu, korang bantah.Adakah pencacai PR ni dah sesat atau dah kafir?Aku cukup sokong jika Umno dgn perjuangan ketuanan melayu yg dilaung-laungkan oleh pemimpin Umno.

"Adakah pencacai PR ni dah sesat atau dah kafir?"

Sejak bila ketuanan melayu tu satu agama? Sejak bila tak sokong ketuanan melayu yang dilaungkan oleh BN dianggap sesat dan kafir?

Tolong bn@umno bg hujah dari AL-QURAN dan/atau SUNNAH untuk menyokong kenyataan di atas. Jikalau tidak kenyataan tersebut ternyat menyekutukan Allah dengan Ketuanan Melayu - SYIRIK.

kayemsee said...

aku heran la...si bn@meno nie muka dia tebal mcm kulit badak sumbu ka..tak tau malu langsung...masih jugak dok melalak kat sini...aku nak bagitau hang nie...depa dah tak bayar dah la salakan hang tu...dah la tu, rentikanlahh...geng2 petugas2 umno pun dok tgh merusuh dah nie...ketua dah cabut lari dgn duit upah...hahaha...baru ada akai...

Ariff Ahmad said...

bn@umno said...

hahhahahha keputusan muktamat belum keluar lagi.tunggu dan lihat je KEJUTAN besar pasti berlaku.Jika DSAI menang pun, sekurang-kurangnya BN juga menang kerana telah berjaya mengurangkan majoriti yg dimenangi oleh kak wan masa undi yg lalu.Ini menunjukkan keyakinan rakyat terhadap perjuangan PR sudah terhakis.

KEJUTAN BESAR!...KAU BOLE BERAMBUS!KAU RASIST KAU CAKAP ORG RASIST! PANYANGAK NEGARA

putra revolusi said...

Dlm PRU-12 lalu BN dpt 16,950 undi. Pilihanraya kelmarin BN cuma dapat 15,524, iaitu kurang 1,426 undi. Kemana ghaibnya 1,426 pengundi BN? Caci, fitnah, pembohongan mewarnai tv & media masa kita bagi memastikan kemenangan BN, tapi parti yg kian uzur itu kalah lebih teruk lagi berbanding dulu. Selain itu, semua peti undi kawasan DUN Seberang Jaya yg diwakili Arif Shah BN kalah semuanya. Di mana Arif Shah nak letak mukanya, kerana dia kalah dalam DUN yg diwakilinya sendiri?

BN umpama org tua yg sangat uzur. Org tua yg tlh uzur ini kalau diberi berapa biji viagra sekalipun masih tidak diyakini kemampuannya!!

AJK-UMNO said...

bn@umno said...

hahhahahha keputusan muktamat belum keluar lagi.tunggu dan lihat je KEJUTAN besar pasti berlaku.Jika DSAI menang pun, sekurang-kurangnya BN juga menang kerana telah berjaya mengurangkan majoriti yg dimenangi oleh kak wan masa undi yg lalu.Ini menunjukkan keyakinan rakyat terhadap perjuangan PR sudah terhakis.

KEJUTAN BESAR!...KAU BOLE BERAMBUS!KAU RASIST KAU CAKAP ORG RASIST! PANYANGAK NEGARA

utohkacil said...

Ternyata 'bn@umno' tersangat bodoh.

Ada kah Islam hanya di anuti oleh melayu sahaja?

Di negeri China, orang2 Islam cina melebih berganda2 dari melayu Islam di malaysia. Begitu juga di negara India orang2 islam nye melebihi berganda2 dari melayu Islam di Malaysia.

Di Malaysia juga ada ramai cina dan india Islam.

Orang bukan Islam di Malaysia lebih menghotmati Islam dari orang melayu bodoh seperti 'bn@umno'.

Banyak2 le membaca 'bn@umno' bodoh.

Mr Green said...

DS ANWAR AKAN ANGKAT SUMPAH DI PARLIMEN PADA 28 AUG 2008

SPEAKER DEWAN RAKYAT TAN SRI PANDIKAR AMIN MULIA TELAH MENERIMA SURAT DARI SPR MENGESAHKAN DS ANWAR BIN IBRAHIM ADALAH AHLI PARLIMEN PERMATANG PAUH.

moloyue said...

Kesimpulannya sekarang ialah org Melayu telah menolak UMNO. BN memang dah takde harapan untuk mendpt undi bukan melayu dari mula lagi.

Kedua-dua pihak telah berkempen dgn bersungguh-sungguh. BN mempunyai kelebihan dengan jentera kerajaan (termasuk Mufti WP dan Ketua Pengarah Kesihatan) dan media. Ditambah dgn sumpah si SaiFOOL, sumpah "tak rasmi" si Najib, konspirasi BPR di Perak, aksi-aksi gangster UMNO/BN yg mengancam pengundi Cina. Akhirnya pengundi telah membuat pilihan dgn majoriti yg lebih!

Jadi kita tak boleh kata pengundi telah keliru/diugut/termakan janji dsbnya.

Najib sendiri telah mengaku BN akur dgn keputusan dan akan membuat perubahan untuk mengembalikan keyakinan rakyat terhadap UMNO dan BN. Tetapi sudah terlambat: sudah terantuk baru nak tengadah; nasi sudah menjadi bubur.

"Bagaimanapun, katanya, BN akan mengkaji dengan mendalam kelemahan jentera pilihan rayanya walaupun ia sebenarnya berjalan dengan baik."(utusan online 27ogos). Apa maksud Najib? Berjalan dng baik tetapi lemah.

Susah nak faham mentaliti pemimpin UMNO ni: 10 tahun lepas mereka gunakan tektik yg sama terhadap DSAI iaitu liwat. Akibatnya lebih kurang 50% pengundi Melayu telah menolak UMNO. Sekarang mereka gunakan tektik antik ini sekali lagi. Pilihanraya umum akan datang sudah pasti BN akan terkubur!

Mustahil DSAI jadi PM? Kita bukan memperkatakan mengenai kucing tumbuh tanduk atau gajah boleh terbang. Sekarang rakyat sudah bijak memilih/mengundi, PR perlu diberi peluang membuktikan keupayaannya mentadbir negara kerana rakyat telah bosan dengan kepincangan/penyelewangan BN/UMNo selama 51 tahun.

moloyue said...

TIMBALAN PM DARI DAP?

Kalau DAP boleh terima Menteri Besar dari PAS di Perak walaupun DAP mempunyai bilangan ADUN yg lebih besar mengapa ia tak boleh terima PM dan TPM kedua-duanya Melayu. Yang peningnya kedua-dua Melayu ini bukan Melayu jenis UMNO!

Mr Green said...

YANG HANGPA PI LAYAN BUDAK BN@UMNO MELAUN TU BUAT APA

PERLEMBAGAAN MALAYSIA MENGATAKAN JAWATAN PERDANA MENTERI HANYA DARI ORANG MELAYU.TU SAHIH!SO JANGAN RISAU TENTANG JAWATAN ITU

TAKKAN ANWAR DUNGU MACAM BN@UMNO DAN ABE MIE.

NI SEMUA USAHA MEREKA MELAGA LAGAKAN ANTARA PENDOKONG PAKATAN RAKYAT.CUKUP PARIA!

PENDOKONG PAKATAN RAKYAT MENERIMA SEMUA KAUM!KERANA KITA PERLU SATU SAMA LAIN.

KALAU BN KUAT SANGAT KENAPA PERLU MCA,MIC,GERAKAN DALAM PARTI?....

BODOH!PEGI BERAMBUS! MENYUSAHKAN ORANG SAJA.

Mr Green said...

JAWATAN TPM AKAN ADA DUA

SATU SEMENANJUNG SATU SABAH SARAWAK(MAYBE)

JAWATAN TPM AKAN DIKALANGAN ORANG MELAYU.

TIDAK TIMBUL SOAL CINA AKAN MARAH KERANA INI TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN.KALAU CINA NAK MARAH DAH LAMA DALAM BARISAN DEPA DAH MARAH SEBAB MIC,MCA DAN GERAKAN ADA DALAM BN

INI USAHA MEREKA MELAGA LAGAKAN PENDOKONG PAKATAN RAKYAT.INI JELAS MEREKA TERDESAK.

INSYALLAH PROJEK 3P BAKAL TERLAKSANA

1P- PERMATANG PAUH SUDAH
2P- PARLIMEN ESOK
3P- PUTRAJAYA COMING SOON...TAK 16 SEPT...SEBELUM 16 SEPT.SILAP HARIBULAN MERDEKA BERSAMA PAKATAN RAKYAT!

AJK-UMNO said...

31,195 undi wow!!!

Blogger bn@umno said...

Ini hanyalah khabar angin je.bukannya boleh dipercayai sangat.Mmg tak logik langsung, pengiraan undi belum lagi dilakukan takkan sudah tahu keputusannya.Biasalah, penyokong PR ni apabila memberi komen pasti menyebelahi PR.hanya orang bodoh je mempercayai khabar angin ni.

August 26, 2008 12:51 AM

aleb said...

sebenknye....klo kite layan org gile a.k.a pencacai...ia hanye membuat kan kite marah dan sakit hati pd si org gile..kesimpulannye..dok sah lyn...psl nnt kuar kate2 niste dan kafir mngkafir...jg lah lisan kite...dlm nk mnghapuskan dose kite lak wat dose mulut maki hamun org...dok sah layan...kang penat die benti la...

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

hahhahahha keputusan muktamat belum keluar lagi.tunggu dan lihat je KEJUTAN besar pasti berlaku.Jika DSAI menang pun, sekurang-kurangnya BN juga menang kerana telah berjaya mengurangkan majoriti yg dimenangi oleh kak wan masa undi yg lalu.Ini menunjukkan keyakinan rakyat terhadap perjuangan PR sudah terhakis.

August 26, 2008 12:44 AM

nalapambu said...

'moloyue' anda kena faham, P.Pinang di perintah oleh DAP, TKM nye melayu. Apa salah nye klu TPM Malaysia cina atau india?

Singapura, yg dulu nye di perintah melayu, sekarang tiada seorang pun melayu yg jadi ketua memerintah, Singapura telah menjadi sebuah negara yg maju, aman makmur dan kaya raya.

AJK-UMNO said...

SEKARANG BN@UMNO.. DAH MALU BESAR.. KEKALAHAN BN MEMBUKTIKAN RAKYAT SEKARANG BUKAN BODOH MCM BN@UMNO NIE..(KAKI PENJILAT JUBO TAIK.. ;)..

WEH.. BANGUN LA DARI MIMPI.. SEMUA ORG MAHUKAN PERUBAHAN.. PARTI BN DAH KUCAR KACIR.. JANGAN KATA NAK MENGURUSKAN RAKYAT.. NAK MENGURUSKAN PARTI SENDIRI PUN DAH TUNGGANG-LANGANG.. NIEKAN PULA NAK MEMBELA RAKYAT.. TAKAN MASIH BUTA KOT.. TARAF HIDUP ORG MELAYU SEKARANG BERTAMBAH MUNDUR.. HIDUP ORG MELAYU SEKARANG MAKIN HARI SEMAKIN TERHIMPIT.. KESUSAHAN YG DIALAMI RAKYAT AMAT MENGECEWAKAN RAMAI PIHAK.. TAK ADA GUNANYER KALAU CAKAP TENTANG PEMBANGUNAN SEDANGKAN HIDUP ORG MELAYU DAIF DAN SUSAH.. APA YG RAKYAT MISKIN MAUKAN ADALAH KERAJAAN RAKYAT YANG MAMPU MEMBELA KESUSAHAN RAKYAT.. BUKAN HANYA NAK BANGGA DENGAN PEBANGUNAN YG MENGKAYAKAN KRONI2 MEREKA SENDIRI..

NIE NEGARA MILIK RAKYAT.. BUKAN NEGARA MILIK MANA2 PARTI..

BN@UMNO... KO DAH KALAH DENGAN HUJAH2 KO TU.. KEYAKINAN KO YG TERLALU YAKIN BN DAPAT MERAMPAS PERMATANG PAUH JAUH TERSASAR..

MULA2.. KO CAKAP BN AKAN MENANG

PASTU KO CAKAP BN AKAN MENANG BESAR..

LAST2.. BILA DAH KALAH CAKAP MAIN LEMBANG2 PULOK.. WEH PIIIIRAAAHHH... KO NI MEMANG DAH TAKSUB SANGAT DGN BN.. SATU HARI BILER.. KO HIDUP SUSAH KERANA BN BARU MANA KO BUKA KOT..

SATU PESANAN UNTUK BN@UMNO.. DAH KALAU TU BUAT2 LA TAU MALU SIKIT..
TENGOK ABG MIE.. DAH MATI SAKIT JANTUNG AGAK NYER MALAM TAKDI TERKEJUT BERUK BN KALAH..

HAHAHAHAHAHAHAHAHA............
HAHAHAHAHAHAHAHAHA........

AJK-UMNO said...

SEKARANG BN@UMNO.. DAH MALU BESAR.. KEKALAHAN BN MEMBUKTIKAN RAKYAT SEKARANG BUKAN BODOH MCM BN@UMNO NIE..(KAKI PENJILAT JUBO TAIK.. ;)..

WEH.. BANGUN LA DARI MIMPI.. SEMUA ORG MAHUKAN PERUBAHAN.. PARTI BN DAH KUCAR KACIR.. JANGAN KATA NAK MENGURUSKAN RAKYAT.. NAK MENGURUSKAN PARTI SENDIRI PUN DAH TUNGGANG-LANGANG.. NIEKAN PULA NAK MEMBELA RAKYAT.. TAKAN MASIH BUTA KOT.. TARAF HIDUP ORG MELAYU SEKARANG BERTAMBAH MUNDUR.. HIDUP ORG MELAYU SEKARANG MAKIN HARI SEMAKIN TERHIMPIT.. KESUSAHAN YG DIALAMI RAKYAT AMAT MENGECEWAKAN RAMAI PIHAK.. TAK ADA GUNANYER KALAU CAKAP TENTANG PEMBANGUNAN SEDANGKAN HIDUP ORG MELAYU DAIF DAN SUSAH.. APA YG RAKYAT MISKIN MAUKAN ADALAH KERAJAAN RAKYAT YANG MAMPU MEMBELA KESUSAHAN RAKYAT.. BUKAN HANYA NAK BANGGA DENGAN PEBANGUNAN YG MENGKAYAKAN KRONI2 MEREKA SENDIRI..

NIE NEGARA MILIK RAKYAT.. BUKAN NEGARA MILIK MANA2 PARTI..

BN@UMNO... KO DAH KALAH DENGAN HUJAH2 KO TU.. KEYAKINAN KO YG TERLALU YAKIN BN DAPAT MERAMPAS PERMATANG PAUH JAUH TERSASAR..

MULA2.. KO CAKAP BN AKAN MENANG

PASTU KO CAKAP BN AKAN MENANG BESAR..

LAST2.. BILA DAH KALAH CAKAP MAIN LEMBANG2 PULOK.. WEH PIIIIRAAAHHH... KO NI MEMANG DAH TAKSUB SANGAT DGN BN.. SATU HARI BILER.. KO HIDUP SUSAH KERANA BN BARU MANA KO BUKA KOT..

SATU PESANAN UNTUK BN@UMNO.. DAH KALAU TU BUAT2 LA TAU MALU SIKIT..
TENGOK ABG MIE.. DAH MATI SAKIT JANTUNG AGAK NYER MALAM TAKDI TERKEJUT BERUK BN KALAH..

HAHAHAHAHAHAHAHAHA............
HAHAHAHAHAHAHAHAHA........

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

apa punya bodohnya pencacai PR kat siasah ni, khabar angin je pun dah nak gembar-gemburkan.pencacai PR dah tak boleh fikir secara waras dah, mentang-mentanglah dah tertekan akan kekalahan DSAI pada hari esok.berita terkini yg baru diterima, BN dijangka menang tapi mungkin dgn majoriti yg tipas.

August 25, 2008 3:20 AM

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

Aku seru kepada seluruh melayu malaysia supaya sama-samalah kita menyokong perjuangan Umno yg amat prihatin dgn masalah orang melayu di Malaysia ni.Tanpa Umno, orang-orang melayu akan merepat kat negara sendiri.marilah kita sama-sama menegakkan ketuanan melayu yg diperjuangkan oleh UMNO.

August 25, 2008 4:51 AM

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

esok, kejutan besar pasti berlaku.kepada penyokong PR yg sakit jantung tu tolong jaga-jaga sikit kesihatan tu takut 'pengsan' untuk selama-lamanya.

August 25, 2008 8:43 AM

Mr Green said...

Ajk-Umno

bagi la depa change nak luahkan sebelum pakatan amik alih kerajaan.

sok pun DS Anwar akan angkat sumpah.

silap silap abe mie n bn@umno akan umum dorang DIE HARD ANWAR pulak...

Ni Bala memain ngan sumpah LAKNAT

BOYOT said...

Helo Blogger,

Kemana pergi nya abe MIE dan bn@ umno.

Depa dah berenti "MENYALAK" macam ANJING KENA TIBI ke????

Ternyata mereka ni ANJING yang pandai MENYALAK macam "KJ" gak....

AJK-UMNO said...

TENGOK PENCANGAHAN KATA2.. KAKI JILAT JUBO NIE..(BN@UMNO) SUKA HATI MAK BAPAK DIA JER BILE BERCAKAP.. KEJAP HARI NIE KATA A' ESOK KATA B'


"4 IN 1"


1) Blogger bn@umno said...

Aku yakin SEMUA pengundi Cina akan mengundi Datuk Arif Shah calon BN tu kerana ia boleh bercakap dalam bahasa cina dan ia menyenangkan orang cina yg ingin membuat urusan dgn Datuk Arif Shah.

August 21, 2008 7:29 AM







2) Blogger bn@umno said...

Dgn kenyataan kau yg 'ketuanan islam' itu telah membuktikan bahawa engkau mmg racist dan perkauman.Dr dulu hingga sekarang aku tengok komen-komen kau tu penuh dgn sikap perkauman kau tu.Jgn dok sombong sangat.Perlu diingat kejayaan DSAI tu pun atas sokongan orang cina dan india.hampir 90% undi orang cina dan india pergi ke parti PKR.

August 26, 2008 6:46 PM




3) Blogger bn@umno said...

apa punya bodohnya pencacai PR kat siasah ni, khabar angin je pun dah nak gembar-gemburkan.pencacai PR dah tak boleh fikir secara waras dah, mentang-mentanglah dah tertekan akan kekalahan DSAI pada hari esok.berita terkini yg baru diterima, BN dijangka menang tapi mungkin dgn majoriti yg tipas.

August 25, 2008 3:20 AM






4)Blogger bn@umno said...

alah, DSAI menang pun hanya 800 lebih undi je bukannya menang sampai majoriti beribu-ribu.tak ada perlu untuk BN risaukan.Pada PRU13 akan datang, aku amat yakin BN pasti bangkit lagipun DSAI menang pun kerana beliau berasal drpd Pulau Pinang.Kejayaan DSAI di PP tidak boleh dibanggakan sangat.

August 26, 2008 6:38 PM



HAHAHAHA... BN@UMNO.. AKU DAPAT RASAKAN PERASAAN KO SEKARANG.. DIHARAP BUAT2 BANYAK LA BERSABAR YER... YER... ;) KUANG...KUANG...KUANGG..

AJK-UMNO said...

bayangkan semua jentera parti umno bergerak kepermatang pauh tapi masih tak mampu menumbangkan dsai.. malah untuk mengurangkan undi pun depa tak mampu.. nie bukti rakyat sudah mula sedar.. pengajaran buat parti bn.. jangan kata bn@umno atau abg mie buncit jer yg malu.. tpm najib pun malu giler dgn kekalahn ini... hahahahaha...

abdrahim kassim said...

Sdr. Pengarang,

Kekalahan BN di Permatang Pauh adalah laknat Allah yang pertama bagi sumpah saiful, Najib dan Tajol Rosli.

Sebagai parti yang bertanggungjawab mencipta isu bersumpah itu, Allah menurunkan bala pertamanya kepada BN dengan memberikan malu yang teramat sangat sehingga kalah dengan majoriti yang lebih besar.

Lepas ini tunggulah pula giliran Saiful, Najib dan Tajol Rosli akan dimakan sumpah yang dibuat oleh mereka sendiri.

Kalau parti politik Allah akan malukan secara parti politik. Kalau orang perseorang malunya akan ditanggung oleh orang itu sendiri.

Ingatlah wahai Saiful, Najib dan Tajol Rosli, laknat sedang memburu kamu....

bn@umno said...

Penyokong PR,

Aku tak nafikan untuk menjadi PM mestilah dikalangan orang melayu seperti yg termaktub dalam perlembagaan.Kalaulah ditakdirkan DSAI betul-betul menjadi PM Malaysia, masalah besar pasti timbul.kalaulah DSAI mengangkat pemimpin PKR yg menjadi timbalannya, pasti PAS akan berasa tidak puas hati.Begitu juga jika DSAI memilih TPMnya dr kalangan pemimpin PAS, sudah tentu orang cina dan india akan membantahnya kerana sifat perkauman pemimpin PAS tu.Ya betul, korang cakap boleh ada 2 orang TPM(1 drpd DAP dan 1 drpd PAS), habis tu jika DSAI nak bersara takkan 2 orang TPM naik menjadi PM.Aku yakin kalau DSAI pilih pemimpin PAS jadi PM, org cina dan india pasti menyokong BN semula.Tunggu dan lihatlah sistem pentadbiran PR yg akan bercelaru ni.hahhahhahahahha

firdaus said...

Alhamdulillah pilihanraya p.pauh menunjukkan rakyat malaysia yg ber'mentaliti' kelas ketiga sudah semakin kurang...

bn@umno said...

kemenangan DSAI semalam pun disebabkan oleh bantuan drpd pengundi-pengundi cina dan india.jadi di sini kita dapat melihat bahawa pengundi-pengundi melayu masih lagi setia dan sayangkan BN.Tanpa bantuan drpd pengundi cina dan India pasti PKR akan kalah teruk.kalaulah nak harapkan pengundi-pengundi Melayu, aku rasa DSAI sudah kalah dah.

fadlah said...

sama sama la kita bersyukur atas kemenangan pkr,alhamdulilah takbir...
al fatihah,
pasal 2 ekor 2 xder modal la tu nak mengate PR,jadi2 la bn@umno & abemie oiiii....

firdaus said...

rakyat permatang pauh lebih kenal sapa anwar.sebelum anwar bertanding dlm umno permatang pauh dimenangi oleh Pas.hanya melalui anwar baru bn dapat menawan kembali permatang pauh pada tahun 1982 sehingga la dia dianiaya pada tahun 1998...

blues untuk rakyat said...

alamak beb.....

tak kan la pengundi cina dan india kat situ semua nye
undi anwar.....

aku rasa pengundi melayu lebih ramai mengundi anwar kalu masih ditolak pengundi cina india.....

kat seberang jaya pon arif syah kalah.... macam mana ni.....

kalu anwar bertanding pada pru lepas.... aku rasa ada mejoriti lebih dari 22k.....

blues untuk rakyat said...

Seberang Jaya:

PKr 11084

BN 6436

AKIM 36

AJK-UMNO said...

bn@umno ternyata tidak ada modal lagi.. weh bangang.. cina berapa peratus india berapa peratus sangat.. bodoh matematik ker ko nie pi masuk tadika balik la.. tanpa pengundi india dan china sekali pun dsai dah menang... hahaahahaha.. cakap main ikut suka hati mak bapok ka jer..

Blogger bn@umno said...

kemenangan DSAI semalam pun disebabkan oleh bantuan drpd pengundi-pengundi cina dan india.jadi di sini kita dapat melihat bahawa pengundi-pengundi melayu masih lagi setia dan sayangkan BN.Tanpa bantuan drpd pengundi cina dan India pasti PKR akan kalah teruk.kalaulah nak harapkan pengundi-pengundi Melayu, aku rasa DSAI sudah kalah dah.

August 26, 2008 11:09 PM

Ihya said...

Salam!!

dalam meraikan kemenangan PR di pematang pauh...jangan kita lupa....KITA ADA SATU LAGI DUN BAKAL DIADAKAN PILIHANRAYA KECIL IAITU DI SANGLANG!! BERSIAP SEDIA SEMUA>>GERAKKAN SEMUA AHLI!!! PASTIKAN KEMENANGAN INI MLIK PR!! ALLAH HUAKBAR!!!

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

esok, kejutan besar pasti berlaku.kepada penyokong PR yg sakit jantung tu tolong jaga-jaga sikit kesihatan tu takut 'pengsan' untuk selama-lamanya.

August 25, 2008 8:43 AM


hahahahahahhahahahah
hahahahahahhahahahaha..
hahahahahahahahhahahah....
hahahahahahahahahahahaha''

RAMALAN NUJUM PAK BELALANG TAK MENJADI BEB,,.. MUKA TAK MALU.. KAH..KAH... KAH... AKU SERONOK BETUL KENA KAN BN@UMNO HARI NIE...
KAW~~ KAW~~ DIA KENA HARI NIE.. DAH TAK ADA MODAL LANGSUNG..

abdrahim kassim said...

Sdr. Pengarang,

Kalau setakat yang komen-komen kat blog ini nampak bangang tak apa le tapi aku tengok tadi Mahathir pun cakap macam orang nanar juga.

Dia kata Anwar menang bukan kerana orang sokong PKR tetapi kerana orang tak nak undi BN kerana Dolah masih jadi PM.

Cakap putar-putarlah dia ni.

Orang pangkah PKR kerana orang sokong Anwarlah tu. Kalau dia orang tak mahu Anwar dengan Dolah tentulah dia orang pangkah AIKIM macan yang 92 orang tu.

Aku ingat orang-orang UMNO ni dah rosaklah fikirannya..

AJK-UMNO said...

WEH BN@UMNO.. NAJIB PUN DAH TERIMA KEKALAHAN NGAN HATI TERBUKA.. KO BILA LG.. MENGAKU JER LA.. KALAH TETAP KALAH.. WEH CUBA KO BACA UTUSAN ON LINE..NAJIB CAKAP APA.. HAHAHAHAHA....

KU LI PUN CAKAP YG KEKALAHAN NIE DISEBABKAN PAK LAH NGAN NAJIB.. HABIS LA UMNO KUCAR KACIR.... ..

YAHOOOO..... DSAI MENANG....
YAHOOO...~~~~ YAHOO.... UMNO BERGOLAK.... HAHAHA.....

bn@umno said...

Perlu diingat DSAI ni sedang dalam siasatan polis di atas pengakuan Datuk S. Nallakaruppan semasa dalam ceramah di PP baru-baru ini bahawa DSAI ada terlibat dgn rasuah berjumlah RM60 million drpd Magnum Corporation 10 tahun lepas. Timbalan Pengarah ACA Datuk Abu Kassim Mohamed telah menyuruh Datuk S. Nallakaruppan memberikan penjelasan tentang perkara ini.DSAI sudah tak boleh lari dah, satu demi satu lubang telah dibocorkan.

Mr Green said...

NI KOMEN PARIA SORANG NI...

bn@umno said...

kemenangan DSAI semalam pun disebabkan oleh bantuan drpd pengundi-pengundi cina dan india.jadi di sini kita dapat melihat bahawa pengundi-pengundi melayu masih lagi setia dan sayangkan BN.Tanpa bantuan drpd pengundi cina dan India pasti PKR akan kalah teruk.kalaulah nak harapkan pengundi-pengundi Melayu, aku rasa DSAI sudah kalah dah.




NI STATISTIK RACIAL BREAKDOWN IN PERMATANG PAUH

MALAY - 69.4%
CINA - 24.5%
INDIA - 6.0%
OTHERS - 0.1%

http://pimaipimaitangtu.blogspot.com
/2008/07/sirih-pulang-ke-gagang.html

KALAU MELAYU SOKONG BN...TAKKAN ANWAR DIUMUM PEMENANG...

MEMANG SAH HANG PARIA BN@UMNO....

Mr Green said...

LAGI SATU PARIA NI KOMEN

bn@umno said...

Perlu diingat DSAI ni sedang dalam siasatan polis di atas pengakuan Datuk S. Nallakaruppan semasa dalam ceramah di PP baru-baru ini bahawa DSAI ada terlibat dgn rasuah berjumlah RM60 million drpd Magnum Corporation 10 tahun lepas. Timbalan Pengarah ACA Datuk Abu Kassim Mohamed telah menyuruh Datuk S. Nallakaruppan memberikan penjelasan tentang perkara ini.DSAI sudah tak boleh lari dah, satu demi satu lubang telah dibocorkan.


DAH LA PARIA KALAU TAKDAK MODAL PI MAIN JAUH JAUH....NI TEMPAT ORANG DEWASA SEMBANG HANG TU SUNAT DAK LAGI....NI HA SURUH PEMIMPIN HANG PI BAYAQ DUIT PERTUGAS BN KAT PERMATANG PAUH DULU...BARU MAI CERITA SINI....

ANWAR NAK LARI MANA DIA DAH MASUK PARLIMEN...TAKUT PEMIMPIN HANG KOT LARI....

Mr Green said...

Aug 27, 08 12:41pm
Kemenangan PKR semalam di Permatang Pauh dengan majoriti lebih besar membuktikan lagi BN telah ditolak oleh ahli-ahlinya sendiri dan kewibawaan perdana menteri serta timbalannya terhakis sepenuhnya, kata Tengku Razaleigh Hamzah.

"Jumlah undi yang diperolehi BN kurang daripada bilangan ahli-ahli Umno di kawasan (parlimen) itu," katanya.

Dalam kenyataannya mengulas kemenangan besar penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pilihanraya kecil itu, ahli parlimen Gua Musang berkata BN tetap tewas walaupun seluruh sumber dan kepimpinannya dikerahkan untuk berdepan tokoh pembangkang itu.

Anwar menang dengan majoriti 15,671 undi - peningkatan lebih 2,000 undi berbanding yang diperolehi isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebanyak 13,388 pada pilihanraya umum Mac lepas.

Tengku Razaleigh menambah, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi harus memikul beban ketewasan ini.

"Mustahil untuk disembunyikan: beliau tidak memiliki lagi sekelumit kewibawaan yang perlu untuk mentadbir negara dari hari ke hari, apatah lagi mengatur arah baru yang kita semua perlukan untuk maju dalam dunia yang kompleks," katanya, yang popular dipanggil Ku Li.

APO NAK DIKATO...TAK DAPEK DEN NOLONG LAGI EH.....

NI BN@UMNO KO NAMPAK ITU PINTU BESAR TIDAK...GET OUT!GET LOST!BERAMBUIH...PHTUI!

blues untuk rakyat said...

betul tu GREEN.....


yang aku takut sekarang ni..... PEKEDA memPEKEDAkan UMNO tu.....

firdaus said...

korang ni kesian la sama kt bn@umno tuh jgn la hentam dia kaw2.dia dah la tekanan perasaan dari 9 mac lagi pastu tambah plak semalam nanti x psl2 kena serang jantung plak terus 'jalan' ha sudah...

blues untuk rakyat said...

aku masih teringat ada puak umno cakap kat blog ntah mana satu ntah.....


dia cakat dulu wan azizah menang di sebab kan undi protes penyokong umno sebanyak 3000 orang..... mungkin undi umno balik.....


ni aku nak habaq......

3000 tu masih protes lagi da mungkin masuk pas/keadilan..... da aku up lagi 3000 pengundi umno memberi undi kat anwar ibrahim....

jadinye = 6000 la tu.... banyak tu......

ho...ho...ho.....

esok borang keadilan/pas akan diserah pada depa yang da insaf..... 6000 orang tu laaaaa..... ho...ho...ho...

blues untuk rakyat said...

aku bukan serang dia.....

aku hormat kat dia......

kerana berani lawan sorang2 kat sini....

dia tu kira hebat la tu.....


kalu ada rezeki anwar jadi PM suatu ari nanti .....

aku nak karang buku special untuk BN@UMNo....

tajuknye..... LELAKI UMNO TERAKHIR.... lepas tu aku teater kan pulak....

firdaus said...

jangan lupa ambik bn@umno pelakon utama hehe

Mr Green said...

PELAKON UTAMA

BN@UMNO - PAK LAH
BN@UMNO - NAJIB
BN@UMNO - KJ
BN@UMNO - NALLA
BN@UMNO - EZAM
BN@UMNO - ROSMA
BN@UMNO - CIK DET

Semua dia pegang watak..macam eddie murphy...dlm filem nutty profesor..

Mr Green said...

LUPA TAMBAH SATU WATAK

BN@UMNO - SEPOLIWATI

Mr Green said...

PROJEK SEKOLAH RMK KA 9 GAGAL

SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIONAL...

SIBUK SANGAT NAK HALANG ANWAR SAMPAI KAPAI MINYAK PUN KENA CURI LANUN

MALAYSIA SEMUA BOLE!....

ORANG KALAU REPORT KATA TAK ADA LIWAT PATUT SYUKUR...NI DAK

SUKA KALAU ORANG KATA DIA DILIWAT...NI NEGARA AFIRKA TAKDAK KES NI..MALAYSIA SAJA....

bn@umno said...

Jgn dok gembira sgt dgn kemenangan DSAI tu.Ia hanyalah kemenangan SEMENTARA saje.BN pasti bangkit di PRU13 nanti, masa tu semua muka penyokong-penyokong PR bolehlah disumbatkan ke dalam lubang najis.Aku pun tak tahu, sejak akhir-akhir ni aku cukup meluat tengok muka pemimpin PR yg suka bermuka-muka tu.Apabila berceramah bukan main angkuh lagi.

blues untuk rakyat said...

end......

bn@umno said...

Tak tahulah apa nak jadi dgn Malaysia yg tercinta ini.Orang melayu sendiri telah menolak pimpinan melayu.Dgn menolak perjuangan Umno bermakna orang melayu telah menolak perjuangan orang melayu sendiri.habis siapa lagi yg boleh diharapkan untuk memperjuangkan orang melayu selain drpd Umno?Fikirlah sendiri beb.gunakanlah kepada kepala hotak kalian tu.

blues untuk rakyat said...

NALLAKARUPAN boleh selamatkan melayu.....

jangan risau....

BOYOT said...

Yo... Blogger....

AJK-UMNO said...
Blogger bn@umno said...

esok, kejutan besar pasti berlaku.kepada penyokong PR yg sakit jantung tu tolong jaga-jaga sikit kesihatan tu takut 'pengsan' untuk selama-lamanya.

August 25, 2008 8:43 AM


hahahahahahhahahahah
hahahahahahhahahahaha..
hahahahahahahahhahahah....
hahahahahahahahahahahaha''

RAMALAN NUJUM PAK BELALANG TAK MENJADI BEB,,.. MUKA TAK MALU.. KAH..KAH... KAH... AKU SERONOK BETUL KENA KAN BN@UMNO HARI NIE...
KAW~~ KAW~~ DIA KENA HARI NIE.. DAH TAK ADA MODAL LANGSUNG..

August 26, 2008 11:45 PM

""" Kan aku kata Si BN@UMNO ni kan anjing... Mana reti MALU binatang ni....
Kalo kata nak "MEMANTAT" dengan Puteri BN@UMNO pun, bikin tengah jalan...

Blogger sume tak boleh ubah si BN@UMNO ANJING ni dengan komen anda... jenis binatang memang tak makan saman... yang di makannya sampah...... Tapi kalo anjing jenis lain dilatih mau ikut cakap dan paham, tapi ANJING jenis ni tak, anjing jenis BN@UMNO kot..."""

BOYOT said...

"""" Yo Blogger...

GROUP:BAHA MEN
TITLE: Who Let this Dog (BN@UMNO) Out

Lyrics

Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
(woof, woof, woof, woof)
(woof, woof, woof, woof)
(woof, woof, woof, woof)


Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)


(woof, woof, woof, woof)


When the party was nice, the party was jumpin' (Hey, Yippie, Yi, Yo)
And everybody havin' a ball (Hah, ho, Yippie Yi Yo)
I tell the fellas "start the name callin'" (Yippie Yi Yo)
And the girls report to the call
The poor dog show down


Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
..............""""

utohkacil said...

akses ke laman 'Malaysia Today'

http://mt.harapanmalaysia.com/2008/

utohkacil said...

kesian si 'bn@umno' maseh lagi merayu2 menyembah minta tolong supaya UMNO di selamat kan.

melayu bodoh mcm 'bn@umno' sahaja lah yg boleh selamat kan UMNO.

Bodoh punya 'bn@umno', sebenar nye pemimpin2 dan pencacai2 UMNO lah yg dah rosakan dan busuk kan UMNO!

Kamu harus minta tolong kepada pemimpin2 dan pencacai2 UMNO, bukan nye di sini tempat kamu merayu dan menyembah kami.

nalapambu said...

mukhriz sekali lagi cabar DSAAB supaya berundur kerana kekalahan UMNO di P.Pauh.

bn@umno said...

aku kesian tengok pengundi-pengundi di PP telah terperangkap dgn digula-gulakan oleh DSAI.Sebenarnya ramai orang dah tahu siapa itu DSAI yg sebenarnya sebab tu BN telah mengerahkan seluruh jenteranya ke PP bagi menggagalkan usaha DSAI untuk menang.pemimpin BN tahu, jika DSAI menang dan menjadi PM maka Malaysia akan hancur.Tengok jelah baru-baru ni, beberapa Exco Keadilan telah ditangkap atas BPR atas kesalahan rasuah dan seks.Kalaulah betul-betul DSAI betul-betul mahu hapuskan rasuah, kenapakah orang Keadilan sendiri yg melakukan rasuah seperti kata pepatah 'cakap tak serupa bikin'?Ini baru je lebih kurang 5 bulan memerintah, kalau 5 tahun tak tahulah apa akan jadi kat Malaysia mungkin akan lebih teruk drpd skg.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

kepada saudara dan saudari.TAK BAIK KUTUK SESAMA ORANG ISLAM. KITA KUTUK PEMIMPIN YANG BUAT SALAH TIDAK KIRA LIWAT, RASUAH DAN PENYALAHGUNAAN KUASA, tak apa. Jangan hina sesama kita yang 'tak ke mana setiap hari'

Biasalah.
bila ada pertandingan, kita mahu ada orang menang dan ada orang kalah.

PKR menang memang dah dijangka. Yang kita nak tengok

1. siapa jadi PM.
2. Siapa main lompat. PKR ke BN atau BN ke PKR.
3.Agenda ekonomi yang baru, bagaimana cadangan.

Kena ingat, dalam politik ada turun ada naik, Zaman kegemilangan PAS dahulu sudah tiada. zaman kegemilangan UMNO kini dah merundum, zaman kegemilangan DAP akan datang dan KINI yang pasti zaman PKR.

Kena ingat, PKR kuat (dan kebanyakan politik dunia sekalipun) hebat kerana pemimpin. PAS sejak kematian Fadhil Noor, malap dan bergantung kepada Nik Aziz.

PKR bergantung kepada ANwar. Umr dah 61, kena ingat, dia akan sakit, letih dan MATI. Masa itu, ada lah parti lain akan naik.

JANGAN SANJUNG SANGAT MANUSIA TERUTAMA ANWAR. SANJUNG RASULULLAH S.A.W LAGI BAGUS, dapat juga pahala. Tanyalah orang PAS dia lagi tahu.

setuju tak dengan idea abe MIE.
KAU ORANG MEMANG SUKA HENTAM AJE. Tak ape, abe MIE spoting sikit bulan nie sebab dah nak masuk Ramadhan.

Garden said...

BN@UMNO dan Abe Mie tetiba senyap tak berkokok setelah DSAI menang dengan majority 2 kali ganda daripada Arif.

Apo ko eh jang? Mungkin taik banyak sangat kat pungkok kot.

Orang dah heboh la ni nak carik survival politik, aku suggest baik hangpa ni tukaq hangpa punya profesyen dan jadi pulak tukang lapor untuk Kerajaan Rakyat. Lagi elok daripada hangpa jadi pencacai Ketuanan Melayu yang makin lama makin gali kubur sendiri.

Democracy - A state of the people, for the people, by the people. (Kerajaan rakyat, untuk rakyat, oleh rakyat)

Dekat blog Kudakepang ada bincangkan tentang statistik undian, dia kata mungkin orang2 UMNO pun undi DSAI berdasarkan statistik yang diperolehi. Tapi sayang, BN@UMNO dan Abe Mie saya rasa tak reti baca bab statistik ini, inikan pula nak berfikir sejauh itu. Tak paham punya kalau baca pun.

atzmand said...

woof..woof... woof.. woof...

Garden said...

BN@UMNO, SPR memang nak kena saman. Daftar pemilih yang nama mereka ada masa 8 Mac hari tu, tup-tup takde, ada pulak yang masih hidup sihat wal-afiat, tup-tup meninggal. Memang SPR nak kena saman dengan rakyat Malaysia. Ni aku kutuk nih. Jangan pulak kata aku tak kutuk SPR walaupun PR menang.

atzmand said...

abe mie..
tau pun pas bergantung kat nik aziz,
dap bergantung kat kit siang,
pkr bergantung kat anwar.
umno? takkan selamanya nak bergantung kat lubang jubur? (kes liwat). bubar ajalah.. atau sekurang2nya ikut jejak tun keluar parti. cuci tangan. duduk semejid belajar ngaji!

AJK-UMNO said...

ko yang ptut gn kepala otak ko tu..
hahaha.. bodoh super lembu..
ko buta ker dsai tu bukan ker melayu.. dia tengah memperjuangkan nasib2 org melayu.. semua org dah tak makan cerita pak pandir zaman bn@umno nie.. dia bukan sahaja pemimpin yg hanya mempedulikan nasib org melayu bahkan nasib kaum lain dimalaysia ini..

umno perosak bangsa melayu !!
dibawah pakatan rakyat.. nasib melayu lebih terbela bahkan melayu mampu lebih maju dan tak terhempit dengan kesusahan ekonomi yg tak pandai langsung diuruskan oleh pak lah..




Blogger bn@umno said...




Tak tahulah apa nak jadi dgn Malaysia yg tercinta ini.Orang melayu sendiri telah menolak pimpinan melayu.Dgn menolak perjuangan Umno bermakna orang melayu telah menolak perjuangan orang melayu sendiri.habis siapa lagi yg boleh diharapkan untuk memperjuangkan orang melayu selain drpd Umno?Fikirlah sendiri beb.gunakanlah kepada kepala hotak kalian tu.

August 27, 2008 1:15 AM

putra revolusi said...

Pilihanraya Ptg Pauh telah berlalu. Apa kabar Say Fool? Selepas 10 hari punggungnya dijaja akhirnya Majlis Fatwa Kebangsaan buat keputusan sumpah laknat tidak boleh dilakukan sebelum proses perundangan selesai. Ke mana lagi nak dilelongnya punggungnya selepas ini?
BN buat silap besar kerana selama 10 hari asyik bersembunyi di balik lubang punggung Say Fool hingga menimbulkan rasa loya pengundi yg menyumbang kepada kekalahan memalukan BN.

Bayangkan betapa teruknya kekalahan BN - dengan menggunakan segala kekuatan jentera media, polis, helikopter berlegar menakut-nakutkan rakyat, pengundi hantu dll tapi undi BN merasot 1,426 & BN kalah di semua kawasan mengundi. Bermakna pengundi-pengundi berbilang kaum, tidak kira Melayu, Cina, India, Siam, Serani, Sikh tlh sepakat menolak BN. Baru 5 bulan lepas PRU-12, seramai 1,426 pengundi sudah lari meninggalkan BN, jika sampai hujung tahun ini, mungkin 3,000 yg akan tinggalkan parti tua yg makin tak relevan itu.

Bye-bye BN, selamat tinggal penipuan, selamat tinggal kezaliman, selamat tinggal penindasan.

putra revolusi said...

31 Ogos ini kita akan sambut ulang tahun kemerdekaan negara. Rakyat Ptg Pauh telah menunjukkan kita jalan utk merdeka dari penjajahan BN. Marilah kita sambut 31 Ogos ini dgn laungan:

MERDEKA, MERDEKA!!
MERDEKA DARI PENJAJAHAN BN
MERDEKA DARI PENINDASAN
MERDEKA DARI PENIPUAN
MERDEKA DARI KEZALIMAN
MERDEKA, MERDEKA!!
MERDEKA DARI PENJAJAHAN BN!!!

putra revolusi said...

BERITA TERKINI- JAKIM mengumumkan akan mengambil tindakan terhadap Ramlang Porigi, Imam Masjid WP yg menceritakan kisah benar mengenai sumpah laknat Say Fool atas pentas PKR baru-baru ini. Bagaimanapun peguam Ramlang menyatakan mereka akan membawa kes ini ke mahkamh jika mendapati Ramlang dianiaya JAKIM.

Itulah yg istimewanya menjadi rakyat Malaysia ini: bercakap benar menjadi satu kesalahan, tapi bercakap bohong, menipu & menindas mendapat habuan lumyan!!!

Negara tlh merdeka 51 tahun, tapi minda kita masih belum merdeka dibelenggu ketakutan terhadap penjajahan BN!!

babiPAS-islamDAP said...

??

Ihya said...

Salam!! Berita penting dan bakal membuka minda anda! SPR telah membuat kiraan salah berhubung pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh!! Klik sini http://dzulhaqq.blogspot.com/2008/08/aduhai-spr-tak-tahu-kira-kira-matematik.html SEBARKAN!!

nalapambu said...

pemimpin2 dan pencacai UMNO sudah tidak tentu arah selepas PRU12 yg lalu.

kebanyakan nye sudah jadi hilang akal, bercakap tidak tentu arah, mengunakan kata2 yg tidak masuk akal.

aku sungguh kasehan melihat mereka ini, tetapi apa boleh buat, tuhan dah jadi kan mereka sedemikian rupa.

ini lah bale yg mereka telah terima kerana terlalu banyak makan wang haram. Tuhan telah menurunkan bale terhadap BN(UMNO).

john rambo said...

wwww

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...