Sunday, August 17, 2008

Nik Aziz beri 'kekuatan' pada Anwar

Oleh: Hafiz Mohd Baqi


BUKIT MARTAJAM: Kehadiran -pemimpin-pemimpin kanan PAS termasuk Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengiringi Ketua Umum Parti keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim pada hari penamaan calon pilihan raya kecil Permatang Pauh 16 Ogos, hampir menyelesaikan konflik PAS-PKR berkaitan pilihan raya kecil yang menjadi kebimbangan ramai.

Kehadiran Nik Aziz bersama Naib Presiden PAS, Husam Musa dan
Mohammad Sabu, serta sekurang-kurangnya enam Ahli Jawatankuasa Pusat PAS, iaitu Dr Hatta Ramli. Dr Dzulkifli Ahmad, Dr Syed Azman Syed Nawawi, Dr Lo'lo Ghazali, Dr Mariah Mahmood dan Mujahid Yusuf ketika PAS dalam waktu yang sama sedang bermuktamar di Ipoh telah dilihat sebagai satu langkah paling berkesan untuk menyelesaikan isu memboikot kempen pilihan raya oleh sebahagian ahli PAS di Pulau Pinang mempengaruhi ahli-ahli yang lain.

Kehadiran ramai pimpinan PAS untuk memberi sokongan moral kepada Anwar itu begitu menarik perhatian bila mana mereka meninggalkan sebentar muktamar PAS yang penting dihadiri oleh semua pimpinan kerana selain ekoran tercetusnya kontraversi dalam PAS baru-baru ini, muktamar ke 54 ini juga merupakan muktamar para ahli PAS mempersoalkan secara terbuka hubungan PAS dalam Pakatan Rakyat.

Justeru kehadiran para pimpinan PAS itu dilihat mampu memberi suntikan semangat kepada ahli PAS untuk turun membantu Anwar dalam pilihan raya tanpa dibayangi oleh isu sama ada melibatkan hubungan PAS dengan parti-parti dalam Pakatan Rakyat maupun isu yang sedang dihadapi oleh Anwar sendiri melibatkan tuduhan liwat.
Walaupun Permatang Pauh merupakan kubu kuat Anwar sejak sekian lama dimana beliau dan Isterinya, Dr Wan Azizah Ismail memenangi kerusi parlimen di situ selama tujuh penggal, penglibatan ahli dan jentera PAS tetap dilihat penting untuk memastikan BN berputih mata sekali lagi.
Pimpinan tertinggi DAP iaitu Lim Kit Siang, Lim Guang Eng dan Karpal Singh turut hadir mengiringi Anwar.

Hari penamaan calon pilihan raya kecil Permatang Pauh telah ditetapkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada 16 Ogos iaitu hari kedua muktamar PAS yang bermula pada 15 Ogos. Manakala muktamar Pemuda, Muslimat dan Ulama dibuat sehari lebih awal.

Nik Aziz yang sampai di pusat penamaan calon selepas Anwar memasuki dewan untuk proses pencalonan telah mengambil masa hampir satu jam di situ bersama pimpinan lain di ruang VIP yang disediakan.

Ketibaan beliau dengan kereta Proton Wira berwarna biru yang terpaksa melepasi kumpulan penyokong yang berkumpul dilaluan untuk memasuki pusat penamaan calon telah disambut dengan laungan takbir serta laungan reformasi.

Bahkan kereta dinaiki beliau telah diserbu oleh para penyokong yang mahu mendekati beliau sehingga terpaksa disuraikan oleh anggota polis. Manakala kehadiran Mohammad Sabu yang tidak memasuki ruang VIP sebaliknya berada bersama para penyokong di padang yang dikhaskan turut mendapat sambutan luar biasa.

Bagaimanapun Nik Aziz dan Mohammad pulang lebih awal sebelum proses penamaan calon berakhir kira-kira jam 12.00 tengahari.


Dijangkakan lebih 50 ribu penyokong Pakatan Rakyat termasuk daripada PAS yang datang dari seluruh negara hadir mengiringi Anwar. Sebahagian mereka telah berada di lokasi pusat penamaan calon seawal jam 2.00 pagi lagi.

Sebelum ini dilaporkan ada sebahagian ahli PAS tidak mahu melibatkan diri dalam kempen pilihan raya kecil Permatang Pauh yang akan ditandingi oleh Anwar kerana tidak berpuas hati dengan PKR selepas pilihan raya umum 2008.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut mengesahkan perkara tersebut dalam sidang akhbarnya selepas merasmikan muktamar Jumaat lalu, tetapi menegaskan beliau telah turun ke Permatang Pauh dan mengarahkan jentera PAS membantu kempen Anwar.

Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub dalam muktamar Dewan Pemuda turut mengarahkan Pemuda PAS memberi sokongan tidak berbelah bahagi membantu kempen Anwar.

Walaupun tercetusnya ada kalangan ahli PAS di Pulau Pinang mahu memboikot pilihan raya kecil, dalam tinjauan awal Siasah, tiada tanda- tanda ketara berlakunya usaha memboikot seperti mana didakwa, sebaliknya kerjasama khususnya kepada ahli-ahli PAS dari negeri lain yang hadir telah diberikan dengan baik oleh ahli PAS setempat seperti menyediakan tempat penginapan dan sebagainya.

Malahan bahan-bahan kempen seperti baju T turut disediakan kepada penyokong yang datang untuk mengikuti perarakan mengiringi Anwar di samping menyediakan bilik operasi kepada ahli PAS yang datang untuk bertugas.

Bendera-bendera PAS turut kelihatan dibeberapa lokasi disamping bendera yang dikibarkan pada kenderaan yang boleh dilihat dalam kawasan pilihan raya.
Dalam pilihan raya kecil ini Anwar disahkan sebagai calon selepas proses penamaan selesai dalam satu pertandingan tiga penjuru. Beliau akan ditentang oleh calon Barisan Nasional daripada Umno,Datuk Arif Shah Omar Shah (gambar kanan) dan Hanafi Hamad dari AKIM (gambar kiri). Seorang lagi calon yang turut mengemukakan borang pencalonan, Dr Mansor Othman telah menarik diri. Dalam pada itu SPR telah menerima lima bantahan tetapi semuanya ditolak.

Perarakan memasuki kawasan pusat penamaan calon bermula sekitar jam 8.00 pagi yang dimulakan oleh penyokong Anwar sebelum diikuti oleh penyokong BN.

Kedua-dua penyokong telah ditempatkan di Padang Dewan Institut Perguruan Tunku Bainun (tempat penamaan calon) dengan dipisahkan
oleh ruang kosong yang dikawal ketat oleh anggota FRU.

Sepanjang waktu menunggu, suasana agak panas apabila kedua-dua penyokong saling kata mengata antara satu sama lain termasuk dua insiden yang tidak diingini melibatkan seorang jurgambar di pukul dan ahli Putri Umno diraba.


Ikuti laporan khas pilihan raya kecil Permatang pauh dalam akhbar Siasah akan datang.

75 comments:

Rendah diri said...

Kalau SPR telus, takde masalah DSAI nak menang. Saya yakin dengan izin Allah, DSAI boleh menang dengan majoriti besar.

Ihya said...

salam!!

Kesian ahli puteri umno kena raba..tu lah..seksi sangat..

roti said...

mana tak kena raba. dok sebok menonggeng kat depan kamera. macam beruk sarkas pencen.

gambar tu bleh tngok kat harakahdaily

amarhaffiz said...

Biaq p la kat depa

pokcu said...
This comment has been removed by the author.
pokcu said...

takde yg selak kain ke,,huhu

bn@umno said...

tindakkan Nik Aziz beri kekuatan pada DSAI menandakan kekuatan PKR sudah di penghujung tanduk.

bn@umno said...

tindakan penyokong PR yg meraba puteri BN cukup dikesali dan boleh diklasifikasikan sbg tidak beradab di samping menjatuhkan maruah wanita.Ia jg telah mencemarkan proses pilihan raya di permatang pauh

cikgi said...

diri sendiri yang offer,padan muka kena raba.cuba pakai baju cam nurul izzah ke,mesti orang tak raba punye.ni tak puteri umno ni pakai baju nampak badan.lu pikirle sendiri

fadlah said...

kompem lar puteri umno tu kene rabe oleh org umno gak,takkan lah ahli pkr lak nak ddk dekat ahli umno...dah ddk gitu...padan la pun...bn@umno jang nak tuduh ahli PR lar...

bn@umno said...

aku cukup terperanjat apabila melihat buletin utama di TV3 melaporkan bahawa penyokong PKR telah menyerang petugas media tempatan dan juga asing.sbg rakyat Malaysia, aku cukup malu dan kesal dgn tindakan penyokong PKR yg tidak berhati perut dgn menyerang petugas media sesuka hati tanpa usul periksa.Kita sbg rakyat malaysia yg mengamalkan cara sistem demokrasi sepatutnya perkara yg sedemikian tidak patut berlaku krn ia boleh mencemarkan dan meruntuhkan maruah Malaysia yg merdeka ini.Aku cukup berharap polis segera mengambil tindakkan terhadap penyerang petugas media itu secepat mungkin untuk mengelak kejadian menjadi semakin buruk dan parah.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

kira puteri UMNO kena raba syok juga. Kan 'penyokong' Anwar nie memang kaki filem blue (porno).

Minta-minta dan berdoalah supaya-jangan anwar raba buntut Haji Hadhi atau Lim Guang Eng cukuplah. Mat Sabu dah tak masuk dekat.

Nanti masuk majid kena bersumpah, siapa nak percaya. Dato Harun Din pun bunyi dah semacam, tapi dia tak suruh Anwar bersumpah pula.

Nik Aiz jadi boneka sahaja. Hishamuddin ke Kelantan bantu sekolah pondok dan sekolah Islam dengan memberi bantuan kepada pengajar dan keperluan sekolah, SEDANGKAN ANWAR TIDAK BERBUAT APA-APA SEMASA MENJADI MENTERI PELAJARAN DAN MENTERI KEWANGAN dahulu.

Politik, tidak ada yang mustahil kata TDM dan MB Kedah-PAS.

Biar pengundi mengajar yang mana satu pemimpin Islam dan yang mana pemimpin ASLAM.

nota-sejak Anwar dibebaskan, melayu dah kurang ajar, tiada adab dan tidak bertamadun. Cina dan India nak mampuskan Melayu. DAHULU KITA HIDUP AMAN DAMAI. Sekarang? Pelabur pun tak masuk. Janji pilihnaraya entah kemana?

Pengundi akan menilai semua ini, insya allah.

"sesungguhnya Allah sudah menetapkan ketentuan-ketentuan atas makhluk-makhlukNYA lima puluh tahun sebelum mereka diciptakan. (HADIS NABI)

putra revolusi said...

Apa yang dilihat secara live dengan mata sendiri sebenarnya tidak sama dengan apa yang ditonton di dalam TV. Begitu juga apa yang saya lihat dengan mata kepala sendiri di Ptg Pauh semasa penamaan calon 2 hari lepas tidak sama dengan apa yang saya tonton di TV. Jika di depan mata sendiri di Ptg Pauh saya melihat Putri UMNO menggoyang-goyang sambil menampar punggung sendiri dan meneriakkan perkataan-perkataan lucah dan mencarut yang tidak selayaknya disebut oleh seorang wanita yang berwajah Melayu, tetapi di dalam TV ahli PKR pula yang dituduh bercakap lucah. Mungkin bagi TV termasuk TV3 Suku, carutan dan aksi menepuk punggung Putri itu bukan lucah?

Mengenai punggung Putri UMNO diraba, ia tidak berlaku didepan mata saya dan saya tidak dapat komen. Tapi mengikut rakan yang melihat dengan mata kepala sendiri insiden itu, dia nampak beberapa Putri UMNO menepuk-menepuk punggung sendiri secara ghairah umpama bosia yang dahaga sex, seolah-oleh mempelawa punggung mereka dipergunakan oleh lelaki. Beberapa pemuda PKR yang 'lurus bendul' dengan pelawaan Putri itu datang meraba punggung Putri, kerana mereka mungkin tidak mahu mengecilkan hati Putri yang sedang dahaga sex itu. Anehnya pemuda-pemuda PKR yang cuba membantu menghilangkan dahaga sex Putri pula dituduh meraba, sedangkan Putri UMNO yang memulakan drama gatal sex itu tidak pula dituduh apa-apa.

Mengenai keganasan, ia seperti ulangan keganasan-keganasan sebelum ini. Semasa pilihanraya kecil Indra Kayangan dahulu, saya melihat dengan mata kepala sendiri betapa penyokong PKR dan PAS dipukul oleh Pemuda Tahan Lasak UMNO hingga ada yang mukanya berdarah membasahi baju dan cermin kenderaan mereka juga dipecahkan. Tapi bagi TV episod dipukul hingga darah membasahi baju di Indra Kayangan itu mungkin bukan satu keganasan sebab itu ia tidak disiarkan di TV, manakala episod wartawan terjatuh lalu badannnya bercalar sedikit tanpa setitispun darah seperti di Ptg Pauh pula dianggap keganasan dan disiarkan di Tv.

Dan jangan lupa dalam pilihanraya kecil Ijok dahulu, Khairi Jamaludin yang kepala samseng itu telah membaling botol air diikuti balingn sama oleh penyokong BN kepada penyokong PKR dan PAS, anehnya perbuatan itu tidak dianggap ganas oleh media kita. Banyak peristiwa ganas dan lucah yang berlaku sebelum ini, termasuk isyarat lucah oleh Menteri Besar Pahang, Adnan Yaakob dalam pilihanraya Batu Talam, tetapi ia juga tidak dianggap lucah oleh pihak TV.

Mengapa pihak media kita hanya nampak kesalahan kecil penyokong PR, tetapi tidak nampak kesalahan besar penyokong BN? Mungkin juga mata wartawan-wartawan kita telah disihir oleh BN hingga mereka hanya nampak insiden kecil tetapi buta terhadap insiden besar. Kasihan media.......

miekabo said...

hehehe....
geli bulu ketiak aku baca komen bn@umno n abg mie(kaki sontot)....
mujur tak guling-guling jer...

kepada rakan-rakan reformasi dan PR sekalian...
selepas pilihanraya di pmtg pauh nanti, kita akan terus bersama-sama membina malaysia yang lebih baik untuk kita dan anak cucu kita dimasa akan datang....
ALLAHU AKHBAR!!!
ALLAHU AKHBAR!!!
ALLAHU AKHBAR!!!

peon pencen said...

UMNO dah Gila

TV(MEDIA) UMNO dah gila

Ahli2 UMNO dah gila


ORANG GILA SAHAJA YG AKAN MENGUNDI PARTI UMNO GILA!

bn@umno said...

kalau korang tak percaya kepada berita drpd tv1,tv2 dan tv3, janganlah tengok kerana stesen tv tersebut hanya untuk orang-orang yg ingin mengetahui berita dan perkembangan semasa dr dalam ataupun luar negera.paham!!!!

roh_insan said...

putra revolusi.

aku setuju kat hang,aku pun ade kat sane,agak2 abe mie kari n bn umno tu ade ke kat sane,tp aku yakin depa ada tu,cume Kike tak kenal antare satu same lain.

ini lah satu sejarah pilihan raye kecil yg paling memalukn bnumno,drpd 15/08 hingge smlm 17/08(tarikh aku meninggalkn Ptg Pauh)terutame dlm perjalanan ke Pusat Penamaan calun tdk terlihat dek aku sebuah kerete pun yg memasang bendere bnumno.

samem ade mereke malu nak ngaku bnumno atau mereke tak yakin lg dgn bnumno.

tuduhan yg bnumno n tv2 3suku mereke kate PR samseng tu abai kn je,bagi aku kamu bnumno rase la pule bgi mane rase nye ddk kat umah org,PR dah puas kene hine kat umah2 kamu dulu,lupe ke kamu wahai bnumno bgi mane kamu layan TETAMU kamu wkt kat ijok dulu?,iyu umah kamu kan?

skrg bile kene kat kamu mule lah kamu kate PR samseng.

kene RABE?,mmg patut pun,dah lah ponggong besar2 n bulat2,pas tu pakai seluar ketat2,pas tu kate org PR takdak maruah,tanye la kat kj n pemude2 umno tu,mereke ade maruah ke,ingat aku tak tau ke alkiksah pemude2 dlm umno ni,WAYANG JE BEB...

abe MIE said...

mie kabo dan peon pencen.

cakap baik-baik. nanti kena liwat kat Anwar, kau nak minta tolong siapa? Kau mesti jumpa najib

UMNO juga kau cari. Masa dok syok diliwat kau sayang sangat Barua Anwar Bin Ibrahim.BABI

paling_omel said...

pdn muka kena raba.. gatal sangat.. sendiri cari pasal sendiri tanggung la beb.. jangan lepas baling batu nak sembunyi tgn kot..

buleh blah lah abg mie ngan bn@umno...
akai ada tapi tak reti fikir..
org bodoh ja yang akn prcya 100% berita tv3..
konspirasi politik semata2..
ingt semua rakyat malaysia bodo agaknya..
buleh blah!

bn@umno said...

putra revolusi

kalaulah puteri umno menepuk punggung dorang sekali pun, tapi yg herannya kenapakah penyokong PKR yg kaki seks ini menyibuk nak raba punggung puteri umno pulak.kalau yg dah kahwin tu, pegilah raba punggung isteri masing-masing malah boleh 'rasa' lagi. ni tidak, nak menyibuk meraba punggung orang lain.kalaulah aku ahli PKR, akulah orang yg pertama akan keluar drpd PKR drpd menanggung malu dan dihina.

oakunited said...

apela kalut sgt si BN@UMNO ni hang pikir penyokong BN baik sgt la. sopan-santun lg berbudi bahasa.wakaka...
prasan x baik tv atau blog parti masing2 ingin tunjuk kebaikan masing2

Mr Green said...

Sudah la Abe Mie oooi....wa punya soalan kat lu pun tak bole jawap kemarin....nak sembang kemaih...

Bab sumpah....buat apa nak sumpah kes masuk mahkamah...kat mahkamah nanti kena angkat sumpah gak..berapa kali nak angkat sumpah bahlol!

BNUMNO
Bab kes Puteri kena raba...Perigi tak cari timba kalau timba tak masuk dalam perigi....jangan dok tunding jari saja..cermin diri dulu!

Kalau Baja UMNO tu...sampai bau taik pun kata wangi!

Mr Green said...

Barely 24 hours after he voiced his support for opposition leader Anwar Ibrahim in the Permatang Pauh by-election, Gerakan leader Dr Toh Kin Woon has quit his party.

HAHAHAHA pakat tinggai pondok usang! yang bakal roboh nanti...

bn@umno said...

nampaknya penyokong PR ni mmg tidak mengenang budi dan merupakan pengkhianat negara.Usaha kerajaan BN yg bersusah-payah dr dulu sehinggalah skg untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yg maju tidak dihargai langsung malah dikutuk dan dicaci dgn kata-kata yg kesat.maka tidak salahlah kalau pepatah mengatakan melayu mudah lupa diri mmg ada kebenarannya. lupakah kita:-
a. Siapakah yg membina sekolah dan universiti yg membolehkan kita belajar dgn baik dan selesa?
Jawapannya : Kerajaan BN

b. Siapakah yg membina hospital(kerajaan) supaya pesakit dapat menerima rawatan dgn sempurna?
Jawapannya : Kerajaan BN

c. Siapakah yg memberi pinjaman dan biasiswa utk pendidikan?
Jawapannya : Kerajaan BN

d. Siapakah yg memberikan pinjaman buku teks di sekolah tanpa membebankan ibu bapa?
Jawapannya : Kerajaan BN

e. Pemimpin dr parti manakah yg memerdekakan Malaysia?
Jawapannya : Kerajaan BN

f. Siapakah yg telah bersusah-payah merancang sistem pengangkutan yg agak canggih yg membolehkan kita senang bergerak dr satu tempat ke tempat yg lain?
Jawapannya : Kerajaan BN

g. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia telah berjaya menghasilkan kereta buatan sendiri yg pertama di rantau asia tenggara?
Jawapannya : Kerajaan BN

h. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia berjaya menghantar Angkasawan pertama ke angkasa lepas di rantau asia?
Jawapannya : Kerajaan BN

i. Siapakah yg telah bersusah-payah menyediakan sistem pendidikan yg baik kepada kita semua?
Jawapannya : Kerajaan BN

j. Siapakah yg membina Twin Tower sehingga Malaysia terkenal di seluruh dunia?
Jawapannya : Kerajaan BN

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : Kerajaan BN

l. Siapakah yg membina rumah-rumah anak yatim dan orang tua bagi membela nasib-nasib dorang?
Jawapannya : Kerajaan BN

m. siapakah yg membina masjid-masjid bagi memudahkan orang islam beribadat?
Jawapannya : Kerajaan BN

n. Siapakah yg berjaya menganjurkan sukan komanwel pada 1998?
Jawapannya : Kerajaan BN

o. Siapakah yg telah memajukan Malaysia sehingga dikenali di pelusok dunia?
Jawapannya : Kerajaan BN

kalau nak sebut mmg banyak lagi jasa kerajaan BN kepada negara.malah kalau diikutkan pengorbanan kerajaan BN ni, sehingga z pun takkan cukup.renung-renungkanlah supaya kita tidak mudah lupa diri.

Mr Green said...

Wei BNUMNO....

Kalau aku kata hang Bangang...memang hang Bangang!....

Yang Hang list semuat tu adalah TANGGUNGJAWAP KERAJAAN MALAYSIA ! kalau tak buat semua tu JANGAN JADI KERAJAAN MALAYSIA!TU LA INGAT DUIT POKET SAJA....!

APASAL KO TAK CAKAP SAPA BINA TITI KAT KAMPUNG KAMPUNG?....?

APASAL KO TAK CAKAP SIAPA TAK BAYAQ DUIT RM218 BILLION SEMASA BERKEMPEN PRU12 DULU?


a. Siapakah yg membina sekolah dan universiti yg membolehkan kita belajar dgn baik dan selesa?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN.NEGARA MANA KERAJAAN DIA TAK BUAT SEKOLAH.NGOK!

b. Siapakah yg membina hospital(kerajaan) supaya pesakit dapat menerima rawatan dgn sempurna?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN.KERAJAAN MANA TAK BUAT HOSPITAL KAT NEGARANYA.NGOK!

c. Siapakah yg memberi pinjaman dan biasiswa utk pendidikan?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN TAKKAN ALONG BAGI PINJAMAN

d. Siapakah yg memberikan pinjaman buku teks di sekolah tanpa membebankan ibu bapa?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN

e. Pemimpin dr parti manakah yg memerdekakan Malaysia?
Jawapannya : KAU JANGAN LUPA JASA PAS! BACA SEJARAH BALIK!

f. Siapakah yg telah bersusah-payah merancang sistem pengangkutan yg agak canggih yg membolehkan kita senang bergerak dr satu tempat ke tempat yg lain?
Jawapannya : HABAQ MAI NEGARA MANA TAK ADA PENGANGKUTAN?MRR2 PUN RETAK!

g. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia telah berjaya menghasilkan kereta buatan sendiri yg pertama di rantau asia tenggara?
Jawapannya : PROTON RUGI BODOH!

h. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia berjaya menghantar Angkasawan pertama ke angkasa lepas di rantau asia?
Jawapannya : APA YG KITA DAPAT DALAM KES NI?...APA KEUNTUNGAN! RAKYAT MISKIN KEBULUR TAK MAKAN.

i. Siapakah yg telah bersusah-payah menyediakan sistem pendidikan yg baik kepada kita semua?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN

j. Siapakah yg membina Twin Tower sehingga Malaysia terkenal di seluruh dunia?
Jawapannya : MILIK SIAPA TWIN TOWER TU?? HABAQ MAI SAT

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : SIAPA YANG SONGLAP DUIT PPRT? ANUAR MUSA ORG SAPA??

l. Siapakah yg membina rumah-rumah anak yatim dan orang tua bagi membela nasib-nasib dorang?
Jawapannya : SOALAN BODOH!

m. siapakah yg membina masjid-masjid bagi memudahkan orang islam beribadat?
Jawapannya : NI LAGI SOALAN PALING BODOH DALAM SEJARAH!

n. Siapakah yg berjaya menganjurkan sukan komanwel pada 1998?
Jawapannya : OI MANGKAQ,INGAT MALAYSIA SAJA BOLE ANJUR??

o. Siapakah yg telah memajukan Malaysia sehingga dikenali di pelusok dunia?
Jawapannya : HANG NGAJI SEKOLAH MANA NI HABAQ MAI...AWAT DUNGU BETOI!.....

Mr Green said...

BILA ORANG DAH BANGKRAP ISU MULA LA DEPA MEREPEK MERABAN!...

KESIAN LA....PUAK PUAK YANG TAK MERDEKA NI....

KURANG KASIH SAYANG!

firdaus said...

malaysia sekarang memang maju hasil dari kera'jaan bn.ambik satu contoh, dulu kuala terengganu hanya ada sikit saja kedai-kedai sebelum dasar DEB diperkenalkan tapi selepas dasar DEB diperkenalkan banyak kemajuan yang dicapai disana kedai-kedai dan pusat perniagaan banyak yang naik tapi yang maju bangsa cina saja la penduduk melayu asal k.terengganu dipindahkan jauh ke pedalaman.inilah kemajuan hasil pemerintahan kera'jaan bn.golongan yang bijak(mca) memperguna dan memperbodohkan golongan yang sememangnya dah bodoh(umno).yang jadi mangsa?melayu la hasil daripada kebodohan pemimpin melayu sendiri yang mentadbir malaysia. kesian melayu...

miekabo said...

salamm....
jadi selama ni BN dan Umno memerintah tak ikhlas la yek???
semua benda korang buat nak britau yang tu BN dan Umno punya jasa???
cam tu rupanya perangai korang... memerintah nakkan glamer dan nama rupanya...
kalu nak glamer tak yah masuk politik, jadi lah artis... baru kena ngan perangai korang yang giler glamer tu....
benda-benda yang korang bat dari dulu tu, guna duit sape???
duit BN, Umno ker???
kepala hotak ko!!!
tu duit cukai la bangang...
duit rakyat....
tu pun mengaku hak dia belaka....
tak pe la... kat akhirat korang jawab la depan Allah....
kat atas dunia boleh la nafi macam-macam....
hehehe....
tepuk dada... tanya nafsu korang yang dah goyah tu...

Kulaan_takorihing said...

abe mie ngan BN@UMNO ni kan memang
banjing

Babi + anjing = banjing

Kulaan_takorihing said...

abe mie ngan BN@UMNO ni kan memang
banjing

Babi + anjing = banjing

utohkacil said...

Anda jangan layan si 'bn@umno' & 'abe mie'.

KE DUA2 NATANG NI DI UPAH OLEH UMNO UNTUK KACAU LAMAN SIASAH.

Jika anda melayan NATANG dua ekor ni anda pun sama gula babi mcm NATANG ni.

ISMAIL said...

lekukApalah bangang sangat bn@umno ni. Kerajaan pun tak tau. Kau ingat kerajaan tu bnumno ke?. Kerajaan tu rakyatlah. Kerana kerajaan tu rakyat yang lantik .. walaupun ada tipu daya dalam pemilihan bagi perlantikan tersebut. Kau kena ingat, rakyat yang lantik wakil rakyat untuk memimpin kerajaan bagi menjaga kepentingan rakyat, bukan untuk jaga kroni aje. Jadi, Wakil rakyat kena berkhidmat untuk rakyatlah. Ko tak pernah pikirke dari mana duit untuk buat semua benda yang dilaksanakan oleh kerajaan, ko tak pernah bayar cukai ke? tak pernah bayar tol ke? tak pernah bayar ape2 ke? Janganlah dungu sangat. Semua duit tu bukannya dari poket bnumno tau. Tak payah nak puji melangitlah kat bnumno tu, siapa je yang memerintah kenalah dia buat semua tu, kan tu dah jadi tanggung jawab. Kalau nak mengungkit lain kali tak payah buatlah. Siapa pun yang dilantik untuk memerintah kena buatlah semua tu, tak payahlah nak ceritalah. Ko ingat bnumno tu kerjaan yang adilke, kalau dia tak sabotaj negeri-negeri yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat aku gerenti rakyat tak akan pilih bnumno lagi.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

itulah kerajaan BUTA. Siapa yang buta tak tahu. Anwar hanya ramal akan menang tapi belum tentu sebab nasibnya ditentukan oleh pengundi bukan penyokongnya yang ramai.

sebab itulah gus dur sokong. abe MIE ada cerita menarik pasal gus dur. JOM

zali said...

mangkok mie...
kawan bangga dengan nuar sebab ramai sokong,luar dan dalam negara.
tuan awak tu cuma penyamun dan perompak je yang sokong

AJK-UMNO said...

memang aku tak penah tengok pun tv1 tv2 tv3 nie.. berat sebelah.. budak 5tahun pun tau beza..
kalau berani bagi la pembangkang bukak satu chanel.. nie bacul..surat khabar pun bagi permit 2 kali seminggu.. jer.. pirraaah... bacul..

Blogger bn@umno said...

kalau korang tak percaya kepada berita drpd tv1,tv2 dan tv3, janganlah tengok kerana stesen tv tersebut hanya untuk orang-orang yg ingin mengetahui berita dan perkembangan semasa dr dalam ataupun luar negera.paham!!!!

August 18, 2008 2:51 AM

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno bingai said...

nampaknya penyokong PR ni mmg tidak mengenang budi dan merupakan pengkhianat negara.Usaha kerajaan BN yg bersusah-payah dr dulu sehinggalah skg untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yg maju tidak dihargai langsung malah dikutuk dan dicaci dgn kata-kata yg kesat.maka tidak salahlah kalau pepatah mengatakan melayu mudah lupa diri mmg ada kebenarannya. lupakah kita:-
a. Siapakah yg membina sekolah dan universiti yg membolehkan kita belajar dgn baik dan selesa?
Jawapannya : Kerajaan BN

b. Siapakah yg membina hospital(kerajaan) supaya pesakit dapat menerima rawatan dgn sempurna?
Jawapannya : Kerajaan BN

c. Siapakah yg memberi pinjaman dan biasiswa utk pendidikan?
Jawapannya : Kerajaan BN

d. Siapakah yg memberikan pinjaman buku teks di sekolah tanpa membebankan ibu bapa?
Jawapannya : Kerajaan BN

e. Pemimpin dr parti manakah yg memerdekakan Malaysia?
Jawapannya : Kerajaan BN

f. Siapakah yg telah bersusah-payah merancang sistem pengangkutan yg agak canggih yg membolehkan kita senang bergerak dr satu tempat ke tempat yg lain?
Jawapannya : Kerajaan BN

g. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia telah berjaya menghasilkan kereta buatan sendiri yg pertama di rantau asia tenggara?
Jawapannya : Kerajaan BN

h. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia berjaya menghantar Angkasawan pertama ke angkasa lepas di rantau asia?
Jawapannya : Kerajaan BN

i. Siapakah yg telah bersusah-payah menyediakan sistem pendidikan yg baik kepada kita semua?
Jawapannya : Kerajaan BN

j. Siapakah yg membina Twin Tower sehingga Malaysia terkenal di seluruh dunia?
Jawapannya : Kerajaan BN

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : Kerajaan BN

l. Siapakah yg membina rumah-rumah anak yatim dan orang tua bagi membela nasib-nasib dorang?
Jawapannya : Kerajaan BN

m. siapakah yg membina masjid-masjid bagi memudahkan orang islam beribadat?
Jawapannya : Kerajaan BN

n. Siapakah yg berjaya menganjurkan sukan komanwel pada 1998?
Jawapannya : Kerajaan BN

o. Siapakah yg telah memajukan Malaysia sehingga dikenali di pelusok dunia?
Jawapannya : Kerajaan BN

kalau nak sebut mmg banyak lagi jasa kerajaan BN kepada negara.malah kalau diikutkan pengorbanan kerajaan BN ni, sehingga z pun takkan cukup.renung-renungkanlah supaya kita tidak mudah lupa diri.

memang bingai bn@umno nie...

August 18, 2008 2:09 PM

AJK-UMNO said...

Blogger Mr Green said...

Wei BNUMNO....

Kalau aku kata hang Bangang...memang hang Bangang!....

Yang Hang list semuat tu adalah TANGGUNGJAWAP KERAJAAN MALAYSIA ! kalau tak buat semua tu JANGAN JADI KERAJAAN MALAYSIA!TU LA INGAT DUIT POKET SAJA....!

APASAL KO TAK CAKAP SAPA BINA TITI KAT KAMPUNG KAMPUNG?....?

APASAL KO TAK CAKAP SIAPA TAK BAYAQ DUIT RM218 BILLION SEMASA BERKEMPEN PRU12 DULU?


a. Siapakah yg membina sekolah dan universiti yg membolehkan kita belajar dgn baik dan selesa?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN.NEGARA MANA KERAJAAN DIA TAK BUAT SEKOLAH.NGOK!

b. Siapakah yg membina hospital(kerajaan) supaya pesakit dapat menerima rawatan dgn sempurna?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN.KERAJAAN MANA TAK BUAT HOSPITAL KAT NEGARANYA.NGOK!

c. Siapakah yg memberi pinjaman dan biasiswa utk pendidikan?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN TAKKAN ALONG BAGI PINJAMAN

d. Siapakah yg memberikan pinjaman buku teks di sekolah tanpa membebankan ibu bapa?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN

e. Pemimpin dr parti manakah yg memerdekakan Malaysia?
Jawapannya : KAU JANGAN LUPA JASA PAS! BACA SEJARAH BALIK!

f. Siapakah yg telah bersusah-payah merancang sistem pengangkutan yg agak canggih yg membolehkan kita senang bergerak dr satu tempat ke tempat yg lain?
Jawapannya : HABAQ MAI NEGARA MANA TAK ADA PENGANGKUTAN?MRR2 PUN RETAK!

g. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia telah berjaya menghasilkan kereta buatan sendiri yg pertama di rantau asia tenggara?
Jawapannya : PROTON RUGI BODOH!

h. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia berjaya menghantar Angkasawan pertama ke angkasa lepas di rantau asia?
Jawapannya : APA YG KITA DAPAT DALAM KES NI?...APA KEUNTUNGAN! RAKYAT MISKIN KEBULUR TAK MAKAN.

i. Siapakah yg telah bersusah-payah menyediakan sistem pendidikan yg baik kepada kita semua?
Jawapannya : TANGGUNGJAWAP KERAJAAN

j. Siapakah yg membina Twin Tower sehingga Malaysia terkenal di seluruh dunia?
Jawapannya : MILIK SIAPA TWIN TOWER TU?? HABAQ MAI SAT

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : SIAPA YANG SONGLAP DUIT PPRT? ANUAR MUSA ORG SAPA??

l. Siapakah yg membina rumah-rumah anak yatim dan orang tua bagi membela nasib-nasib dorang?
Jawapannya : SOALAN BODOH!

m. siapakah yg membina masjid-masjid bagi memudahkan orang islam beribadat?
Jawapannya : NI LAGI SOALAN PALING BODOH DALAM SEJARAH!

n. Siapakah yg berjaya menganjurkan sukan komanwel pada 1998?
Jawapannya : OI MANGKAQ,INGAT MALAYSIA SAJA BOLE ANJUR??

o. Siapakah yg telah memajukan Malaysia sehingga dikenali di pelusok dunia?
Jawapannya : HANG NGAJI SEKOLAH MANA NI HABAQ MAI...AWAT DUNGU BETOI!.....

August 18, 2008 4:29 PM

mat_terab said...

Berita terbaru aku dapat.....
Shaiful Azlan Bukhari datang bersama-sama seorang pemimpim utama negara semasa pengumuman calon UMNO di Hotel Sunway seberang jaya baru-baru ni.....
yang menjadi persoalan kenapa dia berada bersama dengan Pemimpin Umno ni kalau Puak umno menafikan kaitan mereka dengan Saiful ni....
Dan yang lagi menyedihkan Si Saiful datang dari KL dengan menaiki sebuah pesawat Folker VVIP milik tentera udara diraja malaysia yang hanya di khaskan untuk kegunaan Yang DI Pertun Agong dan Perdana Menteri saja untuk tugas-tugas rasmi kerajaan.....
Yang menjadi persolannya siapa saiful ni begitu istimewa di mata pemimpim UMNO hinga di sama tarafkan dengan Agong dan PM...?
Kalau MB kedah di pertikan kan kerana menggunakan pesawat Khas ketika menjemput sultan Brunai menghadiri Jubli Sultan Kedah kenapa si Saiful ni senang-senang menggunakan pesawat kerajaan yang di Khaskan untuk Agong dan PM......?

bn@umno said...

mat_terab

jgnlah ko buat fitnah terhadap seseorg tanpa mendapat bukti yg sahih.ko sbg org beragama islam sepatutnya tahu akan hukuman di akhirat nanti jadi jgnlah menfitnah lagi.insaflah

umisa said...

salam,
buat bn@umno apalah hang bagi soalan bodoh

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : Kerajaan BN

kau tau tak kat malaysia ni kerajaan yg paling hina, kalau kat jiran kita dia tak panggil (pprt)perumahan penduduk rakyat termiskin, hina sgt ka rakyat malaysia ni, sampai panggil PPRT aku tak nak bagi contoh jauh sgt, kalau kat Brunei dia tak panggil PPRT, dia panggil perumahan negara, tapi rumah dia bagi kat rakyat yg tak manpu tak payah bayar deposit terus bayar sebulan $50.00 siap rumah serupa kat bukit damansara , rumah 2 tingkat 4 bilik + 1 bilik amah, kalau kat malaysia yg bleh bagi flat 2 bilik tu pun kena sewa, betapa kejam kerajaan Bn@umno, tu pun kau org duk sokong lagi, dulu aku dah pernah cakap kat kau bn@umno pi jenuk dunia luar sama, tu lah duk banding dlm malaysia saja, jgn jadi bodoh,haprak, nak kata lembu pun dah boleh, bodoh,,

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

sama-samalah kita berdoa semoga Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan cepat sembuh setelah berjaya menjalani pembedahan pintasan jantung di Institut Jantung Negara (IJN).Difahamkan, beliau sedang pulih dan dirawat di unit rawatan rapi (ICU).

ahli umno ptmg pauh said...

assalamualaikum

aku berharap TGNA akan mengetuai solat hajat sebelum pilihanraya kecil permatang pauh 26 ogos ni,semasa sebelum PRU12 tgna telah mengetuai solat hajat di kota bharu dan dgn izin ALLAH BN gagal dapat 2/3 undi,kali ini aku harap TGNA akan bersama2 rakyat di kota bharu buat satu upacara solat hajat agar ALLAH bukakan hati setiap pengundi dipermatang pauh untuk memastikan kemenangan mutlak pakatan rakyat,insyaallah......aku sebagai pemuda umno permatang pauh yakin ramai ahli umno di permatang pauh akan tetap mengundi DSAI kali ini ,kami tahu siapa pengkhianat melayu,kepada DSAI,ALLAH akan bersama anda,

mat_terab said...

bn@umno aku ada saksi sebab tu aku berani cakap bukan macam hang merapu saja......

mat_terab said...

bn@umno aku ada saksi sebab tu aku berani cakap bukan macam hang merapu saja......

Mr Green said...

BNUMNO....

wa dah jawap soalan lu.....lu jangan tukar topic pulak....

Mr Green said...

UMISA

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?

ELOK TANYA MANGKUK AYUN NI....SIAPA SONGLAP DUIT PPRT NI DULU...SURUH DIA JAWAP!

bn@umno said...

Mr Green

aku tengok komen yg ko buat ni rata-rata ikut sedap hati ko je.Ko ada bukti ke yg mengatakan Annuar Musa yg songlapkan duit PPRT tu?kalau takde bukti jgn buat fitnah sebarangan nanti makan diri sendiri.

Mr Green said...

BNUMNO

Hang Jangan dok konar konar....Cakap belit...

Jangan cakap pasai fitanh kalau hang sendiri sokong fitnah!...

Penyelewengan projek PPRT (Program Pembangunan Rakyat Termiskin) terbongkar apabila berlakunya pendedahan Menteri KPLB yang baru dan Laporan Ketua Audit Negara tahun 2000. Kedua-dua laporan itu semacam mengesahkan secara jelas kira-kira RM40 juta peruntukan projek telah diselewengkan pada era bekas Menteri KPLB, Dato’ Annuar Musa.

[url]http://wannik.tripod.com/290102_art1.htm[/url]

bn@umno said...

Mr Green

Aku kurang percayalah dakwaan ko tu.kalaulah betul Si Annuar Musa yg songlapkan wang PPRT tu biarlah dia jawab apabila dia mati kelak, yg ko dok sibuk sgt ni apasal?Tidak dinafikan dalam sesebuah parti(BN ataupun PR), ada yg pemimpin baik manakala ada juga pemimpin yg tak baik.kalau pemimpin yg tak baik tu, biarlah dorang yg menanggung balasan di akhirat nanti.Jgn kita pulak dok sibuk tuduh dorang buat jahat sana sini tanpa bukti yg kukuh dan jika tuduhan yg kita buat ni tak betul maka ia akan bertukar menjadi fitnah dan tak pasal-pasal kita pula yg kena tanggung dosa.aku harap supaya kalau ko tak tahu ape-ape lebih baik diam drpd terus membuat fitnah nanti dosa pula yg ko tanggung di samping ia akan menonjolkan lagi kebodohan ko dalam berhujah.

Mr Green said...

BNUMNO...

JANGAN DOK TUKAQ TOPIC!...KALAU SETAKAT TU MODAL HANG NAK BALAS...PI BUAT RESEARCH BALIK...MODAL HANG TU DAH BASI!

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : Kerajaan BN

TU SOALAN HANG...YANG HANG BANGGA SANGAT

AKU TANYA HANG SAPA SONGLAP DUIT PPRT..HANG KATA AKU FITNAH....ABIS YANG HANG FITNAH ORANG TAKPA...NI KERAJAAN HANG MENGAKU SENDIRI!...BUKAN PAKATAN RAKYAT!

HANG JANGAN DOK SEMBANG BANYAK !....SOALAN KAMI PUN HANG GAGAP NAK JAWAP..SIKIT SIKIT FITNAH....HANG FITNAH TAKPA.....BARAL!

bn@umno said...

a.Siapakah cadangkan 10% UiTM di buka pd Non Bumi?
Jawapannya : Pemimpin PR

b.Siapakah wujudkan ladang babi moden di sepang dgn kos hampir 100 juta (betulkan saya jika silap)?
Jawapannya : Pemimpin PR

c.Siapakah bersekongkol dengan DAP?
Jawapannya : PAS dan PKR

d.Siapakah yg harus bertanggungjawab di atas serangan petugas media di P.Pauh baru-baru ni?
Jawapannya : Pakatan Rakyat

e.Penyokong gila seks manakah yg merabe punggung puteri umno kat P.P baru-baru ni?
Jawapannya : Pakatan Rakyat

f.Parti manakah yg suka sangat berlakon kononnya ingin memperjuangkan islam tapi hanya berjuang untuk kepentingan politik semata-mata?
Jawapannya : PAS

g.Pemimpin yg suka menipu penyokongnya?
Jawapannya : PAS(contohnya baru-baru ni pemimpin PAS menafikan bahawa dorang ada perjumpaan dgn BN tapi tembelang mereka pecah apabila AAB menegaskan bahawa perjumpaan mmg wujud antara PAS dan BN)

h.Pemimpin yg hanya tahu cakap saje tapi tak tahu buat kerje?
Jawapannya : Pemimpin PR

i.Penyokong manakah yg suka sgt buat fitnah dan mencarut tak tentu pasal?
Jawapannya : definately PR supporters

j.Pemimpin manakah yg selalunya ingin menegakkan benang yg basah?
Jawapannya : PR leaders


dan banyak lagi isu-isu belum disebut, cuma kena sabar tunggu dan lihat je.

Mr Green said...

BNUMNO

a.Siapakah cadangkan 10% UiTM di buka pd Non Bumi?
Jawapannya : Pemimpin PR

Tetapi semasa era Mahathir, mana perginya ultra-ultra nasionalist Melayu itu apabila mahathir dgn sewenang2nya menghapuskan kuota kemasukan melayu ke universiti2 digantikan dgn dimerit, membatalkan biasiswa ke atas orang melayu dan digantikan dengan pinjaman, menghapuskan DEB dengan cara berperingkat-peringkat. Membatalkan subsidi itu, subsidi ini ke atas orang Melayu,

JUGA membenarkan kuota 10% supaya BUKAN-BUMIPUTRA belajar di MRSM dan ITM bagi kononnya untuk menambah daya saing dan merapatkan jurang antara pelajar Melayu dan bukan-Melayu di institusi pembelajaran itu.

(usul 10% kuota non-bumi di ITM sebenarnya pernah dibuat oleh kerajaan BN sebenarnya tapi tidak popular pada masa itu)

Pada masa itu MAHATHIR hanya berkata... "utk beri kesedaran kepada orang Melayu..."

HANG TOLONG JAWAP SAT YANG NI??...JANGAN HABAQ KAT KAMI ,YANG TU AKU TAK TAU.....MAHATHIR DARI PARTI MANA?

Mr Green said...

a.Siapakah cadangkan 10% UiTM di buka pd Non Bumi?
Jawapannya : BARISAN NASIONAL DAH PERNAH BUAT,TAK DAPAT SAMBUTAN!

b.Siapakah wujudkan ladang babi moden di sepang dgn kos hampir 100 juta (betulkan saya jika silap)?
Jawapannya : SAPA YANG PERGI JERMAN MELAWAT KANDANG BABI TU? GAMBAQ ADA TAU.JGN NAFI LAK

c.Siapakah bersekongkol dengan DAP?
Jawapannya : SAPA BESEKONGKOL DENGAN MCA,GERAKAN,MIC??

d.Siapakah yg harus bertanggungjawab di atas serangan petugas media di P.Pauh baru-baru ni?
Jawapannya : ADA BUKTI KA?...JGN MAIN TUDUH TUDUH

e.Penyokong gila seks manakah yg merabe punggung puteri umno kat P.P baru-baru ni?
Jawapannya : BEKAS MENTERI KERAJAAN MANA YG RABA PUNGKOQ PELAYAN HOTEL?...

f.Parti manakah yg suka sangat berlakon kononnya ingin memperjuangkan islam tapi hanya berjuang untuk kepentingan politik semata-mata?
Jawapannya : PARTI MANA YG KATA NEGARA ISLAM TAPI TOLAK UNDANG ISLAM?

g.Pemimpin yg suka menipu penyokongnya?
Jawapannya : TANYA PAK LAH,KATA MINYAK TAK NAIK...ESOK MINYAK NAIK..KATA BUBAR PARLIMEN LAMBAT LAGI..ESOK UMUM PARLIMEN BUBAR

h.Pemimpin yg hanya tahu cakap saje tapi tak tahu buat kerje?
Jawapannya : NEGERI PAKATAN RAKYAT DAH TUNAI JANJI SEBAHAGIAN MANIFESTO....MANA JANJI MANIFESTO BN??

i.Penyokong manakah yg suka sgt buat fitnah dan mencarut tak tentu pasal?
Jawapannya : PENYOKONG MANA YG BUAT AKSI LUCAH DI P.PAUH?GAMBAQ ADA...YG FITNAH ANWAR PELIWAT..PENYOKONG MANA?

j.Pemimpin manakah yg selalunya ingin menegakkan benang yg basah?
Jawapannya : TANYA PEMIMPIN HANG!


HA! APA HANG NAK KATA??

fadlah said...

buleh blah lah abg mie ngan bn@umno...
akai ada tapi tak reti fikir..
org bodoh ja yang akn prcya 100% berita tv3..
konspirasi politik semata2..
ingt semua rakyat malaysia bodo agaknya..
buleh blah!

sy sokong mr.green 100%

AJK-UMNO said...

giler babi mr green belasah kaw..kaw bn@umno.. sampai.. lari beb.. bacul biler tak dapat jawab lari mcm tu jer .. hahahaha bn@umno.. kaki jilat jubo.. hahahaha..

bn@umno said...

mr green

padan dgn muka engkau. ajk-umno dah marahkan ko dgn gila babi.tengok jelah kenyataan yg dibuat oleh ajk-umno 'giler babi mr green belasah kaw..kaw bn@umno..'.tulah aku dah cakap dgn ko, jgn mengutuk orang tak tentu pasal, kan dah kena marah dgn perkataan gila babi.hahhahhahahahah

freepant said...

Memang la Kaum Melayu ni bodoh. Dok berkelahi sesama sendiri. Tak tau jaga maruah diri, bangsa dan agama. Islam kapirkan Islam, Melayu bertumbuk sesama Melayu, dan macam-macam lagi sikap kebodohan bangsa Melayu.

Sedarlah wahai Melayu, Melayu ni dah tak ada apa-apa, hanya tinggal kuasa. Cubalah buat analisa hasil dari keputusan pilihanraya ke-12. Berapa orang Melayu PKR, berapa orang Melayu Pas dan berapa orang Melayu UMNO dan berapa orang parti kapir yang menang. Sedarlah tuan-tuan, Melayu ni dah tak kuat.

Orang-orang kapir tu walaupun berlainan parti dan nampak bercakaran tetapi disebaliknya mereka bersatu dan merencana untuk kepentingan kaum mereka. Tetapi orang Melayu bercakaran sampai ke lubang cacing. Kawan dengan kawan berkelahi, adik dengan abang tak bertegur sapa, suami ceraikan isteri, putus persaudaraan dengan saudara mara, sembahyang 2 imam dan macam-macam lagi. Melayu Islam kah ini.

Tuan-tuan, renungkanlah saudara-saudara kita di Singgapura yang diperintah kapir. Milik siapakah Singapura sebelum kapir memerintah. Berapa orang wakil rakyat Melayu, berapa ramai orang Melayu memegang jawatan tertinggi, berapa orang General-General Melayu, di mana keistimewaan yang mereka pernah kecapi dulu, di mana istana raja, sejauh mana azan boleh berkumandang, banyak manakah harta yang menjadi milik Melayu di Singapura. Melayu tak ada apa-apa, bangsa yang tidak berharga, hidup seperti terpenjara.

Mahukah kita Melayu di Malaysia senasib seperti Melayu Singapura. Fikirkahlah, bukan kerana parti, bukan kerana kepentingan diri, bukan kerana bermurah hati dan bukan kerana naluri dan nafsu nafsi. Tapi berfikirlah kerana bangsa Melayu, agama Islam, zuriat akan datang dan maruah.

Janganlah hak yang ada nak diberi kepada bangsa lain. Untuk bangsa sendiri pun belum tentu cukup. Mahasiswa Melayu melata-lata yang tiada harga. Nak belajar tiada harta, nak bekerja tiada siapa nak terima, kelulusan ada ilmu tiada, akhirnya hidup melata tiada berharta dan berharga.

Dulu peluang dapat biasiswa JPA banyak kuotanya tapi kini tinggal 55% sahaja. Nak bagi pulak kuota UiTM pula. Kalau hari ini bagi 10% nanti akhirnya sama rata. Berapa kuota Melayu dalam Universiti Tun Abdul Razak cuba tuan-tuan kira. Hak mereka jangan mimpi kita nak minta, kena maki adanya. Nama Melayu semakin tiada hanya tinggal Keretapi Tanah Melayu, Tanah Rezab Melayu, Kolej Melayu Kuala Kangsar dan Bahasa Melayu.

Cyba tuan-tuan ingat, apa nama semenanjung yang kita duduk ini. SEMENANJUNG TANAH MELAYU. Kini ....?? Malaysia. Malay tu Melayu, si (C) tu Cina dan a tu India. Katanya mereka ada hak. Hak siapa tanah bertuah ini. Kita telah padamkan perkataan Melayu. Satu hari nanti saya pasti jika Melayu tiada kuasa akan lenyap nama-nama Melayu seperti Rizab Melayu, Bahasa Melayu dan Keretapi Tanah Melayu.

Tak Kan Melayu Hilang Di Dunia ... kata-kata keramat Laksamana Hang Tuah. Memang bangsa Melayu tak kan hilang di dunia tetapi akan hidup melata dan tak berharga.

Mr Green said...

BNUMNO

KALAU KOMEN AJK UMNO PUN HANG TAK TAU BACA,ELOK SANGAT HANG DUDUK DALAM UMNO KAWAN NGAN ABE MIE

HANYA UMNO SAJA SIMPAN ORANG AKAI RENDAH MACAM HANG!

APA LA NASIB UMNO SIMPAN BANGKAI MACAM HANG

AJK-UMNO said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA..
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHA...

MR GREEN... AKU TAK SANGKA PULAK BN@UMNO NIE TAK RETI MEMBACA..
BACANYER LAIN.. FAHAMNYER LAIN...HAHAHAHAHAHA..

AKU SUKA BETUL DAPAT PERBODOHKAN BN@UMNO NI... HAHAHAHA.. BANYAK KALI DAH KENA NGAN AKU..

AJK-UMNO said...

AKU PELIK LA BN@UMNO NIE MUKA DIA DOK LETAK CELAH MANA ENTAH.. CELAH JUBO AGAK NYER HAHAHAHA..

BUKAN NYER SEKALI BEB DAH BANYAK KALI DAH.. BILE DIA TAK DAPAT JAWAB DIA MULA LA BACA PUN JADI BIUL... HAHAHAHA..

LensaPR said...

Tak dengar berita Timbalan Presiden pi kempen sama?

bn@umno said...

freepant

Tak payahlah ko nak tunjuk simpati sgt kat orang-orang melayu singapura tu. sebenarnya melayu singapuralah yg perlu bersimpati dgn melayu malaysia.kenyataannya, melayu singapura jauh lebih bagus drpd melayu malaysia nilah.Dorang sudah jauh ke depan berbanding Melayu Malaysia.Melayu Singapura tak harapkan simpati drpd kau pun, cuma aku nasihatkan ko supaya perlu lebihkan simpati kau kat melayu malaysia itu sendiri.Aku pernah dengar drpd mulut orang melayu singapura itu sendiri bahawa mereka bercakap melayu Malaysia tidak ada tandingan dgn melayu singapura.malah melayu Malaysia sendiri dipandang rendah oleh melayu singapura.Aku mmg mengakui kebenarannya.tengok jelah dr segi ekonomi, pendapatan, kewangan, pendidikan dan banyak lagi mereka jauh maju ke depan malah boleh dikatakan Melayu Singapuralah Melayu yg paling maju dikalangan Melayu di seluruh dunia.Bagi pendapat dorang Singaporean Malay much much better then Malaysian Malay.Jadi janganlah ko menyibuk sangat menjaga tepi kain orang, sedangkan tepi kain sendiri pun tak terjaga.Yg peliknya drpd sumber manakah kau dapat mengatakan melayu singapura ditindas di singapura?setahu aku rata-rata melayu singapura cukup bahagia dan gembira malah bangga lagi jadi rakyat singapura.kalau diberi peluang kepada mereka tukar kerakyatan ke warganegara malaysia pun mereka tak higinlah.cermin-cermainkanlah diri kau tu dulu adakah standard kau tu setaraf dgn melayu singapura?yg sebetulnya melayu singapuralah yg perlu tunjukkan rasa simpati kat melayu malaysia bukannya melayu malaysia tunjukkan rasa simpati kat melayu singapura.

cinabute said...

'bn@umno' anda memang betul BABI punya melayu.

BODOH! Melayu Singapura memang jauh lebih maju dari melayu bodoh Malaysia.

Melayu Singapura kerana Cina yg perintah Singapura. Cina Singapura perintah dgn jujur, tak ada rasuah.

Malaysia, UMNO(melayu) perintah negara hampir musnah(bankrupt).

Sekarang Pakatan Rakyat dgn kuasa Cina negara akan maju lebih dari Singapura.

Kita hapuskan kerajaan BN(UMNO) melayu bodoh. Gantikan dgn kerajaan Pakatan Rakyat.


HIDUP MALAYSIAN MALAYSIA!

fadlah said...

agak bangag jugak bn@umno ni erk...hahahaa

MOHD AFIQ said...

'Bersatu kita bersatu, menentang pemimpin penipu!'

freepant said...

BN@UMNO

Kenapa awak tak tukar je kerakyatan daripada kerakyatan Malaysia kepada kerakyatan Singapura. Awak pernah tinggal di Singapura ke. Setakat dengar dari mulut je yang mulut orang tu macam mulut awak. Yang awak kata ekonomi, pendapatan, kewangan dan pendidikan much better Melayu ke atau bukan Melayu. Kalau dah semua lebih baik dari Melayu Malaysia kenapa tambak Johor sesak dengan warga Singapura untuk membeli belah di Johor. Tak cukupkah pusat-pusat membeli-belah di Singapura. Walaupun harga mahal bele jelah kat negara sendiri kalau pendapatan dan kewangan lebih baik. Memang la orang Melayu ni cukup makan, ada tempat nak tidur kira dah cukup.

Pemikiran awak tu sama seperti pemikiran orang-orang Iraq semasa Saddam Hussein memerintah, zalim, kejam dan macam-macam kejahatan Saddam. Bila Amerika datang menyerang ada yang buat sujud syukur kerana bersyukur Amerika akan menghapuskan pemimpin yang zalim, Amerika akan membawa kemakmuran. Tapi apa akhirnya apa yang mereka dapat. Iraq lebih makmur makmur atau lebih azab selepas Saddam maut di tali gantung. Inikah yang kita mahu berlaku di negara kita khususnya orang Melayu. Tak serik-serik kena jajah.


Cinabute

Cina perintah dengan jujur dan tak ada rasuah. Ceh! puak ni la yang kuat bagi rasuah. Bagi betis nak peha. Nak hapuskan hak-hak istimewa orang Melayu. Tunku bagi kewarganegaraan pun dah kira baik. Nak hapuskan hak-hak keistimewaan orang Melayu, saya setuju tetapi dengan syarat batalkan kontrak sosial sekali. Baru adil. Kaji la sejarah dari mana datang awak tu.

AJK-UMNO said...

bn@UMNO..

TAKAN TENGOK JER COMMENT KAT ATAS TU TAKUT KER DEK.. HEHE..

SELEPEK TAIK TERKENA MUKA KO..

bn@umno said...

freepant

ape? ko tanya aku pernah tinggal kat singapura?aku dalam setahun ke singapura 3 atau 4 kalilah bodoh malah ramai saudara-mara terdekat aku tinggal kat sana, mereka cukup bahagia dan gembira menjadi rakyat singapura.apabila aku secara gurau suruh mereka tukar ke warganegara malaysia mereka menolak kerana bg mereka melayu malaysia tidak setaraf dgn melayu singapura.kau mempersoalkan kalau pendapatan orang melayu singapura tu cukup takkan dorang datang ke JB beli-belah.kau ni nampak sangat bodohlah.cuba ko tengok kat JB pada hujung minggu dgn orang melayu singapura datang dgn kereta mewah yg berharga beratus-ratus ribu dolar untuk membeli barang kat JB, adakah ini melambangkan mereka tak mampu beli barang kat singapura dan memilih membeli-belah kat JB?aku nak tanya ko,siapa yg tak nak membeli barangan berkualiti dgn harga yg murah?mungkin engkau sorang sajalah kot kerana sikap bodoh kau tu.

freepant said...

BN@UMNO

Hahaha .....

Itu tandanya awak tu diperbodohkan oleh saudara mara awak yang melata-lata kat Singapore. Kalau dah duit banyak dan sikap yang sombong macam awak tu, kenapa cari barang yang murah. Kalau kereta beratus-ratus ribu boleh beli kat Singapore, kenapa minyak yang harganya murah tu tak terbeli kat Singapore. Itu tandanya tak berduit. Ala kalau setakat pergi 3/4 kali setahun dan pergi ke sana untuk bersiar-siar je, tak ape-ape. Aku kerja dan duduk kat Singapore 12 tahun. Jangan nak menipu la. Orang Singapore tu hidung tinggi sebab nak tutup kemaluannya kerana dah tak ada kuasa. Mereka tu sombong macam saudaranya (BN@UMNO) yang duk di Malaysia.

Ala kereta tu memangla kalau kat Malaysia memang mahal tapi kat Singapore berapa sen je. Tak usah nak kelentong la. Aku pernah beli kereta kat sana, harganya SD9,000.00 tapi kat Malaysia kereta yang jenamanya sama harganya RM35,000.00. Aku jarang nampak la Melayu Singapore tu melancong ke Malaysia yang ramainya Cina. Sebab apa .... tak cukup duit. Sana sewa sini sewa, paking basikal kat koridor rumah sendiri pun sewa, denda sana denda sini, kutuk pemimpin kena naik mahkamah lepas denda dan tak mampu bayar akhirnya diisytihar muflis.

Awak kira berapa ramai pembangkang2kat Singapore yang muflis akibat perbuatan pemimpinnya. Dan berapa ramai pemimpin pembangkang kat Malaysia yang muflis di saman oleh kerajaan.

Memang la orang yang bodoh lagi sombong macam awak ni tak boleh berfikir dengan baik. Apa kebaikan yang orang lain buat semua tak betul. Semua orang bodoh dia je yang pandai. Kelulusan tak seberapa buruk pulak budi bahasa dan tuturkata. Prinsip memperjuangkan Islam tapi sikap dan perangai macam samseng. Nabi Idola pujaan tapi amalan macam babi. Sudah la, jangan cakap pasal orang lain, itu tak betul, ini tak betul. Muhasabah diri sendiri, betul atau tidak. Kalau bahasa awak macam tu betapa rendahnya nilai diri awak tu.

bn@umno said...

freepant

aku nampak semakin banyak ko buat komen semakin terserlah dan menonjol kebodohan ko tu.manusia berotak bodoh macam lembu seperti ko memalukan dan menjatuhkan maruah rakyat malaysia jelah.

freepant said...

BN@UMNO

Awak pernah pergi melawat ke hospital sakit mental, hospital bahagian tanjung rambutan atau hospital bahagian tampoi. Masa aku kerja dan duk kat singapore dulu aku rajin melawat sebab syarikat selalu menderma dan buat kerja amal kat hospital bahagia tampoi.

orang sakit mental/gila ni apabila kita sapa dia atau pandang dia, dia akan kata "apa pandang-pandang, gila ke". Dia kata orang lain gila sedangkan diri dia yang sebenarnya yang gila.

jadi kesimpulannya apabila awak mengatakan orang lain bodoh sebab diri sendiri tiada ilmu dan menipu maka awak kata orang lain bodoh bagi menutup kelemahan diri sendiri. Orang yang berilmu akan menjawab komen orang lain dengan cara yang profesional, ilmiah dan berfakta. Bukan hanya dengar cakap orang. Apabila kita bercakap tanpa fakta dan ilmiah samalah kita dengan puak-puak yang terjerit-jerit membela pemimpinnya yang entah betul entah tidak.

Apabila awak tak boleh nak jawab komen orang maka awak akan kata orang lain bodoh macam lembulah, macam itulah, macam inilah. Hakikatnya awak tak ada ilmu dan apa yang awak cakap hanya dusta.

aku pun tak nak nak bertekak dengan awak, bukan kerana mengaku kalah tapi tak ada faedahnya kerana komen awak tiada nilai ilmiah hanya mengikut nafsu sahaja.

hijau said...

bnumno,abe mie haram barua besar

hijau said...

putri umno tu ketagih seks meh sini aku nak jolok puki dia ngan cabai api

Saiful said...

nampaknya penyokong BN ni mmg tidak mengenang budi dan merupakan pengkhianat negara.Antara kerajaan dan pemerintah pun dia tak paham. BN hanyalah pemerintah dan bukan kerajaan. Yang menjadi kerajaan ialah rakyat Malaysia dan pegawai tertingginya ialah Ketua Setia Usaha Negara. Oleh itu ada Blok A dan Blok B di Putera Jaya. Maknanya jika PR berjaya menerajui pemerintahan negara kerajaan kita tetap berjalan seperti biasa. Dengan kata lain ketika itu BN adalah pembangkang dan kerajaan tetap dijaga oleh pakatan Rakyat pula:-
a. Siapakah yg membina sekolah dan universiti yg membolehkan kita belajar dgn baik dan selesa?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

b. Siapakah yg membina hospital(kerajaan) supaya pesakit dapat menerima rawatan dgn sempurna?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

c. Siapakah yg memberi pinjaman dan biasiswa utk pendidikan?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

d. Siapakah yg memberikan pinjaman buku teks di sekolah tanpa membebankan ibu bapa?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

e. Pemimpin dr parti manakah yg memerdekakan Malaysia?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

f. Siapakah yg telah bersusah-payah merancang sistem pengangkutan yg agak canggih yg membolehkan kita senang bergerak dr satu tempat ke tempat yg lain?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

g. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia telah berjaya menghasilkan kereta buatan sendiri yg pertama di rantau asia tenggara?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

h. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia berjaya menghantar Angkasawan pertama ke angkasa lepas di rantau asia?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

i. Siapakah yg telah bersusah-payah menyediakan sistem pendidikan yg baik kepada kita semua?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

j. Siapakah yg membina Twin Tower sehingga Malaysia terkenal di seluruh dunia?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

l. Siapakah yg membina rumah-rumah anak yatim dan orang tua bagi membela nasib-nasib dorang?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

m. siapakah yg membina masjid-masjid bagi memudahkan orang islam beribadat?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

n. Siapakah yg berjaya menganjurkan sukan komanwel pada 1998?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

o. Siapakah yg telah memajukan Malaysia sehingga dikenali di pelusok dunia?
Jawapannya : Kerajaan bukan BN

kalau nak sebut mmg banyak lagi jasa kerajaan kepada negara.MALANGNYA BN DENGAN MUKA TAK MALU MENGAKU DIA YANG JALANKAN. SEMUA TANDA TANGAN TENDER ADAKAH MENTERI YANG TANDA TANGAN ATAU KSU. kalau diikutkan pengorbanan kerajaan TERHADAP BN ni, sehingga z pun takkan cukup.renung-renungkanlah supaya bn TU SEDAR DIRI SIKIT JANGAN LAK SUSU PUNYA SUSU SAPI MAU NAMA.Cuma yang saya tau BN mengganggu kerja kerajaan kita. Benda yang boleh buat dengan 10 juta dia jadikan 15 juta dan 5 juta tu dia sapu. Yang keluar surat khabar pegawai kerajaan seleweng tu sape ajar ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...