Wednesday, August 20, 2008

Sumpah Saiful hanya berharga di Permatang Pauh, kata peguam

KUALA LUMPUR, 20 Ogos: Peguam Mohamed Hanipa Maidin menyifatkan sumpah yang dibuat oleh Mohd Saiful Bukhari Azkan mungkin berharga di Permatang Pauh tetapi tiada nilainya jika kes Anwar dibicarakan menurut undang-undang Islam yang sebenar.

Hanipa berkata demikian dalam tulisannya di http://www.peguampas.blogspot.com/.

58 comments:

bn@umno said...

sumpahan saiful tu telah menyebabkan DSAI berada di dalam keadaan yg tertekan kerana semua rakyat malaysia sedang menunggu giliran DSAI membuat sumpahan pula.terkencing rasa DSAI kalau dipaksa buat sumpahan tu.hahahhahha

bn@umno said...

aku rasa tunjukkan aje sepol punye du.... yg kena liwat kat rakyat. baru diorang percya kes liwat ni betul2 ada. kalu rakam dan post kat youtube pon takpe. hohohohohooh

bn@umno said...

huhuhuhuhuhuh

bn@umno said...

kalu ada sape2 nak komen aku nye statement ni, tunggu aku bukak blik blog ni, pasal pagi sok aku nak g Osaka.kat sanun,maleh nak pikir pasl poltik.

ohio gozaimasu....

sumimasen !

M.Sulaiman (utohkacil) said...

DSAI tak perlu bersumpah.

Orang yg bersalah sahaja suka bersumpah untuk menunjuk kan kebenaran palsu nye.

AuntyBeeAnd said...

Masih ada orang BN@UMNO yg Bodoh, Dungu, Bengap, Baghal, Bahlul rupanya....
1)Imam yg dgr si SayFool kononnya bersumpah tu bukannya Imam Masjid wilayah atau mana mana Imam yg bertauliah tetapi hanyalah Imam cabuk dr Permatang Pauh malah ahli Umno plak tuh!! kebetulan agaknya..
2)Si SayFool baca sumpah terketar ketar.. apahal.. klau benar kenapa terketar ketar.. kebetulan agaknya
3)Apa yg dibaca oleh si SayFool pun tk betul kalimahnya diakhir sekali.. kebetulan agaknya
4)Ada manusia BN@UmNO yg percaya perkara perkara fitnah ni.. bodoh agaknya.. kebetulan agaknya

nalapambu said...

nampak nye ada se ekor babi yg terlepas kat laman SIASAH.

minta tokbatinsenoi sumpit aje babi tu kasi mampus!

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

sekurang-kurang dia seorangg LELAKI SEJATI. BERANI KERANA BENAR.

SUmpah Saiful bukan sumpah untuk politik atau PP. Sumpah laknak. Jadi kalau dia dia berjaya kalahkan Anwar al-juburi di PP, bererti sumpahnya berjaya menghalang peliwat daripada meliwat kita semua dengan agenda MAMPUS MELAYU.

abe MIE 'TERJAH' said...

sumpah cara PAS bagaimana? Mencarut nama Allah ke? Kalau macam tu, Anwar sumpah dengan cara PAS. atau cara BALA!!!

Sumpah PKR macam mana?

Itulah sumpah politik. Kalau BALA sumpah, bukan main Anwar sokong dan buat sidang media. APA PUNYA MELAYU. KAWAN DENGAN SI PUTAR ALAM, ANWAR DAH JADI PUTAR ALAM.

SYABAS. anwar boleh

Anonymous said...

hahahaha....
abg mie.... "bernas" sungguh soalan-soalan mu itu....
menyerlahkan lagi bangang kau....

karipap said...

hahaha....lelaki sejati xkn bagi jubo kat orang hahaha...xgitu abe mie..hahah

kelam said...

ha!ha!ha! rasanya abe mie tu memang perlu belajar lagi

nalapambu said...

'abe mie', anda ada lah contoh terbaik bagi UMNO. Melayu paling BODOH di dunia.

'abe mie' lebih bodoh dari BABI.

Otak anda lebih teruk dari otak se ekor babi.

Mungkin bapa anda meliwat babi lepas itu merogol ibu anda. Atau pun ibu anda telah di rogol babi hutan.

Saya agak anda ada lah manusia kacukan babi hutan. Itu sebab anda ber fikir mcm BABI.

Mr Green said...

BNUMNO n ABE MIE (DUMB n DUMBER)

HANYA ORANG UMNO SAJA SUMPAH PEGANG KITAB SUCI AL QURAN TANGAN KIRI!

NAK SEBUT NAMA ALLAH PUN TERGAGAP!

NAK SEBUT TARIKH PUN SAMPAI SALAH.BERANI KERANA BENAR KONON!

AKU RASA ABE MIE NI JELES KAT SAIFULLOFSINS NI LA..

TAKPA LA BNUMNO DAN ABE MIE NI INSAN KURANG KASIH SAYANG DALAM UMNO/BN...MERACAU TAK TENTU HALA...

ELOK COPY AJE GAMBAR ABE MIE TU PASTE KAT BLOG BLOG BIAR SEMUA TAHU TAHAP CIPAN DIA YG AMAT SANGAT.BIAR TOK GURU DIA TGK CAMNA TAHAP IQ BUDAK SURUHAN BN NI...

Money4Free said...

Manusia apabila telah terhijab, tertutup pintu hati,( salah satu sebab sebabnya kerana makan terlalu bnyk sumber sumber haram),akan tidak dapat menerima kebenaran.Pada mereka, keburukan itu kebenaran.Fitnah itu berita.Inilah yg terjadi peda abe mie dan bn@ umno.

Mereka berdua cukup arif dan sedar sebenarnya akan perilaku kepimpinan UMNO/BN, hati kecil mereka mengakui taburan fitnah yang direka oleh ketua hadhari mereka.Lojik akal mereka mengiakan, semua ini adalah mainan fitnah UMNO, tetapi oleh kerana telah tertutupnya pintu hati mereka yg hitam legam itu, maka tiada cahaya yang mampu menerangi mereka berdua.

Ingat kisah Nabi s.a.w, maksum dan bermukijzat.Doanya sentiasa termakbul. Tapi Nabi s.a.w tidak mampu memberi pentunjuk dan hidayah kepada Abu Talib bapa saudara Nabi s.a.w.Nabi juga tidak mampu memberi iman kepada Abu Lahab.

Siapakah kita nak memberi cahaya pada 2 manusia ini?

Sebenarnya ada hikmahnya.Kita dapat mengenali kepribadian dan cara berfikir manusia manusia yang bertunjangkan UMNO ini.hampir keseluruhan mereka, jika dikaji mempunyai keperibadian yang sama, punya cara berfikir yang sama.

Ada lagi seorang yang sama denga mereka berdua, iaitu perakbangkit.Lihat blognya.Penuh dengan fitnah yang maha dasyat.Masih lagi berfikir seolah olah rakyat Malaysia ini akan mempercayai dakwaan tanpa bukti tetapi semata mata andaian.Inilah bukti betapa jahilnya cara berfikir.

Janganlah tuan tuan risau, kerana sebenarnya golongan seperti ini tidak ramai keujudannya.

bonzer said...

Sumpah Say Fool tidak ada nilai di mana-mana pun.Tambahlah kalau di Pmtg Pauh.

Pemimpin AMNO @ BN pun tak percaya apatah lagi
ahli-ahli AMNO.Sumpah ini digunakan untuk memanjangkan talian hayat mereka ,itu saja.

Kasian Say Fool terpaksa ke sana-kesini. Lepas ini akan di tendang seperti bola.Akan jadilah Say Fool sebagai kain buruk untuk lap kaki dan mencuci kotoran.

Apa boleh buat ,itulah jalan yang dia pilih.

Apa khabar ajijan ?????????

fadlah said...

bodo baga abemie nie..nampak sangat leleki sejati abemie tu bangang tol..

putra revolusi said...

Ketika sumpah laknat Say Fool disiarkan di TV pd Jumaat lepas, saya dan rakan-rakan sedang makan di sebuah warung di Guar Perahu, Ptg Pauh. Saya tak dapat menahan ketawa melihat sumpah lawak Say Fool itu. Tapi rupanya bukan saya saja yg ketawa terbahak-bahak, ramai lagi pengunjung warung yg turut ketawa melihat sumpah lawak itu. LAWAK...LAWAK...

-Say Fool dalam sumpahnya tak ingat tarikh dia diliwat. Mula-mula dia sebut diliwat pd 26 Ogos, kemudian 26 Jun. Nak tanya Abe Mie dan bn@umno, kalau hang diliwat, tak kan baru 2 bulan dah lupa tarikhnya kot? Tak masuk akai langsung, LAWAK...LAWAK...

-Bila ditanya wartawan, Say Fool kata dia cuma diliwat sekali pada 26 Jun, 'tanpa kerelaan'nya. Sebelum ini kata diliwat 8 kali secara 'suka sama suka'. Apa ni Say Fool, awat hang fool sangat? LAWAK...LAWAK...

-Dalam sumpah lawak itu Say Fool nampak beberapa kali tersasul membaca skrip sumpah hingga terpaksa diperbetulkan oleh suara garau di sebelahnya. Nampak sangat Say Fool gabra atau memang Allah nak tunjukkan kuasaNya hingga Say Fool nampak makin fool dihadapan khalayak? LAWAK...LAWAK...

-Say Fool kata kepada wartawan dia diliwat cuma sekali pada 26 Jun. Dato Najib pula pernah kata tarikh pertemuannya dengan Say Fool ialah pada 25 Jun. Maknanya sehari lepas jumpa Dato Najib, baru Say Fool diliwat. Apa yg dibincangkan antara Najib & Say Fool pada 25 Jun itu, tak tahulah. Hebat sungguh pemimpin UMNO, dlm tempoh sehari dapat menyiapkan skrip drama lawak untuk dipentaskan! LAWAK...LAWAK...LAWAK..

-Dalam TV & akhbar menyebut, Imam yang mengemudikan sumpah laknat itu ialah Ramlang Porigi. Bila disiasat jawatan sebenarnya di Masjid WP bukannya Imam, tetapi ialah Penyelia Kanan Masjid. Di kampung saya, penyelia masjid ni setaraf dengan Tok Siak. Rupanya Ramlang Porigi ni ialah Tok Siak masjid, patutlah skrip sumpahnya nampak tak kemas! LAWAK...LAWAK...LAWAK...

- Yang lebih lawak Ramlang Porigi ini rupanya ahli UMNO cawangan Sri Macang, Permatang Pauh. Jadi sumpah laknat ni dah jadi sumpah konspirasi rupanya. LAWAK...LAWAK...LAWAK...

Kata kawan dari Guar Perahu, Ptg Pauh, semakin banyak cerita lawak dibuat oleh BN, semakin tinggi nilai saham Anwar Ibrahim di mata pengundi Ptg Pauh yg tak buta itu. Harap lepas kisah lawak penangkapan EXCO Perak kelmarin, ada banyak lagi cerita lawak yg akan direka cipta oleh BN. Pengundi-pengundi Ptg Pauh & rakyat Malaysia merindui lebih banyak cerita lawak BN bagi mengurangkan stress dlm hidup ygpenuh mencabar ini!!

karipap said...

hahahahahahah...wakakakakak..huhuhuhu...adeh...nak pecah perut dgr cite lawak ni...hahahah adeh..adeh...lepas ni pasal ape lak....hahahaha.boleh wat modal masuk raja lawak ni.hahahahah hidup DSAI..hidup PR...kasi mampos sama yang wat lawak...

bn@umno said...

korang ni tak payahlah nak menyibuk pasal sumpahan saiful tulah.cuma korang fikir, kalaulah kejadian liwat ini tidak berlaku takkan saiful berani melakukan sumpah laknat tu.bukankah sumpah laknat tu besar dosanya jika didapati palsu?takkan saiful sangguplakukan ini semua kerana wang dan tak takut kepada hukuman yg bakal diterima diakhirat nanti jika ianya tak betul. sbg manusia yg berpelajaran, aku percaya saiful masih waras dan tak mungkin dia sanggup mereka-reka cerita tidak benar dan menfitnah orang yg tidak bersalah bg mengejar kemewahan duniawi yg hanya bersifat sementara sahaje.Bukankah sebelum ini pun DSAi pernah disabitkan kesalahan meliwat?jadi kemungkinan kejadian liwat ini berulang pun ada logiknya jg.betul tak?

Kulaan_takorihing said...

kwn2 PR semua, baca lah fakta yg di tulis oleh alifx59 dalam
tranung kite online mengenai sumpah saiful

Sumpah yang dilafazkan oleh Mohd. Saiful, 23, di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta Kuala Lumpur pada petang Jumaat lalu bahawa Anwar meliwatnya menimbulkan beberapa persoalan.

Sumpah itu disaksikan oleh bapa Mohd. Saiful iaitu Azlan Mohd. Lazim, ahli-ahli keluarganya, imam Ramlang Porigi dan para pegawai Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).


Seperti yang diketahui umum Anwar telah didakwa telah dengan sengaja melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii dengan Mohd Saiful Bukhari bin Azlan iaitu satu kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 377B Kanun Keseksaan. Kesalahan itu dikatakan dilakukan pada 26 Jun 2008 antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang di alamat Unit 11-5-1, Desa Damansara Condominium, No 99 Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, dalam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Ulasan saya berkenaan sumpah yang dikemukakan oleh Saiful tersebut adalah berasaskan perspektif undang-undang baik undang-undang sivil mahupun syariah.

Pertamanya dari segi perundangan sivil , sumpah Saiful tersebut tidak ada harga sama sekali . Mahkamah sivil tidak menerima sumpah sebagai satu kaedah pembuktian apalagi sumpah itu di buat di luar Mahkamah .Oleh itu sumpah Saiful tidak boleh digunakan sebagai keterangan bagi mensabitkan Anwar dengan pertuduhan di bawah seksyen 377B Kanun Keseksaan. Malahan sama ada Saiful sedar atau tidak sumpah beliau tersebut akan menyusahkan beliau di dalam perbicaraan kes di Mahkamah nanti. Saya pasti peguambela Anwar akan men”grill” beliau di dalam Mahkamah nanti berkaitan dengan sumpah tersebut.

Perkara kedua adalah berkaitan status sumpah yang diberikan oleh Saiful menurut perspektif undang-undang Islam. Secara umumnya di dalam Islam sumpah boleh diberikan oleh mana-mana orang Islam sebagai satu penegasan kepada sesuatu perkara. Lafaz sumpah mesti diberikan atas nama Allah sebelum ia boleh diterima dan lafaznya adalah wallahi , wabillahi dan watallahi. Dalam konteks ini, apabila Saiful bersumpah menggunakan lafaz-lafaz yang saya sebutkan tadi secara umumnya ianya boleh dikatakan sebagai satu sumpah yang boleh diterima. .

Bagaimanapun apabila dilihat kandungan sumpah Saiful tersebut mengandungi kalimah laknat ( li’an ) di mana diberitakan ia sebagai sumpah laknat ianya menimbulkan persoalan sama ada sumpah tersebut boleh digunakan kerana sumpah li’an hanya terpakai kepada kes tuduhan zina yang melibatkan suami dan isteri. Atas dasar itulah saya bersetuju dengan Presiden Pas , Dato Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang yang menyatakan sumpah Saiful tidak boleh diterima kerana Saiful dan Anwar bukan suami isteri.

Pendapat yang menyatakan sumpah Saiful adalah mubahalah adalah pendapat yang amat lemah dan wajar ditolak kerana Saiful hanya bersumpah secara ex parte ( seorang diri tanpa kehadiran Anwar ). Mubahalah melibatkan inter parte ( dua pihak yang bertikai bersumpah dalam majlis yang sama )

Sekarang mari kita lihat status sumpah di dalam kes liwat ini menurut perspektif perundangan Islam . Memandangkan Anwar tidak didakwa di Mahkamah Syariah sebaliknya hanya didakwa di mahkamah sivil , maka isu sumpah ini tidak begitu relevan untuk dibincangkan in extenso ( secara panjang lebar ) .

Bagaimanapun memandangkan ada pihak yang berpendapat sumpah Saiful menepati hukum Islam , saya merasa terpanggil untuk menjelaskan di sini peranan sumpah ( al-yamin ) di dalam sistem perundangan Islam.

Tuduhan liwat ke atas Anwar adalah melibatkan hukum Islam. Malangnya Anwar tidak dibicarakan di Mahkamah Syariah. Antara keadah pembuktian ( turuk al-isbat ) di dalam Islam adalah melalui kaedah shahadah ( kesaksian ) , iqrar ( pengakuan ), bayinnah ( keterangan ) dan juga al-yamin ( sumpah ).

Apakah tujuan pembuktian di dalam Islam ? Ianya adalah sepertimana dinyatakan oleh Mahmassani di dalam bukunya falsafah al-tasyri fi a-Islam bahawa tujuan pembuktian itu adalah sebagai satu penghalang kepada tuntutan atau dakwaan yang kosong, palsu dan lemah.

Tidak seperti perundangan sivil , Islam menerima keterangan sumpah ( al-yamin. ) sebagai satu kaedah pembuktian. Bagaimanapun harus diingat berkaitan dengan soal pembuktian, al-yamin adalah satu kaedah pembuktian yang boleh dikatakan lemah sepertimana yang dikatakan oleh Mahmassani “ judicial experience shows that the oath is a weak method of proof. Not resorted to except in the absence of other evidence.. ( m/s 194 )

Jika tujuan bukti adalah untuk membuktikan sesuatu yang bertentangan dengan fakta yang sedia ada , tujuan al-yamin pula adalah “ to ensure the continuance of the original state” ( memastikan penerusan sesuatu perkara sepertimana keadaan asalnya ) ( lihat Artikel 77 Majallah ). Atas dasar itulah di dalam Islam beban membukti diletakkan pada pihak yang mendakwa manakala pihak yang menafikan tuduhan ke atasnya hanya diminta untuk bersumpah sahaja kerana seseorang yang dituduh dianggap tidak bersalah.

Jika kita menterjemah prinsip di atas di dalam kes Anwar v Saiful, memandangkan Anwar dituduh dengan tuduhan liwat , beban membukti dikenakan ke atas Saiful ( melalui pihak pendakwa ) dan sekiranya selepas segala bukti diberikan oleh Saiful dan Anwar masih menafikan tuduhan ke atas beliau, barulah Mahkamah meminta Anwar bersumpah dan sumpah itu hendaklah dilakukan di hadapan hakim di dalam Mahkamah.
Saya tidak berhajat untuk membincangkan di sini prinsip nukul a’n al- yamin atau yamin al-mardudah kerana ruangan yang terhad

Atas dasar itu apabila Saiful sebagai pihak yang menuduh bertindak melafazkan sumpah dan sumpah itu pula dibuat di luar Mahkamah, persoalan yang timbul adalah adakah sumpah tersebut berharga dan bernilai menurut undang-undang Islam ? Jelas jawapannya ianya tidak berharga.

Satu lagi yang perlu ditekankan di sini, al-yamin tidak terpakai di dalam kes hudud yang melibatkan huququllah ( hak-hak Allah ). Mahmassani menyatakan di dalam bukunya " an oath has been sanctioned in cases involving property and chattels but is not acceptable in penal matters involving public ( God’s ) rights…" ( lihat Mahmassani di m/s 190 )

Pendapat kuat para fuqha’Islam adalah liwat itu menyerupai zina atas alasan ”liwujudin ma’na zina fihi” ( wujudnya makna zina padanya ( liwat ). Oleh kerana kesalahan liwat sama dengan zina , ia termasuk di dalam kesalahan hudud .

Memandangkan liwat termasuk dalam zina dan ianya termasuk dalam kategori hudud, maka sekiranya Anwar dibicarakan berdasarkan perundangan Islam yang sebenar, sumpah Saiful pasti akan ditolak oleh Mahkamah Syariah.

Kesimpulannya sumpah Saiful mungkin berharga di Permatang Pauh tetapi tiada nilainya jika kes Anwar dibicarakan menurut undang-undang Islam yang sebenar .

Wallahu a’lam.

*edarkan kepada si BN@UMNO ngan abe mie dan org UMNO

aduka said...

habih tu tak kan 2 kes aje sejak 10tahun.Yg pertama masa nak jadi presiden umno dan sekarang nak jadi PM.Org kalau kaki pungkok ni,memang dia akan cari punya tapi tak kan la 2 kes pada masa situasi tertentu pulak......

Mr Green said...

BEDA SAIFULL OF SINS TU NGAN HANG BNUMNO

CUMA AKAI SAIFULL OF SINS TU LEBIH SIKIT DARI HANG BNUMNO.LEBIH PUN TAK BANYAK...3 SUKU SAJA...

APA LA MALANG BENIH HANG NI .....KESIAN AKU

Daengazhar said...

Kalau DSAI bersumpah adakah akan selesai masalah sebab perkara ni dah masuk mahkamah. kalau 2 sumpah tak ke kes ni jadi lebih pening lalat. lebih baik biarkan mahkamah tentukan.
Bab sumpah ni, yg pak menteri kita bersumpah pegang Quran depan DYMM agong lepas tu esoknya curi duit rakyat, bini shopping guna duit rakyat, apa barang nak bersumpah, itu namanya sumpah 2 macam Mat Ezam yg kena sindrom Tak Bertanding

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

Sumpah macam mana paling baik kauorang rasa?

kauorang pun bukan lelaki sejati. ada nama roti,utohkacil,cinebute,miekabo,karipap, mr green...

SEMUANYA TAK GUNA. NAMA DAN GAMBAR TAK ADA BUKTI PENAKUT TAPI BERLAGAK PINTAR.

bn@umno said...

menurut sumber-sumber yg boleh dipercayai, kepercayaan penduduk di permatang pauh terhadap DSAI semakin-hari semakin menurun kerana keengganan DSAI bersumpah seperi apa yg saiful lakukan sebelum ini malah DSAI juga suka berdolak-dalik.

Anonymous said...

hahahaha....
"panas" nampak????
rilek la abg mie.... ko tu agen Mission Imposible tak jadik...
tu yang buat huru hara dalam nih...
sian...

gambar ada, gambar abg mie kena "jubo" ngan kuda...
Nak???

Money4Free said...

Info:

Sayfool sebenarnya takut hendak bersumpah.Dia tahu kalau dia bersumpah, sumpahnya hanyalah setaraf dengan sesumpah.

Tetapi otaknya telah di brainwash oleh SB.Walau pun sumpahnya sumpah sesumpah, dia konon2nya berkorban untuk negara, bangsa dan agama.Dia perlu menyelamatkan Malaysia dari terjual kepada Amerika.Menurut SB, Anwar akan menjual Malaysia jika menjadi PM.Maka Sayfool adalah hero Malaysia dalam kes ini.

Sumpah Sayfool walau pun bohong, tiada dosa kerana untuk kepentingan bangsa, dan agama.

Maka selepas saban hari dibrainwash, diasak dengan benda yg sama tiaphari, siSayfoll pun bersumpahlah seperti sesumpah.

Jika ada sesiapa yang mempunyai keupayaan indera keenam, mampu "menerawang" atau "scan" menurut kaedah supernatural, nescaya akan kelihatan siSayfool berada didalam gundah gulana dan keluh kesah.Tidor pun tak nyenyak...

sekian...

bn@umno said...

pencacai PR kat siasah ni semuanya nak berlumba-lumba kononnya nak tunjuk bahawa dorang ni pintar dan tera tapi malang dorang ni bukannya pintar malah lembu-lembu kat belakang rumah aku lebih pintar drpd pencacai PR ni.sungguh malang sekali,tengok begitu rendahnya martabat pencacai PR ni.

F said...

Aku cam tak kiasah sangatlah...tapi mmg muak kalu tgk ari2 berita pasal liwat nih..mcm dah takde berita lain..byk lagi kes lain yang tak setel kat malaysia ni...jenayah rompak,ragut,rogol,budak hilang,pendatang izin...polis ni pun cam takde keja lain...pelik btol.kalu boleh tu..fight like a man lah...buat apa yang guna media untuk burukkan orang lain. tu namenyer penakut...kalu pun DSAI menang...ker UMNO ker...yang pasti kita tak dapat untung per pun...Buat si sayfoooool ker..ezam ker...or si bodoh mana plak pasni...ingat2lah skit...jgn duk cbuk jadi barua org..nnt hidup sendiri yang susah...bodohhh...

moloyue said...

UMNO ni memang dari awal sebuah parti bangsat yang ditubuhkan oleh penjajah Inggeris untuk melindungi kepentingan ekonomi Inggeris dan untuk menjamin negara ini terus berada di bawah pentadbiran sekular.
Perdana Menteri pertama negara ini seorang kaki botol dan kaki kuda(judi). Tetapi perdana menteri yg paling teruk ialah Mahathir Mohamed yg telah merosakkan sistem pentadbiran negara, malah partinya sendiri sehingga orang bodoh (jahat sudah tentu) macam Abdullah bin Ahmad (dlm kad pengenalan tak ada pun nama Badawi) boleh jadi Presiden UMNO dan PM.
UMNO telah berkuasa sekian lama dengan cara tipu helah, kuku besi (ISA), propaganda, rasuah, penggunaan jentera kerajaan (termasuk PDRM, AG, BPR, Penerangan, Bahagian Keselamatan Negara di Jabatan Perdana Menteri, Perisikan Tentera dll).
Sekarang tiba masanya rakyat tidak boleh ditipu lagi disebabkan oleh kemajuan perhubungan terutamanya internet. Rakyat telah sedar akan tektik BN/UMNO pecah dan perintah. Itu sebabnya setelah 51 tahun merdeka perpaduan masih belum wujud malah perpecahan mengikut kaum semakin teruk.
UMNO terus didokong oleh pemimpin-pemimpin bangsat yg hanya mahu meneruskan cengkaman kuasa meraka terhadap negara. Mereka mengguna apa cara sekali pun tanpa mengindahkan ugama mahupun undang-undang. Maka SaiFOOL ini adalah satu drpd simtom-simtom penyakit UMNO.

Money4Free said...

bn@umno, terer ker, handal ka...yang penting kitaorg tk macam kamu, yang ketara sangat bebal sebagai lembu hadhari.

Tak kan la tk tahu apa Dolah dah buat?

Tak kan tak tgk TV3 pujaan kamu, kisah pembentangan juruaudit negara dulu tentang penipuan juak2 UMNO?

Tak kan tak boleh fikir lojik macam mana data imigresen Altantunya boleh hilang? Ni bukan sumber dari pembangkang, tp bersumberkan TV3.

Tak kan tak tahu juga pasal kehilangan c4?

Kalau kamu boleh jawab ni semua dengan jujur, esok aku masuk UMNO

Mr Green said...

abe MIE said...


Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz...

HANG DAH SESAT! GENG AYAH PIN! MANA ADA NABI LEPAS MUHAMMAD! SUPAYA ALLAH LAKNAT HANG!

ABE MIE SUDAH TERPESONG AMAT JAUH! COPY KOMEN DIA SEBARKAN.DIA DAKWA ADA NABI SELEPAS MUHAMMAD!....

HANG ISLAM SESAT MIE OI!

ABE MIE BANGANG...

HANG NASIHAT KEMBAQ HANG BNUMNO TU DULU LETAK GAMBAQ JANGAN CAKAP BANYAK!

BLOGGER HANGPA PRINT GAMBAQ ABE MIE PI TAYANG KAT PERMATANG PAUH....TOLONG KEMPEN SAT KAT DIA! TERINGIN NAK JADI CALON

bn@umno said...

Mr Green

tak usahlah kau nak berlagak pandai tentang bab-bab agama ni.jangan dok tuduh orang ni orang tu sesat padahal diri kau sendiri yg sesat.itulah kau gajah kat seberang laut nampak, tikus depan mata pulak tak nampak.aku nak tanya kau, berapa tinggikah ilmu pengetahuan islam kau tu?kalau setakat SPM pun lulus cukup makan je ataupun fail terus, jgn nak berlagak.itulah manusia seperti kau yg bodoh dan jahil tentang agama tapi nak tunjuk kat blogger siasah kononnya diri kau tu bagus dan terer agama.malulah sikit beb

NAL said...

KPD ABE MIE & BN@UMNO

KITA NI KALAU MANUSIA YANG CETEK ILMU , CUBALAH MENERIMA ILMU YANG DIBERIKAN OLEH ORG LAIN.ILMU NI SAMPAI KELIANG LAHAT PUN TAK HABIS.JADI, BENDA YANG BETUL TENTANG AGAMA NI JGN DI SNGGAH , NANTI JADI KAFIR . KO SIBUK PASAL DAK SAY FOOL SUMPAH NANTI KOYANG MASUK NERAKA SEBAB MENYANGGAH HUKUM AGAMA.

Money4Free said...

bn@umno,
Aitttttt.....lompat terus ker? apsal tk sentuh pasal komen aku? tak dapat nak bagi jawapan ker?

Bagi la jawapan...aku gian sgt nak masuk UMNO ni...nak join Mat Ezam...

Unknown said...

Ada orang yang menyamakan kes sumpah Saiful yang Anwar liwat dia seolah-olah macam kes dia "dirogol". Maka tempat pengadilannya ialah di mahkamah sivil. Anwar Ibrahim pula mengira tuduhan dia liwat itu satu tuduhan berupa "qazaf" maka dia lapor pada mahkamah syariah. Si Saiful pula bersumpah dengan Al-Qur'an di masjid bahawa Anwar meliwat dia, maka ia menjadi mahkamah sumpah yang mana orangramai diajak menghukum.

Implikasi sumpah di masjid itu sangat besar. Saiful mengakui secara resmi bahawa Anwar Ibrahim ada membuat perbuatan liwat. Persoalannya, adakah maksud kes Saiful mesti diadili secara syara' atau secara sivil ? Dan adakah pengakuan Saiful itu berupa Qazaf ataupun kes rogol ?

Pertama, Saiful menuduh Anwar meliwat, tak kira siapa yang dia liwat samada orang lain atau diri Saiful itu sendiri. Itu termasuk dalam ertikata qazaf.

Kedua, Saiful bersumpah di atas masjid pegang Al-Qur'an itu masalah dia sendiri. Walaupun dia cabar Anwar sumpah balik, pada pandangan saya tidak perlu Anwar berbuat begitu kerana dia sudah laporkan perkara Qazaf di mahkamah syariah. Maknanya Anwar menggunakan cara syara' untuk mempertahankan dirinya. Dan adakah Saiful melaporkan di mahkamah syariah yang dia dirogol ? Jadi, pihak mahkamah syariah akan menyiasat mengikut laporan Anwar bawah tajuk "QAZAF" bukannya rogol. Maka tidak timbul siapakah pihak ketiga. Sumpah Saiful itu menjadi bukti secara terbuka bahawa dia ada menuduh Anwar meliwat, itu tetap QAZAF namanya mengikut kaedah Islam.

Ketika, sekiranya perbicaraan dijalankan, kes Saiful ialah kes rogol dan tempatnya ialah di mahkamah sivil. Jadi, apa gunakan Saiful bersumpah diluar mahkamah , di atas masjid dengan pegang Al-Qur'an, yang dia kata adalah mengikut cara Islam ? Yang sepatutnya Saiful melapor di mahkamah syariah bahawa dia diliwat lebih awal sebelum Anwar membuat laporan.

Keempat, apabila mahkamah syariah menjalankan perbicaraan atas kes tuduhan Qazaf, maka ia bukan kes rogol, kerana Anwar membuat laporan atas tajuk "QAZAF". Oleh itu, sumpah Saiful tidak memberi kesan apa-apa yang dia dirogol. Sumpah Saiful tetap dikira Qazaf kerana dia tuduh Anwar meliwat, tak kira siapa yang dia liwat.

Kalau mengikut hukum syara' dengan tidak ada 4 orang saksi maka Saiful akan menerima 80 kali sebatan.

Akhir sekali, jika Saiful sanggup bersumpah cara Islam, adakah dia sanggup menerima hukuman secara Islam ?

Tambahan pula Anwar tidak perlu bersumpah kerana dia sudah buat laporan di mahkamah syariah. Lagipun secara terbuka dia berkata dalam salah satu ceremahnya:

Dia membaca ayat "wa makaruu wa makar ALLAH, wa ALLAHu khairu l-maakireen" = dan mereka mengatur tipu muslihat, dan ALLAH pula mengatur, dan ALLAH adalah yang sebaik-baik pengatur - tipu muslihat ..[Ali Imran (3) : 54]. Oleh itu secara tidak langsung Anwar bermaksud Allah akan bakal menghukum orang yang menipu. Jika Anwar yang menipu dia sendiri akan menerima akibatnya umpama dirinya sendiri akan dilaknat

Unknown said...

Ada orang kata Anwar Ibrahim tidak berani beri DNA dia kerana dia bersalah atau penakut ? Bukankah masa dulu dia dituduh meliwat orang, ditahan polis dan disiksa, DNAnya sudah diambil. Saya boleh mengagak Anwar tidak mahu memberi DNA barunya kerana dulupun ia sudah dimanipulasi dan dijadikan bahan bukti di mahkamah yang mana dia dipenjarakan ?

Anwar Ibrahim sudah berhati-hati kali ini. Dia tidak percaya lagi kepada system pengadilan dan mahkamah sivil di Malaysia. Memang Anwar dikira salah dari segi undang-undang buatan manusia, yang bagi ia ada unsur-unsur kezaliman. Saya sendiri percaya bahawa pemerintah, polis dan mahkamah di Malaysia adalah zalim.

Kalau kita perhatikan cerita dalam Al-Qur'an, saya nak sebut satu kisah di sini.

Cerita Nabi Musa yang hidup di Mesir semasa Fir'aun ketika dia masih muda dan belum diangkat menjadi Nabi. Tersebut dalam peristewa dalam ayat-ayat Surah Al-Qasos (28) : 14-21, yang mana Nabi Musa menumbuk seorang Mesir dengan tidak sengaja membunuhnya yang orang kena tumbuk itu mati. Maka pihak Fir'aun mahu menangkap Nabi Musa dan dihadapkan ke mahkamah tajaan Fir'aun. Pada waktu itu memang Nabi Musa sedar ada konspirasi untuk memfitnahnya. Kalau dia ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah, maka pihak yang berkuasa tidak akan menjalankan perbicaraan yang adil. Oleh yang demikian adalah lebih baik bagi Nabi Musa melarikan dari. Ya, dari segi undang-undang Fir'aun, Nabi Musa dikira bersalah, tapi dari segi undang-undang Allah, Nabi Musa tidak bersalah. Dia lari kerana mempertahankan dirinya.

Dari segi Anwar yang enggan memberi DNA barunya , itu adalah wajar bagi dia. Kerana sudah lama wujud konspirasi untuk menghancurkan Anwar di Malaysia ini.

armytd said...

akum...umat islam malaysia....pada masa ini bebagai2 isu yang timbul dalam politik malaysia...apa yang saya perhatikan kita terlalu emosional dalam menghadapi sesuatu isu. Kita bercakaran dan mencarut sesama kita. Kita dah lupa kepada amalan islam yang kita agungkan dan amalkan selama ini. Dalam isu liwat Anwar Ibrahim apa salahnya kita lebih profesional dan biarkan mahkamah dan Allah S.a.w yang mengadilinya. Cuba lihat pada umat kita skrg ini yang berpecah-belah. Apa untung yang kita dapat. Renung-renungkanlah. Emosi membawa padah........

Money4Free said...

Konspirasi BPR-BN Perak

Kalau perangai tak semenggah itu terus diamalkan, inilah jadinya. Setelah gagal memujuk Pas untuk menumbangkan kerajaan PR, Tajol Rosli terus berusaha untuk menjatuhkan kerajaan yang ada hari ini, walau dengan apa cara sekalipun. Dia mencuba pulak membawa Ezam untuk memujuk ADUN PKR untuk berpaling tadah tapi itu juga gagal.

Tapi apa nak kata, wawasan sudah diumumkan iaitu untuk menubuhkan kerajaan BN pada 31 Ogos ini. Setelah melihat Anwar bertanding diPermatang Pauh, dan setelah melihat tidak ada apa lagi yang boleh menghalang Anwar untuk menang, kecuali dengan kehendak Tuhan, maka Tajol Rosli memulakan gerakan kotornya.

Salah satu cara untuk menghalang Anwar daripada meneruskan usahanya untuk mengambil alih pemerintahan negara ialah dengan mensabotaj pilihanraya kecil yang ditandingi oleh Anwar. Bermula dengan kes Saiful, beberapa siri skandal dicipta untuk menghilangkan keyakinan rakyat terhadap Anwar. DiPerak, skandal rasuah dicipta melibatkan ADUN-ADUN PKR.

Setelah gagal dengan bermuafakat dengan Pas, tajol rosli membawa ezam untuk melakukan komplot ini. Tugas pertama Ezam ialah mengenalpasti siapakah diantara pemimpin PKR Perak yang boleh dibeli. Tumpuan Ezam ialah Jamaludin dan Osman, dua Exco Perak. Walaupun mencuba beberapa kali, namun mereka gagal membeli Jamaludin dan Osman. Namun komplot perlu diteruskan dan mereka mencari siapakah diantara pemimpin PKR Perak yang mudah diperdaya. Dengan bantuan Ezam, mereka mengenalpasti Kapt (B) Usaili Alias, bekas ADUN Bota. Perancangan mereka ialah menggunakan Usaili untuk memerangkap Jamaludin dan Osman.

Perancangan bermua kia-kira sebulan lalu, dengan bantuan BPR Putrajaya. Seorang ejen bPR telah dihantar untuk memulakan operasi. Ejen yang bernama Imran ini dibekalkan dengan sebuah Mercedes S320 bewarna hitam, dan berlagak sebagai seorang tokoh korporat Kuala Lumpur .

Kali pertama beliau kelihatan ialah apabila datang kepejabat MB Perak di pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) dan bertanya tentang Usaili. Staf SUK tealh memperkenalkan beliau dengan seorang juruteknik dari PKNP bernama Roslan Sahat yang sememangnya rapat dengan Usaili. Roslan kemudiannya mengajak Zul Hassan untuk berjumpa dengan Usaili. Untuk meyakinkan Usaili, Imran telah membawa seorang kenalan beliau, seorang peniaga, Fairuz Azrim Ismail yang sememangnya dikenali oleh Usaili dan beberapa pemimpin PKR Perak.

Perbincangan dengan usaili adalah untuk membina sebuah pusat membina kapal di Bagan Datoh dan kertas kerja beserta profil syarikat telah diserahkan kepada Usaili. Imran mengharapkan Usaili dapat menggunakan kedudukan beliau sebagai kenalan rapat kepada kedua-dua EXCO ini untuk membantu meluluskan projek ini. Namun, kedua-dua EXCO ini, Jamaludin dan Osman tidak mahu terlibat kerana diluar bidang kuasa mereka.

Namun Imran tidak berputus asa. Pilihanraya Permatang Pauh memberikan peluang kepadanya untuk meneruskan komplot BPR ini. Imran telah menawarkan untuk menyumbang sebanyak RM5,000 kepada PKR Perak untuk digunakan didalam pilihanraya kecil Permatang Pauh. Oleh kerana beliau mahu menyerahkan wang tersebut kepada PKR negeri, maka Usaili telah mencadangkan keada beliau untuk menyerahkan wang tersebut kepada Jamaludin, yang mana merupakan Bendahari PKR Perak.

Satu pertemuan telah diadakan dipejabat SUK pada 14.1.08 yang mana Imran telah membawa wang sebanyak RM5,000 untuk dberikan kepada Jamaludin. Sekali lagi, Jamaludin menolak sumbangan tersebut dan memberitahu Imran, supaya menyumbang kepada PKR Permatang Pauh sekiranya beliau benar-benar ingin membantu. Sekali lagi harapan untuk memerangkap Jamaludin tidak menjadi, sebaliknya, Imran menyerahkan wang tersebut kepada Usaili. Tanpa menyedari wang tersebut telah ditanda, Usaili menerima wang tersebut dan pergi kePermatang Pauh bersama-sama Imran, Zul Hasan, Fairuz Azrim dan Roslan Sahat pada malam Penamaan Calon.

Dimalam tersebut, Usaili tinggal diBilik Gerakan Kg. Pertama manakala tiga lagi rakannya menghilangkan diri bersama Imran. menurut malumat, Imran telah membawa bersama dua orang pelacur yang dibawa khas dari Ipoh dan menempah sebuah hotel diPulau Pinang. Tidak diketahui, siapakah diantara mereka bertiga yang telah menggunakan pelacur tersebut.

Setelah dua kali usaha untuk memerangkap kedua-dua EXCO ini tidak berjaya, Imran telah menggunakan taktik yang lebih menarik, dengan bantuan BPR Putrajaya. Melalui Azrim sebagai informer, Imran mengintai peluang, bilakah kedua-dua EXCO ini berada ditempat yang sama secara serentak.

Peluang tersebut tiba apabila Usaili, Jamaludin dan Osman berjanji untuk kePermatang Pauh bersama-sama pada 19.8.08. Pada hari tersebut, Osman dan Usaili menunggu Jamaludin di Kluang Cafe, Ipoh Raya. berhampiran dengan bangunan SUK Perak. Nasib memang menyebelahi Jamaludin kerana beliau terpaksa menjemput isteri seorang kawannya yang menyebabkan beliau terlewat, lantas memberitahu Usaili bahawa beliau akan terus kePermatang Pauh bersendirian.

Apabila menyedari Jamaludin tidak akan datang, melalui Azrim yang minum disebuah restoran berdekatan, BPR terpaksa meneruskan operasi mereka. Imran bersama dengan seorang wanita telah membawa sebuah beg dan pergi berjumpa Usaili diKluang Cafe. Imran telah meletakkan beg tersebut diatas meja dimana Osman dan Usaili duduk dan terus beredar. Sebaik saja Imran beredar, pasukan BPR terus menyerbu Osman dan Usaili dan menyuruh Usaili membuka beg tersebut.

Usaili enggan membuka beg tersebut, lantas pegawai BPR telah menyuruh pegawainya yang lain untuk membuka beg tersebut, dan….memang ada wang berketul-ketul. Jadi, semua cerita tentang kelima-lima tertuduh ini ditangkap dibilik hotel adalah pembohongan SPR semata-mata. kejadian ini berlaku diKluang Cafe, Ipoh raya, didepan khalayak ramai. Bukannya didalam bilik hotel seperti yang dikatakan.

Usaili kemudiannya memanggil Roslan, Azrim dan Zul Hasan yang berada direstoran berdekatan untuk bertanya apakah yang berlaku. Zul Hasan telah memaklumkan bahawa mereka telah diminta supaya tidak bersama Osman dan Usaili lebih awal. Mengapa? Kerana Fairuz Azrim adalah informer kepada Imran, yang memberikan maklumat tentang pergerakan Usaili dan Osman.

Untuk menutup operasi mereka, BPR telah juga menangkap ketiga-tiga lelaki ini dan dibawa kepejabat BPR bersama-sama Usaili dan Osman. Semasa siasatan, BPR telah menjumpai sebahagian daripada wang RM5,000 yang telah ditandakan yang diberikan kepada Usaili semasa malam Penamaan Calon lalu. Maka BPR merasakan mereka mempunyai bahan bukti untuk menahan reman Usaili dan Osman.

Bagaimana Jamaludin boleh terlibat? Jamaludin bergegas balik keIpoh setelah mendapat tahu rakannya ditahan. Sebaliknya, beliau pula ditahan. Tetapi BPR tidak mempunyai kes terhadap Jamaludin dan tidak tahu apakah pertuduhan yang hendak dikenakan. Pengarah BPR terus megeluarkan kenyataan bahawa kesemua mereka ini ditahan kerana cuba menerima rasuah sebanyak RM120,000.! tetapi apabila Jamaludin dibawa kemahkamah untuk perintah tahanan reman, tuduhan yang dikenakan kepada beliau ialah cuba mendapatkan suapan berjumlah RM5,000 pada 14.8.08. Kita tunggu, apakah pula tuduhan ini akan dipinda lagi kemudian.

Dalam permohonan untuk menilai semula perintah tahanan reman terhadap Osman, Usaili, Roslan, Zul dan Azrim dimahkamah tinggi petang tadi, seperti dijangka, BPR telah membebaskan Azrim! Hakim bagaimana pun membatalkan perintah tahanan reman selama tiga hari terhadap empat tertuduh lain.

Semasa perbicaraan, pendakwa BPR telah memberitahu mahkamah bahawa Pegawai Penyiasat kes ini baru sahaja dilantik selepas permohonan reman diberikan oleh mahkamah majistret. Macam mana tangkap dulu, kemudian ditahan reman, baru lantik Pegawai Penyiasat? Bukankah siasat dulu baru tangkap?

Sebenarnya, Pegawai Penyiasat BPR (seorang wanita) telah menarik diri dari terlibat dari kes ini!

Osman, Usaili, Roslan dan Zul Hasan telah dibebaskan oleh hakim mahkamah tinggi manakala Azrim dibebaskan oleh bPR. Jamaludin terpaksa tinggal dihotel BPR satu malam lagi (esok) sebelum dibebaskan pada hari Sabtu.

Tetapi kes ini belum berakhir dan banyak lagi maklumat tidak boleh dinyatakan disini.

Sumber: http://perakexpress.com

Mr Green said...

BNUMNO

LU JANGAN CAKAP BANYAK!.

AKU TAK CAKAP AKU PANDAI SANGAT AGAMA TAPI AKU TAHU HUKUM HAKAM BUKAN MACAM HANG! OTAK ADA SAMA LEVEL LEMBU!...

NAMPAK SANGAT HANG BANGANG TAK TAHU HUKUM HAKAM!...

OFISBOYTGKT4...

HANG TANYA PI LA MANGKUK AYON TU...BUKAN RETI JAWAP APA PUN DAH BANYAK AKU TANYA.SAMPAI LA NI AKU TUNGGU JAWAPAN DEPA...DOK KALIH TOPIC BANYAK...MODAL TAK BOLE JAWAP DEPA ..SEMUA TAKSUBLAH...SESATLAH...PENCACAILAH...

BNUMNO DAN SEKUTU NI LA CONTOH BLOGGER(BERUK)*NI KJ KATA BANGGANG YG DILAHIRKAN OLEH BN!

moloyue said...

Kepada "armytd ",
Nak serahkan sahaja kpd mahkamah dan Allah?
Tidakkah sdra mengikuti perbicaraan kes liwat DSAI terhadapa Azizan Abu Bakar 10 tahun yg lepas? Bagaimana mengarutnya perbicaraan tersebut? Tidakkah sdra tahu selepas pemecatan Tun Salleh Abas sistem kehakiman telah bercelaru dimana hakim-hakim boleh dibeli?
Mengenai menyerahkan kpd Allah: Kita diberi akal dan tangan untuk berfikir dan bertindak. Maka gunakan kedua-dua berlandaskan hukum-hukum dan bukan hanya berserah kpd Allah tanpa berusaha.

moloyue said...

Kepada "armytd ",
Nak serahkan sahaja kpd mahkamah dan Allah?
Tidakkah sdra mengikuti perbicaraan kes liwat DSAI terhadapa Azizan Abu Bakar 10 tahun yg lepas? Bagaimana mengarutnya perbicaraan tersebut? Tidakkah sdra tahu selepas pemecatan Tun Salleh Abas sistem kehakiman telah bercelaru dimana hakim-hakim boleh dibeli?
Mengenai menyerahkan kpd Allah: Kita diberi akal dan tangan untuk berfikir dan bertindak. Maka gunakan kedua-dua berlandaskan hukum-hukum dan bukan hanya berserah kpd Allah tanpa berusaha.

moloyue said...

Kepada "armytd ",
Nak serahkan sahaja kpd mahkamah dan Allah?
Tidakkah sdra mengikuti perbicaraan kes liwat DSAI terhadapa Azizan Abu Bakar 10 tahun yg lepas? Bagaimana mengarutnya perbicaraan tersebut? Tidakkah sdra tahu selepas pemecatan Tun Salleh Abas sistem kehakiman telah bercelaru dimana hakim-hakim boleh dibeli?
Mengenai menyerahkan kpd Allah: Kita diberi akal dan tangan untuk berfikir dan bertindak. Maka gunakan kedua-dua berlandaskan hukum-hukum dan bukan hanya berserah kpd Allah tanpa berusaha.

rooneldo88 said...

ala sayFool sggup bersumpah laknat pun sebab ade org yg sanggup tanggung dosanya...cam2 x lame lagi kalu org yg mencuri ke merogol ke pasni bole la wat sumpah laknat.
Perkara seumpama ini dijadikan mainan yer rupenye....
rosak2...

ask_rin said...

abih le saiful... itu sumpah laknat tu... Kenapa masa nak di liwat tu tak nak meronta-ronta nak dilepaskan... n after kena projek tak direct pi ospital ke atau repot polis... iiihhh lainya..lagi nak tanya doktor dubur sakit2.. cakap jela kena liwat...

tengok lepas bulan ogos ni.. apa jadi pada diorang ni... trutama yang bsumpah laknat tu... pergh!!! dosa besar siut....

ask_rin said...

abih le saiful.... tu sumpah laknat tu... DSI plak xnak surrender... tengokla apa jadi..

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

ajk umno penanti said...

AGAK 2 JUBUR SI SAIFUL LAHANAT TU BATANG TIMUN PUN BOLEH MASUK,TAK PUN TERUNG ATAU PERIA DAN PETOLA,WOI...............BERAPA JUTA KAU DAPAT HA..........???????????????????

moloyue said...

Dalam Malaysia Today bht 23 ogos, Thagarajoo membuat akuan bersumpah bahawa Najib Razak dan Rosmah mengamalkan upacara agama Hindu. Ini dilakukan oleh sami Hindu yg di bawa dari India di rumahnya. Sekarang kita tunggu bila Polis nak tangkap Thagarajoo, picit telor dia dan paksa buat akuan sumpah kedua membatalkan yg pertama.
He..he..he, minta komen org-org umno.

shikoku said...

bn@umno dan abg mie serta semua ahli BN...Korang ni nama je org Islam tapi bangang bab agama..Korang tahu tk yg si Saiful tu terdesak dan di paksa bersumpah.Fikirlah pakai otak.Takan seorang lelaki yg suka meliwat ada mempunyai anak dan isteri.Klau dia suka sex bersama lelaki kenapa plak dia suka dgn perempuan.Kenapa beliau ada anak?Tak logik langsung,padahal klaulah seorang yg bersalah telah dijatuhkan hukum kerana meliwat 10 tahun dahulu kemudian beliau dipenjarakan 6 tahun,tidak mungkin dia keluar akan melakukan benda yg sama sebanyak 9 kali.Fikirlah sendiri.

Pak Mat said...

ntah2 saiful tu sembelit kot sakit buntut...

Rezeki Tuhan Di Mana-Mana said...

kemungkinan DSAI meliwat tetap ada sbb dia pn manusia spt kita..x terlepas dr melakukan dosa..DSAI perlu bersumpah cara islam untuk menidakkn tuduhan tetapi tetap berdiam diri..x perlu pegang quran sbb dikatakan cara yahudi..DSAI wajib membersihkan diri dgn sumpah b4 perbicaraan d mhkamah..

Unknown said...

Anwar tidak perlu bersumpah kerana dia sudah buat laporan di mahkamah syariah. Lagipun secara terbuka dia berkata dalam salah satu ceremahnya:

Dia membaca ayat "wa makaruu wa makar ALLAH, wa ALLAHu khairu l-maakireen" = dan mereka mengatur tipu muslihat, dan ALLAH pula mengatur, dan ALLAH adalah yang sebaik-baik pengatur - tipu muslihat ..[Ali Imran (3) : 54]. Oleh itu secara tidak langsung Anwar bermaksud Allah akan bakal menghukum orang yang menipu. Jika Anwar yang menipu dia sendiri akan menerima akibatnya umpama dirinya sendiri akan dilaknat

Unknown said...

Mengikut Islam, seorang berzina atau menyebut perkara liwat ada 2 keadaan.

Pertama, Nabi tidak menggalakkan orang Islam membuat pengakuan bahawa dia berzina. Kalau boleh orang itu hendaklah bertaubat sendiri. Jika tidak, maka bersabit zina itu dikenakan hukuman hudud.

Kedua, pengakuan seseorang itu mengaku dia berzina atau menyebut hal liwat termasuk dalam bab QAZAF, ertinya menjatuhkan maruah seseorang. Orang yang MENUDUH orang berzina, walau dia bersumpah sekalipun adalah tetap dikira QAZAF, boleh dikenakan 80 sebatan.

Perbuatan Saiful bersumpah itu banyak implikasinya.

Yang pertama, dia bukan orang gila, dia tertakluk kepada hukum QAZAF walaupun dia membuat pengakuan untuk dirinya sendiri, kononnya dia mendakwa bercakap benar.

Yang Kedua, apabila orangramai percaya kepada Saiful, maka orangramai pula termasuk dalam bab QAZAF. Ini kerana ia adalah soal MENUDUH. Dalam hukum qazaf orang yang menuduh wajib membawa 4 orang saksi. Jadi, dosa Saiful menjadi berlibat ganda.

Yang Ketiga, sumpah Saiful adalah untuk diri dia sendiri. Anwar Ibrahim sudah melaporkan kepada pihak Mahkamah Syariah atas tajuk "Qazaf" yaitu ada orang menuduh dia meliwat orang. Maknanya Anwar mahu diadili secara Islam.

Yang Keempat, yang si Saiful bersumpah itu bukan cara Islam. Orang tidak wajib percaya kepada Saiful. Itu bukan mubahalah, kerana mubahalah mesti dihadiri oleh 2 pihak dalam majlis yang sama serentak. Mubahalah hanyalah untuk perkara akidah dan ilmiah sepertimana pada asalnya dibuat oleh Nabi. Apa yang Saiful buat ialah mengajak orangramai menghukum, itu membelakangi perundangan Islam dan mahkamah syariah. Ya, Saiful mahu orang semua percaya Anwar meliwat dia, itu adalah tetap QAZAF namanya.

Yang Kelima, Saiful seolah-olah mahu beritahu bahawa dia bersama Anwar buat kerja liwat (sukarela) ATAU dia dipaksa oleh Anwar ( dirogol ) ??

Yang Keenam, Saiful telah melaknak dirinya sendiri....kerana Anwar TIDAK WAJIB menyahut cabaran Saiful. Lagipun, siapakah pihak yang dizalimi ? Mengikut ajaran Islam, doa orang yang dizalimi tidak ada hijab antara dia dan Allah.

Nasihat saya ...jangan percaya kepada sumpah Saiful, kerana kamu sendiri membuat perbuatan QAZAF, besar dosanya. Fahamilah baik-baik apa makna QAZAF itu. Sumpah Saiful tidak boleh membatalkan perkara QAZAF. Ia adalah tetap QAZAF !!!

azizul said...

kalau betul2 saiful tu berani .Kita cabar dia minum air yassin nak . kalau boleh dgn najib sekali tengok ada berani tak.

zax said...

Otak anda lebih teruk dari otak se ekor babi.

Mungkin bapa anda meliwat babi lepas itu merogol ibu anda. Atau pun ibu anda telah di rogol babi hutan.

Saya agak anda ada lah manusia kacukan babi hutan. Itu sebab anda ber fikir mcm BABI.


dan seterusnya memang dia ni kacukan babi yg dullah bodohwi bela.

zax said...

abe MIE said...


Sumpah BALA dan Raja Petra mengikut sunnah Nabi Anwar Ibrahim dan Khalifah Nik Aziz


Ni la dajal yg baru lahir, dipanggil pukimie aka abg mie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...