Friday, August 1, 2008

Mat Dalam cabar Shabery di Kemaman

KUALA LUMPUR, 1 Ogos: Menteri Penerangan, Datuk Ahmad Shabery Cheek akan menghadapi tentangan dalam pemilihan timbalan ketua Umno Bahagian Kemaman apabila Mat Dalam Awang, 55, mengumumkan beliau menawarkan diri untuk jawatan itu.

Mat Dalam, bekas Pengerusi Tetap Umno Kemaman datang sendiri ke pejabat Siasah dekat sini bagi memaklumkan perkara itu.
"Kenapa saya mahu mencabar Shabery senang sahaja. Kerana Umno Kemaman memerlukan seorang yang boleh memberikan fokus kepada bagi kerpentingan ahli bahagian ini," katanya kepada Siasah.

Sedangkan, katanya, Shabery gagal berbuat demikian dan banyak menghabiskan masanya di Kuala Lumpur.

"Umno Kemaman memerlukan timbalan ketua bahagian yang bekerja secara sepenuh masa untuknya bagi membantu ketua bahagian yang kini adalah Menteri Besar," kata Mat Dalam yang terkenal dengan panggilan Penghulu Dalam ini.

Ketua Bahagian Kemaman adalah Datuk Ahmad Said, MB Terengganu sekarang.
Dalam mengakui, Shabery memang pandai bercakap.

"Sebab itu dia boleh berdebat dengan (Datuk Seri) Anwar (Ibrahim) baru-baru ini. Tetapi kerja belum tentu bahkan tidak," katanya kepada Siasah.

Atas dasar itu, katanya, dia menawarkan diri untuk bertanding timbalan ketua bahagian yang disandang oleh Shabery sekarang bagi memantapkan jawatankuasa Umno bahagian Kemaman itu.

Menurut Dalam, ketika perasmian mesyuarat agung berkelompok cawangan-cawangan Umno bahagian Kemaman pada 17 dan 18 Julai baru-baru ini Shabery tidak menghadiri.

Selain itu, Dalam mendakwa, ahli Umno marahkan Shabery kerana kegagalan beliau mempertahankan dasar kerajaan dalam debat dengan Anwar baru-baru ini.

"Bagi saya, Shabery tidak patut berdebat dengan Anwar baru-baru ini. Inilah masalahnya apabila Shabery tidak sedar Anwar bukan calang-calang orang untuk berdebat dengannya," kata Dalam kepada Siasah.

Selain itu, katanya, Shabery juga gagal mematuhi peraturan biasa dalam debat.

"Masa saya sekolah dulu, kalau kita berdebat dan serang peribadi orang, kita akan dipotong markah. Kenapa Shabery buat perkara ini masa debat dengan Anwar?. Ini yang kecewakan ahli Umno," kata Dalam.

39 comments:

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

bagus politik cabar mencabar kerana memantapkan demokrasi. kalau ulama dicabar, kita kata mereka anti-Islam dan anti_ajaran Rasululullah s.a.w. Kenapa?

Kita memandang ulama sebagai sebenar-benarnya ANAK ALLAH? Baginda pun pernah mendapat pandangan sahabat dalam perkara keduniaan (yang lain-lain wahyu).

Ulama pun perlu dipertandingkan supaya itulah maksud sebenar demokrasi.

bonzer said...

INILAH AMNO

Biasalah tu. Kalau jawatan.
Cabar mencabar
Tuduh menuduh
Kata menggata
Umpat mengumpat
Jatuh menjatuh
Rebut merebut
Tarik menarik
Fitnah memfitnah
Ampu mengampu
Tolak menolak
Ugut mengugut

Yang penting ,kerja sama
Yang penting ,kerja sama
Yang penting ,kerja sama
Wang
Fulus
Ongkos
Ringgit
Harta
Tanah
Saham
Betina

Itulah hakikat
Anak
Mama
Bapak AMNO.

asalbayu said...

ANAK ALLAH? Subhanallah di mana abe mie blajar ni? Itu bukan doktrin Islam tetapi Kristian. Allah tak ada anak atau diperanakkan. Bertaubatlah.

utohkacil said...
This comment has been removed by the author.
putra revolusi said...

Cabar mencabar adalah lumrah parti yang bernama UMNO itu. Nawaitunya mudah: untuk mendapatkan jawatan paling tinggi. Jawatan tinggi pula akan menjadi jambatan bagi mendapatkan kuasa besar. Kuasa besar pula boleh digunakan sewenang-wenang bagi mendapatkan banyak harta. Sebab itulah politik wang berleluasa dalam UMNO, kerana falsafahnya cukup mudah: money make money. Hari ini labur RM100,000 untuk dapatkan jawatan ketua cawangan, tahun depan dapat projek RM1 juta; hari ini labur RM500,000 utk dapatkan jawatan ketua bahagian, tahun depan dapat projek RM10 juta dan selanjutnya. Lagi banyak melabur, lagi banyak ganjaran diperolehi. Kedekut melabur, jawabnya bungkuslah tengah jalan.

Seronok jadi ketua-ketua UMNO, hidup antara kuasa dan wang sahaja. Yang susahnya orang-orang kecil, penyokong-penyokong UMNO, seperti mak bapa kita di kampung yang hanya dapat sehelai kain batik atau kain pelikat bersama wang RM50 sebagai rasuah dari UMNO setiap 4-5 tahun sekali apabila dekat-dekat pilihanraya. Hingga ada ahli UMNO di kampung yang bertanya alangkah baiknya jika pilihanraya dibuat seminggu sekali, banyaklah mereka dapat rasuah dari UMNO!

melayusedar said...

abe mie kau tak usah la bagi pendapat pergi jauh la kau tu perosak agama ja. kau ni teruk la dah jahat biar la kau sorg aja jgn rosakkan minda org lain.setakat nak cari makan utk lagakan org baik cari kerja lain la mie bo....,makan gaji dgn umno tak payah la hasil banyak haram dari halal lepas balik bagi anak makan bini makan bagi emakbapa makan elok tu dosa pahala tak apa lambat lagi mati. lepas mati tinggal kan utk cucucicit pulak habis generasi makan duit belum tentu halal. hebat umno org macam abe mie la tu tak ingat mati.jadi cadangan utk org umno dan abe mie tolong la jgn rosakkan negara ni lagi cukup la kerosakan yg dah umno buat.tolong la umno tolong la faham kami ramai rakyat malaysia melayu cina india sabah serawak dah tak suka pada umno . jadi belah la umno

esohor said...

abe mie dah naik moto menyahut seruan kerajaan utk berjimat. dulu ada kete - skrg tukar moto

memang betul2 org kerajaan ni hehehehe

bn@umno said...

Alah cabar-mencabar antara Pemimpin pun berlaku juga dalam PR.cerminlah diri sendiri dulu apabila membuat komen tu sebelum menonjol kebodohan sendiri. Biasalah, pemimpin dalam PR tu mmg gila kuasa sehingga sudah tidak dpt dibendung lagi.

roh_insan said...

O...ie ke...si mat saberi tu hanye pandai ckp je...br la aku tau..isk..isk...

Mcm 2 la org umno,tak akn habis smp bile2 pun,smp wkt mesyuarat agong mule lah nak ngate kwn,tp wkt nyanyi lagu umno "bersatu kita bersatu"bkn main bersemangat lagi,tp rupe nye hanye pd lagu je lah...keluar dewan mule ngate blk.

Semangat setie kwn pun tak ujud dlm umno,yg ade pun ibarat enau memanjat pucuk,tengok lah wkt persidangan umno nanti,ramai lah yg kene cantas.

Itu lah DASAR BARU UMNO.

ilham_sufi said...

taubat la abg mie.yg sekor nih jahil psl agama tp nk jd ulama.dlm islam x der istilah demokrasi,yg ader hnyalah prinsip keadilan.nk hurai2 pjg krg tkut abg mie x fhm.cri2 ler sndri.

abe MIE said...

jom lihat kebenaran pasal liwat diulaskan oleh doktor perubatan, bukan doktor falsafah macam syed hussin Ali di website di bawah,

http://novandri.blogspot.com

RusilaBoy said...

Assalamualaikum kpd pejuang2 Islam...
Hai, Slmt pagi untuk pejuang2 bangsa..
Abe mie Gedeber ada lagi.... orang gedeber.. taakut budok2 mcm ambo... hey orang gedeber dang ye nak maroh x ingat dose pahala dah.... bahaya jadi gedeber, islam ye lawan, tok Guru ye hina... jauh laa beze ngam Khalifah Umar, ye gedeber jugok... gedeber dari abe mie lg... tapi gedeber dia untuk menegakkn Islam.... jangan Marah ye abe mie.. takut budok cm ambo....

RusilaBoy said...

lupe pulok... Beruk Bn@umno ada jugok cni.... nk tamboh Sket lg.... x kenyang makan nasi abe mie tdi... rmoh orang gedeber x blh makan banyak2.. nk makan nasi rumah bn@umno plok..... hai Bn@umno, pekabor???? ada nasi lebih X???? bdk2 lapor r... nk beli beras mahal... *saje ngarut sikit.. lau bagi nasihat kt abe mie & bn@umno ney pun X gune... pintu hati dah tertutup.... cahaya(NUR) susah nk masuk... Al maklum, mereka berkawan dgan orang2 jahil.... jgan marah...

putra revolusi said...

MUFTI PERLIS MINTA PAK LAH BERTAUBAT:

Izinkan saya nak lari sedikit dari tajuk. Saya nak minta abe mie dan bn@umno komen sedikit mengenai kritikan Mufti Perlis, Dr. Asri Zainul Abidin terhadap Pak Lah mengenai sambutan Hari Pahlawan di Tugu Negara 2 hari lepas. Kritikan Mufti Perlis itu dibuat ekoran perbuatan Pak Lah yang meletakkan kalungan bunga dan memberi tabik hormat terhadap Tugu Negara sempena sambutan Hari Pahlawan 2 hari lepas.

Kata Dr. Asri, "Perbuatan mana-mana individu muslim sama ada PEMIMPIN atau rakyat yang meletakkan kalungan bunga dan tabik hormat untuk Tugu Negara adalah jelas bercanggah dengan prinsip-prinsip akidah Islam yang anti kepada sebarang unsur keberhalaan. Perbuatan itu adalah SIA-SIA dan BODOH. Ia tetap HARAM kerana meniru perbuatan musyrikin. PEMIMPIN atau sesiapa sahaja yang terlibat dengan perbuatan ini hendaklah BERTAUBAT kepada Allah dan kembali kepada akidah Islam sebenar."

Sekali lagi mohon abe mie dan bn@umno komen sikit kritikan Mufti Perlis ini.

Mujahidin said...

BERUK UMNO YANG BODOH AGAMA NI.. MU P BELAJAR DULU AGAMA BG MANTAP...KUAR PERKATAAN YANG KURANG AJAR SANGT...anak ALLAH?? ABG MIE BODOH!!! MU NI BELAJAR AGAMA DR ULAMA UMNO KA???

KALAU JUMPA AKU NAK PENAMPAR JA PUAK2 UMNO BODOH NI...MU CAKAP AGAMA BIAR BERLAPIK...TAK PASAL JADI KAFIR JA NANTI..MMG BODOH BETUL... !!! MU MENGUCAP JA SEMULA!! KANG MATI TAK SEMPAT MENGUCAP..NA'UZUBILLAH..

MU KALAU BENCI SANGAT PAS JANGAN SAMPAI MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK BERHUJAH SEBAB DALAM PAS SEMUANYA ULAMA2, PARA HUFFAZ QURAN..MU PATUT MALU KALAU NAK BICARA SOAL AGAMA KRN MEREKA INI LEBIH ARIF...

AKU NAK TEGAASKAN...MELAYU HEBAT KERANA AGAMA BUKAN KERANA BANGSA...WALAPUN DALM PERLEMBAGAAN MENJELASKAN MELAYU ADALAH ISLAM TP BARANGSIAPA MENOLAK ISLAM, MENOLAK WALAUPUN SEPOTONG AYAT QURAN AT HADIS HUKUMNYA KAFIIRR!! RUJUK TAFSIR PROF DR HAMKA, TAFSIR AL AZHAR SURAH AL HADID. SEKALIPUN DIA DIKALANGAN BANGSA ARAB...BANGSA YANG LAHIRNYA RAMAI PARA RASUL...

UMNO...SUDAHLA...PERJUANGAN MU HANYA SIA22.

HADIS..AKU TIDAK AKAN MENGAKUI UMATKU KEPADA SIAPA YANG BERSIFAT ASOBIYAH(PERKAUMAN)

MATLAMAT HIDUP ORANG ISLAM HANYA INGIN MENDAPAT MARDHATILLAH BUKAN PERJUANGAN YANG SIA22.......

irfandina said...

salam...

berkenaan komen mufti perlis saya menyokong kenyataan beliau 100%...inilah institusi mufti yg kita perlukan...sentiasa berkata benar walaupun pahit dan berdepan risiko...sememangnya didalam hukum islam tidak pernah membezakan darjat manusia...

cuma yg peliknya apabila mufti perlis bersuara memberi cadangan untuk umno dan pas duduk semeja beliau diserang dengan begitu hebat sekali oleh golongan2 fanatik pas...

itulah...kepada manusia2 fanatik yg sentiasa berbangga dengan kejayaan yg tak seberapa seharusnya anda semua belajarlah untuk berlapang dada dan berfikiran positif...

tidak semua institusi didalam kerajaan yg memerintah pada hari ini buruk belaka...ada juga yg membawa kebaikan...

sebab itulah perlu untuk kita bersatu kerana didepan kita masih banyak lagi halangan2 yg menanti umat islam...terutama sekali musuh2 islam yg tidak akan pernah senang dengan penyatuan umat...

bukankah didalam kitab menyebut bahawa golongan kafir tidak akan pernah duduk diam sehingga kita semua mengikut telunjuk mereka....

cuba fikirkan sejenak...seandainya Anwar menjadi PM apakah beliau akan menjalankan hukum2 islam seperti mana yg diperjuangkan oleh pas?????

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 2, 2008 3:46 AM

bn@umno said...

ajk-umno

HAHAHAHAHA.. MARAH LA TU.. TAK YAH SOROK LA.... KAH2...KAH...KAH2...(petikan drpd ajk-umno : August 2, 2008 3:26 AM)

AJK-UMNO said...

kah..kah... kah2...

org bn kalau tak dapat berhujah ini la cara nyer copy & paste jer kah2... kah... kah...

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

bn@umno said...

Ajk-umno

aku kesian sungguh tengok ko ni, disebabkan tak ada benda yg nak dihujah asyik 'copy dan paste' kenyataan aku je memanjang.Aku rasa disebabkan kenyataan aku yg 'fire' ko dgn kaw-kaw tempoh hari, menyebabkan ko tak tahan dgn kenyataan aku yg telah 'menusuk hati' ko tu, maka ko telah menyalak tak tentu pasal. mulalah ko menggunakan kenyataan aku yg lepas-lepas untuk ko copy dan paste.Nasihat aku, kalaulah tak ada hujah jgn nak memandai-mandai nak berhujah, kan dah kena teruk dgn aku. tindakkan ko tu bolehlah diibaratkan macam anjing kena pukul dgn kayu, apabila sakit menyalak tak tentu pasal.

utohkacil said...

Jangan di layan si bn@umno,

Dia tu dah gila dek terkena sumpahan Tuan Guru.

Saya haraf anak bini dan ibu bapa nye tidak ter kena sumpahan yg sama.

Manusia yg bertaraf 'Tuan Guru' ada lah pewaris nabi Muhammad SAW.

AJK-UMNO said...

SDR UTOHKECIL..

BN@UMNO TU.. KETURUNAN CIANG KO TAU..
TAU TAK APA MAKSUD CIANG.. KETURUNAN BERANAK KAT KANDANG BABI... HAHAHA..
ORG YG MURTAD MCM DIA NIE.. MANA TAU APA2 PUN..

bn@umno said...

ajk-umno

wah nampaknya ko begitu pakar dalam serba serbi berkenaan dgn babi ye.aku rasa semua blogger kat sini pun tak tau perkataan 'ciang' hanya ko sorang je tau. Disebabkan ko begitu pakar dalam soal babi ni,berikut adalah soalan aku yg ingin ko jawab:-
a. macam manakah rasa babi tu?
b. berapa ekorkah ko pelihara babi?senang tak menjaganya?
c. bagaimanakah kita nak tahu sama ada babi itu berpenyakit atau tidak?
d. apakah makanan yg biasa ko bagi kat babi-babi yg ko pelihara tu?
e. makanan kesukaan babi?
f. bagaimanakah bunyi babi yg dalam kesakitan?
g. biasanya berapa ekorkah babi betina melahirkan anak?
h. macam mana kita nak tau sama ada babi tu betina ke jantan?
i. mengikut pengalaman ko, kaedah masakan yg bagaimanakah baru sedap utk dihidang?goreng?gulai?salai?kari?atau ko ada apa-apa cara lain?
j. sudah berapa lamakah ko menceburi dalam bidang penyelidikan babi?kat universiti manakah ko belajar penyelidikan ini?

Soalan aku ini hanya untuk pengetahuan umum je dan tak berniat langsung untuk menceburi bidang penyelidikan babi seperti ko ni.bg aku tak rugi kita tambah satu lagi ilmu pengetahuan berkenaan dgn babi ni.disebabkan ko begitu pakar, maka aku harap ko jawablah soalan aku kat atas tu ye.terima kasih

utohkacil said...

Soalan yg di aju kan oleh sdr bn@umno mcm soalan quiz cerpu mas aje.

Klu si bn@umno yg kemuka kan soalan quiz tu, dah tentu le si bn@umno ni dah tahu jawapan nye.

Jadi tak payah susah2 le sdr ajk-umno menjawab soalan tu.

peon pencen said...

Kenapa le si bn@umno ni melalut kepada soalan2 yg mcm dia dah pernah buat aje.

Soalan2 tu pun dah mcm budak tiga suku punya soalan.

Si bn@umno ni dah betul2 GILA agak nye!

Apa si utohkacil kata tu memang benar: 'Seseorang itu akan di timpa bale jika menentang agama Islam atau mengutuk para alim ulama.

bn@umno said...

utohkacil & peon pencen

nape pulak korang sibuk-sibuk pulak nak membela ajk-umno lagipun aku bukannya tanya korang?disebabkan si ajk-umno tu nampaknya tahu serba-serbi pasal babi sebab tulah aku nak tanya dia.itupun tak boleh ke?bg aku tak rugi kalau kita menambah ilmu pengetahuan.

bn@umno said...

ajk-umno said

utohkacil,

BN@UMNO TU.. KETURUNAN CIANG KO TAU..TAU TAK APA MAKSUD CIANG.. KETURUNAN BERANAK KAT KANDANG BABI... HAHAHA...ORG YG MURTAD MCM DIA NIE.. MANA TAU APA2 PUN


hey utohkacil,peon pencen

cuba korang teliti kenyataan ajk-umno tu betul-betul.daripada petikan 'HAHAHA...ORG YG MURTAD MCM DIA NIE.. MANA TAU APA2 PUN'.cuba korang fikir balik, kenyataan dia ni bermakna dia tahu serba-serbi pasal babilah.melalui petikan itu juga dia mengatakan aku tak tahu apa-apa pun.Ya aku mmg mengakui yg bahawa aku mmg tak tahu apa-apa pun tentang babi.jadi disini jelas terang-terangan ajk-umno mengakui bahawa dia mmg tahu serba-serbi tentang babi.Sebab tulah aku nakkan jawapan drpd ajk-umno tentang soalan yg aku kemukan tu.lagi cepat lagi baik.kepada ajk-umno, aku berharap mendapat kerjasama drpd ko bg menjawab soalan aku ni.sekian terima kasih

utohkacil said...

**********************************

sdr bn@umno,

Aku sentiasa membela orang yg benar.

Orang munafik mcm anda tidak harus di bela. Sebalik nye jika di zama dahulu kala anda patut di pancung atau di sula sahaja.

Cuba anda lihat, tidak se orang pun yg pernah bersetuju dgn pendapat anda, jauh sekali ada yg membela anda.

Ini terjadi kerana segala hujah2 anda itu tidak masuk akal dan merapu mcm orang sasau gila babi sahaja.

Kalau ada pun orang sasau gila babi sahaja yg mahu membela dan bersetuju dgn pendapat anda.


**********************************

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

utohkacil

wah ko ni pun rasanya pakar jugak ye dalam bidang babi ye.komen-komen ko ni kebanyakkannya ada saja perkataan babi contohnya perkataan 'gila babi'.kalaulah si ajk-umno tu tak dapat jawab soalan-soalan aku tu, harap ko tolong jawab jelah bg pihak ajk-umno ni.ataupun korang berdua ni mmg sama-sama ambil kursus penyelidikan babi satu ketika dulu?

AJK-UMNO said...

bn@umno..

sabar... sabar...
marah bebenor nampak.. hahahaha..
kesian kat ko sorang2 dak kena fire.. ;)

org lain semua faham yg petikan aku nie menghina ko yg beranak kat kadang babi.. tapi
ko nie punya bodoh.. org cakap lain dia cakap lain...

kan ko nie baranak kat kadang babi patut ko lebih tau soalan2 melalut ko tu..

AJK-UMNO said...

utohkecil..

bn@umno tu dah masukperangkap aku..
aku sajer jer nak tengok dia melenting... sebab aku tau dia kalau melenting keluar la soalan2 melalut dia.. bile dia tanya soalan menampakan kebodohan org umno mcm dia nie..

utohkacil said...

se sekali cube le lawat

umno-reform2.com/

bn@umno said...

ajk-umno

tak yahlah ko nak alih pandangan. sebenarnya aku tahu sangat ko tu dah malu sgt dah tu sebab komen ko yg kebudak-budakkan tu.last sekali dah masuk perangkap sendiri ibarat nak ludah kat orang tapi terkena diri sendiri.terbuktilah ko ni mmg buta idea dan pemikiran, selama ni aku tengok ko selalu guna kenyataan orang lain dgn copy dan paste shj.Apabila ko guna kenyataan sendiri, dah nampak sgt kebodohan diri dan tak tahu berhujah yg paling memalukan termasuk pulak perangkap sendiri.mana jawapannya ni?aku sedang tunggu ko jawab soalan aku ni.lagi pun ko pun dah ngaku yg ko tu pakar babi.geli ye aku. hahhahahhahaha

peon pencen said...

Saya haraf kepada saudara2 yg berfikiran waras, JANGAN layan lagi si bn@umno yg dah ter nyata GILA tu.

AJK-UMNO said...

peon pencen..

bn@umno tu dia marah sangat kat aku tu.. sebab selalu kena fire ngan aku.. tu yg dia gila melalutak tentu pasal.. dia tanya soalan yg memalukan diri dia sendiri.. hahahaha.. tapi aku suker layan org gila nie.. best giler kena kan dia.. ;)

AJK-UMNO said...

saudara pejuang ku semua..
tengok la bertapa bodoh dan dunggu nyer soalan org umno... gelak dek org jer~~... biler dia tak dapat tahan kepanasan hati dia.. dia boleh melalut sampai ke bulan..
ehh..ehh... jaga2 kang dia cakap aku pakar bulan pulak hahahahah...hahahah...hahahah...



Blogger bn@umno said...

ajk-umno

wah nampaknya ko begitu pakar dalam serba serbi berkenaan dgn babi ye.aku rasa semua blogger kat sini pun tak tau perkataan 'ciang' hanya ko sorang je tau. Disebabkan ko begitu pakar dalam soal babi ni,berikut adalah soalan aku yg ingin ko jawab:-
a. macam manakah rasa babi tu?
b. berapa ekorkah ko pelihara babi?senang tak menjaganya?
c. bagaimanakah kita nak tahu sama ada babi itu berpenyakit atau tidak?
d. apakah makanan yg biasa ko bagi kat babi-babi yg ko pelihara tu?
e. makanan kesukaan babi?
f. bagaimanakah bunyi babi yg dalam kesakitan?
g. biasanya berapa ekorkah babi betina melahirkan anak?
h. macam mana kita nak tau sama ada babi tu betina ke jantan?
i. mengikut pengalaman ko, kaedah masakan yg bagaimanakah baru sedap utk dihidang?goreng?gulai?salai?kari?atau ko ada apa-apa cara lain?
j. sudah berapa lamakah ko menceburi dalam bidang penyelidikan babi?kat universiti manakah ko belajar penyelidikan ini?

Soalan aku ini hanya untuk pengetahuan umum je dan tak berniat langsung untuk menceburi bidang penyelidikan babi seperti ko ni.bg aku tak rugi kita tambah satu lagi ilmu pengetahuan berkenaan dgn babi ni.disebabkan ko begitu pakar, maka aku harap ko jawablah soalan aku kat atas tu ye.terima kasih

August 4, 2008 9:53 AM

MOHD AFIQ said...

Kepada Mat Dalam, buat yang terbaik. Kepada Shabery, tahniah kerana telah menunjukkan keberaniannya dlm berdebat dgn DSAI,(walaupun secara praktikalnya.....) Kepada yang pro kerajaan, perbanyakkanlah membaca buku berkaitan agama, yang pro pembangkang, berdakwahlah dengan cara yang berhemah, perbanyakkan memuji Allah S.W.T,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...