Monday, August 18, 2008

Gerai Siasah paling meriah

IPOH, 18 Ogos: Gerai Siasah di Muktamar PAS ke 54 walaupun kecil sahaja, namun dianggap paling meriah dan penuh dengan pelbagai aktiviti menarik untuk pengunjungnya.

Gerai Siasah mencapai dua kemuncak dalam kempen kali ini iaitu pelancaran oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Muhamad Nizar Jamaludin dan kunjungan rombongan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Muhamad Nizar menyampaikan hadiah kepada para pemenang pertandingan mewarna Siasah yang disertai oleh kanak-kanak. Lebih 50 kanak-kanak menyertai pertandingan melukis itu.

Abdul Hadi pula menandantangani baju-T khas yang dikeluarkan sempena kempen itu. Turut menandatanganinya adalah Setiausaha Agung PAS, Datuk Kamarudin Jaffar dan lain-lain pimpinan dan juga tetamu muktamar.

Selain mereka, kanak-kanaklah yang paling bermakna di gerai itu apabila setiap mereka diberikan belon khas berlogo Siasah.

49 comments:

Fauzi ahmad said...

http://koleksiparlimen.blogspot.com/2008/08/aksi-lucah-pemuda-dan-puteri-umno-pada.html

LIHAT AKSI LUCAH INI

http://koleksiparlimen.blogspot.com/2008/08/aksi-lucah-pemuda-dan-puteri-umno-pada.html

Fauzi ahmad said...

lihat aksi lucah pemuda dan puteri

peon pencen said...

Mana ada laman web UMNO yg berani buat sesi komen terbuka mcm SIASAH?

Semua laman web UMNO penakut.
Tapis dulu komen baru siar.

tada telok punya UMNO

bn@umno said...

fauzi ahmad

aku tak anggap pun tindakkan penyokong BN bertindak sedemikian sebagai lucah.habis yg penyokong PKR yg menyerang petugas media dalam dan luar negeri negeri tu ape cita?jgn jd bodoh sgtlah.

bn@umno said...

aku nak tergelak apabila melihat tajuk 'gerai siasah paling meriah'.tapi apa yg berlegar-legar kat pikiran aku mungkin gerai siasahlah yg paling tak dapat sambutan kerana tindakkan siasah asyik melaporkan berita yg anti BN.orang ramai dah mula muak dgn tindakkan siasah menyiarkan berita yg berat sebelah ini malah berita-berita yg disiarkan semua tak boleh dipercayai langsung.

abe MIE said...

abe MIE pun terlibat dalam bidang bisnes.

kalau hendak berjaya dalam bisnes, jadi macam orang cina dan korea. mereka tak campuraduk bisnes dengan politik atau bangsa.

Siasah perlu join JOM HEBOH barulah boleh 'berkembang'...setakat jual burger tepi rumah selama 10 tahun tak berubah, kita akan ketinggalan...

TERUSKAN BERBISNES MACAM AL-ARQAM. mereka maju namun salah gabungkan antara mana agama dengan bisnes.

abe MIE said...

fauzi ahmad- kenapa tak ada gambar penyokong PKR? Anwar nak kalah ke?

mereka menunjukkan buntut sebab takut ada penyokong PKR akan kena LIWAT.

Baguslah sebagai peringatan, sebab kalau dah kena siapa hendak dengar masalah pengianiayaan kamu nanti.

peon-pencen. kamu tak ada blogspot, tapi kamu suruh orang siar komen secara terus. kamu macam mahathir yang tidak faham antara RUMAH ORANG dengan rumah sendiri atau dengan masjid.

peon pencen said...

abe mie,

anda ada BINATANG yg bersifat manusia!

Siapa itu 'mahathir' yg anda sebut?

Bukan kah 'mahathir' bekas pemimpin UMNO yg ter agung yg pernah anda puji dan puja?

BINATANG seperti anda memang TIDAK TAHU mengenang budi.

Allah memberi anda tubuh sahaja yg bersifat manusia tetapi akal fikiran BINATANG!

bn@umno said...

peon pencen

tak payahlah ko fanatik sgt dgn perjuangan PR yg tak berfaedah tu.jgnlah kita sesama manusia memangil seseorang itu dgn binatang.bagi aku binatang itu lebih baik dan mulia drpd pemimpin PR yg aku cukup meluap dgn tingkah laku dorang ni.

paling_omel said...

bn@umno sot, tak bagi org len sebut gelar binatang pd manusia.
tapi dia tak sedar percakapan dia selama ni cmna.. bagus sgt la agknya tu..
agknya dia swn babi kot..
yalah..
melayu yang mudah lupa..
yg dia tau puja umno ja...
buleh blah!!!!!!!

roti said...

hoi, bangang ke Mie tu...komen leh ikut topik. cakap orang pandai...

roti said...

Yang aku tengok slama ni, jom heboh banyak sangat maksiat. anak2 melayu memang suke bebenar dengan bab2 ni. bila terlalu bebas tu yg terbabas.

bn@umno said...

roti

yg ko dok sibuk pasal jom heboh tu apasal?ko ingat kalau jom heboh diadakan, penyokong PR tak pergi tengok ke?aku rasa penyokong PR lagi banyak pergi tonton drpd penyokong BN.maklumlahkan penyokong-penyokong PR ni mmg suka buat maksiat.hahhahahahaha

bn@umno said...

nampaknya penyokong PR ni mmg tidak mengenang budi dan merupakan pengkhianat negara.Usaha kerajaan BN yg bersusah-payah dr dulu sehinggalah skg untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yg maju tidak dihargai langsung malah dikutuk dan dicaci dgn kata-kata yg kesat.maka tidak salahlah kalau pepatah mengatakan melayu mudah lupa diri mmg ada kebenarannya. lupakah kita:-
a. Siapakah yg membina sekolah dan universiti yg membolehkan kita belajar dgn baik dan selesa?
Jawapannya : Kerajaan BN

b. Siapakah yg membina hospital(kerajaan) supaya pesakit dapat menerima rawatan dgn sempurna?
Jawapannya : Kerajaan BN

c. Siapakah yg memberi pinjaman dan biasiswa utk pendidikan?
Jawapannya : Kerajaan BN

d. Siapakah yg memberikan pinjaman buku teks di sekolah tanpa membebankan ibu bapa?
Jawapannya : Kerajaan BN

e. Pemimpin dr parti manakah yg memerdekakan Malaysia?
Jawapannya : Kerajaan BN

f. Siapakah yg telah bersusah-payah merancang sistem pengangkutan yg agak canggih yg membolehkan kita senang bergerak dr satu tempat ke tempat yg lain?
Jawapannya : Kerajaan BN

g. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia telah berjaya menghasilkan kereta buatan sendiri yg pertama di rantau asia tenggara?
Jawapannya : Kerajaan BN

h. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia berjaya menghantar Angkasawan pertama ke angkasa lepas di rantau asia?
Jawapannya : Kerajaan BN

i. Siapakah yg telah bersusah-payah menyediakan sistem pendidikan yg baik kepada kita semua?
Jawapannya : Kerajaan BN

j. Siapakah yg membina Twin Tower sehingga Malaysia terkenal di seluruh dunia?
Jawapannya : Kerajaan BN

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : Kerajaan BN

l. Siapakah yg membina rumah-rumah anak yatim dan orang tua bagi membela nasib-nasib dorang?
Jawapannya : Kerajaan BN

m. siapakah yg membina masjid-masjid bagi memudahkan orang islam beribadat?
Jawapannya : Kerajaan BN

n. Siapakah yg berjaya menganjurkan sukan komanwel pada 1998?
Jawapannya : Kerajaan BN

o. Siapakah yg telah memajukan Malaysia sehingga dikenali di pelusok dunia?
Jawapannya : Kerajaan BN

kalau nak sebut mmg banyak lagi jasa kerajaan BN kepada negara.malah kalau diikutkan pengorbanan kerajaan BN ni, sehingga z pun takkan cukup.renung-renungkanlah supaya kita tidak mudah lupa diri.

firdaus said...

malaysia sekarang memang maju hasil dari kera'jaan bn.ambik satu contoh, dulu kuala terengganu hanya ada sikit saja kedai-kedai sebelum dasar DEB diperkenalkan tapi selepas dasar DEB diperkenalkan banyak kemajuan yang dicapai disana kedai-kedai dan pusat perniagaan banyak yang naik tapi yang maju bangsa cina saja la penduduk melayu asal k.terengganu dipindahkan jauh ke pedalaman.inilah kemajuan hasil pemerintahan kera'jaan bn.golongan yang bijak(mca) memperguna dan memperbodohkan golongan yang sememangnya dah bodoh(umno).yang jadi mangsa?melayu la hasil daripada kebodohan pemimpin melayu sendiri yang mentadbir malaysia. kesian melayu...

utohkacil said...

Anda JANGAN layan si 'bn@umno' & 'abe mie'.

NATANG dua ekor ni di upah oleh UMNO untuk kacau laman SIASAH.

Jika melayan si gila babi tu maka sama le jugu gila babi.

Biarkan mereka melalak sendirian.
Lagi banyak mereka melalak lagi lebih banyak terdedah keburukan UMNO.

putra revolusi said...

Tergelak aku terbahak-bahak melihat jawapan Pak Pandir yg menggelarkan dirinya bn@umno itu terhadap kuiz ciptaanya sendiri mengenai negara. Tak senonoh betul dia menganggap BN yang membina sekolah, hospital, rumah anak yatim, masjid dll. Sebenarnya kebanyakan yang terbabit dalam pembinaan prasarana itu ialah pekerja Indon, Bangla, Pakistan dan tenaga import lain. Kos pembinaannya pula bukan datang dari dana & harta BN, tetapi dari wang cukai yang dikenakan terhadap rakyat, termasuk wang penyokong-penyokong PR. Mereka yang mrancang pelaksanaan projek2 ini pula ialah pegawai-pegawai Kerajaan yang kebanyakannya tidak mengundi BN.

Mengenai soalan siapa yang berusaha memerdekakan Malaysia, jika kita mendalami sejarah, ia bukan hasil perjuaangan UMNO yang pro-British, tetapi hasil perjuangan parti-parti anti-British termasuk Kesatuan Melayu Muda (KMM) dan Partai Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM). KMM ditubuhkan pada 1936, PKMM ditubuhkan pada 1944, manakala UMNO cuma baru ditubuhkan pada 1946. Tokoh-tokoh anti-British dari KMM & PKMM seperti Ahmad Boestamam, Dr Burhanuddin & Ibrahim Yaacob keluar masuk penjara kerana menentang British, tetapi kemerdekaan diserahkan British kepada pemimpin-pemimpin UMNO yang pro-penjajah. British tidak mahu merdekakan Malaya melalui PKMM kerana takut harta penjajah yang banyak di Malaya akan dirampas dan diberikan kepada rakyat Malaya. Sebaliknya British memilih pemimpin UMNO/Perikatan untuk menyerahkan kemerdekan kerana penjajah menganggap pemimpin UMNO/Perikatan sebagai boneka yang boleh melindungi kepentingan mereka di Malaya.

Mengenai soalan siapa yang memajukan Malaysia hingga dikenali sepelusuk dunia, ia juga soalan yang meragukan.Saya pernah ke luar negara termasuk US, Canada, Perancis dll tetapi mereka yang ditanya di mana terletak Malaysia kelihatan tergagap-gagap dan tercari-cari untuk meneka di mana terletaknya Malaysia. Anehnya mereka lebih mengenali Singapura, Hong Kong Kong dan Macau yang kecil itu berbanding Malaysia yg lebih besar. Hanya kita saja yang perasan kononnya dikenali sepelusuk dunia, tapi sebenarnya tidak ramai warga dunia yang mengenali Malaysia. Tahniah kepada pemimpin BN yg memperkenalkan Malaysia 'sepelusuk dunia' tetapi masih tidak dikenali!!

Mengenai soalan siapakah yang menubuhkan PPRT bagi membela rakyat miskin yang tidak berumah, jawapannya mungkin mengejutkan Pak Pandir yang bergelar bn@umno, kerana PPRT adalah cetusan idea Menteri Kewangan ketika PPRT diperkenalkan pada awal 1990an dahulu, iaitu sdr ANWAR IBRAHIM. Anwarlah Menteri yang memanggil mesyuarat di antara Kementerian Perumahan, Kemntrian Kewangan, Bank Negara & Economic Planning Unit, JPM bagi membincangkan bagaimana untuk merealisasikan impiannya supaya semua rakyat termiskin mampu menduduki rumah. Teringat saya betapa Anwar sendiri yang banyak kali meminda kertas kerja konsep penubuhan PPRT sebelum ia diluluskan kabinet, kerana ramai pegawai Kementerian tidak terjangkau ideanya terutama bila ia melibatkan dana luar. Dan apabila rumah-rumah PPRT ini siap & Anwar sendiri merasmikannya terlihat pancaran kepuasan diwajahnya yang telah berjaya merealisasikan ide & impian untuk membantu meringankan beban golongan berpendapatan rendah.

Kesimpulan terhadap soalan kuiz di atas mendedahkan masih ramai orang seperti Pak Pandir yang menggelarkan dirinya bn@umno itu, yang tidak memahami sejarah dan kedudukan sosio-ekonomi negara, walaupun negara sudah merdeka hampir 51 tahun. Yang lebih malang, melucu dan memalukan ialah betapa ada rakyat Malaysia yang TIDAK DAPAT MENJAWAB SOALAN YANG DICIPTAKANNYA SENDIRI!!

BOYOT said...

abe MIE said...
siapa 'anonymous'???

PENGECUT SANGAT. nama tak ada. gambar tak ada. blog tak ada.

betuk kata dr siddiq. mana ada lucah.

MANA LUCAH ANTARA ANWAR IBRAHIM yang main di luar tabii ??

August 18, 2008 7:12 PM

http://koleksiparlimen.blogspot.com/2008/08/aksi-lucah-pemuda-dan-puteri-umno-pada.html

MENAKJUBKAN !!!
Pendapat seekor "BINATANG" yang mahir menggunakan keyboard komputer. Tetapi JAHIL, JUMUT, BANGGANG dan BAHALOL tahap DEWA KUTU dari fakta dan kebenaran.

Hanya BINATANG sahaja yang tidak dapat bezakan yang HAK dan BATIL.

BOYOT said...

Kepada bn@umno

Memang Kerajaan BN yang menguruskan semua ini. Tetapi dari manakah wang tersebut diperolehi?

a. Pasar Borong Barisan Nasional?

b. Melacurkan ibunda, kakak dan adik perempuan bn@umno selama 50tahun tanpa henti di belakang mati.

c. Melacurkan ayahanda, abang dan adik jantan yang jalan bn@umno selama 50tahun tanpa henti menahan dinding.

d. atau Duit Halal Rakyat.

Fikirkanlah... Bagaimanakah perasaan kamu jika wang kamu disalahgunakan. Tolong gunakan pancaindera yang Allah pinjamkan dengan sebaik-baiknya. Janganlah kamu letakkan diri dan darjat kamu di bawah TAPAK KAKI babi seperti mana abe MIE meletakkan darjatnya di situ.

-boyot-

kayemsee said...

laa...penat la aku dok ckp.. tok sah dok layan anjing-anjing bn tu (abi mie & bn@meno) dok menyalak..depa memang dipelihara utk menyalak dlm blog nie utk nak provoke kita...biar kan dia...bukan bleh buat pa pun tu....menyalak ja lebih...akai takdak...

baling tulang suh dia pi lari amik la...come on boy...sit..sit..bark..bark..hahahahahh

kayemsee said...

Musa Hassan Koma Di HUKM..?

betoi ka berita nie...

http://www.perisik-rakyat.com/2008/08/musa-hassan-koma-di-hukm.html

Kulaan_takorihing said...

kan dah cakap tadi, depa berdua ni abe mie dan BN@UMNO ni banjing

babi + anjing = banjing

bn@umno said...

kayemsee

aku tak kisah pun ko suruh orang tak nak layan komen aku tu tapi yg paling penting AKU TETAP BERPEGANG TEGUH KEPADA PERJUANGAN PARTI BARISAN NASIONAL DAN PERJUANGAN PARTI TETAP AKAN DITERUSKAN SAMPAI BILA-BILA WALAUPUN PENUH DENGAN ONAK DAN DURI.

zali said...

mangkok mie...
manusia kena pegang teguh pada agama bukan pada parti laknat.
dah mampus nanti enko cakap la kat malaikat engko perjuang umno...mangkok.

bn@umno said...

Aku cukup yakin penyokong PR dan pemimpinnya sekali skg ni berada dalam keadaan yg TERAMAT TERTEKAN DAN TERDESAK ekoran tindakan semua jentera BN drpd seluruh Malaysia telah dikerah untuk berkempen habis-habisan untuk membolehkan BN memenangi semula kerusi Parlimen di Permatang Pauh.nampaknya blogger(penyokong PR)kat siasah pun tidak terkecuali merasai tekanan ini. Disebabkan penyokong PR ni tidak dapat menahan 'asakan' dan 'serangan' yg dasyat tanpa henti drpd penyokong BN di blog siasah ini maka mereka dah mula mencarut dan menyalak tak tentu pasal bagaikan orang dah hilang kewarasannya dan pertimbangan diri.kepada penyokong BN, teruskanlah memberi komen-komen bernas anda.'Asakan' dan 'serangan' tidak patut dihentikan, walaupun dalam keadaan kita 'mengasak' dan 'menyerang' penyokong PR tu penuh dgn onak & duri.PERJUANGAN PARTI MESTI DITERUSKAN.

kayemsee said...

hehe...kesian kat bn@meno...."kata dulang paku serpih"...kesiaannnnn....

Topengperak_Xinwugi said...

puaka-puaka UMNO/BN ni kalau sembahyang agaknya depa sembah UMNO/BN.

Bersyukur pada KERAjaan?

Lembu sekalipun kalau jadi kerajaan kene bantu rakyat negara lembu.

kat Malaysia sekarang ada pemimpin yang berotak jahil.depa ingat depa berkuasa...kalau dah berkuasa sangat, tak payah la nak kempen-kempen...

tunjukkan kuasa depa dalam PRK P-044.

kalau dah rasa kuasa hangpa melebihi kuasa Allah tak payah kempen.

Selama korang dok dalam UMNO/BN selama tu la korang jadi jahil.

bn@umno said...

walaupun tak ramai penyokong BN di blog siasah ni tapi aku cukup bangga walaupun bilangannya taklah ramai tapi telah berjaya menangkis segala asakan dan serangan yg datang bertubi-tubi drpd penyokong PR.Yg peliknya, penyokong BN yg tak ramai kat blog ni boleh mengasak dan menyerang sehinggakan penyokong PR tak terdaya menahan asakan dan serangan yg bertubi-tubi drpd penyokong BN.penyokong PR ini mmg 'tidak ada telur' dan bukan pejuang yg sebenarnya, apabila kena asak dan serang je dah mula mengelabah dan panik.inikah yg dikatakan pejuang parti PR?peeedaaaah!!!!!!

AJK-UMNO said...

dari pemerhati2 yg bijak.. bile melihat soalan2 yg diajukan saudara bn@umno kiter nie.. seolah2 terlalu cetek pemikiran org bersetuju dengan pendapat bn@umno nie.. penah ker bingai nie fikir datang dari mana duit umno nie..??(DUIT RAKYAT)malahan projek2 yg dtg dari kerajaan banyak melibatkan kroni2 sendiri.. peruntuk yg di beri di manipulasikan pihak umno.. bayangkan jika projek yg dijalankan tidak di manipulasikan..?? cth peruntukan satu projek membina sekolah dari umno sebenar nyer mampu membina dua buah sekolah..

tuan2.. lihat la bertapa bodoh pemikiran bn@umno nie.. tengok soalan2 nyer pun memalukan diri sendiri.. adoi.. malu betul...
dia cakap pasal mengenang budi hahaha .. nie negara rakyat la bodoh bukan bn yg punya.. rakyat bagi mandat itu dah tanggjawab yg asas budi kepala hotak dia,,.


nampaknya penyokong PR ni mmg tidak mengenang budi dan merupakan pengkhianat negara.Usaha kerajaan BN yg bersusah-payah dr dulu sehinggalah skg untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yg maju tidak dihargai langsung malah dikutuk dan dicaci dgn kata-kata yg kesat.maka tidak salahlah kalau pepatah mengatakan melayu mudah lupa diri mmg ada kebenarannya. lupakah kita:-
a. Siapakah yg membina sekolah dan universiti yg membolehkan kita belajar dgn baik dan selesa?
Jawapannya : Kerajaan BN

b. Siapakah yg membina hospital(kerajaan) supaya pesakit dapat menerima rawatan dgn sempurna?
Jawapannya : Kerajaan BN

c. Siapakah yg memberi pinjaman dan biasiswa utk pendidikan?
Jawapannya : Kerajaan BN

d. Siapakah yg memberikan pinjaman buku teks di sekolah tanpa membebankan ibu bapa?
Jawapannya : Kerajaan BN

e. Pemimpin dr parti manakah yg memerdekakan Malaysia?
Jawapannya : Kerajaan BN

f. Siapakah yg telah bersusah-payah merancang sistem pengangkutan yg agak canggih yg membolehkan kita senang bergerak dr satu tempat ke tempat yg lain?
Jawapannya : Kerajaan BN

g. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia telah berjaya menghasilkan kereta buatan sendiri yg pertama di rantau asia tenggara?
Jawapannya : Kerajaan BN

h. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia berjaya menghantar Angkasawan pertama ke angkasa lepas di rantau asia?
Jawapannya : Kerajaan BN

i. Siapakah yg telah bersusah-payah menyediakan sistem pendidikan yg baik kepada kita semua?
Jawapannya : Kerajaan BN

j. Siapakah yg membina Twin Tower sehingga Malaysia terkenal di seluruh dunia?
Jawapannya : Kerajaan BN

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya : Kerajaan BN

l. Siapakah yg membina rumah-rumah anak yatim dan orang tua bagi membela nasib-nasib dorang?
Jawapannya : Kerajaan BN

m. siapakah yg membina masjid-masjid bagi memudahkan orang islam beribadat?
Jawapannya : Kerajaan BN

n. Siapakah yg berjaya menganjurkan sukan komanwel pada 1998?
Jawapannya : Kerajaan BN

o. Siapakah yg telah memajukan Malaysia sehingga dikenali di pelusok dunia?
Jawapannya : Kerajaan BN

kalau nak sebut mmg banyak lagi jasa kerajaan BN kepada negara.malah kalau diikutkan pengorbanan kerajaan BN ni, sehingga z pun takkan cukup.renung-renungkanlah supaya kita tidak mudah lupa diri.

August 18, 2008 2:12 PM

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

penyokong PR

sejak dr tadika hingga ke darjah enam korang belajar di sekolah kerajaan, lepas tu dr tingkatan 1 hinggalah ke tingkatan 5 atau 6 belajar jg di sekolah kerajaan.Apabila diterima masuk universiti, juga belajar dibawah institusi kerajaan malah dibawah tanggungan kerajaan lagi(PTPTN dan biasiswa).Selepas habis belajar kat universiti, korang menjadi anti-kerajaan.Dasar melayu suka cepat lupa diri.Apakah jasa kerajaan BN masih tidak cukup lagi menjadikan korang org yg berguna dan dpt menjamin masa depan korang?fikir-fikirkanlah jgn menjadi kacang lupakan kulit.

Azmin said...

bn@umno,
Menyediakan pendidikan asas, menengah dan lanjutan adalah tanggungjawab kerajaan yang memerintah. Walau parti mana sekalipun memerintah, menyediakan pendidikan untuk rakyat adalah tanggungjawab wajib kerajaan yang tidak perlu disangkal. Itu bukan jasa tetapi lebih kepada tanggungjawab.

Katakan anda menerima RM20 dari seseorang ketika anda memerlukan wang. Kemudian anda baru sedar wang RM20 itu diambil dari duit poket anda sendiri. Adakah itu dianggap jasa?

bonzer said...

Assalamualaikum........

Sahabat2 bloggers

Berilah peluang kepada Abe Mie /bn@umno untuk meluahkan segala-galanya.Disaat-sat terakhir begini kita kena diamkan diri seketika dan dengar keluhan mereka.Mereka adalah spesis terakhir yang tinggal dalam ruangan ini.

Kesianlah pada mereka.Kalau tidak ada mereka ruangan ini tidak meriah.Kalau tidak ada mereka lagi bagus.

Lagipun mereka berdua tidak ada ruang untuk meluahkan isi hati mereka kalau tidak di sini.

a. Siapakah yg membina sekolah dan universiti yg membolehkan kita belajar dgn baik dan selesa?
Jawapannya : Kontraktor(buruh-buruh asing)

b. Siapakah yg membina hospital(kerajaan) supaya pesakit dapat menerima rawatan dgn sempurna?
Jawapannya : Kontraktor,jururawat,doktor

c. Siapakah yg memberi pinjaman dan biasiswa utk pendidikan?
Jawapannya : PTPTN,JPA,MARA,KPN,DSBNYA

d. Siapakah yg memberikan pinjaman buku teks di sekolah tanpa membebankan ibu bapa?
Jawapannya : Guru spbt

e. Pemimpin dr parti manakah yg memerdekakan Malaysia?
Jawapannya :(Parti yang sayangkan negara kerana allah) Mat Kilau, Tok Janggut,Datuk Bahamamn, Mat Salleh, dan lain2.

f. Siapakah yg telah bersusah-payah merancang sistem pengangkutan yg agak canggih yg membolehkan kita senang bergerak dr satu tempat ke tempat yg lain?
Jawapannya :(Jurutera di malaysia) H.Ford ,Bright Bersaudara

g. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia telah berjaya menghasilkan kereta buatan sendiri yg pertama di rantau asia tenggara?
Jawapannya : Proton dan pekerja2nya

h. Dgn usaha siapakah membolehkan Malaysia berjaya menghantar Angkasawan pertama ke angkasa lepas di rantau asia?
Jawapannya : Rusia

i. Siapakah yg telah bersusah-payah menyediakan sistem pendidikan yg baik kepada kita semua?
Jawapannya : Guru-guru

j. Siapakah yg membina Twin Tower sehingga Malaysia terkenal di seluruh dunia?
Jawapannya : Kontraktor (Petronas)

k. Siapakah yg menubuhkan PPRT bg membela nasib orang miskin supaya mendapat bantuan rumah?
Jawapannya :Kementerian Pembangunan Keluarga dan Masyarakat

l. Siapakah yg membina rumah-rumah anak yatim dan orang tua bagi membela nasib-nasib dorang?
Jawapannya : Tukang rumah -(duit zakat - derma)

m. siapakah yg membina masjid-masjid bagi memudahkan orang islam beribadat?
Jawapannya : Tukang kayu,Tukang simen,Tukang besi,dan berbagai jenis tukang lagi (Kutipan derma dan wakaf)

n. Siapakah yg berjaya menganjurkan sukan komanwel pada 1998?
Jawapannya : Pegawai Sukan /Sukarelawan / atlit

o. Siapakah yg telah memajukan Malaysia sehingga dikenali di pelusok dunia?
Jawapannya : Rakyat malaysia

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

sama-samalah kita berdoa semoga Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan cepat sembuh setelah berjaya menjalani pembedahan pintasan jantung di Institut Jantung Negara (IJN).Difahamkan, beliau sedang pulih dan dirawat di unit rawatan rapi (ICU).

Mr Green said...

ABE MIE DAN BNUMNO...

BILA TAK BOLE JAWAP TUKAR TOPIC...MACAM BANGSAT!

Mr Green said...

Musa hassan dah kena gegar jantung dia....

Next saper la pulak kena laknat....

putra revolusi said...

Seperti bn@umno, saya juga meminta semua bloggers mendoakan Musang Hasan selamat menjalani pembedahan pintasan jantung.
Doakan umur Musang Hasan panjang agar dia dapat melihat dengan mata kepalanya sendiri kerosakan negara akibat tindakannya bersubahat dengan barisan kepimpinan UMNO yang sentiasa menzalimi rakyat ini. Doakan usia Musang panjang agar dia berpeluang merasai peyesalan kerana telah bersubahat dengan pemerintah yang meliwat hak-hak rakyat.

peon pencen said...

dulu DZ terus jalan, DMH sudah dapat warning, tolong inaf sikit.

abe mie & bn@umno yg selalu kutuk Tn Guru akan terima habuan juge tidak lama lagi, di lanyak lori ke atau tiba2 jatuh sakit yg misteri.

bn@umno said...

a.Siapakah cadangkan 10% UiTM di buka pd Non Bumi?
Jawapannya : Pemimpin PR

b.Siapakah wujudkan ladang babi moden di sepang dgn kos hampir 100 juta (betulkan saya jika silap)?
Jawapannya : Pemimpin PR

c.Siapakah bersekongkol dengan DAP?
Jawapannya : PAS dan PKR

d.Siapakah yg harus bertanggungjawab di atas serangan petugas media di P.Pauh baru-baru ni?
Jawapannya : Pakatan Rakyat

e.Penyokong gila seks manakah yg merabe punggung puteri umno kat P.P baru-baru ni?
Jawapannya : Pakatan Rakyat

f.Parti manakah yg suka sangat berlakon kononnya ingin memperjuangkan islam tapi hanya berjuang untuk kepentingan politik semata-mata?
Jawapannya : PAS

g.Pemimpin yg suka menipu penyokongnya?
Jawapannya : PAS(contohnya baru-baru ni pemimpin PAS menafikan bahawa dorang ada perjumpaan dgn BN tapi tembelang mereka pecah apabila AAB menegaskan bahawa perjumpaan mmg wujud antara PAS dan BN)

h.Pemimpin yg hanya tahu cakap saje tapi tak tahu buat kerje?
Jawapannya : Pemimpin PR

i.Penyokong manakah yg suka sgt buat fitnah dan mencarut tak tentu pasal?
Jawapannya : definately PR supporters

j.Pemimpin manakah yg selalunya ingin menegakkan benang yg basah?
Jawapannya : PR leaders


dan banyak lagi isu-isu belum disebut, cuma kena sabar tunggu dan lihat je.

Mr Green said...

BNUMNO

a.Siapakah cadangkan 10% UiTM di buka pd Non Bumi?
Jawapannya : Pemimpin PR

Tetapi semasa era Mahathir, mana perginya ultra-ultra nasionalist Melayu itu apabila mahathir dgn sewenang2nya menghapuskan kuota kemasukan melayu ke universiti2 digantikan dgn dimerit, membatalkan biasiswa ke atas orang melayu dan digantikan dengan pinjaman, menghapuskan DEB dengan cara berperingkat-peringkat. Membatalkan subsidi itu, subsidi ini ke atas orang Melayu,

JUGA membenarkan kuota 10% supaya BUKAN-BUMIPUTRA belajar di MRSM dan ITM bagi kononnya untuk menambah daya saing dan merapatkan jurang antara pelajar Melayu dan bukan-Melayu di institusi pembelajaran itu.

(usul 10% kuota non-bumi di ITM sebenarnya pernah dibuat oleh kerajaan BN sebenarnya tapi tidak popular pada masa itu)

Pada masa itu MAHATHIR hanya berkata... "utk beri kesedaran kepada orang Melayu..."

HANG TOLONG JAWAP SAT YANG NI??...JANGAN HABAQ KAT KAMI ,YANG TU AKU TAK TAU.....MAHATHIR DARI PARTI MANA?

Mr Green said...

a.Siapakah cadangkan 10% UiTM di buka pd Non Bumi?
Jawapannya : BARISAN NASIONAL DAH PERNAH BUAT,TAK DAPAT SAMBUTAN!

b.Siapakah wujudkan ladang babi moden di sepang dgn kos hampir 100 juta (betulkan saya jika silap)?
Jawapannya : SAPA YANG PERGI JERMAN MELAWAT KANDANG BABI TU? GAMBAQ ADA TAU.JGN NAFI LAK

c.Siapakah bersekongkol dengan DAP?
Jawapannya : SAPA BESEKONGKOL DENGAN MCA,GERAKAN,MIC??

d.Siapakah yg harus bertanggungjawab di atas serangan petugas media di P.Pauh baru-baru ni?
Jawapannya : ADA BUKTI KA?...JGN MAIN TUDUH TUDUH

e.Penyokong gila seks manakah yg merabe punggung puteri umno kat P.P baru-baru ni?
Jawapannya : BEKAS MENTERI KERAJAAN MANA YG RABA PUNGKOQ PELAYAN HOTEL?...

f.Parti manakah yg suka sangat berlakon kononnya ingin memperjuangkan islam tapi hanya berjuang untuk kepentingan politik semata-mata?
Jawapannya : PARTI MANA YG KATA NEGARA ISLAM TAPI TOLAK UNDANG ISLAM?

g.Pemimpin yg suka menipu penyokongnya?
Jawapannya : TANYA PAK LAH,KATA MINYAK TAK NAIK...ESOK MINYAK NAIK..KATA BUBAR PARLIMEN LAMBAT LAGI..ESOK UMUM PARLIMEN BUBAR

h.Pemimpin yg hanya tahu cakap saje tapi tak tahu buat kerje?
Jawapannya : NEGERI PAKATAN RAKYAT DAH TUNAI JANJI SEBAHAGIAN MANIFESTO....MANA JANJI MANIFESTO BN??

i.Penyokong manakah yg suka sgt buat fitnah dan mencarut tak tentu pasal?
Jawapannya : PENYOKONG MANA YG BUAT AKSI LUCAH DI P.PAUH?GAMBAQ ADA...YG FITNAH ANWAR PELIWAT..PENYOKONG MANA?

j.Pemimpin manakah yg selalunya ingin menegakkan benang yg basah?
Jawapannya : TANYA PEMIMPIN HANG!


HA! APA HANG NAK KATA??

AJK-UMNO said...

mr green mamat bn@umno nie.. dia bukan ada akai pun...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com


BUAT RENUNGAN PENGIKUT PAS, PENGKRITIK DAN PENYANGAK NEGARA MALAYSIA DAN AGAMA ISLAM (SERTA PENAKUT HENDAK LETAK GAMBAR-suka menyamar seolah-olah dia adalah PENDEKAR)

"maka janganlah kamu memuji-muji diri kamu (bahawa kamu suci bersih dari dosa). dialah sahaja yang lebih mengetahui akan orang-orang yang bertakwa.

(surah An-Najm:32)

Mr Green said...

ABE MIE

HANG KUTUK ORANG ALIM, FITNAH ORANG CACI MSKI ORANG LEPAS TU HANG NAK SEMBANG PASAI SURAH?...

NI PI BASUH MUKA DULU AMIK AYAQ SEMBAHYANG...KALAU NAK BUKAK KITAB PUN

HANG PAHAM DAK APA SURAH TU KATA,TAU MAIN COPY PASTE SAJA..

NI LA TANDA BILA DAH NAZAK(BN) ROH(PENYOKONG DIE HARD) DOK MERACAU SANA SINI....

AJK-UMNO said...

(AKU TETARIK SOALAN ABG MIE NIE DALAM BLOG ABGMIE NIE..

MENAMPAKAN KEBODOHAN DIRI SENDIRI..

Monday, June 30, 2008
7 SOALAN UNTUK ANWAR JAWAB
SALAM..

kat Pantai dalam, 10ribu ahli keadilan minta penjelasan anwar al-juburi pasal

1. kenapa sembunyikan diri sedangkan pada 1988 dia lawan kalau bab liwat.
2. kenapa pilih kedutaan turki? kan turki negara sekular. bab al-juburi tak salah. kenapa tidak pilih kedutaan filipina? kan anwar suka ke sana.
3.Ujian ada menunjukkan ada kesan di dubur yang tertuduh. kenapa anwar diam?
4. kenapa anwar hanya mengaitkan kesnya dengan UMNO? kenapa tidak pertahankan diri?
5.Anwar dengan perempuan lain bagaimana? kalau aljuburi dah salah, bagaimana dengan al-buriti?
6. anwar tidak bersumpah?
7. Kes najib orang simpati sedangkan kes anwar tidak pula, kenapa? hanya penyokong yang bodoh dan benggak sahaja percaya anwar al-juburi adalah 'malaikat'...


kalau tidak, mereka semua akan mengisytihar masuk UMNO??? anwar kena jawab....

NAWAR TIDAK PERLU MENGELUARKAN KENYATAAN DIA AKAN JADI PM DALAM MASA TERDEKAT KERANA SAPP SUDAH TEWAS PADA URUSAN MEMBAWA UNDI TAK PERCAYA...


pkrpasdap.blogspot.com
Posted by abe MIE at 5:13 AM

AJK-UMNO said...

ABG MIE BACUL,..

KENAPA SEMUA ORG UMNO SAMA SIFATNYER.. TULIS BLOG BERANI TAPI COMMENT NAK KENA TAPIS DULU... WEH BLA LA SETAKAT JADI PENAKUT MCM TU..
JADI LA MACAM SIASAH.. OPEN BEB..

cinabute said...

'abe mie' bodoh mcm BABI, cakap tak pernah guna akai. Semua orang pandang anda mcm babi(benci). Awak tak tau malu ke?

Klu manusia ada akai tentu dah sangat malu, tapi anda memang BABI, tak tau malu!

MOHD AFIQ said...

Tahniah diucapkan kepada Siasah,. Semoga kebebasan bersuara yang terpimpin pada Siasah terus terpelihara,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...