Wednesday, August 27, 2008

PAS rakam tahniah kemenangan PKR di Dewan Rakyat

Oleh ISMAIL HASHIM

KUALA LUMPUR, 27 Ogos: PAS merakamkan ucapan tahniah pada Keadilan atas kemenangan besar Ketua Umum parti itu, Dato' Seri Anwar Ibrahim dalam pilihan raya kecil P44 Permatang Pauh pada 26 Ogos baru lalu.

Ahli Parlimen Pokok Sena, Haji Mahfuz Omar mengambil kesempatan mengucapkan tahniah di institusi perlembagaan negara itu sebelum meminta soalan no. 4nya dijawab oleh Timbalan Menteri Pelajaran.

"Saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan tahniah atas kemenangan besar yang dicapai oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim di dalam pilihan raya Permatang Pauh," ucap Ketua Penerangan PAS sambil mendapat tepukan dari kalangan anggota parlimen PR.

Dalam sidang yang disiarkan secara langsung menerusi TV1 itu telah dapat didengari oleh jutaan rakyat negara ini.

Belum sempat beliau menghabiskan ucapan itu, penyokong BN telah mengganggu kononnya tidak berkaitan dengan acara sidang. Keadaan menjadi lebih gamat bila Haji Mahfuz membangkitkan 'BN kalah juga meskipun berlindung di belakang punggung Saiful', disambut gelak ketawa sebahagian besar hadirin.

Bermula dari situ, kalangan penyokong BN dikepalai oleh Rompin, Dr Jamaluddin Jarjis meminta Haji Mahfuz menarik balik tanpa menyatakan perkataan berkaitan. Peristiwa menarik ini berakhir begitu sahaja tanpa ada sebarang tarik balik meskipun di kalangan penyokong BN masih tidak berpuas hati.

Dalam soalan tambahannya berkaitan pembinaan sekolah di seluruh negara yang hanya diberikan pada dua kontraktor sahaja, beliau juga mempersoalkan kenapa tidak diagihkan pada lebih ramai kontraktor yang ada.

Oleh sebab soalan tambahannya agak panjang, beliau telah ditegur oleh penyokong kerajaan yang menyifatkan beliau berceramah, Haji Mahfuz berkata, "mereka semua tidak berpeluang mendengar ceramah saya di Permatang Pauh...!" tegasnya.

Dalam pilihan raya kecil itu, Anwar telah menang dengan majoriti 15,671 undi bila mendapat undi sebanyak 31,195, calon BN, Dato' Ariff Shah Omar Shah (15,524) dan calon Akim, Hanafi Mamat 92 undi dan hilang wang deposit.

Pilihan raya kecil itu diadakan ekoran penyandang kerusi itu, Dato' Seri Wan Azizah Wan Ismail yang juga isteri Anwar meletakkan jawatan bagi membuka laluan pada suaminya menjadi ahli parlimen bagi membawa perubahan pada landskap politik negara.

Sementara itu, Anwar mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh pada sesi pagi 28 Ogos seterusnya berperanan sebagai Ketua Pembangkang menggantikan Azizah sebelum ini.

Ekoran itu, Anwar pasti berperanan besar di dalam membahaskan bajet negara 2009 yang akan dibentangkan oleh Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi pada hari Jumaat 29 Ogos.

Anwar dilihat sebagai tokoh yang paling layak bercakap tentang bajet, kewangan dan ekonomi kerana pengalaman menjadi Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri sebelum dipecat pada 2 Disember 1998 oleh Dr Mahathir ketika berkuasa dahulu.- IBH

78 comments:

babiPAS-islamDAP said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

ANwar berjaya dari dulu lagi sejak dalam BN.

ini cerita lama
Masa anwar (BN) lawan PAS, PAS pun hilang wang pertaruhan. Jadi, kalau Nik Aziz, ulama terulung lawan kat Permatang Pauh sebagai calon PAS dan Anwar (walaupun calon bebas), MATI HIDUP MATI HIDUP SEMULA PUN TAK boleh menang.

Tidak ada seorang pun calon YB PAS sehebat majoriti Anwar. Yang hebat PAS ialah cakap kosong. Agenda Ekonomi pun Anwar yang nak bawa.

PAS dah 18 tahun jadi parti dominan, habuk aje ada.

Abe MIE lihat, PAS hanya ibarat pemimpin Mat Jenin aje.

JOM TINGGAL PAS, MASUK PKR.
JOM LOMPAT PARTI MACAM ANWAR SURUH.

abe MIE said...

aik... siapa pula sabotaj aku nie...

Ini kerja orang PKR ke? Dah tak suka PAS cakap aje lah. Jangan dok main-main cam nie.

Anwar dah menang, jangan dok wak fitnah lagi.

"BABIPAS-ISLAMDAP"
U cina ke Melayu?

Ini website aku.

http://pkrpasdap.blogspot.com

nalapambu said...

dah tukar cop pula si gila babi 'abe mie' ni - dah guna cop BABI pula.

mana pegi nye cop TUGU?
Takut jadi kurafat ke?

Gila babi punya manusia, perangai mcm babi, memang patut guna Cop BABI tu!

abe MIE said...

'nalapambu'- kamu ke yang buat fitnah nie?

BUAT WEBSITE SENDIRI LAH. JANGAN DOK HENTAM MACAM NIE, AMBIL BLOK ORANG.

keling paria ke kamu nie?

babiPAS-islamDAP said...

bodoh melayu...

nalapambu said...

'nalapambu' tak pernah buat kerja kotor mcm 'abe mie'

anda tahukah makna 'nalapambu'?
Klu tak tahu tanya sama .nalakarupan.

Juraimi Zainal said...

Banyak betul nama2 pena abe mie yer... Yer la nak kan banyak orang2 yang mengutuk PR... Buat la abe mie 1000 lagi nama pena kat blogspot ni... Lepas tu buat komen dan jawap sendiri kat blog hang..menggunakan nama pena yang 1000 tadi... ok.. Fopular la..

abe MIE said...

sah...

'nalapambu' - masuk website orang kutuk-kutuk...

tak mengaku pulak...

memang kerja kau kot kutuk orang, pakai nama orang lain.

atau 'juraimi zainal' dengan 'nalapambu' adalah orang YANG SAMA?? DUA-DUA OTAK MERENG.

betul tak?
DUA-DUA TAK ADA WEBSITE?

nalapambu said...

aku hanya kutuk orang bodoh seperti 'abe mie' sahaja.

aku tidak pernah kutuk orang baik2. 'nalapambu tidak suka orang jahat mcm 'abe mie'

bn@umno said...

Alah kemenangan DSAI ni pun bukannya boleh ditukar kerajaan pun.tengok Tun Dr telah cakap dalam buletin utama tadi TIDAK MUNGKIN pemimpin BN akan melompat ke PR.Jadi kepada pencacai PR, jgnlah korang bermimpi kononnya kerajaan akan berubah selepas DSAI masuk parlimen kelak.

bn@umno said...

DSAI suka main isu nak kononnya nak jadi pembela simiskin melayu dan marah kerajaan naikan harga minyak secara mendadak konon kerajaan zalim….. dulu masa jadi TPM dan Menteri kewangan tak ingat ke ramai orang kecil yang bankrap dek kenaikan faedah bank terutamanya kad kredit. Jangan sampai rakyat meluat tengok muka DSAI.

bn@umno said...

KETIGA-TIGA PARTI PAKATAN RAKYAT TU TAK BERGUNA
PKR(PAKATAN KELENTONG RAKYAT)
PAS(PARTI ANGGUK SAHAJA)
DAP(DEPA APA PEDULI)

faizhensem said...

bangang abg mie dan umno@bn.....
mcmanala korang masih terpengaruh dengan dakyah umno lg ni?hish2...kasihan2...

suhaimi said...

salam....

bodoh punya umno@bn!!!!....

OfficeBoyTingkat4 said...

UMNO ( UNGKA MELAYU NAK ONGKOS )

putra revolusi said...

MERDEKA, MERDEKA, MERDEKA!!!

Merdeka, merdeka, merdeka!!!
merdeka dari penindasan
merdeka dari kezaliman
merdeka dari penipuan
merdeka dari fitnah media
merdeka dari penjajahan BN!!

Merdeka, merdeka, merdeka
ini bukan negara milik BN
ini negara milik kita bersama
revolusi bakal bermula
jom kita talqinkan BN
jom kita kuburkan kolonialis BN
merdeka, merdeka, merdeka
merdeka dari penjajahan BN!!!!

pudics said...

budak mana yang bangang sangat ni....

pudics said...

sibudak bn@umno ni banyak sangat mentakedarah duit haram umno ni tu yang jadi tak tentu arah tuh

bn@umno said...

Pengundi PKR pasti gembira


Pengundi BN memendam rasa


Jaguhan tempat sendiri teruja


Lakonan anwar nyata berjaya

Ihya said...

Salam!! Berita penting dan bakal membuka minda anda! SPR telah membuat kiraan salah berhubung pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh!! Klik sini http://dzulhaqq.blogspot.com/2008/08/aduhai-spr-tak-tahu-kira-kira-matematik.html SEBARKAN!!

nalapambu said...

BN sudah tidak ada harapan untuk pulih walaupun DSAAB berundur.

BN sudah menjadi sebuah parti yg paling tidak di gemari oleh 'bukan melayu'.

Di Sabah dan Sarawak pun sudah mula mengalami keadaan yg sama.

Kebanyakan pribumi yg bukan melayu sudah sedar dan tidak percaya lagi dgn pemerintahan BN.

Di semenanjung pula hanya pemimpin2 dan pencacai2 termasuh rakyat yg kurang pendidikan yg masih kuat menyokong BN.

Orang melayu pula sudah berpecah 3, PAS, PKR dan UMNO. Hanya satu bahagian sahaja yg menyokong UMNO.

Berdasar kan fakta2 di atas, BN akan pupus selepas PRU13 nanti.

AuntyBeeAnd said...

Kepada yg lantang mengutuk PR, PAS, PKR, DAP tuh Dengar sini!!!!

Berani ke korang bersumpah dgn diri korang sendiri bahawa korang takkan sesekali menikmati petrol pd harga murah bila kerajaan PR yg baru memerintah nanti menurunkan harga petrol!!! Sanggup ke kamu bersumpah demekian???

Cilaka punya manusia kutuk sana kutuk sini, tah sedar ke tidak dgn apa yg diperjuangkan? Menyalak sana menyalak sini mcm anjing dgn babi yg menyondol!

Besok bila harga petrol dah turun muka muka puak lahanat ni mesti dgn tak malunya beli jugak petrol murah!!! tak caya tengoklah nanti.

Cis dasar bobrok!!

bn@umno said...

pada masa skg, mmg AAB sudah tak sesuai menjadi PM Malaysia dah.Orang yg paling sesuai mengatikan tempat AAB tidak lain tidak bukan DSNTR.Walaupun DSNTR tidak disukai oleh pengundi di PP tapi mungkin di tempat-tempat lain pengundi boleh menerima DSNTR siapa tahu?Aku lebih sokong DSNTR menjadi PM Malaysia drpd DSAI.

nalapambu said...

DSNTR jadi pengarah PRK di P. Pauh pundah gagal, mcm mane nak jadi PM.

Sikit kerja pun tak blh bikin.

AuntyBeeAnd said...

Mamat yg bernama Najibabi/Najis/DSNTR ini nak dijadikan PM mesia nihhh?? NO!NO! NO! Apa ko dah gila babi ke sawan babi mamat BN@umno???
Mamat yg kaki betina!! kaki pembunuh!! kaki komisen!! kaki rasuah!! kaki songlap!! kaki salah guna kuasa!! kaki penipu!! Bini tak pakai tudung Rosmaharamjadah!! Kes Ziana zain kt PD!! Kes main PantatTuya dan letupkan si PantatTuya!! Binatang begini yg ko nak jadikan PM negara nihh!!! Cesss
Kalu dilantik jd "Pig Master" sesuai sgtlah.

putra revolusi said...

Betul kata bn@umno, memang ramai yg suka DSNTR jadi PM. Bagi wanita murahan & miang depa suka DSNTR jadi PM kerana moralnya yg teruk. Mana tahu bila DSNTR jadi PM dia boleh diajak bersuka ria ke Port Dickson sekali lagi?

Bagi lelaki gatal pula mereka berharap jika DSNTR jadi PM, Rosmah yg kesepian akan melakukan aksi romantik dengan mereka seperti apa yg pernah dia lakukan dengan bintang Bollywood dulu.

Jadi memang betul kata bn@umno, kita lelaki gatal mahupun wanita miang akan tetap sokong DSNTR jadi PM!!!

bonzer said...

Pemimpin Amno/BN selama ni hidup dengan berbohong.Menang pun berbohong ,kalah pun berbohong.Kalau sebut saja Pemimpin AMNO/BN maka bohong sinonim dengannya. Kalau sebut perkataan bohong maka Pemimpin AMNO/ BN lah tu.

Pemimpin AMNO/BN dan bohong tidak dapat dipisahkan.

(senohong ikan gelama ikan duri,cakap bohong lama-lama mencuri)

Cara berfikir rakyat dah maju kedepan, Pemimpin AMNO/BN pemikiran masih lagi berada di bawah ayaq acaq.

Apa khabar MP-MP ini

P160 Johor Bahru - Datuk Sharil @ Shahrir Abd Samad

P75 Bagan Datoh - Datuk Ahmad Zahid Hamidi.

P40 Kemaman - Datuk Ahmad Shabery Cheek

Ingat negara lebih penting daripada parti. Apatah, kalau parti itu penuh dengan pembohongan dan kebusukkan. Kami sedang menunggu anda untuk ..............

"Majulah Parti Rakyat Untuk Rakyat"

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

Penyokong PR,

Aku cukup kesal dgn tindakan korang yg mengatakan BN ini agen Amerika.Kalaulah korang tu anti sangat kat Amerika tu, berikut adalah cadangan aku:
a. Boikot sj semua jenama-jenama komputer yg dikeluarkan oleh Amerika.Kita tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
b. Boikot sj drpd menggunakan semua jenis software-software komputer yg dikeluarkan oleh Amerika.tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
c. Tak payah menggunakan kereta yg dikeluarkan oleh Amerika.tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
d. Boikot drpd menggunakan semua jenis peralatan elektronik yg dikeluarkan oleh Amerika.tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
e. Melarang semua pelabur-pelabur drpd Amerika melabur di Malaysia. Kita tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
f. Melarang semua pelancong-pelancong Amerika drpd melawat Malaysia.Kita tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
g. Melarang semua barangan makanan dan keperluan harian drpd Amerika memasuki Malaysia.Kita tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
h. Dilarang menggunakan semua jenis kepakaran teknologi drd Amerika.tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
i. Pelajar-pelajar atau pensyarah-pensyarah dilarang drpd menggunakan sumber buku rujukan drpd Amerika. tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?
j. Dilarang sama sekali bekerja di syarikat yg dimiliki oleh orang Amerika.tengok siapa yg rugi malaysia atau amerika?dan banyak lagi, kalau nak tulis mmg takkan habis.

Hanya orang yg sempit pemikiran dan bodoh seperti PR sj yg boleh mempunyai pemikiran yg sedemikian. Yg aku heran, korang ni anti-Amerika tapi masih menggunakan product yg dikeluarkan oleh orang Amerika. kenapa tak boikot je?skg ni era globalisasi, hubungan dgn Amerika amat diperlukan kerana Amerika adalah kuasa dunia dan mempunyai segala kepakaran dan kecanggihan teknologi yg amat diperlukan oleh Malaysia untuk segala pembangunan.Jgnlah jadi katak dibawah tempurung.Malah kalau DSAI menjadi PM Malaysia pun, beliau pasti akan mengadakan hubungan dgn Amerika juga.Ini mmg tidak dapat dielakkan.fikir-fikirkanlah.

nalapambu said...

'auntybeeand' please be cool, nanti laman kita ni jadi se nasib dgn Malaysia Today. Dah sukar di akses.

So kawan2 pelase be cool.

bonzer said...

Saudara BN@UMNO

Untuk jawapan a hingga j.

Pemikiran anda masih dijajah
Anda belum merdeka.

Sambutlah Hari Merdeka pada 31 Ogos nanti.

Merdeka
Merdeka
Merdeka
Merdeka
Merdeka
Merdeka
Merdeka

roh_insan said...

"Berlindung Dibelakang Punggong Saifool."

Aku amat bersetuju klu Yb Mahfuz tdk menerik balik kate2 nye,malah umnobn bkn saje berlindung disebalik punggong say fool malah umnobn juge berlindung disebalik sesumpah yg diketuai olih ezam.

Msh segar lg kate2 cucu Tun Ghafar Baba(klu tak silap name nye zahid kude ezam) swkt berceramah di Ptg Rawa Simpang 4,(dihadapan bilik gerakan N07 PKR Sel),begitu bersemangat die ni mengutuk Dsai sehingge die terlupe yg di benar2 BODOH atau teramat JAHIL tentang hukum.

Mlm tu mamat sikude tunggangan ezam ni telah mengatekn yg die benar2 keliru kenape Dsai tdk berani bersumpah sdgkn say fool telah pun bersumpah.

Wahai sikude tunggangan ezam,sdr lah yg kamu tergolong didlm golongan yg dipanggil Jahil Murakkab atau Jahil yg Bersusun Susun,makne nye jahil pd diri kamu dan jahil pade Tuhan kamu.

Aku kesian kat ezam dan kude2 nye,setiap ceramah nye tdk sampai 100 org pun yg hadir,yg ramai hanye kerusi2 plastik.

Hari ini umno telah pun mule mengate yg Dsai cube mengambil kuase secare RAMPAS,tp umno lupe mereke pernah MERAMPAS kuase dari Dsai secare yg amat JIJIK didlm sejarah politik tanah air.Itu lah umno,die bolih buat,tp org lain jgn sekali kali buat,klu tak?ISA.

Sekalung budi buat DSWA,kamu lah serikandi KEADILAN,derite mu teramat pilu,pengorbanan mu amat besar sbg isteri,ibu n pemimpin KEADILAN,mdh2an Allah memberi Taufid n Hidayah buat DSWA.

bn@umno said...

wow berita sensasi!!! nampaknya hasrat DSAI menakluki putrajaya semakin sukar.Sebelum piliharaya di PP, DSAI mengatakan kononnya ada dikalangan pemimpin BN akan lompat ke PR jika beliau menang di PP bagi membentuk kerajaan yg baru tapi MALANGNYA lain pula jadinya Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru YB Zulkifli Nordin drpd PKR telah mengambil jalan keluar drpd PKR kerana tidak puas hati dgn cara pentadbiran PKR.Nampaknya hilanglah satu kerusi PKR di Parlimen nanti ye.hahhahahhahahah

bn@umno said...

Berita Terkini, Kerajaan Malaysia telah bercadang untuk mengambil tindakkan terhadap blogger yg menfitnah dan memburuk-burukkan kerajaan.Ini satu tindakkan yg cukup baik bagi menyekat penyebaran berita-berita yg tidak tepat terhadap kerajaan.Nampaknya penyokong PR ni sudah tidak dapat 'menikmati' berita yg kurang baik terhadap kerajaan di masa hadapan.Malah skr pun website Malaysia Today sudah pun di blocked oleh kerajaan kerana menyiarkan berita yg kurang tepat.Tindakkan ini patut dipuji bagi mengelak gejala menularnya sikap anti-kerajaan.kesian sungguh aku tengok kat penyokong PR ni.hahhahahahahh

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

berapa hari lagi nak puasa. anwar dah menang kira menang juga walaupun dengan 'satu undi'.

dalam bulan puasa kita nak tengok berapa orang nak jadi katak kepada Anwar.

Kata TDM, kalau lompat, anwar kena ada wang banyak. Ada parti macam PAS mesti jual mahal sebab 26 kerusi PAS jadi ANmer kena bayar lagi. Kalau tidak PAS jadi 'bebas' di Parlimen tidak join Pakatan dan Anwar tidak boleh tubuh kerajaan.

tapi yang abe MIE dengar, Anwar hendak masuk UMNO dan cara inilah dia boleh jadi PM!!!

Ada banyak cerita saman dan kes Anwar di luar mahkamah. Anwar masuk Parlimen dengan 'badan yang busuk'.

miekabo said...

salam...
macam kata tok guru la...
"Ini semua kerja-kerja politik belaka"
kat dalam nih pun ada juga nak buat provokasi???
dah hilang pedoman ke apa abg mie n bn@umno or yang sebulu dengannya...
kepada babiPAS-islamDAP,
aku rasa, tak kira la kau nih siapa pun, aku rasa cara kau nih memang kurang ajar...
PAS dari dulu lagi selalu dibuli,ditipu,dipermainkan... tetapi pendirian mereka tidak pernah goyah...
mereka berdiri dengan sendirinya...
mereka pernah keseorangan pada satu ketika...
PKR adalah parti baru, merupakan wadah dan pilihan yang ada bagi yang lain... pilih lah... arah perjuangannya menegakkan keadilan...
tak salah nak memilih...
kalau ada yang nak keluar parti, maknanya ideologi yang ada dalam pemikiran org2 sebegini telah berubah... itu pilihan dia...
babiPAS-islamDAP hanya cuba membuat provokasi sahaja...
tah siapa dia nih...
cuba melaga-laga, tah-tah kuncu abg mie.

bUnGa mElaTi said...

salam...

meluat aku tgk bn@umno n pencacai2 barisan nasional... xabis2 duk kutuk pembangkang (bakal kerajaan) korang semua takde otak ke?? buka lah minda anda wahai pencacai2 bn.. zaman dah berubah lah wahai kuli2 umno n bn, orang dah naik ke bulan dah, tu pun hantar pakai duit pembayar cukai, tak serik2 n tak boleh ke korang berpikir?? aku dulu pun sokong kerajaan tapi bila aku pikir2 balik buat kajian dan pemerhatian aku boleh rase yg bn tu bodoh.. jadi jangan lah korang jadi bodoh sampai bila2, hehehehe... tapi aku rase bn@umno dah tak boleh ubah sebab dia adalah BAPOK SEGALA KEBODOHAN hahahahaha...

bUnGa mElaTi said...

salam..
apalah yg tak kena dgn abg mie ni.. aku pun tak paham2. mmg lah dsai kata diorg takde duit, bkn mcm umno n bn ade duit berbilion2 dalam akaun (tu pun hutang tak bayar lagi, hutang poster dan mcm2 lagi lah) tapi semua penyokong2 PR tau semua tu, dan diorg semua tak kisah, kita tolong tanpa mengenal erti, tak mcm org3 BN mengharap kan wang dan saguhati, jadi org2 yg akan melompat tu pun akan berfikir mcm tu wahai pencacai BN, asal kan dapat menukar kerajaan yg segala pelusuk dari atas sampai lah ke balaci mengamal kan rasuah.. tak paham aku padahal semua tu duit rakyat.

lu pikirlah sendiri....

Mr Green said...

bn@umno said...

wow berita sensasi!!! nampaknya hasrat DSAI menakluki putrajaya semakin sukar.Sebelum piliharaya di PP, DSAI mengatakan kononnya ada dikalangan pemimpin BN akan lompat ke PR jika beliau menang di PP bagi membentuk kerajaan yg baru tapi MALANGNYA lain pula jadinya Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru YB Zulkifli Nordin drpd PKR telah mengambil jalan keluar drpd PKR kerana tidak puas hati dgn cara pentadbiran PKR.Nampaknya hilanglah satu kerusi PKR di Parlimen nanti ye.hahhahahhahahah

SIKIT PUN AKU TAK HERAN DAN TERKEJUT YB KULIM NI KELUAR PKR.

AKU RASA PIMPINAN PKR PUN SUDAH TAHU AKAN PERIHAL YB KULIM NI.SIAPA DIA YB KULIM NI..CUMA TAK MAU KECOH AJE SEBAB SEKARANG DLM PROSESS AMBIL ALIH PUTRAJAYA.

YB KULIM NAK KELUAR KELUAR LA...AKU CUMA UCAP KAT YB KULIM KALAU NAK KELUAR PR.SELAMAT BERJUANG!

zARuL said...

kepada semua yang masih lagi men jadi katak di bawah tempurung iaitu umno dan Barisan Nasional ingatlah bahawa sesiapa yng menyokong kezaliman , menyokong kepada pihak yang menganjur acara yang maksiat, menggalakkan budaya-budaya yang tidak elok berleluasa.... INGATLAH AZAB ALLAH DI AKHIRAT NANTI.... berfikirlah berpandukan Al-Quran & As-Sunnah

zARuL said...

kepada abg mie dan umno@bn kamu sudah tidak mempunyai agama ke????????????????????

nalapambu said...

nampak nye laman SIASAH bertambah popular dan meriah dgn ada nye 2 ekor beruk UMNO yg dah terlepas ke sini.

Tanpa dua ekor beruk ini laman SIASAH akan menjadi sunti sepi.

Terima kaseh,abe mie dan bn@umno

atzmand said...

siapa mahadey?
dia mewakili parti mana?

bUnGa mElaTi said...

salam..
btol jugak tu dia ade parti ke?? ke mewakili parti 'bekas2 pemimpin' hehehehe...

salam reformasi...

AJK-UMNO said...

NST

KUALA LUMPUR, MON:

Kulim Bandar Baru Member of Parliament Zulkifli Nordin brushed aside talks that he had left Parti Keadilan Rakyat (PKR).
"I'm campaigning for (PKR de facto leader Datuk Seri) Anwar (Ibrahim).

"I was with him yesterday and back at Permatang Pauh later, so this should answer your question (whether I've left)," he said at the parliament lobby today.

Speculations were rife in cyberspace that Zulkifli had left the party following his antics lately.

On Aug 9, he disrupted a Bar Council forum on conversion and Islam.
Last Thursday, he labelled fellow Pakatan Rakyat member Chong Eng (DAP-Bukit Mertajam) as "racist" and "anti-religious".

It is no secret that his antics had not gone down well with some party leaders.

PKR vice-president R. Sivarasa said Zulkifili's remarks were uncalled for and unparliamentary.

Zulkifli said he does not understand how the rumours started, stressing that he had no intentions whatsoever in leaving the party.

AJK-UMNO said...

ada sapa2 nak tolong terjemahkan bahasa bi nie kat bn@umno.. sebab buat pengetahuan umum dia nie.. lansung tak faham bi.. org bodah bn la kata kan... bn@umno jangan marah aku pecah rasia ko.... hahahaha..

Mr Green said...

aztmand

mahadey dia geng YB Hanafi AKIM hehehe

Mr Green said...

BAGI AKU SEKARANG SIAPA DALAM PR NAK KELUAR...KELUAR SEKARANG.LEPAS NI JGN MINTAK MASUK BALIK...

YG JELAS YB KULIM MASIH BERSAMA PAKATAN RAKYAT DAN TERUS MENJADI YB PAKATAN RAKYAT SEHINGGA KES MAHKAMAH SELASAI.

YB YB BODOH SAJA YG NAK NAIK KAPAL TITANIC.

YB NORDIN...LAWAN TETAP LAWAN WALAUPUN SIAPA ANDA

Mr Green said...

AP AP BN SUDAH SIAP SEDIA UNTUK PINDAH RUMAH.

INI BAKAL MEMBERI TEKANAN KEPADA PIMPINAN BN DAN PERASUAH PERASUAH.

TSUNAMI POLITIK KETIGA BAKAL MELANDA

ADA YG AKAN MENINGGAL TERKEJUT!

putra revolusi said...

Cerita Zulkifli Nordin keluar PKR adalah propaganda murahan BN sehari sebelum pilihanraya Ptg Pauh. Zulkifli yg sedang berkempen utk Anwar ketika itu hanya tertawa dengan tohmahan BN yg sudah kekeringan idea itu. Anehnya selepas Zulkifli menafikannya 3 hari lalu, masih ada yg ketinggalan zaman & mempercayai kisah basi itu. Mengapa out of date sangat org itu, yer?

"Wahai org-org yg beriman!! Jika datang seorang FASIK membawa sesuatu berita, maka selidiklah kebenarannya (terlebih dahulu), supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yg tidak diingini, dengan sebab KEJAHILAN kamu (mengenainya), sehingga menjadikan diri kamu MENYESALI apa yg telah kamu lakukan (SURAH AL-HUJARAT, AYAT 49:6)

Justru, kepada mereka yg JAHIL & JAHILIAH, janganlah mempercayai berita daripada orang-orang FASIK, seperti firman Allah di atas bagi mengelakkan kita menyesal di kemudian hari.

OfficeBoyTingkat4 said...

Sapa ada tgk sesi parlimen pagi tadi?
DSAI belum lagi berbahas, tetapi dengan aura beliau sahaja, wakil2 rakyat BN bnyk yang menikus.Semua jaga mulut dan tingkah laku.

Tu baru aura jer...hihihihihi...

Mr Green said...

KERAJAAN DAH TERDESAK

ADA GULA GULA DALAM BAJET 2009 ESOK

TERIMA KASIH DATO SERI ANWAR IBRAHIM KERANA KEMENANGAN ANDA MEMBERI IMPAK BESAR DALAM MALAYSIA...

TETIBA NAK UMUM MINYAK TURUN LAGI...

TETIBA ADA SESUATU YG BAIK DALAM BAJET ESOK...

MACAM MACAM LAGI...

DEPA BAGI KITA AMIK..

TUKAR TETAAAAAAP TUKAR!

putra revolusi said...

Pagi ini ramai orang dekat tempat saya kerja menunggu depan TV nak tengok siaran langsung Parlimen yg menayangkan pemimpin reformasi DSAI mengangkat sumpah di Parlimen. Tapi si-pengacara TV sibuk menemuramah Speaker No.2 di konti TV & lepas acara angkat sumpah Anwar selesai baru siaran langsung Parlimen dimulakan RTM 1.

Saya tergelak sakan melihat lakonan dungu si-pengacara TV itu. Siapa yg arahkan dia melewatkan siaran langsung Parlimen yer? Mengapa gentar sangat kepada Anwar hingga nak siarkan wajahnya mengangkat sumpah pun terlalu takut? Adakah sumpah SayFool masih & kekalahan teruk di Ptg Pauh menjadi badi kpd badan penyiaran kita??

Mr Green said...

VIDEO ANWAR ANGKAT SUMPAH SUDAH DIUPLOAD

BAGI SIAPA YG TAK KESEMPATAN TGK TADI...

Mr Green said...

MAAFLA KALAU MUTU KURANG MEMUASKAN..

MAKLUM LA DARI INTERNET

nalapambu said...

nampak nye 'bn@umno' dan 'abe mie' dah kehabisan peluru nak hentam panglima2 Pakatan Rakyat.

ameer said...

ALHAMDULILLAH!!!di ats kemenangan manis ini..cuma' di harap kawan2 tidak melayan sgt bahasa2 yg di gunakan olh lawan kta.mmg begitulah kelakuan mereka dan janganlah hendaknya kata bersikap sama seperti mereka..buat kata halapambus be cool..

bUnGa mElaTi said...

alhamdulillah... selamat sudah bakal perdana menteri kita yg baru angkat sumpah, kepada ahli2 BN dan Pencacai2 nyer terutama kepada ketua pencacai iaitu BN@UMNO.. ko tunggu jelah yer... hahahahahaha... panas pungkok yer...

salam reformasi...

Siti Aisyah said...

Saya menafikan sekeras-kerasnya fitnah yang disebar kononnya saya isytihar keluar daripada PKR hari ini.

Ini adalah fitnah dari golongan yang tidak bertanggungjawab.

Saya tetap bersama jentera di Permatang Pauh bekerja keras untuk memastikan DSAI menang hebat dalam pilihanraya kecil ini dan menyertai Parlimen Rabu 27 Ogos ini.

Insya-Allah mengikut janjinya DSAI akan membentuk Kerajaan Putrajaya pada atau sebelum 16 Sept ini.

Walau apa keadaan pun saya ingin menegaskan bahawa asas perjuangan saya tetap memartabatkan Islam.

Saya berharap dan berdoa dibawah Kerajaan baru pimpinan DSAI saya akan berpeluang untuk melaksanakan agenda perjuangan memartabatkan Islam insyallah.

Ameen
-KENYATAAN YB KULIM BANDAR BARU-

CLICK SINI-> http://zul4kulim.blogspot.com/2008/08/karut-keluar-pkr.html?showComment=1219743840000

bUnGa mElaTi said...

ALHAMDULILLAH, SELAMAT DSAI ANGKAT SUMPAH, SUMPAH YG "HALAL" TAK MCM SAY FOOL.. HEHEHEHEHE

nalapambu said...

sah, si 'bn@umno' dan 'abe mie' dah KO.

Queen Maria said...

Thanks MrGreen..

Keciwa betul nak tengok DSAI angkat sumpah tadi. Awal2 lagi Menteri Penerangan dah arahkan lintas langsung dari Dewan Rakyat ari nie dibatalkan.. dengan ertikata derang takmoh ada siaran langsung masa DSAi angkat sumpas...

Lebih sakit hati saya lagi.. kat radio bernama pun dari pagi tadi asik ada masalah teknikal saja so takde la lintas langsung masa tu.. tapi lepas tu ada pulak..

bn@umno said...

aku tak pahamlah dgn pencacai PR ni yg mempunyai otak seperti khinzir mungkin lebih teruk drpd khinzir di mana tak boleh fikir secara rasional.Tak boleh tengok DSAI angkat sumpah secara langsung je dah bising, cakap kerajaan sengaja tak mahu siarkannya, exco PKR kena tangkap atas tuduhan rasuah je dah cakap konspirasi politik, Hamid Albar nak laksanakan undang-undang DNA, cakap kerajaan sengaja nak mengenakan DSAI, si saiful menuduh dia diliwat oleh DSAI, dah cakap ini untuk menjatuhkan maruah DSAI, Laman web Malaysia Today tak boleh masuk, dah cakap kerajaan bersikap tidak adil.Sebenarnya kerajaan block laman web Malaysia Today kerana laman web tersebut mempunyai terlampau banyak fitnah yg boleh merosakkan kredibiliti kerajaan sebab tu kerajaan telah block laman web MT.Aku nak tanya korang, DSAI tu baik sgt ke?beliau masih belum menjadi pemerintah negara, macam mana korang boleh tahu beliau ni boleh dipercayai?aku tengok korang semua ni memuja DSAI ni sampai sudah anggap DSAI dah macam 'tuhan' koranglah sehinggakan sudah tidak dpt membezakan antara baik dan buruk seseorang itu.Aku dpt rasakan kepala otak korang dah kena basuh dgn secukupnya oleh DSAI sebab tu korang boleh bersikap biadab terhadap kerajaan BN.Korang ni langsung tidak mengenang budi kerajaan yg telah banyak berbakti kepada negara.

benci bn@umno said...

akhirnya kerajaan BN dh dapat jawapan
yang rakyat tidak lagi suka pada BN yang memesong...TAHNIAH DSAI...

ada otak pakai ye..
jangan kita tertipu lagi taktik busuk
BN@UMNO..

HIJRAH!!!

nasYa said...

kalu xsuka trus nak boikot ibarat tak suka cikgu sengaja ponteng kelas tuk gagal peperiksaan..;p..kite fikir kite pandai tp...

bn@umno said...

Paria penyokong PR, kalau korang nak bising sgt kat kerajaan kononnya kerajaan BN tak jaga kebajikan orang Malaysia tunggu jelah sehingga PRU13 nanti, di mana pada masa itu baru korang buat keputusannya.Jgn dok bising dan buat huru-hara skg ni yg mana boleh menjejaska imej Malaysia.kalau korang buat bising skg pun bukannya boleh tukar kerajaan pun jadi tak payah buat kecoh lagi kerana kerajaan BN tetap masih berkuasa.

belia muslim said...

a'kum...
rakan-rakan seperjuangan sekalian..
kita jgn laa taksub dgn parti..jgn taksub dgn manusia..taksub laa dgn Allah..sesungguhnya dalam hidup kita ada 2 perkara yg akan menjadi balasan atas setiap aper yg kita buat..pahala dan dosa..pas ke,unmo ke,keadilan ke,dap ke,apa saja parti,pilih dgn akal yg dipandu alQuran dan hadith nabi..apa yg buleh,apa yg tak buleh..dan setelah membuat pilihan, berjuang la kerana Allah..bukan kerana pembangunan,rasuah,minyak,kemiskinan atau aper saja tentang kedunian..semoga negara kita menjadi tempat untuk islam kembali bangkit..

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

wow berita sensasi!!! nampaknya hasrat DSAI menakluki putrajaya semakin sukar.Sebelum piliharaya di PP, DSAI mengatakan kononnya ada dikalangan pemimpin BN akan lompat ke PR jika beliau menang di PP bagi membentuk kerajaan yg baru tapi MALANGNYA lain pula jadinya Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru YB Zulkifli Nordin drpd PKR telah mengambil jalan keluar drpd PKR kerana tidak puas hati dgn cara pentadbiran PKR.Nampaknya hilanglah satu kerusi PKR di Parlimen nanti ye.hahhahahhahahah

August 27, 2008 12:27 PM




hahahahaha... woi~~~ ko dapat berita sesasi basi nie dari mana nie beruk.. lawak bodah la ko nie..sembang punya la lebat.. asyik2 baling taik kat muka ko ssendiri.. pui.. PUI.. najis,,, wek..wek...
dah kalah teruk lagi buat2 tak tau malu.. woof~~ woof~~ woof~~

weh suka hati aku la nak buat kecoh ker apa.. beruk mcm ko nie pandai2 betul berkata2.. cakap org pr nie percaya jer semua berita dtg dari pembangkang.. yg ko tu pak lah KENTUT pun ko BAU WANGI.. ANJING KERAJAAN LA KATAKAN... HUHUHU~~~ SIAN AKU TENGOK KO NIE.. TAK HABIS2 DIKETAWAKAN ORG..

bn@umno said...

woi pencacai PR, tolong baca apa yg dikatakan oleh 'belia muslim' di atas tu mmg ada kebenaran.Jgnlah kita taksub sgt kepada sesuatu parti atau seseorang sehingga kita tak sedar bahawa kita telah sesat.jadi aku nasihatkan korang jgn taksub sgt dgn perjuangan parti PKR atau DSAI kerana ia akan membawa kpd kemusnahan pada diri kita.

bn@umno said...

pencacai PR ini nampaknya dah gila dan sudah hilang kewarasannya apabila berfikir ibarat walaupun tahi di depan mata pun dianggapnya bunga yg wangi.beginilah yg telah terjadi kepada pencacai PR sekarang ni.Semua yg dilakukan atau diucapkan oleh pemimpin PR semuanya baik belaka manakala kerajaan BN semuanya jahat belaka.Padahal yg baiklah sebenarnya yg berkelakuan lebih teruk drpd yg jahat.kepada pencacai PR, baliklah ke oangkal jalan, kesiankanlah mak bapak korang yg bersusah payah membesarkan korang supaya menjadi orang yg berguna tapi malangnya keadaan sebaliknya yg berlaku.

AJK-UMNO said...

Blogger AJK@UMNO said...

pencacai BN@UMNO ini nampaknya dah gila dan sudah hilang kewarasannya apabila berfikir ibarat walaupun tahi di depan mata pun dianggapnya bunga yg wangi.beginilah yg telah terjadi kepada pencacai bn@uMnO sekarang ni.Semua yg dilakukan atau diucapkan oleh pemimpin BN semuanya baik belaka manakala kerajaan PR semuanya jahat belaka.Padahal yg baiklah sebenarnya yg berkelakuan lebih teruk drpd yg jahat.kepada pencacai bn@UMNO, baliklah ke Pangkal jalan, kesiankanlah mak bapak korang yg bersusah payah membesarkan korang supaya menjadi orang yg berguna tapi malangnya keadaan sebaliknya yg berlaku.


HAHAHHAHA.. WOOF~~ WOOFF~~ ANJING PENJILAT TAIK MULA KEPANASAN.. WOOF~~ WOOF~~ RILEKS LA BN@UMNO BUAT APA HANG NAK MENGAMUK NIE.. HEHEHE... WOOF~~ WOOF~~`

August 28, 2008 1:14 AM

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

woi pencacai PR, tolong baca apa yg dikatakan oleh 'belia muslim' di atas tu mmg ada kebenaran.Jgnlah kita taksub sgt kepada sesuatu parti atau seseorang sehingga kita tak sedar bahawa kita telah sesat.jadi aku nasihatkan korang jgn taksub sgt dgn perjuangan parti PKR atau DSAI kerana ia akan membawa kpd kemusnahan pada diri kita.

August 28, 2008 12:55 AM



WEI BERUK.. KO TAK SEDAR KE KO YG TAKSUB PADA UMNO... SAMPAI YG HARAM PUN KO KATA HALAL... PUI... BUAT MALU KAUM.. PUI...PUI.. NAJIS.. HUHUHU..

AJK-UMNO said...

Blogger BOYOT said...

"""" Yo Blogger...

GROUP:BAHA MEN
TITLE: Who Let this Dog (BN@UMNO) Out

Lyrics

Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
(woof, woof, woof, woof)
(woof, woof, woof, woof)
(woof, woof, woof, woof)


Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)


(woof, woof, woof, woof)


When the party was nice, the party was jumpin' (Hey, Yippie, Yi, Yo)
And everybody havin' a ball (Hah, ho, Yippie Yi Yo)
I tell the fellas "start the name callin'" (Yippie Yi Yo)
And the girls report to the call
The poor dog show down


Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
Who Let this Dog (BN@UMNO) Out (woof, woof, woof, woof)
..............""""

August 27, 2008 1:47 AM

nalapambu said...

Walau dgn apa cara pun BN sudah tidak boleh di pulihkan. BN akan tetap musnah pada PRU13 nanti.

Penyokong2 dari kaum india dan cina semua dah sokong Pakatan Rakyat. Sebagai contoh di P. Pauh, sokongan india dan cina padu 100% sokong PR.

Orang melayu sudah berpecah 3. ada yg sokong UMNO, PAS atau PKR.
BN hanya mendapat 1 bahagian sahaja, iaitu UMNO.

Sokongan ahli UMNO terhadap UMNO juge sudah merosot kerana tidak suka DSAAB. UMNO pun sudah jadi kucar kacir.

Parti yg paling stabil hanya lah Pakatan Rakyat. PAS - baik, PKR - baik, DAP - baik.

UMNO - ada kacau, MCA - ada kacau, MIC - lagi ada banyak kacau. Itu sebab BN sudah jadi banyak kacau.

bUnGa mElaTi said...

salam...

mana2 aku g kat page siasah ni mesti ade anjing (bn@umno) tak paham aku, mula abg mie, tapi mayb dia dah insaf lah kot, kita sama2 doakan yer, yg anjing paling kurap ni (bn@umno) tak abis2 nyalak dari dulu, org dah merdeka 50 tahun dah nak masuk 51 tahun dah, ko tak sedar2 ke wahai anjing(bn@umno) apa lah yg ko dapat asik ampu bos ke jer... tak paham tak paham... meluat aku tgk hujah ko yg ntah apa2, aku pun bkn yer pandai berhujah tapi bila aku tgk hujah ko aku nak tergelak, ntah dari sumber mana lah yg ko dapat, tapi anjing mcm (bn@umno) ko ni lah yg buat laman ni meriah kan.. aku tau semua org kat sini layan kan ko jer lah... tension je dapat maki hamun ko, release gak tension kan.. btol tak wahai blogger2 sekalian... setuju? hehehehehe....

salam reformasi...

nalapambu said...

bunga melati (malaipu) di cipta tuhan untuk menyerikan alam, semua manusia di bumi suka bunga melati.

manusia di cipta oleh tuhan sebagai manusia.
haiwan di cipta tuhan sebagai haiwan.

adalah tersangat bersalah menyamakan manusia dgn haiwan.

AMKsarawak said...

Sebelum PRK P Pauh:
Najib kata - kita ada peluang menang kali ini.
KJ kata - Kita akan kuburkan anwar di p pauh

Selepas PRK P pauh:

Najib kata: Kita Underdog, memang kawasan kpg / kubudia, so dia menanglaa

KJ pulak - HILANG ENTAH KEMANA DGN EZAM / NALLA

POOODAH .... Cakap tak serupa bikin... jgn kata nak kalahkan DSAI, nak kurangkan majoriti pun tadak.... siap pakai undi hanti lagik.... Bodoh, Unta, Baghal, Kelabu asap punya UMNO / BN

MOHD AFIQ said...

babipas-islamdap ni macam abe mie jer, tempoh masa log in pun dekat,. Musykil,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...