Wednesday, August 27, 2008

7 malu besar

27 Ogos 2008

Pengarah pilihan raya Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Najib Tun Razak adalah pihak yang paling malu sekali dengan kejayaan Datuk Seri Anwar Ibrahim menambahkan majoriti kemenangan PKR dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh.

Selain beliau, turut malu besar adalah Ezam Mohd Nor yang menjadikan Anwar musuh peribadi beliau, Khairy Jamaludin yang mahu menguburkan Anwar dan Datuk S Nalakarupan yang menyerang beliau di bawah paras pinggang di samping Mohd Saiful Bukhari Azlan yang terpaksa menggadaikan maruah peribadi beliau sendiri.

Turut malu besar adalah TV3 yang membuat serangan besar-besaran terhadap Anwar tanpa berlapik dan akhbar Utusan Malaysia yang tidak menjaga langsung etika sebagai media utama negara.

Laporan penuh dalam Siasah minggu ini.

26 comments:

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

DARI UTUSAN.

Anwar tidak mungkin jadi PM - Mahathir
27/08/2008 4:01pm

PUTRAJAYA 27 Ogos - Tun Dr. Mahathir Mohamad sekali lagi mengulangi pendiriannya bahawa cita-cita Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri seperti yang diharap-harapkannya pada 16 September ini tidak mungkin akan menjadi kenyataan walaupun berjaya memenangi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh semalam.

Menurut bekas Perdana Menteri itu, beliau percaya Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu tidak mampu mendapatkan sekurang-kurangnya 30 Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) untuk melompat parti bagi membentuk kerajaan Pusat.

``Dia (Anwar) fikir bahawa dia boleh beli mereka (Ahli Parlimen BN), tetapi dia mesti ingat ada orang lain boleh menawarkan harga lebih tinggi,'' katanya kepada pemberita di Yayasan Kepimpinan Perdana, di sini hari ini.

Dr. Mahathir mengulas kehadiran semula Anwar dalam Parlimen selepas menewaskan calon BN, Datuk Arif Shah Omar Shah dengan majoriti 15,671 undi dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh semalam.

Bekas Presiden BN itu menambah, kerajaan harus mengambil pengajaran di atas kekalahan BN semalam dan Pilihan Raya Umum lima bulan lalu.

``Kemenangan PKR bukan kerana parti itu hebat, sebaliknya ekoran kegagalan calon-calon daripada UMNO yang bertanding,'' katanya.

Bagaimanapun, Dr. Mahathir bimbang kejatuhan populariti BN dalam masa lima bulan sejak pilihan raya umum lalu, tidak hanya akan berlaku di kawasan Permatang Pauh tetapi akan turut memberi kesan ke tempat lain jika berlaku sekali lagi pilihan raya kecil.

Dr. Mahathir seterusnya mengulangi seruannya supaya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi meletak jawatan sebagai Perdana Menteri berikutan penurunan sokongan rakyat kepada BN.

``Ini mesej (pengundi) kepada Pak Lah. Tapi saya percaya dia akan tutup telinga dan mata dan akan salahkan sabotaj.

``Mesej bulan Mac tak faham. Mesej kali ni pun kalau tak faham, BN akan kalah teruk pada pilihan raya umum akan datang,'' katanya. - Utusan

nalapambu said...

ada lagi 1 + 7 = 8 malu besar.

Kerajaan BN pimpinan DSAAB

nalapambu said...

Siapa Tun Dr.Mahathir?

Juraimi Zainal said...

Siapa abe mie dan BN@UMNO hah???

Mr Green said...

terdengar khabar ada usaha memanggil semula Tun Dr Mahathir untuk memangku jawatan Perdana Menteri! Aduh!

MINTA DSAI AKAN AMBIL ALIH PUTRAJAYA SECEPAT MUNGKIN.....KALAU MAMAK NI NAIK JAHANAM MALAYSIA!

MALAYSIA AKAN KEMBALI KE ERA 80an.

bn@umno said...

kesilapan dan kelemahan BN di PP perlu diperbaiki. Nasib baik kesilapan dan kelemahan BN dapat dikesan dgn lebih awal dan masih ada masa untuk dibuat perubahan.Yg penting di PRU13 akan datang BN dpt menakluki semula semua negeri yg dibawah PR sekarang ni.

nalapambu said...

bodoh punya UMNO.

tak de orang lain ka?

UMNO sudah mau mampus, mau angkat orang yg dah nak ....???....

suhaimi said...

salam.....

bodohlah kau ni abe mie al-jubury!!!!.......

pudics said...

weh bn@umno... dahlah......
cukup lah jadi bangang setakat tu jer
nak sapu bersih konon...

Ihya said...

Salam!! Berita penting dan bakal membuka minda anda! SPR telah membuat kiraan salah berhubung pilihanraya kecil Parlimen Permatang Pauh!! Klik sini http://dzulhaqq.blogspot.com/2008/08/aduhai-spr-tak-tahu-kira-kira-matematik.html SEBARKAN!!

nalapambu said...

Jadi pengarah PRK pun tak boleh di haraf. Mcm mana nak jadi PM?

bonzer said...

7 Pendosa Besar

Najib Tun Razak
Ezam Mohd Nor
Khairy Jamaludin
S. Nalakurapan
Saiful Bukhari Azlan
TV 3 SUKU SETENGAH
Utusan Meloya

Ini tujuh jahanam yang merosakkan AMNO dan BN. Idea mereka bukannya nak mengukuhkan AMNO / BN tetapi mempercepatkan lagi AMNO/BN dikuburkan.

Tahniah kepada ke tujuh-tujuh perosak AMNO/BN ini.

"MAJULAH AMNO/BN KE DALAM KUBUR"

roh_insan said...

kj lah ahli umno yg paling BIADAP yg pernah aku jumpe,kj jg lah PEROSAK NO1 didlm umno,ape pun ade baik nye kj ni,klu tak ade kj mcm mane umno nak karam.

bdk kj yg tak sdr diri ni berani kate yg die akan KUBUR kn politik Dsai di ptg pauh,oi kj..akai ada ka,skrg mcm mane,tak smp separuh pun masyarakat ptg pauh yg mengundi bn,membazir duit ekao jo jang membayar kek KUDO2 PENYAMUN ekao tu,KUNUN nye hebat,habat taik kucing kauo.

masyarakat di Ptg Pauh lebih PERCAYE yg Najib bersame Altantuya drpd kes fitnah Dsai n say fool,ini lah kenyatan nye ape yg berlaku di Ptg Pauh sehingge makcik yg umur nye 80th pun berkate "umno ni da gila pa dok kata anuar main pungkok,tak dak agama apa depa ni".

Tahniah lah kpd pemegang2 saham TV3suku krn telah berjaye MEMBESARKN KEMALUAN NYE dgn yg teramat sgt,aku harap sgt swkt Dsai menjdi PENTADBIR negare nanti tv3suku ini kene dikaji semule perhidmatan nye.

TV3suku ini lah alat no1 penyebar fitnah didlm negare kire.

miekabo said...

salam...
abg mie dan bn@umno tengah "berkokok" tu, tapi tak berapa kuat bunyinya...
dah serak suara kot???
gi jumpe doktor veterinar, amik ubat batuk cap ayam...
cepat sikit mampus...

talikasutkayu said...

sian umno..punggung saiful dah tak laku lagi dahhhh

nalapambu said...

Laman SIASAH telah bertambah meriah oleh kerana ada nye dua ekor beruk UMNO di laman ini

Terima Kaseh abe mie dan bn@umno kerana telah memeriah kan laman SIASAH

Queen Maria said...

kalau takde abemie dan bn@umno tak meriah rasanya blog siasah nie... biarlah depa dok melalak kat cni dapat jugak kita senam muka kita tiap2 hari..

Fauzi ahmad said...

Kepercayaan khurafat arif mengenai no 3 dan tarikh pilihanraya 26 hb 8 tahun 2008, membawa padah.

lihat artikel

koleksiparlimen.blogspot.com

media said...

Tak tau nak letak kat mane muka. Pakai topeng je la.


http://video-politik-malaysia.blogspot.com/

abe MIE said...

Anwar ada SATU MALU iaitu KEMALUAN.

dsoul said...

Sumpah-sumpah dah bersumpah untuk menjadi pesuruhjaya sumpah

Setelah keptusan pilihanraya kecil permatang pauh diumumkan, UMNO dan BN dah tidak boleh bersumpah lantaran terkena sumpah saiful. Kenapa pemimpin BN ajak semua bersumpah? Mereka nak jadi persuruhjaya sumpah ke? Atau mahu bela sumpah-sumpah? Mereka ini bolehlah dikatakan perangai macam sumpah-sumpah sebab sumpah-sumpah akan bertukar warna ikut keadaan tempat. Alahai kesian kat UMNO dan BN. Sedarlah wahai pemuda-pemuda jangan terpengaruh dengan fitnah bodoh mereka.....

ngalabu said...

ngalabu.

16/9 jadi tarikh jahanam.

Ore-ore pkr jage banggo sngt.
kotoke janji 16/9, kalu tidok,ba'lik nanti ore maroh kito. Keno duo langkah ke depe baru lawo

moloyue said...

Dolah Badawi sengaja hantar Najib mengetuai kempen BN di Permatang Pauh untuk disembelih disamping menjaga kemaluan dia sendiri. Najib pula tak boleh tolak sebab hantu altantuya duduk di belakang tengkuk dia, jadi terpaksa ikut apa Badawi arah. Begitulah UMNO: dia orang yg gasak belakang masing-masing.

nalapambu said...

'abe mie' tak de KEMALUAN ke?

bapok pun ada kemaluan!

Garden said...

kalau bapuk ada kemaluan...

khunsa ada 2 kemaluan...

tapi abe mie ini saya tak tau nak kategorikan belah mana...takde kemaluan? haha

udah2 ler tu abe mie, pegi la lompat parti 16 sept ni. tak pun pegi la lompat tikam, paling tidak pun perut kenyang.

ngalabu said...

jomlah jumpa semua, abg mie, bn@umno mesti ada, seronok gak sembang-sembang sambil minum kopi, biasalah gaduh-gaduh dlam forum, lepas itu gelak-gelak. kita bukan macam palstin atau iraq, kita malaysia. Bravo rakyat malaysia. sayang malaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...