Thursday, August 7, 2008

Polis tahan Penarik Beca aka Bakaq


KUALA LUMPUR, 7 Ogos: Penulis blog Penarik Beca, Abu Bakar Mohamad Rashid masih disiasat polis dan direman hingga esok, kata peguam Mohamed Hanipa Maidin kepada Siasah.

Kata Hanipa, beliau telah meminta kebenaran daripada pihak polis tetapi tidak mendapat kebenaran.

Lewat malam semalam, sepasukan polis dari bahagian Jenayah Perdagangan menahan dan merampas komputer milik Abu Bakar jam 11 malam semalam.Beliau ditahan di rumahnya, di Taman Koperasi Polis, dekat Gombak, kata isterinya, Puan Salwa.
Hanipa memberitahu Abu Bakar disiasat di bawah Akta Hasutan.

Hanipa bagaimanapun menggesa semua pihak tidak membuat spekulasi berhubung siapa yang membuat laporan itu.

Gambar daripada penarikbeca.blogspot.com

19 comments:

utohkacil said...

Ini adalah satu AMARAN kpd Bloggers supaya lebih ber hati2.

Begitu juge kepada pelayar2 supaya jangan ter lalu emosi semasa membuat komen yg menentang arus.

'Anda hanya boleh membuat komen2 yg berbentuk pro pemerintah sahaja.'

LensaPR said...

Hidup bakak hak.

www.sokongpr.blogspot.com

BusPilot said...

Akta hasutan kepala bapak Musa Hassan Lah!!

Allah selamatkan Pak Bakaq..!!!

Aku oku! said...

ops lalang untuk blogers. LAWAN TETAP LAWAN!!!!!. Hidup Pak Bakaq. Patah sayap bertongkat paruh.

Abdrahim said...

Sdr. Pengarang,

Kesian kat Bakaq Haq. Yang polis ni pun satu. Awatlah pi tangkap Bakaq tu. Dia bukan orang jahat. Daripada tangkap Bakaq, lebih baiklah pergi serekup mat-mat rempit atau mat pit, aman juga dunia ni.

perahudarat said...

Berani kerana benar!

Pukimak betul Musa Hasan.
Aku cakap ni semua ikut fakta.Tak ada fitnah-fitnah.Aku cakap semua ada bukti.Aku bukan macam bn@umno yang hanya meneka dalam samaran.

Musa ni sepatutnya dah digantung tugas.Banyak bukti2 dan fakta2 kes rasuah Musa.Begitu juga dengan Gani Patail haram jadah tu.

Sebagai contoh,Goh Cheng Poh adalah right hand man kepada VK Tan.Dia buat repot sulit diMuar kononnya tidak pernah kenal Musa.Itu adalah repot palsu!Repot itu sebenarnya mempertahankan supaya Musa tidak diambil tindakan terhadap kes rasuah.
GCP yang mengubahsuai rumah Musa diTangkak dengan kos RM600k.Kenapa tak diambil tindakan terhadap 'lahanat' ni?Musa juga tunduk dengan arahan kepala sendiket supaya penjenayah jangan ditembak mati,tangkap saja kerana mereka masih ada peluang untuk sattlekan kes.
Tak keterlaluan kalau aku katakan,Malaysia telah pun dikontrol oleh sendiket.AG dan IGP hanyalah boneka saja..Vadawi dan menteri2nya hanya BALAM saja..duduk disangkar yang tak berdinding,namun kaki terikat..dipentik-ngangguk..dipentik-ngangguk..

Geram betul la..kenapa Dolah Vadawi ni bengap sangat?Pi sambung kontrak Musa ni sampai 2 tahun napa?Dengar sangat cakap 'menhantu' setannya tu."baba,sambunglah kontrak Musa 2 tahun lagi baba..."Dolah baghal pun sambung...pukimak betul!

GCP buat apa saja yang dia suka.Memang betul kata 2 anggota Polis Johor yang membuat pendedahan mengatakan organisasi Polis dibentuk dan ditentukan oleh GCP dan VK Tan.Memang ada buktinya. Pegawai2 Polis yang bersekongkol dengan Musa,dinaikan pangkat.Pegawai Polis berbangsa cina diletakan ditempat2 yang mereka ada kepentingan.Tengoklah sendiri,sebelum DAP menang diPenang,Ketua Polis Penang diletakan 'orang cina'.
Aku cakap hal ini bukan kerana perkauman.Tapi kita tengok sendiri,Dato' Khalid (CPO Selangor)difitnah oleh GCP kononnya rasuah berjuta hanya kerana dikatakan 'menggangu' perniagaannya diKelab Platinum diJohor yang menjadi tempat berbagai sendiket seperti dadah,pelacuran dan sebagainya.
Kita boleh tengok sendiri,setakat ni hanya 2 pegawai polis yang berani menentang dan mengambil tindakan terhadap penjenayah ini ia itu Dato' Khalid dan Dato' Ramli.Tapi bagaimana nasib mereka?Ringgit mempengaruhi segalanya.
Kedua2 polis yang berpangkat Dato' ni sepatutnya menjadi tunggak mempertahankan bangsa dan negara.Tapi apa dah jadi?Selagi Musa dan Gani Patail tidak dikenakan tindakan,tah apa lagi akan terjadi...
Bakri Zinin pukimak tu hanya tumpang semangkuk..Gani Patail yang nak kan dia pegang jawatan pengarah siasatan jenayah...(orang kampong...)
Apa yang aku perkatakan sebelum ni benar belaka..apa akan jadi jika suara rakyat tidak dipedulikan?
Bila bersuara lebih sikit,ditahan dan didakwa menghasut dan sebagainya.Tapi apa yang diperkatakan mereka adalah betul dan benar.Kalau Malaysia ni dah jadi macam selatan siam macamana?siapa nak disalahkan?masa tu barulah semua nak menyesal..kalau nasi dah jadi bubur 1 sen pun dah tak guna..inilah yang sangat2 kita bimbangkan..
Apa pun,lawan tetap lawan!HIDUP BAKAQ!!!!!

jaliey-m said...

Semoga Allah selamatkan saudara Bakaq Haq dan lindungi keluarganya.

//lama dah tak pekena teh tarik dgn Abg Bakar di restoran Taqwa sambil bincang2.

moloyue said...

Ada sesiapa blh beritahu artikel yg mana satu yg dikaitkan dgn siasatan hasutan oleh polis.

abe MIE said...

bakaq dah kena BAKAR..

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG. ITULAH PEMIMPIN BAKAQ...

MANA BOLEH KENA BAKAR BOLEH HIDUP..

perahudarat said...

Angin semakin panas...

Bukti demi bukti akan keluar juga.Salah laku Bakri Zinin bukan setakat diperingkat Mahkamah Tinggi Civil yang dibawa oleh anggota bawahannya yang dianiaya,tapi surat lengkap juga telah dihantar oleh mangsa kepada Kebawah DYMM Yang DiPertuan Agong kerana tidak dapat pembelaan dari Jabatan dan Mahkamah.

Kes Dato' Ramli hanyalah kerana Musa takut dengan bayang2nya sendiri.Gambar ni bukan gambar rumah Musa berhampiran Pejabat Pos diTangkak?Mengapa BPR tak siasat?

Kita bukan dari golongan bn@umno dan yang sewaktu dengannya yang bercakap tanpa bukti dan asas.Kita bukan dari golongan yang suka menabur fitnah..kita adalah pelanggan SIASAH yang celik dari segala sudut...

Segala apa yang diperkatakan selama ini adalah benar belaka.Kita tengok sendiri apa sudah jadi dengan barang kes dadah jenis syabu yang hilang dari simpanan JSJN Johor?Mengapa segala yang tak baik berlaku diJohor?Nilai RM1juta dadah itu bukan sedikit.
Segalanya akan terungkai jika Ketua JSJN Johor,CPO Johor,Pengarah JSJN Bukit Aman dan Musa digantung tugas.Menteri Dalam Negeri tak beranikah mengambil tindakan itu?Atau adakah artikel ini juga dikatakan 'menghasut?'
Ini maklumat bukan?Pemberi maklumat tidak boleh dikenakan tindakan...tak gitu Pak Amid?



//sama2 kita buat more dan berbuka puasa bersama Abg Bakar diRestoren Taqwa bulan Ramadhan Al-Mubarak nanti...insyaAllah..

abe MIE said...

PERAHU DARAT cakap besar...buktilah.. wujud ke tidak awak nie...

penarik beca kena sebab letak gambar anjing pada logo PDRM. itu logo Islam+Agung+Melayu+maruah negara...

abe MIE ada komplen juga pasal polis rasuah pada laman web itu tapi cakap benda yang benar.

apa nak takut

AuntyBeeAnd said...

Name baru pemimpin UMNO@BN:
1) Abdullah Bin Ahmad Badawi - Phucklah Al Bodowi- kaki tido, kaki tipu, kaki tido, kaki tipu, kaki tido, kaki tipu

2) Najib Bin Abd Razak - Najibabi Al Tantuya- kaki komisen, kaki bunuh orang, kaki perempuan

3) Syed Hamid Albar - Syed Hamid Albaruah- kepala botak perut buncit, cakap mcm celaka.

4) Khairi Jamaluddin - Kaki Shares, kaki komisen, kaki ngampu, kaki gengster

5) Musa Hassan KPN- Kaki angkat tilam, kaki rasuah, kaki gengster, kesian bapak dia ustaz hassan azahari dpt anak mcm celaka. Nk naik pangkat cepat, sanggup berbohong demi pangkat dunia. bapak ngajar muqaddam tau mau belajar. Kan dah sesat..

6) Gani Patail- Gani Pantat Taik- lawyer yg bodoh, bengap,sombong sama mcm musa. Demi pangkat sanggup berbohong & bersubahat dlm fitnah. Binatang punya manusia.

Itulah senarai pemimpin UMNO yg terserlah kebijaksaan dan kehebatan dlm bidang masing- masing. Telah terbukti.

perahudarat said...

Allo abe mie.........

Kalau tak sungguh,tak kata la..Ko scan gambo rumahtu.Nak takut apa?Memang benar!Setakat polis jangan nak gertak-gertak aku!Aku bukan dengar cakap orang.Aku pergi sendiri,aku saksikan sendiri..Nak cakap lebih aku tak nak la...BPR pun aku dah goncang!Tapi aku tak boleh nak cakap banyak kat sini..

Buat auntybeend,teruskan kutuk depa tu.Aku bersama auntybeend.

So,abe mie,aku tak nak cakap banyak la..aku kenal semua orang yang aku sebutkan.Dia orang pun kenal aku.Dan aku kenal dan baik dengan azilah dan sirul.Dia orang terperangkap,tu yang aku geram!

perahudarat said...

Allo abe mie.........

Kalau tak sungguh,tak kata la..Ko scan gambo rumahtu.Nak takut apa?Memang benar!Setakat polis jangan nak gertak-gertak aku!Aku bukan dengar cakap orang.Aku pergi sendiri,aku saksikan sendiri..Nak cakap lebih aku tak nak la...BPR pun aku dah goncang!Tapi aku tak boleh nak cakap banyak kat sini..

Buat auntybeend,teruskan kutuk depa tu.Aku bersama auntybeend.

So,abe mie,aku tak nak cakap banyak la..aku kenal semua orang yang aku sebutkan.Dia orang pun kenal aku.Dan aku kenal dan baik dengan azilah dan sirul.Dia orang terperangkap,tu yang aku geram!

perahudarat said...

Aku tak nampak salah pun Pak Bakaq ni.Kalau setakat letak gambar kepala anjing tu,apa sangatlah salahnya.Kan anjing dengan rimau sama2 binatang yang haram dimakan?Sama juga kalau diletakan kepala lembu,tak salah kan?Itu daya creatif dia.Lain lah kalau diletakan gambar kepala babi.Memang menghina sangat la...

Nak dikatakan menghasut,tak juga.Kita semua bukan terpengaruh pun..hasut apa?Malah kita bukan tak suka semua polis.Kita benci yang atas-atas saja,seperti Musa dan Bakri Zinin.Anggota polis bawah2 ni tak salah pun.Malah merekalah yang berkerja siang malam.Yang besar2 tu membuta aja kat rumah..

Mungkin aku kena keluarkan satu lagi bukti,yang polis atasan tu hampeh.Abe mie nampaknya dah senyap.Awat,ketaq ka...?

Ni gambar yang aku dapat 2-3 tahun dulu dari seorang sarjan berpakaian pereman bertugas diKuala Lumpur.Kawan aku juga.Tapi meninggal lebih sebulan dulu.Khabarnya dia dikebumikan diLangat.Tu pasal aku tak heran langsung dengan Bakri Zinin.Zalim,gila pangkat,perangai macam yahudi.

Ceritanya,pekerja kontrak dalam gambar ni bukan calang2 orang.Dia sebenarnya seorang detektif.Mempunyai banyak surat kepujian sepanjang perkhidmatannya.Telah menghadiri berbagai2 kursus.Tapi yang penting,dia adalah anak didik UTK.Sudah beberapa kali menjalani latihan UTK.Telah banyak menembak mati penjenayah bersenjatapi.Sarjan kawan aku tu sangat menyanjunginya.Gambar ini diambil dalam bulan puasa,dalam anggota polis ini berpuasa.Dia diarahkan membuat kerja2 kontrak membena tembok pagar IPKKL dalam bulan Ramadhan bersama buruh Indon,dan gai dibayar oleh kontraktor walau pun anggota polis tyu menerima gaji dengan polis seperti biasa.Kerja kontrak membancuh simen,mengikat bata tembok pagar IPKKL hingga siap dari pukul 7 pagi hingga 6 petang setiap hari.Aruah sarjan itu amat simpati dan sedih semasa menceritakan kepada aku ketika itu.

Puncanya hanyalah kerana Bakri Zinin masa tu OCPD menuduh anggota polis itu membuat surat layang.Pada hal yang buat tu orang lain.Bukan ke menghukum orang yang tak bersalah namanya tu?Begitulah baghal,bingai,bahalol dan bodohnya Bakri Zinin.Tak profesional langsung!Siasatlah dulu!Perangai macam anak haram!Spesis ini yang nak kita angkat jadi IGP?LANCAU!

Budak tu memang naya..dari detektif diarahkan menjaga pondok pengawal.Bukan ke tak sama jawatannya dengan anggota pengawal pondok polis tu?Masa ditemuduga kenaikan pangkat,fail sulit budak tu hilang.Ni kerja siapa?Bila ditemui semula,surat2 kepujian didalam fail itu telah dibuang.

Kiranya anggota polis tu memang hebatlah..masih bertugas tapi mencabar pegawai2 polis yang menganiayanya diMahkamah.Ini baru POLIS!Berani!Tapi hasratnya tidak kesampaian kerana peguam2 yang dilantik dipercayai diugut oleh pehak atasan Polis.Hinggakan bila kesnya telah difailkan,peguam tak berani datang keMahkamah.
Dek kerana malu dengan kesilapan sendiri,pehak atasan polis sanggup menganiaya dan menindas anggota bawahannya itu.Memang pelik,DITAHAN KERJA TANPA SEBAB.Bahkan budak tu bertugas lebih 20tahun tanpa sebarang tindakan disiplin.Bila budak tu buat lapuran SUHAKAM pehak atasan polis mengenakan berbagai tindakan disiplin.Yang tak logiknya,pehak atasan mengenakan hampir 20tindakan tatatertib serentak atas kesalahan yang diada-adakan.Kalau lawan diMahkamah memang budak tu menang kerana ada Hakim,peguam bela dan peguamcara.Tapi kes budak tu hanya diarahkan membuat representasi,entah dibaca ke entahkan tidak oleh pehak berkuasa tatatertib,tau2 hukum aja.ADA AKAI KA?

Kira2 sebulan sebelum aruah sarjan kawan aku tu meninggal,dia ada jumpa aku.Kami bersembang seperti biasa.Katanya budak tu akan bicara beberapa hari sebelum bulan Ramadhan ni.Saya teringin sangat nak jumpa dengan budak yang berhati cekal tu.Khabarnya dia hebat juga,boleh hilang macam Mat Komando.Perkara itu disedari oleh pegawai polis wanita yang dulu bertugas diIPKKL dan sekarang bertugas diJohor.Budak tu selalu juga berjumpa dengan aruah sarjan kawan aku tu.Khabarnya budak tu diambil bekerja oleh Tan Sri Alegendra(Bekas CPO Selangor)Kemudian diambil oleh Tan Sri Ghazali Shafei(sekarang Tun)

Hah..tengoklah sendiri,mana betulnya undang2 dan peraturan?Layak tak Bakri Zinin menghukum Pak Bakaq yang kesalahamnya hanya sekecil hama jika dibandingkan dengan kesalahan yang dilakukan oleh Bakri Zinin dan 2 lagi pegawai polis yang menganiaya budak tu.Malah budak tu telah membuat repot polis terhadap Bakri dan beberapa pegawai polis tersebut,tapi tiada tindakan.

Apa lu nak cerita lagi...anggota polis pun diketepikan haknya untuk mempertahankan diri..tidak diperuntukan hak asasi manusia.Kalau ada,mengapa budak tu tidak terbela?Jasanya kepada bangsa dan negara bukan sedikit.Mungkin Musa pun tak boleh lawan kejayaan yang pernah dicapai oleh budak tu.

So,tak jadi kesalahan kepada Pak Bakaq meletakan gambar kepala anjing pada logo polis tu.Ia amat layak dipakai oleh Bakri Zinin dan pegawai2 polis yang mengkhianati kehidupan anggota bawahannya itu..

HIDUP PAK BAKAQ!!!HIDUP PAK BAKAQ!!!HIDUO PAK BAKAQ!!!!

perahudarat said...

Ni dia gambarnya sebagai bukti penganiayaan terhadap anggota polis oleh Bakri Zinin dan haiwan yang se-spesis dengannya.

MOHD AFIQ said...

Sememangnya pihak polis mengikut petunjuk 'pihak atasan'. Perhimpunan demonstrasi yang halal pun diharamkan, kepada KPN - x blajar perlembagaan Malaysia ke? Setiap rakyat Malaysia diberi hak untuk berhimpun secara aman tanpa senjata. Saya mempertahankan tindakan saudara Penarik Beca.

bn@umno said...

Abu Bakar Mohamad Rashid sepatutnya dihantarkan sj ke penjara ataupun di dakwa di bawah ISA kerana kesalahan menghasut.

perahudarat said...

Eloknya banyak lagi Bakaq disini..bn@umno hanya dibelengu dan terbelengu akal,minda,pengetahuan dan sebagainya.

Yang kita hentam disini semua maklumat yang tepat2 saja.Tengok apa dah jadi dengan Johor hari ni?Anggota polis berpangkat lans kopral mati ada kesan tembakan dikepala.Senang aja polis klasifikasi kan kes ini..MATI MENGEJUT...kita yang dengar pulak terkejut..anggota polis itu dari Jabatan Narkotik Johor..apa citer ni?Apa hal dengan dadah RM1juta yang hilang tu?

Baru semalam aku cakap menteri berkenaan gantung saja tugas Ketua Jabatan Narkotik Johor,Pengarah Narkotik Bukit Aman,Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah(Bakri Zinin) dan Musa Hasan.Selagi kuasa dan pengaruh ada pada mereka,macam2 lagi yang akan berlaku.Sendiket tak pandang pun kalau setakat anggota polis bawahan ini.Tambahan pula yang melibatkan kes terlalu besar,itu bukan setakat pengedar,malah makmal haram dadah!Itu cuma nilai dadah yang besar,belum lagi hukuman yang diterima oleh pemilik dadah itu.Mati katak aja lans kopral tu...Tu lah aku dah cakap..pegawai atasan polis ni anggap anggota bawahannya macam sampah aja..budak yang diarahkan membuat kerja kontrak sepanjang bulan puasa tu lah buktinya..kalaulah budak tu ada anak bini dan mak bapak nak ditanggung macamana?Tu yang aku cakap Bakri Zinin tu pukimak!

Ni hilang pulak 1 nyawa,hanya kerana gara2 hilang barang kes diJohor.Ada kita tengok berita mengatakan pegawai polis ditahan?Dalam jangkaan aku,setiap stor barang kes polis tentulah dikawal selia oleh pegawai,bukan anggota bawahan.
Logik tak kalau aku katakan,anggota sendiket dadah akan menggunakan apa cara sekali pun supaya kesnya boleh dipertikaikan diMahkamah untuk bebas?Kalau nilai dadah dah berjuta,logikkah anggota bawah sahaja boleh menyelesaikannya.Setakat mana pengaruh anggota bawahan polis?
Cakap aku ni berasas kerana ada orang buat repot terhadap Azeez Putra Umno kerana menipu.Polis tak berani ambil tindakan kerana kononnya melibatkan VIP.VIP kepala butoh!

Komen Mohd Afiq tu betul.Yang halal diharamkan.KPN ikut telunjuk 'pehak atasan'.Kalau apa2 jadi 'pehak atasan' bolehlah cover..kita tengok ajalah kemusnahan demi kemusnahan,kejahanaman deni kejahanaman..Kalau Malaysia dah hancur,takkan ada sekor umat pun akan berani mengaku dari parti UMNO.
So,bn@umno tak payahlah kau cadangkan supaya Pak Bakaq dimasukan kepenjara atau dakwa dibawah ISA.Gani 4tail dan Musa tu dihumbankan kedalam penjara dulu..gambar singa pada logo polis tu melambangkan tegas,adil dan digeruni.Kalau dah ikut telunjuk aja,kau paham2lah sendiri gambar apa pulak nak diletakan diditu.Mungkin gambar mentadak mentadu....Nasib baik P Ramlee buat filem Nujum Pak Belalang pada tahun 60an dulu.Kalau zaman pak lah bengong ni,bukan setakat filem kena gam,silap2 ISA kerana letak gambar belalang pada bendera..
Lagi satu cerita Ahmad Albab,tak tengok macamana P Ramlee ajar polis?
Sekarang biar SIASAH ajar polis pulak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...