Monday, August 25, 2008

Selepas Gerakan, MCA juga mahu keluar dari BN

KUALA LUMPUR, 25 Ogos: Selepas Gerakan, MCA pula mengugut untuk mengkaji kedudukan mereka dalam Barisan Nasional (BN) jika Umno terus menerus dengan slogan ketuanan Melayunya.

Calon Presiden MCA yang disokong oleh kepimpinan parti itu sekarang, Datuk Ong Tee Keat ketika bercakap di Pahang berkata, jika Umno terus dengan slogan ketuanan Melayu dan tidak membuat reformasi, anggota BN yang lain termasuk MCA akan meninggalkan BN.

Sebelum ini, Pemangku Persiden Gerakan, Datuk Dr Koh Tsu Koon memberitahu, bukan sahaja Gerakan mengkaji untuk keluar BN, parti-parti lain juga membuat kajian yang sama.

Penasihat Gerakan, Tun Lim Keng Yaik pula berkata, ia terserah kepada perwakilan parti itu yang akan bermesyuarat tidak lama lagi.

"Jika kami keluar BN nanti, kami tidak akan memperjuangkan satu kaum sahaja bahkan menjadi parti pelbagai kaum," kata Ong Tee Kiat, Naib Presiden MCA sebagaimana yang dilaporkan oleh akhbar Cina, Nanyang Siangpau.

Sebelum ini, seorang lagi calon Presiden MCA, Datuk Dr Chua Soi Lek, berkata, "MCA perlu mengkaji sikapnya seumpama 'orang gaji' kepada Umno."

Ong Tee Kiat dan Chua Soi Lek, ketika mereka berlumba untuk merebut hati perwakilan MCA menjadikan Umno sebagai tempat mereka memukul (punching bag), tulis Leslie Lau, wartawan laman web malaysiainsider.com.

71 comments:

OfficeBoyTingkat4 said...

Aitttt...MCA dgn Gerakan pun nak cabut juga dari BN ker?

Maka tinggallah abe mie dan bn@umno saja....kesiannnnnnnnnnn....

wakakakakaka....

parang said...

sebenar nye kapal Gerakan, kapal MCA dan kapal MIC dah lame kosong. Yang tinggal hanye kapten2 nye sahaja.

sukj said...

Kapal Layar nak karam dah...!!

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

alah ini semua lakonan jelah. lagipun sebelum ni pun kita dah dengar khabar angin yg sama juga sebelum ni tapi tak ada pun kononnya mca dan gerakan mahu tinggalkan BN.khabar angin ni bukannya boleh percaya sangat.

utohkacil said...

UMNO mesti mempertahankan KETUANAN MELAYU nye hingga ketitisan darah yg terakhir! Ini lah masa nye UMNO mengasah (melimau) KERIS UMNO nye.

Wahai pejuang2 UMNO!, ini lah masa nye untuk menunjuk kan kehebatan dan kehandalan kamu.

Apa tunggu2 lagi, hunus kan keris UMNO yg sudah di limau dan seru mereka supaya JANGAN sentuh hak2 keistemewaan melayu.

peon pencen said...

Tak payah buat bising. kan ke UMNO tu sedang lena tidur bersama bos nye.

mereka masih tak mau ngaku yg cina dan india dah tinggal kan BN(UMNO) pada PRU12 yg lepas.

memang kaki tido!

aleb said...

hahaha...time umno ade krisis lakonan la plak ek....lawak la manusia jenis pencacai ni

bn@umno said...

apa punya bodohnya pencacai PR kat siasah ni, khabar angin je pun dah nak gembar-gemburkan.pencacai PR dah tak boleh fikir secara waras dah, mentang-mentanglah dah tertekan akan kekalahan DSAI pada hari esok.berita terkini yg baru diterima, BN dijangka menang tapi mungkin dgn majoriti yg tipas.

firdaus said...

ketuanan melayu hanya pada slogan ja cuba tgk kuala lumpur sapa yang jadi tuan?bukan kah cina yang menguasai ekonomi bukan saja di kl tapi hampir semua bandar di malaysia kecuali kelantan yang ekonominya dipegang oleh majoriti melayu.nampak tak sapa yang berusaha men'tuan'kan melayu? dan sapa pulak yang terjerit-jerit ketuanan melayu tetapi menikam melayu dari belakang?

firdaus said...

'Calon Presiden MCA yang disokong oleh kepimpinan parti itu sekarang, Datuk Ong Tee Keat ketika bercakap di Pahang berkata, jika Umno terus dengan slogan ketuanan Melayu dan tidak membuat reformasi, anggota BN yang lain termasuk MCA akan meninggalkan BN.

Sebelum ini, Pemangku Persiden Gerakan, Datuk Dr Koh Tsu Koon memberitahu, bukan sahaja Gerakan mengkaji untuk keluar BN, parti-parti lain juga membuat kajian yang sama.'

itu bukan khabar angin tapi dah keluar sendiri dari mulut pemimpin mca dan gerakan.lain kali baca dan paham bukan pikir guna kepala lutut...

suhaimi said...

salam......

umno@bn memang bodoh!

bn@umno said...

aku tak pahamlah dgn pencacai PR ni, apabila Umno ingin mempertahankan ketuanan melayu, korang bantah.Adakah pencacai PR ni dah sesat atau dah kafir?Aku cukup sokong jika Umno dgn perjuangan ketuanan melayu yg dilaung-laungkan oleh pemimpin Umno.

utohkacil said...

apa itu ketuanan melayu?

sedang kan ramai melayu jadi kuli cina dan india! Hari2 kena maki hamun dan di perhamba kan oleh cina dan india.

Ada cina jadi driver melayu?
Ada cina jadi amah di rumah melayu?
Ada cina kerja cici tandas, lungkang dan angkat sampah?

Kan ke semua nye kerja2 hina di atas semua nye di buat oleh melayu?

Apa erti nye KETUANAN MELAYU sedang kan melayu di perhamba kan oleh cina dan india?

firdaus said...

Islam selamat, melayu pasti selamat.
melayu selamat, Islam belum pasti selamat.

jadi fikir-fikirkanlah.
kalo orang berotak cerdas mesti faham tapi kalo dah dungu tu dungu jugak la...

bn@umno said...

Aku seru kepada seluruh melayu malaysia supaya sama-samalah kita menyokong perjuangan Umno yg amat prihatin dgn masalah orang melayu di Malaysia ni.Tanpa Umno, orang-orang melayu akan merepat kat negara sendiri.marilah kita sama-sama menegakkan ketuanan melayu yg diperjuangkan oleh UMNO.

Mr Green said...

KOTA KINABALU: Ketua Parti Bersatu Sabah (PBS) Bahagian Kiulu, Sindin Ranggangon, yang mencadangkan supaya Presiden PBS, Datuk Seri Josepah Pairin Kitingan melepaskan jawatan, hari ini mengumumkan keuar parti dan bercadang menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Semasa mengumumkan keputusan itu, Sindin berkata, PBS Bahagian Kiulu juga dibubarkan semalam dan majoriti penyandang jawatan dalam bahagian itu turut meletakkan jawatan masing-masing.

Baru-baru ini, Sindin diberikan surat tunjuk sebab kerana menggesa Pairin berundur kerana menyifatkan pemimpin politik veteran Sabah itu tidak lagi mampu memimpin parti.


ORG BN DAH TERTEKAN DENGAN BERITA SATU SATU KELUAR BN.HAHAHHA SAMPAI TERDESAK BUAT CERITA BHN LETUPAN LAH ,UGUT BUNUHLAH...

ORG PAKATAN RAKYAT TAKDAK MASA NAK BUAT SEMUA TU.ORG PAKATAN RAKYAT DOK SIBUK NAK AMBIK ALIH KERAJAAN PERSEKUTUAN DARI ORANG GILA!

OfficeBoyTingkat4 said...

bn@umno,

Hang pandai buat lawak nooo...

Habaq hangin ka, habaq ribut ka....yang betoinya...memang UMNO nak terlungkup dah....sikit lagi hang boleh tgk dengan biji mata hang dolah imam hadhari hang tu cabut lari gi oversea, tinggalkan hang dua ekoq dengan abe mie...

Ni yang nak tergelak ni....gelak sat no..hihihihihihiih....

bn@umno said...

Aku seru kepada seluruh melayu malaysia supaya sama-samalah kita menyokong perjuangan Umno yg amat prihatin dgn masalah orang melayu di Malaysia ni.Tanpa Umno, orang-orang melayu akan merepat kat negara sendiri.marilah kita sama-sama menegakkan ketuanan melayu yg diperjuangkan oleh UMNO.

bn@umno said...

Aku seru kepada seluruh melayu malaysia supaya sama-samalah kita menyokong perjuangan Umno yg amat prihatin dgn masalah orang melayu di Malaysia ni.Tanpa Umno, orang-orang melayu akan merepat kat negara sendiri.marilah kita sama-sama menegakkan ketuanan melayu yg diperjuangkan oleh UMNO.

bn@umno said...

Aku seru kepada seluruh melayu malaysia supaya sama-samalah kita menyokong perjuangan Umno yg amat prihatin dgn masalah orang melayu di Malaysia ni.Tanpa Umno, orang-orang melayu akan merepat kat negara sendiri.marilah kita sama-sama menegakkan ketuanan melayu yg diperjuangkan oleh UMNO.

bn@umno said...

Aku seru kepada seluruh melayu malaysia supaya sama-samalah kita menyokong perjuangan Umno yg amat prihatin dgn masalah orang melayu di Malaysia ni.Tanpa Umno, orang-orang melayu akan merepat kat negara sendiri.marilah kita sama-sama menegakkan ketuanan melayu yg diperjuangkan oleh UMNO.

OfficeBoyTingkat4 said...

hahahaha....serupa lagu m nasir.
aku seru pusaka mentera ku,
mentera...semerah padiii...

best gak lagu tu..

hahahahahha...
cian tgk bn@umno ni..dia dah desprate tahap gaban oiii...dia dah nampak melayu sekarang ramai merempat dibawah umno...hihihihihi

umisa said...

hoi bodoh bn@umno apa lagi tunggu, cepat tongkang dah nak tengelam, lompaat cepat , jgn jadi bodoh duk tunggu lagi,16 hb daah dekat

parang said...

'bn@umno' dah betul2 gila!

aleb said...

seems like si pencacai is strugling hard for his BN n AMINO.....

'ini kerja org gila punya'

Awey Kelate said...

Najib kata BN akan buat kejutan.....yang betulnya wartawan patut tulis BN akan Terkejut.
- DSAI (Insya Allah) akan menang lagi besar
- Calon BN hilang wang pencalonan
- Calon AKIM (yang entah dari hutan Tanah Merah mana....Gual Ipoh? Kusial? Kerila?) mengatasi calon BN.
- Selepas ini BN akan jadi Pembangkang di Parlimen (Insya Allah)
- BN adalah Batu Nesan dan KJ adalah Kereta Jenazah

Awey Kelate said...

Hanya yang tolol, tongong, bengong yang akan pertahankan para perompak harta rakyat sebagai pemimpin mereka dengan alasan menjaga ketuanan Melayu lah, jaga Islam lah......Piiiiiiiii dah.
Dulu kontraktor orang PAS atau PKR awal-awal kena tolak bila masuk tender... tengok hasil kerja konraktor UMNO/BN - buat dewan sekolah, bumbung terbang, buat jambatan (macam kat Johor) - jambatan runtuh, (macam kat Kelantan) - dah setahun Jambatan Sultan Yahya Petra dirasmi Pak Lah, masih tak naik tiang, buat jalan - retak sana sini.
Mana ada kontraktor UMNO/BN yang disenaraihitam walaupun banyak buat suwey'
Cakap pasal perpaduan.....

Awey Kelate said...

bn@umno dan abe mie, UMNO tak pernah jaga kepentingan Melayu. Melayu-melayu yang betul-betul dijaga -
Nazir Razak CEO CIMB dengan gaji dilaporkan RM771 ribu sebulan walhal nak bagi bonus dan kenaikan gaji beribu lagi Melayu yang kerja di CIMB, sikit punya liat.
Che Khalib TNB yang walaupun TNB dah banyak untung, masih gila nak naikkan tarif elektrik
Pemimpin UMNO Johor - apa dah buat sampai Pulau Batu Putih jatuh ke tangan Singapura? Ghani-Muhyidin-Syed Hamid-Hishamudin ---- semua lain-lain bulu (siapa yang lebih atau kurang bulu, diorang saja yang tahu)
Pemimpin UMNO Teganung Kite - duit royalti minyoj gi mane wey? Rakyat masih dok kaih cari rezeki
Pemimpin UMNO Kelate Ambo - (muko tok malu) semo dok di KL tapi ambik calon di Kelate.
Pemimpin UMNO N9 - tunggu KJ kebumikan semuanya

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

HIDUP YAHUDI,HIDUP CINA, HIDUP HINDRAF...
MAMPUS MELAYU

-slogan Anwar al-juburi

Sama-sama kita takbir...

abe MIE said...

MAMPUS ISLAM demi ketuanan Anwar HINDU....

PAS- Pasti aku sokong
DAP- (lama) Dah Aku Perjuangkan

mampus UMNO yang selama ini meletakkan Sultan sebagai tonggak rasmi Islam dalam perlembagaan dan membina masjid-masjid.

Sepatutnya UMNO bina KUIL atau Gereja, barulah PAS dan DAP sokong.

kan gitu

awey kelate

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

kesimpulannya

sejak Anwar bermimpi jadi PM Mat Jenin

...untuk pengetahuan semua, hanya siasah sahaja cakap begitu. fitnah kan cara ajaran dam mazhab 'Aslam PAS'.

hehehhe

miekabo said...

salam...
abg mie dan bn@umno memang 'hebat'
sejak dari dulu, kini dan selamanya...
tapi lepas ni dah tak lama dah...
esok jer... tinggal...
korang berdua memang ayam jantan UMNO pun, berkokok berderai-derai tapi ekor bergelumang tahi...
sian...

Mr Green said...

BN DIAMBANG MAUT! NAJIB MINTAK BANTUAN PAS!TAK MALU....USUNG BENDERA MIC,MCA,GERAKAN...MINTAK TOLONG PAS!

YA,PAS BOLE TOLONG TGK BN..KALAH TERUK!

ANWAR WILL WIN AKU TAK MAU TAHU BERAPA MAJORITI DIA MENANG SEBAB PILIHANRAYA NI AMAT KOTOR!.AKU TAHU ANWAR DAPAT MASUK PARLIMEN DAN RAMPAS KUASA DARI ORG GILA!

Najib berkata bahawa sebelum ini, pemerhati politik meramalkan BN tidak ada harapan sama sekali tetapi selepas usaha keras dilakukan oleh jentera parti, BN mempunyai peluang untuk meraih kemenangan.

Beliau juga menasihatkan jentera BN supaya tidak mengetepikan penyokong Pas dalam usaha mendapatkan sokongan kepada BN.

“Kita harap rakan-rakan kita dalam Pas akan sama-sama membantu,” katanya.

Najib berkata Umno dan Pas boleh berunding untuk mengatasi pelbagai masalah bersama demi kepentingan umat Islam.

OfficeBoyTingkat4 said...

abe mie,

Mu buat malu orang kelantan jer.Adaker fahaman karut marut jadi amalan kamu?

Mana punya ajaran dia ckp umno yg mebina masjid? hihihihi...tu kat negara Arab, Brunei, Indonesia dan negara lain yang tkder UMNO, tkder masjid ker?hihihihihih....hadhari betul mu ni....

Ni kira dah mu dah takder hujah dan fakta dah dah kira tahap frust tahap gaban la ni, kan kan kan kan ...?

Takper...mlm esok tahu ler nasib UMNO yang kian reput dan layu.

Tapi untung UMNO, walau pun reput masih ada yang berdarah cap keris seperti kamu wahai abe mie.

Nanti bila Dolah dan kuncu kuncunya cabut lari dari Malaysia, adalah suku sakatnya yg setia menunggu kat sini...hihihihihihi...

Mr Green said...

BOY

Jangan layan dah Budak sesat tu...kalau bab agama pun dia bole permainkan..apa lagi soal masjid...

Alim ulama kata Tugu Negara tu haram sebab seperti berhala...dia pi jugak sana.siap buat kenangan lagi...

apa nak heran..setakat bole maki kata orang yahudi cina inida tu orang tu kira CHAMPION KELANTAN la...dia tak tau Nabi Nabi kita pun ada yang bangsa Yahudi.Dia tak tahu cina india tu ciptaan Allah.

Nak buat camna hari hari pi golok....tu yang sesat tu...

bn@umno said...

esok, kejutan besar pasti berlaku.kepada penyokong PR yg sakit jantung tu tolong jaga-jaga sikit kesihatan tu takut 'pengsan' untuk selama-lamanya.

bn@umno said...

aku yakin korang sudah kena tipu dgn DSAI tu.TAK MUNGKIN pada 16 sept ni PR akan mengambilalih putrajaya jika esok DSAI menang sekali pun.Ini hanyalah gimik semata-mata untuk mengaburi mata penyokong-penyokong PR yg sokong secara membabi buta tanpa fakta ada yg boleh dipercayai.

agas said...

Menjelang PRU13, UMNO akan berakhir seperti mana BN menghilangkan nama Semenanjung Tanah Melayu, ini disebabkan rakus & tamak menggunakan duit rakyat utk kepentingan KJ menanantu Pok Loh - Business 3 bulan dak jadi Billioner. Selamat Tinggal UMNO & BN. Undilah PKR (Pakatan Rakyat)

agas said...

Babe Mie, guna Web site nama org hentan paspkr....Pakatan Rakyat...org bodoh sahaja tertipu.

http://pkrpasdap.babe mie.com

HIDUP YAHUDI,HIDUP CINA, HIDUP HINDRAF...MAMPUS Babe Mie

Sama-sama kita takbir...Isya'Allah, manpusnya MIE & UMNO spt firaun & Namruk

agas said...

keris dah tinngal sebelah saja, le ni tinggal hulu doh

putra revolusi said...

25.8.08 selama satu hari dari pagi hingga 9.00 mlm tak dpt layari internet. Sekarang jam 12.50 am 26.8.08, bila aku sampai ke rumah baru dapat layari internet. Bila tanya TM Net pagi tadi pegawainya berkata seluruh Penang, Kedah & Perak Utara tak dapat layari internet. Bila ditanya sebabnya, org TM Net hanya ketawa. Aku tanya, "Barangkali ada hubungan dgn Ptg Pauh kot?" Pegawai TM Net jawab, "Saya no komen. Encik pikir-pikirlah sendiri"

Dalam hatiku berkata Ptg Pauh telah melakar sejarah sebagai pilihanraya yg paling kotor. Semuanya hanya disebabkan ketakutan BN terhadap seorang manusia bernama ANWAR IBRAHIM!!!

encik MIE said...

kenapa takut kepada anwar?
jawapan?

dia adalah

Barua Anwar Bin Ibrahim- BABI

siapa nak masuk dekat woii...

PAS pun takut kat BABI sebab itulah dia tak mahu jadi PM. PAS nak jadi Mat Jenin aje

parang said...

'enche mie' ini sebenar nye 'abe mie' yg gila babi tu.

dah tukar kepada 'enche mie' pula.

bersifat manusia tetapi berhati babi dan perangai nye pun mcm babi juge.

mungkin dia dilahirkan oleh babi yg lakikan manusia

Mr Green said...

TUKAQ PI LA BERAPA BANYAK GAMBAQ PUN...BERAPA BANYAK BLOG PUN...

KALAU DAH OTAK BINGGAI BINGGAI JUGAK,

NAK BUAT MACAM MANA INI DIDIKAN UMNO...YG MENDOKONG ISRAEL SAMPAI BENDERA ISRAEL PUN KIBAR KAT MENARA UMNO PWTC!.

bn@umno said...

parang

aku tengok komen kau tu rata-rata pasti ada perkataan babi.kenapa ni?kau dah mula berjinak-jinak memelihara babi ke?aku tengok ko begitu sayangkan babi-babi ye.

bn@umno said...

Mr Green

Tak payahlah ko nak kutuk israel tu.cerminkanlah diri kau tu dulu mungkin muka kau tu pun hampir sama dgn orang israel.kau sepatutnya bangga jika orang kata muka kau tu macam israel sebab orang israelkan cerdik dan pandai.takkan kau tak mahu orang cakap ko pandai.ataupun kau lebih rela orang panggil kau tu bodoh dan bangang?

parang said...

enche mie@abe mie anda memang babi!

parang said...

bn@umno@babi@UMNO

Mr Green said...

BN@UMNO SOKONG ISREAL PULAK DAH....

SAH MEMANG BN@UMNO AGEN ISREAL...TAK BOLE PAKAI PUNYA ORANG...

ESOK TIME ORANG PERMATANG PAUH AJAQ BN

UNTUK ORG ORG BN!..

ADIOS! AMIGOS! BERAMBOSSS!

bn@umno said...

Parang, kenapa kau puja sgt kat babi tu?ataupun mmg babi yg kau sembah?aku rasa muka kau tu sebijik macam babilah dan perangai lebih jijik drpd babi.kesian sungguh mak bapak kau yg lahirkan kau dgn mengharapkan kau menjadi orang yg berguna tapi malangnya perangai lebih jijik drpd babi.

bn@umno said...

Tak payah kita bertekak kat sini dgn tiada kesudahannya.Marilah kita sama-sama menyokong parti yg memerintah iaitu BN supaya negara Malaysia akan menjadi sebuah negara yg dikagumi oleh dunia luar.Kepada pengundi di P.P, esok korang jgn lupa keluar mengundi, tolong pangkah BARISAN NASIONAL kerana lambang dacing kat bendera barisan nasional tu melambangkan keadilan.

parang said...

bn@umno beribu kan se ekor babi yg telah di liwat oleh manusia.

babi kacukan ini akan terus berada di tempat yg salah kerana ianye se ekor BABI. TIDAK BOLEH FAHAM BAHASA MANUSIA!

parang said...

babi bn@umno contoh terbaik melayu umno babi

parang said...

melayu babi seperti bn@umno ini lah yg merosakan bangsa dan agama.

Mr Green said...

NEGARA INI BUKAN
NEGARA UMNO/BN PUNYA
INI ADALAH NEGARA KITA

NEGARA RAKYAT!!!


UNDI

DS ANWAR BIN IBRAHIM

HIDUP RAKYAT! MAKKAL SAKTHI!

bn@umno said...

Aku cukup tak paham dgn penyokong PR ni.kalau komen MESTI ATAU WAJIB ada perkataan babi dalam komen dorang.Terdetik juga dalam hati aku ingin bertanya kenapakah penyokong PR ni suka sgt kat babi-babi ni?adakah penyokong PR ni sudah mula memuja babi?atau mungkinkah penyokong PR ni menyembah babi?hhhmmmmm tak tahulah, pening sungguh kepala aku dibuatnya.kepada penyokong PR yg sesat tu, baliklah ke pangkal jalan.Ini adalah nasihat terbaik yg boleh aku berikan tapi terpulang kepada penyokong PR sama ada nak dengar atau tidak.yg penting nasihat telah diberikan.

bn@umno said...

Mr Green

MAKKAL SAKTHI pala hotak kau.kau ni dah nak jadi penganut hindu pulak ke?Kau ni tak habih-habih dgn membuat kenyataan yg memalukan agama islam.

Mr Green said...

BN@UMNO

HANG LA BODOH...

CAKAP MAKHAL SAKTHI AJE NAK NGANUT AGAMA HINDU KA...TU LA ORG SURUH PI NGAJI...HANG PONTENG! APA NASIB MALAYSIA ADA RAKYAT MACAM HANG NI..

NI PI NGAJI MUQADDAM DULU BAGI HABIH NAK MAI TARBIAH AKU.

Mr Green said...

DOOMSDAY FOR BARISAN NASIONAL!

WELCOME BACK DS ANWAR IN PARLIMENT!

THANKS DATO SERI WAN AZIZAH FOR YOUR CONTRIBUTIONS !

THANKS PERMATANG PAUH VOTERS!

SPECIAL THANKS PAS VOTER WHO VOTE FOR DS ANWAR!
SPECIAL THANKS PKR VOTER WHO VOTE FOR DS ANWAR!
SPECIAL THANKS DAP VOTER WHO VOTE FOR DS ANWAR!

SPECIAL THANKS BARISAN NASIONAL VOTER WHO SWING VOTE FOR DS ANWAR!

THANKS TO BARISAN NASIONAL WHO GIVE FREE CAMPAIGN FOR PARTY JUSTICE PEOPLE'S

THIS COUNTRY IS NOT BELONG TO UMNO OR BN
THIS COUNTRY BELONG TO MALAYSIAN PEOPLE

putra revolusi said...

JOM BERKUMPUL BERAMAI-RAMAI DI PTG PAUH! Tengok dengan mata kepala sendiri bagaimana hantu yg keluar dari kubur BN keluar mengundi.

Ini pilihanrya yg paling kotor, ibu segala pilihanraya, ibu segala kekotoran!! Satu rumah mendaftarkan berpuluh-puluh orang pengundi dlm alamat yg sama, ada yg sampai 80 orang pengundi tinggal dlm satu rumah. Hari ini hantu yg menghuni rumah-rumah itu akan keluar mengundi!
Nama 710 pengundi yg boleh mengundi 5 bulan lalu, tapi kini hilang kerana nama mereka dimakan hantu yg sedang keluar dari kubur BN utk mengundi. Wang sogokan kpd pengundi mencurah keluar dari kantung BN.

Saya sdg berada di Ptg Pauh. Bloggers yg berdekatan Ptg Pauh marilah ke sini. Bukan senang hendak melihat dgn mata kepala sendiri betapa kotornya pilihnraya ini & betapa kotor & liciknya cara BN utk meraih undi! Sungguh tak bermoral, tujuan menghalalkan cara.

parang said...

si bn@umno memang BODOH!

makna 'MAKKAL SAKTHI' tu ialah :- 'KUASA RAKYAT', tak de kena mengena dgn mana2 agama.

Bodoh punya 'bn@umno'

OfficeBoyTingkat4 said...

bn@umno, abe mie, encik mie, semua standard kayu jer.cakap pakai kepala lutut.

Tuntutlah ilmu hingga ke negeri China.Bilangan Cina Islam lebih ramai dari Melayu Islam, bilangan India yang Islam berpuluh kali ganda dari Melayu Islam...ni fakta...bukan fitnah.

hihihihihihih....

sorry aku terpaksa gelak sebab bila baca komen mangkuk ayun, aku nak gelak jer...hihihihihihih

kayemsee said...

laa...hangpa baru tau ka bn@meno dgn abe mie@encik mie tu bodoh@bahlul...aku dah lama dah tau...hehehee

cikgi said...

Ape salah pada babi.babi tu pn makhluk tuhan yang tak pernah berdosa pada penciptanya.kira oraitlah ramai panggil ko babi, lagi busuk kalu orang panggil ko setanke,iblis ke.awat kalut sangat orang bn ni.

-sha-sya- said...

ahaha...lawak aku baca komen orang BN ni...sibuk cakap orang pr ni suka babi...dalam al-Quran pun ada sebut pasal babi..so adakah Allah itu memuja babi kerana Allah yang menurunkan Quran..

Lain kali kalo nak bercakap, guna otak..takkan nak letak otak babi pulak kat kepala kau tuu..

jentera said...

bn@umno said;

aku tak pahamlah dgn pencacai PR ni, apabila Umno ingin mempertahankan ketuanan melayu, korang bantah.Adakah pencacai PR ni dah sesat atau dah kafir?Aku cukup sokong jika Umno dgn perjuangan ketuanan melayu yg dilaung-laungkan oleh pemimpin Umno.

"Adakah pencacai PR ni dah sesat atau dah kafir?"

Sejak bila ketuanan melayu tu satu agama? Sejak bila tak sokong ketuanan melayu yang dilaungkan oleh BN dianggap sesat dan kafir?

Tolong bn@umno bg hujah dari AL-QURAN dan/atau SUNNAH untuk menyokong kenyataan di atas. Jikalau tidak kenyataan tersebut ternyat menyekutukan Allah dengan Ketuanan Melayu - SYIRIK.

Mr. Padedoh said...

Kan BN itu Babi Negara!
Apa yang nak difikir panjang panjang. Waktu time pilihan raya tak malu malu guna polis, guna guna wang,kemudahaan awam, guna SPR, guna belantun, guna media, guna Kera Jalanaaan, guna Mr. Ji!
Semuanya dio gune habis habis, election pun pasang hari bekerja untuk menolong hantu hantunya keluar menjelma.

Tapi di lanyak oleh Pakatan. Apa dia......kemenangan tipis?

Kalau nak cari kemenangan tu, pi gali kat belakang Saifool tu,...ada kat sana kot.

RE-FO-MA-SI!

Garden said...

Kesie Abe Mie dan juga BN@UMNO. Meme kawe kato doh Abe Mie bodo ketok, otok tok punggung Abe Mie wei.

Bo-bo la dok kukok tok tetu kalu gak. Blog demo sendiri keno sembur, blog ni lagi la keno sembur demo.

Buat malu oghe Kelate jah demo, baik demo tukar IC 03 demo tuh, kawe raso Pattani, Naro pung tok sir demo masuk beloh sano, gi la duduk di Johor, situ jah satu-satu negeri hok UMNO ake hidup lagi.

Belajar paka pioh gak pulok. Bo-bo la dok fitnoh nyo. Fitnoh negeri Kelate sendiri pulok tuh. Tok gedebe lasung demo. Taik penuh punggung. Paka lah pioh tuh, kita nok baco talkin ko UMNO doh nih.

Kalu nok bekecek pung, jgn la dok hino Islam, Islam tok saloh hok saloh nyo Melayu, nok lagi Melayu UMNO. Nok lagi bilo dio reko Islam Hadhari. Punoh habih.

Lompat lah Abe Mie, takdok guno dok kukok dale UMNO doh nyo.

belia benci BN said...

bn@umno dan abe mie

kite jgn sebut babi lagi...kedua-dua mereka ni adalah khinzir umno..dok bg taik, hangpa pon mkn...tu psl hangpa ckp x pkai otak sebab otak hangpa tu da jadi taik...

Garden said...

Aku bukan nak kutuk, sekadar nak tunjuk betapa gelap hatinya BN@UMNO dan Abe Mie.

"Tolong bn@umno bg hujah dari AL-QURAN dan/atau SUNNAH untuk menyokong kenyataan di atas. Jikalau tidak kenyataan tersebut ternyat menyekutukan Allah dengan Ketuanan Melayu - SYIRIK."

1. BN@UMNO tak reti beza antara SUNNAH dan juga HADIS. Meh saya yang hina ini tolong jelaskan perbezaan dia.

a) SUNNAH adalah apa juga perbuatan, amalan yang dilakukan oleh Nabi Muhammad SAW yang patut diikuti oleh umatnya.

b) HADIS adalah kata-kata atau sabda Nabi Muhammad SAW yang diriwayatkan oleh para sahabat berdasarkan apa yang dikatakan oleh Rasulullah semasa hayat baginda.

Kalau benda asas sebegitu masih tidak paham, macamana kita nak harapkan BN@UMNO dan Abe Mie bercakap pasal benda yang lagi complex tentang Islam? Memang patutlah mereka itu berkokok berkenaan Ketuanan Melayu sahaja kerana skop pemahaman mereka, adalah Allah menjadikan manusia ini untuk berbangga dengan bangsanya sahaja dan menafikan hak manusia lain.

Nasihat saya kepada mereka ini. Kita tegur untuk kebaikan, baiklah kedua mereka ini pergi berguru dengan TG Nik Aziz, duduk saja lah dalam ceramah agama dia pagi Jumaat dalam bandar KB tu. Belajar, tambahlah ilmu, barulah berkokok lain kali. Nanti bila dah cukup pandai itu, gunalah ilmu untuk kebaikan insan, bukan sahaja kebaikan umat yang bernama Melayu.

Ingat, di dalam Al-Quran, tidak pernah disebut pun nama Melayu itu. Bahkan tidak pernah disebut pun nama sesuatu bangsa atau warna kulit. Walaupun Islam diturunkan dikalangan orang Arab, tidak pernah diajar oleh Nabi SAW yang Islam ini milik satu bangsa sahaja. Yang ada disebut dalam Al-Quran adalah "Aku jadikan kamu berpuak-puak agar kamu saling kenal mengenali antara lain, orang yang terbaik adalah yang paling bertakwa di antara kamu."

Udah-udah ler tu dok berkokok tak tentu hala. Kalau masih lagi bertunjangkan Ketuanan Melayu, kamu yang menempah maut nanti. Sekarang pun orang sudah meluat, kamu hanya tunggu nak kena kambus dengan tanah kubur sahaja.

Maka berkuburlah UMNO, dikain-kuningkan dengan penuh adat istiadat Ketuanan Melayu dan kekal sebagai petikan dalam buku2 sejarah Bangsa Malaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...