Saturday, August 2, 2008

Ezam: Hasil turning over terbaik

KUALA LUMPUR, 2 Ogos: Bekas Ketua Pemuda Parti Keadilan Rakyat, Ezam Mohd Nor disifatkan sebagai hasil kerja terbaik 'turning over' (pengubahan minda dan sikap) pasukan Cawangan Khas.

Kerja 'turning over' itu dijangka berlaku semasa Ezam menjalani hukuman penjara kerana didapati bersalah di bawah Akta Rahsia Rasmi.

Ahli Majlis Tertinggi PKR yang turut bersama menjadi setiausaha kepada Anwar ketika menjadi Timbalan Perdana Menteri, Khalid Jaafar berkata, jika tidak masakan Ezam boleh menulis surat panjang kepada Perdana Menteri menjelang pembebasannya dari penjara sebelum ini.
"Ezam juga tahanan ISA yang paling diraikan tetapi dia tidak pernah mahu berada dalam satu sidang akhbar bersama mereka (tahanan ISA yang lain) dan juga mengelakkan diri dari berada dalam satu majlis dengan mereka," tulis Khalid Jaafar dalam Malaysia Insider.

Ezam telah menawarkan diri untuk menjadi calon BN bagi menentang bekas ketuanya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh yang akan ditentukan tarikhnya tidak lama lagi.
"Ya, dia boleh tawarkan diri tetapi terserah kepada parti untuk memutuskannya," kata Presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika mengulas tawaran Ezam itu.

Ketua Umno Permatang Pauh, Datuk Abdul Jalil Abdul Majid menolak Ezam dan berkata, pihaknya mahukan anak tempatan Permatang Pauh untuk bertanding.

Bekas calon BN di situ, Datuk Pisdaus Ismail pula bersedia untuk mencuba buat kali ketiga di situ.

Menurut Khalid, Ezam hanya dua tahun sahaja berkhidmat untuk Anwar iaitu sebagai Setiausaha Politik. Dia menjadi Setiausaha Akhbar Anwar lebih 10 tahun begitu juga Azmin Ali juga berkhidmat lebih 10 tahun.

"Saya menyesal kerana memberikan sokongan yang kuat ketika mahu mengambil Ezam bekerja dahulu," kata Khalid lagi dalam tulisannya.

91 comments:

Dr Ahmad Muhammad said...

Kelakar dan gila babi. Jilat dan jangan tak jilat.

Mana hilang "kotak kotak" itu? Dah lupa ker janji-janji dulu?

Kenapa sekarang dah tukar tajuk lain pula?

Dah dimakan anai-anai kot "kotak-kotak" tu.

Tahniah kepada Ezam The Devil kerana telah berjaya mendapat Anugerah Puppet Terbaik Sepanjang Zaman.

irfandina said...

salam...

sudah pasti langkah ezam untuk kembali kepangkuan umno akan menjadi satu titik hitam didalam perjuangan pkr...

sama ada suka atau tidak...ezam tetap mempunyai nilai didalam perjuangan era reformasi tempoh hari...dan jangan sesekali dinafikan sumbangannya kepada gerakan reformasi tempoh hari..tak perlulah anda cuba menjadi hakim...

kenapa hanya ezam diserang...kenapa ketika pemimpin utama keadilan bertindak meninggalkan keadilan jarang sekali kedengaran komen2 menyerang mereka...apa sudah lupakah kita semua kepada Dr Chandra Muzaffar, Abd Rahman Othman,Anuar Saari dan sebagainya...

rasanya artikel ini mempunyai niat tertentu...mungkin sebagai satu serangan awal seandainya ezam ingin bertanding di kerusi permatang pauh...

saya tidak ingin sekali mempertahankan ezam...tetapi seharusnya kita berlaku adil kepadanya...inilah realiti politik...hari ini menjadi kawan esok mungkin menjadi lawan atau pun sebaliknya (sekadar memetik komen MB Kedah Ustaz Azizan Razak)...

aji said...

Ya Allah Ya Khaliqu Ya Na'imu Ya Mujib...
Laknatullahi Ezam Mohd Nor setiap pergerakan nadi dan jantungnya dari mencetus fitnah dan nista yang keji ke atas insani wal insan. Mudah2an Allah turuni bala' yang amatlah DASHYAT umpama HALILINTAR MEMANAH SETIAP INCI TUBUHNYA.....KUN FAYA KUN. AMIN....

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

salam kepada saudara aji.

Islam bukan agama untuk mendoakan kejahatan seseorang.

RAsulullah s.a.w pun pernah berdoa kesihatan dan kepada musuhnya. Ezam melayu dan islam, jadi dia saudara seislam kita kenapa kita hendak mendoakan kejahatan kepadanya.

yang memberi kejahatan ialah syaitan. ramai orang PAS dan pengikut hingus dari PAS meminta doa daripada syaitan untuk memusnahkan orang lain sedangkan mendoakan kepda Allah supaya Lim Kit Siang dan Lim Guang ENg, KArpal Singh mendapat syafaat dan kebahagiaan.

kenapa jadi begitu. Dah kiamat ke dunia nie?

aji said...

Ya Allah Ya Khaliqu Ya Na'imu Ya Mujib...
Laknatullahi Ezam Mohd Nor setiap pergerakan nadi dan jantungnya dari mencetus fitnah dan nista yang keji ke atas insani wal insan. Mudah2an Allah turuni bala' yang amatlah DASHYAT umpama HALILINTAR MEMANAH SETIAP INCI TUBUHNYA.....KUN FAYA KUN. AMIN....

AJK-UMNO said...

Ya Allah Ya Khaliqu Ya Na'imu Ya Mujib...
Laknatullahi Ezam Mohd Nor setiap pergerakan nadi dan jantungnya dari mencetus fitnah dan nista yang keji ke atas insani wal insan. Mudah2an Allah turuni bala' yang amatlah DASHYAT umpama HALILINTAR MEMANAH SETIAP INCI TUBUHNYA.....KUN FAYA KUN. AMIN....

melayusedar said...

malas nak cakap pasal si sesumpah ni biar la dia cari makan kalau tidak kesian juga asyik kesana sini bawa kotak lepas tu cari rahsia org kemudian ugut nak pecah rahsia lama lama gila kut. elok la dia berkawan dgn abe mie sorg cari makan bercakap atas pentas sorg di bayar umno tukang jawab dln web, dapat duit bagi anakbini makan bagi mak bapak makan kerja tukang fitnah tukar pecah belah masyarakat bangga benar la tu. mati nanti duit tu bagi kat anakcucu elok la kesian ada manusia tak fikir dgn mata hati tapi ikut nafsu. kesian kau abe mie cukup2 la tu , kau tahu kau macamana kan kata2 kau bahasa kau aku kesian, abe mie cukup la tu kau suka umno masalah kau tapi jgn kau rosak minda org dgn kata2 tak beragama kau tu.

angah said...

hmm...itu lah politik..hari ini lawan esok kawan..tapi bagi aku mengenai tulisan irfandina.. ezam tidak langsung menjejaskan PKR..tanpa ezam PKR semakin kuat.. kemenangan banyak kerusi pada pru 12 adalah tanpa ezam..so bagi aku ezam tidak ader ape2 erti dlm PKR sekarang..mungkin adalah jasa ezam..tapi jasa yg paling banyak PKR adalah pendokong2 gerakan REFORMASI..yg setia selama 10 tahun ini.. ezam adalah seorg yg pandai bersumpah..tapi tiada apa2..

audit said...

Kalau Hj Hadi masuk Umno pun aku tak heran dalam dunia ni. asri masuk umno. nakhaei masuk umni. Inikan budak ezam

Hj.Mat said...

Keluar masuk dalam sebuah parti politik adalah perkara biasa, sebab itulah jika sekiranya mana-mana parti yang kita berada didalamnya tak perlulah kita kutuk parti lawan, saya ada beberapa VCD Mamat Ezam semasa dia jadi ketua pemuda keadilan,kita rasa tak sanggop dengar ucapan beliau macam-macam didedahnya 6 kota tak lupa memang disebut nya dimana sahaja ia pergi,
Sekarang apa dah jadi yang dia kutuk dan dedah dulu makan dirinya kembali,dan kemana 6 kotak tu,disini saya buat keputusan dia nie orang tidak ada harga diri dan orang macam nie tidak boleh buat sahabat,dan jauh sekali berbisan dan bermenantu.

TokbatinSenoi said...

Lawan tetap lawan tetapi 'Ezam kalah tetap kalah', kalu ta' caye cube le masuk. Firdaus yang pakai topeng 'hadhari' pun lingkup. Tengok le sekaghang ni Firdaus tu tehegeh2 naik unte bodoh!!! Si Ezam tu seghupe jer mcm ulor senduk 10 kepale.

umisa said...

Ya Allah Ya Khaliqu Ya Na'imu Ya Mujib...
Laknatullahi Ezam Mohd Nor setiap pergerakan nadi dan jantungnya dari mencetus fitnah dan nista yang keji ke atas insani wal insan. Mudah2an Allah turuni bala' yang amatlah DASHYAT umpama HALILINTAR MEMANAH SETIAP INCI TUBUHNYA.....KUN FAYA KUN. AMIN....

putra revolusi said...

"Selamat datang ke Permatang Pauh, Ezam! Tak kisahlah hang mai sebagai calon atau sekadar babu kepada calon. Yang penting, hang mai sini, kami tak sabar menanti nak jamu hang dengan 6 kotak peti yg memuatkan bahan bukti rasuah pemimpin-pemimpin BN!"

Kata-kata di atas bukannya kata-kata saya. Tapi ia kata-kata rakan saya dari Permatang Pauh yang sempat saya hubungi. Katanya mereka sedang menyediakan 6 kotak sebagai simbolik kata-kata Ezam dahulu bahawa dia mempunyai 6 kotak mengandungi bukti-bukti rasuah pemimpin BN. Kawan saya berkata ke mana sahaja Ezam berkempen, mereka akan mengikutinya dan akan meminta Ezam membuka keenam-enam kotak yang mereka bawa. Kalau ini betul-betul terjadi, setiap pentas kempen Ezam akan menjadi pentas opera bangsawan yang penuh kelucuan!

Dulu semasa menjadi Ketua Pemuda Keadilan, Ezam kata dia mempunyai 6 kotak bukti rasuah pemimpin BN. Sekarang Ezam kata dia mempunyai banyak bukti salahlaku Anwar pula. Boleh percaya ke orang macam ini? Takut jadi cerita budak dengan serigala yang akibat perangainya yang suka berbohong, dirinya pun jadi korban serigala!

Ezam oh Ezam, kesian kamu, ha...ha..ha....

Perindu said...

Jangan pelik dalam politik semua boleh jadi...

Cuba bayangkan.. Ezam tawar diri untuk bertanding lawan anwar. Lepas tu Pak Lah bagi. Bila dah habis penamaan calon. confirm Anwar Vs Ezam...

Lepas tu Ezam buat kenyataan tarik diri dan Anwar menang percuma sebagai MP Permatang Pauh...

Lepas tu anwar jadi PM dan Ezam kembali semula ke Pakatan Rakyat..

kalau betul dengan teori ini, memang jelas apa yang dikatan sebelum ini. Ini semua sandiwara Ezam & Anwar untuk mengambil alih Pentadbiran Putrajaya.

Perindu said...

Jangan pelik dalam politik semua boleh jadi...

Cuba bayangkan.. Ezam tawar diri untuk bertanding lawan anwar. Lepas tu Pak Lah bagi. Bila dah habis penamaan calon. confirm Anwar Vs Ezam...

Lepas tu Ezam buat kenyataan tarik diri dan Anwar menang percuma sebagai MP Permatang Pauh...

Lepas tu anwar jadi PM dan Ezam kembali semula ke Pakatan Rakyat..

kalau betul dengan teori ini, memang jelas apa yang dikatan sebelum ini. Ini semua sandiwara Ezam & Anwar untuk mengambil alih Pentadbiran Putrajaya.

RusilaBoy said...

Ya Allah Ya Khaliqu Ya Na'imu Ya Mujib...
Laknatullahi Ezam Mohd Nor setiap pergerakan nadi dan jantungnya dari mencetus fitnah dan nista yang keji ke atas insani wal insan. Mudah2an Allah turuni bala' yang amatlah DASHYAT umpama HALILINTAR MEMANAH SETIAP INCI TUBUHNYA.....KUN FAYA KUN. AMIN....

bn@umno said...

Aku amat sokong sekali jika Ezam bertanding untuk parlimen permatang pauh menentang DSAI.Aku percaya Ezam dapat mengalahkan DSAI mungkin kemenangan perbezaan undi tak banyak. 'Riwayat' DSAI dalam politik mungkin jg akan lenyap jika Ezam menentang DSAI kerana Ezam akan membongkarkan segala salah laku DSAI yg dilakukannya sebelum ini kepada rakyat supaya rakyat tahu dan sedar bahawa DSAI tu bukanlah orang yg layak digelar PM seperti yg penyokong PR harap-harapkan tu.

RusilaBoy said...

Ya Allah Ya Khaliqu Ya Na'imu Ya Mujib...
Laknatullahi BN@UMNO setiap pergerakan nadi dan jantungnya dari mencetus fitnah dan nista yang keji ke atas insani wal insan. Mudah2an Allah turuni bala' yang amatlah DASHYAT umpama HALILINTAR MEMANAH SETIAP INCI TUBUHNYA.....KUN FAYA KUN. AMIN....

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 2, 2008 3:46 AM

TokbatinSenoi said...

Salam,
Ada pun الله itu terbit dari huruf ال إل ا ه Adalah Alif Lam awal Alma’rifah. Pengertiannya الkepastian/kata nama khas.
إلاه ertinya tuhan. Dan jadilah ungkapan إلاه nama khas/ proper noun bila ditambah ال المعريفةDan bukanlah الله itu TUHAN , kerana ia hanyalah satu ungkapan bahasa/huruf yang membawa maksud YANG MAHA SEMPURNA ujudNya.
الله / ال إلاه / bermaksud KeTuhanan/KeKuasaan/'The God' /Yang Maha Sempurna PengaturanNya.

Kekeliruan adalah percaturan bahasa 'seumpama' Maha Bijaknya. Yang Pintar 'mengatur buah catur bahasa', Yang Maha mengerti apa yang dicaturkan bagi diriNya sendiri.

Untuk kepastian, bertanyalah kepada ahli bahasa 'yang benar2 ahli'. Ahli BAYAN, MANTIK, BALAGHAH,NAHU, bukan ahli bahasa yang menceduk2/taqlid bahasa. Agar insan tidak tertipu.

Jadi janganlah saudara bertuhankan huruf2.

kita berbahas, berbahas juga, tetapi yang salah kita betulkan.

http://tokbatin.blogspot.com

bn@umno said...

ajk-umno

HAHAHAHAHA.. MARAH LA TU.. TAK YAH SOROK LA.... KAH2...KAH...KAH2...(petikan drpd ajk-umno : August 2, 2008 3:26 AM)

jinggo said...

Apa itu "tourning over" ? Ada kena mengena dengan pelancongan ke ?

bonzer said...

Assalam.....

Kesian kepada Ezam
dia sudah BUTA

Buta hati
Buta kayu
Buta perut
Buta tuli
Buta akal

Hanya ada nafsu

Nafsu binatang
Nafsu amarah
Nafsu besar
Nafsu makan
Nafsu nafsi
Nafsu syaitan
Nafsu tidak bertepi

Akhirnya................

Jadi abu
Jadi alat
Jadi angin
Jadi arang
Jadi fikiran
Jadi lembu
Jadi patung
Jadi umang-umang

Takut tak
Jadi orang.

Jangan menjadi seperti kacang lupakan kulit atau ulat lupakan daun.

Anjing biasa makan tahi,jika tidak dimakan, akan dicium juga.

aBiE aR said...

Pada firasat aku,Si Ezam ni masuk UMNO cuma nak menambahkan malapetaka dalam UMNO je.Bukan dia nak berjuang dalam UMNO pun,tapi cume nak tolong galikan kubur untuk UMNO,dan yang mengangkat jasad UMNO ialah rakyat,dan tolong kebumikan UMNO ialah PR.Dan yang tolong bacakan talkin untuk UMNO esok ialah TG NIK AZIZ,TG HAJI HADI dgn DSAI..

Maka tamatlah riwayat UMNO,dan bolehlah diusung segala sejarah UMNO yang dipenuhi cacat celanya itu ke dalam muzium negara..Lepas tu letak dalam galeri khas dinamakan "UMNO PEJUANG MELAYU YANG TERHEBAT DI ALAM SEMESTA INI KERANA BERJAYA MEMARTABATKAN KAUM MELAYU KE TARAF PALING HINA DAN RENDAH DI BUMI TANAH MELAYU INI"

aBiE aR said...

Aku nak tanya korang semua,UMNO nie betul ke penyelamat kepada agama ISLAM dan bangsa Melayu di bumi Malaysia ni.?

Fatimah Az Zahra said...

dari umno kembali ke umno jua. amin

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Ya Allah Ya Khaliqu Ya Na'imu Ya Mujib...

Laknatullahi ANWAR AL-JUBURI DAN BAPA PEMBANGUNAN LIWAT MALASYIA setiap pergerakan nadi dan jantungnya dari mencetus fitnah dan nista yang keji ke atas insani wal insan.

Mudah2an Allah turuni bala' yang amatlah DASHYAT umpama HALILINTAR MEMANAH SETIAP INCI TUBUHNYA.....

KUN FAYA KUN. AMIN....

abe MIE said...

aBiE aR said...

Aku nak tanya korang semua,UMNO nie betul ke penyelamat kepada agama ISLAM dan bangsa Melayu di bumi Malaysia ni.?

abe MIE jawab.

Kita berada di tahap sekarang kerana siapa? Nik Aizi ke?

Kita hendak maju dan pembangunan kita ke arah wawasan 2020 kerana siapa? Lim Kit Siang ke?

Melayu menjadi pemimpin dalam kerajaan dan orang melayu ramai kerja dengan kerajaan kerana siapa?
Karpal singh ke?

Walaupun ada masalah negara, biasalah. manusia ada melakukan kesilapan dan kesalahan. Haji Hadhi pun pernah mengeluarkan faktwa menghina dan memecahbelah melayu, tapi kita dah lupa.

TAKKAN PEMIMPIN PAS KOT NAK BELA ISLAM DAN MELAYU...

PAS 'BELA' DAP DAN PKR BOLEHLAH..

PAS PEJUANG HUDUD PELIWAT BOLEH LAH.

amacam setuju tak?

TokbatinSenoi said...

Oh Fatimah!!! Az Fatimah nan ayu!!! badan mu pendik, suara kelu!! Bajumu cantik warna kelabu!!

putra revolusi said...

Mengikut Star Online, iaitu akhbar online kepunyaan kerabat BN, Merdeka Centre iaitu sebuah badan bebas bagi mengkaji pendapat umum mendapati hanya 40% dari responden yang ditemuramah berpuashati dengan pencapaian BN, manakala 55% lagi tidak berpuashati dengan BN. Ini menunjukkan BN sendiri menyedari majoriti rakyat memang menolak parti kolot yang tidak relevan lagi dengan zaman itu.

Tapi ia tidak menghairankan, kerana di negara-negara lain juga parti-parti tua bangka seperti UMNO telah lama pupus kerana pendekatan konservatif dan kekolotan mereka tidak dapat lagi diterima oleh manusia zaman siber ini.

Tahun ini usia UMNO yang ditubuhkan pada 1946 itu ialah 62 tahun. Tahun depan usia UMNO 63 tahun. Usia 60 hingga 65 tahun adalah usia ideal untuk manusia kembali ke alam baqa. Nabi Muhammad sendiripun wafat pada usia 63 tahun. Jadi mulai sekarang bersiap sedialah kita untuk menguburkan parti tua itu ke dalam lipatan sejarah.

paloi bin mulau said...

buat abe mie,

awat hang tak doakn saja kecelakaan untuk bapak kau sendiri? bapak kau pun aljuburi jugak kan. kerana kejuburan bapak kau la kau tak abis2 mencintai juburi.

sekian terima kasih.

paloi bin mulau said...

abe mie,

mu cakap banyak ye? habaq mai apa sumbangan umno mu terhadap pendidikan bangsa melayu? mu jgn dok jwb umno bagi tadika kemas, sk, smk, ukm, usm, upm etc plak. kang aku pelankung kepala mu. kalau pas ada gak buat pasti dan sekolah pondok.

mca ader tar kolej. mic ader inti kolej. umno ader apa? tak kan rempit kolej kot?

Salak, Sarawak said...

Usaha Ezam menubuhkan GERAK adalah satu statement menyokong "perubahan". Jadi tak kira di mana seorang politik tu, kalau memang berteraskan perubahan, bukti mana yg telah kita lihat dalam keputusan PRU2008.

Permatang Pauh adalah kerusi Parlimen yang pada hakikatnya bagi membawa perubahan kepada kawasan itu dari perspektif nasional.

Jadi apa kiranya isu nasional ni?

Yang ketara sekali adalah soal Negeri dan Federal dan bagaimana kuasa Federal dislahgunakan tak kira rakyat itu Muslim, Melayu atau Orang Asli atau Penan. Kalau kira selepas 100 hari pemerintahan BN selepas PRU2008, BN dah jelas menyekik negeri-negeri bukan BN walaupun di negeri-negeri majoriti orang Melayu dan Islam dan bayak lagi orang-rang berbangsa lain rakyat Malaysia yang hak mereka tak kurang pentingnya. Apa Ezam dapat buat?

Kalau di tahap nasional Parliment engkar membincang isu-isu penting kepada rakyat Malaysia dan menghalang penyelesaiannya dan hanya menonjol gurau-gurau kejir Bung Kinabatangan, Parlimen dah lumpuh. Apa nak kata Ezam?

Sekarang Ketua Polis dan AG masih lagi berpengaruh atas segala keputusan yg akan dilaksanakan oleh Polis dan Kehakiman. Seadil-adilnya kedua-dua patut diperintah bercuti hingga apa saja siasatan berkaitan selesai. Baru-baru ini Mahkamah Tinggi dalam keputusan yang jarang berlaku walaupun banyak bukti-bukti bagi kes lain yang sepatutnya diuruskan dengan adil, telah menjatuhkan hukuman ke atas Kerajaan Malaysia, Ketua Pengarah Polis dan Ketua Polis Selangor yang telah melaksanakan tugas tanpa hemat pada peraturan undanga-undang, keterbuasan dan kecuaian yang berluasa kerana kematian Ulagnathan semasa dalam lokap Polis. Reform dalam Kehakiman tak ada bunyi. Hingga mana keadilan dipertiadakan bagi rakyat? Abdullah Badawi tak berupaya nak tendang orang-orang musuh rakyat ini. Apa Ezam boleh buat?

Lebih baik kita masukkan Sdra Anwar dan kita lihat dia mengegarkankan Parlimen dan menggerakkan BN untuk bertindak dengan seharusnya. Dan bila timbul peluangnya sambar Parlimen daripada BN.

Ezam atau siapa pun tak boleh buat apa-apa. Jadi calun BN di Permatang Pauh sia-sia dan membazirkan wang kita mengadakan pilihanraya kecil itu. Nanti Polis mau peruntukan lagi berbelanja tanpa asas. Bukankah RM98.0 million telah nyau tanpa sebab dan tujuan yang jelas?

Apa dah Ezam buat? Nada! Nada! Nada!

Kita dah lihat air liur Shabery di kaca TV semasa Debat. Mulutnya berbuih-buih tak ada perkara manasabah, yg betul konkrit dia hebohkan. Nampaknya berbuih-buih jugalah mulut Ezam. Dari Saudara seorang Musliman kepada Muslim yang lain Sdra/Sdri, tolonglah bila lihat Ezam di Permatang Pauh hulurkan kertas tisyu atau "isu" dengan lembut kepadanya. Jangan air liurnya bercucuran!!! :)

Salak, Sarawak said...

Nah lihat Shabery berbuih-buih mulutnya! Tak caya?

ZUNAR cakap sama di SINI !!! [Sila klik!]. :))

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

RusilaBoy said...

syirik yang tak kita sedari...

1.Negara kite nie banyak tugu... Antara
yang
famousnya ialah Tugu Kebangsaan, Tugu Helang Laut kat langkawi dan
sebagainya.. Tahukah kawan2 bahawa pada tahun 1993, Mufti wilayah
persekutuan telah mengeluarkan fatwa bahawa

" segala tugu-tugu itu serta pembinaannya adalah haram... ciri-
cirinya
menyerupai berhala... dan melawatnya juga adalah haram.. "

Setelah fatwa itu dikeluarkan, maka ia digazetkan bermakna tindakan
undang2
boleh dikenekan kepada sesiapa yang melawat tugu kebangsaan! Tetapi
sayang2... pihak atasan tidak suka akan keputusan itu maka disuruhnya
pihak
mufti menarik balik fatwa itu... Setelah berbincang... Mufti tersebut
tidak
mahu menarik balik fatwa itu... Maka pihak atasan telah menarik balik
gazet
tersebut maka apa yang tinggal ialah fatwa sahaja... tiada tindakan
undang2
yang boleh diambil..

" walaupun kita tidak pergi ke tugu2 tetapi jika kita 'redha' atau
tidak
melakukan apa2, berdiam diri, maka kita juga akan mendapat dosa
tersebut
iaitu dosa syirik..."


2. Mempertahankan perlembagaan serta undang2 ciptaan manusia dan
membuatkannya mengatasi undang2 ciptaan Allah iaitu hudud dll.

3. Menyokong mereka yang mempertahankan perlembagaan.

4. Mereka yang berdiam diri.

5. MEREKA YANG MENGATAKAN BAHAWA HUKUM HUDUD ITU ZALIM ( BERMAKNA
ALLAH
JUGA ADALAH ZALIM )!

" bawalah dosa anda sebesar langit dan bumi kepada Allah dan Allah
mungkin
akan mengampunkannya tetapi jika terdapat walau sedikit/sebesar
zarahpon
dosa syirik maka Allah tidak akan mengampunkan orang itu..."

TENGOK SAPE BERANI BANGKANG..... Abe MIE??? Bn@ Umno???

bn@umno said...

macam manalah malaysia nak berkembang dan maju.semua benda yg dilakukan oleh kerajaan semuanya serba serbi haram.ape punya ceteknya pengetahuan pemimpin PAS ini.yg peliknya apabila mufti-mufti membuat kenyataan yg menyebelahi kerajaan BN maka penyokong parti pembangkang akan kutuk dan caci mufti tak henti-henti manakala apabila mufti membuat kenyataan menyebelahi parti pembangkang maka mulalah penyokong parti pembangkang sanjung dan puji mufti tersebut.malah begitu juga berlaku kepada ustaz,kalaulah ustaz menyertai BN, penyokong PR caci dan kutuk ustaz tersebut dan apabila ustaz menyertai PR penyokong PR puji dan sanjung bukan main lagi. Jadi kesimpulannya kenyataan mufti-mufti ini bukannya boleh dipercayai sangat kerana tiap-tiap mufti selalunya mempunyai pendapat yg berlainan antara satu mufti dengan mufti yg lain.

roh_insan said...

Jangan nak kate sahabat,kwn pun blm tentu.

Klu org yg suke buruk2kn org lain kat kite dah tentu satu hari nanti die akn buruk2kn kite pulak kat org lain,inilah manusie yg terdapat pd c ezam ni.

Ape pun c ezam ni mmg amat bergune pd umno yg sdg benar2 tertekan wkt ini,jd umno ape nak kire,yg penting UNTONG.

Ko pikir la sendiri ezam,same ade nak jd alat atau nak diperalat,bg aku due2 dlm rugi n bingung,sbb? org lain pun tau rahsie engkau.

RusilaBoy said...
This comment has been removed by the author.
Salak, Sarawak said...


Blogger RusilaBoy said..

"...Jom Bersama-sama kita doakan murka Allah di timpa Ke atas bn@umno..."


Tak payah kita doa pinta Allah buat pekara bukan-bukan. Mereka dah buat segala itu ke atas mereka sendiri. Sangat jelas dah, kan?

Di mana letak mukjizak Yang Maha Suci ialah dalam mengampuni semua ummah yang berbuat tak baik. Macam bn@umno! Kalau dia betul-betul taubat dan tak engkar, dia akan tinggal UMNO ikut PAS atau mana-mana parti PR. Itu mukjizat!

Allah sentiasa mengasihi semua ummahnya. Yang masaalahnya ada ummahNya menyeksa sendiri---itu bukan Allah yg buat. Mereka sendiri yang buat! Bukankah orang-orang cerdik pandai dalam UMNO dah pilih seksa sendiri. Malam tak tidur, menginggau, mimpi eram dan cakap sentiasa jaga-jaga lidah---seksalah batin macam ni! Belum lagi neraka penuh! Begini seksanya neraka mereka dah di dunia pun!

Hanya yg boleh kita buat ialah berdoa kepada Allah menggerakkan hati mereka, mereka bertaubat tinggalkan UMNO dan sama-sama berikhtiar dengan kita. Kalau mereka tak nak tinggal UMNO, ubahkan UMNO menjadi parti yang baik, tidak menindas, menipu dan membunuh orang dalam lokap.

Kita dah dengor Ezam bercakap lidah berbelit-belit. Dia tinggalkan GERAK, sebab tak nak bongkar kasam dan busuk UMNO. Orang kata, itu perbuatan seolah munafik! Hanya Tuhan mengetahui.

Kalau bn@umno sengaja nak memarahkan, bahkan dia betul-betul orang PR, kita pinta dia supaya berhenti. Perbuatan tak baik hanya memburukkan sendiri walaupun dia penyokong PR. Maklumlah kita semua guna nama samaran! ;)

Salak, Sarawak said...

..err...sambungan kepada posting saya tadi !!!

Janga hang semua salah faham. Mendo'akan supaya mereka taubat tidak bermakna kita biarkan mereka lanakkan kita. Maklumlah! Semua mesti diusahakan!

Kita fikir, kita jejak dan bila mereka menikam kita dah sedia !

Amacam? Kita boleh selamatkan mereka pun! Itu agaknya kurnia Yang Pengasih lagi Penyayang!

TokbatinSenoi said...

Kalau betul lah 40 puloh orang berdoa, makbul doa tu tak payahlah kita kerja lagi. Cari 40 orang yang betul2 bolih berdoa, semua bolih dapat.

Imam di Mekah tu tiap2 Jumaat berdoa bersama dengan ma’mum2 ‘ Ya Rab binasakan orang2 Yahudi dan Orang2 kafir dimana sahaja mereka berada’.
Kalau ta’ caya dengarlah khutbah Jumaat dari Masjidil Haram. Lebih dari beribu2 orang pulak tu berdoa. Ta’ jadi apa2 pada orang Yahudi dan kafir, bahkan dia orang ketawa dan senyum mencungkil gigi.
Masing2 kita bawa pendapat kita sendiri kerana duniawiyah kita.

الحمد لله رب العالمين* *
Segala2 pujian bagi Allah, Tuhan sekelian alam. (Tuhan untuk semua, bukan nya untuk kita sahaja. Tuhan yang Maha bijaksana mengatur sekelian alam jagat)

Tuhan tu bukannya bolih dirasuah2. Bukan Dia na’ dengar cakap kita pun!!!. Tentu kita tahu apa sebabnya kan!

*تعاونوا على البر والتقوى ولا تتعاونوا على الإثم والعدوان *
Bantu membantulah kamu2 diatas kebaikan dan takwa, janganlah kamu saling membantu atas kedosaan dan permusuhan.

واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا* *
Berpegang teguhlah kamu2 pada tali Allah keseluruhannya dan janganlah kamu berpecah belah.

http://tokbatinsenoi.blogspot.com

aoazmi said...

Salam Semua!

Ezam ibarat melukut di tepi gantang! Mengemis pada yang simpati.Berpolitik ibarat 'untung sabut timbul, untung batu tengelam'. Semasa aku ke Permatang Pauh, kawanku (orang UMNO) kata 'dia ibarat duri dalam daging' dalam UMNO. Nak lawan merata tempat. Macam orang gila talak! Kalau UMNO pilih dia bertanding, silap haribulan orang UMNO sendiri berpaling tadah. Kita tengoklah nanti. Itu kata orang kuat UMNO sendiri.

Dalam politik macam-macam boleh jadi. Sebenarnya yang boleh menyelamatkan UMNO ialah orang UMNO itu sendiri bukan parti pembangkang atau siapa-siapa. Ezam ibarat "pak Dogol' watak dalam wayang kulit sebagai 'penglipurlara' untuk mewarnai dunia politik melayu kita.

Sekian. Salam..

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com


LIHAT DAN BACA LAH APA YANG DITULIS OLEH PENGIKUT PAS YANG BODOH. TIDAK LEBIH MELAINKAN MEMBURUK KAN ORANG ISLAM-MELAYU SAHAJA.

SURAH AZ-ZUKHRUF: 37
(terjemahan)

"DAN sesungguhnya syaitan-syaitan itu tetap menghalang mereka dari jalan yang benar, sedangkan mereka menyangkakan bahawa mereka orang-orang yang mendapat hidayah petunjuk.

bonzer said...

BERNAS PERAIH YANG KEJAM
"PETANI DI TURNING OVER"

Kenaikan minyak menyebabkan segala-galanya naik. Racun,baja,pengangkutan ,
jentera menuai,menanam dan membajak turut mengalami kenaikan.
Untuk mengatasi masalah ini kerajaan menaikan harga padi dari 0.65 sen sekilogram kepada 0.75 sekilogram.Nilai subsidi tetap sama iaitu 0.2481 sen sekilogram.
Petani-petani terpaksa membeli beras dengan harga yang tinggi setelah kenaikan harga minyak.Petani-petani berasa gembira setelah pengumumn kerajaan dengan kenaikan harga padi walaupun mereka sebenarnya membeli beras mereka dengan harga yang tinggi.Untuk menutup sikap "cekik darah" mereka (pekilang-pekilang) memjual kepada petani, beras dengan harga lama.Petani yang menjual padi kepada mereka sahaja dibenarkan membeli beras mengikut harga lama.Saolnya berapa banyak nasi yang dimakan oleh petani selama semusim? Mengapa tidak dikembalikan harga kenaikan kepada petani. Kalau tidak diberi sepenuhnya separuh pun sudah memadai.

Sekarang musim menuai padi di sebelah utara tanah air.Sekali lagi pekilang terutama Bernas mengaut keuntungan berlipat kali ganda di atas penat lelah petani-petani.

Cuba tuan-tuan blogger fikirkan

Harga Bernas(Sekilogram)

Harga padi - 0.75 sen
Insentif - 0.20 sen
Subsidi - 0.2481 sen
Jumlah - 1.1981 sen

Harga Kilang Swasta

Harga padi - 1.05 - 1.200
Subsidi - 0.2481
Jumlah - 1.2981 - 1.4481

Ini bermkna setiap 1000 kg (1 tan)petani akan kerugian sebanyak RM 100 hingga RM 250 kalau di jual kepada Bernas.

Bayangkanlah sekiranya petani itu menjual kepada Bernas sebanyak 10 tan.

bonzer said...

BERNAS PERAIH YANG KEJAM
"PETANI DI TURNING OVER"

Kenaikan minyak menyebabkan segala-galanya naik. Racun,baja,pengangkutan ,
jentera menuai,menanam dan membajak turut mengalami kenaikan.
Untuk mengatasi masalah ini kerajaan menaikan harga padi dari 0.65 sen sekilogram kepada 0.75 sekilogram.Nilai subsidi tetap sama iaitu 0.2481 sen sekilogram.
Petani-petani terpaksa membeli beras dengan harga yang tinggi setelah kenaikan harga minyak.Petani-petani berasa gembira setelah pengumumn kerajaan dengan kenaikan harga padi walaupun mereka sebenarnya membeli beras mereka dengan harga yang tinggi.Untuk menutup sikap "cekik darah" mereka (pekilang-pekilang) memjual kepada petani, beras dengan harga lama.Petani yang menjual padi kepada mereka sahaja dibenarkan membeli beras mengikut harga lama.Saolnya berapa banyak nasi yang dimakan oleh petani selama semusim? Mengapa tidak dikembalikan harga kenaikan kepada petani. Kalau tidak diberi sepenuhnya separuh pun sudah memadai.

Sekarang musim menuai padi di sebelah utara tanah air.Sekali lagi pekilang terutama Bernas mengaut keuntungan berlipat kali ganda di atas penat lelah petani-petani.

Cuba tuan-tuan blogger fikirkan

Harga Bernas(Sekilogram)

Harga padi - 0.75 sen
Insentif - 0.20 sen
Subsidi - 0.2481 sen
Jumlah - 1.1981 sen

Harga Kilang Swasta

Harga padi - 1.05 - 1.200
Subsidi - 0.2481
Jumlah - 1.2981 - 1.4481

Ini bermkna setiap 1000 kg (1 tan)petani akan kerugian sebanyak RM 100 hingga RM 250 kalau di jual kepada Bernas.

Bayangkanlah sekiranya petani itu menjual kepada Bernas sebanyak 10 tan.

RusilaBoy said...

marilah kita bersama-sama memohon kpd ALLAH:

Wahai Tuhan kami!

Perbaikilah hati kami,

hapuskanlah cacat cela kami,

pimpinlah kami ke arah kebaikan,

hiasilah kami dengan taqwa,

kurniakanlah kepada kami

taat setia kepadaMu

sepanjang hidup kami.

Tuhan kami! Jadilah kami ikhlas kepadaMu,

syukur kepadaMu,

bertawakkal kepadaMu,

taubat kepadaMu,

khusyuk kepadaMu.

Wahai Tuhan kami!

Sesungguhnya kami mohon kepadaMu

ketetapan di dalam urusan ini

keazaman di dalam hidayah

tolonglah kami mengingat Engkau

menyebut namaMu

mensyukuri Engkau

baik ibadat kepadaMu.

Amin!!!!

Salak, Sarawak said...

Bonzer,

Mana you dapat butir-butir tu?

Sila kongsikan sumber. I pernah pergi kampung dan tanye biasa, tak kaji, (+-) 0.60 sen padi di Sarawak (4 bulan lalu).

Sampai kedai runcit RM2.20-RM2.40. Sekarang dah RM2.90 macam tu! Tapi saya diberitahu, tak cuba, mutunya baik dpd beras Siam!

bonzer said...

Salak Sarawak

Saya seorang petani. Maklumat dari bil jualan padi terkini.

Salak, Sarawak said...

bonzer,

Terima kasih kongsi bersama makluman!

Senanglah you nanti jejak harga beras dunia melalui Web!

Syabas!

Salak, Sarawak said...

bonzer,

Lagi satu! Kita kena desak PR supaya jelaskan polisi pertanian dan pemilikan tanah bagi petani ! ;)

utohkacil said...

KUALA LUMPUR, 2 Ogos: Bekas Ketua Pemuda Parti Keadilan Rakyat, Ezam Mohd Nor disifatkan sebagai hasil kerja terbaik 'turning over' (pengubahan minda dan sikap) pasukan Cawangan Khas.

Manusia seperti Ezam ni tak payah di'turning over oleh pasukan Cawangan Khas, pun dia boleh turn over kemana2 dia suka dan pada bila2 masa. Pokok nye ada banyak fulus!

Takak guna punya manusia, Manusia mcm si Ezam ni nak di jadi kan pemimpin kepada orang2 melayu? Bagus sangat le tu.

bn@umno said...

Ajk-umno

aku kesian sungguh tengok ko ni, disebabkan tak ada benda yg nak dihujah asyik 'copy dan paste' kenyataan aku je memanjang.Aku rasa disebabkan kenyataan aku yg 'fire' ko dgn kaw-kaw tempoh hari, menyebabkan ko tak tahan dgn kenyataan aku yg telah 'menusuk hati' ko tu, maka ko telah menyalak tak tentu pasal. mulalah ko menggunakan kenyataan aku yg lepas-lepas untuk ko copy dan paste.Nasihat aku, kalaulah tak ada hujah jgn nak memandai-mandai nak berhujah, kan dah kena teruk dgn aku. tindakkan ko tu bolehlah diibaratkan macam anjing kena pukul dgn kayu, apabila sakit menyalak tak tentu pasal.

bn@umno said...

utohkacil,

jgnlah ko nak merepek kat sini.tak ada sorang pun di sini nak dengar kenyataan bodoh ko tu.baik ko senyap je drpd tonjolkan kobodohan ko tu.Tindakkan ko tu juga macam barua ko jg iaitu ajk-umno.

utohkacil said...

Dah sah, si bn@umno dah hilang akal.

Saya haraf penyakit nye ini tidak di hidapi oleh ibu bapa atau anak bini nye.

Ini lah akibat nye kerana mengutuk Tuan Guru dan mempersenda agama Islam yg suci.

AJK-UMNO said...

SDR UTOHKECIL..

KO PERASAAN TAK BN@UMNO TU CAKAP TAK ADA ORG DENGAR CAKAP KO.. AKU RASA DIA TU YG TAK ADA ORG NAK DENGAR AKU RASE DIA NI SLAP GELANGANG NI..

TAPI SATU KO SILAP PENYAKIT DIA NIE SEBENARNYER DATANG DARI MAK BAPAK TOK NENEK DIA..;) DIA MANA ADA BINI LG.. BUDAK BAWAH UMUR NIE.. KO TENGOK DIA MEREPEK PUN DAH TAU DIA NIE TAK CUKUP UMUR..

HAHAHAHAHAHA....HAHAHAHHAHA...

benci bn@umno said...

ezam nk jadi hero?...rentikanlah

bn@umno said...

jgnlah korang dok mengata Ezam yg bukan-bukan.entah-entah apa yg Ezam cakap tentang DSAI mungkin ada kebenarannya.Kita sbg rakyat Malaysia apabila ingin berpolitik, kita perlulah mendapat maklumat drpd kedua-dua belah pihak(BN mahupun drpd PR) barulah adil.tapi masalah kat sini ialah, disebabkan penyokong PR terlalu taksub dgn perjuangan PR sampai kesalahan yg dilakukan oleh pemimpin PR pun dianggap betul seperti kata pepatah walaupun tahi pun dianggapnya emas.apa yg aku lihat kat sini adalah BN selalu dipersalahkan walaupun betul manakala anggapan penyokong PR pula PR selalu betul walaupun salah.jadi kita perlulah membuang persepsi yg sedemikian rupa supaya kita tidak disajikan dgn maklumat yg salah malah boleh mengelirukan rakyat.aku bukannya nak menyebelahi mana-mana belah parti tapi apa yg aku harapkan adalah untuk menegakkan keadilan apabila berhujah.itu je.

roh_insan said...

bnumno said.

....krn ezam akn membongkar salah laku Dasai...

bnumno,kamu lupe ke ape antare kate tuhan,"andai kamu buke rahsie org lain pasti Aku buke rahsie kamu"..ini ke jenis manusie yg kamu nak harap menjd Khalifah Islam,manusie yg suke membuke rahsie org mmg tdk layak utk dibuat kwn apetah lg utk diangkat sbg Khalifah.Utk memimpin dr die sendiri pun gagal,bkn kah menyimpan kerahsiaan itu slh satu sifat terpuji nye seorang Khalifah,make c ezam ni dah gagal dlm bab yg terpenting ni.

bnumno,aku faham agenda kamu,wlu pun dicaci,dimaki n dikate ape pun kamu tetap memasuki laman ini,aku ucapkn tahniah buat kamu,tp percaye lah satu hari nanti kamu pasti akn kecewa.

Tentang mufti tu jgn la kamu ckp "bkn bolih nak dipercayai sgt",kasar sgt bahase tu,tp itu lah name nye manusie,mmg sering berbeze pendapat,n itu lah sbb nye ujud 4mazhab.

Aku yakin bnumno ni bkn seorang,die lebih dr seorang,sbb itu kdg2 terdpt jwpn die lain ditanye lain pulak dijawap nye.

Ape pun aku setuju dgn tokbatinsenoi,tak elok kite doakn yg buruk kat org,apetah lg sesame islam.

Aku tak nafi kn yg ezam tu dulu mmg seorang pejuang didlm pkr,namun krn kesilapan kecil ezam merajuk,terase azmin ali dilebihkn dr diri nye,tetapi itulah ranjau yg perlu ezam ketahui n hadapi bile bergelar sbg seorang pejuang.Mdh2an ezam sdr.

AJK-UMNO said...

roh_insan..

ko takyah layan sangat bn@umno tu..
dia kalau berhujah mcm sampah..
mana dia tau ezam tu pegang rasia dsai..?? anuar dah berapa kali duduk cabar.. kalau ezam tu ada batu konek.. bongkarkan la... kenapa tak dia bongkar.. ramai lg pemimpin dok cabar dia cerita .. tapi tak cerita jgk,,, hai berapa lama lg dok nak karang cerita pak ezam nie lambat sungguh ..

utohkacil said...

Cube2 le sesekali lawat ke:

kuda-kepang.blogspot.com/

Salak, Sarawak said...

Dah! Dah muek dengor Ezam ini!

Dia hanya "Poster Boy" bagi UMNO yg terdesak! Dia pun terdesak, dia juga "manusia" kita tak nak tahu apa hal peribadi dia dalam gelap! Itu dia punya pasai! Saya suka dengan perjuangan dia dulu---mesti ada yg tak kena degan EZAM yg buat batinnya mengejek dia sendiri! Jadi pi UMNO jadi "Poster Boy".

Kan kita dah lihat dia tak ada sumbangan kepada negara saperti DAH BICARA DISINI ???!!!

fadlah said...

Ya Allah Ya Khaliqu Ya Na'imu Ya Mujib...
Laknatullahi Ezam Mohd Nor setiap pergerakan nadi dan jantungnya dari mencetus fitnah dan nista yang keji ke atas insani wal insan. Mudah2an Allah turuni bala' yang amatlah DASHYAT umpama HALILINTAR MEMANAH SETIAP INCI TUBUHNYA.....KUN FAYA KUN. AMIN....

menang sorak said...

hidup anwar,anwar cakap 4 orang mp bn lompat parti, pemuda ckp 50,000 ahli umno masuk keadilan, kita mesti sokong anwar, dialah mahaguru matematik.kita mesti sokong anwar sebab israel kesayangan amerika pun sokong anwar,hidup anwar, hidup israel, hidup wolfowitz.

Salak, Sarawak said...

Menang sorak,

I tak pernah dengor Anwar mahaguru Maths! Tapi, JIKA, dia memimpin negara kita berpeluang kongsi pengetahuan banyak mahaguru lain, termasuk Maths bagi anak-anak kita di Universiti! Bukan macam Norman Kaldai di utara tu! :)

fadlah,

Hati-hati mau buruk terhadapap orang lain. Nanti terkeleceh balik kena sendiri! Tak adalah Tuhan nak berperang dengan manusia. Tak perlu pun macam ben Laden!

DIA sentiasa PENGASIH dan PENYAYANG!

Lihat di SINI dan di SINI ! ;)

RusilaBoy said...

TAHNIAH DI UCAPKAN KPD BN@UMNO...
WALAUPUN BERLAWAN DENGAN RAMAI BLOGGER PR.. TPI ANDA TETAP BERTAHAN, TETAP MELAWAN... YANG NEY LAH BARU PEJUANG...YG NEY LAH KAMI MAHU... LAWAN DAN LAWAN... DIHARAP ANDA TIDAK BERPUTUS ASA... SEGALA TULISAN ANDA AKAN DIBAHAS SEBAIK MUNGKIN.. DAN DISILAH PEMBACA AKAN MENILAI...YG MANA BETUL DAN YG MANA SALAH...

peon pencen said...

Saudara2 yg berfikiran waras,

JANGAN layan si bn@umno yg dan ter nyata GILA.

putra revolusi said...

Mufti Perlis, Dr Mohd Asri hari ini mengumumkan bahawa beliau telah ditawarkan UMNO untuk bertanding dalam pilihanraya di Permatang Pauh. Beliau yang kebetulan memang orang Permatang Pauh malangnya telah menolak pelawaan UMNO itu kerana lebih berminat dengan kerjanya.

Mesej berita tersebut sangat jelas: UMNO kini sedang ketandusan calon bagi menghadapi seorang tokoh bernama Anwar. Tebal sungguh muka pemimpin-pemimpin UMNO selepas penolakan Dr. Asri itu, seperti pinang anak dara orang tapi ditolak mentah-mentah.

Jadi siapa lagi yang layak menentang Anwar, kerana Ezam pun seperti kata Ketua UMNO Permatang Pauh juga tidak layak kerana dia juga bukan orang tempatan?

Apa kata jika UMNO letakkan budak SAIFUL itu bagi menentang Anwar? Saya kira jika Saiful yang menentang Anwar di Permatyang Pauh, peluangnya untuk menang sangat cerah, kerana:

i) Saiful adalah insan paling popular di Malaysia kini. Hampir setiap hari media kita menjaja kisah lubang bontotnya, hingga budak baru bercakap pun sudah hafal perkataan 'liwat'. Jadi, kini dia boleh gunakan populariti bontotnya yang luar biasa itu untuk memenangi kerusi Permatang Pauh.
ii) Saiful teman rapat Najib dan Rosmah hingga pernah ke pejabat dan ke rumah Najib. Najib dengan kuasa magiknya pasti boleh melakukan apa sahaja bagi memastikan Saiful menang.
iii) Saiful kini berada di dalam perlindungan polis sebagai tetamu VIP dengan layanan kelas satu, sehingga mampu mengendali blog sendiri yang dilindungi oleh polis. Dengan polis yang kini berada di bawah telapak kakinya, tentu mudah untuk Saiful melakukan segala perbuatan licik bagi memastikan kemenangannya di Permatang Pauh.
iv) Bagi sesiapa yang pernah melayari laman blog Saiful mereka pasti terpesona dengan blognya yang dibina atas nama "Demi Allah, agama, bangsa dan negara". Berapa ramai rakyat Malaysia yang berani kendalikan blog atas nama "Demi Allah, agama, bangsa dan negara", jika dia bukan orang yang benar-benar alim? . Dr. Asri dan tokoh-tokoh agama lain yang terkenal alim itupun tidak berani meletakkan tajuk sehebat itu! Jadi Saiful cuba menyatakan bahawa dia juga orang alim dan oleh itu jika Saiful @ USTAZ SAIFUL bertanding di Permatang Pauh saya yakin majoriti pengundi Melayu yang Islamik pasti memilih orang yang berjuang demi Allah dan agama itu sebagai wakil rakyat mereka.

Saya harap UMNO boleh cadangkan nama Saiful @ USTAZ SAIFUL sebagai calon BN dalam pilihanraya Permatang Pauh kepada Pak Lah dan Najib dengan segera.

SAYA CADANGKAN abe mie DAN bn@umno BOLEH MENJADI KETUA ROMBONGAN UMNO KE PUTRAJAYA BAGI MENEMUI PAK LAH DAN NAJIB BAGI MEMPERSEMBAHKAN NAMA SAIFUL SEBAGAI CALON BN KEPADA PAK LAH DAN NAJIB.

bn@umno dan abe mie setuju tak dengan cadangan saya itu?

Ihya said...

salam!!

Aduhai putra..geli hati saya membacanya..ni kira k.o punya komen ni..hehe,

utohkacil said...

sdr putra revolusi,

Hamba 101% setuju si Saiful @ Ustaz Saiful tu di letak kan sebagai calun BN di P.Pauh.

Saiful @ Ustaz Saiful ni lebih popular dari Ustaz Sepak Tong.

Silap2 haribulan, DSAI akan hilang wang pertaruhan nye.

aoazmi said...

Salam Semua!

Awat hang buat katun sdr. putra revolusi! Mau ka Si Saiful tunjuk buntut kepada org. permatang pauh sebagai bukti tuduhannya itu. Orang permatang pauh tentu nak tengok terutama pengundi2 PKR dan PAS betul ka dia 'kena' supaya lepa boleh 'turn over' ke parti BN.

Sekadar provokasi. Saudara2 PRO UMNO tentu setuju.

putra revolusi said...

Satu lagi cadangan saya ialah jika UMNO tidak mau terima Saiful sebagai calonnya di Permatang Pauh, amacam jika Saiful bertanding atas tiket bebas? Lambang yang akan digunakannya bukan kunci, bas atau payung seperti yang biasanya digunakan oleh calon bebas lain. Lambangnya ialah BONTOT, iaitu suatu lambang yang mudah diingati dulu, kini dan selamanya....Pengundi tentu suka dengan lambang bontot Saiful yang bukan saja mudah diingati tetapi juga kelihatan unik & ranggi!

Jika Saiful tidak cukup wang untuk kempen pilihanrayanya, dia boleh minta dengan Najib atas nama biasiswa atau loan, kelulusan mesti dapat 24 jam punya. Jika nak tambah dana pilihanrayanya, dia boleh iklankan bontot sexynya itu dalam t-shirt yang pasti dapat sambutan ramai & boleh dijual laris seperti jual goreng pisang di musim hujan!

roh_insan said...

putra revolusi.

mane dpt maklumat mufti perlis tolak tawaran umno tu,saye tertinggal lah,tp tentu menarik cerite tu.

Kesimpulan nye itulah yg dikatekn sudah terang lagi bersuluh,umno dah tak ade calun,tak ade ke taiko2 umno yg nak pujuk Dsai lak msk umno.hu..hu..

Ape pun aku percaye yg umno ssh nak letak calun yg bolih DIHARAPKN n ini lah yg aku dengar dr kwn2 lame aku yg dok kat umno selangor.Rumours yg aku dengar perempuan,sbb pempuan tak ade t..o jd klu kalah pun tak malu.

Kite setuju dgn sumpah saiful klu die menggunekn hukum Qazaf,bkn nak menyebelahi Dsai tp ini bab peruntukn yg terdapat didlm Al'quran.

Salak, Sarawak said...

Apa lagi Saiful nak kato?

Dalam lapuran medical dia beritahu doktor "plastik" masuk!

Tengok LAPURAN di SINI!

BN tak payah tanding. Ambil wang sedekah/ biayai anak yatim! Baru beberapa hari lalu alat memasak dan makan di rumah anak yatim kena curi. Polis mana tahu! 2,000 kereta Proton baru harga RM80.0 million, tak ada keselamatan kepada anak yatim!!! :(

Ini memang teruklah! Apa kata Mufti Perlis? Mengenai anak-anak yatim???

Apa kata anak Guru Agama bernama Abdullah Badawi? Apa kata anak Guru Agama Datuk Hassan tentang keselematan yang si Musa jaga???

Salak, Sarawak said...

Lupa I tanya tadi ...!

APA kata EZAM tentang Kerajaan dipimpin orang Melayu dan Islam tentang anak-anak yatim ni yang alat memasak untuk mereka kena kecurian dan Kerajaan BN tak ada satu patah perkataan komen?

Apa kata EZAM tentang Polis yang cuai tak dapat jaga keselmatan untuk anak-anak yatim?

Apa yg EZAM pertahankan?

NADA! NADA! NADA! :)

Salak, Sarawak said...

Minta ribuan maaf!!!

Perkataan NADA sepatutnya NADAI!!!

Dalam bahasa Iban, maknya "TIADA".

Loghat Melayu Serawak perkataan sesuai ialah SIK ADA!!!

Dalam bahasa Rusia saya ingat TIDAK atau TAK MAHU ialah "NYET"!!!

Kalau tengok EZAM! Jeritkan "NYET"!!!

Maaf !!!

TokbatinSenoi said...

Kalaulah aku penjaga pintu,
Pada pintu syurga…..
Sesungguhnya ku katakan kepada keseluruhan makhluk2 ‘masuklah kamu semua, selamat bahagia….

Kalau akulah penjaga pintu,
Pada pintu neraka…
Nescaya ku halau keseluruhan makhluk KeSyurga


‘Ya Rabb!!! AMPUNI LAH SEGALA2 Kesalahan dan kesilapan makhluk2MU’.

http://tokbatinsenoi.blogspot.com

putra revolusi said...

Assalamualaikum roh insan,

Kalau nak dapatkan pengesahan mengenai kengganan Mufti Perlis menjadi calon BN dalam pilihanraya Permatang Pauh, boleh layari blog Dr Asri sendiri iaitu di http://dr.maza.com/ di bawah tajuk, "Mufti Perlis akui ditawarkan jadi calon Permatang Pauh"

Hamzali said...

Apalah nak gaduh-gaduh sangat pasal si Ezam tu. Dia masuk UMNO bukan kerana Turning Over tapi kerana DUIT le. Macam yang lain-lain tu le masuk UMNO kena ada pelincirnya. Kalau tak dapat projek masuk PKR hemtam balik UMNO kalau dapat masuk UMNO hemtam PKR termasuk lah beberapa orang PAS yang gila duniawi. Yang kat sini macam Hindu Mabuk mencaci antara satu sama lain, yang terlibat gelak besar kalau dia orang baca le blog ni. Kata Robert Mugambe masa mula-mula nak runding pasal kemerdekaan Zimbabwe dulu. "We are the power the people just a cow they will follow you as long as the grass is green". Tuan Guru Nik Aziz pulak cakap, jadi pemimpin ni kalu tak betul ke neraka jahanam lah kita. Tok sah gaduh-gaduh.

putra revolusi said...

Assalamualaikum bloggers Siasah,

Bagi mereka yang ingin mengetahui perkembangan terbaru kes liwat Saiful boleh mendapatkan berita yang mengejutkan daripada HKL, dalam laman berikut:
i) Suara Keadilan Online, sila layari http://www.suarakeadilan.com/ di bawah tajuk,"Zuraidah Beri Bunga Kepada Pengarah HKL"

ii) Kerajaan Rakyat, sila layari http://kerajaanrakyat.blogspot.com/ di bawah tajuk,"Hospital KL: Anwar Tidak Terlibat Kes Liwat"

Salak, Sarawak said...

Saya setuju sangat jangan gaduh.

Kalau tak gaduh INI cita-cita yang NATIONALISTIK.

Tak baik ke jadi BEGINI??? :))

menang sorak said...

mari kita sokong anwar, supaya senang keluar najis, hidup anwar hilang sembelit.

TokbatinSenoi said...

'Buat baik berpada2, Buat jahat jangan sekali' (ertinya jangan buat jahat berkali2)

Salak, Sarawak said...

"...hidup anwar hilang sembelit...

Betul tu! Mungkin sembelit berpindah kepada orang UMNO?! :)

Dan kepada semua orang Melayu & Islam tak dapat jaga anak-anak yatim ?! :) :)

Salak, Sarawak said...

Saya ingin nak buat pembetulan tentang "anak-anak yatim" yg saya sebut-sebutkan.

Dah lama saya cari artikel/berita tu tapi tak dapat. Sekarang terjumpa!

Saya minta maaf tentang kekeliruan antara "rumah" amal dan rumah "anak yatim".

Sebenarnya itu rumah amal bagi "budak-budak kurang upaya mental" di Malacca. Penghuninya berumur 5 hingga 37 tahun, kesemuanya dari rumahtangga yang bermasaalah dan keluarga miskin. Tempat itu ditubuhkan oleh Sdra Ibrahim Roy Collar Abdullah 8 tahun lalu.

Sila baca cerita penuh DI SINI !

Atas kekeliruan, saya mohon maaf. Atas soal pokok tentang budak-budak kurang upaya dari rumahtangga bermasaalah tak ada beza dengan anak-anak yatim, terutama sekali kalau mereka berkemungkinan ada ibubapa yang hilang, say tak berganjak!

Salak, Sarawak said...

Jadi apa orang-orang UMNO nak cerita tentang Timbalan Perdana Menteri Najib Razak, yang telah bersumpah tak tau Altantuya tapi bukti jelas ada dalam gambar?

Di SINI dan di SINI ?!

Ada girlfren itu soal pribadi. Dia BERSUMPAH di khalayak ramai pula! Siapa ada video! I belum temu lagi!

Dia tak nak letak jawatan lagi!

Sama-sama ucap Al Fatihah kepada arwah Tun Razak!

roh_insan said...

Terima kasih putrarevolusi.

AJK-UMNO said...

mana pegi bn@umno nie yerk menyepi nampak..

roh_insan said...

ajk umno,

bnumno tu tengah ngaji la tu,nanti dah khatam die masuk la blk.Atau pun tengah sibuk kat Permatang Pauh kot.

passelamanya said...

salam

passelamanya said...

salam
kpda rakan2 seperjuangan
moga2 perjuangan kt ni di berkati allah...takbir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...