Friday, August 1, 2008

Muktamar terbuka untuk wartawan

IPOH, 1 Ogos: Walaupun muktamar PAS kali ini dijangka akan panas dengan pelbagai isu yang sedang berlaku sekarang, ia akan dibuka sepenuhnya kepada wartawan.

Orang ramai juga boleh mengikuti siaran secara langsung muktamar ini melalui webtv.

Perkara ini disahkan oleh Ketua Publisiti Penitia muktamar ini, Misbahul Munir Masduki.

Selain mendengar perbahasan panas dari perwakilan dan pemimpin PAS, para peserta Muktamar PAS juga akan dapat berhibur dengan beberapa persembahan pentas, katanya.

Antaranya adalah nasyid, pentomin, nyanyian lagu-lagu ketuhanan dan juga pembacaan puisi. Persembahan itu akan dibuat di tapak gerai bersebelahan dengan Stadium Indramulia.

Muktamar kali ini akan bermula dengan perasmian Muktamar Dewan Pemuda PAS pada 13 Ogos jam 9 malam di Stadium Indramulia. Ia akan dirasmikan oleh Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa.

Pada 14 Ogos mulai jam 8.00 pagi, Dewan Ulamak akan bermuktamar di Dewan Dewan Bandaraya Ipoh manakala Dewan Muslimat di dewan hotel Hillcity.

Muktamar PAS Pusat pula akan bermula jam 8.00 pagi pada 15 Ogos di Stadium Indramulia.
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dijangka akan memberikan Ucapan Dasarnya di majlis perasmian muktamar itu.

18 comments:

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

PAS dok main ceramah aje... bila nak bawa pelaburan ke negeri pemerintahan? PAS bukan pembangkang lagi. PAS adalah kerajaan (kera+jaan) kepada perak, kelantan dan kedah.

Rakyat sepatutnya datang untuk mencari pekerjaan bukannaya ceramah setiap masa.

Teguran ini sebagai membina PAS kerana abe M

abe MIE said...

...abe MIE bukan pengampu untuk menyokong membabi (babi+mem) buta sahaja mana-mana parti politik.

bonzer said...

Mereka Yang Di atas

Masihkah kau ingat
masa dulu-dulu

Masihkah kau ingat
Suara mu bergema
di kebun dan di ladang
kelapa sawit
getah
sawah padi yang kering kontang
di dalam hutan belukar
di belakang rumah
di tepi jamban
di air acaq
di reban ayam,kambing dan lembu
di tanah lapang
di tepi pantai angin sepoi-sepoi bahasa

Jalan yang dilalui
penuh onak dan duri

Masihkah kau ingat
Teman-teman mu yang setia padamu
Semut merah tanpa senyum
Nyamuk dan agas mendodoikan irama yang sama
Ular dan lipan memberi kejutan

Masihkah kau ingat
Deti-detik manis dan pahit
Air mata pengunjung setia
Meredah malam tanpa jemu.
Menghulur sedikit yang termampu

Masihkah kau ingat

bn@umno said...

aku tak sangka dalam ceramah pun ada hiburan untuk pemimpin PAS.Aku cukup tidak dapat bayangkan kalaulah INUL ratu dangdut indonesia yg membuat persembahan tu, aku rasa semua kopiah-kopiah atau serban di kepala pemimpin Pas tu pasti akan tertanggal malah pasti ada yg mengalirkan air teliur melihat aksi INUL tu.hahhahhahah

ilham_sufi said...

abg mie nih dah tputus wayar otak dia.tnya soalan yg sume org dh thu jwpnnya.meh la kawe jemput abe mie ke peghok,kedoh n sgor.

alhamdulillah bgus ader hburan dlmmuktamar kali nih.tp yg jelas x der tari joget spt mna yg umno sllu buat.yg ader nasyid,pentomin,sajak.ramai pmimpin umno mgeluh konsert inul d johor n kl dbatalkan.antaranya ustaz pirdaus.

irfandina said...

salam...

semoga muktamar pas pada kali ini akan menghasilkan sesuatu yg realistik...

para perwakilan dan pemimpin tertinggi pas perlu menilai kembali kemanakah arah perjuangan mereka yg sebenar..

jgnlah lupa objektif asal perjuangan pas...dan jika para perwakilan mempunyai keberanian untuk bersuara maka bangkitkanlah isu hala tuju perjuangan pas pada hari ini...

apakah dengan terus bersama pakatan rakyat maka hukum islam akan dapat ditegakkan di m'sia..

apakah pas hanya akan terus menjadi pengikut kepada dsai...
atau apakah pas yakin seandainya dsai mengetuai kerajaan persekutuan maka cita2 pas untuk menegakkan undang2 islam akan tercapai????

selamat bersidang....

melayusedar said...

abe mie oh abe mie turus la kau cari makan kalau kau tak ulas dalam comment ni nanti tuan kau cakap tak kerja pulak. hasil dari umno tu memang la kau guna nak bagi anak bini makan , halal haram baik buruk tu perduli apa nak makan kan . kesian kau abe mie ,usaha kau ni tak satu pun org umno hargai sebab tahu kau cari makan ats tujuan seolah2 masih ada org yg pertahankan umno. kesian kau abe mie jadi anjing penyalak kau rupanya.

AJK-UMNO said...

NIE ADA ADLAH BUKTI BERTAPA BODOH DAN JAHIL NYER BN@UMNO.. TENGOK APA YG DIA KATA-->

bn@umno said...

utohkacil,

Allah, Tuhan dan God semuanya adalah sama iaitu yg kita sembah. jgn pulak kau nak kelirukan orang yg cetek pengetahuannya mengenai Islam.Skg ni banyak buku-buku islam yg diterjemah kepada Bahasa Inggeris menggunakan perkataan 'God' iaitu merujuk kepada Allah.Kerana God dan Allah adalah sama tak ada bezanya.malah orang kristian pun tak mempertikaikan penggunaan 'God' di dalam buku islam yg diterjemah kepada bahasa Inggeris.Jadi kenapakah kau pulak yg jahil mengenai islam nak mempertikaikan penggunaan Allah oleh orang Kristian?-->(biarkanlah mereka nak guna Allah ke tuhan ke god ke asalkan tak disalah guna itu jee.)

July 21, 2008 10:07 AM

DARI SINI KITER DAPAT MENILAI.. MANUSIA YG KETURUNANNYER SETAN..
BERTAPA JAHIL NYER BN@UMNO..

August 2, 2008 3:46 AM

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

aku cukup tak paham napelah pemimpin PAS ini suka menyekat rezeki rakan seagama.bukankah tindakan menyekat rezeki seseorang tu berdosa?tapi pemimpin PAS tak pikirkan semua tu sebaliknya hanya pentingkan diri sendiri kononnya dia oranglah adalah orang alim dan warak.Contohnya pemimpin PAS telah membuat bantahan dan mengarahkan kerajaan negeri membatalkan konsert Inul di Johor Bahru dan Selangor.Ape rasionalnya tindakkan pemimpin PAS buat bantahan sedemikian rupa?bukankah dgn bantahan itu bermakna menyekat rezeki orang seagama?kalaulah pemimpin PAS rasa ia tidak sesuai janganlah pergi tengok konsert tu padahal tak ada orang pun memaksa pemimpin PAS tu pergi tengok pun.Pemikiran pemimpin PAS ni cukup sempit dan cetek sebab tulah TAK ADA sorang pun dikalangan pemimpin PAS di sanjung, dikagumi dan bersaing di peringkat global.Kalaulah pemimpin PAS tidak boleh menerima kemodenan negara dan keterbukaan pemikiran rakyat skg ni, aku rasa semua pemimpin PAS ni perlulah berpindah ke Afganistan di bawah pentadbiran taliban di mana semua rakyat tidak dibenarkan menonton TV, mendengar radio, mengadakan apa-apa hubungan dgn dunia luar kerana bagi mereka semua itu haram.pemimpin PAS itu betul-betullah tak ada akal dan kepala hotak.Sebab tulah semua negara-negara islam skg ni semakin hari semakin jauh ketinggalan drpd segala arus kemodenan dan tak dapat bersaing di peringkat dunia.

bn@umno said...

ajk-umno

HAHAHAHAHA.. MARAH LA TU.. TAK YAH SOROK LA.... KAH2...KAH...KAH2...(petikan drpd ajk-umno : August 2, 2008 3:26 AM)

pucukbuluh said...

ish3...makin lm aku tgk makin teruk ang neh bnAmeno..ang kata sekat rezeki?ang tau napa? sb 2 rezeki haram la bodoh..pas xmau orang len pn makan rezeki haram mcm ang la bnAmeno..klu x makin ramai y dk mkn rezeki haram 2.sapa berdosa,pas dk halang sb nk elakkn 2 suma,klu halal wtpa dpa nk halang..byk lg sb depa hla tp xpyh la aku gtau ang bkn paham pn..maap la ye trkasar plak..

AJK-UMNO said...

aku setuju!!

bn&umno tu bukan tau beza halal dan haram pun.. babi pun dia sebat kot hehehe..

utohkacil said...

sebenar nye si bn@umno ni dah terkena badi sumpahan Tuan Guru, sebab selalu sangat mengutuk Tuan Guru.

saya takut nanti seluruh keluarga nye akan turut terkena sumpahan Tuan Guru.

Arwah bapa berpesan, jangan se kali2 melawan Tuan Guru. Allah melaknati manusia yg melawan Tuan Guru.

Bale dan azab akan di turunkan oleh Allah kepada manusia yg yg melawan atau mengutuk Tuan Guru.

bn@umno said...

utohkacil,

jgnlah ko nak merepek kat sini.tak ada sorang pun di sini nak dengar kenyataan bodoh ko tu.baik ko senyap je drpd tonjolkan kobodohan ko tu.Tindakkan ko tu juga macam barua ko jg iaitu ajk-umno.

utohkacil said...

************************************

Kesian si bn@umno

Rupa2 nye dah betul2 jadi gila!

Itu le akibat nye mengutuk 'Pewaris Nabi'.


************************************

AJK-UMNO said...

BN2UMNO..

KO TAK RETI MEMBACA KER.. KO YG SORANG2 KAT SINI KENA KUTUK.. HAHAHA\
CUBA KO BACA COMMENT KAT ATAS.. CUBA KO TELITI.. KO TAK MALU KER ASYIK KENA KUTUK... ;)

MOHD AFIQ said...

Baguslah begitu, mesra wartawan. Jangan jadi macam di parlimen tempoh hari yang mana wartawan dilarang masuk parlimen bagi membuat liputan,.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...