Wednesday, August 6, 2008

PKR kecam keganasan terhadap petugas media

KUALA LUMPUR, 6 Ogos: Parti Keadilan Rakyat (PKR) menyesali keganasan membabitkan seorang petugas media dan orang awam di ceramah Ketua Umum KeADILAn Anwar Ibrahim di Seberang Jaya, Pulau Pinang pada 3 Ogos 2008 dan menafikan anggota keselamatannya terlibat dalam kejadian itu.

Demikian kata Ketua Penerangannya, Tian Chia dalam satu kenyataan medianya.

Dalam kejadian tersebut, seorang jurugambar wanita, Loh Hooi Hoon, dari akhbar Guang Ming Daily, dipukul oleh seorang lelaki yang tidak dikenali sedang beliau membuat liputan di ceramah berkenaan.

"PKR mengecam keganasan tersebut, yang berlaku di saat-saat Anwar Ibrahim menggerakkan kempen "Pakatan Rakyat Menuju Ke Putrajaya" menjelang pilihanraya kecil Permatang Pauh," katanya.

Menurut beliau, PKR telah menjalankan siasatan keatas hal ini dan mendapati bahawa lelaki yang mengasari Loh bukan anggota Skuad Keselamatan.

Ketua Skuad Keselamatan KeADILan di Permatang Pauh, Mazlan Mohd Zaid, mengesahkan perkara tersebut, katanya. Mazlan adalah saksi kejadian tersebut, dan membantu menyelamatkan Loh Hooi Hoon dari serangan lelaki misteri itu.
"Kami mengutuk keras serangan tersebut, yang mungkin dirancang oleh pihak tertentu bagi menimbulkan kekecohan dalam perhimpunan yang dihadiri lebih 30 ribu orang malam itu," katanya.

PKR dan Skuad Keselamatan bersedia bekerjasama dengan pihak polis dalam siasatan berkenaan peristiwa ini, tambah beliau. "Kami percaya kejadian seperti ini tidak dilakukan oleh petugas KeADILan, yang sentiasa mengalu-alukan kehadiran wakil media.

"Sesungguhnya kami berterima kasih kepada pihak media yang memberi liputan yang setimpal kepada KeADILan selama ini," tambah Tian lagi.

Pagi semalam (5 Ogos), Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail telah membuat panggilan kepada Loh bagi merakamkan kekesalan atas apa yang berlaku. Beliau berjanji perkara ini tidak akan berulangan.

Exco Kerajaan Pulau Pinang Law Choo Kiang (Timbalan Pengerusi PKR Pulau Pinang), Abdul Malik Abul Kassim (Setiausaha PKR Pulau Pinang) bersama dengan Mazlan bin Mohd Zain juga telah melawat ke Guang Ming Daily tengahari 5 Ogos lepas.

19 comments:

orangulu said...

ini kerja BN@UMNO alsodomi atau Abe Mie aljubuli

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Baguslah PKR sedar yang dia memang kaki samseng dalam politik. Baru 4 bulan, dah macam-macam buat.

dari 'bakal PM' dari kalangan peliwat dan penjenayah rasuah, masalh itu ini, PARTYI KENCING RAKYAT- nak bagi itu, ini, janji itu, ini...langsung tak ada..yang ada air kencing, DNA, air mani, lubang buntut besar (saiful)...

putra revolusi said...

Jika itu bukan kerja orang PR, pihak yang paling pakar dalam kerja-kerja meyamar dan menipu ialah Polis Cawangan Khas (SB). Mereka perlu menjalani kursus lasak yang lama sebelum boleh menjadi SB yang paling hebat menipu dan munafik yang paling profesional. Tidak heran jika seseorang SB boleh berubah menjadi wali dan algojo kejam dalam satu masa, kerana itu adalah sebahagian dari norma karekter mereka.

Tapi jangan takut dengan SB kerana kita perlu pantas bak burung jika menghadapi mereka. Sepandai-pandai tupai melompat, pandai lagi burung terbang, tupai melompat jatuh merimpat, burung terbang mencapai awan.

Salak, Sarawak said...

Harap PR seluruh negara ambil berat hal keselematan pengelaman yg man perlu diambil penuh hemat!

Dengan perhubungan pantas sekarang semua kumpulan tugas-tugan tertentu meramal kontinjensi bila mana ada kerja.

Ingat-ingatlah kalau nak teraju Kerajaan mesti bersedia seperti Kerajaan. Taka ada hanya semangat menunggu!

Ada saja kepala rempit tak sedar diri usaha mereka akan menerima hakikat buruk kepada mereka sendiri dan sentiasa akan ditangkis.

Dah kena tipu oleh orang UMNO, pengangguran banyak, dicerca kerana muslihat UMNO sendiri, lagi tak sedar!!!

utohkacil said...

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Baguslah PKR sedar yang dia memang kaki samseng dalam politik. Baru 4 bulan, dah macam-macam buat.

dari 'bakal PM' dari kalangan peliwat dan penjenayah rasuah, masalh itu ini, PARTYI KENCING RAKYAT- nak bagi itu, ini, janji itu, ini...langsung tak ada..yang ada air kencing, DNA, air mani, lubang buntut besar (saiful)...

August 6, 2008 2:06 AM

Itu dah kira bagus le tu,

Lebih bagus dari pemberian UMNO.

UMNO dah beri Singapura kepada cina.

UMNO dah serahkan P.Batu Putih kepada cina Singapura.

UMNO dah mula serahkan 'Wilayah Seri Iskandar'kepada cina Singapura.

UMNO dah jadi kan bangsa melayu merempat di tahan air sendiri.

UMNO dah jadi kan moral anak melayu lebih buruk dari orang kafir.

UMNO lah yg menyebab kan keadaan huru-hara orang melayu pada hari ini.

UMNO lah yg menyebab kan Parti Barisan Nasional berkecai.

UMNO lah yg menyebab kan Pemimpin2 dan pecacai2 nye menjadi kaya raya banyak harta wang ringgit berjuta2.

abe MIE said...

KENAPA PAKATAN RAKYAT TIDAK MENJADIKAN ISU SINGAPURA DAN BATU PUTIH sebagai agendanya?

Ambil alih kedua-duanya?? takut kat DAP ke?

Siapa yang berani? PAS? PKR?...siapa berani lawan PAP malaysia iaitu DAP?

kau orang tak lihat kebenaran dan keberanian sebenarnya. setakat berani liwat buntut, itu bukan berani sebenar???


http://pkrpasdap.blogspot.com

Salak, Sarawak said...

PR dah nak sambar Kerajaan BN sekarang! Nampaknya bila Kerajaan baru terpaksa bersih dan kukuskan seluruh PDRM supaya ada asas bagi rakyat hidup adil. Adakah Polis berpejabat di bilik office Shafee Abdullah?!

Kalau begini I tak heran kalau semua nanti satu hari, siapa tahu, ahli-ahli Polis yang jujur dan bersih keluar demo kerana tak dapat menyara hidup dengan cara bersih sebab usaha mereka untuk tujuan gangster!

Tap payah kita nak lawan Singapura. Kita engage dia orang dan rondeng. Dia orang ada wang tunai US$400billion dalam Sovereign Wealth Fund. Alat Defence Najib asyik nak komisyen dapat barang 2nd hand dan kemudian SUMPAH pada orangramai, nama Allah lagi! Nak lawan S'pore?

Beli jet avionicsnya tak dapat bomb Singapura pun! Komputer jet kena cracked!

Tak guna semua BN! Sampah!

Ini BN gangster semualah! Belajar drp running dogs MCA! :) Atau kena biji kena picit MCA! :)

utohkacil said...

sdr abe mie


kenapa pula isu BURUK yg di buat UMNO minta Pakatan Rakyat untuk sesesai kan nye.

Itu kan ke satu cadangan yg sangat BODOH.


Orang lain makan nangka orang pula yg terkena getah

Salak, Sarawak said...

["kenapa pula isu BURUK yg di buat UMNO minta Pakatan Rakyat untuk sesesai kan nye.

Itu kan ke satu cadangan yg sangat BODOH.
"]


Sebab "abe mie" kera bodoh dalam kepala air kelapa! :) :)

Hj.Mat said...

Ini semua kerja-kerja buruk BN @UMNO
dan POLIS yang menyamar (SB) kita sudah kenal perangai umno bukan hari ini dan semalam malah berpuluh tahun
Mereka ini selalu benar baling baru sembunyi tangan kita pun umno juga dulu

bonzer said...

Kuasai emosi.

Jangan jatuh dua kali dalam lubang yang sama.

Bagai tarik rambut dalam tepung, rambut jangan putus, tepung jangan selerak.

atzmand said...

...polis kata jangannn...

Salak, Sarawak said...

bonzer,

Setuju, tapi perlu ketuk sikit! :)

roh_insan said...

Salam..abe mie.

"dari 'bakal PM'dari kalangan peliwat dan penjenayah rasuah,"kate2 kamu ni bolih dianggap sbg penyebar fitnah n tuduhan tampe bukti.

abe mie,kamu tak malu ke kat tuhan,kamu tak pegang ke ape yg nabi kate,kamu ade saksi ke smp berani ckp mcm tu?,kamu nampak ke kelangsungan perbuatan tu?kamu ade ke wkt yg kamu kate saiful kene liwat tu,atau kamu sekali ke yg kene liwat,confident je kamu nuduh.

Pertahankn lah umno kamu tu dgn hujah yg munasabah,tak perlulah kamu nak pertikaikn kpd perkare yg blm tentu kamu btl nye,apetah lg yg berbentuk fitnah.Aku cadangkn kamu hayati dulu bab zina/liwat ni sedalam dlm nye sblm kamu nak lemparkn tuduhan.

Apepun elok lah kamu jage lubang buntut kamu sendiri drpd nak sebok2 dok jage libang buntut org,aku percaye kamu ade anak isteri,ditakuti tuhan terbalikn kpd anak2 sendiri.

Dsai blm jd PM,kenape nak kate die tak tunai janji,tunggu la dulu.Kire nye Dsai tdk menepati janji sdh tentu Dsai akn mengalami nasib yg same.

abe MIE said...

roh insan.

anwar dah dijatuhi penjara kerana rasuah... itu bukan penjenayah namanya.

dia bukan tuhan atau nabi.

kenapa dia buat begitu? sebab dia adalah ahli UMNO dahulu, tapi kini dia dibela pula..

Fidaiyyin said...

Macam mana seseorang yg dungu seperti Saudara abe mie ni boleh memberi pandangan yg bodoh?

Sepatutnya sebagai seorang Islam,jgnlah jadi seperti "KATAK YANG TERUS MELEKAP DI LELANGIT TEMPURUNG".

Berilah pandangan yg membina @ kritikan yg boleh membetulkan sesuatu..BUKAN HENTAM BODOH yg pemikiran tahap budak2 belajar sampai Tingkatan 3...

fadlah said...

ini kerja BN@UMNO alsodomi atau Abe Mie aljubuli
betobat la abe mie xkemane umno awok tu...

roh_insan said...

abe mie.

Ungkapan PENJENAYAH yg kamu lemparkn buat Dsai itu keterlaluan n kasar,jgn kamu terlalu menghine.

abe mie said.

'die bkn tuhan atau nabi'.

Perkataan ini telah membawe kite kpd jahil murakab.(jahil yg bersusun susun),jahil pd tuhan,jahil pd nabi n jahil pd diri sendiri.

bn@umno said...

pemimpin parti Keadilan ni suka sangat mengheboh-hebohkan perkara yg remeh-temeh menjadi besar.Lebih baik pemimpin parti Keadilan ni tumpukan saja kempen di Permatang Pauh itu di mana parti keadilan sudah dalam keadaan nazak dan tunggu masa saja akan hancur berkecai tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...