Tuesday, August 12, 2008

Nik Aziz akan iringi Anwar di hari pernamaan calon


KOTA BHARU, 12 Ogos: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat akan mengiringi Datuk Seri Anwar Ibrahim di hari pernamaan calon pilihan raya kecil Permatang Pauh 16 Ogos ini.

Beliau berkata demikian dalam wawancara khas dengan Tvpas.com baru-baru ini.

16 Ogos adalah hari kedua muktamar PAS yang akan diadakan di Ipoh mulai 15 hingga 17 Ogos.

"Saya akan turun di hari penamaan calon, insya Allah," katanya sebagaimana yang dilaporkan Tvpas.

Beliau juga yakin Anwar boleh menang bahkan lebih besar berbanding dengan apa yang diperolehi oleh isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah.

"Kalau Wan Azizah boleh majoriti lebih 13,000, saya yakin Anwar akan dapat lebih lagi," katanya.

Nik Aziz yakin, pengundi Permatang Pauh tidak akan termakan dengan fitnah yang dihadapi Anwar.

Beliau menyifatkan mereka yang membuat tuduhan liwat ini sebagai tidak bermaruah dan bersifat kebinatangan.

"Belum dibawa ke mahkamah lagi sibuk dah luruhkan nama baik Anwar. Tv, radio, akhbar dah tuduh Anwar. Binatang ini akan masuk neraka jika Anwar tidak maaf. Mana boleh maruah tidak dibela," kata beliau.

92 comments:

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Tok Guru iring anwar ke PP, bagus lah itulah tanda sahabat sejati.

Tapi Tok Guru tak iringi Salehuddin Ayub yang menentang forum MEMELUK ISLAM yang diadakan diibu kota, KL baru-baru ini.

Kena ingat, Azizah dan Anwar dua manusia yang berbeza. Berdasarkan pengalaman Ijok, BN boleh menang. Strategi tidak umumkan siapa calon PP dari BN salah satu propaganda 'menyerang musuh ketika tidur lena'...

pilihanraya 2008, keseluruhannya tidak suka BN sebab takut harga minyak naik dan janji 'kencing' oleh PAS, DAP dan PKR (yang kini janji tinggal janji).

Tindakan anti-BN bukan bererti rakyat mahukan Anwar. Dia mungkin 'perasan lebih' yang dia orang suka dan mahu jadi PM. ITULAH REALITI SEBENAR.

Pilihanraya PP melihat bagaimana
1. Isu Islam Anwar perjuangkan.
2. Isu Melayu dipertahankan.
3. Isu dijanjikan akan dan telah dilaksanakan oleh negeri pemerintahan PR.
4. Peranan Ezam sebelum pembuangan undi.


Apapun, kita lihat, tunggu dan dengar keputusan PP.

Francis said...

DSAI will win by 30,000 majority insha'Allah. At least he will pas 20,000 vote mark majority insha'Allah.

atzmand said...

susoh kalu ore ngaji tok abih..

abe MIE said...

nanti jadi... masya allah..

ANwar kata..

undi tipu, tak betul, undi hantu, undi tahyo, undi toyo, undi tong sampah,penipu pilihanraya...

utohkacil said...

BN(UMNO) memerintah lebih 50 tahun, bangsa melayu dah jadi bangsa nombor 3 (Third class citizen).

Keadaan bangsa melayu dan agama Islam menjadi kucar kacir pada hari ini ada lah kerana kegagalan pemimpin UMNO.

Negara memiliki hasil bumi yg kaya raya, tetapi rakyat banyak yg miskin dan hidup melarat.

Pemimpin2 dan pecacai2 UMNO kaya raya banyak harta wang ringgit berjuta2, hasil dari rasuah dan menibai duit rakyat.

Sekarang semua rakyat sudah sedar, UMNO tidak boleh lagi memperbodohkan rakyat dgn hujah2 bodoh dan pembohongan nye.

Kaum cina dan india sudah tidak lagi mempercayai kerajaan BN. Mereka lebih bijak menilai pemimpin yg mana boleh di haraf membela rakyat.

Orang2 melayu sudah sedar dan ini lah masa nye yg paling sesuai untuk menumbangkan kerajaan BN.

Sekarang, segala hujah2 dan perkataan yg keluar dari mulut BN(UMNO) sudah tidak memberi apa2 makna lagi kepada rakyat.


PKR meletak kan songkok DSAI sebagai calon pun boleh menang.

UMNO masih lagi ter kial2 mencari calon yg bersih. Malang nye dlm UMNO tiada seorang pun yg bersih.

bn@umno said...

TG Nik Aziz tak payahlah mengiringi DSAI di hari pernamaan calon tu kerana ia buang masa je.Ake cadangkan kepada Tok Guru Nik Aziz tu supaya luangkanlah lebih masa dgn menjaga negeri Kelantan terlebih dahulu kerana kelantan pun negeri yg mundur dan tak ade pembangunan seperti negeri-negeri di bawah pemerintahan kerajaan BN.Tindakkan TG Nik Aziz mengiringi DSAI ke tempat pernamaan calon ni membuat orang Kelantan semakin benci dgn TG.

Awey Kelate said...

Memang benar Tok Guru kata bahawa makhluk yang buat dakwaan liwat sebagai binatang........kerana mereka tak punya akal yang waras.
Buat fitnah macam dia rasa tak akan mati mengadap Allah SWT.
Kemenangan buat DSAI, DSWA, TG Hj Hadi dan Pakatan Rakyat.
Moga ALLAH SWT jadikan UMNO BN dan konco-konconya "TERKENCING" dan "TERBERAK" menghadapi lautan sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat.
Sekurang-kurang PR ada juga tunaikan janji, tak macam UMNO BN. Janji UMNO BN - masyuuuuk poket

Awey Kelate said...

Moga Allah SWT bukakan pintu hati abe mie, bn/umno dan lain-lain yang masih tidak dapat melihat sinar perubahan rakyat dan masih tak nak berubah. Amin

roh_insan said...

"blm dibawe ke mahkamah lg sibuk dah luruhkn name baik Anwar,tv,radio akhbar dah tuduh Anwar.BINATANG ni akn msk NERAKE jike Anwar tdk maaf.Mane bolih MARUAH tdk dibele"

Abe mie,klu melihat dr gaye kamu mmg nampak hebat,kat kete lah,kat moto lah,n ari ni lak kat PATUNG2.Ape pun itu hak kamu,cume klu kamu kate Nik Aziz tu sahabat sejati Dsai aku rase tak kene sgt sindiran kamu tu.

Cube kamu faham btl2 ape maksud Tn Guru tu,kn die kate soal MARUAH kene dibele,malah MARUAH yg dibele itu sdh mnjd wajib krn ienye melibatkn Agame,bkn sekadar Dsai sahaje.cube lah kamu bace dgn jjr,bkn dgn rase benci.

Aku harap kite tak tergolong dlm golongan BINATANG yg Tn Guru maksud kn itu.

Ezam?? die tak lebih dr sebijik tong yg kosong,ape pun aku alu2kn mamat sorang ni membuat ceramah kat pematang pauh,aku pastikn yg aku akn hadir wkt die berseloke.

Apapun,kite lihat,tunggu n dengar keputusan PP.(aku setuju)

antihusam@yahoo.com said...

musykil juga bila TGNA sanggup dan larat nak berarak pada hari penamaan calon tu?
sedangkan mesyuarat Majlis Syura pun dah 5 kali tak larat nak datang???
jangan Husam yang paksa Tok Guru cukupla...tapi memang pon Husam yang paksa kan???

antihusam@yahoo.com said...

tapi saya tetap sayangkan Tok Guru dan kasihankan beliau yang sentiasa digunakan oleh Husam untuk kepentingan politik beliau.
Semoga Tok Guru cepat sedar dan keluar dari perangkap yang dipasang oleh Husam.

http://antihusam.blogspot.com/

bonzer said...

Assalamualaikum.......

Mesej yang jelas drp TGNA.Perjuangan memerlukan pengorbanan.Pengorbanan wang ringgit,tenaga,masa dan idea bagi menjayakan matlamat.Kalau dari jauh pun sanggup turun membantu, bagaimana kita yang berdekatan dengan kawasan pengundian.Ini adalah cabaran dari TGNA kepada pejuang-pejuang sejati.

Selamat bertugas.

Siasah said...

Baguslah anti husam pun masuk kat sini. Nak berkenalan sungguh dengan sahabat saya seorang ini. Semoga bersedia untuk berdebat secara lelaki....hehehehe

bn@umno said...

TG Nik Aziz sepatutnya sudah boleh meletak jawatan sebagai menteri besar Kelantan kerana usia sudah tidak beberapa mengizinkannya memegang tampok pemerintahan Kelantan.memandangkan pada usia skg ni, TGNA perlu banyak berehat dan lupakan saje hasrat untuk mengiringi DSAI di hari pernamaan calon memandangkan usia pun semakin meningkat.Kesihatan diri perlu diutamakan drpd buang masa dan wang untuk mengiringi DSAI di hari pernamaan calon yg takda faedahnya.

melayu_sedar said...

kat sinipn kau ada antihusam???

matjem said...

TGNA nak iring DSAI...knp org UMNO lak yg melatah?....

Apa depa nak Pak Lah/Najib/Samy Vellu dan lain-lain Pak Menteri BN iring DSAI ke?...

Statistik:

Politik perkauman lah yang jadikan daripada 10 org terkaya di Malaysia sorang je melayu...tu pun darah arab piow!
nanti jap....dari 40 org terkaya...hehehe 8 org je melayu...CAYALAH UMNO!

perahudarat said...

abe mie..kalau setakat forum tu,apa standard Tok Guru nak pergi..hantar Salehudin Ayub dah cukup..

BN menang diIjok aku langsung tak heran.Berapa banyak undi pos,kalau nak dibandingkan yang layak mengundi secara pos berapa kerat aja?Kau tengok ke hari kempen tu?Azeez mamak putra umno tu bawak tah mana2 punya keling.Ramai orang keliru malah ada yang kata Putra UMNO tu MIC ke?Bukan habis disitu,dalam PU12 kau tengok apa jadi diBaling?Kalau nak diikutkan berapa kerat sangat golongan India?Orang Baling bukan bodoh..nak lantik penjenayah jadi Khalifah!

Kau tengoklah sendiri.Nasib baik banyak yang disekat diIjok,kalau tak tah berapa banyak lagi pengundi hantu.

Tak payahlah kau nak cakap pasal 4 perkara Pilihanraya PP tu..UMNO lah yang menghancurkan bangsa Melayu dan kedaulatan negara.Apa jadi dengan Pulau Batu Putih?Jarak Pulau itu dengan Singapore lebih kurang 56 kilometer berbanding hanya 7 kilometer dari Johor.Mengapa dapat kat Singapore?Itu pun tak boleh dipertahankan?Alasannya 'surat perjanjian hilang'.Itu kedaulatan negara!Samalah macam orang UMNO tak dapat mempertahankan lubang jubo Sepol.
Pasal harga minyak tak payah cakaplah..dah tau dah..kerajaan BN tetap akan menghisap darah rakyat termasuklah penyokong UMNO yang bingai.Bukan setakat itu,konon nak bantu golongan petani dan nelayan.Najib pun perbodohkanlah peneroka felda dalam kempennya.Bila dah menang ambil pulak RM50 dari setiap tan kelapa sawit yang dihantar kekilang.Kononnya akibat kesan dari kenaikan harga minyak.Selama berpuluh tahun felda makan duit peneroka yangmana hasil jualan isi rong sawit yang nilainya lebih tinggi dari perahan isi sawit.Dah berapa billion?Hasil jualan isi rong sawit yang dah berpuluh tahun langsung tak dinikmati oleh peneroka felda.Dengan cina estet felda tak berani nak perbodohkan.Mereka akan ambil isi rong dari kilang setelah setiap tan kelapa sawit yang dihantar kekilang sawit felda siap diproses.Kalau nak diikutkan tak terasa langsung akibat kenaikan harga minyak.

Kerajaan dah ambil berapa juta duit felda untuk PU12.Bila kalah teruk,dah tak tercover..tindas lagi masyarakat felda.Tak cukup lagi?Jual pulak Pulau Batu Putih.Tak cukup jugak lagi?Pulau pisang pulak jadi mangsa..
Tak sudah2 membazirkan duit rakyat.Membiarkan pendatang haram melepasi sempadan negara.Rakyat sendiri dianak tirikan.Nak belasah lagi duit rakyat?Alasannya nak hantar balik pendatang haram diSabah kononnya memerlukan pulak kos sebanyak RM50 juta.Apa kejadahnya ni?Mana penguatkuasaan Polis dan Tentera selain dari Rela dan sebagainya?Sudah2lah menipu rakyat tu...
Pada bn@umno pulak,tak payahlah kau nak pertikaikan hajat Tok Guru nak iringi DSAI dalam penamaan calun PP nanti.Kau pernah ke pergi Kelantan?Walau pun aku bukan orang Kelantan,tapi hati aku amat tersentuh bila masuk kePasar KB.Tak ada langsung peniaga disitu yang mata sepet.Rata2 peniaganya perempuan.Ada kau tengok dinegeri yang diperentah oleh UMNO macam tu?Nampak aja mundur,tapi dari segala segi jauh lebih maju.Untuk apa pembangunan kalau rakyatnya papa kedana?Spesis macam kau ni aja yang kata Kelantan miskin,pasal bingai!Kau tengok berapa juta emas yang disimpan dalam pajak gadai yang dirompak diKota Bharu?Dia orang bukan gadai,tapi simpan.Tau?Itu baru emas,belum lagi wang ringgit dibank.

abe mie eloklah jengah2 tugu peringatan negara tu,servey2 kat sebelah kot2 ada kawasan kosong sebab nampaknya dah ramai pemimpin umno rasa nak terlingkup tahun 2010.Siapkan ajalah tukang2 untuk bina tugu peringatan umno pulak.Kalau tugu peringatan negara,patung2 itu pegang senjata,patung2 pemimpin umno pulak pegang DUIT.Patung yang atas sekali tu pegang bendera,tapi yang atas sekali patung umno pun pegang duit.Siapa dia?LU PIKIRLAH SENDIRI!!!!!!!!!!!!!!!

suhaimi said...

salam....

husam musa kacau apa kat kau?kau sakit hati sgt? memang dasar hati busuklah kau ni.kau ingat nik aziz bangang mcm kau ke? org ada ilmulah beb,dia tahu mana buruk mana baik.tak payahlah nk iri hati kat org..........

aleb said...

be mie...jgn dok ngan tugu tu...mufti perlis dok kasi....haroomm (cmne la ore nk pam aqidah kalo ketua die pown dok kasi bunge kat patung)

bn@umno said...

perahudarat,

Aku tak heranlah kalau ramai orang kelantan tu kaya dr segi harta(ramai juga yg miskin)malangnya dr segi perangai mmg teruk.Kalu anak-anak Melayu kelantan yg 'dilahirkan' oleh pemimpin PAS sejak berpuluh-puluh tahun tu berperangai macam binatang apa gunanya.Ko tengok jelah kat bandar-bandar besar spt KL dan JB, kebanyakkan yg melepak, samseng, kaki rempit, pengacau ketenteraman awam kebanyakkannya drpd orang Kelantan yg 'dihasilkan' oleh pemimpin PAS.TGNA yg memegang jawatan MB Kelantan sejak berpuluh tahun lalu sepatutnya sudah dapat melahirkan anak-anak kelantan yg mempunyai moral dan akhlak yg tinggi tapi malangnya TGNA gagal dr segi mendidik anak-anak kelantan itu sendiri.lagipun orang Kelantan ni hanya tahu campur antara 'bangsa sejenisnya' je.contoh yg paling jelas kita dapat lihat di IPTA di mana kebanyakkan anak kelantan ni hanya suka campur dan berkawan dgn 'bangsa sejenis' dia orang je tanpa mempeduli bangsa drpd negeri lain.kalau kita lihat contoh yg telah berlaku pada rakyat kelantan hari ni, kesimpulan yg kita dapat simpulkan adalah Kerajaan PAS telah gagal melahirkan anak-anak kelantan yg bermoral dan berakhlak tinggi.PAS hanya berjuang untuk kepentingan parti sahaja tapi dr segi mendidik 'rakyatnya(anak-anak kelantan)' ia terang-terangan telah gagal.

peon pencen said...

*************************************

kan aku dah kate, si 'bn@umno' dan 'abe mie' tu GILA BABI.

sesapa yg layan deme tu mcm gila
babi juge le.

*************************************

putra revolusi said...

SELAMAT DATANG BUAT LAWAK BODOH DI PERMATANG PAUH, WAHAI PAK-PAK MENTERI!!!

Seperti biasa dalam Pilihanraya kecil semua Pak-Pak Menteri akan turun padang. Depa berlagak macam orang kampung - pakai kain pelikat dan selipar lusuh, berjemaah di surau dan tak lokek belanja orang kampung minum teh atau kopi o di warung-warung, kedai kopi dan pasar. Kalau tak ada p-raya kecil mana nak nampak wajah botak & boroi lagi hipokrit Pak-Pak Menteri yang sanggup berjemur dan berhujan dengan orang kampung? Ini yang bestnya p-raya kcil ini, lawak, sungguh lawak!

Yang seronoknya dalam p-raya kecil ni ialah Pak-Pak Menteri masuk kampung dengan bekalan wang rasuah yang lumayan. Berguni-guni wang ditaburkan sebagai gula-gula untuk beli undi rakyat yang disangkanya bodoh. Masa inilah peluang untuk rakyat minta apa saja - jalan tar, titi, baiki surau dll, semua ditunaikan. Juga tak lupa wang poket, kain batik & kain pelikat dibahagi-bahagikan kepada orang kampung. Ketika banyak projek Rancangan M'sia Ke-9 dibekukan atas alasan kerajaan perlu berjimat cermat, tapi untuk p-raya kecil duit boleh turun pula dari langit. Lawak, sungguh lawak!

Nanti lepas penamaan calon pada 16 hb. Ogos setiap hari tv dan paper main stream sebagai pencacai BN akan berkempen habis-habisan untuk memenangkan BN. Banyaklah benda-benda bodoh dan lawak ditayang di tv seperti kisah Ptg Pauh yang kononnya mundur, kisah pondok buruk orang miskin dan tak ketinggalan kisah kemasukan beramai-ramai penyokong PR ke dalam BN, hingga jika dihitung-hitung dari 16 hb hingga 25 hb Ogos, jumlah yang lompat parti dari PR ke BN pasti melebihi dari jumlah sebenar ahli PR yang ada di Ptg Pauh. Lawak, sungguh lawak!

Itu cuma sebahagian kecil saja dari gambaran drama lawak kempen p-raya kecil Ptg Pauh yang bakal dipentaskan. Yang akan benar-benar dipentaskan di Ptg Pauh nanti pasti lebih hebat lawaknya lagi. Lawak & lawak!

Oleh itu setiap kita jangan lupa membeli sebanyak mungkin sapu tangan untuk mengesat air mata dan hingus yang bakal tersembur keluar menyaksikan lawak-lawak yang akan dipentaskan oleh Pak-Pak Menteri dan juak-juak BN mereka di Ptg Pauh nanti.

Selamat datang Pak-Pak Menteri ke Permatang Pauh dan selamat buat lawak bodoh wahai Pak-Pak Menteri!!!

matjem said...

Hish nampak giler kau apa jadik kat kelantan yek......mmg budak kelantan fail giler...macam budak K.L...J.B, N.S....Kedah, Penang, Perak....Melaka....Johor....Ganu..Pahang.

dan seperti biasa budak kelantan mmg asobiah....macam gak budak perak takleh nak buang lorat dia, penang/kedah.....ehmmm...budak nogori....sampaikan kat K.L ni...budak kelantan pun dah boleh cakap nogori...sobab budak nogori ni mmg terer pukau org utk gunokan bahaso minang kabau.

Mr Green said...

Abe Mie

Tanya sikit.kenapa takdak pemimpin UMNO ketika menentang forum MEMELUK ISLAM.

bagi aku ini provokasi murah bagi mengalih pandangan tentang P44 yg bakal berlangsung dan masalah negara.

Cara menyerang ni bukan amalan Islam.Islam tak suruh kita serang.Islam tu Adil.waktu tu mana orang UMNO? tak nampak pulak pemimpin UMNO yang GAH perjuangkan ISLAM dan MELAYU!Cakap lebih.

Mana lawyer UMNO? kalau betul nak serang

Mr Green said...

UtohKacil

Maafkanlah BNUMNO dan ABE MIE ni.depa ni masih dalam hutan.

Tak sedaq lagi Melayu la ni taraf ketiga.Pendapatan satu keluarga India jauh baik dari Melayu.Tak sedaq lagi.Dok pulun kipas BN dan UMNO.lama lama mampuih kering.

Yg depa ni sibuk tak bagi Nik Aziz iring Anwar pasai apa.At least dia ada Muka nak iring Anwar.Doa orang alim ni insyallah diterima Allah.

karipap said...

harga minyak di psaran dah turun,kenapa negara kite x trn harga minyak lg.ooo...bab nak kaut duit rakyat banyak2 dulu pas2 baru trn hrga kot

karipap said...

suka ati tok gurulah nak iring anwar,perkara ni pun korang nak wat semak kepala otak.itu tanda pakatan rakyat semakin kukuh..hidup pakatan rakyat

Dr Ahmad Muhammad said...

Salam untuk semua.......

Ada tiga perkara aku nak komen di sini. Pertama, isu Tok Guru nak iringi DSAI pada hari penamaan calon nanti. Apa masalahnyer dengan orang orang yang tak setuju nih? Tok Guru bukan dari parti korang. Tok Guru bukan minta korang hantar ke Permatang Pauh dan Tok Guru tak ajak korang join sekali pun. Apa hak korang dan apa rasional korang untuk pertikaikan niat Tok Guru untuk iringi DSAI? Tak dinafikan DSAI memang pernah maki hamun PAS ketika dia dalam UMNO. Memang semua orang PAS terkilan dan sakit hati tetapi bukankah sejarah pengIslaman Sayyidina Umar r.a wajar dijadikan pengajaran? Siapa Umar sebelum masuk Islam? Apa yang umar tak buat kepada Islam dan Rasulullah saw? Bila Umar dapat Hidayah? Waktu on the way nak bunuh Rasulullah saw kan ? Pernah ke Rasulullah saw ungkit hal niat Umar nak bunuh beliau nih sewaktu Umar dah masuk Islam? Tak pernah kan? Samalah juga dengan DSAI. Dia makai kita, kita lawan dia. Dia bersahabat dengan kita, kita jaga dia. Lepas nih jika dia lawan kita lagi, maka kita lawan dia lagi. Simple. Tak perlu gaduh gaduh pun. Yang gaduh gaduh nih hanya orang orang yang takde iman jer. Bukan aku nak kata aku beriman sangat tapi LU FIKIRLAH SENDIRI.....

Kedua, komen ABE MIE. Aku dah masuk blog makhluk nih. Takde perkara lain yang ditulis melainkan memburuk burukkan orang jer. Aku tak kisah jika dia nak hentam DSAI. Aku tak berapa kisah sangat jika dia nak hentam PAS. Tapi aku kisah sangat bila dia kutuk ulama. Daripada tulisan dia pun kita tahu dia nih sebelah mana. Walaupun dia kata dia tidak berpihak dan menulis mengikut gerak hati dia, tapi memang nampak sangat di nih UMNO TOTOK sebab dia hanya menghentam PAS dan Pakatan Rakyat. Kalau dia nih neutral, pasti dia hentam dan tegur semua tapi nih tak, dia tak tegur dan hentam UMNO-BN pun. Sah dia nih UMNO. Para sahabat sekalian, jangan dilayan orang gila takut kita pun gila juga nanti.

Ketiga, komen BN@UMNO. Aku bukan orang Kelantan. Aku orang Penang. Tapi aku amat tak setuju jika makhluk nih kata Kelantan tak maju dan mundur. Ini sebenarnya lagu lama yang dinyanyikan semula. Sedarkah BN@UMNO bahawa lagu yang beliau nyanyikan nih dah takde orang nak dengar lagi dah? Nak kata dia buta, TIDAK. Nak kata dia pekak, TIDAK. Mungkin dia nih BODOH SOMBONG. Bodoh tak boleh nak ajar dan pandai tak boleh nak ikut. Aku orang Penang. Penang alhamdulilah maju tapi majukah orang Melayu dan orang Islam di Penang? Kelantan memang tak banyak bangunan tinggi tapi tak kisahlah. Yang penting setiap bangunan yang naik atau dibina di Kelantan adalah hakmilik orang Melayu Islam.

Sahlah dua dua ekor nih orang UMNO-BN. Aku bukan nak fitnah tapi aku KATA SUNGGUH. Memang dua ekor nih orang UMNO-BN.

Dr Ahmad Muhammad said...

www.drahmadmuhammad.blogspot.com

Fidaiyyin said...

Assalmualaikum wbt...

Kepada Abe Mie & bn@umno,

JADILAH UMAT MELAYU YG BERPEGANG PADA ISLAM DAN FAHAMI PRINSIP2 ISLAM...

JANGAN JADI MELAYU YG BAHLOL DAN PEMIKIRAN YG TERPERAP AKIBAT KETAKSUBAN DGN UMNO!

BAGI LAH PANDANGAN YG BOLEH DIPERSETUJUI DAN DITERIMA OLEH SEMUA...KALAU ASYIK2 BERCAKAP MACAM PEMIKIRAN 30 TAHUN DULU,TAKKAN MAJULAH MELAYU MACAM KORANG BERDUA NI.

SAJA BERTANYA;(JIKA ABE MIE DAN BN@UMNO DAH BERUMAH TANGGA)-ANAK KORANG BAGUS KE BELAJAR DI SEKOLAH DALAM SUBJEK SEJARAH, GEOGRAFI ATAU SAINS? ATAU PUN PENCAPAIAN KORANG BERDUA BAGUS KE DALAM SUBJEK2 NI??

Kalau setakat cukup makan gred C-D tak payahlah nak bercerita hal2 mburukkan politik pembangkang ni.Rata-rata anak Melayu kurang cemerlang dalam tiga-tiga subjek ni...

Pikir2kanlah....sebab dan tujuan soalan diatas ditujukan!!!

Batis Batagar said...

Kepada semua sahabat-sahabat dalm PR, jangan dilayan pecacai-pecacai UMNO ni. Mereka saja je nak buat provokasi. Bukankah mereka ni hebat dalam provokasi termasuk konspirasi....

atzmand said...

ye la karipap.. ikut suka ati tok guru la nak iring sapa pun.. tok guru iring anwar, berpuluh ribu org akan iring tok guru nanti, insyaAllah.. itu yang dikesahkan oleh puak2 umno laknatullah ni.. mb kedah iring sultan ke brunei jadi isu, tok guru iring anwar ke pp jadi isu.. pemimpin umno takut agaknya nanti takda yang nak iring dorang ke liang lahad.

atzmand said...

bn@umno nak bercakap soal "moral"?

Batis Batagar said...

Tak ke siapa-siapa nak iring ambil elaun hadir mesyuarat agong cawangan AMENO...?

fadlah said...

kan aku dah kate, si 'bn@umno' dan 'abe mie' tu GILA BABI.

sesapa yg layan deme tu mcm gila
babi juge le.

Batis Batagar said...

fadlah, aku setuju sangat dengan engkau... Hidup TGNA... Hidup DSAI... Hidup Pakatan Rakyat.

BOYOT said...

Siasah Blogger,

Dimaklumkan bahawa identiti abe mie dan bn@umno telah dikenalpasti.

abe mie ialah Syed Amid Albar yang bangang sepertimana dicanang oleh yb Azmin Ali di Taman Medan...

manakala bn@umno ialah KJ yang riak lagi bongkak atau lebih dikenali "Khinzir Jadi-jadian" dari Rembau...

maklumat didapati dari penyiasat mongolia.

Fakta disokong oleh
kebodohan, kejahilan,
kebinatangan, kebabian,
"dua ekor binatang" ini di bawah paras punggung ApakLah....

http://boyot-2u.blogspot.com/

BOYOT said...

peon pencen said...
*************************************

kan aku dah kate, si 'bn@umno' dan 'abe mie' tu GILA BABI.

sesapa yg layan deme tu mcm gila
babi juge le.

*************************************

August 12, 2008 9:15 AM

___________________________________

peon pencen,

Saya tidak layan "2 ekor anak binatang haram itu" tetapi ingin memberi makluman kepada umum.

harap maklum...

http://boyot-2u.blogspot.com/

atzmand said...

peon pencen said...
*************************************

kan aku dah kate, si 'bn@umno' dan 'abe mie' tu GILA BABI.

sesapa yg layan deme tu mcm gila
babi juge le.
*************************************
babi nagara? sapa babi nagara? sapa babi nagara? hahahaha

bn@umno said...

pencacai PR

boleh aku tahu berapakah korang dibayar oleh pemimpin PR untuk menyokong PR dan mencaci BN?Orang yg penting wang ringgit spt pencacai PR je sanggup melakukan keje terkutuk semata-mata krn $$$$.

Batis Batagar said...

Kalau terasa jangan masuk campur dalam line ni...! ha.. ha.. ha..

bn@umno said...

sebenarnya aku tak memihak kepada mana-mana parti sama ada drpd PR ataupun BN.Cuma ape yg aku ingin tekankan adalah untuk menegakkan keadilan supaya Malaysia tidak hancur dan diperintah oleh parti yg tidak sepatutnya memerintah negara.itu je.

Siapalah aku said...

YA ALLAH YA ROBBI YANG TUHANKU, PANJANGKANLAH UMUR TUAN GURU NIK AZIZ NIK MAT YA ALLAH. BERIKANLAH KESIHATAN YANG BAIK KEPADANYA YA ALLAH. JADIKANLAH DIA SEBAGAI SEORANG PEMIMPIN KEPADA PEMIMPIN YANG LAIN. AMIN, YA ROBBAL ALAMIN...

Hj.Mat said...

Orang bn @ UMNo mereka bercakap bukan nya guna akal tetapi mereka gunakan hawa nafsu yang kotor mereka sebab itu lah dia suka merapu macam orang
tidak berilmu, oleh itu tak usahlah dilayan kalau dilayan sah kita pun termasuk didalam gulungan mereka jua.
Terima kaseh.

firdaus said...

bn@umno said...

sebenarnya aku tak memihak kepada mana-mana parti sama ada drpd PR ataupun BN.Cuma ape yg aku ingin tekankan adalah untuk menegakkan keadilan supaya Malaysia tidak hancur dan diperintah oleh parti yg tidak sepatutnya memerintah negara.itu je.

August 13, 2008 12:25 AM

keadilan?

saiful lapor anwar,
anwar didakwa.(betul)

raja petra lapor najib,
raja petra didakwa.( ? )

macam ni ke keadilan?atas sebab tu la BN harus dijatuhkan kerana cuba menafikan keadilan demi mengekalkan kuasa dan melindungi pemimpin mereka.

malaysia hancur?

sebab malaysia makin hancur ditadbir oleh parti yang tak sepatutnya la membuatkan PR terpaksa bersungguh-sungguh hendak ambil alih negara.demi menyelamatkan negara dan rakyat.cuba tanya mana-mana pakar ekonomi, ekonomi malaysia sekarang makin menjunam tapi dalam tv3 kata masih kukuh mana betul?baru-baru ni aku berjumpa seorang pegawai dari public mutual yang mengaku kebanyakkan fund yang diorang tawarkan semakin menurun kerana kejatuhan ekonomi malaysia.minyak dah turun sampai USD111 lebih semalam tapi di malaysia?barang semakin naik, pendapatan?apa yang dibuat oleh pemerintah kita?tido ke?atas sebab ni lah kita perlu menjatuhkan pemerintah sekarang yang terbukti lebih banyak tido dari buat keje sehinggakan negara kita makin hancur...

firdaus said...

bn@umno,
pesanan ikhlas dari aku.kalau rumah kau kena rompak atau kau kena aniaya aku syorkan kau diam saja sebab aku takut nanti nasib kau sama macam raja petra, kau lapor kau kena dakwa sedangkan perompak atau penganiaya kau lepas bebas.kau tahu sendiri la macam mana celarunya sistem perundangan kita akibat diperintah oleh parti yang tak sepatutnya.insyaallah lepas PR ambil alih nanti niat kau nakkan tegaknya keadilan dinegara yang kita cintai ini akan jadi kenyataan.jom sama-samalah kita berdoa agar impian kita cepat dimakbulkan Allah.Amin

firdaus said...

aleb said...

be mie...jgn dok ngan tugu tu...mufti perlis dok kasi....haroomm (cmne la ore nk pam aqidah kalo ketua die pown dok kasi bunge kat patung)

August 12, 2008 8:25 AM

abe mie tahu halal haram ke?
ulama pun dia tolak...

bn@umno said...

wow berita baik untuk BN, Tok Guru Hadi Awang telah membuat kenyataan bahawa PAS rela tinggalkan Pakatan Rakyat demi islam.Ini telah menunjukkan TGHA sudah tidak menaruh kepercayaan lagi kepada PR sebab tu beliau berani membuat kenyataan sebegitu. Mungkin TGHA lebih mempercayai BN yg boleh memerintah secara negara secara islam drpd PR.Jika PAS keluar drpd Pakatan Rakyat ia akan mengagalkan usaha DSAI untuk menjadi PM bagi parti pembangkang pertama di Malaysia.Aku berharap supaya PAS atau TGHA serta gang-gangnya supaya keluar je drpd PR tu dan menyertai BN kerana BNlah yg lebih layak dan dapat merealisasikan impian TGHA jika dibandingkan dgn Pakatan Rakyat.

Kulaan_takorihing said...

celah mane entah si Bn@UMNO di dapat cerita nih..

sungguh masuk akal..

nasib baik aku x percaye..sbb si BN2UMNO nih bengap mentega..

peon pencen said...

abe mie,
nama sebenar : norjimi azmi latif


Pekerjaan: Part-time salesman kereta,
Forex dan jual cover
laptop.

Profile:
Mengaku lulusan USM, tetapi bahasa inggeris nye setaraf dgn budak sekolah rendah tahun 4 di kampung.

irfandina said...

salam...

rasanya tak perlulah kita nak gaduh besar soal siapa yg akan mengiringi dsai semasa hari penamaan calon...

sesiapapun dari pr layak untuk berbuat demikian kerana bukankah mereka semua berada didalam satu pakatan...

cuma saya kurang bersetuju dengan komen nik aziz kerana seolah-olah beliau sudah membuat penghakiman awal bagi kes yg sedang dihadapi oleh dsai...

walaupun nik aziz adalah salah seorang pemimpin kanan pas..saya tetap menghormati status beliau sebagai salah seorang ulama dinegara kita...

cuma sebolehnya biarlah mahkamah sendiri yg membuat keputusan sama ada dsai bersalah atau tidak...seperti yg pernah saya katakan sebelum ini hanya dsai,saiful dan tentunya Allah SWT sahaja yg tahu kebenarannya...

jgnlah kita menjadikan pmtg pauh sebagai satu lagi medan untuk orang melayu/islam bertelagah kerana kita perlu sedar bahawa apabila kita bercakaran seperti musuh yg tiada penghujungnya maka akan ada pihak yg akan bergembira dengan keadaan tersebut...

berpolitik biarlah berpada-pada...jgnlah sampai kepentingan umat digadaikan...

peon pencen said...

************************************

'bn@umno' mungkin manusia yg sama dgn 'abe mie'


************************************

utohkacil said...

irfandina,

orang bodoh lebih baik berdiam sahaja. se tidak2 nye orang tidak tahu anda bodoh!

mat_terab said...

Kesimpulannya yang Hampa abe mie bangang dan bn@umno haprak dok sibuk wat apa,...? biar pi la tok Guru nik Aziz nak buat apa sekalipun bukannya menyusahkan mak bapak hampa.......
ada Tok Guru nik Aziz mintak duit dengan mak papak hampa...?
PI LA Mabuk.......

firdaus said...

kalo PAS keluar PR pun bukan nak masuk BN...

atzmand said...

irfandina tak bodoh.
cuma kena lebihkan membaca.
atau ikut program nisa' @ wanita keADILan. atau setidak2nya join kerja2 amal NGO..tak tau, jgn malu bertanya..

firdaus said...

BN layak? kerajaan kelantan nak laksanakan hukum allah pun ditentang habis-habisan macam mana boleh sesuai dengan PAS.PAS lebih percayakan hukum allah tapi umno lebih percayakan hukum kafir(british) mana boleh sesuai...

firdaus said...

nik aziz bukan membuat keputusan tolong faham betul-betul.dia cuma menyelarkan tindakan pihak yang menyalahkan orang yang belum dibuktikan kesalahannya dan itu boleh jadi kepada fitnah plak...

cikgi said...

irfandina,janganlah berlagak pandai....menyampah betul baca ko punye komen.macam bagus je.itulah sikap melayu.asyik nak sejuk je,takde semangat pembaharusn langsung! aku cadangkan ko tu diamje.

bn@umno said...

Aku cukup geli hati bila lihat kat TV3 tadi pemimpin PAS ni nak cadangkan Hadi Awang yg jadi PM Malaysia.Boleh aku tau apakah kelayakkan HA nak jadi pemimpin No.1 negara?Hadi Awang tu cakap bahasa inggeris pun tak beberapa nak lulus inikan pula nak jadi PM Malaysia :-) cukup melucukanlah.Kalu Hadi Awang jadi PM Malaysia, alamatnya habislah Malaysia akan hancur berderai malah 20 kali lebih teruk drpd skg.Sebab tu apa yg aku cakap bahawa pemimpin PAS ni bodoh macam lembu malah lebih teruk drpd lembu mmg tepat sama sekali kerana tahu membuat kenyataan secara membuta tuli je tanpa memikirkan jangka panjang malah jika Hadi Awang jadi PM, maka semua pelabur-pelabur asing ni akan cepat-cepat 'bungkus' aset meraka kat malaysia dan melabur kat negara lain dan ini menyebabkan kadar pengangguran akan meningkatlah jawabnya.Tapi ia berita baik kepada BN kerana pilihan raya akan datang ni orang Cina dan India sudah pasti tidak akan mengundi PAS lagi dan akhirnya membawa kehancuran kepada Pakatan Rakyat.hahhahahhahhahahaha

bn@umno said...

aku cukup simpati dgn Pakatan Rakyat skg ni.Semakin dekat hari mengundi semakin banyak 'bala' yg menimpa Pakatan Rakyat.contohnya terbaru kenyataan MB selangor yg mahu membenarkan kemasukkan pelajar-pelajar bukan bumiputra ke UITM yg telah dibantah oleh pelajar-pelajar UITM itu sendiri.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

baguslah UITM cina dan india masuk. padan muka melayu.

jadi cerita pak pandir. ayam menang tapi tanah tergadai.

RusilaBoy said...

irfandina...
kalau diteliti tulisan anda, 6pak
sangat anda masih kurang faham dgan Islam.. lau saya nk tolong terangkn, pnjang plak 6t... saya cadangkn, byak2 kn lah mengikuti kuliah agama...

RusilaBoy said...

hoi Bn@umno...
menatang ney base X reti base sungguh laa... berape kali aku nok kbor hah... jangan nk hina Tok Guru ak...
nk komen 2 elok2 arrr..
fikir arr sikit... tak ada otak ker??? base x reti... kecek2 x nak mampuh..

bn@umno said...

rusilaboy

aku raso ko ni terlampau bodoh sehingga susah diajarlah.bila pulak aku hina TGNA?aku hanya nasihatkan TGNA supaya berehat saje, itu pun salah ke?Di usia TGNA skg ni, beliau sepatutnya perlu lebih banyak berehat drpd bergerak ke sana ke mari yg boleh menjejaskan kesihatan beliau.

Mr Green said...

Buat ABE MIE dan BN UMNO....baca ni

TV3 jam 0130 ptg

Prof Khoo menyatakan bahawa semasa pemerintahan UMNO-BN, UiTM telah dibuka kepada bukan bumiputra seramai 200 orang.

Tetapi ia tidak mendapat sambutan dari kaum bukan bumiputra kerana mungkin mereka tidak selesa belajar di Universiti tersebut.

Tetapi bila PR memerintah, timbul penentangan tentang cadangan memberi peluang warga bukan bumiputra belajar disitu.

lagi satu MRSM pun buka untuk bukan bumiputera...apasal tak bising?...

Ha Jawap ler....

lagi satu tu baru cadangan bukan ARAHAN..kenapa korang berdua ni bengap sangat..

bonzer said...

Saudara bn@umno

TGHH pandai cakap Arabbbbb
Bahasa Arab bahasa di akhirat
B.Inggeris dunia sahaja

Bukan Malaysia akan hancur.Kami akan memastikan
Umno akan hancur.

Cina dan India tidak mengundi Pas Di Pmtg Pauh.
Memang betul.
Pas tak letak calon.
Mereka akan undi calon parti keadilan.

Kalau dtg ke Kedah ,Pulau Pinang, Perak, Kelantan dan Selangor, saudara akan terkejut beruk ,kilang dah tak ada .Semuanya kosong.Bayan Lepas macam padang jarak padang terkukur. Lpg Terbang Bayam Lepas tempat kambing berteduh. Pekerja kilang semuanya makan tidur sahaja.Jambatan Pulau PInang pun dah runtuh. Di Kedah tanah sawah semua tumbuh lalang.Sebab tu beras naik harga.DI Kelantan semua orang melayu dah tak berniaga.Buah limau bali di Perak semuanya dah musnah apabila PR memerintah.Maklumlah PR tak pandai mentadbir.

Umno akhir-akhir ni mendapat banyak rahmat antaranya

BPR pantau perbualan telefon,sms perwakilan serta calon dalam pemilihan umno (Kuala Terengganu)

Enam laporan polis di buat pelbagai pihak yang tidak berpuas hati mengenai pejalanan mesyuarat.(Caw Umno dlm K.Bharu)

YB Labuan mengaku disiasat kes rasuah

macam-macam lagi rahmat yang diperolehi oleh umno..............

Tahniah...memang UMNO hebat.

bn@umno said...

bonzer

aku dpt rasakan ko ni mmg terlampau bengap dan bodoh sangatlah.skg nikan era globalisasi dan robotik dan penuh dgn teknologi-teknologi yg canggih.Alah kalau tahu setakat bahasa arab shj tak akan ke mana-mana malah akan menyebabkan malaysia terus menuju ke era kemunduran dan tak dapat bersaing di peringkat dunia. Disebabkan bahasa inggeris tu bahasa dunialah maka seseorang pemimpin itu perlu fasih barulah negara boleh maju.

faizhensem said...

rusilaboy...gua sokong pakatan rakyat sepenuhnya....hidup rusilaboy....
pg kalahkan bn @umno...jom turun permatang pauh jom...

bn@umno said...

bonzer

mmg pun pakatan rakyat tidak pandai mentadbir negeri yg dia orang 'takluki' beberapa bulan yg lepas.Ini baru 5 buah negeri pun tidak dapat mentadbir dgn betul apatah lagi semenanjung malaysia, sabah dan sarawak.Nampaknya kerajaan BN dah bersungguh-sungguh menangani isu rasuah ni, tengok je di buletin utama tv3 tu sejak akhir-akhir ni pasti ada orang yg ditangkap atas kesalahan rasuah termasuk pegawai tinggi kerajaan.ini jelas terbukti kerajaan BN memandang serius gejala rasuah yg diamalkan oleh pegawai kerajaan.kalaulah kerajaan BN atau pemimpin negara melakukan kesalahan semasa dalam pemerintahan yg lalu, kita sepatutnya berilah peluang kepada kerajaan BN untuk membetulkan segala kesilapan yg lalu tu.Tidak ada manuasia di dunia ini yg tak pernah melakukan kesilapan, kalau terdapat kesilapan kita betulkan.

Mr Green said...

BN UMNO...

tolong jawap dulu isu UITM tu,

Prof Khoo menyatakan bahawa semasa pemerintahan UMNO-BN, UiTM telah dibuka kepada bukan bumiputra seramai 200 orang.

jangan buat buat tak nampak...

bonzer said...

bn@umno
Saudara tidak menafikan pemimpin BN terlibat dengan rasuah dan kita sama-sama betulkan mereka.Saya setuju dengan pernyataan saudara.Pertama kita kena pastikan mereka yang rasuah ini tidak menang kalau menjadi calon. Bukan apa kita takut mereka akan ulang perkara yang sama. Maklum saja bangsa anjing kalau biasa makan tahi, kalau tak makan pun dia akan cium juga.

bn@umno said...

mr green

pasal umno bagi peruntukan 200 orang pelajar bukan bumiputra memasuki UITM tu aku tak tau.Tapi apa yg aku tahu UITM tu hanya diperuntukkan untuk orang bumiputra shj.MB selangor sepatutnya berfikir secara waras dahulu sebelum membuat sesuatu kenyataan yg boleh menyinggung perasaan orang melayu dan pelajar-pelajar melayu di UITM.yg jelas, UITM mmg hanya perlu diperuntukkan oleh orang bumiputra sj.aku cukup setuju dgn pelajar-pelajar UITM yg membuat membantah mengenai kenyataan MB Selangor yg ingin membenarkan 10% pelajar bukan bumiputra memasuki UITM. UITMkan 'harta' orang bumiputra kenapakah perlu dibahagikan kepada bukan bumiputra?jangan cakap 10%,walaupun peruntukkan sebanyak 0.1% pun perlu ditolak dan dibantah sama sekali.MB Selangor ni mmg pendek akallah.

Mr Green said...

terima kasih kerana menjawap...aku tunggu ABE MIE pulak respon!

BN UMNO

kenapa MB Selangoq perlu berfikiran waras? kenapa DULU UMNO/BN tidak berfikiran waras semasa bagi peruntukkan kepada 200 pelajar bukan melayu?...double standard? Kenapa BN/UMNO tidak dikritik semasa bagi peruntukkan tersebut? adakah kalau semua datang dari BN/UMNO...diterima bulat bulat dan kalau datang dari penmbangkang harus diterjah!

Berikut ialah sebahagian komen tentang mengapa UiTM dikatakan berfungsi melahirkan LEMBU-LEMBU UMNO

1. Pentadbiran UiTM dikawal mutlak oleh proksi UMNO melalui Timbalan Canselor. Dia pernah membuat kenyataan bahawa UiTM tidak boleh neutral tetapi mesti pro-kerajaan kerana ditubuhkan oleh kerajaan. Justeru, pelajar-pelajar tidak bebas, sepeti lembu yang tidak bebas.


2. Pelajar tidak boleh usrah. Dari sudut ini, kedudukan lembu lebih baik. Penggembala lembu pun tidak melarang lembu dari menyertai usrah.


3. Pelajar-pelajar diasyikkan dengan pergaulan bebas. Pegawai Sekuriti yang pernah membuat aduan tentang pergaulan bebas melampau di UiTM kepada media pula yang dikenakan tindakan. Gejala social dan pergaulan bebas sebahagian pelajar-pelajar UiTM cukup mirip dengan lembu yang bebas bergaul.


4. Pelajar-pelajar bagaikan lembu ditarik hidung apabila sanggup berhimpun memprotes cadangan Khalid agar mempertimbangkan membuka kuota UiTM sebanyak 10% kepada warga asing dan pelajar bukan bumiputra agar berlaku persaingan sihat. ANEHNYA, apabila UMNO merompak biasiswa Melayu dengan menurunkan dari 90% kepada 55%, mereka menyepi. Khalid baru cadangkan tetapi UMNO sudah laksana. Bagaikan lembu yang dicucuk hidung.


Renung-renungkan dan selamat beramal.

roh_insan said...

irfandina.

pandangan kamu tentang Tn Guru n islam agak kabur n membawe kearah yg kamu tdk memahami hukum QAZAF.

Tn Guru tdk langsung mendahulukn mahkamah,malah undang2 M'sia lah yg mendahulukn atau melebihkn mahkamah dunie dr Al-Quran.

Kate Tn Guru BINATANG2 ni akn masuk nerake andai Dsai tdk memaafkn mereke yg memfitnah diri nye.,BINATANG yg di maksud kn Tn Guru tu adelah org yg menjatuh kan air muke Dsai,seperti tv1,tv2,tv3suku,akhbar n kaw2 yg swkt dgn nye.

Brg siape yg membuat tuduhan zina/liwat WAJIB mengadekn 4org saksi,selagi tdk itu tetap FITNAH,n kite sbg umat islam(klu msh mengaku islam lah)WAJIB utk tdk mempercayai atas tuduhan tersebut,ini HUKUM yg terdpt didlam Al-Quran n yg nabi bawe,n ini yg Tn Guru kate kn,mane pulak letak nye kamu kate Tn Guru tu mendahulukn mahkamah,mane yg patut kamu dahulu kn?undang2 mahkamah atau undang2 yg dah termaktub didlm Al-Quran?.

ifandina,kamu sering kate kamu tdk menyebelahi mane2 pihak,tp kamu lupe kamu sering juge nyebelah umno tampe kamu sedar,hati2 lah,jgn kamu terpedaye dgn GAME umno tentang say fool ni.Bertanye lah mane2 guru pun asal jgn umno,pasti mereke kate KES SAY FOOL adelah FITNAH.

Kpd penyokong2 umno berhujah lah semau kamu,tp jgn harus kamu memburukn AGAMA,menuduh Dsai melakukn LIWAT tampe membawe 4org SAKSI terang2 kamu telah MELANGGAR ARAHAN NABI N MEMBURUKN AGAMA KAMU tampe kamu sdr.

Bkn niat mengajar,sekadar bertukar pandangan.

firdaus said...

bn@umno,
mintak maaf la aku cakap tapi memang betul kau yang bodoh.cuba kau pandang ke timur tengok.jepun dengan korea perdana menteri diorang langsung tak pernah cakap inggeris kalo ada forum kat luar pun bawak jurubahasa tapi negara diorang?dah jauh tinggal malaysia...

Langat Boy said...

Ingat rakan2 yg pro k'jaan,jgn sekali
menghina ulama' seperti TGNA.LU tau x
perbuatan lu ni bley undang kemurkaan Allah..ingat sket beb!!

AJK-UMNO said...

COMMODITY FUTURES
VALUE CHANGE % CHANGE
Oil 116.88 0.88 0.76
Gold 839.10 7.60 0.91
Natural Gas 8.51 0.06 0.66

AJK-UMNO said...

COMMODITY FUTURES
VALUE CHANGE % CHANGE
Oil 116.88 0.88 0.76
Gold 839.10 7.60 0.91
Natural Gas 8.51 0.06 0.66


tengok harga minyak dunia sekarang..dah jatuh sampai
116.88sen dari 145.00 mana pegi janji2 kerajaan ?? sampai ke hari ini asyik becerita harga minyak
dunia naik.. org kampung jer asyik kena tipu.. nie kerajaan malaysia yg cemerlang.. nak naik kan harga minyak.. tak sampai satu hari.. nak turunkan harga minyak berbulan2.. apa punya bodowi ler..

tengok nagara jiran kat sebelah tu.. barapa kali dah turun harga minyak.. itu baru ikut harga pasaran.. bukan macam pemimpin umno ikut harga pasar mini hehehe..

bn@umno said...

firdaus

jgn jadi bodoh sangatlah.siapakah Malaysia kalau nak dibandingkan dgn negara jepun dan korea?semua negara dunia ni hormat kat jepun dan korea kerana negara mereka maju dan berkemampuan menghasilkan teknologi-teknologi yg canggih yg boleh dipasarkan di pasaran antarabangsa.boleh aku tanya ko, teknologi apakah yg Hadi Awang boleh hasilkan untuk pasaran dunia jika beliau menjadi PM malaysia?walaupun pemimpin jepun dan korea tak pandai berbahasa inggeris tapi mereka cerdik dan pintar, dunia masih memerlukan khidmat negara tersebut malah kebanyakkan mat salleh pun sudah berlumba belajar bahasa jepun dan korea semata-mata untuk menyenangkan mereka buat urusan.Ko ingat mat salleh semua ni mahu belajar bahasa malaysia ke?jangan harap.

AJK-UMNO said...
This comment has been removed by the author.
AJK-UMNO said...

sdr firdaus

jangan layan sangat bn@UmNo nie..

dia nie boleh di gelar org suruhan kerajaan.. atau bahasa yg lebih difahami anjing2 kerajaan babi kerajaan setan2 kerajaan.. hehehe

mamat2 nie bahasa melayu jer dia tau.. memalukan..

Ladybee said...

Dipetik dari kata-2 BN Umno...

"sebenarnya aku tak memihak kepada mana-mana parti sama ada drpd PR ataupun BN.Cuma ape yg aku ingin tekankan adalah untuk menegakkan keadilan supaya Malaysia tidak hancur dan diperintah oleh parti yg tidak sepatutnya memerintah negara.itu je."


Saudara BN-Umno....jadah apanya pemerintah yg menegakkan keadilan kalau rasuah berleluasa sana sini...asik dok pikir poket diorang aje(tgk berapa ramai pro kerajaan kena tangkap ngan BPR tuh)dan apa kejadahnya kalau memfitnah org mambabi buta...fikir-fikirlah...nak ke KETUA kita dari kalangan org yg rendah akhlaknya.....tak kisah lah dia parti komponen ke pembangkang ke...janji ke'ADIL'an tu HARUS ada...

agas said...

babe mie, sibuk dengan tugu berwajah muka org putih penjajah. Tak lama lagi lepas raya kita pakat baca talkin utk pendakwah ajaran sesat HADHARI. Pok Loh akan memerima nasib yg sama spt tugu pula, siaplah keranda utknya, Najib akan cuba utk menggulingkannya. Altantuya boleh Najib buat, ini org tua macam Dolah

Mr Green said...

BN UMNO

kenapa MB Selangoq perlu berfikiran waras? kenapa DULU UMNO/BN tidak berfikiran waras semasa bagi peruntukkan kepada 200 pelajar bukan melayu?...double standard? Kenapa BN/UMNO tidak dikritik semasa bagi peruntukkan tersebut? adakah kalau semua datang dari BN/UMNO...diterima bulat bulat dan kalau datang dari penmbangkang harus diterjah!

Mr Green said...

Mana Abe Mie...

TOLONG SAT JAWAP SOALAN SAYA!.

Mr Green said...

To ABe MIE dan UMNOBN

TOLONG JAWAP

Semua orang dah tahu yang MRSM telah dibuka kepada non-BUMI (non-Malay) juga 10%. Kenapa tak bising?

Kalau Ko Pembela Melayu sangat

Pergilah berdemo kat Jabatan Perdana Menteri ke, Pejabat Mara ke, tunjukkan betapa "jati"nya "Melayu" anda

bn@umno said...

penyokong PR,

Nasharuddin berkata dasar perjuangan PAS yang berpaksikan Islam menuntut dakwah diterapkan kepada semua yang masih belum memahami apa itu Islam yang sebenar.

“Kalau kita boleh bersekutu dengan DAP yang menentang Islam dari dulu sampai sekarang dan dengan PKR, mengapa kita tidak boleh dekati Umno?


Petikan di atas dipetik drpd ucapan Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa di awal ucapan beliau sempena mesyuarat pemuda PAS di Ipoh semalam.Kalaulah kenyataan seperti di atas boleh keluar drpd mulut Timbalan Presiden PAS sendiri, maka tak mustahil PAS akan menyertai Umno.

Mr Green said...

BNUMNO..

JAWAP DULU SOALAN GUE!....

JANGAN BUAT BUAT TAK NAMPAK....ALIH ISU

roh_insan said...

mr green,

tak perlu kamu buang mase nak suruh bnumno tu jwp,die bkn tau ape pun,klu kamu nak hentam2 je lah,tak payah minyak die jwp.Die ni bkn reti ngenang budi.Yang die tau untung,biar tergadai negare pun tak ape,asal die hidup.

Ariff Ahmad said...

Roh Insan

takde nak tengok Melayu kayak BNUMNO dan ABE MIE nak jawap camner...dorang pandai bangkit isu...tapi gagap nak jawap isu dibangkit....

ABE MIE dan BNUMNO...

Aku tunggu apa hangpa nak jawap!

AJK-UMNO said...

abg mie @ BN@umNO

jangan le buat malu.. jawab la dulu soalan mr green tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...