Wednesday, August 20, 2008

2 Exco: Pejabat MB Perak serah kepada BPR

IPOH, 20 Ogos: Pejabat Menteri Besar Perak menyerahkan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) untuk menjalankan siasatan terhadap dua anggota Exconya yang kini ditahan.

Menurut Setiausaha Politik MB Perak, Misbahul Munir Masduki, kedua-dua Exco berkenaan kini ditahan reman sehingga Jumaat ini.

"Saya diberitahu wang RM20,000 yang ada dalam beg salah seorang Exco yang ditahan itu adalah wang pinjaman beliau untuk membaiki rumahnya.

"Bagaimana beliau ditangkap BPR, saya tidak tahu dan tidak dapat lagi bercakap dengan kedua-duanya untuk mengetahui perkara sebenar kerana kini mereka ditahan BPR," kata Misbah ketika dihubungi Siasah.

BPR menahan tiga pemimpin PKR Perak termasuk dua Exco kerajaan negeri dan seorang lagi bekas Adun untuk membantu siasatan terhadap satu dakwaan rasuah.

Sehingga kini, apa yang berlaku belum dapat dipastikan lagi.

"Kerajaan kita masih stabil kerana kita ada 31 manakala BN ada 28. Apabila kita hilang dua, katakanlah begitu, kerajaan yang ada ini masih majoriti satu kerusi iaitu kita jadi 29 kerusi berbanding BN 28," kata Misbah kepada Siasah.

47 comments:

bn@umno said...

aku ingatkan pemimpin PR ni bebas rasuah tapi rupa-rupanya indah khabar dr rupa.pemimpin PR ni pakar dalam tuduh orang ni rasuah orang tu rasuah tapi malangnya sendiri pula yg melakukan rasuah. PR ni mmg takleh diharap langsung.

Unknown said...

tahniah mb perak kerana tidak campur tangan dan mempermudahkan kerja pihak penguatkuasa jangan contohi amalan kera'jaan bn yang suka masuk campur dan mengganggu tugas polis,bpr dan mahkamah sekiranya orang-orang dan kroni mereka ditahan.pertahankan keadilan tanpa mengira kawan atau lawan.yang benar mesti ditegakkan dan yang salah mesti dihukum...
salute untuk Ir Nizar!

Unknown said...

menuduh orang melakukan kesalahan sebelum dibuktikan kesalahannya adalah fitnah.siasatan baru bermula jadi kita belum tahu betul atau tidak.sebagai orang yang mengaku islam mesti mengetahui hukum membuat fitnah.dan seharusnya tidak terus menuduh selagi tak ada bukti...

Ser@i said...

relaks le bn@umno.. mahkamah tak buat keputusan tapi mike dah awal2 buat tuduhan

Unknown said...

bn@umno ni x faham.....baru siasat belum terbukti rasuah....kes2 umno dan bn ni x didakwa pula walau diberi bukti kukuh spt si najib...

bn@umno said...
This comment has been removed by the author.
bn@umno said...

kepada pemimpin PR, kalau nak tuduh orang buat rasuah tu, cermin-cerminlah diri sendiri tu dulu sama ada kita tu 'bersih' dr rasuah ke tidak.Inilah yg dikatakan tikus di seberang laut nampak gajah depan mata tak nampak.

AJK-UMNO said...

belum bicara lagi dah yakin sangat.. bn@umno nie.. memang sah ko nie kaki jilat lubang jubo.. apa yg datang dari kroni bn semua nyer betul..

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Lain kali jangan mengata orang lebih- nanti kena atas batang hidung sendiri.

semua manusia adalah sama.

Abe MIE teringat kata-kata seorang pensyarah abe MIE dahulu.

namanya Prof. Syed Ahmad Hussin dari USM, dekan-seorang professor dalam sains politik- katamya

SAYA TIDAK BERMINAT DENGAN POLITIK MALAYSIA DAN SINGAPURA.

MALAYSIA ADA BERAPA APRTI SAHAJA SEDANGKAN DI DUNIA INI BERAPA PULUH RIBU PARTI ADA. MISALNYA, INDIA- ADA 800 PARTI, INDONESIA-500 PARTI dsb.

BERCAKAP DENGAN POLITIK DI MALAYSIA AMAT SEMPIT ILMUNYA.SEMUA ORANG SAMA APABILA BERCAKAP TENTANG POLITIK DALAM KONTEKS

1.KEPENTINGAN-Melihat satu-satu pihak salah sebab ada kepentingan tertentu

2. PENGAGIHAN NILA-NILAI TERHAD- sebab itulah orang berebut wang royalti Petronas dan nak jadi PM..

3. PENTADBIRAN AWAM-

4. SEBAGAI KUASA. Siapa mendapatkan kuasa, untuk apa dan bagaimana caranya...baik atau jahat (mengingatkan abe MIE pada Anwar Ibrahim)

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

khalid gelar pelajar UITM (yang berbangsa melayu dan beragama Islam) di hadapan Teresa kok, Lim Kit Siang dan beberapa ahli majlis selangor- EXCO sebagai OTAK BELACAN.

Kemudia, si cina dan india ketawa dengan kenyataan ini.

TAHNIAH KERANA BERJAYA MEMALUKAN MELAYU. INILAH KEADILAN

Unknown said...

rupanya kebanyakkan ahli umno masih tidak terbuka fikiran mereka dan takut hendak bersaing macam budak uitm dan atas sebab tu la sampai sekarang melayu terus 'layu'...

NH Shah Alam said...

rupanya kebanyakkan ahli umno masih tidak terbuka fikiran mereka dan takut hendak bersaing macam budak uitm dan atas sebab tu la sampai sekarang melayu terus 'layu'...

*************************************
Orang UMNO ni tak cerdik Dulu, Kini dan Selamanya....

Anonymous said...

GUANO NI ????

KETIKA RIUH RENDAH ANWAR NAK MEMBETUK KERAJAAN PADA 16 SEPTEMBER 2008, SELEPAS PILIHAN RAYA KECIL PERMATANG PAUH. 2 ORANG DARI PKR PULAK KENA CEKUP BPR.

ATAU ADAKAH KESAN SUMPAH SI SAIFUL JAMBU TU????. YANG SUDAH TENTU MEMBAWA BENCANA PADA ANUAR IBRAHIM.

TERUK BUNG ANUAR RANJAU SEMAKIN PANJANG...

putra revolusi said...

Mula-mula kisah sumpah Say Fool, iaitu sehari sebelum penamaan calon pilihanraya Ptg Pauh. Ingat cukup dengan satu DRAMA LAWAK pasal sumpah Say Fool itu aje. Tapi rupanya ketika kempen pilihanraya sedang rancak berjalan, lebih banyak DRAMA LAWAK dihidangkan kepada rakyat. Baru kelmarin heboh pasal Akta DNA, hari ini sibuk dengan kisah penahanan EXCO Perak pula. LAWAK...LAWAK...LAWAK...Entah esok, lusa, tulat, double tulat & triple tulat apa lagi DRAMA LAWAK nak dipertontonkan oleh jentera propaganda BN kepada rakyat Malaysia ni yer?

Bertuah sungguh rakyat Malaysia, apa lagi dekat-dekat pilihanraya Ptg Pauh ini, dapat menyaksikan banyak DRAMA-DRAMA LAWAK. Alangkah baiknya jika tiap-tiap bulan ada satu pilihan raya kecil, dapatlah kita menyaksikan puluhan DRAMA LAWAK ciptaan BN. Ha...ha...ha...

bn@umno said...

Takkanlah BPR nak tahan orang sebarangan jika seseorg itu tidak bersalah.seperti kata pepatah kalau takda angin, takkan ombak boleh bergelora.fikir-fikirkanlah........

Unknown said...

kes nurin dah berpuluh-puluh orang ditangkap tapi bayang-bayang pun belum dapat...

putra revolusi said...

Itulah yang LAWAKnya negara kita Malaysia ni. Dulu kes rasuah saham Rafidah Aziz, kertas pertuduhan pun dah siap, bukti mencukupi, tapi tidak didakwa pun. Begitu juga kes Muhammad Taib yang bawa wang tunai RM2.4 juta ke Brisbane, Australia, juga tidak didakwa. Banyak lagi kes termasuk kes Rahim Tambi Chik, Khir Toyo, Najib, Khairi dll yang dilaporkan kepada BPR, tetapi diam begitu saja. Bertuah sungguh jadi pemimpin BN, yer?

LAWAK...LAWAK...LAWAK...Bertuahnya kita jadi rakyat Malaysia dapat saksikan banyak DRAMA LAWAK!!!

bn@umno said...

dgn penahanan EXCO Perak yg disyaki melakukan rasuah, aku yakin PKR akan kalah di dalam pilihan raya di P.P tidak lama lagi kerana pengundi di P.P sudah boleh berfikir dgn matang,PR ni bukannya boleh diharap pun.cakap je lebih dan suka jaga tepi kain orang, last-last terkena batang hidung sendiri.

AJK-UMNO said...

Akhirnya tembelang orang yang bernama Ramlang Porigi, yang dikatakan imam yang menjadi saksi sumpah mubahalah Saiful terdedah juga.

Beliau adalah ahli Pemuda UMNO Cawangan Seri Machang di dalam Bahagian Bukit Mertajam dengan Kod keahlian 03405843.

Tidak menghairankan kepada semua kini, bagaimana pantas “imam” ini memperakui mubahalah yang dilakukan oleh Saiful, sekalipun mubahalah itu diragui oleh banyak pihak sebagai tidak mengikuti kaedah yang diajarkan oleh Islam.







http://img111.imagevenue.com/img.php?image=47226_rporigi_122_764lo.jpg

putra revolusi said...

Ini ada satu lagi cerita LAWAK, iaitu berkaitan sumpah Say Fool di Masjid Wilayah Persekutuan. Mengikut berita rasmi dalam TV & akhbar arus perdana, sumpah Say Fool dibuat dihadapan Imam Masjid WP bernama Ramlang Porigi.

Tetapi hasil siasatan mendapati Ramlang Porigi bukan salah seorang Imam Masjid WP, tetapi dia cuma Penyelia Kanan masjid itu. Yang lebih melucukan Ramlang ni rupanya ialah ahli UMNO Cawangan Sri Macang dalam Parlimen Permatang Pauh. No keahlian UMNO beliau ialah 03405843. Patut leeer....

LAWAK sungguh drama ciptaan UMNO. Kumpulan Senario & Mr. Bean mungkin lepas ni boleh berjumpa dengan pengarah komedi UMNO bagi memastikan lawak mereka setaraf dengan LAWAK UMNO!!!

Unknown said...

pengundi p.pauh boleh berfikir dgn matang dan aku percaya sempena bulan kemerdekaanni mereka pasti akan merdekakan malaysia dari
-rasuah
-kronisme
-nepotisme
-penganiayaan
-diskriminasi
-ketidakadilan
dan macam-macam lagi la jenayah terlindung yang semakin membusuk dalam kera'jaan bn dan dapat dihidu oleh rakyat yang berhidung bersih.yang tak dapat hidu tu maknanya hidung mereka dah tersumbat oleh kotoran-kotoran dan nanah yang semakin parah dalam umno.kesian...

AJK-UMNO said...

ABG MIE NE BERSIFAT BACUL,..

KENAPA SEMUA ORG UMNO SAMA SIFATNYER.. TULIS BLOG BERANI TAPI COMMENT NAK KENA TAPIS DULU... WEH BLA LA SETAKAT JADI PENAKUT MCM TU..
BAIK TAKYAH BUKAK BLOG KO TU..JADI LA MACAM SIASAH.. OPEN BEB..

Mr Green said...

BNUMNO DAN ABE MIE...

NI UTK HANGPA

BILA DAH NAZAK(BN) ROHNYA(PENYOKONG TEGAR) DOK MERACAU TAK TENTU HALA...

BARU DIPANGGIL UNTUK SIASATAN DAH TUDUH DEPA AMIK RASUAH.

TANYA PARTI UMNO...SAPA ISA SAMAD?SAPA TG ADNAN?APA DEPA BUAT DALAM PEMILIHAN JAWATAN UMNO DULU...TU BARU DUA ORANG

YG TERBARU ADA LAPORAN DARI ORG UMNO SENDIRI...PM DAN TPM TERBABIT DALAM RASUAH...SIAP HANTAQ SURAT KAT BPR.ADA SURAT TAU JANGAN KATA HANGPA TAK TAU!....AWAT YG NI HANG TAK CERITA...EXCO PERAK NGAN PERDANA MENTERI SAPA LAGI BESAQ

MAHATHIR SENDIRI TULIS ARTKEL RASUAH DALAM UMNO DLM PEMILIHAN UMNO

HA AKU NAK JAWAPAN DARI ABE MIE DAN BNUMNO PASAL PM DAN TPM RASUAH!!!JAWAP JANGAN BUAT TAK TAU.AKU TUNGGU

Unknown said...

bkn org dia saja pemimpin pun sama bacul.berani pun sebab dok belakang polis...

bn@umno said...

Mr Green

Aku rasa tak perlulah aku jawab soalan bodoh dan kurang matang kau tu.Kalaulah aku jawab soalan ko tu, bermakna aku juga bodoh.untuk selamat, lebih baik aku tak jawab.soalan kau tu telah menonjolkan lagi ketidakmatangan dan kebodohan kau dalam memberi komen.

peon pencen said...

Kan ke PKR tu berasal dari keturunan darah daging UMNO, 'ke mana ter curah nye air kencing klu tak ke bumi'.

Yg dah keluar UMNO dan dah di 'brain-wash' pun belum tentu pulih.

Ini kan pulak yg masih berada dlm UMNO, mereka selamat kerana sentiasa di lindungi bos mereka.

Klu nak kira rasuah politik UMNO, hampir semua ketua cawangan, ketua bahagian dan ahli majlis tertinggi dah kena tangkap.

Itu lah 'UMNO'

Mr Green said...

BNUMNO

SOALAN BODOH?TU SAJA MODAL HANG?

LU JGN BANYAK SONGEL SOALAN AKU KO TAK BOLE JAWAP HANG KATA SOALAN AKU BODO..

WEI PRESIDEN DAN TIMB PRESIDEN KO TU RASUAH KO TAKNAK CAKAP.DOK SIBUK CERITA HAL ORANG!..

HA AKU NAK JAWAPAN DARI ABE MIE DAN BNUMNO PASAL PM DAN TPM RASUAH!!!JAWAP JANGAN BUAT TAK TAU.AKU TUNGGU

M.Sulaiman (utohkacil) said...

Ini cerita bodoh untuk melayu bodoh!

Dulu semasa YB YT Lee (SAPP) usulkan undi tidak percaya, dia pun di tuduh rasuah juga.

Heboh kan di seluruh media.

Ini semua taktik BUSUK BN(UMNO) untuk lemah kan parti lawan.

bn@umno said...

utohkacil

ko ni tak habis-habis dgn kenyataan bodoh ko tu.apahal dgn ko ni?baru keluar drpd hospital tanjung rambutan ke?setelah sekian lama menghilangkan diri.hahhahahah

Mr Green said...

HA AKU NAK JAWAPAN DARI ABE MIE DAN BNUMNO PASAL PM DAN TPM RASUAH!!!JAWAP JANGAN BUAT TAK TAU.AKU TUNGGU

Money4Free said...

Mana boleh bn@umno dg abe mie jawab pasal soalan berkaitan ketua imam hadhari mereka.nanti ketulah.itu sumpah setia untuk menjadi pengikut mazhab hadhari.

kena cium tgn.kena diamkan diri jika melihat kemungkaran walau sebesar mana pun yg imam mereka buat.kena tutup telinga jika mendengar cerita buruk tentang imam hadhari mereka.

Pertahankan imam hadhari walau pun dengan mencipta alasan dan fakta, walau pun terpaksa mengupah orang lain untuk mengaku dan bersumpah.

Ini adalah syarat syarat wajib untuk menjadi pengikut mazhab hadhari.

umisa said...

hoi bn@umno jgn jadi banggang sangat, 2 exco ni bukan dijatuh hukuman lagi, yg bpr perak tu org kuat bn@unmo tu boleh jadi ni, perngkap saja,

bonzer said...

asalamualaikum,

Kerajaan Melaka jatuh di sebabkan betina, rasuah, hasad dengki dan perebutan kuasa di kalangan mereka.

Terima kasih BPR ,anda telah menyelamatkan kerajaan PR kalau benar berlaku rasuah.Itu menunujukkan BPR sayangkan PR.

Logik
Kalau anak kita melakukan kesalahan kita akan mengambil tindakan kerana kita sayangkan anak itu.

Kalau kita biarkan apa akan terjadi kepada anak tersebut ?

AMNO hampir musnah di sebabkan rasuah dan BPR biarkan ,supaya AMNO cepat mampus di bumi Malaysia.
Tahniah BPR.

Jika benar berlaku rasuah tindakan BPR MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI.

Jika tidak benar tindakan BPR TIDAK MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI.

M.Sulaiman (utohkacil) said...

Orang melayu bodoh akan nampak lebih bodoh jika suka membesarkan perkara yg kecil dan belum tentu kebenaran nye.

arena hijau said...

masalah nya adalah rasuah dalam malaysia indeks tertinggi bukan main

marilah sama membasminya nanti banyak benda roboh fikir fikirkanlan

mode de la shadow said...

why is it that everytime somebody from the opposition is detained, the charges are always GRAFT & SODOMY?

why not gangsterism, racketeering, serial killing etc. comonla BN, reka cerita pun bagila variety sikit.

jangan asyik nak guna alasan yg sama.

nalapambu said...

'bn@umno' babi umno, kasi malu sama itu UMNO. Bikin bodoh punya statement. Longsong tada akai, MACAM BABI!

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

PKR- parti kuat rasuah

PKR- parti kencing rakyat

You's Name said...

semalam rasuah...
arini terus disoal siasat / ditahan reman...
macam diperangkap jer...
x sampai 24 jam bpr dah dpt info yg melibatkan rasuah vip!

mudah2-an Allah s.w.t. tunjukkan kebenaran...Manusia merancang, Tuhan juga merancang...TAPI ingat perancangan Allah s.w.t. adalah sebaik2nya...

Anonymous said...

hahaha....
abg mie dan bn@umno....
makin geli ketiak aku bila baca korang punya komen...
kalau la benar sekali pun mereka yang terlibat, sekiranya terbukti benar.... mereka akan dapat balasannya... tak kira di dunia or akhirat...
sekarang ni... biarkan je BPR siasat...
kalu betul... dakwa la...
kalau salah... menampakkan kedunguan korang berdua dan seangkatan dengan korang...
havoc... memang havoc... dekat2 pilihanraya nih...
macam-macam boleh timbul...
lepas nih agaknya... ada yang lagi pelik kot???
boleh masuk dalam rekod dunia atau pun perkara2 ajaib dunia sekarang nih...
kena panggil ripley's believe it or not buat liputan kat sini.
pas tu jemput korang berdua pulak jadi tukang cerita dalam show tu... mesti ranking lagi naik...
hahaha....
best betul dapat baca n tengok korang punya komen n lawak...
hilang tension keje aku kejap...
huhuhuh.....

nalapambu said...

'bn@umno' & 'abe mie', 2 ekor babi ini telah di hantar oleh UMNO untuk buat kacau di sini.

Dua ekor babi ini pandai bercakap, tapi tidak boleh berfikir, sebab mereka babi.

kelam said...

Betul ke saksi sumpah saifol tu bukan imam malah terangan-terangan ahli umno. Lucu leeee.........

karipap said...

hahaha aku dah agak dah,ini kerja kotor pihak yang bencikan PR.xsilap aku,itu ari bekas menteri besar perak keluar kenyataan yang kerajaan PR di Perak akan tumbang dalam ms terdekat.Ini semua kerja yang dirancang untuk menjatuh PR.Pandai lak pihak terbabit pilih masa disaat DSAI nak bertandig.macam2 halla

karipap said...

cerita liwat dah,kena raba dah,rasuah dah,samseng dah.lepas ni cite pasal ape lak korang nak wat lak?

fadlah said...

belum bicara lagi dah yakin sangat.. bn@umno nie.. memang sah ko nie kaki jilat lubang jubo.. apa yg datang dari kroni bn semua nyer betul..

AJK-UMNO said...

Blogger bn@umno said...

Mr Green

Aku rasa tak perlulah aku jawab soalan bodoh dan kurang matang kau tu.Kalaulah aku jawab soalan ko tu, bermakna aku juga bodoh.untuk selamat, lebih baik aku tak jawab.soalan kau tu telah menonjolkan lagi ketidakmatangan dan kebodohan kau dalam memberi komen.

August 20, 2008 4:52 AM



bn@umno

weh tak dapat jawap soalan.. cakap jer la .. buuu...buuuu...buuuuuu..
buat malu.. pirah... bn@umno kaki jilat jubor... hahaha...

ajk umno penanti said...

APA DAH JADI DENGAN KES PERDANA V6 DI TERENGGANU,LAMBATNYA SISASATAN.................PROFESIONAL BETULLAH DEPA NI.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...