Wednesday, February 4, 2009

MB dan Exco dihalau keluar dari pejabat mereka







6 Feb jam 12.00 tengahari

Pejabat Menteri Besar Perak kecoh jam 10 pagi tadi apabila Setiausaha Kerajaan Negeri Perak tidak membenarkan Menteri Besar Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin serta Exconya memasuki pejabat mereka.

Dengan kasar, mereka dihalau keluar dan tidak dibenarkan masuk ke pejabat mereka.

MB Besar dan Exco kemudiannya dilihat keluar dari bangunan Perak Darul Ridhwan jam 10.45 pagi tadi.

Gambar
1) Atas sekali: MB menunjukkan laci beliau sudah kosong sebelum beliau mengambil apa-apa di dalamnya.(Pic Malaysianinsider)
2) Gambar Najib Razak dipijak orang ramai membantah tindakannya. (Pic Malaysianinsider)
3) Pengawal Keselamatan ini tetap memberikan tabik hormat kepada Nizar ketika beliau keluar dari bangunan Perak.(Pic Hamdan MS)
4) Nizar melambaikan tangan kepada berpuluh-puluh wartawan dan jurugambar di pintu masuk bangunan Perak.(Pic Hamdan MS)

13 comments:

zawal said...

kekadang aku nk percaya dgn tak sama banyak je la dgn pembangkang ni...suka cakap ikut nafsu...tak kena halau pun di kata di halau...apa la...

abe MIE 'TERJAH' said...

nizar nak bawa ke mana camry tu??? bukan dia punya,,, wang rakyat serah pada MB baru lah...

abe MIE 'TERJAH' said...

kalau pic nik aziz dan haji hadhi lepas nie kena pijak camner???

jangan amal budaya samseng

Miss Elizabeth Ez. said...

ye lah.....asyik2 gaduh , rebut kuasa...ade tak yg sdg fikirkan nasib rakyat kat situ tym nih??? ingat laa duit yg d pakai tym nak kempen sana sini tu, buat sidang akhbar...bkn kah tu pun duit rkyt jugak......huhuhu...senang citer, bagi je lah kat siapa yg betul2 dapat bekerjasama dgn pemerintah supaya senang nk urus hal2 rakyat....

add said...

Juak pembangkang ni kalau apa -apa keputusan menyebelahi mereka ok la,semua bangus termasuk pak lah, najib,polis, raja,spr,mahkamah. Cuba kalau keputusan tidak memihak kepada mereka, semuanya salah,rasuah,jahat,.. mereka-mereka nikan tak lebih macam iklan upin dan ipin yang kanak-kanak menangis nak gi taman permainan kanak-kanak je,,, bila dah bagi seronok lah tapi dia tak tahu apa impilkasi besar yang menunggu dihadapan sana,,, dalam politik ni pun samala, pas bergaduh dengan umno padahal DAP tunggu masa je nak menhapuskan melayu di malaysia ni, cina ni tunggu masa untuk hapuskan sistem raja di negara ni, maka naik la toncang mereka. tengok sekarang majoriti cina dah menyokong kerajaan bn ,kenapa? kerana kaum mereka bijak mencari peluang untuk meneruskan hidup dalam mencari pendapatan, bukan macam kaum melayu yang asyik setiap masa berpolitik sesama kaum sendiri. kepada nizar ngkau tu orang alim, siap ada ir lagi, ni maknanya kau cerdik kalau dah tak de rezeki,banyak lagi sykt kat luar sana sedang mencari pekerja yang teror macam kau, tak payahla nak mentadbir negeri kalau asyik kena tiaw dengan dap sahaja, malu la pada diri sendiri,, dan sebelum tidur tak muhasabah ke diri sendiri betul ke tindakan yang dilakukan tu mengikut kehendak agama bukan ikut kehendak hati dan nafsu....
kalau dulu pak lah kena tendang dari kabinet pun masih boleh jadi PM, so itu namanya ada hikmah disebaliknya yang telah direncanakan oleh ALLAH..

add said...

nok wok gi mano camri toooo

sapphire said...

add cakap...

....padahal DAP tunggu masa je nak menhapuskan melayu di malaysia ni, cina ni tunggu masa untuk hapuskan sistem raja di negara ni, maka naik la toncang mereka...

encik add, siapakah yang memberi muka kepada cina Malaysia selama bertahun-tahun ini sehingga sekarang kamu kata mereka naik tocang??
Adakah PKR???
Adakah PAS???

MB Nizar meluluskan pemilikan tanah kampung Baru yang bukannya berapa ekar sangat, kamu bising kata Nizar bagi muka kepada Cina... Bagaimanakah kes tanah Melayu di Penang yang hampir habis dibolot Cina???
Siapakah yang memberi muka kepada Gerakan??

Adakah PKR???
Adakah PAS???

JAWAB dengan jelas dan fakta yang tepat...

sapphire said...

add merepek lagi...

...kepada nizar ngkau tu orang alim, siap ada ir lagi, ni maknanya kau cerdik kalau dah tak de rezeki,banyak lagi sykt kat luar sana sedang mencari pekerja yang teror macam kau, tak payahla nak mentadbir negeri...

Wahai encik add,
Menteri Besar patutnya adalah orang yang paling cerdik di kalangan orang lain, bukan setakat ada Ir, patut ada PhD lagi...

Andakah anda terlalu dungu dan berfikiran sempit dengan memaksudkan hanya orang bodoh yang layak mentadbir negeri.. patutlah MB UMNO semuanya bodoh-bodoh, siap ada salahlaku seks lagi...

OrangKB said...
This comment has been removed by the author.
OrangKB said...

Apa-apa pun, "tahniah" kepada BN. Harapnya jaga Perak tu elok-elok, kalau boleh tadbir Perak dengan lebih cekap dari Pakatan. Kalau setakat rampas Perak sebab gila kuasa dan duit, tapi rakyat terabai baik tak payah kebas. Sebab negeri Perak tu, hak rakyat bukan hak anda.

add said...

sapphire: nizar ada ir kau ni orang cerdik....
mb baru ada PhD maksudnya lagi cerdik la wei....nizar dah cerdik, zamri lagi cerdik....

Mohd Zaki said...

org umno gila kuasa n duit..rakyat tergadai..tgk pasal kes liwat anuar..smpai skrg xde dgr dah..saiful 2 tali barut umno..kena uph...memng dia akan dilaknat smpai keturunannya..

mohd hairi said...

insaflah kawan2 ku semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...