Monday, February 23, 2009

Najib yang kluk klek

KUALA LUMPUR, 23 Feb: Selepas menyerang PAS sebagai 'kluk klek' di Kuala Terengganu, kini pengarah pilihan raya BN Kuala Terengganu, Datuk Seri Najib Razak yang sebenarnya 'kluk klek'.

"Mula-mula lulus, kemudian tarik balik, lepas itu lulus pula dan kini tolak pula," kata seorang pembaca ketika mengulas pengumuman Najib mengenai rancangan lapangan terbang tambang murah di Labu, Negeri Sembilan.

Kluk klek adalah loghat Terengganu yang bermakna tidak tetap pendirian atau flip flop dalam bahasa Inggerisnya.

Sebelum ini, semasa pilihan raya kecil Terengganu, beberapa hari sebelum pilihan raya kecil itu, BN menaikkan kain-kain rentang yang menyerbut perkataan 'kluk klek' bagi menyerang kononnya ia sikap PAS.

Namun, ia hanya disifatkan sebagai serangan di saat-saat akhir BN terhadap PAS dan ditolak oleh pengundi apabila PAS menang dengan majoriti 2613 di Kuala Terengganu.

Apabila Tun Dr Mahathir menyerang rancangan pembinaan lapangan terbang tambang murah di Labu, pendirian Najib dilihat berubah mengenainya dan semalam memutuskan ia ditolak sepenuhnya.

13 comments:

add said...

Kalau tolak salah,terima salah... apa lu cerita...habis nak suruh luluskan semula pasal Labu tu ke..."i will smash your head"

perunding said...

projek rampas kuasa kat perak pun dah di ambil alih oleh paklah.

kau dah baca komen che det.
baca jgn tak baca.
nak gelak baca kat laman saya, saya dah copy kan.

GOMO said...

APA HANG MEREPEK NI???
TOKSAH DOK CERITA HAL NAJIB TU...
NAJIB SIAP SEDIA DAH NAK AMBIL ALIH PEMERINTAHAN NEGARA..

PATUT CERITA SI ANWAR AL-JUBURI TU...
MAKIN LAMA MAKIN KEPANASAN...
SEKARANG MAKIN KUAT LIWAT NYA PADA RAKYAT.
16 SEPT DAH DILIWAT...
SEKARANG RAKYAT NAK DILIWAT DENGAN SEGALA MACAM PEMBOHONGAN YANG MEMBURUKAN KERAJAAN KHUSUSNYA NAJIB.

ANWAR TAKUT KAT NAJIB TU...

HUA..HUA...HUA....
KESIAN....

miekabo said...

gomo,

mu ni hati dah la busuk,badan pun bau tengik, mulut lagi busuk(tak pernah gosok gigi kot!!!), perangai huduh, muka plak buruk...
nak kata orang lain pun cermin diri dulu....

buat fitnah tak sudah-sudah....
azabnya korang rasa la sendiri nanti...

biskut said...

kadang-kadang bila baca siasah ni macam baca majalah gila-gila.. koleksi ujang dulu.

inilah majalah maya lawak antarabangsa

Creedence Clearwater Revival said...

bila sebut kluk klek ni... aku teringat dgn nama sebuah band underground.... KLUX-KLUX ADVANTURE.

hah!!! .....emmm... ok gak kalau najib pakai nama ni, KLUX-KLUX NAJIB ADVANTURE.

Awey Kelate said...

biskut meri, kalu mu raso baco siasah mace mu baco gila-gila, mu bo (stop) baco lah....tak dok sapo pun laghe (larang) mu kalu tok sir baco. Banyok bendo lain hok mu bulih baco - URTV, Mangga, Hai... majalah hok banyok membino otok oghe UMNO.
Penggunaan MACC (Malaysian Authority on Cows and Cars) atau SPRM (Suruhanjaya Pembodek Rosmah Mansor)adalah projek terbaru Najib.

apam taiping said...

al najisi ni bkn kluk-klek la....korg xtgk tv ke?time dia lawat mane2 tempaat pastu repoter amik gambo....xnampak ke sinaran LIP-LAP yg t'pncar kat kpla dia?ha tu la trademark yg patut letak kat title atas tu...bkn kluk-klek....
ala biasela....kalo dah kpla pun lip-lap anak mangkuk,,prngai xyah ckpla...dah t'bukti seantero malaya...

GOMO said...

MIEKABO SAID....
buat fitnah tak sudah-sudah....
azabnya korang rasa la sendiri nanti...

SAPA BUAT FITNAH???
BUKAN KAH BETUL PUAK PAKATAN RAKYAT TELAH DITIPU ANWAR AKAN 16 SEPT???
ERRR ATAU 16 SEPT 09?
ATAU 2010 ATAU TAHUN DEMI TAHUN???

HE HE HE...

SAH LAH TU DAH DILIWAT.

AZAB APA PULAK???
SEKARANG NI SUMPAH SAIFUL DAH KENA TEMPIASNYA...
BUKAN ANWAR AL-JUBURI JE..MALAH DENGAN PEMIMPIN PKR YANG LAIN..
SKANDAL SEKS NYA..
SKANDAL BOGELNYA....
SKANDAL LEMBUNYA...

LEPAS NI????

KITA PAKAT TUNGGU YA....

syukNsha said...

nauzubillahiminzaliqh....
bukanlah nak disokong mna2 parti, tapi bukankah kita sebagai rakyat seharusnya sedar akan tanggungjawab kita bersama??.. negara demokrasi, negara islam, tetapi jika kita lihat sekarang apa yg sedang dipraktikkan pemimpin2?,, sebagai rakyat menjadi tggungjawab utk memilih yg terbaik sbg pemimpin bersama, bukan bertikam lidah mencari salah masing2,, dalam kesibukan stiap parti mmbuka pekung lawannya, kita rakyat yg terbiar,, sudah tentu mereka yg diatas senang lenang, kerjanya mengeksploitasi parti lawan dan kerja yg sepaatutnya dibuat utk rakyat x ada hasilnya..
dimana pemikiran kita utk sedari betapa ruginya rakyat mndapat pemimpin2 seperti ini?? tetapi siapa yg nak disalahkan?? bukankah kita yg memilih majoritinya?? jgn jadikan parti, kerajaan, sebagai kubu utk kita berlindung, bahkan utk menyerang, yg buruk itu individu tertentu, bukanlah parti yg menerajuinya,, cuba kita renungkan,, kita masing2 sibuk mgutuk sesama sendiri, parti itu parti ini,, apa yg kita dapat?? andai kita sendiri yg pandai bercakap dibelakang diberi peluang utk mnjadi wakil utk rakyat,, mampukah kita mlakukan kerja sebaiknya?? setulusnya?? fikirkanlah utk kebaikan bersama, bukan kepentingan diri sendiri.....

nazmi said...

gomo ni caya betul nampaknyo ngan media arus perdana, sekali sekala 2 baca la gok media alternatif ni biar buleh buat perbezaan gak sebelum tuduk oghe ni x tentu pasal, oghe hak mu tuduh 2 pn blm tentu lagi bersalah sedar sikit mu ni bnyak Salah ngan Allah hok 2 mu x pikir, cari saloh oghe jah mu panda, mu tuduh oghe tampa bukti kukuh doso besar mu tau x

ismazyanti said...

pot pet pot pet...

jam said...

Baca...baca...arus perdana ke, media alternatif ke...baca...Tapi dengan fikiran waras dan hati
terbuka...Hanya jangan melayan sangat yang banyak mengandungi kata-kata tak senonoh, kesat, mencarut...Fitnah memfitnah dah jadi macam adat resam kita zaman 'ni. Solat/sembahyang se khusyuknya supaya pemikiran kita tak terpesong ke arah pendustaan! Sikap fanatik terhadap seseorang hendaklah berpada-pada supaya pembawakan kita tidak menjadi sempit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...