Tuesday, February 10, 2009

Mahkamah tarik balik waran tangkap

5.30 petang

IPOH, 10 Feb: Mahkamah Majistret Ipoh petang ini telah menarik balik waran tangkap yang dikeluarkan terhadap Adun Changkat Jering, Mohd Osman Jailu setelah diberitahu peguamnya Osman baru keluar dari Hospital Selayang dan tidak sempat ke mahkamah.

Mahkamah itu juga bercadang mengeluarkan waran tangkap kepada Adun Behrang, Jamaludin Md Radzi tetapi peguam beliau memberikan sijil sakitnya.

Waran juga dikeluarkan terhadap tertuduh yang lain termasuk Usaili Alias, pemimpin PKR Perak yang menghadapi tuduhan yang sama.

Kesemua mereka didakwa kerana memberikan rasuah untuk satu projek bernilai jutaan ringgit. Mereka didakwa menjelang pilihan raya Permatang Pauh sebelum ini.

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak dan di Restoran Kluang Station Cafe di Medan Istana, Ipoh dan di Aquarias Restaurant & Bar, Tingkat 4, Summit Hotel, Bukit Mertajam, Pulau Pinang antara 14 hingga 19 Ogos tahun lepas.

Kedua-dua Adun itu, Behrang dan Changkat Jering, keluar dari PKR dan menjadi calon bebas. Kedua-duanya juga bersama Adun Jelapang dari DAP, yang turut menjadi Adun bebas telah ke Istana Kinta dan dipercayai memaklumkan kepada Sultan Perak mereka menyokong BN untuk membentuk kerajaan baru.

Ekoran itu, Sultan Perak telah memperkenankan agar BN membentuk kerajaan baru di Perak. Langkah ini dibantah Pakatan Rakyat kerana ketiga-tiga mereka dikatakan telah meletakkan jawatan dan sudah tidak layak memberikan sokongan kepada BN.

30 comments:

uncle nano said...

Ni lah die bukti yang PKR tu memang bayak parasit-parasitnya..memang elok dia org nih didakwa dan disumbat cepat2 dalam penjara..
Anuar tu pun patut disumbat sekali..die le bapak parasitnya..
Pakatan Rakyat sememangnya tak semenggah!!PAS yang bacul tu pun aku rasa elok dinyah dari arena politik Malaysia..g berambus...
Wat banyak-banyak lar bertaubat orang-orang melayu PR..muhasabah diri tu..
PAKATAN RAKYAT lah yang menyebabkan hura-hara politik semasa kat Malaysia nih..cam beruk!!!

apam taiping said...

ok yg ni plg bez...katak sekor tu demam,,sekor lg ni pi jmpa najis buat hlg ngantuk ngan pening2,,plan nak rasuah mahkamah plak kot,,xpa hgpa main duit sugguh2...rasuahla kiri-kanan pun,,heran apa...duit tu pi kat anak cucu hgpa gak,,tu yg otak jd benak mcm kongkang...waran tgkap ni boleh byr gakni...kena kuaq waran bunuh plak pasni kot,,hahaha...kalo leh byr gak kira hebat giler r najis tu,,sape pun xbrani dkat...

Ihya said...

Posting terbaru saya..

Ada masa lawatilah www.dzulhaqq.blogspot.com

Serban oh Sarban!!!

wan said...

panggil najib altantuyala selamatkan,suruh dia bagi je rm50 juta kat mahkamah tu
atau panggil ummul mukminat kita(ustazah hajah rosmah tuan guru mansor)...bawak je teman shopping kat london ke,kelaaaaaaas gitu!

peluru sesat said...

apam taiping,

awat hang tukaq nama?? nama tokong darat tu kankah baguuuiii....

kepala putaq betoii hang ni...

apam taiping said...

nenek hg peluru sesat,,,tul la sesat mamat ni main tembak ja...hahaha,,tu kaum2 hg la tu yg pi tembak kat kpg memali dlu tu...kpla putaq ok r lg dari kpla atok hg si najis tue...

peluru sesat said...

nenek2 tak mainlah...

kalau mak hang aku main...

ironseven said...

wahai sahabatku uncle nano,

jangan la salahkan anwar pulak...umno dh melibatkan diri dgn rasuah ni sejak tahun 1960. buktinya? bapak si tajul rosli tu kan kena tangkap rasuah dulu. tapi pm masa tu kawtim dgn polis suruh gantong kes. atas sbb tu la umno generasi selepas tu mula berani bermain rasuah ni. sbb depa tau pucuk pimpinan akan merestui. tak payah nk salahkan anwar la mangkok! tahun 1960 anwar tak masok politik lagi. masa tu dia pon kecik lagi.

ni belalang kunyit 2 ekoq ni aku nk tengok ape kesudahannya. aku gerenti depa ni akan lepas bebas. mlm ni najis akan tepon dan sms pendakwararaya dan berkata "dont worry, everything will be fine...ikot je procedure biasa.."

kalau tak lepas sure pilihanraya semula. kalah lagi umno...........

ohye uncle, aku rasa engkau la berok itu...

apam taiping said...

lor...mare....aku igt mak hg yg dh jd sesat ikut fatwa ulamak umno yg kata hukum harus kalo jd pelacur sbb t'desak....elokla...mmg elok sgt skong umno..jgn sokong islam dah,sbb hg dah mmg tui2 sesat...

bn@umno said...

hey penyokong PR, cuba korang pikir antara BN dan PR yg manakah mempunyai pengalaman lebih luas dalam mentadbir negara?negara ni TERAMAT MEMERLUKAN pemimpin yg berpengalaman spt BN bagi menjaga kestabilan kewangan dan ekonomi negara.tanpa pemimpin BN, Malaysia pasti hancur kerana rata-rata pemimpin PR ni terdiri drpd pemimpin hingusan yg tidak ada pengalaman mentadbir negara.BN telah mempunyai pengalaman selama kira-kira 50 tahun mentadbir negara jadi BN patut terus diberikan mandat utk terus menerajui pentadbiran negara.boleh aku tahu, PR dah berapa tahun pengalaman mentadbir negara?

peluru sesat said...

jangan setakat cakap saja perjuangkan islam..buatnya tak..

pastu tuduh2 orang lain kafir..
Pas tu lah sebenarnya kafir laknat..penyebab islam dipandang hina..dituduh pengganas..

menjerit2 tengah jalan..merosakkan kemudahan awam..memaki-hamun raja..

islam tak ajar jadi kurang ajar brader..

PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!
PAS PARTI SESAT!!!!

baru puas hati aku....

peluru sesat said...

bn@umno,

Aku tolong jawab...

Mana ada pengalaman mentadbir..

Tapi pengalaman main jubor cukup banyak...

Perawi said...

Parasit telah pun dibuang dan kini menular masuk keBEEEND. Wakil Rakyat yang rasuah patut masuk BN. Biar dia pecah perut makan yang haram. Kita Pakatan Rakyat sanggup berlapar kerana nak membela wakil UMNO/BN, biar dia pecah perut & mabuk arak bersama Hadhari. Jika ada yang lagi yg rasuah dlm PR silakan keluar masuk BN, kau akan terbela disana. Macam beruk uncle nano tiga ekor tu

peluru sesat said...

karpal singh rasuah...bn tak terima
hadi awang rasuah...bn tak terima
nik ajis rasuah...bn tak terima
anwar rasuah...pthuuui...bn ludah

peluru sesat said...

perawi,

kalau manusia kau kata berok..

mak kau pun berok..
bapak kau pun berok..

jadi..kau pun jadi ANAK BEROK

Perawi said...

UMNO dgn rasuah belum merdeka lagi, sebab itu Sultan Melaka tiada, kini diganti oleh Mat Kaut (Mohd Yakub. UMNO setakad pengalaman 51 tahun rasuah buat apa? nak perak Najib masuk pintu belakang, nampak peyokong UMNO semua kaki liwat/main jubor. Siapa nak mengaku berak tengah jalan, anuar juga kena tuduh . Dari zaman mahathir sampai ke Najib ....ambiil pistol peluru sesat gi tembak lubang jubor altantuiya

Perawi said...

25 orang Rasul & Nabi, tiada seorg pun yg mengajar Hadhari melainkan Pok Loh, nyata UMNO & Kapral Signt adalah beruk yg sesak. Ikutlah UMNO nescaya Nabi Muhammad SAW tak mengaku umatNya. Nerakalah tempat sesuai bagi mereka yg menolak hukum - hukum Allah SWT termaksudlah HUDUD.

Perawi said...

Allah SWT turunkan lebih dari 300 orang Nabi & Rasul semua menolak ajaran Hadhari dan seorg pun tidak mengajar Hadhari, Nyata Pok Loh sesat & neraka sesuai bg pengikutnya

sapphire said...

bn@umno cakap:

BN telah mempunyai pengalaman selama kira-kira 50 tahun mentadbir negara jadi BN patut terus diberikan mandat utk terus menerajui pentadbiran negara...

Ya..50tahun mentadbir dgn cara mengaut hasil bumi Malaysia masuk ke poket kroni dan menjual tanah Melayu ke bangsa lain tanpa disedari oleh penyokong2 bawahannya... Marilah kita berikan mandat lagi kepada BN supaya lebih banyak hasil bumi dikaut mereka sehingga mrk dan cucu cicit mereka kaya-raya. Marilah kita beri mandat lagi supaya nanti bila sedar2 je, kita dah langsung tak ada tanah dan anak cucu kita pun duduk menyewa di rumah pangsa.

Undilah BN wahai saudara2ku sekelian kerana BN telah berjaya melahirkan begitu ramai golongan korporat Melayu, lebih ramai daripada golongan korporat Cina selama mereka memerintah 50 tahun ini. Lihatlah di kampung2, mana ada penduduk miskin lagi, semua sudah kaya... Kekayaan negara ini telah dapat dinikmati oleh semua.....Undilah BN!!!!

sapphire said...

En Perawi, saya sgt bersetuju dgn anda. Tiada suatu ulama' pun di dunia yg sanggup melahirkan ajaran Islam Hadhari, hanya ulama tersohor Badawi...

Ajaran Hadhari sebenarnya sangat bagus utk umat Islam Malaysia kerana wanita dibenarkan melacur kalau terdesak (perhatian buat suami2 Malaysia!!), wanita juga digalakkan mencium pipi artis Bollywood, wanita juga tidak perlu memakai tudung kepala (suatu kesenangan utk para wanita...)boleh juga memeluk dan bersalam-salam dengan tak kira siapa lelaki perempuan.

Hidup Islam Hadhari!!!

tekong darat said...

Utk makluman peluru sesat,apam taiping dn tekong darat adalah org blainan..jd jgn cari pasal..tekong darat melayari web ini melalui hphone dn tdk dpt berceloteh..harap maklum

firdaus said...

UMNO Buat Lawak Tepi Jalan Di Alor Setar

Pagi tadi ketika melalui Bulatan Teluk Wanjah, Alor Setar, saya melihat satu kain rentang besar di Bulatan Teluk Wanjah, Alor Setar. Kain rentang tersebut jelas kelihatan, kerana ia satu-satunya yang terpasang di situ. Mengikut Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS), kain rentang tidak dibenarkan di pasang di bulatan tersebut kerana ia menghalang penglihatan pengguna jalan raya. Dulu pernah ada pihak yang meletakkan kain rentang di situ, tapi akhirnya diturunkan oleh MBAS. Sebab itu tiada pihak yang meletakkan kain rentang di kawasan yang tidak dibenarkan tersebut. Jelas, pihak yang meletakkan kain rentang itu pagi tadi seperti sengaja ingin mencabar undang-undang negara.

Apabila didekati, kelihatan kain rentang tersebut mempunyai logo keris yang menikam bumi dengan kata-kata "UMNO Mendaulatkan Raja Berpelembagaan". Oh, rupanya kain rentang UMNO! Kain rentang yang mungkin sengaja diletakkan ditempat yang tidak dibenarkan oleh undang-undang bagi membuktikan pihak yang meletakkannya tidak menyedari peraturan dan undang-undang atau sengaja untuk mencabar uindang-undang.

Saya tergelak berdekah melihat kata-kata, "UMNO mendaulatkan Raja Berpelembagaan" yang terpampang dalam kain rentang itu. Saya lihat seorang amoi di dalam kereta sebelah turut tersenyum bila melepasi kain rentang itu. Mungkin dia sedang terfikir apa yang sedang saya fikiri bila melihat makna di sebalik kata-kata di kain rentang itu.

Lalu teringatlah saya sejarah kedaulatan Raja berpelembagaan di negara ini selepas merdeka. Teringatlah tentang kedaulatan Raja-Raja yang dihakis oleh kerajaan BN dalam krisis perlembagaan pada 1983. Teringat juga episod imuniti Raja-Raja yang dihapuskan pada 1993 oleh kerajaan BN. Teringat bagaimana kejamnya media arus perdana pada 1993 yang dikuasai BN yang menelanjangkan kisah-kisah keburukan Raja-Raja dan kaum kerabat mereka, termasuk kisah gaya hidup, kekayaan dan kisah-kisah peribadi seperti suka berpoya-poya dan sering membuat salah laku. Lalu keluarlah kisah anak Raja yang memiliki kereta Lamborghini bernilai jutaan ringgit, ada yang santap dalam pinggan bersalut emas dan pelbagai lagi kisah yang dicungkil oleh media milik BN untuk memburukkan Raja-Raja. Bukan sahaja berita, filem-filem lama tentang kekejaman dan ketidak bijaksanaan Raja-Raja juga dipaparkan di TV ketika itu, termasuk kisah Sultan Mahmud Mangkat Dijulang, Raja Bersiung, Musang Berjanggut, Lancang Kuning, Singapura Dilanggar Todak dan lain-lain lagi. Cerita-cerita itu pula diulang tayang di TV bukan sekali dua kali tapi banyak kali hingga berminggu-minggu lamanya.

Semua orang ketika itu tahu tujuan Kerajaan BN melakukan penghinaan terhadap Raja-Raja melalui media ketika itu adalah untuk membentuk persepsi rakyat bagi membenci Raja-Raja Melayu. Kerajaan BN cuba katakan Raja-Raja Melayu berperangai buruk dan oleh itu imuniti yang mereka nikmati harus dihapuskan. Percubaan menghina Raja-Raja Melayu oleh UMNO ketika itu sampai ke puncak apabila terdapat percubaan untuk melantik seorang Sultan baru di Kelantan oleh UMNO di bawah sepohon pokok!!

Dan kisah penghinaan UMNO terhadap Raja-Raja Melayu itu timbul lagi selepas PRU ke-12 tahun lepas di Terengganu dan Perlis. Kisah penghinaan UMNO terhadap Raja-Raja di Terengganu dan Perlis itu tidak perlu diceritakan lagi kerana semua orang sudah tahu dan ia masih segar dalam ingatan kebanyakan orang. Barangkali hanya segelintir pemimpin dan penyokong UMNO yang buat-buat terlupa sejarah sahaja yang tidak ingat cerita penghinaan parti itu terhadap Raja-Raja.

Kain rentang UMNO di Bulatan Teluk Wanjah itu mempunyai makna tersurat dan tersirat. Yang tersurat ialah hasrat UMNO untuk mendaulatkan Raja berpelembagaan. Yang tersirat ialah sejak dulu UMNO telah membuktikan kepada rakyat Malaysia bahawa merekalah sang juara yang tidak pernah segan silu untuk menghina Raja, memperlekeh Raja, memperbodohkan Raja dan akhirnya menghapuskan kebanyakan kuasa dan imuniti baginda.

Dan kini apabila UMNO menyatakan ingin mendaulatkah Raja-Raja ia tidak lebih dari satu cerita lawak tepi jalan yang tiada siapa percaya dan tiada nilai berita. Sejarah telah mencatatkan merekalah juara penghina Raja-Raja Melayu dan sejarah itu tidak akan terpadam dulu, kini dan selamanya.

Catatan: Apabila saya melalui Bulatan Teluk Wanjah sekali lagi petang tadi, kain rentang yang diletakkan di tempat yang tidak dibenarkan itu tidak kelihatan lagi. Mungkin telah diturunkan oleh anggota MBAS atau diturunkan sendiri oleh anggota UMNO yang mungkin baru menyedari mendaulatkan Raja berpelembagaan juga adalah bermakna menghormati undang-undang negara!

umisa said...

betul tu kerana islam hadari kita org melayu banyak yg murtad, banyak masuk kafir, aku rasa malu nak hidup kat malaysia, lani aku kat brunei tentu tak ada masalah dgn hadari, nanti aku blk kedah untuk kempen pilihanraya bukit selambau, aku org kedah tak rela biar BN@unmo merintah kedah biar tiket aku beli sendiri tak apa,

Khairul Salleh said...

sedar tak sedar, dlm 'blogger' duduk mencatat, mencarut dan maki orang, ada malaikat juga yang sedang mencatat kelakuan anda. catatan yang pastinya adil dan akan anda ketahui bila terima 'buku catatan' di hari pengadilan. ada sesiapa disini yang kebal dari malaikat maut ka ? blh rasuah utk tunda tempoh mati ? he he

zakie said...

peluru sesat:...
ko islam ke x???
pas ko kate sesat??
hukum hudud 2 sesat ker???

ckp jgn sebarangan la..
jgn pk diri 2 bgus sgt...
nk bt hkum hudud??
guna sentimen kaum laen..
kejadahnyer!!!
hukum hudud untk org islam jer..
kaum laen ikut la undg2 negara..

knpe zaman kesultanan melayu melake bole bt??
hukum kanun melake 2 sume ambk drp hukum zaman khulafa' arrasyidin..
bn penakut???
xkut org2 kuat die sume jd OKU..
maklum la kuat rasuah,mkn hrta ank yatim,bunuh sane sini..
pk la skit wahai pnyokong UMNO!!!!

bn!!! rakus membelot hak rakyat!!
petroleum,hasil hutan,balak
sume anugerah dari ALLAh utk makhluk nyer...

rakyat dpt faedah ap...
gula naik lg ade la..
petrol pn mahal lg...
sdgkan harge skrg baru 45 dolar setong...

common la!!!!!

ironseven said...

wey org2 umno bn yg iq rendah seperti bn@umno, peluru sesat, uncle nano, tbs, add, dewata zali dan lain2nya,

korang ni semua cakap kosong la mcm org takdak ilmu. tak ada satu pon hujah yg tepat dan ilmiah. semua hanya membabibuta,

inilah mentaliti pencacai umno penjilat pongkoq najis. come on la, sejarah dah membuktikan umno bn ni cakap tak serupa bikin;

rasuah? sejak 1960an lagi..

derhaka sultan? sejak 1960an jugak sampai la kepada lucutkan imuniti raja2 oleh dr. m, perlantikan tengku ibrahim sbg sultan kelantan tahun 1993 dan terkini tahun 2008 menggelar sultan tganu dan agong "natang"

tolak islam? sejak 1952 lagi...

pembela melayu konon. berapa ramai melayu dah senang dengan adanya DEB? kroni2 je yg kebas semua. 50 tahun perintah melayu dok mcm tu la jugak..

so para pencacai umno bn, jangan la dungu. semak sejarah siapa korang sebenarnya!!!!!

maxxim said...

salam. moral the story daripada kemelut politik perak ini adalah memilih pemimpin yang benar benar berkualiti. pengajaran untuk semua. penuhi syarat menjadi imam dan khatib dahulu sebelum menjadi pemimpin masyarakat. fikirkanlah di mana anda...

apam taiping said...

ironseven...dorg nie dah xleh ckp pe dah bro,,,mb dorg nie juz bdk2 lg tiap2 hr mtk duit kat mak nak surf internet,,sbb aku tgk iq out 100% la...or mb dorg nie tau yg umno ni byk sgt dah rasuah n pyelewengan tp nak sembunyikan gak sebab ader kpentingan msg2...projek juta2 beb...7 kturunan xhbs mkn bro...

Mesra Sokmo said...

Demi kedaulatan Islam, Kami wajib pertahankan Tanah Melayu dari UMNO Hadhari yg sesat dan mengHalalkan murtad, zina, rasuah, tolak hukum Allah dll. Kami berjuang utk Allah, bukan mengumpat biarlah mati kami asalkan jihat. Fikirkanlah wahai Khairul, BN yg tiada niatkan utk tegakkan Islam, malah benarkan murtad. Nabi Muhammad SAW tak pernah ajar ajaran Hadhari (Wanita & lelaki adalah sama hak dlm harta pusaka, menutop aurat dll - ISS & IFC, ada satu lagi aku lupa anak Pok Loh & Marina Mahathir jadi Pengerusi)

hafifi said...

Kesian...Orang Umno/Bn xsanggup terima hakikat yang duit haram depa bakal berkurangan dari hari ke hari...yela mana taknya...org kampung aku yang xdak kena mgena dgn parlimen permatang pauh pon nak pi bertenggek kat sana sebab Umno/Bn bagi sorang Rm50.00 sbb buat ramai kat markas depa..last2 mana ada org undi..dok pulun undi pos jaa..hehehe lawak2 geng stupidas ni..tapi tak salah kat dia juga sebab Umno/Bn dok bela(pelihara) org2 atasan jaa...makcik2 pakcik2 yg keja mpg ni depa xheran sbb malu nak bawak pi majlis..al maklumlah semua majlis bat kat dewan mahal2, mana main padang rakyat...ngok toi laaa...komen laaa puak2 Umno/Bn oii...PRu 13 ni hampa tgk lagi sekali gelombang rakyat...Tubuh pi laaa parti keadilan ka,parti share partner sdn bhd ka,parti jump go and back again ka...yang aku tau,rakyat yg betul2 'rakyat' dah cemuih dgn Umno/Bn.....:-" H@S_46

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...