Sunday, February 1, 2009

Dua pilihan raya kecil: Tekanan baru untuk BN

KUALA LUMPUR, 1 Feb: Para penyokong Pakatan Rakyat tidak perlu panik dengan perletakan jawatan dua Adun yang juga Exco kerajaan negeri Perak bahkan ini adalah jalan terbaik untuk menjelaskan segala propaganda yang dihadapkan kepada kerajaan negeri Perak.

Demikian kata Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa ketika mengulas perletakan jawatan kedua-dua mereka. Pandangan itu disiarkan dalam blognya hari ini.

Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V Sivakumar hari ini mengumumkan, beliau telah menerima surat peletakan jawatan dari Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Behrang, Jamaluddin Mat Radzi dan Adun Changkat Jering, Osman Jailu.
Beliau menerima surat peletakan jawatan mereka melalui faks pada kira-kira jam 5.45 petang di kediamannya, kata beliau.

Jamaluddin dan Osman juga merupakan ahli exco kerajaan negeri Perak.

"Mereka telah meletak jawatan sebagai Adun, berkuatkuasa serta-merta," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Dengan itu, Sivakumar mengisytiharkan kerusi Dun Behrang dan Changkat Jering telah kosong dan dua pilihan raya kecil akan diadakan tidak lama lagi.
Bagaimanapun, menurut laman web Malaysianinsider, Jamaludin menafikan dia mahu meletakkan jawatan dengan berkata surat itu adalah surat tidak bertarikh yang beliau berikan kepada PKR selepas pilihan raya Mac 2008 lalu.
Bagi Husam, pengosongan kerusi oleh dua Adun PKR di Perak tidak perlu menimbulkan panik bagi penyokong PR.
Kerajaan Perak pimpinan PR belum tumbang dengan pengosongan tersebut, katanya.

Menurut Husam, pertarungan akan berlaku dalam tempoh enam puluh hari. Lebih kurang sama tempoh dengan Perhimpunan Agung Umno pada 24 hingga 28 Mac depan.

Mungkin tarikh pilihanraya datang lebih awal ketika Umno sedang sibuk dengan urusan rumahtangganya, kata beliau.
Katanya, jika PR memenangi kedua-dua kerusi ini, tentunya kedudukan Kerajaan Perak tidak lagi dapat dipertikaikan oleh Umno/BN. Cubaan menggugat dan menggigit Kerajaan PR pilihan rakyat tidak lagi timbul.
"Segala onar diskriminasi jahat yang berlangsung kini, termasuk pengumuman oleh Zahid Hamidi tentang pegawai Persekutuan tidak boleh 'berhubung' dengan Kerajaan Negeri akan dengan sendirinya terpukul," tegas beliau.

Isu dan propaganda yang dihadapkan ke atas Kerajaan Perak juga berpeluang dijelaskan sewaktu pilihanraya kecil nanti berlangsung.

Bagi Husam, jika PR menang satu dan tewas satu, kelebihan masih lagi berpihak kepada PR.

"Terpulang kepada penyokong PR untuk bekerja keras mengekalkan kedua kerusi ini. Saya yakin, dengan situasi semasa, Insya Allah, segala agenda kotor BN boleh dipatahkan.

"Anda mungkin bertanya apa perbezaan antara langkah yang diambil oleh ADUN Bota dengan pengurungan dua Adun PKR oleh pihak atasan yang terdesak? Jawabnya ialah kerelaan," katanya.

Selepas Adun Bota mengumumkan menyertai PKR, beliau bebas bergerak ke sana ke mari tanpa perlu dikurung. Ini kerana keputusan itu dibuat atas kerelaan sendiri tanpa paksaan, katanya.

"Dua Adun PKR pula hilang, tak dapaat dihubungi, mungkin diugut, mungkin dipaksa dan di blackmailkan. Unsur kerelaan tidak nampak wujud. Ia dengan itu tidak terhormat. Penuh putar belit cara biasa BN," tulisnya.

Di Behrang, kata Husam, calon BN dari MIC, Datuk M Ramasamy, dulunya kalah dengan 1,027 undi dan calon BN kalah 1,102 undi di Cangkat Jering.

"Adakah BN akan mengisi calon mereka dengan dua bekas Adun yang mereka sendiri pernah katakan terlibat dengan rasuah? Jika ya, bagaimana dengan pertuduhan yang dihadapi oleh mereka? Adakah Kerajaan BN akan gugurkan?" tulisnya lagi.

Moralnya, bagi beliau, PR sudah berada di hadapan. BN lebih defensif. Najib lebih terpukul jika benar ini adalah pelan beliau dan BN tewas. Sekali lagi, adakah unsur dalaman UMNO sendiri sedang cuba mengepung Najib tanpa disedari?

Menurut Husam, pilihan raya ini mungkin sengit.

Namun, tegasnya, ketabahan dan semangat jitu Pakatan Rakyat mampu memenangkan Pakatan, Insya Allah!.

69 comments:

firdaus said...

Allah swt sentiasa dipihak yang benar...

Allahuakbar!!!

firdaus said...

kepada pendokong gerakan Islam, sekali lagi Allah swt memberi peluang utk beroleh pahala dgn memperjuangkan agamanya. rebutlah ganjaran pahala dari Allah swt dgn ikhlas berjuang utk agama-Nya tanpa mengharapkan ganjaran wang atau habuan keduniaan yang terbukti telah banyak menyimpang orang Islam dari jalan yang diredhai-Nya...

kamal farhan said...

hikmah disebalik kejadian..ujian bg pejuang2 islam..bersama2 kita insyaallah..melaksana kan islam..menegak kan alquran sbgai dasap pemerintahan..alquran memerintah!!! bkn diperintah2!!
pegang teguh lah pada janji allah...

dewata awan berapi said...

surat tidak bertarikh...

Ni macam surat 'Akujanji' je....

Memang dasar tidak mempercayai orang2 sendiri...

perunding said...

apa makna?
jemputlah ke laman saya.

perunding said...

tentu kecewa BN,
taktik amik adun PR tak boleh dipakai.

pandai nuar main silat politik.
najib bukan lawan nuar.

perunding said...

setelah di cerai taklik,
2 adun tu takde makna sehabuk pun kepada BN melainkan sekadar barang kempen.

perunding said...

najib kena belajar ilmu silat batin politik terlebih dahulu, baru boleh lawan nuar kot.
hu hu

dewata awan berapi said...

Ntah2 nizar juga pernah sain surat serupa.....surat tu Dap simpan kot....

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

BAK KATA MUFTI PERLIS- Kalau kita menampar orang lain, kita kena terima yang kita akan ditampar nanti.

timangbanjar said...

Selagi tidak ada pengakuan dari 2 adun PKR tersebut saya tidak percaya mereka melompat parti secara sukarela.

zali said...

tekanan baru untuk bn?

tekanan apa pulak?
pr la tertekan sebab kena pertahankan 2 kerusi...

silap gaya...tumbang.

mat_terab said...

Yang aku heran macam mana Agenda daily tahu surat tersebut merupakan surat akujanji lebih awai sebelum jamaludin keluar dari pertapaannya buat pengakuan penafian.....
Ni mesti puak umno dah bagi tahu awai dan UMNO yang rancang menyebunyikan mereka.........
Kalau tak macam mana Agenda Daily tahu.....?
Taka lagik alasan ambik MC sampai keluarga dan majikan sendiri tak tahu.....?
kemana pi selama lima hari...?

anonymous said...

Kan ke PKR tu keturunan dari darah daging UMNO. Segala sifat dan sikap buruk UMNO tu tetap ada pada PKR.

Mengapa PAS ni bodoh sesangat mempercayaai PKR tu?

PAS pun dah mula terikut2 cara dan style PKR aka UMNO.

Satu lagi dol di anugrahkan kepada PAS kerana sanggup bersengkokol dgn DAP.

Kita tunggu pula DAP akan kentut dan berak atas kepala PAS pula.

Bodoh punya PAS!!!!!!

kamal farhan said...

tiada peletakan jawatan...tiada pilihan raya..semua nie prpaganda dr umno je..keje sapa lg..surat xsah..

TokBatinSenoi said...

kamal farhan said...

tiada peletakan jawatan...tiada pilihan raya..semua nie prpaganda dr umno je..keje sapa lg..surat xsah..

QQQQQQQQ>>>>

Lawak2 politikus.. Orangkita melompat2, melatah kerana sesuatu yang belum pasti. Kira ok juger bengap nyer orang Melayu Malaysia.

zali said...

Sivakumar memberitahu, Mohd. Osman dan Jamaluddin yang juga Ahli Exco Kerajaan Negeri Perak telah menyerahkan surat peletakan jawatan masing-masing kepadanya di rumah beliau pada pukul 5.45 petang.

ini dia orangnya yang bijak berkata-kata...kesian melayu...

p0kKo said...

saya cadangkan Behrang untuk DAP, Ckt Jering utk PAS & Parlimen Kak Pidah nanti utk PKR. kami dah ready utk ke sana.

Awey Kelate said...

Kita berdoa semoga perancangan jahat Nazak (Najib Razak) dan konco-konconya akan diterbalikkan Allah SWT ke atas kepala mereka.
Dia ingat dia boleh buat macam arwah ayahandanya yang menculik beberapa MP PAS di Kelantan satu masa dahulu, mengurung dan mengugut mereka sehingga keluar dari PAS. Tu zaman orang tak tahu apa yang dia buat. Zaman sekarang, "hilang" dengan MC 5 hari, orang tahu seluruh dunia.
Nazak ni memang makhluk yang tak pernah belajar teknologi la. Macam ni nak jadi PM Malaysia, buat malu Malaysia je.

zali said...

halo awey kelate...

ada bukti ke kena culik dan sapa yang culik?

jangan main tuduh-tuduh...

Cekedis said...

welcome back...
dah lame tak post comment ni..

agak2 korangkan, undang2 anti lompat parti tu boleh gune tak??
aku rase2 baik takyah la. buat malu umno @ BN jer.

Yela.. bile bn lompat masuk PR punyela bising mulut2 pencacai BN tapi bile PR masuk BN bukan main senyum lagi ye...

Takpon parti pemerintah nak buat undang2 anti lompat parti khas utk ahli BN jer kot.. bermakna PR boleh masuk BN tapi BN takleh masuk PR.

ntahla... itulah mainan politik BN.
nak buat camne...

miekabo said...

zali said...
tekanan baru untuk bn?

tekanan apa pulak?
pr la tertekan sebab kena pertahankan 2 kerusi...

silap gaya...tumbang.

February 1, 2009 7:36 AM


cakap BESAR je la.... boleh harap

nah padan muka... dari nak amik kawan tu masuk parti dia... last2 kawan tu letak jawatan adun...
tunggu je la pilihanraya....

miekabo said...

anonymous said...
Kan ke PKR tu keturunan dari darah daging UMNO. Segala sifat dan sikap buruk UMNO tu tetap ada pada PKR.

Mengapa PAS ni bodoh sesangat mempercayaai PKR tu?

PAS pun dah mula terikut2 cara dan style PKR aka UMNO.

Satu lagi dol di anugrahkan kepada PAS kerana sanggup bersengkokol dgn DAP.

Kita tunggu pula DAP akan kentut dan berak atas kepala PAS pula.

Bodoh punya PAS!!!!!!

February 1, 2009 4:03 PM


tapiii.... yang paling bodoh skali... UMNO laaa... sebab lahirkan generasi/spesis camtu....
PAS tak macam tu... tak kira pemimpin or penyokongnya....

Korang ni otak benak agak... selalu lupa sejarah....

anonymous said...

Jangan lupa, PKR yg duduk atas kepale PAS tu dari taik UMNO!
Kalau PAS anggap UMNO tu busuk, ape ubahnye dgn PKR.

DAP itu terang dan nyata serpihan PAP dan 100% anti-Islam.

Malang sungguh PAS tidak hiraukan kebenaran perkara ini kerana terlalu ingin berkuasa.

Akhirnye PAS akan jadi 'Pak Kaduk' atau 'Lebai Malang' kesudahan nya.

Bodoh punya PAS

bUnGa mElaTi said...

salam...

tak heran bila pak lost mengalu-ngalu kan adun PR masuk umNO.. tapi bila adun BN masuk PR satu malaya kecoh, siap nak buat akta lompat parti, nampak sgt tak telus...

takpelah itu kan mainan politik, PR tak gentar pun klu nak buat pilihanraya... adat lah tu.. en zali lah yg paling riuh, tapi bila BN masuk PR pun riuh jugak.. ntah lah en zali... suka hati ko lah.. tu kan politik nama nyer...

tak gitu en zali...

anakkancil said...

tekong darat said...
gula pun nak naik dah...
yg bestnya, hari tu cakap harga barang akan turun sebelum mac...
tgk2 kena kencing lagi...
gula pulak mau naik...

January 31, 2009 7:38 AM

Kerajaan kencing berdiri..pemimpinnya kencing berlari

bUnGa mElaTi said...

anonymous said:

Malang sungguh PAS tidak hiraukan kebenaran perkara ini kerana terlalu ingin berkuasa.

Akhirnye PAS akan jadi 'Pak Kaduk' atau 'Lebai Malang' kesudahan nya.

aku said..

uiks! marah nyer en anonymous kita ni??? tak payah marah2, bila nik aziz ajak umno join PAS, pastu bubarkan parti tubuhkan parti baru apa puak umNO cakap?? ada ke diorg setuju??? same jugak lah umNO dgn DAP tu.. takde beza, cume agama je yg berbeza dan bangsa, tapi klu nasihat mufti pun puak umNO tak dgr same lah jugak dgn DAP... takde beza...

rasuah tinggi jugak..salah guna kuasa tinggi jugak.. alahai parti parti umNO... same jer lah...

Cekedis said...

biase la tu bUnGa mElaTi,

itulah namenye politik BN.
politik yg tak telus

anakkancil said...

anakkancil said...
TokBatinSenoi said...
aisal said...

lawan yg nizar, lawan tetap lawan...smlm sya mimpi bulan purnama lagi...apa maksud tu!

QQQQQQQQQQQQ>>>>>>>

Zaman modern pun ada orang mimpi bulan.. kah.. kah... mimpikan bulan itu ertinya alamat makan roti canai ler...moon-roti.

Bonda Hang Tuah jer yang pernah mimpi pasal bulan purnama ni.. Orang sekarang dah panjat bulan woi!!!

January 31, 2009 11:49 PM

Bulan oh bulan..mengapa engkau muncul
Macam mana aku tak muncul
Org undi aku..org undi aku
Orang oh orang
Mengapa kau undi bulan
Macam mana kami pilih bulan
Sebab dacing kecoh
sebab dacing kecoh
Dacing oh dacing
Pasai apa kau kecoh
Pasai apa aku tak kecoh
Pemimpin nak cepat kaya
Pemimpin nak cepat kaya
(nyanyi ikut rentak katak oh katak)

bUnGa mElaTi said...

penurunan harga minyak kita bayar dgn kenaikan harga barang keperluan... same jer lah takde beza, klu minyak turun pun harga barang naik tak guna jugak, bkn semua rakyat kita memiliki kerata...

jadi fikir-fikirkan lah... pasni menteri yg jaga harga barang tak payah lah nak berjanji... buat tambah dosa jer, agak nyer harga gula antarabangsa pun naik kot??? tak tahu lah aku, bak kata pak najib al rosmah rambut kembang, 'ekonomi kita baik, ada pertumbuhan yg meningkat'

alih2 10k takde keja... alahai malaysia ku, kenapa lah ade pemimpin yg mcm ni memerintah malaysia....

Cekedis said...

yg sebenornye kerajaan skrg masih lagi di alam mimpi. masih lagi tak boleh terima hakikat bahawa ekonomi malaysia sekarang di hujung tanduk.
camne diorang tak perasan, hari2 dok balun duit rakyat. mestila tak penah rase susah.
yg menderita cume rakyat je yang tau. yang najib tau cume EKONOMI MALAYSIA TAK TERJEJAS (sbb dah makan duit rakyat)

unanjaga said...

Dan sekali lagi rakyat diminta untuk memberikan keputusan,siapakah yang layak untuk menjadi wakil bagi kawasan mereka.Dan sudah pasti rakyat sedia memahami siapa yang akan jadi pilihan mereka.Marilah kita bersama membentuk sebuah kerajaan yang benar benar menjauhi apa jua perlakuan rasuah,salah guna kuasa dan apa juga bentuk kepincangan.

dewata awan berapi said...

lawakle budak cekedis ni...

macamana kau boleh kata rakyat malaysia ni miskin....
kau jugak yang kata sinajib tu hari2 dok balun duit rakyat...
kalau dah balun hari2 tu maksudnya banyaklah duit rakyat malaysia ni...

duit rakyat...hanya ilusiiiiiiii

lebai-mangkuk said...

Lebai nak tanye sikit.

Walaupun lebai ni penyokong kuat PR dari geng DAP, lebai masih lagi belum pasti sama ada lebai ni dikategori kan kafir atau Islam.

Persoalan nye, dulu PAS ada berfatwa bahawa UMNO kafir kerana berkongsi kuasa memerintah dgn MCA/MIC(orang kafir).

Sebenar nye, cina MCA itu lah cina yg same - dulu sokong MCA sekarang sokong DAP. Begitu juga dgn kaum india, dulu sokong MIO sekarang sokong Hindraf yg menyokong kuat PKR.

Nah! Sekarang PAS dah berkongsi kuasa memerintah dgn cina DAP dan india Hindraf, apa macam?

Cekedis said...

si dewata awan berapi ni lagi satu umat yg dah lame diperbodohkan oleh BN. sebab tu la otak die ni bengap bebenor...

rakyat Malaysia ni memang kaye. itupon kalau org BN tak buat duit rakyat tu macam duit sendiri.
Kalau pemimpin BN tu sedar yg duit diorang joli tu duit rakyat, dah tentu rakyat Malaysia ni dapat mengecapi kehidupan yg lebih baik.

add said...

Nazak=Najib Razak
BABI=Barua Anwar Bin Ibrahim
PAS=Parti Ajaran Sesat
PKR=Parti Kencing Rakyat
UMNO=Untung Meniaga Number One
HADI=Hampeh Dalam Islam
NIK AJIS=Najis

bUnGa mElaTi said...

pak lost penah bgtahu wartawan isu lompat parti ni seperti org tak bertamadun dan bermoral... tapi semalam aku tgk tv, dia boleh senyum plak, siap cakap isu lompat parti takper, ikut pada pendirian individu, siap cakap mcm tu lagi???

apa punyer turrrr lah pak lost ni... memang kaki putar alam, asik nak menipu jer pak lost...

lantak ko lah, tu ke pemimpin yg umNO sayang kan tu??? kah..kah..kah... lawak nyer lah pak lost ni... kah...kah..kah..

Cekedis said...

kah kah kah...

aku pon tergelak besar biler dgr pak lost kate camtu dlm berita mlm tadi. langsung takde pendirian yang tetap..!!!

bukan aku jer yg tergelak, satu opis aku tgh gelak kan pak lost ni.

Ntah2 satu malaysia tgh gelakkan die

kamal farhan said...

to lebai mangkuk..

dah bn@umno mmg dah kafir pun sbb tentang hukum allah dan buat kmungkaran kat bumi allah nie...laps tue sekongkong dgn mca/mic yg dah mmg kafir...so jd lah anak branak kafir...tue pun xpaham..


walaupun dap skrg dgn pas..alhamdulillah lah..pas tunjukkan lah kmuliaan islam dan alquran pd dap..mudah mudahan diorg akan dibuka pintu hati...yg buka pintu hati bkn mnusia @ org umno..tp allah...

apa yg kecoh sgt...simple jer..apa pun balik kpd alquran dan hadis..

kamal farhan said...

kepada ADD...

lebih baik encik duduk dlm hutan jd tarzan ok...buat negara sendiri dlm hutan jd pm...yg sebok kata kat org..encik tue sapa?? malaikat ker? maksum??? nabi???

kamal farhan said...

pak lah sebelum nie muka mcm berak kapur jer..tp smlm keluar tv muka senyum smpai telinga..muka beriman gila paklah semalam...hahaha...dye kata insyaallah akan ada yg masuk bn...pak lah perbodoh kan diri sendiri...

Cekedis said...

dan lagi satu,

aku rase, sejarah 2 pilihan raye kecil sebelum ni iaitu di permatang pauh dan kuala t'ganu akan berulang sekali lagi.

mase tu 2 bekas ahli PKR yg dah dibeli oleh najib dgn meggunakan wang rakyat dah tak berguna lagi

add said...

alo kawan,kamal farham yang tak faham....
yang kawan dok kutuk juga manusia bernama pak lah tu, jom lah kita sama-sama dok dalam hutan..untung dpat jumpa dengan mat taib beri sumbangan .... kata orrang konon....

add said...

yang aku heran sesangat ni, bila bn masuk je lubang pr terus mulia jadinya,,walaupun umum tahu bila dah masuk lubang tu macam macam akan jadi (sedap,kena tanya nuar) busuk kena tanya tuan sendiri la) tapi bila pr masuk bn je terus semua tak elok,,, apa kebenda la kong kalikongnya puak puak pr ni....

add said...

alo kawan, kamal farhan yang tak faham,,, kalau setakat umur setahun jagung dan blog pun ada nama je tak yah la dok bising dalam politik ni, pi blajaq dulu no..... lepaih tu nak masuk calon paih ka, adik ka,dep ka masuk la no.... penuhkan ilmu dulu no...

anakkancil said...

add said...
Nazak=Najib Razak
BABI=Barua Anwar Bin Ibrahim
PAS=Parti Ajaran Sesat
PKR=Parti Kencing Rakyat
UMNO=Untung Meniaga Number One
HADI=Hampeh Dalam Islam
NIK AJIS=Najis

February 2, 2009 12:41 AM

add: aku dajal dunia

add said...

disebabkan kemuliaan yang ditunjukan oleh Pas di perak tu, yang nizar bukan setakat dikuda lagi oleh nizar makah dibabi (ayat baru menggantikan dikudakan)untuk kepentingan kaum cina mereka... kita ni jangan dok seronok sangat percaya pada dap ni, dap ni asalnya pap singapura,,,

add said...

disebabkan aku add aku akan lenyapkan pr di perak...ha ha ha dajal ketawa

anakkancil said...

add said...
disebabkan aku add aku akan lenyapkan pr di perak...ha ha ha dajal ketawa

February 2, 2009 1:21 AM

Mengaku pun...memang dajal la

add said...

kalau setakat ada tapak tangan je tak yah la beri komen,, kang tak pasal -pasal kena tapak tangan sendiri bak kata mantan mufti perelih

add said...

siapa mengaku dajal, cuba teliti betul betul ayat saya,,,, wahai anak kancil 5jari

anakkancil said...

add said...
kalau setakat ada tapak tangan je tak yah la beri komen,, kang tak pasal -pasal kena tapak tangan sendiri bak kata mantan mufti perelih

February 2, 2009 1:23 AM

Tapak tangan nie tengah dok takbir...kan dajal lemah dengaq ayat-ayat Allah...jgn marah no

kamal farhan said...

kepada pak cik add yg dah tua dan yg dah cukup ilmu di dada..

kalau tua bemakna dah cukup ilmu ke pakcik??? dah mati pun kita tuntut ilmu pak cik oii...

kalau tua pun tp tentang hukum allah,tentang islam,tentang hudud buat apa pakcik oi...lg mulia budak pasti...

elok2 tuhan jd manusia,nak jd dajal pulak..

tunggu la balasan allah.. br sedar2 xsedar sape diri tue..

nie lah kufur..kufur tue kafir lah!!

add said...

pak cik ni tak pernah alang hudud malah bersyukur sangat kalau mana-mana kerajaan nak laksanakan hudud,malah masa zaid pencacai umno dulu dok tentang hudud dan bergaduh dengan nik aziz ,hadi, pak cik sumpah seranah si zaid ni,,, tapi pak cik nampak sekarang ni, di perak tak lagi digubal undang-undang hudud, di kedah 2x5 je, ke nak tunggu umar eng laksanakan di penang dulu...

add said...

ok lah o, dulu anak ccai pakcik ni pak cik ada tazkirah di masjid di salah sebuah negeri ang telah diambil dari bn. Pak cik jadi penceramah jemputan untuk malam ni,,, dan pak cik tidak ambil pun duit saguhati dari ajk masjid, walaupun pak cik terpaksa naik kereta sendiri dengan jarak lebih dari 150 km pergi balik... ni sahaja amal jariah yang pak cik boleh berikan semasa hidup pak cik ni,,,, bukan nak mendabik dada tapi nak maklumkan kepada anak hingusan pakcik ni.... sebenarnya akronim yang pakcik berikan tu bukan dari hasil nukilan pakcik tetapi hasil kompilasi pak cik yang dok membaca blog anak melayu sekarang ni... add sebenarnya : akhbar dalam darjah (maksud nya akhbar adalah bahan sebaran manakala darjah tidak semestinya kelas, malah surau pun boleh dikatakan darjah itu sahaja,,,

kamal farhan said...

owhhh...ust umno lah nie...hahah..pg buat tazkirah pun nak bgtau kat sini..siap bgtau xambik duit...apa kene mngena pun xtau..nak bgtau diri tue ustat ke? xpa,dah paham ust puak2 nie..ustaz/ulamak dunia..sama mcm astora jabat..

aik...td ckp dajal..nie ckp lain pulak..apa crita?? dah hlang ingatan ke? ckp pun merapu2...dr pemimpin sampai lah yg bawah2..sama jer..mana tumpah kuah kalau xkenasi..semalam ckp lain,hari nie ckp lain..




umno....umno...

dewata awan berapi said...

kamal kata...
walaupun dap skrg dgn pas..alhamdulillah lah..pas tunjukkan lah kmuliaan islam dan alquran pd dap..mudah mudahan diorg akan dibuka pintu hati...

kau biar betoi...
nanti aku kata kau bodo kau marah..
tapi dari apa yg kau tulis nampak sangat kau ni MEMANG BODOH..buta sejarah...bagi kau Dap kapir tu lebih lebih mulia dari saudara sesama islam...

Yang mintak diperlahankan azan tu siapa? TRESUCK COCK...babi betina dap...orang macam ni yang kau muliakan..

Yang sanggup mati demi menentang hudud siapa? kau sendiri tahukan??

puak macam inikah yang kau muliakan...

Kau tu dah jauh tersesat akibat fahaman sempit Pas kau tu...

SEBAB APA PAS MENGHALALKAN SEMUA YANG PERNAH MEREKA HARAMKAN DULU....

TAK LAIN TAK BUKAN KERANA GILAKAN'KUASA'

Sebenarnya Pas lah penghancur kesucian agama Allah ni.

PAS LAKNAT..selaknat-laknatnya

Penyokong2 Pas ni sebenarnya SYAITAN BERTOPENGKAN KOPIAH...

semoga allah menjernihkan hati-hati yang HITAM ini....amin

anonymous said...

kamal farhan said...

to lebai mangkuk..

dah bn@umno mmg dah kafir pun sbb tentang hukum allah dan buat kmungkaran kat bumi allah nie...laps tue sekongkong dgn mca/mic yg dah mmg kafir...so jd lah anak branak kafir...tue pun xpaham..


walaupun dap skrg dgn pas..alhamdulillah lah..pas tunjukkan lah kmuliaan islam dan alquran pd dap..mudah mudahan diorg akan dibuka pintu hati...yg buka pintu hati bkn mnusia @ org umno..tp allah...

apa yg kecoh sgt...simple jer..apa pun balik kpd alquran dan hadis..

February 2, 2009 1:00 AM


sdr camel farhan,

jawapan anda masih tidak menjelaskan soalan pokok,
PAS kata UMNO kafir kerana berkongsi kuasa dgn MCA/MIC.
sekarang:
PAS bersengkokol dgn DAP dan Hundraf -

tidak perlu sentuh tentang DAP atau Hindraf..pas tunjukkan lah kmuliaan islam dan alquran pd dap..mudah mudahan diorg akan dibuka pintu hati... itu cuma alasan bodoh dari PAS - Di zaman IT ini PAS jangan cuba perbodoh manusia - PAS hanya boleh perbodohkan ahli2 PAS yang BODOH


Yang nyata DAP dan Hindraf 100% anti-Islam.

Untuk menambat hati DAP dan Hindraf PAS sanggup gugurkan Hudud negara Islam nya.

Di Perak dan Selangor, hari2 kepala PAS di kencing oleh DAP.

Bodoh punya PAS!!!!!!

lebai-mangkuk said...

Lebai haraf kawan2 yg sebangsa dan seagama Islam jangan berhujah terlalu kasar dan kurang sopan.

Jagalah maruah dan tatatertip kita yg beragama Islam.

Lebai haraf sdr kamal farhan sesekali sekala lawati lah lebai mangkuk sila hayati tajuk berkenaan Hindraf dan DAP.

dewata awan berapi said...

kepada semua balaci2 Pas...

APA HUKUMNYA BERSUBAHAT DENGAN ORANG KAFIR???

Sila jawab dulu....

kalau tak jawab...memang sahlah anda semua memang B.O.D.O.H

Awey Kelate said...

Zali, engkau golongon BN (Bangang Nasional), memang tak akan baca artikel2 alternatif spt oleh Hj Subki Latif atau MSO. Kau dan kalangan Bangang Nasional hanya tengok TV3/4, Berita Haruan dll. Skrg orang-orang yang terlibat dah mati dan sedang menjawab segala persoalan dlm kubur termasuklah membunuh beberapa tokoh PAS spt Abd Samad Gul di Kelantan, konspirasi kemalangan Almarhum Prof Zulkifli Mohamad dan keluarganya di Pahang. Engkau memang buta benda tu semua, tapi ingatlah semua kejahatan pemimpin2 engkau yang engkau sokong, engkau pun dapat faedah dan bonus sokongan membabi-buta engkau, di Akhirat nanti.

Cekedis said...

ni ape cerite skrg ni.
dah ade yg mengaku dajal pulak ni

shahrul said...

anonymous said...
Jangan lupa, PKR yg duduk atas kepale PAS tu dari taik UMNO!
Kalau PAS anggap UMNO tu busuk, ape ubahnye dgn PKR.

DAP itu terang dan nyata serpihan PAP dan 100% anti-Islam.

Malang sungguh PAS tidak hiraukan kebenaran perkara ini kerana terlalu ingin berkuasa.

Akhirnye PAS akan jadi 'Pak Kaduk' atau 'Lebai Malang' kesudahan nya.

Bodoh punya PAS

February 1, 2009 10:48 PM


assalamualaikum..
xde istilah parti dlm pakatan rakyat duk atas kepala ke ..
they stand in a horizontal line.xde bengkok2 cam ular umno-bn.

jgn lupe gak,umno mrupakan parti buangan(sampah)dan PKR yg kluar dari umno sebab da xtahan ngan bau busuk umno..kesian umno skang makin tedesak gune tadika lagi modal politik dorg..

MCA dlm diam mkn umno..umno je bodoh xtau..p/raya kt ari 2,MCA xwat pe2 pun sbenarnye..

akhirnya umno jadi UMCA(UMNO+MCA)..
parti terbengkalai malaysia..
sekongkol plak ngan yahudi laknat..

BODOH PUNYA UMNO!....

shahrul said...

anonymous said...
Jangan lupa, PKR yg duduk atas kepale PAS tu dari taik UMNO!
Kalau PAS anggap UMNO tu busuk, ape ubahnye dgn PKR.

DAP itu terang dan nyata serpihan PAP dan 100% anti-Islam.

Malang sungguh PAS tidak hiraukan kebenaran perkara ini kerana terlalu ingin berkuasa.

Akhirnye PAS akan jadi 'Pak Kaduk' atau 'Lebai Malang' kesudahan nya.

Bodoh punya PAS

February 1, 2009 10:48 PM


assalamualaikum..
xde istilah parti dlm pakatan rakyat duk atas kepala ke ..
they stand in a horizontal line.xde bengkok2 cam ular umno-bn.

jgn lupe gak,umno mrupakan parti buangan(sampah)dan PKR yg kluar dari umno sebab da xtahan ngan bau busuk umno..kesian umno skang makin tedesak gune tadika lagi modal politik dorg..

MCA dlm diam mkn umno..umno je bodoh xtau..p/raya kt ari 2,MCA xwat pe2 pun sbenarnye..

akhirnya umno jadi UMCA(UMNO+MCA)..
parti terbengkalai malaysia..
sekongkol plak ngan yahudi laknat..

BODOH PUNYA UMNO!....

kamal farhan said...

hahahah...
AMCA...hahah

add said...

ni ha dajal.....sebenarnya
IPOH 2 FEB 2009 Pilihanraya kecil Dun Behrang dan Dun Changkat Jering memang pasti akan diadakan walaupun dua bekas adun kawasan itu membuat injuksi di mahkamah esok. Itu sekadar usaha dua bekas adun dan bekas exco yang kecewa. Segala-galanya telah terserlah. Yang tersirat telahpun tersurat. Sultan Perak Sultan Azlan Shah yang menerima mengadap Menteri Besar Datuk Seri Ir Haji Mohamad Nizar Jamaludin hari ini (2 Feb) telah memperkenankan diadakan pilihan raya kecil.
ULASAN : NI KENYATAAN PERAKDAILY. KURANG AJARNYA NIZAR MEMPERBODOHKAN SULTAN.KELUAR KENYATAAN AWAL DARIPADA SPR.NIZAR NAK LAGA-LAGAKAN SULTAN DENGAN SPR.PERANGAI TAK SEMIAK (KATA ORANG PERAK).SPR DAH PUTUSKAN TAK ADA PILIHANRAYA KECIL.SO, JANGAN KAU HINA SULTAN PERAK WAHAI DAJJAL NIZAR DAN DAP.JANGAN KAU IKUT CARA ANWAR YANG MAHU JADI PRESIDEN REPUBLIK MALAYSIA.PERAK BAKAL DAPAT 2 EXCO BARU YANG TERDIRI DARIPADA CINA PKR JIKA KERAJAAN PERAK TAK BERUBAH DALAM MINGGU INI.

sapphire said...

Apa masalahnya jika PAS bekerjasama dengan DAP??? PAS boleh bekerjasama dgn DAP, MCA, MIC hatta Hindraf sekalipun....dalam apa jua hal asalkan membawa kebaikan bersama.. walau bagaibanapun, kita kena ingat 'la kum diinukum wali ya diin..'. Takde la pulak sampai kita bersekongkol dalam hal agama... Takde la pulak Tuan Guru menyuruh penyokongnya pergi beribadat di tokong hanya kerana nak jaga hati DAP...

Sedangkan Nabi S.A.W pun pernah bekerjasama dgn kafir Quraisy dlam hal pentadbiran negara...

MASALAH utama ialah UMNO, kenapa PAS tidak mampu bekerjasama dengan UMNO... kerana dalam hal agama, adalah sangat susah untuk mengajak UMNO menegakkan Islam di Malaysia. UMNO TAK MAHU melaksanakan Islam sebenar... yang mereka mahu dan tawarkan kepada PAS ialah Islam Hadhari yang menghalalkan perempuan mencium pipi artis lelaki Bollywood...

Bolehkah kita ada dua jenis pegangan agama Islam???

OLEH ITU, BOLEHKAH PAS BEKERJASAMA DENGAN UMNO???

sapphire said...

PAS tidak ada masalah bekerjasama dengan DAP.

Yang bermasalah HANYALAH dengan UMNO.... UMNO menolak hukum Islam.Undang-undang Islam(hudud) adalah untuk orang Islam(majoritinya PAS, UMNO dan PKR. Ketiga-tiga parti ini tidak boleh menolak hudud...

Biarkan DAP menolak hudud..(Karpal). Hudud tiada kene-mengena dengan mereka. Tetapi hudud mesti dilaksanakan ke atas orang Islam. Ia termaktub dalam al-Quran. Adakah anda orang-orang Islam ingin menyanggah al-Quran?

sue said...

Aku lihat dari sudut ADIL, sepatutnya buatla pilihanraya semula,serah kepada rakyat memilih pemimpin, BUKANNYA dengan mempengaruhi Tuanku untuk dapatkan kuasa!This totally Wrong...Jika buat pilihanraya semula, barula benar hak rakyat terbela..yang keluar parti tak boleh istihar diri tu dah jadi ahli parti lawan coz mandat anda dipilih berdasarkan parti..BUKAN ANDA SEORANG DIRI..kan bagus awal-awal lagi yang keluar parti tu bertanding atas tiket BEBAS pada pilihanraya MAC 2008 da tentu tak kena undi@kalah terus.UMNO TAKUT KALAH KALAU PILIHANRAYA DIBUAT!!!COZ DAH DUA KALI KALAH, 1) PERMATANG PAUH 2)KUALA TERENGGANU. Lu pikir La sendiri..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...