Wednesday, February 18, 2009

Elizabeth tidak salah, penceroboh yang salah, kata Nik Aziz

KOTA BARU, 18 Feb: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, tidak ada sebarang asas untuk Adun Bukit Lanjan, Elizabeth Wong meletakkan jawatan.

"Dari apa yang saya faham berdasarkan laporan akhbar, gambar itu diambil oleh penceroboh yang memasuki rumahnya. Jadi tidak dia yang salah tetapi penceroboh itu.

"Dalam Islam, kita bebas untuk berbuat apa sahaja ketika kita bersendirian dalam rumah kita. Kita boleh buka aurat kita atau menutupnya," kata Nik Aziz ketika ditemui media di rumah rasminya, JKR 10.

Sehubungan itu, beliau menyokong tindakan Elizabeth untuk menawarkan diri meletakkan jawatan sebagai Exco tetapi tidak sebagai Adun.

Bagi beliau, tawaran meletakkan jawatan sebagai Exco itu boleh mengurangkan beban kerajaan negeri.

"Jika dia mahu meletakkan jawatan sebagai Exco, itu masalah dia dengan kerajaan negeri. Saya serahkannya kepada kerajaan negeri untuk membuat keputusan.

"Bagaimanapun saya tidak bersetuju kalau dia mahu meletakkan jawatan sebagai Adun kerana ia akan menimbulkan banyak masalah.

"Duit dan tenaga yang banyak terpaksa dihabiskan untuk pilihan raya kecil dan pengundi akan marah kerana mereka dipaksa mengundi semula," katanya.

133 comments:

zali said...

apa apa hal pun mana pernah pemimpin pr salah...semua tak salah...

pemimpin pr macam malaikat la pulak...

unanjaga said...

Kita perlu bercakap pada situasi yang ada,dan kita tak perlu mengandaikan sesuatu yang lain sebagai cerita,begitu juga dengan kes Elizabeth ini,yang patut disalahkan ia lah perakam yang menyebarkan gambar itu,apa kah tujuan nya jika tidak bukan atas kepentingan politik.Apa pun kes ini sedang dalam siasatan polis,muga pihak polis dapat menyisat kes ini dengan adil dan tanpa tekanan.

suhaimi said...

salam....en zaki

janganlah rendah sat akal budi,nik aziz ckp dari aspek agama,yg awak ckp ikut emosi.pikir tu biarlah panjang sikit.malulah......

PaS@bAbi said...

nik ajis...nik ajis...

ko ni makin tua makin bengap...
kalau kau tak tau hujung pangkal cerita, tak payahlah bagi statment...

eli tu bukannya tidur bawah jambatan...senang2 orang ceroboh ambil gambar...

kita semua tau berdasarkan situasi kejadian...kesimpulannya eli tu memang moral rendah tak kira dia islam atau bukan islam.

ko tu sengaja nak COVER LINE...

nazmi said...

xsemistinya cam 2 yang salah tetap salah yang betul misti ditegakkan supaya keadilan benar2 wujud dalam kis iniapa2 pun kita serahkan kepada pihak mahkamah harap2 nya biarlah keputusan 2 keputusan yang seadil adilnya biarpun ada pihak yang mungkin xberpuas hati dengan keputusan 2 nanti yang penting keadilan 2 sebenarnya yang kita ingin lihat supaya institusi kehakiman bebas dari sebarang kepentingan politik

suhaimi said...

salam.......

biadap punya makhluk Allah!!!! Ulama kau keji2 dan maki2,perangai sama mcm pemimpin umno.agar apa yg kau katakan berbalik semla pada kau........

PaS@bAbi said...

"Duit dan tenaga yang banyak terpaksa dihabiskan untuk pilihan raya kecil dan pengundi akan marah kerana mereka dipaksa mengundi semula," katanya.

ko pandai cakap....
tapi kenapa nak bubarkan DUN di Perak...tu lagi banyak pakai duit

PaS@bAbi said...

tu bukan ulamaklah...
tu ular dlm semak...

suhaimi said...

salam......

hanya org yg rendah akal budi dan menyembunyikan kebenaran sahaja yg akan tanya aku soalan tu.semua org tahu situasi yg berlaku di perak.tak payah temberanglah.......

Saiful said...

ape macam kalau kita rakam secara sulit pas@babi, zali, dewata, biskut dan rakan sekutunya sedang mandi bogel dan juga 'main' dlm keadaan bogel dgn isteri dorang masing-masing lepas tu dakwa dorang atas kesalahan tidak moral dgn melakukan perkara yg tidak senonoh.

dewata awan berapi said...

"Dalam Islam, kita bebas untuk berbuat apa sahaja ketika kita bersendirian dalam rumah kita. Kita boleh buka aurat kita atau menutupnya," kata Nik Aziz

apa punya ulamak ni?
masa aku sekolah dulu ustaz ada kata kita tidak boleh bogel dalam rumah walaupun kita sendirian...malaikat ada di kiri kanan...

allah ada di mana-mana...

mandipun kita tidak digalakkan berbogel...

siapa belaci2 pas yang berani menafikan apa yang aku kata???

aNaK BaPaK said...

inilah dia rupa sebenar penulis upahan UMNO/BN..

----haji Nizar said...
This post has been removed by the author.
February 18, 2009 2:43 PM
Adam said...
This post has been removed by the author.
February 18, 2009 2:53 PM
Adam said...
Apakah yang boleh di ungkap PAS muri murid :

liPAS dan hamPAS cikgu..

bagus murid2, jangan ikut PAS..sebab diaorang ni mak diaorang kawin dengan khinzir kemudian baru dapat pengikut Pas.

jadi diaorang ni adalah najis mughalazah murid2..

baik cikgu..tapi ada satu ustaz tu kata kalau undi PAS dapat pahala..

ooo yang itu, orang PAS menganut agama nenek moyang, jadi diaorang memang suka hati boleh bagi pahala , dosa , serta tau sapa masuk syurga dan neraka...

tapi cikgu, orang PAS macam orang islam, pakai serban dan kopiah..

memang, tapi diaorang tak amalkan islam yang diturunkan oleh Nabi Muhammad, diaorang pakai benda tu supaya naik motor tak payah pakai topi keledar, dan saja utk fesyen.

tapi diorang pergi masjid surau..

haa murid2 jangan percaya..mereka hanya menggunakan surau dan masjid utk maki orang , mereka kan berlainan agama dari kita, jadi kalau jumpa dengan mereka halau mereka guna ayat kursi ye murid2..

baik cikgu...

February 18, 2009 2:54 PM
Anonymous said...
memang betoi tu Adam..diaorang ni memang dari berlainanan agama kut..memaki orang macam takda kerja lain, aku nak pergi cari anak bapak ni, tengok sekolah mana dia mengajor..kut boleh transfer ke sarawak sampai pencen

February 18, 2009 2:55 PM -------------------------------

aNaK BaPaK said...

memanglah malaikat ada dikiri kanan dan allah sentiasa melihat..

dah dalam rumah dia..dia punya sukalah..apa hukum kalau suami suruh isteri bogel dalam rumah?

pasal benda tu disebut dalam syari'at la kalau nak tau..aurat ini dikira apabila dilihat orang yang bukan mahram..ketika tu la baru dapat dosa ke pahala..dah tu kalau engkau berak..engkau pakai seluar ke..mestilah bukak semua..owh..malaikat ada dikiri dan kanan..takkan nak berak pakai seluar...ke engkau yg jenis berak dalam seluar...?? maknanya dalam jamban..kita jugak bebas tak pakai apa2 sebab tak melibatkan pandangan bukan muhrim..tu lah..feqah tak mau ngaji..hentam pun tak kena gaya...

ustad engkau ajar bogel sendirian kat rumah tu dia melibatkan hukum ke tak..dah tentulah hanya melibatkan adab..kenapa engkau tak tak suruh rosmah pakai tudung walaupun dalam rumah dia?

ntah berapa lag si balaci UMNO di dibayar suruh bagi komen bangang..!!!

PaS@bAbi said...

anak bapok said...

aurat ini dikira apabila dilihat orang yang bukan mahram..ketika tu la baru dapat dosa ke pahala..

anak bapok,

cuba suruh mak kau bogel depan kau...

khairul said...

Bodoh punya komen diatas...
---@babi cakap, suruh mak bogel depan kita.. pahaman yg bodoh lagi bangang... sebab tulah ada adab weh bodoh, @nakbabi...

PaS@bAbi said...

khairul,

kau pun nak tengok mak kau bogel ke?

Saiful said...

pas@babi

dah berapa kali mak ko bogel depan ko?boleh tak aku join sekali tak?

tekong darat said...

komen takda laa bernas...
memaki hamun yg lebih...
bahasa kasar tak kisah, tapi biar laa kena ngan tempatnya...
ini tak semena2 main mak bapak...
dosa free jer dapat...
macam ni ker nak kempen?...
kempen kat lembu pun kena terajang....

PaS@bAbi said...

hai..tokong pun tak mau ketinggalan

lantak koranglah puak2 bongok...
tengoklah mak korang tu bogel puas-puas..

sapphire said...

salam...

saya harap saudara2 penyokong PR buat2 tak nampak saja dgn blogger @babi tersebut. Kalau kita tak layan komen dia, lama2 dia akan boring sendiri dan kembali berhibernasi di kandang babinya...

Lagipun dikhuatiri akan mengundang dosa kering di pihak kita. Kita ada banyak kerja lain yang hendak dibuat, antaranya menarik sokongan pengundi2 atas pagar yg melawat laman ini. Jadi sila gunakan bicara yang bernas dan beretika.

Komen2 saudara adalah juga wadah perjuangan kita tanpa saudara2 sedari...

khairul said...

terima kasih sapphire krn mengingatkan...
Bukan apa, geram nih... meremang bulu roma dan menggigil badan aku.. mcm nak pukul org jer rasanya.. Kata2 ulamak pon boleh di wat main2...

PaS@bAbi said...

sepphire,

kau pun nak tengok mak kau bogel ke...

suhaimi said...

salam......

masa sekolah dulu ustaz ajar tak mahu dengar betul2,skrg bila dah ada persoalan mcm ni hujah ikut suka hati je.kan ke malu bila org dah beri hujah yg tepat dan padat.
kalau ilmu agama tu masih sedikit dan perlu di koreksi lagi,tak payah nk berhujah pasal agama,nanti takut terpesong aqidah kita.fikir2lah sebelun keluarkan sebarang kemen.

PaS@bAbi said...

khairul,

dah puas tengok mak kau, kau tengok pulak kakak2 dan adik2 perempuan kau...

shahrul said...

bn-umno(puak2 xbermoral)..

pening2..
nasihat x jalan,bukti jelas saje wat buta,fakta xnak cari..
agama dipermainkan..

nak cari publisiti kat komen ni ckp r yg bernas sket..@babi,beuk,ungka2 xsedar diri..
isu org separuh bogel yg xbersalah 2 mrebak sampai melibatkan mak plak..bodohnye babi ni...

shahrul said...

suhaimi..

budak2 tadika(umno-bn) ni mmg da lame cam ni..
xmatang2..
yg bwh 2 je yg matang tapi atas 2 terencat kot..

anjar said...

teruskan ***@babi......

kau teruskan tulis bahasa yang teruk - teruk, aku suka sangat kau buat macam tu, bukan apa makin menunjukkan kebodohan kau, memang puak umno ni pakar bab mencarut - carutni.

makin benci la rakyat ngan umno.

PaS@bAbi said...

shahrul, khairul, suhaimi,

nama korang ni macam nama adik2 aje...spesis lembut...

dah sunat ke belum...
kalau belum balik rumah pegi sunat dulu....

suhaimi said...

salam....

biarkanlah soldadu2 itu terus mempermainkan agama ALLAH,nanti mereka akan rasa kesudahannya......

PaS@bAbi said...

anjar,

tak tahu pulak aku orang bodoh boleh memerintah malaysia lebih 51 tahun

puak pas yang bijak pulak dah bertahun2 jadi kuda kayu dap

anjar said...

@babi said

shahrul, khairul, suhaimi,

nama korang ni macam nama adik2 aje...spesis lembut...

..................................

korang sabar jelah ye, usah dilayan sangat @babi tu, aku tau korang tak macamtu, aku pasti kalau korang dpt mak dia silap - silap boleh dapat adik kecik lagi dia tu, kalau tak dapat gak mesti mak dia dah monopus,

tapi korang nak ke? kalau anak dah teruk mak pun rasanya sama je, uuweikkk!! jangan marah! aku pasti korang tak la kaki sondol macam si bibir merah.

anjar said...

@babi said...

tak tahu pulak aku orang bodoh boleh memerintah malaysia lebih 51 tahun

..................................

sah si @babi ni bodoh tahap babi! lain kali takyah cakap la, kan dah nampak kebodohan kau @babi oii! apa nak dibangga sangat memerintah lebih 51 tahun, tu si firaun tu memerintah mesir beratus tahun orang tak heran pun, kena laknat Allah lagi! setakat 51 tahun lebih tu pun nak bangga, lawak! lawak!

Mesra Sokmo said...

Memang nama pun dah BABI, memang perangai pun macam Tan Sri Mat Isa Samad, bukit pelandok @ Ketua Menteri Melaka & Khir Toyo - pendek macam babi

PaS@bAbi said...

anjar,

kalau mak kau mengangkang depan akupun aku tak ingin...

pthhhuuii...

Jebon said...

Sesiapa yang menggunakan nick name PaS@babi mudahan disambar petir. Dia dan keluarga ditimpa bala. Selagi dia tak mohon maaf dari MB Kelantan Dato' Nik Aziz secara berdepan atau selagi dia tak bertaubat selagi itulah kita harapkan balasan keatasnya. Amiin

Cherry said...

mungkin nik aziz lupa dosa fitnah lebih besar daripada membunuh..
tapi saya tahu penyokong kuat nik aziz bukan mendengar apa yang dituturkan oleh nik aziz tapi hanya melihat nik aziz.

saya rasa kalau pelacurpun jadi pemimpin PR nik aziz kata tak salah...

Mesra Sokmo said...

Hai BABI, tak mengundi pun habis jua RM50JutA UTK BELI 3 EKOR BABI TU.(dgn Duit Rakyat) Lebeh baik mengundi puaskan hati rakyat .... Itulah demokrasi bukan Demo Kasi RM5Juta kepada adun India yg tahu halal haram.

Cherry said...

nik aziz kata eli tak salah..
pengikut pas kata mufti harussani salah..

aduuuuh tolonglah....

salam... said...

PaS@bAbi@umno&babi..!!! said...

nik ajis...nik ajis...

ko ni makin tua makin bengap...
kalau kau tak tau hujung pangkal cerita, tak payahlah bagi statment...

suhaimi said...


biadap punya makhluk Allah!!!! Ulama kau keji2 dan maki2,perangai sama mcm pemimpin umno.agar apa yg kau katakan berbalik semula pada kau......dan puak2 kau...

mmmmmm...

kau tu tak da orang tua ke...??
orang tua kau tu ilmunya lebih hebat dari nik aziz ke ..???
kalau ya.. kenapa otak cow buruk sangat macam kau punya nickname. kenapa tak pakai nickname UMNO@BABI. KAN LAGI BAGUS.BARU PADAN NAMA TU DENGAN ENGKAU PUNYA OTAK YANG KOTOR TU. takut ke nak ngaku ahli umno yang perangainya lebih buruk dari b_ _ i...!!

ha.ha..ha..!!!

mmmmm....

kenapa rendah sangat akal tu....
cuba bagitau nama2 puak2 umno yang kau rasa lebih hebat ilmu agamanya dari nik aziz.kalau adapun beranikah mereka menegur segala kejahatan yang telah dilakukan oleh pemimpin puak2 umno mereka. tak guna kalau ada ilmu tapi tak berani menegur keburukan pemimpin sendiri. nak cari makan la katakan.... kalu tegur nanti ..nahas..silap2 orang sendiri ke ISA..baru padan sama diorang punya muka...ISLAM HADHARI LAH KATAKAN....

BOO SAMA DIA...BOOO!!!
BOO SEKALI LAGI...BOOO!!!
BOO RAMAI - RAMAI...BOOOO!!!!
GELAKKAN DIA....HA!HA!HA!HA!...

TQ.BYE...

PaS@bAbi said...

nak mintak maaf dgn nik ajis...

ptthhuuuii..

lu salah orang bro...

nik ajis tu patut minyak maaf kerana menyebabkan pengikutnya sesat macam korang....

nok ajis....ulamak bodoh, bangang mangkok ayun, pukimak, sial....

khairul said...

---@babi a.k.a BN@UMNO...

sama je nih org nya yg menghilangkan diri tu slps d belsh truk geng2 PR dlm siasah ni. eleh tukar nick pulak.. Malu ler tu..

Cherry said...

NIK AZIZ YANG DIHORMATI... (sekiranya nik aziz bacalah) tapi nik aziz tak bacapunpun... suka dengar kata pengikutnya je.

elizebeth dah ngakupun gambar tu diambil oleh bekas teman lelakinya. memanglah eli tu bukan orang islam... tapi dia tetap tak bermoral.

kalau dia tak letak jawatan.. dia juga akan jadi pemimpin orang islam...

mungkin nik aziz anggap hubungan seks tanpa nikah adalah perkara remeh.

kalau macam tu lepas ni nik aziz boleh letak calon pas atau pkr dariapada golongan pelacur pulak.

anjar said...

@babi.....

akuni anak yatim... tapi aku ada mak angkat, si kak nah bini pak jib, kau nak ke? free je, tapi lepastu kebodohan kau mesti berganda sebab dia punya power pak jib pun leh jadi dungu di buatnya.

kau nak ke? eleh malu - malu pulak, macam tak biasa.... dah - dah, toksah sengih - sengih, mulut busuk!

Mesra Sokmo said...

Babi boleh perintah Msia, itulah jadi org serawak makan siput BABI. nasib naib ada TV3 suku - yg buka cite. kalau tidak org sabah pula yg makan anai-anai & cicak pula tersebar. Wahai rakyat Msia Jadilah sokong BN (BEEEND)

PaS@bAbi said...

untuk nik ajis,

baik ko cepat2 bertobat...berapa banyak dah orang2 bodoh yang dah kau sesatkan...orang2 bodoh ni dah anggap kau ni macam tuhan pulak...

apa2 yang kau kata nanti pengikut bangang kau akan ikut tanpa fikir panjang....

nanti semua mereka akan berbogel amak beranak dalam rumah...

itukah yang kau nak....

bertobatlah nik ajis....

Mesra Sokmo said...

"Dalam Islam, kita bebas untuk berbuat apa sahaja ketika kita bersendirian dalam rumah kita. Kita boleh buka aurat kita atau menutupnya," kata Nik Aziz. Istilah ini memerlukan huraian bukan terima saja. Maknanya diluar rumah berpurdah bg wanita, dalam rumah bolehlah buka purdah sebab dia sendirian, walau pun ada malaikat dia tak bernafsu sebab dia bukan lelaki atau wanita. Tidak spt namanya Dewata atau jin atau iblis & seangkatan dgn nya ...pelesit etc. Aurat prm adalah tapak tangan & tapak kaki. Bagi lelaki Pusat & lutut

dewata awan berapi said...

aku tak dapat bayangkan kalau pas@babi bergabung dengan bn@umno...pasti tertonggeng geng2 Pas kat siasah ni...

Mesra Sokmo said...

Babi sibuk sungguh bogel, itulah pemimpin UMNO (Untuk Melayu NO) macam tamby cik & Chua sue lek (Timbalan MCA), abu hassan oomar, Jamauldin jarjis, Mat taib pelari anak raja kethailand ....Najib alyantuya

suhaimi said...

salam....

kalau pelacur tu bertaubat dgn taubat nasha apa salahnya jadi pemimpin pada kaum wanita,tak salah,yg salah org2 yg sampai skg tak henti2 nk tolak islam,nk maki ulama,ckp benda2 kotor,mak bapak tak salah pun dia bawa ke sini,mcm2lah.org nilah seharusnya mohon ampun pada Allah.
saya ingatkan,jgn tersalah kata,nanti bala menimpa.kita ni ilmu kurang,masih mengkoreksi dan tercari-cari hidayat dan rahmat darinya.kalau rasa diri tu sudah kebal,teruskanlah menghina islam dan ulamanya,tunggulah bala dari yg maha kuasa.........

Ihya said...

Salam saudara dewata..

Saya tidak mewakili Nik Aziz. Tapi saya rasa berhak menjawap kenyataan saudara..

dewata said..
"Dalam Islam, kita bebas untuk berbuat apa sahaja ketika kita bersendirian dalam rumah kita. Kita boleh buka aurat kita atau menutupnya," kata Nik Aziz

apa punya ulamak ni?
masa aku sekolah dulu ustaz ada kata kita tidak boleh bogel dalam rumah walaupun kita sendirian...malaikat ada di kiri kanan...

IHYA said..

Tuang Guru Nik Aziz tidak mengatakan pun BERBOGEL dalam rumah itu boleh. Saya mengambil klausa-klausa ayat yang saudara dewata katakan,dari kenyataan Nik Aziz iaitu "Dalam Islam, kita bebas untuk berbuat apa sahaja ketika kita bersendirian dalam rumah kita. Kita boleh buka aurat kita atau menutupnya,"

Saya rasa saudara dewata boleh memahami antara berbogel dan aurat yang di bolehkan di buka didalam rumah kita sendiri khususnya untuk isteri kita kepada suami,adik-adik kita sendiri. Cuba fikir kembali. Takkan adik kita nak memakai tudung 24 jam didepan abgnya? Aurat dan kemaluan dua perkara yang amat berbeza. Harap maklum..

maaf..sekadar menegur.

shahrul said...

kepada pedajal2 umno-bn..

khas kepada babi,
komen pun haram cam babi..
x profesional langsung..
buka nanah sendiri..uwek..
ko da sunat ke?klu blum, potong je trus tali depan 2..
kanak2 riang ribena tul..
hahaha..

dewata awan berapi said...

ihya,

kau jangan ambik sekerat-sekerat..

nik ajis mengeluarkan kenyataan tu dari situasi si eli yang bogel tu..konon2 nak backing si eli tu..

maksudnya memang menjurus kepada BOGEL.

dewata awan berapi said...

ihya said...

Saya rasa saudara dewata boleh memahami antara berbogel dan aurat yang di bolehkan di buka didalam rumah kita sendiri khususnya untuk isteri kita kepada suami,adik-adik kita sendiri.

.......................................

ni aku ulang balik apa nik ajis kata:
"Dalam Islam, kita bebas untuk berbuat apa sahaja ketika kita BERSENDIRIAN dalam rumah kita. Kita boleh buka aurat kita atau menutupnya," kata Nik Aziz

BERSENDIRIAN tu maksudnya SORANG-SORANG...

Ihya said...

Saya tak mewakili NIk Aziz. saya dah kata tadi. Saya bercakap berpandukan kitab. Saya just nak bagitahu,apa yang nik aziz kata tu betul. Itupun saya mengikut apa yang saudara dewata tulis sendiri.

Beza yang amat besar antara aurat dan kemaluan.

Ihya said...

Saya faham apa yang dewa katakan.

Cuba check kitab balik. Kalau tak percaya. Antara aurat dan kemaluan. Kitab muktabar ada menyebut. Bahrul mazi, fath al bari.

shukri said...

memang betul..aku dah tgk pic miss eli..bukan pic bogel pun tp pic dia tgh tiduuuurr.....zzzzzz..zzzzzzz..zzzz
mmg x patut diperlakukan sedemikian...

dewata awan berapi said...

ihya,

kemaluan tu tak termasuk aurat ke?

cuba jelas sikit pada saya yang jahil ni...

Ihya said...

ok..

Aurat perempuan islam yang akil baligh daripada mana hingga mana dari segi pandangan lelaki bukan muhrim? muka dan tapak tangan sahaja boleh nampak, ada pendapat mengatakan muka juga adalah aurat bagi wanita. Oleh sebab mereka memegang pendapat wajah adalah aurat,maka segelintir perempuan beriman memakai purdah @ niqob. Adapun aurat bagi seorang perempuan islam kepada adik beradiknya termasuk lelaki dan perempuan adalah boleh menampakkan rambut dan kaki. ( betis dah masuk syubahat).

Perihal kemaluan..
Kemaluan lelaki dan perempuan adalah dilarang sama sekali di tunjukkan. Bahkan ketika berjima' sekalipun Rosul s.a.w melarang kita melihat kemaluan suami isteri masing2.

itulah dia sepintas lalu dari saya yang kurang pengetahuan agama. Ketahuilah dewata,anda tidak jahil tetapi anda lebih suka menguji.

Ihya said...

Maknanya..kalau sesiapa perempuan islam tidak memakai tudung,dia belum akil baligh la tu.

Ketahuilah .. ISLAM dan IMAN perlu di satukan agar menjadi MUKMIN!!

Berapa ramai orang islam buat jahat tapi mereka yang beriman takkan buat segala bentuk jahat.Insya Allah.

salam... said...

..PADA SEMUA BLOGER YANG SEANGKATAN...

jaga2 ada sekor babi tonyok yang sedang naik angin ... sila baca babi@UMNO punya post macam orang dah hilang akal ha..ha..ha..

PaS@bAbi said...
nak mintak maaf dgn nik ajis...

ptthhuuuii..

lu salah orang bro...

nik ajis tu patut minyak maaf kerana menyebabkan pengikutnya sesat macam korang....

nok ajis....ulamak bodoh, bangang mangkok ayun, pukimak, sial....

mmm.....

sebenonya kamu tu sesat ,yang bodoh, yang bangang,yang mangkok ayun, yang pukimak, yang sial....dan yang babi( 10x )...

kalau nik aziz bodoh, camana dia boleh jadi ulama..tak macam najib ulama bukan, ustaz pun bukan..lagilah lebih bodoh dari nik aziz..kan..kan..kan..yang dia tau tipu rakyat..kumpul harta rakyat utk bini dia..dan rampas kuasa dari rakyat..kan..kan..kan..
kau orang masih nak jadi pengikut dia yang sesat tu ke...

satu lagi...

aku rasa najib tu lebih bodoh, lebih bangang, lebih mangkok ayun, lebih pukimak dan lebih sial..!!!dari nik aziz.. kononnya islam hadhari..tapi takut pada bini...bini buka aurat takut nak tegur..

jadi ngko pun sama ...kecut...

BOO SAMA DIA...BOOO!!!
BOO SEKALI LAGI...BOOO!!!
BOO RAMAI - RAMAI...BOOOO!!!!
GELAKKAN DIA....HA!HA!HA!HA!...

TQ.BYE...

Ihya said...

Semua penyokong BN dan PR di harap bersabar!!..

Tak usahlah provokasi berlebihan.

Bersabarlah...

abe MIE 'TERJAH' said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

adakah Eliza disabotaj?

Jika disabotaj, bagaimana dia boleh 'sting' atau klimaks selepas mengadakan hubungan seks?

Adakah ELiza tak sedar semasa melakukan hubungan seks?

Kalau ini berlaku, Eliza wajar diKLASIFIKASI SEBAGAI ORANG YANG DIANIAYAI.

kalau TIDAK, Eliza rela dan sedar yang dia diperlakukan sedemikian.

PERHATIAN
Ini bukan kes cabul atau rogol.

Ihya said...

Saya tambah lagi sedikit ttg aurat jika berseorangan:

Aurat Seorang Diri

1. Wajib bagi wanita menutup antara pusat dan lutut. (Fathul Muin)

2. Dibolehkan membuka seluruhnya jika ada keperluan kecil seperti pendinginan badan, menjaga pakaian dari kotoran dan debu di waktu menyapu rumah dan mandi. Termasuk sewaktu membuang air dan juga menukar pakaian. (Fathul Muin & Umdatus Salik)

3. Makruh melihat kemaluan sendiri tanpa ada keperluan.

Aurat ini hanya tertakluk pada orang islam sahaja. jadi kalau bukan islam,secara automatik dia terkeluar dari hukum aurat islam ini pada dirinya. Senang kata,bukan islam,lantak kaulah!!

Ihya said...

Saya tambah sikit lagi sebelum tidur.

("Membiarkan isteri tidak menutup aurat dan membiarkan lelaki bukan muhrim melihat aurat isteri,itulah dayyus yang sebenarnya dayyus tidak akan masuk syurga dan apabila si isteri keluar dari rumah berwangian-wangian dan tidak menutup aurat maka sekelian malaikat di langit memaki suami sehinggalah si isteri kembali masuk ke rumahnya semula." )

Takkan masuk syurga suami yang dayyus @ duyyus. Dayyus dalam erti faham melayu kita,jika isteri minta cerai kita tak lepaskan atau suami takut isteri tetapi maksud nya yang sangat bertepatan dalam islam ialah seperti apa yang saya katakan di dalam kurungan.

aisal said...

....@bAbi said...

anjar,

kalau mak kau mengangkang depan akupun aku tak ingin...

pthhhuuii...

-------------------------

udah2 le tu dewata awan berapi...baliklah ke pangkal jalan. Tergmk nama sndri di babikan......bknkh elok dgn nama yg dulu....

tgk laras bahasa dah tau empunya diri...

-krg spn cara ttur tu...tingginya budi perkerti...

Mesra Sokmo said...

abe MIE 'TERJAH' has left a new comment on the post "Elizabeth tidak salah, penceroboh yang salah, kata...":

'sting' atau klimaks selepas mengadakan hubungan seks?

Adakah ELiza tak sedar semasa melakukan hubungan seks?

Wahhhh Mie ada gambar boleh share. Tahu sting & klimaks tu... boleh report ke Balai Polis Bukit Aman. terjawab siapa jurufoto adegan itu

Mesra Sokmo said...

Dewata pun dah dikirakan bagus, sebab cuba memahami Islam sebenar terutamanya dalam hukum Aurat. Terima kasih ada perubahan. wassalam.

anjar said...

merujuk pada komen salam......

rasanya najib bukan setakat takut kat bini sampai tak berani tegur bini tak pakai tudung, ok lah kalau bini tak pakai tudung ni dia tak kesah pasal itu cuma tuntutan dlm islam, aku tak pelik pasal setinggi mana penghayatan islam dia kita boleh agak.

yang aku teramat heran macam mana la dia boleh tak kesah bila bini peluk lelaki lain yang bukan muhrim, siap boleh laga pipi lagitu, depan dia pulak tu, bukan sekali, banyak kali, dia boleh sengeh je.

kalau tak ikut hukum islam pun dia takde rasa cemburu ke? rasanya kalau melayu tak macam tu, omputih yela, jadi takyah percayala kata bang jip ni masih ada semangat kemelayuan, nak bela melayu konon! idup sendiri dah tak macam melayu!

Sweet_Purple said...

Salam..bawak2 mengucap..selagi kita berpegang pada kalimah syahadah.. jgn saling hina menghina.. kita seme bersaudara.. kalau ulamak kita maki2 .. dimana agama Islam yg kita junjung.. Nauzubillah kamu semua ini..Dunia semakin tua..begini sikap kamu..Nauzubillah...

AnakMudaGopeng said...

PaS@bAbi..

ko tu sebenarnye babi!

ko mmg bodoh!ade otak ko gune utk ape aku pon taktau!

GOMO said...

BUKAN NAK MENGATA...
HAKIKATNYA TUAN GURU NIK AZIZ DAH TUA...NYANYOK.....

NI KATA LAGU NI PULAK....

AKU NAK TAHU APA KATA NIK AZIZ PASAL ELI NGAN JANTAN MELAYU NI DOK BERKESEDUDUKAN!!!

JANGAN NIK AZIZ CAKAP....
TAK CAMPUR...NI URUSAN KERAJAAN SELANGOR.

PAYAH KALAU ORANG DAH TUA...
BAU TANAH DAH KUAT TU....

A. Mie said...

Orang Islam kalau mandi pun pakai kain basah. Malaikat tau mau dekat. Memang la hak peribadi nak buat apa pun, tapi sebagai orang islam kenalah berfikir. Ni kalau ikut laporan setahu aku dia punya x pakwe orang melayu nampaknya bukan saja diluar ada buat pakatan di dalam pun ada. Hehehe

shahrul said...

jatuhlah BN-UMNO!!


ISLAM FOR ALL!
PAS FOR ALL!!

PAS THE HEROES,
WE CAN FIX IT,
YES WE CAN!!

ALLAHUAKBAR!!

Cherry said...

anjar ... kau cakap najib tak berani tegur isteri pakai tudung...
muslimat PAs Zuraidah Kamarudin pula sokong elizebeth untuk bersekedudukan dengan boypren dia lelaki islam.(orang pkr jugak tu)

kesimpulan
Orang PAS marah wanita bn tak pakai tudung tapi sokong wanita PR bogel dan bersekedudukan...

uncle nano said...

nik ajis...nik ajis...

ko ni makin tua makin bengap...
kalau kau tak tau hujung pangkal cerita, tak payahlah bagi statment...

eli tu bukannya tidur bawah jambatan...senang2 orang ceroboh ambil gambar...

kita semua tau berdasarkan situasi kejadian...kesimpulannya eli tu memang moral rendah tak kira dia islam atau bukan islam.

ko tu sengaja nak COVER LINE

AKU MEMANG SOKONG BENAR KENYATAAN NI..

NIK AZIZ WAT BANYAK2 MENGUCAP...

TENGOK GAMBAR ELI TU KAN...CAM BARU LEPAS .... JE NGAN ORANG YANG AMIK GAMBO TU...

MAMAT TU GAK YANG SODAP..KIH..KIH

Cherry said...

saya nak nasihat si zuraida kamarudin tu supaya hati-hati kalu nak berpihak ... jangan membuta tuli... jangan tolol sangat...

bertaubatlah... macam manalah kau boleh sokong si eli tu yang tak menunjukkan rasa bersalah atau rasa malu atas perlakuannya dan duduk bersekedudukan...
biarpun dia bukan orang islam dia tetap patut jaga kehormatannya.

kau yang jadi pemimpin wanita islam pun tak leh nak tegur ke...
jagan jadi pencacai atau belaci ..
tegur kalau tak betul.. itu lebih dihormati..

untuk zuraidah kamarudin saya bagi markah -0. MEMALUKAN.

Cherry said...

SATU LAGI UNTUK PENYOKONG WANITA MUSLIM YANG DI BELAKANG SI ELI SEMASA SIDANG AKHBAR TU... BAWAK-BAWAK BERTAUBAT.

perbuatan awak semua menyokong perlakuan si eli amat memalukan. lepas ni jangan salahkan kerajaan kalau remaja perempuan bertambah ramai jadi bohsia sebab pemimpin diorangpun dah macam tu.

dan jangan terperanjat lepas ni kalau kita tangkap remaja bersekedudukan dio orang akan kata penguatkuasa tak ada hak untuk ambil tahu tentang privasi mereka.

ZURAIDAH SUKA LAH MACAM TU...

uncle nano said...

Saiful said...
ape macam kalau kita rakam secara sulit pas@babi, zali, dewata, biskut dan rakan sekutunya sedang mandi bogel dan juga 'main' dlm keadaan bogel dgn isteri dorang masing-masing lepas tu dakwa dorang atas kesalahan tidak moral dgn melakukan perkara yg tidak senonoh.

NI SATU LAGI HARAM JADAH PUNYA MANUSIA ISLAM..(KALAU ISLAM LE).

BODOH APA KE KO NIH..NAK SURUH RAKAM MAIN NGAN BINI SENDIRI..APA KATA KO SURUH KWN KO MAIN NGAN BINI KO PASTU KO RAKAM..PASTU KASI TUNJUK KAT PAS@BABI & YANG LAIN-LAIN..NAK??

BODOH PUNYA PR!!!!!!!!!

uncle nano said...

PAS..PAS..PAS..

HANCUR PAS SATU HARI NANTI..
KAMU PERTAHANKAN PERBUATAN YANG TERKUTUK..YANG MEMANG TIDAK DIBENARKAN ATAU DISYORKAN OLEH MANA-MANA AJARAN AGAMA KAT MALAYSIA NIH...

JANGAN JADI PENGGALAK MAKSIAT..

LAKNAT KAMU PAS...

biskut said...

SAYA DAH HILANG KEPERCAYAAN PADA PAS.

Cherry said...

kalau nak tengok perangai sebenar keburukan pengikut PR cuba korang gi
http://kerajaanrakyat.com/?p=4909

itulah dia pengikut PR yang ada kepandaian TOLOL.

BLACK PARIA said...

SAYA SOKONG CHERRY, PAS NI KITA PAKAT TGK RERAMAI, KERUNTUHAN AKHLAK MUDA MUDI ATAS BERKAT DOA POK NIK. INI BUKAN MASALAH CEROBOH PRIVASI, INI MASALAH MORAL. YANG AMBIK GAMBO SALAH,YANG BERSEKEDUDUKAN PUN TETAP SALAH. JGN DALAM KONTEKS NI SEMUA PUN BETUL. LEPAS NI MESTI POK NIK KELUAR FATWA. ULAMA? MACAM NI KE ULAMA? RUPE SESUMPAH. ASYIK TUKO WARNA AJE. BERKAT DOA POK NIK, AMIN!!!

zali said...

nik ajis kata : ustazah elizebeth tak salah,penceroboh yang salah...

kalau begitu kenyataannya...

bagaimana kalau lalat [penceroboh] hinggap di makanan [ustazah elizebeth] yang tak bertutup?

salah lalat atau salah makanan yang tak di tutup?

sila terangkan pada saya nik ajis dan pro pr sekelian...

ReFoRmAsi said...

haha,,,@babi gaya macam pemimpin UMNO jek bahas melalut..mencarut..ulamak dia maki2..politik yang amat durjana sama mcm kamal artartuk..klu la umno pemimpinnya ada agama knp bini sendiri buka aurat?knp terlalu banyak pusat judi?kelab malam?utk owg2 umno lepaskan tensen ke?dan knp owg umno byk kes lepas camtu jek..rogol gadis bwh umur,bwk lari ank owg..rasuah..bom sane..bom sinihaha..penjenayah pon x terpk nk wat pe bom melainkan bekas peneraju tentera..mana datangnye bom tu???doakan la keaaman di negara nie..pemimipin akhir zaman dalam al-quran pon ada menyatakan pemimpin byk yang x betul..ulamak2 dipersenda..ajaran islam diubah mcm islam hadhari...

ReFoRmAsi said...

black pari,uncle nano,biskut org sama ke?byk org sama tp tukar2 nama..nk meramaikan majlis ke?mehh2 wat dosa aku nk nasihat x payah lar...just citer,kongsi2 ape yang tersurat n tersirat...yg salah dibetulkan..yang keliru diberi kbnran..xleh sgt bergantung pd satu pihak jek..macam2 muslihat..politic is dirty..pandai2 la nk rumuskan tp jgn smpi hina2 ulamak..klu x knp harun din ulamak terkenal leh msk PAS?

biskut said...

reformasi...
heee eeleehhh ...
camna pompuan tak tutup aurat kalau si zuraidah tu sokong orang yg buat hubungan seks sebelum kahwin.

nik aziz pun kata tak salah...

biskut said...

reformasi...
heee eeleehhh ...
camna pompuan tak tutup aurat kalau si zuraidah tu sokong orang yg buat hubungan seks sebelum kahwin.

nik aziz pun kata tak salah...

zali said...

reformasi kata : yg salah dibetulkan..

tapi dalam masa yang sama reformasi kata : ..rogol gadis bwh umur,bwk lari ank owg..rasuah..bla..bla..bla..

yang salah...betulkan la,apa pasal nak cari salah orang lain untuk tutup salah sendiri?

biskut said...

reformasi... aku rasa kaulah orang yang sama dengan perunding, anjal, khairul, office boy...

ayat sama je....

anakkancil said...

Fuhh...aku tgk maki hamun berleluasa....cuma ihya je seorg yg penyabar..cool dlm memberi ilmu.
So ade yg dok maki hamun nik ajis...buat dosa kering je korang nie...ade yg melarat sampai ke makbapak...
Aisey kwn...jgn itu mcm laa....
Kita semua dilahirkan dari seorg ibu yg sanggup mengadai nyawa disaat kelahiraan...so tak elok lah kita mempermainkan ibu masing-masing.Nak lepas geram pun jgn keterlaluaan..
Tada manusia yg dilahir dari cantuman benih manusia dan haiwan...belom ade lagi...
So tunjok kan kematangan sebagai komentar yg bermoral dan berakhlak tinggi.....
Kpd yg dok komen nik ajis 1 soalaan nak dijukan...korang rajin ke buat sunat tgh mlm.....fikir-fikirkan sebelom kita kondem seseorg maka lihatlah amalan pada diri kita....
Kpd ihya teruskan personaliti kau yg cool tu...moga kau salah seorg yg mendapat syaffaat nabi di akhirat kelak..insyallah

zali said...

anak ikan kata : ...moga kau salah seorg yg mendapat syaffaat nabi di akhirat kelak..

bukan jealous tapi kelakar la ayat nih...diri sendiri pun belum tau tapi ada hati nak doa kan orang lain...

doa la untuk diri sendiri dulu..

ehh,awak tak buat sembahyang hajat agar orang pas semua dapat masuk syurga ke?

anakkancil said...

zali said...
anak ikan kata : ...moga kau salah seorg yg mendapat syaffaat nabi di akhirat kelak..

bukan jealous tapi kelakar la ayat nih...diri sendiri pun belum tau tapi ada hati nak doa kan orang lain...

doa la untuk diri sendiri dulu..

ehh,awak tak buat sembahyang hajat agar orang pas semua dapat masuk syurga ke?

February 18, 2009 10:08 PM

Ape le kau zali...aku suroh kau pi mengaji kau main-main...
Kau ingat mudah ke waktu kau hidop ade insan yg nak mendoa akan kesejahteraan diri kau...jika kau doa pada org tu para malaikat akan berdoa utk kau..itu le kau aku suroh kau ikuti kuliah ustaz shamsuri dlm you tube kau buat deek le...
Tak pe le aku tolong doa utk kau pulak...
Ya allah...Kau buka lah pintu hati mamat nie walau aku tak pernah tgk wajahnya dan tak pernah dengaq suaranya moga perlembutkan hati nya agar jgn dok kutok agamanya sendiri...amin

anakkancil said...

zali said...
anak ikan kata : ...moga kau salah seorg yg mendapat syaffaat nabi di akhirat kelak..

bukan jealous tapi kelakar la ayat nih...diri sendiri pun belum tau tapi ada hati nak doa kan orang lain...

doa la untuk diri sendiri dulu..

ehh,awak tak buat sembahyang hajat agar orang pas semua dapat masuk syurga ke?

February 18, 2009 10:08 PM

Ape le kau zali...aku suroh kau pi mengaji kau main-main...
Kau ingat mudah ke waktu kau hidop ade insan yg nak mendoa akan kesejahteraan diri kau...jika kau doa pada org tu para malaikat akan berdoa utk kau..itu le kau aku suroh kau ikuti kuliah ustaz shamsuri dlm you tube kau buat deek le...
Tak pe le aku tolong doa utk kau pulak...
Ya allah...Kau buka lah pintu hati mamat nie walau aku tak pernah tgk wajahnya dan tak pernah dengaq suaranya moga perlembutkan hati nya agar jgn dok kutok agamanya sendiri...amin

zali said...

amin...

dah bulih masuk syurga ke nih?

anakkancil said...

Eh silap lak...aku dok tgk kau selalu...kau ni kan kerangka...Apasal jadi mcm tu zali...dah kena bakar ke.....
Kau curi komputer cikgu ye....
Jgn marah aaaa....

anakkancil said...

itu keja Allah le...aku cuma memohon...manalah tau esok lusa kau pakai serban dan tarok celak mata...alhamdulillah.....
Jgn kau jual kicap keluaraan al-arkam udah le....

Cherry said...

heee eellleh
jatuh cinta pulak aku ngan anak kancil ni...

Cherry said...

tapi satu je anak kancil... tolonglah kau nasihatkan puak-puak kaun yang menghina mufti harussani tu.

camna kau ni nik aziz kau tak bagi hina tapi mufti tu kau bagi hina pulak.

anakkancil said...

Cherry said...
heee eellleh
jatuh cinta pulak aku ngan anak kancil ni...

February 18, 2009 10:53 PM
Biasa le...walau pun kita berlainana pendapat dan parti,itu tidak bermakna kita tak leh melawak sesama kita...
Bab dia org nak kutuk mufti tu...bagi aku le...mungkin they all ada pandangan mereka tersendiri...aku nie ngan mufti Perak tak berapa tau sangat hal ehwal keluarga nya tapi kalau nik Aziz..bukan aku je geng Umno yg pi servey rumahnya pun terkejut....
3 langkah je dah pintu masjid...kws rumah dia pulak ada pondok budak mengaji agama.So respek la...mana ade pemimpin kita yg hidop dan yg telah kembali buat mcm dia...
Cuba le kau org pergi..jgn malu-malu...gi sembahyang suboh kat situ...kau org sembunyi identiti kau org le...
Lihat dng mata iman

tekong darat said...

tumpang celah...
ada beza antara menghina dan menegur...
apa yg dibuat oleh puak umno-bn dalam siasah ni terhadap nik aziz adalah lebih kepada menghina...dan
apabila kita menghina seseorang, percaya laa, lebih byk fitnah yg akan keluar daripada fakta...
apa yg keluar dari tulisan puak PR terhadap mufti perak adalah menegur...dan aku takda pun tengok mereka yg menulis pada mufti perak sama bahasanya ngan apa yg puak umno-bn keluarkan terhadap nik aziz...
aku mulanya tak mau layan sangat ngan puak2 penghina(seperti maksud dalam penerangan aku)...tapi nampaknya korang dah melampau sangat...

bahagian 1

anakkancil said...

kan...itu adalah sebahagian dari pandangan mereka ....so aku tak nak komen la kan....
Apa yg mereka hujahkan ada fakta bukan membuta tuli....

tekong darat said...

secara jelas(jika mengikut artikel dalam siasah) bahawa nik aziz mengatakan pandangan ttg amoi ni ADALAH BERDASARKAN APA YG DIBACA DALAM SURATKHABAR...
kenapa ramai dikalangan kita yg terus keluarkan perkataan yg tak sepatutnya kepada nik aziz ni?...
sampai menghina...sedangkan takda pun aku tengok dalam blog siasah ni puak PR panggil pemimpin UMNO-BN dgn panggilan yg tak sepatutnya...
yg aku nampak
1)anwar al juburi
2)nik aziz nyanyuk
3)BABI-barua anwar bin ibrahim...

dan ada lagi byk perkataan yg nak sebut pun tak sampai hati...aku mungkin silap, tapi buleh copy dan paste kat sini jika ada mana2 ayat dari pro PR yang memaki pemimpin yg tak terlibat dalam blog ni...aku berjanji akan mohon maaf secara terbuka...

jadi kepada mereka yg mengaku MELAYU, korang selalu mengalunkan irama bahawa melayu bangsa beradab...ke mana pergi adab?...

kita berdebat kat sini mencari kebenaran...bermacam2 isu...utk berkempen...berkempen utk kebaikan agama dan negara kita...supaya mendapat keredaan dari Allah...
jadi harapannya biarlaa kita berhujah dgn fakta dan hikmah serta ilmu yg ada pada kita...

tq...

tamat...

Ihya said...

Salam ziarah wahai sahabat..

Saya ada tuliskan hujjah yang cukup panjang tadi. Tak dapat posting disini. Blog problem. Kena ambil masa lagi nak buat semula.

anakkancil said...

WOI...JOM PINDAH KELAMAN BARU ...TJUK BARU...JOM..JOM...

Ihya said...

Salam Sejahtera sahabatku zali serta dewata,cherry,biskut,bn@umno,pas@babi serta nama lain yang tidak dapat saya sebutkan disini. tak lupa kepada semua pejuang PR..

Saya dahulunya pernah jahil. Solat sering on-off. Tapi era reformasi 99 ,Allah telah memberikan hidayah pada diri saya agar beramal kembali pada apa yang saya telah tinggalkan begitu lama. Apa yang saya akan ceritakan di sini bukanlah saya bermaksud saya taasub pada tokoh-tokoh tertentu tetapi sebagai penjernihan antara kita yang saya tengok makin lama makin berleluasa menyerang mak-mak masing. Nasihat saya hentikanlah menyebut perihal mak,ibu,ayah.

Siapa yang tidak kenal Nik Aziz. Seorang Ulama yang mengegarkan malaysia dengan ucapan-ucapan penuh kontroversi. Kontroversi itu hanyalah pada yang tak memahami tapi tidak kepada yang faham.
Saya ikhlas katakan yang saya tidaklah faham hukum-hukum tertentu dalam agama kita. Umum mengetahui Nik Aziz pernah berucap dengan mengatakan Allah itu pun mencarut.Mencarut?? Benarkah nik aziz kata begitu?
Ya saya akui,beliau ada berkata begitu. Bahkan saya mendengarnya sendiri dari TV1 dan TV3 ketika itu.Tapi,benarkah Allah mencarut? Baiklah...saya huraikan bukan kerana Nik aziz,tetapi dengan niat untuk ilmu kepada semua yang setia membaca ,memaki,menghamun di blog siasah ini.

Apa yang tuan tuan di sini faham tentang mencarut? Mencarut,memaki,menghamun sebenarnya adalah sama. Cuma penggunaan frasa yang berlainan. Di kelantan amnya tidak menggunakan frasa ini tetapi menggantikannya dengan frasa "menyapo". Maknanya, "menyapo" ini juga sama maksud dengan frasa yang sebutkan di atas. Tidak lari dari asasnya. Saya petik ayat quran mengenainya..

Bismillah..Sekadar mengingatkan ucapan nik aziz tentang Allah Mencarut.

‘Dan mereka bertanya kepadamu mengenai haid, katakanlah ia memudaratkan dan jauhilah wanita (dari bersetubuh) pada masa haid. Jangan dekati mereka (untuk bersetubuh) sehinggalah mereka suci. Setelah mereka suci datangilah mereka menurut jalan yang diperintahkan Allah kepada kamu, sesungguhnya Allah mengasihi orang yang banyak bertaubat dan mengasihi orang yang suci. Isteri kamu adalah ladang bagi kamu. Datangilah ladang kamu sebagaimana yang kamu suka dan sediakanlah (amal baik) untuk diri kamu dan betakwalah kepada Allah dan ketahuilah sesungguhnya kamu akan menemuiNya kelak dan gembirakanlah orang-orang yang beriman’‌. al baqaroh-222.

"Isteri kamu adalah ladang bagi kamu. Datangilah ladang kamu sebagaimana yang kamu suka"

Kepada yang berkenaan,apakah maksud isteri kamu umpama "ladang" bagi kamu. "Datangilah" "ladang" kamu seperti mana yang kamu suka.
Senang faham,maksudnya "cangkul lah" "ladang" itu kerana ianya halal bagi suami isteri. Mencarut tak bunyinya? Faham ke ni?

Apa beza BABI dengan KHINZIR? Binatang makhluk Allah ini sering disebut dalam perbalahan kita semua. Adakah dengan menyebut KHINZIR maka terkurang hukum haramnya? Ianya hanya frasa dan tidak mengurangkan maksudnya. Cuma bahsanya agak sopan. Tutup hal babi ini.

Berlaku pula kematian. Encik Zali pergi menziarahi jenazah. Di tengah jalan,pak anjar menegur "nak kemana cik zali?" jawab zali "nak tengok mayat". Musti pak anjar rasa gerun. Kita cuba tukar frasa. Pak Anjar menegur encik zali "nak ke mana cik zali?" jawab zali "nak tengok mayyit". Hah!!? Apa bendanya mayyit ni? Ketahuilah bahawa "mayat" dan "mayyit" itu sama maksudnya. Hanya berlainan frasa sahaja.

Apa bezanya "air panas mati" dengan "air panas meninggal dunia"?? waduhh..Tutup hal ini.

Bab Kemaluan.

Kemaluan perempuan di sebut FARJ. Bahasa Melayu panggil apa? aduh..malu saya nak sebut. nak sebut ke? Tak mengapa,demi penjernihan ilmu Allah. PUK* atau PANTA* adalah bersamaan maksudnya. Tidak berkurangan akan ia. Cumanya FARJ @ FARAJ itu berbahasa arab,jadi kita kurang malu,tapi kalau sebut dalam bahasa melayu...bertumbuk pun kita mahu. BENAR KAN? Kesimpulannya,dapatkah kita menidakkan adanya ayat-ayat berunsur mencarut,makian di dalam Al-Quran yang suci ini.? Banyak lagi yang nak di sebut,tapi saya tak mampu..

Kepada sahabatku didalam islam seperti zali,dewata,cherry,bn@umno,add, dan lain-lain yang tak dapat sebutkan namanya,saya menyeru agar nama TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT tidak di sebut lagi dalam perbincangan kita khusus kalau ianya mengenai hukum agama. Bukan kurang doanya untuk penyatuan ummatan malayuwiyyah Islamiyyah di setiap solatnya. Sekali lagi saya ulang,saya tidak mewakili TG NIK Aziz dalam penerangan ini. Ianya saya ambil terus berdasarkan al-quran dan hadis dan ianya adalah tanggungjawab saya sendiri.

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

JAHAT YANG AMBIL GAMBAR

YANG TIDUR DAN DIA PUNYA HAK NAK TELANJANG KE HAPA...

JAHAT ORANG MASUK RUMAH... YANG BAGI MASUK DAN AJAK ATAU MINTA MASUK...TAK SALAH HUKUMNYA.

ISLAM KATA YANG MASUK DAN BIARKAN MASUK.... SAMA2 SALAH KAN????

ismazyanti said...

Ihya, give me all the respect!
Jgn sedap2 menghina hingga terkeluar dr akidah udah ler...

ismazyanti said...

lagipun eli tu cina dan seorg perempuan (yg mungkin lemah&kesunyian), dia mungkin 'kureng' skit dr segi batas pergaulan dgn lelaki (muslim or non-muslim). the biggest problem is, ex bf dia. ikut nama mcm org muslim, dia yg patut tahu batas2nya. dia yg dtg ke rmh eli and took the pix. lainlah klo eli yg dtg umah dia for sex. tu yg tak bmoral!

Ihya said...

Isma..

Huraikan give me all the respect tu..saya tak faham bahasa inggeris.

ismazyanti said...

dan sbg bf yg eli percayai (ketika itu), lelaki itu mungkin ada menyimpan kunci pendua rmh eli, so dia bley msk sesuka hati dia. ini bkn 1 perkara yg mustahil! apa2 pun, hanya Allah shj yg tahu. dan kita tak berhak menghukum seseorg dgn bukti yg sgt dangkal kecuali disaksikan oleh 4 org saksi lelaki yg waras&baligh.yg aku tahulah, eli x bogel tetapi separuh bogel. ibarat org cina perempuan klo mandi kt swimming pool pakai baju mandi pn dikira separuh bogel. so apa nk diherankn? dan yg aku tau, dia sdg nyenyak tidur ketika itu bkn dlm keadaan klimaks. tp x taulah klo ada pix yg lain. wallahua'alam

ismazyanti said...

saya sgt respect dgn huraian kamu. teruskan usaha anda!

shahrul said...

ngarut tul puak yahudi umno-bn ni..
xpaham..

semoga ALLAH membuka jendela pemikiran dan hati kamu semua..amin...

BLACK PARIA said...

ISMAZYANTI,
U ADA KUNCI PENDUA RUMAH TAK? KLU TAK DE NANTI I PEGI KEDAI KUNCI BUAT KUNCI PENDUA. MACAM ADE PENGALAMAN AJE. MALAS NAK KOMEN LEBIH2, NANTI BALIK NANTI KITA SEMBANG PASAI YB TU TAU.

REFORMASI,
U PUN ADE KUNCI PENDUA TAK? RAMAI JANTAN2 TAK GUNA YANG KESEPIAN NAK KAN KUNCI PENDUA RUMAH U. KLU BOLEH BAGI SEKALI GERAN TANAH 999 TAHUN TU SEKALI YE!!! NYAMPAH, I RINDULAH KAT U, MUCUK MUCUK ;)

WAKAKA!!

ismazyanti said...

ubat DANGKAL, bykkn MEMBACA dan krgkan MENGUTUK. so minda anda akan terbuka utk berfikir seluas-luasnya. itu satu kemungkinan krn aku suka tgk drama cina. cam aku ckp td, andaian aku TAK MUSTAHIL utk diterjemahkan lg. so tq sbb bg aku pahala free hr ini!

BLACK PARIA said...

TO REFORMASI,
SELAMAT DATANG KE DUNIA MAKI DAN NYOROK INI. INI ADALAH HAKIKAT DALAM POLITIK CYBER DIMANA SEMUA BERSUARA LANTANG DI COMMENT BOX MENYUARAKAN PENDAPAT, TANPA MEMPERDULIKAN SB2 YANG SEDANG MEMERHATI. BYK TAKTIK MENYUARAKAN PENDAPAT, BUKAN SEKADAR SERKAP JARANG DAN KEKADANG MENGUJI TAHAP KEBIJAKKAN MEMATAHKAN HUJAH LAWAN. ANDA DAN SAYA MASIH BARU DI SINI. JADI JGN MENUNJUKKAN KEBODOHAN DENGAN MEMBUAT SERKAPAN KAIN JARANG KERANA KAIN JARANG TANPA KAIN DALAM AKAN MENAMPAKKAN KEMALUAN DAN TAHAP BUSUKNYA PARTI YANG KITA IKUT. SELAMAT MENGOMEN DAN DIKOMEN!!!

ismazyanti said...

ada jgk kes semasa ketika aku zmn belajar. penuntut terutamanya dr sabah&srwk yg muka2 mereka lbh krg mcm org non-muslim ttpi sbnrnya muslim,bersekedudukan di rumah sewa. org keliling x amik kisah sbb mengandaikan mereka bkn muslim. ada jgk kes org melayu&muslim sendiri bersekedudukan ketika belajar/melancong ke luar negara. andaian2 yg aku kata ttg KUNCI PENDUA ni mmg x mustahil berlaku terutamanya di kalangan org non-muslim. yg mustahil kt dunia ni cuma 2 perkara je:
1. tua jd muda
2. mati hdp semula

BLACK PARIA said...

TO ISMAZYANTI,
SEBAB BYK MEMBACA LE, I MINTAK KUNCI PENDUA TU. SERAM TGK PROFILE U,

ismazyanti safuan
Age: 29
Gender: Female
Astrological Sign: Aquarius
Zodiac Year: Sheep
Occupation: Sleeping Partner
Location: Batu Pahat : Johor : Malaysia

SLEEPING PARTNER!! SELAMAT TERUS MENGOMEN SAYANG!!!WAKAKA!!

ismazyanti said...

in cyber we can say anything my dear black paria..but for sure almost of us may see nothing (the truth)

ismazyanti said...

one more thing, do u really know about 'sleeping partner' in business? hnya org yg sempit akal je fokus di satu sudut lbh2 lg utk berfikiran kotor!

Creedence Clearwater Revival said...

alaahai BLACK PARIA, buli perempuan. takper ismazyanti, abg creed ada.

Perawi said...

APA JADAH NIE, JAMALUDIN JARJIS :-

http://www.youtube.com/watch?v=1RVamqdMHIY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=lAJ58YUR9ow&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=VIb1xWfi-a8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=3i7Tpw3Jbzg&feature=related

Mr Bai said...

Komen la secara matang.. Wahai kawan2 pakatan rakyat, jangan la dilayan sgt perangai x matang puak2 umNO ni..Buang masa je.. Kepada puak2 umNO..Kalo anda rasa umNo mmg betul n PR yg selalu salah, saya cabar anda berdebat dgn saya.. Kalo berani dtg la APM Universiti Malaya.. Temui saya..Kita berdebat face 2 face..xmain la komen2 cm pengecut..Cakap biar la ada fakta yg jelas..jgn ikutkan amarah n emosi..seolah2 anda langsung tiada latar belakang pendidikan.. malu saya membaca komen2 anda..mcm budak2 hingusan..
Lagi sekali, cari saya di Akademi Pengajian Melayu Universiti Malaya atau tentukan je perjumpaan di mana2.. Saya sedia berdebat..TQ

Mr Bai said...

Kebanyakan penyokong BN yg komen dlm ni xde blog or tkut nk tunjuk coz pengecut..

Berani kerana benar, takut kerana sokong BN..ha3

ismazyanti said...

tq abg creed ;)

Perawi said...

Blog UMNO bersidang:-

LAPORAN PERSIDANGAN MAYA BLOGGER PEMBELA NEGARA KALI KE III ( 3/2008 )
bertarikh 24 NOVEMBER 2008 HARI SELASA.

Sidang Parlimen Blogger Pembela Negara ( BPN )semalam telah dihadiri seramai 17 peserta termasuk pemerhati. Jumlah ini menyamai rekod sebelumnya dan ada yang hadir merupakan buat kali pertama.

Sidang yang sepatutnya membahaskan tajuk Hudud antara arah PAS dan sikap UMNO ditangguhkan oleh majoriti memandangkan ahli merasa ia satu tajuk yang berat dan memerlukan masa yang banyak untuk mengkajinya.

Semakan terkini bagi blog ahli baru yang mendaftar boleh dilihat di senarai blog induk BPN atau di blog Speaker Dewan Parlimen Blogger iaitu Panglima Perang Cyber…


Berikut antara agenda yang telah dibincangkan :

1. Logo diterima sebulat suara dan turut dihadiri perekanya iaitu Desperado Blogger Pilihan Anda,,,Namun keputusan berubah kemudiannya apabila Dr Novandri Blogger Minda Intelek mencadangkan untuk mengubah kedudukan keris dan juga saiz. Ahli lain turut sependapat dan mencadangkan untuk warna yang lebih terang lagi.

Serta dimasukkan kalimah Allah dan Rasulullah dalam logo seperti komen SangTawal dalam blog Penembak Tepat . Cadangan ini harapnya dibaca oleh Desperado dengan hati terbuka dan sedia berkhidmat demi negara.

2. Desperado juga dilantik mengetuai Biro Multimedia bagi menjadi pakar rujuk kepada permasalahan IT para ahli BPN..Memandangkan kemahirannya di dalam bidang tersebut.

3. Selendang Delima seorang peserta bertaraf Senator ( kerana tidak ada blog ) turut dilantik sebagai Biro Promosi pasukan BPN ini..

4. Sumandak Bayu dipilih sebagai Exco Negeri Sabah. Yang lain belum ada cadangan dan perlantikan lagi setakat ini.

5. Semua besetuju agar ahli ahli memberi laporan melalui Yahoo Messenger kepada Penembak Tepat selaku Speaket Dewan jika mereka menemui blog yang membuat fitnah atau menghasut untuk tindakan lanjut.

Seterusnya beliau akan membuat pengumuman kepada pasukan untuk buat tindakan sewajarnya samada digerakkan pasukan untuk menjawab kembali di blog ahli dengan membuat artikel atau memberi komen penjelasan beramai ramai di blog tersebut…

6. Ipoh Malay cadangkan dibuat hari tertentu untuk bahas sesuatu tajuk dan juga dibuat nombor untuk setiap resolusi seperti 3/08 untuk rujukan.. Dicadangkan hari Isnin Rabu dan Jumaat untuk perbahasan. Hari lain untuk perbincangan tentang organisasi BPN..

7. Abang Tuah telah dilantik sebagai Biro Etika dan Tatacara bagi mengawal etika blogger BPN agar sentiasa mengikut lunas undang undang negara Malaysia..

8. Dr Novandri dilantik menjadi Penasihat Blogger Pembela Negara dan Panglima sedang menunggu persetujuan beliau…Jika tidak calon lain akan dipilih..

9. Biro Akhbar dicadangkan kepada sidang dengan melantik Ipoh Malay yang sering menulis kepada utusan Malaysia sebelum ini dan sering juga disiarkan artikelnya di sana.Blog himpunan artikel beliau ialah http://tempelak.blogspot.com/

10. Speaker ( Penembak Tepat ) juga dipersetujui untuk membina Yahoo Group bagi memudahkan edaran email sesama anggota BPN bagi melicinkan lagi gerak kerja semua dalam memerangi musuh negara.

Itulah antara hasil permesyuarahan ahli Parlimen Bloggers dan semoga ia akan menjadi asas kepada pergerakan ini untuk terus cemerlang gemilang dan terbilang dengan SATU SUARA SATU ARAH DAN SATU AKIDAH dalam memberi manfaat kepada Agama Bangsa dan Negara.

Diharap semua ahli menyalin kembali laporan ini untuk disiarkan di blog peribadi masing masing...

Sekian.

Laporan disediakan oleh
Panglima Perang Cyber
Http://penembak-tepat.blogspot.com

Perawi said...

Black Maria - tiada nama dlm sidang UMNO?

Creedence Clearwater Revival said...

same2.... :8)

Cherry said...

tekong aku rasa kau makin butalah... camna kau boleh kata puak=puak pr tak memaki hamun. puak-puak pr nilah yang memulakan dulu.

tengoklah ayat-ayat di bawah
bn yahudilah, umno kafir, najib =najis ... siapa yang memulakan dulu.

orang PR memang suka baling batu sembunyi tangan

POOOODAHHHHH CIIITTTT

BLACK PARIA said...

pembetulan,

BLACK PARIA, bukan MARIA. Saya bukan ahli tegar mana mana parti. Bloggersnetwork bukan, BPN pun bukan. Saya bergerak sendirian dan paling penting tidak dibayar!! Penyokong tegar Ibrahim Ali, bebas berpandangan dan samarata. jangan terlalu ekstrim kepada sesebuah parti. Kita seharusnya menjadi pembangkang dalam diri dan parti untuk terus menjadi yang terbaik. Bukan bersandar persepsi untuk menyelak kain orang apatah lagi menarik kain dalam orang lain. Blog!! tempat paling byk orang buat dosa kering dan sumpah seranah. Tengok diri anda sendiri, TIADA beza dengan orang lain, sumpah seranah mainan jemari, Meludah diri sendiri!! sama seperti saya dan juga anda semua.

creede,
Jangan lupa kongsi kunci pendua tu same2,

Ismaz,
Itulah rasanya bila hidup kita di persepsikan oleh orang lain. Salah siapa? Bukankah kita yang menelanjangkan fakta diri, memberi peluang untuk orang berpersepsi buruk tentang diri kita. Akibat dari kesilapan kita memberikan maklumat yang terang dan tanpa perlu bersuluh! Jangan risau dik, abang kongsi kunci pendua tu dengan abg creede.

En. Perawi,
Kehadiran di dunia cyber tidak perlu mewujudkan diri dalam bentuk yang nyata. Kekadang manusia adalah jelmaan hantu raya yang dalam pelbagai bentuk menzahirkan pemikiran. Yang penting logik akal didahulukan dari persepsi. Yang betul dan yang salah perlu dibuktikan secara telus dan tidak berserta emosi.

cherry,
aku suka buah cherry!!(Ingat, jgn berpersepsi dan menyimpang jauh dari maksud sebenar)betul tu aku tambah sikit lagi. POOOOODAHHHH CHHHHIIITITTT!!!

WAKAKA!!

Perawi said...

Tentang Israil, pulau barang Israil, akhirnya main pintu belakang dgn Israil .... Itulah UMNO/BN - Perawi hujah menjelang PRU13. Lu Pikirlah sendiri ...mana UMNO@BN tak nampak bayang lagi dah.
Atau sudah mati.

Buktinya jelas, lihat web ini:-
http://www.youtube.com/watch?v=ScncXRq5SDk&feature=related

Mesra Sokmo said...

Siapa nak tengok, perm. melayu yg tersohor & tercantik, hasil asuhan Fahaman Hadhari yg UMNO diagungkan, Dr Masitah Ibrahim melacur itu halal / Penyokong UMNO turut dapat dosa sekali, hasil dari perzinaannya itu:-

http://www.youtube.com/watch?v=FfG5emq4s74&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=HsfxFTUHmCw&feature=related

tekong darat said...

tak reti bahasa ker cherry...
aku cakap copy dan paste...
lemah....lemahhh

ismazyanti said...

tq black paria.. tp mcm sy kata td, in cyber we can say anything but almost of us can see nothing (the truth). u went into my blog, am i look slut? ada nampak cm sy 'tlanjangkn' diri sy sndiri? lagi sy tazkirahkn u cm ihya, adalah nnt. n sy rs sy tak kata something stupid pun dlm blog sy n blog ini? mn telanjangnya? setakat pndpt KUNCI PENDUA, mmg btl x mustahil bg kaum non-muslim krn ada yg muslim pn langgar je. cuba u tgk brp byk bdk melayu & biasanya muslim yg dikatakan berb***l sana sini dlm cyber? mangsanya kaum wanita. muka jantan keberet&perakam tu tak nmpk pun? sy bru ckp fsl kunci pendua, u dh 'melenting' pikir bkn2. open minded laa skit beb! ada 2 prkara je yg mstahil kt dunia ni,
1. org tua jd muda
2. org mati hdp semula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...