Tuesday, February 17, 2009

Mohd Abdul Wahid Endut angkat sumpah

KUALA LUMPUR, 17 Feb: Mohd Abdul Wahid Endut sah sebagai ahli Dewan Rakyat kawasan Kuala Terengganu selepas mengangkat sumpah di depan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia pagi ini.

Wahid menang dalam pilihan raya kecil Kuala Terengganu 17 Januari lalu selepas mengalahkan calon BN, Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh dengan majoriti 2,631 undi.

48 comments:

dewata awan berapi said...

apa pulak cerita si endut yang masuk....

potong stim tol lah...

zali said...

dah angkat sumpah dah pak?

Ihya said...

huhu..

Zali..mu bekenang ke dengang anak pok wahid? Aku try ejas untuk mung.

biskut said...

haaaa... haaaa ... siasah dan penyokong pr takut kena kutuk buat cerita baru posting cepat-cepat.

sekarang saya pula gelak besar pada mereka. MUAAAH HAAA HAAA HAAA

biskut said...

TAPI YANG MENJADI MANGSA FITNAH BN JUGAAKKKK.

PEMIMPIN BODOH PR YANG BEREBUT JAWATAN... DAN CARI KESALAHAN AHLI SENDIRI... BN JUGAK YANG DITUDUH...

malangnya barua-barua PR ni percaya bulat-bulat. tapi tak heran sebab mereka memang buta dan tuli + tolol.

Saiful said...

aku cukup tabik dan respect dgn politician yang berbangsa Cina dan india(Elizabeth dan Chua Soi Lek dan juga YB Selambau iaitu V Arumugam) yg sanggup meletak jawatan apabila terbabit dgn masalah moral.walaupun dalam kes Elizabeth ni adalah kes aniaya tapi beliau sanggup meletakkan jawatan semata-mata kerana nak menjaga nama baik parti.Tapi yg politician melayu pulak spt jamaluddin jarji,najib, Muhammad taib,khairy,pak lah,hishamudin dan ramai lagi pulak walaupun terbabit dgn berbagai kes tidak bermoral dan rasuah tapi masih lagi tidak mahu letak jawatan.jadi tak heranlah kalau orang bukan melayu pandang rendah pada politician orang melayu.politician orang melayu berpolitik kerana $$$$$$ dan orang bukan melayu berpolitik utk menjaga kebajikan rakyat dan membela nasib rakyat.inilah yg perbezaan ketara antara politician melayu dan politician bukan melayu.yg terbaru isu bekas calon PKR(YB Jamaluddin Mat Radzi dan YB Osman Bin Jailu) drpd perak walaupun terbabit dgn kesalahan menerima habuan seks tapi masih juga tak mahu letak jawatan.

pAs for All said...

haaaa... haaaa ... siasah dan penyokong pr takut kena kutuk buat cerita baru posting cepat-cepat.

sekarang saya pula gelak besar pada mereka. MUAAAH HAAA HAAA HAAA

*****************************************************
sbb pe korg nie bodo sgt..
dh news baru sebar je laa...
kt TV 1 an TV 3 pn gtau gk yg AB.Wahid Endut angkat sumpah..

nazmi said...

amboi2 korang sedap2 je kutuk pr ek, cermin diri 2 dlu klu nk dibandingkan dengan bn xyah cakap la rakyat semua dah tau duli kini dan selamanya xakan insaf, malah makin zalim

sapphire said...

En.Saiful,
Apalak diorang nak letak jawatan. Politiklah yg membolehkan mrk dpt duit haram byk2 dan mengayakan anak bini mrk. Maka berbangga lah anak bini mrk menunjuk2 kemewahan dgn org keliling hasil dari memakan duit haram tersebut...

Kita doakan diorang sekeluarga sempat bertaubat je laa pasal makan wang rasuah tu...buatnya accident, mati tak sempat taubat,haaa...(takut saya nak cakap..) Agaknya diorang ingat diorang confirm mati masa tua, ingat takder org mati muda ke???

Itu sebabla diorang ni TAKKAN letak jawatan walaupun dah sah makan rasuah.

sapphire said...

En Saiful, saya rasa diorang ni lepas makan rasuah ataupun buat kerja kotor, diorang akan balik rumah buat sembahyang taubat, kemudian keluar rumah buat kemungkaran lagi, balik sembahyang lagi....dan seterusnya lalu mereka ingat Allah akan mengampuni mereka dgn sembahyang mereka itu...(kalau diorang sembahyang laaa...)
Sebab tu diorang tak rasa bersalah.

sapphire said...

sila pergi ke blog kerajaanrakyat utk mengupas isu panas kerja jahat yg dibuat oleh si toyol...20 kerja laknat...

allen said...

Saiful, mmg betul kate ko, org UMNO gile kuasa mmg tak tau malu makan duit rakyat kaki pompuan hampehhhhh!!!

Perawi said...

Aku selup Mat Isa Samad, ambil duit haram hasil bela BABI diN9 dan beri rasuah dalam pemilehan UMNO, duit itu yg. Memang duit haram. Dan org UMNO yg suka pada duit haram pun buat makan ...anak isteri...hasil jualan Babi yg haram, itu. Abe MIE, dewata, zali pun terpalik juga makan hasil jualan BABI Mat Isa Samad Mantan MB N9.

bn@porno said...

sbab tu aku kta puak ni ank hrm. hrm wal jadah..ptuiee

bn@porno said...

wahid...lepas ni kau kasi hantam speaker dlm dwn biaq ko. smpai speker ltak jawatan..

anjar said...

apa kabar wan farid, dan ade keje baru ke?

Cherry said...

bill clinton pun ade rasa malu bila skandal dia terdedah... tapi si elizebeth tu tak rasa malupun dan tak rasa bersalah.. sebab dia memang perempuan sun***.

dan haaaa haaa penyokong pas dan pkr pun sokong....

LIHATLAH MALAYSIA... DEMI POLITIK... PERKARA MORAL PUN PAS SANGGUP KETEPIKAN... TAPI BERHAJAT NAK BUAT HUKUM HUDUD.

Cherry said...

sekiranya pasangan sah... dan ade orang yang ambil gambar dalam keadaan yang tidak spatutnya ditunjukkan pada khalayak... kita memang tak patut rasa malu... sebab pasangan itu sah. Yang malu dan bersalah adalah orang yang ambil gambar itu.

TAPI... KALAU BUKAN PASANGAN SAH... MEMANG ELIZ TU PATUT MALU. SEBAB:-

1. Camna dia nak jadi contoh yang baik kepada remaja jika diri sendiri pun tak de moral yang baik. hubungan seks sebelum kahwin adalah suatu perkara yang tidak bermoral.

2. Kalau ELIZ tu tak letak jawatan .. dia akan jadi terus pemimpin... pemimpin bukan hanya kaum cina tetapi juga kaum india dan MUSLIM. apakah orang muslim di negara ini perlukan seseorang yang rendah akhlaknya.

3. Kalau si ELIZ tak jugak letak jawatan... sanggupkah dia berhadapan dengan orang ramai dan kemudian berucap di khalayak.. kemudian beritahu sampaikan nasihat... kemudian .... suruh remaja buat baik... HAKIKATNYA
diri sendiri moral rendah.

4. PAS TAK USAH PURA-PURA. BERTAMBAH MENYAMPAH DIBUATNYA. DARIPADA JADI PENYOKONG PAS.... HILANG SUDAH KEPERCAYAAN...

TAK AKAN SOKONG PAS LAGI. PAS TALAM 10 MUKA.

biskut said...

UMNO DAH PERINTAH 52 TAHUN SATU JANGKAMASA YANG AGAK PANJANG... JADI TAK MUSTAHIL ADE BEBERAPA KERAT PEIMIMPINNYA YANG LALAI...

TAPI PR MEMIMPIN DI 5 BUAH NEGERI TAK SAMPAI 1 TAHUN... TAPI DAH NAMPAK KERAKUSANNYA.

PR= PARTI RAKUS.

Azizahns said...

Kes Eli adalah pengajaran kepada semua pemimpin dan rakyat...

Jaga akhlak.. jaga maruah.. jaga keluarga... jaga masyarakat. Masyarakat yang baik bermula dari keluarga yang baik ... keluarga yang baik bermula dengan sikap diri sendiri yang baik.

kata orang... nak pilih pemimpin... pertama elok kedua pandai.

* nasihat untuk diri sendiri juga.

MAT KABO said...

Eloklah jugak Eli tu letak jawatan exco dan adun, serta minta spr adakan pilihan raya semula, kita undilah nanti calon yang clear crystal, bukankah kita nak pastikan negara kita ini diterajui oleh pemimpin-pemimpin yang baik, bermaruah, cerdik, bijak, pandai, clean, tidy, tanpa skandal, bujang tak apa, janganlah yang kahwin dulu sebelum nikah, tentang undi itu pilihan rakyatlah. Tentukan masa depan negara dengan pimpinan yang berintegriti.

pAs for All said...

Dia malu la 2 yg tawar diri ltk jwtn 2..
yg puak parti assobiyah 2 dh bgsa melayu agma islam plk 2 lgsung x malu apa2 pn..
ada yg buat hubungn dgn suami an isteri org..
lg teruk..
x kena pn letak jawatn..
eli 2 bkn org Islam..
nie org Islam nie..
npe korg x ambl tahu pn..
Utamakn org islam dulu..
jgn jd cm pmimpin prti assobiyah 2..

unanjaga said...

Banyak benar yang berhujah telah lari dari tajuk asal,cerita itu telah meleret leret hinggan ke bab lain,nyata benar kita ini masih belum lagi matang dalam menghadapi soalan atau pun situasi keadaan.

pAs for All said...

aku tahu komen aku lari dari tajuk..
tp bg mnegakkn kebenrn..
aku komen je komen dari puak assobiyah 2..
diorg yg start dulu..

Ihya said...

Setuju unanjaga...

Azizahns said...

ihya biasalah komen lari daripada tajuk...

selalu juga wartawan temuramah menteri dalam majlis orang lain yang langsung takde kaitan.

biase tu

Ihya said...

betul tu zizah..

Ihya said...

zizah..

saya lupa nak tanya. Adun mana yang kena tangkap basah seperti yang zizah kata hari itu? Lama dah saya tanya.

anakkancil said...

Saiful said...
aku cukup tabik dan respect dgn politician yang berbangsa Cina dan india(Elizabeth dan Chua Soi Lek dan juga YB Selambau iaitu V Arumugam) yg sanggup meletak jawatan apabila terbabit dgn masalah moral.walaupun dalam kes Elizabeth ni adalah kes aniaya tapi beliau sanggup meletakkan jawatan semata-mata kerana nak menjaga nama baik parti.Tapi yg politician melayu pulak spt jamaluddin jarji,najib, Muhammad taib,khairy,pak lah,hishamudin dan ramai lagi pulak walaupun terbabit dgn berbagai kes tidak bermoral dan rasuah tapi masih lagi tidak mahu letak jawatan.jadi tak heranlah kalau orang bukan melayu pandang rendah pada politician orang melayu.politician orang melayu berpolitik kerana $$$$$$ dan orang bukan melayu berpolitik utk menjaga kebajikan rakyat dan membela nasib rakyat.inilah yg perbezaan ketara antara politician melayu dan politician bukan melayu.yg terbaru isu bekas calon PKR(YB Jamaluddin Mat Radzi dan YB Osman Bin Jailu) drpd perak walaupun terbabit dgn kesalahan menerima habuan seks tapi masih juga tak mahu letak jawatan.

February 17, 2009 3:29 AM

Aku setuju ngan kau...pemimpin umno yg moral terok sampai ke hari nie x juga letak jawatan...puak juak pula dok bercakap bab moral..
pi...rah...hari mengundi kat permatang pauh hari tu sampai tunjok gambaq punkok...elok ka moral mcm tu....
nie si eli dok tengah tidoq .....
awat tak ambil gambaq dok tengah berak....moral...pi raah

shahrul said...

alhamdulillah..

slamat da wahid endut angkat sumpah jadi ahli parlimen..
hope pas ni dpt wat perubahan dlm bentangkan masalah rakyat..

mengenai EW,
hm..toyol botox(khir toyo) 2 da xde modal agak nye..
cam men permainan kanak2 di zaman prasekolah..
da jadi pembangkang kat selangor 2,bangkitkan la isu2 org dewasa..
yg boleh untungkan rakyat..
ape ke bangang 2,rakyat pun tau menilai mende bodoh @ cerdik la..
respek same EW!!..

klu dier dpt jadi ke"tua" pemuda umno,abis smua ahli dier ber'botox' kang..wahahaha..
hahahaa..(gelak bersama member lagi..)

Azizahns said...

ihya, adun selat klang kot... lupapulak.. nanti saya cari balik dalam blog siapa....

tapi adun pembangkang sekarang banyak buat hal... lepas satu-satu... yang tak bagi nafkah kat isteri dan anak pun ade. aduhh kata nak tunjuk yang baik... tapi kenapa lagi teruk.

Azizahns said...

kadang-kadang saya fikir bagus jugak sebarkan gambar pemimpin yang tak bermoral ni... tak kisahlah umno ke, pkr ke, dap, pas ke...

jadi rakyat boleh menilai baik dan buruknye pemimpin mereka.

so, sapa yang kena letakjelah jawatan.

menteri kewangan jepun yang tengah mengantuk masa persidangan g7 ke g8 ari pun kena letak jawatan. inikan pulak pasal moral.

pm thailand pun kena letak jawatan sebab muncul sebagai pengacara program masakan.

so what. sapa buat dialah yang kena.

Azizahns said...

saya cadangkan mana-mana pemimpin yang buruk perangainya tu silalah sebarkan gambar dalam internet supaya mereka semua kena letak jawatan dan kita pilih je orang yang lebih baik.

pemimpin yang moral dia tak baik dan terbukti tidak baik adalah lebih baik letak jawatan.

so kalau pembangkang kata ade pemimpin umno yang lebih teruk perangainya... ambil je gambar diorang yang tak senonoh (TAPI BUKAN SUPER IMPOSE)tu dan sebarkan...

kalau setakat dengar-dengar tapi takde bukti lebih baik diam sebab itu fitnah namanye.

ok tak...

anakkancil said...

Azizahns said...
saya cadangkan mana-mana pemimpin yang buruk perangainya tu silalah sebarkan gambar dalam internet supaya mereka semua kena letak jawatan dan kita pilih je orang yang lebih baik.

pemimpin yang moral dia tak baik dan terbukti tidak baik adalah lebih baik letak jawatan.

so kalau pembangkang kata ade pemimpin umno yang lebih teruk perangainya... ambil je gambar diorang yang tak senonoh (TAPI BUKAN SUPER IMPOSE)tu dan sebarkan...

kalau setakat dengar-dengar tapi takde bukti lebih baik diam sebab itu fitnah namanye.

ok tak...

February 18, 2009 12:31 AM

Ape le kau zizah...satu Malaya dok cerita kau kate ...fitnah....
Mungkin duplicate kut..7 wajah yg serupa..ye tak....
Lantak le....jgn Malaysia tonggang tebalik dgn romeo tua satu hari nanti udah le..
Harap-harap bang hamid Albar tak jadi romeo tua...Kepala dongga mu jadi idaman kalbu ku...

PaS@bAbi said...

sepol said...

politician orang melayu berpolitik kerana $$$$$$ dan orang bukan melayu berpolitik utk menjaga kebajikan rakyat dan membela nasib rakyat.inilah yg perbezaan ketara antara politician melayu dan politician bukan melayu

nak tanya sikit...

hoi berok...kau dah berapa lama hidup? aku nak tergelak bila kau kata orang bukan melayu berpolitik utk menjaga kebajikan rakyat dan membela nasib rakyat..

kalau balaci2 pas sependapat dengan berok ni, memang sahlah korang semua patut di panggil !!@#%$%&*++@#%$!&^%...

PaS@bAbi said...

anak berok said...

Ape le kau zizah...satu Malaya dok cerita kau kate ...fitnah....

February 18, 2009 1:43 AM

nilah jenis melayu bodoh...suka dengar khabar angin yag belum tentu benar...

yang dah terang2 moral rendah pulak korang bermati2an bela...

dasar MELAYU BODOH...
koranglah puncanya...

shahrul said...

Azizahns said...
kadang-kadang saya fikir bagus jugak sebarkan gambar pemimpin yang tak bermoral ni... tak kisahlah umno ke, pkr ke, dap, pas ke...

jadi rakyat boleh menilai baik dan buruknye pemimpin mereka.

so, sapa yang kena letakjelah jawatan.

menteri kewangan jepun yang tengah mengantuk masa persidangan g7 ke g8 ari pun kena letak jawatan. inikan pulak pasal moral.

pm thailand pun kena letak jawatan sebab muncul sebagai pengacara program masakan.

so what. sapa buat dialah yang kena.



azizahns...........
sape yg x bermoral sbenarnye?...
langkah yg ko ckp pasal pemimpin xbermoral 2 bagus,tapi jgn la ko nak malukan diri sendiri plak..

nak kate biol,hm..pemimpin jepun 2 memang salah dier pun dan mungkin dier mabuk..
pemimpin thai 2 plak letak jawatan bkan pasal muncul kat tv g ngacara rancangan masak la dol..dier letak jwtn pasal kes len r...adoi..dier 2 bekas pengacara rancangan masak dan pandai masak..
ko yg dol sgt ni kaitkan dgn mende alah 2..xde kaitan langsung!!
memang biol puak2 umno-bn ni!!..
taip komen 2 harap research dulu!!

shahrul said...

PaS@bAbi said...

anak berok said...

Ape le kau zizah...satu Malaya dok cerita kau kate ...fitnah....

February 18, 2009 1:43 AM

nilah jenis melayu bodoh...suka dengar khabar angin yag belum tentu benar...

yang dah terang2 moral rendah pulak korang bermati2an bela...

dasar MELAYU BODOH...
koranglah puncanya...

February 18, 2009 2:08 AM



ASSALAMUALAIKUM...
xsanggup aku nak taip name pena(4 huruf dari blakang) ko ni...sungguh yahudi!!!xbermoral!!

yg MELAYU BODOH 2 ko!!
EW 2 kene aniaya kat umah sendiri..
najis(najib+jamaludin jarjis) yg beragama islam,melayu 2 ko x nmpak plak moral diorg baik mane...

tegak benang basah r ko ni!..
SUNGGUH BERMORAL RENDAH ko ni b.bi ..oops

Cherry said...

anak kancil... tak kisah satu malaya ke satu dunia ke bercerita... tapi kalau perkara tersebut tak betul... tetap fitnah.

kalau ade gambar najib yang buat tak senonoh... silalah sebarkan. akulah orang yang pertama suruh dia letak jawatan.

Cherry said...

shahrul...
pemimpin jepun kau kata mabuk walaupun dia kata ada surat doktor yang kata dia makan ubat selsema...

tapi si eli tu kau bela.. walaupun dia ngaku boypren dia yang ambil...

WAH SUNGGUH HEBAT KO.
Atau kau sepupu / kwan helmi atau kau sendiri helmi boypren si eli.

jeng... jeng...

Mr Bai said...

Semoga Allah mengampuni dosa2 kalian..

shahrul said...

Cherry said...
shahrul...
pemimpin jepun kau kata mabuk walaupun dia kata ada surat doktor yang kata dia makan ubat selsema...

tapi si eli tu kau bela.. walaupun dia ngaku boypren dia yang ambil...

WAH SUNGGUH HEBAT KO.
Atau kau sepupu / kwan helmi atau kau sendiri helmi boypren si eli.

jeng... jeng...

February 18, 2009 6:13 AM


name ko cherry ke?...
hahaha...klu xpompuan mesti nyah..
wahahaha..
ko x phm konsep privasi rupenye eh..
dier 2 bkn islam,
bkas bf dier 2 la yg bodoh..pakat ngan toyol la 2..
g pun gambar dier ade ke dlm keadaan mlakukan hubungan seks?!!
bengap r ko ni..
si najb,jarjis,ong tee keat,...ko x nak dedahkan plak..
terpesong jauh da ko ni...
Astaghfirullah..

Cherry said...

shahrul ... memang lah si eli bukan islam.. tapi dia juga perlu jaga tingkah laku dan moral.

mat saleh US pun tolak clinton sebab ade hubungan dengan liwinsky dulu

Cherry said...

lagipun si eli tu bakan hanya adun untuk orang cina tapin adun orang melayu jugak.

esok lusa kalau adec remaja yang kena tangkap bersekedudukan jangan lak awak terperanjat ... dia kata kat penguatkuasa awak takde hak nak cerobohi privasi saya...

nak-nak yang cakap tu nanti anak awak...

Firdaus AMK PKR said...

zizah..
Ihya tanye ADUN mane..
Name sape..
dah lame dia tanya..
sape gerangan yang ko maksudkan..
bagi detail..
jgn meleret2
ni reply lupe plak..apalah..bla bla bla..
Saudara kita Ihya tanya pendek je..
kalo zizah berkalih..itu fitnah namanya..
xgitu saudaraku Ihya?

p/s:biar berfakta..peace

anakkancil said...

PaS@bAbi said...
anak berok said...

Ape le kau zizah...satu Malaya dok cerita kau kate ...fitnah....

February 18, 2009 1:43 AM

nilah jenis melayu bodoh...suka dengar khabar angin yag belum tentu benar...

yang dah terang2 moral rendah pulak korang bermati2an bela...

dasar MELAYU BODOH...
koranglah puncanya...

February 18, 2009 2:08 AM

Ok le pemimpin kau sorang je moral tinggi....pemimpin kami moral rendah ...ambik kat kau le...
pasal moral tinggi keluaq cerita komisen kapal selam...pasal moral tinggi kluaq cerita atuntuya...tu kerja org moral tinggi la....
Pasal moral tinggi tutup kilang pewaja....

shahrul said...

cherry...

aku nak strawberry bleh?.wahahaha..
name 2 langsung xkuat!!

ko ni nmpaknye masih mentah pasal politik aku rase..kes2 besar pasal najib xtau...hm..jgn jadi cam puak ko yg da terpesong jauh...

cari n research la..jgn ckp betul klu mende 2 salah ..
ok?..

Mr Bai said...

Aku sokong shahrul.. Ckp biar la ader fakta+bukti.. bykkan bacaan anda.. tambahkan pengetahuan anda dulu..jgn ckp berdasarkan emosi sj..biar la kita ni nmpk matang ckit..

Sekadar pandangan dari pihak akademik..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...