Wednesday, February 4, 2009

Belum ada keputusan lagi, kata MB Perak

7.00 petang

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaludin berkata, sehingga kini belum ada keputusan muktamad samada kerajaan negeri Perak yang ada akan jatuh dan diambilalih oleh BN.

Ini kerana, Sultan belum membuat keputusan lagi terhadap permohonannya untuk membubarkan Dun Perak.

Beliau berkata demikian kepada Tvpas.com yang menemui beliau di Pejabat Perhubungan PAS Perak sekejap tadi.

Beliau dijangka akan membuat penerangan kepada pimpinan PAS Perak apa yang berlaku dalam pertemuannya dengan Sultan Perak petang tadi.

Turut serta di pejabat PAS Perak adalah Adun dan juga Exco kerajaan negeri.

12 comments:

kamal farhan said...

allahuakbar!!!

Nojie Alias said...

Semoga Tuanku Sultan akan memperkenan pembubaran ADUN Perak dan diadakan pilihanraya. Semoga ALLAH akan menunjukkan kebenaran didalam pilihanraya Perak nanti. Allahuakbar

Din said...

isk.. isk.. :(

fatamorgana said...

PAS belajarlah...payah mendapat kemenangan tetapi lebih sukar mengekalkan kemenangan

atas said...

pakatan rakyat tetap di hati rkyat...
kalah menang ALLAH tentukn...

Alam Fana' said...

Bila musibah yang menimpa pakatan rakyat khususnya PAS, maka hakikatnya rakyat akan lebih simpati kepada anda dan bukan kepada BN kerana BN di lihat merampas dgn cara kotor kerajaan yang sebenarnya dipilih oleh rakyat.

tok iskandar said...

Marilah kita semua rakyat Malaysia yang beragama Islam bersolat Hajat malam ni mohon kerajaan Pakatan Rakyat dipertahankan juga agar Sultan Perak terbuka hati memperkenankan pembubaran DUN Perak.

Baginda Sultan Perak yang juga bekas Ketua Hakim Negara juga sudah tentu tidak ingin negerinya diperintah penipu,penyangak,penyamun dan perasuah.

Tok nak tanya SPRM macamana dengan kes rasuah mantan 2 Exco PKR tu.takkan tutup kes macam tu je.Rakyat akan semakin hilang keyakinan dengan kerajaan UMNO-BN bila melihat permainan kotor yang dimainkannya.

Kepada MP-MP BN yang nak melompat parti,tiada halangan lagi untuk korang pasal UMNO juga mengamalkan kaedah yang sama.


Jangan berputus asa,perjuangan kita masih panjang lagi.Tok dapat rasakan rakyat Perak semakin muak dengan barua-barua politik sebegini.

Imej Najib sebagai bakal PM semakin tercalar di mata dunia selepas ini dan akan disamakan setaraf dengan pemimpin diktator lain seperti Mugabe dan Hosni Mubarak.

Pak Lah dan Khairi perlu berhati-hati kerana mereka akan jadi sasaran Najib selepas ini.Politik UMNOkan kotor.

Ihya said...

Salam ziarah..

Apa yang boleh saya nyatakan dalam hati,saya secara peribadi tetap bersabar. Yang pastinya..mereka tengah ketawa berdekah-dekah. Ish!! Masalah hati...marilah kita bersama-sama qunut nazilah pada maghrib dan isya hari ini..mengadulah padaNya..mintalah padaNya. Insya Allah..saya yakin!!

khairul said...

Allahhuakbar...
Insyaalah, DUN akan dibubarkan. Rakyat Perak bijak menilai. Jgn tinggalkan satu pun kerusi utk UMNO/BN.

Allahhuakbar..

munaikelawar said...

kebenaran akan terserlah

darwin said...

Najib juga mengesahkan, Adun Bota, Datuk Nasarudin Hashim kembali ke pangkuan Umno.???? hahaha...da agak da org umno bermuka2...tau pkr ujung tanduk kena keje...msk blk bn utk jwtn n dapatkan wit rasuah...hahahahaa...mana la agaknye 2 bekas adun pkf pegi ek..xkn lar kerajaan negri nk kontek pon pyh klu demam..hp botol air lg ke?atau kat luar negara terima rasuah wit rakyat dari tpm?hahahahah...

alasan tadika ditutup?jkkk ditutup?ape ingat kerajaan pr xde otak ke pk ape akibatnyer?so korg tau angkara siapa?khianat sape?benda kecik pon kuar media macam nk rak..hilang kesusahan ekonomi rakyat dek pemutar belit..depa ada media.len kali bace sumer akhbar baru wat rumusan..rakyat da Bijak BN..bukan mcm zaman dulu ikut2tan jek x tau brite sbnrnyer..macamla israel pertahankan seranagn dia wlupon tau niat dia kan...UMNO da X macam dulu..jd kerajaan sebab perjuangan pejuang2 umno dulu...umno skrg cume boneka..gunakan sejarah kaburi mata rakyat..setiap ceramah sekolah,belia,mane2 lah..ckp hargai la umno,BN,kerajaan..klu pemimpin Rasuah?Klu Pr jd kerajaan adakah ekonomi mundur?ipta xde?apakah dalam PR xde org terpelajar?xde DR,Peguam?ustaz?nsb sbb dulu umno bgnkn malaysia tp skrg hanya pada nama untuk kemegahan..tapi pimpinan?apakah akan hilang bantuan untuk rakyat jika PR memerintah?lom cube lom Tau..mcm2 perjanjian selame ni tp sape yng ingkar?pk lar...Jika PR memrintah PR juga Kena ikut perlembagaan Malaysia..so..pk la..xkn Hilng melayu didunia..ingt juga jasa anwar ibrahim membela nasib melayu sewaktu jd pemimpin pelajar..knp kena pecat?sebab liwat?x logik dek akan baru kena tuduhan terus kena lucut jwtn...chua soi lek?da agak nie sumer politik..anwar pon pakar ekonomi..da ramal harga2 brg akan nek..tp BN menyangkal sepenuhnya..biase la janji palsu yg x abes..mnyk xkn naik..nah..sekrg rase la akibatnye penangan BN..Dan Rakyat Mulai Sedar BN>>>TakbiR!!!!!!!!

Mohd said...

Nak sangat main lompat2 kan..
dari tahun lepas tak habis2 nak suh org lompat2 kan..
haa skang ni org dah lompat apsal tak puas hati?

Sendiri punya Game terkene batang hidung sendiri.

Bila tak puas hati bawak, buat perhimpunan pi gaduh ngan polis.
Buat huru hara sana sini. Mana keamanan negara kita kalau mcm ni? kalau asyik nak berpolitik? Sampai kan kete Sultan pun kene blok.. isk isk isk. Kurang Hajar Tahap Melampau Langsung tidak menghormati Kuasa DIraja.

8 march dah lama berakhir, sudah2 la tuh berpolitik nak tarik sana tarik sini, lompat sana sini. tipu sana sini. Sudah2 lah tuh. kalau asyik nak politik kalau asyik nak gila kuasa bila nyaa nak buat kerja? Rakyat tetap kene carik makan, pk diri keluarga dan masa depan?

BUkan paklah atau anwar yg nak kasik rakyat makan. Rezki semua kami cari sendiri. Tapi kalau pemimpin tak adakan peluang meningkatkan peluang perniagaan, pembangunan ekonomi serta insan mcm mana rakyat dan negara nak maju?

Kalau asyik nak politik, kalau asyik nak undi, kalau asyik nak mandat. Mandat yg dah diberikan pun tatau jaga. Lepas tuh buat perhimunan resakser, lepas nih rusuhan, tak puas hati lagi buat mcm dulu kumpul ramai2 kat masjid negara mintak simpati.

BN dulu kalah 5 negeri takder pun buat perhimpunan? takde pun buat rusuhan? tapi kenapa PR suke benar mencipta rusuhan? menganggu ketenteraman org awam? Saya pun rakyat juga, saya pun ada hak juga untuk meminta semua keganasan dihentikan. Aku pun rakyat MALAYSIA juga. Saya tidak suka semua perkembangan ini. Nak lawan.. lawan di arena politik.

PR perak mula2 kata, Kerajaan mereka kukuh, tak kukuh pun.
mula2 jatuh mintak perkenan Sultan, Lepas tuh kata semuanya terpulang pada keputusan sultan, namun kini SUltan dah bagi keputusan. mereka Lawan pulak lagi.. ape punye jenis manusia kau org nih ha? Cakap tak pernahnya btol.

Semenjak kemunculan DSAI, ramai org telah mula kurang hajar terhapdap pemimpin serta undang2. Mereka buat secara suka hati mereka. Kalau dikutkan dari dulu pada PR polis salah, lawyer salah, hakim salah, menteri salah, ACA salah, EC salah, skang ni SUltan pun salah, dan mereka saje lah yg betol. (Mcm perangai yahudi buat sesuka hati, kekecohan sana sini tapi tuding jari kat org lain)

DSAI selalu berkata dalam ceramahnya, "Insyallah with gods willing mereka akan tubuh kerajaan baru" Namun kini Alhamdulillah dengan keizinan Ilahi semua ini telah berlaku. Apakah ini takdir, qada' n qadar ketentuan ilahi.
Dan apakah ini spt ape yg mereka selalu katakan, kebenaran akan terbukti jua akhirnya. Marilah kita ambil iktibar dan memanfaat kan perkembangan yg positif ini ke arah pembangunan ummah dan negara

Namun ape yg boleh diperkatakan dengan senario ini oleh PR
YG DIKEJAR TAK DAPAT, YG DIKENDONG BERCICIRAN

P/s: Kenapa tak puas hati? kenapa lawan sultan? kenapa salahkan org lain? padahal sendiri yg nak main lompat2 dari tahun lepas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...